Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 16:03
Kevv1990 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:39:
Zojuist contact gehad met Vattenfall. Mijn contract zou 14 januari ingaan, dus heb n.a.v. berichten hier gevraagd of dit eerder kon. De reactie is dat dit niet mogelijk is omdat ze de wettelijke annuleringstermijn in acht moeten nemen.

Lijkt er dus op dat als je in december een contract af hebt gesloten met ingangsdatum 01-01-2022 dat dit wel kan, maar achteraf vervroegen lukt mij in ieder geval niet.
Hier hetzelfde antwoord van Vattenfall, via zowel chat als telefoon.

Zojuist gelukkig wel antwoord ontvangen van de Rabobank op mijn MOI:
We kunnen u mededelen dat wij geen machtiging vanuit de andere bank hebben ontvangen. Dit betekent dat we zojuist de bedragen hebben gestorneerd.
Dit is binnenkort zichtbaar op uw rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakieman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Hoe zie je dit voor je? Elke kwh en m3 wordt dubbel gefactureerd? 8)7

Het enige wat dubbel zou kunnen gaan (en waarschijnlijk ook zal gebeuren) zijn de leveringskosten omdat BE deze blijkbaar niet per dag maar per maand berekend.
nee, maar het vastrecht wel.. Ze zijn zo slim om het "per maand" te benoemen. Dat betekent dus gewoon het volle pont vastrecht voor december en januari voor 3 daagjes leveren aan BE. Daarnaast het volle pont van januari aan de andere leverancier. Zelfde trucje zal wel uitgehaald worden bij Naked energy.. vastrecht voor januari moeten betalen aan beide leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:51:
[...]

nee, maar het vastrecht wel.. Ze zijn zo slim om het "per maand" te benoemen. Dat betekent dus gewoon het volle pont vastrecht voor december en januari voor 3 daagjes leveren aan BE. Daarnaast het volle pont van januari aan de andere leverancier. Zelfde trucje zal wel uitgehaald worden bij Naked energy.. vastrecht voor januari moeten betalen aan beide leveranciers.
Bij Fenor betaalde je de vaste aansluitkosten per dag (correct me if wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

knijk00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:50:
Ik denk dat een aantal vroege overstappers nog weleens verrast kunnen worden met dubbele kosten voor de maand januari.... die en door Budget en door de nieuwe vroegtijdige afgesloten energie leverancier zijn afgesloten met de diverse oud klanten van Fenor. Maar de tijd zal het leren deze maand.
die 6 of 15 euro aansluitkosten vallen in het niet bij een prijs van 2 of 2,50/ kuub gas ;)
Daar zullen mensen niet zo verrast door zijn in verhouding.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:11:
[...]

die 6 of 15 euro aansluitkosten vallen in het niet bij een prijs van 2 of 2,50/ kuub gas ;)
Daar zullen mensen niet zo verrast door zijn in verhouding.
mwa.. hangt van je verbruik af... Ik heb jaren gehad dat ik nog geen 100 kuub gas per jaar verbruikte. dan (appartement ingebouwd tussen bejaarden, in de winter moet het raam open :) en veel van huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
knijk00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:50:
Ik denk dat een aantal vroege overstappers nog weleens verrast kunnen worden met dubbele kosten voor de maand januari.... die en door Budget en door de nieuwe vroegtijdige afgesloten energie leverancier zijn afgesloten met de diverse oud klanten van Fenor. Maar de tijd zal het leren deze maand.
Werk jij misschien bij Budget energie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 17:58
Tarieven BudgetEnergie (ex-Fenor) staan er bij mij nu in, inclusief het voorschotbedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSTuErt1FDBs4TT9AxCBaL0Gq0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtyAW34No96YkkjRfCbVWcy3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nu ook met Gasprijs ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nSw2JOU8uuY-K0qXyAOPRahxso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wnx5ioU0wBd7uganQQn3Gp0R.png?f=user_large
Gasprijs valt mij best mee! Echter is stroom wel weer duur.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Humma Kavula schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:47:
Nu ook met Gasprijs ;)
[Afbeelding]
Gasprijs valt mij best mee! Echter is stroom wel weer duur.
Stroom prijs is bij mij hetzelfde, de gasprijs is wel hoger, 1,01 (was 0,83). Dus gasprijzen zijn blijkbaar persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Bij mij ook 50 en 40 cent voor stroom. En 94 cent voor gas. Ze houden zich dus netjes aan de afspraak dat ze het gastarief incl kleine opslag overnemen van de bestaande fenor contracten. Mijn contract bij Fenor (75 cent gas) liep echter per 2 jan 2022 af. Ik heb dus maar tot de dichtstbijzijnde datum (15-1-2022) dit nieuwe gastarief. Morgen dus weg voor 1,18 per kuub en lage VF stroomprijzen (kan ik mijn auto weer aan de stroom hangen). Termijnbedrag € 300, voor wat het waard is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNvgRZ0U3du5ObRkbCpQipBxXMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pHZKSHsi4DWdiOtp5VQr04eD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door robbies op 04-01-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Termijnbedrag van 160euro... gaan ze nu gewoon incasseren zonder enige vorm van toestemming? Dat gaat natuurlijk nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
zx9r_mario schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Stroom prijs is bij mij hetzelfde, de gasprijs is wel hoger, 1,01 (was 0,83). Dus gasprijzen zijn blijkbaar persoonlijk.
Op zich logisch, immers spreken ze van de oude Fenor prijs met een opslag. De oude prijs hoeft niet voor iedereen gelijk te zijn, als de opslag dat wel is, dan zal je inderdaad verschillen krijgen.

Zo heb jij het over van 0,83 naar 1,01, terwijl de poster na jou van 0,75 naar 0,94 gaat, daar zit +- hetzelfde verschil tussen (0,18 v.s. 0,19) echter kan dat natuurlijk een afrondingsverschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen bij wie de overstap al doorgevoerd is dit jaar?

Bij mij zou het per 5 januari moeten gaan (afgesproken voor faillissement Fenor) en hoop met deze tarieven van harte dat dit lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Homeland schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:01:
Termijnbedrag van 160euro... gaan ze nu gewoon incasseren zonder enige vorm van toestemming? Dat gaat natuurlijk nooit werken.
Waarom zou dat niet werken? Automatische incasso's lopen al tientallen jaren vrijwel altijd via incasso's waarvan de toestemming ontbreekt omdat er geen geldige incasso machtiging is, dat zal nu niet anders zijn. Pas als jij er een probleem van maakt, zullen er problemen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Is het al iemand duidelijk hoelang die opslag op het gas bij BE (van idd 18 cent) tov het Fenor contract geldt? Betreft namelijk nu een variabel contract. Tot 1 juli of tot einde vast contract bij Fenor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Dennism schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Automatische incasso's lopen al tientallen jaren vrijwel altijd via incasso's waarvan de toestemming ontbreekt omdat er geen geldige incasso machtiging is, dat zal nu niet anders zijn. Pas als jij er een probleem van maakt, zullen er problemen optreden.
Hoeveel kun je het termijnbedrag verlagen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
zx9r_mario schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Hoeveel kun je het termijnbedrag verlagen? >:)
Met het schuifje kan ik van 300 naar 50 schuiven. Maar dat gaat wel pas volgende maand in. En dan ben ik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Wow, ik krijg een raar aanbod:

Normaal 0,46482
Dal 0,41642
Gas 1,80664

Dat was:
Normaal 0,21217
Dal 0,20370
Gas 0,70249

Voel mij behoorlijk genaaid met het gastarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:20:
Wow, ik krijg een raar aanbod:

Normaal 0,46482
Dal 0,41642
Gas 1,80664

Dat was:
Normaal 0,21217
Dal 0,20370
Gas 0,70249

Voel mij behoorlijk genaaid met het gastarief?
Tot hoelang liep je vast contract dan bij Fenor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
robbies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Tot hoelang liep je vast contract dan bij Fenor?
1 Feb 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 10:00
Precies als de mijne. Wat kost stroom bij jou en had je ook een 1 jarig contract?

Bij mij staat er "Dit contract is niet meer actief. U kunt uw facturen bekijken op de facturen pagina."omdat ik al weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Het is 1 ding om geen officieel formulier te gebruiken maar op zijn minst de rekening eigenaar een rekeningnummer in te laten vullen en op een bepaalde manier goedkeuring te laten geven.

Met BE heb ik geen enkel contract ondertekend of goedkeuring gegeven, het is echt zo dubieus hoe dit loopt en je als consument een speelbal/melkkoe bent van de hoogste bieder. Ik wens ze in elk geval veel succes om het geld voor die 2 weken dat ik blijkbaar aan ze vast zit te komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Is dan iid vreemd. Bij mij tot 2-1 en wel een kleine opslag. Bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
thewl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Precies als de mijne. Wat kost stroom bij jou en had je ook een 1 jarig contract?

Bij mij staat er "Dit contract is niet meer actief. U kunt uw facturen bekijken op de facturen pagina."omdat ik al weg ben.
Zie m’n post. Ik had een 1-jarig contract inderdaad. Het aanbod van BE is het volgende:

Wij leveren u:
Stroom & Gas
Type contract: Variabel
Startdatum: 30-12-2021
Einddatum: 15-02-2022

Als ik even snel een vergelijkje doe op Gaslicht.com zijn het echter geen torenhoge tarieven.. echt bizar.. een verdubbeling aan stroomkosten en een verdriedubbeling aan gas kosten.

Nu maar op zoek naar het meest gunstige vergelijk….?

Edit; volgens de website van BE komt er nog een mail met daarin de nieuwe tarieven en dat de bedragen ‘fictief’ zijn. Ik vrees het ergste en denk dat ze de tarieven al hebben aangepast vóór de e-mail.

[ Voor 12% gewijzigd door -Muncky- op 04-01-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Zie m’n post. Ik had een 1-jarig contract inderdaad. Het aanbod van BE is het volgende:

Wij leveren u:
Stroom & Gas
Type contract: Variabel
Startdatum: 30-12-2021
Einddatum: 15-02-2022

Als ik even snel een vergelijkje doe op Gaslicht.com zijn het echter geen torenhoge tarieven.. echt bizar.. een verdubbeling aan stroomkosten en een verdriedubbeling aan gas kosten.

Nu maar op zoek naar het meest gunstige vergelijk….?
Bij mijn BE contract stond als einddatum 15-1. dat is in mijn geval de dichtsbijzijnde datum vanaf mijn einddatum bij Fenor (2-1). Voor 1-2 geldt dan waarschijnlijk 15-2.
Hoezo op gaslicht.com kijken. Ik zou in dit forum kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 10:00
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Zie m’n post. Ik had een 1-jarig contract inderdaad.
Sorry dom, je hebt 2 tarieven. Ik eentje:

Enkel tarief stroom 0,207670 incl
Gastarief 0,730430 incl

Goeie ouwe tijd :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Homeland schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Het is 1 ding om geen officieel formulier te gebruiken maar op zijn minst de rekening eigenaar een rekeningnummer in te laten vullen en op een bepaalde manier goedkeuring te laten geven.

Met BE heb ik geen enkel contract ondertekend of goedkeuring gegeven, het is echt zo dubieus hoe dit loopt en je als consument een speelbal/melkkoe bent van de hoogste bieder. Ik wens ze in elk geval veel succes om het geld voor die 2 weken dat ik blijkbaar aan ze vast zit te komen halen.
Dan doe je er slim aan niets af te nemen in die periode. Ik snap ook best dat het vervelend is, maar dit is zoals wij het hier wettelijk geregeld hebben, Als je ergens zou moeten ventileren zou dat imho bij de politiek moeten zijn, die hebben dit proces in wetgeving gegoten op deze wijze.

Nu kun je uiteraard richting BE heel moeilijk gaan doen, maar wat levert dat je op? Het kost je tijd, je raakt er gefrustreerd van en wat je afneemt zal je toch moeten betalen uiteindelijk.
Ik zou persoonlijk me daar niet al te druk om maken, en mijn energie steken in het zo snel mogelijk weer zitten bij een leverancier waar ik zelf voor kies.

Ik zou kiezen voor de meer pragmatische opstelling, die mij het minste tijd, frustratie en dus geld kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
robbies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Bij mijn BE contract stond als einddatum 15-1. dat is in mijn geval de dichtsbijzijnde datum vanaf mijn einddatum bij Fenor (2-1). Voor 1-2 geldt dan waarschijnlijk 15-2.
Hoezo op gaslicht.com kijken. Ik zou in dit forum kijken.
Topic doorgespit, maar geen recent alternatief gevonden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Dat is niet zo gek, gasprijzen zijn gewoon hoog en extreem volatiel, vandaag weer een stijging van >15%
Energieleveranciers gaan je nu gewoon geen goed aanbod doen.

Voor de geïnteresseerde:
Dutch TTF Gas Futures

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Nieuwe tarieven zijn nu zichtbaar op budget energie.

Oude tarief Fenor (afgesloten 10-10-2021)
Stroom 0.28 cent
Gas 0.97

Nieuwe tarief budget energie
Stroom
Dal: 0.40
Normaal: 0.50

Gas:
1.16 euro

Dan klopt het wel wat ze hebben gezegd. Stroom variabel elke maand en gas een kleine opslag op je huidige tarief.

Denk dat we niet mogen klagen met deze kleine opslag, kan veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atarimuseum_NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik ga voorlopig maar even blijven bij BE. Ik moet zeggen, dat ik op gebied van gas een veel hogere prijs had verwacht. Jammer genoeg zijn de stroomtarieven wel flink hoger.

Ik ga mijn overeenkomst met Coolbue opzeggen, ik zit nog in de bedenktermijn.

Aanbod van Coolbue was (op 30-12)
Stroom dal: €0,283
Stroom normaal: € 0,337
Gas: € 1,590

"Aanbod" BE
Stroom dal: € 0,409
Stroom normaal: € 0,502
Gas: € 0,895

Op stroom besparen is voor mij makkelijker dan gas.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:02
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor dit soort simpele vragen. Dit is makkelijk via een Google search te vinden en anders hoort deze vraag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier ook? Daar gaat het meer over overstappen en bijbehorende tarieven dan hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ant48
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02-2022
Atarimuseum_NL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:44:
Ik ga voorlopig maar even blijven bij BE. Ik moet zeggen, dat ik op gebied van gas een veel hogere prijs had verwacht. Jammer genoeg zijn de stroomtarieven wel flink hoger.

Ik ga mijn overeenkomst met Coolbue opzeggen, ik zit nog in de bedenktermijn.

Aanbod van Coolbue was (op 30-12)
Stroom dal: €0,283
Stroom normaal: € 0,337
Gas: € 1,590

"Aanbod" BE
Stroom dal: € 0,409
Stroom normaal: € 0,502
Gas: € 0,895

Op stroom besparen is voor mij makkelijker dan gas.
Je zou het ook kunnen opsplitsen gas blijven en elektra overstappen. Zijn twee verschillende producten die niet perse bij een leverancier afgenomen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant48
  • Laatst online: 07-02-2022
Als dit de werkelijkheid gaat worden. Ziet het er niet al te slecht uit vooral met het salderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg02sI-PHQ0aR8-hSrlUUomafbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dD8F7xX1s6RzpVRLgsh7M9ot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExyAcFeIuCBsR7sKuviziNktInE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pmeYRNGdTwO6xaUpRc093ev.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zelf even het vergelijk gemaakt met mijn nieuwe contract bij Vattenfall.

BE kosten:
Laag 0.40955
Normaal 0.50365
Gas 0.95556

Vattenfall kosten:
Enkeltarief: 0.272964
Gas 1.376036

Op basis van mijn jaarverbruik in 2021:
Laag 1618
Normaal 1692
Gas 327

Ben ik bij Vattenfall op jaarbasis toch mooi 472 euro goedkoper uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Hmm, even verder gekeken dan mijn neus lang is. Het is inderdaad dit geworden aan variabele tarieven:

Normaaltarief: € 0,50265
Daltarief: € 0,40955
Gastarief: € 0,91926
Vaste leveringskosten stroom: € 5,99
Vaste leveringskosten gas: € 5,99

De tarieven die ik noemde is een aanbod van BE voor 1 jaar vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Laatst online: 11-09 15:48
Voor gas ben ik 20 cent meer kwijt dan bij Fenor. Maar stroom is voor mij 30 cent per kWh duurder. Uiteindelijk ga je linksom of rechtsom het verschil met de hoge gasprijs ergens terug betalen.

Vattenval zet gas per 17 jan om en stroom pas per 17 feb. Ik snap daar ook niets van en wacht nu op hun reactie hoe dit kan... Stroom bij hun 0,26 kWh en gas 1,18 m^3

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Homeland schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:56:
Zelf even het vergelijk gemaakt met mijn nieuwe contract bij Vattenfall.

BE kosten:
Laag 0.40955
Normaal 0.50365
Gas 0.95556

Vattenfall kosten:
Enkeltarief: 0.272964
Gas 1.376036

Op basis van mijn jaarverbruik in 2021:
Laag 1618
Normaal 1692
Gas 327

Ben ik bij Vattenfall op jaarbasis toch mooi 472 euro goedkoper uit!
Zijn de kosten bij beide aanbieders op basis van een variabel contract of voor (meerdere) jaar/jaren? Dat is namelijk wel relevant voor de vergelijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Eerder vanmiddag postte ik het volgende overzicht (alleen elektra). Dit was vóór bekendmaking van de nieuwe BE-tarieven (dus de bovenste regel ziet niet op de ex-Fenor-tarieven).
Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:32:
Na drie kwartier wachten kan ik de laatste velden invullen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZmWqj7kYXpBRsb56h5NCGI3bE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kvj1XaXxYAL3RgIX3yVWKAM7.png?f=user_large

Aan het eind van de week wordt de rekenmodule van PowerPeers weer aangezet. Het is volgens de medewerker erg druk, hoewel ze van gaslicht.com af zijn en de rekenmodule hebben uitgezet. Mijn twee cent: ja, als je de automatische berekening eruit gooit, gaat men je bellen 8)7

* Thijsmans is zojuist overgestapt en het mag duidelijk zijn naar wie
Gelet op de nieuwe BE-tarieven heb ik gevraagd de levering te starten in de wettelijke bedenktijd. Zojuist is mij door Powerpeers bevestigd dat ik per morgen weg ben bij BE :)

Je kunt verschillende leveranciers hebben voor gas en elektra. Wie nog aan het gas zit, doet er goed aan om de mogelijkheid te onderzoeken om alleen voor elektra over te stappen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Mycroft schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Zijn de kosten bij beide aanbieders op basis van een variabel contract of voor (meerdere) jaar/jaren? Dat is namelijk wel relevant voor de vergelijking.
BE is variable, Vattenfall is voor 1 jaar afgesloten maar om onbekende reden laten ze het contract tot einde van dit jaar lopen (startdatum 17-1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knijk00
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Nou ik ga ook weg bij BE en ga heel waarschijnlijk eerst naar ANWB Energie! Wij zijn gasloos en hebben alleen stroom nodig. Bij Fenor was ik 20 euries per maand kwijt en kreeg na een jaar in oktober nog 135 terug!
Bij budget zijn we op 35 per maand gezet en bij de ANWB kan ik voor 20 per maand afsluiten. Wel een variabel contract maar dat heeft ook weer zijn voordelen met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Ik ga eens na of ik voor gas bij BE kan blijven en een overstap voor elektra naar PowerPeers kan doen, beste van 2 werelden lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
-Muncky- schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:12:
Ik ga eens na of ik voor gas bij BE kan blijven en een overstap voor elektra naar PowerPeers kan doen, beste van 2 werelden lijkt mij?
Dit graag ik me nu ook af. Gas tarief is goed, stroom wel stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:48
Jeroens93 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Hier hetzelfde antwoord van Vattenfall, via zowel chat als telefoon.

Zojuist gelukkig wel antwoord ontvangen van de Rabobank op mijn MOI:

[...]
ik kon bij ING de MOI onderstaande redenen kiezen
1 geen machtiging afgegeven
2 machtiging ingetrokken

heb #2 gekozen. Afwachten of of sept en okt nog via de MOI terug op mijn rekening zie

Nov kon ik nog storneren.

iemand die al van ING MOI terugkreeg op basis van reden #2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
Homeland schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
[...]

BE is variable, Vattenfall is voor 1 jaar afgesloten maar om onbekende reden laten ze het contract tot einde van dit jaar lopen (startdatum 17-1).
Dat is geen onbekende reden. Bij VF is 1 jaar vast tot 1-1-2023 en 3 jaar vast tot 1-1-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Stroom tarieven plaats ik onder noemer woekertarieven.
Powerpeers heeft inderdaad een net flexibel tarief.
Helaas had ik het al min of meer voorspelt all electric klanten zijn vergeten met de mooie gas beloftes en daar pakken ze het nu weer terug. Blijf dit nalatigheid van de curator vinden. Maar zoals andere al zeiden is het zinloos daar mijn tijd aan te besteden. Ik ga hier in mee dus zo snel mogelijk 'vluchten' nu.

Ik moet nog meterstanden doorgeven aan BE.

Werkt het zo dat wanneer ik bijv mijn stand van vandaag doorgeef, dit dan automatisch mijn eindstand bij Fenor gaat worden? Ik kan hier weinig over vinden. Ook niet wat de spelregels zijn.

Tussentijds heb ik 'natuurlijk' zelf geen meterstanden bijgehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
thefox154 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:20:
Powerpeers heeft inderdaad een net flexibel tarief.
Helaas had ik het al min of meer voorspelt all electric klanten zijn vergeten met de mooie gas beloftes en daar pakken ze het nu weer terug. Blijf dit nalatigheid van de curator vinden. Maar zoals andere al zeiden is het zinloos daar je tijd aan te besteden. Ik ga hier in mee dus zo snel mogelijk 'vluchten' nu.

Ik moet nog meterstanden doorgeven aan BE.

Werkt het zo dat wanneer ik bijv mijn stand van vandaag doorgeef, dit dan automatisch mijn eindstand bij Fenor gaat worden? Ik kan hier weinig over vinden. Ook niet wat de spelregels zijn.

Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:20:

Inderdaad woekertarieven.

*knip* Aanzet tot fraude gaan we niet bespreken op Tweakers

[ Voor 39% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbies
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Inderdaad woekertarieven.

knip
Vind je dit nou echt woeker tarieven. De stroomprijzen zijn gewoon marktconform (tenminste op dit moment) en het is heel schappelijk dat ze de vast contract prijs gas van fenor overnemen met een plus van 18 cent. Chappeau Budget Energie.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 18:21 . Reden: Quote geknipt, want deel origineel is ook weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Vind je dit nou echt woeker tarieven. De stroomprijzen zijn gewoon marktconform (tenminste op dit moment) en het is heel schappelijk dat ze de vast contract prijs gas van fenor overnemen met een plus van 18 cent. Chappeau Budget Energie.
Stroomprijzen zijn echt niet marktconform hoor.

Op de piek van de paniek (week 51) was de stroomprijs 31,4ct kaal oftewel 45,9ct all incl.
De afgelopen week was dit al gedaald naar 21,5ct all incl.

Bij powerpeers is het modelcontract af te sluiten voor 33ct all incl.

Zie:

Thijsmans in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Leuk voor de mensen met gas, maar wij zijn gasloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
[...]

Hoe kom je erbij marktconform stroom tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
knijk00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Hoe kom je erbij marktconform stroom tarieven?
Voor een variabel contract op dit moment wel. Misschien met uitzondering van de Powerpeersers maar daar fluctueert het iedere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
[...]

We gaan weer offtopic maar ik betaalde daar 21,5 cent dat is een plus van ruim 100%! ruim een verdubbeling. Dat het bedrag in centen kleiner is dan gas prima, maar procentueel slaat het natuurlijk kant nog wal.
Had je wel opmerking wel willen horen als ze het gastarief even simpel ruim verdubbelde. Of was dat ook acceptabel en geen enkel probleem?

Kijk je naar de inkoop van stroomtarieven dan zijn die op piekmomenten hoger, maar bij de eerste flinke storm krijg je geld terug als je maar afneemt :+ Wat nivileert in nog steeds een 'normaal tarief' van rond de 30 cent allin. Van de zomer krijg je de stroom nagenoeg gratis of als de zon lekker schijnt krijg je geld terug. Denk niet de BE zo sportief is dan onder de noemer marktconform een negatief stroom tarief vast te leggen.

Bij modelcontracten van andere zie je dus tarieven vanaf 0,31. Dat is marktconform. circa 80% daarboven kan ik niet onder de noemer marktconform schuiven.

[ Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 04-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 17:58
Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:48:
Eerder vanmiddag postte ik het volgende overzicht (alleen elektra). Dit was vóór bekendmaking van de nieuwe BE-tarieven (dus de bovenste regel ziet niet op de ex-Fenor-tarieven).

Gelet op de nieuwe BE-tarieven heb ik gevraagd de levering te starten in de wettelijke bedenktijd. Zojuist is mij door Powerpeers bevestigd dat ik per morgen weg ben bij BE :)
Weet je zeker dat je nu zonder problemen weg kan bij BE? Ik heb precies hetzelfde als jou en PP mag met mij ook met alle liefde starten maar is er niet een boete of minimaal 30 dagen dat je bij BE moest blijven? Ik lees daar zoveel verschillende dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:05:
Mensen bij wie de overstap al doorgevoerd is dit jaar?

Bij mij zou het per 5 januari moeten gaan (afgesproken voor faillissement Fenor) en hoop met deze tarieven van harte dat dit lukt.
Ik zit sinds gisteren bij Vattenfall. Contract afgesloten op 20-12 en is meteen na de 14 dagen bedenktijd ingegaan. Uitgaande van de BE stroomtarieven en een opslag van € 0.18 op de FENOR-gasprijs, zit ik nu bij VF 400 euro goedkoper op jaarbasis. Daarbij op te merken: mijn verbruikscijfers zijn niet gemiddeld te noemen met 4700 kWh electra en 3300 m3 gas.

In totaal kost het FENOR faillissement me €1200 op jaarbasis. Daar kun je toch leukere dingen mee doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Masimo op 05-01-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]
Nu kun je uiteraard richting BE heel moeilijk gaan doen, maar wat levert dat je op? Het kost je tijd, je raakt er gefrustreerd van en wat je afneemt zal je toch moeten betalen uiteindelijk.
[...]
Ik zou kiezen voor de meer pragmatische opstelling, die mij het minste tijd, frustratie en dus geld kost :)
Je bent nooit accoord gegaan met de tarieven en berekeningsmethode van BE.

Ik vindt het goed te verdedigen om ze dat te laten weten en hun vaste tarieven naar rato te berekenen.
Corrigeer hun afrekening naar de in de sector gebruikelijke manier van vaste kosten naar rato.
Kijk hoe ze daar op reageren.
Storneer desnoods of geef ze een MOI om de oren als ze weigeren naar rato af te rekenen om ze te leren wat vriendelijker te zijn.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
*knip* Algemene overstapvragen horen hier niet thuis.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DjeezD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:40:
Weet je zeker dat je nu zonder problemen weg kan bij BE? Ik heb precies hetzelfde als jou en PP mag met mij ook met alle liefde starten maar is er niet een boete of minimaal 30 dagen dat je bij BE moest blijven? Ik lees daar zoveel verschillende dingen over.
Ik weet zeker dat PP denkt vanaf morgen te kunnen leveren :) De aansluiting is dus niet meer bevroren. BE communiceert verder steeds dat een opzegtermijn geldt "van 30 dagen". De ACM heeft het echter over "maximaal 30 dagen". En ik las in dit topic dat iemand telefonisch te horen kreeg dat er bij ex-Fenorklanten geen opzegtermijn wordt gehandhaafd.

Het is ook niet zo gek: je betaalt bij BE sowieso voor de hele maand leveringskosten. Ook als je snel overstapt. Het enige dat ze mislopen, is de omzet voor iets dat ze niet hoeven te leveren.

Overigens vraag ik me af of men een overstapboete kan hanteren bij een variabel contract. Als BE meent van wel, dan hoor ik ook vast op welke grondslag ze dat baseren :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:50:
[...]
Overigens vraag ik me af of men een overstapboete kan hanteren bij een variabel contract. Als BE meent van wel, dan hoor ik ook vast op welke grondslag ze dat baseren :)
Als ze de Fenor contracten een op een hadden overgenomen met alle lusten en lasten, dan zouden ze een overstapboete kunnen geven. Maar dan waren we ook nooit overgestapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zijn er al eindnota’s uitgegeven ?
Twee cliënten van mij zijn netjes over naar nieuwe leverancier, maar nog geen eindnota van Fenor.
(niet budget energie) banken lijken ook niet vlot met MOI-verzoek. De incasso’s van afgelopen 56 dagen wel, op 17dec.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:08
*knip* "ja ik ook"-reacties voegen weinig toe.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarpo
*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de welkomsmail van budget:

De vaste leveringskosten voor december worden niet in rekening gebracht. We informeren u binnenkort over hoe we dit verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:07:
Zijn er al eindnota’s uitgegeven ?
Twee cliënten van mij zijn netjes over naar nieuwe leverancier, maar nog geen eindnota van Fenor.
(niet budget energie) banken lijken ook niet vlot met MOI-verzoek. De incasso’s van afgelopen 56 dagen wel, op 17dec.
Dat is wel vrij kort dag, Fenor heeft in principe tot uiterlijk 30/12 geleverd en een eindafrekening komt maximaal 6 weken na het beëindigen van het contract.

MOI gaat ook in de regel minimaal 2 weken overheen, aangezien dat de minimale periode is die de incassant heeft om een geldige machtiging te overleggen, tel wat verwerkingstijd bij op en je zit snel aan 3 weken, nu met de feestdagen misschien wel wat langer.

Standaard stornering is inderdaad wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin.92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:24
Heb tarieven van BE afgewacht, en €0,50 Normaal en €0,40 dal zijn minder erg dan verwacht. Alleen ik snap niet waarom mijn voorschot 4x zo hoog is bij BE als ik bij Fenor betaalde. Dat lijkt me met het failliet gaan van de energie maatschappijen toch niet een goed idee.

Nav een goede tip maar gelijk bij ANWB een contract afgesloten. Morgen even bellen om de levering naar voren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Elwin.92 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:30:
Heb tarieven van BE afgewacht, en €0,50 Normaal en €0,40 dal zijn minder erg dan verwacht. Alleen ik snap niet waarom mijn voorschot 4x zo hoog is bij BE als ik bij Fenor betaalde. Dat lijkt me met het failliet gaan van de energie maatschappijen toch niet een goed idee.

Nav een goede tip maar gelijk bij ANWB een contract afgesloten. Morgen even bellen om de levering naar voren te halen.
Ten eerst hoe weet jij de prijzen al en ten tweede zijn die je noemt een stuk lager dan bij de ANWB.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2022 23:06 . Reden: Feedback op moderaties hoort niet in dit topic thuis, zoals eerder gemeld. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwin.92
HereIsTom schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Ten eerst hoe weet jij de prijzen al en ten tweede zijn die je noemt een stuk lager dan bij de ANWB.
Gisteren kreeg ik de mail dat de meterstanden uit waren gelezen en vandaag de tarieven mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ulax_V3itQfoF9O2KPI5TWZy7ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cwrd7romU7YxhCjBulLs5ySK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd8svLg9TikDS_Wkafy4X5WNSkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aRLlOIfR21bAE9xJQUWZKC7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 105% gewijzigd door Elwin.92 op 04-01-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Elwin.92 Met EAN, PC en huis# kunnen anderen dingen voor je verstieren. Ik zou ze uit je foto('s) halen.

edit: na mijn post was het meteen al weggehaald. Iemand had je dat dus al gemeld.

[ Voor 28% gewijzigd door onetime op 04-01-2022 23:35 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Laatst online: 13-01 22:11
Als ex fenor klant wil ik overstappen nu van Budgetenergie naar een ander energyleverancier. Moet dit per herroeping formulier of regelt mijn nieuwe energyleverancier dit zelf?
Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zx9r_mario
Mijn VF contract is op 5-1 ingegaan, bij BE is het contract niet meer actief. Overstappen werkt dus zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
zx9r_mario schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:17:
Mijn VF contract is op 5-1 ingegaan, bij BE is het contract niet meer actief. Overstappen werkt dus zonder gezeur.
Wanneer had u dit geregeld? Gaat dit snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:18:
[...]

Wanneer had u dit geregeld?
Op 21-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Ik heb net mijn welkom mail van Budgetenergie met daarbij leveringsovereenkomsten gehad. Is het overstappen dan nog steeds makkelijk? Daarin staat wel dat ik rekening moet houden met een opzegtermijn van 30 dagen :-(
Even een vraagje?
Budgetenergie gaat mijn eerste factuur al 07-01-2022 incasseren. Ben ik verplicht dit te betalen als ik toch overstap nasr een ander energieleverancier?

[ Voor 18% gewijzigd door Cmkl75 op 05-01-2022 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 02:49
Ik ben ook een gelukkige.

Oorspronkelijk betaalde ik 37 euro bij Fenor (heb alleen dubbele stroom, en stadswarmte dus geen gas), nu zet Budget Energie me gelijk voor 81 euro, tegelijk samen met een verkeerde naam op het contract.

Als ik kijk op pricewise zie ik allemaal contracten van 100+ euro/mnd voor mijn gebruik+locatie. Dan maar handmatig:
NaamMaandkostenOpmerking
BE (variabel)81
ANWB (enkeltarief)57geen dubbeltarief!?
Vattenfall87Nog duurder, en kan op website niet zonder gas kiezen
PowerPeers64Obv andere reageerder genoteerde tarieven, want online krijg ik 403 forbidden
Coolblue (vanaf April)48pas vanaf April en nog kortingbon ook
Coolblue (nu, variabel)66

Ik ga nog wat verder rondkijken. Voor nu ga ik PowerPeers bellen en kijken of het kan, en anders ANWB energie proberen. Wachten tot April voor coolblue lijkt me niet handig want die winst die ik ermee haal wordt ruimschoots ingehaald door Budget Energie duurdere tarieven, tenzij ik nagenoeg niks gebruik nu.

Ik heb twee vragen waar ik onzeker over ben:
1. Ik zag dat heel wat mensen hier hun facturen probeerden te storneren. Ik heb maar ook het factuur van 26 November gestorneerd (er is geen December factuur?). Het is de eerste keer voor me dat ik iets storneer. Wat kan ik eventueel verwachten?
2. Het is mij een beetje onduidelijk hoe ik van Budget Energie eventueel kan afstappen. Eerder vernam (en herinner ik) dat ik 30 dagen gebonden ben aan het contract, maar de toegestuurde herroepingsformulier zegt dat ik binnen 14 dagen het kan ontbinden. Kan ik gewoon normaal overstappen of zit er toch meer aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Koffer op 05-01-2022 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwin.92
Koffer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:42:
Ik ga nog wat verder rondkijken. Voor nu ga ik PowerPeers bellen en kijken of het kan, en anders ANWB energie proberen. Wachten tot April voor coolblue lijkt me niet handig want die winst die ik ermee haal wordt ruimschoots ingehaald door Budget Energie duurdere tarieven, tenzij ik nagenoeg niks gebruik nu.
Ik bel morgen met ANWB om te kijken of het contract naar voren gehaald kan worden. Als ik wat hoor laat ik je het weten. ANWB werkt met uurtarieven, dus vandaar geen Dal/Normaal. Ik heb even snel naar de prijzen gekeken per uur en met hoe wij stroom gebruiken gaan we er in vergelijking met Fenor op vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik krijg net de nieuwe tarieven door van Budget Energie:
Normaal/dal: € 0,50265 / 0,40955
Gas: € 1,00396 per m3

Weet niet wat ik er van moet vinden... elektra is een verdubbeling, gas is +30% van mijn vorige tarief bij Fenor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps3gamer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 09:53
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:14:
Als ex fenor klant wil ik overstappen nu van Budgetenergie naar een ander energyleverancier. Moet dit per herroeping formulier of regelt mijn nieuwe energyleverancier dit zelf?
Alvast bedankt
Kan allemaal. Als je een nieuw contract elders afsluit zullen zij je oude contract opzeggen. Je kan ook zelf je budget energie contract opzeggen (met formulier of bellen en om schriftelijke bevestiging vragen), maar dan zul je alsnog een nieuwe leverancier voor daarna moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Als ik weg wil per direct bij BE, betaal je dan nog steeds die opzegvergoeding van €50,- per product? Ook al gaat het om een niet geaccepteerde aanbieding van het variabele contract?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zx9r_mario
-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:14:
Als ik weg wil per direct bij BE, betaal je dan nog steeds die opzegvergoeding van €50,- per product? Ook al gaat het om een niet geaccepteerde aanbieding van het variabele contract?
Bij een variabel contract is er geen opzegvergoeding volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik opvallend ben en nog hier niet gelezen heb, is dat het enkeltarief nog eens 3 cent goedkoper is dan het dal tarief. Helaas is het enkeltarief niet van toepassing door een slimme meter.
Door het overschot tijdens normaal tarief hebben we net een elektrische auto gekocht. Die is nu goedkoper op te laden aan een publieke paal (met Shell) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
boxlessness schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 02:32:
Ik krijg net de nieuwe tarieven door van Budget Energie:
Normaal/dal: € 0,50265 / 0,40955
Gas: € 1,00396 per m3

Weet niet wat ik er van moet vinden... elektra is een verdubbeling, gas is +30% van mijn vorige tarief bij Fenor.
Wees blij, van WE naar Eneco ging het bij ons 180% omhoog.

Wat mij wel opvalt is dat jullie allemaal een ander gastarief krijgen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Koffer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:42:

Als ik kijk op pricewise zie ik allemaal contracten van 100+ euro/mnd voor mijn gebruik+locatie. Dan maar handmatig:
NaamMaandkostenOpmerking
BE (variabel)81
ANWB (enkeltarief)57geen dubbeltarief!?
Vattenfall87Nog duurder, en kan op website niet zonder gas kiezen
PowerPeers64Obv andere reageerder genoteerde tarieven, want online krijg ik 403 forbidden
Coolblue (vanaf April)48pas vanaf April en nog kortingbon ook
Coolblue (nu, variabel)66

[...]
2. Het is mij een beetje onduidelijk hoe ik van Budget Energie eventueel kan afstappen. Eerder vernam (en herinner ik) dat ik 30 dagen gebonden ben aan het contract, maar de toegestuurde herroepingsformulier zegt dat ik binnen 14 dagen het kan ontbinden. Kan ik gewoon normaal overstappen of zit er toch meer aan?
Als je geen gas hebt, rekent vattenfall geen gas. Ik kon zelf op de website ook niet vinden hoe je dat uitlikt (klantenservice beweert dat het wel kan), maar uiteindelijke tarieven bevatten geen gas. Scheelt dus 200 p jaar met de indicatie op de site.

Je kunt volgens de communicatie pas na 30 dagen wisselen. Echter is het al vele gelukt dit eerder te doen. Gewoon proberen dus. Ik heb op 1 januari vattenfall afgesloten en die gaat per 14 januari in lijkt het nu.

(er staat ook nog iets over een overstap boete. Eerder heeft budget aangegeven die niet te rekenen, en daarnaast, deze is geloof ik alleen voor jaarcontracten, en wij hebben geen welkomstbonus, waardoor dit niet van toepassing is. Overstapboete mag maximaal deze bonus zijn)
---

Wat ik interesant vond aan de tarieven van budget (naast dat ze wat duur zijn, maar niet onfatsoenlijk duur): ze rekenen 3 euro extra als je geen automatische incasso gebruikt, en 10 euro extra als je niet automatisch de meterstanden doorgeeft met je slimme meter.

Daarmee zijn alle tweakers die met groot was wantrouwen alles geblokkeerd hebben dus meteen het haasje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
ArcticWolf schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:55:
[...]

Wees blij, van WE naar Eneco ging het bij ons 180% omhoog.

Wat mij wel opvalt is dat jullie allemaal een ander gastarief krijgen :X
Mij hoor je niet klagen.
Die gastarieven is een afspraak met de curator.
Ze zouden een X percentage bovenop het huidige contact bij Fenor zetten.
Aangezien iedereen een ander contract heeft zie je dus verschillen.
Ik stap voorlopig niet over, vind gezien ik bij andere leveranciers zie het een prima aanbod.
Dacht dat ik meer dan €2,- per m3 zou gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Kleuvert schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Mij hoor je niet klagen.
Die gastarieven is een afspraak met de curator.
Ze zouden een X percentage bovenop het huidige contact bij Fenor zetten.
Aangezien iedereen een ander contract heeft zie je dus verschillen.
Ik stap voorlopig niet over, vind gezien ik bij andere leveranciers zie het een prima aanbod.
Dacht dat ik meer dan €2,- per m3 zou gaan betalen.
Agree, voor klanten die ook gas afnemen is het niet verkeerd. Bij een Vattenfall nu betaal je meer dan het dubbele (in mijn geval) per kuub: € 0,979 (BE) vs € 1,993 (VF).
Dan ben ik toch eigenlijk wel blij met dit tarief. Ja het is hoger dan met FENOR (€ 0,797 / m³), maar shit happens.

Enige waar ik vandaag nog achter wil komen/regelen, is; kan elektra inderdaad elders afgenomen worden en gas bij BE laten? En zo ja, bij welke partij(en) is dat voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
Zojuist werd ik uit mijn bed gebeld door VattenFall. Ik heb gisteren contact gehad met hun dat de ingangsdatum van gas en stroom verschillend waren. Deze beste man belde zojuist met het nieuws dat alle blokkades zijn opgeheven en dat je per de eerst volgende werkdag over kan naar je nieuwe leverancier. Dit heb ik direct geaccepteerd en ga per morgen 26 cent voor stroom betalen en 1,18 per kuub voor gas. En dit is zojuist per mail bevestigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCJ5k7NMJNdinawiIGH6WukRS3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vqu9XXxIYuafitkA8OPFddND.jpg?f=user_large

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
sdh1981 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:17:
Zojuist werd ik uit mijn bed gebeld door VattenFall. Ik heb gisteren contact gehad met hun dat de ingangsdatum van gas en stroom verschillend waren. Deze beste man belde zojuist met het nieuws dat alle blokkades zijn opgeheven en dat je per de eerst volgende werkdag over kan naar je nieuwe leverancier. Dit heb ik direct geaccepteerd en ga per morgen 26 cent voor stroom betalen en 1,18 per kuub voor gas. En dit is zojuist per mail bevestigd.

[Afbeelding]
Hoe kom je aan zo’n aanbod als ik vragen mag?
Als ik op de site van Vattenfal kijk liggen de tarieven veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nog eens service van Vattenfall dat je uit je bed gebeld wordt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXj4OrAVbBNXdtxorLBm9rk4164=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imoNg35toL7FdZdxaSkWcvAh.png?f=fotoalbum_large

Ook hier is de overstap gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
Kleuvert schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Hoe kom je aan zo’n aanbod als ik vragen mag?
Als ik op de site van Vattenfal kijk liggen de tarieven veel hoger.
Ik heb direct na het faillisement van Fenor een 3 jarig contract bij Vattenfall afgesloten. Mocht de energieprijs flink gaan dalen en het is mij de 250 euro overstap boete waard, dan kan ik altijd nog om naar een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens de schade van niet nagekomen levering stroom tegen afgesproken tarieven nog claimen bij curator en verrekenen met nog te betalen eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
plofkip schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Agree, voor klanten die ook gas afnemen is het niet verkeerd. Bij een Vattenfall nu betaal je meer dan het dubbele (in mijn geval) per kuub: € 0,979 (BE) vs € 1,993 (VF).
Dan ben ik toch eigenlijk wel blij met dit tarief. Ja het is hoger dan met FENOR (€ 0,797 / m³), maar shit happens.

Enige waar ik vandaag nog achter wil komen/regelen, is; kan elektra inderdaad elders afgenomen worden en gas bij BE laten? En zo ja, bij welke partij(en) is dat voordeliger.
Met die vraag zit ik dus ook. Gas is prima bij BE.
Nu shoppen voor elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:08

elsinga

=8-)

Hier een zakelijke aansluiting (voor onze scoutinggroep) en zojuist de tarieven gekregen per mail. 0.45/kWh (gas hebben we niet) variabel. En de aansluitvergoeding per dag opgegeven, geen idee of ze dan nog wel per maand rekenen bij overstappen.

Iemand al een vergelijking gemaakt voor de kWh prijzen voor klein zakelijke aansluitingen? Want we gaan in elk geval bekijken of het goedkoper kan.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
Dorus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Wat ik interesant vond aan de tarieven van budget (naast dat ze wat duur zijn, maar niet onfatsoenlijk duur): ze rekenen 3 euro extra als je geen automatische incasso gebruikt, en 10 euro extra als je niet automatisch de meterstanden doorgeeft met je slimme meter.
Voor wat dat laatste betreft niet helemaal correct: ze berekenen alleen kosten als je niet op hun verzoek reageert en dus geen meterstand doorgeeft. Als je netjes binnen 2 weken na hun verzoek de meterstand doorgeeft zijn er geen extra kosten. Zou ook te gek voor woorden zijn als het anders was.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
JTHZZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Voor wat dat laatste betreft niet helemaal correct: ze berekenen alleen kosten als je niet op hun verzoek reageert en dus geen meterstand doorgeeft. Als je netjes binnen 2 weken na hun verzoek de meterstand doorgeeft zijn er geen extra kosten. Zou ook te gek voor woorden zijn als het anders was.
Ah je hebt gelijk. Staat dat er pas na schatten 10 euro in rekening gebracht wordt. Ik was nog niet helemaal wakker vanochtend :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:14:
Nee, want ze moeten een maandelijks opzegbaar contract aanbieden met een opzegtermijn van maximaal 30 dagen. Daar mogen wettelijk gezien geen opzegvergoedingen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:25:
[...]

Ik heb net mijn welkom mail van Budgetenergie met daarbij leveringsovereenkomsten gehad. Is het overstappen dan nog steeds makkelijk? Daarin staat wel dat ik rekening moet houden met een opzegtermijn van 30 dagen :-(
Even een vraagje?
Budgetenergie gaat mijn eerste factuur al 07-01-2022 incasseren. Ben ik verplicht dit te betalen als ik toch overstap nasr een ander energieleverancier?
Die heb ik ook gehad (met ons iedereen verwacht ik).

Ik vind het wel opvallend dat ze een herroepingsformulier bijvoegen met 14 dagen bedenktijd.....
Ik lees hier eigenlijk gewoon de heleboel per 30-12 herroepen en ze betalen alles retour? Dan is er dus ook nooit een overeenkomst geweest :+
Volgens mij zitten ze wederom te prutsen bij de BE omdat het geen standaard dingetje is.

Uit de PDF die bij de e-mail zit:
Gevolgen van de herroeping:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief
leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere
wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval
niet later dan veertien dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te
herroepen, van ons terug.

Door dit formulier in te vullen en terug te sturen, annuleert (herroept) u de overeenkomst met Budget
Energie. Dit kan alleen binnen 14 dagen nadat u uw energiecontract heeft ontvangen.
Ik denk dat ik hem morgen maar eens rustig ga invullen en terugmailen. Ben benieuwd wat er dan gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
Ook zojuist gezien dat mijn maandbedrag elektrisch is gebaseerd op een verbruik van :

Termijnbedrag: € 35,00 aanpassen

Dit bedrag is gebaseerd op de tarieven en overige kosten in de bijlage en op het verwachte verbruik op uw adres (996 kWh normaal en 895 kWh dal). Als ik vandaag kijk bij ANWB energie kom ik voor 1900 kWh uit op een maandbedrag van € 16,86 per maand. Dan lijkt mij de keus snel gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42
Net even met Budget Energie gebeld. Je kunt inderdaad overstappen voor enkel stroom en het gas tarief houden.
Verder is het contract ook na deze maand gewoon zonder boete opzegbaar.

Nu even kijken wat ik ermee ga doen. Met het gastarief ben ik tevreden. De stroom is wat duur. Zeker omdat ik een hoog verbruik heb. (>6000kwh per jaar). Dus wellicht is het interessant om daarvoor even een andere partij te zoeken en niet af te wachten tot de stroomprijzen bij BE dalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is het voor iemand duidelijk voor hoe lang het gastarief van Budget nu vast staat? Of is dat op basis van je oude contract?

Ik zie in mijn omgeving een vervaldatum van 1-2-2022 (februari dus), maar het is mij niet duidelijk of ik dan nieuwe prijzen voor gas krijg.

Overigens wel wonderlijk, als je bijv. zonnepanelen hebt en je elektraverbruik volledig kan salderen, heb je meestal alsnog een prima deal met deze gasprijs..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
[color=blue]• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.[/color]

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.