Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
JanHenk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:48:
Is het voor iemand duidelijk voor hoe lang het gastarief van Budget nu vast staat? Of is dat op basis van je oude contract?

Ik zie in mijn omgeving een vervaldatum van 1-2-2022 (februari dus), maar het is mij niet duidelijk of ik dan nieuwe prijzen voor gas krijg.

Overigens wel wonderlijk, als je bijv. zonnepanelen hebt en je elektraverbruik volledig kan salderen, heb je meestal alsnog een prima deal met deze gasprijs..
De vervaldatum voor gas is hetzelfde als die van je Fenor contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Elwin.92 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:01:
[...]

Gisteren kreeg ik de mail dat de meterstanden uit waren gelezen en vandaag de tarieven mail.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb (nog) geen mail gekregen met de BE tarieven. Misschien worden er geen mails verstuurt als een contract niet meer actief is. Heeft iemand anders wel een mail van BE gekregen die begin januari is overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
zx9r_mario schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Ik heb (nog) geen mail gekregen met de BE tarieven. Misschien worden er geen mails verstuurt als een contract niet meer actief is. Heeft iemand anders wel een mail van BE gekregen die begin januari is overgestapt?
Je hiervoor moet ook inloggen bij BE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Je hiervoor moet ook inloggen bij BE!
Klopt, gisteren stonden de tarieven in de portal. Nu niet meer en met de melding dat er geen contract actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Agree, voor klanten die ook gas afnemen is het niet verkeerd. Bij een Vattenfall nu betaal je meer dan het dubbele (in mijn geval) per kuub: € 0,979 (BE) vs € 1,993 (VF).
Dan ben ik toch eigenlijk wel blij met dit tarief. Ja het is hoger dan met FENOR (€ 0,797 / m³), maar shit happens.

Enige waar ik vandaag nog achter wil komen/regelen, is; kan elektra inderdaad elders afgenomen worden en gas bij BE laten? En zo ja, bij welke partij(en) is dat voordeliger.
Even een vraagje hierover weet zelf ook niet? Iemand een antwoord maybe
Als je inlogt bij Budgetenergie staan de variabele contract tarieven ook maar tot 1-1,5 mnd vast.
Maar als ik verleng voor 1jr bij BE dan worden mijn gastarieven 1,73 en nu variabel 0,92
Nu begrijp ik dat elektra tarieven kunnen wijzigen maar is dit ook voor hun gas tarieven zo? Want zelf dacht ik ook elektra ergens anders afnemen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cmkl75 op 05-01-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:26:
Da's nog eens service van Vattenfall dat je uit je bed gebeld wordt!

[Afbeelding]

Ook hier is de overstap gelukt!
Waar heeft U dit geregeld als ik vragen mag? Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Even een vraagje hierover weet zelf ook niet? Iemand een antwoord maybe
Als je inlogt bij Budgetenergie staan de variabele tarieven ook maar tot 1-1,5 mnd vast.
Nu begrijp ik dat elektra tarieven kunnen wijzigen maar is dit ook voor hun gas tarieven zo? Want zelf dacht ik ook elektra ergens anders afnemen ;)
Budget energie heeft meerdere mails gestuurd met de uitleg hierover.

Gas wordt vastgezet tot het einde van je contract van Fenor.

Stroom veranderd maandelijks en is dus variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
JanHenk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:48:
Is het voor iemand duidelijk voor hoe lang het gastarief van Budget nu vast staat? Of is dat op basis van je oude contract?

Ik zie in mijn omgeving een vervaldatum van 1-2-2022 (februari dus), maar het is mij niet duidelijk of ik dan nieuwe prijzen voor gas krijg.

Overigens wel wonderlijk, als je bijv. zonnepanelen hebt en je elektraverbruik volledig kan salderen, heb je meestal alsnog een prima deal met deze gasprijs..
Hoi hier hetzelfde verhaal vraag mij dus af of dat mijn gas prijzen na 15-02-2022 wijzigen?bij Budgetenergie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Hoi hier hetzelfde verhaal vraag mij dus af of dat mijn gas prijzen na 15-02-2022 wijzigen?bij Budgetenergie
De gasprijs kan maandelijks gewijzigd worden na deze datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Gas wordt vast gezet tot het einde van je Fenor contract zonder tussentijdse wijzigingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mikrubluk op 05-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Mikrubluk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Gas wordt vast gezet tot het einde van je Fenor contract zonder tussentijdse wijzigingen.
Duidelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Kan ik nog steeds begin februari overstappen denken jullie van BE zonder boete en dergelijke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik denk dat de hele ovk rechtshalve ongeldig is en nergens stand zal houden. Ze hebben een standaard overeenkomst gestuurd en zijn te 'lui' geweest om voor 30k klanten een document te customizen.

1) Herroepingsformulier gestuurd, dus mogelijk. Ze wijzen je netjes op je rechten :+

2) Ze schrijven in de overeenkomst na jou gegevens dat ze deze overeenkomst geldig is als......
Overwegende dat:
- U klant wil worden en wij u graag als klant verwelkomen;
- U kennis heeft genomen van de in artikel 10 genoemde documenten en u de van toepassing zijnde
voorwaarden accepteert;
Artikel 10 accepteer ik absoluut niet (leveringsvoorwaarden BE), en eigenlijk wil ik ook geen klant worden.

Van mij zullen ze geen last gaan hebben als ik deze week netjes over ga naar mijn nieuwe leverancier en er geen dubieuze rekeningen (of afkoopboetes) achteraf komen. Volgen deze wel dan wil ik er best een avond een paar uurtjes voor gaan zitten, dan wordt het een principe dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik snap het nog steeds niet helemaal of, wanneer en hoe ik nu op kan zeggen zonder extra kosten te moeten betalen.
Dit zijn de artikelen;

3. Ingangsmoment en looptijd
Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een variabel tarief afgesproken: dit tarief verandert met de marktprijzen mee.
4. Opzegtermijn, tussentijdse opzegging, verhuizing
Liever niet natuurlijk, maar u kunt deze overeenkomst schriftelijk beëindigen. Graag wel rekening houden met de opzegtermijn van dertig dagen.
Let op: als u opzegt binnen de vaste prijsperiode, brengen wij een opzegvergoeding in rekening (zie Tariefblad). Ook kunnen dan eventuele kortingen vervallen (zie Kortingsvoorwaarden).
Indien u verhuist kunt u deze overeenkomst meenemen.

- Overeenkomst geld vanaf vandaag? Er staat geen dagtekening boven de overeenkomst?
- Overeenkomst alleen schriftelijk beëindigen? Niet per e-mail?
- Opzegtermijn 30 dagen. Opzeggen binnen de vaste prijs periode brengen ze een opzegvergoeding in rekening?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zx9r_mario
HereIsTom schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:19:
Ik snap het nog steeds niet helemaal of, wanneer en hoe ik nu op kan zeggen zonder extra kosten te moeten betalen.
Dit zijn de artikelen;

Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een variabel tarief afgesproken: dit tarief verandert met de marktprijzen mee.
Liever niet natuurlijk, maar u kunt deze overeenkomst schriftelijk beëindigen. Graag wel rekening houden met de opzegtermijn van dertig dagen.
Let op: als u opzegt binnen de vaste prijsperiode, brengen wij een opzegvergoeding in rekening (zie Tariefblad). Ook kunnen dan eventuele kortingen vervallen (zie Kortingsvoorwaarden).

- Overeenkomst geld vanaf vandaag? Er staat geen dagtekening boven de overeenkomst?
- Opzegtermijn 30 dagen. Opzeggen binnen de vaste prijs periode brengen ze een opzegvergoeding in rekening?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjYD6pUjcGDZmrcRNfskMavZwqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvxGdjLrkanj8vCuJo3pmPUx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@zx9r_mario Maar daar staat toch heel iets anders dan er in de overeenkomst staat die ik heb gehad? Welke klopt er dan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
HereIsTom schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:26:
@zx9r_mario Maar daar staat toch heel iets anders dan er in de overeenkomst staat die ik heb gehad? Welke klopt er dan?
Die tekst staat nog steeds op https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice

Ook volgens de ACM mag alleen bij vaste contracten een opzegboete in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Als ex Fenor ben ik uiteraard ook overgegaan naar BE. Per vandaag is mijn contract bij Vattenfall 3 jaar energiecadeauXL (afgesloten op 20 dec) actief. Ik kom echter niet op de app terwijl dat eerst wel lukte en als ik normaal inlog dan zie ik wel een vinkje dat mijn contract vandaag is ingegaan maar alle andere tabbladen met contract en termijnbedrag vermelden dat ik geen contract heb. Vanmorgen geappt met VF en ze zeggen dat alles is goed gegaan en ik een dag of 5 moet wachten. Ik ben nu niet zo zeker van de consistentie van klantenservicemedewerkers.
Zijn er in dit forum ook ex Fenor klanten die al over zijn naar VF waarbij dit probleem ook optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:41:
Als ex Fenor ben ik uiteraard ook overgegaan naar BE. Per vandaag is mijn contract bij Vattenfall 3 jaar energiecadeauXL (afgesloten op 20 dec) actief. Ik kom echter niet op de app terwijl dat eerst wel lukte en als ik normaal inlog dan zie ik wel een vinkje dat mijn contract vandaag is ingegaan maar alle andere tabbladen met contract en termijnbedrag vermelden dat ik geen contract heb. Vanmorgen geappt met VF en ze zeggen dat alles is goed gegaan en ik een dag of 5 moet wachten. Ik ben nu niet zo zeker van de consistentie van klantenservicemedewerkers.
Zijn er in dit forum ook ex Fenor klanten die al over zijn naar VF waarbij dit probleem ook optreedt?
Ik heb hetzelfde (ook 5-1 bij VF), check in mijnbudget portal of je contract niet meer actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
zx9r_mario schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb hetzelfde (ook 5-1 bij VF), check in mijnbudget portal of je contract niet meer actief is?
In mijnbudget gisteravond wel actief met de nieuwe tarieven en nu idd niet meer actief.
Maar heb jij dan ook hetzelfde probleem bij VF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Net een contract bij ANWB afgesloten, alleen voor stroom (€15/maand). Ingangsdatum is 4 februari en het is helaas niet mogelijk om dit te vervroegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
HereIsTom schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:19:
Dit zijn de artikelen;

Als je wil opzeggen:

Zoek een nieuwe leverancier en ga daar een overeenkomt mee aan. Zij zeggen alles netjes op bij BE zoals gebruikelijk is bij overstappen tussen energieleveranciers op de eerst mogelijke datum (dit kan sneller zijn dan 30 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 09:27
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:46:
Net een contract bij ANWB afgesloten, alleen voor stroom (€15/maand). Ingangsdatum is 4 februari en het is helaas niet mogelijk om dit te vervroegen.
Waarom kon je niet eerder de overstap doen?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:45:
[...]

In mijnbudget gisteravond wel actief met de nieuwe tarieven en nu idd niet meer actief.
Ik had precies hetzelfde, geef het een paar dagen voordat alles correct staat in de VF portal/app. De overgang is wel iig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Mundatin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Omdat het niet mogelijk was...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Dennism schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Als je wil opzeggen:

Zoek een nieuwe leverancier en ga daar een overeenkomt mee aan. Zij zeggen alles netjes op bij BE zoals gebruikelijk is bij overstappen tussen energieleveranciers op de eerst mogelijke datum (dit kan sneller zijn dan 30 dagen).
Je kunt dan dus al voor 30 januari overstappen? BU geeft in zijn communicatie per telefoon aan (via een bandje) dat je niet eerder dan 'na 30 januari' kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Omdat het niet mogelijk was...?
Heb ik ook geprobeerd, maar ging niet ivm 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Even een vraag inmiddels heeft BE mijn factuur al klaarstaan en wilt deze rond 7 januari incasseren
Wat is handig? Als ik toch overweeg over te stappen. Ik vind het factuur behoorlijk hoog
En ik denk dat ze zelfs 2 facturen incasseren ook eentje aan het einde van de maand.
Weet zelf ook niet wat ik moet doen

*knip* Je hoeft je vraag niet elk uur te herhalen als er geen antwoord op is gekomen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Mundatin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Je kunt dan dus al voor 30 januari overstappen? BU geeft in zijn communicatie per telefoon aan (via een bandje) dat je niet eerder dan 'na 30 januari' kan overstappen.
Je kan dat proberen, jouw nieuwe leverancier zal de eerst mogelijke datum volgens de systemen gebruiken. Als er geen blokkades meer zijn kan dat inderdaad sneller zijn dan 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Dennism schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Je kan dat proberen, jouw nieuwe leverancier zal de eerst mogelijke datum volgens de systemen gebruiken. Als er geen blokkades meer zijn kan dat inderdaad sneller zijn dan 30 dagen.
Oké, super. Dan ga ik de overstap vervroegen en kijken of dat lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin.92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:24
Mundatin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Net met ANWB gebeld om te vervroegen en zij gaven aan dat ze er in het verleden slechte ervaringen mee hadden, dus nu 30 dagen hanteren. Helaas 1 maand met de hogere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobileMan82
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09 08:31
Ik zit inmiddels al enkele dagen in een discussie met Budget Energie over wie mijn energieleverancier is. Engie (waar ik me bij heb aangemeld) zou me hebben overgenomen per 30-12 (de dag dat Budget Energie zou starten met leveren). Volgens mijn stedin.net is mijn huidige energieleverancier Engie, echter Budget Energie blijft volhouden dat zei de energieleverancier zijn. Gaat allemaal heel lekker dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
MobileMan82 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:59:
Ik zit inmiddels al enkele dagen in een discussie met Budget Energie over wie mijn energieleverancier is. Engie (waar ik me bij heb aangemeld) zou me hebben overgenomen per 30-12 (de dag dat Budget Energie zou starten met leveren). Volgens mijn stedin.net is mijn huidige energieleverancier Engie, echter Budget Energie blijft volhouden dat zei de energieleverancier zijn. Gaat allemaal heel lekker dit!
Check in mijn budget portal eens of je contract niet meer actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobileMan82
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09 08:31
zx9r_mario schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Check in mijn budget portal eens of je contract niet meer actief is?
Dat had ik al gedaan, contract is volgens de budget portal ook actief. Volgens de klantenservice en het webcare team van facebook ook. De netbeheerder geeft aan dat budget energie nooit mijn leverancier is geweest en dat Engie direct na Fenor de levering heeft overgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
MobileMan82 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Dat had ik al gedaan, contract is volgens de budget portal ook actief. Volgens de klantenservice en het webcare team van facebook ook. De netbeheerder geeft aan dat budget energie nooit mijn leverancier is geweest en dat Engie direct na Fenor de levering heeft overgenomen
Er kan maar een energieleverancier actief zijn, ik denk dat de netwerkbeheerder toch leidend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Hier ook als ex-fenor de nieuwe tarieven van BE gekregen.

Oude tarieven Fenor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zhAk1RVpPQDg8WYrYDUpnf-1D4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N3B6PExPkKFR1ouIyQJI0Iwn.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe tarieven van BE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2tLIiHozBeso54bq2OAmnT8JjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HWDuDyPydz9skEJfdkyHfPNw.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe gasprijs van BE staat vast tot 15-6-2022......

Twijfel nu heel erg wat te doen.....

Gasprijs lijkt me niet heel erg onredelijk? Of zit ik mis?

Energieprijzen lijken mij absoluut niet marktconform... Misschien alleen met energie overstappen?

(M'n jaarverbruik ligt ongeveer op 1000 normaal, 900 dal en 1500 gas)

Open hier anders even een apart topic voor. Afhandeling faillissement gaat het hier over niet of je aanbod bij partij x gunstig is of niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:26 ]

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
iVibes schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:18:
Hier ook als ex-fenor de nieuwe tarieven van BE gekregen.

Oude tarieven Fenor:

[Afbeelding]

Nieuwe tarieven van BE:

[Afbeelding]

Nieuwe gasprijs van BE staat vast tot 15-6-2022......

Twijfel nu heel erg wat te doen.....

Gasprijs lijkt me niet heel erg onredelijk? Of zit ik mis?

Energieprijzen lijken mij absoluut niet marktconform... Misschien alleen met energie overstappen?

(M'n jaarverbruik ligt ongeveer op 1000 normaal, 900 dal en 1500 gas)
Wat Budget Energie met de gas prijzen heeft gedaan voor ex Fenor klanten is natuurlijk verschrikkelijk netjes.

Als je nu zou overstappen naar een andere leverancier zit de gasprijs tussen de 1.60 en 2.80 euro per m3. Die 0.18 cent per m3 die ze in rekening hebben gebracht per klant is dan natuurlijk niets.

Stroom prijzen zijn wel marktconform, als je nu overstapt zullen ze niet veel beter zijn als dit. Alleen klanten die verlengen bij hun huidige leverancier krijgen nog nette tarieven.

Enige nadeel is dat de stroom tarieven bij budget voor de ex Fenor kanten maandelijks variabel is. Dus we kunnen de komende maanden heel veel geluk hebben, of heel veel pech. Daarom twijfel ik om misschien stroom ergens anders onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:06
robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik zou VF wat tijd gunnen en vertrouwen hebben dat het goed zit. Er zijn al meerdere mensen overgegaan naar VF. Ikzelf ook per 1-1 (en zie net dat alle seinen op groen staan in hun portal, incl. het automatisch ophalen van de meterstanden, dat was het laatste vinkje).

Ik heb dus volgens mij ten overvloede eergisteren een lange mail gestuurd naar BudgetEnergie. Klantenservice kreeg ik telkens niet te pakken en wilde voorkomen dat de opzegtermijn blijft verschuiven. In mijn mail heb ik een hoop vragen gesteld, duidelijk proberen te maken dat ik het er niet mee eens ben en aangegeven dat ik per 1-1 al ben overgestapt. Ze mogen me factureren voor de leveringskosten en mijn gebruik (bijna nihil want was een weekendje weg). Als dat gelukt is laat ik het hier weten. Zelf zoek ik het niet zo in de hoek van leveringskosten per dag of per maand. Als het een paar tientjes kost dan so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:08
ik denk dat BE ook een redelijk bod neerlegt. Echter, ik vraag me af hoe dat is als je contract snel afloopt. Mijn FENOR datum was oorspronklelijk 31 januari en deze redelijke goede vaste prijs staat, gecommuniceerd door BE, op 15 januari. Wat daarna gebeurd, weet ik niet. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de sjaak ben en moet gaan betalen. Ik heb al een jaarcontract laten opstellen en dat is dus het geval dat ik moet lappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
Sarpo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:53:
ik denk dat BE ook een redelijk bod neerlegt. Echter, ik vraag me af hoe dat is als je contract afloopt snel afloopt. Mijn FENOR datum was oorspronklelijk 31 januari en deze redelijke goede vaste prijs staat, gecommuniceerd door BE, op 15 januari. Wat daarna gebeurd, weet ik niet. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de sjaak ben en moet gaan betalen. Ik heb al een jaarcontract laten opstellen en dat is dus het geval dat ik moet lappen.
Na deze periode ga je inderdaad naar het nieuwe tarief. Die ligt op het moment bij budget energie op ongeveer 1.80 per m3. In jou geval is het misschien wel verstandig om alvast goed rond te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
ArcticWolf schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:55:
[...]

Wees blij, van WE naar Eneco ging het bij ons 180% omhoog.

Wat mij wel opvalt is dat jullie allemaal een ander gastarief krijgen :X
Nou, "blij"... enorm! ;)
Vond het onderschrift van de mail van BE ook wel een beetje... mwoah... "Hopelijk geniet u van uw energie en van het geld dat u bespaart."

Maar, mixed feelings... ik weet dat het erger had kunnen zijn, maar de hele situatie met stijgende tarieven vind ik wel zorgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
boxlessness schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Nou, "blij"... enorm! ;)
Vond het onderschrift van de mail van BE ook wel een beetje... mwoah... "Hopelijk geniet u van uw energie en van het geld dat u bespaart."

Maar, mixed feelings... ik weet dat het erger had kunnen zijn, maar de hele situatie met stijgende tarieven vind ik wel zorgelijk.
Ik vind het te kort aan gas in Europa eigenlijk veel zorgelijker ;) ze hebben nog 2 maanden om een oplossing te vinden en dan maakt het toch niet meer uit of gas nu 3 euro of 10 euro/m3 kost als het er niet is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
ArcticWolf schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Ik vind het te kort aan gas in Europa eigenlijk veel zorgelijker ;) ze hebben nog 2 maanden om een oplossing te vinden en dan maakt het toch niet meer uit of gas nu 3 euro of 10 euro/m3 kost als het er niet is :X
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Stijgende tarieven is ook maar een symptoom. Energie is de fundering van alle economische activiteit, en ik ben bang dat we de echte tik nog gaan krijgen. "May you live in interesting times"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Sarpo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:53:
ik denk dat BE ook een redelijk bod neerlegt. Echter, ik vraag me af hoe dat is als je contract snel afloopt. Mijn FENOR datum was oorspronklelijk 31 januari en deze redelijke goede vaste prijs staat, gecommuniceerd door BE, op 15 januari. Wat daarna gebeurd, weet ik niet. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de sjaak ben en moet gaan betalen. Ik heb al een jaarcontract laten opstellen en dat is dus het geval dat ik moet lappen.
Ik hang nu in de wacht bij BE met dezelfde vraag. Oorspronkelijk FENOR contract liep tot 31-01.
Mijn aanbod nu (variabel/doorlopend), de bekende 0,50265 / 0,40955 normaal/dal en 0,91926 voor gas.

Ben vooral benieuwd hoe lang ze die gasprijs kunnen garanderen. Als deze op 01-02 naar 1,80 oid gaat, ben ik de sjaak en loont overstappen zsm al wel. Ik probeer vanmiddag ook PowerPeers te benaderen... (https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffer
  • Laatst online: 31-08 02:49
Elwin.92 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 01:19:
[...]

Ik bel morgen met ANWB om te kijken of het contract naar voren gehaald kan worden. Als ik wat hoor laat ik je het weten. ANWB werkt met uurtarieven, dus vandaar geen Dal/Normaal. Ik heb even snel naar de prijzen gekeken per uur en met hoe wij stroom gebruiken gaan we er in vergelijking met Fenor op vooruit.
PowerPeers gebeld en na 30 mins nog niemand die opneemt, en op website staat dat ze geen klanten aannemen. Wie weet zijn ze met zulke lage prijzen zelf de volgende omvallende. Geen bereik = geen contract in ieder geval.

Zelf even ANWB gebeld. De calculator noemt een dagprijs van 0.26771, maar het is dus een uurtarief waar door middel van slimme meter de prijs dus elk uur anders kan zijn: https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Vandaag redelijk duur, maar 3 januari was bijvoorbeeld spotgoedkoop. 23 December daarentegen was het gemiddeld 0.40 cent! Als je jaar aanklikt en dan 2021 dan zie je dat prijzen eerst nog vrij laag 0.05 waren in begin het jaar en tegen december tegen de 0.30. Gezien de energiecrisis kan het wel eens een stuk duurder worden in een paar maanden. Op deze manier kan goedkoop nog wel eens duurkoop worden, alhoewel het ook maar bezien is hoe anders dat is met de variabele budget energie. Daarnaast kan ANWB pas over 30 dagen leveren. Wel maandelijks opzegbaar, maar wie weet wat voor resterende opzegkosten er zijn.

Aangezien ik geen gas heb, en verwacht minder stroom de komende tijd te gebruiken denk ik er over om bij Budget Energie te blijven en dan vanaf April bij coolblue (vaste normaal: 0.3662549, vaste dal 0.3179759).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knijk00
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Koffer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:46:
[...]

PowerPeers gebeld en na 30 mins nog niemand die opneemt, en op website staat dat ze geen klanten aannemen. Wie weet zijn ze met zulke lage prijzen zelf de volgende omvallende. Geen bereik = geen contract in ieder geval.

Zelf even ANWB gebeld. De calculator noemt een dagprijs van 0.26771, maar het is dus een uurtarief waar door middel van slimme meter de prijs dus elk uur anders kan zijn: https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Vandaag redelijk duur, maar 3 januari was bijvoorbeeld spotgoedkoop. 23 December daarentegen was het gemiddeld 0.40 cent! Als je jaar aanklikt en dan 2021 dan zie je dat prijzen eerst nog vrij laag 0.05 waren in begin het jaar en tegen december tegen de 0.30. Gezien de energiecrisis kan het wel eens een stuk duurder worden in een paar maanden. Op deze manier kan goedkoop nog wel eens duurkoop worden, alhoewel het ook maar bezien is hoe anders dat is met de variabele budget energie. Daarnaast kan ANWB pas over 30 dagen leveren. Wel maandelijks opzegbaar, maar wie weet wat voor resterende opzegkosten er zijn.

Aangezien ik geen gas heb, en verwacht minder stroom de komende tijd te gebruiken denk ik er over om bij Budget Energie te blijven en dan vanaf April bij coolblue (vaste normaal: 0.3662549, vaste dal 0.3179759).
Jouw verhaal klopt wel maar bij Budget heb je ook een variabel tarief!!!! Ik heb vanochtend een contract afgesloten bij de ANWB en daar kan je elke maand vanaf. En jammer dat het pas op 4 februari 2022 in kan gaan. De factuur van budget staat al in je account maar ik geef geen machtiging voor automatische incasso dus zodra ik bij de bank een afschrijving zien of een aankondiging ga ik gelijk storneren. Laat ze er maar lekker iets voor gaan doen. Ben baas over mijn eigen geld en door de energiereuzen laat ik mij niet oplichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
knijk00 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Jouw verhaal klopt wel maar bij Budget heb je ook een variabel tarief!!!! Ik heb vanochtend een contract afgesloten bij de ANWB en daar kan je elke maand vanaf. En jammer dat het pas op 4 februari 2022 in kan gaan. De factuur van budget staat al in je account maar ik geef geen machtiging voor automatische incasso dus zodra ik bij de bank een afschrijving zien of een aankondiging ga ik gelijk storneren. Laat ze er maar lekker iets voor gaan doen. Ben baas over mijn eigen geld en door de energiereuzen laat ik mij niet oplichten!
Helaas bij mij ook. Datum is ook bekend wanner ze afschrijven. Maar zie zelf geen machtiging en een incasso opdracht staan. Maar sowieso is het factuur termijn bedrag veel te hoog met wat ik gebruikt heb. Zoo oneerlijk dit. Weet zelf ook niet welke actie ik moet ondernemen richting dit alles :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Helaas bij mij ook. Datum is ook bekend wanner ze afschrijven. Maar zie zelf geen machtiging en een incasso opdracht staan. Maar sowieso is het factuur termijn bedrag veel te hoog met wat ik gebruikt heb. Zoo oneerlijk dit. Weet zelf ook niet welke actie ik moet ondernemen richting dit alles :-(
Even dagelijks bij je bank zaken kijken! Ik ga er vanuit dat je telebankieren hebt. Bij ING krijg je als het goed is een vooraankondiging dat er een incasso gaat plaatsvinden. En als iedereen nu eens solidair is en alle incasso van de energie maatschappijen intrekken lol.

[ Voor 7% gewijzigd door knijk00 op 05-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik ga de maand januari laten storneren. Ik heb ook een adsurde incasso staan (heb dan wel een EV, maar dit komt echt niet in de buurt van het daadwerkelijk verbruik...). Deze zal 7 januari worden geincasseerd dmv een automatische incasso.

Termijnbedrag 2022/1 04-01-2022 € 468,00

[ Voor 5% gewijzigd door -Muncky- op 05-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
marcelcee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Ik zou VF wat tijd gunnen en vertrouwen hebben dat het goed zit. Er zijn al meerdere mensen overgegaan naar VF. Ikzelf ook per 1-1 (en zie net dat alle seinen op groen staan in hun portal, incl. het automatisch ophalen van de meterstanden, dat was het laatste vinkje).
Precies. Uit eigen ervaring gezien dat het bij VF 1 á 2 dagen duurt na contract-aanvang totdat alles zichtbaar wordt.

In het algemeen, en niet om belerend over te komen, wil ik als tip meegeven: Gebruik de info in dit topic en neem je eigen beslissing waarmee je je comfortabel voelt. Het moet niet zo zijn dat, als een besluit straks slecht(er) uitvalt, we over een paar maanden hier met vingertjes naar elkaar gaan wijzen, zo van "Ja, maar jij zei toen dat ..." of "...ik volgde jou advies ...".

De huidige situatie is nu eenmaal onvoorspelbaar en niemand heeft een glazen bol.
Mijn besluit was om meteen na het faillissement actie te ondernemen en een overstap te regelen, ondanks dat dat in eerste instantie niet mogelijk leek. Het was meer van "niet geschoten is altijd mis". Ik wilde de schade beperken en vooral (financiële) zekerheid hebben. Nu achteraf kan ik zeggen dat dat gelukt is. Het had ook zomaar kunnen tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
knijk00 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Geen opzegboete bij ANWB als je weer na een maand opzegt?
Variabeltarief van BE is mij in ieder gval onbekend behalve het ene getal wat ze noemen, wat natuurlijk ook stuk hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
Koffer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Geen opzegboete bij ANWB als je weer na een maand opzegt?
Variabeltarief van BE is mij in ieder gval onbekend behalve het ene getal wat ze noemen, wat natuurlijk ook stuk hoger is.
Nee geen opzegboete dat speelt alleen bij contracten van een jaar of langer heb ik namelijk (slechte ervaring mee) met Powerpeers. Wij gingen naar een helaas gasloze wijk en ik kon een boete betalen omdat wij een driejarig contract hadden afgesloten. En daar moesten wij nog 2 jaar van volmaken. Met dank aan de ACM die alles zogenaamd nauwlettend in de gaten houdt.... En nu we gasloos zijn worden wij door de ACM opnieuw beet genomen omdat er verhogingen van 67 % mogen komen. In dit land ben je overgeleverd aan de goden en maar groen lullen...

[ Voor 17% gewijzigd door knijk00 op 05-01-2022 15:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Muncky-
Zojuist gebeld met BE, voor de ex-FENOR klanten:

-Gastarief (in mijn geval 0,91926), blijft vast tot 1 juni a.s.
-Elektratarief veranderd maandelijks, dus op 1 feb a.s. etc

Overstappen voor enkel elektra is mogelijk, wat ik zojuist heb gedaan. Ben naar PowerPeers gegaan en dit gaat in per 1 feb (tarief staat vast tot 1 juli en maandelijks opzegbaar):

100% Groene Stroom - Model-contract
Variabele leveringskosten 0,248292
Energiebelasting 0,044519
Opslag Duurzame Energie 0,036905
Totaaltarief 0,329716

[ Voor 36% gewijzigd door -Muncky- op 05-01-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik ga de maand januari laten storneren. Ik heb ook een adsurde incasso staan (heb dan wel een EV, maar dit komt echt niet in de buurt van het daadwerkelijk verbruik...). Deze zal 7 januari worden geincasseerd dmv een automatische incasso.

Termijnbedrag 2022/1 04-01-2022 € 468,00
Dat klinkt stoer maar BE rekent eerst al 3,03€ per maand als er niet via incasso wordt betaald en vervolgens bij te late betaling allerlei incassokosten, beginnend bij 15€ tot aan 15% van het bedrag. Zie de Tarieven PDF in je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
JTHZZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Dat klinkt stoer maar BE rekent eerst al 3,03€ per maand als er niet via incasso wordt betaald en vervolgens bij te late betaling allerlei incassokosten, beginnend bij 15€ tot aan 15% van het bedrag. Zie de Tarieven PDF in je mailbox.
Maar hebben ze al aan je gevraagd hoe je wil betalen? Je kan namelijk ook aan de balie betalen.... Maar ieder moet ook naar eigen kennis en inzicht gaan handelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
knijk00 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Even dagelijks bij je bank zaken kijken! Ik ga er vanuit dat je telebankieren hebt. Bij ING krijg je als het goed is een vooraankondiging dat er een incasso gaat plaatsvinden. En als iedereen nu eens solidair is en alle incasso van de energie maatschappijen intrekken lol.
Hou er wel rekening mee dat dit gedoe kan opleveren voor jezelf. Uiteraard sta je in je recht om te storneren, maar wat je verbruikt zal je uiteindelijk af moeten rekenen en gestorneerd voorschot zal daar niets aan veranderen. Of je met storneren persoonlijk dus veel opschiet zal de vraag zijn, behoudens dat het je tijd zal kosten en mogelijk frustratie zal opleveren. Daarnaast kan het je geld gaan kosten als je het te hoog laat opdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dverschut
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
*knip* Vragen over overstappen en tarieven van andere leveranciers hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
Dennism schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Hou er wel rekening mee dat dit gedoe kan opleveren voor jezelf. Uiteraard sta je in je recht om te storneren, maar wat je verbruikt zal je uiteindelijk af moeten rekenen en gestorneerd voorschot zal daar niets aan veranderen. Of je met storneren persoonlijk dus veel opschiet zal de vraag zijn, behoudens dat het je tijd zal kosten en mogelijk frustratie zal opleveren. Daarnaast kan het je geld gaan kosten als je het te hoog laat opdrijven.
Ja dat gaan wij ook niet doen en wat wij verbruiken wordt ook betaald. Maar wij krijgen als consument maar alles door de strot geduwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atarimuseum_NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 22:36
-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:19:
Zojuist gebeld met BE, voor de ex-FENOR klanten:

-Gastarief (in mijn geval 0,91926), blijft vast tot 1 juni a.s.
-Elektratarief veranderd maandelijks, dus op 1 feb a.s. etc

Overstappen voor enkel elektra is mogelijk, wat ik dus nu ook ga doen :)
Ho ho!

Ook de termijn dat je gastarief vast blijft is persoonlijk! In de mail van Budget Energie van 30 december getiteld "Vanaf 30 december krijgt u energie van Budget Energie" staat onder het kopje "Uw tarieven en contract" de datum vermeld tot wanneer jouw gas tarief vast blijft. Dat is voor iedereen verschillend en is afhankelijk van hoe lang je Fenor contract nog zou lopen. In mijn geval staat dus de datum 15-01-2022, m.a.w. slechts een paar weken.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Atarimuseum_NL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ho ho!

Ook de termijn dat je gastarief vast blijft is persoonlijk! In de mail van Budget Energie van 30 december getiteld "Vanaf 30 december krijgt u energie van Budget Energie" staat onder het kopje "Uw tarieven en contract" de datum vermeld tot wanneer jouw gas tarief vast blijft. Dat is voor iedereen verschillend en is afhankelijk van hoe lang je Fenor contract nog zou lopen. In mijn geval staat dus de datum 15-01-2022, m.a.w. slechts een paar weken.
Als dat zo is, hebben ze het mij net aan de telefoon dus verkeerd bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atarimuseum_NL
  • Laatst online: 03-09 22:36
-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Als dat zo is, hebben ze het mij net aan de telefoon dus verkeerd bevestigd?
Dat ligt eraan. Hoe lang zou je Fenor contract nog doorgelopen hebben?

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Precies, gewoon een vaste gasprijs tot het einde van je 'originele' Fenor contract... staat duidelijk in de mail en is dus ook per persoon verschillend...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Dl3pE0YnGFLwtrbFY5Tj_A5ros=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6uEpXQAFzB4xy5zjKPIoRU05.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik zag net in mijn BE staan dat er een factuur klaar staat van 327 euro voor komende vrijdag. Morgen ga ik over naar VattenFall dus ik ga eens kijken hoe ik dit kan oplossen zonder eerst 327 euro te dokken en dan uiterlijk over 6 weken terug te krijgen...
Beetje lullig om voor 6 dagen dit van de rekening af te schrijven...

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
sdh1981 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:44:
Ik zag net in mijn BE staan dat er een factuur klaar staat van 327 euro voor komende vrijdag. Morgen ga ik over naar VattenFall dus ik ga eens kijken hoe ik dit kan oplossen zonder eerst 327 euro te dokken en dan uiterlijk over 6 weken terug te krijgen...
Beetje lullig om voor 6 dagen dit van de rekening af te schrijven...
Het magische woord is...... storneren |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik had alle incasso's van Fenor al geblokkeerd, bij de ING is er geen incasso van Budget Energie te vinden. In het portaal van budget energie wel een factuur die volgens hun betaald is terwijl er geen geld is afgeschreven ;w

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
basdej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Ik had alle incasso's van Fenor al geblokkeerd, bij de ING is er geen incasso van Budget Energie te vinden. In het portaal van budget energie wel een factuur die volgens hun betaald is terwijl er geen geld is afgeschreven ;w
Zucht, storneren is ook per definitie achteraf: "Storneren is het terugdraaien van een automatische incasso."
Dus wacht nou gewoon even die incasso af en handel dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:07
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:00:
[...]

dat lijkt me juist niet slim om meteen doen.. dat kan namelijk altijd nog. Desnoods via een MOI
Laat ze de eindrekening maar opmaken..

Als je nu storneert sturen ze waarschijnlijk snel de herinnering. betaal je die niet op tijd krijg je extra kosten.

plus het is ook een verzekering. Mocht je het ergens niet over eens zijn in de toekomst kan je het altijd dan nog terug halen

[ Voor 13% gewijzigd door patjuh1 op 05-01-2022 17:10 ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Dat is inderdaad wel een goede, ga je nu storneren zal je waarschijnlijk automatisch binnen enkele dagen een 14 dagenbrief in de bus / mail hebben zitten met de vraag alsnog te betalen, doe je dat niet dan mogen ze incasso kosten rekenen, wat natuurlijk zonde is.

Ik zou er als je het geld niet kan missen denk ik een belletje aan wagen naar de klanten service, mogelijk dat die een oplossing hebben voor snelle overstappers.

En anders denk ik het geld gewoon laten afschrijven en de eindafrekening afwachten, mocht het misgaan met BE en zouden ze in die 6 weken failliet gaan kan je dan altijd nog storneren of een MOI inzetten, zonder het risico om in een incasso procedure te belanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 05-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Yorinn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:07:
[...]

Omdat dat niet over het faillissement van Fenor Energie gaat. Discussie over over overstappen en andere leveranciers mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
Ondertussen merk ik dat ik heb gemist dat het itt beweerd in het andere topic toch wel mogelijk was om vooraf in te gaan op het 3 jaar aanbod van vattefall. Lijkt erop dat dit me nu pak hem beet 2000 euro kan gaan kosten (6100 kwh/1300 gas) -O- .

edit:
Mailtje van Budget Energie gevonden:
normaal/dal € 0,50265 / 0,40955 = 2788,84 euro
gas € 0,94346 = 1300,28 euro (Maar let op dit is maar tot 15 maart, daarna wordt het 1,61 = 2218,53)
Totaal 4089 euro (5007,37 vanaf 15 maart).

Vattelfall 3 jaar zou zijn 1503,84 @0,24+1626,04@1,18 = 3129,88 (maar gas kan evt naar 540 euro als ik meer via elektra verwarm).

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2022 18:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
sdk1985 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Ondertussen merk ik dat ik heb gemist dat het itt beweerd in het andere topic toch wel mogelijk was om vooraf in te gaan op het 3 jaar aanbod van vattefall. Lijkt erop dat dit me nu pak hem beet 4000 euro kan gaan kosten (6100 kwh/1300 gas) -O- .
Er zijn er velen die de gok toch genomen hebben en gewoon aangemeld hebben bij VF onder het mom van "we zien wel of het lukt". Volgens mij is er nooit onomstotelijk beweerd dat het niet mogelijk was om eerder over te stappen dan dat de vensterperiode was afgelopen. En daarnaast, mocht het niet mogelijk zijn geweest om in de vensterperiode of in de eerste 30 dagen Budget Energie over te stappen, dan had VF gewoon de datum opgeschoven naar de eerste datum waarop dat wel mogelijk was geweest (lees: 13 januari of 31 januari). Lang verhaal kort: je had de VF-deal gewoon af kunnen sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Er zijn er velen die de gok toch genomen hebben en gewoon aangemeld hebben bij VF onder het mom van "we zien wel of het lukt". Volgens mij is er nooit onomstotelijk beweerd dat het niet mogelijk was om eerder over te stappen dan dat de vensterperiode was afgelopen. En daarnaast, mocht het niet mogelijk zijn geweest om in de vensterperiode of in de eerste 30 dagen Budget Energie over te stappen, dan had VF gewoon de datum opgeschoven naar de eerste datum waarop dat wel mogelijk was geweest (lees: 13 januari of 31 januari). Lang verhaal kort: je had de VF-deal gewoon af kunnen sluiten ;)
Dat is dus mijn 'klacht'. Het stond in het andere topic dus wel letterlijk dat het niet zou kunnen en op basis daarvan alleen mijn moeder over gezet die bij Budget Energie zat. Later pas , toen de aanbieding was verlopen en dus tegen de topic warning in, toch diverse mensen melden dat ze succesvol bij VF hebben aangemeld.

Iedereen zit in hetzelfde schuitje en voor min of meer iedereen is dezelfde oplossing de beste (dan wel minst slechte) oplossing. Dus het lijkt mij nog altijd het zinnigste om specifiek voor Fenor overstappers de beste volgende move te bespreken. In het andere topic zit veel ruis. Maar goed nog een paar weken dan zit ik bij Budget Energie en dan is een apart topic specifiek voor Fenor vanzelf niet meer relevant ;).

In ieder geval geeft hierboven iemand de suggestie om alleen stroom bij powerpeers af te nemen. Ik ga daar eens naar kijken. Dat lijkt zo 10-20 cent te schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2022 18:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04
Ik kom er met de gasprijs wel goed vanaf als ik het zo een beetje gelezen heb, dat gaan we nergens goedkoper vinden tot eind van het contract. Nu krijg ik morgen zonnepanelen dus dan maakt de prijs per KW toch eigenlijk niet zo veel meer uit? Er van uitgaande dat ik minstens net zo veel ga leveren als gebruiken?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
pvanmegen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:56:
Ik kom er met de gasprijs wel goed vanaf als ik het zo een beetje gelezen heb, dat gaan we nergens goedkoper vinden tot eind van het contract. Nu krijg ik morgen zonnepanelen dus dan maakt de prijs per KW toch eigenlijk niet zo veel meer uit? Er van uitgaande dat ik minstens net zo veel ga leveren als gebruiken?
Wel maar hopen op zon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
Ik vraag me af wat wijsheid is in mijn situatie. Overgenomen door budget energie waardoor de gas prijs gezien deze tijd goed is.

Stroom echter tot vrij prijzig 0.50 en 0.40 cent. Deze wijzigd elke maand. Kan dus goed of slecht vallen.

Ik zie veel mensen die Powerpeers aangeven maar zetten er bij dat ook deze tarieven wegens omstandigheden op elk moment kunnen wijzigen.

Dan heb je eigenlijk de zelfde "zekerheid" als bij Budget Energie of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Alleen als je tot na de zomer bij BE blijft. In deze maanden wek je maar bar weinig op dus om je verbruik te kunnen salderen zul je tot zeker augustus moeten blijven zodat je genoeg opgewekte stroom hebt. Mij is overigens ook niet duidelijk hoe het salderen hij BE in zijn werk gaat met de maandelijks wisselende stroomprijzen, want als ze iedere maand apart gaan salderen wordt het nadeel nog een stuk groter. In de wintermaanden flink bijbetalen want geen opwek en in de zomermaanden alleen de lage teruglevering van een paar cent per kWh. Mag hopen dat dat zo niet werkt.
Aanvulling: ik zie ook dat BE per telwerk saldeert en je dat niet kunt kiezen. Je wekt de meeste stroom in de piekuren op dus als je grootste verbruik in de avond ligt kun je niet alle stroom salderen.

[ Voor 31% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Laatst online: 23:11
@JTHZZ dat valt wel mee, het grootste verbruik in de avond (voor de meeste huishoudens tot 23:00) is doordeweeks nog steeds normaaltarief. Salderen moet wettelijk per jaar. Of als het contract afloopt. Met wisselende tarieven kunnen ze denk ik niet anders dan het netto verbruik af te rekenen tegen een gewogen gemiddelde prijs. Voor een eventueel overschot moeten ze een 'redelijke' vergoeding betalen, maar dat is een heel ruim begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Martin7182 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:57:
@JTHZZ dat valt wel mee, het grootste verbruik in de avond (voor de meeste huishoudens tot 23:00) is doordeweeks nog steeds normaaltarief. Salderen moet wettelijk per jaar. Of als het contract afloopt. Met wisselende tarieven kunnen ze denk ik niet anders dan het netto verbruik af te rekenen tegen een gewogen gemiddelde prijs. Voor een eventueel overschot moeten ze een 'redelijke' vergoeding betalen, maar dat is een heel ruim begrip.
In Brabant en Limburg geldt het daltarief voor zover ik weet vanaf 21:00 en in veel huishoudens draait dan de vaatwasser, staan TV en computers aan of wordt er evt gewassen. Daarnaast worden elektrische auto’s vaak in de avond- en nachturen opgeladen dus dat kan een flink nadeel opleveren omdat de panelen dan niet opwekken. Ik probeer altijd een aanbieder te zoeken die niet per telwerk saldeert of contracten met enkeltarief aanbiedt zelfs als je een dubbele meter hebt. Budget Energie is dus niet zo’n aanbieder helaas.
Voor het ‘overschot’ krijg je helaas alleen een fooi van een paar cent per kWh.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habelstaf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-09-2024
Ja maar daar zit een addertje... Ik heb BE namelijk gebeld hoe ze omgaan met salderen want dat mogen ze op verschillende manieren doen en BE doet het zoals Fenor (wat raar is in mijn ogen want volgens mij heeft alleen de klant nadeel en overheid voordeel terwijl aan heeft en BE niet direct??)

Salderen kan namelijk per telwerk / per telwerk en overschot wordt daarna verder bij ander telwerk verwerkt / alles gaat op 1 hoop als 1 telwerk (enkel tarief)
Nu is de productie in normaal tarief veruit grootst met 5 van 7 weekdagen. Terwijl verbruik voor mij (en veel andere waarschijnlijk) in avond/weekend juist groter is. Bij ons kwam het er op neer dat we afgelopen jaar 1500 kwh overproductie hadden in normaal tarief en 1200 kwh te weinig productie in daluren. Waar bij Fenor dus vol over afgerekend mocht worden met belastingen etc. terwijl de terugleververgoeding een kaal en bij Fenor laag tarief van 5/7 cent was!

Telefonisch werd mij gemeld dat wegens de slimme dubbele meter die ik heb op enkel tarief overstappen niet mogelijk is en dat BE op de zelfde manier als Fenor saldeert. 1 groot verschil is dat BE wel gewoon het volle kale tarief rekent (nb: ze hebben wel in overeenkomst een mogelijkheid vermeld daarvan af te mogen wijken in toekomst).

---------------------------------------

Nu zit ik dus ook met dilemma want ik heb ook het VF 3 jaar contract afgesloten (Bij mij staat inmiddels start 7 jan. en vinkjes bij oude contract opgezegd"). Die bieden wel mogelijkheid (ze hebben er zelfs een aparte pagina voor waar ze je extra op wijzen!) naar enkel tarief over te stappen als dat gunstiger is met je verbruik.
Bij ons is dat dus zeker gunstiger. Alleen geeft VF ook maar 7 cent terugleververgoeding. Wat bij ons dus op de totale +- 500 kwh afgelopen jaar niet zo veel zoden aan de dijk zet. Bij budget is die vergoeding een stuk gunstiger omdat tarieven nu ook hoog zijn.

Alleen in de zomer zal dat dus wel minder zijn als tarieven dalen waardoor verschil BE/VF kleiner zal worden. Nu kan ik bij BE boetenvrij overstappen in de zomer als tarieven hopelijk overal gunstiger zijn maar is het dus sterk de vraag of ik dan al genoeg overproductie heb om een beetje de donkere wintermaanden te compenseren?

Ik moet zeggen dat ik het voorstel van Budget redelijk vind gezien te huidige tijd/situatie maar dit maakt me wel aan twijfelen omdat ik had verwacht dat ik met VF-deal een veel scherpere deal te hebben dan nu bij BE maar bij mij is BE maar 1 cent per m3 gas duurder (verbruik per jaar 1600m3 dus mar 16 euro) en hangt het dus allemaal af van de saldering en de mogelijkheid van overstappen zonder gedoe in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Als ik de tarieven zie die ik heb gehad van BE € 0,50265 / 0,40955 Elektra en € 1,19756 Gas dan valt het me nog mee, ok de stroomprijs is 2x zo duur als ik had, maar als ik zo rond kijk bij andere leverancier dan kom ik niet goedkoper uit?
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze de prijzen gaan aanpassen, voor stroom is het maandelijks maar voor gas is me niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
HereIsTom schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:54:
Als ik de tarieven zie die ik heb gehad van BE € 0,50265 / 0,40955 Elektra en € 1,19756 Gas dan valt het me nog mee, ok de stroomprijs is 2x zo duur als ik had, maar als ik zo rond kijk bij andere leverancier dan kom ik niet goedkoper uit?
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze de prijzen gaan aanpassen, voor stroom is het maandelijks maar voor gas is me niet duidelijk.
Gas tarief staat vast tot het einde van je Fenor contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
basdej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Het lijkt erop dat BE geen automatische incasso's doet, maar inderdaad een (eerste) factuur. Ik heb gisteren een factuur ontvangen met het verzoek deze binnen 14 dagen te betalen via ideal of handmatige overboeking. Ik weet niet hoe het zit voor de 2e maand, maar elke maand met ideal betalen is ook onhandig. Voor die tijd ben ik in ieder geval over naar Vattenfall.

[ Voor 11% gewijzigd door Kevv1990 op 06-01-2022 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12

bloody

0.000 KB!!

Het aanbod van Budget Energie valt me 100% mee.
Schrok eerst wel van de 560 per maand, maar na wat zoekwerk blijkt Vattenfall mij bijvoorbeeld 800 te gaan kosten. Bizar.

Dus blijf gezellig bij BE voorlopig!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JTHZZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Alleen als je tot na de zomer bij BE blijft. In deze maanden wek je maar bar weinig op dus om je verbruik te kunnen salderen zul je tot zeker augustus moeten blijven zodat je genoeg opgewekte stroom hebt. Mij is overigens ook niet duidelijk hoe het salderen hij BE in zijn werk gaat met de maandelijks wisselende stroomprijzen, want als ze iedere maand apart gaan salderen wordt het nadeel nog een stuk groter. In de wintermaanden flink bijbetalen want geen opwek en in de zomermaanden alleen de lage teruglevering van een paar cent per kWh. Mag hopen dat dat zo niet werkt.
Aanvulling: ik zie ook dat BE per telwerk saldeert en je dat niet kunt kiezen. Je wekt de meeste stroom in de piekuren op dus als je grootste verbruik in de avond ligt kun je niet alle stroom salderen.
Als ik deze voorbeelden bekijk valt dat wel mee, ze salderen immers voor de energiebelasting wel alles.

Zie het rekenvoorbeeld op deze site https://www.budgetthuis.n...oom/terugleveren-salderen onder het kopje "Je verbruik is alleen in het normaaltarief lager dan je opwekking".

Het belangrijkste component, de energie belasting salderen ze dus wel degelijk over het gehele verbruik.

Edit: Met het rekenvoorbeeld van BE lijkt dit zelfs gunstiger.

Immers alles salderen in dat voorbeeld zou opleveren dat je 200KwH mag aftikken @ € 0,0571
wat maakt €11,42 + € 29,82 = €41,24

Terwijl je in het voorbeeld van BE, door niet te salderen, maar te verrekenen tussen normaal en dal tarief de rekening slechts € 27,24 bedraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 06-01-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kevv1990 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Het lijkt erop dat BE geen automatische incasso's doet, maar inderdaad een (eerste) factuur. Ik heb gisteren een factuur ontvangen met het verzoek deze binnen 14 dagen te betalen via ideal of handmatige overboeking. Ik weet niet hoe het zit voor de 2e maand, maar elke maand met ideal betalen is ook onhandig. Voor die tijd ben ik in ieder geval over naar Vattenfall.
Ik snap ze wel. Anders loopt iedereen weer te klagen dat ze geen automatische incasso hebben afgegeven en dat het werkelijk schande is dat ze durven te incasseren zonder geldige machtiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zojuist zag ik een geplande incasso van BE voor morgen staan, die ik op voorhand heb geweigerd. Per 5 januari ben ik overgestapt, en sinds vandaag geeft ook BE aan dat mijn contract niet meer actief is. Een maand incasseren voor zes dagen leveren lijkt me wel wat krom :) Op naar de eindafrekening en tot nooit meer ziens!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dennism schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Als ik deze voorbeelden bekijk valt dat wel mee, ze salderen immers voor de energiebelasting wel alles.

Zie het rekenvoorbeeld op deze site https://www.budgetthuis.n...oom/terugleveren-salderen onder het kopje "Je verbruik is alleen in het normaaltarief lager dan je opwekking".

Het belangrijkste component, de energie belasting salderen ze dus wel degelijk over het gehele verbruik.

Edit: Met het rekenvoorbeeld van BE lijkt dit zelfs gunstiger.

Immers alles salderen in dat voorbeeld zou opleveren dat je 200KwH mag aftikken @ € 0,0571
wat maakt €11,42 + € 29,82 = €41,24

Terwijl je in het voorbeeld van BE, door niet te salderen, maar te verrekenen tussen normaal en dal tarief de rekening slechts € 27,24 bedraagt.
Je hebt gelijk. Het is geen volledige ‘per telwerk’ saldering. Je hebt echter nog steeds een BTW nadeel. Zie ook https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren
Dat hebben ze blijkbaar aangepast de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Na de eerdere succesvolle Vattenfall en Greenchoice overstappers is het geen echte verrassing dat mijn overstap naar Bol.com vandaag ook gelukt is.

Kreeg gisteren al een mail van Bol.com dat ik succesvol overgestapt was en vandaag staat mijn contract bij Budget op niet actief en sta ik bij Stedin op Bol.

Had dit pas op 30 december geregeld en door af te zien van de bedenktermijn kon ik op z'n vroegst vandaag over. Heb zelf geen gas dus er was ook geen reden om bij Budget te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Ik ben 01-01-2022 overgestapt naar VDB modelcontract en daar zie ik ook mijn huidige verbruik.
Ik ben wel nieuwsgierig naar mijn zogenaamd aanbod van BE, ik ben daar nu op aangelogd maar ik kan geen tarievenspecificatie vinden. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden, of ben ik al helemaal over naar VDB en houdt dat op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02sSm9jO7Xj_NTi4YLSCLBVGuAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PY73J31t5s1Cmg9NJP7uTlwG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MemeRaiZ op 06-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik heb een contract afgesloten bij Vattenfall nog voor de bekendmaking van Budget Energie overname. Mijn contract zou 5 Januari ingaan maar ik heb niks meer gehoord en kan ook niet inloggen op hun website.

Zit iemand in een vergelijkbaar bootje? Heb jij al wat gehoord?

Van wat ik begrijp en hier lees moeten we toch echt de 30 dagen uitzitten. Ik vindt het echt schandalig dat ik niet zelf mijn energie leverancier kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Uit alle ervaringen hierboven volgt anders toch echt dat die 30 dagen niet worden gehandhaafd (even los van de vraag waar die nu concreet op zou zijn gebaseerd). Zoals gezegd heb ik welgeteld zes dagen bij BE gezeten.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps3gamer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 09:53
Batsiaan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:48:
Ik heb een contract afgesloten bij Vattenfall nog voor de bekendmaking van Budget Energie overname. Mijn contract zou 5 Januari ingaan maar ik heb niks meer gehoord en kan ook niet inloggen op hun website.

Zit iemand in een vergelijkbaar bootje? Heb jij al wat gehoord?

Van wat ik begrijp en hier lees moeten we toch echt de 30 dagen uitzitten. Ik vindt het echt schandalig dat ik niet zelf mijn energie leverancier kan kiezen.
Waar lees je dat we 30 dagen moeten uitzitten? De blokkade is eraf en er zijn al genoeg mensen succesvol overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
MemeRaiZ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:29:
Ik ben 01-01-2022 overgestapt naar VDB modelcontract en daar zie ik ook mijn huidige verbruik.
Ik ben wel nieuwsgierig naar mijn zogenaamd aanbod van BE, ik ben daar nu op aangelogd maar ik kan geen tarievenspecificatie vinden. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden, of ben ik al helemaal over naar VDB en houdt dat op?

[Afbeelding]
Omdat je overgestapt bent per 1-1 zie je die niet meer. Maar de tarieven voor jou zouden zijn 50 dag, 40 dal en gasprijs van Fenor + 18 cent tot einde vast contract Fenor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Laatst online: 11-09 13:41
ps3gamer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Waar lees je dat we 30 dagen moeten uitzitten? De blokkade is eraf en er zijn al genoeg mensen succesvol overgestapt.
Ah oke, dat is een opluchting. Toch maar eens aan VF vragen hoe het nu zit dan.

Ik heb blijkbaar niet goed de reacties gelezen (confirmation bias is a bitch). Baseerde het vooral op de communicatie van BE en had hun ook gebeld. Maar die geven natuurlijk antwoord in hun eigen belang.

*edit* Heb ze even gebeld en ik krijg inderdaad ook gewoon geleverd van VF. :D Hun login portal heeft onderhoud vandaar dat deze niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Batsiaan op 06-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Beste mensen,
Ik zit nu met variabel contract bij Budgetenergie en mijn gas tarief 0,92 verloopt op 15 feb 2021
Mij wordt er verteld dat er ieder maand voordat data elektriciteit verloopt 3 weken vantevoren de nieuwe tarieven bekend gaan worden per mail. Maar voor gas weten ze dit niet te vertellen voor 15 februari ondertussen 2 weken met een tarief voor gas wat ze mij nietvkunnen vertellen tot eind februari. Zal wel een hoge tarief zijn :| Medewerker BE vertelt mij eind februari IS BEKEND voor maand maart wat de nieuwe tarieven zijn voor gas.
Ze zijn zo onduidelijk. En wat een rommel wordt dat zeg.
Inmiddels moet ik morgen een factuur betalen voor maand januari en eind januari nog een factuur wat voor maand februari. Dus betaal je 2x in een maand 8)7
Als consument heb je weinig rechten
Je moe betalen en anders komen er incasso kosten bij verteld medewerker.
Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen. Overstappen loont dat

[ Voor 5% gewijzigd door Cmkl75 op 06-01-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
Contract gemaakt met ANWB, maar kan pas vanaf 5 februari leveren.
We gaan het zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
Voor de overstappers. Ik heb net contact gehad met budgetEnergie en ze gaan de volledige maandbetaling incasseren. Dan krijg je 4-6 weken later je teveel betaalde terug.... Dus in mijn geval, 327 euro voorschieten voor 6 dagen gebruik... En tevens dreigen ze als je storneer, ze de incassokosten in rekening gaan brengen

[ Voor 15% gewijzigd door sdh1981 op 06-01-2022 13:28 ]

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

sdh1981 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:18:
Voor de overstappers. Ik heb net contact gehad met budgetEnergie en ze gaan de volledige maandbetaling incasseren. Dan krijg je 4-6 weken later je teveel betaalde terug.... Dus in mijn geval, 327 euro voorschieten voor 6 dagen gebruik... En tevens dreigen ze als je storneerd, ze de incassokosten in rekening gaan brengen
Als je nu inlogt op je online bankieromgeving kan je al de ingeplande (lees: toekomstige) incasso van BE zien. Die kan je nu al gewoon blokken, dan hoef je dus ook niet te storneren... En zullen ze dus netjes met een factuur moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
iVibes schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Als je nu inlogt op je online bankieromgeving kan je al de ingeplande (lees: toekomstige) incasso van BE zien. Die kan je nu al gewoon blokken, dan hoef je dus ook niet te storneren... En zullen ze dus netjes met een factuur moeten komen....
Dan zal je alsnog moeten betalen binnen 2 weken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

sdh1981 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dan zal je alsnog moeten betalen binnen 2 weken. :)
Natuurlijk betalen kom je ook niet onderuit, je hebt immers ook stroom/gas gebruikt.
Maar dat hoeft dan dus pas later en ik wil gewoon netjes een factuur ontvangen. Daarbij heb ik hun ook nooit een machtiging voor automatische incasso verstrekt of een contract ondertekend... je moet het ze ook niet te makkelijk maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 10:10
Je krijgt dan toch gewoon een factuur voor je berekende maandbedrag, waar ze na een week of 4-6 een correctie op uitvoeren. Volgens mij maak je het vooral jezelf moeilijker hiermee.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
[color=blue]• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.[/color]

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.