Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.
Ik verwacht niet dat Fenor volledig overgenomen zal gaan worden, bij energie faillissementen is het gebruikelijk dat alleen het klantenbestand wordt verkocht door de curator van het failliete bedrijf. Het bedrijf zal daarna echter nog steeds in staat van faillissement zijn, ik heb nog geen andere informatie gezien om te vermoeden dat het bij dit faillissement anders zal gaan.MGJB1989 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
[...]
De vergunning is ingetrokken nadat er een faillissement is aangevraagd.
Voordat er een faillissement wordt uitgesproken dient er gezocht te worden naar een overnamekandidaat. Dit om oa het personeel wellicht over te kunnen hevelen.
Als een overname kandidaat niet gevonden wordt binnen bepaald termijn, dan volgt er een faillissement.
Er is voor FENOR een overnamekandidaat gevonden; budget energie.
Dus er geen faillissement.
Precies dit. Reacties hierboven dat er geen faillissement komt is onzin. Het klantbestand wordt overgenomen (overgekocht) door budget energie. Maar als ze het hele bedrijf zouden overnemen moeten ook alle contractuele verplichtingen (incl huur van bedrijfspand, personeel, inboedel en wellicht zelfs onze oude tarieven) overgenomen worden en dat gaat echt niet gebeurd. Fenor gaat/is dus gewoon failliet.Dennism schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:16:
[...]
Ik verwacht niet dat Fenor volledig overgenomen zal gaan worden, bij energie faillissementen is het gebruikelijk dat alleen het klantenbestand wordt verkocht door de curator van het failliete bedrijf. Het bedrijf zal daarna echter nog steeds in staat van faillissement zijn.
Toevoeging: sterker nog, het faillissement is al uitgesproken door de rechtbank. Geen weg terug meer dus.
Op 16-12-2021 heeft de Rechtbank Noord-Nederland het faillissement uitgesproken van Fenor B.V., met benoeming van mr. H.C. Lunter tot curator.
Link: https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./
[Voor 19% gewijzigd door ps3gamer op 29-12-2021 07:02]
[Voor 9% gewijzigd door MrUnknown1898 op 29-12-2021 08:00]
Uit het persbericht:JTHZZ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:33:
[...]
Het wordt toch echt als een overname gecommuniceerd.
Uit het persbericht op https://yspeert.nl/failli...ieuwe-energieleverancier/
[...]
De curator hoopt dat u met Budget Energie een duurzame relatie opbouwt. Als gevolg van de huidige marktomstandigheden kunt u geconfronteerd worden met hogere tarieven. Vanwege het faillissement van FENOR is dit niet te voorkomen.
Ik denk bij nader inzien ook dat het een misleidend persbericht is. Alleen het klantenbestand wordt overgenomen. Anders hadden de contracten moeten worden gerespecteerd en was het faillissement ook niet uitgesproken.MGJB1989 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
[...]
De vergunning is ingetrokken nadat er een faillissement is aangevraagd.
Voordat er een faillissement wordt uitgesproken dient er gezocht te worden naar een overnamekandidaat. Dit om oa het personeel wellicht over te kunnen hevelen.
Als een overname kandidaat niet gevonden wordt binnen bepaald termijn, dan volgt er een faillissement.
Er is voor FENOR een overnamekandidaat gevonden; budget energie.
Dus er geen faillissement.
P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7
Vanmorgen de 29e om 8:30 eindelijk een mail van fenorklantenservice ontvangen dat budget energie morgen de contracten overneemt.MrUnknown1898 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:00:
Ook ik ben klant bij FENOR, maar ik heb 0,0 mails/brieven ontvangen van de curator zelf, enkel 1 mail van FENOR zelf met dezelfde tekst als die op hun website staat. Ik moet verder alles uit de media halen, ook dat ze overgenomen gaan worden door Budget Energie, dat vind ik toch wel een kwalijke zaak dat ik nergens van op de hoogte gesteld word. Ik heb de curator gisteren een mail gestuurd om opheldering te vragen.
Ik vind dit ook bizar. Ik las toevallig op het nieuws dat FENOR failliet ging. Paar dagen later wel een mail gehad van de curator, maar daarna geen enkele communicatie. Nu lees ik weer "toevallig" hier dat we worden overgenomen door Budget Energie.MrUnknown1898 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:00:
Ook ik ben klant bij FENOR, maar ik heb 0,0 mails/brieven ontvangen van de curator zelf, enkel 1 mail van FENOR zelf met dezelfde tekst als die op hun website staat. Ik moet verder alles uit de media halen, ook dat ze overgenomen gaan worden door Budget Energie, dat vind ik toch wel een kwalijke zaak dat ik nergens van op de hoogte gesteld word. Ik heb de curator gisteren een mail gestuurd om opheldering te vragen.
Triest dat je eigenlijk het nieuws moet volgen om een update te krijgen..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iets heel anders.. Ik heb gisteren het MOI verzoek ingediend bij ING, maar vanochtend bedacht ik me dat er een overstapservice actief is voor een overstap van een andere bank. Ik heb de incasso dus nooit via ING afgegeven, maar via mijn oude bank

ik heb niets ontvangen. Waarom kunnen ze dit niet gewoon naar alle klanten sturen?DopdeDouwer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:45:
[...]
Vanmorgen de 29e om 8:30 eindelijk een mail van fenorklantenservice ontvangen dat budget energie morgen de contracten overneemt.
Staat hier ook iets bij over de nieuwe tarieven?
[Voor 6% gewijzigd door basdej op 29-12-2021 12:46]
Hoi.
https://www.telegraaf.nl/c/2107894111/
[Voor 21% gewijzigd door van der Berg op 29-12-2021 13:58]
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
Voor diegene die geen email hebben gehad. Dit staat in de brief:basdej schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:46:
[...]
ik heb niets ontvangen. Waarom kunnen ze dit niet gewoon naar alle klanten sturen?
Staat hier ook iets bij over de nieuwe tarieven?
Klanten van FENOR gaan over naar Budget Energie
Beste klant van FENOR,
In de afgelopen weken heeft de curator van FENOR geprobeerd overeenstemming te
bereiken met een nieuwe energieleverancier en dit is gelukt. De curator heeft
overeenstemming bereikt met een nieuwe energieleverancier, namelijk Budget Energie.
Alle klanten van FENOR gaan over naar Budget Energie.
Budget Energie is een gerenommeerde energieleverancier in Nederland die zich richt op
het leveren van groene stroom en gas aan haar klanten. Budget Energie heeft een eigen
persbericht gepubliceerd, zie hiervoor
https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./. Over de overgang van alle
klanten naar Budget Energie is overleg geweest met de Autoriteit Consument en Markt.
Wellicht heeft u via diverse berichten al gelezen over deze overgang. In deze brief leest u
wat dit voor u betekent.
Wat betekent deze overgang voor u?
De curator en Budget Energie hebben overeenstemming bereikt in de zogenaamde
vensterperiode, met als gevolg dat de levering van uw energie automatisch wordt
overgezet naar Budget Energie. De feitelijke (technische) overgang van alle klanten van
FENOR naar Budget Energie zal plaatsvinden op 30 december 2021. Voor u houdt dit in
dat uw energieleverancier (voor stroom en/of gas) per 30 december 2021 Budget Energie
is. Uiterlijk 30 december 2021 ontvangt u van Budget Energie een e-mail met meer
informatie over de overgang. Uiterlijk 7 januari 2022 zal Budget Energie u uw nieuwe
contractvoorwaarden toesturen. Indien u over de contractvoorwaarden vragen heeft dan
verzoek ik u vriendelijk de e-mail van Budget Energie af te wachten en – mocht u dan nog
altijd vragen hebben – daarna contact op te nemen met Budget Energie. Het heeft geen
zin om voorafgaand aan dit bericht contact met FENOR, de curator en/of Budget Energie
op te nemen.
De curator heeft in goed overleg met Budget Energie – maar ook met de Autoriteit
Consument en Markt – afspraken gemaakt over een zorgvuldige en juiste overgang van
alle klanten van FENOR naar Budget Energie. De komende dagen zal dit worden
uitgevoerd. Dit gaat voor u volledig automatisch. U hoeft hiervoor niets te doen. U krijgt
op de gebruikelijke wijze stroom en/of gas geleverd. Door een overgang van alle klanten
van FENOR naar Budget Energie bent u verzekerd van een goede energieleverancier. De
curator hoopt dat u met Budget Energie een duurzame relatie opbouwt. Als gevolg van de
huidige marktomstandigheden kunt u geconfronteerd worden met hogere tarieven.
Vanwege het faillissement van FENOR is dit niet te voorkomen. Wel heeft de curator met
Budget Energie afspraken kunnen maken voor de levering van gas, met als gevolg dat
Budget Energie voor klanten met een vast contract voor gas een voordeliger gastarief
kan aanbieden dan op dit moment beschikbaar is in de markt.
De curator zal in de komende periode voor u een eindafrekening opstellen van de door u
van FENOR afgenomen energie. Deze eindafrekening wordt u per mail toegezonden.
Mocht u over deze brief vragen hebben, dan verwijs ik u naar
https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./ voor meer informatie.
Eventuele vragen aan de curator kunt u mailen naar fenorenergie@yspeert.nl.
Met vriendelijke groet,
De curator mr. H.C. Lunter
Yspeert advocaten
www.yspeert.nl
[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 29-12-2021 13:53. Reden: Rant verwijderd]
Dat heet slim zaken doen.Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:10:
Als ik het goed begrijp gaan ze dus voor 2 dagen een volle maand vastrecht eisen.. Zo zie je de curator is niet voor al haar schuldeisers, maar vooral voor de banken.
Ik ben ook benieuwd wat er wordt bedoeld met het feit dat ze klanten met een vast contract een reëel aanbod doen. Zijn dit de klanten die bij Fenor een vast contract hadden of moet je bij Budgetenergie een vast contract nemen?
[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 29-12-2021 13:53]
De liberalisatie van de energiemarkt gebeurde in een tijd dat Nederland nog niet afhankelijk was van de prijzen op de internationale markt. Je hebt de afgelopen 20 jaar maximaal geprofiteerd van Slochteren maar nu stort alles in elkaar. Nederland is België plus gas en nu is er dus geen gasmr-pw schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:46:
Ik volg dit topic, als mede Fenor "klant", met veel interesse en ben toch erg benieuwd hoe het verhaal gaat aflopen. Ik heb na de bekendmaking van het faillissement ook even bij Vattenfall geshopt en heb daarbij als overstapdatum de datum ingevuld waarop mijn Fenor contract zou zijn afgelopen (12 februari). Na de bekendmaking en het nieuws van Budget energie zojuist maar even contact gezocht met VF en die geeft aan dat alle aansluitingen van oud Fenor klanten in het "landelijk register" tot 30 januari worden "geblokkeerd" en dat ze daardoor dus niet eerder kunnen leveren dan de 30e.. Dat strookt natuurlijk niet helemaal met de verhalen eerder in het topic. Ik heb besloten het maar aan te zien en te hopen dat het maandje budget energie niet al te prijzig gaat uitvallen. Zo ben je, potentieel, wel mooi in een klap een groot deel van de besparingen die het shoppen op de energiemarkt je kan opleveren kwijt.

Nog eerder was niet mogelijk en als het al mogelijk was zouden ze het niet aanraden omdat het qua verwerking bij Budget langer kan duren en dit dan mis kan lopen. Ik zit dus nog 2 weken bij Budget Energie. Laten we hopen dat de prijzen van de eenheden meevallen. Al zal dat in de praktijk toch vies tegen gaan vallen.
Elke medewerker lijkt daar een ander verhaal te geven, ik stond ook op voor 13 januari bij Greenchoice, maar ga nu al 1 januari over! (laten wijzigen na bekendmaking Budget energie)Johnvh schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:52:
Ik heb net contact gehad met Greenchoice of ik mijn contract eerder in kon laten gaan dan 13 januari 2022. Ik heb ze gisteren, voor het nieuws bekend werd gesproken om op 13 januari met de levering te starten ipv de initiële 1 april.
Nog eerder was niet mogelijk en als het al mogelijk was zouden ze het niet aanraden omdat het qua verwerking bij Budget langer kan duren en dit dan mis kan lopen. Ik zit dus nog 2 weken bij Budget Energie. Laten we hopen dat de prijzen van de eenheden meevallen. Al zal dat in de praktijk toch vies tegen gaan vallen.
Hopelijk gaat dat dan allemaal goed

[Voor 3% gewijzigd door Remko op 29-12-2021 14:59]
Wel vorige week met succes vervroegd van 16 januari naar 13 januari.
Op de site van BE staat als variabel tarief voor gas € 1,61 per m3. Hopen op wat warme dagen tot 13 januari

Om op jullie in te haken:Remko schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:57:
[...]
Elke medewerker lijkt daar een ander verhaal te geven, ik stond ook op voor 13 januari bij Greenchoice, maar ga nu al 1 januari over! (laten wijzigen na bekendmaking Budget energie)
Ik zit in zelfde situatie als jullie met al overstap naar GC vanuit oktober. Eerder al contact gehad om naar 13 jan te zetten. Vandaag nogmaals contact met GC gehad n.a.v. nieuws Budget energie per 30 dec, en toen hebben ze zonder problemen nu mijn startdatum op 30 december gezet. Ook al verwerkt in mijn GC-account. Ik ben benieuwd of het goed gaat en morgen mooi kan starten met GC i.p.v. Budget Energie.
Dat werd mij door Greenchoice medewerker afgeraden, er zou dan op de 30ste een overstap staan vanuit zowel Budget als Greenchoice, dit zou dan problemen kunnen geven waardoor de overstap niet uitgevoerd zou kunnen worden. In 1ste instantie daarom de overstap gezet op de 31ste, erna na intern overleg werd ik later op de dag teruggebeld en werd 1 januari aangegeven als beste startdatum. Geen idee wat nu het beste isunknownbomb2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:13:
[...]
Om op jullie in te haken:
Ik zit in zelfde situatie als jullie met al overstap naar GC vanuit oktober. Eerder al contact gehad om naar 13 jan te zetten. Vandaag nogmaals contact met GC gehad n.a.v. nieuws Budget energie per 30 dec, en toen hebben ze zonder problemen nu mijn startdatum op 30 december gezet. Ook al verwerkt in mijn GC-account. Ik ben benieuwd of het goed gaat en morgen mooi kan starten met GC i.p.v. Budget Energie.

Als we daadwerkelijk het vast recht voor de hele maand december moeten betalen zou ik dat ronduit schandalig vinden. En ga ik dat toch echt wel proberen om die kosten in ieder geval niet te betalenrobbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:23:
[...]
Dat heet slim zaken doen.
Ik ben ook benieuwd wat er wordt bedoeld met het feit dat ze klanten met een vast contract een reëel aanbod doen. Zijn dit de klanten die bij Fenor een vast contract hadden of moet je bij Budgetenergie een vast contract nemen?
Of ze er heel hard voor laten werken. Ze zullen die 12 euro niet zomaar krijgen.
Dit ja, de eerste incasso zal direct gestorneerd worden.ericwhar schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:49:
[...]
Als we daadwerkelijk het vast recht voor de hele maand december moeten betalen zou ik dat ronduit schandalig vinden. En ga ik dat toch echt wel proberen om die kosten in ieder geval niet te betalen
Of ze er heel hard voor laten werken. Ze zullen die 12 euro niet zomaar krijgen.
Leveren zonder eerst überhaupt de voorwaarden te overleggen is natuurlijk al van de zotte. Als het te snel gaat was de zogenaamde venster periode nog niet eens voorbij dan moet er iemand op de rem trappen.
Ze krijgen hier precies waar ze recht op hebben, en geen cent meer. Ik zou zelf ook nooit met dit soort rare voorwaarden akkoord zijn, klinkt als typische voorwaarden die bij de naam van de maatschappij passen. Bij budget denk ik altijd aan geld verdienen in de kleine lettertjes.
Wel 'leuk' dat ik uiteraard ook niets van iemand verneem behalve hier op het forum.
[Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 29-12-2021 17:06]
Ik denk ook dat elke medewerker er een andere kijk op heeft en dat het afwachten is wat nou wel of niet kan per welke datum:Remko schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:57:
[...]
Elke medewerker lijkt daar een ander verhaal te geven, ik stond ook op voor 13 januari bij Greenchoice, maar ga nu al 1 januari over! (laten wijzigen na bekendmaking Budget energie)
Vastrecht is voor de netbeheerder. Waarom zou je via twee instanties vastrecht moeten betalen voor de zelfde netbeheerder? Technisch gezien zou er door BE voor die tweetal dagen geen vastrecht betekend moeten worden. Want die worden toch al voldaan aan Fenor?ericwhar schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:49:
[...]
Als we daadwerkelijk het vast recht voor de hele maand december moeten betalen zou ik dat ronduit schandalig vinden. En ga ik dat toch echt wel proberen om die kosten in ieder geval niet te betalen
Het zou toch raar zijn dat je een partij via twee verschillende manier over hetzelfde te moeten betalen.
We hebben het hier over de vaste leveringskosten!!! Die zijn voor de leverancier en verschillen ook per leverancier.Ant48 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:16:
[...]
Vastrecht is voor de netbeheerder. Waarom zou je via twee instanties vastrecht moeten betalen voor de zelfde netbeheerder? Technisch gezien zou er door BE voor die tweetal dagen geen vastrecht betekend moeten worden. Want die worden toch al voldaan aan Fenor?
Het zou toch raar zijn dat je een partij via twee verschillende manier over hetzelfde te moeten betalen.
Vattenfall berekent dit bijvoorbeeld per dag, Budget energie per maand.
[Voor 5% gewijzigd door robbies op 29-12-2021 17:33]
[Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 13:30]
Kalander maand of letterlijk 30 dagen als een maand? Kalander maand zou onwaarschijnlijk zijn aangezien je betaalt over een jaar die onderverdeeld is in 12 voorschoten.robbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:32:
[...]
We hebben het hier over de vaste leveringskosten!!! Die zijn voor de leverancier en verschillen ook per leverancier.
Vattenfall berekent dit bijvoorbeeld per dag, Budget energie per maand.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb al een VF contract afgesloten welke op 16-2 in zou gaan. Dien ik morgen al te bellen met VF dat dit 30-1 moet worden of kan ik dit ook ergens begin januari doen?robbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:12:
Hoe zit het eigenlijk met de 30 dagen opzegtermijn bij onze nieuwe leverancier Budgetenergie? Moet ik deze direct op 30 december opzeggen of kan dat ook later om toch per 30 januari afscheid te nemen?
Ik zou het op zijn beloop laten. Misschien nog aan VF vragen of ze het zelfs kunnen vervroegen maar zeker niet naar de 30 ste januari laten zetten.Beun__de__Haas schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:47:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb al een VF contract afgesloten welke op 16-2 in zou gaan. Dien ik morgen al te bellen met VF dat dit 30-1 moet worden of kan ik dit ook ergens begin januari doen?
Why not? 30-1 is toch de eerst volgende mogelijkheid om een andere aanbieder te nemen? De prijzen in m’n VF contract zijn ongetwijfeld gunstiger als waar BE mee gaat komen.robbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:59:
[...]
Ik zou het op zijn beloop laten. Misschien nog aan VF vragen of ze het zelfs kunnen vervroegen maar zeker niet naar de 30 ste januari laten zetten.
Iedere dag eerder dan 30-1 is toch gunstiger. Bij andere faillissementen zijn klanten ook eerder overgezet dan de 30 dagen termijn.Beun__de__Haas schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:24:
[...]
Why not? 30-1 is toch de eerst volgende mogelijkheid om een andere aanbieder te nemen? De prijzen in m’n VF contract zijn ongetwijfeld gunstiger als waar BE mee gaat komen.
Waarom niet?robbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:59:
[...]
Ik zou het op zijn beloop laten. Misschien nog aan VF vragen of ze het zelfs kunnen vervroegen maar zeker niet naar de 30 ste januari laten zetten.
Overlees of overzie ik iets,
per 30 Jan. zijn we toch niet meer gebonden?
Heb ook vorige week direkt nadat het bekend werd, een VF contract afgesloten.
Vandaag, na contact, het naar 30 Jan. laten zetten. Was geen probleem.
Zou Budget netjes staan om de gastarieven eens kenbaar te maken.
De wijze van vernemen, media, en de verdere oppervlakkige communicatie staan me niet aan.
Achter de schermen is hier al flink aan gewerkt, mag naar ons toe ook wel iets meer openheid zijn.
VF was op moment van aanmelding de goedkoopste in de markt.
Wellicht bied Budget straks betere tarieven aan, maar de wel gecommuniceerde stroomprijs is al veel hoger dan mijn nieuwe contract bij VF.
Gasprijs zou een opslag op ons oude tarief krijgen, afwachten maar..
Denk niet dat ik nu de verkeerde beslissing genomen heb, maar je weet maar nooit.
Iedere dag eerder dan 30-1 is toch gunstiger. Bij andere faillissementen zijn klanten ook eerder overgezet dan de 30 dagen termijn.adriv65 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:33:
[...]
Waarom niet?
Overlees of overzie ik iets,
per 30 Jan. zijn we toch niet meer gebonden?
Heb ook vorige week direkt nadat het bekend werd, een VF contract afgesloten.
Vandaag, na contact, het naar 30 Jan. laten zetten. Was geen probleem.
Zou Budget netjes staan om de gastarieven eens kenbaar te maken.
De wijze van vernemen, media, en de verdere oppervlakkige communicatie staan me niet aan.
Achter de schermen is hier al flink aan gewerkt, mag naar ons toe ook wel iets meer openheid zijn.
VF was op moment van aanmelding de goedkoopste in de markt.
Wellicht bied Budget straks betere tarieven aan, maar de wel gecommuniceerde stroomprijs is al veel hoger dan mijn nieuwe contract bij VF.
Gasprijs zou een opslag op ons oude tarief krijgen, afwachten maar..
Denk niet dat ik nu de verkeerde beslissing genomen heb, maar je weet maar nooit.
Als ik nu kijk op mijn Greenchoice staat er opeens 5 januari. Zou dat goedgaan?
Heel benieuwd hoe het gaat lopen. Op 'mijn vattenfall' heb ik een groen vinkje staan bij 'contract opgezegd'. Dus hoop dat ik per 13-1 van het gedoe af be.
Als Budget morgen (30 dec) start, is dat ook meteen volgens de tarieven van Budget?
Zo ja, dan zal men toch ook de meterstand willen weten? (geen slimme meter)
Of is er nog een overgangsperiode totdat de nieuwe tarieven ingaan.
Budget geeft aan iedereen voor 7 Jan. te informeren.
Voor wat betreft de ingangsdatum van een nieuw contract bij een andere leverancier dan Budget.
Dat is inderdaad heel verschillend. Rara...
Vanaf morgen volgens de nieuwe tarieven (die we nog niet kennen, hoe idioot ook) maar met een domme meter ga je pas over zodra je je meterstand hebt doorgegeven..adriv65 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:15:
Toch zijn mij enkele zaken niet duidelijk.
Als Budget morgen (30 dec) start, is dat ook meteen volgens de tarieven van Budget?
Voor wat betreft de ingangsdatum van een nieuw contract bij een andere leverancier dan Budget.
P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7
Dit klinkt eerder als aanvraag + 14 dagen bedenktijd die ze afwachten (mits je er expliciet vanaf ziet) en dan leef je op ongeveer 13-1. Dus als je nu aanvraagt je eerst mogelijke leveringsdatum volgens het proces.Patrick 123 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:14:
Zojuist contact opgenomen met vf en ik kan niet eerder over dan 13-1 schijnbaar staat het nog geblokkeerd.
Kan ik mijn meter niet even 'dom' maken?JTHZZ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:17:
[...]
Vanaf morgen volgens de nieuwe tarieven (die we nog niet kennen, hoe idioot ook) maar met een domme meter ga je pas over zodra je je meterstand hebt doorgegeven..
Communiceert dat ding met een gsm module ofzo? Trek hem er zo uit

Hadden wij ook met het faillissement van WE... kregen pas een week later de tarieven nadat de levering was begonnen. Echt heel k*t.adriv65 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:15:
Toch zijn mij enkele zaken niet duidelijk.
En als je geen slimme meter hebt zou ik even heel goed nadenken hoe je de meterstanden straks gaat doorgeven

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Bij andere mensen die gebruik gemaakt hebben van de consumentenbond deal bij Greenchoice; staat het bij jullie wel nog op een datum eerder dan 1 februari?
Morgen maar weer even contact opnemen en hopelijk snel duidelijkheid over alle andere vragen hier in het topic.
Bij mij staat het nu op 5 januari. Ook GreenchoiceJohnvh schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:15:
Nadat ik gisteren Greenchoice belde en de datum op 13 januari gezet werd (waarvan ik de bevestiging in mail kreeg) en ik vanmiddag iemand sprak die hem niet verder naar voren kon halen zie ik nu mijn Greenchoice account wel staan "Ingangsdatum contract 1 februari 2022".
Bij andere mensen die gebruik gemaakt hebben van de consumentenbond deal bij Greenchoice; staat het bij jullie wel nog op een datum eerder dan 1 februari?
Morgen maar weer even contact opnemen en hopelijk snel duidelijkheid over alle andere vragen hier in het topic.
Kan ook al via de "mail inloglink", zonder aanpassen van een wachtwoord:zx9r_mario schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:23:
Account gegevens zijn blijkbaar overgezet naar BE. Via wachtwoord reset kun je al inloggen, er staan nog geen contractgegevens cq tarieven bij.
https://accounts.budgetth...d%26label%3Dbudgetenergie
Ja hoor dat kan zeker. Je kan gewoon bij je netbeheerder (zie links hieronder) regelen of je slimme beter wel/niet automatisch je meterstanden mag/kan doorgeven. Ik heb dit eerder deze maand direct uitgezet zodat ik zelf controle heb wanneer ik welke standen doorgeef aan nieuwe leverancier.thefox154 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:34:
[...]
Kan ik mijn meter niet even 'dom' maken?
Communiceert dat ding met een gsm module ofzo? Trek hem er zo uit
https://www.liander.nl/consument/slimme_meter/uitlezen
https://www.enexis.nl/met...n,Wijzigen%20is%20gratis.
https://www.stedin.net/slimme-meter/slimme-meter-uitlezen
Heb ik daarstraks geprobeerd, uiteraard heb ik geen liander account. Die mag je dan aanmaken.ps3gamer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:23:
[...]
Ja hoor dat kan zeker. Je kan gewoon bij je netbeheerder (zie links hieronder) regelen of je slimme beter wel/niet automatisch je meterstanden mag/kan doorgeven. Ik heb dit eerder deze maand direct uitgezet zodat ik zelf controle heb wanneer ik welke standen doorgeef aan nieuwe leverancier.
Nu gaaan ze per post een code sturen, anno 2021, terwijl ik al mijn gegevens + meternummer moest invullen. Om toch zeker te weten dat ik toegang tot de meter heb. Laten we maar zeggen dat ze wel letterlijk alles willen uitsluiten

Gevalletje voordat dit geregeld is ben ik weer 1,5 week verder.
edit: staat hier op tweakers ook een topic waarin vermeld wordt dat bij een overstap de administratieve blokkade automatisch opgeheven is

[Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 29-12-2021 21:28]
Ik heb net even het WE-forum doorgekeken. Dat laatste lijkt inderdaad zo te zijn. Bij een slimme meter zal Budget Energie morgen de meterstanden uitlezen en direct doorgeven aan Fenor voor de afrekening. Vanaf dat moment betaal je dus de dure Budget Energie tarieven. Met een ouderwetse meter of een slimme meter die uit staat bepaal je zelf wanneer je je meterstanden doorgeeft. Dit moet meestal binnen bepaalde termijn (14 dagen?). Als je dit pas na 13 dagen doen betaal je tot die tijd dus eigenlijk nog het goedkope Fenor tarief. In het WE-forum waren er zelfs mensen die de meterstand doorgeven op moment dat ze alweer overstapten naar de volgende maatschappij zodat het verbruik bij het dure Eneco 0 wasJTHZZ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:17:
[...]
Vanaf morgen volgens de nieuwe tarieven (die we nog niet kennen, hoe idioot ook) maar met een domme meter ga je pas over zodra je je meterstand hebt doorgegeven..

Ik ben nog nooit klant geweest maar kan ook via de inloglink inloggen. Dus dat maakt niet uit of je ooit klant bent geweest. Mijn gegevens staan daar vermeld idd zonder tarieven. Ik zie wel dat ik een variabel contract heb terwijl ik bij Fenor een vast had.richard939 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
Doordat ik al eerder klant ben geweest en een tijdelijke inloglink heb gegenereerd kan ik al bij Budget Energie inloggen. Het contract is nog niet toegevoegd aan mijn account, maar ik verwacht dat dit morgen alsnog gebeurt. Dan zal ik ook direct de prijzen delen.
Ik heb nog nooit iets met Budget Energie te maken gehad, maar kon vanavond ook al o.b.v. het bij FENOR bekende e-mail adres een login-link aanmaken. Meteen ww aangepast.richard939 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
Doordat ik al eerder klant ben geweest en een tijdelijke inloglink heb gegenereerd kan ik al bij Budget Energie inloggen. Het contract is nog niet toegevoegd aan mijn account, maar ik verwacht dat dit morgen alsnog gebeurt. Dan zal ik ook direct de prijzen delen.
We wachten met spanning het contract en vooral het "voordelige" gastarief af dat beloofd wordt.
Ik ga vanaf maandag alle modelcontracten opvragen bij de leveranciers in de hoop nog wat "leuks" te vinden.
Dat zal kloppen, bij een overlang in het leveringszekerheid proces krijg je altijd een maandelijks opzegbaar contract met een opzegtermijn van maximaal 30 dagen.robbies schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:35:
[...]
Ik ben nog nooit klant geweest maar kan ook via de inloglink inloggen. Dus dat maakt niet uit of je ooit klant bent geweest. Mijn gegevens staan daar vermeld idd zonder tarieven. Ik zie wel dat ik een variabel contract heb terwijl ik bij Fenor een vast had.
Ze zijn echt compleet van de pot gerukt

[Voor 34% gewijzigd door basdej op 30-12-2021 00:27]
Hoi.
Bij mij staat niks bij de tarieven. Maar zo’n tarief voor stroom kan toch niet.basdej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:21:
Ik heb dus net even gekeken bij Budget Energie via de inlog link hier:
[Afbeelding]
Ze zijn echt compleet van de pot gerukt![]()
![]()
[Afbeelding]
Het staat er echt.... 1 euro 36 per kwhrobbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:31:
[...]
Bij mij staat niks bij de tarieven. Maar zo’n tarief voor stroom kan toch niet.
Stroom jaJanHenk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:28:
€ 1,36 per kWh? Of gaat dat over gas? Die kan ik niet plaatsen.
Als het elektriciteit is, is dat stapelidioot.
Edit: dank voor de aanvulling @basdej. Dit kan niet waar zijn…
Hoi.
[Voor 110% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 07:11]
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
Als het klopt, dan zijn dat toch idiote tarieven. Dan zie ik al een interessant onderwerp voor in een komende uitzending van Radar of Kassa. Een volgende "woeker-affaire". Al moet ik het zelf in gang zetten. Dat is gewoon puur misbruik van de situatie maken.basdej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:21:
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
[Voor 34% gewijzigd door Masimo op 30-12-2021 00:44]
Verder zag ik bijgevoegd tekst op de website van ACM.
De venster periode duurt 20werkdagen vanaf datum intrekking vergunning. Dus ik zou zeggen vanaf 17december en niet vanaf 30 december om over te stappen. Scheelt weer 2 weken.
Mag toch hopen dat dit een fout is. 0,36 klinkt een stuk realistischer dan 1,36. En het daltarief is gelijk aan het normale tarief?basdej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:21:
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Als het echt 1,36 blijkt te zijn dan mogen ze toch heel veel moeite gaan doen om het bij mij op te halen, zelfs als me dat uiteindelijk een stuk meer gaat kosten.
Precies dezelfde prijzen zichtbaar bij mij, hoop dat dit een placeholder is maar ik vrees het ergste. Wat een stelletje oplichters.basdej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:21:
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Normaal en daltarief hetzelfde. Dat klopt niet. Laten we ons nu niet gek maken.Homeland schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:57:
[...]
Precies dezelfde prijzen zichtbaar bij mij, hoop dat dit een placeholder is maar ik vrees het ergste. Wat een stelletje oplichters.
Is goed mogelijk hoor, ze kunnen je gewoon op een enkel tarief zetten.robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:01:
[...]
Normaal en daltarief hetzelfde. Dat klopt niet. Laten we ons nu niet gek maken.
Super bedankt voor je post. Ik zag dat je maar 1 duimpje had en maar 1 reactie, maar hopelijk wordt dit een redder voor mij.ps3gamer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:23:
[...]
Ja hoor dat kan zeker. Je kan gewoon bij je netbeheerder (zie links hieronder) regelen of je slimme beter wel/niet automatisch je meterstanden mag/kan doorgeven. Ik heb dit eerder deze maand direct uitgezet zodat ik zelf controle heb wanneer ik welke standen doorgeef aan nieuwe leverancier.
Via Stedin heb ik de meter uitgezet, helaas kan dit tot 24u duren. Ik hoop dus dat Stedin sneller is dan budget energie.
Volgens enkele bronnen moet je bij een eind nota binnen 14 dagen doorgeven, maar bij overstappen binnen 5 dagen.
Echter denk ik dat budget energie wel wat aan het hoofd heeft. Ik heb via de officiële kanalen nog namelijk nog niets gehoord of gezien. Dus ik hoop dat ze mij na enkele dagen of zelfs langer een mail gaan sturen dat ik ze moet doorgeven. Dan zal ik proberen snel te reageren, maar goh, ik ben op vakantie, maar was vergeten de kachel uit te zetten....
Dank. Had het misschien eerder op dit forum moeten delen maar niet aan gedacht. Die termijn van 5 dagen had ik inderdaad ook gezien online, maar aangezien wij het BE contract waarschijnlijk pas volgende week krijgen zullen we meer tijd krijgen ja. Vanuit het WE forum: op 1-11 over naar Eneco en meterstanden doorgeven voor 18-11. Deel heeft het dus pas 17-11 in de avond doorgegevenDJustin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:53:
[...]
Super bedankt voor je post. Ik zag dat je maar 1 duimpje had en maar 1 reactie, maar hopelijk wordt dit een redder voor mij.
Volgens enkele bronnen moet je bij een eind nota binnen 14 dagen doorgeven, maar bij overstappen binnen 5 dagen.

[Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 07:13]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Weet iemand de nieuwe tarieven nadat WE failliet was gegaan? Ik vind een stijging van meer dan 500% echt bizar. Ik had veel verwacht maar dit slaat toch werkelijk waar nergens op!
Hoe kan 1,36 worden gekwalificeerd als marktconform, terwijl je bij bijv. VF 0,37 betaalt!? Wat een vervelend bedrijf zeg.
Tegen de 0,50 per kWh is al hoog. Maar als dat het alternatief is van bestaande of nieuwe klanten van Budget Energie, dan is 1,37 voor een kWh natuurlijk bezopen.richard939 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:31:
Ik ben bang dat de prijzen toch correct zijn. Er is namelijk een verlenging aanbod beschikbaar, waarvan de prijzen ook absurd zijn:
[Afbeelding]
Dat kan toch haast niet kloppen?
Ik hou een slag om de arm / ik hoop dat dat een fout is.
Mijn slimme meter is vannacht niet uitgelezen, 29-04 om 04:00 is deze voor het laatst uitgelezen.
BE heeft dus geen actuele stand van de 30e van mij...
Tegen deze tarieven kunnen ze voor elke euro cent komen vechten, dit is minimaal 5x markt conform

[Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 30-12-2021 07:52]
Ik heb mijn netbeheerder al gevraagd mijn slimme meter op afstand uitlezen onmogelijk te maken.JanHenk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:46:
[...]
Tegen de 0,50 per kWh is al hoog. Maar als dat het alternatief is van bestaande of nieuwe klanten van Budget Energie, dan is 1,37 voor een kWh natuurlijk bezopen.
Dat kan toch haast niet kloppen?
Ik hou een slag om de arm / ik hoop dat dat een fout is.
[Voor 12% gewijzigd door richard939 op 30-12-2021 07:52]
Waar en hoe doe je dat? Misschien handig voor mede tweakers die hetzelfde willen doenrichard939 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:51:
[...]
Ik heb mijn netbeheerder al gevraagd mijn slimme meter op afstand uitlezen onmogelijk te maken.

Heb ik gisteren voor Liander gepost.dfader schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:54:
[...]
Waar en hoe doe je dat? Misschien handig voor mede tweakers die hetzelfde willen doen
Liander.nl en dan een account aanmaken,meter registreren etc dan gaan ze spullen opsturen als verificatie dus voor iedereen hier te laat

Er staat wel een topic op tweakers dat bij overgang naar een andere leverancier de blokkade automatisch ongedaan gemaakt wordt.
Edit: net gebeld met ze, per direct geblokkeerd, hulde

[Voor 22% gewijzigd door thefox154 op 30-12-2021 08:06]
Zie mijn bericht van gister. Je kan gewoon online bij je netwerkbeheerder aanvragen om het automatisch uitlezen van je slimme meter uit te zetten. Weet alleen niet of het nog op tijd is vandaag, lijkt me dat BE vandaag ergens gaat uitlezen? Wellicht eind van de dag pas?dfader schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:54:
[...]
Waar en hoe doe je dat? Misschien handig voor mede tweakers die hetzelfde willen doen
Hoe en waar kun je zien wanneer dit gedaan is?thefox154 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:51:
Mijn slimme meter is vannacht niet uitgelezen, 29-04 om 04:00 is deze voor het laatst uitgelezen.
BE heeft dus geen actuele stand van de 30e van mij...
Gewoon via je slimme meterJohnvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:03:
[...]
Hoe en waar kun je zien wanneer dit gedaan is?

Paar keer klikken/ingedrukt houden van knop (zal bij elke meter wel anders zijn) en dan kan je zien wanneer voor het laatst uitgelezen.
Tjah... Doorgeschoten marktwerking.Remko schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:20:
[...]
Als dit blijkt te kloppen is dit toch gewoon eigenlijk een vorm van oplichting / machtsmisbruik of hoe je het ook wilt noemen..
De gasprijs is m.b.t de huidige situatie redelijk, maar de energieprijs is gewoon vele malen de huidige inkoop!
Budget Energie heeft het meeste betaalt voor ons en mag nu volgens de regels 30 dagen doen wat ze willen. Vastrecht voor hele maand december rekenen (ipv naar rato voor 2 dagen). Fors hogere tarieven rekenen dan marktconform. Geen hond die ernaar kraait. Gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk overstapt (liefst binnen die 30 dagen al). En uiteraard automatische incasso van voorschot terugboeken (heb je immers geen machtiging voor gegeven, laat ze er maar voor werken).
Zojuist Enexis gebeld met betrekking tot bovenstaande, de medewerkster gaf aan dat het wel een aantal werkdagen kon duren voordat het doorgevoerd is. Nouja, en anders een paar weken zuinig aan doen, om BE zo min mogelijk te gunnen.ps3gamer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:03:
[...]
Zie mijn bericht van gister. Je kan gewoon online bij je netwerkbeheerder aanvragen om het automatisch uitlezen van je slimme meter uit te zetten. Weet alleen niet of het nog op tijd is vandaag, lijkt me dat BE vandaag ergens gaat uitlezen? Wellicht eind van de dag pas?
Bij mijn Stedin meter is me dit nog niet gelukt, wel heb ik een poging gedaan om deze online uit te laten zetten. Vrees dat het al te laat is:ps3gamer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:05:
[...]
Gewoon via je slimme meter![]()
Paar keer klikken/ingedrukt houden van knop (zal bij elke meter wel anders zijn) en dan kan je zien wanneer voor het laatst uitgelezen.
Edit: Wel stond ik al op de standaard instelling dat de meterstanden maar 1x per 2 maanden uitgelezen mochten worden (alleen vaker na mijn toestemming). Dus misschien dat dit toch nog wel werkt.Het automatisch doorgeven van de meterstanden is uitgezet
Binnen 24 uur is deze wijziging verwerkt. De meterstanden van de slimme meter worden dan niet meer automatisch doorgestuurd.
U ontvangt dan geen maandelijks overzicht van uw energieverbruik en u geeft uw meterstanden zelf door aan uw energieleverancier. Stedin maakt nog wel één keer per dag contact met de meter. Dit is vanwege technisch beheer van de meter, bijvoorbeeld voor het instellen van de klok, maar niet voor het doorsturen van uw meterstanden.
U kunt het automatisch doorsturen van de meterstanden altijd weer aanzetten.
Nu zo snel mogelijk ergens anders iets regelen...
[Voor 10% gewijzigd door sjakieman op 30-12-2021 08:45]
Ik heb hem vannacht om 2u uitgezet. Vanochtend werd ik wakker met een offline meter. Ik heb dus hoop.sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:36:
[...]
Bij mijn Stedin meter is me dit nog niet gelukt, wel heb ik een poging gedaan om deze online uit te laten zetten. Vrees dat het al te laat is:
[...]
Elke dag langer bij BE doet de kassa rinkelen met deze tarieven… Ook mooi van die curator/woordvoerder: het telkens over de gasprijzen hebben. Nu weten we waarom.
Echt misleidend van ze!marcelcee schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:40:
Heeft er al iemand een mail aan BE gestuurd om de levering op te zeggen? Of (ver)wachten jullie dat de nieuwe leverancier (bijv. Vattenfall) dit doet?
Elke dag langer bij BE doet de kassa rinkelen met deze tarieven… Ook mooi van die curator/woordvoerder: het telkens over de gasprijzen hebben. Nu weten we waarom.
Zo zat ik ook te denken. Gas bespreken en met elektra geld ophalen.
Ik heb via Twitter een tweet naar de politiek gestuurd.
Zal niet veel uithalen. Maar we moeten geluid blijven geven.
Het is te bizar.
Overigens is bij VF in mijn overzicht sinds vandaag een groen vinkje bij “contract is opgezegd”. Dan zou m’n contract 2-1-22 ingaan.
Kan BE nog moeilijk gaan doen?
Ik kan niet inloggen bij BE, meerdere keren ww opgevraagd.
Zo ziet het er bij mij nog uit. Geen idee of ik moet bellen om af te stemmen dat de overstap zo snel mogelijk plaats vindt, of dat ik dan slapende honden wakker maak.MGJB1989 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:46:
[...]
Echt misleidend van ze!
Zo zat ik ook te denken. Gas bespreken en met elektra geld ophalen.
Ik heb via Twitter een tweet naar de politiek gestuurd.
Zal niet veel uithalen. Maar we moeten geluid blijven geven.
Het is te bizar.
Overigens is bij VF in mijn overzicht sinds vandaag een groen vinkje bij “contract is opgezegd”. Dan zou m’n contract 2-1-22 ingaan.
Kan BE nog moeilijk gaan doen?
Ik kan niet inloggen bij BE, meerdere keren ww opgevraagd.
Daarnaast is het bijna goedkoper om buiten de deur te gaan eten dan op inductie te koken

[Voor 4% gewijzigd door marcelcee op 30-12-2021 08:52]
Lekker laten staan zo. Je ziet het vanzelf wel. Mocht het niet kunnen dan zullen ze de start opschuiven. Het is in Nederland niet mogelijk om tegelijk bij 2 leveranciers te zitten, overstap systeem werkt vloeiend.marcelcee schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:51:
[...]
Zo ziet het er bij mij nog uit. Geen idee of ik moet bellen om af te stemmen dat de overstap zo snel mogelijk plaats vindt, of dat ik dan slapende honden wakker maak.
[Afbeelding]
Hee, heb jij geen stap ertussen dat je oude energiecontract is opgezegd?marcelcee schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:51:
[...]
Zo ziet het er bij mij nog uit. Geen idee of ik moet bellen om af te stemmen dat de overstap zo snel mogelijk plaats vindt, of dat ik dan slapende honden wakker maak.
[Afbeelding]
Hoe weet je dat deze uit staat? Zie je dat op je meter of online?DJustin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:40:
[...]
Ik heb hem vannacht om 2u uitgezet. Vanochtend werd ik wakker met een offline meter. Ik heb dus hoop.
Bij mij is de stand voor het laatst op 29-12 om 10:00 uitgelezen zie ik.
Had gister 23uur nog gekeken op VF, ook nog maar 2 vinkjes. Nu dus 3. Maar al waren het er 2, ik zou niet bellen…marcelcee schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:51:
[...]
Daarnaast is het bijna goedkoper om buiten de deur te gaan eten dan op inductie te koken![]()
[Afbeelding]
Jammer dat de restaurants gesloten zijn… moet je buiten zitten eten.
Het is te erg voor woorden.
Wat kunnen we collectief gaan doen mensen?
Dit kan niet 1 iemand op zich nemen of ieder voor zich.
Nee dat vind ik dus ook zo vreemd en geeft mij twijfel of e.e.a. wel goed gaat. Maar heb een keer gebeld met VF en een keer gechat om te vragen of de overstap per 1-1-2022 geregeld was, ja zeiden beide medewerkers. Tja, dan weet ik het verder ook niet.Stefan H schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:52:
[...]
Hee, heb jij geen stap ertussen dat je oude energiecontract is opgezegd?
Hij zei letterlijk dat ze "zomaar wat ingevuld hebben" totdat de echte tarieven bekend zijn. Maar mijn vraag om te weten wat ik vandaag betaal was blijkbaar heel erg raar. "Want ze rekenen per jaar af???"
Dus ja. Daar heb je helemaal niets aan
[Voor 7% gewijzigd door basdej op 30-12-2021 09:20]
Hoi.

Klopt.zx9r_mario schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:16:
Zomaar wat ingevuld? BE wordt intussen compleet afgemaakt in social media.
SP is er mee bezig.
Heb hun aandacht getrokken.
(Laten we geen politieke discussies gaan houden hier)
Ookal is het maar concept tarief.
Dan nog, zo ga je niet met de consumenten om. Wij zijn afhankelijk van ze. En dat weten ze maar al te goed.
Goedemorgen. Wat een vervelende situatie. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de tarieven zijn die je gaat betalen bij Budget energie?
Ik kan het contract nu niet voor je vervroegen omdat de aansluitingen momenteel geblokkeerd zijn. 15 Januari worden deze weer vrij gegeven en dan zouden wij eventueel kunnen kijken of het contract vervroegd van start kan gaan
Goede actie! M.i. vooral goed om hier op een brede ruchtbaarheid aan te geven, of politiek, of pers. Iemand toevallig connecties bij een krant of ander medium?MGJB1989 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:27:
[...]
Klopt.
SP is er mee bezig.
Heb hun aandacht getrokken.
(Laten we geen politieke discussies gaan houden hier)
Ookal is het maar concept tarief.
Dan nog, zo ga je niet met de consumenten om. Wij zijn afhankelijk van ze. En dat weten ze maar al te goed.

Anyway ik heb aan hem gevraagd per wanneer ik kan opzeggen, en volgens hem kan dat per direct. De 30 dagen opzegtermijn hanteren ze dus niet.
Hoi.
• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
• De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.