Hoi TheHog, en anderen.
Ik ben nog steeds aan het sleutelen aan mijn Node Red dashboard.
Ik wil binnenkort de informatie gaan gebruiken van de optionale PCB. Daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Maar om dat te doen heb ik meer informatie / kennis nodig over hoe het werkt, om het juist te kunnen gebruiken.
Onderstaand zijn de topics van de optionele PCB. Deze kun je in de Heishamon emuleren.
LINK BRON.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ID Topic Response/Description
OPT0 optional/Z1_Water_Pump Z1 water pump action request (0=off, 1=on)
OPT1 optional/Z1_Mixing_Valve Z1 mixing valve action request (0=off, 1=decrease, 2=increase)
OPT2 optional/Z2_Water_Pump Z2 water pump action request (0=off, 1=on)
OPT3 optional/Z2_Mixing_Valve Z2 mixing valve action request (0=off, 1=decrease, 2=increase)
OPT4 optional/Pool_Water_Pump Pool water pump action request (0=off, 1=on)
OPT5 optional/Solar_Water_Pump Solar water pump action request (0=off, 1=on)
OPT6 optional/Alarm_State Alarm state (0=off, 1=on) |
De vragen die ik heb.
Q1: Als iemand WEL of NIET daadwerkelijk de optionele PCB heeft, zie je een verschil in de topics?
Q2: Is er een verschil in aansturing?
Wat ik eigenlijk wil is de mogelijkheid bieden in het dashboard dat bij een bepaalde gebeurtenis (Temperatuur PV in woonkamer of buiten):
1 - de SP HEAT wordt verlaagd met -10 (dit is een softe-uit stand)
2 - de waterpomp voor het heat gedeelte uitgezet wordt. (dit is een soort harde-uit stand)
De gebruiker de keuze bieden, optie 1 of 1+2.
Daarvoor moet ik eigenlijk (idiot proof) kunnen vaststellen of HEAT de zone 1 of zone 2 pomp is. Zonder dat de gebruiker dit moet ingeven het liefst.
Q3: Is dit met zekerheid vast te stellen a.d.h.v. een aantal topics? zo ja, welke?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Misschien is mijn gedachtegang niet eens de beste. Suggesties zijn uiteraard welkom