Met de curve bedoel ik de stooklijn! Niet verhogen, juist niet. Dan wordt ie stijler ipv vlakker. In de meeste situaties moet dat, maar met alleen vloerverwarming en weinig warmteverlies is een lage curve zeker het proberen waard. Dus geen 4 [-4] maar bijv 2 [+ 2].
Maar goed, dat kan ik niet bepalen. Woon niet in jouw huis immers 😁
Als er ook nog een buffervat tussenzit, tja. Het wordt wel lastig zo. Parallel aangesloten dan, dus ook een GP10 pomp ?
Die installatie moet gewoon heel deftig kunnen draaien lijkt me en volgens mij doet ie dat nog lang niet.
PS gezien het tempo waarmee jouw retourtemperatuur omhoog kan, zal dat inderdaad het buffervat zijn.
Bij afwezigheid van een parallel buffer waarbij de vloer de buffer is duurt het namelijk uren om de retourtemperatuur (wat dan ongeveer gelijk is aan de vloer temperatuur) omhoog te krijgen (zoals bij mij).
Of jouw buffervat is te klein of de 2 pompen draaien niet mooi in balans ten opzichte van elkaar, denk ik dan.
Het lijkt mij als het is aangesloten zoals Nibe het graag ziet, dat tweaken overbodig is. Alles op automatisch zal dan -maar ik kan dat niet uit eigen ervaring onderbouwen- een goed draaiende installatie moeten kunnen opleveren. Het enige waar ik Nibe dan suf in vind is de aanbevolen stooklijn van 5 of 6 in Nederland.
[
Voor 29% gewijzigd door
Knowbody op 11-12-2024 19:12
]
0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO