HeishaMon - Panasonic Aquarea monitoring

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11
Hier hetzelfde probleem, ik gebruikte Advanced IP Scanner om een ander apparaat te vinden op mijn netwerk en beide Heishamons large zijn via de webportal niet meer te bereiken. Gelukkig hier even gekeken wat er nu aan de hand was.

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:03
Ik heb sinds kort de Aquarea WH-WXG12ME8 12kW en een HeishaMon besteld (en inmiddels ontvangen, dank!). Ik was alleen even benieuwd of meer mensen ook een account hebben aangemaakt via aquarea-service.panasonic.com, daar kun je het hele systeem uitlezen (als installateur), zonder dat HeishaMon nog nodig is.

Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:54
Charlie_Root schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:56:
Ik heb sinds kort de Aquarea WH-WXG12ME8 12kW en een HeishaMon besteld (en inmiddels ontvangen, dank!). Ik was alleen even benieuwd of meer mensen ook een account hebben aangemaakt via aquarea-service.panasonic.com, daar kun je het hele systeem uitlezen (als installateur), zonder dat HeishaMon nog nodig is.
Ik heb beide

Heishamon geeft je het echte E verbruik. Dat doet de pana interface niet

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• phrancus
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:53
en de Heisha doet het op je eigen netwerk, zonder internet.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:32
Charlie_Root schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:56:
Waarom heb je de HeishaMon dan besteld? Daar zal je toch een gedachte bij gehad hebben? Neem aan dat je iets wil wat je niet binnen het Panasonic Ecosysteem voor elkaar kunt krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door blb4 op 08-08-2026 23:19 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:03
blb4 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:06:
[...]

Waarom heb je de HeishaMon dan besteld? Daar zal je toch een gedachte bij gehad hebben? Neem aan dat je iets wil wat je niet binnen het Panasonic Ecosysteem voor elkaar kunt krijgen.
Ik kende die portal niet en had HeishaMon al besteld, deze portal is blijkbaar voor installateurs maar ik kon me meteen aanmelden. Voor mij is het wel belangrijk dat het ook zonder internet werkt, dus ik ga zeker verder met HeishaMon - maar was gewoon benieuwd of andere deze portal kende.

Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:32
Charlie_Root schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

Ik kende die portal niet en had HeishaMon al besteld, deze portal is blijkbaar voor installateurs maar ik kon me meteen aanmelden. Voor mij is het wel belangrijk dat het ook zonder internet werkt, dus ik ga zeker verder met HeishaMon - maar was gewoon benieuwd of andere deze portal kende.
De portal & app zijn de oplossingen binnen 't Panasonic ecosysteem en zoals zo vaak is dat idd cloud based. Je kan er best veel mee en sommige leveranciers stellen 't ook als voorwaarde voor garantieverlening. Met HeishaMon ben je idd in staat je WP lokaal te monitoren en aan te sturen.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• phrancus
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:53
Aanvulling: het kan tegelijk. Mijn installateur kijkt mee via die portal (en kan aanpassen) en ik kan prutsen zonder internet. En ik kan ook nog via de panasonic app de wp bedienen.

Dat laatste levert weinig op aan instellingen maar áls die het doet dan werkt het instellen van de temperatuur goed.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
Ik heb de heishamon aan een L serie gekoppeld. De heat/cool productie en consumptie is -200watt terwijl de pomp niets doet.

Is dit een bug of een hidden feature? Ik heb versie 4.2.1

if broken it is, fix it you should

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 07:46
Zoals je ook al in github had gevraagd en ik geantwoord, je moet in de XTOPs kijken bij dit model
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste