Alleen is dat al gebeurt. Er hangt voor het DCC nu een administratieve geldigheidsduur aan en het voornemen is om de binnenlandse coronapas ook zo'n administratieve geldigheidsduur te geven. Indien het systeem niet aangepast dan wel afgeschaft wordt zal je wel moeten indien je een QR code wil zonder te moeten testen.
Ik heb je nou al een paar keer gevraagd om het dik gedrukte is niet uit de onderbuik te onderbouwen.
Ik onderbouw het, non-stop. Geen onderbuik voor nodig, iedereen die het nieuws volgde de afgelopen maanden kon de besmettingen omhoog zien vliegen en het kabinet telkens naar meer coronapas zien grijpen.
Dankzij de coronapas zouden de resterende maatregelen opgeheven konden worden, dat was de boodschap van het kabinet. De besmettingen gingen stijgen en sterker dan voorzien was. Na een paar rondjes met meer coronapas was er geen optie meer dan keihard ingrijpen.
Echt alles is puur de schuld van De Jonge.
Helaas voor De Jonge staan de grootste missers op zijn naam. Tevens is hij bereid om te gokken met het welzijn van mensen om zijn politieke zin te krijgen. Voor enige introspectie hoef je niet bij hem aan te kloppen, alleen als het echt niet anders kon kregen we een "
sorry. not sorry" zoals na Dansen met Janssen.
Weinig agenda, maar je vermoedde wel een stevige opzet. Zoals je zei: "om politiek draagvlak te scheppen voor hun meer controversiële plannen.". Volgens mij is dat gewoon een visie en agenda. Anders ben ik kwijt wat je nou precies wil zeggen.
De aankondiging van 2G zette de afscheidsbrief van Mona Keijzer wel in een nieuw daglicht. In de hoofdlijnen zal er wel wat geschetst zijn. Alleen een echte voorgekookte agenda? Meer opportunisme. De kans deed zich voor en ze grepen die. Onder druk wordt alles vloeibaar zal de gedachte zijn geweest. Het kabinet besloot hoog spel te spelen om hun controversieelste plannen door de Tweede Kamer te krijgen. Ze hoopten dat onder druk alles vloeibaar werd en de weerstand tegen 2G en de coronapas op de werkvloer zou verdwijnen. De gok mislukte en uit vrees voor gezichtsverlies werd de wetgeving teruggetrokken met de hoop begin komend jaar meer draagvlak te vinden.
Nu moet je de vraag niet omdraaien. Ik ben ook niet in de veronderstelling dat enkel een coronapas de wintergolf kan afslaan, zeker als hij op belangrijke verspreidingsplekken zoals scholen niet wordt toegepast. Maar jij bent van mening dat al die landen zonder enige onderbouwing de pas steeds verder invoeren. Dan ben ik benieuwd of je dat op zijn minst gevalideerd hebt. Dus ik zou graag antwoord krijgen op de initiële vraag. Zoals ik ook al eerder aangaf, ik vermoed niet dat in die landen niet mensen net als jou zitten die het op zijn minst onderbouwd willen zien.
Beschouw het als een retorische vraag, maar even zo goed bedankt dat je ook geen land kan bedenken waar de coronapas zo krachtig is qua werking als ons kabinet het verkoopt.
Landen als Frankrijk en Duitsland voerden een coronapas in om de vaccinatiegraad omhoog te krikken. Dat is een hele andere motivatie, het was bedoeld als een hindernis dat mensen zouden vaccineren omdat daar de weg van de laagste weerstand was. Nederland koos voor een coronapas om besmettingen te voorkomen, meer prikjes was bijvangst. Het primaire doel is mislukt, immers zitten we nu in lockdown. Het secundaire doel om meer te vaccineren is ook niet bepaald uitgekomen, we hadden al een hoge vaccinatiegraad. Daar viel niet veel meer te winnen, de mensen die op dat moment nog niet naar de GGD waren gegaan die zouden dat vermoedelijk ook niet meer gaan doen.
Ik ben er van overtuigd dat je morgen dat hele systeem van coronapassen in Nederland en in de EU kan uitzetten en dat het geen verschil maakt voor de situatie.
Trojka? Die term ken ik niet.
De ministeries van Financiën, Economische Zaken en Klimaat en Sociale Zaken en Werkgelegenheid worden als de Trojka aangeduid in veel documenten. Zij regelen o.a. de steunpakketten en de financiering hiervoor.
Tuurlijk heeft De Jonge invloed.
Een behoorlijke invloed, als je de politieke verslaggevers mag geloven. De ruzie in het kabinet in het najaar van 2020 kwam omdat diverse andere minister (o.a. Wiebs en Koolmees) vonden dat De Jonge te veel macht en invloed had gekregen. Hij zou besluiten nemen die eigen alleen door Rutte genomen konden worden en hij zou ook spreken voor hun departementen. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat de minister van VWS meer macht heeft als de minister-president dankzij de Twm.