Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:48:
[...]
Heel simpel, iemand die uit een brandende bus komt, stop je niet nogmaals in een brandende bus. Dat slaat nergens op.
Dan zeg je maar even ''ho stop!'' Hier staat iets in de fik en kun je niet verder.
En dan moet de EU maar iets regelen in een ander land, tot bij ons alles gerepareerd is.
Als dat werkt gaat elk land net zoals NL expres het asiel opvang systeem weg bezuinigen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:48:
[...]

Heel simpel, iemand die uit een brandende bus komt, stop je niet nogmaals in een brandende bus.
Kennelijk is de staat van de bus elders nog een stukje erger dan die van ons?
En dan moet de EU maar iets regelen in een ander land tot bij ons alles gerepareerd is.
Volgens mij is iedereen het er over eens dat de EU meer moet regelen. Maar daar hebben die mensen nu niks aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

[...]

Volgens mij is iedereen het er over eens dat de EU meer moet regelen. Maar daar hebben die mensen nu niks aan.
Wat de EU moet regelen is dat die veiligelanders EINDELIJK eens een keer per direct linea recta retour thuisland kunnen! Het is toch niet te geloven dat mensen die neit welkom zijn in hun thuisland hier maar blijven etteren en criminaliteit bedrijven, vrouwen lastigvallen etc. onder het mom van: wie doet ons wat, YOLO.

:(

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Shadow_Agent schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Wat de EU moet regelen is dat die veiligelanders EINDELIJK eens een keer per direct linea recta retour thuisland kunnen! Het is toch niet te geloven dat mensen die neit welkom zijn in hun thuisland hier maar blijven etteren en criminaliteit bedrijven, vrouwen lastigvallen etc. onder het mom van: wie doet ons wat, YOLO.

Als ze crimineel zijn gaan ze nog steeds de bak in hoor. Het is niet alsof er totale anarchie heerst door/voor die groep.

En ja, ik denk dat uiteindelijk iedereen wel, van links tot rechts en van boven naar benee wil dat dat soort mensen terug naar hun eigen land gaan.

Blijkbaar is dat alleen behoorlijk lastig.

People as things, that’s where it starts.

• D-e-n
Shadow_Agent schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Die veiligelanders zouden er moeten worden uitgevist maar dat is maar een klein deel van de aanvragen die nu een probleem hebben he.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

Dat is een nutteloze discussie of vergelijking. Er staat gewoon iets in de fik bij ons, dus je kunt er even geen gebruik van maken. Daar is verder geen gradatie in van erger of minder erg, dat heeft ook geen (praktische) zin. Het gaat erom hoe je netjes, logisch, veilig en structureel werkt.
D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Als er nu al, terwijl "de bus in brand staat" geen animo is om na te denken waarom het fout gaat, how the fuck zou een stop dat bevorderen? Een stop is vooral een extra excuus om niet verder na te denken over de lange termijn. Eerst moet er de wil zijn überhaupt iets op te lossen en die lijkt er niet te zijn.

De oorzaak waarom het nu fout gaat is overigens duidelijk hoor: jarenlang is er bezuinigd op opvang, met de wens dat het dan vanzelf minder zou worden. Niet dus.
Jij vind dat de enige manier om iets aan de praat te krijgen, is om het eerst te laten crash burnen, slachtoffers maken en vervolgens tussen alle puinhopen iets te verbeteren terwijl vervolgens links en rechts de slachtoffers maar liggen te lijden.

Dat druist toch helemaal in tegen het principe van netjes, logisch, veilig en structureel werken? Ik vraag me af welke visie dat is? Dat zou ik eens tegen mijn baas moeten zeggen dat die manier van jou mijn nieuwe projectplan word. Dan zegt hij mij wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Dat is een nutteloze discussie of vergelijking. Er staat gewoon iets in de fik bij ons, dus je kunt er even geen gebruik van maken. Daar is verder geen gradatie in van erger of minder erg, dat heeft ook geen (praktische) zin. Het gaat erom hoe je netjes, logisch, veilig en structureel werkt.
Natuurlijk is er een gradatie. Je weigert dan namelijk ook mensen die met een loop van een geweer tegen de slaap bij je aan de deur aankloppen omdat je zelf niet genoeg luchtbedjes hebt besteld.
Jij vind dat de enige manier om iets aan de praat te krijgen is, is om het eerst te laten crash burnen, slachtoffers maken en vervolgens tussen alle puinhopen iets te verbeteren terwijl vervolgens links en rechts de slachtoffers maar liggen te lijden.

Dat druist toch helemaal in tegen het principe van netjes, logisch, veilig en structureel werken? Ik vraag me af welke visie dat is? Dat zou ik eens tegen mijn baas moeten zeggen dat die manier van jouw mijn nieuwe plan van aanpak word. Dan zegt hij mij wat anders.
Waar haal je het waanidee vandaan dat er tijdens een stop plotseling, als een wonder, plotseling een briljante oplossing gevonden zou worden door Rutte en co? Geloof je dat nu echt? Als die oplossing er is dan kun je die nu ook bedenken. Als die er niet is dan is een stop enkel een smoes om niks meer te hoeven doen en de stop te rekken en te rekken.

Een stop is allesbehalve "netjes werken". Het is schaamteloos je eigen vermogen om structureel een oplossing te bedenken afwentelen op mensen die er, in elk geval voor een belangrijk deel, niets aan kunnen doen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:11:
Het blijft triest om te zien:

[...]

[...]

[...]

En dan wordt er nog geklaagd dat het teveel is en te moeilijk allemaal? :)

Het beleid is daar goed zichtbaar:
stap 1: maak alles strenger
stap 2: door de lagere instroom door het strenger zijn snoei je capaciteit weg, want dat is toch niet meer nodig
stap 3: herhaal stap 1
stap 4: als het mis gaat, claim dat het niet jouw schuld is, maar dat de instroom te hoog is voor je gesnoeide capaciteit.

https://www.coa.nl/nl/tijdlijn-25-jaar-coa
Je geeft jaartal 2001, 2003 en 2018 aan. Maar jaartal 2016 mis ik in dat rijtje. Want tussen 2016 en 2018 gaat de opvang van 42.493 naar 22.000 bewoners. Waarom weet ik niet, en waar die capaciteit is gebleven kan ik ook niet zo snel terugvinden.

Half 2020 staat de teller weer op 27.100 bewoners.

Volgens deze bron hebben we in de afgelopen weken een instroom van 1000 asielinstroom per week:
https://www.rijksoverheid...ielinstroom-per-week-2022
Alle weken bij elkaar opgeteld komt uit op 26.500 mensen in asielinstroom dit jaar.

In nog geen jaar een verdubbeling aan asielcapaciteit is wel flink, zeker omdat er ook onder onze eigen bevolking nauwelijks woonruimte beschikbaar is en daardoor de prijzen van woningen omhoog zijn geschoten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Een stop is allesbehalve "netjes werken". Het is schaamteloos je eigen vermogen om structureel een oplossing te bedenken afwentelen op mensen die er, in elk geval voor een belangrijk deel, niets aan kunnen doen.
Ik denk dat we op een andere golflengte zitten.

Als de cabin pressure wegvalt tijdens een vlucht dan moet je eerst je eigen zuurstofmasker opzetten en dan pas mag je een ander helpen. Lijkt egoïstisch, maar waarom is dat? Omdat als je zelf lam bent geslagen, je achteraf niks meer kunt betekenen voor een ander. Snap je de analogie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Ik denk dat we op een andere golflengte zitten.

Als de cabin pressure wegvalt tijdens een vlucht dan moet je eerst je eigen zuurstofmasker opzetten en dan pas mag je een ander helpen. Lijkt egoïstisch, maar waarom is dat? Omdat als je zelf lam bent geslagen, je achteraf niks meer kunt betekenen voor een ander. Snap je de analogie?
Brandende bus, vliegramp, ik vind dit maar onsmakelijke metaforen, met name omdat er in de eerste plaats mee gewezen wordt naar de (hoeveelheid) asielzoekers als *het* probleem, dat is het probleem alleen niet, dat is een compleet falend beleid (of escalatie van beleid, afhankelijk van hoe je tegen het beleid aankijkt); maw oorzaak is beleid, gevolg is de wantoestanden met azielzoekers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Norjee schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

gevolg is de wantoestanden met azielzoekers.
Precies, je zegt exact hoe het is.

En kennelijk willen veel mensen dat voor lief nemen vanwege het principe om maar ''ongelimiteerd mensen te helpen, ongeacht de gevolgen''. Dat is natuurlijk een barmhartig gedachtegoed en ik wil het heus niet afbranden dat iemand het goede voorheeft voor een ander.

Maar wantoestanden met asielzoekers, weten mensen wel welke verstrekkende gevolgen dit kan hebben in de maatschappij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:16:
[...]Er wordt blindelings getracht om van alles door te laten stromen, echter weten de meeste bestuurders niet hoe ze het moeten aanvliegen.
Dat weten ze wel. Ze laten het ook bewust escaleren want blijkbaar past het in hun straatje. Hoe weet ik niet maar als het zo misgaat is het een bewuste keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Heb je een praktische invulling van adempauze dan?
Hoe doe je dat? Gewoon mensen terug in de zee flikkeren of over de grens in Duitsland zetten?

Niet doen alsof die adempauze een praktisch klaarliggend plan is en alternatieve plannen ook zo uitgewerkt moeten worden. Er ligt helemaal nog geen plan, en dat is juist het probleem.
* Aanmeld stop tot na de winter (halverwege de winter dezelfde problemen is een humanitaire ramp)
* screening van de aangemelde en zich in de rij staande mensen op veilige landers ( die versnelde procedure en uitzetten), Dublin claimAnten ( uitzetten). Dat geeft licht voor diegenen die daadwerkelijk in procedure mogen. * Landelijk voorrang voor statishouders totdat er geen statishouders in de AZCs / aanmeld centra meer zitten
* opschorten overheids boete voor te lange procedure

Dat vervolgen met een systeem wat ik eerder voorstelde:
* geen automatische permanente status voor vluchtelingen.
*geen gezins hereniging.
* minderjarige asielzoekers bij 18 jaar terug naar land van herkomst zonder pardon regeling.
* implementatie van ‘snelrecht ‘ procedure voor veilige landers en Dublin claim mensen ( 72 uur?)
* bezwaar procedures binnen 2 weken
* asiel aanvragen uit niet conflict landen ( zoals Ukraine) enkel in behandeling nemen vanuit de bronregio.
* verlies van asiel status bij contact met justitie of ernstige overlast tijdens of na de procedure.

Dus een combinatie van nu snel de huidige problematiek oplossen combineren met een opvolgend systeem wat aanwijsbaar strenger is en onterecht asiel en lange procedures ontmoedigd.

We kunnen hier namelijk netto alper mensen bij hebben met de huidige woning nood en bouw restricties. En je wilt mensen niet met allerlei valse hoop een dure ( mensen smokkel) en gevaarlijke reis laten maken die bij voorbaat kansloos is.
Wrsch is er niemand die hoef aan wil, maar ik persoonlijk zie geen andere weg dan totale influx stop ruim voor de winter ( dan daalt meestal de instroom) en snel verbeteren van de omstandigheden die er nu zijn. Een overlijden is al een teveel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Is natuurlijk bijzonder klote voor de bewoner, maar als je dagen/weken geen dak boven je hoofd hebt en als je een tentje krijgt dat vervolgens wordt afgepakt (8)7) dan kan ik me ook wel verplaatsen in de gedachte van de asielzoeker. Maar ik denk inderdaad ook dat we dit vaker zullen gaan zien ja want beweging zit er niet in.
Ik kan me zeker niet verplaatsen in die gasten. Dat je een dak boven je hoofd zoekt is logisch, maar om dan de eigenaar te gaan uitschelden gaat alle perken te boven. Direct uit de procedure en terug naar thuisland , ook al is dat onveilig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@brothermaynard
Als jouw systeem zo geweldig is, waarom is dat dan niet ingevoerd? En waarom een aanmeldstop als dat systeem zo geweldig werkt? Dan daalt het zonder stop toch vanzelf?

En belangrijker: waarom zou dat systeem ineens worden ingevoerd terwijl dat al jaren niet gebeurt? Wat verandert de aanmeldstop aan de intentie om het op te lossen?

Ik weet exact wat er zou gebeuren tijdens een aanmeldstop: niets nada noppes. Geen ene zak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze chaos, mensonterende toestanden en overlast wordt veroorzaakt dat de gemeenten en instanties die hiervoor verantwoordelijk zijn het niet af kunnen en al jaren geen enkele capaciteit erbij krijgen. De regering neemt zijn verantwoordelijk vervolgens niet.

Het op en afschalen heeft desastreuze gevolgen, zoals je nu ziet. Als de ind de procedures in een normaal tempo kon uitvoeren, zitten immigranten niet maanden te wachten voor ze een status krijgen en dan hier mogen wonen en werken. Hetzelfde geldt voor als ze weer terug moeten.

Gevolg is dat men maar bij de centra's blijft hangen en dan krijg je overlast. De woningcrisis draagt tevens bij dat de mensen die mogen blijven niet door kunnen stromen.

En men weet dit, dan nog vertikt men om eens in te grijpen of bijvoorbeeld het leger in te zetten. Nee, verantwoordelijkheid doorschuiven en hulporganisaties komen helpen...

Schande dit en dan loopt men vervolgens de schuld te leggen bij de immigranten zelf. Men mag echt eens de open ogen doen en eens kijken waar het probleem echt ligt.

Tweakers Discord

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Mensen brengen nu voedsel enz en dan als dollen springen ze erop af.

Ze organiseren zichzelf ook totaal niet
Dus uit zichzelf een rij maken ofzo.
Het is nu een rotzooi en chaos als er iets uitgedeeld wordt

Waarom doen zij niet netjes.
Weten ze dit soort systemen niet?
Vraag ik mij echt af.

Waarom leggen wij dat soort middelen hun niet uit? (Zou je ook misschien kunnen zeggen)

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2022 21:58 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Dat weten ze wel. Ze laten het ook bewust escaleren want blijkbaar past het in hun straatje. Hoe weet ik niet maar als het zo misgaat is het een bewuste keuze.
Het laatste jaar (eerder ook, maar nu is het zo zichtbaar) lijkt het mij alsof de regering verlamd door alle issues (ik wil het niet crisis noemen) waar een beslissing over genomen moet worden, er lijkt werkelijk helemaal niks opgepakt te worden als er geen simpele non-oplossing is in de zin van “we gooien er extra geld tegen aan, en gooien het over de schutting“. Eerder was het idd een kwestie van past in hun straatje, maar dat staatje was ook heel veel houd BV Nederland aan de praat en houd populisme genoeg tevreden dat ze niet een te grote stem hebben maar je er wel mee kunt scoren in verkiezingstijd. Inmiddels lijkt dat populisme zo groot geworden dat de strategie van zoethouden niet meer werkt, je zult het moeten tegengaan door de onderliggende problematiek wel aan te pakken, maar we regering heeft geen idee (meer) hoe dat te doen (en daarnaast ook nog verkiesbaar te blijven), dus doen ze maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
brothermaynard schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:37:
[...]

* Aanmeld stop tot na de winter (halverwege de winter dezelfde problemen is een humanitaire ramp)
Wat betekent dit? Wat doe je men mensen die in ter Apel staan? Negeren?
* screening van de aangemelde en zich in de rij staande mensen op veilige landers ( die versnelde procedure en uitzetten), Dublin claimAnten ( uitzetten). Dat geeft licht voor diegenen die daadwerkelijk in procedure mogen.
Op zich goed idee. Tegelijkertijd druk uitoefenen op landen om mensen terug te nemen.
* Landelijk voorrang voor statishouders totdat er geen statishouders in de AZCs / aanmeld centra meer zitten
Mogelijk, vraag me af hoe veel dit op korte termijn gaat helpen.
* opschorten overheids boete voor te lange procedure
Wat helpt dit voor het wegwerken van achterstanden? Je geeft de overheid zo alleen maar meer mogelijkheden om tijd te rekken.
brothermaynard schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Ik kan me zeker niet verplaatsen in die gasten. Dat je een dak boven je hoofd zoekt is logisch, maar om dan de eigenaar te gaan uitschelden gaat alle perken te boven. Direct uit de procedure en terug naar thuisland , ook al is dat onveilig.
Je zegt nu mensen de dood insturen omdat ze onaardig zijn tegen iemand? Nogal extreem lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:56:
Mensen brengen nu voedsel enz en dan als dollen springen ze erop af.

Ze organiseren zichzelf ook totaal niet
Dus uit zichzelf een rij maken ofzo.
Het is nu een rotzooi en chaos als er iets uitgedeeld wordt

Waarom doen zij niet netjes.
Weten ze dit soort systemen niet?
Vraag ik mij echt af.

Waarom leggen wij dat soort middelen hun niet uit? (Zou je ook misschien kunnen zeggen)
Dat is gewoon menselijk gedrag als de groep te groot wordt en de locatie de faciliteiten niet kan bieden. Het blijft bijzonder, omdat het immigranten zijn, ze zich zelf maar moeten organiseren en moeten gaan redden.

Zo werkt dat niet. Mensen hebben sturing nodig, anders gaat men voor zichzelf.

Tweakers Discord

• Mel33
tweakduke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Dat is gewoon menselijk gedrag als de groep te groot wordt en de locatie de faciliteiten niet kan bieden. Het blijft bijzonder, omdat het immigranten zijn, ze zich zelf maar moeten organiseren en moeten gaan redden.

Ik vraag het mij af. *knip* als je het je afvraagt zul je het ook moeten onderbouwen met betrouwbare bronnen.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zie hier al reacties hier, dat ze dit expres zo doen en ‘niet’ naar het ‘wel’ werkende idee/systeem -die geen chaos heeft- toe willen?

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:23 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tweakduke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Precies.

Ga eens in een drukke winkel staan en zie wat er gebeurt als er een kassa aanfloept, dan kunnen Nederlanders zichzelf ook opeens niet goed organiseren.

Low-key doen alsof al die mensen half-achterlijk zijn is toch wel erg bijzonder.

• Mel33
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Precies.

Ga eens in een drukke winkel staan en zie wat er gebeurt als er een kassa aanfloept, dan kunnen Nederlanders zichzelf ook opeens niet goed organiseren.

Low-key doen alsof al die mensen half-achterlijk zijn is toch wel erg bijzonder.
Dus jij zegt dat het een stuk discipline is die we dan missen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Ik vraag het mij af. *knip*

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zie hier al reacties hier, dat ze dit expres zo doen en ‘niet’ naar het ‘wel’ werkende idee/systeem -die geen chaos heeft- toe willen?
Het heeft niks te doen met opleidingsniveau, mensen zitten op een onbekende plek in een onmenselijke crisissituatie.

Dan gaat de discipline, fatsoen en respect overboord en wil je overleven.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:24 ]

Tweakers Discord

• Mel33
tweakduke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

Het heeft niks te doen met opleidingsniveau, mensen zitten op een onbekende plek in een onmenselijke crisissituatie.

Nee niet een niveau maar een stukje inzicht. Eigenlijk dus Aangekeerd gedrag, rijtjes vormen op school als kind,(en dat is dan wel weer een opleidingsniveau eigenlijk )
Oke dus en jij zegt dat de paniek nog te groot is om rust te vinden, om oplossingen te zien/vinden.

Dan is de conclusie, dus toch om ze zo snel als mogelijk in een huis en veilig en rustig en vertrouwen te krijgen en geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2022 22:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Zelfs zonder crisissituatie in een vreemde omgeving gebeurt het. Wat denk je van het idiote gedrag van sommige Amerikanen rondom Black Friday? Als er eenmaal een schaap over het hek is dan volgt de rest vanzelf…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Plus dat een random groep mensen vaak niet ontzettend goed is in zich organiseren om mee te beginnen, zelfs al hadden ze allemaal een geweldige tijd daar in Ter Apel, knappe jongen die 700 random mensen in een nette rij weet te krijgen.

Als @Mel33 zich eens verveelt kan ie altijd proberen een rij van 700 mensen te maken op de Dam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Nee niet een niveau maar een stukje inzicht. Eigenlijk dus Aangekeerd gedrag, rijtjes vormen op school als kind,(en dat is dan wel weer een opleidingsniveau eigenlijk )
Oke dus en jij zegt dat de paniek nog te groot is om rust te vinden, om oplossingen te zien/vinden.

Dan is de conclusie, dus toch om ze zo snel als mogelijk in een huis en veilig en rustig en vertrouwen te krijgen en geven.
Hou eens op met opleiding en intelligentie erbij te halen. Ieder mens gaat na dagen en nachten buiten overleven in slechte omstandigheden zich zo gedragen. Want dat doen die mensen nu.

Het is beschamend hoe we de mensen minderwaardig weg zetten, terwijl wij de zaken op de centra niet in orde hebben.

Tweakers Discord

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
Tuurlijk kun je de regering iets verwijten maar uiteindelijk zijn het de gemeentes die boter op hun hoofd hebben. Al die gemeenteraden denken alleen maar NIMBY. Het is al jaren bekent dat er een tweede aanmeld centrum moet komen in NL. Maar ja geen enkele gemeente wil die hebben, dus gebeurd er niks.

Hetzelfde als Van Der Burg brieven blijft schrijven met zorg alsjeblieft voor xx-plek dan is er over een jaar nog niks opgelost, zie Tubbergen. Gewoon elke gemeente verplichten xx percentage van de inwoners aan vluchtelingen te huisvesten op laste van boete/ korting op het gemeentefonds.

En anders gaat het rijks vastgoedbedrijf gewoon overal in NL locaties opkopen en vergunningen verlenen. Ik vind dat Van Den Burg groot gelijk heeft, er zijn geen nette oplossingen meer dus dan maar dit.

Al die burgemeesters hebben gewoon boter op hun hoofd, zielig doen in de media en schande spreken van de situatie in Ter Apel maar als er in de eigen gemeente een AZC moet komen dan is er helemaal niks mogelijk, dat is pas walgelijk gedrag.

HD4Life @ Full-HD

• Mel33
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Plus dat een random groep mensen vaak niet ontzettend goed is in zich organiseren om mee te beginnen, zelfs al hadden ze allemaal een geweldige tijd daar in Ter Apel, knappe jongen die 700 random mensen in een nette rij weet te krijgen.

Als @Mel33 zich eens verveelt kan ie altijd proberen een rij van 700 mensen te maken op de Dam.
Nee niet dwingend haha dat gaat nooit werken
Maar zelf het goeie voorbeeld geven en een paar meekrijgen en laten zien dar het werkt

Wij doen alles af met woorden en uitleggen enz
Maar we moeten ze het laten zien

Net als dat dus op school zoals ik in mijn vorige bericht zei.

Lastige kwestie maar ik wil het zeker wel proberen.
Ik noem maar een oplossing hoor.
Dat iets niet werkt en moeilijk is dat hoet niet geschreven te worden. Dat ontneemt de ander die het leest de geest.
Oei mooie zin. I did that.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 18:34
D-e-n schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Die veiligelanders zouden er moeten worden uitgevist maar dat is maar een klein deel van de aanvragen die nu een probleem hebben he.
Waarom denk je dat, zijn er cijfers bekend?
Nederland staat gekenmerkt als paradijs in de brochure van bij die landen.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 25-08-2022 22:31 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• tweakduke

tweakduke

En daarom moet die verantwoordelijkheid bij de minister komen te liggen ;)

Dit kun je niet decentraliseren bij de gemeentes. Heel veel mensen hebben bij dit probleem toch een 'not in my backyard' gevoel erbij. Dan moet iemand daarboven een knoop doorhakken.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Nee niet dwingend haha dat gaat nooit werken
Maar zelf het goeie voorbeeld geven en een paar meekrijgen en laten zien dar het werkt

Wij doen alles af met woorden en uitleggen enz
Maar we moeten ze het laten zien

Net als dat dus op school zoals ik in mijn vorige bericht zei.

Lastige kwestie maar ik wil het zeker wel proberen.
Ik noem maar een oplossing hoor.
Dat iets niet werkt en moeilijk is dat hoet niet geschreven te worden. Dat ontneemt de ander die het leest de geest.
Je klinkt echt 100% als iemand ergens uit 1800 die zegt dat we die "wilden" maar moeten "verheffen", want ze zijn duidelijk te achterlijk om zelf te bedenken hoe iets werkt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:15
Thomas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Zelfs zonder crisissituatie in een vreemde omgeving gebeurt het. Wat denk je van het idiote gedrag van sommige Amerikanen rondom Black Friday? Als er eenmaal een schaap over het hek is dan volgt de rest vanzelf…
Zo ver hoef je niet eens te zoeken, wij Nederlanders zijn net zo erg, ook genoeg filmpjes van bijvoorbeeld black friday.
En wat betreft het schaap gedrag kan iedereen nog het hamsteren aan het begon van de corona pandemie herinneren. :')

• Mel33
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Je klinkt echt 100% als iemand ergens uit 1800 die zegt dat we die "wilden" maar moeten "verheffen", want ze zijn duidelijk te achterlijk om zelf te bedenken hoe iets werkt :X
*knip* wees s.v.p. concreet over wat je inhoudelijke kritiek is op andermans reactie of maak een topic report aan.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:27 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FabianGTI schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Zo ver hoef je niet eens te zoeken, wij Nederlanders zijn net zo erg, ook genoeg filmpjes van bijvoorbeeld black friday.
En wat betreft het schaap gedrag kan iedereen nog het hamsteren aan het begon van de corona pandemie herinneren. :')
Zijn we nu serieus "overleven" in hetzelfde kuddegedrag aan het categoriseren als "black friday"? Omdat het in beide gevallen met veel mensen tegelijk, dringen, mogelijk ongeorganiseerd, etc is?

Heb het gevoel dat men het genuanceerder bedoelt maar het staat wel erg kort/k*t op GoT nu.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je vraagt je letterlijk af of "zij" wel weten hoe een rij werkt.

En "we" moeten "ze" maar laten zien hoe dat werkt.

Het is vast goed bedoeld, daar twijfel ik niet aan. Maar het komt toch best wel vreemd over.

Beetje De Turk en de Groenteman van Koot en Bie zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Davidshadow13 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:27:
Tuurlijk kun je de regering iets verwijten maar uiteindelijk zijn het de gemeentes die boter op hun hoofd hebben. Al die gemeenteraden denken alleen maar NIMBY. Het is al jaren bekent dat er een tweede aanmeld centrum moet komen in NL. Maar ja geen enkele gemeente wil die hebben, dus gebeurd er niks.

Hetzelfde als Van Der Burg brieven blijft schrijven met zorg alsjeblieft voor xx-plek dan is er over een jaar nog niks opgelost, zie Tubbergen. Gewoon elke gemeente verplichten xx percentage van de inwoners aan vluchtelingen te huisvesten op laste van boete/ korting op het gemeentefonds.

En anders gaat het rijks vastgoedbedrijf gewoon overal in NL locaties opkopen en vergunningen verlenen. Ik vind dat Van Den Burg groot gelijk heeft, er zijn geen nette oplossingen meer dus dan maar dit.

Al die burgemeesters hebben gewoon boter op hun hoofd, zielig doen in de media en schande spreken van de situatie in Ter Apel maar als er in de eigen gemeente een AZC moet komen dan is er helemaal niks mogelijk, dat is pas walgelijk gedrag.
De capaciteit was op orde in 2015. Er waren in heel veel gemeentes AZCs, maar die zijn door bezuinigingen bij het COA gesloten. Dat is de landelijke overheid aan te rekenen.
En nu nog geen 3 jaar later, zijn ze weer nodig. Tja, dan moet de landelijke overheid rare sprongen maken.

Verplicht een AZC in iedere gemeente en een landelijke overheid die niet meteen de geldkraan dichtdraait als de instroom tijdelijke wat minder is.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Mel33
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Het is vast goed bedoeld, daar twijfel ik niet aan. Maar het komt toch best wel vreemd over.

Beetje De Turk en de Groenteman van Koot en Bie zeg maar.
Zoals je leest, scheef ik het in een vorm om een oplossing te vinden, en niet als een mening of om te spuien
Aub koppie erbij houden als dat kan. Want je trekt me zo ergens heen waar ik geen vat op heb.
Nee ik bedoel dat dus niet idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Overigens schaam ik me kapot, omdat de situatie zo slecht is dat Artsen Zonder Grenzen een team stuurt.

Hoe moeilijk was het geweest om het leger hier voor in te zetten?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

brothermaynard schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Ik vind dit dus echt heel erg. Een groot deel van de vluchtelingen heeft te maken gehad met misbruik, geweld of andere mensonwaardige toestanden. Een helse reis van vaak duizenden kilometers achter de rug. Vaak hebben ze ernstige trauma’s, iets wat een gemiddelde Nederlander zich niet kan voorstellen. De kans is groter dat deze vluchtelingen goed in de war zijn dan niet. Dan kom je hier in het “veilige” Nederland en slaap je buiten tussen de zooi. Je tentje wordt afgepakt. Je voelt je gedwongen om maar ergens in een camper te gaan slapen, en bent niet blij als je er uit wordt gegooid.

Nee, dát gaat echt te ver; “alle perken te buiten”. Uitschelden? Daar trekken we een grens. Die vluchtelingen verdienen het niet om conform internationale wet- en regelgeving asiel aan te mogen vragen. Terug naar hun eigen land, veilig of niet! Laat ik je vragen; welke straf verdient een dief dan wel niet? Of iemand die gewelddadig is? Moeten we de Gevangen Poort weer open gooien? Vooral je laatste naar mijn mening kwaadaardige zinnetje: "ook al is dat onveilig". Je wil mensen van vlees en bloed dus willens en wetens terugsturen naar een plek waar ze hun leven niet zeker zijn? Meen je dat écht? Geen retorische vraag, want ik weet het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 25-08-2022 23:11 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

FabianGTI schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Yup, we kunnen nog niet eens netjes om de beurt boarden of een vliegtuig uit, altijd ook een enorm gedrang…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Joris748 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:42:
Overigens schaam ik me kapot, omdat de situatie zo slecht is dat Artsen Zonder Grenzen een team stuurt.

Of ze steken het hoofd in het zand of het ligt politiek te gevoelig, want dan geef je toe dat het niet deugd en dan moet er ook meer gebeuren.

Het frappante vind ik nog wel dat er vanuit de tweede kamer evengoed niks gebeurd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
mr_evil08 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Waarom denk je dat, zijn er cijfers bekend?
Nederland staat gekenmerkt als paradijs in de brochure van bij die landen.
Dat weet ik omdat dat al vaker langs is gekomen, niet alle media berichten hier echter over want het volk ophitsen is kennelijk belangrijker.

Bijvoorbeeld hier als je naar beneden scrolt:

https://nos.nl/collectie/...-noodopvang-te-verlichten
Enkele procenten

Van de asielzoekers die nu opgevangen worden, komen enkele procenten uit veilige landen. De IND meldt dat in mei 6 procent van de asielaanvragen van veiligelanders kwam. In asielzoekerscentra ligt het percentage rond de 2 procent, meldt het COA. Daarbij gaat het om 800 van de bijna 40.000 asielzoekers die in mei in de asielopvang zaten. Van hen komt het grootste deel uit Marokko, gevolgd door Tunesië en Georgië. Een klein deel van hen maakt wel kans op een verblijfsvergunning.

• Mel33
‘T Personeel hebben we niet
Wat kan de kamer dan doen?
Leger verergerd de boel, demonstratie ook
Tenminste de mensen die daar wachten worden er weer angstiger van en voelen nog meer de nood om voor huid en haar te vechten

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Heb je de afgelopen jaren mogen stemmen in de landelijke verkiezingen? Krabbel dan even op je achterhoofd of de partij-beloften van "jouw partij" overeenkomen met de huidige situatie.

Politiek is er veel te winnen / verliezen in een land; we spreken allemaal dan wel schande van hoe ze in andere landen, zoals Bulgarije, omgaan met de asielzoekers. En ik zeg niet dat het Bulgaarse beleid een oplossing is. Maar er zit een enorm verschil in hoe sommige landen in de EU zich onttrekken / buigen omtrent de centrale asielprocedures.

Is er een oplossing voor de situatie? Ik weet het niet. Ben alleen wel bang dat meerdere ingeslagen wegen (in Den Haag) het hele land zometeen in een deadlock manoeuvreren en er meer "slachtoffers" zijn dat de mensen die buiten een hek van het COA moeten slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:51:
‘T Personeel hebben we niet
Wat kan de kamer doen?
Leger verergerd de boel, demonstratie ook
Tenminste de mensen die daar wachten worden er weer angstiger van en voelen nog meer de nood om voor huid en haar te vechten
Er is geen wil om het op te lossen, dat is heel iets anders dan dat het niet kan.

En kan je alsjeblieft zaken anders opschrijven als je ze "anders" bedoelt. Het komt zachtst gezegd bijzonder over. Tripje terug in de tijd zeg maar.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
tijd voor een zakenkabinet, en die politieman die nu bij op1 zit, mag erin, en zo zijn er nog wel een paar; in een tijd waar verschillende crisi bij elkaar komen en versterken, woorden als ‘onacceptabel’, of uitspraken als ‘ik schaam me me voor … ‘ hun lading verliezen als er geen fck gebeurt … de huidige politieke orde is beschamend daadloos

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• CynicRelief
dat gezegd hebbende, de huidige problemen zijn symptomen van een systeem dat niet voldoet (in die zin dat er wel een idee moet zijn van maximale landelijke capaciteit, incl. al of niet onwillige gemeentes, dat die capaciteit ‘vol’ zit, maar dat het aantal vluchtelingen boven die capaciteit desalniettemin in NL aan de poort staan; die had je dus al aan de europeesche grenzen moeten opvangen) en dat niet op nationaal niveau kan worden opgelost; dit soort problemen zijn voorspeld (ik zie de deskundige nog voor me, maar zn naam is me even ontschoten) en moeten op Europeesch niveau worden aangepakt/opgelost … dat lukt niet goed genoeg; overigens is dit, als je andere deskundigen mag geloven, peanuts vergeleken met wat nog komen gaat de komende decennia: we zeuren hier over lage waterstand en pontjes die uitvallen … zuid-europa droogt op/uit, en is voorbode voor nieuwe vluchtelingenstromen

[ Voor 20% gewijzigd door CynicRelief op 25-08-2022 23:50 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Roozzz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Er is geen wil om het op te lossen, dat is heel iets anders dan dat het niet kan.

En kan je alsjeblieft zaken anders opschrijven als je ze "anders" bedoelt. Het komt zachtst gezegd bijzonder over. Tripje terug in de tijd zeg maar.
Dit. Het is gewoon een keuze om er niks aan te doen. De conclusies die je daaruit uit kunt trekken is een "exercise for the reader".

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Het leger dat ook wegbezuinigd is? Dit is ook helemaal niet raar, dit is het resultaat als je het "efficiëntie mantra" tot gospel maakt.

Zelfde met IC capaciteit, eerste hulp posten noem het maar op.

[ Voor 20% gewijzigd door Sandor_Clegane op 25-08-2022 23:54 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
een arts zonder grens in leader van Nieuwsuur:

we zijn actief in:

Ethiopie
Afghanistan
Bangladesh

Myanmar
Ter Apel

wtff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:14

*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk en onderbouwd.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 00:05 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
CynicRelief schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:55:
een arts zonder grens in leader van Nieuwsuur:

we zijn actief in:

Ethiopie
Afghanistan
Bangladesh

Myanmar
Ter Apel

wtff
Staatssecretaris van Asiel en Migratie "Eric van der Burg" (VVD) vond het vanavond fijn dat ze 'een steentje bij dragen aan die situatie' _/-\o_

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt schandalig dat er landen zijn die de asielzoekers doorsturen naar over volle landen waarvan vervolgens de asiel zoekers de dupe worden.
Wij doen erg veel voor de andere landen in de EU. En is ook niet de bedoeling van de EU gebruik maken van elkaars sterke kanten?
Ruimte is geen sterke kant maar financieel en middelen zouden we wel in kunnen zetten om asielzoekers te huisvesten op plekken waar wel ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
tweakduke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:26:
[...]

Hou eens op met opleiding en intelligentie erbij te halen. Ieder mens gaat na dagen en nachten buiten overleven in slechte omstandigheden zich zo gedragen. Want dat doen die mensen nu.

Het is beschamend hoe we de mensen minderwaardig weg zetten, terwijl wij de zaken op de centra niet in orde hebben.
Dat is precies wat ik wil zeggen.
We geven ze geen goeie omstandigheden en voorbeelden.

Dat spul van je hersenen dat angst maken werkt ook sneller dan het gedeelte dat reden maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 26-08-2022 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:14:
Ik vind het echt schandalig dat er landen zijn die de asielzoekers doorsturen naar over volle landen waarvan vervolgens de asiel zoekers de dupe worden.
Wij doen erg veel voor de andere landen in de EU. En is ook niet de bedoeling van de EU gebruik maken van elkaars sterke kanten?
Ruimte is geen sterke kant maar financieel en middelen zouden we wel in kunnen zetten om asielzoekers te huisvesten op plekken waar wel ruimte is.
het probleem is dat Europa niet als 1 Europa optreedt in deze, en de problemen aan de grenzen van Europa oplost (daar zijn pogingen toe gedaan, maar al snel weer vervallen tot nationale problemen); een soort van triage aan de Europeesche grens: veilige landers worden teruggestuurd en de rest wordt, naar ratio opvangcapaciteit, over de lidstaten verdeeld; en dus niet: 700 mensen, zonder enige status, die dagenlang door Europa zwerven, in Ter Apel belanden, en stuiten op een systeem dat daar niet op berekend is, waar vervolgens lokale politici, met de beste intenties, tegen heug en meug de shit mogen oplossen

[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 26-08-2022 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:14:
Waarop baseer je dat wij al erg veel zouden doen?

Het is pure onwil en onkunde van de politiek dat we in deze situatie terecht zijn gekomen. In plaats van 3 tot 5 dagen, duurt de procedure meer dan 3 maanden. Dan is het logisch dat alles overstroomd. Een regenton die niet leeggemaakt wordt, blijft ook overstromen.

https://nos.nl/l/2442030
Onder ideale omstandigheden duurt bovenstaand proces (stap 1 tot en met 4) tussen de drie en vijf dagen, zegt de IND. Maar in de huidige situatie probeert de dienst om asielzoekers binnen drie maanden na aankomst uit te nodigen voor hun aanmeldgehoor (stap 4). Maar ook die drie maanden is een streven. Vanwege onzekere factoren zoals "de complexe logistiek" en het identificatie- en registratieproces bij de Vreemdelingenpolitie "kan de IND momenteel niet precies aangeven hoelang een asielzoeker moet wachten op een aanmeldgehoor", laat de dienst weten.
Ook de doorstroom stokt, te weinig AZCs (wegbezuinigd) en te weinig plekken voor statushouders om te gaan wonen (woningcrisis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:56:
[...]

Waarop baseer je dat wij al erg veel zouden doen?

Het is pure onwil en onkunde van de politiek dat we in deze situatie terecht zijn gekomen. In plaats van 3 tot 5 dagen, duurt de procedure meer dan 3 maanden. Dan is het logisch dat alles overstroomd. Een regenton die niet leeggemaakt wordt, blijft ook overstromen.

https://nos.nl/l/2442030
een goede regenton heeft juist een overloop waardoor de ton juist niet overstroomt ;)
[...]

Ook de doorstroom stokt, te weinig AZCs (wegbezuinigd) en te weinig plekken voor statushouders om te gaan wonen (woningcrisis).
Als er geen plek voor statushouders is, dan moet je mensen geen verblijfsvergunning geven überhaupt. Een gemiddeld vliegtuig van 200 stoelen boekt ook geen 300 passagiers. Ofwel een tweede toestel regelen danwel zeggen "sorry de vlucht is vol". Misschien enkele extra stoelen omdat er wel eens iemand niet komt opdagen. Zelfde zou je moeten doen met statushouders: geen huizen? Dan of nieuwe huizen bouwen of tijdelijk geen vergunningen afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:34:
[...]
een goede regenton heeft juist een overloop waardoor de ton juist niet overstroomt ;)

[...]

Als er geen plek voor statushouders is, dan moet je mensen geen verblijfsvergunning geven überhaupt. Een gemiddeld vliegtuig van 200 stoelen boekt ook geen 300 passagiers. Ofwel een tweede toestel regelen danwel zeggen "sorry de vlucht is vol". Misschien enkele extra stoelen omdat er wel eens iemand niet komt opdagen. Zelfde zou je moeten doen met statushouders: geen huizen? Dan of nieuwe huizen bouwen of tijdelijk geen vergunningen afgeven.
Het is net als met regen, dat is er. Doen alsof er geen regen is, is struisvogelpolitiek.

Analogie naar deze droge zomer: we moeten er nu ook rekening mee houden dat het hard en lang gaat regenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 26-08-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:34:
[...]

[...]

Je hebt al eerder iets met deze strekking gepost, maar asiel aan kunnen vragen is een grondrecht. De hele logistieke uitdaging nog even daargelaten.

Wat ook ironisch doch off-topic is, is dat vliegmaatschappijen regelmatig te veel tickets verkopen om zichzelf te verzekeren dat hun vliegtuig ook bij no-shows vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Thomas schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:42:
[...]

Je hebt al eerder iets met deze strekking gepost, maar asiel aan kunnen vragen is een grondrecht. De hele logistieke uitdaging nog even daargelaten.

Wat ook ironisch doch off-topic is, is dat vliegmaatschappijen regelmatig te veel tickets verkopen om zichzelf te verzekeren dat hun vliegtuig ook bij no-shows vol zit.
ja dat zeg ik toch ook? Ik schrijf dat letterlijk. Dus daarom zorg ervoor dat je een paar extra statushouders in een AZC hebt die bij vrijgekomen huizen een woning krijgen. Ofwel no show vliegveld = beschikbaar komen woning door verhuizing of overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Het is net als met regen, dat is er. Doen alsof er geen regen is, is struisvogelpolitiek.

Analogie naar deze droge zomer: we moeten er nu ook rekening mee houden dat het hard en lang gaat regenen.
Leuke analogie, dat belooft nog wat voor de toekomst. De gemiddelde regenton in Nederland zal nu grotendeels of geheel leeg zijn (die van mij wel althans) en het water stroomt al over de rand in Ter Apel en in het land. Laat staan als het ook nog langdurend gaat regenen straks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:44:
[...]
ja dat zeg ik toch ook? Ik schrijf dat letterlijk. Dus daarom zorg ervoor dat je een paar extra statushouders in een AZC hebt die bij vrijgekomen huizen een woning krijgen. Ofwel no show vliegveld = beschikbaar komen woning door verhuizing of overlijden.
Dat haalde ik even niet uit je post, maar dat zou natuurlijk ideaal zijn. Helaas loopt ook de asielprocedure tegen de woningcrisis aan en zit daar ook niet bepaald schot in omdat de bouw tegen een personeelstekort, stikstofregulering en onwil van gemeenten / bewoners om bestemmingsplannen bij te schaven aanloopt. Het is momenteel een vicieuze cirkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
*knip* het topic gaat over asiel, niet migratie in z'n geheel.

[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:56:
[...]

Geld is er bij het COA wel, er zijn alleen geen gemeentes die een AZC willen. Tien jaar geleden waren die er nog wel maar dat was voor de ervaringen met een klein maar niet aan te pakken of weg te sturen deel raddraaiers. En hetzelfde gebrek aan middelen om dwang op te leggen dat het uitzetten van de ongewensten frustreert zie je nu bij de gemeentes die niet kunnen worden gedwongen een lokatie te verstrekken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Thomas schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Dat haalde ik even niet uit je post, maar dat zou natuurlijk ideaal zijn. Helaas loopt ook de asielprocedure tegen de woningcrisis aan en zit daar ook niet bepaald schot in omdat de bouw tegen een personeelstekort, stikstofregulering en onwil van gemeenten / bewoners om bestemmingsplannen bij te schaven aanloopt. Het is momenteel een vicieuze cirkel...
Ik weet het niet personeelstekort is tegenwoordig wel een heel makkelijk woord om wanbeleid te laten verdwijnen. Maar betwijfel of je zelfs zonder personeelstekort de woningcrisis had kunnen aanpakken. Het lijkt me niet bepaald makkelijk elk jaar een middelgrote stad uit de grond te stampen voor immigranten en tegelijk ook voor Nederlanders die een woning nodig hebben.

Zaten er trouwens niet statushouders in dat hotel in Tubbergen te wachten op een woning ?

Misschien toch maar Asielsysteem op de schop ? Hoe je er ook tegen aan kijk... dit kan niet zo langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Hunterrnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Ik weet het niet personeelstekort is tegenwoordig wel een heel makkelijk woord om wanbeleid te laten verdwijnen. Maar betwijfel of je zelfs zonder personeelstekort de woningcrisis had kunnen aanpakken. Het lijkt me niet bepaald makkelijk een elk jaar een middelgrote stad uit de grond te stampen voor immigranten en tegelijk ook voor Nederlanders een woning nodig hebben.

Zaten er trouwens niet statushouders in dat hotel in Tubbergen te wachten op een woning ?

Misschien toch maar Asielsysteem op de schop ? Hoe je er ook tegen aan kijk... dit kan niet zo langer.
Als we niet opzettelijk de bouw om zeep hadden geholpen tijdens en na de crisis om geforceerd de huizenprijzen te verhogen hadden we nu ruim genoeg huizen.

Wat voor middelgrote stad heb je het overigens over? Dit gaat niet om honderdduizenden per jaar ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Philip Ross op 26-08-2022 08:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

In een half jaar een stad ter grootte van een Leiden of Maastricht erbij..... Extrapoleer dit naar het hele jaar en je hebt er een stad ter grootte van Eindhoven bij 8)7

Ik houd m'n hart vast voor de toekomst. En dan zijn er ook mensen die simpel stellen " dat er gewoon gebouwd moet worden". Het mag duidelijk zijn dat een complete stad uit de grond stampen niet zo gemakkelijk gaat.

Ik ben er wel van overtuigd dat er geen oplossing is voor dit probleem afgezien een complete stop op uitgifte van verblijfsvergunningen behalve in enorm schrijnende omstandigheden. Geen vergunning= geen aanbod van vluchtelingen. Alleen zo is dit op te lossen.

Respect voor de mensen in dit topic die nog steeds geloven in een goede afloop. Ik zie het echt niet meer :/

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Als we niet opzettelijk de bouw om zeep hadden geholpen tijdens en na de crisis om geforceerd de huizenprijzen te verhogen hadden we nu ruim genoeg huizen.

Wat voor middelgrote stad heb je het overigens over? Dit gaat niet om honderdduizenden per jaar ofzo.
De vraag is hoger dan het aanbod.... Dan stijgen de prijzen en dat heeft meerdere oorzaken. Zoals bevolkingsgroep en dan mensen meer alleen zijn. Wil je anders bewijs posten van je claims ?

Ik zag voor mijn reactie een reactie met cijfers van het CBS met 116.000 immigranten in de eerste half jaar. Die hebben natuurlijk ook een dak boven hun hoofd nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Hou toch op, opzettelijk de bouw om zeep geholpen? Wat moeten we dan tijdens een crisis? Iedereen maar zoals in de Sovjet Unie een baan te geven ook al stelt het niets voor? Wie gaat al die bouwvakkers betalen als er geen werk is? Tijdens een crisis gaat niemand woningen bouwen die niet verkocht worden. Kijk eens naar China, daar staan miljoenen vierkante kilometers huizen leeg. Wel gebouwd maar geen bewoner voor te vinden
Aangejaagd door geld, de staat, projectontwikkelaars. Hadden we dat dan moeten doen? Rij aan rij Bijlmermeer flats?

En ja, het gaat wel om honderdduizenden per jaar, zie de reactie van @init6 die de CBS cijfers post. Bijna 200.000 immigratanten in 6 maanden. Door emigratie komt het netto saldo op 120.000 extra mensen

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 26-08-2022 09:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18-09 23:02
Norjee schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Het laatste jaar (eerder ook, maar nu is het zo zichtbaar) lijkt het mij alsof de regering verlamd door alle issues (ik wil het niet crisis noemen) waar een beslissing over genomen moet worden, er lijkt werkelijk helemaal niks opgepakt te worden als er geen simpele non-oplossing is in de zin van “we gooien er extra geld tegen aan, en gooien het over de schutting“. Eerder was het idd een kwestie van past in hun straatje, maar dat staatje was ook heel veel houd BV Nederland aan de praat en houd populisme genoeg tevreden dat ze niet een te grote stem hebben maar je er wel mee kunt scoren in verkiezingstijd. Inmiddels lijkt dat populisme zo groot geworden dat de strategie van zoethouden niet meer werkt, je zult het moeten tegengaan door de onderliggende problematiek wel aan te pakken, maar we regering heeft geen idee (meer) hoe dat te doen (en daarnaast ook nog verkiesbaar te blijven), dus doen ze maar niks.
Dit idee heb ik momenteel ook.

Als ik Rutte cs de afgelopen week zie lijkt het wel of ze volledig lamgeslagen zijn. De puf is er helemaal uit, ze hebben geen idee hoe ze de boel weer uit het moeras moeten trekken.

Rutte is ook veranderd. Of eerder; hij is er zelf blijkbaar achter gekomen dat hij te lang is blijven zitten. Alle shit die al die jaren vooruit is geschoven komt nu piepend en krakend tot stilstand en zal NU opgelost moeten worden. Hij redt het niet meer met geintjes en dingen weglachen. Daarnaast heeft hij zich heel kwetsbaar gemaakt voor de (populaire) oppositie door zich zo in de hoek te schilderen. Voor steeds meer burgers zal de leus 'Rutte is kloten, stem op mij want ik doe het anders' voldoende zijn om ze over te halen. Wat dan die alternatieve oplossing is zien ze dan later wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

In een half jaar een stad ter grootte van een Leiden of Maastricht erbij..... Extrapoleer dit naar het hele jaar en je hebt er een stad ter grootte van Eindhoven bij 8)7

Ik houd m'n hart vast voor de toekomst. En dan zijn er ook mensen die simpel stellen " dat er gewoon gebouwd moet worden". Het mag duidelijk zijn dat een complete stad uit de grond stampen niet zo gemakkelijk gaat.

Ik ben er wel van overtuigd dat er geen oplossing is voor dit probleem afgezien een complete stop op uitgifte van verblijfsvergunningen behalve in enorm schrijnende omstandigheden. Geen vergunning= geen aanbod van vluchtelingen. Alleen zo is dit op te lossen.

Respect voor de mensen in dit topic die nog steeds geloven in een goede afloop. Ik zie het echt niet meer :/
Dat is inclusief arbeidsmigranten en 40% daarvan was Oekraïeners.

Beetje makkelijk om die cijfers op asielzoekers te projecteren.
Hunterrnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

De vraag is hoger dan het aanbod.... Dan stijgen de prijzen en dat heeft meerdere oorzaken. Zoals bevolkingsgroep en dan mensen meer alleen zijn. Wil je anders bewijs posten van je claims ?
Aanbod is laag vanwege meerdere beleidsmaatregelen. Zoals verhuurdersheffing om maar iets te noemen. Is al vaak genoeg besproken hier op Tweakers.
Ik zag voor mijn reactie een reactie met cijfers van het CBS met 116.000 immigranten in de eerste half jaar. Die hebben natuurlijk ook een dak boven hun hoofd nodig.
Niet immigratie verwarren met asielzoekers. Zie bovenstaande antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Heb recent aan den lijve ondervonden hoe dun de lijn is tussen je als fatsoenlijk mens gedragen en vervallen tot primair gedrag.

En dat ging alleen nog maar om een rij op een luchthaven waar steeds meer mensen de angst kregen dat ze hun (vakantie-) vlucht zouden missen. Waar eerst orde heerste en iedereen elkaar respecteerde veranderde dat plotsklaps in grof egoïstisch gedrag. Bij een scheepsramp zou ik het 'overlevingsdrang' willen noemen maar dat is natuurlijk de verkeerde benaming voor deze situatie. Toch zag je diezelfde wanhoop bij de mensen in de ogen.

Kan me goed voorstellen dat als de inzetten hoger zijn (heb jij of je kinderen überhaupt een slaapplaats vannacht) dat de fatsoennormen snel overboord worden gezet. En dat geldt voor ieder mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Hou toch op, opzettelijk de bouw om zeep geholpen? Wat moeten we dan tijdens een crisis? Iedereen maar zoals in de Sovjet Unie een baan te geven ook al stelt het niets voor? Wie gaat al die bouwvakkers betalen als er geen werk is? Tijdens een crisis gaat niemand woningen bouwen die niet verkocht worden. Kijk eens naar China, daar staan miljoenen vierkante kilometers huizen leeg. Wel gebouwd maar geen bewoner voor te vinden
Aangejaagd door geld, de staat, projectontwikkelaars. Hadden we dat dan moeten doen? Rij aan rij Bijlmermeer flats?

En ja, het gaat wel om honderdduizenden per jaar, zie de reactie van @init6 die de CBS cijfers post. Bijna 200.000 immigratanten in 6 maanden. Door emigratie komt het netto saldo op 120.000 extra mensen
"In de eerst helft van het jaar vestigden zich 195,2 duizend immigranten in Nederland en verhuisden 72,3 duizend emigranten naar het buitenland. Daardoor kwamen er 122,9 duizend inwoners bij door buitenlandse migratie."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

[...]

Deze cijfers slaan op de totale immigratie. Daarvan zijn asielzoekers maar een klein deel; dus jouw stop op verblijfsvergunning lost precies niets op.

En dan begin ik nog even niet over hoe representatief dit is, met het grote aandeel Oekraïners (40% van totale immigratie) in deze periode. Ik hoop dat het jou ook opviel dat de getallen van 2022 wel héél hoog zijn ten opzichte van de langjarige trend?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:03:
[...]
Want een expat heeft geen dak boven zijn hoofd nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
init6 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Natuurlijk wel, maar die hou je niet buiten door asielaanvraagen te stoppen.
Ofwel, als je daadwerkelijk wat wil doen aan de huizen tekorten kan je misschien beter minder arbeidsmigranten toelaten dan proberen asielzoekers buiten de deur te houden.

Om die 2 cijfers op 1 hoop te gooien (en Oekraïeners mee te tellen) en dan te doen alsof er elk jaar zoveel mensen binnen komen is gewoon verdraaien van de zaak waar dit topic om gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 18-09 17:16

Dido

heforshe

Roozzz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:10:
Deze cijfers slaan op de totale immigratie. Daarvan zijn asielzoekers maar een klein deel; dus jouw stop op verblijfsvergunning lost precies niets op.
Aan de andere kant past het wel in het rijtje maatregelen als 100 rijden of gloeilampen en plastic rietjes verbieden. Onder het motto "alle beetjes helpen" en als het leuk klinkt bij de achterban is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen :P

Het grote verschil is dat je door het verbieden van plastic rietjes, itt het schenden van mensenrechten, niet uit internationale samenwerkingverbanden wordt gegooid (verbieden van scooters met verbrandingsmotoren mag dan weer niet, helaas).

[ Voor 19% gewijzigd door Dido op 26-08-2022 09:22 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Tenzij Putin in de 2e helft van dit jaar Belarus of Litouwen aanvalt, zal dat niet zo snel gebeuren ;)

Zo'n extrapolatie is niet erg nuttig :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
[...]

Dus ? Je kan wel met woorden gaan lopen goochelen, maar ze hebben allemaal een dak boven hun hoofd nodig.

Daarnaast heb ik nooit gezegd Asielstop. Systeem verandering en daar zijn we het wel over eens lijkt me. Het jaarlijks opnemen van grote aantallen kan natuurlijk niet door blijven gaan om deze voet. Het systeem nu al vast en dat lost je niet alleen maar op door meer geld en mensen. Dat lost het probleem alleen in de beginfase op en loopt het stukje verder in de lijn weer vast. Zoals Statushouders die nu al wachten in hotels. Het is leuk hoor moord en brand schreeuwen over mensen die buiten slapen en dat is natuurlijk erg.... Maar hier stopt het probleem niet he.

Enige waar ik tegen aan hik zijn de vooruit geschoven mannen en kinderen om gezinshereniging te krijgen. Denk dat dit namelijk een zwakke plek in het systeem is omdat dit eigenlijk niet gecontroleerd kan worden vanuit Nederland. ( Maar dit is gewoon speculatie van mijn kant )

[ Voor 6% gewijzigd door Hunterrnl op 26-08-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Hoe telt gezinshereniging van een statushouder hier, dat is immigratie die volgt uit een asielverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Hunterrnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Dus ? Je kan wel met woorden gaan lopen goochelen, maar ze hebben allemaal een dak boven hun hoofd nodig.

Daarnaast heb ik nooit gezegd Asielstop. Systeem verandering en daar zijn we het wel over eens lijkt me. Het jaarlijks opnemen van grote aantallen kan natuurlijk niet door blijven gaan om deze voet. Het systeem nu al vast en dat lost je niet alleen maar op door meer geld en mensen. Dat lost het probleem alleen in de beginfase op en loopt het stukje verder in de lijn weer vast. Zoals Statushouders die nu al wachten in hotels. Het is leuk hoor moord en brand schreeuwen over mensen die buiten slapen en dat is natuurlijk erg.... Maar hier stopt het probleem niet he.

Enige waar ik tegen aan hik zijn de vooruit geschoven mannen en kinderen om gezinshereniging te krijgen. Denk dat dit namelijk een zwakke plek in het systeem is omdat dit eigenlijk niet gecontroleerd kan worden vanuit Nederland. ( Maar dit is gewoon speculatie van mijn kant )
Punt is vooral dat dit een topic is over de asielcrisis en het al pagina's gaat over een asielstop.
Dan aan komen zetten met dat het om honderdduizenden gaat is natuurlijk impliceren dat dat tegen te gaan is met die asielstop.
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Hoe telt gezinshereniging van een statushouder hier, dat is immigratie die volgt uit een asielverzoek.
Als asielverzoek lijkt mij.
Maar dat verandert het plaatje in deze niet veel.
Als je alle Oekraïeners en arbeidsmigranten van die cijfers af trekt blijft sowieso maar een klein deel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

init6 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

+
Hunterrnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Jawel maar een expat heeft/neem een berg geld en kan, overdreven gezegd, gewoon met allerlei fiscale voordelen een etage huren in de vrije sector zonder enige belemmering. Die mensen hoeven zich ook niet te melden in Ter Apel. En door hun bestedingspatroon kunnen ze ook "de autochtoon" voorbij steken in dit soort huizen/aanbod.

De gemiddelde 'oorlogsmigrant' heeft een heel ander traject voor de boeg in NL. Oftewel; onderdak voor "immigranten" mag je goed in 2 of 3 afzondelijke trajecten / posten / uitdagingen scharen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Punt is vooral dat dit een topic is over de asielcrisis en het al pagina's gaat over een asielstop.
Dan aan komen zetten met dat het om honderdduizenden gaat is natuurlijk impliceren dat dat tegen te gaan is met die asielstop.
[...]

Als asielverzoek lijkt mij.
Maar dat verandert het plaatje in deze niet veel.
Als je alle Oekraïeners en arbeidsmigranten van die cijfers af trekt blijft sowieso maar een klein deel over.
Nee, je legt woorden in iemands mond en daarnaast haal je alles uit de kast selectief te nitpicken. Feit blijft.... al deze mensen hebben een dak boven hun hoofd nodig. Asielstop is niet mogelijk, maar de instroom reduceren en "veilige landers" buiten zetten lijkt me wel mogelijk. Vooral bij het laatste moet Nederland maar is buiten de lijntjes kleuren.

Daarnaast verwoorden mede gebruiker Thomas het mooi in een eerdere reactie.
MAX3400 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:03:

Jawel maar een expat heeft/neem een berg geld en kan, overdreven gezegd, gewoon met allerlei fiscale voordelen een etage huren in de vrije sector zonder enige belemmering. Die mensen hoeven zich ook niet te melden in Ter Apel. En door hun bestedingspatroon kunnen ze ook "de autochtoon" voorbij steken in dit soort huizen/aanbod.

De gemiddelde 'oorlogsmigrant' heeft een heel ander traject voor de boeg in NL. Oftewel; onderdak voor "immigranten" mag je goed in 2 of 3 afzondelijke trajecten / posten / uitdagingen scharen.
Of expat huurhuis via de gemeente of werkgever betaald zijn ook nog opties. Als het om mindere rijke expats gaat. ( Vriendin uit Rusland had er mee te maken yes )

[ Voor 5% gewijzigd door Hunterrnl op 26-08-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Hunterrnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Nee, je legt woorden in iemands mond en daarnaast haal je alles uit de kast selectief te nitpicken. Feit blijft.... al deze mensen hebben een dak boven hun hoofd nodig. Asielstop is niet mogelijk, maar de instroom reduceren en "veilige landers" buiten zetten lijkt me wel mogelijk. Vooral bij het laatste moet Nederland maar is buiten de lijntjes kleuren.
Deze cijfers vertroebelen de discussie enorm.
Instroom reduceren doet namelijk bijna niets voor deze totaal aantallen.

Wat is "buiten de lijntjes kleuren"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
UNHCR inschakelen lijkt me een serieuze optie, aangezien we er zelf niet in slagen de situatie te verbeteren.UNHCR heeft tenslotte ervaring met het opvangen van vluchtelingen in diverse (crisis)gebieden opgebouwd. expertise waar Nederland nu dankbaar gebruik van zou kunnen maken. Ze hebben nu teams, (en emergency shelters etc) in Oekraïne, misschien dat ze een paar daarvan naar NL kunnen verplaatsen. Maar me bekruipt het gevoel dat dat toch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 26-08-2022 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
[...]

Dit gaat juist wel over 100k+ per jaar, zie onderstaande grafiek met 5 van de 6 jaren 100+k mensen erbij. Op het moment gaat het nog harder. Dit komt neer op ca. 50-60k huizen per jaar. Dat is ca 70-100% van de jaarproductie, zeker in afgelopen jaren. We mogen vrijwel alleen binnenstedelijk bouwen en dat gaat gewoon erg langzaam + dat we nauwelijks meer kunnen bouwen dan dit qua werknemers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7IqxoJaah4lIIh8XJJKH92nXcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7sKjizjiy91loOPPcYFBsiH1.png?f=fotoalbum_large
(https://opendata.cbs.nl/#...e?searchKeywords=woningen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwkU5Xn56ipospLwMclGMd_nRJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tWtnR1RECX8xq1o3f4bAn57e.png?f=fotoalbum_large
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ing/bevolkingsgroei/groei

Dit soort aantallen zijn met al onze andere crises die niet opgelost worden gewoon niet te houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
@Señor Sjon maar dat gaat niet over asielzoekers.

Laten we arbeidsmigranten en asielzoekers niet op 1 hoop gooien of doen dat we die goei sterk terug kunnen dringen door enkel wat asielzoekers te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:57:

Laten we arbeidsmigranten en asielzoekers niet op 1 hoop gooien of doen dat we die goei sterk terug kunnen dringen door enkel wat asielzoekers te weren.
Asielzoekers krijgen hun woningen gratis als ze status krijgen naar arbeidsmigranten betalen ervoor. İk heb liever dat ze net als iedereen achteraan sluiten en ervoor werken dan dat we hun hand vasthouden.

[ Voor 11% gewijzigd door New Yorker op 26-08-2022 11:04 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Dit gaat juist wel over 100k+ per jaar, zie onderstaande grafiek met 5 van de 6 jaren 100+k mensen erbij. Op het moment gaat het nog harder. Dit komt neer op ca. 50-60k huizen per jaar. Dat is ca 70-100% van de jaarproductie, zeker in afgelopen jaren. We mogen vrijwel alleen binnenstedelijk bouwen en dat gaat gewoon erg langzaam + dat we nauwelijks meer kunnen bouwen dan dit qua werknemers.
[Afbeelding]
(https://opendata.cbs.nl/#...e?searchKeywords=woningen)

[Afbeelding]
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ing/bevolkingsgroei/groei

Dit soort aantallen zijn met al onze andere crises die niet opgelost worden gewoon niet te houden.
*knip* s.v.p. niet mensen als groep in het topic aanspreken.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:02 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:43

drooger

Falen is ook een kunst.

Ter aanvulling/verduidelijking, dit is de verhouding van eerste asielverzoeken t.o.v. immigratie:

Afbeeldingslocatie: https://www.adviescommissievoorvreemdelingenzaken.nl/binaries/medium/content/gallery/adviescommissievoorvreemdelingenzaken/content-afbeeldingen/infographics/blog-1-grafiek-2--3300-2200.jpg

Bevat weliswaar niet de data voor de afgelopen 2,5 jaar, maar je kan wel een trend herkennen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:57:

Eens

Die cijfers heb ik inmiddels ook gevonden: https://www.cbs.nl/nl-nl/...ers-komen-naar-nederland-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GINrIIXogWMNZF_vk9j0-ezCejs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sJ1FAsPZ59mUhXPdU5EO9DFH.png?f=user_large

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83102NED/table

Zelf klikken voor man/vrouw/totaal. Eerste aanmeldingen zijn grotendeels door mannen, waarna familie volgt. Ik vind het zelf geen klein aantal, zeker gezien dit de bouw van sociale woningen overstijgt. Dus er wordt ingeteerd op de bestaande voorraad woningen. De corporaties hebben al 3 jaar dezelfde voorraad woningen.
https://opendata.cbs.nl/#...ED/table?ts=1661505557034

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
@Señor Sjon kijk, dat zijn zinvollere cijfers.
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom de bouw van sociale huurwoningen zo laag is met de huidige tekorten....
Daarnaast is het natuurlijk geen woning per persoon maar per familie, die nareizigers kosten dus 0 woningen.

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre je daadwerkelijk deze instroom kan beperken op een korte termijn. Die vraag is tot nu toe onbeantwoord gebleven.

Overigens betekent dit ook dat dus ongeveer 80% van de immigratie niet uit asielzoekers bestaat. Die 80% terugdringen heeft mogelijk meer effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:33:
@Señor Sjon kijk, dat zijn zinvollere cijfers.
Overigens betekent dit ook dat dus ongeveer 80% van de immigratie niet uit asielzoekers bestaat. Die 80% terugdringen heeft mogelijk meer effect.
Los van de vraag of dat wenselijk is, dat gaat de krapte in sociale huurwoningen niet oplossen.

Dat zorgt hooguit voor meer ruimte in de duurdere private huursector, spreekwoordelijke ASML expats verdienen veel te veel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Los van de vraag of dat wenselijk is, dat gaat de krapte in sociale huurwoningen niet oplossen.

Dat zorgt hooguit voor meer ruimte in de duurdere private huursector, spreekwoordelijke ASML expats verdienen veel te veel.
Lang niet al die arbeidsmigranten zijn hoog opgeleide kenniswerkers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:41:
Lang niet al die arbeidsmigranten zijn hoog opgeleide kenniswerkers hoor.
Heb je een punt.

Wellicht goed om arbeidsmigranten ook op te splitsen, want een bus Polen in het Westland is qua woonbehoefte en potentiële overlast onvergelijkbaar met die hoogopgeleide kenniswerkers.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Heb je een punt.

Wellicht goed om arbeidsmigranten ook op te splitsen, want een bus Polen in het Westland is qua woonbehoefte en potentiële overlast onvergelijkbaar met die hoogopgeleide kenniswerkers.
Lijkt mij inderdaad zinvol. Maar dit is daar een beetje het verkeerde topic voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hoogopgeleide kenniswerkers zijn ook weer een probleem qua opdrijven van huur- en huizenprijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
COA naar de rechter om eigenaar asielhotel Tubbergen te dwingen tot verkoop

Volgens de verkopende partij heeft het COA niet duidelijk gemaakt dat er 150 tot 300 asielzoekers in het hotel zouden komen. Ze wil van de verkoop af.

Denk eerder dat ze geen persona non-grata in haar eigen woonplaats wil worden.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
Voor discussie over Europese context: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3