Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Zo zie je maar weer dat alle crises onderling met elkaar verweven zijn. Er is geen simpele oplossing voor één probleem, omdat het met andere problemen verweven is. Er is een duidelijke lange-termijn visie van de overheid nodig, die omgezet wordt in concrete langjarige plannen en acties.

En zoals eerder opgemerkt door @alexbl69, Rutte lijkt compleet lamgeslagen. Hij was al visieloos en het zou me verbazen als het hem nu wel lukt om een lange-termijn visie te ontwikkelen. Van de andere kant, hij heeft niets te verliezen. Hoeft niet herkozen te worden, dus kan best wel wat partijleden, politici, lobbyisten en raden van bestuur tegen de schenen te schoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 26-08-2022 11:56 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:33:
@Señor Sjon kijk, dat zijn zinvollere cijfers.
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom de bouw van sociale huurwoningen zo laag is met de huidige tekorten....
Daarnaast is het natuurlijk geen woning per persoon maar per familie, die nareizigers kosten dus 0 woningen.

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre je daadwerkelijk deze instroom kan beperken op een korte termijn. Die vraag is tot nu toe onbeantwoord gebleven.

Overigens betekent dit ook dat dus ongeveer 80% van de immigratie niet uit asielzoekers bestaat. Die 80% terugdringen heeft mogelijk meer effect.
Je kan het staatje via statline zelfs per land zien (helaas niet continent), maar dan wordt het een te lang onding om te posten.

De bouwgetallen zijn saldi. Corporaties slopen ook veel G-label woningen om er nieuwe A+ woningen voor terug te zetten waardoor het saldo ook vaak gelijk blijft. Nieuwe woningen zijn vaak zelfs groter, waardoor er ook reducties plaatsvinden. En met gasloos, BENG, etc is het gewoon duur bouwen op dit moment waardoor de onrendabele top voor een corporatie alleen maar verder stijgt. Ook het gebrek aan bouwlocaties speelt daarbij een rol.

Die overige migranten zijn vaak niet migranten die door 'de molen' heen moeten van COA en ook minder snel in de sociale sector moeten landen voor huisvesting.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
alexbl69 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:54:
COA naar de rechter om eigenaar asielhotel Tubbergen te dwingen tot verkoop

Volgens de verkopende partij heeft het COA niet duidelijk gemaakt dat er 150 tot 300 asielzoekers in het hotel zouden komen. Ze wil van de verkoop af.

Denk eerder dat ze geen persona non-grata in haar eigen woonplaats wil worden.
Dat zal dan heel lastig worden. Ik kan ook niet onder de verkoop mijn huis uit, als ik erachter kom dat de koper alle muren paars wil schilderen.

Als ik niet alle muren paars wil, dan moet ik daarover iets in de ontbindende voorwaarden zetten. En in dit geval ook kwantificeren: wel 50 asielzoekers, maar geen 150 tot 300.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
alexbl69 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:54:
COA naar de rechter om eigenaar asielhotel Tubbergen te dwingen tot verkoop

Volgens de verkopende partij heeft het COA niet duidelijk gemaakt dat er 150 tot 300 asielzoekers in het hotel zouden komen. Ze wil van de verkoop af.

Denk eerder dat ze geen persona non-grata in haar eigen woonplaats wil worden.
Absoluut, wat had ze dan gedacht dat het COA er mee ging doen? Een bowlingcentrum van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38
Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:55:
Rutte lijkt compleet lamgeslagen. Hij was al visieloos en het zou me verbazen als het hem nu wel lukt om een lange-termijn visie te ontwikkelen.
De huidige staat van de politiek gaat veel breder dan Rutte, alsof door het vervangen van één poppetje er opeens honderdduizenden huizen gebouwd kunnen worden omdat omwonenden, materialen, procedures, personeel, etc. geen probleem meer zijn?

Alsof boeren en milieubeschermers samen dansend over straat gaan als we een andere premier hebben, de marges zijn steeds kleiner en de verdeeldheid groeit. De huidige besluiteloosheid is een mede gevolg van deze maatschappelijke patstelling, geen primaire oorzaak.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Dat zal dan heel lastig worden. Ik kan ook niet onder de verkoop mijn huis uit, als ik erachter kom dat de koper alle muren paars wil schilderen.
Vooral niet als je het verkocht hebt aan Wij-Schilderen-Alle-Muren-Paars BV 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

De huidige staat van de politiek gaat veel breder dan Rutte, alsof het vervangen van één poppetje er opeens honderdduizenden huizen gebouwd kunnen worden omdat omwonenden, materialen, procedures, personeel, etc. geen probleem meer zijn?

Boeren en milieubeschermers samen dansend over straat gaan als we een andere premier hebben, de marges zijn steeds kleiner en de verdeeldheid groeit. De huidige besluiteloosheid is een mede gevolg van deze maatschappelijke patstelling, geen primaire oorzaak.
Laten we het over eens zijn dat de Rutte de verpersoonlijking is van de huidige politiek. Over de staat daarvan kunnen we van mening verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

De huidige staat van de politiek gaat veel breder dan Rutte, alsof het vervangen van één poppetje er opeens honderdduizenden huizen gebouwd kunnen worden omdat omwonenden, materialen, procedures, personeel, etc. geen probleem meer zijn?

Boeren en milieubeschermers samen dansend over straat gaan als we een andere premier hebben, de marges zijn steeds kleiner en de verdeeldheid groeit. De huidige besluiteloosheid is een mede gevolg van deze maatschappelijke patstelling, geen primaire oorzaak.
Klopt, je zag precies hetzelfde onder Balkenende, alles werd maar vooruit geschoven, etc.
In de Europese politiek zie je exact hetzelfde gedrag.

Regeren is geen vooruitzien meer, maar regeren is reagreen op crisis en constant noodzakelijke pleisters plakken. Er is sinds Fortuyn (denk ik?) een diepe angst bij de politiek om de potentiële kiezer zich tegen het harnas in te jagen en niemand durft daarom vooruitziende diepe beslissingen te nemen ... tot het te laat is en het moet (en de beslissingen vaak nog veel dieper zijn vanwege de zachte heelmeesters en de onstane stinkende wonden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Rutte pochte altijd geen visie te hebben, want die staat in de weg. Dat er na 12 jaar onder zijn hoede het een na het andere lijk uit de kast valt kan je hem prima aanrekenen. Want alles ziet er vrij stuurloos uit op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

renegrunn schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Absoluut, wat had ze dan gedacht dat het COA er mee ging doen? Een bowlingcentrum van maken?
Dat waarschijnlijk niet. Maar het pand is volgens mij helemaal niet geschikt voor zoveel bewoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat mij eerder verbaast is dat het COA niet meer hotels of vakantieparken in haar portefeuille opneemt. Een hotelletje in Tubbergen (en misschien dat cruiseschip) gaat toch niet genoeg zijn, of wel?

Nouja, het COA zal wel weten wat ze doet, het is niet de eerste keer dat ze met dit bijltje hakt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

anandus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:10:
Wat mij eerder verbaast is dat het COA niet meer hotels of vakantieparken in haar portefeuille opneemt. Een hotelletje in Tubbergen (en misschien dat cruiseschip) gaat toch niet genoeg zijn, of wel?

Nouja, het COA zal wel weten wat ze doet, het is niet de eerste keer dat ze met dit bijltje hakt natuurlijk.
Tuurlijk is dat niet genoeg. Volgens mij is dit ook allemaal tijdelijke opvang. Een permanente oplossing laat nog even op zich wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:07:
Dat er na 12 jaar onder zijn hoede het een na het andere lijk uit de kast valt kan je hem prima aanrekenen. Want alles ziet er vrij stuurloos uit op dit moment.
Begrijp me niet verkeerd, Rutte is totaal uitgeregeerd. Die man is ver over z'n uiterste houdbaarheidsdatum, geen visie en richtingsloos.

Het probleem is imo dat brede consensus over zijn vertrek het wil zeggen dat daarmee er in de maatschappij brede consensus is over de visie en richting die we dan wel willen. Ook in deze draadjes liggen standpunten mijlenver uit elkaar en dan is dit één van de meest respectvolle en onderbouwde online discussieplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
anandus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:10:

Vakantieparken zijn vaak eigendom van veel particulieren (de huisjes) met de voorzieningen/grond erbij in eigendom van Landal of Center Parcs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Zo zie je maar weer dat alle crises onderling met elkaar verweven zijn. Er is geen simpele oplossing voor één probleem, omdat het met andere problemen verweven is. Er is een duidelijke lange-termijn visie van de overheid nodig, die omgezet wordt in concrete langjarige plannen en acties.

En zoals eerder opgemerkt door @alexbl69, Rutte lijkt compleet lamgeslagen. Hij was al visieloos en het zou me verbazen als het hem nu wel lukt om een lange-termijn visie te ontwikkelen. Van de andere kant, hij heeft niets te verliezen. Hoeft niet herkozen te worden, dus kan best wel wat partijleden, politici, lobbyisten en raden van bestuur tegen de schenen te schoppen.
Dit hoort eigenlijk meer in het landelijke politiek topic maar wat is el plan voor Rutte?

- Gewoon maar aan blijven modderen zoals dat de afgelopen 10+ jaar ook gebeurde. Pleister hier en een pleister daar en hopelijk neemt de fallout van alle crisissen misschien een beetje af. Hermans naar voren schuiven voor de volgende verkiezingen voor de frisse wind (en VVD die gaat proberen om op die manier het Rutte beleid achter zich te laten).
- Rutte overleeft het niet want andere partijen (CDA of D66 meest voornamelijk). Asielcrisis (of één van de andere crisissen) wordt dan toch echt zijn einde.
- Halverwege de reageerperiode krijgt hij opeens een aanbod voor een EU baantje en knijpt er tussenuit. Vicepremiers nemen het werk over (of VVD schuift iemand anders naar voren). En dan wachten tot nieuwe verkiezingen.

Geen van alle situaties zorgt voor een directe verbetering voor de vele dossiers die er liggen inclusief de asielcrisis. Optie 2 is misschien nog de beste optie maar dan heb je nieuwe verkiezingen en dan liggen er ook niet snel oplossingen op tafel. Maar het land kan dan in ieder geval zijn stem laten horen en een nieuwe richting kiezen. De richting VVD/CDA/D66/CU staat als een olietanker vast in het Suez kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

souljah1h schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

Dat waarschijnlijk niet. Maar het pand is volgens mij helemaal niet geschikt voor zoveel bewoners.
Dit vind ik ook wel een dingetje. Hoewel ik het ook lastig vind om in deze de kant van gemeente Tubbergen te kiezen vind ik de staatssecretaris en het COA hier echt botte harken. Je kunt zelf toch op je blote vingers natellen dat je geen 300 man in een hotel met 27 kamers kwijt kunt? En dat gemeente en inwoners niet blij worden van zo'n soort dwang?

Anderzijds; die gemeente heeft zich ook onbehoorlijk gedragen. Van een afstandje is het misschien makkelijk praten, maar in gesprek gaan over de aantallen en wat het Rijk i.s.m. de gemeente kan en moet doen als het centrum overlast veroorzaakt voor omwonenden had beiden partijen gesierd. I.p.v. wat wederzijds begrip zijn beiden partijen het harnas in gedoken en dat heeft niemand goed gedaan behalve natuurlijk de media die er lekker over kan schrijven en lullen in praatprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
souljah1h schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Tuurlijk is dat niet genoeg. Volgens mij is dit ook allemaal tijdelijke opvang. Een permanente oplossing laat nog even op zich wachten.
De permanente oplossing zit hem niet zozeer in opvang, maar in personeel.

De influx is niet heel veel groter dan normaal (en véle malen minder dan de vluchtelingencrisis), het probleem zit hem in de doorvoersnelheid.
Nu is het wel zo dat de coronajaren rustiger waren, dus misschien is het COA ingekrompen qua locaties (dat weet ik niet), maar het grote probleem zit hem in het personeelstekort.

Maar mensen moeten aangetrokken worden (in een zeer moeilijke arbeidsmarkt), en daarna eventueel ook nog opgeleid worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Philip Ross schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:33:
@Señor Sjon kijk, dat zijn zinvollere cijfers.
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom de bouw van sociale huurwoningen zo laag is met de huidige tekorten....
Daarnaast is het natuurlijk geen woning per persoon maar per familie, die nareizigers kosten dus 0 woningen.

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre je daadwerkelijk deze instroom kan beperken op een korte termijn. Die vraag is tot nu toe onbeantwoord gebleven.

Overigens betekent dit ook dat dus ongeveer 80% van de immigratie niet uit asielzoekers bestaat. Die 80% terugdringen heeft mogelijk meer effect.
De aanvraagcijfers per jaar uit de gegevens hierboven zijn natuurlijk interessant omdat het iets zegt over het aantal mensen dat voor de aanvraag moet worden gehuisvest. Daarnaast is het aantal verblijfsvergunningen eventueel ook interessant, omdat dat dan langdurigere huisvesting betreft (tussen aanvraag en vergunning zit helaas uiteraard een behoorlijke vertraging):
(jaar/vergunningen /aanvragen)
2011 8380
2012 5920
2013 9545 13470
2014 18620 27165
2015 31085 56940
2016 34250 31185
2017 25815 30635
2018 12445 26975
2019 11890 26720
2020 14045 17585

totaal(vanaf 2013): 230625 aanvragen en 157695 vergunningen. De hoge doorlooptijd wordt er ook uit duidelijk.

De huidige Ter Apel-situatie is denk ik vooral een gevolg van de te lage opvangcapaciteit voor korte termijn van COA en de te lage verwerkingscapaciteit van de IND en vreemdelingenpolitie. Voor de lange termijn worden te weinig woningen gebouwd, maar asielzoekers zijn daarin niet de grootste vragende groep.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 26-08-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Sorcerer8472

Mens sana?

Intussen is D66 ook een diepe teleurstelling trouwens. Wat valt dat tegen. Alles komt nu bij elkaar van koopkrachtprobleem tot stikstofprobleem tot migratiecrisis.

Ik zie steeds meer overkoepelende complottheorieën: https://twitter.com/71DFW/status/1562665261366292481

Mensen zien dat het voor henzelf steeds moeilijker wordt om een woning te krijgen, zowel door prijs als beschikbaarheid, en intussen komen er wel veel asielzoekers binnen. Die slapen nota bene met 700+ personen buiten, er gaat een pasgeboren kind dood eerder deze week, maar intussen nog steeds NIMBY voor dat hotel.

Het is een beetje een negatieve neerwaardse spiraal en ik zie hem nog niet doorbroken worden binnenkort :|

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-08-2022 14:39 . Reden: Onjuistheid over opvanglocaties verwijderd: ze zitten echt door het hele land inclusief in de grote steden ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gemeenten moeten dit najaar in totaal 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Het kabinet wil de komende jaren ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden, zoals noodopvang, huisvesting, flexwoningen, inburgering en de aanpak van overlastgevers. Er komt voorlopig geen asielstop.

Dat blijkt uit een concept-akkoord tussen kabinet en gemeenten in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws. Over het bestuurlijk akkoord is de afgelopen dagen onderhandeld, gisteren besproken in het Veiligheidsberaad en ligt vandaag op tafel in de ministerraad.

bron: https://www.rtlnieuws.nl/...r-woningen-geen-asielstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

anandus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

De permanente oplossing zit hem niet zozeer in opvang, maar in personeel.

De influx is niet heel veel groter dan normaal (en véle malen minder dan de vluchtelingencrisis), het probleem zit hem in de doorvoersnelheid.
Nu is het wel zo dat de coronajaren rustiger waren, dus misschien is het COA ingekrompen qua locaties (dat weet ik niet), maar het grote probleem zit hem in het personeelstekort.

Maar mensen moeten aangetrokken worden (in een zeer moeilijke arbeidsmarkt), en daarna eventueel ook nog opgeleid worden.
Heb ik het net over een permanente oplossing, komt dit artikel voorbij. We gaan het op deze manier oplossen

https://nos.nl/artikel/24...0-000-huizen-en-meer-geld

(Edit: Zie bovenstaande post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Thomas schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Je kunt zelf toch op je blote vingers natellen dat je geen 300 man in een hotel met 27 kamers kwijt kunt?
Op diezelfde vingers kun je ook natellen dat waarschijnlijk van de ontbijtzaal, keuken, vergaderruimtes etc ook kamers worden gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
souljah1h schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Heb ik het net over een permanente oplossing, komt dit artikel voorbij. We gaan het op deze manier oplossen

En we kunnen niet bouwen vanwege de stikstof dus ben benieuwd hoe ze dit dan gaan oplossen 8)7

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

renegrunn schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Op diezelfde vingers kun je ook natellen dat waarschijnlijk van de ontbijtzaal, keuken, vergaderruimtes etc ook kamers worden gemaakt?
En die mensen die daar verblijven hebben deze voorzieningen niet nodig (behalve de eventuele aanwezige vergaderruimtes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MdO82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

En we kunnen niet bouwen vanwege de stikstof dus ben benieuwd hoe ze dit dan gaan oplossen 8)7
Dat is een zaak voor de gemeentes, net zoals het stikstofprobleem iets is voor de provincies is, zo is dit nu door het kabinet naar de gemeentes gedelegeerd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:34:
Gemeenten moeten dit najaar in totaal 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Het kabinet wil de komende jaren ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden, zoals noodopvang, huisvesting, flexwoningen, inburgering en de aanpak van overlastgevers. Er komt voorlopig geen asielstop.

Dat blijkt uit een concept-akkoord tussen kabinet en gemeenten in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws. Over het bestuurlijk akkoord is de afgelopen dagen onderhandeld, gisteren besproken in het Veiligheidsberaad en ligt vandaag op tafel in de ministerraad.

Ik lees vooral weer heel veel holle frasen. Opgewarmde prak. Zit er überhaupt iets nieuws bij?

Als ze nu met een soort delta plan komen als bijvoorbeeld het inpolderen van een fiks stuk grond waar een nieuwe stad moet komen... dan spreekt er tenminste nog iets van ambitie uit.

Dit is (wederom) het balletje verder schoppen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
souljah1h schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

En die mensen die daar verblijven hebben deze voorzieningen niet nodig (behalve de vergaderruimtes)?
Hangt er vanaf. In een azc wat ik ken maakt men hun eigen eten. Echter deze locatie wordt inderdaad wellicht anders worden ingetricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
Ik lees vooral weer heel veel holle frasen. Opgewarmde prak. Zit er überhaupt iets nieuws bij?
Een tijdelijk gebiedsverbod rond Ter Apel, minder omgekeerde vlaggen in die contreien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Als ze nu met een soort delta plan komen als bijvoorbeeld het inpolderen van een fiks stuk grond waar een nieuwe stad moet komen... dan spreekt er tenminste nog iets van ambitie uit.

Dit is (wederom) het balletje verder schoppen.
en we modderen verder nog wat aan en kijken hoeveel duizenden extra woningen we nodig hebben voor statushouders voor het jaar 2023/2024.

En stikstof, nee dat is even niet belangrijk nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Dat is een zaak voor de gemeentes, net zoals het stikstofprobleem iets is voor de provincies is dit nu door het kabinet naar de gemeentes gedelegeerd.
Ja zo werkt onze politiek helaas.
Wij willen het oplossen, maar hoe dat lossen jullie als gemeente of provincie maar op als het maar binnen 3 maanden gebeurd anders gaan we jullie korten 8)7

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 18:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

MdO82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Boeren uitkopen, grond verkopen aan het COA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
renegrunn schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Dan alsnog mag dat niet zomaar, je nooduitgangen en alles moeten berekend zijn op zoveel mensen, dat is in de normale wereld niet zomaar aangepast, maarjah, het COA mag van de reges wijken lijkt het wel.
souljah1h schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

(Edit: Zie bovenstaande post)
Echt knettergek, heel veel mensen zitten nu nog te wachten op een woning en zijn druk aan het zoeken, die mogen zeker nog langer wachten omdat ineens woningen voor asielzoekers gemaakt moeten worden?

En nu komen zeker de reacties dat die tegelijk gebouwd gaan wonen, welk bouwbedrijf heeft zoveel tijd dan? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

En daar is de EU weer niet mee eens ivm staatssteun :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Voor zover ik begrepen had wil het COA ook het land ombouwen tot opvang met units e.d.

Ik kan voorstellen dat dit bekend was bij de eigenaar? 300 mensen in 28 kamers huisvesten is levensgevaarlijk. Als er brand uitbreekt bijvoorbeeld. Kan mij voorstellen dat de brandweer daar ook geen toestemming voor heeft. Of worden die ook overruled door onze Haagse kliek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

MdO82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

En daar is de EU weer niet mee eens ivm staatssteun :X
klopt.
De oude opkoopregeling is nog toepasbaar dacht ik? Maar die voorwaarden zijn mij niet bekend verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
X

[ Voor 100% gewijzigd door New Yorker op 26-08-2022 17:12 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Klinkt als een mooi olie-op-het-vuur-gooien plan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:57
Gemeenten moeten dit najaar in totaal 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Het kabinet wil de komende jaren ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden, zoals noodopvang, huisvesting, flexwoningen, inburgering en
Waar kan ik me aanmelden als asielzoeker?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Maar ja, je ziet het dan weer niet gebeuren dat hotels in de stad Amsterdam of Den Haag hiervoor ingezet worden. Het gebeurt allemaal in dorpen, waar men vaak toch al minder diversiteit gewend is en angst heeft voor het onbekende.

Het is een beetje een negatieve neerwaardse spiraal en ik zie hem nog niet doorbroken worden binnenkort :|
En toch zitten er hierin Utrecht twee opvanglocaties, waarvan één nood. En in Tubbergen NULL, nou ja, nul nu, straks één.

Zoek het gewoon op mensen! Er is een kaart met alle locaties.
https://www.coa.nl/nl/locatiezoeker

In Amsterdam zitten er gewoon vijf. En in Den Haag zijn er ook twee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Robkazoe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Klinkt als een mooi olie-op-het-vuur-gooien plan.
Het moge duidelijk zijn dat ik zeer kritisch ben op dat plan? Maar gezien de ontwikkelingen, de instroom van 100.000 mensen in een half jaar die ergens moeten wonen, de nareizigers, de grote gezinnen van de asielzoekers met status zou mii dat steeds minder verbazen... Veel mensen, veel woningen is veel grond nodig. En dat hebben de boeren. De kans dat alle onteigende grond straks natuurgebied wordt is 0% in ieder geval :')

Ik ben absoluut geen complotwappie, BBB of FVD stemmer maar e.e.a. zet je wel aan het denken soms. Niet dat ik alsnog op een dergelijke partij stem trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

sugarlevi01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

En toch zitten er hierin Utrecht twee opvanglocaties, waarvan één nood. En in Tubbergen NULL, nou ja, nul nu, straks één.

dit is echt een bedroevend slecht plaatje. In mijn gemeente zitten sinds kort 3 opvangplekken maar staan alle drie niet op de kaart. Officieel voor Oekraïense vluchtelingen maar het merendeel is Afrikaans of Midden Oosters trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Als ik zo even op dat kaartje kijk mis je toch behoorlijk wat grote steden/gemeenten:
- Lelystad
- Enschede
- Zwolle
- Den Bosch
- Haarlemermeer
- Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Je moet het dan ook even vergelijken met het inwoners aantal van de steden en de dorpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Je moet het dan ook even vergelijken met het inwoners aantal van de steden en de dorpen. ;)
Misschien moeten we het ook vergelijken met de hoeveelheid ruimte die er beschikbaar is?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

sugarlevi01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Misschien moeten we het ook vergelijken met de hoeveelheid ruimte die er beschikbaar is?!
Als ruimte echt een criteria is dan kunnen de asielzoekers ook prima naar Frankrijk, Spanje, Hongarije. Nederland is al een van de dichtsbebouwde gebieden in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Als ruimte echt een criteria is dan kunnen de asielzoekers ook prima naar Frankrijk, Spanje, Hongarije. Nederland is al een van de dichtsbebouwde gebieden in de EU.
Dat zijn vaak landen waar men al dooorheen is gereisd op weg naar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dus dit jaar nog 20.000 woningen voor statushouders en dan natuurlijk zo’n pak ‘m beet 30.000 voor het jaar 2023.

ff doorbouwen Hugo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_Bailey_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:18:
Dus dit jaar nog 20.000 woningen voor statushouders en dan natuurlijk zo’n pak ‘m beet 30.000 voor het jaar 2023.

ff doorbouwen Hugo!
Containerwoning is ook een woning dus op die manier kun je relatief snel wat doen, zeker met tijdelijke huisvesting.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht zijn ze daar momenteel heel goed in. Daar krijgen autochtonen momenteel al geen sociale woningen meer toegewezen, kwestie van maatregelen met nog een keer anderhalve maand verlengen. Daarna evalueren en in de toekomst toepassen wanneer het uitkomt. :)

Want dat is wel de richting waar we ingaan als er niets gebeurt: geen huizen meer voor de autochtonen die op het minimum zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Dat zijn vaak landen waar men al dooorheen is gereisd op weg naar hier.
*knip* laat dit soort stemmingmakerij s.v.p. achterwege, het voegt niets toe en werkt discussieverstorend.

[ Voor 59% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
UNHCR pleit er bijvoorbeeld voor dat vluchtelingen hun eigen temporary shelters kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Robkazoe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:58:
[...]
Als ik zo even op dat kaartje kijk mis je toch behoorlijk wat grote steden/gemeenten:
- Lelystad
- Enschede
- Zwolle
- Den Bosch
- Haarlemermeer
- Leiden
Rosmalen is onderdeel van gemeente Den Bosch. Die hebben wel een tijdelijk COA. ;)

Maar je hebt gelijk, een aantal steden blijven flink achter. Maar een aantal regio's ook. De achterhoek is een behoorlijk lege vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

begintmeta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
UNHCR pleit er bijvoorbeeld voor dat vluchtelingen hun eigen temporary shelters kunnen bouwen.
Die voldoen dan weer niet aan alle Nederlandse regels voor bewoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Overdreven inderdaad.
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

De huidige toestand in Ter Apel voldoet beter neem ik aan...

Daarnaast is een grote bandbreedte aan temporary shelters mogelijk, dat kan je dan wel aanpassen aan de standaarden hier.

[ Voor 45% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Doe maar niet, we weten allemaal hoe dat eruit gaat zien.
Mocht dan de pleuris uitbreken en dat gebeurd ook, brand de hele zooi af met veel slachtoffers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Ach ruimte, in 2000 zat in mijn dorpje met 1500 inwoners een AZC met ongeveer 400 inwoners, nooit een echt probleem geweest. Maar toen was alles goed geregeld, tot vervoer met busjes naar grotere dorpen/steden toe zodat de bewoners er uit konden en boodschapjes doen.

Wat mij betreft komt er een Azc terug hier, ruimte zat. Probleem is dat nu de gemeente (opvang voor afghanen, werden/worden in de gemeente opgevangen in een kazerne, die moet weer gebruikt worden, maar omdat de afghanen in de gemeente aanwezig zijn is het nu het pakkie aan van de gemeente...) lijkt te zoeken naar min of meer kant en klare oplossingen, of op zijn minst al bouwrijpe grond. Die is er niet. Gevolg is dat nu opvang locaties worden voorgesteld op plekken die al gebruikt worden (het is ook een kwestie van (monetaire)steun van bovenaf, de gemeente kan het niet bolwerken/betalen). Tja, daar is weerstand tegen. En ook lijkt de tijdsgeest veranderd, tuurlijk het besef is er nog steeds dat opvang hier wel kan werken, maar tegelijkertijd ook de angst voor overlast.

[ Voor 11% gewijzigd door Norjee op 26-08-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Rosmalen is onderdeel van gemeente Den Bosch. Die hebben wel een tijdelijk COA. ;)

Maar je hebt gelijk, een aantal steden blijven flink achter. Maar een aantal regio's ook. De achterhoek is een behoorlijk lege vlek.
Driehoek Apeldoorn, Amersfoort en Zwolle (op Harderwijk na, oftewel de Biblebelt) zit ook niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39

Kid Buu

Huh, Pietje?

Wel een terecht punt wat je aanhaalt, maar als je je inleest in de situatie in landen als Griekenland en Italië dan wordt direct duidelijk waarom ze willen doorreizen. Dit zijn landen die veruit de meeste migranten krijgen te verwerken en bezwijken onder de druk hier van, ik zou ook direct willen doorreizen in hun schoenen.

Dit is dan ook de reden dat het Dublin akkoord veelal niet wordt nageleefd, als iedereen de migranten zou terugsturen naar de eerste plek van aankomst zou het helemaal uit de voegen barsten daar. De eerlijkste oplossing zou m.i. zijn vanaf binnenkomst direct registeren en herverdelen, geen vrije doorloop binnen Europa.

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 13:52 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Kid Buu schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Wel een terecht punt wat je aanhaalt, maar als je je inleest in de situatie in landen als Griekenland en Italië dan wordt direct duidelijk waarom ze willen doorreizen. Dit zijn landen die veruit de meeste migranten krijgen te verwerken en bezwijken onder de druk hier van, ik zou ook direct willen doorreizen in hun schoenen.

Dit is dan ook de reden dat het Dublin akkoord veelal niet wordt nageleefd, als iedereen de migranten zou terugsturen naar de eerste plek van aankomst zou het helemaal uit de voegen barsten daar. De eerlijkste oplossing zou m.i. zijn vanaf binnenkomst direct registeren en herverdelen, geen vrije doorloop binnen Europa.
Landen als Hongarije, Polen en Denemarken zullen daar niet aan meedoen vanwege electorale redenen.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
New Yorker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

Landen als Hongarije, Polen en Denemarken zullen daar niet aan meedoen vanwege electorale redenen.
Ja, en? Dan moet je ze dwingen. Als het onwil is, dan draai je de geldkraan dicht. Als het onmacht is, dan ga je ze helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als dat net zo succes wordt als toiletten schoonmaken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Ja, en? Dan moet je ze dwingen. Als het onwil is, dan draai je de geldkraan dicht. Als het onmacht is, dan ga je ze helpen.
EU heeft te maken met bureaucratie waardoor strafmaatregelen traag gaan.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39

Kid Buu

Huh, Pietje?

New Yorker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

En ik als Nederlander zou dan graag wat minder netto afdracht vanuit de EU naar dat soort landen zien toegaan. De enige manier hoe de EU kan werken is als je een consensus op het gebied van solidariteit kan bereiken, zowel lusten als lasten. Dit reflecteert overigens niet per se mijn persoonlijke standpunt t.a.v. migratie.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik kan echt nergens vinden waar die 20k woningen vandaan moeten komen.
Is daar überhaupt over nagedacht?
Of vallen die magischerwijs uit de lucht?

Dit plan is toch gedoemd te mislukken?

En ik zie geen plan voor de acute problemen? Voor het feit dat artsen zonder grenzen inmiddels in Nederland bezig is.
Ik zie überhaupt geen enkele politicus die zich hier druk om maakt? Dat is toch enorm raar?
Ik zie enkel een veiligheidsregio die wat roept dat t veld leeg moet.
Hoe? Dat weet hij ook niet

Is er wel iemand bezig met deze crisis vraag ik mij soms af

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52

Wimo.

Shake and Bake!

Die woningen, dat gaan tijdelijke woningen tot max 15 jaar worden. Dit zie je steeds meer als trend opkomen bij gemeenten. Vanwege de tijdelijke aard heb je een minder lang vergunningstraject. Ze kunnen overal in steden lege plekken aanwijzen om dit te realiseren. Het zijn compacte / container woningen die er (heel) snel kunnen komen.

Met goede wil en genoeg geld zet je die heel snel neer. Stikstof is geen probleem als je ze slim bouwt ...

[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 26-08-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Voor Denemarken als grootste netto betaler lijkt dat me niet zo handig.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
hexta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Voor Denemarken als grootste netto betaler lijkt dat me niet zo handig.
Waarom niet? Dan worden ze een nog grotere netto betaler. Ook dat doet pijn in de portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wimo. schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:00:
Die woningen, dat gaan tijdelijke woningen tot max 15 jaar worden. Dit zie je steeds meer als trend opkomen bij gemeenten. Vanwege de tijdelijke aard heb je een minder lang vergunningstraject. Ze kunnen overal in steden lege plekken aanwijzen om dit te realiseren. Het zijn compacte / container woningen die er (heel) snel kunnen komen.

Met goede wil en genoeg geld zet je die heel snel neer. Stikstof is geen probleem als je ze slim bouwt ...
Stikstof is toch sowieso geen probleem meer? Dat konden we wel 5 jaar doorschuiven?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
[...]

In mijn gemeente zitten 2 locaties (sinds 4 maand ongeveer). Staan er ook niet op.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:07
Norjee schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

Ach ruimte, in 2000 zat in mijn dorpje met 1500 inwoners een AZC met ongeveer 400 inwoners, nooit een probleem geweest. Maar toen was alles goed geregeld, tot vervoer met busjes naar grotere dorpen/steden toe zodat de bewoners er uit konden en boodschapjes doen.

Wat mij betreft komt er een Azc terug hier, ruimte zat. Probleem is dat nu de gemeente (opvang voor afghanen, werden/worden in de gemeente opgevangen in een kazerne, die moet weer gebruikt worden, maar omdat de afghanen in de gemeente aanwezig zijn is het nu het pakkie aan van de gemeente...) lijkt te zoeken naar min of meer kant en klare oplossingen, of op zijn minst al bouwrijpe grond. Die is er niet. Gevolg is dat nu opvang locaties worden voorgesteld op plekken die al gebruikt worden (het is ook een kwestie van (monetaire)steun van bovenaf, de gemeente kan het niet bolwerken/betalen). Tja, daar is weerstand tegen. En ook lijkt de tijdsgeest veranderd, tuurlijk het besef is er nog steeds dat opvang hier wel kan werken, maar tegelijkertijd ook de angst voor overlast.
https://nos.nl/artikel/24...-is-geweldsincidenten-zat

Denk aub aan de linkdrops

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2022 22:35 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Dus als Polen niet wil opnemen geldkraan dicht maar als Marokko niet wil opnemen doen we niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Ik heb mijn comment geëdit, klopte gewoon niet wat ik zei. Sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
Joris748 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Waarom niet? Dan worden ze een nog grotere netto betaler. Ook dat doet pijn in de portemonnee ;)
Of ze stoppen met andere dingen betalen om te compenseren.
Als netto betaler heb je best wat macht. Niet dat NL die macht ooit zou gebruiken om iets af te dwingen, maar bij Denemarken zou ik daar niet zo erg van opkijken.
"Ook worden procedures van asielzoekers die overlast veroorzaken sneller afgehandeld, zodat ze eventueel uitgezet kunnen worden."

Apart.

[ Voor 29% gewijzigd door hexta op 26-08-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Woon je nu op straat?

Mensen die in deze opvang komen en een status krijgen komen meestal uit een land waar het echt onveilig voor ze is. Wat betreft groot risico op bijv. lichamelijk letsel of dood. Anders word je uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Wimo. schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:00:

Ik neem aan enkel voor de verhuur dan? Na 15 jaar je investering weg en de boel opruimen dus? Geen weldenkend mens zal zich geroepen voelen om daarin te investeren. Laat staan enig onderhoud te laten uitvoeren. De ghettos van de toekomst vrees ik....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

hexta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:39:

"Ook worden procedures van asielzoekers die overlast veroorzaken sneller afgehandeld, zodat ze eventueel uitgezet kunnen worden."

Apart.
:D _O-

Ja hoor tuurlijk, die gasten worden nu al niet uitgezet, waarom zou dat nu ineens wel mogelijk zijn. Wat een holle frasen allemaal dit "akkoord". En een asielstop niet eens overwegen. De gewone burger aan de onderkant van de samenleving of vanwege omstandigheden heeft geen kans op een (sociale) (huur)woning maar voor de statushouders kunnen dan ineens 20k huizen worden gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ja hoor tuurlijk, die gasten worden nu al niet uitgezet, waarom zou dat nu ineens wel mogelijk zijn. Wat een holle frasen allemaal dit "akkoord". En een asielstop niet eens overwegen. De gewone burger aan de onderkant van de samenleving of vanwege omstandigheden heeft geen kans op een (sociale) (huur)woning maar voor de statushouders kunnen dan ineens 20k huizen worden gerealiseerd?
Ik neem aan dat ze wat procedures/eisen schrappen waardoor het sneller gaat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:35:
Dus als Polen niet wil opnemen geldkraan dicht maar als Marokko niet wil opnemen doen we niks?
Er is geen geldstroom naar Marokko, daar kan je niets aan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
En? Dat het op plaatsen slecht geregeld is is bekend, dat er een groep is die overlast geeft ook, die groep gaat naar twee mega opvang locaties, Ter Apel en Budel, daar moet beter mee worden omgegaan, dus die link, die heeft ongeveer 0 relevantie voor reguliere azc's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Economische sancties? Er is echt wel wat te bedenken om landen te dwingen hun criminele onderdanen terug te nemen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:54
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ach in Utrecht gebeurd het nu al, alleen maar alles aanbieden aan statushouders. Was ook nog eens een groot succes dus binnenkort ook in uw gemeente.

Ik kan me er bizar boos om maken, de eigen jeugd en jongvolwassen worden compleet vergeten en mogen het allemaal maar uitzoeken. Maar de import moet en zal kosten wat het kost door gaan, en waarom? Je zal bijna nog in de wappie verhalen gaan geloven zo ongeloofwaardig maakt de politiek zich op het moment.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Woon je nu op straat?

Mensen die in deze opvang komen en een status krijgen komen meestal uit een land waar het echt onveilig voor ze is. Wat betreft groot risico op bijv. lichamelijk letsel of dood. Anders word je uitgezet.
Vreselijk inderdaad. Van de zomer lekker naar hun thuisland voor een vakantie en familie bezoek. Doe niet zo naïef.

https://nos.nl/artikel/23...afghanen-zijn-teruggegaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hexta
hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Er zijn genoeg geldstromen. Van Nederlandse burgers naar Marokko bijvoorbeeld. Uitkeringen, en als we tegen de EU zeggen dat we voor elke veiligelander een nieuwe asielzoeker overnemen kan er vast toch wat gedaan worden met die belangen en verdragen betreffende ontwikkelingshulp.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27

Dido

heforshe

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:50:
Klinkt het zo aantrekkelijk, ja?

Ongeveer hetzelfde idee als die mensen met twee a drie keer modaal die zo enorm jaloers zijn op "uitkeringstrekkers" die van alles gratis krijgen, tot geld aan toe, en daar niets voor hoeven te doen. Maar er vervolgens niet bij stilstaan dat ze in ruil voor dat gratis geld wel hun twee-onder-een-kap mogen opgeven, de jaarlijkse skivakanties en vliegreisjes kwijtraken, waarschijnlijk in een sociaal isolement terechtkomen, hobbies niet meer kunnen betalen, kinderen van de sportclub mogen halen, en een hele hoop andere (vanzelfsprkende luxe) moeten opgeven. Als je dat dan meerekent is het meestal toch minder aantrekkelijk dan het lijkt, dat "gratis geld".

Maar goed, jij kunt je, dankzij die mensenrechteverklaring die Nederland ook heeft ondertekend, in bijna elk land ter wereld aanmelden als asielzoeker. Als afkomstig uit Nederland (ok, aanname) acht ik de kans alleen verdomd klein dat je aanvraag wordt gehonoreerd.
In het gunstigste geval tref je, als je naar Ter Apel gaat, iemand met gevoel voor humor die jou wel een verzetje gunt, en je indeelt bij de andere veiligelanders. Veel plezier toegewenst tussen de andere gedesilussioneerde figuren die niet mogen werken, als uitschot gezien en behandeld worden door de Nederlanders in de omgeving en die uit verveling maar rotzooi gaan schoppen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
hexta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:01:
Er zijn genoeg geldstromen. Van Nederlandse burgers naar Marokko bijvoorbeeld.
Laten we dat niet doen, Marokkanen in Nederland kunnen er niets aan doen dat de regering van hun ouders niet meewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
hoevenpe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Laten we dat niet doen, Marokkanen in Nederland kunnen er niets aan doen dat de regering van hun ouders niet meewerkt.
De families in Marokko zullen dan feitelijk het slachtoffer zijn. Een beetje zoals we nu bij Rusland doen. Het is niet fris, maar het alternatief *knip* s.v.p. niet generaliseren.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 27-08-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hexta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Er zijn genoeg geldstromen. Van Nederlandse burgers naar Marokko bijvoorbeeld. Uitkeringen, en als we tegen de EU zeggen dat we voor elke veiligelander een nieuwe asielzoeker overnemen kan er vast toch wat gedaan worden met die belangen en verdragen betreffende ontwikkelingshulp.
Mooie praat maar ondertussen moet Algerije onze nieuwe grote gasleverancier worden. Ruzie met ze zoeken is niet zo slim als we niet in de kou willen zitten over een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TerminalNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Ach in Utrecht gebeurd het nu al, alleen maar alles aanbieden aan statushouders. Was ook nog eens een groot succes dus binnenkort ook in uw gemeente.

Ik kan me er bizar boos om maken, de eigen jeugd en jongvolwassen worden compleet vergeten en mogen het allemaal maar uitzoeken. Maar de import moet en zal kosten wat het kost door gaan, en waarom? Je zal bijna nog in de wappie verhalen gaan geloven zo ongeloofwaardig maakt de politiek zich op het moment.
Toevallig lees ik dus net op de site van RTV Utrecht dat de periode ingekort is en dat er vanaf maandag weer gereageerd kan gaan worden op huurwoningen door niet-statushouders. De cijfers verrasten me wel een beetje. In d 3 weken tijd hebben ze op deze manier 148 woningen bemiddeld. Dat betekent dus, dat er een wekelijks aanbod is van bijna 50 woningen, in de zomervakantie. Dat had ik dus echt never nooit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Toevallig lees ik dus net op de site van RTV Utrecht dat de periode ingekort is en dat er vanaf maandag weer gereageerd kan gaan worden op huurwoningen door niet-statushouders. De cijfers verrasten me wel een beetje. In d 3 weken tijd hebben ze op deze manier 148 woningen bemiddeld. Dat betekent dus, dat er een wekelijks aanbod is van bijna 50 woningen, in de zomervakantie. Dat had ik dus echt never nooit niet verwacht.
Goede experiment dus om snel het probleem op te lossen. We moeten dit doorzetten naar alle gemeenten en kijken of het opgelost is. Maar ik denk dat het aanzuigend werkt en meer een uitnodiging is voor asielzoekers dat we ze snel huizen geven als ze hier komen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Mooie praat maar ondertussen moet Algerije onze nieuwe grote gasleverancier worden. Ruzie met ze zoeken is niet zo slim als we niet in de kou willen zitten over een paar jaar.
Algarije geeft echt niets om Marokko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Yorker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

Goede experiment dus om snel het probleem op te lossen. We moeten dit doorzetten naar alle gemeenten en kijken of het opgelost is. Maar ik denk dat het aanzuigend werkt en meer een uitnodiging is voor asielzoekers dat we ze snel huizen geven als ze hier komen.
Dit lost helemaal niks op? Of je nou 600 man huisvest verspreid over het jaar, of in 1 maand 400 en dan de rest van het jaar 200.... 600 blijft 600.

Prachtig dat ze nu een achterstand hebben weggewerkt. Nog mooier was het geweest als ze geen achterstand opgelopen hadden. Dan was al dat tumult niet nodig geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Nou ze mogen best doorbouwen dan. Of ze doen chinese praktijken? Waarin er binnen één week ik weet niet hoeveel panden gebouwd worden.

Wel schrijnend om te zien dat er gewoon geen beleid is. Er slapen al teveel mensen buiten, we laten mensen alsnog binnenkomen. Het is vol. Corona komt er weer aan straks, een kwart van Nederland gaat nat op de gas en elektra en hier gooien we nog ff een paar miljoen tegenaan alsof het niks is. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Dit lost helemaal niks op? Of je nou 600 man huisvest verspreid over het jaar, of in 1 maand 400 en dan de rest van het jaar 200.... 600 blijft 600.

Prachtig dat ze nu een achterstand hebben weggewerkt. Nog mooier was het geweest als ze geen achterstand opgelopen hadden. Dan was al dat tumult niet nodig geweest.
Mooi dus COA kan er meer sturen zodat ze andere plekken kunnen ontlasten. De kraan is nog steeds niet dicht

De landelijke politiek en coa hebben aangetoond dat ze onbetrouwbaar zijn met hun dwang achteraf.

[ Voor 11% gewijzigd door New Yorker op 26-08-2022 15:39 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

New Yorker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Mooi dus COA kan er meer sturen zodat ze andere plekken kunnen ontlasten.
Dit zijn gewoon afgesproken aantallen, waar ze aan moeten voldoen. Dit hele Utrechtse "inhaalplan" is natuurlijk ook al lang besloten voor het Ter Apel drama. Volgens mij heeft dit niets te maken met de noodopvang voor nieuwkomers zonder status. Dat zullen ze ook niet zo heel snel in gewone woningen doen, gok ik.

Maar 1+1 = 2. Een verhoogde instroom van nieuwkomers zou best eens een hoger aantal statushouders kunnen gaan opleveren. En dan gaat men natuurlijk gewoon dat getalletje van 600 verhogen naar 660 ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2022 15:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

TerminalNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Ja, dit brengt mij ook in de spagaat. Iedereen verdient een veilig onderkomen, maar ik denk steeds vaker 'maar niet hier nu'. Als het om woonvoorzieningen van onze eigen starters gaat dan krijg je eigenlijk constant 0 op rekest. Ze 'willen' wel bouwen maar gaat niet want stikstof, of tekort aan vaklui, of tekort aan materialen of weet ik 't welk excuus ze hebben en wat er wel gebouwd wordt ontstijgt vaak het budget van een starter. Ondertussen wordt je spaargeld relatief gezien steeds minder waard omdat de huizenprijzen harder stijgen dan je ooit kunt sparen (althans, de afgelopen jaren was dat het geval). Daar komt nu ook inflatie bij kijken dus je moet inmiddels meer uitgeven voor hetzelfde en kunt dus minder opzij zetten. Daar wordt allemaal niks of nauwelijks aan gedaan want moeilijk moeilijk.

En dan lees je dat datzelfde kabinet wat in veel gevallen nog geen deuk in een pakje boter lijkt te kunnen slaan als het gaat om de eigen bevolking, 720 miljoen euro uit trekt om de crisisopvang te bestrijden en dat er de komende maanden(!!) woonruimte voor 20.000 statushouders beschikbaar gesteld gaat worden. In gemeentes als Utrecht heb je als Nederlander gewoon pech want je potentiële huurwoning gaat hoogstwaarschijnlijk naar een statushouder. Wacht nog maar wat langer zonder enig uitzicht op verbetering. Lekker meedoen aan de loterij en hopen op het beste oOo

Ik heb met een aantal vluchtelingen gepraat in de afgelopen jaren dus het is niet zo dat ik hun problemen wegwuif. In tegendeel. Maar ik denk dat je nauwelijks kunt ontkennen dat we hier momenteel de ruimte en/of capaciteit hebben om vluchtelingen netjes op te vangen en te huisvesten. Het moet gewoon niet zo zijn dat dat zwaar ten koste gaat van je eigen bevolking op een moment dat er crisis na crisis lijkt te ontstaan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Dat wordt me een puinhoop als ze zelf hutten gaan bouwen... Dan nog liever tenten, maar dan geen koepeltentjes waar die lokale ondernemers mee kwamen aankakken.
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Nee in Nederland worden opvang plekken door het COA afgekeurd omdat er geen airco in zit |:( Niet gek dat je dan plekken te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:57
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Woon je nu op straat?

Goed punt. Echter zou ik (alleenstaand) het wel fijn vinden om met een modaal salaris ook een plekje cq huis/appartement te kunnen krijgen. Dat is nu volstrekt onmogelijk, tenzij jubelton en heel veel geluk.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36
We weten dankzij bijdrages aan het begin van dit topic dat dit een gefabriceerde crisis is. Dankzij jarenlang gif spuien van rechtspopulisme beginnen mensen al zelf fakkeltochten in de dorpen tegen asielzoekers waar men iets qua opvang probeert te regelen, want ze zouden voor overlast zorgen, dus die angst voor vreemdelingen is als basis behoorlijk gevestigd. Onze machtspolitieke regering, handig als ze zijn, hoeven alleen nog maar even aan te geven dat er dit jaar nog veel woningen voor asielzoekers komen en men schuimt bij de mond, ook hier.

Goed zo, dat is precies de bedoeling. Zijn we die bijdrages alweer vergeten? Men lost geen crisissen/problematiek op, ze werken niets eens, nou ja, de machtshebbers werken om die crisissen te cultiveren, om ze in verbinding (woningnood en immigratie) voor eigen gewin te gebruiken zoals we nu zien. Moreel verwerpelijkere dingen kan ik moeilijk bedenken, maar ik ben vooral wel teleurgesteld dat zelfs hier waar de fucking bronnen en kennis gewoon aanwezig is de Tweakers die bekend staan als 'rechts' toch maar happen. Misschien omdat het makkelijk plusjes oogsten is, misschien omdat ze het geheugen van een goudvis hebben. De gewone kiezer is tenminste oprecht onwetend.

We zien nu hoe effectief en destructief deze tactieken van de regering zijn. Machtspolitiek. We zien het sadisme uit sadopopulisme letterlijk nu, in Ter Apel. Alleen dat, want het beloven en niet nakomen deel, populisme, laat men achterwege en het werkt beter dan ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Een druppel op de gloeiende plaat....

Mocht dit trouwens een soort landelijk beleid gaan worden onder dwang van den haag vrees ik het failliet van de huidige coalitie. Never nooit dat een van dergelijke partijen nog een stem van mij krijgt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:07:
...
Goed punt. Echter zou ik (alleenstaand) het wel fijn vinden om met een modaal salaris ook een plekje cq huis/appartement te kunnen krijgen. ...
Volgens de rijksoverheid waren in NL in 2021 8,046 miljoen huishoudens en 7,966 miljoen woningen. Aangenomen een volledig neutrale distributie van woningen (allemaal sowieso erg versimpeld natuurlijk en als je kijkt naar de vervolgpagina's op de overheidssite is vraag/aanbod natuurlijk ook genuanceerder), is het risico dat een huishouden geen woning heeft ~0.01.

Laten we ons inbeelden dat er een asielstop was geweest in heel 2020. In 2020 hebben 14045 asielzoekers een verblijfsvergunning gekregen. Laten we aannemen dat elke statushouder een huishouden vormt. (Dat zal in een overschatting van het aantal huishoudens en dus benodigde aantal woningen resulteren, tenslotte zijn veel statushouders kinderen/maken deel uit van een gezien of partnerschap.) Dan waren er dus in 2021 8,032 miljoen huishoudens geweest en 7,966 miljoen woningen. Dat betekent dat het risico dat een huishouden geen woning heeft dan ~0.01 was geweest.

Als je meer posities na de komma zou willen gebruiken (IMHO dubieus gezien de onzekerheid) kom je op kansen om een woning te vinden van 0.9901 of 0.9918. Het relatieve risico tussen de situatie en de asielstop2020-situatie op het vinden van een woning is 0.998. Het stoppen van het verlenen van vergunningen in 2020 zou het absolute risico op het niet kunnen krijgen van een woning met ~0.17% hebben gereduceerd. En vermoedelijk zou het verschil kleiner zijn, aangezien we het aantal woningen benodigd voor de mensen die een verblijfsvergunning hebben verkregen zullen hebben overschat.

Overheidsbeleid gericht op het beschikbaar maken van voldoende passende (want in het passend & betaalbaar zijn zit een groot knelpunt) woningen voor de bevolking heeft gewoon al jaren gefaald. (naast het beleid voor de opvang van asielzoekers en verwerking van asielaanvragen op de korte termijn)

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 26-08-2022 18:02 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
Voor discussie over Europese context: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3