Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zit er weer iemand onrust te prediken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Delerium schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:24:
Zit er weer iemand onrust te prediken.
Ja, we gaan allemaal dood, net als in 2014/2015.

Zodra het kouder wordt, zakt de instroom sowieso wel weer in, plus het qua Oekrainse vluchtelingen waarschijnlijk ook behoorlijk mee zal vallen. Hopelijk.

En er zijn nog genoeg noodgrepen te bedenken. Natuurlijk zijn die noodgrepen kut, maar in een sportzaal hebben ze tenminste wel een dak boven hun hoofd.

Plus dat ik mag hopen dat de vaste AWM-lieden inmiddels bij dit soort crisissen zich automatisch afvragen "Hmm, wie profiteert er van deze chaos? En waar leidt dit eigenlijk van af?"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:02:
@Sissors wil je nu voorstellen dat we onze democratie tot hetzelfde niveau laten verzakken als de oost en Zuid Europese landen?

@Rockvee2 Tsja, al die jaren van geen huizen bouwen als beleid heeft gezorgd voor een tekort. Laten we niet de schuld allemaal op statushouders afschuiven.
Dus als er morgen "ineens" 2 miljoen beschikbare huizen zouden zijn, dan zou jij zeggen: kom maar hoor, plek zat hier!

Vergeet niet (en dat wordt door de voorstanders van deze zo langzamerhand toch wel massaimmigratie consequent genegeerd) dat asielzoekers voor een enorme aanslag op het sociale stelsel zorgen. Ze werken niet (nauwelijks) en als ze al werken is het laaggeschoold en dus laag betaald werk (ergo: weinig inkomsten voor de staat uit belastingen). Zoals ik eerder al meermalen aangegeven heb: 60% heeft na 6 jaar nog steeds geen werk. Allemaal drijven ze op subsidies en toeslagen. De kinderen moeten naar school (lerarentekort anyone?, de ouders hebben zorg nodig (zorgpersoneel tekort?), genieten allemaal gezondsheidzorg/ AOW/ bijstand waarvoor nooit een cent afgedragen is. Hun kinderen gaan over het algemeen naar MBO-1/2 opleidingen vanwege taalachterstanden en leerachterstanden. Daarin is nauwelijks werk te vinden en eigenlijk zijn de kinderen vaak slachtoffer: geen toekomst, geen goede opleiding.

Het sprookje van de chirurgen en apothekers die we hard nodig hebben of desnoods de bouwvakkers zoals @Philip Ross aangeeft is echt lariekoek. Zoals hierboven al door iemand aangegeven (ik meen @alexbl69 ) is het zijn van een bouwvakker in Syrië nogal wezenlijk verschillend met het bouwvakker zijn in Nederland. Regelgeving, manier van bouwen, manier van werken, taalprobleem speelt allemaal mee. Een gemiddelde werkgever denk wel 3x na voordat hij een Syriër een arbeidsplek geeft. Dat kost gewoon veel te veel qua investering zowel in zowel euro's als begeleiding. en dat geldt nog veel meer voor werken in de gezondheidszorg zonder diploma's. Gewoon geen kans op een baan (bijna). Uitzonderingen altijd daargelaten uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
@Shadow_Agent als je serieus genomen wil worden moet je ophouden mij woorden in de mond te leggen.

Ten tweede zijn er geen voorstanders van massa immigratie.

Maar ga lekker door met je vooroordelen te herhalen. Je hebt duidelijk geen enkel idee wat er allemaal speelt bij integratie en opvangen hebt ook geen idee waar de werkelijke kleuren sten van de verzorgingsstaat de pan uit reizen en bespaart kunnen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
RobinHood schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:42:
"Hmm, wie profiteert er van deze chaos? En waar leidt dit eigenlijk van af?"
CDA en VVD profiteren in ieder geval niet: beide partijen kampen met slechte peilingen en muitende lokale afdelingen.

Als het een bewuste afleidingsmanoeuvre is dan een heel dure. Betwijfel of de toeslagenaffaire, stikstof-, inflatie-, arbeidsmarkt-, woning- en/of energiecrisis deze partijen meer electorale schade had opgeleverd.

Anders geformuleerd: als dit daadwerkelijk bewust sadopopulisme vanuit regeringspartijen betreft vraag ik me af of ze het instrument nog onder controle hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door hoevenpe op 22-08-2022 21:18 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:02:
@Sissors wil je nu voorstellen dat we onze democratie tot hetzelfde niveau laten verzakken als de oost en Zuid Europese landen?

@Rockvee2 Tsja, al die jaren van geen huizen bouwen als beleid heeft gezorgd voor een tekort. Laten we niet de schuld allemaal op statushouders afschuiven.
Ik geef ook de schuld niet volledig aan de statushouders :)

Maar het moet wel een keer genoeg zijn om een grote stroom vluchtelingen op te vangen. Dan maar wat minder.. en beter filteren wat de gelukszoekers zijn en de echte vluchtelingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rockvee2 op 22-08-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Rockvee2 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Ik geef ook de schuld niet volledig aan de statushouders :)

Maar het moet wel een keer genoeg zijn om een grote stroom vluchtelingen op te vangen. Dan maar wat minder.. en beter filteren wat de gelukszoekers zijn en de echte vluchtelingen.
Hoe denk je dat de filteren nu gaat? Kan je hier eens zeggen wat de criteria zijn om een verblijfsvergunning te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Hoe denk je dat de filteren nu gaat? Kan je hier eens zeggen wat de criteria zijn om een verblijfsvergunning te krijgen?
Criteria is dat je je gedraagt en als je je misdraagt zoals de laatste tijd gebeurd ( bronnen zat o.a , artikel van eind 2021)

https://www.ewmagazine.nl...abinet-eraan-doen-861593/)

Deze moet je direct uitzetten , en op een lijst zetten dat ze de komende 5 jaar niet meer naar Nederland mogen komen . Een gebiedsverbod.

Maar dat wordt niet gedaan met overlastgevende asielzoekers, die blijven in de procedure zitten totdat de IND heeft bepaald of ze weg moeten of niet.

Hoe minder overlast er is bij een AZC , hoe meer begrip de mensen krijgen voor asielzoekers.

Mensen krijgen het gevoel dat overlastgevende asielzoekers niet worden uitgezet en ze mogen blijven en dat klopt waardoor er minder begrip is.

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 22-08-2022 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Shadow_Agent schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Dus als er morgen "ineens" 2 miljoen beschikbare huizen zouden zijn, dan zou jij zeggen: kom maar hoor, plek zat hier!
Het begint bij een menswaardige behandeling.
Ik ga hier niet insinueren hoever mensen zouden willen gaan om ze buiten te houden, graag ook niet insinueren dat wij lopen verkondigen dat mensen hier naartoe moeten komen.
Vergeet niet (en dat wordt door de voorstanders van deze zo langzamerhand toch wel massaimmigratie consequent genegeerd) dat asielzoekers voor een enorme aanslag op het sociale stelsel zorgen.
Ik denk niet dat men dit zomaar vergeet, zeker niet in een topic met op bijna elke pagina een herinnering.

Over de toenemende tweedeling in de maatschappij door de felheid in de discussies, en de gevolgen daarvan op de sociale cohesie, zou ook wel wat meer gezegd mogen worden.
Ze werken niet (nauwelijks) en als ze al werken is het laaggeschoold en dus laag betaald werk (ergo: weinig inkomsten voor de staat uit belastingen). Zoals ik eerder al meermalen aangegeven heb: 60% heeft na 6 jaar nog steeds geen werk.
Allemaal drijven ze op subsidies en toeslagen.
Lang leve ons integratiebeleid...
De kinderen moeten naar school (lerarentekort anyone?, de ouders hebben zorg nodig (zorgpersoneel tekort?), genieten allemaal gezondsheidzorg/ AOW/ bijstand waarvoor nooit een cent afgedragen is.
Als men het menens was, dan zouden die personeelstekorten harder aangepakt worden.

Overigens krijgen de asielzoekers, zo goed als ik weet, doorgaans minder AOW dan de geboren en getogen inwoners:
Ook als u niet uw hele leven in Nederland heeft gewoond, krijgt u een AOW-uitkering. De uitkering is wel lager: 2% minder voor elk jaar waarin u geen AOW heeft opgebouwd, omdat u niet in Nederland heeft gewoond of gewerkt. U kunt de ontbrekende AOW-verzekeringsjaren vrijwillig inkopen.
Hun kinderen gaan over het algemeen naar MBO-1/2 opleidingen vanwege taalachterstanden en leerachterstanden.
Wederom integratiebeleid...
Daarin is nauwelijks werk te vinden en eigenlijk zijn de kinderen vaak slachtoffer: geen toekomst, geen goede opleiding.
Ik heb zo 1,2,3 geen totaalplaatje gereed, maar er is altijd wel vraag naar handige mensen zoals servicemonteurs. Er zal altijd wel voor een (significant) deel een mismatch zijn, maar dat heb je toch ook bij de geboren en getogen inwoners?
Het sprookje van de chirurgen en apothekers die we hard nodig hebben of desnoods de bouwvakkers zoals @Philip Ross aangeeft is echt lariekoek. Zoals hierboven al door iemand aangegeven (ik meen @alexbl69 ) is het zijn van een bouwvakker in Syrië nogal wezenlijk verschillend met het bouwvakker zijn in Nederland. Regelgeving, manier van bouwen, manier van werken, taalprobleem speelt allemaal mee. Een gemiddelde werkgever denk wel 3x na voordat hij een Syriër een arbeidsplek geeft. Dat kost gewoon veel te veel qua investering zowel in zowel euro's als begeleiding. en dat geldt nog veel meer voor werken in de gezondheidszorg zonder diploma's. Gewoon geen kans op een baan (bijna). Uitzonderingen altijd daargelaten uiteraard.
Maar zelfs dan, heb je niet ook het gevoel dat we nu enorm veel (arbeids)potentie onbenut laten? In een tijd dat we in zoveel sectoren personeelstekorten ervaren, is het dan niet tijd om te zorgen dat asielzoekers beter aansluiten op onze arbeidsmarkt?

Het gros v.d. punten komt gewoon voort uit ons integratiebeleid.
Laat men zich daar eens hard voor maken, i.p.v. enkel maar te wijzen naar de instroom.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Rockvee2 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Criteria is dat je je gedraagt en als je je misdraagt zoals de laatste tijd gebeurd ( bronnen zat o.a , artikel van eind 2021)

https://www.ewmagazine.nl...abinet-eraan-doen-861593/)

Deze moet je direct uitzetten , en op een lijst zetten dat ze de komende 5 jaar niet meer naar Nederland mogen komen . Een gebiedsverbod.

Maar dat wordt niet gedaan met overlastgevende asielzoekers, die blijven in de procedure zitten totdat de IND heeft bepaald of ze weg moeten of niet.

Hoe minder overlast er is bij een AZC , hoe meer begrip de mensen krijgen voor asielzoekers.

Mensen krijgen het gevoel dat overlastgevende asielzoekers niet worden uitgezet en ze mogen blijven en dat klopt waardoor er minder begrip is.
Dus het gaat puur om een klein groepje overlastgevers? Die zijn slecht voor het draagvlak ja maar die groep is dusdanig klein en krijg over het algemeen toch geen verblijfsvergunning dus geen lange termijn probleem voor sociaal stelsel of korte termijn probleem voor aantal opvangplekken.

Nee, ik bedoel de daadwerkelijke criteria, die je zou kunnen aanscherpen om meer mensen terug te sturen. Noem die eens op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Dus het gaat puur om een klein groepje overlastgevers? Die zijn slecht voor het draagvlak ja maar die groep is dusdanig klein en krijg over het algemeen toch geen verblijfsvergunning dus geen lange termijn probleem voor sociaal stelsel of korte termijn probleem voor aantal opvangplekken.

Nee, ik bedoel de daadwerkelijke criteria, die je zou kunnen aanscherpen om meer mensen terug te sturen. Noem die eens op?
Wat je zou kunnen aanscherpen :
De tijd om in te burgeren verscherpen van 3 naar 1.5 jaar

Verplicht solliciteren, verplicht een cursus NL of Eng doen, vrijwillig inburgeren afschaffen, examen verplicht maken want dat is in sommige gevallen nog niet verplicht.

Haal je je inburgering niet in 1.5 jaar , dan moet je weer vertrekken .

Echte asielzoekers vinden dit allemaal prima en die gaan er ook echt voor.

Je moet Nederland zo sober mogelijk maken voor de asielprocedure want asielzoekers zijn al blij als ze in een veilig land komen . Want waarom gaan ze door naar Nederland en blijven ze bijvoorbeeld niet in Griekenland of Spanje ?

[ Voor 10% gewijzigd door Rockvee2 op 22-08-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Shadow_Agent schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:54:
[...]
en dat wordt door de voorstanders van deze zo langzamerhand toch wel massaimmigratie consequent genegeerd
Dat is een frame. Er zijn praktisch geen voorstanders van massaimmigratie. Weinig mensen en weinig partijen pleiten voor meer asielzoekers.

Er zijn wel mensen die vinden dat je vluchtelingen moet opnemen, dat je dat moreel verplicht bent. De ene persoon zal een wat strengere regeling voorstaan dan de ander. Een SP-er zal daar bijvoorbeeld weer anders in staan dan iemand van GL. En dat los van waar ik sta.

Of je nu strenge regelgeving voorstaat of niet: waar het nu fout gaat is eigenlijk niet het aantal, dat is niet wezenlijk hoger dan een x aantal jaren terug. Onze overheid faalt in de opvang. Er zijn nu gewoon minder plekken dan eerder en er zijn ook zonder statushouders al te weinig huizen.

Uiteindelijk valt of staat alles met de uitvoering. Als rechtse partijen het werkelijk goed menen moet er gewoon geld bij. Integratie gaat niet vanzelf, mensen terugsturen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Rockvee2 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Verplicht solliciteren, verplicht een cursus NL of Eng doen, vrijwillig inburgeren afschaffen, examen verplicht maken want dat is in sommige gevallen nog niet verplicht.

Die regels zijn er voor het meeste al. Probleem is echter dat we enorm bezuinigd hebben op inburgering en de taallessen geprivatiseerd hebben.
Mag jij 3x raden wat voor effect dat gehad heeft.

Ook zijn er gewoon controles of mensen zich wel voldoende ingespand hebben om de taal te leren voordat ze ontslagen worden van hun plicht de taal te leren. Die controles zijn behoorlijk streng.

Juist die criteria strenger maken heeft alleen zin als je ook de mogelijkheden biedt om dit traject sneller te doorlopen. En laat dat nu net zijn waar ik al pagina's lang voor pleit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:02:
@Shadow_Agent als je serieus genomen wil worden moet je ophouden mij woorden in de mond te leggen.

Ten tweede zijn er geen voorstanders van massa immigratie.

Maar ga lekker door met je vooroordelen te herhalen. Je hebt duidelijk geen enkel idee wat er allemaal speelt bij integratie en opvangen hebt ook geen idee waar de werkelijke kleuren sten van de verzorgingsstaat de pan uit reizen en bespaart kunnen worden.
Oh excuus, dat was @MAX3400 zie ik.

Ik heb wel degelijk een idee, ik zie het namelijk fout gaan en maak mijn grote zorgen over de leefbaarheid. Dat geef ik in mijn post ook aan. lees nog maar even m'n post terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

Want waarom gaan ze door naar Nederland en blijven ze bijvoorbeeld niet in Griekenland of Spanje ?
Dus jij denkt dat ze niet in Griekenland blijven vanwege de Griekse asielprocedure en de strenge regels daar?

Of zou het heel misschien voor sommigen iets te maken hebben met een chaotische bureaucratie, communicatieproblemen omdat veel locals buiten de toeristengebieden geen woord Engels of andere gangbare taal spreken, een economische crisis waardoor geboren en getogen Grieken op straat slapen, de volledige afwezigheid van een functioneel sociaal/economisch vangnet, werkeloosheidscijfers die we in Nederland uit de geschiedenisboekjes kunnen kennen en een niveau van corruptie waar veel dictators nog een puntje aan kunnen zuigen?

Want als dat de oplossing is om vluchtelingen te overtuigen niet in je land te willen blijven, hebben we in Nederland nog een lange weg (naar beneden!) te gaan. Hoewel we met een Nexit dan een flinke stap in die richting kunnen komen :+

Daar is een uitdrukking voor: "wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht", hoewel het Engels iets directer is: "cut off your nose to spite your face".

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Dus jij denkt dat ze niet in Griekenland blijven vanwege de Griekse asielprocedure en de strenge regels daar?

Of zou het heel misschien voor sommigen iets te maken hebben met een chaotische bureaucratie, communicatieproblemen omdat veel locals buiten de toeristengebieden geen woord Engels of andere gangbare taal spreken, een economische crisis waardoor geboren en getogen Grieken op straat slapen, de volledige afwezigheid van een functioneel sociaal/economisch vangnet, werkeloosheidscijfers die we in Nederland uit de geschiedenisboekjes kunnen kennen en een niveau van corruptie waar veel dictators nog een puntje aan kunnen zuigen?

Want als dat de oplossing is om vluchtelingen te overtuigen niet in je land te willen blijven, hebben we in Nederland nog een lange weg (naar beneden!) te gaan. Hoewel we met een Nexit dan een flinke stap in die richting kunnen komen :+

Daar is een uitdrukking voor: "wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht", hoewel het Engels iets directer is: "cut off your nose to spite your face".
Wij hebben hier de toeslagenaffaire die nog steeds niet opgelost is :+

Elk Europees land heeft zijn dingen, hier in NL wordt je gewoon gedwongen als gemeente om asielzoekers op te vangen, nee bestaat niet bij het kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Philip Ross schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Die regels zijn er voor het meeste al. Probleem is echter dat we enorm bezuinigd hebben op inburgering en de taallessen geprivatiseerd hebben.
Mag jij 3x raden wat voor effect dat gehad heeft.

Ook zijn er gewoon controles of mensen zich wel voldoende ingespand hebben om de taal te leren voordat ze ontslagen worden van hun plicht de taal te leren. Die controles zijn behoorlijk streng.

Juist die criteria strenger maken heeft alleen zin als je ook de mogelijkheden biedt om dit traject sneller te doorlopen. En laat dat nu net zijn waar ik al pagina's lang voor pleit hier.
Is het bij al deze onderdelen ook niet een probleem dat er veel te weinig mensen zijn bij het COA?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
hexta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Is het bij al deze onderdelen ook niet een probleem dat er veel te weinig mensen zijn bij het COA?
En hoe denk je dat dat tekort ontstaan is?
Strengere criteria zorgen overigens voor hogere werkdruk aangezien meet mensen in beroep zullen gaan. Dus je creëert er alleen maar meer rechtzaken mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Rockvee2 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:10:
Elk Europees land heeft zijn dingen, hier in NL wordt je gewoon gedwongen als gemeente om asielzoekers op te vangen, nee bestaat niet bij het kabinet.
En dat gaat in Griekenland anders, denk je?

En wat is dan je punt? Wil je inderdaad Griekse taferelen in Nederland (en geloof me, de toeslagenaffaire is peanuts naar Griekse maatstaven, je hebt, zoals de meeste Nederlanders, waarschijnlijk geen idee wat corruptie en nepotisme echt inhoudt) alleen maar om een veel kleiner probleem "op te lossen"?

Als je je land onaantrekkelijk maakt voor mensen die met alleen hun kleding die ze dragen een oorlog ontvluchten in een poging te overleven, moet je je echt afvragen hoe fijn het is voor je eigen inwoners om in dat land te wonen. Ik bedoel, er vluchten ook niet heel veel mensen naar Noord-Korea, denk je dat dat komt door hun effectieve asielbeleid?
Philip Ross schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:16:
Kabinet na kabinet dat dacht "he, het regent niet, ik kan mijn paraplu verkopen"?

Vandaar dat ik het zo onrealistisch vind om te denken dat als we op de een of andere magische manier tijdelijk een muur om het land kunnen zetten en er dus tijdelijk geen vluchteling binnenkomt, dit kabinet opeens wel alles op orde gaat krijgen voor als die muur weer weggaat.

Alles in de geschiedenis van Rutte wijst erop dat als we zo'n muur neer zouden zetten, het hele COA opgedoekt wordt, want niet meer nodig en het bespaart geld!

En dan komt er een TV-campagne die de burger aanspoort straks zelf zijn asielzoekers op te vangen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Dido op 23-08-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Philip Ross schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Strengere criteria zorgen overigens voor hogere werkdruk aangezien meet mensen in beroep zullen gaan. Dus je creëert er alleen maar meer rechtzaken mee.
stroman

[ Voor 64% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Wijs mij aan waar ik zeg minder strenge criteria te willen?

Je hele verhaal is gebaseerd op iets wat ik nooit gezegd heb.
Je maakt het onnodig zwart wit. Er is meer tussen strenge criteria of helemaal geen criteria.

Wat ik zeg is dat strengere criteria niet noodzakelijk het werk verminderd maar juist vermeerderd.
Op lange termijn kan je dus wel eventueel instroom verminderen maar op korte termijn gaat juist de hoeveelheid werk flink omhoog en lopen de tekorten juist op.

Als de kosten voor uitzoeken en behandelen van veel extra zaken hoger zijn dan de kosten van een paar mensen meer toelaten is het dan wel zinvol?

[ Voor 50% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 08:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vertel mij dat je niks weet van het inburgeringssysteem, zonder mij te vertellen dat je niks weet van de inburgering.
[...]

Hier kom ik later op terug.
Verplicht solliciteren zit al in de participatirwet, waar ook inburgeraars onder vallen. Cursussen Nederlands vallen daar met een omweggetje ook onder. Veel gemeentes bieden taallessen aan aan laaggeletterde langdurig werkloze, waaronder dus ook Nederlanders. Die groep is trouwens heel wat groter dan je zou denken.

Voor iedereen buiten de EU, en wat random westerse landen, is inburgeren al verplicht sinds Verdonk. Welke examens je precies moet doen ligt aan wanneer je hier bent gekomen, maar inmiddels moet iedereen gewoon examen doen. Ook zijn ze al jaren bezig om het niveau naar B1 te krijgen, maar dat is echt een gebed zonder einde. Het idee was om dat, eindelijk, dit jaar in te voeren maar dat lijkt weer uitgesteld te zijn.

Overigens is B1 dan voor "jongeren" en mensen die al een opleiding hebben. Mensen zonder opleiding zullen "de taal op het werk leren". Op kleine schaal heb ik gezien dat dat goed kan werken, maar hoe dat op grote schaal gaat, is nog even afwachten.

Echte asielzoekers vinden dit allemaal prima en die gaan er ook echt voor.
Ik ben een NT2-docent, dus ik weet wel een beetje van toeten en blazen hierover.

We willen inburgeraars dus B1 geven. B1 is behoorlijk vergelijkbaar met het taalniveau wat je hebt aan het einde van de havo. Een Nederlands kind heeft tegen die tijd al iets van 13 jaar Nederlandse lessen. Nu heb ik wel een mening over de opbouw van de Nederlandse lessen, maar da's een ander verhaal.

Maar, het aantal leerlingen van mij die B1 haalt in 1,5 jaar is zeer laag. En dan werk ik eigenlijk uitsluitend met hoogopgeleiden uit Europa of kennismigranten. Veel van hen zouden het in principe wel moeten kunnen, B1 in een jaartje ofzo, maar dan worden de lessen een stuk intensiever en frequenter, en dat is ook niet goed voor iedereen. En mijn lessituatie is dan nog eigenlijk perfect te noemen, veel 1 op 1 lessen, met aandacht op hoe een leerling leert.

Inburgeringscursussen zijn dat niet. Als je denkt dat een basisschool of voortgezetonderwijs al een "leerfabriek" is, heb je nog niet een inburgeringscursus van een ROC gezien. Het verbaast mij helemaal niks dat er veel "onleerbaar" zijn, leerlingen kwijnen gewoon weg in zulke grote groepen met 0 focus op het individu. Gelukkig zijn er genoeg vrijwilligersprojecten waar die mensen terecht kunnen in kleinere groepen, met meer focus, maar tja, dat is niet echt een oplossing.

Dat heeft niks met "echte asielzoekers" te maken, dat heeft te maken met het geweldige onderwijssysteem van Nederland. En als je daar de "alstoeblieft niet terug"-druk bij doet, kan ik je wel vertellen dat je alvast wat vliegtuigen mag gaan charteren.

Het klinkt misschien raar, maar het inburgeringsbeleid van Nederland zit echt wel goed in elkaar. Als ik iets zou veranderen, zou dat zijn dat mensen die zeer waarschijnlijk mogen blijven, al eerder taalles krijgen. Maar verder? Zeker met de laatste hervorming is het systeem best goed te noemen. De beste stap die je imho kan nemen is kleinere klassen, en eventueel ook wat meer diagnostiek over waarom iemand moeilijk leert. Er zullen ook echt wel dyslectische of neurodiverse asielzoekers zijn. Ik heb wat neurodiverse leerlingen gehad, en die hebben een compleet andere manier van werken.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 23-08-2022 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Inmiddels slapen er 700 man buiten.
https://www.nu.nl/binnenl...meldcentrum-ter-apel.html

Dit kan niet meer zo lang doorgaan. Over paar dagen zal die aantallen verder oplopen omdat het met de dag drukker word. En daarnaast wordt het binnenkort herfst en zal het dagen regenen wat onmenselijk is omdat ze geen tenten hebben vanwege hun veiligheid.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

New Yorker schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:00:
Inmiddels slapen er 700 man buiten.
https://www.nu.nl/binnenl...meldcentrum-ter-apel.html

Dit kan niet meer zo lang doorgaan. Over paar dagen zal die aantallen verder oplopen omdat het met de dag drukker word. En daarnaast wordt het binnenkort herfst en zal het dagen regenen wat onmenselijk is omdat ze geen tenten hebben vanwege hun veiligheid.
En dan omdat het opvangproces expres gefrustreerd wordt, moeten we binnenkort maar de grenzen dicht doen 'vanwege hun eigen veiligheid'? :F

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

En dan omdat het opvangproces expres gefrustreerd wordt, moeten we binnenkort maar de grenzen dicht doen 'vanwege hun eigen veiligheid'? :F
Ze lopen met steekwapens rond en die tenten waren weggehaald vanwege brandgevaar en ze kunnen niet zien wat er binnen afspeelt. Grenzen hoeven niet dicht, je moet die veilige landers eruit halen en direct terug sturen.

Weg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Hoezo wordt het opvangproces 'expres gefrustreerd'? De bottleneck zit niet meer in Ter Apel, maar op de krappe woningmarkt en de onwil van onze politici om door te pakken met betrekking tot de veilige landiërs.

Aan dat laatste is nog wel wat te doen, maar aan dat eerste niet. Dat het daardoor in Ter Apel een grote shitshow wordt klopt, maar de oorzaak daarvan is niet dat het opvangproces expres gefrustreerd wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 12:07

Kid Buu

Huh, Pietje?

Die groep veiligelanders ondermijnt het draagvlak voor vluchtelingen in zijn geheel. Als je bij voorbaat kansloos bent om in aanmerking te komen voor een asielvergunning maar je mag gewoon in alle vrijheid nog verblijven, wat heb je dan te verliezen? Het is een vrijbrief voor crimineel gedrag.

Zodra je onwenselijk bent verklaard zou je gewoon 2 opties moeten krijgen: A] onmiddellijk het land verlaten B] in detentie wanneer je weigert tot je uiteindelijk toch voor optie A kiest. Dan zul je zien dat er opeens wel een grote welwillendheid is om het land te verlaten. Landen weigeren ze terug te nemen? Maak als Europa gezamenlijk eens een vuist om dat af te dwingen, zet er sancties op. Je zult dan zien ook hoe meewerkend die landen zullen zijn.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Veel is nog niet duidelijk, maar een drama is het wel:

Baby van drie maanden oud overleden in sporthal Ter Apel

En ondertussen hebben 700 mensen afgelopen nacht buiten moeten slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
Waar komen die mensen opeens allemaal vandaan? Ik bedoel procesmatig gezien, hoe gaat dat in de praktijk dat ''men'' Ter Apel vind? Komen asielzoekers per bootje of per bus over de NL-grens. En worden ze dan begeleid naar Ter Apel? En wie zorgt daar precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Silent Thunder schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:11:
Waar komen die mensen opeens allemaal vandaan? Ik bedoel procesmatig gezien, hoe gaat dat in de praktijk dat ''men'' Ter Apel vind? Komen asielzoekers per bootje of per bus over de NL-grens. En worden ze dan begeleid naar Ter Apel? En wie zorgt daar precies voor?
De meeste asielzoekers gaan in Nederland eerst naar Ter Apel. Daar melden ze zich bij het aanmeldcentrum van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Daarna verblijven ze 3 tot 10 dagen in onze centrale ontvangstlocatie in Ter Apel of Budel. Daar krijgen ze een medische intake, een tuberculosecontrole en het aanmeldgehoor van de IND.
https://www.coa.nl/nl/opv...oorten-asielzoekerscentra

Maar hoe ze er komen kan ik niet zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Persoonlijk vind ik de combinatie politiek, veiligelanders en het afnemende draagvlak onder de bevolking een gevaarlijke situatie.

Onder de eigen bevolking is er een steeds groter wordende groep die toch wel kwaad is over het huidige regeringsbeleid (boeren anyone?) en over een paar maanden ga je toch een groep asielzoekers krijgen die toch ergens moet gaan omdat buiten slapen geen optie is. Wanneer ze slaapplek gaan zoeken in schuren of andere privé bezittingen, zie ik het helemaal verkeerd gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Silent Thunder schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:11:
Wat bedoel je met ‘opeens’?

De instroom is relatief vlak, alleen het doorplaatsen van mensen lukt niet goed omdat elke gemeente de nimby uit hangt. ;)

https://www.rijksoverheid...ielinstroom-per-week-2021
https://www.rijksoverheid...ielinstroom-per-week-2022

Ook de grote instroom van mensen die uit Oekraïne is gevlucht zullen ook wel voor wat doorstroming problemen hebben gezorgd.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-08-2022 21:51 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:51:
Ook de grote instroom van mensen die uit Oekraïne is gevlucht zullen ook wel voor wat doorstroming problemen hebben gezorgd.
Daar was eenmalige opvang voor waar relatief breed draagvlak voor was.

Dat heeft vrijwel geen capaciteit gekost, de lokale bevolking zou gewone asielzoekers in die aantallen niet geaccepteerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 22:57
.

[ Voor 109% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 25-08-2022 07:49 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
renegrunn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:50:
Veel is nog niet duidelijk, maar een drama is het wel:

Baby van drie maanden oud overleden in sporthal Ter Apel

En ondertussen hebben 700 mensen afgelopen nacht buiten moeten slapen.
Dramatisch. Maar ondertussen valt het mij op dat de aanwas van nieuwe asielzoekers niet afneemt. Je zou denken dat het 'nieuws' dat het een zooitje is in ter apel ook in andere landen terecht komt waar deze mensen vandaan komen. Je moet wel heel erg graag naar nederland willen komen om nachtenlang buiten te slapen voordat je uberhaupt aan de beurt bent. Waarom zou de stroom zich niet wat meer verspreiden over de andere landen om ons heen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
stylezzz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:53:
[...]

Dramatisch. Maar ondertussen valt het mij op dat de aanwas van nieuwe asielzoekers niet afneemt. Je zou denken dat het 'nieuws' dat het een zooitje is in ter apel ook in andere landen terecht komt waar deze mensen vandaan komen. Je moet wel heel erg graag naar nederland willen komen om nachtenlang buiten te slapen voordat je uberhaupt aan de beurt bent. Waarom zou de stroom zich niet wat meer verspreiden over de andere landen om ons heen?
Er is blijkbaar wel doorstroming. Er komen gemiddeld zo'n 1000 asielzoekers per week het land binnen, en als er geen doorstroom was zou het aantal buitenslapers dus dagelijks met zo'n 150 man moeten stijgen.

Nu geven Utrecht (en ik meen Amsterdam) momenteel alle vrijgekomen woningen aan statushouders. Dat zijn waarschijnlijk een flink aantal woningen, maar het voornemen is dat dit medio september weer ophoudt. Vanaf dat moment zijn er dus wel wat meer problemen te verwachten, ook omdat het dan kouder wordt.

Heb het gevoel dat we met momenteel met 200km/u richting een afgrond rijden en nog niemand de rem durft in te drukken uit angst voor xenofoob of racist te worden uitgemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 22:57
alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Heb het gevoel dat we met momenteel met 200km/u richting een afgrond rijden en nog niemand de rem durft in te drukken uit angst voor xenofoob of racist te worden uitgemaakt.
Je pakt wel een vrij pijnlijk punt aan. Was ook de reden dat ik mijn reactie maar heb weg gehaald. Uiteindelijk zijn er toch een paar partijen die ons met de neus op feiten gaan drukken. En zijn we weer verbaasd en boos dat er massaal is gestemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Ik zie eerder een zinkend schip waar iemand extra bij instapt en alle andere passagiers er voor pleiten die laatste overboord te gooien in plaats van het lek te dichten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Je pakt wel een vrij pijnlijk punt aan. Was ook de reden dat ik mijn reactie maar heb weg gehaald. Uiteindelijk zijn er toch een paar partijen die ons met de neus op feiten gaan drukken. En zijn we weer verbaasd en boos dat er massaal is gestemd.
Welke feiten dan? Dat we met zijn alle de maatschappij aan het slopen zijn en asielzoekers alleen als zondebok gebruikt worden om ons zelf destructieve gedrag voort te kunnen zetten?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
[...]

Er is blijkbaar wel doorstroming. Er komen gemiddeld zo'n 1000 asielzoekers per week het land binnen, en als er geen doorstroom was zou het aantal buitenslapers dus dagelijks met zo'n 150 man moeten stijgen.

Nu geven Utrecht (en ik meen Amsterdam) momenteel alle vrijgekomen woningen aan statushouders. Dat zijn waarschijnlijk een flink aantal woningen, maar het voornemen is dat dit medio september weer ophoudt. Vanaf dat moment zijn er dus wel wat meer problemen te verwachten, ook omdat het dan kouder wordt.

Ongetwijfeld. Ik neem aan dat men in ter apel elke dag weer het uiterste doet om de boel overeind te houden. Desondanks nemen de problemen alleen maar toe...... waarom zouden asielzoekers niet denken van, laat ik het in belgie proberen?

• New Yorker
  • Niet online
Hier onderaan staat een kaart van gemeenten die achter lopen met huisvesting voor statushouders. Sommige gemeenten lopen voor en geven extra weg. Dit gaat om eerste half jaar en is niet geüpdatet naar laatste half jaar.

https://www.ad.nl/delft/r...enaar-op-schema~aa29b21a/

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
stylezzz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:32:
[...]

Ongetwijfeld. Ik neem aan dat men in ter apel elke dag weer het uiterste doet om de boel overeind te houden. Desondanks nemen de problemen alleen maar toe...... waarom zouden asielzoekers niet denken van, laat ik het in belgie proberen?
Er zijn (volgens eurostat) doorgaans al meer asielzoekers die zich in België melden dan in NL(mei 2550 vs 2470, juni 2930 vs 2585. Voor bijvoorbeeld Duitsland is dat 15890 en 14180). Zou best kunnen dat er iets van het “wellicht” beoogde afschrikkingseffect is.

Hoe dan ook dieptriest dat NL het niet voor elkaar krijgt om wat betere omstandigheden te creeeren (schijnbaar krijgen D en B dat voor een groter aantal toch voor elkaar), maar goed dat is helaas ook eigenlijk niet verrassend vrees ik.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Sowieso zijn er (volgens eurostat) doorgaans al meer asielzoekers die zich in België melden dan in NL(mei 2550 vs 2470, juni 2930 vs 2585. Voor Duitsland is dat 15890 vs 14180). Zou best kunnen dat er iets van het wellicht beoogde afschrikkingseffect is.
Er wordt al sinds Wilders populair is in Nederland gestuurd op minder asielzoekers dmv ‘afschrik’ werking dmv strenger immigratie/asielbeleid dan omliggende landen bijvoorbeeld.
Deze laatste escalatie door te weinig opvang zal niet veel extra veranderen aan die balans.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:30:
[...]

Welke feiten dan? Dat we met zijn alle de maatschappij aan het slopen zijn en asielzoekers alleen als zondebok gebruikt worden om ons zelf destructieve gedrag voort te kunnen zetten?
stroman

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 11:39 ]

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
begintmeta schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Sowieso zijn er (volgens eurostat) doorgaans al meer asielzoekers die zich in België melden dan in NL(mei 2550 vs 2470, juni 2930 vs 2585. Voor bijvoorbeeld Duitsland is dat 15890 en 14180). Zou best kunnen dat er iets van het wellicht beoogde afschrikkingseffect is.

Hoe dan ook dieptriest dat NL het niet voor elkaar krijgt om wat betere omstandigheden te creeeren, maar goed dat is helaas ook eigenlijk niet verrassend vrees ik.
Blijkbaar speelt in België echt precies hetzelfde en kunnen ze de instroom ook niet aan. Alleen zit het aanmeldcentrum daar in het centrum in Brussel. Mijn gedachte was dat de situatie daar vast beter zou zijn maar nee dus, eigenlijk gewoon hetzelfde.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CrystalViriS schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Blijkbaar speelt in België echt precies hetzelfde en kunnen ze de instroom ook niet aan. Alleen zit het aanmeldcentrum daar in het centrum in Brussel. Mijn gedachte was dat de situatie daar vast beter zou zijn maar nee dus, eigenlijk gewoon hetzelfde.
Volgens fedasil is de bezettingsgraad 95%, dat is volgens mij lager dan de >100% in NL. Wie weet moet AZG ook op een gegeven moment in B staan (laten we hopen van niet)

Hoe dan ook lastig om het vanuit mijn positie te vergelijken uiteindelijk, maar vergeet niet dat België (of Duitsland) de laatste tijd in absolute aantallen en gerelateerd aan bevolkingsgrootte of bnp meer asielzoekers moet opvangen dan NL.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
[...]

laat deze manier van labelen achterwege.

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 11:41 ]

• _Bailey_
  • Niet online
geen enkele natuurlijk.
Ik lees voor jou iemand die het heeft over ''we slopen met zijn allen de maatschappij'' (sowieso is dit natuurlijk een uitspraak die nergens op slaat, dat terzijde) , komt bij mij een beetje over als de handdoek in de ring gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

offtopic:
Het heeft imho weinig zin om arbeidsmigranten, kennismigranten en asielzoekers met elkaar te vergelijken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

drooger schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:25:
offtopic:
Het heeft imho weinig zin om arbeidsmigranten, kennismigranten en asielzoekers met elkaar te vergelijken.
Inderdaad dit.
Nog los van het erbij halen van die fantastisch geintegreerde Chinezen waar we nooit problemen mee gehad hebben. Dat wordt vaak als voorbeeld aangehaald van "hoe het zou moeten", maar dan gaan we voorbij aan de tijd van de inda-pinda-poepchinees (ja, alles uit Azie was altijd wildpopulair in Nederland - not) en het feit dat als er 1 voorbeeld is van een gemeenschap die zich in Nederland allesbehalve geintegreerd heeft, maar zich juist als als extreem gesloten gemeenschap met eigen regels en voorzieningen heeft ontwikkeld, het wel de Chinezen zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Chinezen in Nederland, maar het is ongepast om ze als voorbeeld van integratie aan te halen (sterker nog, stellen dat "de Chinees" het goed doet terwijl "de andere nationaliteit" dat niet doet is, hoewel vast vriendelijk bedoeld, ronduit racistisch.

• Silent Thunder
drooger schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

offtopic:
extraordinary claims, require extraordinary evidence: zonder dat is het gewoon een complottheorie die je hier plugt

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 25-08-2022 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:31:
Maar die grote groep mensen worden wel naar NL getrokken om het probleem van vergrijzing op te lossen. Dat is in ieder geval het ''masterplan'' van enkele organisaties die erachter zitten.
Heb je een beter plan? Daar zijn heel veel mensen oprecht geinteresseerd in.

Het voor de hand liggende alternatief, namelijk voortplanten zoals de oorlogsgeneratie dat deed om boomers te werpen, heeft niet echt gewerkt, en zelfs als we nu massaal elkaar bespringen zijn we te laat om het straks gapende gat in de zorg en de rest van de arbeidsmarkt te vullen.

(En dan laat ik even in het midden in hoeverre de zinsnede "masterplan van organisaties die erachter zitten" gejat lijkt uit een willeurige conspiracy-video van youtube...)

• Silent Thunder
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

maar zich juist als als extreem gesloten gemeenschap met eigen regels en voorzieningen heeft ontwikkeld, het wel de Chinezen zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Chinezen in Nederland, maar het is ongepast om ze als voorbeeld van integratie aan te halen (sterker nog, stellen dat "de Chinees" het goed doet terwijl "de andere nationaliteit" dat niet doet is, hoewel vast vriendelijk bedoeld, ronduit racistisch.
Daar heb je gelijk in. Het zijn nou eenmaal mensen met een hele sterke eigen cultuur, dus je kunt ook niet verwachten dat duizenden jaren aan cultural heritage van al die dynasties zomaar in de Maas gooien. Je kunt dat niet goed vergelijken met NL, want wij hebben eigenlijk niet echt een sterke cultuur.

Je hebt gelijk dat ze misschien daardoor wat gesloten zijn, maar dat bedoelen ze niet onvriendelijk. Als je met ze in gesprek gaat tonen ze alleen maar goede normen en waardes. Je moet ook een beetje weten waar het vandaan komt.

Daar staat dan tegenover dat ze wel hard werken en geen problemen maken. Dus dan neem ik dat andere minpuntje wel voor lief.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]
het is ongepast om ze als voorbeeld van integratie aan te halen (sterker nog, stellen dat "de Chinees" het goed doet terwijl "de andere nationaliteit" dat niet doet is, hoewel vast vriendelijk bedoeld, ronduit racistisch.
Hoe is dat racistisch? Los van dat we het kunnen hebben over hoe goed Chinezen zich echt integreren, maar het lijkt mij toch een vaststaand feit dat qua integratie / problemen er grote verschillen zitten tussen verschillende groepen? Waarbij bijvoorbeeld onder de Somaliërs de werkloosheid juist gigantisch is. En bij andere groepen immigranten de werkloosheid veel lager is.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Daar heb je gelijk in. Het zijn nou eenmaal mensen met een hele sterke eigen cultuur, dus je kunt ook niet verwachten dat duizenden jaren aan cultural heritage van al die dynasties zomaar in de Maas gooien. Je kunt dat niet goed vergelijken met NL, want wij hebben eigenlijk niet echt een sterke cultuur.

Je hebt gelijk dat ze misschien daardoor wat gesloten zijn, maar dat bedoelen ze niet onvriendelijk. Als je met ze in gesprek gaat tonen ze alleen maar goede normen en waardes. Je moet ook een beetje weten waar het vandaan komt.

Daar staat dan tegenover dat ze wel hard werken en geen problemen maken. Dus dan neem ik dat andere minpuntje wel voor lief.
En hoe oud denk je dat de cultuur is van mensen uit het midden oosten, je weet wel, de plek waar de eerste beschavingen ontstonden :z

Het is echt een bijzonder eenzijdige blik die je hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Chinezen in Nederland, maar het is ongepast om ze als voorbeeld van integratie aan te halen (sterker nog, stellen dat "de Chinees" het goed doet terwijl "de andere nationaliteit" dat niet doet is, hoewel vast vriendelijk bedoeld, ronduit racistisch.
Het is een groep die vrijwel nooit in het nieuws komt, hard werkt en ogenschijnlijk nergens lijkt te wonen. In aantal relatief stabiel is, weinig aanspraak maakt op sociale voorzieningen en zelden overlast veroorzaakt. Niet luidruchtig een plek in de samenleving opeist en waar de gemiddelde Nederlander alleen via het spreekwoordelijke schuifdeurtje van chin.ind.rest. De Gouden Leeuw of Chinese Muur contact mee hoeft te hebben.

Dat is inderdaad geen integratie, maar het maakt enorm verschil in beleving en weerstand.

• Silent Thunder
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Heel simpel: hou het zo dicht mogelijk bij huis. Als je per se mensen uit het buitenland wilt halen om binnenlandse problemen op te lossen, dan kijk dat ze zoveel mogelijk matchen met ons. Polen, Tsjechië, Ukraine zou misschien nog wel kunnen. De uitzondering op de regel vind ik China. De normen en waardes in hun cultuur komen enigszins overeen.

Maar niet Afrika of Midden-Oosten (die personen komen nu ook stiekem mee onder de noemer van ''Ukraine''). De cultuur, waardes en arbeidsethiek wijken gewoon teveel af, dat levert alleen maar problemen op.

Ik snap niet dat ze niet scouten in deze omliggende landen

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 09:43 ]

• Silent Thunder
hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Dat is inderdaad geen integratie, maar het maakt enorm verschil in beleving en weerstand.
Precies, dat bedoel ik.
Je legt het wat beter uit. De maatschappelijke acceptatie is beter en geeft meer rust in de samenleving.

• Silent Thunder
RobinHood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

En hoe oud denk je dat de cultuur is van mensen uit het midden oosten, je weet wel, de plek waar de eerste beschavingen ontstonden :z

Het is echt een bijzonder eenzijdige blik die je hebt.
Het gaat niet alleen hoe oud een cultuur is. Zoals ik al zei: ook normen en waardes en kunde om te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:36:
Daar heb je gelijk in. Het zijn nou eenmaal mensen met een hele sterke eigen cultuur, dus je kunt ook niet verwachten dat duizenden jaren aan cultural heritage van al die dynasties zomaar in de Maas gooien.
Niet? Maar van Berbers en Koerden, die cultureel een halve wereld(geschiedenis) uit elkaar liggen, mochten we dat wel verwachten? Want die stopten we bij elkaar in ghetto's aparte wijken en vervolgens klagen we al decennia dat ze maar niet integreren.
Je kunt dat niet goed vergelijken met NL, want wij hebben eigenlijk niet echt een sterke cultuur.
Nee, klopt. Totdat je aan Zwarte Piet komt :X
Je komt nog steeds (onbedoeld?) vrij generaliserend over. En normen en waarden "goed" vinden omdat het nou eenmaal hun cultuur is, heet cultureel relativisme. En dat klinkt heel veel positiever dan het is (en het breekt het categorisch imperatief, mocht je wat extra willen lezen :) )
Ik kan zelf bijvoorbeeld niet echt positief staan tegenover een "als je kind geen arts of advocaat wordt is het een mislukking" of "je leeft om geld te verdienen voor je kinderen" of "als mijn kind maar niet met een buitenlander thuiskomt". En dat zijn normen en waarden die in verschillende culturen, ook culturen die in Nederland vertegenwoordigd zijn, in meer of mindere mate terugkomen.
Daar staat dan tegenover dat ze wel hard werken en geen problemen makenhun eigen problemen oplossen. Dus dan neem ik dat andere minpuntje wel voor lief.
Ten eerste generaliseer je weer, ten tweede kan ik persoonlijk niet blij worden van een gesloten gemeenschap die er een eigen rechtssysteem op nahoudt, inclusief regelgeving, handhaving en retributie. Dat komt me te dicht in de buurt van "kangeroo courts" in bijvoorbeeld India, in Nederland zou dat betekenen dat kerken er een eigen rechtbank op nahouden. Mijn haar gaat overeind staan als ik weer ergens lees dat er weer eens sprake is van vermoed misbruik in een kerk, en dat "de kerk een intern onderzoek instelt". Ga weg, als iemand de wet overtreedt hebben we daar overheidsinstellingen voor om onderzoek te doen en recht te spreken.
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:41:
Wederom generaliseer je echt enorm, en ik ben eerlijk gezegd niet meer overtuigd dat dat onbedoeld zou kunnen zijn.

Wie zegt trouwens dat "ze" (wie zijn "ze" - "the Man"? "de organisaties met een masterplan"? "alien pedophiles"?) niet "scouten in omringende landen? Maar de omringende landen (dat zijn Duitsland, Belgie en het VK, voor de duidelijkheid. Je zou eventueel Frankrijk erbij kunnen gooien, maar Polen ligt op veel manieren een roten weg, hoor) kampen met dezzelfde problemen als wij. Waarom zou een Duitser hierheen komen om een probleem op te lossen dat ie thuis ook op kan lossen?

Immigratie uit de EU heeft nog een heleboel meer voordelen, maar ja, die mensen rennen vaak niet weg van een plek waar ze doodhonngeren of doodgeschoten worden, dus die zijn iets lastiger te overtuigen om hierheen te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dido op 25-08-2022 09:55 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Nee, klopt. Totdat je aan Zwarte Piet komt :X
Ik denk niet dat dat voorbeeld werkt zoals jij het ziet. Kijk eens in hoe korte tijd (op schaal van een cultuur), hoeveel dat verandert al is.

Het is meer dat veel van de Nederlandse cultuur je niet opmerkt, omdat het gewoon je dagelijkse leven is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Heel simpel: hou het zo dicht mogelijk bij huis. Als je per se mensen uit het buitenland wilt halen om binnenlandse problemen op te lossen, dan kijk dat ze zoveel mogelijk matchen met ons. Polen, Tsjechië, Ukraine zou misschien nog wel kunnen. De uitzondering op de regel vind ik China. De normen en waardes in hun cultuur komen enigszins overeen.

Maar niet Afrika of Midden-Oosten (die personen komen nu ook stiekem mee onder de noemer van ''Ukraine''). De cultuur, waardes en arbeidsethiek wijken gewoon teveel af, dat levert alleen maar problemen op.

Ik zou zeggen, maak een nieuw topic om de (uitdagingen van) arbeidsmigratie te bespreken.
Dat onderwerp zou je niet als onderdeel van de asielcrisis moeten willen bespreken. Het zorgt enkel voor ruis en verwarring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:13
Het is om je als ontwikkeld land om je dood te schamen dat AZG een steunpunt in jouw land opent.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Hunterrnl
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Het voor de hand liggende alternatief, namelijk voortplanten zoals de oorlogsgeneratie dat deed om boomers te werpen, heeft niet echt gewerkt, en zelfs als we nu massaal elkaar bespringen zijn we te laat om het straks gapende gat in de zorg en de rest van de arbeidsmarkt te vullen.

(En dan laat ik even in het midden in hoeverre de zinsnede "masterplan van organisaties die erachter zitten" gejat lijkt uit een willeurige conspiracy-video van youtube...)
Integratie is al meer dan 40 jaar het plan en zo te zien heeft dat niet bepaald geholpen. Gapend gat in de zorg en arbeidsmarkt was gewoon een kwestie van tijd en dat heeft vrij weinig met te weinig handjes te maken.

Wat Corona heeft bloot gelegd is gewoon een wegwerp systeem van mensen. Je word gewoon als nummertje weggezet en buiten gezet wanneer je niet meer nodig bent. Heel toevallig hadden alle luchthavens hetzelfde probleem na Corona. Te weinig mensen.... Tuurlijk word het op personeelstekort gegooid, maar ze laten er even buiten dat er veel mensen zijn ontslagen en niet meer terug willen voor uitbuitsalaris. Hetzelfde geld voor de Horeca.

De zorg en huizen probleem hebben 1 ding gemeen. Het aanbod stijgt niet mee met het groeiende aantal mensen.
*knip* voor dit soort generalisaties verlangen we altijd een onderbouwing met betrouwbare bronnen.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
.
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Ten eerste generaliseer je weer, ten tweede kan ik persoonlijk niet blij worden van een gesloten gemeenschap die er een eigen rechtssysteem op nahoudt, inclusief regelgeving, handhaving en retributie. Dat komt me te dicht in de buurt van "kangeroo courts" in bijvoorbeeld India, in Nederland zou dat betekenen dat kerken er een eigen rechtbank op nahouden. Mijn haar gaat overeind staan als ik weer ergens lees dat er weer eens sprake is van vermoed misbruik in een kerk, en dat "de kerk een intern onderzoek instelt". Ga weg, als iemand de wet overtreedt hebben we daar overheidsinstellingen voor om onderzoek te doen en recht te spreken.
Ja tuurlijk, er is altijd wel iets op te zeggen. Ik zeg ook niet dat het allemaal hosanna en happy de peppy is.

Ik probleem alleen maar te zeggen dat we nu vooral mensen naar binnen aan het halen zijn die in de toekomst geen problemen gaan oplossen, maar waarschijnlijk alleen maar meer problemen gaan maken.

Dat bedoel ik niet onvriendelijk, ik wil het gewoon even aanstippen.

Er is ook geen perfecte oplossing, maar je kunt toch wel kijken naar wat ''beter'' is cq. beter bij ons past?

Zoals iemand al zei: waarom zou je mensen uit Somalië gaan halen die qua cultuur/ethiek mijlenver van ons af staan. Ik probeer alleen maar aan te geven dat wij wat meer erover moeten nadenken wat we allemaal aan het doen zijn. Dit gaat toch de verkeerde kant op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
Als we het dan toch over traditionele Nederlandse normen en waarden hebben :X
Ok, als maatschappij zijn we daar de afgelopen decennia wel in veranderd, maar in het parlement zitten nog genoeg partijen die er heel graag naar terugwillen (die zien de "aanrechtsubsidie" in een positief daglicht)

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
De overheid is zo verschrikkelijk laks geweest in deze kwestie. Niet te beschrijven.

Nog even en Ter Apel is het nieuwe Jungle van Calais. Als je daar nu al niet van kan spreken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Het is een groep die vrijwel nooit in het nieuws komt, hard werkt en ogenschijnlijk nergens lijkt te wonen. In aantal relatief stabiel is, weinig aanspraak maakt op sociale voorzieningen en zelden overlast veroorzaakt. Niet luidruchtig een plek in de samenleving opeist en waar de gemiddelde Nederlander alleen via het spreekwoordelijke schuifdeurtje van chin.ind.rest. De Gouden Leeuw of Chinese Muur contact mee hoeft te hebben.

Conclusie: als ze zich maar onderdanig opstellen en vooral niet zichtbaar zijn of hun rechten opeisen zijn ze welkom |:(
[...]

Sorry maar die streng katholieken uit het oosten van Europa heb ik erg weinig cultuur mee overeen.
Die hebben we hier al een keer het land uitgeschopt.
Er is niet.voor niets zo veel commentaar op de vrouwenrechten schendende wetten in die landen. Die cultuur haal ik liever niet naar hier.

Daarnaast is iedereen de overlast door Polen weer snel vergeten. Terwijl het toch echt Wilders was die met het Polen meldpunt kwam.

Nee, het komt gewoon neer op dat die blank en christelijk en conservatief zijn en dat valt goed bij een klein clubje zeer conservatieve extremisten in NL.

• Philip Ross
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:58:
.
[...]

Ja tuurlijk, er is altijd wel iets op te zeggen. Ik zeg ook niet dat het allemaal hosanna en happy de peppy is.

Ik probleem alleen maar te zeggen dat we nu vooral mensen naar binnen aan het halen zijn die in de toekomst geen problemen gaan oplossen, maar waarschijnlijk alleen maar meer problemen gaan maken.

Dat bedoel ik niet onvriendelijk, ik wil het gewoon even aanstippen.

Er is ook geen perfecte oplossing, maar je kunt toch wel kijken naar wat ''beter'' is cq. beter bij ons past?

Zoals iemand al zei: waarom zou je mensen uit Somalië gaan halen die qua cultuur/ethiek mijlenver van ons af staan. Ik probeer alleen maar aan te geven dat wij wat meer erover moeten nadenken wat we allemaal aan het doen zijn. Dit gaat toch de verkeerde kant op?
wie "haalt" die mensen dan? Die vluchten en komen hier.

Daarnaast valt er enorm veel te winnen als we meer investeren in taalles en integratie. Als je wil dat mensen gaan werken bijvoorbeeld ook gaan toestaan dat ze gaan werken, asielzoekers mogen hier namelijk helemaal niet aan het werk de eerste jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Nee, het komt gewoon neer op dat die blank en christelijk en conservatief zijn en dat valt goed bij een klein clubje zeer conservatieve extremisten in NL.
Ach, ik ben geen extremist. Ik ben in principe heel zachtaardig en help iedereen. Je probeert mij nu weg te zetten als een bepaald persoon en dat vind ik niet echt terecht.

Misschien dat ik sommige dingen wat ongelukkig schrijf. Ik zag dat sommige het eens waren met mij en het wat beter verwoorden, en daar kan ik mij wel in vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

[...]

Er is niet.voor niets zo veel commentaar op de vrouwenrechten schendende wetten in die landen. Die cultuur haal ik liever niet naar hier.
gelukkig komen er een behoorlijk aantal asielzoekers uit landen waar de vrouwen net zoveel rechten hebben als mannen en zijn bijvoorbeeld homo's meer dan welkom!
Over een cultuur gesproken...

• Silent Thunder
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

*knip* "allemaal" en "deur wijd open" zijn kwalificaties waarvan we onderbouwing verlangen met betrouwbare bronnen.

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 25-08-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Ach, ik ben geen extremist. Ik ben in principe heel zachtaardig en help iedereen. Je probeert mij nu weg te zetten als een bepaald persoon en dat vind ik niet echt terecht.

Misschien dat ik sommige dingen wat ongelukkig schrijf. Ik zag dat sommige het eens waren met mij en het wat beter verwoorden, en daar kan ik mij wel in vinden.
Ik bedoel niet.jou persoonlijk. Ik doel op de anti immigratie partijen in de politiek.
_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

gelukkig komen er een behoorlijk aantal asielzoekers uit landen waar de vrouwen net zoveel rechten hebben als mannen en zijn bijvoorbeeld homo's meer dan welkom!
Over een cultuur gesproken...
Tsja, heel vergelijkbaar met bepaalde oost europese landen ja. Of hoe het in de VS er over een paar jaar uitziet als het op dezelfde voet doorgaat.

Mijn punt is juist dat iedereen wel klaagt over andere cultuur van asielzoekers maar even vergeet dat de door hun aangehaalde "goede" nationaliteiten ook niet onze cultuur hebben.
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Ze kunnen ook vluchten naar het eerste beste veilige land wat ze op de route tegenkomen. Nee ze vluchten allemaal toevallig naar NL. Waarschijnlijk gewoon omdat wij zo naief zijn dat we de deur wijd openzetten voor zowat alles wat maar hierheen wil komen. Daar gaat het gewoon mis. Daarom hebben wij zoveel problemen nu. Dat lost geen problemen op
Niemand zet de deur wijd open. Dat is een illusie gemaakt om de beeldvorming bij naive mensen te beïnvloeden.
De criteria om hier verblijfsvergunning te krijgen zijn flink streng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Malfunctions schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Het is om je als ontwikkeld land om je dood te schamen dat AZG een steunpunt in jouw land opent.
Nee, het COA (en dus de regering) moet zich schamen dat ze de opvang en doorstroom in Ter Apel niet onder controle krijgen.

En de regering moet zich schamen dat de zorg in Nederland al jaren (ook door corona) overbelast en onderbetaald is; en daarmee kan ik het begrijpen (nadruk) dat het voor het vaste Nederlandse zorgpersoneel een last/moeite/whatever is om ook nog te komen helpen in Ter Apel.

Dat uiteindelijk de regering een verlengde is van de meerderheid van de stemmen van stemgerechtigden; ongetwijfeld. Maar volgens mij stond er in geen enkel partij-programma "laat ze maar stikken in Ter Apel"; ergo het crisis is enkel en alleen de verantwoording van de huidige zittende partijen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ze kunnen ook vluchten naar het eerste beste veilige land wat ze op de route tegenkomen. Nee ze vluchten allemaal toevallig naar NL. Waarschijnlijk gewoon omdat wij zo naief zijn dat we de deur wijd openzetten voor zowat alles wat maar hierheen wil komen. Daar gaat het gewoon mis. Daarom hebben wij zoveel problemen nu. Dat lost geen problemen op
Insinueer je nu dat "alle" of zelfs maar een meerderheid van alle vluchtelingen in de wereld (hell, in Europa?) naar Nederland komen? Ik denk dat je dat verhaal misschien even in Polen moet gaan verkondigen, daar hebben ze "iets" meer Oekrainese vluchtelingen dan hier in Gaaf Paradijs Nederland.

En dat "naief de deur wijd openzetten" heet gewoon artikel 14 van de universele verklaring van de rechten van de mens. Lijkt me zinvol om, in Nederland(!), mensenrechten ter discussie te gaan stellen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Dido op 25-08-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Heb je ook een bron dat erop wijst dat ze allemaal naar NL vluchten?
Volgens UNHCR is dat namelijk niet het geval:
Opvang in de regio vindt al plaats, op enorme schaal. Zo'n 85 procent van alle vluchtelingen wordt opgevangen in buurlanden.
Je mag anders ook aantonen dat van alle vluchtelingen die in de EU aankomen, dat ze enkel en alleen naar NL gaan, als je dat bedoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij moet je niet overal aandacht aan besteden.

[ Voor 88% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 10:14 ]

• Silent Thunder
drooger schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Heb je ook een bron dat erop wijst dat ze allemaal naar NL vluchten?
Volgens UNHCR is dat namelijk niet het geval:

[...]

Je mag anders ook aantonen dat van alle vluchtelingen die in de EU aankomen, dat ze enkel en alleen naar NL gaan, als je dat bedoelde.
Dat moet ik nog allemaal gaan zoeken dan. *knip* het is niet voldoende om te vertellen dat je artikelen hebt gelezen, we zien ook graag de bron, zie ons AWM beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

[...]

Intressant standpunt, dat je aanneemt dat asielzoekers gewoon random naar nederland lopen/rijden/treinen/vliegen en zeggen, joh doe een huis.

Asielzoekers doen een aanvraag voor Europa, gezamelijk als europa hebben we afgesproken dat we deze asielzoekers eerlijk verdelen over alle deelnemende landen, inclusief Nederland.
Voorbeeld: een asielzoeker uit oekraine komt bij de poolse grens, vraagt hier asiel aan en wordt hierna doorverwezen naar $land. pas daar komt hij/zij in de molen voor een verblijfsvergunning.

Wat je in Ter apel ziet is dus het laatste deel van de europeese verdeling van asielzoekers, we zoeken ze niet, halen ze niet, dit is verdeling van.
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Dat moet ik nog allemaal gaan zoeken dan. *knip*
Een volgend probleem, selectief lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:35 ]

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ze kunnen ook vluchten naar het eerste beste veilige land wat ze op de route tegenkomen. Nee ze vluchten allemaal toevallig naar NL.
Incorrect, NL ontvangt minder dan vergeleken met andere EU landen, zoals hier ook al vaker is langs gekomen.
dat ze 'allemaal' hierheen komen is sowieso een ad absurdum vergelijkbaar met al die 'tsunami' vergelijkingen ;)
Waarschijnlijk gewoon omdat wij zo naief zijn dat we de deur wijd openzetten voor zowat alles wat maar hierheen wil komen.
Incorrect, NL is een van de landen strenger asiel/immigratie beleid in de EU.
Daar gaat het gewoon mis. Daarom hebben wij zoveel problemen nu. Dat lost geen problemen op
Je poneert gewoon je mening, niet de feiten.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 25-08-2022 10:19 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Dus dan gaan we al van 'alle vluchtelingen' naar de subset "goudzoekers" onder die vluchtelingen.
Misschien handig om dergelijke verduidelijkingen direct in je post te zetten? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:36 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

*knip* we zien ook hier graag de bronnen, zie ons AWM beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding

Andere mening/bbservatie: de beelden van Ter Apel en andere plekken in NL waar de asielzoekers in groten getale op camera staan; het valt mij dan wel op dat de bagage in veel gevallen gloedjenieuw is (de glans van de mal van de produktie zit er nog op), dat veel mensen toch "bijna gloednieuw uitziende" schoenen, broeken en jassen hebben. En dat een aantal mensen er ook netjes gekapt & geschoren bij loopt. Dat kanii] allemaal vanzelf en natuurlijk zijn als je weken/maanden op de vlucht bent maar mijn schoenen zien er na een wandeling op de Ginkelse Hei al erger uit en/of mijn koffer is al minder mooi na 2 uur Transavia vliegen.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• New Yorker
  • Niet online
Midas.e schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Intressant standpunt, dat je aanneemt dat asielzoekers gewoon random naar nederland lopen/rijden/treinen/vliegen en zeggen, joh doe een huis.

Asielzoekers doen een aanvraag voor Europa, gezamelijk als europa hebben we afgesproken dat we deze asielzoekers eerlijk verdelen over alle deelnemende landen, inclusief Nederland.
Voorbeeld: een asielzoeker uit oekraine komt bij de poolse grens, vraagt hier asiel aan en wordt hierna doorverwezen naar $land. pas daar komt hij/zij in de molen voor een verblijfsvergunning.

Wat je in Ter apel ziet is dus het laatste deel van de europeese verdeling van asielzoekers, we zoeken ze niet, halen ze niet, dit is verdeling van.

[...]

Een volgend probleem, selectief lezen.
Sommige EU lande die groter dan Nederland zijn nemen nauwlijks vluchtelingen op en waar zullen die dan gaan?

Weg

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

Mensen smokkelaars, ondersteund door NGO's die het invoelbaar zielig en gevaarlijk vinden dat mensen op de Middellandse zee in overvolle bootjes een overtocht proberen te maken?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
New Yorker schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Sommige EU lande die groter dan Nederland zijn nemen nauwlijks vluchtelingen op en waar zullen die dan gaan?
naar Duitsland en België, minder waarschijnlijk naar Nederland zou je getalsmatig gezien wellicht verwachten
brothermaynard schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:29:
Mensen smokkelaars, ondersteund door NGO's die het invoelbaar zielig en gevaarlijk vinden dat mensen op de Middellandse zee in overvolle bootjes een overtocht proberen te maken?
Het zijn toch echt de vluchtelingen zelf die vluchten, ze zijn zelfs bereid een gevaarlijke reis te ondernemen daarvoor, en eventueel ook om mensensmokkelaars tegen betaling in de hand te nemen, in de hoop dat ze aan zullen komen.

Hoe dan ook, de meeste vluchtelingen gaan niet ver, zoals ook al eerder herhaaldelijk is aangegeven. Vaak blijft men binnen het land of in buurlanden.

[ Voor 53% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Asielzoekers doen een aanvraag voor Europa,

[...]
en vanuit waar doen ze dat precies? hun thuisland? het eerste land in Europa waar ze aankomen? Volgens mij gaan ze zelf echt wel op zoek naar een land waar ze denken het meest kans te maken om direct te mogen blijven en de beste voorzieningen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 25-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

En ik heb iets gelezen over pedofiele aliens die covid de wereld ingeholpen hebben. Het simpele feit dat iemand iets opschrijft, en zelfs het feit dat er mensen zijn die het hersenloos kopieren, maakt het geschrevene nog geen waarheid. En maakt het al helemaal geen goed uitgangspunt om vanuit te gaan extrapoleren.

Wat jij doet is als lezen dat Ted Bundy een Amerikaan was en veel mensen heeft gedood, en vervolgens pleiten de grenzen dicht te gooien voor Amerikanen omdat het serial killers zijn.

Als je denkt dat de gemiddelde vlucghteling die met zijn.haar kinderen een oorlog ontvlucht over het algeemn gaat zitten nadenken over waar ze "genoegen mee nemen" denk ik dat je geen idee hebt wat een oorlog is, of wat het is om vluchteling te zijn. Da's niet zo gek, gezien de historisch absurde luxe van vrede waar we in Nederland al driekwart eeuw in leven, maar het komt op zijn minst nogal misplaatst hardvochtig over.

Het huis van iemand bij jou om de hoek brand af, de beste man staat met vrouw en kinderen bij jhou op de stoep (het is 3 uur 's nachts, bij jou brandt nog licht) en je staat hem uit te foeteren dat hij naar jouw huis is gekomen omdat jij een breedbeeldtelevisie hebt hangen.
New Yorker schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:22:
Ja, Hongarije is ook echt het meest populaire land in Europa, die heel veel gedaan krijgen de komende generatie in Brussel. Hartstikke goed voor hun economie! Orban is eindelijk eens een politicus die echt voor zijn land opkomt en lange-termijnpolitiek bedrijft, daar zou Rutte een voorbeeld aan moeten nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hunterrnl
*knip* geen meta discussie in het topic s.v.p., d.w.z. niet het topic of anderen aanspreken op gedrag. Maak alleen een TR aan als je zoiets wilt melden.
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Als je denkt dat de gemiddelde vlucghteling die met zijn.haar kinderen een oorlog ontvlucht over het algeemn gaat zitten nadenken over waar ze "genoegen mee nemen" denk ik dat je geen idee hebt wat een oorlog is, of wat het is om vluchteling te zijn. Da's niet zo gek, gezien de historisch absurde luxe van vrede waar we in Nederland al driekwart eeuw in leven, maar het komt op zijn minst nogal misplaatst hardvochtig over.
Vertel wat is een vluchteling ? Ik zie op het moment alleen maar voor 85% procent mannen op de foto`s en waarom zie je bij vluchtelingen uit Oekraïne het tegenovergestelde ?

[ Voor 65% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dido schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Wat jij doet is als lezen dat Ted Bundy een Amerikaan was en veel mensen heeft gedood, en vervolgens pleiten de grenzen dicht te gooien voor Amerikanen omdat het serial killers zijn.

Het huis van iemand bij jou om de hoek brand af, de beste man staat met vrouw en kinderen bij jhou op de stoep (het is 3 uur 's nachts, bij jou brandt nog licht) en je staat hem uit te foeteren dat hij naar jouw huis is gekomen omdat jij een breedbeeldtelevisie hebt hangen.

[...]
mmm vreemde vergelijkingen, maar goed. Hier 1 in dezelfde categorie; Jij hebt thuis een emmer die zo goed als tot de rand toe vol zit. Ik bel bij je aan of ik nog even 3 liter in je emmer kan gooien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
[...]

je schetst een mooi ideaal plaatje, maar zo is het werkelijk niet en nooit geweest. Dat kun je ook aflezen uit de problematiek, want een groot deel van de wachtenden buiten is nog niet eens geregistreerd en het is daarmee totaal onbekend wie er daar wachten, waar ze vandaan komen, of ze kansrijk zijn etc. die hebben zich dus nog nergens gemeld, maar zijn dan al wel het europese continent overgestoken naar Ter Apel (of Brussel, of...)
Edit: sterker nog: de mensen buiten wachten JUIST buiten, omdat ze dan hopen/denken/verwachten eerder in de procedure te komen dan wanneer ze naar een nood opvang gaan. Ook daar is momenteel geen zicht op wie er verblijven, zie onder andere dit krantenartikel (telegraaf, maar lijkt wel een feitelijk beeld te geven): https://www.telegraaf.nl/...n-het-raakt-ook-de-burger

Overigens: Binnen europa (=Oekraine nu) zijn mensen geen Asielzoeker, maar vluchteling. Opvang van vluchtelingen is altijd tijdelijk, voor de duur van de noodsituatie. Asiel kan (en is) permanent zijn

Ik vrees dat we wereldwijd niet anders kunnen dan voor ieder conflict regionale opvang te organiseren voor vluchtelingen, die eventueel wereldwijd te herverdelen en asiel aanvragen enkel en alleen nog via ambassades te laten verlopen (in de betreffende regio). Ook dat is toekomstmuziek en wrsch niet haalbaar, maar door op huidige voet gaat niet en is niet sociaal en economisch haalbaar

Voor Europa zou de directe omgeving dan het continent. evt het noorden van Afrika en landen aan de middellandse zee zijn.
als ik naar die landen kijk, is het alleen in Oekraine oorlog, en is het onrustig in Syrie.
Dus Oekraine vluchtelingen opvangen voor zolang noodzaak, met bijbehorende 'perks '(uitkering, woning, scholing, zorg etc), en daarna retour thuisland. Voor Syriers mag je dan al kritisch kijken. Alle andere aanvragen komen van mensen die van ver buiten de regio komen, die zijn al door veilige landen heen gereisd, dus de noodzaak is er daarmee niet op humanitair vlak. Dat ze een betere toekomst als bijvangst van hun vlucht wensen is invoelbaar, maar niet haalbaar voor ons land en continent.
schaf daarbij permanente verblijfstatus af, naturalisatie alleen op uitzondering, geen gezins hereniging (het voelt voor mij gek als een iemand van de familie wegvlucht omdat het te gevaarlijk is, dat die de rest achter laat) en je bent al een heel eind bij de oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door brothermaynard op 25-08-2022 10:56 . Reden: toevoeging van de 'edit' ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:32:
en vanuit waar doen ze dat precies? hun thuisland? het eerste land in Europa waar ze aankomen? Volgens mij gaan ze zelf echt wel op zoek naar een land waar ze denken het meest kans te maken om direct te mogen blijven en de beste voorzieningen hebben.
Volgens jou? En waarom zou ik daar meer waarde aan hechten dan volgens de VN?
Maar goed, ga ze in Polen maar vertellen dat wij meer Oekraieners opvangen dan Polen :+
En
*knip*
Er zijn denk ik wel mensen die een verband tussen die twee zien :)
*knip*
Sure, het is vast niet 100% accuraat. Maar dat is iets heel anders dan 100% niet accuraat, zoals uitspraken dat wij "alle" asielzoekers opvangen, dat rabiaat-fundamentele katholieken zo fantastisch passen in de Nederlandse cultuur, of dat iemand die voor zijn leven vlucht gaat nadenken wat voor woning hij graag wil kiezen.

Realiteitszin? Ik heb, ondanks herhaaldelijk vragen, nog niemand zien komen met een mogelijke manier om "de instroom te stoppen", maar desondanks blijft die onzin herhaald worden als "oplossing".

Weet je hoe we zorgkosten kunnen beperken? Mensen moeten gewoon stoppen met ziek worden!

Iemand die dat verkondigt wordt in een topic over stijgende ziektekosten ook weggezet als irrealistische fantast, waarom dan verbaasd zijn als dat hier ook gebeurt? Het gaat er niet om dat iemand een afwijkende mening verkondigt (dat is alleen voer voor een mogelijk interessante discussie) maar een mening die niet gestoeld is op feiten of overtuigende argumenten ("ik heb ergens gelezen dat..." is nog minder waard als argument als "mijn aura heeft me ingefluisterd dat")
_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:41:
mmm vreemde vergelijkingen, maar goed. Hier 1 in dezelfde categorie; Jij hebt thuis een emmer die zo goed als tot de rand toe vol zit. Ik bel bij je aan of ik nog even 3 liter in je emmer kan gooien...
En ik schreeuw moord en brand omdat jij bij mij komt omdat ik de grootste emmer heb, omdat mijn vrouw geen grotere emmer heeft gekocht en omdat jij de emmer van de buurman kennelijk te klein vond.

Ik denk dat een afgebrand huis dichter bij de realiteit van een oorlogsvluchteling staat dan de uit de lucht gevallen noodzaak om drie liter water te dumpen. Doneer die maar aan de boer die last heeft van droogte (oh, da's een ander topic).

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hunterrnl
Sure, het is vast niet 100% accuraat. Maar dat is iets heel anders dan 100% niet accuraat, zoals uitspraken dat wij "alle" asielzoekers opvangen, dat rabiaat-fundamentele katholieken zo fantastisch passen in de Nederlandse cultuur, of dat iemand die voor zijn leven vlucht gaat nadenken wat voor woning hij graag wil kiezen.
*knip* anekdotes zijn niet controleerbaar en voegen niets toe, zie ons AWM beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Weet je hoe we zorgkosten kunnen beperken? Mensen moeten gewoon stoppen met ziek worden
*knip* maak het niet persoonlijk Als de bevolking groeit en de zorg niet, stijgen de kosten en de werkdruk gewoon en das een feit.
Realiteitszin? Ik heb, ondanks herhaaldelijk vragen, nog niemand zien komen met een mogelijke manier om "de instroom te stoppen", maar desondanks blijft die onzin herhaald worden als "oplossing
Probleem is eerder. De oplossingen vallen niet in je straatje en dan kijk je weg. Dat wegkijken is nou juist het probleem van. Calais word al jaren weggekeken en word erger. "hulporganisaties" redden bootjes en brengen ze naar Italie, hallo aanzuigende werking. De enige die ervan profiteren zijn de mensensmokkelaars die deze situaties creëren en een slappe Europees beleid als reactie erop.

Asielzoekers aantallen kan je makkelijk laten dalen in Nederland door het beleid van gezinshereniging aan te passen. Zoals eerst zelf een vaste basis creëren (taal, werk en huis) en na 10 jaar kijken of je familie mag overkomen. Dan verdwijnen de vooruit geschoven pionnen als sneeuw voor de zon en voorkom je ook tijdens de asiel aanvraag dat er kinderen geboren worden en misbruikt worden voor een steekspel. De rotte appels willen namelijk geen moeite doen. Die willen alleen de lusten en niet de lasten.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 26-08-2022 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor zover ik weet is (in de te beperkte hoeveelheid) wetenschappelijk onderzoek hierover geen duidelijk aanzuigend effect gevonden. Maar misschien heb je een goede bron.

hoe dan ook lijken push-factoren voor vluchtelingen veel belangrijker dan pull-factoren

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2022 11:47 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
[...]

Ik dacht juist dat ze zich moeten registreren in het eerste veilige land waar ze aankomen. Dus al die mensen die in Nederland zich inschrijven als asielzoeker zijn Duitsers en Belgen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
De extra hulp die de Amsterdamse politie moet leveren voor de screening van asielzoekers in de aanmeldcentra in Ter Apel en Budel, loopt tegen een grens aan. Dit schrijft het hoofd van de Amsterdamse politie, Frank Paauw, in een brief aan politie, burgemeester en OM in de regio.

Omdat niet iedereen opgevangen kan worden in Ter Apel, worden asielzoekers verplaatst naar noodopvanglocaties. In die noodopvang zitten nu ruim 1800 mensen, van wie niet bekend is wie ze zijn.

bron: https://nos.nl/collectie/...el-loopt-tegen-grenzen-op

1800 mensen waarvan je geen enkel idee hebt wie ze nou écht zijn...en dat worden er natuurlijk alleen maar meer en veel meer komende weken (maanden??).

Nou ja, dan moet de Politie maar ''even'' harder doorwerken of we trekken ''ergens'' nog een blik agenten open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:36:
De extra hulp die de Amsterdamse politie moet leveren voor de screening van asielzoekers in de aanmeldcentra in Ter Apel en Budel, loopt tegen een grens aan. Dit schrijft het hoofd van de Amsterdamse politie, Frank Paauw, in een brief aan politie, burgemeester en OM in de regio.

Omdat niet iedereen opgevangen kan worden in Ter Apel, worden asielzoekers verplaatst naar noodopvanglocaties. In die noodopvang zitten nu ruim 1800 mensen, van wie niet bekend is wie ze zijn.

bron: https://nos.nl/collectie/...el-loopt-tegen-grenzen-op

1800 mensen waarvan je geen enkel idee hebt wie ze nou écht zijn...en dat worden er natuurlijk alleen maar meer en veel meer komende weken (maanden??).

Nou ja, dan moet de Politie maar ''even'' harder doorwerken of we trekken ''ergens'' nog een blik agenten open.
Direct gevolg van het wegbezuinigen van opvangcapaciteit en processing capaciteit.

• _Bailey_
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Direct gevolg van het wegbezuinigen van opvangcapaciteit en processing capaciteit.
ja prima. Maar zullen voor nu gepaste maatregelen nemen zodat de diverse instanties de boel kunnen bijwerken en op adem komen? Of nu niet zeuren en elke die 1800 verder laten oplopen?

• Philip Ross
_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

ja prima. Maar zullen voor nu gepaste maatregelen nemen zodat de diverse instanties de boel kunnen bijwerken en op adem komen? Of nu niet zeuren en elke die 1800 verder laten oplopen?
Als je gepaste maatregelen zou nemen dan zou je veel sneller kunnen verwerken en loopt dat getal sowieso niet op.
Dat op adem komen hebben we vorige keer aangegrepen om capaciteit naar beneden bij te stellen. Wat geeft je het idee dat dat nu anders zou gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
_Bailey_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:47:

Misschien kunnen we voor de korte termijn UNHCR om hulp vragen? Dat krijgt Libanon tenslotte ook.
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Let op:
Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
Voor discussie over Europese context: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3