Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.255 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:15
In Zuid-Afrika daalt inmiddels ook de ziekenhuisbezetting:
Zo wordt het toch nog een vrolijk kerstfeest! :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:45:
[Embed]Zo wordt het toch nog een vrolijk kerstfeest! :)
Laten we het eerst maar afwachten. Niet te vroeg juichen ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Agent47 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:47:
Laten we het eerst maar afwachten. Niet te vroeg juichen ;)
Klopt, maar exponentieel groeien doet het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Wat is de situatie nu met coronamaatregelen in ZA?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:49:
[...]

Wat is de situatie nu met coronamaatregelen in ZA?
Volgens mij wel mondkapjes en afstand, alles wel open dacht ik te menen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:48
Het is natuurlijk wel lekker kort door de bocht om dit te posten. Net of 1 dag het verschil maakt.

Gisteren:

Over 2 dagen gezien dus nog steeds een + van bijna 200. Dat is niet wat je noemt dalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 24-12-2021 13:51 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:48:
[...]

Klopt, maar exponentieel groeien doet het in ieder geval niet.
Daar kan je helemaal niets over zeggen op basis van 1 of 2 dagen.

Laatste paar dagen.

19-12 -17
20-12 +36
21-12 +484
22-12 +593
23-12 +301
24-12 -122

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:54:
[...]

Daar kan je helemaal niets over zeggen op basis van 1 of 2 dagen.

Laatste paar dagen.

19-12 -17
20-12 +36
21-12 +484
22-12 +593
23-12 +301
24-12 -122
Dat verloop komt toch precies overeen met de omikron-piek die ze een aantal dagen geleden hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:55:
[...]

Dat verloop komt toch precies overeen met de omikron-piek die ze een aantal dagen geleden hebben gehad?
Zo ongeveer. En dat maakt de komende dagen dus extra spannend. Blijft dit zo of gaan de ziekenhuizen uit de band springen.

Op dit moment kan je er nog helemaal niets van zeggen. Al zijn de eerste signalen gelukkig positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:00
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:38:
[...]

Dat zal dan wel vanuit mensen zelf moeten komen en niet opgelegd worden door een overheid. En eigenlijk zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Het komt vanuit de mens die reageert op zijn (veranderende) leefomgeving. Altijd al zo geweest ook toen er nog geen overheid* was.

*Een overheid is in principe ook maar een hele hoop mensen. Iedereen heeft wel iemand in de familie die een stukje van de overheid is denk ik.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drardollan
Hier gaat het in ieder geval nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:49
Wozmro schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:59:
[...]

Iedereen heeft wel iemand in de familie die een stukje van de overheid is denk ik.
vallen daar ook mensen onder met een bijstandsuitkering?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 15:17
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:24:
[...]

Klopt... En je bent als jonge 20-er wel heel erg zelfdestructief als je tijdens nieuwjaar alleen gaat wegkwijnen.
Nou, dank je... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:38:
[...]

Nee hoor. Precies dezelfde situatie als bij Pfizer/Moderna. Wat ook logisch is, het vaccin is dan wel anders maar ons immuunsysteem behandeld alles hetzelfde.
Ik had begrepen dat AZ echt 0 effectief is zonder booster en P/M nog een beetje (20-30% van de oorspronkelijke bescherming). Heb ik gelezen in de krant maar het artikel heb ik zo gauw niet meer.

Ik denk dat er toch wel verschil zit in de technieken per vaccin. Sommigen richten zich puur op de spikes, anderen op het hele virus. Maargoed misschien zie ik dat niet goed. Zolang het maar werkt.
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:38:
Zolang we een heel continent (Afrika) laten stikken lossen we niets op. Er zullen elke keer nieuwe varianten opduiken en met wat pech een die veel vervelender is dan alles wat we gezien hebben. Onze prioriteit zou moeten liggen in een veel hogere vaccinatiegraad wereldwijd en niet zoals het arrogante Israël doet al bezig zijn met de 4e prik.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Nouja in die zin dat ik niet vind dat we moeten stoppen met boosteren. Maar wel dat we de vaccins zo snel mogelijk overal in licentie moeten laten produceren voor armere landen en die gewoon weggeven. De kosten moeten gewoon geen bezwaar zijn, Pfizer en Moderna hebben hun kosten allang al terugverdiend. Is er uberhaupt nog een produktieprobleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Echt nette instroom weer, blijft dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:15:
[...]

Ik had begrepen dat AZ echt 0 effectief is zonder booster en P/M nog een beetje (20-30% van de oorspronkelijke bescherming). Heb ik gelezen in de krant maar het artikel heb ik zo gauw niet meer.
Het beschermt zover bekend nog steeds goed tegen ernstig ziek worden (ziekenhuisopname of erger). Met booster wordt het in het algemeen gewoon beter, iets wat we ook van andere vaccins (DKTP/BMR) kennen.
Ik denk dat er toch wel verschil zit in de technieken per vaccin. Sommigen richten zich puur op de spikes, anderen op het hele virus. Maargoed misschien zie ik dat niet goed. Zolang het maar werkt.
De een maakt spikes aan en de ander brengt de spikes mee. Althans, dat is wat ik eruit begrepen heb.

Maar inderdaad, als het maar werkt.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Nouja in die zin dat ik niet vind dat we moeten stoppen met boosteren. Maar wel dat we de vaccins zo snel mogelijk overal in licentie moeten laten produceren voor armere landen en die gewoon weggeven. De kosten moeten gewoon geen bezwaar zijn, Pfizer en Moderna hebben hun kosten allang al terugverdiend. Is er uberhaupt nog een produktieprobleem?
Boosteren is niet erg, maar we zouden daar wel gematigder in kunnen zijn. Ik denk dan aan enkel 60+ en 12-60 in de risicogroepen. En niet bij voorbaat zoals Israël al zo ongeveer starten met prik 4.

Het zou goed zijn als ze lokaal kunnen produceren. Wat ik begreep hebben de fabrikanten daar ook geen moeite mee, ze willen wel geld verdienen maar niet aan de derdewereld landen. Lijkt mij een prima uitgangspunt.

Productieprobleem weet ik niet, heel lang niets van gehoord. Maar denk dat het wel meevalt, er is de afgelopen 12 maanden natuurlijk voortdurend geproduceerd en de capaciteit is al begin 2021 flink opgeschroefd. Voor Pfizer/Moderna is vooral het transport naar en opslag van een probleem als je kijkt naar de derde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:16:
Echt nette instroom weer, blijft dalen.
Erg prettig idee. We zitten alweer bijna onder de 100 zie ik nu. Dat is toch wel een psychologische grens. Hopelijk kunnen we daar snel doorheen, met de huidige uitstroom is het half januari dan een heel stuk gezellig in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GekkePrutser schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:19:
[...]

Nee hoor. Maar 1-2 jaar.

De pandemieen voor 1890 kan je sowieso niet meetellen want toen was de maatschappij zo anders dat het niet meer te vergelijken is. Gezondheidszorg zonder enige kennis, vrijwel nul internationaal reizen waardoor ziektes zich veel langzamer over de wereld verspreidden.
Er bestaat alleen influenza? We hebben nog wel wat meer pandemieën gehad.

En tegenover het reizen staat dat door de hogere transmissie ook meer kans op mutaties is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:41:
[...]
Blindelings vaccins doneren aan "Afrika" zonder een duidelijk plan om ze te zetten schiet je ook niets mee op, zo lang die landen daar geen vaccins willen zetten, loop je gewoon vast.
De landen willen ze wel zetten, maar in Afrika heb je wat grotere uitdagingen voor uitrol, logistiek en voorlichting etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:15:
[...]

Via het covax programma zouden er dit jaar 2 miljard doses gedoneerd moeten worden, maar dat is veel lager uitgevallen omdat de landen die hebben beloofd te doneren nog maar iets van 10% hebben opgestuurd, terwijl de rest een beetje staat te verlopen.

Verder was die 2e golf in India nogal verwoestend, en daar zit een van de grootste producenten van vaccins, dus die zijn nog steeds de rommel aan het opruimen denk ik.

En pfizer heeft inderdaad de licentie op het vaccin gratis gemaakt via de patenten poel van de VN. sorry, dat ging om de coronapil, over het vaccin weet ik niet zeke.

[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 24-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:49
Wat is het laatste standpunt van 't RIVM over Omikron?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:11
CMD-Snake schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:42:
[...]

De vierde prik is zeker te verwachten. Die coronapassen zijn niet verdwenen eind 2022 of de arbitraire geldigheidsduur moet aangepast worden.
Te verwachten inderdaad. Exact zoals ik aangaf. Echter zal daarvoor altijd een medisch advies volgen moeten volgen en die is er nog niet. Jij doet voorkomen dat dit enkel een politiek besluit is. Je verbond het rechtstreeks aan een politiek besluit.

Stel je voor, ministers die voorbereidende handelingen uitvoeren. Hoe durven ze.
Dit lijken een soort woordspelletjes te worden.

De coronapas is met een bepaalde argumentatie verkocht aan Nederland. Die argumentatie houdt geen stand is gebleken, dan is de kritiek gerechtvaardigd. Zo kan je wel voor alles succes claimen als het een beetje deed. We meten ten opzichte van gestelde doelen.

Maatregelen die niet werken of veel te weinig werken moet een streep door, proportionaliteit moet een belangrijke factor blijven. Anders had dat alcohol verbod na 19.00 ook wel aangehouden kunnen worden. Het deed toch een beetje.
Je bent vooral met de doelpalen in de weer geweest. Ik heb steeds gezegd dat je het effect van een maatregel niet enkel kan meten op basis van de uitspraak van het kabinet. Niks anders. Dat je kritiek hebt over hoe proportioneel de maatregel is, prima. Maar dan moet je ook naar de inhoudelijke effecten kijken. Dat heb ik niet gezien. Zelfs de vraag hoe dat in het buitenland gaat draaide je om heen. Ik vroeg je niet hoe goed je denkt dat de maatregel werkt, dat was wel duidelijk.
De wetten hiervoor staan nu op de rol voor januari en in het meest recente debat heeft De Jonge zich nog altijd uitgesproken voor het aannemen hiervan. Zijn intentie is duidelijk, na de lockdown moet 2G volgen. In januari kan dit nog gespeeld worden als een uitruil. Het einde van de lockdown in ruil voor steun voor de 2G wetgeving.
Waarbij hij dat wil invoeren als de status-quo gelijk blijft. Als we de boel zonder maatregelen aan kunnen omdat het meevalt zie ik ze het niet invoeren. Dat jij vermoed van wel laat zien je dat je toch aan een agenda denkt. Tuurlijk moet hij iets als het virus even gevaarlijk is, maar zonder 2G, is gebleken dat je sowieso aan striktere maatregelen moet doen. De vraag is wat 2G daarin zou doen. Maar ik krijg niet het idee dat je andere maatregelen wel proportioneel zou vinden, als je niet naar de inhoudelijke impact van maatregelen wil kijken.
Wederom: proportionaliteit.
Maak dan niet de claim dat het 0 is. Die is gewoon feitelijk te ontkrachten. Als je aangeeft dat de kleine winst niet opweegt tegen de nadelen is dat gewoon duidelijk. In je laatste bericht was dit goed.

Je claimt dat ik er een woordelijk spelletje van maak. Dit is niet de eerste discussie die wij voeren waarbij ik altijd vrij feitelijk bedoel wat ik opschrijf. Op deze toon lijkt mij een discussie verder weinig zin hebben. Dus ik ga kerst vieren. Prettige feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
@RoD Dit lijkt mij een mooie voor de TS:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Thanks :) Kunnen we meenemen voor de update van de TS zodra de mist rondom omicron wat opgetrokken is, maar ik doe het liever zonder filmpjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
RoD schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:40:
maar ik doe het liever zonder filmpjes.
Ik ook :). Maar meerderen hebben hier al laten zien dat ze toch vooral youtube als bron gebruiken. Als we informatie op die manier laagdrempelig beschikbaar kunnen stellen lijkt mij dat alleen maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BlackMonkey schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:37:
Te verwachten inderdaad. Exact zoals ik aangaf. Echter zal daarvoor altijd een medisch advies volgen moeten volgen en die is er nog niet. Jij doet voorkomen dat dit enkel een politiek besluit is. Je verbond het rechtstreeks aan een politiek besluit.
De dwang is een politieke keuze. De Gezondheidsraad heeft niet gezegd dat we een coronapas nodig hebben eventueel met een geldigheidsduur. De maatregelen met een dwingend karakter komen toch echt uit de koker van de politiek. Als je QR code verloopt zoals een paspoort of een rijbewijs doet zal je die toch moeten verlengen, of er nu een medisch advies ligt of niet. De regelgeving rondom QR codes heeft geen voorbehouden gekregen rondom medische adviezen. De pas verloopt en je moet die vernieuwen.

De medische adviezen zijn alleen dat vaccinatie aangeboden moet worden. Alle constructen die er omheen gemaakt zijn is politiek.
Ik heb steeds gezegd dat je het effect van een maatregel niet enkel kan meten op basis van de uitspraak van het kabinet.
Dat is wel de manier waarop we afspraken maken en bepalen of die nagekomen zijn. Het kabinet had een doelstelling voor de coronapas en die is niet gehaald. Die tekortkoming is zo ernstig gebleken dat we de beknotte vrijheden zwaarder moeten laten wegen.
Waarbij hij dat wil invoeren als de status-quo gelijk blijft. Als we de boel zonder maatregelen aan kunnen omdat het meevalt zie ik ze het niet invoeren. Dat jij vermoed van wel laat zien je dat je toch aan een agenda denkt.
Het kabinet is in bepaalde opzichten voorspelbaar gebleken. Als ze een idee hebben dan moet het werkelijkheid worden. Met al die inzet op 2G zullen ze de wetgeving willen hebben. Dat hebben we al eerder mogen meemaken. Problemen aanpakken in Den Haag is vaak onderschikt aan beeldvorming en machtspolitiek. 2G is zo belangrijk voor het kabinet dat ze bereid waren om de situatie verder uit de hand te laten lopen om de twijfelaars in de Tweede Kamer over de streep te trekken. Ze hebben onnodig extra leed toegestaan om hun zin te krijgen. Dat is laakbaar.
Maak dan niet de claim dat het 0 is. Die is gewoon feitelijk te ontkrachten. Als je aangeeft dat de kleine winst niet opweegt tegen de nadelen is dat gewoon duidelijk. In je laatste bericht was dit goed.
We kunnen het makkelijk afronden naar nul. De CoronaCheck app kan morgen uitgezet worden en het zal geen verschil gaan maken. Idem voor het DCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ben geen fan van de man, maar zijn we echt zo laag gezonken in dit land?
Politiepost houdt woning demissionair minister Hugo de Jonge in de gaten

De politie heeft een tijdelijke post geplaatst bij de woning van demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) in Rotterdam. Zijn adres circuleert al enige tijd op social media. Afgelopen woensdag rukte de politie uit vanwege een verdacht pakketje in de straat van de coronaminister en een dag later stond er een man met masker voor zijn deur die een gesprek met hem wilde aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:05:

[...]
Is niet alleen hier hoor. Gebeurd overal. Mensen vervelen zich echt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]
Een significant deel van de posts hier gaat al heel lang over hoe De Jonge verantwoordelijk is voor alle ellende. Het is nou eenmaal makkelijker een persoon van vlees en bloed als schuldige te zien dan een onzichtbaar virus.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29

[...]
Moet je je voorstellen, werk je 80 uur per week voor een kwart van het salaris wat je elders kan verdienen en dan word je als dank weggestemd, met de dood bedreigd en over het algemeen gewoon uitgekotst.

Heb best respect voor de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11

[...]
Ja, paar maanden geleden all sinds verplegend personeel dingen krijgen te horen van patiënten zoals "Als ik dit bed uit kon komen laat ik je alle hoeken van deze kamer zien met je kut coronakop" en ziekenhuizen genoodzaakt zijn om beveiliging bij de voordeur neer te zetten.

En ook weer in het nieuws dat mensen bij priklocaties bedreigd en bespuugd worden 8)7

*mompelt iets over vogelvrij verklaren dit soort figuren*

[ Voor 22% gewijzigd door dakka op 24-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Och, hier is nog zo'n gevleugelde uitspraak. Het komt er blijkbaar op neer dat als je rond de 20 bent en geen extravert leven voert, dan ben je GGZ materiaal, ook als je de kroegentocht niet boven mensenlevens stelt. Ik zou er in ieder geval niet zo veel van aantrekken en ook gewoon negeren, als baggetaliseren de enige bijdrage is dan kan ik in ieder geval alleen maar m'n schouders ophalen.
CMD-Snake schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:55:
[...]

De dwang is een politieke keuze. De Gezondheidsraad heeft niet gezegd dat we een coronapas nodig hebben eventueel met een geldigheidsduur. De maatregelen met een dwingend karakter komen toch echt uit de koker van de politiek.
Maar dit is toch ook vragen naar de bekende weg? Deze opmerking komt wel zo vaak langs, het CTB is niet meer dan een selectieve lockdown om de economie draaiende te houden.

Dat de hoofdrolspelers van de pandemie (o.a. Koninklijke Horeca) daar zich niks van aantrekken, dat kan je de bedenker van het CTB niet kwalijk nemen. In essentie is het nog steeds dezelfde lockdown, maar voor een specifieke groep.

[...]
Ja, al een tijdje. Er zijn ook militante groepen die zich scharen onder de vlag van hun gemeente en ""demonstreren"" (lees: in grote getalen marcheren en o.a. vuurwerk bij winkels naar binnen gooien die de mondkapjesplicht naleven). De ironie is dat ze vinden dat naleving van de maatregelen iets voor NSB'er is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Farid_A schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:17:
[Twitter]
Positief getest: 12.517
Totaal: 3.040.560 (+12.423 ivm -94 corr.)

Perc. positief 16 dec - 22 dec: 23,2%

Opgenomen: 145
Huidig: 1.580 (-77)

Opgenomen op IC: 24
Huidig IC Nederland: 546 (-18)
Huidig IC Duitsland: 19 (+0)
Ik becijfer een R-waarde op 11-12 van 0.92. De stijging van 0.88 richting ongeveer 1.0 is ingezet maar lijkt nog niet heel hard te lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
nst6ldr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:16:
Maar dit is toch ook vragen naar de bekende weg? Deze opmerking komt wel zo vaak langs, het CTB is niet meer dan een selectieve lockdown om de economie draaiende te houden.

Dat de hoofdrolspelers van de pandemie (o.a. Koninklijke Horeca) daar zich niks van aantrekken, dat kan je de bedenker van het CTB niet kwalijk nemen. In essentie is het nog steeds dezelfde lockdown, maar voor een specifieke groep.
Dat klinkt een beetje als het Scooby Doo adagium And I would have gotten away with it too, if it weren't for you meddling kids. De KHN die de arme minister De Jonge een pootje licht.

De coronapas heeft praktische tekortkomingen (bv. controles) en inherente tekortkomingen (bv. gevaccineerden kunnen zo doorlopen en verspreiden ongemerkt corona). Dan hebben we nog niet eens aandacht besteed aan het feit dat gevaccineerd en ongevaccineerd elkaar ook elders treffen buiten coronapas-plichtige omstandigheden.

Het hele idee ademt technocratisch denken, maar dat ze het willen proberen kan je nog van zeggen soit. Een hypothese kan je testen. Alleen werkte de praktijk niet zoals de theorie en dat verschil was aanzienlijk. De logische reactie zou dan zijn om minder nadruk te leggen op de coronapas of er helemaal van af te stappen. Alleen gingen in Den Haag de oogkleppen op en men ging volle vaart rennen op een doodlopende weg tot we een week geleden gemeenschappelijk op de muur knalden aan het einde van die doodlopende weg.

Een lockdown voor een beperkte groep is flauwekul en niet meer als verkapte vergeldingsactie omdat ze niet de gewenste optie namen bij de vrije keuze. Hoe denk je met 15% van je bevolking 100% van het effect te bereiken? Tot op heden heeft dat idee zich niet bepaald succesvol bewezen. Oostenrijk ging nog het verste met een heuse lockdown voor ongevaccineerden om een krappe week later toch bakzeil te moeten halen. Het bleek meer symboliek dan probleembestrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik becijfer een R-waarde op 11-12 van 0.92. De stijging van 0.88 richting ongeveer 1.0 is ingezet maar lijkt nog niet heel hard te lopen.
Ik vind de afname in besmettingen erg traag gaan gezien de maatregelen, is dat een jojo-effect met afnemende Delta en stijgende Omri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:18
Het zit hem ook in het testbeleid natuurlijk, we zien nu echt niet meer hetzelfde beeld als een tijdje geleden.

Ook kan ik me goed voorstellen dat meer mensen zich door de Ggd laten testen voordat ze hun familie besmetten bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:49
zacht schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:38:
[...]

Ik vind de afname in besmettingen erg traag gaan gezien de maatregelen, is dat een jojo-effect met afnemende Delta en stijgende Omri?
De maatregelen zijn nog niet in deze cijfers verwerkt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Wat had je dan verwacht van maatregelen die vandaag 5 dagen actief zijn?

Het duurt 7-10 dagen voor je effecten van maatregelen terugziet in de besmettingscijfers. En daarna nog een dag of 7-10 voor je deze in de ziekenhuiscijfers ziet en dan een dag of 5-7 voor je deze op de IC ziet.

Het is nog veel te vroeg voor enig zichtbaar effect.

[ Voor 29% gewijzigd door Drardollan op 24-12-2021 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Maatregelen spelen nog geen rol, verdringing delta door omicron wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:41:
[...]

Maatregelen spelen nog geen rol, verdringing delta door omicron wel.
Het is mooi om te zien dat de laatste maatregelen nog effect moeten krijgen en dat Omikron nog geen schrikbarend effect heeft. In de besmettingen blijft het allemaal redelijk stabiel en de ziekenhuizen blijven leegstromen. Eigenlijk precies conform verwachting die de nieuwsberichten de laatste week laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
[...]

Traag?
Vandaag: 12.423
-1 week: 15.368
-2 weken: 17489
-3 weken: 21.504

Ik vind het best rap gaan, zeker als de laatste maatregelen nog niet eens hier in te merken kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
De regels wanneer je in isolatie moet, schijnen per vandaag gewijzigd te zijn. Zie https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie en de tweet van https://twitter.com/cvdw10/status/1474303854535753730

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CMD-Snake schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:36:
[...]

Dat klinkt een beetje als het Scooby Doo adagium And I would have gotten away with it too, if it weren't for you meddling kids. De KHN die de arme minister De Jonge een pootje licht.
De humor is dat je met deze zin al lijkt te suggereren dat mijn stelling niet kan kloppen omdat Hugo de Jonge voor de verandering eens niet hoofdverdachte is.
[...]

De coronapas heeft praktische tekortkomingen (bv. controles) en inherente tekortkomingen (bv. gevaccineerden kunnen zo doorlopen en verspreiden ongemerkt corona). Dan hebben we nog niet eens aandacht besteed aan het feit dat gevaccineerd en ongevaccineerd elkaar ook elders treffen buiten coronapas-plichtige omstandigheden.
nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
[...]

Het hele idee ademt technocratisch denken, maar dat ze het willen proberen kan je nog van zeggen soit. Een hypothese kan je testen. Alleen werkte de praktijk niet zoals de theorie en dat verschil was aanzienlijk. De logische reactie zou dan zijn om minder nadruk te leggen op de coronapas of er helemaal van af te stappen. Alleen gingen in Den Haag de oogkleppen op en men ging volle vaart rennen op een doodlopende weg tot we een week geleden gemeenschappelijk op de muur knalden aan het einde van die doodlopende weg.
Als de tekortkomingen (slechte naleving) zo opzichtig zijn, dan betekent dat niet dat het niet een poging waard is.

Om zelf maar eens een vergelijking te maken: alsof iemand stopt met hardlopen want na 1 sprint van 25 meter is hij nog geen kilo afgevallen, dus het werkt niet.
[...]

Een lockdown voor een beperkte groep is flauwekul en niet meer als verkapte vergeldingsactie omdat ze niet de gewenste optie namen bij de vrije keuze. Hoe denk je met 15% van je bevolking 100% van het effect te bereiken? Tot op heden heeft dat idee zich niet bepaald succesvol bewezen. Oostenrijk ging nog het verste met een heuse lockdown voor ongevaccineerden om een krappe week later toch bakzeil te moeten halen. Het bleek meer symboliek dan probleembestrijding.
Maar wat jou betreft proberen we dus vooral niks? Want de logica is immers heel simpel: je trekt de bevolking die vatbaarder is en meer verspreiding teweeg brengt weg uit de omgevingen die het meest gunstig zijn voor verspreiding. Als dat al niet het proberen waard is dan kan je alle maatregelen wel afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
link0007 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:13:
[...]

Github? Wel zo belangrijk inderdaad B)

Heeft iemand trouwens nog recente cijfers van Denemarken? De datasets die ik kan vinden lijken allemaal te stoppen rond 21dec. Lijkt me wel zo handig om goed te kijken hoe het daar verloopt de komende twee weken.
Zeker
https://www.sst.dk/en/eng...tes-statistics-and-charts
en
https://www.sst.dk/da/cor...-ny-coronavirus/Coronatal
Ik kan geen grafieken vinden van ZH-opnames per dag, wel van de bezetting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:42:
[...]

Het is mooi om te zien dat de laatste maatregelen nog effect moeten krijgen en dat Omikron nog geen schrikbarend effect heeft. In de besmettingen blijft het allemaal redelijk stabiel en de ziekenhuizen blijven leegstromen. Eigenlijk precies conform verwachting die de nieuwsberichten de laatste week laten zien.
Mijn R-waarde voor Amsterdam staat anders wel op 1.11 voor datum 11-12.

Nou is zo'n lokale meting wat minder significant, de positieve tests van gisteren waren nogal hoog dus dat trekt het geheel flink omhoog. Haal ik die outlier eruit dan staat er voor Amsterdam nog altijd 1.02 op het bord voor datum 10-12.

Zonder effecten van de lockdown zouden we over een week staan waar Amsterdam nu staat. Dus R>1 en stijgend. Maar enkele dagen voor dat moment komt het effect van de lockdown erin. Mijn verwachting is dat de R-waarde dus iets onder 1 zal blijven en daarna verder zal dalen.

De opkomst van omicron is de komende maand afgewend door de lockdown, toenemende boosters zullen zorgen dat de R-waarde ook na het einde van de lockdown binnen de perken blijft en van omicron valt sowieso veel minder druk op de ziekenhuizen te verwachten van delta. En delta? Die zal na de lockdown nog maar 5% aandeel hebben.

In de ziekenhuizen liggen nu iets boven de 2100 covid-patienten, met een mooie dalende trend. Op de piek (3.5 week geleden) waren dat er 3100, dus de weg omlaag is echt goed ingezet. Ik vind het een mooie boodschap om aan de medewerkers in de ziekenhuizen mee te geven voor Kerstavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
Als de tekortkomingen (slechte naleving) zo opzichtig zijn, dan betekent dat niet dat het niet een poging waard is.
Dat zou suggereren dat de coronapas slechts één achilleshiel heeft. Naleving is maar één van de tekortkomingen. Zelfs met perfect controle blijft over dat gevaccineerden omdat ze altijd door mogen lopen corona ongemerkt kunnen verspreiden. Verder blijven gevaccineerd en ongevaccineerd elkaar ontmoeten buiten die situaties waar een coronapas nodig is.

Het hele idee dat gevaccineerden altijd als veilig beschouwd kunnen worden is achterhaald geraakt met delta/delta+/omikron.
Maar wat jou betreft proberen we dus vooral niks?
We gaan geen fopmaatregelen nemen puur om daadkracht uit te stralen en wat feel good te krijgen dat we een groep aanpakken omdat ze bij een vrije keuze niet de gewenste optie kozen.

Het idee van een lockdown voor een bepaalde groep werd verkettert toen HerstelNL de bejaarden en kwetsbaren wilde ophokken. Het was onmenselijk en zou nooit kunnen werken. Datzelfde idee wordt wel toegejuicht als we het op een nieuwe doelgroep toepassen, namelijk degenen die niet willen vaccineren. Dan vervallen gek genoeg diezelfde argumenten waarmee het idee eerder afgekeurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:00:
[...]

Mijn R-waarde voor Amsterdam staat anders wel op 1.11 voor datum 11-12.

Nou is zo'n lokale meting wat minder significant, de positieve tests van gisteren waren nogal hoog dus dat trekt het geheel flink omhoog. Haal ik die outlier eruit dan staat er voor Amsterdam nog altijd 1.02 op het bord voor datum 10-12.
Beide getallen vind ik niet schrikbarend. Natuurlijk te hoog, maar het valt allemaal goed mee. We hebben ook wel eens een R van boven de 3 gehad. Als zelfs met de vrij lichte maatregelen de R tussen de 1.02 en 1.11 zit dan zie ik de toekomst wel zonnig in. Als de scholen zo belangrijk zijn als wordt aangenomen en geroepen overal dan zou de R flink omlaag moeten gaan.
In de ziekenhuizen liggen nu iets boven de 2100 covid-patienten, met een mooie dalende trend. Op de piek (3.5 week geleden) waren dat er 3100, dus de weg omlaag is echt goed ingezet. Ik vind het een mooie boodschap om aan de medewerkers in de ziekenhuizen mee te geven voor Kerstavond.
Dat is een ding wat zeker is, hopelijk kunnen er nog wat mensen met broodnodig verlof.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 24-12-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
[...]

Beide getallen vind ik niet schrikbarend. Natuurlijk te hoog, maar het valt allemaal goed mee. We hebben ook wel eens een R van boven de 3 gehad. Als zelfs met de vrij lichte maatregelen de R tussen de 1.02 en 1.11 zit dan zie ik de toekomst wel zonnig in.

[...]

Dat is een ding wat zeker is, hopelijk kunnen er nog wat mensen met broodnodig verlof.
Het probleem: omicron lijkt in de actuele NL omstandigheden (hoge vaccinatiegraad, maar nog niet bijster veel mensen geboosterd maar liefst 55% besmettelijker te zijn dan delta. En de verdringing is nog lang niet compleet.

Ik had van de week becijferd dat de R-waarde naar 1.26 zou kunnen oplopen bij snelle verdringing en zonder aanvullende maatregelen naast de avondsluiting.

Dan over die R-waarde van 3: dat waren de studenten die nog 1x gingen feesten aan het eind van het collegejaar. Met een verse prik Janssen die nog niet effectief was maar wel een QR code opleverde, tussen de ongevaccineerde negatief getesten. De ultieme uitglijder van ons coronabeleid. De reden dat we niet veel ellende hadden van die zomergolf was dat:
(a) de studenten na de twee feestweekends allen hun eigen weg gingen en die superspreader events dus maar van korte duur waren;
(b) de Janssen prikken 1 a 2 weken later wel effectief werden. We zaten toen in een periode waarin de vaccinatiegraad heel snel toenam;
(c) de kwetsbaren waren al gevaccineerd en nog niet toe aan een booster.

Normaal gesproken is een R-waarde van 1.2 die slechts langzaam daalt door verzadiging best een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-10 14:59
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
[...]Dat is een ding wat zeker is, hopelijk kunnen er nog wat mensen met broodnodig verlof.
Normaal gesproken ligt de IC-capaciteit in Nederland zo rond de 1000 bedden.
Aangezien er nu nog 2 x zoveel op de opgeschaalde IC-units liggen schat ik in dat dat verlof nog even op zich laat wachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kan iemand deze gegevens duiden? https://covariants.org/per-country

NL staat op 50/50 samples omicron over de lopende periode 14-dec ... 27-dec. Dat impliceert dat de verdringing al veel verder zou zijn dan we dachten.

Enkele vragen:
1. hoe komen ze aan zulke snelle kiemsurveillance? RIVM loopt weken achter.
2. hoe representatief zijn de samples?

50 is natuurlijk een kleine steekproef maar wel ruim voldoende om de hypothese van RIVM dat we nu ergens tussen 25 en 50% omicron zitten te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:19:
[...]

Aangezien er nu nog 2 x zoveel op de opgeschaalde IC-units liggen schat ik in dat dat verlof nog even op zich laat wachten.
De totale bedbezetting (kliniek én IC) is 2 keer zo veel, waarvan ongeveer driekwart kliniek en een kwart IC.

Tenzij je het over de IC bezetting hebt inclusief de niet-covid zorg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
[...]

Het idee van een lockdown voor een bepaalde groep werd verkettert toen HerstelNL de bejaarden en kwetsbaren wilde ophokken. Het was onmenselijk en zou nooit kunnen werken. Datzelfde idee wordt wel toegejuicht als we het op een nieuwe doelgroep toepassen, namelijk degenen die niet willen vaccineren. Dan vervallen gek genoeg diezelfde argumenten waarmee het idee eerder afgekeurd werd.
Omdat de ene groep geen uitweg heeft uit hun beperkingen en de andere wel.

Ook was dat plan gebaseerd op het hopeloos achterhaalde idee van bescherming via groepsimmuniteit. Opa blijft zes weken binnen en dan is iedereen besmet geweest en dan is opa veilig. Helaas, na die zes weken wordt opa net zo snel besmet als voorheen door delta en omicron. Met een vaccin is opa wel beschermd. En omdat we nergens precies die grens kunnen trekken tussen kwetsbaren en niet kwetsbaren geldt dat voor iedereen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

t_captain schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:20:

NL staat op 50/50 samples omicron over de lopende periode 14-dec ... 27-dec. Dat impliceert dat de verdringing al veel verder zou zijn dan we dachten.

Enkele vragen:

50 is natuurlijk een kleine steekproef maar wel ruim voldoende om de hypothese van RIVM dat we nu ergens tussen 25 en 50% omicron zitten te weerleggen.
Klinkt alsof ze daar gewoon de Amsterdam steekproef van de GGD hebben gepakt :)

RIVM gepubliceerde data loopt altijd een paar weken achter idd.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 24-12-2021 16:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:21:
Omdat de ene groep geen uitweg heeft uit hun beperkingen en de andere wel.
Het is een vrije keuze.

Als jij iemand een koekje aanbiedt bij de koffie kan je ook niet boos worden als ze de optie namen die jij liever niet had. Het was een vrije keuze, dus elke optie is in dat opzicht even geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:20:
[...]De totale bedbezetting (kliniek én IC) is 2 keer zo veel, waarvan ongeveer driekwart kliniek en een kwart IC.

Tenzij je het over de IC bezetting hebt inclusief de niet-covid zorg.
Het cijfer wat ik noem (1000 IC bedden) komt uit een zeer recent (okt. 21) rapport (Terugblikken en vooruitkijken op COVID-19) van de LNAZ (het Landelijk Netwerk Acute Zorg).
We zijn hier niet voor een wedstrijdje verplassen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ja, die weet ik nog goed. Het sentiment was toen wel duidelijk: jij hebt onrealistische verwachtingen van de maatregelen, en doet ze daarmee onterecht af. Afgezien van het feit dat je nog niet echt zelf nuttige bijdragen hebt gedaan anders dan "overheid slecht".
[...]

Dat zou suggereren dat de coronapas slechts één achilleshiel heeft. Naleving is maar één van de tekortkomingen. Zelfs met perfect controle blijft over dat gevaccineerden omdat ze altijd door mogen lopen corona ongemerkt kunnen verspreiden.
Ah, maar dan zijn we er? Tot zover ik weet is de zorg van gevaccineerd Nederland goed te doen, en oefent de ongevaccineerde een onevenredige druk uit. Dus dan doet het CTB daar toch een goede bijdrage.
[...]

Verder blijven gevaccineerd en ongevaccineerd elkaar ontmoeten buiten die situaties waar een coronapas nodig is.
Niet te vergelijken natuurlijk.
[...]

Het hele idee dat gevaccineerden altijd als veilig beschouwd kunnen worden is achterhaald geraakt met delta/delta+/omikron.
Nee, dat is een versimpeling die je graag gebruikt. Niemand heeft het over veilig.
[...]

We gaan geen fopmaatregelen nemen puur om daadkracht uit te stralen en wat feel good te krijgen dat we een groep aanpakken omdat ze bij een vrije keuze niet de gewenste optie kozen.
En hiermee loop je dus gewoon weer om het feit heen dat de zorgdruk gedicteerd wordt door de mensen waarvan we hoopten dat ze enigszins verantwoordelijkheidsgevoel hadden. Dat het vrije keuze was heeft meer te maken met daadkracht van een gefragmenteerde kamer: op de zonnigste dag krijg je het niet voor elkaar dat 76 mensen daarmee gaan instemmen.
[...]

- Het doel van CTB het behapbaar maken van de zorg is, dit is anders dan wat HerstelNL (beschermen van ouderen) dacht te doen. Om het nog maar niet over veranderende omstandigheden te hebben.
- De genetische eigenschappen die bepalen of je een heftig ziekteverloop tegemoet gaat niet bekend is. Corona blijft russische roulette.
- Het CTB op specifieke plekken wordt toegepast, dat kan je niet vergelijken met ouderen opsluiten in hun tehuis.

En nu ben ik wel ff klaar met die versimpelingen, word er zelfs chagrijnig van hoe iemand zo kan argumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:30:
[...]

Het cijfer wat ik noem (1000 IC bedden) komt uit een zeer recent (okt. 21) rapport (Terugblikken en vooruitkijken op COVID-19) van de LNAZ (het Landelijk Netwerk Acute Zorg).
We zijn hier niet voor een wedstrijdje verplassen.
Een IC bezetting van 1000 bedden tov. 546 (cijfer van vandaag) vind ik toch echt even een ander verhaal, want dan heb je het over de helft. Dat heeft niks met een 'wedstrijdje verplassen' te maken.

Je statement dat er nog "2 keer zo veel" coronapatiënten als de beschikbare 1000 op de IC's liggen is dus gewoon hoe dan ook onjuist.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 24-12-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:19:
[...]

Hoe bedoel je?
LCPS: "De totale bezetting op de IC is met 18 gedaald naar 1.047 patiënten. Op de IC liggen nu 565 COVID-patiënten, 18 minder dan gisteren" (24-12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
nst6ldr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:32:
Ja, die weet ik nog goed. Het sentiment was toen wel duidelijk: jij hebt onrealistische verwachtingen van de maatregelen, en doet ze daarmee onterecht af.
Ik schep de verwachtingen niet. Dat wordt gedaan door de heren die regelmatig op het podium verschijnen. Die starten de hype voor een maatregel.
Dus dan doet het CTB daar toch een goede bijdrage.
Zo'n goede bijdrage dat we nu in lockdown zitten. De coronapas kon zich helemaal bewijzen vanaf september, de maatregel was nog zo'n beetje de enige die het virus zou remmen.
Niet te vergelijken natuurlijk.
Hoe niet te vergelijken? Is een Sinterklaas-, kerst- of verjaardagsfeestje bij iemand thuis dan echt zo anders dat daar geen besmettingen plaats kunnen vinden?
Nee, dat is een versimpeling die je graag gebruikt. Niemand heeft het over veilig.
Het plan was heel lang dat genoeg gevaccineerden een muur zouden vormen om de rest, waar het virus moeilijk doorheen zou komen. Die veronderstelling is achterhaald geraakt, nog voor de coronapas het levenslicht zag.
En hiermee loop je dus gewoon weer om het feit heen dat de zorgdruk gedicteerd wordt door de mensen waarvan we hoopten dat ze enigszins verantwoordelijkheidsgevoel hadden.
Vrije keuze is vrije keuze.

De zorgdruk wordt helaas nog altijd veroorzaakt door de groepen die dit voor de vaccins ook deden: ouderen en kwetsbaren. De nadruk bij de leeftijdsverdeling ligt nog altijd bij het 60+ segment van de bevolking. De gemiddelde ongevaccineerde patiënt is 59 jaar oud, de gemiddelde gevaccineerde patiënt 77.
- Het doel van CTB het behapbaar maken van de zorg is, dit is anders dan wat HerstelNL (beschermen van ouderen) dacht te doen.
- De genetische eigenschappen die bepalen of je een heftig ziekteverloop tegemoet gaat niet bekend is. Corona blijft russische roulette.
- Het CTB op specifieke plekken wordt toegepast, dat kan je niet vergelijken met ouderen opsluiten in hun tehuis.
HerstelNL beoogde ook de zorg te ontzien en de maatschappij open te houden. Alleen richtte zij dus hun pijlen op een andere groep dan dat de coronapas doet. Hoe goed je plan in de smaak valt hangt dus vooral af van hoe geliefd of ongeliefd je doelgroep is waarop de maatregelen van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:25:
Zolang ze maar niet teruggaan naar de avondlockdown. Liever alles dicht dan alleen voor mensen die werken.
Waarom dat? Dan kunnen mensen overdag weer wat, dat is toch sowieso beter dan niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:09
prijk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:45:
[...]

Hoe bedoel je?
LCPS: "De totale bezetting op de IC is met 18 gedaald naar 1.047 patiënten. Op de IC liggen nu 565 COVID-patiënten, 18 minder dan gisteren" (24-12)
Nu snap ik hem bijna, want deze getallen ken ik ook, alleen die 2 x zoveel nog niet @Yaksa

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:23
Fly-guy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:00:
[...]

Als corona 1 ding laat zien, is wel dat 1 Europa gewoon een illusie is, een failliet idee.

Elk land, of het nu de onze is of een ander, die maar zelf reisbeperkingen voor bepaalde andere landen invoert, competitie om zoveel mogelijk vaccins te bemachtigen, etc.

Op het gebied van de financiën zagen we het al, maar nu in de corona praktijk ook Europa is een leuk idee op papier, maar te zwak om echt van nut te zijn.
De grote vraag is of je dit ook wel kunt verwachten. Als je naar Amerika kijkt zijn het ook losse staten en zelfs binnen de staten hebben alle counties nog hun eigen regels. Kijk je naar Duitsland zie je precies hetzelfde. Uiteindelijk kun je de samenwerking dus ook maar tot een bepaald nivo verwachten, en een pandemie er samen onder krijgen is daarvoor toch een paar stappen te ver.

Naar mijn idee gaat het in dit geval vooral fout dat je verwachtingen veel meer zijn dat wat je kunt verwachten. je kunt heel veel samen doen, en dat is zeker geen failliet idee, maar je moet niet verwachten dat daarmee ook alle landen samen als 1 geheel optreden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32

Enkele vragen:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat (een deel van) omikron op de standaard PCR een kenmerkend signaal laat zien, waardoor het dus duidelijk herkenbaar is als zodanig

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:51:
Waarom dat? Dan kunnen mensen overdag weer wat, dat is toch sowieso beter dan niks?
Gewoon op 15 januari open met 2G: geen prik geen vertier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:48:
[...]

Ik geloof er heilig in dat Omikron in combinatie met de vaccinaties onze redding gaat zijn.

Het probleem is alleen dat door de besmettelijkheid van Omikron de ziekenhuizen het alsnog drukken kunnen krijgen. Het is daarom van belang om het gefaseerd door ons land te laten gaan, dan profiteer je maximaal van deze variant (mits inderdaad minder ziekmakend, slag om de arm!).

Ongebreideld alles loslaten gaat in ons geval niet lukken. Wij zijn in Nederland niet klaar of bereid om de gevolgen te accepteren.
Na je 2e alinea zat ik te denken van "ja, of juist niet gefaseerd, alles in 1x, dan zijn we over een maand van alles af. Of je bent genezen of je bent er niet meer".

En toen las ik je 3e en lees ik daar eigenlijk hetzelfde. Het is heel hard, maar als ik van Dissel hoor zeggen dat er nog 4 a 6000 mensen kans hebben om op de IC terecht te komen, dan vraag ik me af of het dan wel proportioneel is om 18 miljoen in een lockdown te gooien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:51:
[...]

Met het gevolg dat het 3x zo lang duurt. Ik werk overdag en voor mij is een avondlockdown gewoon een volledige lockdown. Beter 2 maanden helemaal plat, dan tot diep in maart in een halve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
henkzelf schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:53:
[...]Nu snap ik hem bijna, want deze getallen ken ik ook, alleen die 2 x zoveel nog niet @Yaksa
Wat ongelukkig verwoord misschien, maar buiten de (zeg maar) 500 COVID-patiënten op de IC liggen er ook nog 500 'reguliere' patiënten op de IC. Wat het totaal boven de 1000 tilt.
De opmerking dat door de daling van de laatste paar dagen zorgpersoneel verlof op zou kunnen nemen is volgens mij dus iets te vroeg geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:05:
[...]

Oh ja, dat is nog beter

Geen maatregelen > 2g > avondlockdown >wat we nu hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:14:
[...]

Oh ja, dat is nog beter

Geen maatregelen > 2g > avondlockdown >wat we nu hebben
Ik denk dat ze 2G pas doen als iedereen zijn booster-afspraak heeft kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Er zijn 2 labs die S-gen deletie meten in PCR testen (Saltro en Synlab)
Bron: presentatie rivm (v. Dissel) pag. 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:05:
[...]

Over 2G gaan ze pas na het reces praten dus eer dat er al door is, zit je zo in februari. Ik denk dat de lockdown gewoon verlengd gaat worden tot februari. Zeker ook als je Bonten gisteravond hoorde in Nieuwsuur. Die is tegen versoepeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52

Enkele vragen:

https://www.rivm.nl/coron.../varianten/omikronvariant denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat ze 2G pas doen als iedereen zijn booster-afspraak heeft kunnen maken.
En dan hopelijk 2G+ voor evenementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:09:
[...]

Met het gevolg dat het 3x zo lang duurt. Ik werk overdag en voor mij is een avondlockdown gewoon een volledige lockdown. Beter 2 maanden helemaal plat, dan tot diep in maart in een halve.
Je vergeet denk ik dat scholen nu ook dicht zijn. Dat nog 2 maanden is, gezien alle berichten van de afgelopen tijd, een slecht idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:16:
[...]

Die afspraken zouden er de 7e doorheen moeten zijn. De 14e is de huidge einddatum, dus dat past precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:23
42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:06:
[...]

Na je 2e alinea zat ik te denken van "ja, of juist niet gefaseerd, alles in 1x, dan zijn we over een maand van alles af. Of je bent genezen of je bent er niet meer".

En toen las ik je 3e en lees ik daar eigenlijk hetzelfde. Het is heel hard, maar als ik van Dissel hoor zeggen dat er nog 4 a 6000 mensen kans hebben om op de IC terecht te komen, dan vraag ik me af of het dan wel proportioneel is om 18 miljoen in een lockdown te gooien....
Was die 4 a 6000 niet gebaseerd op géén lockdown? niet het totaal aantal wat kán.

En dan is de vraag: Oke, geen lockdown, geen regels. Iedereen met corona laten sterven zonder IC?
Dan zou ik je graag willen opgeven om die mensen dan te verzorgen in hun laatste uren, de familie toe te spreken etc. O-)

en 18 miljoen? laten we het op 17,5 houden :+ en zelfs dan rond ik nog naar boven af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:18:
[...]

En dan hopelijk 2G+ voor evenementen.
Amehoela. Genoeg mensen die nu waarschijnlijk hun booster gaan halen om weer ergens binnen te kunnen met 2G. Als we dan nog altijd niet van die testen-voor-toegang onzin af zijn, laat dan maar zitten.

Zo lang er een voorwaarde aan zit van "bewijs maar dat je géén corona hebt" blijf ik in ieder geval principieel bij evenementen weg. 2G vind ik te verdedigen want daarmee toon je aan dat je zélf voldoende beschermd bent.

We moeten af van dat blindgestaar op voorkomen van besmettingen en accepteren dat die besmettingen gaan ontstaan, maar wel zorgen dat iedereen voldoende beschermd is om een besmetting te kunnen krijgen. Want het is toch een kwestie van tijd totdat iederéén besmet is geweest.

Heel bot gezegd: Eigenlijk moet de samenleving klaargestoomd worden om een R van 100 te kunnen hebben zonder dat de zorg daardoor instort.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 24-12-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:23
[...]

2 maanden? dan zit je eind februari/begin maart. Enkel omdat het voor jóúw een avondlockdown toch aan volledige lockdown is?

Er zijn ook gewoon weekenden is mijn ervaring :+ En veel mensen die echt 9 to 5 werken doen kantoorwerk. Dat kan prima thuis. En dan kan je in je pauze gewoon even de stad in. En als je een béétje flexibele baas hebt, doe je een half uurtje langer pauze die je dan sochtends of savonds inhaalt. Kwa tijd zal het weinig schelen, aangezien je geen reistijd meer hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:19:
[...]

Die afspraken zouden er de 7e doorheen moeten zijn. De 14e is de huidge einddatum, dus dat past precies
Gaan we dat redden om alles er voor de 14e doorheen te persen?
Wat doen ze inmiddels per dag aan prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:21:
[...]

Was die 4 a 6000 niet gebaseerd op géén lockdown? niet het totaal aantal wat kán.
Ehm, ik heb geen idee wat je nu bedoelt
En dan is de vraag: Oke, geen lockdown, geen regels. Iedereen met corona laten sterven zonder IC?
Dan zou ik je graag willen opgeven om die mensen dan te verzorgen in hun laatste uren, de familie toe te spreken etc. O-)
Is dit nu de uitleg waarom het wel proportioneel zou zijn?
en 18 miljoen? laten we het op 17,5 houden :+ en zelfs dan rond ik nog naar boven af.
Ehm, 17.58 rond je toch echt af naar 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:21:
[...]

Amehoela. Genoeg mensen die nu waarschijnlijk hun booster gaan halen om weer ergens binnen te kunnen met 2G. Als we dan nog altijd niet van die testen-voor-toegang onzin af zijn, laat dan maar zitten.

Zo lang er een voorwaarde aan zit van "bewijs maar dat je géén corona hebt" blijf ik in ieder geval principieel bij evenementen weg. 2G vind ik te verdedigen want daarmee toon je aan dat je zélf voldoende beschermd bent.

We moeten af van dat blindgestaar op voorkomen van besmettingen en accepteren dat die besmettingen gaan ontstaan, maar wel zorgen dat iedereen voldoende beschermd is om een besmetting te kunnen krijgen. Want het is toch een kwestie van tijd totdat iederéén besmet is geweest.

Heel bot gezegd: Eigenlijk moet de samenleving klaargestoomd worden om een R van 100 te kunnen hebben zonder dat de zorg daardoor instort.
Ik denk dat het de enige manier is om iets van zekerheid te bieden aan de evenementensector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:30
42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:19:
[...]

Ben ik de enige die nog steeds vraagtekens zet bij de haalbaarheid hiervan? 5 weken na de eerste booster-prik zijn we aangekomen bij de 1970-groep, ofwel 51+. Van 80+ naar 51+ duurde vijf weken. Maar de afspraken voor 18-50 moet nu binnen twee weken worden ingepland en het liefst binnen drie tot vier uitgevoerd worden?

Dit terwijl tienduizenden niet-mobiele 80+ers nog steeds op hun booster zitten te wachten.

Nu zijn ze wel flink opgeschaald, maar ik zie dat doel niet zo snel gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:27:
[...]

Gaan we dat redden om alles er voor de 14e doorheen te persen?
Wat doen ze inmiddels per dag aan prikken?
Volgens mij was de claim dat de 7e alle afspraken zouden staan, nog niet per se allemaal in arm. Maar aangezien we nu al bij 1970 zijn gaat het best hard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:29:
[...]
Ik denk dat het de enige manier is om iets van zekerheid te bieden aan de evenementensector.
De evenementen zijn ook de enige sector die daar wat aan heeft, omdat je daar de coronatoegangsbewijzen fatsoenlijk kan handhaven.

Alle andere sectoren zoals de cafés en de nachthoreca hebben dan nog altijd een probleem. Bovendien moeten we sowieso op een punt uitkomen waar er voldoende immuniteit is om iedereen te beschermen tegen een ziekenhuisopname, en als we daar zijn dan is het hele 2G niet meer nodig. Want anders zul je altijd aan 2G+ vast zitten omdat er in een stuip geschoten wordt wanneer er ergens 100 besmettingen opduiken. Ook als daar niemand van in het ziekenhuis eindigt.

[ Voor 29% gewijzigd door Stoney3K op 24-12-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:30:
[...]

Volgens mij was de claim dat de 7e alle afspraken zouden staan, nog niet per se allemaal in arm. Maar aangezien we nu al bij 1970 zijn gaat het best hard
Als ze inmiddels 1970 eind maart aan het plannen zijn zegt dat nog niet zo gek veel natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ook zien hoeveel mensen op komen dagen. Boven de 60 is het animo groot, maar daarna zakt het hard in. De grootste motivator zal dan toch het groene vinkje zijn.. Dan helpt het niet als je de boel dichthoudt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:32:
[...]

Als ze inmiddels 1970 eind maart aan het plannen zijn zegt dat nog niet zo gek veel natuurlijk ;)
U kunt een afspraak maken voor 29 december.... 2034.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:36:
Moet ook zien hoeveel mensen op komen dagen. Boven de 60 is het animo groot, maar daarna zakt het hard in. De grootste motivator zal dan toch het groene vinkje zijn.. Dan helpt het niet als je de boel dichthoudt
Heb je ook een bron voor deze stellingen? Of is het onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:36:
En ik maar snel willen ivm gezondheid en geen anderen, waaronder ouderen met kerst, aan willen steken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:39:
U kunt een afspraak maken voor 29 december.... 2034.... :+
Gewoon bellen, dan kan je eerder terecht dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:40:
[...]

Ik heb er van de week iets over gelezen, maar kan het zo snel niet vinden.

Wel kan ik een N=1 bevestigen. Ik ben bijna aan de beurt voor een booster maar ga hem voorlopig niet halen. Laat ze eerst maar eens heel helder zijn over hoe een en ander gaat lopen na 14 januari. Als de lockdown verlengt wordt (voor met name evenementen) dan ga ik alsnog niet. Ding is maar 9 maanden geldig, ik pas ervoor om in september weer met allerlei shit te zitten door onze overheid met hun zwabberende en onbetrouwbare beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:40:
[...]

Gewoon mijn onderbuikgevoel, uit onderzoek van november zei 80% van de gevaccineerde coor een booster gaan, dat zal vermoedelijk wel wat hoger liggen nu.. Maar kijkend naar de 1e campagne, daar was ook niet zo dat iedereen rennend naar de vaccinatiestraat ging. Zeker met de gedachte dat je over een half jaar weer mag (moet je ook rekening mee houden voor vakantie ed). Ze zullen wel gaan.. Maar laten er niet i.t.t. de eerste 2 alles voor uit hun handen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Want je werkt 7 dagen per week? Ik begrijp dat je daar voor in de avond nog wel eens wat deed. Maar je doet nu alsof je alleen in de avond wat kon doen. Maar bv het weekend ook alles dicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:58:
[...]

Ik heb er van de week iets over gelezen, maar kan het zo snel niet vinden.

Wel kan ik een N=1 bevestigen. Ik ben bijna aan de beurt voor een booster maar ga hem voorlopig niet halen. Laat ze eerst maar eens heel helder zijn over hoe een en ander gaat lopen na 14 januari. Als de lockdown verlengt wordt (voor met name evenementen) dan ga ik alsnog niet. Ding is maar 9 maanden geldig, ik pas ervoor om in september weer met allerlei shit te zitten door onze overheid met hun zwabberende en onbetrouwbare beleid.
Of je haalt hem wel zodat je een stuk minder kans op verspreiden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:05:
[...]

Want je werkt 7 dagen per week? Ik begrijp dat je daar voor in de avond nog wel eens wat deed. Maar je doet nu alsof je alleen in de avond wat kon doen. Maar bv het weekend ook alles dicht is.
Voor mij als werkende betekent dat dus alleen in het weekend iets doen. (in vorm van tot 5 uur). Dat voor nog 4 maanden (want dat gaat gebeuren) of nog 2 maanden volledig plat.. (en dan zijn de getallen erg laag dat daarna de horeca en sportscholen weer relatief normaal open kunnen). Dan kies ik voor het laatste.
(en hopelijk gooien ze belgie en duitsland niet volledig dicht :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Drardollan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat je meer zekerheid wil, dan mogelijk is in dit prille stadium van de pandemie. We hebben dit virus amper 2 jaar, en nu is het gewoon nog acteren op de actuele situatie. En zoveel mogelijk mensen gezond houden, totdat we meer weten en meer kunnen.

Wat is het fundamentele probleem om in september weer een vaccinatie te halen, mocht dat nodig zijn?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:13:
[...]

Voor mij als werkende betekent dat dus alleen in het weekend iets doen. (in vorm van tot 5 uur). Dat voor nog 4 maanden (want dat gaat gebeuren) of nog 2 maanden volledig plat.. (en dan zijn de getallen erg laag dat daarna de horeca en sportscholen weer relatief normaal open kunnen). Dan kies ik voor het laatste.
(en hopelijk gooien ze belgie en duitsland niet volledig dicht :)
Ik denk daar weer totaal anders over. En ik hoop echt dat mensen gewoon eens in eigen land blijven. Mede door het heen er weer gereis blijven we in de ellende zitten. Maar ik heb het niet Alleen voor het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

niek_nijmegen schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:16:
Ik denk dat je meer zekerheid wil, dan mogelijk is in dit prille stadium van de pandemie.
Prille stadium? We zijn met het laatste nahikje bezig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:12:
[...]

Of je haalt hem wel zodat je een stuk minder kans op verspreiden hebt?
Als het daaraan zou bijdragen, dan zou dat inderdaad nut hebben.

Pagina: 1 ... 96 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.