Ik geef in de compressor curve, sinds deze winter, pas meer vermogen vrij onder de -3 en bij -10 maximaal. Dan toert hij niet als een gek op in het defrost gebied tussen 3 en -3. Stiekum houd de wp zich niet helemaal aan de curve en toert hij dan alsnog wat op, maar veel minder hoog. Hij is niet meer boven de 80Hz geweest terwijl hij vorigjaar regelmatig naar de 110Hz schoot en vervolgens na 40min een defrost volgde. Nu zit er rustig 3+ uur tussen. Met hogere buitentemperaturen blijft hij nu ook veel langer op 25Hz hangen en hoef ik dat niet meer te af te dwingen via de stille stand om runs van meerdere dagen te krijgen.lussovius schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Als je aanvoertemperatuur consequent te hoog is moet je de compressor langzamer zetten. Ja dat menu klopt. Ik heb ook een F2040-12 en heb hem behoorlijk teruggeschroefd zie afbeelding.
[Afbeelding]
Wat betreft de GM van de bijverwarming staat deze hier op 1500 waardoor hij zoals @Gerbenvl ook al aangeeft ook rustiger lijkt te reageren.
Max verschil compressor net zoals bij koelen niet te krap zetten anders schieten de GM naar 0 als hij eroverheen gaat en stopt de compressor tot er weer genoeg GM zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door DIY op 09-01-2024 22:25 ]