Ter referentie: een klant van mij kan 20 min regendouchen met een 180L all-in-one wp binnenunit op 55°C.mvrooij schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:38:
Het punt is meer dat ik 2 badkamers heb, beneden voor mij en mijn vriendin bij onze slaapkamer. Hier een regendouche en bad.
Boven ook een badkamer met bad en regendouche, maar boven is nog niet in gebruik. Bedoeling is in de toekomst wel met 4 personen te zijn, maar hier gaat nog lange tijd overheen natuurlijk maar dan begrijp je beetje hoe de verdeling is. We gaan erg weinig in bad maar toch wil je er wel rekening mee houden. En je weet niet wat je kinderen in de toekomst eventueel gaan doen.
Ik vind hem lastig.
Ik denk dat je voorlopig uitkomt met die 270L, dat is grofweg 30min onder de regendouche. Tegen de tijd dat die 2 pubers zijn, is de wpb misschien al weer aan vervanging toe of zet je er nog een naast en met 540L kom je nooit tekort
Wij hebben ook een Niebla en die is erg zuinig met 5 L/min, beetje tegenovergestelde van die 2 regendouches en baden van @mvrooijAziraphale schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:30:
Wij hebben dan wel 1 badkamer en een Niebla douchekop, maar zijn wel met 4 personen en ik douche lang... Dat gezegd hebben we voor douche en bad probleemloos genoeg aan de 180 liter van de S320 op Smart Control. Mocht dat in de toekomst toch krap worden, dan kan ik hem altijd nog op 'groot' zetten, dan hebben we vast genoeg.