Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In zijn algemeenheid:
Zorgen over toenemend anabolengebruik onder jongeren: ‘Geestelijk verslavend’
Het gespierde ideaalbeeld werkt anabolengebruik in de hand

Steeds meer bodybuilders grijpen naar steroïden om sneller en meer spieren op te bouwen, vaak aangemoedigd om hun ideaalbeeld op social media te kunnen evenaren. Hoewel het lichamelijk niet verslavend is willen ze blijven gebruiken omdat als ze stoppen een deel van hun spiermassa verdwijnt. Dat steroïden gebruik tast onder andere je hart en vaten aan.

Die jongens die spiermassa opbouwen leven nogal afwijkend. Ze hebben een (eenzijdig) voedingspatroon gericht op spieropbouw en trainen erg veel. Het lijkt mij in elk geval niet een gezonde levensstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

CMD-Snake schreef op zondag 26 december 2021 @ 00:21:
[...]

In zijn algemeenheid:
Zorgen over toenemend anabolengebruik onder jongeren: ‘Geestelijk verslavend’
Het gespierde ideaalbeeld werkt anabolengebruik in de hand

Steeds meer bodybuilders grijpen naar steroïden om sneller en meer spieren op te bouwen, vaak aangemoedigd om hun ideaalbeeld op social media te kunnen evenaren. Hoewel het lichamelijk niet verslavend is willen ze blijven gebruiken omdat als ze stoppen een deel van hun spiermassa verdwijnt. Dat steroïden gebruik tast onder andere je hart en vaten aan.

Die jongens die spiermassa opbouwen leven nogal afwijkend. Ze hebben een (eenzijdig) voedingspatroon gericht op spieropbouw en trainen erg veel. Het lijkt mij in elk geval niet een gezonde levensstijl.
Anabolen = ongezond.
Het "eenzijdige" voedingspatroon is allesbehalve ongezond. Eén cheatmeal per week (vette hap), de rest is vooral gezond met goede macro's (koolh/eiw/vet) en veel vitaminen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:57

codex

Geen OpenAI agent :)

NiGeLaToR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:33:
[...]

Heb je hier onderbouwing voor?

Niet iedereen die gespierd is, gebruikte hormonen. Daarbij was hij 4 x kampioen in een hoge klasse, waar doorgaans op doping wordt gecontroleerd. Tenslotte ziet hij er op de fotos niet eens zo bizar gespierd uit. Dus tenzij je een onderbouwing voor je beweringen hebt, zie ik het als een slecht gefundeerde mening.

Edit: alsin, als je een onderliggend lijden als oorzaak wilt aanwijzen, zorg dan voor enig bewijs. Vooralsnog is topsporter zijn geen extra risico voor covid-19, je niet laten vaccineren en je niet laten behandelen dus wel.
Vergelijk eens foto's van 10 jaar met recent. Plekken met veel androgene receptoren zijn bijzonder veel gegroeid ten opzichte van toen. Kan genetische aanleg zijn, maar in dit soort sporten gebruikt 75%, (relatief) grote namen als Allistar Overeem, Badr Hari en Ben Saddik zijn al eens gepakt.

Het is mij al opgevallen dat er meerdere mannen uit kracht- en vechtsporten slecht gelegen hebben, in tegenstelling tot sporten waar het minder gebruikelijk is als bijvoorbeeld voetbal. Zou er wel een onderzoek naar willen zien eigenlijk, misschien zit ik er wel naast en is het allemaal toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
dakka schreef op zondag 26 december 2021 @ 00:20:
[Afbeelding]

Zo dat begint flink te kelderen sinds de 19e, denk dat dat het effect is van de lockdown
de avondlockdown dan denk ik. De "echte" is pas een week oud... of je die al ziet, ik weet nooit zo goed hoe snel dat gaat, volgens mij wordt hier elke keer met ruim een week geteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
NiGeLaToR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:33:
[...]

Heb je hier onderbouwing voor?

Niet iedereen die gespierd is, gebruikte hormonen. Daarbij was hij 4 x kampioen in een hoge klasse, waar doorgaans op doping wordt gecontroleerd. Tenslotte ziet hij er op de fotos niet eens zo bizar gespierd uit. Dus tenzij je een onderbouwing voor je beweringen hebt, zie ik het als een slecht gefundeerde mening.

Edit: alsin, als je een onderliggend lijden als oorzaak wilt aanwijzen, zorg dan voor enig bewijs. Vooralsnog is topsporter zijn geen extra risico voor covid-19, je niet laten vaccineren en je niet laten behandelen dus wel.
Offtopic: in elke sport op top niveau worden PED's, performance enhancing drugs, gebruikt. In de vechtsporten al helemaal. Ik hebt het overigens niet over deze specifieke man.

Het YouTube kanaal van Philion (YouTube: YouTube) heeft redelijk wat filmpjes over fake natties (nep natuurlijke sporters), vooral over influencers die zo een verkeerd beeld schetsen van de werkelijkheid.

Daarnaast zijn de controles van USADA en WADA beperkt en te omzeilen, ook al worden genoeg vechters gepakt. En dan is er ook nog de never ending zoektocht naar de nieuwste middelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Eli3l op 26-12-2021 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door Eli3l op 26-12-2021 03:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:En weer terug naar Corona!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:37
Waarom dit soort tranentrekkende interviews, voer voor de antivax meute... :F
Jokes man overleed aan corona, dochter na vaccinatie: 'Een stille kerst'

In de coronacrisis verloor Joke (73) de liefdes van haar leven. Haar man overleed aan het virus, haar dochter kreeg een fatale longembolie na haar vaccinatie. Joke beleeft een stille kerst, terwijl die ene vraag in haar hoofd blijft malen: waarom moest dit haar allebei overkomen?

"Karina was kerngezond, stond midden in het leven, had een eigen tapasbar, was jong, had buiten haar bevallingen om nog nooit in het ziekenhuis gelegen, was nooit ziek. We wilden tot op de bodem uitzoeken wat er gebeurd was. Hoe kon ze, zo uit het niets, opeens overlijden?"

Uit de onderzoeken blijkt dat Karina een longembolie heeft gekregen, die haar fataal is geworden. Hoe ze die longembolie heeft gekregen, is onduidelijk. Maar voor de familie van de 48-jarige vrouw is daar geen twijfel over: zij gaan er volledig van uit dat dit komt door het vaccin dat ze enkele uren voor haar dood toegediend had gekregen.
Dus: 'onduidelijk hoe' is in de rest van het artikel een zekerheid en nergens wordt het vaccin genoemd, waarschijnlijk AZ wat we hier allang niet meer gebruiken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:31:

[...]

Dus: 'onduidelijk hoe' is in de rest van het artikel een zekerheid en nergens wordt het vaccin genoemd, waarschijnlijk AZ wat we hier allang niet meer gebruiken.
Daarbij is niet bewezen dat het door her vaccin komt.
Mogelijk slikt ze de pil. Kan het ook daar aan liggen.

Het blijft triest.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

[...]

In het artikel staat ook dat dat ze geen oorzaak van de embolie hebben gevonden. Alleen de moeder maakt de conclusie maar stelt wel dat ze voor vaccinatie is. Maar dit artikel zal wel weer geknipt straks rondgaan van zie je wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Kijk eens aan: NICE heeft nu 1996 patienten op het dashboard staan. Dus nog deze week onder de 2000 :)

Aanvullend goed nieuws: de IC instroom lijkt een stuk lager uit te vallen dan mijn prognose voor week 51. We lijken na een aantal goede dagen op rij rond de 160 te gaan uitkomen, waar ik 230 voorzag. De IC bezetting loopt iets harder terug dan voorzien (-90 vs -50 prognose), en een IC bed heeft veel meer impact op de zorg dan een bed op de verpleegafdeling.

[ Voor 64% gewijzigd door t_captain op 26-12-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Het komt vooral nu pas in de media. Voor corona gebeurde het ook (en vrij veel) maar hoorde je er niemand over tenzij het toevallig een naaste betrof. Maakt het niet minder dramatisch, maar niet per se een link met vaccinatie.

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 26-12-2021 09:44 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39

[...]

Alles is voer voor de antivax meute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ijdod schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:43:
Het komt vooral nu pas in de media. Voor corona gebeurde het ook (en vrij veel) maar hoorde je er niemand over tenzij het toevallig een naaste betrof. Maakt het niet minder dramatisch, maar niet per se een link met vaccinatie.
Longembolie was een zeldzame bijwerking van AZ, snap de redenatie maar wat ik vooral mis is een toelichting dat we mede daardoor alleen nog met het veiliger Pfizer en Moderna prikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:56:
Alles is voer voor de antivax meute.
Maar dit artikel is een vijf gangen kerstdiner... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ik had laatst een oud klasgenoot op Instagram die een plaatje deelde met sporters die waren " overleden door het vaccin"

Misselijkmakend en nooit bewezen tevens. Degene die zulke informatie naar buiten brengt mag van mij echt een dikke boete en gevangenisstraf krijgen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CMD-Snake
Laten we de pro-vaxx meute dan een verhaaltje aanbieden over een gestorven antivaxxer. Ik geloof dat er gisteren nog zo'n verhaal gepost werd.

Ik raak nogal moe van die n=1 verhaaltjes in de media, het is doorgaans overduidelijke clickbait met weinig nieuwswaarde linksom of rechtsom. Als we kijken naar de grote getallen is de kans miniem dat je sterft door je prikje net als de kans zeer klein is dat je als 40-minner in het ziekenhuis beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:41:
Kijk eens aan: NICE heeft nu 1996 patienten op het dashboard staan. Dus nog deze week onder de 2000 :)
Zie je al iets van Omikron?

Met een paar dagen geleden 60% in de regio Amsterdam zou je daar toch iets van terug moeten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Lokale ziekenhuiscijfers zijn te klein om
echt significant te zijn. Dan moet je een flink aantal dagen combineren, maar als je dat gaat doen kun je net zo goed 1 week wachten en het landelijke cijfer nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:52
Het nare van bovenstaand nieuwsartikel is dat het feitelijk klopt: ze is overleden na haar vaccinatie. Net als dat ze is overleden na het eten van haar ontbijt en na het drinken van een kopje koffie. Alleen iedereen zal het lezen als 'overleden door haar vaccinatie'. Wat dat betreft is de journalistiek hier weer ver te zoeken en draait het alleen maar om de clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:58:
[...]

Nou ja, dat valt wel mee. De vrouw in kwestie legt het verband zelf wel met de vaccinatie maar nog steeds stelt ze dat het gewoon domme pech was en dat vaccineren beter is dan dat wat haar man was overkomen.

Nog een best prima artikel. Het is totaal niet antivax of heel erg "vaccinatie is slecht".

En daar doel ik dus op; alles, zelfs feitelijke cijfers, wordt uit het verband gerukt. Daar doe je niets tegen. Ik zou meer argwaan krijgen indien zulke verhalen nooit voorbij komen.

Op alle honderden miljoenen mensen die een vaccinatie hebben gekregen is een (of een handvol) dodelijk afloop niet te voorkomen. Maar goed, bewezen dat het door de vaccinatie komt is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:04:
Lokale ziekenhuiscijfers zijn te klein om
echt significant te zijn.
Het feit dat de media niet vol staan met berichten over 'massa-instroom' in Amsterdam geeft me goede hoop dat het inderdaad meevalt.

Elke n=weinig uitzondering wordt door hijgerige media uitvergroot, zie ook de jonge kinderen in Oostende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 08:37

[...]

Tenenkrommend. Als ik tijdens mijn opleiding naar conclusies spring krijg ik op mijn klote, want dan moeten wij een root cause analysis maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Ach, dat interview destijds van Nieuwsuur met een huisarts in Zuid-Limburg kon je in dezelfde categorie scharen.

Daar zei die huisarts dat die persoon met vaccinatie niet zou zijn overleden, terwijl je dat helemaal niet zo kunt stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-10 15:06
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:32:
[...]

Ach, dat interview destijds van Nieuwsuur met een huisarts in Zuid-Limburg kon je in dezelfde categorie scharen.

Daar zei die huisarts dat die persoon met vaccinatie niet zou zijn overleden, terwijl je dat helemaal niet zo kunt stellen.
inderdaad. Je zou moeten zeggend at de kans dat hij niet was overleden 97% was geweest 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ondertussen in België.
Morgen moet de cultuursector opnieuw de deuren sluiten, maar uit protest zullen verschillende bioscopen en theaters toch niet op slot gaan. In Brussel krijgen ze steun van onder andere burgemeesters Dillès en Doulkeridis. Dat schrijven Bruzz en RTL.

In Brussel hebben de bioscopen Cinema Galeries, Kinograph, Cinema Palace en Vendôme beslist om de maatregelen die het Overlegcomité heeft opgelegd te negeren. ‘Wij hebben geen tijd om de bioscopen te controleren’, zegt woordvoerster van politie Brussel Hoofdstad Elsene Ilse Van de keere. ‘We moeten ook al de betoging van de cultuursector in goede banen leiden’, voegt ze nog toe.

Ook de burgemeesters van Elsene en Ukkel, Christos Doulkeridis en Boris Dilliès, zeggen dat ze geen politiewagens zullen sturen naar cultuur- of bioscoopzalen die open blijven. ‘Het Overlegcomité maakte een symbolische vergissing. Daar ga ik geen vergissing aan toevoegen’, zei Doulkeridis aan RTL. ‘Ik ga de politie niet naar dit soort plaatsen sturen om ze te controleren.’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Sinds wanneer beoordeelt de burgemeester elke politieinzet? Hier geldt hetzelfde voor als voor Halsema destijds: dit soort kaarten leg je niet direct op tafel. Zeg desnoods dat de politie keuzes en prioritering moet maken qua inzet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ijdod schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:59:
Sinds wanneer beoordeelt de burgemeester elke politieinzet?
In Nederland zit de burgemeester altijd in de zogenoemde 'driehoek' met de lokale korpsleiding en het Openbaar Ministerie. De driehoek formuleert weldegelijk lokaal beleid of richtlijnen, conform de Politiewet uit 2012.

Of België een vergelijkbaar iets kent weet ik niet. De situatie in België ligt wel lastig in zekere zin omdat nu Van Ranst zich uitspreekt voor bioscopen en theaters en daarmee tegen het beleid in gaat welke opgesteld is door de club waar hij een onderdeel van is. Van Dissel is meer ambtenaar en houdt zich op de vlakte, Van Ranst heeft het probleem dat hij wetenschap en zijn politieke ideeën vermengd wat nogal voor verwarring kan zorgen. Wat is het objectieve advies en wat is ingegeven door zijn politieke overtuigingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:10:
[...]

Het feit dat de media niet vol staan met berichten over 'massa-instroom' in Amsterdam geeft me goede hoop dat het inderdaad meevalt.

Elke n=weinig uitzondering wordt door hijgerige media uitvergroot, zie ook de jonge kinderen in Oostende.
Dag artikel schept helaas meer vragen dan antwoorden. 10 kinderen opgenomen, heftig. Maar ook: 7 alweer naar huis. En: opgenomen met verkoudheidsklachten.

Vooral dat laatste. Kun je in België een kind met verkoudheidsklachten in het ziekenhuis laten opnemen? Hier kom je de telefonische triage van de huisartsenpost al nauwelijks voorbij. Alleen jonge kinderen willen ze zekerheidshalve wel op de post zien, maar die gaan ook geen SEH opnametraject in als het verkoudheidsklachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 08:37
[...]

Dit klopt ook. Ik denk dat journalistiek echt serieus bezig moet zijn met zijn taak om de gecompliceerde nuances te duiden. Zowel over vaccinaties, maar ook over het feit dat covid niet zo zwart-wit is als op de IC belanden of niks merken. Ik ken helaas mensen van mijn leeftijd die een half jaar na hun besmetting nog steeds niet het sporten opgepakt krijgen en enorm moe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:59:
Sinds wanneer beoordeelt de burgemeester elke politieinzet? Hier geldt hetzelfde voor als voor Halsema destijds: dit soort kaarten leg je niet direct op tafel. Zeg desnoods dat de politie keuzes en prioritering moet maken qua inzet.
Vanaf vandaag is een bioscoop bezoeken en exploiteren tijdelijk strafbaar, het lijkt er op dat de genoemde burgermeester weigeren dit te accepteren. Halsema was volgens mij iets minder recalcitrant, die wil de controle op de controle van een QR-controle niet al te streng aanpakken in de hoop dat dit uitgesproken vertrouwen zou resulteren in een gezagsgetrouwe horeca.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:11:
[...]

Dag artikel schept helaas meer vragen dan antwoorden. 10 kinderen opgenomen, heftig. Maar ook: 7 alweer naar huis. En: opgenomen met verkoudheidsklachten.

Vooral dat laatste. Kun je in België een kind met verkoudheidsklachten in het ziekenhuis laten opnemen? Hier kom je de telefonische triage van de huisartsenpost al nauwelijks voorbij. Alleen jonge kinderen willen ze zekerheidshalve wel op de post zien, maar die gaan ook geen SEH opnametraject in als het verkoudheidsklachten zijn.
Ter observatie vanwege vermoeden RS-virus begrijp ik. Daarvoor worden jaarlijks ook in Nederland jonge kinderen opgenomen in de ziekenhuizen, zeker bij benauwdheid en slecht eten en drinken. In 99,9999% van de gevallen om zuurstof en vocht toe te dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:34
[...]

En erger nog: het was zelfs een set-up! Die huisarts acteerde het belletje en men sprak over een overleden gezond iemand die geen vaccinatie had gehad. Was echt een zeer kwalijke uitzending van Nieuwsuur. Geeft het niveau aan maar ook meteen dat men programma’s als het journaal en nieuwsuur ook niet zomaar moet slikken als zoete koek. Stond dit namelijk ergens op een vage website werd het het weg gezet als complot gekkies enz.
Het niveau van ‘de journalistiek’ is over het algemeen bedroevend. Te commercieel, gericht op scoren, biased.

Die overleden persoon bestond naar mijn weten ook helemaal niet, of is daar later nog uitsluitsel over gekomen?

Edit: ook in dit topic stoor ik me aan de selectieve verontwaardiging bij al die n=1 verhalen. Je hebt namelijk verhalen over gezonde jonge mensen die op de IC belanden maar (als je ervoor open staat) zijn er ook genoeg verhalen van mensen die écht goed ziek (trombose bijvoorbeeld) zijn geworden ná vaccinatie. Ik ken mensen in beide categorieën. Hier kent ment over het algemeen alleen categorie één en categorie 2 mag niet benoemd worden.
Toch lijkt het me goed, ook voor veel Tweakers hier, eens vaker uit te zoomen en eens op macro niveau naar het geheel en naar die cijfertjes te kijken. Dan is er allemaal niet zo heel veel aan de hand voor/met jonge, gezonde 40-minners. Zowel voor ongevaccineerden niet als voor gevaccineerden niet. Zoom je in op de persoon is het allemaal heel erg, dat klopt. En voor veel mensen is het daarna moeilijk het weer te relativeren en het geheel te beschouwen, in perspectief te plaatsen. Daarom doen die clickbait artikelen over vaccinatieschade maar zeker ook over iemand die sterft zonder vaccin het zo goed. Helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door remzor op 26-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
zacht schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ter observatie vanwege vermoeden RS-virus begrijp ik. Daarvoor worden jaarlijks ook in Nederland jonge kinderen opgenomen in de ziekenhuizen, zeker bij benauwdheid en slecht eten en drinken. In 99,9999% van de gevallen om zuurstof en vocht toe te dienen.
Dat zal het zijn. Als overigens blijkt dat deze kinderen uiteindelijk geen behandeling nodig hebben, dan is een covid sneltest aan de poort een goede methode om de opnames te begrenzen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29
remzor schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:47:
[...]

En erger nog: het was zelfs een set-up! Die huisarts acteerde het belletje en men sprak over een overleden gezond iemand die geen vaccinatie had gehad. Was echt een zeer kwalijke uitzending van Nieuwsuur. Geeft het niveau aan maar ook meteen dat men programma’s als het journaal en nieuwsuur ook niet zomaar moet slikken als zoete koek. Stond dit namelijk ergens op een vage website werd het het weg gezet als complot gekkies enz.
Het niveau van ‘de journalistiek’ is over het algemeen bedroevend. Te commercieel, gericht op scoren, biased.

Die overleden persoon bestond naar mijn weten ook helemaal niet, of is daar later nog uitsluitsel over gekomen?

Edit: ook in dit topic stoor ik me aan de selectieve verontwaardiging bij al die n=1 verhalen. Je hebt namelijk verhalen over gezonde jonge mensen die op de IC belanden maar (als je ervoor open staat) zijn er ook genoeg verhalen van mensen die écht goed ziek (trombose bijvoorbeeld) zijn geworden ná vaccinatie. Ik ken mensen in beide categorieën. Hier kent ment over het algemeen alleen categorie één en categorie 2 mag niet benoemd worden.
Toch lijkt het me goed, ook voor veel Tweakers hier, eens vaker uit te zoomen en eens op macro niveau naar het geheel en naar die cijfertjes te kijken. Dan is er allemaal niet zo heel veel aan de hand voor/met jonge, gezonde 40-minners. Zowel voor ongevaccineerden niet als voor gevaccineerden niet. Zoom je in op de persoon is het allemaal heel erg, dat klopt. En voor veel mensen is het daarna moeilijk het weer te relativeren en het geheel te beschouwen, in perspectief te plaatsen. Daarom doen die clickbait artikelen over vaccinatieschade maar zeker ook over iemand die sterft zonder vaccin het zo goed. Helaas.
Nee hoor, hier in dit topic hebben we het altijd over de risk/benefit verhouding. En die is zwaar positief voor het vaccin tegenover corona.

Hou op met die valse gelijkstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Emgeebee schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:04:
[...]

Nee hoor, hier in dit topic hebben we het altijd over de risk/benefit verhouding. En die is zwaar positief voor het vaccin tegenover corona.

Je moet ook nog een stapje verder uitzoomen dan alleen de persoon individueel maar ook degenen die door die persoon besmet worden, vaak zonder het te weten. Al die uitbraken in verpleeghuizen zijn daar gekomen niet door bewoners die naar de kroeg gingen maar iemand die zich meestal uitstekend voelde en die zelf niks te vrezen heeft van covid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:11:
[...]

Als huisarts kan ik je stelling wel bevestigen. Er wordt ( kwalitatief goed) triage gedaan aan de telefoon op de huisartsen post. Bij twijfel en < 6m-1jr wordt er wel vaak nog een consult ingepland, maar voor banale virale bovenste luchtweginfecties gaat een kindje niet door naar de SEH. Dus tenzij het een RS-achtig beeld betreft ( voor velen ook vallend onder de noemer verkoudheid), uitputting (kan bij iedere luchtweginfectie) of onderliggende oorzaak/eerdere opnames, gaat het kind gewoon met papa en/of mama mee terug naar huis
Edit: zie dat later in de draad het RS -verhaal ook al benoemd is. Overigens gaan ook die zeker niet allemaal naar de 2e lijn, maar wel een significant groot aandeel van verwijzingen kinderarts in ‘het seizoen’

[ Voor 8% gewijzigd door brothermaynard op 26-12-2021 12:30 . Reden: Reacties eronder gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:34
Emgeebee schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:04:
[...]

Haha, daar gaan we weer, de risk-benefit. Ik twijfelde nog om hem te benoemen aangezien ik wist dat Tweakers zoals jij er mee zouden komen. Daar ging het punt namelijk helemaal niet om. Dat heeft niks met het ‘inzoomen’ en de n=1 journalistiek te maken. Blijkt toch moeilijk te zijn, o.a. voor jou. Is er een risk-benefit? Dan lekker n=1’en met allerlei onzinnige nieuws items. Fijn man, als ze dat doortrekken in alles en op die manier al het nieuws brengen. Hoog niveau _/-\o_

Bovendien heb ik eerder al eens betoogd dat er meer is in het leven dan risk-benefit analyses en dat die risk benefit ook niet meer zo spannend is als het gaat over 0.0001% risk vs 0.0002% risk. In theorie, en ook de praktijk, is er dan een risk-benefit, echter is die verwaarloosbaar op het geheel (dat is dus het geval voor bepaalde leeftijdscategorieën).
Maar laten we hopen dat we niet alles in risk-benefit analyses gaan proppen, want dan wordt het saai zeg. Ik neem bewust wel eens risico’s die negatief uit die analyse zouden komen, ik denk jij ook. Ik denk wij allemaal :) En dat heeft niets met het ontkennen van zo’n analyse te maken overigens..

Dus “zwaar positief”, ja, klopt: gemiddeld gezien. Geldt dit voor IEDEREEN? Nee, zeker niet. Althans dus niet zwaar positief. Dat ie positief uit pakt klopt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Thy... schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:05:
Het nare van bovenstaand nieuwsartikel is dat het feitelijk klopt: ze is overleden na haar vaccinatie. Net als dat ze is overleden na het eten van haar ontbijt en na het drinken van een kopje koffie. Alleen iedereen zal het lezen als 'overleden door haar vaccinatie'. Wat dat betreft is de journalistiek hier weer ver te zoeken en draait het alleen maar om de clicks.
Iedereen sterft na vaccinatie. Behalve de ongevaccineerden :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:15:
Eigenlijk zou net als bij roken 'Vaccineren is dodelijk' op die doosjes moeten staan... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:33
alexbl69 schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:15:
[...]

Dat weet je helemaal niet, want de effecten op lange termijn zijn volstrekt onbekend, misschien kan je na vaccinatie wel helemaal niet meer sterven van ouderdom. :+ Ben je lekker mee...

Had eerlijk gezegd wel verwacht dat de media wel een beetje klaar zou zijn met dit soort zinloze verdeeldheid en angst zaaien met het publiceren van zulke artikelen. Hetzij met een flinke disclaimer er aan vast.

Blijkbaar zit "onze" media nog steeds te wachten op de Italiaanse taferelen uit Bergamo zodat ze nog meer tranentrekkers de wereld in kunnen helpen. ;(

[ Voor 33% gewijzigd door TIGER1125 op 26-12-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
TIGER1125 schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:18:
[...]

Dat weet je helemaal niet, want de effecten op lange termijn zijn volstrekt onbekend, misschien kan je na vaccinatie wel helemaal niet meer sterven van ouderdom. :+ Ben je lekker mee...
Dat stond nog toentertijd toch in de resultaten van het Jansen vaccin? Beschermd 100% tegen overlijden? :+

On topic snap ik ook niet zo goed waarom hier de aandacht op ligt. Vaccinatie zou nu toch objectief gebracht als veilig in de media moeten komen, al die wappies, vaccin weigeraars etc een podium geven helpt dan niet zeg maar. Omgekeerd geeft het bij mijn ook geen extra begrip, zoals dat filmpje een tijdje terug van die man aan het zuurstof die nog altijd geen spijt had niet gevaccineerd te zijn 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
remzor schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:33:
[...]

Haha, daar gaan we weer, de risk-benefit. Ik twijfelde nog om hem te benoemen aangezien ik wist dat Tweakers zoals jij er mee zouden komen. Daar ging het punt namelijk helemaal niet om. Dat heeft niks met het ‘inzoomen’ en de n=1 journalistiek te maken. Blijkt toch moeilijk te zijn, o.a. voor jou. Is er een risk-benefit? Dan lekker n=1’en met allerlei onzinnige nieuws items. Fijn man, als ze dat doortrekken in alles en op die manier al het nieuws brengen. Hoog niveau _/-\o_

Bovendien heb ik eerder al eens betoogd dat er meer is in het leven dan risk-benefit analyses en dat die risk benefit ook niet meer zo spannend is als het gaat over 0.0001% risk vs 0.0002% risk. In theorie, en ook de praktijk, is er dan een risk-benefit, echter is die verwaarloosbaar op het geheel (dat is dus het geval voor bepaalde leeftijdscategorieën).
Maar laten we hopen dat we niet alles in risk-benefit analyses gaan proppen, want dan wordt het saai zeg. Ik neem bewust wel eens risico’s die negatief uit die analyse zouden komen, ik denk jij ook. Ik denk wij allemaal :) En dat heeft niets met het ontkennen van zo’n analyse te maken overigens..

Dus “zwaar positief”, ja, klopt: gemiddeld gezien. Geldt dit voor IEDEREEN? Nee, zeker niet. Althans dus niet zwaar positief. Dat ie positief uit pakt klopt.
Volgens mij heb je het concept benefit-risk nog steeds niet begrepen. Het is namelijk altijd op groepsniveau omdat we op individueel niveau nog steeds niet kunnen voorspellen of iemand baat gaat hebben bij behandeling. Met als uitzondering een paar hele specifieke ziektes. Dus nee, een positieve benefit-risk is per definitie niet voor iedereen positief, want het kan dus zijn dat je wel de risk hebt, maar niet de benefit. Maar dat weet je dus niet vantevoren.

Blijft gewoon staan dat je qua kansberekening de beste beslissing maakt om te vaccineren. En gezien de aantallen "gezonde" mensen die ofwel in het ziekenhuis komen of blijvende klachten houden na besmetting, is de rationele afweging heel simpel. Ook omdat het halen van een prik een hele simpele handeling is die weinig tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
remzor schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:47:
Jawel, het was een bestaand persoon en hij was inderdaad overleden maar had zwaar onderliggend lijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
*knip*
Dergelijke stemmingmakerij tweets zonder enige onderbouwing of op zijn minst dubieus voegen niets toe.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 26-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
Kerstige uitstroom.

8)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Niet-essentiële winkels op 3 januari weer open ligt voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:17:
Niet-essentiële winkels op 3 januari weer open ligt voor de hand.
Hoop doet leven.
Realiteit doet verdriet.

Durf te dromen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Als deze daling de komende dagen doorzet verwacht ik steeds meer druk om in ieder geval de laatste verzwaring (deels) terug te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:21:
[...]

Als deze daling de komende dagen doorzet verwacht ik steeds meer druk om in ieder geval de laatste verzwaring (deels) terug te draaien.
Diezelfde druk die ervoor zorgde dat in de lentes van 2020 en 2021 de terrassen weer opengingen?

Voor 1 maart wordt er helemaal niets teruggedraaid. Ik voorzie eerder een extra verzwaring met een avondklok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Waarom winkels eerder open? Waarom niet gewoon aanhouden tot 14 januari? Economisch belang is natuurlijk ook belangrijk, maar laat de zorg nu eerst maar eens meer op peil komen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:25:
[...]

Diezelfde druk die ervoor zorgde dat in de lentes van 2020 en 2021 de terrassen weer opengingen?
De terrassen zijn zowel in 2020 (vanaf 1 juni) als 2021 (vanaf 28 april) in de lente open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33
[...]

Voor 1 maart wordt er helemaal niets teruggedraaid. Ik voorzie eerder een extra verzwaring met een avondklok.
Hoe kan je dit tikken? Nu al enkele dagen daling en omnicron heeft nog geen negatief effect. Dik 2 maanden in lockdown gaat niemand meer accepteren zonder andere cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
IJzerlijm schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:30:
De terrassen zijn zowel in 2020 (vanaf 1 juni) als 2021 (vanaf 28 april) in de lente open geweest.
1 juni is zomer, alleen niet voor astrologen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Agent47 schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:26:
Waarom winkels eerder open? Waarom niet gewoon aanhouden tot 14 januari? Economisch belang is natuurlijk ook belangrijk, maar laat de zorg nu eerst maar eens meer op peil komen?
Waarom open op 14 januari? Beter 3 weken verlengen om de zorg eens meer op peil te laten komen.

Onze overheid denkt niet logisch en is erg gecharmeerd van de makkelijkste methode die ze kunnen bedenken: alles dicht. Het OMT denkt enkel in doembeelden en adviseert altijd om te verzwaren.

Zou het graag anders zien, maar na 20 maanden is dit wat het is ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Avondklok, met deze cijfers? ;)

Merk om me heen dat mensen steeds laconieker worden, 'hoop' voor Mark en Hugo dat er alsnog een forse Omikron piek komt want anders krijgen ze een volgende lockdown er nooit meer door.

De economische schade van het sluiten van niet-essentiële winkels weegt niet op tegen de minimale reductie op de R, zeker nu het erop lijkt dat Van Dissel deze keer de plank flink heeft misgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:30:
[...]

Wie heeft er precies gezegd dat de terrassen helemaal niet open zijn geweest?

Beide keren was de druk om te openen vanuit de maatschappij al wekenlang torenhoog. Iedereen zag dat ze allang open konden. Behalve onze overheid en ons OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:02
Er worden amper mensen besmet in winkels. Daarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Drardollan volgende keer een /s erbij?
Dacht dat je het echt meende van die avondklok... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Deezers schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:30:
[...]

Hoe kan je dit tikken? Nu al enkele dagen daling en omnicron heeft nog geen negatief effect. Dik 2 maanden in lockdown gaat niemand meer accepteren zonder andere cijfers.
Je doelt op dezelfde groep die de verzwaringen van november en de verzwaringen van december ook niet ging accepteren?

Het overgrote deel van Nederland accepteert alles klakkeloos. Lockdowns, boosters, QR codes, etc. Elke keer wordt er van alles geroepen, maar puntje bij paaltje wordt alles moeiteloos geaccepteerd.

(Let op, ik weerspiegel hierboven niet wat ik er zelf van vind. Ik stel enkel vast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:35:
@Drardollan volgende keer een /s erbij?
Dacht dat je het echt meende van die avondklok... :)
Ik ben bloedserieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je schreef het woord “gewoon” in je post, maar dat kan vast niet zijn wat je bedoelde, toch?

Winkels zijn gewoonlijk niet dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:34:
[...]

Ook niet op buitenevenementen of in restaurants. Toch worden die elke keer direct dichtgesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stylezzz schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:34:
[...]

Niemand weet hoeveel besmettingen uit de 75% 'onbekend' in winkels plaatsvinden. Tenzij de overheid stiekem de AIVD data van pintransacties, parkeren en OV check outs aan besmettingen laat koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:32:
[...]

Avondklok, met deze cijfers? ;)
Besmettingen zitten al dagen op een plateau van 12k. Er zijn tijden geweest dat we bij 500 besmettingen per dag al zware maatregelen namen. Sowieso is het een raadsel naar welke cijfers er gekeken wordt.
Merk om me heen dat mensen steeds laconieker worden, 'hoop' voor Mark en Hugo dat er alsnog een forse Omikron piek komt want anders krijgen ze een volgende lockdown er nooit meer door.
Dat heb ik de vorige en deze lockdowns ook gehoord. Hoop bla bla, uiteindelijk volgt iedereen volgzaam de regels op. Kan ook weinig anders, er is geen winkel of horeca gelegenheid die het risico gaat lopen om buiten de lijnen te kleuren.
De economische schade van het sluiten van niet-essentiële winkels weegt niet op tegen de minimale reductie op de R, zeker nu het erop lijkt dat Van Dissel deze keer de plank flink heeft misgeslagen.
Welke economische schade? Economie draait als een tierelier en de ondernemers hebben noodgedwongen weer allerlei alternatieve verkoopmethodes aangeslingerd waar ze prima geld mee verdienen. De horeca klaagde eerst dat ze dicht moesten, en vrijdag hoorde ik ze klagen dat ze door hun voorraden heen waren. Spreekwoord was goed past bij die branche: de soep wordt niet zo heet gegeten als zij word opgediend.

Van Dissel en het OMT hebben de plank niet misgeslagen, die brengen advies uit op basis van feiten en voorspellingen. In geval van Omikron tasten zij ook gewoon deels in het duister, en dan krijg je logischerwijs een negatiever advies dan je wil. Daar kunnen ze weinig aan doen, het is niet de taak van het OMT om maar wat te gokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 26-12-2021 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:35:
Het overgrote deel van Nederland accepteert alles klakkeloos. Lockdowns, boosters, QR codes, etc. Elke keer wordt er van alles geroepen, maar puntje bij paaltje wordt alles moeiteloos geaccepteerd.
Het overgrote deel van Nederland haalt z'n booster en gaat daarna een pintje pakken in Antwerpen, naar de Kerstmarkt in Düsseldorf of skiën in Oostenrijk. Met 10-20 man met een thermoskan gluhwein in het bos was gisteren ook erg populair.

Men leert leven met met virus en onze wispelturige overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:42:
[...]

Het overgrote deel van Nederland haalt z'n booster en gaat daarna een pintje pakken in Antwerpen, naar de Kerstmarkt in Düsseldorf of skiën in Oostenrijk. Met 10-20 man met een thermoskan gluhwein in het bos was ook erg populair.

Onderbouw dat eens met cijfers? Hoeveel procent van Nederland hebben we het dan over?

Qua boosters zou ik nog niet teveel op de banken gaan. We zijn nu aanbeland bij de groep 45- en wat ik lees en om mij heen hoor is deze groep helemaal niet zo happig op de boosters. Ik verwacht zelf dat er heel veel mensen eerst maar eens gaat afwachten wat er na 14 januari op de rol staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
Jullie hebben beiden gelijk. De meerderheid is niet in verzet, maar geeft wel z’n eigen invulling aan de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:45:
[...]

Onderbouw dat eens met cijfers? Hoeveel procent van Nederland hebben we het dan over?

Qua boosters zou ik nog niet teveel op de banken gaan. We zijn nu aanbeland bij de groep 45- en wat ik lees en om mij heen hoor is deze groep helemaal niet zo happig op de boosters. Ik verwacht zelf dat er heel veel mensen eerst maar eens gaat afwachten wat er na 14 januari op de rol staat.
Die laatste zin is op mij van toepassing ja. En hoelang de Coronapas er überhaupt nog blijft.. kom je ooit nog de horeca/bioscoop in zonder check in 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:45:
Jullie hebben beiden gelijk. De meerderheid is niet in verzet, maar geeft wel z’n eigen invulling aan de regels.
Klopt, dat zie ik ook om mij heen. Men heeft grotendeels lak aan de regels waar de overheid geen keiharde macht over heeft. Denk vooral aan thuisbezoek, de straat staat hier al 2 dagen barstensvol met onbekende auto’s.

Naar de winkel en bioscoop doen de meesten niet, dat kan simpelweg niet omdat het geforceerd dicht is. Wat mensen zullen naar het buitenland gaan, maar voor veel mensen is dit simpelweg te ver rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Een voordeel voor de Staat is dat de steunprogramma's weer afgebouwd kunnen worden. Nu hangt ondernemend Nederland aan het infuus en dat kost miljoenen. Die twee weekjes extra zijn best prijzig.

De lockdown verlengen na 14 januari zullen ze een moeilijk verhaal krijgen wat ze moeten verkopen. De 2G wetgeving zal mogelijk weer de ijskast in moeten, want ik zie niet hoe ze daar animo voor willen creëren. Enige wat ze kunnen proberen is het land te gijzelen in de lockdown tot hun eisen ingewilligd worden.
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:32:
Ik las gisteren een interview met burgemeester Bruls. Geen idee wat hij gerookt had voor dat interview, maar dat was sterk spul. ;) Bruls betoogde dat als men echt ontevreden was over het beleid we allang een revolutie hadden gehad. De revolutie is niet het gevaar, dat is apathie en dat ziet iemand als Bruls verkeerd. Er zijn genoeg kerstfeestjes gaande ondanks de waarschuwingen van Rutte en De Jonge.
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:42:
Dat heb ik de vorige en deze lockdowns ook gehoord. Hoop bla bla, uiteindelijk volgt iedereen volgzaam de regels op.
Heb jij geen kerstfeestjes? :P Ik krijg niet bepaald de indruk dat men zich nog aan dat voorschrift voor het aantal gasten houdt.
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:35:
Dat is een beetje dezelfde redenatie die burgemeester Bruls losliet in een interview op eerste kerstdag. Als hij en het kabinet niet door een menigte uit hun kantoortje worden gesleurd is er geen onvrede. Dat is te simpel gedacht, Nederlanders gaan zelden de barricades op. Wat je meer ziet is dat mensen de regels buigen of de olifantenpaadjes nemen. Zie het succes van de Amigo's app bijvoorbeeld, als er geen horeca is ga je naar een huisfeestje. Of al die mensen die naar Duitsland of België trekken om te winkelen of hun haar te laten knippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:42:
[...]Het overgrote deel van Nederland haalt z'n booster en gaat daarna een pintje pakken in Antwerpen, naar de Kerstmarkt in Düsseldorf of skiën in Oostenrijk. Met 10-20 man met een thermoskan gluhwein in het bos was gisteren ook erg populair.

Het overgrote deel van Nederland heeft z'n booster nog niet eens in kunnen plannen. En als een groot deel de Kerstmarkt in Düsseldorf zou bezoeken had de A12 hier bomvol gestaan. Volgens mij is een groot deel nogal terughoudend met het bezoeken van kerstmarkten in Duitsland. Overigens is daar op veel markten 2G + mondkapjes verplicht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:02
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:37:
[...]

Ook niet op buitenevenementen of in restaurants. Toch worden die elke keer direct dichtgesmeten.
Puur paniekvoetbal. Niemand kan exact zeggen hoeveel besmettingen er daar uit voortkomen.... daarom, alles dicht discussie ten einde en zie daar de cijfers worden beter. Zo kunnen ze nog zeggen ook dat winkels dicht echt een verschil maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Deezers schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:47:
[...]

Die laatste zin is op mij van toepassing ja. En hoelang de Coronapas er überhaupt nog blijft.. kom je ooit nog de horeca/bioscoop in zonder check in 2022?
Van de week hele discussie over gehad hier. Ik sta er ook zo in, maak het eerst maar eens helder. Mij gaat het niet om de QR code of dat een booster niet zou werken, het is puur eigen belang. Elke keer faalt onze overheid qua beleid. Als over 9 maanden prik 4 erin moet dan zitten we wéér in de ellende. Hoe langer ik prik 3 uitstel, hoe meer profijt ik er van zal hebben waarschijnlijk.

In dit topic zitten een aantal mensen die ervan overtuigd zijn dat iedereen die zijn prikken gehad heeft niet kan wachten tot ze naar de booster kunnen.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, mogelijk zit ik er helemaal naast. Maar dat zal de komende 3 weken wel blijken uit de booster cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:42:
Van Dissel en het OMT hebben de plank niet misgeslagen, die brengen advies uit op basis van feiten en voorspellingen. In geval van Omikron tasten zij ook gewoon deels in het duister, en dan krijg je logischerwijs een negatiever advies dan je wil. Daar kunnen ze weinig aan doen, het is niet de taak van het OMT om maar wat te gokken.
Als de voorspellingen/modellen zodanig zijn dat ze zelfs een week vooruit niet eens een realistisch beeld weergeven slaan ze dus mijns inziens de plank mis.

En over dat negatievere advies, deze nog op het netvlies?: https://nos.nl/l/2367971

Twee weken geleden bleek ook het Britse RIVM vooral de negatieve scenario's uit te werken, omdat de politiek daar nu eenmaal naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:51:
[...]

Puur paniekvoetbal. Niemand kan exact zeggen hoeveel besmettingen er daar uit voortkomen.... daarom, alles dicht discussie ten einde en zie daar de cijfers worden beter. Zo kunnen ze nog zeggen ook dat winkels dicht echt een verschil maakt ;)
Heb het al eerder benoemd als fop-maatregelen. Voetbalstadions, buiten, moeten dicht en theater/bioscoop mocht binnen lekker doorgaan.

Allemaal paniekvoetbal dankzij falend beleid en visie. Net als het dichtgooien van PO, dat is lekker makkelijk. De gevolgen boeit helemaal niemand wat in Den Haag. Tegen de tijd dat de huidige generatie van het PO oud genoeg is om zich te roeren zijn de heren in Den Haag allang vertrokken naar comfortabele en goed betaalde posities uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Yaksa schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:50:
Het overgrote deel van Nederland heeft z'n booster nog niet eens in kunnen plannen.
Je kunt met 2G in België en Duitsland overal terecht, die booster heeft voor gezonde 50 minners weinig toegevoegde waarde tenzij je naar Oostenrijk gaat om te doen.

Zonder QR-code verwacht ik inderdaad weinig animo onder jongeren, studentenfeestjes zijn bij mijn oudste dochter alweer in opkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Waren we in vergelijking met dat model ook niet een week eerder begonnen met deze lockdown en is die conclusie daardoor niet helemaal te trekken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:52:
[...]

Als de voorspellingen/modellen zodanig zijn dat ze zelfs een week vooruit niet eens een realistisch beeld weergeven slaan ze dus mijns inziens de plank mis.

En over dat negatievere advies, deze nog op het netvlies?: https://nos.nl/l/2367971

Twee weken geleden bleek ook het Britse RIVM vooral de negatieve scenario's uit te werken, omdat de politiek daar nu eenmaal naar vroeg.
Vind het vrij logisch dat er gekeken wordt naar de negatieve scenario’s, dat is het slechtste van waaruit uitgegaan moet worden. Dat lijkt mij bij uitstek een taak voor het OMT.

Het is aan de politiek om vervolgens beleid te maken (op basis van een visie) wat alle aspecten meeneemt.

Helaas zitten er bij ons in de politiek mensen die klakkeloos alles van het OMT overnemen (adviezen worden vrijwel altijd 1 op 1 gevolgd). Precies wat je niet zou moeten doen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik denk dat de animo onder 50- nog weleens groter kan zijn. Ene na het andere land eist een booster anders geen toegang zonder testen. Frankrijk en Duitsland zitten bij die landen. En laten nu veel Nederlanders naar Frankrijk gaan.En vanaf januari wordt het daar 2G dus de booster heb je nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:55:
Net als het dichtgooien van PO, dat is lekker makkelijk. De gevolgen boeit helemaal niemand wat in Den Haag.
PO dicht is juist de maatregel is die men veel eerder had moeten nemen. Begin december was dat de primaire aanjager van Delta, niet buiten sporten of de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:57

codex

Geen OpenAI agent :)

hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:55:
[...]

Je kunt met 2G in België en Duitsland overal terecht, die booster heeft voor gezonde 50 minners weinig toegevoegde waarde tenzij je naar Oostenrijk gaat om te doen.

Zonder QR-code verwacht ik inderdaad weinig animo onder jongeren, studentenfeestjes zijn bij mijn oudste dochter alweer in opkomst.
Bij mijn dochter ook, we gingen even bij haar langs in het studentenhuis een week terug. Allemaal gevaccineerd en allemaal sneltest vooraf aan het feestje. Donderdag kregen we te horen dat de 7 mensen die er wonen/waren er 5 positief getest zijn. We knepen hem wel even voor Kerst, maar wij zijn negatief. Mijn dochter is ook negatief, net weer getest. Laatst hoorde ik een bericht dat allergieën de kans op corona verlagen, zij heeft er nogal wat dus misschien is dat haar geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:49:
Heb jij geen kerstfeestjes? :P Ik krijg niet bepaald de indruk dat men zich nog aan dat voorschrift voor het aantal gasten houdt.
Wellicht dat de ouderen het strict opvolgen, maar zoals ik eerder zei. Alle niet keiharde regels worden door mensen zelf ingevuld, maar de horeca of bioscoop wordt gewoon klakkeloos geaccepteerd.

Als men het er niet mee eens zou zijn dan zouden we massaal in Den Haag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:00:
Mensen vinden de horeca, cultuur en bioscoop gewoon niet belangrijk genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:58:
[...]

PO dicht is juist de maatregel is die men veel eerder had moeten nemen. Begin december was dat de primaire aanjager van Delta, niet buiten sporten of de bouwmarkt.
Als je niets om onze meest kwetsbare groep geeft, dan kan je zo denken. Er bestaat meer in de wereld dan Corona, de schade die onze kinderen oplopen gaan ze nog vele jaren ‘plezier’ van hebben. Over 5 jaar is Corona vergeten en zitten we fijn nog met vele gesloopte kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:02:
[...]

Mensen vinden de horeca, cultuur en bioscoop gewoon niet belangrijk genoeg...
Mensen vinden niets belangrijk genoeg, getuige de volgzame houding van het overgrote deel van NL. Noem eens 1 ding waartegen NL in opstand is gekomen de afgelopen 20 maanden? En dan geen voorbeeld van heel ondeugend 5 bezoekers hebben als het advies 4 bezoekers is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:02:
Als je niets om onze meest kwetsbare groep geeft, dan kan je zo denken.
Ik heb er zelf eentje in deze leeftijd, weet hoe slecht thuisonderwijs uitpakt.

Bedoel vooral dat hele sectoren met een relatief kleine bijdrage sluiten terwijl je de primaire bron ongemoeid laat weinig zin heeft.

Dan bereik je vooral scepsis en gaan mensen de randen opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:03
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:02:
[...]

Als je niets om onze meest kwetsbare groep geeft, dan kan je zo denken. Er bestaat meer in de wereld dan Corona, de schade die onze kinderen oplopen gaan ze nog vele jaren ‘plezier’ van hebben. Over 5 jaar is Corona vergeten en zitten we fijn nog met vele gesloopte kinderen.
Ik denk dat beter bron- en contactonderzoek en consistent veel kindvriendelijk testen op de basisschool echt veel besmettingen onder de oudere leeftijdsgroepen had kunnen voorkomen. Zoals men in Denemarken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:04:
[...]

Ik heb er zelf eentje in deze leeftijd, weet hoe slecht thuisonderwijs uitpakt.
Het onderwijs is nog 1 van de minste problemen.
Bedoel vooral dat hele sectoren met een relatief kleine bijdrage sluiten terwijl je de primaire bron ongemoeid laat weinig zin heeft.

Dan bereik je vooral scepsis en gaan mensen de randen opzoeken.
Er zijn legio mogelijkheden geweest om het PO veiliger te maken. Daar is werkelijk niets mee gedaan. Het enige wat gedaan wordt is klakkeloos dichtsmijten en de ellende van de kinderen wordt gewoon om gelachen door de hoge heren.

Er zit heel veel nuance tussen open en dicht. Er is werkelijk niets, maar dan ook niets, gedaan om daar iets mee te doen. Hooguit een of andere natte wind over 2 keer per week testen om vervolgens geen testen naar de scholen te sturen…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die Twitter luser is alleen niet slim genoeg om te begrijpen dat de grafiekjes niet bij de huidige maatregelen hoorden :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:57:
Vind het vrij logisch dat er gekeken wordt naar de negatieve scenario’s, dat is het slechtste van waaruit uitgegaan moet worden.
Dat zijn verschillende dingen. Natuurlijk mag je negatieve scenario's ook benoemen, maar je kunt niet zomaar de optimistische scenario's weglaten. Wat dus wel gebeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:03:
Noem eens 1 ding waartegen NL in opstand is gekomen de afgelopen 20 maanden?
Dat hele idee van 'opstand' is imo achterhaald, wat bereik je ermee? Wie wil er geassocieerd worden met de wappies op het Malieveld?

Zie veel vooral onverschilligheid en adaptatie: een avondklokboete van 95 euro voor lief nemen als dat de prijs is van een leuke avond, vergelijkbaar met gewoon 120/130 rijden en af en toe extra 'belasting' naar Leeuwarden overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:00:
Nederland is niet zo'n protest land, niet zoals bijvoorbeeld Frankrijk is. Als je hier een demonstratie organiseert en je krijgt 20.000 deelnemers dan doe je het heel goed. Wat je meer ziet is dat mensen denken van "het zal wel". Ze protesteren niet op het Malieveld, ze lopen er domweg de kantjes vanaf.
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:58:
Ik denk dat de animo onder 50- nog weleens groter kan zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfXZFNbBTprSUhJXuDk4-4cazPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INUxn5wRcVfRbq04Wy3P7E3c.png?f=user_large

De meest recente peiling over boosters. De hoge bereidheid komt voornamelijk door ouderen (50-plussers) en daaronder ligt het best wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
handoff schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat beter bron- en contactonderzoek en consistent veel kindvriendelijk testen op de basisschool echt veel besmettingen onder de oudere leeftijdsgroepen had kunnen voorkomen. Zoals men in Denemarken doet.
De natte wind van PO 2 maal per week testen is toch een lachtertje? Er zijn amper tot geen testen verstuurd naar de scholen, weken na dit advies was er nog amper een test beschikbaar. Om je een beeld te geven, onze kinderen hebben 2 testen ontvangen sinds dat advies is ingesteld weken ervoor.

Maar er zijn veel meer opties. Denk aan klassen halveren (simpel en doeltreffend), zorgen voor testen, na 20 maanden de ventilatie eens op orde hebben (kinderen zaten te blauwbekken in de klas!) of iets simpels als CO2 meters in elke klas die de luchtkwaliteit meten.

Er is helemaal, maar dan ook helemaal, niets gedaan om voor het PO ook maar iets van een oplossing te zoeken. We laten deze kwetsbare groep gewoon verrotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:07:
Die Twitter luser is alleen niet slim genoeg om te begrijpen dat de grafiekjes niet bij de huidige maatregelen hoorden :+
Waarom moet je hem nou weer loser noemen? Voel je jezelf te goed voor hem?

Ik vind het wel weer lekker makkelijk, omdat het daadwerkelijke scenario niet is doorgerekend kan het omt zich nu weer verschuilen dat de modellen wel kloppen. Het lijkt er echter wel op dat die erger doemscenario's niet uit gaan komen, net als destijds bij de Britse variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:07:
[...]

Dat zijn verschillende dingen. Natuurlijk mag je negatieve scenario's ook benoemen, maar je kunt niet zomaar de optimistische scenario's weglaten. Wat dus wel gebeurt.
Ik heb niet het idee dat het OMT dat doet. Volgens mij zijn die vanaf dag 1 zeer realistisch geweest met hun voorspellingen, verwachtingen en adviezen.

Wat niet zegt dat ze er niet naast hebben gezeten op zijn tijd, zonder keiharde feiten is het allemaal koffiedik kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:09:
[...]

Waarom moet je hem nou weer loser noemen? Voel je jezelf te goed voor hem?

Ik vind het wel weer lekker makkelijk, omdat het daadwerkelijke scenario niet is doorgerekend kan het omt zich nu weer verschuilen dat de modellen wel kloppen. Het lijkt er echter wel op dat die erger doemscenario's niet uit gaan komen, net als destijds bij de Britse variant.
Als je idiote dingen gaat roepen als ‘dr. Doom van dissel’ vanwege een cijfertjes prognose die niet uit komt (omdat de grafieken waar je commentaar op hebt uitgaan van een lockdown die morgen pas begint) kun je maar beter zorgen dat jouw cijfertjes wel kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 26-12-2021 15:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:09:
[...]

Nederland is niet zo'n protest land, niet zoals bijvoorbeeld Frankrijk is. Als je hier een demonstratie organiseert en je krijgt 20.000 deelnemers dan doe je het heel goed. Wat je meer ziet is dat mensen denken van "het zal wel". Ze protesteren niet op het Malieveld, ze lopen er domweg de kantjes vanaf.
Helaas.

De protesten die er zijn, daar wil je niet bij in de buurt komen. Ik wil best in actie komen bijvoorbeeld, maar ik ga niet bij een stel neo-nazi’s met prinsenvlaggen of doorgeslagen wappies in een kikkerpak lopen.
[...]

[Afbeelding]

De meest recente peiling over boosters. De hoge bereidheid komt voornamelijk door ouderen (50-plussers) en daaronder ligt het best wel lager.
De komende weken zal blijken hoe het werkelijk is, maar dit is wat ik ook regelmatig hoor en in de kranten lees. 50- heeft allemaal niet zo’n haast.

Sowieso moet je je afvragen of je wel tijd en moeite wil steken in 50- die al geprikt is. Volgens mij is er veel meer winst te halen in de niet gevaccineerde groep én o.a. Afrika.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:09:
Om je een beeld te geven, onze kinderen hebben 2 testen ontvangen sinds dat advies is ingesteld weken ervoor.
Apart, wij hebben op zowel PO als VO veel testen meegekregen. Ruim voldoende om 2x per week te testen, we hebben hier nog steeds een hele stapel liggen.

Pagina: 1 ... 99 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.