Ik ben ook een gelukkige.
Oorspronkelijk betaalde ik 37 euro bij Fenor (heb alleen dubbele stroom, en stadswarmte dus geen gas), nu zet Budget Energie me gelijk voor 81 euro, tegelijk samen met een verkeerde naam op het contract.
Als ik kijk op pricewise zie ik allemaal contracten van 100+ euro/mnd voor mijn gebruik+locatie. Dan maar handmatig:
Naam | Maandkosten | Opmerking |
BE (variabel) | 81 | |
ANWB (enkeltarief) | 57 | geen dubbeltarief!? |
Vattenfall | 87 | Nog duurder, en kan op website niet zonder gas kiezen |
PowerPeers | 64 | Obv andere reageerder genoteerde tarieven, want online krijg ik 403 forbidden |
Coolblue (vanaf April) | 48 | pas vanaf April en nog kortingbon ook |
Coolblue (nu, variabel) | 66 | |
Ik ga nog wat verder rondkijken. Voor nu ga ik PowerPeers bellen en kijken of het kan, en anders ANWB energie proberen. Wachten tot April voor coolblue lijkt me niet handig want die winst die ik ermee haal wordt ruimschoots ingehaald door Budget Energie duurdere tarieven, tenzij ik nagenoeg niks gebruik nu.
Ik heb twee vragen waar ik onzeker over ben:
1. Ik zag dat heel wat mensen hier hun facturen probeerden te storneren. Ik heb maar ook het factuur van 26 November gestorneerd (er is geen December factuur?). Het is de eerste keer voor me dat ik iets storneer. Wat kan ik eventueel verwachten?
2. Het is mij een beetje onduidelijk hoe ik van Budget Energie eventueel kan afstappen. Eerder vernam (en herinner ik) dat ik 30 dagen gebonden ben aan het contract, maar de toegestuurde herroepingsformulier zegt dat ik binnen 14 dagen het kan ontbinden. Kan ik gewoon normaal overstappen of zit er toch meer aan?
[
Voor 6% gewijzigd door
Koffer op 05-01-2022 00:45
]