• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Incorrect, NL ontvangt minder dan vergeleken met andere EU landen, zoals hier ook al vaker is langs gekomen.
dat ze 'allemaal' hierheen komen is sowieso een ad absurdum vergelijkbaar met al die 'tsunami' vergelijkingen ;)
Minder per wat? Per inwoner? Per km² land?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Als je gepaste maatregelen zou nemen dan zou je veel sneller kunnen verwerken en loopt dat getal sowieso niet op.
Dat op adem komen hebben we vorige keer aangegrepen om capaciteit naar beneden bij te stellen. Wat geeft je het idee dat dat nu anders zou gaan?
wat een dood doener opmerking. Heb je een werkbaar alternatief voor een adempauze dan? Den Haag zit met smart op je idee te wachten. (en de rest van NL eveneens, om van de migranten nog maar niet te spreken)

[ Voor 6% gewijzigd door brothermaynard op 25-08-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:40
brothermaynard schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

wat een dood doener opmerking. Heb je een werkbaar alternatief voor een adempauze dan? Den Haag zit met smart op je idee te wachten. (en de rest van NL eveneens, om van de migranten nog maar niet te spreken)
Heb je een praktische invulling van adempauze dan?
Hoe doe je dat? Gewoon mensen terug in de zee flikkeren of over de grens in Duitsland zetten?

Niet doen alsof die adempauze een praktisch klaarliggend plan is en alternatieve plannen ook zo uitgewerkt moeten worden. Er ligt helemaal nog geen plan, en dat is juist het probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Philip Ross op 25-08-2022 11:59 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Als je gepaste maatregelen zou nemen dan zou je veel sneller kunnen verwerken en loopt dat getal sowieso niet op.
*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:50 ]

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Voor zover ik weet is (in de te beperkte hoeveelheid) wetenschappelijk onderzoek hierover geen duidelijk aanzuigend effect gevonden. Maar misschien heb je een goede bron.

hoe dan ook lijken push-factoren voor vluchtelingen veel belangrijker dan pull-factoren
Heb je ook een bron, zie je namelijk niks plaatsen ?

Het is namelijk gewoon een mentale eigenschap van de mens. Als iets succes heeft, willen mensen dat ook totdat het niet meer rendabel is en gaan we verder naar het volgende. Dat zie je ook aan de verplaatsing van de illegale oversteek. Is Gran Canaria geen succes, staan ze bij de hekken van Ceuta. Is Ceuta kleine kans.. gaan ze naar Libie. Bijvoorbeeld Cyprus is nu langzaam hot aan het worden omdat het een groot succes van slagen heeft.

• Philip Ross
Hunterrnl schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Niet de bewijslast omdraaien he.
Als de claim is dat de toestroom verminderd kan worden op die manier moet kant het bewijs leveren, niet omgekeerd.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kan er geen verplicht corvee worden ingesteld met desnoods streng toezicht? Kan er niet werk worden gecreëerd om ze iets om handen te geven? Of is dit echt zo simpel gedacht?

Zet een groot tijdelijk kamp op. Kies eens een bovenmodale regio uit of verdeel het over verschillende regio’s qua sociale klassen.

Ik weet het, de opmerking “werkkamp” zal snel gemaakt worden. Maar het is prima mogelijk om een aantal mensen fatsoenlijk niveau-1 vaardigheden bij te brengen. En verveling is dodelijk. Zeker in de groepen die nu en masse binnenkomen.

Zet een task-force op die dit aanpakt. Maar ja, ging ook zo lekker met de Afghanistan evacuaties door dat *knip* Kaag

*knip* afkeer uiten t.o.v. politici op deze manier voegt niets toe, hou het inhoudelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hunterrnl schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:05:
het onderbouwen en plaatsen van bronnen lijkt me in eerste instantie meer iets voor degene die de primaire claim doet. Ik zou wel wat kunnen plaatsen (bijvoorbeeld Sea Rescue NGOs: a Pull Factor of Irregular Migration? van Cusumano en Villa en nog wat stukken, of aan de “andere kant” Unintended Consequences of Search and Rescue Operations van Deiana et al.), maar uiteindelijk is het mijn vakgebied niet en dat maakt het doen van een goede systematische review heel lastig. (Naast dat ik daar ook gewoon geen tijd voor heb) Ik heb zo 123 ook geen goede literatuurreview kunnen vinden. Werk aan de winkel zou ik denken, maar misschien dat @Hunterrnl al meer heeft gevonden dan ik, vandaar mijn vraag.

Dat push-factoren een veel grotere rol spelen blijkt misschien in zekere zin al uit de ruimtelijke distributie van vluchtelingen (namelijk meestal redelijk diffuus dicht bij de oorsprong), maar ook hierover is al decennia onderzoek gedaan, waarvan ik slechts een heel beperkt beeld heb.

Verder is er ook kritiek op het push-pull model mogelijk en nog allerlei nuance aan te brengen.

“Hallo aanzuigende werking” is zoals het staat in ieder geval te kort door de bocht en niet goed onderbouwd.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Deruxian schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:16:
Kan er geen verplicht corvee worden ingesteld met desnoods streng toezicht? Kan er niet werk worden gecreëerd om ze iets om handen te geven? Of is dit echt zo simpel gedacht?

Zet een groot tijdelijk kamp op. Kies eens een bovenmodale regio uit of verdeel het over verschillende regio’s qua sociale klassen.

Ik weet het, de opmerking “werkkamp” zal snel gemaakt worden. Maar het is prima mogelijk om een aantal mensen fatsoenlijk niveau-1 vaardigheden bij te brengen.
Natuurlijk zou dat kunnen. We kunnen ze ook gewoon via een uitzendbureau normaal werk laten doen. Zijn de meeste waarschijnlijk best toe bereid zelfs voor minimumloon.
Helaas verbiedt onze wet juist dat deze mensen gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Deruxian schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:16:

Ik weet het, de opmerking “werkkamp” zal snel gemaakt worden. Maar het is prima mogelijk om een aantal mensen fatsoenlijk niveau-1 vaardigheden bij te brengen. En verveling is dodelijk. Zeker in de groepen die nu en masse binnenkomen.

Zet een task-force op die dit aanpakt. Maar ja, ging ook zo lekker met de Afghanistan evacuaties door dat *knip* Kaag
Innovatief, maar dat doen ze nu dus al voor een 56 cent tot 1eu10/uur:
Werkzaamheden in asielzoekerscentrum (azc)

Asielzoekers kunnen ook werkzaamheden verrichten in het asielzoekerscentrum (azc). Bijvoorbeeld schoonmaken en helpen bij onderhoud van de gebouwen of de tuin. Dat kan maximaal 25 uur per week. Hiervoor is geen tewerkstellingsvergunning nodig. De asielzoeker ontvangt hiervoor een kleine vergoeding: € 0,56 tot € 1,10 per uur met een maximum van € 14 per week.
Toch wel mooi, vrijwel gratis arbeid in het werkkamp met een weekloon wat ongeveer onder ons minimum uurloon ligt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
https://www.ad.nl/binnenl...laats-van-sorry~a384faf9/

ik vermoed dat we dit vaker gaan zien komende tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is natuurlijk bijzonder klote voor de bewoner, maar als je dagen/weken geen dak boven je hoofd hebt en als je een tentje krijgt dat vervolgens wordt afgepakt (8)7) dan kan ik me ook wel verplaatsen in de gedachte van de asielzoeker. Maar ik denk inderdaad ook dat we dit vaker zullen gaan zien ja want beweging zit er niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunterrnl
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

het onderbouwen en plaatsen van bronnen lijkt me in eerste instantie meer iets voor degene die de primaire claim doet. Ik zou wel wat kunnen plaatsen (bijvoorbeeld Sea Rescue NGOs: a Pull Factor of Irregular Migration? van Cusumano en Villa en nog wat stukken, of aan de “andere kant” Unintended Consequences of Search and Rescue Operations van Deiana et al.), maar uiteindelijk is het mijn vakgebied niet en dat maakt het doen van een goede systematische review heel lastig. (Naast dat ik daar ook gewoon geen tijd voor heb) Ik heb zo 123 ook geen goede literatuurreview kunnen vinden. Werk aan de winkel zou ik denken, maar misschien dat @Hunterrnl al meer heeft gevonden dan ik, vandaar mijn vraag.

“Hallo aanzuigende werking” is in ieder geval te kort door de bocht en niet goed onderbouwd. Dat push-factoren een veel grotere rol spelen blijkt misschien in zekere zin al uit de ruimtelijke distributie van vluchtelingen (namelijk meestal redelijk diffuus dicht bij de oorsprong), maar ook hierover is al decennia onderzoek gedaan, waarvan ik slechts een heel beperkt beeld heb.

Verder is er ook kritiek op het push-pull model mogelijk en nog allerlei nuance aan te brengen.
Tjah Hulporganisaties... Ze pikken de mensen op die in slechte bootjes van mensensmokkelaars zitten, gooien ze op het Italiaans grondgebied en ze laat de Italianen/Europa het oplossen. Ze bedoelen het goed, maar worden in hun eigen naive gedrag misbruikt door mensensmokkelaars en de problemen achteraf gooien ze bij de Italianen. Met resultaat niemand is geholpen. Daar zit ik naast... de mensensmokkelaars lekker veel geld.

*knip* bronvermelding staat in ons beleid en wordt dus wel verlangt. zie ons beleid : Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Natuurlijk zou dat kunnen. We kunnen ze ook gewoon via een uitzendbureau normaal werk laten doen. Zijn de meeste waarschijnlijk best toe bereid zelfs voor minimumloon.
Heb je een bron van dat mensen dit willen ?

[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:00 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12

Wimo.

Shake and Bake!

Niet echt nieuw.. in Maarheeze lag een stel op de oprit van een kennis. Belletje naar de politie : " kun je geen hek plaatsen" ;(
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Is natuurlijk bijzonder klote voor de bewoner, maar als je dagen/weken geen dak boven je hoofd hebt en als je een tentje krijgt dat vervolgens wordt afgepakt (8)7) dan kan ik me ook wel verplaatsen in de gedachte van de asielzoeker. Maar ik denk inderdaad ook dat we dit vaker zullen gaan zien ja want beweging zit er niet in.
Eens, laten we dat gewoon gebeuren. *knip* zonder onderbouwing gaan we suggesties richting eigenrichting niet toestaan. Ik kan me ook prima verplaatsen in de gedachte van de eigenaren. Of zullen we die kant maar niet opgaan?

[ Voor 48% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wimo. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:41:

Eens, laten we dat gewoon gebeuren. *knip* Ik kan me ook prima verplaatsen in de gedachte van de eigenaren.
Ja, het is voor beiden kanten compleet hopeloos. Inwoners van Ter Apel zijn nu slachtoffer van de complete puinhoop die de asielopvang is geworden. Het zorgt er natuurlijk ook voor dat geen enkele andere gemeente zit te wachten op een opvanglocatie in de regio wat het probleem in Ter Apel alleen maar erger maakt.

Enige oplossing is natuurlijk uitbreiding van de capaciteit maar dat schijnt vrijwel onmogelijk te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wimo. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Eens, laten we dat gewoon gebeuren. *knip* Ik kan me ook prima verplaatsen in de gedachte van de eigenaren. Of zullen we die kant maar niet opgaan?
Laten we niet pleiten voor eigenrichting zeg. 8)7
Ik snap het sentiment maar we leven nog altijd in een rechtsstaat.

En dan voel ik me wederom verplicht te melden dat wanneer je hier problemen mee hebt, en je hebt rechts of rechtser dan rechts gestemd, het ook tijd is om even goed in de spiegel te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hunterrnl schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Tjah Hulporganisaties... Ze pikken de mensen op die in slechte bootjes van mensensmokkelaars zitten, gooien ze op het Italiaans grondgebied en ze laat de Italianen/Europa het oplossen. Ze bedoelen het goed, maar worden in hun eigen naive gedrag misbruikt door mensensmokkelaars en de problemen achteraf gooien ze bij de Italianen. Met resultaat niemand is geholpen. Daar zit ik naast... de mensensmokkelaars lekker veel geld.

*knip*
Tja, zonder die hulporganisaties gaan er meer mensen dood en ik kan me bijna niet voorstellen dat vluchtelingen of mensensmokkelaars opeens de handdoek in de ring gooien. Vind het bijzonder nobel dat er mensen zijn die hun biezen pakken om mensen van de verdrinkingsdood te redden. Dat het geen structurele oplossing is zien zij zelf ook wel, maar aan het einde van de dag red je wel mensen van een vreselijk einde.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:01 ]

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:47:
Enige oplossing is natuurlijk uitbreiding van de capaciteit maar dat schijnt vrijwel onmogelijk te zijn.
*knip* reageer inhoudelijk of reageer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Tja, zonder die hulporganisaties gaan er meer mensen dood en ik kan me bijna niet voorstellen dat vluchtelingen of mensensmokkelaars opeens de handdoek in de ring gooien. Vind het bijzonder nobel dat er mensen zijn die hun biezen pakken om mensen van de verdrinkingsdood te redden. Dat het geen structurele oplossing is zien zij zelf ook wel, maar aan het einde van de dag red je wel mensen van een vreselijk einde.
Het staat los van de problemen hier natuurlijk. Maar laten we wel wezen, het redden van die mensen is uiteraard nobel. Ze vervolgens direct naar Europa verplaatsen zolang het je maar gelukt is de territoriale wateren van Libië te verlaten, maakt je een taxi dienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zoals?
Sissors schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Het staat los van de problemen hier natuurlijk. Maar laten we wel wezen, het redden van die mensen is uiteraard nobel. Ze vervolgens direct naar Europa verplaatsen zolang het je maar gelukt is de territoriale wateren van Libië te verlaten, maakt je een taxi dienst.
Ik geef die organisaties geen ongelijk. Breng ze terug naar de Noord-Afrikaanse kust en ze proberen het opnieuw. Dit is domweg de veiligste optie voor iedere betrokkene.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
dawg schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:48:
Er is wat mis met die rechtstaat als de politie voor zoiets niet meer op komt draven, dan werk je eigenrichting in de hand.

*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk, dit voegt niets toe.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:10 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

dawg schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

En dan voel ik me wederom verplicht te melden dat wanneer je hier problemen mee hebt, en je hebt rechts of rechtser dan rechts gestemd, het ook tijd is om even goed in de spiegel te kijken.
Tjsa, voor je aanpassing had je me. Erna niet meer, ik stem al meerdere jaren op GL. Maar fijn dat die spiegel van je bij ieder probleem terugkomt.. was al bijna vergeten dat het door mij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Er is wat mis met die rechtstaat als de politie voor zoiets niet meer op komt draven, dan werk je eigenrichting in de hand.

*knip*
Komt de politie niet opdraven dan (oprechte vraag want staat niks over in het artikel)? Vind de conclusie van de eigenaar van de camper de enige juiste;
,,Ze breken caravans open en slapen in bootjes in het kanaal. Ik kan ze geen ongelijk geven als je met zevenhonderd man buiten moet slapen, maar daarmee veroorzaken ze wel overlast. Tragisch. Dit verhaal kent alleen verliezers’’, verzucht Mulder.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

*knip*
Je bedoelt dezelfde politie waar rechts al jarenlang op bezuinigd heeft en verder afgebroken heeft met die fantastische hervorming naar een zogenaamde nationale politie?

Echt. Steek je hand eens een keer in eigen boezem.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Wimo. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Tjsa, voor je aanpassing had je me. Erna niet meer, ik stem al meerdere jaren op GL. Maar fijn dat die spiegel van je bij ieder probleem terugkomt.. was al bijna vergeten dat het door mij komt.
Lees even wat hij zegt, hij zegt als je rechts stemt pak die spiegel. Blijkbaar doe jij dat niet dus is het niet op jou van toepassing.

• hexta
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:53:
Ik geef die organisaties geen ongelijk. Breng ze terug naar de Noord-Afrikaanse kust en ze proberen het opnieuw. Dit is domweg de veiligste optie voor iedere betrokkene.
En daarmee dienen ze/worden ze dus de mensensmokkelaars, en gaan ze tegen de wetgeving in.

[ Voor 6% gewijzigd door hexta op 25-08-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:56:
Komt de politie niet opdraven dan (oprechte vraag want staat niks over in het artikel)?
Refereede aan @Wimo. die het had over 'koop maar een hek'.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wimo. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Dat is raar want mijn aanpassing heeft geen invloed op de strekking van mijn post. Dat was enkel om niet al te grof over te komen. :)

Daarnaast spreek ik jou niet persoonlijk aan. Een ieder die rechts (VVD/CDA) of rechtser dan dat stemt spreek ik aan. Je kunt niet jarenlang zo stemmen en vervolgens bij een crisis doen alsof je neus bloedt.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Lees even wat hij zegt, hij zegt als je rechts stemt pak die spiegel. Blijkbaar doe jij dat niet dus is het niet op jou van toepassing.
Ik zou toch zweren dat het stuk rechtser dan rechts er voor de edit niet stond.. met mijn ogen is weinig mis.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

hexta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

En daarmee dienen ze/worden ze dus de mensensmokkelaars, en gaan ze tegen de wetgeving in.
Hoe dienen ze mensensmokkelaars dan? Er zinken, ook met hulporganisaties, nog steeds talloze bootjes op de Middellandse Zee. Ik zie het niet gebeuren dat wanneer de hulporganisaties stoppen er minder klandizie voor de mensensmokkelaars zou zijn. Bovendien; mensensmokkelaars spreken ook alleen maar in op een vraag. Het is niet dat de drang om te vluchten voor geweld, honger of armoede opeens ophoudt als er geen hulporganisaties meer zijn op zee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
dawg schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:00:
Je kunt niet jarenlang zo stemmen en vervolgens bij een crisis doen alsof je neus bloedt.
Er zijn genoeg terreinen waar VVD/CDA bezuinigd en geprivatiseerd hebben, denk echter niet dat we met progressieve partijen meer blauw op straat en hardere straffen zouden hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Direct gevolg van het wegbezuinigen van opvangcapaciteit en processing capaciteit.
Voor de volledigheid. Ik kan niet direct het uitgesplitst overal tussen vinden, maar medewerkers COA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNywzvAHmyrJkl_NeI2wlg4FBH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cb3ml8dgfPXWcSBeGnrgsU7.png?f=fotoalbum_large

Ik kan niet zo snel een grafiekje vinden van hun budget, maar ook dat is sinds 2010 (begin van Rutte als MP) met meer dan 50% toegenomen.

• Philip Ross
hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Er zijn genoeg terreinen waar VVD/CDA bezuinigd en geprivatiseerd hebben, denk echter niet dat we met progressieve partijen meer blauw op straat en hardere straffen zouden hebben gehad.
Ten eerste moet je misschien naar links kijken en niet naar progressief.
Ten tweede staan meer blauw op straat en hardere los van elkaar en hebben ze beide niets te maken met dit probleem.
hexta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Welke wet overtreden ze dan?

• Sissors
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:53:

[...]

*knip* reageer s.v.p. in de juiste context, het ging om het gedrag van de organisaties, niet om beleid van landen.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Nóg hardere straffen?
Wederom populistisch geblaat maar het voegt niets toe; het klopt niet eens. Verder "denk je", maar dat is dus gebaseerd op niets. Ga vooral zo door met alles van je afschuiven en denken dat het dan beter wordt.

• Philip Ross
Sissors schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Voor de volledigheid. Ik kan niet direct het uitgesplitst overal tussen vinden, maar medewerkers COA:
[Afbeelding]

Ik kan niet zo snel een grafiekje vinden van hun budget, maar ook dat is sinds 2010 (begin van Rutte als MP) met meer dan 50% toegenomen.
Graag zie ik een bron voor deze cijfers. Daarnaast ook graag de aantallen zaken die daadwerkelijk behandeld worden per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Hoe dienen ze mensensmokkelaars dan? Er zinken, ook met hulporganisaties, nog steeds talloze bootjes op de Middellandse Zee. Ik zie het niet gebeuren dat wanneer de hulporganisaties stoppen er minder klandizie voor de mensensmokkelaars zou zijn. Bovendien; mensensmokkelaars spreken ook alleen maar in op een vraag. Het is niet dat de drang om te vluchten voor geweld, honger of armoede opeens ophoudt als er geen hulporganisaties meer zijn op zee.
Als je 5 keer terug wordt gesleept naar waar je vandaan komt dan gaat het in de kosten lopen. Als dat bij iedereen/bijna iedereen voorkomt dan krijg je het idee dat het misschien niet zo viable is. Lijkt mij vrij simpel?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind dit een kinderachtige manier om je te gedragen in een discussie forum als dit. Je bent het blijkbaar niet met me eens, maar in plaats van tekst en uitleg trek je mijn reactie uit zijn verband. Waarom ben je hier dan überhaupt?

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:17 ]

• Philip Ross
hexta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Als je 5 keer terug wordt gesleept naar waar je vandaan komt dan gaat het in de kosten lopen. Als dat bij iedereen/bijna iedereen voorkomt dan krijg je het idee dat het misschien niet zo viable is. Lijkt mij vrij simpel?
En wat denk je dat die landen doen als je met je boot aankomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dawg schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Nóg hardere straffen?
Wederom populistisch geblaat maar het voegt niets toe; het klopt niet eens. Verder "denk je", maar dat is dus gebaseerd op niets. Ga vooral zo door met alles van je afschuiven en denken dat het dan beter wordt.
Aan de andere kant, we kunnen er ook niet blindelings vanuit gaan dat als we tig jaar PvdA hadden gehad er wel meer politie was en problemen niet bestonden. Denk dat @hoevenpe meer in die richting probeerde te redeneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

En wat denk je dat die landen doen als je met je boot aankomt?
*knip* zo'n maatregel behoeft wel meer onderbouwing dan alleen het voorstellen, zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:10 ]

Weg

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:10:

Graag zie ik een bron voor deze cijfers. Daarnaast ook graag de aantallen zaken die daadwerkelijk behandeld worden per jaar.
Dat grafiekje komt van de coa website, de tijdlijn is eventueel interessanter, o.a. 83.801 bewoners in AZCs met 2944 FTE in 2001 vs nu 43.986 met ? (Wat zal het zijn 3000? Gebaseerd op het grafiekje) FTE

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 13:27 ]

• Philip Ross
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Aan de andere kant, we kunnen er ook niet blindelings vanuit gaan dat als we tig jaar PvdA hadden gehad er wel meer politie was en problemen niet bestonden. Denk dat @hoevenpe meer in die richting probeerde te redeneren.
Natuurlijk kan je dat niet garanderen. Maar doen alsof het dan nog slechter was geweest worden we ook een beetje moe van.
Bij alle kritiek op de regering komt er wel weer iemand met "met een linkse regering was het nog erger fout gegaan"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 06:55

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

De EU een papieren tijger als het op de bootvluchtelingen aankomt. Al die mensen op bootjes toegang tot het land grenzend aan de Middellandse zee ontzeggen. Bootje retour Libië, retour Marokko, retour Algerije. Willen ze niet terugnemen? Dan economische sancties. Het is een godsgeklaag dat die landen boten vol onze kant opsturen maar "wij" hier niets tegen willen/kunnen mogen doen.

Landen die hun veiligelanders niet terug willen nemen? Zelfde laken een pak: economische sancties opleggen las EU zijnde. Moet je kijken hoe snel ze inbinden. Ondertussen verzieken grote groepen veiligelanders de samenleving, het draagvlak en zorgen ze voor grote problemen met zelfs geweld in Ter Apel ( en elders) jegens andere asielzoekers. Hoe lang moet dit nog zo doorgaan?

Zo lang de mogelijkheid er is om in Nederland als een prins ontvangen te worden zal de asielinstroom nooit stoppen/dalen

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:11 ]

• Hunterrnl
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Vind dit een kinderachtige manier om je te gedragen in een discussie forum als dit. Je bent het blijkbaar niet met me eens, maar in plaats van tekst en uitleg trek je mijn reactie uit zijn verband. Waarom ben je hier dan überhaupt?
Je mag het kinderachtig vinden, maar dat is helaas wel het indirect resultaat van hun handelen. De mensen betalen de smokkelaars veel geld en als ze terug gebracht worden naar Afrika. Is het geld op een gegeven moment op en houd het verhaal op deze route op. Nu kunnen ze vanuit Italië doortrekken zonder of met hulp van mensensmokkelaars. Ook niet een fijn leven lijkt me.

Het is gewoon lastig. Blijf je menselijk of laat jezelf overlopen waardoor het hier in Europa slechter word op langere termijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Staat gewoon op de site van het COA... https://www.coa.nl/nl/lijst/coa-organisatie

Dus dat argument van bezuiniging kan nu ook de prullenmand in.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Shadow_Agent schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Zo lang de mogelijkheid er is om in Nederland als een prins ontvangen te worden zal de asielinstroom nooit stoppen/dalen
Als een prins worden ontvangen bevat kennelijk geen bed, bad en brood? En inzet van artsen zonder grenzen?

Typisch, ik had hier een ander beeld bij. Dit past meer bij een gefaalde staat in de derde wereld. We mogen ons de ogen uit de kop schamen.

If you can see, look. If you can look, observe

• Philip Ross
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Staat gewoon op de site van het COA... https://www.coa.nl/nl/lijst/coa-organisatie

Gelukkig is er meer dat met opvang te maken heeft dan alleen het aantal medewerkers van het coa. En daar wordt wel degelijk flink op bezuinigd, zoals de taallessen die zelf via leningen betaald moeten worden en het privatisering daarvan.
Daarnaast moet je het in verhouding zien te opzichte van verwachtte aanwas. Net zoals we met de zorgkosten doen, bezuinigingen ten opzichte van hetzelfde blijven leveren voor meer personen.

Maar je hebt gelijk dat op het coa zelf niet bezuinigd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 06:55

Shadow_Agent

Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Jazeker wel. Want als ieder bootje ofwel *knip* als het om mensenleven gaat s.v.p. meer nuance. danwel retour wordt gestuurd dan hebben zelfs de mensensmokkelaars op een gegeven moment wel zoiets van "Hmm dit is niet erg lucratief meer". Maar zolang de ngo's en de EU de vluchtelingen nog met open armen blijven ontvangen is er geen enkele reden om als mensensmokkelaar te denken " ik stop er mee, Ter Apel is te druk nu".

*knip* onderbouw welk argument dit is, zonder dat draai je de bewijslast om: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]

Dat is gezien de eerdergelinkte tijdlijn wat kort door de bocht.

Daarnaast is er een opvallende discrepantie: de tijdlijn geeft voor 2016 3500 FTE bij het COA aan (4200 in 2015, 2800 in 2017) , terwijl het grafiekje voor jaar 2016 in totaal 2100 mensen (betaald of onbetaald) werkzaam bij COA indiceert (voor 2017 is dat 1801) Hebben velen daarvan een >1FTE-contract? Is het voor het COA onduidelijk hoeveel mensen of FTE ze in dienst hebben? Is er een andere verklaring?

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 13:39 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:28
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Dat grafiekje komt van de coa website, de tijdlijn is eventueel interessanter, o.a. 83.801 bewoners in AZCs met 2944 FTE in 2001 vs nu 43.986 met ? (Wat zal het zijn 3000? Gebaseerd op het grafiekje) FTE
Daarin lees ik dat er in 2016/2017 afscheid is genomen van meer dan 2000 medewerkers. Dat is wel een flinke reductie.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:59
Ik heb jaren geleden een tijdje voor Vluchtelingenwerk Nederland gewerkt. Het was toen normaal dat IND minstens een jaar deed over behandelingen, bezwaar en alle termijnen (gedwongen) aan de laars lapte, voornamelijk vanwege onderbezetting. Hierdoor bleven veel mensen die allang teruggestuurd hadden moeten worden, veel te lang in diverse opvangplekken hangen. Dit ging weer ten koste van mensen die er wel recht op hadden. De medewerkers van IND die er wel mee bezig zijn, zijn zwaar overwerkt en maken veel fouten. Idem COA. Die dan weer door een rechter opgelost moeten worden. Rechters, die ook zwaar overbelast zijn.

Die crisis in Ter Apel kon je al kilometers ver zien aankomen. De beelden zijn erg triest. Wat iemand hier al opmerkte: Rutte is erg goed geweest hoofdpijndingen voor zich uit te schuiven, en prachtige verkooppraatjes tijdens verkiezingen zieltjes te winnen voor wat nu aan alle kanten begint in te zakken.

• Philip Ross
Joris748 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Daarin lees ik dat er in 2016/2017 afscheid is genomen van meer dan 2000 medewerkers. Dat is wel een flinke reductie.
Je leest dat er eigenlijk vanaf het begin van die tijdlijn een enorme afname.in FTE geweest is met.uizondering van crisisjaren waarin ineens er een hoop bij moesten.

Lees je bij 2018 bijvoorbeeld weer dit:
De behoefte aan opvangcapaciteit daalt begin 2018 en ligt lager dan de beschikbare opvangcapaciteit. Om het aantal beschikbare opvangplaatsen in lijn te brengen met de benodigde capaciteit, krimpt het COA met 4.565 plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shadow_Agent schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Jazeker wel. Want als ieder bootje ofwel *knip* danwel retour wordt gestuurd dan hebben zelfs de mensensmokkelaars op een gegeven moment wel zoiets van "Hmm dit is niet erg lucratief meer". Maar zolang de ngo's en de EU de vluchtelingen nog met open armen blijven ontvangen is er geen enkele reden om als mensensmokkelaar te denken " ik stop er mee, Ter Apel is te druk nu".
Ik weet niet of we er uit gaan komen.

Je stelt twee onhaalbare zaken voor;
  1. Vluchtelingen weren mag wettelijk niet
  2. Dermate veel schepen op de Middelandse Zee stationeren om alle vluchtelingen tegen te houden is niet haalbaar
Al lukte het bovenstaande wel, lijkt het me bijna uitgesloten dat vluchtelingen dan niet op een andere manier naar Europa proberen te komen. Ongetwijfeld zullen daar weer mensensmokkelaars aan te pas komen. Realistisch gezien zouden we meer kunnen patrouilleren en boten terug kunnen sturen, maar voor een mensensmokkelaar of vluchteling is het risico op een schip dat je terugstuurt maar 1 extra horde op een reis vol drempels en hordes. Die horde zorgt er bovendien voor dat mensensmokkelaars misschien niet 1 keer maar zelfs een keer of 3 dezelfde mensen kunnen laten betalen om de zee over te steken, om het maar te houden bij het in de hand werken van smokkelaars.
*knip*
Wat bedoel je hiermee? Een update? Denk je dat vluchtelingen om andere redenen vluchten (waar dan ook ter wereld)?
*knip*
En wat bedoel je hier precies mee? Dat ze iets hebben betekent toch niet dat ze geen valide reden hebben om te vluchten? Stel ons land stroomt over maar jij hebt je bovenverdieping nog, dan is dat toch ook geen argument om niet naar hoger gelegen gebied te vluchten?

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:47 ]

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:28:
zoals de taallessen die zelf via leningen betaald moeten worden
Als ze inburgeringsplichtig zijn, worden de leningen kwijtgescholden als ze op tijd inburgeren.
Wat is daar het probleem mee? Zoveel verschilt dat toch niet met de stufi die studenten vroeger hadden?

De bijzondere bijstand die de meeste gemeentes geven om het huis in te richten is officieel ook een lening.
Maar wordt in de praktijk ook na 3 jaar "aflossen naar daadkracht" kwijtgescholden.

• Philip Ross
maxnl schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Als ze inburgeringsplichtig zijn, worden de leningen kwijtgescholden als ze op tijd inburgeren.
Wat is daar het probleem mee? Zoveel verschilt dat toch niet met de stufi die studenten vroeger hadden?

De bijzondere bijstand die de meeste gemeentes geven om het huis in te richten is officieel ook een lening.
Maar wordt in de praktijk ook na 3 jaar "aflossen naar daadkracht" kwijtgescholden.
Enige wat ik zeg is dat dit manieren van bezuinigen zijn. Ik hang er geen waardeoordeel aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Vooropgesteld, ik heb weinig kennis en inzicht in dit probleem en zou ook geen directe oplossingen weten.
Vandaag is ook in het nieuws dat het rode kruis zich zorgen maakt over onder andere de enorm smerige toiletten, foto's daarvan zijn inderdaad te goor om te zien.

Misschien denk ik veel te simpel, maar wat is er mis om een paar grote afvalcontainers neer te zetten, stuk of wat emmers, hogedrukspuiten en alle benodigdheden?
Meeste mensen zitten daar duimen te draaien, die kunnen en willen op vrijwillige basis misschien best de boel schoonmaken en houden? Evenals de rest van het terrein?
Evenals een paar grote defensie-tenten met douche-gelegenheden, dat moet toch in 1 of 2 dagen op te bouwen zijn?
Defensie heeft ruim 2000 boogtenten, daar zouden er best een aantal voor ingezet kunnen worden, eventueel met noodbedden?

Beter dan de huidige situatie zou ik denken maar misschien denk ik te simpel.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ora et Labora schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:02:
Vooropgesteld, ik heb weinig kennis en inzicht in dit probleem en zou ook geen directe oplossingen weten.
Vandaag is ook in het nieuws dat het rode kruis zich zorgen maakt over onder andere de enorm smerige toiletten, foto's daarvan zijn inderdaad te goor om te zien.

Misschien denk ik veel te simpel, maar wat is er mis om een paar grote afvalcontainers neer te zetten, stuk of wat emmers, hogedrukspuiten en alle benodigdheden?
Meeste mensen zitten daar duimen te draaien, die kunnen en willen op vrijwillige basis misschien best de boel schoonmaken en houden? Evenals de rest van het terrein?
Evenals een paar grote defensie-tenten met douche-gelegenheden, dat moet toch in 1 of 2 dagen op te bouwen zijn?
Defensie heeft ruim 2000 boogtenten, daar zouden er best een aantal voor ingezet kunnen worden, eventueel met noodbedden?

Beter dan de huidige situatie zou ik denken maar misschien denk ik te simpel.
Vind ik ook geen gekke gedachte, maar wellicht denk ik ook te simpel. Mijn beeld is vooral dat er een bizarre/ziekelijke regeldrang is waardoor de menswaardigheid van de opvang nu uit het oog wordt verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:33:...

Daarnaast is er een opvallende discrepantie: de tijdlijn geeft voor 2016 3500 FTE bij het COA aan (4200 in 2015, 2800 in 2017) , terwijl het grafiekje voor jaar 2016 in totaal 2100 mensen (betaald of onbetaald) werkzaam bij COA indiceert (voor 2017 is dat 1801) Hebben velen daarvan een >1FTE-contract? Is het voor het COA onduidelijk hoeveel mensen of FTE ze in dienst hebben? Is er een andere verklaring?
Ik heb vanwege de discrepantie de financiële verantwoording 2016 en 2017 er maar eens op nageslagen. Daar wordt gewag gemaakt van de gemiddelde inzet van 4143FTE in 2016, voor 2017 is dat gemiddeld 2963FTE wat meer overeen lijkt te komen met de tijdlijn dan met de grafiek.
Of om eventueel toch echt UNHCR in te schakelen, als we het zelf niet voor elkaar krijgen. Maar er zijn uiteraard tig redenen om het voort te laten modderen.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 14:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:19:
Bij alle kritiek op de regering komt er wel weer iemand met "met een linkse regering was het nog erger fout gegaan"
Dat bedoelde ik niet, denk dat met een centrumlinkse regering de problematiek in grote lijnen vergelijkbaar was geweest.

Duizenden extra agenten onder premier Klaver haal ik niet uit zijn verkiezingsprogramma, dat is toch echt een (falend) VVD stokpaardje.

• Philip Ross
hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Dat bedoelde ik niet, denk dat met een centrumlinkse regering de problematiek in grote lijnen vergelijkbaar was geweest.

Duizenden extra agenten onder premier Klaver haal ik niet uit zijn verkiezingsprogramma, dat is toch echt een (falend) VVD stokpaardje.
Meer misschien niet, effectievere inzet mogelijk wel. Zie al het falen rondom de landelijke politie, aanbesteding van middelen en de bureaucratie.

• New Yorker
  • Niet online
[...]

Hier lokaal doen ze wel hun belofte voor meer boa op straat maar ze hebben steun van een rechtse partij en landelijk niet.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Gelukkig is er meer dat met opvang te maken heeft dan alleen het aantal medewerkers van het coa. En daar wordt wel degelijk flink op bezuinigd, zoals de taallessen die zelf via leningen betaald moeten worden en het privatisering daarvan.
Heb je daar een bron van? En kun je aantonen dat de vermeende bezuiniging hierop net zo groot is als de meer-uitgaven aan personeel?

Want alleen dan zou er onder de streep bezuinigd worden.
Daarnaast moet je het in verhouding zien te opzichte van verwachtte aanwas.
Dat is natuurlijk bijna onmogelijk. Het aantal medewerkers bij het COA is klaarblijkelijk verdubbeld in 5 jaar tijd. Hoe kun je van tevoren inschatten dat je er nog meer nodig zou hebben?

• Philip Ross
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Heb je daar een bron van? En kun je aantonen dat de vermeende bezuiniging hierop net zo groot is als de meer-uitgaven aan personeel?

Want alleen dan zou er onder de streep bezuinigd worden.

[...]

Dat is natuurlijk bijna onmogelijk. Het aantal medewerkers bij het COA is klaarblijkelijk verdubbeld in 5 jaar tijd. Hoe kun je van tevoren inschatten dat je er nog meer nodig zou hebben?
Intussen zijn we wat verder gaan graven en blijkt dat grafiekje dus niet helemaal een eerlijk beeld te geven. Het komt in ieder geval niet overeen met hun tijdlijn.

Wat in ieder geval duidelijk is is dat we volledig niet voorbereid waren terwijl de aantallen nu niet hoger zijn dan bij eerdere crisissituaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

duizenden extra agenten onder premier Rutte is overigens ook niet uit het VVD-verkiezingsprogramma 2021-5 te halen. Beide partijen willen wel de veiligheid door politie-inzet verbeteren. Misschien eens tijd om de andere ook eens de kans te geven een trackrecord op te bouwen.
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:21:

Het komt in ieder geval niet overeen met hun tijdlijn.
En ook niet met de financiële verantwoording over die jaren. Ik ben eigenlijk echt benieuwd geworden hoe dat grafiekje tot stand is gekomen, maar ik wil het COA niet verder belasten door dat na te vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 14:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Intussen zijn we wat verder gaan graven en blijkt dat grafiekje dus niet helemaal een eerlijk beeld te geven. Het komt in ieder geval niet overeen met hun tijdlijn.
Iedereen kan beweren wat hij wil, maar deze informatie komt rechtstreeks van de site van het COA. Er wordt hier toch altijd gehamerd op het volgen van feiten in plaats van meningen en emoties?

• Philip Ross
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Iedereen kan beweren wat hij wil, maar deze informatie komt rechtstreeks van de site van het COA. Er wordt hier toch altijd gehamerd op het volgen van feiten in plaats van meningen en emoties?
Lees terug, op diezelfde site van het coa staan conflicterende cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:18:
De vraag is ook waar je op moet anticiperen: duizenden COA medewerkers jarenlang duimen laten draaien 'voor het geval dat' is uiterst kostbaar en onwerkbaar zoals er ook geen lege teststraten onnodig geopend blijven voor Corona patiënten die heel misschien ooit weer komen.

In tijden met hoge werkloosheid kan dat wellicht, anno 2022 is er in zoveel sectoren een schreeuwend tekort dat deze schaarse medewerkers zich veel nuttiger kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

volgens de financiële verantwoording is voor 2019 de gemiddelde ingezette hoeveelheid FTE voor dat jaar kennelijk 2632. Er komt allerlei informatie rechtstreeks van het COA, en de tijdlijn is meer in lijn met de financiële jaarverslagen die ik heb bekeken dan het grafiekje.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 14:36 ]

• Philip Ross
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

volgens de financiële verantwoording is voor 2019 de gemiddelde ingezette hoeveelheid FTE voor dat jaar kennelijk 2632. Er komt allerlei informatie rechtstreeks van het COA, en de tijdlijn is meer in lijn met de financiële jaarverslagen die ik heb bekeken dan het grafiekje.
Sowieso is het grafiekje beginnen op een laag punt al twijfelachtig. Waarom de jaren voor 2016 er af geknipt zijn is onduidelijk. Het lijkt bijna alsof het met een bepaald politiek doel gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Sowieso is het grafiekje beginnen op een laag punt al twijfelachtig. Waarom de jaren voor 2016 er af geknipt zijn is onduidelijk. Het lijkt bijna alsof het met een bepaald politiek doel gemaakt is.
Je zou het bijna gaan denken inderdaad, maar zo onnavolgbare cijfers had ik dan nog niet verwacht. Het gebruik van medewerkers vs FTE maakt het ook niet simpeler natuurlijk, maar ik verwacht niet dat veel medewerkers een >1FTE contract hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Die zal je helaas uit terug uit de prullenmand moeten halen. Die bezuinigingen waren er gewoon, maar ze waren alles behalve zichtbaar.

In 2016 waren er 117 locaties, in 2017 was het nog maar 67. Pas dit jaar zitten we weer op 140 terwijl het aantal bewoners nagenoeg onveranderd bleef in de jaren na 2017.
En los van locaties en personeelskosten zijn er ook andere kosten :)
Bron voor beide claims: https://www.coa.nl/nl/lijst/capaciteit-en-bezetting

Verder is het knelpunt niet zo zeer het COA, maar de IND.
Er is op de IND de afgelopen jaren door verschillende kabinetten flink bezuinigd. In de zomer van 2019 heeft de IND voor het eerst weer geld gekregen voor het werven en opleiden van nieuwe collega's. "Daar zijn we heel blij mee", reageert hoofddirecteur Aly van Berckel. "De onderzoekers concluderen dat dit een stap in de goede richting is, maar ook dat het nog niet voldoende is. Ze geven aan dat de IND haar kritische capaciteit verder moet vergroten."

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Ora et Labora schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:02:

*knip* algemene generaliserende conclusies volgen niet uit dit artikel, zie ook ons beleid qua brontoetsing: Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 40% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Goed dat je een politicus van de N-VA quote.
Dat voegt echt wat toe ja.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Dat druist toch in tegen het gedachtegoed van de Koning. Een paar jaar terug sprak hij nog over een participatiesamenleving. Iedereen moet hun steentje bijdragen.
Als ze dat niet willen dan houdt het toch op? Wat is dan nog het fundament waarop deze personen kunnen functioneren in onze maatschappij?

Dan kom ik weer terug op mijn eerste punt; waarbij er alleen maar problemen worden gecreëerd in plaats van opgelost. En daar help je die mensen ook niet mee. Die voelen zich vervolgens ook niet gewaardeerd omdat iedereen daar op ligt te foeteren in plaats van respect erover uitspreekt.
Dus die drijf je naar een haat-kant toe.

En dan krijg je hetzelfde principe als bepaalde jonge generaties van Turkse of Marokkaanse personen. Die voelen zich niet gehoord en keren vervolgens hun rug toe naar de NL-bevolking omdat wij ze met de nek aankijken. Dat vind ik echt heel jammer. En dan krijg je misschien hier ook die tweestrijd. Dat moet je dus nu al in de kiem smoren.

Dus dan moet je nu al een goed plan maken. Echter mis ik in dit hele verhaal een goed plan van de overheid. Ze doen maar wat zonder na te denken.......

Nogmaals, ik wil niemand beledigen maar gewoon eerlijk mijn mening ventileren. Dus ik hoop dat dit ook niet wordt weg-gecensureerd.

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Mr. Detonator schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:43:
*knip*

In de onze bijvoorbeeld. Van 285000 professionele schoonmakers en keukenhulpen zijn 92000 man en 193000 vrouw volgens het CBS. Hoog opgeleide vrouwen besteden buiten het werk volgens cijfers uit 2016 per week gemiddeld 15,8 uur aan huishouden, hoogopgeleide mannen 10,9 uur. Voor lager opgeleiden is dat verschil groter.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 00:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 12:07

Kid Buu

Huh, Pietje?

*knip* vanwege copyright s.v.p. geen integrale screenshots of paste van hele artikelen. Link het artikel en geef een korte samenvatting of quote de relevante onderdelen.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:31 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Mr. Detonator
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:03:
offtopic:

in bepaalde culturen is opruimen en/of schoonmaken nou eenmaal vrouwenwerk

In de onze bijvoorbeeld. Van 285000 professionele schoonmakers en keukenhulpen zijn 92000 man en 193000 vrouw volgens het CBS. Hoog opgeleide vrouwen besteden buiten het werk volgens cijfers uit 2016 per week gemiddeld 15,8 uur aan huishouden, hoogopgeleide mannen 10,9 uur. Voor lager opgeleiden is dat verschil groter.
ongeveer 30% is mannelijk schoonmaker, en vrouwen besteden 50% meer aan het huishouden dan mannen....

ok het is een duidelijk verschil, maar ik denk dat je in bepaalde culturen totaal andere verhoudingen ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het blijft triest om te zien:
2001
Cijfers: In 20 jaar COA is 2001 qua bezetting het absolute piekjaar: 83.801 bewoners.
2003
Cijfers: De 52.714 bewoners vangt het COA op 137 locaties op.
2018
Cijfers: De eerste maanden krimpt het COA tot 20.000 bewoners.
En dan wordt er nog geklaagd dat het teveel is en te moeilijk allemaal? :)

Het beleid is daar goed zichtbaar:
stap 1: maak alles strenger
stap 2: door de lagere instroom door het strenger zijn snoei je capaciteit weg, want dat is toch niet meer nodig
stap 3: herhaal stap 1
stap 4: als het mis gaat, claim dat het niet jouw schuld is, maar dat de instroom te hoog is voor je gesnoeide capaciteit.

https://www.coa.nl/nl/tijdlijn-25-jaar-coa

[ Voor 49% gewijzigd door YakuzA op 25-08-2022 15:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• New Yorker
  • Niet online
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door New Yorker op 25-08-2022 15:26 . Reden: Klopte niet het ging om rondreizende ]

Weg

• Philip Ross
Mr. Detonator schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

ongeveer 30% is mannelijk schoonmaker, en vrouwen besteden 50% meer aan het huishouden dan mannen....

ok het is een duidelijk verschil, maar ik denk dat je in bepaalde culturen totaal andere verhoudingen ziet
Inderdaad, kijk een op de Biblebelt

• Mr. Detonator
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

ja, denk dat dat dichter in de buurt komt 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 00:22
YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:11:
Het blijft triest om te zien:

[...]

[...]

En dan wordt er nog geklaagd dat het teveel is en te moeilijk allemaal? :)
Je zit nu wel met meerdere probleem. Aantal plekken is 1. Maar als je nu 50.000 plekken had gehad, had je geen mensen die buiten moeten slapen en kon je nog eens 30K mensen kunnen opvangen.

Alleen verplaats je daarmee het moment dat de opvang weer vol zit. Het aantal huizen dat bijgebouwd wordt is heel beperkt waardoor de doorstroom van statushouders stokt. En ook bij de IND en COA hebben ze mensen te kort wat niet eenvoudig is op te vullen. En die moeten ervoor zorgen dat mensen die geen recht hebben, weer teruggestuurd worden. Dus op die manier blijft de groep ook alleen maar groeien.

Met de huidige instroom van 500-1000 per week heb je hetzelfde probleem alleen dan over pakweg een half jaar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 12:07

Kid Buu

Huh, Pietje?

New Yorker schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Amsterdam is volgens mij ook enige gemeente die uitgeprocedeerde kansloze asielzoekers opvang https://www.amsterdam.nl/...pvang-ongedocumenteerden/
bied. Misschien kunn ze ermee stoppen want die mensen hebben niks te verliezen omdat ze uitgeprocedeerd zijn.
Het artikel schetst wel een iets ander beeld. Spreken van verblijfplaatsen veelal Budel, Ter Apel en Dronten. Een rondreizend crimineel circus dat niks te verliezen heeft.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• hoevenpe
Robkazoe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:18:
Je zit nu wel met meerdere probleem. Aantal plekken is 1. Maar als je nu 50.000 plekken had gehad, had je geen mensen die buiten moeten slapen en kon je nog eens 30K mensen kunnen opvangen.
Job Cohen en Rita Verdonk hebben serieuze stappen gezet om Nederland minder aantrekkelijk te maken als reisdoel, anno 2022 zouden deze aantallen niet meer kunnen.

Daarnaast is het niet toevallig dat na 2003 de cijfers hard zijn gedaald, mede door Fortuyn stond migratie bovenaan de politieke agenda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

New Yorker schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Amsterdam is volgens mij ook enige gemeente die uitgeprocedeerde kansloze asielzoekers opvang https://www.amsterdam.nl/...pvang-ongedocumenteerden/
bied. Misschien kunn ze ermee stoppen want die mensen hebben niks te verliezen omdat ze uitgeprocedeerd zijn.
https://www.rtvnoord.nl/n...rs-krijgen-nieuw-onderdak

Groningen heeft ze ook, meer gemeentes hebben die opvang ook voor zover ik weet.

Het alternatief is dat ze zwerven door het land. Heb ze dan liever op 1 plek waar nog een vorm van controle is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

https://www.rtvnoord.nl/n...rs-krijgen-nieuw-onderdak

Groningen heeft ze ook, meer gemeentes hebben die opvang ook voor zover ik weet.

Het alternatief is dat ze zwerven door het land. Heb ze dan liever op 1 plek waar nog een vorm van controle is.
Die plekken konden we ook naar echte asielzoekers geven. Maar omdat we ze niet uitzetten houden ze kostbare opvang plekken in bezet.

Weg

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
Kid Buu schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Het artikel schetst wel een iets ander beeld. Spreken van verblijfplaatsen veelal Budel, Ter Apel en Dronten. Een rondreizend crimineel circus dat niks te verliezen heeft.
In Budel vreet dat ook politie capaciteit en die het centrum in Maarheeze veilig moeten houden. Om redenen zoals deze.

En inderdaad worden deze asielzoekers dan verplaatst maar dat helpt natuurlijk helemaal niet. Er is eigenlijk continu een stroom van individuen met hetzelfde gedrag. Allemaal mensen die waarschijnlijk geen kans maken op een verblijfsvergunning en daarom inderdaad ook niets te verliezen hebben.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
edit: quote mezelf perongeluk

[ Voor 95% gewijzigd door CrystalViriS op 25-08-2022 20:48 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

New Yorker schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Die plekken konden we ook naar echte asielzoekers geven. Maar omdat we ze niet uitzetten houden ze kostbare opvang plekken in bezet.
Anders heb je ze overal lopen. Dan gaan ze echt over de straat zwerven... meer dan nu soms al gebeurd. Dan heb ik ze liever daar in zo'n gebouw. Wanneer ze echt op het vliegtuig gezet moeten worden zijn ze daar tenminste te vinden. Anders krijg je ze nooit uitgezet... Dan mag je ze gaan zoeken door de stad. Succes!

Klein stukje verderop is al een tijdelijke opvang https://www.coa.nl/nl/locatie/groningen-sint-petersburgweg. Dus die is er ook al aanvullend op wat er al is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Hoe makkelijk denken jullie dat het is om iemand zonder reisdocumenten op het vliegtuig te zetten?

En vergeet ook niet de EU richtlijnen, daardoor zijn wij gebonden aan het geven van vertrektermijn voor vrijwillig vertrek na een afgewezen beroep. (Na de afwijzende beschikking mogen ze het eerste beroep in 99% van de gevallen afwachten en ze gaan bijna allemaal in beroep, regelmatig mag ook het hoger beroep in Nederland worden afgewacht dmv een voorlopige voorziening en raad eens bijna allemaal gaan ook in hoger beroep).

Na een beslissing van de IND kan het soms maanden duren voor een zaak op zitting komt, het Hb duurt in veel gevallen nog langer.

Daarna krijgen ze dus een vertrektermijn van 14 dagen. Pas na die 14 dagen mogen ze in vreemdelingen bewaring, maar raad eens ook na die 14 dagen houdt de opvang bij COA op. Ze krijgen exact op een briefje en tijdens een gesprek te horen wanneer ze het risico lopen om vast gezet te worden, niemand wacht daarop en neemt 1 of 2 dagen voor de vertrektermijn verloopt de benen.

Dit alles staat nog los van Marokko en Algerije die geen Lp's (reisdocumenten ) verstrekken als de overheid daarom verzoekt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kid Buu schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Inderdaad. En het probleem is niet zozeer dat ze er zijn, als wel dat ze niet worden uitgezet. Dan ben je aan het dweilen met de kraan open.

Lastige is wel dat het ongeveer een derde van de Algerijnen, Tunesiërs en Marokkanen zijn.
Marokko, hebben we geloof ik wat diplomatieke problemen mee, en die weigeren ze uit Nederland terug te nemen.
Algerije, dus tegenwoordig onveilig.
Tunesiërs, zouden zonder problemen op het vliegtuig teruggezet moeten kunnen worden.

Maar als niemand er iets aandoet, dan zit je er dus wel mooi mee.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
n3othebest schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:15:

Dat kan ook nog eens vies tegenvallen, omdat vrouwen vooral minder zijn gaan doen (hebben kunnen doen) door technische hulpmiddelen, mannen zijn eigenlijk niet echt meer gaan doen. En wasmachines, stofzuigers en zo gebruiken ze ook in Staphorst.
hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:24:
..

Daarnaast is het niet toevallig dat na 2003 de cijfers hard zijn gedaald, mede door Fortuyn stond migratie bovenaan de politieke agenda.
Ik twijfel een beetje aan het belang van Fortuyn, aangezien er in heel de EU steeds minder vluchtelingen kwamen tussen 2002 en 2006, en ook UNHCR in 2003 een daling van 18% opmerkte. Ik vermoed dat er toen structurelere oorzaken waren.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Dat druist toch in tegen het gedachtegoed van de Koning. Een paar jaar terug sprak hij nog over een participatiesamenleving. Iedereen moet hun steentje bijdragen.
Als ze dat niet willen dan houdt het toch op? Wat is dan nog het fundament waarop deze personen kunnen functioneren in onze maatschappij?

Dan kom ik weer terug op mijn eerste punt; waarbij er alleen maar problemen worden gecreëerd in plaats van opgelost. En daar help je die mensen ook niet mee. Die voelen zich vervolgens ook niet gewaardeerd omdat iedereen daar op ligt te foeteren in plaats van respect erover uitspreekt.
Dus die drijf je naar een haat-kant toe.

En dan krijg je hetzelfde principe als bepaalde jonge generaties van Turkse of Marokkaanse personen. Die voelen zich niet gehoord en keren vervolgens hun rug toe naar de NL-bevolking omdat wij ze met de nek aankijken. Dat vind ik echt heel jammer. En dan krijg je misschien hier ook die tweestrijd. Dat moet je dus nu al in de kiem smoren.

Dus dan moet je nu al een goed plan maken. Echter mis ik in dit hele verhaal een goed plan van de overheid. Ze doen maar wat zonder na te denken.......

Nogmaals, ik wil niemand beledigen maar gewoon eerlijk mijn mening ventileren. Dus ik hoop dat dit ook niet wordt weg-gecensureerd.
Bekijk het van de andere kant; hoe kun je van mensen die tientallen jaren in een compleet andere culturele, sociale en maatschappelijke samenleving hebben geleefd om opeens compleet het roer om te gooien? Het is zou voor Nederlandse vrouwen net zo moeilijk zijn om de hele dag thuis te zitten en een hoofddoek te dragen als ze naar Saudi Arabië zouden moeten vluchten als dat het voor die migranten is om opeens de "vrouwen taakjes" te gaan doen. Vergeet niet dat het in Nederland al decennia duurt om mannen en vrouwen op gelijke voet te krijgen, en we zijn er nog niet.

Daarom is, voor de vluchtelingen die blijven, een goed integratie-traject nodig. Iets wat de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders, hun vrouwen en kroost niet hebben gehad (doordat de regering pas heel laat heeft erkend dat gastarbeiders uit die landen niet zouden gaan). Dat daar een relatie tussen bestaat is onmiskenbaar.

E: Verder ben ik het niet met je oneens hoor. Het gaat geheid problemen opleveren als je mensen met compleet andere normen en waarden in je land hebt. Moet je eigenlijk niet willen, op bepaalde vlakken is consensus belangrijk (zoals het respecteren van verschillen en de rechtsstaat). Dat hoeven niet eens immigranten te zijn maar kunnen ook de racistische of homo-hatende hooligans zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 25-08-2022 16:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hunterrnl
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Bekijk het van de andere kant; hoe kun je van mensen die tientallen jaren in een compleet andere culturele, sociale en maatschappelijke samenleving hebben geleefd om opeens compleet het roer om te gooien? Het is zou voor Nederlandse vrouwen net zo moeilijk zijn om de hele dag thuis te zitten en een hoofddoek te dragen als ze naar Saudi Arabië zouden moeten vluchten als dat het voor die migranten is om opeens de "vrouwen taakjes" te gaan doen. Vergeet niet dat het in Nederland al decennia duurt om mannen en vrouwen op gelijke voet te krijgen, en we zijn er nog niet.

Daarom is, voor de vluchtelingen die blijven, een goed integratie-traject nodig. Iets wat de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders, hun vrouwen en kroost niet hebben gehad (doordat de regering pas heel laat heeft erkend dat gastarbeiders uit die landen niet zouden gaan). Dat daar een relatie tussen bestaat is onmiskenbaar.

E: Verder ben ik het niet met je oneens hoor. Het gaat geheid problemen opleveren als je mensen met compleet andere normen en waarden in je land hebt. Moet je eigenlijk niet willen, op bepaalde vlakken is consensus belangrijk (zoals het respecteren van verschillen en de rechtsstaat). Dat hoeven niet eens immigranten te zijn maar kunnen ook de racistische of homo-hatende hooligans zijn.
Gelukkig maar dat Nederland zo open en vrij is en ben het zeker met je eens. Alleen ben ik bang dat veel mensen het op deze manier niet gaan zien. Veel denken echt serieus dat iedereen op de aardbol dezelfde waarden en normen heeft als het westen.

Het is gewoon een lastige situatie en vooral met alle problemen die nu tegelijk vallen. Kan het echt de laatste zetje zijn dat veel mensen geloof in de politiek en de EU verliezen. Veel Nederlanders zitten al op het randje door alle hoge kosten. Het geeft niet echt bepaald een lekker beeld als Den Haag vol gas asielzoekers gaat helpen en de Nederlanders maar kruimeltjes geeft. Tegelijk wel weer de rekening van de Asielcrisis bij de Nederlander legt met hogere zorg kosten en nieuwe belastingen. Het helpt al niet met het draagvlak dat Statushouders nog even voorrang krijgen op mensen die al 10 jaar wachten.

Begrijp me niet verkeerd. Ben niet tegen vluchtelingen, maar in mijn ogen word er gewoon van alle kanten misbruik gemaakt of zelfs verrijkt aan de ellende van andere. Ze hebben ook 0,0 controle op alles.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nederland regeltjesland. Alleen in Ter Apel is er de bevoegdheid een paspoort goed te keuren dus sturen we daar Oekrainers naar toe.

https://www.at5.nl/artike...ingsverschil-met-gemeente
Wethouder Rutger Groot Wassink (Vluchtelingen) bevestigt dat vluchtelingen, bij twijfel over de geldigheid van hun document, inderdaad naar het aanmeldcentrum in Ter Apel moeten om het document daar te laten controleren door de IND. Het personeel van het HSP is namelijk niet bevoegd om zo'n controle te doen. Als het nodig is, krijgen vluchtelingen een treinkaartje naar Ter Apel.
En dat terwijl de IND een expat kantoor in Amsterdam en een asielzoekers aanmeldcentrum op Schiphol hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 25-08-2022 19:08 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Silent Thunder
[...]

Dat ben ik met je eens. Er is gewoon een goed plan van aanpak nodig, maar dat mis ik hier juist. Er wordt blindelings getracht om van alles door te laten stromen, echter weten de meeste bestuurders niet hoe ze het moeten aanvliegen. Het lijkt in ieder geval mij zo dat alles een beetje ad-hoc (en paniekerig) in elkaar wordt gestoken om het maar behapbaar te laten lijken. Het zijn geen stel konijnen die je op elkaar kunt onderbrengen ergens. Als we de resources niet hebben dan stop maar even en maak eerst maar eens een realistisch plan hoe we het kunnen oplossen. Tot die tijd gewoon Nee verkopen aan Brussel.
[...]

In ieder geval heel fijn dat je een rustige reactie geeft in plaats van mij meteen af te branden als extremist, dat scheelt al veel. Ik ben ook niet perse tegen immigratie, alleen de manier waarop is totaal waanzin en (zoals ik al eerder zei) zonder enige visie.

Je zou het kunnen vergelijken met een bus die in brand staat en je laat maar mensen instappen.
Ik zou eerst eens stoppen met het laten instappen, de bus blussen en dan onderzoeken waarom die in brand vliegt. Dat repareren en vervolgens kun je die bus weer voorzichtig opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 20:28 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Je zou het kunnen vergelijken met een bus die in brand staat en je laat maar mensen instappen.
Ik zou eerst eens stoppen met het laten instappen, de bus blussen en dan onderzoeken waarom die in brand vliegt. Dat repareren en vervolgens kun je die bus weer voorzichtig opstarten.
Je vergeet dat in elk geval een deel van de mensen die bij ons aankloppen juist uit een brandende bus komen en hier veiligheid zoeken.

Ten tweede span je het paard achter de wagen. Als er nu al, terwijl "de bus in brand staat" geen animo is om na te denken waarom het fout gaat, how the fuck zou een stop dat bevorderen? Een stop is vooral een extra excuus om niet verder na te denken over de lange termijn. Eerst moet er de wil zijn überhaupt iets op te lossen en die lijkt er niet te zijn.

De oorzaak waarom het nu fout gaat is overigens duidelijk hoor: jarenlang is er bezuinigd op opvang, met de wens dat het dan vanzelf minder zou worden. Niet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 25-08-2022 20:46 ]

• Silent Thunder
D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Je vergeet dat in elk geval een deel van de mensen die bij ons aankloppen juist uit een brandende bus komen en hier veiligheid zoeken.
Heel simpel, iemand die uit een brandende bus komt, stop je niet nogmaals in een brandende bus. Dat slaat nergens op.
Dan zeg je maar even ''ho stop!'' Hier staat iets in de fik en kun je niet verder.
En dan moet de EU maar iets regelen in een ander land, tot bij ons alles gerepareerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 20:50 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:03:
offtopic:

in bepaalde culturen is opruimen en/of schoonmaken nou eenmaal vrouwenwerk

Ik lurk hier vooral omdat ik het een schrijnende situatie vind waar ik geen oplossing voor zie.

Het is me een onduidelijk wat je hier probeert te doen. Natuurlijk zijn niet alle inwoners van Nederland geëmancipeerd maar je kan toch niet ontkennen dat dat tot geen verhouding staat met het gebrek aan emancipatie in een aantal niet westerse landen? Het lijkt me evident dat dat voor problemen zorgt.

XXXVI

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Let op:
Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
Voor discussie over Europese context: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3