Nee, waarschijnlijk niet.Dansko84 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:19:
[...]
Hij doet het hier ook weer. Ik had de laadpomp van auto weer terug gezet naar intermitterend in de hoop dat dit het zou oplossen. Geen idee of dit nu daadwerkelijk heeft bijgedragen, ik heb hem nog niet terug gezet op auto.
Ik merk overigens wel dat de warmtepomp iedere keer vrij kort draait en geen lange runs maakt bij het koelen. Kan ik hier nog iets aan verbeteren?
De warmtepomp is al gauw veel te zwaar en mag maar beperkt vermogen leveren. Dus zelfs op de minimale frequentie (bv 25 Hz., sommige kunnen 20 Hz) bereikt hij steeds sneller de limiet.
De startgids zegt dat de laagste aanvoertemperatuur op 10 moet staan ingesteld, met de curve op 18. Ik vind die 10 erg laag want hij gaat is mijn ervaring ook een lagere waarde berekenen dus hij gaat steeds kouder (met dan toch wel wat condens) maar hoe dan ook dat bereikt hij al met het minimale vermogen.
De pomp zal zeker op AUTO moeten om te voorkomen dat de graadminuten berekening totaal niet klopt. Vooral als er een Warmwater run is geweest registreert BT25 een vrij hoge temperatuur die niet verdwijnt omdat de pomp stil staat. Hij gaat dan veel te snel weer beginnen met koelen omdat hij denkt dat er veel warmte is maar dat is dus niet zo, dat is slechts een beetje warmte die bij de sensor is gekomen door het omlopen van de driewegklep.
0599 BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO
/f/image/zUQbMXwFroE6i734RwmTK3Mr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fG6lv4mRQMGSyFSLEnKvolgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BcQYSa3Ur2zDqIMYspFRp8gU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWDbkLN2kRTbm4tBBE6WTZmq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sURNig44S4oq8mLvj8pZj7YV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jqMd4wq0pTdG4h6IpnfgjScE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9MH5ShfP3te9Et5zeLUbP6of.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PxyS9KtfZGaIr33Vk6ienY9O.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zppSlTsmpGM8CWOzp2B5Y9ML.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N02PyoLajArhVE9tGFCcAuld.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MIKR7DWrHAiyuLjWbFIw2ACw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ksd2i1wLtz815sVX6oxzyInY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TgYlUngzJE1ataGXvnhU9Iuu.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZKv0c1zjeLIU7WgK5k3nSipd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQvRhKaqpBjG7xgqDsqbFCTx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fW2Q5ri0sLJZxdgOktZfLd4q.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/0tWrqsx9cXqfjZ7ZIZbo2RIq.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/daCRRhWofMCCGyBbhG9Rsswn.png?f=fotoalbum_large)