Allen,
Ik heb nu een tijdje een 9j lopen (radiatoren) met stooklijn en interne controller maar ik loop aan tegen de PI-(UN)logic kabouters. Omdat dit weinig comfort gaf en allerlei lange periodes van geen verwarming omdat de Target onverklaarbaar van 32 naar 20 wordt gezet etc. Dit soort verhalen zal jullie wel bekend zijn.
Wat ik ondertussen al heb gedaan is het geprobeerd met directe verwarming en dan op water temperatuur te stoken en dit werkt perfect runs van 14 uur gaat gewoon alleen gisteren was er even wat gekloot toen de temperatuur buiten de 17graden aanraakte toen kreeg ik wat runs van 1uur met korte stops tussen door maar dit heeft waarschijnlijk te maken met het minimaal vermogen vs de warmte vraag van de woning/afgite capaciteit.
Nu geeft op directe watertemperatuur natuurlijk wel wat overschoots maar met de COP bij deze buiten temperatuur geen probleem.
@
ErikVers & @
ercolano hebben met hierin heel erg geholpen waarvoor dank, de conclusie hieruit was een beetje om te gaan werken met een Netatmo omdat die de PI-(UN)logic kan bypassen.
Waarover ik nu zit te denken is het volgende, moet ik overstappen naar een Netatmo only of een Heishamon only of een combi Heishamon & Netamo?
Tot zover een beetje context... nu komen de vragen waarvan ik hoop dat ik jullie me kunnen helpen:
1. Hoe ingewikkeld is het voor een niet programmeur (ben wel een beetje technisch) om heishamon werkend te krijgen? En wordt er een hardware installatie documentje meegeleverd?
2. Welke kabels moeten er nu mee besteld worden indien je de volledige service cloud functie wilt behouden? Kabel lengte 1 m is voldoende als ik deze naast de CZ-TAW1 plaats?
3. Welke heishamon nemen de meeste hier grote of de kleine? Ik heb plaats helemaal boven de Panasonic PCB naast de CZ-TAW1B. Ik heb 1 UTP kabel in de buiten unit liggen voor de CZ-TAW1B maar een switch is hier weer lastig ivm stroomvoorziening, de vraag is dan een van beide op wifi zetten of hoe hebben jullie dit gedaan?
4. Als je werkt met een externe thermostaat is dan in Service cloud nog steeds de t-doel te zien? Omdat deze naar ik aan neem komt van de thermostaat, of schakelt een externe thermostaat alleen aan / uit en doet hij niets met de target temperatuur en komt deze gewoon uit de stooklijn/heishamon?
5. Ik wil de Heishamon erbij (of enkel de heishamon) omdat ik dan de slowstart functionaliteit kan gebruiken zodat de WP langzamer gaat starten ipv hoog starten en dan aftoeren naar een lagere frequentie.
6. Wie heeft de ethernet optie en hoe heb je deze aangesloten qua stroomvoorziening? Ik wil nl de ethernet optie gebruiken en CZ-TAW1 ook erbij houden omdat dit wel handig is (installateur kijkt hierop ook mee).
Ik denk dat dit het is (voor zover ik nu kan overzien, sorry voor de lap tekst :-s
APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen