Toon posts:

Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:30
patjuh1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:33:
[...]

in de app staat bij mij "Vattenfall voordeel". Daarop klikken en dan "blijven loont".

Let wel goed op de voorwaarde. Meen me iets te herinneren dat als je eerder weg gaat je terug mag betalen geen idee hoe dat dan weer werkt mocht je zonnepanelen hebben.
Ben er al achter dat het alleen zichtbaar is als je gas en elektra afneemt. Bij alleen elektra dus niet.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48
Dit staat er in de Welkom! mail van BE;

“De tarieven voor stroom zijn voor de maand januari en wijzigen daarna maandelijks. We informeren u steeds van tevoren per e-mail over uw tarieven voor de volgende maand.”

Weer iemand wanneer dat is, of heeft al iets gehoord?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Let wel op dat de opnamestaat op de eindnota overeenkomt met je eigen opnamestaat !

Niet dat de code BR of GS achter de eindstand staat !

codeverklaring:
KO = Klant Opname
MT = Meteropnemer
OE = Overeengekomen
AU = Afstand Uitgelezen
BR = Berekend
GS = Geschat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• VeniVidiVinci
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-12-2022
Op 4 januari MOI alsnog ingediend bij ING naar aanleiding vande op 30-12 ontvangen eindnota.
Ik zou nog 420 euro tegoed hebben van fenor.
Vandaag zijn alle termijnbedragen teruggestort.
De rollen zijn nu omgedraaid, ik betaal nu netjes voor de vervaldatum het bedrag wat ik fenor verschuldigd ben voor bewezen geleverde diensten.

Mijn les is wel dat ik nooit meer hoge termijnbedragen wil. Betaal liever 1000 euro bij dan dat je zuurverdiende centjes maar terug oet zien te krijgen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heeft iemand al een eindafrekening (überhaupt iets van opzegging) van BE ontvangen ivm overstap naar een ander leverancier? Ik ben sinds 14 jan overgestapt naar VF ondanks dat VF aangeeft dat het BE contract opgezegd is, zie ik binnen BE een einddatum ergens in juli. Heb BE proberen te bereiken, maar nog niet succesvol geweest. Ik ben benieuwd of ze deze maand wat gaan afschrijven.

• ps3gamer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01-2022
B0MBACI schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:59:
Heeft iemand al een eindafrekening (überhaupt iets van opzegging) van BE ontvangen ivm overstap naar een ander leverancier?
Als je inlogt op mijn BE en je kijkt bij 'Mijn contract' zie je rechts onder tarieven staan: niet actief. Gewoon even geduld, je krijgt komende weken vanzelf eindnota van BE. De medewerkers van BE hebben het gewoon druk met overname van 35.000 klanten in 1 keer. Hoe meer we de klantenservice bezig houden met dit soort vragen hoe langer het duurt.

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Heeft iemand al een eindafrekening (überhaupt iets van opzegging) van BE ontvangen ivm overstap naar een ander leverancier? Ik ben sinds 14 jan overgestapt naar VF ondanks dat VF aangeeft dat het BE contract opgezegd is, zie ik binnen BE een einddatum ergens in juli. Heb BE proberen te bereiken, maar nog niet succesvol geweest. Ik ben benieuwd of ze deze maand wat gaan afschrijven.
Nee, bij mij ook niets van opzegging te zien in mijn BE omgeving, terwijl ik ook vanaf 14 januari klant ben bij VF. Einddatum in BE staat nog op 01-04-2022. Ik wacht nog wel even af of en tot de volgende afschrijving van het termijnbedrag van BE komt. VF leest wel dagelijks mijn meterstanden uit, dus vermoed dat het wel goed komt

[Voor 6% gewijzigd door Kevv1990 op 25-01-2022 09:40]

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 10:48
patjuh1 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:21:
Antwoord van budget over mijn vraag over de eindrekening ik ben op 5 januari overgestapt.

"Hallo .....,

De standen zijn nog niet in ons systeem gezet, maar dat zal spoedig gebeuren. Ik heb meteen een taak in ons systeem gezet om de eindnota zo snel mogelijk op te maken. We houden wel de drie weken dispuutperiode aan waarin Vattenfall de standen nog zonder overleg kan corrigeren, dus vanaf de 26e kunnen we de nota opmaken.

Groetjes,
Gerrit"
zie mijn bericht een aantal dagen geleden. Je gaat dus zeker voor 4 februari nog niks terug zien.
Als je zeker wil zijn of de overgang goed is gegaan kan je beste bij je netwerkbeheerder nagaan bij wie je
energie afneemt.

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:31
Is er iemand die snapt waarom mijn nieuwe BE-tarief voor gas 34 cent/m3 duurder is dan het modelcontract van BE?

Nieuw contract all-in prijs: €2.12/m3
Model-contract all-in prijs: €1.78/m3

• adriv65
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:16
Martin7182 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:07:
Is er iemand die snapt waarom mijn nieuwe BE-tarief voor gas 34 cent/m3 duurder is dan het modelcontract van BE?

Nieuw contract all-in prijs: €2.12/m3
Model-contract all-in prijs: €1.78/m3
@martin

Dit is wel erg hoog.
Als Ex-Fenor klant werd voor gas toch een vaste prijs (hoe lang?) beloofd, een toeslag van ik meen +/- 15 cent op je oude Fenor prijs ?

E-prijs is naar mijn weten wel variabel,per maand.

(Ben zelf, net na het faillissement van Fenor, via een link op dit Forum, naar VF overgestapt.
Gas was iets duurder dan het aanbod van Budget, maar kWh prijs minder dan de helft van Budget.
Krijg daarom geen nieuw prijsaanbod van Budget meer.)

Bij een jaarcontract hanteren ze momenteel (Budget);

Stroom:
€ 0,51460 / kWh
Gas:
€ 1,97196 / m³

Kortom, als je Ex-Fenor bent, lijkt me dit niet te kloppen.
Wellicht dat andere Tweakers je wijzer kunnen maken

• Martin7182
Bedankt @adriv65 , dit wordt de prijs na de tussenperiode waarin idd. slechts een kleine toeslag wordt berekend. De tussenperiode duurt bij mij tot 1 feb.
Misschien maar eens bellen met BE. Moet er wel bij zeggen, BE doet ook een verlengingsvoorstel 1 jaar vast voor €1.48 all-in. Misschien is die €2.12 bangmakerij, maar zo'n grapje apprecieer ik niet echt :(

[Voor 31% gewijzigd door Martin7182 op 25-01-2022 14:19]

• HereIsTom
adriv65 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:02:
[...]

@martin

Dit is wel erg hoog.
Als Ex-Fenor klant werd voor gas toch een vaste prijs (hoe lang?) beloofd, een toeslag van ik meen +/- 15 cent op je oude Fenor prijs ?

E-prijs is naar mijn weten wel variabel,per maand.

(Ben zelf, net na het faillissement van Fenor, via een link op dit Forum, naar VF overgestapt.
Gas was iets duurder dan het aanbod van Budget, maar kWh prijs minder dan de helft van Budget.
Krijg daarom geen nieuw prijsaanbod van Budget meer.)

Bij een jaarcontract hanteren ze momenteel (Budget);

Stroom:
€ 0,51460 / kWh
Gas:
€ 1,97196 / m³

Kortom, als je Ex-Fenor bent, lijkt me dit niet te kloppen.
Wellicht dat andere Tweakers je wijzer kunnen maken
Klopt hier is de BE prijs na overname van Fenor;

Normaaltarief: € 0,50265
Daltarief: € 0,40955
Gastarief: € 1,19756 (=+ € 0,18)
Vaste leveringskosten stroom: € 5,99
Vaste leveringskosten gas: € 5,99

Gastarief staat vast tot november en stroomtarieven wijzigen iedere maand.
Heb nog niet gehoord wat de stroomtarieven voor februari zijn?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Kevv1990
Zojuist een eindafrekening ontvangen van de curator, waarbij de MOI en storneringen zijn verrekend met de kosten van afgenomen energie (ik ben na MOI + storneringen nog €25 verschuldigd). Zometeen betalen en dan is het case closed. Toch mooi m'n teveel betaalde voorschotten terug gekregen, met dank aan Tweakers. Dank daarvoor!

• patjuh1
Kevv1990 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:20:
Zojuist een eindafrekening ontvangen van de curator, waarbij de MOI en storneringen zijn verrekend met de kosten van afgenomen energie (ik ben na MOI + storneringen nog €25 verschuldigd). Zometeen betalen en dan is het case closed. Toch mooi m'n teveel betaalde voorschotten terug gekregen, met dank aan Tweakers. Dank daarvoor!
Had je al eerder de eindafrekening ontvangen van Fenor? en heeft de Curator nu later de MOI bedragen verrekend?

of bedoel je met eindafrekening ontvangen van de curator de eigenlijke eindafrekening van Fenor?

• Kevv1990
patjuh1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Had je al eerder de eindafrekening ontvangen van Fenor? en heeft de Curator nu later de MOI bedragen verrekend?

of bedoel je met eindafrekening ontvangen van de curator de eigenlijke eindafrekening van Fenor?
Ik had eerst een eindnota van Fenor, ik zou nog €300 terug moeten krijgen. Daarna zijn 3 MOI's (€325) teruggestort en ik heb zojuist van de curator een eindafrekening gekregen om nog €25 te betalen.

Ik heb verder geen contact gezocht met Fenor oid. Eindafrekening van de curator kwam vanzelf

[Voor 8% gewijzigd door Kevv1990 op 25-01-2022 17:12]

• patjuh1
Kevv1990 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik had eerst een eindnota van Fenor, ik zou nog €300 terug moeten krijgen. Daarna zijn 3 MOI's (€325) teruggestort en ik heb zojuist van de curator een eindafrekening gekregen om nog €25 te betalen.

Ik heb verder geen contact gezocht met Fenor oid. Eindafrekening van de curator kwam vanzelf
Interessant dit. "Fenor" gaat hier echt heel anders mee om dan tot heden bij andere faillissementen!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:57
Ik vind de MOI-truuk een geweldige vondst. Ik heb er zelf geen gebruik van hoeven maken omdat ik begin December al de jaarafrekening had gehad (en nog wat moest bijbetalen) en de eindafrekening tot 30 December correct verrekend was met het al betaalde voorschot.
Het scheelt, afgezien van de ellende die zo'n faillissement al geeft, toch een hoop mensen geld dat ze anders als schuldeisers nooit meer terug hadden gezien.

[Voor 12% gewijzigd door Masimo op 25-01-2022 17:53]

• ericwhar
  • Laatst online: 22:06
Ik kan de rekening van BE nu zien als ik inlog. Ze rekenen gewoon de hele maand leverings kosten van de twee dagen die ik bij hun zat. En doordat ik mijn meterstanden al bij VF had doorgeven heb ik op papier helemaal niks verbruikt.
Wat een makkelijke manier om geld te verdienen. Wordt ook nog automatisch afgeschreven.....

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:26
ericwhar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:59:
Ik kan de rekening van BE nu zien als ik inlog. Ze rekenen gewoon de hele maand leverings kosten van de twee dagen die ik bij hun zat. En doordat ik mijn meterstanden al bij VF had doorgeven heb ik op papier helemaal niks verbruikt.
Wat een makkelijke manier om geld te verdienen. Wordt ook nog automatisch afgeschreven.....
Staat de vermindering energiebelasting wel op je factuur voor die 2 dagen als je 0 verbruik had?

• ericwhar
sjakieman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Staat de vermindering energiebelasting wel op je factuur voor die 2 dagen als je 0 verbruik had?
Ja die staat er wel op, krijg dus iets van korting op de verbruiks kosten

• Donsveertje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 11:38
Ik ben eigenlijk benieuwd of er de mogelijkheid bestaat dat er mensen / gegadigden zijn voor een (massa)claim richting BE.

Net zoals anderen heb ik vandaag de eindnota gehad van BudgetEnergie.
Het gas- en electraverbruik is nihil, want de eindstand bij Fenor is nu de beginstand bij Vattenfall (Ik was niet thuis, dus het verbruik was ook echt verwaarloosbaar).

Het lukt me alleen niet een fatsoenlijk mailadres te vinden om BudgetEnergie te contacteren, dus het zal per post moeten.

Verbeter me indien nodig, consumentenrecht is voor mij al een tijdje geleden, maar ik ben van mening dat ik geen overeenkomst heb zoals in het BW staat. Een overeenkomst ontstaat alleen door aanbod en aanvaarding. BW 6:217

Ik heb niet eens een aanbod gehad, laat staan aanvaard. (Ik was al weg toen ze met die ridicule prijzen aankwamen)

Ook vanuit de energiewet (electriciteitswet) afgeleid kan ik me niet aan de indruk wekken dat er geen overeenkomst is, omdat ook daar in de afdeling § 1c. Consumentenbescherming bepalingen zijn opgenomen met betrekking tot de levering en de overeenkomst daarvan.

De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.

2 Leveranciers zorgen ervoor dat afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, te allen tijde transparante informatie kunnen verkrijgen over de geldende tarieven en voorwaarden voor levering en transport van elektriciteit.

Ze zijn in beide opzet niet geslaagd, er is geen duidelijkheid geweest over de hoogte van de tarieven en de voorwaarden die er zouden moeten zijn, die je dient te krijgen vóór het aangaan van een overeenkomst. En er zijn pas tarieven naar boven gekomen 14 dagen na 30dec (intrekken vergunning Fenor)

Dan hebben we nog artikel 95o
De leverancier voorziet in een transparante, eenvoudige en goedkope procedure voor de behandeling van klachten van afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, over de levering.

Ik kan ze alleen per telefoon bereiken... Heeft er iemand in godensnaam een mailadres? :( Ik heb er 1 gevonden, maar niemand reageert en die 60 minuten wachttijd aan de telefoon is mijns inziens niet eenvoudig, noch transparant, noch goedkoop.

Ze maken misbruik van het feit dat ze de levering hebben overgenomen in het kader van de energiewet. Er staat nergens in de wet dat we een overeenkomst hebben.

Het enige wat in de energiewet staat is dat er altijd een leverancier moet zijn. Maar de reden dat dit er in staat is in feite bedoeld om de netbeheerder te ontlasten voor grote administratieve rompslomp (En tijdelijke inkoop van energie).
Aangezien dan in die netbeheerder zijn dashboard op 16 december ineens 30k aansluitingen ontbreken. Die hij vervolgens dan een brief moet sturen met de mededeling: goh, je hebt geen energieleverancier, kies er een uit (zoals bij een verhuizing ook wel eens gebeurt).

Er kan wel een Amvb worden gemaakt ihkv de intrekking van de vergunning, en waar dan eventueel uit zou kunnen blijken dat we een overeenkomst hebben, maar dit besluit kan ik niet vinden. (Anyone?)

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat een rechter hier van vindt; Het is me alleen die 22,- niet waard.
Het frustreert ergens wel, want het is gemakkelijk verdiend voor BudgetEnergie, ze rekenen nu voor december 5 euro voor de gasaansluiting en 5 euro voor de electraaansluiting, en in januari nog eens. (Kassa!)

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-01 15:04
Donsveertje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:04:
Ik ben eigenlijk benieuwd of er de mogelijkheid bestaat dat er mensen / gegadigden zijn voor een (massa)claim richting BE.

Het gas- en electraverbruik is nihil, want de eindstand bij Fenor is nu de beginstand bij Vattenfall (Ik was niet thuis, dus het verbruik was ook echt verwaarloosbaar).

Het lukt me alleen niet een fatsoenlijk mailadres te vinden om BudgetEnergie te contacteren, dus het zal per post moeten.

Verbeter me indien nodig, consumentenrecht is voor mij al een tijdje geleden, maar ik ben van mening dat ik geen overeenkomst heb zoals in het BW staat. Een overeenkomst ontstaat alleen door aanbod en aanvaarding. BW 6:217

Ik heb niet eens een aanbod gehad, laat staan aanvaard. (Ik was al weg toen ze met die ridicule prijzen aankwamen)

Ook vanuit de energiewet (electriciteitswet) afgeleid kan ik me niet aan de indruk wekken dat er geen overeenkomst is, omdat ook daar in de afdeling § 1c. Consumentenbescherming bepalingen zijn opgenomen met betrekking tot de levering en de overeenkomst daarvan.

De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.

2 Leveranciers zorgen ervoor dat afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, te allen tijde transparante informatie kunnen verkrijgen over de geldende tarieven en voorwaarden voor levering en transport van elektriciteit.

Ze zijn in beide opzet niet geslaagd, er is geen duidelijkheid geweest over de hoogte van de tarieven en de voorwaarden die er zouden moeten zijn, die je dient te krijgen vóór het aangaan van een overeenkomst. En er zijn pas tarieven naar boven gekomen 14 dagen na 30dec (intrekken vergunning Fenor)

De leverancier voorziet in een transparante, eenvoudige en goedkope procedure voor de behandeling van klachten van afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, over de levering.

Ik kan ze alleen per telefoon bereiken... Heeft er iemand in godensnaam een mailadres? :( Ik heb er 1 gevonden, maar niemand reageert en die 60 minuten wachttijd aan de telefoon is mijns inziens niet eenvoudig, noch transparant, noch goedkoop.

Ze maken misbruik van het feit dat ze de levering hebben overgenomen in het kader van de energiewet. Er staat nergens in de wet dat we een overeenkomst hebben.

Het enige wat in de energiewet staat is dat er altijd een leverancier moet zijn. Maar de reden dat dit er in staat is in feite bedoeld om de netbeheerder te ontlasten voor grote administratieve rompslomp (En tijdelijke inkoop van energie).
Aangezien dan in die netbeheerder zijn dashboard op 16 december ineens 30k aansluitingen ontbreken. Die hij vervolgens dan een brief moet sturen met de mededeling: goh, je hebt geen energieleverancier, kies er een uit (zoals bij een verhuizing ook wel eens gebeurt).

Er kan wel een Amvb worden gemaakt ihkv de intrekking van de vergunning, en waar dan eventueel uit zou kunnen blijken dat we een overeenkomst hebben, maar dit besluit kan ik niet vinden. (Anyone?)

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat een rechter hier van vindt; Het is me alleen die 22,- niet waard.
Het frustreert ergens wel, want het is gemakkelijk verdiend voor BudgetEnergie, ze rekenen nu voor december 5 euro voor de gasaansluiting en 5 euro voor de electraaansluiting, en in januari nog eens. (Kassa!)
Dat je hier energie in gaat steken, poehh. Zo verkeerd heeft BE toch niet gehandeld bij de overname.

• patjuh1
Donsveertje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:04:

Via Facebook contract wordt redelijk beantwoord.

Misschien eens contact opnemen met consuwijzer of de geschillencommissie. Als ik inderdaad voor 2 maanden levering kosten moet betalen voor 5 dagen gedwongen klant zijn vind ik ook niet acceptabel.

• ericwhar
robbies schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Dat je hier energie in gaat steken, poehh. Zo verkeerd heeft BE toch niet gehandeld bij de overname.
[Afbeelding]
Ze hebben vergeleken met de andere energie boeren redelijk netjes gehandeld. Maar dat maakt het toch nog niet juist. Je wordt gedwongen overgezet en dan moet je voor de hele maand betalen.

Ik vind het ook een principe kwestie geworden. Maar weet niet of het de moeite waard is voor die 12 euro die ik moet betalen. Zet wel de automatische incasso stop voor dat bedrag. Ze sturen maar een rekening en die zal ik dan zo laat mogelijk betalen.

Het is trouwens bizar dat de klante service moeilijk te bereiken is. Telefoon meer dan 30 min. En via de chat krijg je ook niemand

• Blackouts
  • Laatst online: 20:53
Ik heb vandaag de eindafrekening gekregen van BE voor de periode van 30-12-2021 / 2-1-2022.
Zo ongeveer 60% van het bedrag zijn de vaste leverkosten van 5,99 per maand voor zowel stroom als gas. En die hebben ze geteld voor zowel december als januari, dus in totaal 23,96.
Dat gaan we dus niet doen. Dat mogen ze even naar rato berekenen, oftewel 0.56 voor gas en 0.56 voor stroom.
Gaat maar om een klein bedrag maar gaat me om het principe.
Het bedrag wordt binnen 14 dagen van mijn rekening geschreven. Dat dacht ik niet. Ik heb ze helemaal niet gemachtigd.

Edit: ah lees nu pas dat dit bij meer mensen zo is gedaan

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:31
Blackouts schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Ik heb vandaag de eindafrekening gekregen van BE voor de periode van 30-12-2021 / 2-1-2022.
Zo ongeveer 60% van het bedrag zijn de vaste leverkosten van 5,99 per maand voor zowel stroom als gas. En die hebben ze geteld voor zowel december als januari, dus in totaal 23,96.
Dat gaan we dus niet doen. Dat mogen ze even naar rato berekenen, oftewel 0.56 voor gas en 0.56 voor stroom.
Gaat maar om een klein bedrag maar gaat me om het principe.
Het bedrag wordt binnen 14 dagen van mijn rekening geschreven. Dat dacht ik niet. Ik heb ze helemaal niet gemachtigd.

Edit: ah lees nu pas dat dit bij meer mensen zo is gedaan
is het dik gedrukte wel een wettelijke verplichting? Ik meen namelijk begrepen te hebben dat dit ook per kalendermaand inrekening gebracht mag worden, iets wat volgens mij diverse aanbieders dan ook doen. Ik vraag me dus eigenlijk af of ze wel verplicht zijn dit naar rato te doen en of je dat dus kan eisen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Dennism schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:14:
[...]

is het dik gedrukte wel een wettelijke verplichting? Ik meen namelijk begrepen te hebben dat dit ook per kalendermaand inrekening gebracht mag worden, iets wat volgens mij diverse aanbieders dan ook doen. Ik vraag me dus eigenlijk af of ze wel verplicht zijn dit naar rato te doen en of je dat dus kan eisen.
2 maanden vastrecht in rekening brengen voor 3-4 dagen levering is gewoon crimineel.
Overigens is 6 euro per product per maand sowieso al duur, dat rekenen eigenlijk alleen de leveranciers die vervolgens met hoge kortingen gooien.

• Dennism
_JGC_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:21:
[...]

2 maanden vastrecht in rekening brengen voor 3-4 dagen levering is gewoon crimineel.
Overigens is 6 euro per product per maand sowieso al duur, dat rekenen eigenlijk alleen de leveranciers die vervolgens met hoge kortingen gooien.
Ik ben het met je eens dat naar rato netter is, maar zolang er geen wettelijke verplichting is om dat te doen en per kalendermaand afrekenen ook een wettelijk toegestane methode is, is dat natuurlijk niet crimineel.

Vandaar ook mijn vraag, zijn ze wettelijk verplicht dat naar rato af te rekenen? Zo niet, kan het je een boel gedoe opleveren zonder dat je er aan het einde van de rit wijzer van wordt wanneer je dan juist over dat punt gaat klagen.

• patjuh1
Dennism schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik ben het met je eens dat naar rato netter is, maar zolang er geen wettelijke verplichting is om dat te doen en per kalendermaand afrekenen ook een wettelijk toegestane methode is, is dat natuurlijk niet crimineel.

Vandaar ook mijn vraag, zijn ze wettelijk verplicht dat naar rato af te rekenen? Zo niet, kan het je een boel gedoe opleveren zonder dat je er aan het einde van de rit wijzer van wordt wanneer je dan juist over dat punt gaat klagen.
Vraag me nu af of ze die 2 dagen in dec ook bij de niet overstappers in rekening gaan brengen.

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 14:13
patjuh1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Vraag me nu af of ze die 2 dagen in dec ook bij de niet overstappers in rekening gaan brengen.
Mijn glazen bol geeft aan dat die gewoon op je factuur komen te staan! ;)

• Dennism
Daarbij nog een vraag, wat doen ze normaal gesproken? Ik zou het makkelijker te verdragen vinden als dit al jaren bij Budget standaardwerkwijze is, dan wanneer ze dat bijvoorbeeld nu alleen voor deze batch klanten invoeren, terwijl andere klanten wel naar rato afgerekend worden.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Begrijp ik nou goed dat ze alsnog leveringskosten in rekening brengen voor december?

In BE welkomsmail stond letterlijk:

De vaste leveringskosten voor december worden niet in rekening gebracht. We informeren u binnenkort over hoe we dit verrekenen.

• Dennism
B0MBACI schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:51:
Begrijp ik nou goed dat ze alsnog leveringskosten in rekening brengen voor december?

De vaste leveringskosten voor december worden niet in rekening gebracht. We informeren u binnenkort over hoe we dit verrekenen.
Als ik die zin zo lees is het dan logisch dat het initieel wel in rekening gebracht wordt, waarna dan op enige wijze er een verrekening komt. Anders zouden ze het immers ook niet hoeven te verrekenen. Al is het wel wat krom door dan in het eerste deel te vermelden dat ze het niet in rekening brengen.

• patjuh1
B0MBACI schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:51:

Heb ik dan een andere welkoms mail gehad. Of lees ik er overheen?

Of heeft dit in de mail met tarieven gestaan die ik nooit heb mogen ontvangen :(

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

patjuh1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Of heeft dit in de mail met tarieven gestaan die ik nooit heb mogen ontvangen :(
Mail idd waar tarieven als bijlage is bijgesloten 4 januari.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Dennism schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:49:
Daarbij nog een vraag, wat doen ze normaal gesproken? Ik zou het makkelijker te verdragen vinden als dit al jaren bij Budget standaardwerkwijze is, dan wanneer ze dat bijvoorbeeld nu alleen voor deze batch klanten invoeren, terwijl andere klanten wel naar rato afgerekend worden.
De productvoorwaarden zijn per kalendermaand. Mijn eindafrekening van 2019/2020 was dan ook november t/m oktober. Netbeheerderskosten en teruggave belasting waren wel per dag gespecificeerd.

Wel iets om rekening mee te houden met overstappen in het vervolg, zorgen dat contracten beginnen en eindigen op volle kalendermaanden bij deze partij.

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de mensen die na een paar dagen overgestapt zijn is het natuurlijk wel heel flauw dat ze volledige vastrecht voor een maand in rekening brengen.

Aan de andere kant, (en dit is bedoelt als tip) officieel was/is er een vensterperiode van 30 dagen waarin niet overgestapt mag worden.
Jullie hebben denk ik wat dat betreft mazzel gehad dat het gelukt is en dat er geen overstap boete in rekening word gebracht.

Houd dit in het achterhoofd voordat jullie eventuele vervolgstappen nemen. :)

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

B0MBACI schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Mail idd waar tarieven als bijlage is bijgesloten 4 januari.
Die mail met productvoorwaarden en tarieven heb ik ook nooit ontvangen omdat ik net op tijd vertrokken was naar VF.

Verder moeten de voorwaarden altijd vooraf kenbaar worden gemaakt. Alsnog de voorwaarden op de factuur zetten is niet rechtsgeldig.

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 20:51
Ik kan het zo snel niet vinden, maar er is hier volgens mij ooit gepost (uit het bericht van de curator?) dat er voor december nog naar een oplossing gezocht werd met betrekking tot de leverkosten december?

• patjuh1
Fabske schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:01:
Voor de mensen die na een paar dagen overgestapt zijn is het natuurlijk wel heel flauw dat ze volledige vastrecht voor een maand in rekening brengen.

Aan de andere kant, (en dit is bedoelt als tip) officieel was/is er een vensterperiode van 30 dagen waarin niet overgestapt mag worden.
Jullie hebben denk ik wat dat betreft mazzel gehad dat het gelukt is en dat er geen overstap boete in rekening word gebracht.

Houd dit in het achterhoofd voordat jullie eventuele vervolgstappen nemen. :)
Je haalt dingen door elkaar! Energie maatschappijen doen dat ook.
Vensterperiode was het moment faillissement Fenor tot het moment overgang naar Budget.

Die MAX 30 dagen opzeg termijn die als regel bestaat wordt door energie bedrijven gecommuniceerd als minimaal 30. Reken maar eens uit hoeveel dag je bij BE zou moeten blijven!
Er staat namelijk als regel dat er een maximale opzeg termijn van 30 dagen gehanteerd mag worden! Niet dat je 30 dagen klant moet blijven.

Die regel wordt dus verdraaid. Maar dat spelletje kon ik ook. Want nergens staat dat de wettelijke regel 14 dagen bedenktijd komt te vervallen. Toen ik BE belde op 3 jan om mijn contract op te zeggen Verandere ze van gedachte en was dat toch wel mogelijk. Durfde ze hun vingers niet aan te branden.

Afsluit boeten kan niet bij een variabel contract. Daarnaast vergoed Vattenfall die volgens het contract. Dat zou dus hun probleem zijn geweest.

• zx9r_mario

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

thefox154 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:17:
Ik kan het zo snel niet vinden, maar er is hier volgens mij ooit gepost (uit het bericht van de curator?) dat er voor december nog naar een oplossing gezocht werd met betrekking tot de leverkosten december?
Dat van december stond in de BE welkomstmail van 4 of 5 jan met de tarieven. Degene die voor 4-1 zijn overgestapt hebben deze mail niet ontvangen.

• patjuh1
zx9r_mario schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Dat van december stond in de BE welkomstmail van 4 of 5 jan met de tarieven. Degene die voor 4-1 zijn overgestapt hebben deze mail niet ontvangen.
zou jij / iemand een screenshot van deze mail willen plaatsen?

edit ik heb hem :)

[Voor 39% gewijzigd door patjuh1 op 27-01-2022 09:49]

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
patjuh1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:42:
[...]

Je haalt dingen door elkaar! Energie maatschappijen doen dat ook.
Vensterperiode was het moment faillissement Fenor tot het moment overgang naar Budget.

Die MAX 30 dagen opzeg termijn die als regel bestaat wordt door energie bedrijven gecommuniceerd als minimaal 30. Reken maar eens uit hoeveel dag je bij BE zou moeten blijven!
Er staat namelijk als regel dat er een maximale opzeg termijn van 30 dagen gehanteerd mag worden! Niet dat je 30 dagen klant moet blijven.

Die regel wordt dus verdraaid. Maar dat spelletje kon ik ook. Want nergens staat dat de wettelijke regel 14 dagen bedenktijd komt te vervallen. Toen ik BE belde op 3 jan om mijn contract op te zeggen Verandere ze van gedachte en was dat toch wel mogelijk. Durfde ze hun vingers niet aan te branden.

Afsluit boeten kan niet bij een variabel contract. Daarnaast vergoed Vattenfall die volgens het contract. Dat zou dus hun probleem zijn geweest.
Maar wat ik hier lees:
https://www.consuwijzer.n...-aan-acm-trekt-vergunning

icm dit: https://www.budgetthuis.nl/fenor
met wat bij de vraag "Kan ik mijn contract Budget Energie annuleren of opzeggen?" staat:
Doordat de leveringsvergunning van Fenor is ingetrokken en de wettelijke procedure leveringszekerheid is gestart, bent u automatisch klant geworden bij ons. U kunt hierdoor niet annuleren. U kunt er wel voor kiezen om op de eerst mogelijke datum, 30 januari 2022, over te stappen naar een andere energieleverancier. U hoeft het contract dan niet bij ons op te zeggen, dat doet uw nieuwe leverancier. Hoewel we dat natuurlijk liever niet hebben, we houden u graag als nieuwe klant!
Of het juridisch allemaal stand houd kan ik geen uitspraken over doen.
Eerder dan 13 januari overstappen (Of zoals BE claimt 30 januari) kan dus in je nadeel werken als je dit verder brengt.

• patjuh1
Fabske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Maar wat ik hier lees:

met wat bij de vraag "Kan ik mijn contract Budget Energie annuleren of opzeggen?" staat:

[...]

Eerder dan 13 januari overstappen (Of zoals BE claimt 30 januari) kan dus in je nadeel werken als je dit verder brengt.
Ik denk dat het vervroegd overstappen en de toepassing van de levering voorwaarde 2 losse discussies zijn.
Heef niks met elkaar te maken.

Als je het stuk van het acm letterlijk zou nemen zou de overgang naar Budget niet gemogen hebben voor 13 jan. Ik was tijdens mijn overstap op 4 jan geen klant meer bij Fenor dus daar kan niet meer naar verwezen worden.

Lees ook even wat budget zelf online heeft gedeeld?

• patjuh1
Ik werd toevallig zojuist gebeld door Budget energie ( ze hebben mijn meterstanden nog niet door gekregen van Vattenfall)

Heb meteen even de vraag gesteld maar volgens de medewerker zou het niet de bedoeling zijn om levering kosten in rekening te brengen voor de maand december, Als dit wel gedaan wordt adviseert hij om contact op te nemen met de klanten service!

• Donsveertje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 11:38
Het is nog veel erger; Er is volgens het besluit leveringszekerheid geen opzegtermijn ....

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-20619.html

Artikel 11.6 lid 1 e
Heeft de aangeslotene m twee maanden het recht het leveringscontract zonder opzegtermijn te beëindigen

Dus die 14 of 30 dagen lockout klopt dus niet ...

• WimOBL
  • Registratie: December 2012
Zo de eerste maand waarin ik m'n gas en elektra heb ontkoppeld is begonnen.
BE heeft m'n maandbedrag delen door twee gedaan maar wel een plus gezet op alleen gas afname.
M'n contracten zijn uit het overzicht verdwenen... Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt.

Het tarievenoverzicht is verdwenen en m'n combicontract is grijs...
Ben benieuwd hoe dit er komende week uitziet.
Vooralsnog valt de verhoging in maandbedrag voor deel gas mee (5 euro) en hebben ze ook verwachte verbruik ruim 80 m3 verhoogd...
Denk dat dit de hoofdreden is voor verhoging. 80 kuub * 1.15 = 92 / 12 = 7,60...

Voorlopig lijkt een deeloverstap dus goed te gaan; is het bij anderen wellicht al wel verwerkt in het overzicht?

PowerPeers (PP) heeft levering overgenomen en ik zie ook de metingen/meetstatus van m'n 'digitale meter' goed in het dashboard staan.

• WimOBL
  • Registratie: December 2012
Donsveertje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:58:
Het is nog veel erger; Er is volgens het besluit leveringszekerheid geen opzegtermijn ....

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-20619.html

Artikel 11.6 lid 1 e
Heeft de aangeslotene m twee maanden het recht het leveringscontract zonder opzegtermijn te beëindigen

Dus die 14 of 30 dagen lockout klopt dus niet ...
De volgende passage vindt ik eigenlijk nog interresanter:
2. De in het eerste lid bedoelde BRP die in de plaats van de leverancier treedt, brengt aan de aangeslotene een tarief voor de geleverde energie in rekening dat overeenkomt met de uurlijkse day-aheadclearingprijs, tenzij de aangeslotene met deze BRP anders is overeengekomen.
3. Indien op grond van dit artikel de leverancier van groepen aangeslotenen wijzigt, zorgt de netbeheerder die het aangaat ervoor dat de wisseling van leverancier binnen één werkdag in het aansluitingenregister is verwerkt.

Dat betekend dat dus de geheelovergang opeens in een dag wel mogelijk is. bij groepen en dat de aangeslotene lees wel " wij als consument" de geleverde energie op basis van uurlijkse day-ahead cleraingprijs in rekening brengt. Tenzij wij als aangeslotene een andere overeenkomst goedkeuren...
Doe mij voor elektra maar de dayahead uurprijs dan...
Vrees alleen wel dat dat 'gevecht' voor het aantal kWh dat ik heb verbruikt tegenvalt in opbrengst...
Wellicht om daar als groep wat mee te doen maar individueel gaat dat lastig worden (kosten-baten verhaal)

Hiernaast is besluit vast per 22 april 2021 en daarmee bindend voor de leveranciers.
Momenteel heb ik de incasso's van BE nog door laten lopen want ik kan toch incasso nog terugdraaien. De kans dat men daarna een overeenkomst voorlegd is nogal groot en dan is het opeens een afgestemde prijs...

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
patjuh1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:46:
Ik werd toevallig zojuist gebeld door Budget energie ( ze hebben mijn meterstanden nog niet door gekregen van Vattenfall)

Heb meteen even de vraag gesteld maar volgens de medewerker zou het niet de bedoeling zijn om levering kosten in rekening te brengen voor de maand december, Als dit wel gedaan wordt adviseert hij om contact op te nemen met de klanten service!
Goed om te weten, maar denk dat ik het er toch maar bij laat zitten. Want heb de eindafrekening ontvangen (per 1-1-2022 zit ik bij VF) van maar liefst €14,nogwat. Is me eigenlijk de moeite niet waard. Laat ze die €12 leveringskosten maar houden, onterechte incasso uitvoeren en weet ik wat er misschien nog meer niet klopt. Er achteraan gaan kost meer tijd dan het me in euro’s oplevert.

• thefox154
Fabske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Maar wat ik hier lees:

[...]

Ik ben zelf meen ik 7-1 overgegaan.
Heb wel de email gehad.

Er staat als allereerste zin naar de naw-gegevens in:
U klant wil worden en wij u graag als klant verwelkome;
;-U kennis heeft genomen van de in artikel 10 genoemde documenten en u de van toepassing zijndevoorwaarden accepteert;
-U aansluitingen voor kleinverbruik heeft
Waar ik uitvoorzorg op terug gestuurd heb dat ik de artikel 10 zoals genoemd in de leveringsovereenkomst uitdrukkelijk niet accepteer (en dat ik geen klant wil worden). Artikel 10 betreft hun voorwaarde waar onder ander de facturatie etc in staat. Geen reactie gehad, maar het is netjes aangegeven 8)

• Blackouts
Ik heb via de Facebook chat contact gezocht met BE over de teveel in rekening gebrachte vaste maandkosten. Voor de 3 dagen dat ik klant ben geweest 2 maanden vaste kosten in rekening brengen voor zowel gas als stroom vond ik niet terecht.
De vaste kosten voor december zijn blijkbaar onterecht in rekening gebracht en ze geven aan dat de vaste kosten per maand in rekening worden gebracht.
Ik krijg dus een nieuwe rekening met hierop 1 maand aan vaste kosten. Prima dan, dan laat het maar zo.

Het gaat allemaal om tientjes, maar het ging me even om het principe.

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 14:13
Blackouts schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:38:
Ik heb via de Facebook chat contact gezocht met BE over de teveel in rekening gebrachte vaste maandkosten. Voor de 3 dagen dat ik klant ben geweest 2 maanden vaste kosten in rekening brengen voor zowel gas als stroom vond ik niet terecht.
De vaste kosten voor december zijn blijkbaar onterecht in rekening gebracht en ze geven aan dat de vaste kosten per maand in rekening worden gebracht.
Ik krijg dus een nieuwe rekening met hierop 1 maand aan vaste kosten. Prima dan, dan laat het maar zo.

Het gaat allemaal om tientjes, maar het ging me even om het principe.
Hier 2 dagen klant geweest, dus alleen in December. Maar volgens de chat rekenen ze gewoon die 2 x €5,99..

• patjuh1
Remko schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Hier 2 dagen klant geweest, dus alleen in December. Maar volgens de chat rekenen ze gewoon die 2 x €5,99..
Het zijn administratie kosten ed. Bij andere die net iets langer klant waren rekende ze 2 x (2 x 5.99)
Dat helemaal onder de leveringskosten uitkomen niet lukt was te verwachten

• robbies
Fenor toch wel een aardige leverancier. Ik werd vanmorgen gebeld door Fenor. Ze hadden een bedrag van 37 euro onder mijn (achter)naam ontvangen terwijl ik volgens hun administratie de laatste afrekening al volledig had betaald. Dat heb ik idd vorige week voldaan. Waarschijnlijk was dit een bedrag van iemand anders, maar toch aardig dat ze me hierover bellen en het niet blind wegboeken. Chapeau. :)

• Jazco2nd
  • Laatst online: 15:22
patjuh1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:18:
[...]

In mijn mails van BE staat 100% nergens iets over leveringskosten die je niet hoeft te betalen.

Boeit me verder weinig, ik moet voor 2 dagen BE €11 betalen. Ben immers per 2 januari over op VanDeBron en dat is prima verlopen _/-\o_ met 0.26 per kWh ben ik best tevreden!

EDIT: nu ik een screenshot van de mail in dit forum zie, ga ik zeker niet die 11 euro betalen.. ik heb die mail echt niet. Maar vind het ook niet terecht dat ik BE een cadeau moet geven.

[Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 31-01-2022 09:37]

• patjuh1
Jazco2nd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:28:
[...]

In mijn mails van BE staat 100% nergens iets over leveringskosten die je niet hoeft te betalen.

Boeit me verder weinig, ik moet voor 2 dagen BE €11 betalen. Ben immers per 2 januari over op VanDeBron en dat is prima verlopen _/-\o_ met 0.26 per kWh ben ik best tevreden!

EDIT: nu ik een screenshot van de mail in dit forum zie, ga ik zeker niet die 11 euro betalen.. ik heb die mail echt niet. Maar vind het ook niet terecht dat ik BE een cadeau moet geven.
Ik weet niet of je stroom en gas afneemt? maar er werd dus 23,96 euro op de rekening gezet bij andere, dan betaal je dus 11,98 voor dec & 11.98 voor Jan. Dat voor 3 tot 33 dagen. Daarvoor heeft BE dus gezegd dat dat niet de bedoeling was en zo betaald nu iedereen 11,98 euro voor december + januari ongeacht hoe lang je dus klant bent (geweest). (met alleen stroom is het natuurlijk de helft omdat je per product betaald)

[Voor 3% gewijzigd door patjuh1 op 31-01-2022 10:24]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 15:22
patjuh1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet of je stroom en gas afneemt? maar er werd dus 23,96 euro op de rekening gezet bij andere, dan betaal je dus 11,98 voor dec & 11.98 voor Jan. Dat voor 3 tot 33 dagen. Daarvoor heeft BE dus gezegd dat dat niet de bedoeling was en zo betaald nu iedereen 11,98 euro voor december + januari ongeacht hoe lang je dus klant bent (geweest). (met alleen stroom of gas is het natuurlijk de helft)
Ik heb alleen stroom en slechts 2 dagen in december: voor 30 en 31 december. Per 1 januari was ik al over op Vandebron. Ik zie dat ze 1x 5,99 in rekening hebben gebracht, voor december. In totaal is de rekening iets meer dan 11 euro.

Ik heb verder geen communicatie van BE over wat nou wel of niet de bedoeling was..

• HereIsTom
Heeft iemand al de prijzen gekregen voor 1 februari van Budget Energie?

• robbies
HereIsTom schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:29:
Heeft iemand al de prijzen gekregen voor 1 februari van Budget Energie?
Ik dacht dat zowat iedere ex Fenor klant in ieder geval voor stroom weg was bij BE.

• Martin7182
12 jan kreeg ik van BE een e-mail met de prijzen vanaf 1 feb. Maar die zullen vanaf morgen ook wel in het modelcontract staan, te vinden op de website van BE.

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-01 06:48
Ik zie wat gebruikers die met gas bij BE zijn gebleven en met elektriciteit zijn verhuist. Misschien een beetje algemene vraag, maar is dat gewoon een kwestie van nieuw (elektr.)-contract afsluiten en de rest gaat vanzelf? Of moet je nog wat extra communiceren met BE en/of de nieuwe leverancier? En behoudt je dan automatisch je afgesproken BE gasprijs?

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Daverius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:59:
Ik zie wat gebruikers die met gas bij BE zijn gebleven en met elektriciteit zijn verhuist. Misschien een beetje algemene vraag, maar is dat gewoon een kwestie van nieuw (elektr.)-contract afsluiten en de rest gaat vanzelf? Of moet je nog wat extra communiceren met BE en/of de nieuwe leverancier? En behoudt je dan automatisch je afgesproken BE gasprijs?
Precies dat, alleen een contract voor electra afsluiten. Mogelijk krijg je nog een mailtje van je niewe leverancier dat ze ook zien dat je een gasmeter hebt maar dat is het.

• fatih1995
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb de eindafrekening ontvangen en blijk teveel te hebben gestorneerd en er staat dus nog een bedrag van net geen tien euro open. Deze mail heb ik over het hoofd gezien en de vervaldatum was in december.

Aangezien ik tot op heden niets meer heb gehoord, zou ik gewoon moeten afwachten of de luttle rekening moeten voldoen?

• HereIsTom
@fatih1995 Als je geen extra kosten wil zou ik die rekening zo snel mogelijk voldoen!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:57
HereIsTom schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:08:
@fatih1995 Als je geen extra kosten wil zou ik die rekening zo snel mogelijk voldoen!
Inderdaad. Eer aan je zelf houden en betalen. Eventueel een kopietje naar curator vanwege de late betaling.

• robbies
fatih1995 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:48:
Ik heb de eindafrekening ontvangen en blijk teveel te hebben gestorneerd en er staat dus nog een bedrag van net geen tien euro open. Deze mail heb ik over het hoofd gezien en de vervaldatum was in december.

Aangezien ik tot op heden niets meer heb gehoord, zou ik gewoon moeten afwachten of de luttle rekening moeten voldoen?
Hoe kan de vervaldatum in december liggen. De eindafrekeningen zijn, na het faillissement, pas medio januari verstuurd.

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 08:37
Ik moet zeggen dat ze momenteel wel snel zijn bij Fenor/curator. Had vrijdag mijn MOI’s binnen en vandaag een factuur/naberekening van de curator via Fenor gekregen om het nu verschuldigde bedrag binnen 14 dagen te betalen. Heb het meteen overgemaakt.
Waar ze recht op hebben kunnen ze meteen krijgen. Daarnaast heb ik geen zin in bkr toestanden.

• zx9r_mario

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Jazco2nd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik heb alleen stroom en slechts 2 dagen in december: voor 30 en 31 december. Per 1 januari was ik al over op Vandebron. Ik zie dat ze 1x 5,99 in rekening hebben gebracht, voor december. In totaal is de rekening iets meer dan 11 euro.

Ik heb verder geen communicatie van BE over wat nou wel of niet de bedoeling was..
Ik heb inmiddels ook de rekening van BE binnen. Per 5 jan was ik over naar VF, maar de vaste leveringskosten worden voor zowel december als januari in rekening gebracht. :(

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-02 11:21
zx9r_mario schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:39:
[...]

Ik heb inmiddels ook de rekening van BE binnen. Per 5 jan was ik over naar VF, maar de vaste leveringskosten worden voor zowel december als januari in rekening gebracht. :(
Hier precies hetzelfde. Ik ben een dag eerder overgestapt. Boefjes zijn het: voor 5 (of bij jou: 6) dagen leveren 2 hele maanden vaste kosten in rekening brengen.
Dus: gewoon betalen om van ze af te zijn, of de strijd aangaan om die 2 tientjes? Met het risico dat ze opeens moeilijk gaan doen over de vervroegde overstap. Ik laat het er maar bij.

• zx9r_mario

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

PietBu schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik ben een dag eerder overgestapt. Boefjes zijn het: voor 5 (of bij jou: 6) dagen leveren 2 hele maanden vaste kosten in rekening brengen.
Dus: gewoon betalen om van ze af te zijn, of de strijd aangaan om die 2 tientjes? Met het risico dat ze opeens moeilijk gaan doen over de vervroegde overstap. Ik laat het er maar bij.
BE had toen aangegeven dat ze geen boete in rekening zouden brengen (stond althans op de website en ergens een screenshot in een post volgens mij). Wat is wijsheid, geen slapende honden wakker maken of achteraf toch reclameren als andere het wel gelukt is?

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 10:57
Hier ook een eindnota van BudgetEnergie ontvangen, met daarop de vaste leveringskosten voor zowel december als januari in rekening gebracht. En dat voor de 4 dagen dat ik klant was 8)7

Heb de klantenservice maar even benaderd, want dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vind het al discutabel om de vaste leveringskosten voor de volledige maand te innen, maar soit.

• Anoniem: 512943
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Jeroens93 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:05:
Hier ook een eindnota van BudgetEnergie ontvangen, met daarop de vaste leveringskosten voor zowel december als januari in rekening gebracht. En dat voor de 4 dagen dat ik klant was 8)7

Heb de klantenservice maar even benaderd, want dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vind het al discutabel om de vaste leveringskosten voor de volledige maand te innen, maar soit.
Ik zit nog te wachten op de rekening t/m 4 januari. Wanneer was jouw einddatum?

PS:
Laat maar, zie hem nu staan in de online omgeving. Nog geen mail gehad...

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 02-02-2022 11:19]

• zx9r_mario

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Anoniem: 512943 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Ik zit nog te wachten op de rekening t/m 4 januari. Wanneer was jouw einddatum?

PS:
Laat maar, zie hem nu staan in de online omgeving. Nog geen mail gehad...
Ik zat ook t/m 4 jan bij BE. De rekening heb ik nog niet per mail, maar stond sinds gisteravond wel al in de portal onder facturen.

• Niet online
Eindafrekening BE klopt niet helemaal niet EB/ODE omdat ik vorig jaar boven de 10.000 kwh kwam, maar die paar euro ga ik geen moeite in stoppen.

Heb wel stuk meer moeten betalen voor die paar dagen (91 euro ipv 14 euro) dus voor die 77 euro extra kosten heb ik wel een vordering ingediend en die verrekend met het bedrag dat Fenor nog van mij tegoed had.

Ik hoor wel van de curator wat die er van vind.

• thefox154
Hier is de eindafrekening ook binnen, klopt helaas van geen kanten.
Er wordt gerekend met een veel te hoge eind stand.
Vermoedelijk de schuld van Vattenfall. De start standen netjes doorgegeven en deze hebben genoteerd maar niet verder niet verwerkt.... Hierdoor lijkt het erop dat er een schatting gemaakt is en deze heeft budget als eindstand genoteerd ;w

Vattenfall gaat kijken of men dit wilt corrigeren omdat het om een klein 'klein verschil' gaat, normaal corrigeren ze alleen standen bij grote verschillen. Heb de dame in kwestie al gemeld dat tegen een hoofdprijs electra tarieven een klein verschil heel hard door tikt in euro's, ik mag voor 6 dagen klant net geen € 80,- afrekenen (terwijl ik ook nog op vakantie was dus nagenoeg geen verbruik).
Het is nu ingediend bij de afdeling die hier over gaat....

Wat dat betreft iets meer lof voor budget energie, via de chat de juiste eindstanden doorgeven en ze gaan de eindnota corrigeren. Kunnen ze gelijk de administratiekosten in mindering brengen :+ Twee vliegen in een klap.

Doen we graag voor u. Over 6 tot 8 weken krijgt u een antwoord van ons.
De betalingsverplichting voor deze specifieke nota wordt gedurende die tijd opgeschort. (Toekomstige termijnbedragen die buiten deze nota vallen, dienen wel gewoon betaald te worden.)

Ben benieuwd hoe dit weer afloopt...

• robbies
Anoniem: 512943 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:08:
Eindafrekening BE klopt niet helemaal niet EB/ODE omdat ik vorig jaar boven de 10.000 kwh kwam, maar die paar euro ga ik geen moeite in stoppen.

Heb wel stuk meer moeten betalen voor die paar dagen (91 euro ipv 14 euro) dus voor die 77 euro extra kosten heb ik wel een vordering ingediend en die verrekend met het bedrag dat Fenor nog van mij tegoed had.

Ik hoor wel van de curator wat die er van vind.
Wat heeft Fenor nou te doen met Budget Energie. Als BE teveel berekent kan je dat toch niet afwentelen op Fenor.

• robbies
Ook ik zag in Budgetthuis mijn factuur staan. Van 30-12 tot/met 5-1. Standen kloppen. Echter idd over zowel december als januari vaste leveringskosten in rekening gebracht. Als ik bel zeggen ze dat ze na 12 uur gesloten zijn. Als ik chat hebben ze geen medewerker beschikbaar. Grrrrr.

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Naar aanleiding van de reacties hier ben ik ook even ingelogd. Helaas ook bij mij de vaste leveringskosten voor december en januari ingehouden zoals voorspeld.

https://tweakers.net/i/_wMz6mj77Rx19qKdjZEGu7tsCmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TrbOHvdlM5kQiPXOsmscsprW.png?f=user_large

Bij mij bestaat 81,6% van het te betalen bedrag uit vaste leveringskosten :(
5,99 per maand t.o.v. 1,815 is natuurlijk bizar hoog maar daar kunnen we niks aan doen.
In absolute bedragen stelt het gelukkig niets voor. (Geen gas, niet thuis, contract totaal 4 dagen)
Ik ga de helpdesk via email er wel even mee bezig houden net als vorige keer. Principekwestie.

Het valt me daarnaast op dat ik minder emails heb ontvangen dan anderen. Ook de factuur nog niet via email ontvangen. En bij geen van de e-mails zijn tarieven genoemd:
wo 29 dec. 2021 09:39 Klanten van FENOR gaan over naar Budget Energie
do 30 dec. 2021 17:10 Vanaf 30 december krijgt u stroom van Budget Energie
di 4 jan. 08:48 We hebben de meterstanden uitgelezen
5 jan - "wachtwoord gewijzigd" ivm eerste keer inloggen

• robbies
Morked schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:34:
Naar aanleiding van de reacties hier ben ik ook even ingelogd. Helaas ook bij mij de vaste leveringskosten voor december en januari ingehouden zoals voorspeld.

[Afbeelding]

Bij mij bestaat 81,6% van het te betalen bedrag uit vaste leveringskosten :(
5,99 per maand t.o.v. 1,815 is natuurlijk bizar hoog maar daar kunnen we niks aan doen.
In absolute bedragen stelt het gelukkig niets voor. (Geen gas, niet thuis, contract totaal 4 dagen)
Ik ga de helpdesk via email er wel even mee bezig houden net als vorige keer. Principekwestie.

Het valt me daarnaast op dat ik minder emails heb ontvangen dan anderen. Ook de factuur nog niet via email ontvangen. En bij geen van de e-mails zijn tarieven genoemd:
wo 29 dec. 2021 09:39 Klanten van FENOR gaan over naar Budget Energie
do 30 dec. 2021 17:10 Vanaf 30 december krijgt u stroom van Budget Energie
di 4 jan. 08:48 We hebben de meterstanden uitgelezen
5 jan - "wachtwoord gewijzigd" ivm eerste keer inloggen
Ik had hetzelfde. Ook geen emails mat prijzen oid. Waarschijnlijk omdat we voor de 7e weg waren. In dit topic is wel een mail gepost waarin staat dat ze over december géén leveringskosten in rekening brengen. Hier ga ik ze op aanspreken.
Dit was die post:

• Dennism
robbies schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik had hetzelfde. Ook geen emails mat prijzen oid. Waarschijnlijk omdat we voor de 7e weg waren. In dit topic is wel een mail gepost waarin staat dat ze over december géén leveringskosten in rekening brengen. Hier ga ik ze op aanspreken.
Dit was die post:
[Afbeelding]
Zoals eerder aangegeven staat dat daar wel erg krom, immers als ze het helemaal niet in rekening zouden brengen hoeven ze ook niet op een later moment aan te geven hoe ze het gaan verrekenen. Ik vermoed op basis van de tekst dat ze het dus initieel wel in rekening gaan brengen en dan later op bijv. de eindafrekening in mindering zullen brengen of dat ze dit later corrigeren met een aparte teruggave.

• robbies
Dennism schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Zoals eerder aangegeven staat dat daar wel erg krom, immers als ze het helemaal niet in rekening zouden brengen hoeven ze ook niet op een later moment aan te geven hoe ze het gaan verrekenen. Ik vermoed op basis van de tekst dat ze het dus initieel wel in rekening gaan brengen en dan later op bijv. de eind afrekening in mindering zullen brengen.
Ik ben weg bij BE dus dit is mijn eindafrekening.

• Dennism
robbies schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Ik ben weg bij BE dus dit is mijn eindafrekening.
Had mijn post al aangepast, aangezien dat voor een aantal mensen inderdaad nu al de eindafrekening zal zijn.

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:26
Ik heb ook mijn eindnota ontvangen... Ook 2x leveringskosten maar ik krijg geld terug want ik heb een negatief verbruik! Zo hadden die tarieven nog wel wat hoger mogen zijn. 8)7

Ik kreeg pas rond 10 januari de vraag om mijn meterstanden door te geven en heb dit toen direct gedaan. Daarna hebben ze deze standen als eindstand van Fenor gebruikt, wat mij betreft geen probleem gezien de tarieven. Bij Coolblue moest ik 2x mijn beginstand doorgeven, 1x een paar dagen voor de overgang en daarna nog eens 1x een paar dagen na de start (dezelfde stand die ik aan Budget heb doorgegeven).

• Niet online
robbies schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Wat heeft Fenor nou te doen met Budget Energie. Als BE teveel berekent kan je dat toch niet afwentelen op Fenor.
Fenor komt zijn leveringsverplichting niet na en veroorzaakt daardoor bij mij financiële schade.

• Niet online
robbies schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:26:
Als ik bel zeggen ze dat ze na 12 uur gesloten zijn. Als ik chat hebben ze geen medewerker beschikbaar. Grrrrr.
Hoe kun je dan contact opnemen met budget energie ?

• robbies
Anoniem: 512943 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Fenor komt zijn leveringsverplichting niet na en veroorzaakt daardoor bij mij financiële schade.
Onzin, daar bereik je niks mee. Ze zijn nu eenmaal failliet en zo werken de regels

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
Dennism schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Zoals eerder aangegeven staat dat daar wel erg krom, immers als ze het helemaal niet in rekening zouden brengen hoeven ze ook niet op een later moment aan te geven hoe ze het gaan verrekenen. Ik vermoed op basis van de tekst dat ze het dus initieel wel in rekening gaan brengen en dan later op bijv. de eindafrekening in mindering zullen brengen of dat ze dit later corrigeren met een aparte teruggave.
Ik heb eindelijk!!!! Contact kunnen krijgen heb klantenservice van BE…
Nouja, service.
Maar afijn….
De teveel gerekende leveringskosten worden straks voor alle FENOR klanten herberekend en krijgen 1 maand terug.
Dat is wat mij is

• robbies
Anoniem: 512943 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Hoe kun je dan contact opnemen met budget energie ?
Door te bellen of te chatten. Hoezo vraag je dit?

• robbies
MGJB1989 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Ik heb eindelijk!!!! Contact kunnen krijgen heb klantenservice van BE…
Nouja, service.
Maar afijn….
De teveel gerekende leveringskosten worden straks voor alle FENOR klanten herberekend en krijgen 1 maand terug.
Dat is wat mij is [Afbeelding]
En maar hopen dat ze dit doen. Ik haal de december kosten eraf en maak dat aan ze over.

• Blackouts
robbies schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:17:
[...]

En maar hopen dat ze dit doen. Ik haal de december kosten eraf en maak dat aan ze over.
Zelf overmaken? En dan hoop je dat het goed verrekend wordt? Zou het niet beter zijn om te wachten op een nieuwe factuur?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:19

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Geen mail gehad van Budget Energie maar wel de eindafrekening gevonden. Ook hier dubbele kosten voor zowel december als januari. Voor mij weer bevestiging dat het echt prutsers zijn.

Morgen maar eens contact proberen op te nemen.

Hoi.

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:30
Nog geen eind afrekening van Fenor gehad, vroeg mij af of er nog meer zijn die nog geen eind afrekening hebben gekregen.

• robbies
Enkele dagen geleden de factuur in Mijnbudgetthuis gezien. Vanmorgen ook de mail met de eindfactuur ontvangen. Inderdaad vaste leveringskosten over zowel december als januari. Met pijn en moeite lukte de chat nu wel. Bellen had een wachttijd van meer dan een uur! Maar het voordeel van chat is dat je iets op papier krijgt.
Omdat ik maar tot 5 januari klant was heb ik nooit de mail gehad (die hier eerder gepost is) waarin staat dat de leveringskosten over december bij ex Fenor klanten NIET in rekening gebracht zouden worden. De chat medewerker kan blijkbaar alle mijn toegestuurde emails inzien en vond deze ook niet. Logisch.

Hij gaf toen aan dat de eindnota wel correct was, dus dubbele leveringskosten. Ik heb hem toen de mail uit de post als bijlage in de chat doorgestuurd en heeft hierdoor een verzoek ingediend voor creditering van 2*5,99. Dit was voor hem voldoende bewijs.
Ik laat nu het foutieve bedrag incasseren en wacht de creditering van 2*5,99=11,98 af. Krijg ik deze niet dan kan ik altijd nog storneren.

Dus ik denk dat klanten die wél die mail hebben gehad waarop staat dat december niet betaald hoeft te worden automatisch gecorrigeerd worden. Maar klanten die de mail niet hebben gehad beter zelf actie kunnen ondernemen.

En zonet kreeg ik deze mail

[Voor 16% gewijzigd door robbies op 03-02-2022 12:34]

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:21
Zojuist is hier ook de eindafrekening geland. In totaal hebben ze 24 euro Gas+stroom in rekening gebracht voor 7 dagen bij hun te zijn geweest.

• robbies
sdh1981 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:26:
Zojuist is hier ook de eindafrekening geland. In totaal hebben ze 24 euro Gas+stroom in rekening gebracht voor 7 dagen bij hun te zijn geweest.
Je bedoelt waarschijnlijk 4x5,99=23,96 vaste leveringskosten naast je verdere kosten. Heeft niks met 7 dagen te maken maar met 2 maanden. Budget telt per maand en niet zoals anderen leveringskosten per dag.

[Voor 23% gewijzigd door robbies op 03-02-2022 12:40]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beide 'cliënten' van mij zijn per 02-01-2022 overgestapt, en beide afrekening van BE ontvangen met geld terug.(E15-20,-)Geen contract, e-mail niets.(niet ingelogd bij BE of meterstanden doorgegeven). BE rekent ook leveringskosten over heel december. Al met al goed afgelopen deze afhandeling. op tijd storneren, zsm aangeven bij curator dat zij niet overgaan naar evt. overnamekandidaat. paar MOI-verzoeken, die met 2 weken netjes zijn verwerkt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:21
robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk 4x5,99=23,96 vaste leveringskosten naast je verdere kosten. Heeft niks met 7 dagen te maken maar met 2 maanden. Budget telt per maand en niet zoals anderen leveringskosten per dag.
Ik vind dit gewoon diefstal om het volle bedag voor 2 dagen in december te rekenen. Januari ben ik gewoon bereid de 2x 5.99 te betalen

• robbies
sdh1981 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Ik vind dit gewoon diefstal om het volle bedag voor 2 dagen in december te rekenen. Januari ben ik gewoon bereid de 2x 5.99 te betalen
Zie mijn post van vanmorgen. Is al veel besproken hier.

• robbies
Hackus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:
Beide 'cliënten' van mij zijn per 02-01-2022 overgestapt, en beide afrekening van BE ontvangen met geld terug.(E15-20,-)Geen contract, e-mail niets.(niet ingelogd bij BE of meterstanden doorgegeven). BE rekent ook leveringskosten over heel december. Al met al goed afgelopen deze afhandeling. op tijd storneren, zsm aangeven bij curator dat zij niet overgaan naar evt. overnamekandidaat. paar MOI-verzoeken, die met 2 weken netjes zijn verwerkt.
Van dit verhaal kan ik geen chocola maken. Ligt dat aan mij?

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sdh1981 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:26:
Bij mij 19 euro voor 6 dagen alleen stroom. Dat zou 95 euro per maand zijn :? Ik zit nu voor 47 euro per maand bij Greenchoice...

edit: tja, dubbele leveringskosten... BudgetEnergie Budget-service :r

[Voor 8% gewijzigd door Blaze85 op 03-02-2022 13:34]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Let op:
• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.

Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee