Ik vind het maar een suf clubje, die importeur.Gurk2 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:22:
Ik heb telefonisch contact gehad met Nibe, maar dat ging heel moeizaam.
Heb het probleem van de laadpomp uitgelegd, maar kon goed merken dat het hem te moeilijk werd (volgens mij verkoper). Daarna heeft hij even ruggespraak gehad met de service afdeling. Volgens Nibe moet ik de pomp op "auto" zetten. Dus dat ga ik even proberen. Daarna werd mij nog 5x verteld dat service via de installateur moet. Een lijst met bekende problemen hebben ze blijkbaar niet (of niet openbaar). Probleem van sporadische reset van de SMO was bij hun niet bekend.
En waarom vind ik dat:
Nibe kiest ervoor om spulletjes via groothandel aan importeurs te verkopen. Dat betekent dat de eindgebruiker als tussenpersoon een installateur heeft, en niet een dealer.
De installateur mag ongetraind Nibe spulletjes aan de man brengen. Het mooie aan Nibe is de documentatie en de vele principe schema's, wat de installatie vereenvoudigd.
Dat is waar ook wij Tweakers gebruik van maken en doorgaans een aantal stappen verder zijn dan de installateur, dit er zelf niet altijd induikt.
Jammer dat er hier geen mannetje uit Oosterhout meeleest.
[ Voor 29% gewijzigd door Knowbody op 22-06-2023 13:31 ]
0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO