Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:08:
[...]

Dat hele idee van 'opstand' is imo achterhaald, wat bereik je ermee? Wie wil er geassocieerd worden met de wappies op het Malieveld?
Ik wil daar hier niet mee geassocieerd worden inderdaad. Maar zou best naar het Malieveld gaan als het een normale demonstratie zou zijn.
Zie veel vooral onverschilligheid en adaptatie: een avondklokboete van 95 euro voor lief nemen als dat de prijs is van een leuke avond, vergelijkbaar met gewoon 120/130 rijden en af en toe extra 'belasting' naar Leeuwarden overmaken.
Het overgrote deel van NL begaat geen verkeersovertredingen.

En die avondklok werkte prima, het was doodstil op straat. Die paar mensen die de boete pakten was op 1 hand te tellen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat stond ook in het advies van de Gezondheidsraad in september, dat de ongevaccineerden prikken veel effectiever is dan boosteren buiten de kwetsbaarsten. Maar ja, die willen nou eenmaal niet. En ook in Afrika is er niet zoveel animo meer om geprikt te worden, het beeld van een wanhopig continent dat smeekt om hulp is alleen zo ingesleten dat er nog steeds het idee is dat een booster hier een arme Afrikaan die heel graag wil minder geprikt is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:17:
Dat stond ook in het advies van de Gezondheidsraad in september, dat de ongevaccineerden prikken veel effectiever is dan boosteren buiten de kwetsbaarsten. Maar ja, die willen nou eenmaal niet.
Falend beleid van onze overheid, je had allang 2G in moeten voeren. Dan had je gewoon van november tm maart alles met 2G open kunnen houden en buiten die maanden met 3G.
En ook in Afrika is er niet zoveel animo meer om geprikt te worden, het beeld van een wanhopig continent dat smeekt om hulp is alleen zo ingesleten dat er nog steeds het idee is dat een booster hier een arme Afrikaan die heel graag wil minder geprikt is.
We doen er dan ook geen enkele moeite voor, we accepteren het vrij makkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
De besmettingscijfers van de laatste dagen:

Plateau van 12k. Al dagen. De daling is er helaas nagenoeg uit. Enige positieve is dat de laatste verzwaringen hier nog niet inzitten. Maar met deze cijfers kan je er vanuit gaan dat de dalingen in de ziekenhuizen in de loop van aankomende week gaan stoppen.

[ Voor 37% gewijzigd door Drardollan op 26-12-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ik wil daar hier niet mee geassocieerd worden inderdaad. Maar zou best naar het Malieveld gaan als het een normale demonstratie zou zijn.

[...]

En die avondklok werkte prima, het was doodstil op straat. Die paar mensen die de boete pakten was op 1 hand te tellen.
Boetes? Denk dat dat meer in stadscentra was ofzo. Volgens mij waren het daarbuiten vooral pechvogels die een overijverige of verveelde diender tegenkwamen. Hier keek niemand van politie of marechaussee om naar mij, terwijl ik toch echt wel een aantal keer te laat buiten fietste. Had de boete zonder morren betaald hoor. Woon praktisch naast "defensie", dus je komt gegarandeerd weleens politie of marechaussee tegen. Maar die waren op zijn minst niet geïnteresseerd in 1 eenzame fietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:21:

[Embed]

Plateau van 12k. Al dagen. De daling is er helaas nagenoeg uit. Enige positieve is dat de laatste verzwaringen hier nog niet inzitten.
Ach, als dit door Omicron-besmettingen komt en Omicron daadwerkelijk minder ziekmakend is dan zeggen deze cijfers niet zo gek veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:26:
[...]

Ach, als dit door Omicron-besmettingen komt en Omicron daadwerkelijk minder ziekmakend is dan zeggen deze cijfers niet zo gek veel meer.
Het zal idd nog even duren voordat we weer de relatie tussen het aantal besmettingen -> aantal ziekenhuisopnames weten met de nieuwe variant.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dat durf ik te betwijfelen: Politie deelde in een jaar tijd bijna 113.000 coronaboetes uit

Een nieuwsbericht uit het afgelopen voorjaar. In een jaar van coronaboetes deelde de politie er 112.975 uit, waarvan 71.815 stuks voor het overtreden van de avondklok. Dat is 2/3 van alle coronaboetes uit die periode. Er zullen genoeg mensen buiten die 71.815 zijn geweest die ook de avondklok overtraden en nooit gepakt zijn. De meeste avondklok boetes zijn geschreven in de grote steden. Zijn plattelanders braver? Nee, ik denk dat je veel minder pakkans had omdat de politiekorpsen kleiner zijn en ze meer oppervlakte moeten controleren.

Bij de avondklok speelde een beetje hetzelfde als nu. Met elke verlenging werd het meer een klucht en merkte je wel dat mensen het niet zo nauw meer namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:13:

De komende weken zal blijken hoe het werkelijk is, maar dit is wat ik ook regelmatig hoor en in de kranten lees. 50- heeft allemaal niet zo’n haast.
Het is inderdaad afwachten maar de laatste tijd lees ik ook over veertigers die naar Duitsland gaan voor de prik omdat ze naar Frankrijk of Oostenrijk willen. Veel mensen kunnen dan nu wel nee zeggen maar als ze ontdekken dat ze zonder booster niet op vakantie kunnen, zijn ze zo om. En ik denk dat veel mensen die eis nog niet echt beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:37
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:29:
En ik denk dat veel mensen die eis nog niet echt beseffen.
Mensen die een wintersport geboekt hebben beseffen dat maar al te goed. In appgroepen worden jaartallen worden net als een half jaar geleden afgeteld. Zonder deze incentive hadden de meesten niet zo'n haast gehad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Plateau van 12k. Al dagen. De daling is er helaas nagenoeg uit. Enige positieve is dat de laatste verzwaringen hier nog niet inzitten. Maar met deze cijfers kan je er vanuit gaan dat de dalingen in de ziekenhuizen in de loop van aankomende week gaan stoppen.
Niet als t_captain gelijk krijgt, en dat verwacht ik wel. Zelfs het RIVM heeft nu al tot 2x toe dat er meer positief nieuws is dan ze hadden verwacht.

Het aantal besmettingen zal eerst afnemen tot onder de 10k, dan weer omhoog gaan, maar of de ziekenhuiscijfers daardoo ook stijgen is al de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:26:
[...]

Is dat niet precies wat er elke keer gezegd wordt als er iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wilke schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:
[...]

Niet als t_captain gelijk krijgt, en dat verwacht ik wel. Zelfs het RIVM heeft nu al tot 2x toe dat er meer positief nieuws is dan ze hadden verwacht.

Het aantal besmettingen zal eerst afnemen tot onder de 10k, dan weer omhoog gaan, maar of de ziekenhuiscijfers daardoo ook stijgen is al de vraag.
We zullen het zien. Ik vind het niet echt positief dat we al zo snel stokken in de daling. Er is zoveel geroepen over PO en dat het zo’n aanjager is, die zijn nu ongeveer 10 dagen dicht en dan zou je er wel iets van moeten zien.

Ik weet wel dat de overheid 100 procent stuurt op deze cijfers, dus maak de borst maar nat als we niet snel wat stappen omlaag gaan maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:07:
[...]

Dat zijn verschillende dingen. Natuurlijk mag je negatieve scenario's ook benoemen, maar je kunt niet zomaar de optimistische scenario's weglaten. Wat dus wel gebeurt.
Wat je nu doet is vergelijkbaar met de mensen zonder enige medische of (bio)chemische achtergrond die willen weten wat er in de vaccins zit en er dan uitspraken over gaan doen. Uit alles blijkt dat zij daar geen verstand van hebben, net zoals jij over duidelijk maakt dat je geen verstand van scenario analyses hebt.

Niet alleen kan je de optimistische scenario's weg laten, het is zelfs aan te bevelen om dat te doen. Die scenario's zijn namelijk helemaal niet interessant. Het doorrekenen van die scenario's is een totale tijdsverspilling.

Men gebruikt deze modellen om risicomanagement te doen. Het grootste geïdentificeerde risico is - dat is inmiddels over duidelijk - de zorgcapaciteit. De vraag is hoe kunnen we voorkomen dat de slechtste scenario's te slecht worden en de zorg capaciteit voldoende blijft. Daarvoor hoef je niet naar de goede scenario's te kijken. Het interesseert werkelijk niemand wat er in de goede scenario's gebeurt.In die scenario's hoef je helemaal geen maatregelen te nemen, de capacitiet is sowieso voldoende. Wie is er geïnteresseerd in het verschil tussen de goede en de zeer goede scenario's als in beide de zorg capaciteit voldoet?

Dus niet alleen laat je de goede scenario's niet zien, je zoekt actief naar manieren om alleen slechte scenario's te genereren en door te rekenen.

Het zou fijn zijn als mensen voor ze hun mening spuien aan zelf reflectie doen en zich afvragen of ze überhaupt wel verstand hebben van de zaken waarover ze zich uit laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Rond de 8 miljoen verkeersboetes op 8,8 miljoen auto's, en dat zijn alleen de geconstateerde overtredingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:29:
[...]

Het is inderdaad afwachten maar de laatste tijd lees ik ook over veertigers die naar Duitsland gaan voor de prik omdat ze naar Frankrijk of Oostenrijk willen. Veel mensen kunnen dan nu wel nee zeggen maar als ze ontdekken dat ze zonder booster niet op vakantie kunnen, zijn ze zo om. En ik denk dat veel mensen die eis nog niet echt beseffen.
De vraag is hoeveel mensen er daadwerkelijk op wintersport willen. Als je enkel kan sporten dan haakt er een deel sowieso af. En veelal kan je ook toe met een extra test toch? In Oostenrijk niet meer, maar geldt dat ook voor Tsjechië en Frankrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:44:
[...]

Rond de 8 miljoen verkeersboetes op 8,8 miljoen auto's, en dat zijn alleen de geconstateerde overtredingen...
Statistisch 1 boete per auto. En die boete kan allerhande redenen hebben. Maar belangrijk, het is ook bekend dat de boetes veelal uitgedeeld worden aan een relatief kleine groep overtreders.

Om het in perspectief te plaatsen, N=1, ik heb alleen al 3 auto’s en de afgelopen 3 jaar (minstens) geen boete gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:57

codex

Geen OpenAI agent :)

Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:41:
[...]

We zullen het zien. Ik vind het niet echt positief dat we al zo snel stokken in de daling. Er is zoveel geroepen over PO en dat het zo’n aanjager is, die zijn nu ongeveer 10 dagen dicht en dan zou je er wel iets van moeten zien.

Ik weet wel dat de overheid 100 procent stuurt op deze cijfers, dus maak de borst maar nat als we niet snel wat stappen omlaag gaan maken.
Er wordt ook gewoon meer getest. In een week tijd is het percentage positief gedaald van 24 naar 22 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:44:
[...]

De vraag is hoeveel mensen er daadwerkelijk op wintersport willen. Als je enkel kan sporten dan haakt er een deel sowieso af. En veelal kan je ook toe met een extra test toch? In Oostenrijk niet meer, maar geldt dat ook voor Tsjechië en Frankrijk?
Frankrijk gaat naar 2G vanaf midden januari. En die regel zal niet bepaald puur voor de wintersport zijn. Ik vermoed dat dat het hele jaar door zal gaan. Pass sanitair is ook niet tijdelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Dank voor je bericht, maar ik begrijp het niet. Je wil toch weten hoe groot de kans is dat een bepaald scenario zich voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:39:
[...]

Is dat niet precies wat er elke keer gezegd wordt als er iets veranderd?
Ja, dat klopt. Er zijn nu echter wel sterke aanwijzingen dat deze ratio anders is (positief) voor Omicron dan voor Delta. Totdat we meer zekerheid hebben over deze ratio kan je niet zo gek veel met deze besmettings-getallen, lijkt me.Of ze moeten echt de James Webb Telescoop achterna gaan maar dat lijkt nog niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:46:
[...]

Frankrijk gaat naar 2G vanaf midden januari. En die regel zal niet bepaald puur voor de wintersport zijn. Ik vermoed dat dat het hele jaar door zal gaan. Pass sanitair is ook niet tijdelijk geweest.
Dus geen enkele reden om nu naar een booster te rennen als je na midden januari tot de zomer of volgende winter niet in Frankrijk hoeft te zijn.

Zolang NL geen fatsoenlijk 2G beleid krijgt zal een serieus deel geen drang voelen. Een deel zal gaan omdat ze volgzaam luisteren, een deel omdat ze een medische reden hebben en een deel omdat ze binnenkort op stap willen.

Hoe groot de groepen zijn, dat is mij helaas niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:49:
[...]

Ja, dat klopt. Er zijn nu echter wel sterke aanwijzingen dat deze ratio anders is (positief) voor Omicron dan voor Delta. Totdat we meer zekerheid hebben over deze ratio kan je niet zo gek veel met deze besmettings-getallen, lijkt me.Of ze moeten echt de James Webb Telescoop achterna gaan maar dat lijkt nog niet het geval.
Vooralsnog allemaal aannames. En daar gaan ze echt niets op baseren qua maatregelen, zolang er geen keiharde feiten komen zetten ze dit beleid gewoon voort.

Overigens, wellicht ten overvloede omdat ik het diverse malen gezegd heb, ik ben er heilig van overtuigd dat Omikron onze life-saver is waar we op zaten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:48:
[...]
Dank voor je bericht, maar ik begrijp het niet. Je wil toch weten hoe groot de kans is dat een bepaald scenario zich voordoet?
Een ander misverstand van scenario modellen, de kans dat een specifiek scenario zich voordoet is meestal nul, tenzij je iets modelleert dat een eindig aantal discrete uitkomsten heeft.

Hoe de corona zich ontwikkelt en wat het effect van maatregelen is, is te complex om aan een scenario een kans te geven. Onthoud dus voortaan als je naar die presentaties kijkt: De kans dat een doorgerekend scenario uitkomt is nul.

Als je alles hebt gemodelleerd kan je wel doorrekeningen doen om schattingen te doen van de kans dat de uitkomst slechter is dan x of beter is dan y. Dan reken je inderdaad alle scenario's door en kijk je hoeveel aan jouw definitie van slecht voldoen. In dat geval hoef je nog steeds niet alles te noemen. als je met kans p op of onder de grens waar je het slecht noemt zit dan zit je per definitie met kans 1-p niet op of onder (dus boven) die grens.

Als je echter wil modelleren wat de impact is van maatregelen die je neemt, dan ben je niet geïnteresseerd in of het goed gaat. Als het goed gaat hoef je geen maatregelen te nemen en is het dus ook niet interessant of en hoe effectief je verwacht dat die zijn. In dat geval laat je het model dus alleen slechte scenario's genereren en kijk je wat het effect van maatregelen op het verloop is.

In beide gevallen is het dus niet nodig om iets te rapporteren over positieve scenario's bij de uitkomsten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

De bingocijfers van vandaag:

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:46:
Om het in perspectief te plaatsen, N=1, ik heb alleen al 3 auto’s en de afgelopen 3 jaar (minstens) geen boete gehad.
offtopic:
Met dank aan Flitsmeister idem, maar dat ontkracht nou net de stelling... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
Wilke schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:
[...]

@t_captain heeft een prognose geplaatst toch met een daling tot 12k, dan een stabilisatie en daarna een verdere daling door de maatregelen van vorig weekend. Tot nu toe is hij nagenoeg spot on ( ziekenhuis zit er vlak bij, de rest is ‘goed’). Ik weet alleen niet in hoeverre hij rekening gehouden heeft met ‘minder handig gedrag’ tijdens kerst.
Ik wordt nog wel blij van deze cijfers, hier in Nederland nog altijd dalend, in tegenstelling tot vrijwel heel zuid Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Sinds 16.00 kunnen mensen geboren in 1976 en 1977 ook een afspraak maken.

Tip voor mensen die snel gevaccineerd willen worden: De meeste afspraken die ik kreeg waren half januari. Maar in Noordoost-Brabant en Zuidoost-Brabant is net voor kerst heel veel door huisartsen gevaccineerd. Daar zijn dus veel afspraken vrijgekomen voor de komende dagen. Hier in de regio was het 3 weken wachten, daar kon ik mijn eerste afspraak al over 3 dagen maken. 't Is voor mij wel 140 km rijden, maar dan kan ik het meteen combineren met bezoek aan vrienden.

Zoek op postcodes 5211 (regio Den Bosch), 5611 (regio Eindhoven) of iets met 54xx (oost-Brabant)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Oekiejoekie
Bijzonder, mijn skivrienden en ikzelf konden woensdag al terecht (regio Utrecht/Amsterdam/Den Haag).

Heb uiteindelijk voor 3 januari op fietsafstand gekozen, heb je geprobeerd te bellen? Dat schijnt erg veel te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Oekiejoekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:44:
Sinds 16.00 kunnen mensen geboren in 1976 en 1977 ook een afspraak maken.

Tip voor mensen die snel gevaccineerd willen worden: De meeste afspraken die ik kreeg waren half januari. Maar in Noordoost-Brabant en Zuidoost-Brabant is net voor kerst heel veel door huisartsen gevaccineerd. Daar zijn dus veel afspraken vrijgekomen voor de komende dagen. Hier in de regio was het 3 weken wachten, daar kon ik mijn eerste afspraak al over 3 dagen maken. 't Is voor mij wel 140 km rijden, maar dan kan ik het meteen combineren met bezoek aan vrienden.

Zoek op postcodes 5211 (regio Den Bosch), 5611 (regio Eindhoven) of iets met 54xx (oost-Brabant)
En voor de Groningers die niet willen wachten kunnen ze woensdag nog terecht bij onze buren in Friesland. Leeuwarden en Sneek kon je die middag nog terecht *O*

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Twee redenen om niet bij eerste gelegenheid die booster in te plannen als ja uit de jaren ‘70 komt:

1. lang niet iedereen van de eerdere jaren heeft al die booster gehad. De jaargangen gaan vlot na elkaar open om een afspraak te maken, maar velen van de ouder jaartallen hebben nog geen afspraak en velen zijn nog niet aan de beurt geweest.

2. er is geen “14 maanden APK”. Je prik is 9 maanden geldig. Als je maanden eerder de volgende zet, komt het er gewoon op neer dat je vaker moet prikken dan eens per 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:29:
Twee redenen om niet bij eerste gelegenheid die booster in te plannen als ja uit de jaren ‘70 komt:

1. lang niet iedereen van de eerdere jaren heeft al die booster gehad. De jaargangen gaan vlot na elkaar open om een afspraak te maken, maar velen van de ouder jaartallen hebben nog geen afspraak en velen zijn nog niet aan de beurt geweest.
Heb je gevolgd wat er in de dagen voor kerst in Brabant (nou ja, Noordoost en Zuidoost, West niet) gebeurd is ? De GGD heeft daar huisartsen toestemming gegeven om in de twee dagen voor kerst alle 60-plussers, en in sommige gevallen (Weert, Aarle-Rixtel) alle bewoners een inloopvaccinatie te geven. Gewoon in de plaatselijke sporthal. In al die dorpen zijn alle ouderen dus al aan de beurt geweest. Ik dring dus echt niet voor als ik daar heen ga.

Maar goed, dat bleek uiteindelijk niet te mogen van Hugo de Jonge. Huisartsen mochten geen GGD'tje spelen. De GGD hart voor Brabant en Brabant-Zuidoost werden teruggefloten. Uiteindelijk mochten huisartsen die al afspraken gemaakt hadden, toch nog prikken.

Mijn moeder (68) had een afspraak voor een vaccinatie op 7 januari bij een GGD-locatie, maar die kon al op 23 december terecht in de plaatselijke sporthal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. er is geen “14 maanden APK”. Je prik is 9 maanden geldig. Als je maanden eerder de volgende zet, komt het er gewoon op neer dat je vaker moet prikken dan eens per 9 maanden.
2. Is allemaal leuk, maar als ik over drie weken Oostenrijk in wil heb ik die prik nodig, ik ga niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Punt 1 begrijpelijk, maar afwachten schiet ook niet op.

Punt 2 was toch alleen van toepassing op de vaccinatie zonder booster (9 maanden geldig)na de booster geen einddatum (nog)?

https://www.nu.nl/coronav...nden-na-laatste-prik.html
De Europese Unie stuurt aan op een boosterprik binnen negen maanden om de coronapas vanaf 1 februari nog geldig te laten zijn.
https://www.metronieuws.n...oosterprik-snel-verlopen/
Op een vaccinatie moet na een half jaar in principe een boosterprik volgen, stelde de Europese Commissie eerder voor. De EU-lidstaten krijgen daarbovenop drie maanden respijt om iedereen een herhalingsprik te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:25:
[...]

Diezelfde druk die ervoor zorgde dat in de lentes van 2020 en 2021 de terrassen weer opengingen?

Voor 1 maart wordt er helemaal niets teruggedraaid. Ik voorzie eerder een extra verzwaring met een avondklok.
Grappig hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tsja, geldig of niet, mijn Jansen vaccin (niet zelf gekozen) doet toch al weinig meer blijkbaar, dus binnenkort komt toch echt de booster in mijn arm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Met booster zit ik op 15 januari aan een grosses bier und Wiener mit pommes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:13:
[...]

Met booster zit ik op 15 januari aan een grosses bier und Wiener mit pommes... :)
Dan mag jij mijn timespot voor de booster hebben. Ik kom voorlopig niet verder dan België en Luxemburg en heb heb nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Fly-guy schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:08:
[...]

Tsja, geldig of niet, mijn Jansen vaccin (niet zelf gekozen) doet toch al weinig meer blijkbaar, dus binnenkort komt toch echt de booster in mijn arm.
Als je alleen Janssen hebt gehad, snap ik die keuze goed. Ik heb Janssen gehad in juni en delta in november dus ik ben de komende maanden redelijk immuun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:40:
[...]

Als je alleen Janssen hebt gehad, snap ik die keuze goed. Ik heb Janssen gehad in juni en delta in november dus ik ben de komende maanden redelijk immuun.
Van de jaren die vandaag opgeroepen zijn, hebben er een hele hoop "verplicht" Janssen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:13:
[...]

Ik hoop het voor je, want ik hoop 13-1 ook richting het land van de wiener schnitzel te vertrekken (en ben dus van dezelfde wispelturige maatregelen afhankelijk). Als zorgmedewerker was ik natuurlijk in jan/februari geprikt en hebben we een parallel spoor voor de boosters gehad, dus ben wat dat betreft voorzien zonder vertraging voor risicogroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

https://www.telegraaf.nl/...k-avondklok-minder-boetes

Kleine 100.000.... Dat is een grote hand.

Misschien iets minder hard dingen als feit presenteren die gewoon niet waar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:40:
[...]

Dit soort keuzes snap ik prima. Lijkt me op individueel nivo prima om zelf te kijken waar je zowel micro ( jezelf) als macro ( de rest van het land) het beste aan doet.
Hoe beoordeel je de cijfers van vandaag? Past nog binnen je model toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vind je? Ik vind het alles behalve grappig dat ik niet anders kan dan deze voorlopige conclusies trekken. Er is op de ziekenhuiscijfers na weinig reden tot juichen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:17:
[...]

Misschien iets minder hard dingen als feit presenteren die gewoon niet waar zijn
We hebben per week meer Corona besmettingen dan boetes in maanden van de avondklok. Het klinkt spannend, 100.000, maar het is niets op een bevolking van 17 (of al 18?) miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

In deze situatie had ik ook heel snel naar de booster gegaan. Verstandig. Janssen was vanaf dag 1 geen succes, het zou zijn als je hierdoor onnodig Corona op zou lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:25:
Vind je? Ik vind het alles behalve grappig dat ik niet anders kan dan deze voorlopige conclusies trekken. Er is op de ziekenhuiscijfers na weinig reden tot juichen op dit moment.
Je zit in een negatieve bubbel, echt niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik desk dat je best kan stellen dat ondanks dat de cijfers gelukkig dalende zijn, en de voorspelling vooralsnog niet ongunstig lijken, we nog steeds in absolute zin dagelijks met grote getallen bezig zijn. We raken gewend aan de cijfers…

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:00:
Ik desk dat je best kan stellen dat ondanks dat de cijfers gelukkig dalende zijn, en de voorspelling vooralsnog niet ongunstig lijken, we nog steeds in absolute zin dagelijks met grote getallen bezig zijn. We raken gewend aan de cijfers…
Ik zie er alleen totaal geen argument in voor verzwaring van de bestaande maatregelen, en al helemaal niet met onzin-maatregelen zoals een avondklok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:37:
[...]

Heb je gevolgd wat er in de dagen voor kerst in Brabant (nou ja, Noordoost en Zuidoost, West niet) gebeurd is ? De GGD heeft daar huisartsen toestemming gegeven om in de twee dagen voor kerst alle 60-plussers, en in sommige gevallen (Weert, Aarle-Rixtel) alle bewoners een inloopvaccinatie te geven. Gewoon in de plaatselijke sporthal. In al die dorpen zijn alle ouderen dus al aan de beurt geweest. Ik dring dus echt niet voor als ik daar heen ga.

Maar goed, dat bleek uiteindelijk niet te mogen van Hugo de Jonge. Huisartsen mochten geen GGD'tje spelen. De GGD hart voor Brabant en Brabant-Zuidoost werden teruggefloten. Uiteindelijk mochten huisartsen die al afspraken gemaakt hadden, toch nog prikken.

Mijn moeder (68) had een afspraak voor een vaccinatie op 7 januari bij een GGD-locatie, maar die kon al op 23 december terecht in de plaatselijke sporthal.
Volgens Hugo zouden mijn ouders (Noord Brabant) benaderd worden, om hun veel te late booster prik (pa 70+, ma "partnerprik") naar voren te laten halen. Ik geloof in dit opzicht geen *** meer van wat meneer De Jonge allemaal verkondigd. Nog niks gehoord en heel eerlijk, dat gaat ook niet gebeuren ook. Ze hebben die afspraak gewoon veel te vroeg gemaakt. Ze hadden beter even kunnen wachten tot er daadwerkelijk prikcapaciteit was. Tussen het moment van het maken van de afspraken en het moment van de afspraak zat bijna een maand. Pa heeft laatst nog een keer geprobeerd te bellen om de afspraak te vervroegen. Kansloos, aldus de GGD. Eerder dan eerste helft januari konden ze wel vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:08:
Volgens Hugo zouden mijn ouders (Noord Brabant) benaderd worden, om hun veel te late booster prik (pa 70+, ma "partnerprik") naar voren te laten halen.
Je moet helemaal niet op deze overheid rekenen, trek je eigen eigen plan. Je ouders hadden allang in Duitsland een prik kunnen halen. Dat is veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:08:
[...]

Volgens Hugo zouden mijn ouders (Noord Brabant) benaderd worden, om hun veel te late booster prik (pa 70+, ma "partnerprik") naar voren te laten halen. Ik geloof in dit opzicht geen *** meer van wat meneer De Jonge allemaal verkondigd. Nog niks gehoord en heel eerlijk, dat gaat ook niet gebeuren ook. Ze hebben die afspraak gewoon veel te vroeg gemaakt. Ze hadden beter even kunnen wachten tot er daadwerkelijk prikcapaciteit was. Tussen het moment van het maken van de afspraken en het moment van de afspraak zat bijna een maand. Pa heeft laatst nog een keer geprobeerd te bellen om de afspraak te vervroegen. Kansloos, aldus de GGD. Eerder dan eerste helft januari konden ze wel vergeten.
In Brabant zijn de huisartsen daar dus in gesprongen. Die wilden voor elke 60-plusser een boosterprik voor kerst. En dat was dan meestal met de samenwerkende huisartsen in een sporthal of zo. En dat hebben ze dus op 22, 23 en 24 december ook gedaan. Het begon met de samenwerkende huisartsen rond het Bernhoven-Ziekenhuis (Uden), maar het breidde zich uit tot de regio's Den Bosch, Eindhoven en Tilburg. Waar wonen jouw ouders dan ? West-Brabant ? die deden idd niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:17:
[...]

In Brabant zijn de huisartsen daar dus in gesprongen. Die wilden voor elke 60-plusser een boosterprik voor kerst. En dat was dan meestal met de samenwerkende huisartsen in een sporthal of zo. En dat hebben ze dus op 22, 23 en 24 december ook gedaan. Het begon met de samenwerkende huisartsen rond het Bernhoven-Ziekenhuis (Uden), maar het breidde zich uit tot de regio's Den Bosch, Eindhoven en Tilburg. Waar wonen jouw ouders dan ? West-Brabant ? die deden idd niet mee.
Regio Tilburg, daar deden ze dus niet allemaal mee. Ze hebben nog geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:19:
[...]

Regio Tilburg, daar deden ze dus niet allemaal mee. Ze hebben nog geïnformeerd.
In ieder geval Hilvarenbeek/Diessen wel. Maar idd, het initiatief kwam uit de oostelijkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Na mijn duootje AstraZeneca kon ik ook niet wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
42erik schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:17:
[...]

Moet je zelf ook goed lezen. Zo een 64% van de ongeveer 113.000 boetes hadden betrekking op de avondklok. Iets meer dan 72.000 boetes dus in ongeveer 14 weken tijd. Dat valt dan inderdaad best mee, het zijn er iets meer dan 5100 per week.

Voor de beeldvorming: in 2018 werden er zo een 25.000 boetes per dag uitgedeeld.

https://www.rtlnieuws.nl/...ne-snelheidsovertredingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:21:
[...]

In ieder geval Hilvarenbeek/Diessen wel. Maar idd, het initiatief kwam uit de oostelijkere kant.
Dat maakt voor mij ook niet uit. Hugo ging het regelen, maar daar gaat dus weer niets van terechtkomen. Griepprikkers idem. Mijn vrouw heeft nog niets gehoord. Haar specialisten raden aan om z.s.m. die booster te halen, maar ze moet gewoon wachten op haar jaartal blijkbaar. Ik ben nu nog eerder aan de beurt dan zij. En de vorige keer ging dat ook al mis. Toen was er een hele berg uitnodigingen niet verstuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:25:
[...]

Grappige is dat je die conclusies trekt, opmerkt dat er weinig reden tot juichen is behalve de ziekenhuiscijfers, terwijl die maatregelen juist om de ziekenhuiscijfers gaan..

En ik dacht oprecht dat je een grap maakte, maar blijkbaar niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:25:
[...]

Dat maakt voor mij ook niet uit. Hugo ging het regelen, maar daar gaat dus weer niets van terechtkomen. Griepprikkers idem. Mijn vrouw heeft nog niets gehoord. Haar specialisten raden aan om z.s.m. die booster te halen, maar ze moet gewoon wachten op haar jaartal blijkbaar. Ik ben nu nog eerder aan de beurt dan zij. En de vorige keer ging dat ook al mis. Toen waren er een hele berg uitnodigingen niet verstuurd.
Nee ! Dat prikken door de huisartsen, dat werd juist geblokt door Hugo ! Want huisartsen mochten geen GGD'tje spelen. En de GGD kon het efficienter. En die huisartsen konden het niet goed registreren.

Ik heb net even op de website gekeken van de huisartsenpraktijk waar mijn moeder bij zit. Ja, ze is gevaccineerd, maar ze kan wel pas uiterlijk vanaf 10 januari een QR-code op vragen, want ze hebben even tijd nodig om alles te registreren. Lijkt mij prima mee te leven als je geen wintersportplannen hebt. Maar verder. Ze hebben in die regio tienduizenden mensen extra gevaccineerd, in drie dagen, bovenop de capaciteit van de GGD. Dan zeg ik: Petje af. Dan zegt Hugo: Nee. Huisartsen mogen geen GGD'tje spelen.

Laat die huisartsen meer mee doen ! Die weten wie kwetsbaar is, die weten wie minder mobiel is en niet naar een centrale locatie kan, die weten wie er twijfels heeft en dan misschien wat meer aandacht nodig heeft bij een vaccinatie.

Maar nee, de GGD doet het efficienter. Ik merk d'r weinig van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Eli3l schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:25:
[...]

Moet je zelf ook goed lezen. Zo een 64% van de ongeveer 113.000 boetes hadden betrekking op de avondklok. Iets meer dan 72.000 boetes dus in ongeveer 14 weken tijd. Dat valt dan inderdaad best mee, het zijn er iets meer dan 5100 per week.

Voor de beeldvorming: in 2018 werden er zo een 25.000 boetes per dag uitgedeeld.

https://www.rtlnieuws.nl/...ne-snelheidsovertredingen
Dan moet je zelf ook lezen

De teller van het aantal bekendgemaakte boetes staat nu op 91.908,

In biede gevallen overduidelijk meer dan een hand vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:17
Oekiejoekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:38:
[...]

Nee ! Dat prikken door de huisartsen, dat werd juist geblokt door Hugo ! Want huisartsen mochten geen GGD'tje spelen. En de GGD kon het efficienter. En die huisartsen konden het niet goed registreren.

Ik heb net even op de website gekeken van de huisartsenpraktijk waar mijn moeder bij zit. Ja, ze is gevaccineerd, maar ze kan wel pas uiterlijk vanaf 10 januari een QR-code op vragen, want ze hebben even tijd nodig om alles te registreren. Lijkt mij prima mee te leven als je geen wintersportplannen hebt. Maar verder. Ze hebben in die regio tienduizenden mensen extra gevaccineerd, in drie dagen, bovenop de capaciteit van de GGD. Dan zeg ik: Petje af. Dan zegt Hugo: Nee. Huisartsen mogen geen GGD'tje spelen.

Laat die huisartsen meer mee doen ! Die weten wie kwetsbaar is, die weten wie minder mobiel is en niet naar een centrale locatie kan, die weten wie er twijfels heeft en dan misschien wat meer aandacht nodig heeft bij een vaccinatie.

Maar nee, de GGD doet het efficienter. Ik merk d'r weinig van trouwens.
Ja, die communicatie blijft toch wel een dingetje...

Ik heb geen idee in hoeverre ze hier op het ministerie gelijk in hebben, maar ze weten daar in ieder geval vreselijk slecht over het voetlicht te krijgen waarom zo'n initiatief dat succesvol lijkt, toch geen goed idee is. Ja, en dan sta je publicitair al met 3-0 achter...

[ Voor 63% gewijzigd door Brunniepoo op 26-12-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:51:
[...]

Je zit in een negatieve bubbel, echt niet nodig...
Ik sta bekend als 1 van de meest positieve hier normaal.

Wat mij betreft zou er wat meer realistisch naar de cijfers gekeken moeten worden. En die zijn niet positief. Al dagen afvlakking, ondanks de maatregelen. Amsterdam stevig stijgend de laatste dagen (20 procent!). De afvlakking is op een gigantisch hoog aantal, daar hoeft maar iets te gebeuren en we zitten zo weer boven de 20k.

En dan moeten we nog afwachten wat Omikron brengt qua ziekenhuizen en de groepen waarin het rondgaat.

Kunnen we hier wel mooi weer gaan spelen en net doen alsof het allemaal koek en ei is en de maatregelen versneld overboord moeten. Maar als je echt denkt dat dat gaat gebeuren, dan weet ik niet in welke bubbel jij leeft?

We mogen blij zijn als er geen verzwaringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:40
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:28:
[...]

In deze situatie had ik ook heel snel naar de booster gegaan. Verstandig. Janssen was vanaf dag 1 geen succes, het zou zijn als je hierdoor onnodig Corona op zou lopen.
Ik las pas nog in de Volkskrant dat de effectiviteit van het Janssen vaccin volgens de cijfers van van Dissel juist omhoog gaat naarmate de maanden vorderen, waar de andere vaccins juist verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50
Trichoglossus schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:28:
[...]

Ik las pas nog in de Volkskrant dat de effectiviteit van het Janssen vaccin volgens de cijfers van van Dissel juist omhoog gaat naarmate de maanden vorderen, waar de andere vaccins juist verminderen.
Dat lijkt wel een outlier qua resultaten t.o.v. andere internationale onderzoeken. Zou ook zomaar kunnen dat veel mensen met Janssen jongeren zijn die na vaccinatie misschien corona gehad hebben maar geen officiële test hebben laten doen of dat de populatie niet gefilterd is op doorgemaakte infectie na vaccinatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:08:
[...]

Wat mij betreft zou er wat meer realistisch naar de cijfers gekeken moeten worden. En die zijn niet positief. Al dagen afvlakking, ondanks de maatregelen. Amsterdam stevig stijgend de laatste dagen (20 procent!). De afvlakking is op een gigantisch hoog aantal, daar hoeft maar iets te gebeuren en we zitten zo weer boven de 20k.

En dan moeten we nog afwachten wat Omikron brengt qua ziekenhuizen en de groepen waarin het rondgaat.

Kunnen we hier wel mooi weer gaan spelen en net doen alsof het allemaal koek en ei is en de maatregelen versneld overboord moeten. Maar als je echt denkt dat dat gaat gebeuren, dan weet ik niet in welke bubbel jij leeft?

Ik denk dat dit mee gaat vallen. Het lijkt me stug als in januari de ziekenhuisopnames weer sterk gaan stijgen eerlijk gezegd. Ook moet je er rekening mee houden dat in de week voor kerst veel meer getest werd met een percentage positief van 20%. Dat drukt de cijfers ook kunstmatig in negatieve zin.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 26-12-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het klopt niet, week op week dalen we landelijk nog steeds landelijk gezien. Gisteren -3000 en vandaag -1300. De besmetting cijfers van de laatste dagen worden overigens ook nog vertekend door een kersteffect. Percentage positief is namelijk fors lager en het aantal tests hoger.

En daarnaast duurt het effect van de lockdown (voornamelijk sluiting scholen) nog een paar dagen voordat we dat zien.

Kortom zeker samen met de ziekenhuis cijfers zie ik geen enkele reden tot pessimisme, sterker nog ik ben er zeer positief over.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 26-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Het gesloten-scholen-effect moet nog komen, en dat is volgens mij echt een gigantisch aandeel in de besmettingen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis

Alle informatie tot nu toe wijst erop dat het juist amper leidt tot ziekenhuisopnames.

Zie ook hier: https://www.telegraaf.nl/...iger-uit-dan-omt-modellen
„Er kan een toename plaatsvinden van besmettingen maar het gaat om de gevolgen voor de zorgbelasting. Die lijkt duidelijk minder groot te zijn in vrijwel alle recent studies over omicron.”
In Israël wordt de vierde prik uitgesteld omdat Omikron zo mild lijkt.

Ook in de UK valt het mee want het merendeel van de "ziekenhuisopnames" waren mensen die om een andere reden werden opgenomen en toevallig positief testen. Ook in Duitsland wordt al geklaagd over de veel te pessimistische modellen van het RIVM aldaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis op 26-12-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:39:
[...]
Ook in de UK valt het mee want het merendeel van de "ziekenhuisopnames" waren mensen die om een andere reden werden opgenomen en toevallig positief testen. Ook in Duitsland wordt al geklaagd over de veel te pessimistische modellen van het RIVM aldaar.
Correctie:een relatief groot deel van de toename in ziekenhuisopnames kan hierdoor verklaard worden. Dus niet het meerendeel, en niet alle ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Family Guy schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:35:
Het gesloten-scholen-effect moet nog komen, en dat is volgens mij echt een gigantisch aandeel in de besmettingen.
Ik denk dat je dat overschat. 1 weekje waarin vaak de helft of meer van de kinderen in de noodopvang zit en de BSO's en KDV's gewoon open zijn. En dan hebben de kinderen buiten school ook nog gewoon contact. Daar verwacht ik dus geen wonderen van. VO kan ik niet echt inschatten. Wij hebben alleen met PO te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brothermaynard schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:22:
[...]

Dit soort keuzes snap ik prima. Lijkt me op individueel nivo prima om zelf te kijken waar je zowel micro ( jezelf) als macro ( de rest van het land) het beste aan doet.
Hoe beoordeel je de cijfers van vandaag? Past nog binnen je model toch?
Mijn prognose was dat de R-waarde tussen begin van de afgelopen week en pakweg aanstaande woensdag zou oplopen van ongeveer 0.88 naar ongeveer 1.0.

Landelijk zitten we netjes in dat plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MarcoC schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:42:
Correctie:een relatief groot deel van de toename in ziekenhuisopnames kan hierdoor verklaard worden. Dus niet het meerendeel, en niet alle ziekenhuisopnames.
In dit artikel over London gaat het om 111 van de 169 opnamen waar het een toevalstreffer betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat je dat overschat. 1 weekje waarin vaak de helft of meer van de kinderen in de noodopvang zit en de BSO's en KDV's gewoon open zijn. En dan hebben de kinderen buiten school ook nog gewoon contact. Daar verwacht ik dus geen wonderen van. VO kan ik niet echt inschatten. Wij hebben alleen met PO te maken.
+ 2 weken kerstvakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die hebben we elk jaar dus al. Heeft niets met gesloten scholen te maken. Ik verwacht niet veel "extra".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:44:
[...]

In dit artikel over London gaat het om 111 van de 169 opnamen waar het een toevalstreffer betrof.
Het getal 169 betreft de additionele opnames waar naar gekeken werd. Maar het aantal dat toeval bleek is inderdaad groter dan ik dacht, I stand corrected. Artikel is wel al 10 dagen oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:48:
[...]

Maar die hebben we elk jaar dus al. Heeft niets met gesloten scholen te maken. Ik verwacht niet veel "extra".
Ik begrijp niet wat je bedoelt. T.o.v. de afgelopen 2 maanden krijgen we een periode van gesloten scholen met minder transmissie onder kinderen. Dat gaat zeker effect hebben. Ik begrijp dat we elk jaar kerstvakantie hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

Maar als je echt denkt dat dat gaat gebeuren, dan weet ik niet in welke bubbel jij leeft?

Momenteel ben je letterlijk de enige die dat zo verkondigt, dus... Tja... Ik zeg verder maar niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Stoney3K schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:02:
[...]

Ik zie er alleen totaal geen argument in voor verzwaring van de bestaande maatregelen, en al helemaal niet met onzin-maatregelen zoals een avondklok.
Ik reageerde meer in de context dat er mensen al aan roepen zijn om versoepelingen, of dat de cijfers zo goed zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Trichoglossus schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:28:
[...]

Klopt, tegen Delta. De bijna verdrongen variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ik222 schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:32:
[...]

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het klopt niet, week op week dalen we landelijk nog steeds landelijk gezien. Gisteren -3000 en vandaag -1300. De besmetting cijfers van de laatste dagen worden overigens ook nog vertekend door een kersteffect. Percentage positief is namelijk fors lager en het aantal tests hoger.
Het percentage positief is helemaal niet ‘fors lager’. En het aantal tests niet hoger.

Feiten:
En daarnaast duurt het effect van de lockdown (voornamelijk sluiting scholen) nog een paar dagen voordat we dat zien.
Als we enkel Delta zouden hebben dan zou je gelijk kunnen krijgen. Normaal zag je 7 tot 10 dagen na invoer maatregelen de effecten komen. We zitten nu midden in die periode en zien nog geen effecten.
Kortom zeker samen met de ziekenhuis cijfers zie ik geen enkele reden tot pessimisme, sterker nog ik ben er zeer positief over.
Ik niet, de cijfers (op de ziekenhuizen na) geven helemaal geen hoopvol beeld op dit moment. Natuurlijk is het verbeterd ten opzichte van een week of 2 weken geleden, maar het is echt niet zo prachtig mooi als je probeert te schetsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 26-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:43:
[...]

Van verschillende mensen in het onderwijs gehoord dat het heel erg mee valt 10-15 % maakte gebruik van de noodopvang. Sporten zijn er niet meer dus het aantal contacten is echt wel significant lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:06:
[...]

Het percentage positief is helemaal niet ‘fors lager’. En het aantal tests niet hoger.

Feiten:
[Embed]
Op donderdag 23 december zijn er 12.000 meer tests afgenomen dan donderdag 16 december. Het percentage positief was die dag 19,24%. Als we aannemen dat mensen zich meer laten testen voorafgaand aan kerst, dan heeft dan alleen donderdag al geleid tot 2300 extra positieve testen. Het is lastig in te schatten hoe groot dit effect werkelijk is. Hoe groot de daling zou zijn geweest zonder het kersteffect is koffiedik kijken. Het is afwachten hoe de cijfers zich volgende week ontwikkelen om hier iets over te zeggen.

Je zorgen over de ziekenhuizen begrijp ik niet. De instroom is in 3 weken bijna gehalveerd en in de cijfers is niets te zien van afnemende daling.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 26-12-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:39:
[...]

[...]

Alle informatie tot nu toe wijst erop dat het juist amper leidt tot ziekenhuisopnames.

Zie ook hier: https://www.telegraaf.nl/...iger-uit-dan-omt-modellen

[...]

In Israël wordt de vierde prik uitgesteld omdat Omikron zo mild lijkt.

Laten we het hopen. De onderzoeken zijn voorzichtig positief, maar nog niet gebaseerd op voldoende tijd.

Maar al is het zo, dan nog zit je met het probleem dat Omikron veel sneller rondgaat (waarbij de R niet perse hoger is of hoeft te zijn). Al heb je 50 procent minder opnames, als Omikron zorgt voor 5 keer zoveel besmettingen dan stort je zorg alsnog in.

Als Omikron de life-saver is, zoals ik verwacht, dan is het nog steeds zaak om het heel gefaseerd door de samenleving te laten gaan. Als je dit te snel laat gaan loopt alles vast. En met een baseline van 12k besmettingen op dit moment wil je niet meemaken dat we daar even een factor 5 bovenop gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:11:
[...]
Als Omikron de life-saver is, zoals ik verwacht, dan is het nog steeds zaak om het heel gefaseerd door de samenleving te laten gaan. Als je dit te snel laat gaan loopt alles vast. En met een baseline van 12k besmettingen op dit moment wil je niet meemaken dat we daar even een factor 5 bovenop gooien.
Ik denk zelf dat dat heel erg vertekent omdat een groot deel van de omikron-besmettingen asymptomatisch verlopen en dus nooit getest worden. Je mist daardoor dus een hoop positieve tests, niet alleen doordat mensen zelftests gebruiken.

Misschien is het aandeel omikron-besmettingen dus al lang die 5 keer hoger, maar verdwijnen die dus compleet onder de radar. Dan is er dus heel weinig aan de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 26-12-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:10:
[...]

Op donderdag 23 december zijn er 12.000 meer tests afgenomen dan donderdag 16 december. Het percentage positief was die dag 19,24%. Als we aannemen dat mensen zich meer laten testen voorafgaand aan kerst, dan heeft dan alleen donderdag al geleid tot 2300 extra positieve testen. Het is lastig in te schatten hoe groot dit effect werkelijk is. Hoe groot de daling zou zijn geweest zonder het kersteffect is koffiedik kijken. Het is afwachten hoe de cijfers zich volgende week ontwikkelen om hier iets over te zeggen.
Ik zie vooral veel aannames hierboven. En heel veel korte termijn, de cijfers die ik net postte zijn betrouwbare cijfers over een langere periode.
Je zorgen over de ziekenhuizen begrijp ik niet. De instroom is in 3 weken bijna gehalveerd en in de cijfers is niets te zien van afnemende daalsnelheid.
Ik heb op dit moment geen zorgen over de ziekenhuizen, dat is de enige plek waar het goed gaat namelijk.

Zolang je niet weet waarop de besmettingscijfers stabiliseren, welke kant ze op gaan en wat de ratio besmettingen-ziekenhuizen wordt zoú ik niet al te vroeg op de banken gaan. Het zou niet voor het eerst zijn dat het allemaal net even anders uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:14:
[...]

Ik denk zelf dat dat heel erg vertekent omdat een groot deel van de omikron-besmettingen asymptomatisch verlopen en dus nooit getest worden. Je mist daardoor dus een hoop positieve tests, niet alleen doordat mensen zelftests gebruiken.

Misschien is het aandeel omikron-besmettingen dus al lang die 5 keer hoger, maar verdwijnen die dus compleet onder de radar. Dan is er dus heel weinig aan de hand.
Op korte termijn niet, want veel positieve testen en veel zieke mensen zijn een probleem, ook al liggen de verhoudingen nog zo gunstig. Op lange termijn (>3 maanden) betekent dit wel veel meer immuniteit in de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:14:
[...]

Het kan. Het enige wat betrouwbaar is zijn de ziekenhuiscijfers. Maar die zijn helaas nog volop op basis van Delta en de impact van de maatregelen op Delta.

Pas over een week of 4 kan je iets over Omikron gaan zien, die moet eerst dominant worden en dan duurt het zeker nog 14 tot 21 dagen voor dit in de ziekenhuizen zichtbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:18:
[...]
Op korte termijn niet, want veel positieve testen en veel zieke mensen zijn een probleem, ook al liggen de verhoudingen nog zo gunstig. Op lange termijn (>3 maanden) betekent dit wel veel meer immuniteit in de samenleving.
Ik denk dat Omikron ons op de lange termijn gaat redden, het ziet eruit als de mutatie die het endemisch gaan maken. Maar dat betekent niet dat je gelijk alles los kan doen zoals hier (en elders) gesuggereerd wordt vandaag de dag.

Het is juist zaak om het heel gefaseerd aan te pakken om te voorkomen dat de golf te groot wordt en alsnog de zorg de nek om draait. ‘Flatten the curve’ is iets uit het verleden en ging toen nergens over, ik denk dat het nu het moment is om juist die term en strategie weer uit de kast te trekken.

Eerst nu zorgen dat de kwetsbare mensen en 60+ een booster hebben, dan kan je als vervolgstap heel voorzichtig de rest van NL kennis laten maken met Omikron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:18:
[...]

Ik zie vooral veel aannames hierboven. En heel veel korte termijn, de cijfers die ik net postte zijn betrouwbare cijfers over een langere periode.
Als je mij niet gelooft, dan geloof je wellicht de GGD wel? GGD: 10 procent meer testen dan verwacht in dagen voor kerst

Uiteraard doe ik aannames, maar dat doe ik enkel om de bandbreedte van interpretaties te duiden. Jij duidt de meest pessimistische kant van het spectrum, ik de meest optimistische kant. Ik sluit niet voor niets af met: we zullen moeten wachten tot de cijfers komende week om conclusies te kunnen trekken.
[...]

Ik heb op dit moment geen zorgen over de ziekenhuizen, dat is de enige plek waar het goed gaat namelijk.

Zolang je niet weet waarop de besmettingscijfers stabiliseren, welke kant ze op gaan en wat de ratio besmettingen-ziekenhuizen wordt zoú ik niet al te vroeg op de banken gaan. Het zou niet voor het eerst zijn dat het allemaal net even anders uitpakt.
De toekomst voorspellen kan natuurlijk nooit, maar afnemende cijfers zijn altijd goed. Als we echt alleen mogen juichen bij absolute zekerheid is zero-covid de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:23:
[...]
Als je mij niet gelooft, dan geloof je wellicht de GGD wel? GGD: 10 procent meer testen dan verwacht in dagen voor kerst

Uiteraard doe ik aannames, maar dat doe ik enkel om de bandbreedte van interpretaties te duiden. Jij duidt de meest pessimistische kant van het spectrum, ik de meest optimistische kant. Ik sluit niet voor niets af met: we zullen moeten wachten tot de cijfers komende week om conclusies te kunnen trekken.
Ik duid de realistische kant. Het is echt krankzinnig om nu over versnelde afschaling van de maatregelen te praten omdat er toevallig een paar goede cijfers zijn geweest.
De toekomst voorspellen kan natuurlijk nooit, maar afnemende cijfers zijn altijd goed. Als we echt alleen mogen juichen bij absolute zekerheid is zero-covid de enige oplossing.
Nee hoor, we mogen best eerder blij zijn. We mogen nu ook gerust wat blijheid om de ziekenhuizen hebben, daar gaat het gelukkig wat beter.

Maar om nu de vlag uit te hangen bij een percentage positief van ruim boven de 20 procent en meer dan 12k besmettingen dan ben je echt van elk realisme los.

Als het percentage positief onder de 10 procent daalt en de besmettingen onder de 5k hangen, dan heb je een mooi moment om met vertrouwen naar de toekomst te kijken wat mij betreft. Al zit je dan nog ruimschoots boven de streefgetallen waarbij je het virus als onder controle zou kunnen bestempelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30

[Embed]

En dat te bedenken dat we nu exact een week in volledige lockdown zitten. Echt veel stuur parameters hebben we niet meer.
- Meer controleren op de maatregelen
- Avondklok
- Minder bezoek thuis
Meer heb je volgens mij niet meer. Ik vind dat best zorgelijk. Het scholen effect is nu denk ik toch ook wel uitgewerkt want die zijn nu ook 7 dagen dicht. Daar hoef je ook geen wonderen meer van te verwachten. Enige wat nog zou kunnen is dat omikron besmettingen eerder aan het licht komen dan delta besmettingen en dat dit nu samen valt. Oftewel we zitten aan het einde van de delta besmettingen die iets later opgemerkt worden en tegelijkertijd zijn er veelomikron besmettingen die nu sneller geconstateerd worden waardoor er nu een soort tijdelijke piek ontstaat. Maar dan moet het aantal de komende week snel afnemen omdat delta langzaam uitsterft en omikron leidend gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
42erik schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:03:
[...]

Dan moet je zelf ook lezen

De teller van het aantal bekendgemaakte boetes staat nu op 91.908,

In biede gevallen overduidelijk meer dan een hand vol...
Ik citeer: "Onlangs meldde de politie dat het aantal avondklokboetes 64 procent behelst van alle 112.975 coronabekeuringen die de politie in een jaar tijd heeft uitgeschreven: van begin maart vorig jaar tot 1 april dit jaar."

Overigens heb je gelijk en waren het er meer dan 91.000, volgens het AD rond de 95.000 boetes. Het stukje in quotes gaat over het totale aantal corona bekeuring. Excuus.

https://www.ad.nl/den-haa...ente-uitgedeeld~a1f2fdb3/

Maar dan nog, als je per week kijkt, dan valt het op de totale bevolking heel erg mee ja. Als je dan ook nog per gemeente gaat kijken, dan valt het op het grote geheel ook aardig mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Eli3l op 26-12-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Robkazoe schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:35:
[...]

En dat te bedenken dat we nu exact een week in volledige lockdown zitten. Echt veel stuur parameters hebben we niet meer.
- Avondklok
- Minder bezoek thuis
Meer heb je volgens mij niet meer. Ik vind dat best zorgelijk. Het scholen effect is nu denk ik toch ook wel uitgewerkt want die zijn nu ook 7 dagen dicht. Daar hoef je ook geen wonderen meer van te verwachten. Enige wat nog zou kunnen is dat omikron besmettingen eerder aan het licht komen dan delta besmettingen en dat dit nu samen valt. Oftewel we zitten aan het einde van de delta besmettingen die iets later opgemerkt worden en tegelijkertijd zijn er veelomikron besmettingen die nu sneller geconstateerd worden waardoor er nu een soort tijdelijke piek ontstaat. Maar dan moet het aantal de komende week snel afnemen omdat delta langzaam uitsterft en omikron leidend gaat worden.
Het is afwachten, de gereedschapskist is aardig leeg. Qua scholen ben je te negatief, dit effect is pas net begonnen en zal je de komende dagen sterker moeten zien worden. Het OMT houdt 14 dagen aan voor effecten, maar het verleden heeft geleerd dat het meer richting 7-10 dagen is.

De komende dagen wordt het spannend daarin, welke kant gaan we op. Dit kan alle kanten nog op, al zie ik het niet gebeuren dat we ineens weer gaan verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

- Avondklok
- Minder bezoek thuis
Gaan we nu echt conclusies trekken op basis van dagelijkse cijfers waarvan we weten dat deze op dagbasis enorm kunnen fluctueren zonder dat iemand de moeite neemt een 7-daagse trend te berekenen? Ollie is leuk programmeerwerk maar duidelijk niet gemaakt door iemand met expertise van data-analyse. Elk zichzelf serieus nemend dashboard of datamedium berekent dagelijkse updates van langdurige gemiddeldes ("rolling average" of "rolling sum"). Dat zegt véél meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:46:
[...]

Gaan we nu echt conclusies trekken op basis van dagelijkse cijfers waarvan we weten dat deze op dagbasis enorm kunnen fluctueren zonder dat iemand de moeite neemt een 7-daagse trend te berekenen? Ollie is leuk programmeerwerk maar duidelijk niet gemaakt door iemand met expertise van data-analyse. Elk zichzelf serieus nemend dashboard of datamedium berekent dagelijkse updates van langdurige gemiddeldes ("rolling average" of "rolling sum"). Dat zegt véél meer.
Daarom gebruik ik Ollie daar ook niet voor. Kalahiri is veel betrouwbaarder, samen met Martijn Broekman, voor meer inzicht in de trends.

De trend was dalend, maar zoals het er nu uitziet is dat komende dinsdag afgelopen. Dan zitten we 7 dagen op 12k+. De daling is de afgelopen 2 weken ook wel wat minder geworden en in eerdere dalingen in golven hebben we veel langere en sterkere dalingen gezien, ook met minder maatregelen.

Er is echt nog geen reden tot juichen wat dat betreft, we hebben een mooie stap gemaakt van 23k naar 13k, maar de laatste dagen lijkt het er niet op dat er een verdere daling aanstaande is.

Dat samen met de onzekerheid omtrent Omikron maakt mij huiverig en ik ben er 100 procent van overtuigd dat we nog weken met zware maatregelen zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:51:
[...]

Momenteel ben je letterlijk de enige die dat zo verkondigt, dus... Tja... Ik zeg verder maar niks
Is dat zo? Is de overheid al bijeen om te versoepelen? Zijn de adviezen van het OMT al gewijzigd?

Ik hoop dat de werkelijkheid straks niet tegen gaat vallen. Maar vooralsnog zie ik geen enkel haakje waaraan we een versoepeling aan kunnen ophangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 27-12-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:51:
[...]

Daarom gebruik ik Ollie daar ook niet voor. Kalahiri is veel betrouwbaarder, samen met Martijn Broekman, voor meer inzicht in de trends.

De trend was dalend, maar zoals het er nu uitziet is dat komende dinsdag afgelopen. Dan zitten we 7 dagen op 12k+. De daling is de afgelopen 2 weken ook wel wat minder geworden en in eerdere dalingen in golven hebben we veel langere en sterkere dalingen gezien, ook met minder maatregelen.

Er is echt nog geen reden tot juichen wat dat betreft, we hebben een mooie stap gemaakt van 23k naar 13k, maar de laatste dagen lijkt het er niet op dat er een verdere daling aanstaande is.

Dat samen met de onzekerheid omtrent Omikron maakt mij huiverig en ik ben er 100 procent van overtuigd dat we nog weken met zware maatregelen zullen zitten.
We zullen het over een week weten. Morgen en overmorgen krijgen we zeker weten te lage cijfers, dus een daggemiddelde van 11.000 (nu 12.000) of lager gaan we sowieso halen voordat de bodem bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

- Avondklok
- Minder bezoek thuis
Klopt dat de gereedschapskist van de jonge nu leeg is, maar het effect van scholen dicht en lockdown gaat nog komen. Deels in balans met kerst en omicron overigens. Omicron geeft in Denemarken overigens nog altijd geen grote toename van ziekenhuis bezetting, hoewel ze toch al geruime tijd record hoge dag cijfers draaien. Zuid-Afrika is over de piek heen (zowel cases als opnames). Ook elders komen meer en meer signalen over het relatief milde ziektebeeld wat met omicron geassocieerd wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:57:
[...]

Is dat zo? Is de overheid al bijeen om te versoepelen? Zijn de adviezen van het OMT al gewijzigd?

Ik hoop dat de werkelijkheid straks niet tegen gaat vallen. Maar vooralsnog zie ik geen enkel haakje waaraan we een versoepeling aan kunnen ophangen.
Ik snap de blijdschap ook niet helemaal, als de daling zo door zet zitten we op 14 januari rond de 10k per dag. Bij een verdubbelingstijd van twee weken is het eind januari alweer kut met peren, daar hebben we dan twee weken huisarrest en nog een tiental weken met andere maatregelen in gestoken. -O-
Als we op 14 januari de dagelijkse besmettingen naar 500 hebben laten dalen dan zie ik significante versoepelingen met vertrouwen tegemoet, je hebt dan 10 weken 'budget' en dat is net lang genoeg om het magische moment van de 'mooi weer daling' te halen. Alleen die 500 gaan we hoogst waarschijnlijk niet halen. :P
In het meest gunstige geval zie ik over twee weken de kleine kindjes weer naar school gaan en mag de Action misschien heropenen, meer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:01:
[...]

Ik snap de blijdschap ook niet helemaal, als de daling zo door zet zitten we op 14 januari rond de 10k per dag. Bij een verdubbelingstijd van twee weken is het eind januari alweer kut met peren, daar hebben we dan twee weken huisarrest en nog een tiental weken met andere maatregelen in gestoken. -O-
Als we op 14 januari de dagelijkse besmettingen naar 500 hebben laten dalen dan zie ik significante versoepelingen met vertrouwen tegemoet, je hebt dan 10 weken 'budget' en dat is net lang genoeg om het magische moment van de 'mooi weer daling' te halen. Alleen die 500 gaan we hoogst waarschijnlijk niet halen. :P
In het meest gunstige geval zie ik over twee weken de kleine kindjes weer naar school gaan en mag de Action misschien heropenen, meer niet.
Over twee weken gaat het onderwijs weer open, als het goed is. Een reset van 3 weken zou alles oplossen toch? En ja, daar zit wat cynisme in. Daarom hebben we ook al plannen klaarliggen voor thuisonderwijs in groepjes, mochten we het toch nodig vinden om onze kinderen nog verder te slachtofferen. Dat moet maar eens klaar zijn.
Pagina: 1 ... 100 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.