Even een HA vraag: Ik ben overgestapt van Domoticz naar HomeAssistant en dat werkt tot nu toe erg prettig. Ik wil de standaard thermostaat inzetten om op basis van een scheduler. De thermostaat lijkt te werken maar de Pana gaat niet aan. De gebruikte switch zelf werkt prima in HA, daarmee schakel ik eenvoudig de Pana aan/uit. Wat gaat hier mis? Dit is de thermostaat in HA:
Wat me opvalt bij de thermostaat dat er twee 'opties' zijn. Moet zijn 'aan'/'uit' lijkt me voor de Pana switch. Nu is het 'uit' of 'verwarmen'. Gaat het daar mis met de vertaling naar de Pana switch die een simpele aan/uit schakelaar is?
Rare is namelijk dat die op 'uit' staat terwijl de doeltemp (20 graden) nog niet gehaald is, de sensor geeft aan 19,1 graden. Waarom gaat de thermostaat niet op 'aan'/'verwarmen'?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| climate: - platform: generic_thermostat name: Warmtepomp thermostaat heater: switch.panasonic_heat_pump_main_heatpump_state target_sensor: sensor.woonkamer_temperature min_temp: 18 max_temp: 20.5 ac_mode: false target_temp: 20 cold_tolerance: 0.1 hot_tolerance: 0.1 min_cycle_duration: minutes: 60 initial_hvac_mode: "off" away_temp: 18 comfort_temp: 20.5 home_temp: 19.8 sleep_temp: 18.8 precision: 0.1 |
Wat me opvalt bij de thermostaat dat er twee 'opties' zijn. Moet zijn 'aan'/'uit' lijkt me voor de Pana switch. Nu is het 'uit' of 'verwarmen'. Gaat het daar mis met de vertaling naar de Pana switch die een simpele aan/uit schakelaar is?
Rare is namelijk dat die op 'uit' staat terwijl de doeltemp (20 graden) nog niet gehaald is, de sensor geeft aan 19,1 graden. Waarom gaat de thermostaat niet op 'aan'/'verwarmen'?
:fill(white):strip_exif()/f/image/G1HroAVuT41WElgBSwW9StRc.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door vandermark op 29-01-2023 13:03 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock