Zo, eindelijk van BE af en het heeft me geen cent gekost...
In mijn reacties reageerde ik, net zoals anderen aardig verbolgen over de gehele situatie. Ik vond het vooral vreemd dat je ineens een contract kunt hebben met een partij, die jou van tevoren niet eens vermeld wat het gaat kosten.
Ik kreeg zo'n leuk mailtje met verkeerde tarieven van ongeveer 10 euro per m3 en per kwh en was allang blij dat, zodra ik vernam dat Fenor failliet was, een andere leverancier had gevonden.
Ik heb een ouderwets telwerk meter, dus geen terugkoppeling naar een netbeheerder.
Budgetenergie contacteren bleek onmogelijk, na mijn ergernis geuit te hebben over telefonische wachttijden van 40 minuten tot een uur, vertelde een van de tweakers me hier doodleuk dat contact krijgen via facebook messenger wel aardig werkt (nogmaals thx).
Aanvankelijk had ik zoiets van: ik ga maar 3 dagen klant zijn, kun je mijn aansluiting niet gewoon 3 dagen koos-aansluitloos zijn bij de netbeheerder....?
Op mijn verzoek werd niet ingegaan, mijn verhuizing naar VF was op 3 januari een feit en het zou me 'slechts' 22 euro kosten. Want op 29 december ben je klant geworden en op 3 januari ga je weg. Dan breng je uiteraard tweemaal de aansluitingskosten in rekening.
Een van de tweakers hier zei dat ie dat er af had gekregen door ze te contacteren. Ok, mijn rekening was nu ongeveer 11 euro. No big deal zou je zeggen, maar ergens zit je toch met een stemmetje in je hoofd met: het zit me toch niet lekker....
Tot ik de reactie zag van de uitspraak van de rechtbank ihkv Innova energie en eigenlijk is deze situatie vergelijkbaar met de mijne/onze.
Netjes een berichtje getypt op FB met de mededeling dat ik de 11 euro ook nog niet wil betalen want ik wil de uitspraak van de rechtbank afwachten, aangezien de overeenkomsten tussen die situatie en de onze gewoon 1 op 1 van toepassing is.
Ze vertellen het standaard antwoord dat de overname van Fenor rechtsgeldig is.
Waarop ik antwoord dat ik daar ook niet aan twijfel, immers heeft BE netjes betaald voor de overname van het klantenbestand en dat is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst in de wet. Dat betekend echter wel volgens dezelfde wet, dat de contracten ook dienen over te gaan en BE heeft aangegeven daar niet aan mee te willen doen en vervolgens ook nog een 'lock' heeft gezet op de verhuizing van alle aansluitingen die ze overgenomen hebben .... En een levering volgens de energiewet betekend niet automagisch een overeenkomst... Die heb je pas als je van tevoren informatie geeft over de kosten, dat zou BE donders goed moeten weten aangezien ze een paar jaar geleden al een rechtszaak verloren hebben precies op dit vlak.
Ze starten een klachtenprocedure op, want dit ging ze op FB messenger boven de pet.
De volgende dag werd ik netjes gebeld door een dame, met een telefoonnummer uit Amsterdam; Hallo, meneer Donsveertje (mevrouw, maar ok), we hebben uw klacht ontvangen.
Ik leg ze bovenstaand verhaal nog eens netjes uit en ze hebben een voorstel: wachten op de uitspraak of, gezien het geringe bedrag: we draaien je verhuizing van Fenor terug.
Nou breekt m'n klomp, dat is precies wat ik aanvankelijk voorstelde! Doe me dat maar dan, fijne dag nog....