Dank voor het bevestigen dat het om een bug gaat !!mvrooij schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:07:
[...]
Oké voor het updaten stond hij op AUTO (hier heb ik hem zelf opgezet). Na de update staat hij weer op intermitterend. Daarna zelf op AUTO gezet en na een restart staat hij inderdaad weer op intermitterend. Bug dus.
Nibe NL heeft het vorige week gauw even getest en voor de rest kreeg ik vooral de boodschap het via de installateur te laten lopen. Zucht. Procedures.
Dat ze het niet gereproduceerd kregen kan twee dingen betekenen: niet alle hardware versies hebben dit probleem, of ze hebben het niet goed getest. Ik denk het laatste. Menu 7.1.2 3.1 bevat ook deze instelling voor verwarmen, en daar gaat het wel goed. Ze hebben het dan mogelijk niet getest voor koeling. Hoe duidelijk moet ik zijn ;-)
Als er nog meer mensen dit willen proberen, graag. Is er iemand met een ingang bij de service afdeling die dit als bug kan reporten ? Alles moet via de installateur namelijk.
PS de default instellingen zijn bij Nibe duidelijk gebaseerd op het gebruik van ( 4-pijps ) buffervaten. Dat is enigszins conservatief voor nieuwbouw, vind ik.
Na een buffervat zit dan een extra pomp. Deze GP10 pomp draait door als GP12 stopt en dat werkt want BT25, die zich in dat buffervat bevindt, houdt de temperatuur in de gaten. In zo'n situatie kan GP12 zo nu en dan pauze nemen (intermitterend).
Ik draai nog steeds zonder buffervat. Hoewel mijn warmtepomp teveel power heeft, wat een reden kan zijn om toch voor een buffervat te kiezen.
0599 BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. 20 lpm debiet verwarming en koeling. Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO
:strip_exif()/f/image/PTH6xh70PZEeJC5NlaJi2J3A.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/qvp5BaQdWscIpoydxgEdzyhL.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bMeKa9gfBxUPqxMUNYySnJOA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWsRG60A717N3XVtjwHE8bI7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PHmLuRbZk9rY7v67npfiu4hN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Ak41bOytJTDignBaC46qoPe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwKgTO9C8DBfsjdn1bGx86Yi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yn7XV33vndD08aXOr3QnDvta.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vno9W2y8FovKFX9w5o9l13lL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y0E6gS77fqjyJA2aDysZyWbd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uc4pnwyp3lVq7kBzPWYIgSin.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VqBte4dm38jY4YbwKxz9AjqC.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YV0xbt6QQ2MWdhjx3pcBh0R4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cBlK8HmXQCWoKJtUXo8iKH2U.jpg?f=fotoalbum_large)