Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar mijn ervaring als ouder van jonge kinderen in België is dat de contacten tijdens het sluiten van de scholen dramatisch naar beneden gaan. Ja, sommigen zitten op de noodopvang maar zeker niet de helft. En sommigen worden opgevangen door de grootouders maar over het algemeen zagen ze die grootouders toch al regelmatig want er zijn er maar weinig die hun kleinkinderen zijn blijven mijden. En uiteraard worden er nog playdates georganiseerd maar twee kinderen bij elkaar zetten zijn veel minder contacten dan elke dag met meer dan 20 in één lokaal.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:43:
[...]
Ik denk dat je dat overschat. 1 weekje waarin vaak de helft of meer van de kinderen in de noodopvang zit en de BSO's en KDV's gewoon open zijn. En dan hebben de kinderen buiten school ook nog gewoon contact. Daar verwacht ik dus geen wonderen van. VO kan ik niet echt inschatten. Wij hebben alleen met PO te maken.
Ik heb veel te zeggen over het sluiten van de scholen en de impact op de kinderen en hun ouders maar dat het effectief is om het aantal contacten van kinderen te minderen? Zeker!