BT3 is niet geïsoleerd en pikt wat warmte op die daar heerst. Daarom hoger dan BT71.AnJaJoRe schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:36:
[...]
Elk voordeel hep zijn nadeel 😔
Inderdaad zijn mijn temperaturen veel hoger dan die van de vloerverwarmers hier, en navenant het stroomverbruik
Door mijn hoge temperaturen en serieele buffer is er genoeg energie om snel te ontdooien
De afgelopen maand was wat kouder dan eerdere jaren, bovendien waaide het flink, en dat heeft naar mijn gevoel veel invloed
Buiten nú om het vriespunt: BT12 51,9’ BT3 45,9’ BT25 49,7’ BT71 44,3’ (beetje merkwaardig dat BT3 retour bij de WP zelf hoger aangeeft dan BT71 retour in huis bij de SMO, omdat beide sensoren bij de pomp zo’n 2 graden verschil met de sensoren binnen heb ik een vermoeden dat dat een meetfout is, enig verschil is wel te verwachten met plm.14mtr geisoleerde leiding onder het huis, maar deze waarden zijn wat onlogisch)
Helaas stroomverbruik januari plm.1500kWh, gelukkig dit jaar nog saldering
Toch … omgerekend nog altijd goedkoper dan gas 🤗
BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label