Toon posts:

Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 13:23
Kevv1990 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Als het goed is staan in je Mijn Fenor omgeving de storneringen als credit nota's. Als dit het geval is, dan zouden deze al verrekend moeten zijn in de eindnota. De gestorneerde maanden staan ook niet vermeld op de pagina van de betaalde voorschotten op de eindnota. Althans, dat was bij mij wel het geval.
En waar kun je dan nog inloggen? Ik kan op de links die ik via google vindt niet meer inloggen in mijn Fenor.

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-01 15:04
caspertje19 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:06:
[...]

En waar kun je dan nog inloggen? Ik kan op de links die ik via google vindt niet meer inloggen in mijn Fenor.
Hier: https://mijn.fenor.nl/fen...SKTOP:13016765112365:::::

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 13:23
Werkt bij niet. 3 Verschillende browser op mobiel geprobeerd (Chrome, edge, opera) en op desktop op Chrome geprobeerd...je ziet een normale login pagina, die verspringt (alsof de opmaak niet geladen wordt) en als je gebruikersnaam en wachtwoord invult gebeurd er niks als je op verzenden klikt. Bij alle browsers

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:57
caspertje19 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Werkt bij niet. 3 Verschillende browser op mobiel geprobeerd (Chrome, edge, opera) en op desktop op Chrome geprobeerd...je ziet een normale login pagina, die verspringt (alsof de opmaak niet geladen wordt) en als je gebruikersnaam en wachtwoord invult gebeurd er niks als je op verzenden klikt. Bij alle browsers
Het werkt zeker, maar je moet wél even geduld hebben. Het duurt enige tijd voordat de gebruikersomgeving zich opent.

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12-2022
[...]

Dit probleem had ik ook. Op de laptop werkt het wel.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48
[...]

Met Firefox werkt het wel: https://www.mozilla.org/nl/firefox/browsers/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:31
De MOI- verzoeken zijn ingewilligd na een paar weken. De eindafrekening van Fenor klopte niet; ze hebben elektra- verbruik en opwek in piek en daltarief op een hoop gegooid en het elektraoverschot tegen 4 cent/kWh in mindering gebracht. Dat is in hun eigen nadeel (maar scheelt maar +/- 20 euro). Aan de andere kant had ik het aantal MOI's in mijn nadeel naar beneden afgerond, dat scheelt een paar tientjes t.o.v. eigen berekening. Ik ga niet steggelen over de laatste paar centen.

• robbies
Martin7182 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:39:
De MOI- verzoeken zijn ingewilligd na een paar weken. De eindafrekening van Fenor klopte niet; ze hebben elektra- verbruik en opwek in piek en daltarief op een hoop gegooid en het elektraoverschot tegen 4 cent/kWh in mindering gebracht. Dat is in hun eigen nadeel (maar scheelt maar +/- 20 euro). Aan de andere kant had ik het aantal MOI's in mijn nadeel naar beneden afgerond, dat scheelt een paar tientjes t.o.v. eigen berekening. Ik ga niet steggelen over de laatste paar centen.
Ik begrijp niet wat daar verkeerd aan is. Als je een vast teruglevertarief krijgt dan is dit toch de normale gang van zaken. En dan een verschil van 20 euro? Dan moet je wel heeeel veel terugleveren.

[Voor 4% gewijzigd door robbies op 16-01-2022 10:28]

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 10:48
robbies schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik begrijp niet wat daar verkeerd aan is. Als je een vast teruglevertarief krijgt dan is dit toch de normale gang van zaken. En dan een verschil van 20 euro? Dan moet je wel heeeel veel terugleveren.
Valt wel mee, Als je pas in mei klant bent geworden heb je vooral veel overschot opgebouwd. Doordat je de compensatie winter maanden niet meer hebt hou je veel over?

Mooi dat ze verrekenen/op een hoop gooien scheelt mij waarschijnlijk ook 50,-

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

• robbies
patjuh1 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Valt wel mee, Als je pas in mei klant bent geworden heb je vooral veel overschot opgebouwd. Doordat je de compensatie winter maanden niet meer hebt hou je veel over?

Mooi dat ze verrekenen/op een hoop gooien scheelt mij waarschijnlijk ook 50,-
Begrijp ik dat van het op een hoop gooien nog altijd niet.

• patjuh1
robbies schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Begrijp ik dat van het op een hoop gooien nog altijd niet.
ze salderen per telwerk. ikzelf heb piek overschot en dal te kort.

• robbies
patjuh1 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Is het dan niet verstandig om in dit geval te kiezen voor sec normaaltarief in plaats van hoog/laag?

• patjuh1
robbies schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Is het dan niet verstandig om in dit geval te kiezen voor sec normaaltarief in plaats van hoog/laag?
Ik was al klant bij Fenor voor de zonnepanelen.
De elektrische auto zou daarnaast komende maand overschot wel op hebben gemaakt. Nu bij Vattenfall voor 1 tarief gekozen inderdaad.

• Martin7182
patjuh1 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Precies dat dus (althans, volgens de contractvoorwaarden). Ik had 100 kWh netto dalverbruik en -360 kWh netto piekverbruik, wat ze hebben opgeteld tot -260 kWh (tegen 4ct terugleververgoeding). Maar ik had eigenlijk 100 * 20 ct moeten betalen en 360 * 4 ct moeten krijgen. Het verschil is ongeveer 15 euro. Maar goed, het maakt niet uit want ik heb op hele MOI's afgerond in hun voordeel. Het is al erg genoeg dat ze failliet zijn (o.a. omdat ze ons eigenlijk een te lage prijs moesten berekenen).

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
Martin7182 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Het is al erg genoeg dat ze failliet zijn (o.a. omdat ze ons eigenlijk een te lage prijs moesten berekenen).
Ja faillissement is altijd erg maar het is toch geen moeten berekenen maar willen berekenen? Als fenor het businessmodel kiest waarbij ze een prijs aan de klanten aanbiedt en speculeert dat de inkoopprijs lager is gedurende contractperiode dan is dat bewust risico nemen. Fenor had ook de contracten kunnen afdekken.

• Ant48
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02-2022
Wanneer je een voorschot medio de maand betaald is dat dan voor de maand erop? Zoja dan is de voorschot van december geïncasseerd in november. Dus ook niet bizar dat ze in december niet meer gaan incasseren.

Ik vind de eindnota verwarrend.
Op een adres is de voorschot wat betaald is in oktober en november gestorneerd.
Op de eindnota staat nu dat de voorschot van september en oktober voldaan is.
Op basis van die gegevens is er nog steeds een overschot aan voorschot betaald.
Klopt mijn beredenering?

• patjuh1
Ant48 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:30:
Wanneer je een voorschot medio de maand betaald is dat dan voor de maand erop? Zoja dan is de voorschot van december geïncasseerd in november. Dus ook niet bizar dat ze in december niet meer gaan incasseren.

Ik vind de eindnota verwarrend.
Op een adres is de voorschot wat betaald is in oktober en november gestorneerd.
Op de eindnota staat nu dat de voorschot van september en oktober voldaan is.
Op basis van die gegevens is er nog steeds een overschot aan voorschot betaald.
Klopt mijn beredenering?
Kan je niet beter even bij elkaar optellen wat je wel hebt betaald en kijken of dat dan klopt?

• Martin7182
Hongy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Ja faillissement is altijd erg maar het is toch geen moeten berekenen maar willen berekenen? Als fenor het businessmodel kiest waarbij ze een prijs aan de klanten aanbiedt en speculeert dat de inkoopprijs lager is gedurende contractperiode dan is dat bewust risico nemen. Fenor had ook de contracten kunnen afdekken.
Ja je hebt gelijk. Ik had alleen het idee dat o.a. de lage prijzen meespelen in het faillissement. Ik vind het niet erg om de laatste paar tientjes niet terug te krijgen, zeker omdat dat extra rompslomp aan de kant v.d. curator uitspaart. Sowieso zou mijn contract binnenkort aflopen en dan zit ik ook met hoge prijzen.

• robbies
Vandaag nog eens gekeken in MijnFenor. Bij de eindstanden stond eerst alleen maar gas per 30/12. Dat was bij meerdere forumbezoekers. Nu staan ook de standen van electra erbij. Precies conform de beginstanden van BE. Misschien dat nu de afrekening eraan komt? Ben wel benieuwd of ik voldoende heb gestorneerd.

• clommen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-01-2022
*knip* "ja ik ook"-reacties voegen niets toe.

[Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 17-01-2022 16:51]

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-02 11:21
robbies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:05:
Vandaag nog eens gekeken in MijnFenor. Bij de eindstanden stond eerst alleen maar gas per 30/12. Dat was bij meerdere forumbezoekers. Nu staan ook de standen van electra erbij. Precies conform de beginstanden van BE. Misschien dat nu de afrekening eraan komt? Ben wel benieuwd of ik voldoende heb gestorneerd.
Vorige week donderdag stonden er bij mij nog geen stroomstanden. Maar vrijdagavond om 19:00 uur kreeg ik de afrekening. En waren de stroomstanden gevuld. Met correcte cijfers. Ook de eindafrekening was correct. Ik moest € 140 bijbetalen, dankzij die ene maand die ik gestorneerd had. Ook die stornering was correct verwerkt.
Ik vermoed dat ze in batches verwerken en versturen. Dat laatste dan na sluitingstijd van de helpdesk zodat de klanten niet meteen kunnen bellen. :+ Hou vanavond je mailbox in de gaten!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• PietBu
De curator heeft een eerste verslag gepubliceerd. zie hier: https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./
Boeiend stukje daaruit:
"Voor de overdracht van deze activa per 30 december 2021 zijn de curator en Budget Energie een verkoopprijs van € 3.599.400 (excl. btw) overeengekomen. "
Wij zijn voor 3,6 miljoen verkocht! Uitgaand van 36.000 klanten waren wij dus € 100 per stuk waard. Nou, dat houdt BE aan mij niet over: per 4-1 naar VF overgestapt. :+

[Voor 0% gewijzigd door PietBu op 17-01-2022 18:01. Reden: Overbodige return verwijderd]

• adriv65
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:16
PietBu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:23:
De curator heeft een eerste verslag gepubliceerd. zie hier: https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./
Boeiend stukje daaruit:
"Voor de overdracht van deze activa per 30 december 2021 zijn de curator en
Budget Energie een verkoopprijs van € 3.599.400 (excl. btw)
overeengekomen. "

Wij zijn voor 3,6 miljoen verkocht! Uitgaand van 36.000 klanten waren wij dus € 100 per stuk waard. Nou, dat houdt BE aan mij niet over: per 4-1 naar VF overgestapt. :+
Daarom hebben ze een stukje verdienmodel van het vastrecht van 2x €5,99 gemaakt.
Niet ex-Fenor klanten betalen 2x €4,99 per maand. €24 p. klant p. jaar. minder.
Is niet echt een schrikbarend bedrag, maar met 36000 klanten.....
Mocht iedereen klant blijven, ijdele hoop, is dit toch € 864.000 p. jaar. Dat verdient aardig terug.
Welkomstkorting is normaal ook zo'n € 250. Lopen wij ook mis.
Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ons lagere tarieven geboden worden.

Al met al zal Budget er geen slechte zaak mee gedaan hebben, echt niet uit meelij met ons :)

• HereIsTom
Kwa prijzen mogen we niet klagen, ok ze zijn een stuk hoger dan we gewend waren, maar als ik rondkijk bij andere leveranciers dan zitten we nog goed.
Ben alleen benieuw wat de tarieven per 1-2-2022 gaan doen?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Masimo
Afrekening FENOR net binnen. Bedrag komt op €1,25 verschil met wat ik zelf berekend had. Ik heb niks hoeven storneren of terugvorderen, want ik had op 2 December mijn jaarafrekening gehad. Uiteindelijke verbruik in December stond dus nog open en is verrekend met het al in November betaalde voorschot. Nog een paar tientjes te betalen.
Ik twijfel nog of ik een berichtje terug zal sturen met daarin: "In deze fase van het faillissement kan ik nog geen uitspraken doen of u (een deel van) uw vordering betaald zult krijgen". :+
Ik ga het maar netjes houden en morgen direct betalen.

Nu benieuwd wat de 4 dagen bij Budget Energie nog gaan kosten.

[Voor 22% gewijzigd door Masimo op 17-01-2022 20:40]

• patjuh1
robbies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:05:
Ik denk dat dat bij iedereen de standen zijn bijgewerkt.
Of er moet iemand zijn bij wie dit nog niet het geval is?
Denk dat we toch nog even geduld moeten hebben

• HereIsTom
patjuh1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat dat bij iedereen is bijgewerkt.
Of er moet iemand zijn bij wie dit nog niet het geval is?
Denk dat we toch nog even geduld moeten hebben
Haha… wat bedoel je nu?

• patjuh1
Dat het zichtbaar worden van alle eindstanden niet betekent dat de eind rekening meteen volgt

• patjuh1
[

[Voor 99% gewijzigd door patjuh1 op 17-01-2022 20:51]

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

PietBu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:23:
Boeiend stukje daaruit:
"Voor de overdracht van deze activa per 30 december 2021 zijn de curator en Budget Energie een verkoopprijs van € 3.599.400 (excl. btw) overeengekomen. "
Staat verder ook in dat op de rekening-courant een negatief saldo is ontstaan door storneringen van verschillende klanten :D

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:21
Zojuist hier ook de eindafrekening binnen gekregen. Moet een maandje terug betalen aan ze. Liever betalen dan terug halen :)
Nu nog het schandalige voorschot van Budget Energie zsm terug zien te krijgen. Ben 6 dagen bij ze geweest en heb de volle pond moeten betalen bij ze...
Iemand ervaring met storneren bij deze club?

[Voor 7% gewijzigd door sdh1981 op 17-01-2022 22:42]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:17
sdh1981 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:40:
Zojuist hier ook de eindafrekening binnen gekregen. Moet een maandje terug betalen aan ze. Liever betalen dan terug halen :)
Nu nog het schandalige voorschot van Budget Energie zsm terug zien te krijgen. Ben 6 dagen bij ze geweest en heb de volle pond moeten betalen bij ze...
Iemand ervaring met storneren bij deze club?
Ja, je krijgt de dag erna een mail met de boodschap dat je moet betalen.

• sdh1981
  • Laatst online: 11-01 20:21
plofkip schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:47:
[...]

Ja, je krijgt de dag erna een mail met de boodschap dat je moet betalen.
Hmm niet aan te raden dus. dan maar een paar weekjes wachten om het voorschot terug te krijgen.

Btw ik log net in bij Vattenfall met de 3 jaar vaste prijs en zie dat ik nog eens 10% korting krijg op de stroomprijs. Dan kom in nu op 0,228 cent/kWh uit voor 3 jaar >:)

• plofkip
Achja, ik heb het wel gedaan en betaal wel de dag voor de deadline...

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
sdh1981 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Btw ik log net in bij Vattenfall met de 3 jaar vaste prijs en zie dat ik nog eens 10% korting krijg op de stroomprijs. Dan kom in nu op 0,228 cent/kWh uit voor 3 jaar >:)
En hoe kom je hier aan? Heb je tzt ook de deal afgesloten die toen op Tweakers zo bekend was?

• robbies
patjuh1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Dat het zichtbaar worden van alle eindstanden niet betekent dat de eind rekening meteen volgt
Nou, bij mij idd geval wel. Precies hetzelfde zoals eerder vermeld door Pietbu.
Vanavond de eindafrekening ontvangen. Keurige nota. Mijn 2 storneringen mooi verwerkt. Moet nog 80 euro na betalen. Ben blij dat ik heb gestorneerd. Ik zie nu inderdaad dat de factuur van november betrekking had op december. Je betaalt dus toch vooraf. Schrik alleen van de overheidsheffingen op gas. Nooit geweten dat dit zoveel is. Belachelijk. Op 490 euro leveringskosten gas betaal je dus 1012 euro aan heffing.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Heb vanmorgen de eindafrekening binnen gekregen. Fenor's conclusie is dat ik E7,xx terug krijg (te vorderen via de curator, gaat dus nooit gebeuren). Mijn conclusie is dat ik nog E128,xx moet betalen. In het overzicht is het voorschot van november meegenomen welke ik heb gestorneerd.

Zit een beetje in dubio of ik hier achteraan ga of gewoon niets doe en wacht of er ooit nog een correcte rekening komt. Neig een beetje om er verder geen energie in te steken.

• plofkip
Niets doen natuurlijk...

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Uiteraard niets doen... Lekker afwachten, niet jouw taak hun administratie te doen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 18-01-2022 08:46]

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik zou lekker afwachten. Ik zit in dezelfde situatie bij Welkom Energie: stornering was niet te zien op de eindafrekening (ik moest betalen, want voorschot altijd maximaal verlaagd). Ze krijgen dus nog 75 euro van me, maar ook pas als ze zichzelf melden.

Ik heb ook wel voor 75 euro aan gedoe gehad om maar 1 dag bij Eneco te hoeven zitten (mijn overstap was al maanden ervoor geregeld op de dag dat Eneco met leveren zou beginnen, uiteindelijk 1 dag vertraging gehad).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Soortgelijke vraag als iemand hierboven.. Ik heb vorige week de eindafrekening gehad, ik zou ca. €300 terug moeten krijgen van Fenor. Vanochtend zijn 3x incasso's á €108 teruggestort na MOI verzoek. Per saldo ben ik nu nog ca €25 verschuldigd aan Fenor.

Is het slim om af te wachten tot de curator de administratie bijgewerkt heeft, en mij een factuur stuurt? Is er dan wellicht een kans op incasso- of andere kosten o.i.d.? Of is het slim om pro actief de €25 over te maken naar het rekeningnummer dat de curator op haar website heeft staan, met het risico dat het niet aansluit op hun administratie?

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist de eindafrekening ontvangen; ik krijg >500 euro terug, meer dan ik met MOI's zou kunnen terugvorderen. Ik vraag me af wat wijs is, de MOI's indienen of de eindafrekening als vordering indienen. Iemand een idee wat de kans en het gedoe is als het via de curator gaat?

• Kevv1990
Eriksk schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:46:
Zojuist de eindafrekening ontvangen; ik krijg >500 euro terug, meer dan ik met MOI's zou kunnen terugvorderen. Ik vraag me af wat wijs is, de MOI's indienen of de eindafrekening als vordering indienen. Iemand een idee wat de kans en het gedoe is als het via de curator gaat?
Kans dat je als klant je geld terug ziet is nihil. Persoonlijk(!) zou ik MOI verzoek indienen, dan heb je in ieder geval een (groot) gedeelte terug en dat is beter dan niets. Voor het overgebleven bedrag zou je eventueel nog een vordering kunnen proberen (of verlies accepteren als het teveel moeite is).

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet iemand wat je in de volgende situatie moet doen? / Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

- Op 30 november liep mijn contract af bij leverancier X. Ik ben toen naar Fenor overgestapt

- Ik kreeg een mail van Fenor om de meterstanden door te geven, dit heb ik gedaan.
Deze zijn (verklaarbaar) een stuk lager dan wat ik het jaar ervoor gebruikt heb.

- Ik krijg een bevestiging per email (zonder de daadwerkelijke standen erin) dat mijn standen correct ontvangen zijn en worden gecontroleerd op juistheid. Als ze niet kloppen word er contact opgenomen.

- Ik kreeg de eindafrekening van leverancier X. Paar tientjes terug. ik had meer verwacht, maar door drukte en alle verhalen van hoge energieprijzen mij verder niet in verdiept.

- Fenor gaat failliet. We worden overgenomen door budget energie (Ik heb exact 31 dagen bij Fenor gezeten)

- Ik krijg een mail van budget energie om de meterstanden door te geven, ik doe dit netjes. krijg hier ook bevestiging van.

- Ik log een paar dagen terug op de "Mijn Fenor" omgeving in, en kijk wat rond. en zie daar hele vreemde meterstanden staan. De begin standen zijn 1200+ kWh hoger dan wat ik heb doorgegeven. de "eindstanden" zijn zoals ik die heb doorgegeven aan budget energie.
Ik heb een slimme meter, dus dit kan natuurlijk nooit (die kunnen niet teruglopen, en ik lever überhaupt niks terug) Het is ook geen kwestie van dal/normaal teller verwisselt of een nulletje teveel...

Ik controleer de jaarafrekening van mijn vorige leverancier X nogmaals en die blijkt gebaseerd op de veel te hoge "beginstanden" die ik bij Fenor zie. (Dus veel te hoog)

Nu zou je in zo'n geval natuurlijk zeggen "neem contact op met je energieleverancier". Maar die bestaat niet meer... Ik heb zowel leverancier X als de curator hierover gecontacteerd maar nog geen reactie mogen ontvangen. (Wel ontvangstbevestigingen en dat ik binnen 8 werkdagen reactie mag verwachten...)

Ik neem aan dat BudgetEnergie hier vrij weinig mee kan.

Iemand een idee of ik nog iets anders kan/moet doen dan afwachten?

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
Kevv1990 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:43:
Soortgelijke vraag als iemand hierboven.. Ik heb vorige week de eindafrekening gehad, ik zou ca. €300 terug moeten krijgen van Fenor. Vanochtend zijn 3x incasso's á €108 teruggestort na MOI verzoek. Per saldo ben ik nu nog ca €25 verschuldigd aan Fenor.

Is het slim om af te wachten tot de curator de administratie bijgewerkt heeft, en mij een factuur stuurt? Is er dan wellicht een kans op incasso- of andere kosten o.i.d.? Of is het slim om pro actief de €25 over te maken naar het rekeningnummer dat de curator op haar website heeft staan, met het risico dat het niet aansluit op hun administratie?
Ik zit met dezelfde situatie en gedachten.
Zeker mbt extra administratieve kosten, komen die?

Ik wacht tot ze zelf weer komen.
Want als ik nu ga overmaken met het betalingskenmerk van deze nota, denk ik dat het einde zoek is.

• PietBu
MGJB1989 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Ik zit met dezelfde situatie en gedachten.
Zeker mbt extra administratieve kosten, komen die?

Ik wacht tot ze zelf weer komen.
Want als ik nu ga overmaken met het betalingskenmerk van deze nota, denk ik dat het einde zoek is.
Gewoon wachten! Incassokosten, administratiekosten, hoe ze het ook noemen: dat mogen ze niet direct in rekening brengen. Ze moeten je eerst netjes vragen het verschuldigde bedrag over te maken. Daar moeten ze je 14 dagen de tijd voor geven. Pas als je daar niet aan voldoet mogen ze kosten in rekening gaan brengen.

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-12-2022
Eindnota is inmiddels ontvangen. Klopt dit wel? Mijn verlengingscontract ging pas in oktober/november in. Verder zijn er 3 afschrijving geweest, waarvan ik de laatste nog in december heb teruggeboekt.

Betaal ik hier de vastekosten over het gehele jaar? Dat kan toch niet juist zijn, gezien ik maar 2 maanden levering heb gehad? Normaliter is dat toch opgenomen in de prijs, dus waarom krijg ik nog zo'n eindnota?

[Voor 79% gewijzigd door TallyO op 18-01-2022 11:29]

• robbies
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:19:
Eindnota is inmiddels ontvangen. Klopt dit wel? Mijn verlengingscontract ging pas in oktober/november in. Verder zijn er 3 afschrijving geweest, waarvan ik de laatste nog in december heb teruggeboekt.

Betaal ik hier de vastekosten over het gehele jaar? Dat kan toch niet juist zijn, gezien ik maar 2 maanden levering heb gehad? Normaliter is dat toch opgenomen in de prijs, dus waarom krijg ik nog zo'n eindnota?

[Afbeelding]
Hier zien we niks aan. Maak een screenprint van de specificatie.

• TallyO
robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Hier zien we niks aan. Maak een screenprint van de specificatie.
Excuses. Er stonden wat persoonlijke gegevens in de screenshot. Ik heb het op het laatste moment nog even weggehaald. Inmiddels staat de screnshot erbij.

• robbies
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Excuses. Er stonden wat persoonlijke gegevens in de screenshot. Ik heb het op het laatste moment nog even weggehaald. Inmiddels staat de screnshot erbij.
Waar?

• TallyO
Refresh de pagina en bekijk mijn eerste bericht waarop je gereageerd hebt.

• Faith84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb dit hele topic doorgespit. Helaas was laat, anders had ik iig 2x kunnen storneren..

Ik zou nog veel geld terug moeten krijgen, dus ik ga MOI's indienen. Ik ben destijds via Easyswitch bij Fenor terecht gekomen. Weet iemand misschien of het incasso aanvinken daarbij als geldig of ongeldig wordt gezien? Ik kan mij namelijk niet meer herinneren hoe het eruit zag. Of anders gevraagd, iemand die succesvol MOI's heeft teruggekregen die ook via Easyswitch bij Fenor kwam? Of zijn álle incasso machtigingen online rondom Fenor sowieso ongeldig en kan ik met een gerust hart MOI'en?

• robbies
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Refresh de pagina en bekijk mijn eerste bericht waarop je gereageerd hebt.
Ik bedoel niet die pagina maar de pagina waar de specificatie van de bedragen op staat. Daar staan de vaste kosten per dag op.

• TallyO
robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik bedoel niet die pagina maar de pagina waar de specificatie van de bedragen op staat. Daar staan de vaste kosten per dag op.
Oke, excuses. Ik heb even het contract erbij gepakt:

Ik heb maar 2 maanden levering gehad onder het nieuwe contract, maar ik krijg dus een eindnota met alle vastekosten over een geheel jaar. Dit vind ik een beetje krom of heb ik het hier mis en is dit de normale gang van zaken?

[Voor 14% gewijzigd door TallyO op 18-01-2022 11:42]

• robbies
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]
Contract heb ik niks aan. Het gaat toch erom wat ze je in rekening brengen en of je niet het hele jaar de vaste kosten betaalt. Bij je afrekening zit ook een pagina met de standen en de verdere specificatie. DIE bedoel ik.

• patjuh1
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb maar 2 maanden levering gehad onder het nieuwe contract, maar ik krijg dus een eindnota met alle vastekosten over een geheel jaar. Dit vind ik een beetje krom of heb ik het hier mis en is dit de normale gang van zaken?
bij mij staat de specificatie op de 3e pagina van de eindafrekening.
jou bedragen zijn ook lager dan die van mij met 11 maanden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat ik zo zie betaal je +- E87,50 aan netbeheerskosten. globaal voor 73 dagen
@TallyO

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 18-01-2022 11:46]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PietBu
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:19:

Dit printje zegt niets over de verdeling vast/variabel. Als je bedoelt dat de overheidsheffing gas meer is dan de leveringskosten gas: dat klopt, onze overheid profiteert flink mee van jouw verbruik. Je wilt niet weten wat daar voor bedrag komt te staan als je een heel jaar afneemt.
En okt/nov/dec zijn donkere en koude maanden waar je meer afneemt dan gemiddeld. En je voorschot is gebaseerd op je verbruik van een heel jaar. Dus dat je moet bijbetalen is logisch.

• TallyO
Dit staat er op de derde pagina van mijn eindnota:

• patjuh1
TallyO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:58:
Dit staat er op de derde pagina van mijn eindnota:

[Afbeelding]
ze hebben toch met 74 dagen gerekend ?

• TallyO
patjuh1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:16:
[...]

ze hebben toch met 74 dagen gerekend ?

[Afbeelding]
Scherp. Het klopt dus wel. Bedankt.

• PietBu
sdh1981 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Da's een goeie tip, bedankt! Zit sinds 4-1 bij VF, blijkbaar zien ze je na 10 dagen al als vaste klant ... :) Bevestiging ook al binnen, prima. Scheelt 1,6 cent per kWh, da's met mijn verbruik van 6000 kWh toch zo'n € 100 per jaar. Ik heb die 3-jaar-met-cadeau-XL deal gesloten die hier veel is gedeeld, ben benieuwd of ze dat cadeau nog intrekken. Verwacht het niet, staat niets over in de voorwaarden.

en weer back on topic :)

[Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 19-01-2022 09:55]

• VeniVidiVinci
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-12-2022
Wie kan zijn of haar ervaring delen als het gaat om een MOI en hoe lang ING daar meestal over doet?

• patjuh1
Op een ander platform komt naar boven dat het erop lijkt dat betalingen gedaan in 2020 niet goed worden verwerkt.

Ben je dus in of voor Januari 2021 klant geworden bij Fenor is de kans groot dat je betaling in december niet is mee genomen in je eindafrekening!

• robbies
patjuh1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:
Op een ander platform komt naar boven dat het erop lijkt dat betalingen gedaan in 2020 niet goed worden verwerkt.

Ben je dus in of voor Januari 2021 klant geworden bij Fenor is de kans groot dat je betaling in december niet is mee genomen in je eindafrekening!
Ik was sinds jan 2020 klant. Op mijn afrekening die ik gisteren ontving staat de betaling die ik in december 2020 heb gedaan (24-12-2020] er gewoon op. Hier staat wel als periode januari 2021 bij omdat het een voorschot over die maand betreft.

• Hongy
VeniVidiVinci schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:21:
Wie kan zijn of haar ervaring delen als het gaat om een MOI en hoe lang ING daar meestal over doet?
27/12 MOI gedaan voor okt/nov en 17/01 teruggestort op mijn rekening. Gekozen voor reden : machtiging ingetrokken.

• Masimo
patjuh1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:

Klant bij Fenor sinds 2 December 2019. Jaarafrekeningen van 2020 en 2021 waren correct.
De eindafrekening die ik gisteren kreeg klopte ook. Laatste voorschot betaald in November 2021, dat dus December 2021 afdekt, was correct van het verbruik van 2-12-2-21 tot 30-12-2021 afgetrokken.

• Kevv1990
Hier 27 december MOI ingediend, op 5 januari bericht ontvangen dat ING contact opneemt met de incassant en gisteren zijn de bedragen teruggestort op mijn rekening. Ingevulde reden: "Geen machtiging afgegeven", omdat ik overgestapt was van bank en bij ING geen (nieuwe) machtiging heb afgegeven.

• gte4jwem
  • Laatst online: 20-01-2022
Dan verzoeken wij u het te betalen bedrag voor de vervaldatum van bijgevoegde factuur via een overboeking te voldoen op de rekening van FENOR met nummer NL84ABNA0491468075. Vermeld daarbij uw klant- en factuurnummer. FENOR zal niet overgaan tot het incasseren van deze afrekening. Ondanks het faillissement van FENOR is het bankrekeningnummer van FENOR nog altijd in gebruik. Uw betaling naar dit bankrekeningnummer is een bevrijdende betaling en wordt door de curator geregistreerd en gecontroleerd.

Ik moet ong 160 betalen moet ik overgaan tot betalen of hoef dat niet? Er staat fenor zal niet overgaan tot incasseren

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:31
gte4jwem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:31:
Dan verzoeken wij u het te betalen bedrag voor de vervaldatum van bijgevoegde factuur via een overboeking te voldoen op de rekening van FENOR met nummer NL84ABNA0491468075. Vermeld daarbij uw klant- en factuurnummer. FENOR zal niet overgaan tot het incasseren van deze afrekening. Ondanks het faillissement van FENOR is het bankrekeningnummer van FENOR nog altijd in gebruik. Uw betaling naar dit bankrekeningnummer is een bevrijdende betaling en wordt door de curator geregistreerd en gecontroleerd.

Ik moet ong 160 betalen moet ik overgaan tot betalen of hoef dat niet? Er staat fenor zal niet overgaan tot incasseren
Dat ze niet gaan incasseren zal hier betekenen dat ze geen automatische incasso zullen uitvoeren, niet dat jij niet hoeft te betalen :)

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 08:54

Het is een bevrijdende betaling, wat zoiets betekend als "je moet nog betalen voor de diensten die al geleverd zijn".
Los van het hele etische aspect, ben je hier verplicht om te betalen ja.

• robbies

Je hebt die energie toch gewoon verbruikt. Betalen man!

• Martin7182
25 dec ingediend met reden "geen machtiging afgegeven", 14 jan het geld teruggestort gekregen.

• HereIsTom

Hier heb ik net de factuur betaald van de eindnota, als hij klopt moet je het gewoon betalen.
Wees maar blij dan je geen geld tegoed hebt van Fenor.

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 10:57
Heeft iemand al een incasso of eindnota van BudgetEnergie ontvangen?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 17:25
Hier ook eindnota ontvangen en rest overgemaakt. Blij dat ik een MOI had ingediend voor de maand december (voorschot), want daadwerkelijk verbruik was iets minder + daarbij zit het verschil ook in de leveringskosten. Die waren hier 332 dagen, ipv 365 dagen.

Eind goed, al goed. Case closed ;w

• Hongy
Op 05-01 is mijn 3 jaar oxxio contract ingegaan maar nog geen incasso poging of eindnota budgetenergie gezien. Ik heb alleen op 04-01 de beginstand van BE gekregen. Ik ben wel benieuwd wat er gefactureerd gaat worden. voornamelijk de vaste leveringskosten

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:19

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Jeroens93 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:57:
Heeft iemand al een incasso of eindnota van BudgetEnergie ontvangen?
Nog niks. Ze vertelden dat dat 8 tot 12 weken kan gaan duren

Hoi.

• Hongy
basdej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Dat is lang als ze een voorschot van je rekening op basis van een maand hebben geincasseerd en je bent er maar 7 dagen klant geweest.

• TallyO
Is het iemand al gelukt om de 3-jarige BE deal via Mediamarkt af te sluiten? Mijn aanvraag werd meteen geannuleerd met als reden dat ik nog een lopend contract heb met 8 maanden resterend. Mag dit wel? Zover ik weet heb ik niets ondertekend. Ik ben dus nooit akkoord gegaan met de opgelegde prijzen.

Edit:
Zojuist heb ik 50 minuten gebeld met BE. Helaas geen succes. Fenor klanten kunnen pas per februari zonder boete overstappen en dus ook gebruik maken van de Mediamarkt acties. Het Mediamarkt contract gaat helaas wel per april in.

[Voor 28% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 14:36]

• HereIsTom
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:54:
Is het iemand al gelukt om de 3-jarige BE deal via Mediamarkt af te sluiten? Mijn aanvraag werd meteen geannuleerd met als reden dat ik nog een lopend contract heb met 8 maanden resterend. Mag dit wel? Zover ik weet heb ik niets ondertekend. Ik ben dus nooit akkoord gegaan met de opgelegde prijzen.

Edit:
Zojuist heb ik 50 minuten gebeld met BE. Helaas geen succes. Fenor klanten kunnen pas per februari zonder boete overstappen en dus ook gebruik maken van de Mediamarkt acties. Het Mediamarkt contract gaat helaas wel per april in.
Ik ben wel eens benieuwd wat de nieuwe tarieven worden per 1-2-2022 van BE, de stroom wordt toch maandelijks aangepast? Zou wel netjes zijn als ze dat tijdig bekend maken.

• Ripescut
  • Laatst online: 17-01 11:36
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:54:

• Hongy

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-02 13:31
basdej schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Wettelijk gezien moet dit binnen 6 weken. Ik ben benieuwd waar ze mee komen voor de 4 dagen dat ik bij ze zat.

• patjuh1
Antwoord van budget over mijn vraag over de eindrekening ik ben op 5 januari overgestapt.

"Hallo .....,

De standen zijn nog niet in ons systeem gezet, maar dat zal spoedig gebeuren. Ik heb meteen een taak in ons systeem gezet om de eindnota zo snel mogelijk op te maken. We houden wel de drie weken dispuutperiode aan waarin Vattenfall de standen nog zonder overleg kan corrigeren, dus vanaf de 26e kunnen we de nota opmaken.

Groetjes,
Gerrit"

• adriv65
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:16
Even oppassen, deze tarieven zijn op dit moment niet heel verkeerd,
echter wel zonder energiebelasting en ODE

Incl: 0,275 kWh
1,276 m3

Als je jaartarieven krijgt, vermelden ze het incl. alle belastingen e.d.
Bij 3 jarige tarieven zo te zien niet, wellicht omdat de belastingen elk jaar veranderen?

• Masimo
adriv65 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Even oppassen, deze tarieven zijn op dit moment niet heel verkeerd,
echter wel zonder energiebelasting en ODE

Incl: 0,275 kWh
1,276 m3

Als je jaartarieven krijgt, vermelden ze het incl. alle belastingen e.d.
Bij 3 jarige tarieven zo te zien niet, wellicht omdat de belastingen elk jaar veranderen?
Ik kreeg ook al bijna spijt van de move naar VF.
Maar toen zag ik ook dat de prijzen excl. belastingen zijn.

• TallyO
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Gewoon het formulier ingevuld? Anders ga ik morgen weer eens bellen. Want dit is niet acceptabel.

[Voor 15% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 22:13]

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:30
PietBu schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Da's een goeie tip, bedankt! Zit sinds 4-1 bij VF, blijkbaar zien ze je na 10 dagen al als vaste klant ... :) Bevestiging ook al binnen, prima. Scheelt 1,6 cent per kWh, da's met mijn verbruik van 6000 kWh toch zo'n € 100 per jaar. Ik heb die 3-jaar-met-cadeau-XL deal gesloten die hier veel is gedeeld, ben benieuwd of ze dat cadeau nog intrekken. Verwacht het niet, staat niets over in de voorwaarden.

[mbr]en weer back on topic :)[/]
@PietBu hoe heb je dat bij VF geregeld dan? De link op het website leidt naar Mijn VF maar daar kom ik het niet tegen

• patjuh1
Nous112 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:52:
[...]

@PietBu hoe heb je dat bij VF geregeld dan? De link op het website leidt naar Mijn VF maar daar kom ik het niet tegen
in de app staat bij mij "Vattenfall voordeel". Daarop klikken en dan "blijven loont".

Let wel goed op de voorwaarde. Meen me iets te herinneren dat als je eerder weg gaat je terug mag betalen geen idee hoe dat dan weer werkt mocht je zonnepanelen hebben.

• HereIsTom
De tarieven incl. belasting zijn € 1,27488 / M3 gas en € 0,28688 / kWh stroom.
Om gas nu al voor 3 jaar vast te zetten, de kans is groot dat in het voorjaar de tarieven weer dalen.

• patjuh1
HereIsTom schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:42:
[...]

De tarieven incl. belasting zijn € 1,27488 / M3 gas en € 0,28688 / kWh stroom.
Om gas nu al voor 3 jaar vast te zetten, de kans is groot dat in het voorjaar de tarieven weer dalen.
dat werd een maand of 2 geleden inderdaad geroepen. Daar komen ze ondertussen wel van terug je leest nu eerder dit soort dingen

• HereIsTom
patjuh1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:10:
[...]

dat werd een maand of 2 geleden inderdaad geroepen. Daar komen ze ondertussen wel van terug je leest nu eerder dit soort dingen
Na het winter seizoen dalen de tarieven altijd, het kan alleen nog fout gaan als de Russen Ukraine binnen vallen.

• patjuh1
HereIsTom schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Na het winter seizoen dalen de tarieven altijd, het kan alleen nog fout gaan als de Russen Ukraine binnen vallen.
Hebben de energie bedrijven dan genoeg voorraad ingekocht om deze hoge prijzen op te vangen?
Uit de faillissementen blijkt dat deze maatschappijen dit niet gedaan hadden. Hebben de "gezonde" maatschappijen wel genoeg ingekocht? Of kunnen ze de klap nu opvangen en moet dat uiteindelijk terug verdiend worden? Dit kan wel eens het geval zijn.. Dan zakken dus de gasprijzen iets maar zal er eerst weer wat verlies goed gemaakt moeten worden. Raad eens wie dat mag betalen ?

• TallyO
Wanneer liep jouw Fenor contract af? Tegen mij word steeds gezegd dat ik tot de 15e moet wachten omdat er een blokkade staat.

• Hongy
TallyO schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Wanneer liep jouw Fenor contract af? Tegen mij word steeds gezegd dat ik tot de 15e moet wachten omdat er een blokkade staat.
Bij mij liep de fenor contract 31-01 af. Maar Oxxio heeft mij wel kunnen overnemen op 05-01. En vele anderen zijn ook gewoon eerder dan 15-01 overgestapt van BE naar een andere leverancier

• Koffer
  • Laatst online: 23-01 04:00

[Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 19:54]

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 19:54]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 16:06
*knip* Discussie over overstappen hoort hier niet thuis.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 19:54]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hongy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Bij mij liep de fenor contract 31-01 af. Maar Oxxio heeft mij wel kunnen overnemen op 05-01. En vele anderen zijn ook gewoon eerder dan 15-01 overgestapt van BE naar een andere leverancier
Dat is dan willekeur, mijn contract liep 15-01 af en kon absoluut niet eerder over, ook wegens blokkade.

Aub mods, niet gelijk weer als "ik ook" bestempelen, mensen willen graag ervaringen! delen

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.

Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee