*knip* We gaan het hier niet hebben over frauderen met meterstanden.
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 13:19 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 13:19 ]
Ik wil niet alle klantenservice medewerkers over één kam scheren, maar in de praktijk blijkt toch vaak dat de antwoorden op dezelfde vraag per medewerker verschillen. Van sommigen heb ik indruk dat ze je echt proberen te helpen. Anderen zwetsen maar raak. Alles om klant binnen te halen en klaar, rest afwimpelen.sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:25:
[...]
...
Maar goed, het is me de afgelopen dagen wel duidelijk dat de medewerkers op de klantenservice bij de verschillende energieleveranciers niet al te veel kennis hebben dus ik reken nergens op.
Ik heb net mijn leveringsovereenkomst van Coolblue binnen gehad met startdatum 21 januari. Dit kon ik vervroegen naar 6 januari als ik af zag van mijn bedenktijd. Volgens hem was er geen blokkade op mijn account en zou dit zeker goed gaan. Coolblue is trouwens goed bereikbaar, binnen een minuut heb je iemand aan de lijn.Masimo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:57:
[...]
Ik wil niet alle klantenservice medewerkers over één kam scheren, maar in de praktijk blijkt toch vaak dat de antwoorden op dezelfde vraag per medewerker verschillen. Van sommigen heb ik indruk dat ze je echt proberen te helpen. Anderen zwetsen maar raak. Alles om klant binnen te halen en klaar, rest afwimpelen.
[ Voor 5% gewijzigd door sjakieman op 30-12-2021 10:11 ]
Anoniem: 1271350
Precies.. Maar intussen hebben ze wel 30k klanten bestolen. Tenzij mensen niet betalen en het tot een rechtzaak laten komen, die zou ze wel eens hard terug kunnen fluiten.Mikrubluk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:59:
De huidige prijs per 1 kWh ligt rond de 0.50 cent. BE zal heus niet op 1.36 per kWh gaan zitten. Dit is totaal niet marktconform en realistisch. Ook weten ze dan ook dat de klanten allemaal direct zullen vertrekken.
[ Voor 11% gewijzigd door Johnvh op 30-12-2021 10:04 ]
Dit staat ook op de site van BE.Johnvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:04:
Ik heb Budget Energie gebeld en voor optie 0 gekozen. Ik heb geen medewerker gesproken maar een paar dingen die me opvallen uit het bandje dat je op dat moment hoort.
- Het elektra tarief kan iedere maand aangepast worden.
- Uiterlijk 7 januari krijgen we een e-mail met daarin de tarieven. Voor die datum kunnen ze de tarieven niet bevestigen.
De variabele tarieven op stroom kunnen vanaf 1 januari (overmorgen) dus weer anders zijn?
Vooral de laatste zin geeft ergens hoop. Al is het natuurlijk bizar dat we momenteel deze berichten lezen op apparaten die stroom verbruiken zonder dat we weten hoeveel dit ons kost.
Je moet optie 2 kiezen om iemand aan de lijn te krijgen.Johnvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:04:
Ik heb Budget Energie gebeld en voor optie 0 gekozen. Ik heb geen medewerker gesproken maar een paar dingen die me opvallen uit het bandje dat je op dat moment hoort.
- Het elektra tarief kan iedere maand aangepast worden.
- Uiterlijk 7 januari krijgen we een e-mail met daarin de tarieven. Voor die datum kunnen ze de tarieven niet bevestigen.
De variabele tarieven op stroom kunnen vanaf 1 januari (overmorgen) dus weer anders zijn?
Vooral de laatste zin geeft ergens hoop. Al is het natuurlijk bizar dat we momenteel deze berichten lezen op apparaten die stroom verbruiken zonder dat we weten hoeveel dit ons kost.
Hoi.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik geloof dit soort bedrijven echt niet op hun blauwe ogen. De ex klanten van Welkom Energie werden ook flink uitgeknepen door Eneco. Zou niet inzien waarom het voor ons andere zou zijn.Mikrubluk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:08:
[...]
Dit staat ook op de site van BE.
Vóór 7 januari 2022 ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw nieuwe contract, tarieven en termijnbedrag. Het gastarief baseren we op uw huidige tarief. En daar bovenop rekenen we een kleine opslag. Uw gastarief zetten we vast voor een bepaalde periode. Voor elektriciteit bieden we u een nieuw tarief. Dit tarief wijzigt maandelijks.
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen met de tarieven, maar we gaan het uiteraard zien.
Mijn slimme meter van Stedin heb ik iets na half 9 online uitgezet. Weet niet precies wanneer het verwerkt is maar inmiddels staat deze uit. Dit gaat dus inderdaad veel sneller dan de aangegeven 24 uur. De laatst uitgelezen stand is van 29-12-2021 om 10:00.DJustin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:40:
[...]
Ik heb hem vannacht om 2u uitgezet. Vanochtend werd ik wakker met een offline meter. Ik heb dus hoop.
Top! Dan weet je in ieder geval zeker dat Budget Energie je meterstanden nog niet heeft opgevraagd.sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:17:
[...]
Mijn slimme meter van Stedin heb ik iets na half 9 online uitgezet. Weet niet precies wanneer het verwerkt is maar inmiddels staat deze uit. Dit gaat dus inderdaad veel sneller dan de aangegeven 24 uur. De laatst uitgelezen stand is van 29-12-2021 om 10:15.
[ Voor 8% gewijzigd door patjuh1 op 30-12-2021 10:28 ]
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Dat is gek want bij mij konden ze absoluut niet zeggen wat de prijzen moesten zijn, dat kon pas vanaf 7 januari.patjuh1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:24:
geen paniek!
ik heb zojuist met budget energie gebeld
het lijkt erop dat ze een typfout hebben gemaakt en dat de tarieven 0,34 en 0,36 cent moeten zijn. dat is nog redelijk!
Hoi.
Anoniem: 1271350
Heb je dat ook opgenomen?. Klinkt mij weer een callcenter medewerker die denkt dta kan niet kloppen... 36 cent excl belasting is wel een normale prijs. Incl belasting zou wel erg laag zijn met het huidige variable tariefpatjuh1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:24:
geen paniek!
het lijkt erop dat ze een typfout hebben gemaakt en dat de tarieven 0,34 en 0,36 cent moeten zijn. dat is nog redelijk!
Een typfout kan natuurlijk altijd gebeuren... Maar in zo'n situatie waar iedereen op deze tarieven zit te wachten? Wat een amateurisme! Voor 35 cent had ik anders niet zoveel haast gehad en had ik bij een goede aanbieding eventueel nog kunnen blijven. Maar nu door deze typfout vanmorgen direct een nieuw contract (per 6 januari) ergens anders geregeld. Zo'n typfout kost ze veel klanten en levert daarbij ook nog eens veel imagoschade op.patjuh1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:24:
geen paniek!
nu maar hopen dat dit klopt!!
ze heeft het echt speciaal nagevraagd. Wat heeft zij er aan om te liegen? Het bedrag wat nu in de budget energie omgeving staat is ook wel heel extreem.Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:30:
[...]
Heb je dat ook opgenomen?. Klinkt mij weer een callcenter medewerker die denkt dta kan niet kloppen... 36 cent excl belasting is wel een normale prijs. Incl belasting zou wel erg laag zijn met het huidige variable tarief
Anoniem: 374460
Mag ik vragen bij welke leverancier? En kan je dan gewoon zeggen 6 januari laten ingaan? Ik dacht dat we vaststonden tot 13 januari?sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:33:
[...]
Een typfout kan natuurlijk altijd gebeuren... Maar in zo'n situatie waar iedereen op deze tarieven zit te wachten? Wat een amateurisme! Voor 35 cent had ik anders niet zoveel haast gehad en had ik bij een goede aanbieding eventueel nog kunnen blijven. Maar nu door deze typfout vanmorgen direct een nieuw contract (per 6 januari) ergens anders geregeld. Zo'n typfout kost ze veel klanten en levert daarbij ook nog eens veel imagoschade op.
Eerst op papier zien, dan geloven. Het kan nog alle kanten op gaan.patjuh1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:24:
geen paniek!
nu maar hopen dat dit klopt!!
Heftig. Ik denk dat wij Fenor alumni ook soortgelijke prijzen gaan zien.Cmkl75 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:39:
Ik zie dat ik een verlengingsaanbod van hun heb gekregen voor norm0,49 en dal 0,44 en gas 1,95
Vind het nog steeds extreem hoge tarief voor gas
Hmm ook duidelijk voor mij dus vanaf 13 januari als startdatum gevenBeun__de__Haas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:48:
VF geeft mij nu op WhatsApp het volgende aan wanneer ik vraag om per direct mijn contract te laten in gaan:
Goedemorgen, ik begrijp dat je graag wil weten of je contract per direct in kan gaan.
Dit is niet mogelijk. De eerste mogelijkheid is 13 januari, eerder lukt helaas niet omdat je eerst wordt overgedragen naar Budget Energie.
Dat is raar. Bij mij lukte dat nog vanochted, mijn contract gaat nu in vanaf 1 jan ipv 6 jan. Ze zeiden dat ik wettelijk opzegtermijn had afgezegd oid.Beun__de__Haas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:48:
VF geeft mij nu op WhatsApp het volgende aan wanneer ik vraag om per direct mijn contract te laten in gaan:
Goedemorgen, ik begrijp dat je graag wil weten of je contract per direct in kan gaan.
Dit is niet mogelijk. De eerste mogelijkheid is 13 januari, eerder lukt helaas niet omdat je eerst wordt overgedragen naar Budget Energie.
Rustig nou maar allemaal voordat we de klantenservice van alle energiemaatschappijen tot waanzin drijven. Wacht eerst maar even tot we inderdaad volledig zijn overgedragen aan Budget Energie. We hebben nu nog steeds de blokkade vanuit de vensterperiode van Fenor. Gewoon even paar dagen wachten tot alles rond is met Budget Energie. Dan kan je evt proberen om eerder over te stappen, maar gaat nu nog niet lukken.Beun__de__Haas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:48:
Toen ik vanochtend belde kon dat inderdaad ook, 3 januari zou het dan zijn bij mij. Zal straks thuis nog eens bellenBobbyHoppy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:52:
[...]
Dat is raar. Bij mij lukte dat nog vanochted, mijn contract gaat nu in vanaf 1 jan ipv 6 jan. Ze zeiden dat ik wettelijk opzegtermijn had afgezegd oid.
Zelfde bij mij (gisteren gevraagd via de chat). Alleen hebben ze het bij mij op 12 januari gezet. Zal me niets verbazen als vattenfall (en BE) hun helpdesk hebben uitbesteed en dat die externe partijen verschillende informatie en protocollen hebben waardoor iedereen een ander antwoord krijgt. Heb zelf ook bij zo'n partij gewerkt een tijd geleden voor vereniging eigen huis. We wisten wel veel, maar niet alles (wat dan uiteraard ook weer leidde tot verwarring; "maar jij bent toch van vereniging eigen huis dus je moet dat toch wel weten"Beun__de__Haas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:48:
Bij Coolblue, zie mijn eerdere bericht van 10:01:Anoniem: 374460 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:41:
[...]
Mag ik vragen bij welke leverancier? En kan je dan gewoon zeggen 6 januari laten ingaan? Ik dacht dat we vaststonden tot 13 januari?
Ik heb net mijn leveringsovereenkomst van Coolblue binnen gehad met startdatum 21 januari. Dit kon ik vervroegen naar 6 januari als ik af zag van mijn bedenktijd. Volgens hem was er geen blokkade op mijn account en zou dit zeker goed gaan. Coolblue is trouwens goed bereikbaar, binnen een minuut heb je iemand aan de lijn.
Ik wacht de eventuele nieuwe tarieven bij Budget Energie niet meer af.
ik heb 5-1 staan. Laat het nog zo even staan, even ervan uitgaande dat er typefouten bij BE zijn gemaakt. Dan valt de schade nog mee voor een weekje.Beun__de__Haas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:53:
[...]
Toen ik vanochtend belde kon dat inderdaad ook, 3 januari zou het dan zijn bij mij. Zal straks thuis nog eens bellen
Bij mij staat er dit:Cmkl75 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:23:
Beste mensen
Zie net als ik inlog op mijn budgetenerg pagina dat mijn contract eindigt op 15 februari echt bizar !
Startdatum: 30-12-2021
Einddatum: 15-10-2022
Vaste leveringskosten worden per gehele kalendermaand berekend, ook als u maar een gedeelte van de maand klant bent. Start of eindigt u het contract dus pas later dan de 1e van de maand, dan betaalt u de gehele maand.
Er staat gewoon "variabel contract" bij mij op datzelfde scherm maar wel met een einddatum.robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:12:
[...]
Bij een variabel contract staat geen einddatum. Heb je dan geen variabel contract gekregen?
Wij leveren u: Stroom & GasType
contract: Variabel
Startdatum: 30-12-2021
Einddatum: 15-10-2022
Beetje verlate reactie, maar in MijnStedin kon ik dit zien.sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:56:
[...]
Hoe weet je dat deze uit staat? Zie je dat op je meter of online?
Bij mij is de stand voor het laatst op 29-12 om 10:00 uitgelezen zie ik.
Wat een zootje. Bij mij staat het anders.TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:19:
[...]
Er staat gewoon "variabel contract" bij mij op datzelfde scherm maar wel met een einddatum.
[...]
Check eens https://mijn.budgetthuis.nl/energie/overzichtrobbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:23:
[...]
Wat een zootje. Bij mij staat het anders.
[Afbeelding]
Wow. Met die prijzen kun je nog beter wat zonnepanelen installeren.robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:23:
[...]
Wat een zootje. Bij mij staat het anders.
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door ReLight op 30-12-2021 12:09 ]
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Maar waarom fictieve tarieven? Ik geloof er geen zak van dat dit pure willekeur is. Zie het nog wel gebeuren dat ze iedereen nu even met die 1,36 om de oren slaan om dan over een week aan te kondigen dat het 1,16 is en dan denken veel mensen toch, och dat valt dan nog wel mee...patjuh1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:07:
ondertussen communiceert Budget het volgende
[Afbeelding]
Ik geloof best dat Budget Energie die tarieven ook nog niet weet. Ze moeten immers waarschijnlijk die energie nog inkomen voor die 30.000 klanten want kan mij niet voorstellen dat hun huidige termijncontracten 30.000 nieuwe aansluitingen kunnen dekken.Homeland schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:09:
[...]
Maar waarom fictieve tarieven? Ik geloof er geen zak van dat dit pure willekeur is. Zie het nog wel gebeuren dat ze iedereen nu even met die 1,36 om de oren slaan om dan over een week aan te kondigen dat het 1,16 is en dan denken veel mensen toch, och dat valt dan nog wel mee...
HD4Life @ Full-HD
Sp, Renske Leijten en Sandra Beckerman.ReLight schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:08:
Wie de politiek & media zou er gecontact moeten hiervoor? Gezamenlijk gaat dat zeker beter.
Fenor is failliet en Budget Energie heeft het klantbestand overgenomen. Niet per 17-8 uiteraard, maar zal wel fout in systeem zijn gekomen. Niet te druk over maken wat er bij Liander in systeem staat, anders komt er nog meer paniek in dit topic.Lwd10 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:16:
Ook hier een gedupeerde. Ik heb een Fenor contract vanaf 11-8-2021. Vanwege jullie adviezen, de slimme meter uitgezet via Liander en de klantenservice medewerker heeft het per direct uitgezet.
Daarbij gevraagd naar wie nu mijn energieleverancier is, in het systeem staat vanaf 30-12 Vattenfal en als ik inlog bij Vattenfal zie ik daar ook een groen vinkje bij 30-12.
Alleen tot mijn grote verbazing, geeft Liander aan dat Fenor vanaf 11-8 energieleverancier was maar na 17-8 is het overgenomen door BudgetEnergie? Tot nu toe heb ik maandelijks betaald aan Fenor en nooit BudgetEnergie.
Weet iemand hoe dit mogelijk is?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 13:47 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 14:06 ]
[ Voor 12% gewijzigd door robbies op 30-12-2021 14:44 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 16:17 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 16:19 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 16:40 ]
Ik heb dezelfde prijzen en datum van 15 januari, maar die datum klopt bij mij niet. Misschien is dit ook iets "standaards". Mijn vast contract bij Fenor loopt namelijk tot 2 januari, dat heb ik zwart op wit.robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:24:
Bij mij staan nu ook de 9,9999 bedragen. Maar ik mag ook verlengen. Mijn contract verloopt 15-1-2022 (tenminste dat staat bij het aanbod) en dit zijn dan de bedragen voor die verlengingsdeal.
[Afbeelding]
Misschien zijn deze tarieven een indicatie van de tarieven die we op 7 januari te horen krijgen.
Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■
Fenor is door de hoge energieprijzen in de financiële problemen gekomen. U heeft hier van hen al bericht over ontvangen. Wij nemen alle klanten van Fenor over. Dit betekent dat u per 30 december 2021 klant bent van Budget Energie. Op die manier bent u zeker van de levering van stroom. Én wij zorgen voor een soepele overgang.
Over Budget Energie
We stellen ons eerst graag even voor. Wij zijn Budget Energie, opgericht in 2011 en onderdeel van Budget Thuis. We leveren aan ruim 700.000 huishoudens 100% groene stroom en gas. We snappen dat niemand zich druk wil maken om energie. We zorgen dat het werkt en u er geen omkijken naar heeft. Dat doen we al vele jaren tegen een zo laag mogelijke prijs.
De levering van stroom wordt niet onderbroken
Per 30 december is Budget Energie uw nieuwe energieleverancier. De levering van Fenor wordt op diezelfde dag stopgezet. Op deze manier wordt de levering niet onderbroken: u blijft altijd voorzien van stroom. Wij ontvangen van Fenor uw gegevens, hier hoeft u zelf niets voor te doen.
Uw tarieven en contract
We maken een nieuw contract voor u op, met nieuwe tarieven voor stroom. Deze tarieven staan niet vast voor een bepaalde periode en wijzigen maandelijks.
Helaas kunnen we u niet dezelfde tarieven bieden als bij uw vorige contract. Wij moeten nu bijkopen in de huidige markt waarin hogere tarieven worden gerekend voor energie. Uiteraard doen we ons best om de tarieven zo laag mogelijk te houden. De tarieven zijn nu nog niet bekend. Uiterlijk 7 januari 2022 krijgt u van ons een e-mail met daarin uw nieuwe tarieven, termijnbedrag en contract.
Wat u van ons kunt verwachten
• Op 30 december 2021 starten we de levering op uw adres.
• Uiterlijk 7 januari 2022 krijgt u uw tarieven, termijnbedrag en contract per e-mail.
• Als u een slimme meter heeft lezen we uw meterstanden uit. Anders krijgt u een verzoek per e-mail om uw meterstanden door te geven.
Overstappen?
Wilt u overstappen? De ACM heeft bepaald dat in deze situatie een overgangsperiode van 30 dagen van toepassing is. In deze periode mag u een overstap bij een andere energieleverancier aanvragen, maar deze mag nog niet plaatsvinden. Dit mag wel vanaf 30 januari 2022. We brengen geen boete in rekening. U hoeft dit overigens niet aan ons door te geven. Wij horen van de overstap via uw nieuwe leverancier.
Vragen over deze overgang
Voor vragen over uw voormalige contract, zoals over uw betalingen, facturen en eindnota, verwijzen we u naar de klantenservice van Fenor. Zij blijven voorlopig nog bereikbaar. Heeft u vragen voor ons? We adviseren u eerst de e-mail van volgende week af te wachten. Hierin vindt u meer informatie. Daarnaast vindt u hier veelgestelde vragen en antwoorden.
We hopen u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Wij gaan verder voor u aan de slag, u hoeft zelf niets te doen.
De vraag blijft nog of het 'echt' niet mogelijk is om over te stappen voor 30 januari of alleen niet de bedoeling.Kevv1990 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:16:
Net een mail van Budget Energie ontvangen voor de overname van Fenor. In de mail staat dat per 30 januari we mogen overstappen en dat BE geen boete in rekening brengt.
De hele mail:
[...]
Volgens de helpdesk geldt deze termijn niet, zie hieronder:sonna schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:22:
[...]
De vraag blijft nog of het 'echt' niet mogelijk is om over te stappen voor 30 januari of alleen niet de bedoeling.
En of dus de toezegging voor geen overstap boete alleen geldt voor een overstap eind januari of ook voor een overstap eerder in januari.
Het blijft vreemd dat ze je gewoon op een hoog tarief kunnen zetten je het maar te dulden hebt. Die wet mag wel geëvalueerd worden na deze energie crisis..
@basdej Dit heb je vast niet opgenomen? Of wel?basdej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:48:
Zojuist nog een belletje ontvangen van Budget Energie, met een kerel die wilde weten hoe ik die prijs had gezien![]()
Anyway ik heb aan hem gevraagd per wanneer ik kan opzeggen, en volgens hem kan dat per direct. De 30 dagen opzegtermijn hanteren ze dus niet.
Anoniem: 512943
Dat is inderdaad vreemd. Dat stond inderdaad in de brief van de curator en is ook logisch. In de verwarring zal het misgegaan zijn. Aankaarten bij Engie lijkt me de aangewezenweg, met hen heb je immers een contract (wat ze nu niet nakomen).RoFreek schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:01:
Goedemiddag,
Ik zou per 29 december overgaan naar Engie. Dit is al op 30 9 geregeld. Nu schetst mijn verbazing dat ik toch per vandaag naar BE overgegaan ben, ondanks dat de curator noemde dat eerder gemaakte overgangen wel zou moeten kunnen. Engie gaf aan dat Stedin mijn aansluiting niet vrij kon geven aan hen. Iemand anders ook een dergelijke ervaring of tips wat ik kan doen.
Denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat.fieldspaniel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
Goedemiddag,
Volgens mij is het nederlands recht van toepassing en mag "iemand" je niet zomaar een (nieuw) contract bevestigen zonder dat je hierover met elkaar eens bent, ACM of niet. Helemaal als consument sta je hier sterk.
Van een blanco cheque kan geen sprake zijn, dat zou mooi worden
Daarnaast is de wet persoongegevens van toepassing, je gegevens mogen niet zomaar verkocht of beschikbaar gesteld worden aan derden en helmaal geen automatische incasso's
Eens kijken hoe Budget Energie en de curator hierop reageren
Fijne avond wordt Vervolgd
J
De vraag blijft of nieuwe contracten al voor 13 januari ingaan, of het nu Vattenfall, Energiedirect of een andere leverancier is. Ik denk dat we tot 1-1-22 moeten wachten totdat de eerste tweakers die snel een nieuw contract hebben afgesloten na bekendmaking faillissement wel of niet daadwerkelijk over gezet worden...thewl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:59:
Hier ook een Fenor klant. Op de dag dat Fenor faillissement aanvroeg belde mijn vorige leverancier (Energie Direct) mij voor een voorstel voor een nieuw energie contract. Toen ik vertelde dat ik bij Fenor zat leek hij bijna van zijn stoel te vallen. Al weet je nooit zeker of hij dat echt niet wist..
Ik wist het toen nog niet, en kende de consequenties ook niet. Ik stap elk jaar over en had een zeer laag termijnbedrag van 55,-. Nu verbruik ik ook heel weinig. Die dag was het goedkoopste aanbod op gaslicht iets van 160,-. E D gaf een voorstel van 110,- per maand, en zou het dan binnen 2 weken in laten gaan. Na het lezen van boze "Eneco" klanten heb maar ingestemd. 3 januari gaat het contract in dus ik zit wel 4 dagen bij Budget Energie. Maar het lijkt me het minst erge scenario. Heb al foto's gemaakt van de meterstanden.
Meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ik lees met aandacht mee voor tips hier.
Mijn ingangsdatum stond eerst op 6 januari bij de Vattenfall 3 jaar deal (ex Fenor). Zojuist te horen gekregen dat ze per 3 januari over kunnen sluiten. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk gaat lukken… het is in ieder geval we aangepast bij de voortgang op de Vattenfall website. Vattenfall betaald de eventuele boete van 250€.sjdjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:18:
[...]
De vraag blijft of nieuwe contracten al voor 13 januari ingaan, of het nu Vattenfall, Energiedirect of een andere leverancier is. Ik denk dat we tot 1-1-22 moeten wachten totdat de eerste tweakers die snel een nieuw contract hebben afgesloten na bekendmaking faillissement wel of niet daadwerkelijk over gezet worden...
[ Voor 8% gewijzigd door Reticulum op 30-12-2021 19:24 ]
Ik heb het hier gelezen inderdaad ja. Van Energie Direct alleen nog maar contractbevestiging gekregen tot nu toe. Ik zal updates melden hier.sjdjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:18:
[...]
De vraag blijft of nieuwe contracten al voor 13 januari ingaan, of het nu Vattenfall, Energiedirect of een andere leverancier is. Ik denk dat we tot 1-1-22 moeten wachten totdat de eerste tweakers die snel een nieuw contract hebben afgesloten na bekendmaking faillissement wel of niet daadwerkelijk over gezet worden...
Nu de ACM de leveringsvergunning al per morgen intrekt ipv de eerder genoemde 13 januari zou dit ook de weg vrij kunnen maken voor eerder overstappen. Zie eerder bericht hierboven van @fieldspanielsjdjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:18:
[...]
Morgen maar even bellen met *knip* de medewerkers van Budget om de plooien glad te strijken. Hun tarief klopt niet (behalve de software gore weiger ik ook hun eenzijdige wijziging in de eerste plaats) en hun FAQ liegt over de overstaptijd. Ik dien mijn contract uit, en dat doe ik onder de voorwaarden die indertijd gesteld zijn.9. Voor het faillissement had ik mijn energiecontract bij FENOR al opgezegd. De einddatum is komende week / dagen?
Uw opzegging van vóór datum van het faillissement van FENOR blijft geldig. Uw energiecontract loop dan af conform uw eigen opzegging. De overzetting naar een nieuwe energieleverancier heeft u dus zelf al geregeld vóór datum van het faillissement. Uiteindelijk gaat u automatisch over naar de door u gewenste en zelf gekozen energieleverancier. Indien door uw eigen opzeggen (dus van voor datum van het faillissement) uw energiecontract eindigt gedurende de vensterperiode (dus bijvoorbeeld einde contract op 28 december 2021) of na deze vensterperiode (dus bijvoorbeeld einde contract op 1 februari 2022) dan is het denkbaar dat u nog een korte tijd energie geleverd krijgt door een nieuwe energieleverancier zoals aangewezen door de curator of het ACM, maar uiteindelijk gaat u dus wel over naar de door u gewenste en zelf gekozen energieleverancier. U krijgt in ieder geval altijd energie geleverd.
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2021 21:14 . Reden: Onconstructief deel uit reactie verwijderd. ]
ユレゲヌ
Met een stroomoverschot zou dat zeker mooi worden! De rollen zijn dan omgedraaid. Nou was ik eigenlijk van plan om voor stroom naar Eneco te gaan. Zou BE ook alleen gas aanbieden?fieldspaniel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
Goedemiddag,
Volgens mij is het nederlands recht van toepassing en mag "iemand" je niet zomaar een (nieuw) contract bevestigen zonder dat je hierover met elkaar eens bent, ACM of niet. Helemaal als consument sta je hier sterk.
No offence... maar deze discussie loopt al sinds het faillissement van WE en er is niks uit gekomen. En er is ook niks veranderd.fieldspaniel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
Goedemiddag,
Daarnaast is de wet persoongegevens van toepassing, je gegevens mogen niet zomaar verkocht of beschikbaar gesteld worden aan derden en helmaal geen automatische incasso's
Eens kijken hoe Budget Energie en de curator hierop reageren
Fijne avond wordt Vervolgd
J
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 30-12-2021 23:00 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Fred_Pokey op 30-12-2021 22:46 ]
Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■
[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 10:21 ]
Ik heb behalve de algemene tarievenmail voor die bestemd lijkt te zijn voor alle flexibeltarief klanten ook een "welkom bij Budget Energie" mail gekregen (rond 17:30).Fred_Pokey schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:45:
Ik heb die mail ook ontvangen en die komt bij mij niet over als een mail die specifiek naar de ex-Fenor klanten is gestuurd.
Het lijkt juist op een algemene tariefswijzigingsmail die naar alle BE klanten met een variabel contract is gestuurd. Er wordt niet gesproken over Fenor en de knop die naar het verlengingsaanbod gaat, is bij mij gevuld met hetzelfde onzinbedrag als vanochtend.
In de eerdere email die we ontvangen hebben, staat duidelijk dat onze tarieven voor 7 januari bekend zijn. Dat staat met uitleg (inkoop e.d.) ook in de Fenor FAQ op de website van BE. Ik kan me niet voorstellen, dat onze tarieven dan opeens op 30 december tóch bekend zijn.
Al met al maakt BE een aardig potje van de communicatie....
Waarschijnlijk omdat mijn Fenor contract voor 30 januari zou eindigen is de paragraaf over de tarieven iets anders dan die van @Kevv1990. Ik vind de prijsvastperiode tot 15-01-2022 vreemd. Mijn contract zou 22e eindigen. Ik heb mijn Vattenfall contract heb ik laten ingaan op 13-01-2022. Hierop nog geen reacties ontvangen, contract is verstrekt zoals aangevraagd. Ik ga nog proberen dat te vervroegen.Beste meneer/mevrouw Dopski,
Fenor is door de hoge energieprijzen in de financiële problemen gekomen. U heeft hier van hen al bericht over ontvangen. Wij nemen alle klanten van Fenor over. Dit betekent dat u per 30 december 2021 klant bent van Budget Energie. Op die manier bent u zeker van de levering van energie. Én wij zorgen voor een soepele overgang.
Over Budget Energie
We stellen ons eerst graag even voor. Wij zijn Budget Energie, opgericht in 2011 en onderdeel van Budget Thuis. We leveren aan ruim 700.000 huishoudens 100% groene stroom en gas. We snappen dat niemand zich druk wil maken om energie. We zorgen dat het werkt en u er geen omkijken naar heeft. Dat doen we al vele jaren tegen een zo laag mogelijke prijs.
De levering van energie wordt niet onderbroken
Per 30 december is Budget Energie uw nieuwe energieleverancier. De levering van Fenor wordt op diezelfde dag stopgezet. Op deze manier wordt de levering niet onderbroken: u blijft altijd voorzien van stroom en gas. Wij ontvangen van Fenor uw gegevens, hier hoeft u zelf niets voor te doen.
Uw tarieven en contract
We maken een nieuw contract voor u op, met een nieuw tarief voor stroom en gas. Uw tarief voor gas zetten we vast tot en met 15-1-2022. Deze datum ligt zo dicht mogelijk bij de einddatum van uw voormalige contract bij Fenor. Het gastarief baseren we op uw huidige tarief. En daar bovenop rekenen we een kleine opslag. Voor stroom bieden we u een nieuw tarief. Dit tarief staat niet vast voor een bepaalde periode en wijzigt maandelijks.
Helaas kunnen we u niet dezelfde tarieven bieden als bij uw vorige contract. Wij moeten nu bijkopen in de huidige markt waarin hogere tarieven worden gerekend voor energie. Uiteraard doen we ons best om de tarieven zo laag mogelijk te houden. De tarieven zijn nu nog niet bekend. Uiterlijk 7 januari 2022 krijgt u van ons een e-mail met daarin uw nieuwe tarieven, termijnbedrag en contract.
Wat u van ons kunt verwachten
• Op 30 december 2021 starten we de levering op uw adres.
• Uiterlijk 7 januari 2022 krijgt u uw tarieven, termijnbedrag en contract per e-mail.
• Als u een slimme meter heeft lezen we uw meterstanden uit. Anders krijgt u een verzoek per e-mail om uw meterstanden door te geven.
Overstappen?
Wilt u overstappen? De ACM heeft bepaald dat in deze situatie een overgangsperiode van 30 dagen van toepassing is. In deze periode mag u een overstap bij een andere energieleverancier aanvragen, maar deze mag nog niet plaatsvinden. Dit mag wel vanaf 30 januari 2022. We brengen geen boete in rekening. U hoeft dit overigens niet aan ons door te geven. Wij horen van de overstap via uw nieuwe leverancier.
Vragen over deze overgang
Voor vragen over uw voormalige contract, zoals over uw betalingen, facturen en eindnota, verwijzen we u naar de klantenservice van Fenor. Zij blijven voorlopig nog bereikbaar. Heeft u vragen voor ons? We adviseren u eerst de e-mail van volgende week af te wachten. Hierin vindt u meer informatie. Daarnaast vindt u hier veelgestelde vragen en antwoorden.
We hopen u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Wij gaan verder voor u aan de slag, u hoeft zelf niets te doen.
Met vriendelijke groet,
Budget Energie
[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 31-12-2021 01:06 . Reden: edit: in eerste instantie over de post van [~Kevv1990] heen gelezen, die deze mail al had gekopieerd). ]
Op website BE - Fenor gedeelte staat expliciet na 30 januari ivm overgansperiode. "U kunt er wel voor kiezen om op de eerst mogelijke datum, 30 januari 2022, over te stappen naar een andere energieleverancier."DopdeDouwer schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:54:
[...]
Ook lees ik tussen de regels door dat ze geen boete gaan heffen (na de 30e), optimistisch lezer haalt hieruit dat die ook voor de 30e niet van toepassing is.
Hypothetisch gezien, zou dit kans van slagen hebben?Sarpo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:02:
[...]
Op website BE - Fenor gedeelte staat expliciet na 30 januari ivm overgansperiode. "U kunt er wel voor kiezen om op de eerst mogelijke datum, 30 januari 2022, over te stappen naar een andere energieleverancier."
Lees even de laatste pagina's van het Welkom Energie topic, daar zijn een paar mensen die hiermee bezig zijn (bij Eneco, die ook met belachelijke tarieven kwam).thefox154 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:19:
[...]
Zou je deze extra gemaakte kosten door deze keuzes en het niet op de hoogte stellen hiervan niet kunnen indienen als claim/bij het faillissement of is dit echt kansloos?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 10:12 ]
Anoniem: 512943
[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 10:15 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 124% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 10:20 ]
Waar was ditMemeRaiZ schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:37:
Als ex-Fenor, vanmorgen toch maar de beslissing genomen om ergens een modelcontract af te nemen met 14-dagen bedenktijd. Als ik het goed begrijp zijn eventuele prijswijzigingen in Januari pas van toepassing op de rekening van Februari.
Wat me wel opviel is dat de uiterst vriendelijke dame mijn contract al per 1-1-2022 kon én heeft laten ingaan![]()
Ik ben wel heel benieuwd of dit allemaal goed gaat komen, maar ik heb er vertrouwen in
Uiteindelijk na 55 minuten in de wacht gestaan te hebben iemand van Budget Energie gesproken. De tarieven die gelden staan in de email die is verstuurd, de tarieven die nu in je omgeving op Budget Energie staan zijn nog fictieve bedragen en moeten nog worden aangepast. Geadviseerd werd wel om dit in de gaten te houden.Sarpo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:16:
[Mbr] *knip* "ja ik ook"-reacties voegen niets toe. [/]
31-02-2022 ??Nous112 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:51:
[...]
Uiteindelijk na 55 minuten in de wacht gestaan te hebben iemand van Budget Energie gesproken. De tarieven die gelden staan in de email die is verstuurd, de tarieven die nu in je omgeving op Budget Energie staan zijn nog fictieve bedragen en moeten nog worden aangepast. Geadviseerd werd wel om dit in de gaten te houden.
Daarnaast gaven zij aan dat ook diegene die voorafgaand aan het faillissement een nieuw contract bij een andere energieleverancier hebben afgesloten welke tijdens de faillissement periode t/m 31-02-2022 zou ingaan op last van de ACM uit een centraal register zijn gehaald en dus niet kunnen overgaan naar een nieuwe maatschappij. Iedereen is dus verplicht om 30 dagen te blijven bij BE. Toch ook nog maar eventjes navragen bij mijn nieuwe energiemaatschappij.
[ Voor 3% gewijzigd door jiscaa op 31-12-2021 11:01 ]
Dat lijkt me nogal vreemd, zie onderstaande info vanuit ACM / Consuwijzer:Nous112 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:51:
[...]
Daarnaast gaven zij aan dat ook diegene die voorafgaand aan het faillissement een nieuw contract bij een andere energieleverancier hebben afgesloten welke tijdens de faillissement periode t/m 31-02-2022 zou ingaan op last van de ACM uit een centraal register zijn gehaald en dus niet kunnen overgaan naar een nieuwe maatschappij. Iedereen is dus verplicht om 30 dagen te blijven bij BE. Toch ook nog maar eventjes navragen bij mijn nieuwe energiemaatschappij.
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 11:05 ]
31-01-2022, heb het al gecorrigeerdjiscaa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:57:
[...]
31-02-2022 ??
Centraal Aansluitingen Register (CAR) ? Contract Einde Regsiter ?
Net Vattenfall gesproken (waar wij naar toe zouden gaan): alle Fenor klanten staan geblokkeerd in het register (Contract Einde Register) en worden pas vrijgegeven op 31-01-2022. Dit geldt ook voor diegene die voorafgaand aan het faillissement een nieuw contract hadden afgesloten. Op 31-01-2022 gaat de blokkade eraf en wordt, in het geval van Vattenfall, mijn contract actief. De activatiedatum schuift dus op van je oorspronkelijke ingangsdatum naar 31-01-2022jiscaa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:09:
Dat lijkt me nogal vreemd, zie onderstaande info vanuit ACM / Consuwijzer:
Ik had net een contract afgesloten met een nieuwe leverancier. Wat gebeurt er nu?
Was u net overgestapt van de gestopte leverancier naar een nieuwe leverancier? En begint dit contract in de periode waarin u energie krijgt van een tijdelijke leverancier? Dan is de overstap waarschijnlijk al doorgegeven door de gestopte leverancier. In de tussentijd bent u klant van de tijdelijke leverancier: mogelijk is dat maar enkele dagen.
Bijvoorbeeld: u bent klant bij bedrijf A. Bedrijf A stopt per 1 januari en draagt de klanten over aan bedrijf B. Maar u was net daarvoor overgestapt naar bedrijf C. Uw contract bij bedrijf C zou ingaan op 10 januari. Dan bent u van 1 januari tot 10 januari klant bij bedrijf B. U krijgt een eindafrekening van bedrijf A voor de periode tot 1 januari. En u krijgt een eindafrekening van bedrijf B voor de periode van 1 tot 10 januari.
[/quote]
... de gestopte leverancier (FENOR) dat had moeten doorgeven. In de (mijn) praktijk geeft de nieuwe leverancier dit door, en slechts circa 2 dagen voor ingang nieuwe contract.
Dat zou zowel de info van de ACM alsmede de curator niet kloppen...Nous112 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:16:
[...]
Net Vattenfall gesproken (waar wij naar toe zouden gaan): alle Fenor klanten staan geblokkeerd in het register (Contract Einde Register) en worden pas vrijgegeven op 31-01-2022. Dit geldt ook voor diegene die voorafgaand aan het faillissement een nieuw contract hadden afgesloten. Op 31-01-2022 gaat de blokkade eraf en wordt, in het geval van Vattenfall, mijn contract actief. De activatiedatum schuift dus op van je oorspronkelijke ingangsdatum naar 31-01-2022
Gisteren werd door Coolblue nog gezegd dat ik zeker per 6 januari over kon en dat terwijl ik het contract pas gisteren af sloot. Ik stond volgens hen nergens meer geblokkeerd. Ook bij Welkom naar Eneco bleek die 30 dagen vaak niet nodig en ging iedereen over.Nous112 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:16:
[...]
Net Vattenfall gesproken (waar wij naar toe zouden gaan): alle Fenor klanten staan geblokkeerd in het register (Contract Einde Register) en worden pas vrijgegeven op 31-01-2022. Dit geldt ook voor diegene die voorafgaand aan het faillissement een nieuw contract hadden afgesloten. Op 31-01-2022 gaat de blokkade eraf en wordt, in het geval van Vattenfall, mijn contract actief. De activatiedatum schuift dus op van je oorspronkelijke ingangsdatum naar 31-01-2022
Hoe weet je eigenlijk in dit bijzondere geval of je succesvol naar een nieuwe aanbieder bent overgegaan?sjakieman schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
[...]
Gisteren werd door Coolblue nog gezegd dat ik zeker per 6 januari over kon en dat terwijl ik het contract pas gisteren af sloot. Ik stond volgens hen nergens meer geblokkeerd. Ook bij Welkom naar Eneco bleek die 30 dagen vaak niet nodig en ging iedereen over.
We kunnen er in ieder geval vanuit gaan dat (ongeveer 50% van de) helpdesk medewerkers het ook niet weten. We zien het resultaat op 1 januari wel wanneer de eerste overstappers wel of niet succesvol over gaan.
Dat vraag ik me trouwens ook af, ik ga als het goed is morgen over naar Greenchoice (contract afgesloten in oktober) en als ik inlog op hun site dan geeft de "teller" aan nog 1 dag tot overstap.JTHZZ schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:28:
[...]
Hoe weet je eigenlijk in dit bijzondere geval of je succesvol naar een nieuwe aanbieder bent overgegaan?
[ Voor 6% gewijzigd door Remko op 31-12-2021 11:31 ]
Ik zelf was door GC als ingangsdatum gezet van 30-12-2021 en heb dus al wat 'eerste ervaring'. Ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat het goed is gegaan:sjakieman schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
[...]
Gisteren werd door Coolblue nog gezegd dat ik zeker per 6 januari over kon en dat terwijl ik het contract pas gisteren af sloot. Ik stond volgens hen nergens meer geblokkeerd. Ook bij Welkom naar Eneco bleek die 30 dagen vaak niet nodig en ging iedereen over.
We kunnen er in ieder geval vanuit gaan dat (ongeveer 50% van de) helpdesk medewerkers het ook niet weten. We zien het resultaat op 1 januari wel wanneer de eerste overstappers wel of niet succesvol over gaan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq