Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:06:
[...]

Zeg doe ff een beetje rustig.
Bewijs jij maar dat die dringende adviezen werken.
Niemand heeft het over 100%
Nederlanders zijn extreem goed in de randjes opzoeken, dat zag je bij iedere maatregel die de afgelopen 2 jaar afgekondigd werd.
Verklaar dit plaatje eens als je wil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KktCLeQAYfprBkPVwlqtA3qpMnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EcuVKBsuaYanEZK1ALL0TDeu.png?f=fotoalbum_large

Waardoor zien we die daling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:08:
[...]

Wie eist bewijst. Jij stelt dat ze niet werken dus jij mag eerst bewijzen. :+
Wat denk jij dat er gebeurt als de maximumsnelheid 100 is en onze MP dringend adviseert om 90 te gaan rijden, alsof iemand zich daar dan daar aan gaat houden, misschien een paar goedwillende oudjes die nog wat autoriteit accepteren maar de overgrote meerderheid in NL blijft stug 104 op de GPS rijden.

Sterker nog al zou de max snelheid verlaagd worden tot 90 en er is geen handhaving dan nog blijft die overgrote meerderheid gewoon 104 op de GPS rijden.

*knip* houd het bij de inhoud, en niet op de man.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 22-12-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:09
*knip* graag inhoudelijk, en niet op de man.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 22-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49

Dennis1812

Amateur prutser

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:13:
[...]

Wat denk jij dat er gebeurt als de maximumsnelheid 100 is en onze MP dringend adviseert om 90 te gaan rijden, alsof iemand zich daar dan daar aan gaat houden, misschien een paar goedwillende oudjes die nog wat autoriteit accepteren maar de overgrote meerderheid in NL blijft stug 104 op de GPS rijden.

Sterker nog al zou de max snelheid verlaagd worden tot 90 en er is geen handhaving dan nog blijft die overgrote meerderheid gewoon 104 op de GPS rijden.

*knip*
Als we allemaal de maatregelen negeren/randjes zoeken.
Waarom dalen we dan steevast na maatregelen?

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 22-12-2021 18:40 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist op RTL nieuws een gezin wat een dag eerder naar Oostenrijk is vertrokken omdat ze anders niet aan de nieuwe eisen voldoen en geen vakantie zouden kunnen vieren op de bestemming.

Op de vraag of het niet een beetje smokkelen was met de regels vond de dame van niet, ze had een PCR test gedaan en de vorige twee wintersport vakanties waren al geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Opvallend: er stond vanmorgen een rij van een man/vrouw of 10 buiten bij de commerciële testplaats om de hoek bij mijn werk, de afgelopen dagen heb ik geen rij gezien. Sowieso heb ik daar ook tijdens de hoogtijdagen van TvT geen rij gezien. Oostenrijk-gangers die een weekje eerder vertrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Wolly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:18:
Zojuist op RTL nieuws een gezin wat een dag eerder naar Oostenrijk is vertrokken omdat ze anders niet aan de nieuwe eisen voldoen en geen vakantie zouden kunnen vieren op de bestemming.

Op de vraag of het niet een beetje smokkelen was met de regels vond de dame van niet, ze had een PCR test gedaan en de vorige twee wintersport vakanties waren al geannuleerd.
het antwoord is toch ook gewoon nee? Als morgen de prijs van alcohol met 60% omhoog gaat, dan garandeer ik je dat de rijen bij de slijters en supermarkten enorm zijn. Is dat dan ook "smokkelen"…?

Als morgen de snelheid op de snelweg naar 70 gaat, ga je dan vanavond ook al 70 rijden?

Edit: ik zou persoonlijk overigens NIET gegaan zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 22-12-2021 18:25 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Shadow_Agent schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:21:
Als morgen de snelheid op de snelweg naar 70 gaat, ga je dan vanavond ook al 70 rijden?
Sterker nog, morgen ook niet... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:16:
[...]

Als we allemaal de maatregelen negeren/randjes zoeken.
Waarom dalen we dan steevast na maatregelen?
Omdat er ook gelukkig nog wel wat mensen zelf hun gezonde verstand gebruiken.
Die bijvoorbeeld niet ieder weekend een huisfeestje opzoeken, die niet de horeca induiken, die gelukkig nog wel een beetje oppassen voor zichzelf of voor anderen.
En ook omdat niet alles een dringend advies is wat zomaar individueel in de wind geslagen kan worden.
Een thuiswerkadvies wordt door de werkgever naar de werknemer geforceerd, een werkgever die bijvoorbeeld wel verantwoordelijkheid neemt voorkomt dat de werknemer kan verspreiden tijdens werkuren.
Daarbij zijn het niet alleen adviezen maar zitten er ook wat verplichtingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00

ericplan

5180 Wp PV

zacht schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:21:
Opvallend: er stond vanmorgen een rij van een man/vrouw of 10 buiten bij de commerciële testplaats om de hoek bij mijn werk, de afgelopen dagen heb ik geen rij gezien. Sowieso heb ik daar ook tijdens de hoogtijdagen van TvT geen rij gezien. Oostenrijk-gangers die een weekje eerder vertrekken?
Hier op de hoek ook zo’n testlocatie. Er staat dagelijks een rij voor de deur. Enorme rijen afgelopen najaar tijdens ADE (Amsterdam Dance (of drugs) Event)

A'dam PVOutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackMonkey
PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:23:
[...]

Omdat er ook gelukkig nog wel wat mensen zelf hun gezonde verstand gebruiken.
Die bijvoorbeeld niet ieder weekend een huisfeestje opzoeken, die niet de horeca induiken, die gelukkig nog wel een beetje oppassen voor zichzelf of voor anderen.
terwijl je hier zegt:
PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:13:
Daarom zeg ik dat dringende adviezen niet werken
Op welk veld wil je die doelpalen helemaal gaan neerzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 17:34

Wellicht was het een paar wat de afgelopen anderhalve week reeds amper de deur uit is geweest om er zeker van te zijn niks onder de leden te hebben voordat men op vakantie zou gaan. Een beetje zoals er hier ook Tweakers zijn in dit draadje die zich al anderhalf jaar zo goed mogelijk aan de regels houden, netjes de vaccinaties op orde hebben en hier hun plezier niet willen laten verpesten door een ander.

Het is net hoe het gebracht wordt. Als hij leraar is op een middelbare school in Amsterdam en zij op er op een coronaafdeling werkt, verdient het wellicht wel een kleine krabbel achter de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:42:
[...]

Dat lijkt mij ook sterk, maar als je dan vervolgens dat zou kunnen of willen verklaren met een vaccinatie effect, dan weten we toch ook dat dat ook (deels) effect heeft op Omicron en we dus met die afname ook voorzichtig moeten zijn in hoeveel er te wijten is aan vaccinaties (en of dat eerste of boosters zijn) en hoe dat zich verhoudt tot onze situatie ?
Ja, het zal een factor zijn, maar je moet je daarbij bedenken of vaccinatie verschilt tussen de groepen, en daardoor dus de resultaten verstoort? Ik denk dat het netto-effect meevalt, maar dat is een aanname van mijn kant. Desondanks denk ik dat het resultaat dat je in deze trial ziet, uiteindelijk kleiner zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:21:
[...]
het antwoord is toch ook gewoon nee? Als morgen de prijs van alcohol met 60% omhoog gaat, dan garandeer ik je dat de rijen bij de slijters en supermarkten enorm zijn. Is dat dan ook "smokkelen"…?

Ik vind het moeilijk, het is natuurlijk wel om de regels heen werken die dienen om een land wat zwaar getroffen is door de pandemie te beschermen. Een vakantie kan altijd later nog, het is niet zo dat het de allerlaatste keer is dat er sneeuw ligt en de kinderen kunnen ook andere leuke activiteiten doen.

Dat is nog wel wat anders dan alcoholprijzen of maximum snelheden.
Edit: ik zou persoonlijk overigens NIET gegaan zijn :)
Ik had het waarschijnlijk ook niet gedaan, uit fatsoen vind ik het al niet kunnen om daar gezellig vakantie te vieren terwijl er zoveel ellende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:29:
[...]

Is er toevallig al een bron langs gekomen naar dat NICD onderzoek hier? Kan hem zo snel niet vinden...
Ja, ik heb het hier uiteengezet: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:13
Another day of Danish COVID-19 data; 13,386 cases, slightly down from yesterday's record 13,558. The number of hospital patients is down (by one) to 553. Hospital patients as a % of 30 day cases is down to a new record low of 0.276% - completely unprecedented.
(https://twitter.com/peter.../1473648864670502913?s=21)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEQney79GFVxn_HOAMFiIJUpq4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m9urOfN1vFYiXSQpGQp1jpW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:21:
Vorig jaar waren er in de dagen voor Kerst ook grote aantallen mensen die gingen testen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hoevenpe
Laten we allemaal proberen een beetje van het kerstfeest te genieten, te leven naar de intentie van de regels en waar het soms een beetje schuurt het ook aangenaam te houden.

De meeste mensen beseffen best dat we contacten moeten verminderen, vrijwel iedereen houdt zich aan de grote lijnen. Als er dan een keer 5 ipv 4 mensen langskomen dan vergaat echt de wereld niet, zeker als die mensen tot hetzelfde huishouden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-10 19:42
Vlassie1980 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:05:
[...]

Correct me if i am wrong... Ziet eruit als Spaanse Griep.
Die stond erom bekend om vooral twintigers, dertigers en veertigers keihard te raken. Als dat zo was geweest stond ik ook vooraan maar Covid is en blijft een ziekte die vooral ouderen treft of mensen met hoog BMI en onderliggend lijden. Ben zelf een gezonde veertiger en heb mijn 2 prikken gehaald. Ik vind het nogal wat om zo'n prikabbonement te nemen kan ik je zeggen.
ken ze ook die niet aan de criteria voldoen en ook op de IC hebben gelegen maar buiten dat BMI is een fabel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

RoD schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:38:
[...]

Mooie data :) Dit lijkt wel een sterke trendbreuk, bemoedigend.
Jep. Als dit zo doorgaat en de cijfers in NL ook die kant op gaan, dan staan alle seinen op groen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

Is natuurlijk ook niet... vandaar dat we zaterdag ook allemaal nog snel even zijn gaan shoppen, sporten of een bezoekje aan de kapper hebben gebracht. Het kon nog, dus we doen het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:25

Dennahz

Life feels like hell should.

hoevenpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:35:
Laten we allemaal proberen een beetje van het kerstfeest te genieten, te leven naar de intentie van de regels en waar het soms een beetje schuurt het ook aangenaam te houden.

De meeste mensen beseffen best dat we contacten moeten verminderen, vrijwel iedereen houdt zich aan de grote lijnen. Als er dan een keer 5 ipv 4 mensen langskomen dan vergaat echt de wereld niet, zeker als die mensen tot hetzelfde huishouden behoren.
Absoluut! It's the most wonderful time of the year. Daar moeten we gewoon van gaan genieten. En het is zoals je zegt: als de groep toevallig eens wat groter is, dan is dat maar zo.

Ik neem aan dat niemand nu met 20 man in een krappe rijwoning gaat feestvieren. Je moet nooit vergeten te genieten van het leven, ondanks de omstandigheden. Er zijn altijd mogelijkheden :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De zuiderburen trekken de teugels ook wat aan. Helaas geen spiderman meer in de kinepolis... maar je kunt er nog rustig door de stad lopen, een kerstmarkt bezoeken of wat lekkers gaan eten en drinken.

https://www.gva.be/cnt/dmf20211222_95856321

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:30:
[...]

terwijl je hier zegt:

[...]

Op welk veld wil je die doelpalen helemaal gaan neerzetten?
Op het veld van wat strakker handhaven zodat ook ik iets eerder uit deze ellende kom.
Er mag wel wat meer verplicht of afgedwongen worden ipv alleen geadviseerd, dat bedoelde ik te zeggen. (en niet veel meer dan dat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 17:38
PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:01:
[...]

Op het veld van wat strakker handhaven zodat ook ik iets eerder uit deze ellende kom.
Als mensen nou eens plots uit zichzelf er gewoon aan houden... is handhaving met voor-nu-te-weinig handhavers ook niet nodig toch?
Er mag wel wat meer verplicht of afgedwongen worden ipv alleen geadviseerd, dat bedoelde ik te zeggen. (en niet veel meer dan dat)
Eens :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
MTFDarkEagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:11:
[...]

Als mensen nou eens plots uit zichzelf er gewoon aan houden... is handhaving met voor-nu-te-weinig handhavers ook niet nodig toch?

[...]

Eens :Y
Maar daarvoor heb je een zeker draagvlak nodig.... iets waar ze de afgelopen tijd alles aan hebben gedaan om het kwijt te raken lijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:01:
[...]

Kijk daar zijn we het eens :). Maar het kwam over alsof een advies per definitie geen impact had. Terwijl we daar echt wel wat merkbare effecten van hebben gezien. Vaak zie je dat effect duidelijk nadat de adviezen zijn afgekondigd in een persconferentie. In het verleden heeft iemand daar wel is een plaatje van getoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:26:
[...]

Wat bedoelen ze met die 30-dat cases?
30 daagse cumulatieve besmettingen. Dus alle besmettingen van afgelopen 30 dagen bij elkaar opgeteld, en dat afgezet tegen het aantal mensen in het ziekenhuis.

Denk ik. ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:18:
Maar het kwam over alsof een advies per definitie geen impact had. Terwijl we daar echt wel wat merkbare effecten van hebben gezien.
Wat vooral effect gehad heeft is de hernieuwde bewustwording, het besef dat Covid nog steeds een groot probleem is.

De rest is een afgeleide daarvan, waarbij het schrappen van grote evenementen veel meer effect heeft dan het sluiten van de Bruna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
hoevenpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:36:
[...]

Wat vooral effect gehad heeft is de hernieuwde bewustwording, het besef dat Covid nog steeds een groot is.
Dat is een beetje het idee van een advies toch? Maar dan heeft het een impact, claimen dat er helemaal geen impact is maakt het een vrij resoluut statement. Ongeveer waar ik gisteren zo uitgebreid op bleef hameren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
weer een interessante video van Dhr. Campbell.
YouTube: The Australian Protocol

Australië gaat niet meer voor een actief terugdringen van Corona maar doet dat pas mochten de ziekenhuisopnames uit de hand lopen. Gebaseerd op het feit dat Australiërs volwassen mensen zijn die zelf ook voorzichtiger zullen worden mochten de besmettingen oplopen.

Waar wij in Nederland begonnen met "herd immunity" en "intelligente lockdown" waarbij verantwoordelijkheid bij de bevolking gelegd wordt, eindigen zij er mee.
Laten we voor de Australiërs (en voor ons) hopen dat dit goed uitpakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
De volgorde van AUS is logischer.

Herd immunity (ondersteund door periodieke vaccinaties van kwetsbaren) is een prima einddoel, maar compleet ontealistisch als je vanaf nul begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maxtrash schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:53:

Australië gaat niet meer voor een actief terugdringen van Corona maar doet dat pas mochten de ziekenhuisopnames uit de hand lopen.
Sturen wij niet al zo'n anderhalf jaar op ziekenhuisopnames niet uit de hand te laten lopen? :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Wolly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:33:
[...]

Ik had het waarschijnlijk ook niet gedaan, uit fatsoen vind ik het al niet kunnen om daar gezellig vakantie te vieren terwijl er zoveel ellende is.
Wat is dit nou voor onzin. Ik ben het afgelopen halfjaar 3x naar het buitenland op vakantie geweest (eind november nog een citytrip naar New York), en ik adviseer iedereen dat ook zoveel mogelijk te doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Family Guy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:30:
[...]

30 daagse cumulatieve besmettingen. Dus alle besmettingen van afgelopen 30 dagen bij elkaar opgeteld, en dat afgezet tegen het aantal mensen in het ziekenhuis.

Denk ik. ;)
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:05:
[...]

Sturen wij niet al zo'n anderhalf jaar op ziekenhuisopnames niet uit de hand te laten lopen? :?
Wij wel. Australië niet. Die waren juist ontzettend krampachtig om besmettingen op 0 te houden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
maxtrash schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:53:
weer een interessante video van Dhr. Campbell.
Laat het @gambieter niet horen :+ .
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:00:
Herd immunity (ondersteund door periodieke vaccinaties van kwetsbaren) is een prima einddoel, maar compleet ontealistisch als je vanaf nul begint.
Ze zijn ook nog totaal niet ver met de booster. Flinke gok om juist nu te nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:52:
Daarom moet ook zo snel mogelijk de uitzondering op handhaven voor thuis worden geschrapt.
Nou thank god dat dat niet is gebeurd! Idioot plan is dat. Bovendien hebben politie en nu ook de boa's daar helemaal geen tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:21:
[...]

Nou thank god dat dat niet is gebeurd! Idioot plan is dat. Bovendien hebben politie en nu ook de boa's daar helemaal geen tijd voor.
Ben blij dat dat niet mogelijk is inderdaad. Stel je voor dat je niet eens meer kan doen en laten wat je wilt in je eigen huis. Hoewel ik wel asociaal vind om in deze tijden feestjes te organiseren voor 20 man hoor. Dat is gewoon not-done.

Maar eerlijk is eerlijk: horeca open laten voorkomt zulke dingen wel. Het kabinet lijkt te denken dat mensen ook gewoon verdwijnen als alles dicht is, maar die gaan gewoon alternatieven zoeken :) Zeker die feestbeesten.

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:28:
[...]

Ben blij dat dat niet mogelijk is inderdaad. Stel je voor dat je niet eens meer kan doen en laten wat je wilt in je eigen huis. Hoewel ik wel asociaal vind om in deze tijden feestjes te organiseren voor 20 man hoor. Dat is gewoon not-done.

Maar eerlijk is eerlijk: horeca open laten voorkomt zulke dingen wel. Het kabinet lijkt te denken dat mensen ook gewoon verdwijnen als alles dicht is, maar die gaan gewoon alternatieven zoeken :) Zeker die feestbeesten.
Hey nog eentje. Omdat sommige mensen huisfeestjes geven kunnen we net zo goed de horeca open gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:29:
[...]

Hey nog eentje. Omdat sommige mensen huisfeestjes geven kunnen we net zo goed de horeca open gooien.
Horeca open is veiliger dan huisfeestjes. Je zit in ieder geval in een gecontroleerde setting. Mensen (en dan vooral jongeren) moeten toch ergens hun ei kwijt.

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:31:
[...]

Horeca open is veiliger dan huisfeestjes. Je zit in ieder geval in een gecontroleerde setting. Mensen (en dan vooral jongeren) moeten toch ergens hun ei kwijt.
Een deel van de horeca eigenaren ging wat creatief om met de QR-code plicht en in de horeca zit je minder in je eigen bubbel dus grotere kans op "kruisbesmetting".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:31:
[...]

En als je wilt dat de horeca weer open gaat, moet je stoppen met huisfeestjes geven.
Anders is er straks gewoon geen horeca meer. Sorry. Allemaal failliet. En niemand die meer een café begint, veel te groot risico.

Net als dat de horeca eerst aan het huilen was dat een QR code controleren zo moeilijk was. Nu mogen ze dicht blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 22-12-2021 20:35 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:22
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:23:
[...]

Ah, we zijn weer terug bij dat het 100% moet werken zoals @Verwijderd net treffend stelde.

Ik ben in Frankrijk en Spanje letterlijk nergens niet om mijn QR code gevraagd. Dus blijkbaar is het prima uitvoerbaar. Maar die eigenwijze zeikerds hier weten er weer een enorm drama van te maken.
En in Spanje werkt dat zo goed dat ze daar nu ook al weer overgaan op mondkapjes op straat.

hoi

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kr44nVogel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:35:
[...]

En in Spanje werkt dat zo goed dat ze daar nu ook al weer overgaan op mondkapjes op straat.
Er is pas 100 keer uitgelegd dat iets verminderen niet betekent dat het gelijk 0 is. Wat snap je er niet aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:00

Agent47

I always close my contracts.

Ooh we kunnen sowieso tot ronde 8 dus :)

Bron: AD Liveblog:

“ Belgische agenten hebben een man opgepakt die zich voor de negende keer wilde laten inenten tegen het coronavirus. Hij deed dat steeds onder een andere naam, om voor diegene zo een coronapas te kunnen aanmaken. De 33-jarige man streek steeds 100 tot 150 euro op, melden Waalse media.

De man liep tegen de lamp doordat medewerkers van een vaccinatiecentrum hem herkenden. Hij ging ervandoor toen ze hem ernaar vroegen, waarop ze de andere centra waarschuwden. Toen de man opnieuw zijn opwachting maakte voor een prik, deed hij dat bovendien met een naam van iemand waarop al werd gelet.

Diegene was er prat opgegaan zonder prik een vaccinatiecertificaat te kunnen regelen. De serieprikker liet zich al acht keer vaccineren, bleek uit zijn verhoor. Volgens medici kan dat niet meteen kwaad. Veel extra bescherming tegen het virus zou het ook niet opleveren.“

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Belgische agenten hebben een man opgepakt die zich voor de negende keer wilde laten inenten tegen het coronavirus. Hij deed dat steeds onder een andere naam, om voor diegene zo een coronapas te kunnen aanmaken. De 33-jarige man streek steeds 100 tot 150 euro op, melden Waalse media.

De man liep tegen de lamp doordat medewerkers van een vaccinatiecentrum hem herkenden. Hij ging ervandoor toen ze hem ernaar vroegen, waarop ze de andere centra waarschuwden. Toen de man opnieuw zijn opwachting maakte voor een prik, deed hij dat bovendien met een naam van iemand waarop al werd gelet.

Diegene was er prat opgegaan zonder prik een vaccinatiecertificaat te kunnen regelen. De serieprikker liet zich al acht keer vaccineren, bleek uit zijn verhoor. Volgens medici kan dat niet meteen kwaad. Veel extra bescherming tegen het virus zou het ook niet opleveren.
Als dat niet het toppunt van boosteren is... Extra bescherming zou het niet opleveren... _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ligone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:41:
[...]

Als dat niet het toppunt van boosteren is... Extra bescherming zou het niet opleveren... _O- _O-
Nee natuurlijk niet, alsof er voor jan lul 6 weken tussen de 1e en 2e prik zit

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Hij merkt er niks van.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://img.gva.be/8tBgiIz19ovVcrmcGdaYuPRTsCM=/960x640/smart/https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2Farch%2F2012%2F10%2F16%2F2393796%2Fbodybuilder-vergeet-hoofd-in-te-smeren_101_0x1000.jpg

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Michael_OsGroot schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:43:
[...]

Nee natuurlijk niet, alsof er voor jan lul 6 weken tussen de 1e en 2e prik zit
Enige onderbouwing dat dit binnen 6 weken gebeurd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
Ligone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:45:
[...]

Enige onderbouwing dat dit binnen 6 weken gebeurd is?
Geen onderbouwing voor zover ik weet maar als de medewerkers je beginnen te herkennen zal er geen jaar overheen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:16:
[...]

Ze zijn ook nog totaal niet ver met de booster. Flinke gok om juist nu te nemen.
Dat moeten ze eerst op orde stellen.

Maar de volgorde van eerst massa-vaccinatie en gaandeweg leren leven met het virus (de kwetsbaren blijven prikken, het virus met beleid laten rondgaan onder niet-kwetsbaren), die volgorde is gewoon logisch.

AUS snapt ook wel dat dat hun oude strategie van buiten de deur houden van het virus zou neerkomen op een soort permanente afzondering en steeds terugkerende strenge lockdown. Die strategie is in het begin wel slim, maar uiteindelijk niet bol te houden.

Wij probeerden het verkeerdom in NL. Virus laten rondgaan voordat we enige immuniteit hadden, dat is het recept voor een zorginfarct.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen idee.
Wat staat er verstopt in je linkdrop?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Cid Highwind schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:15:
Nogmaals, er zijn genoeg experimenten geweest die aantoonden dat een dergelijke regeling weldegelijk er voor zorgt dat mensen op een veilige(r) manier samen kunnen komen dan indien deze er niet is. Het bekende kaasplakkenmodel is hier al vaak genoeg voorbij gekomen, er is geen enkel wondermiddel wat alle problemen oplost. Als dat jouw verwachting was denk ik dat we het probleem al hebben gevonden, en dat is niet de coronapas an sich, maar een combinatie van de manier waarop deze is ingevoerd gecombineerd met jouw verwachtingen. Zolang je dat niet onder ogen komt heeft een inhoudelijke discussie over de proportionaliteit weinig zin.
Ik kreeg altijd het idee dat bij de Fieldlabs de onderzoeksvraag ondergeschikt was aan het doel om wat gelegaliseerd entertainment te leveren in een tijd dat het geduld bij mensen op begon te raken.

De QR code was bedoeld als de moeder aller kaasplakken. De QR code kon een veelvoud aan andere maatregelen vervangen en naarmate de situatie slechter werd kreeg de QR code nog meer verantwoordelijkheden en op steeds meer plekken.
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:48:
Ik had dit plaatje eerder zelf ook al eerder gedeeld met uitleg. Maar er staan vrij duidelijk vraagtekens bij en de assen missen. Ook lijkt na de booster de afname veel minder stijl te zijn. Dat alles lijkt alleen nog steeds een aanname.
Het is kwalijk dat Van Dissel vaak legenda's maar gedeeltelijk toevoegt bij zijn plaatjes. Zonder gedefinieerde assen is het inderdaad lastig zeggen hoe je dit moet lezen, maar als de eerste twee prikken na 3 tot 6 maanden onvoldoende zijn, waarom zou je dan verwachten dat de booster langer stand houdt? Die antilichamen gaan ook weer verdwijnen.
Israel is al wel bezig met de 4e zoals @MarcoC opmerkt, maar dat lijkt meer te gebeuren omdat het kan. Niet omdat er zoveel bewijs voor is zoals nu bij de 3e. De stelligheid dat hij er sowieso komt is dan ook wat te kort door de bocht. Ja ook ik heb een dergelijk vermoeden, maar zover ik weet is de data er wetenschappelijk nog niet. Wat we toch altijd wel als input gebruiken.
Duitsland spreekt ook al over een vierde prik omwille van omikron. De trend is zich aan het aftekenen en in dat opzicht lijkt Israël ons voorland.
Ik denk dat je prima commentaar kan hebben inhoudelijk. Daar hoef je de coronapas niet als het paradepaardje van De Jonge voor te schetsen.
De Jonge loopt al maanden te dwepen met die coronapas. Noem een probleem en de QR code lost het voor je op. Alleen nu de coronapas zich in de praktijk moest bewijzen bleek de theorie wel heel ver van de werkelijkheid te staan. De respons was om de tekortkomingen op te lossen met nóg meer coronapas. Na een tijdje moet je toch gaan beseffen dat het niet gaat werken en dat je andere dingen moet doen. Helaas blijf De Jonge inzetten op die coronapas tot 2G aan toe om een toen nog hypothetische lockdown te voorkomen. Die tendens hebben we al eerder meegemaakt met de avondklok. Die kreeg ook de meest geweldige eigenschappen toegedicht en werd maandenlang gerekt om met stille trom te vertrekken.

We hadden in september zo'n mooi uitgangspunt en dat is allemaal weggegooid voor het prestigeproject van De Jonge.
Wat zou het doel zijn van die agenda?
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. Weing agenda en vooral de behoefte aan beeldvorming en politiek eigenbelang op de korte termijn.
Maar heb je gekeken naar de onderbouwing in die landen voordat je het paniekmaatregelen noemt? Heb je gekeken of er in het buitenland studies naar de coronapas zijn gedaan? Want nu gooi je het gewoon op 1 hoop en lever je geen bewijs. Wat je wel van de tegenpartij verwacht.
Noem mij een Europees land welke succesvol de wintergolf heeft afgeslagen dankzij hun coronapassen. Die zijn er niet, maar de inzet op die pas wordt steeds heftiger. Inmiddels is die inzet zo heftig dat in het enthousiasme landen als Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Griekenland het DCC om zeep helpen.
Dit is toch net zo'n onderbuik onderbouwing als dat je de tegenpartij van beticht? Je kan niet aangeven of het zonder pas sneller uit de hand was gelopen.
Als we misschien iets minder hosanna hadden gedaan in september, als we misschien iets eerder konden toegeven dat de coronapas niet werkte zoals gehoopt, dan had het niet zo uit de klauw hoeven lopen.
Ik vind alleen dat je die niet enkel aan De Jonge kan aanrekenen als er nog een compleet kabinet naast staat die deze maatregelen ook steunen. Een ministerie met topadviseurs die het ondersteunen. Eenzelfde beeld in het buitenland. Maar alleen De Jonge en zijn eigen plannen. Tuurlijk maakt ie fouten, maar volgens mij hebben we een Rutte die ook wel is in zijn schoenen zien schuiven. De beleidstukken waar ie soms op gefileerd wordt typt ie ook niet allemaal zelf.
De Jonge zet de toon voor de beleidsstukken. Hij verstrekt de opdrachten aan zijn ambtenaren. Die topadviseurs gaan niet zelf spontaan beleid voeren buiten hun bewindspersoon om.

De persoonlijke opvattingen van bewindslieden hebben een grote invloed op het verloop van de zaken. Zie ook hoe najaar 2020 de ruzie tussen De Jonge en andere ministers van de Trojka merkwaardig beleid ging veroorzaken zoals die verzwaring van twee weken. Onderschat niet hoeveel invloed deze persoonlijkheden hebben op het beleid.
Maar zoals ik opmerkte kan ik mij niet voorstellen dat het buitenland precies deze twee studies gebruikt voor de onderbouwing van een vergelijkbare pas in eigen land.
De betaalde studie welke door oud-premier Blair wordt gepromoot is kennelijk binnen heel Europa beschikbaar gesteld volgens het bedrijf. Blair is lobbyist, dus goede kans dat hij actief deze studie aan zijn contacten heeft gestuurd. Dat is immers het werk van de lobbyist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

@CMD-Snake

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

Normaal wel ja en bij de Jonge zou dat ook zijn waar ik het eerste aan denk maar ik acht het ook niet uitgesloten dat ze het in september zo uit de klauwen hebben laten lopen om wat dingen door te kunnen drukken, inclusief lockdown en regeerakkoord tegelijk.

Laissez faire is wel de middle name geweest van dit kabinet, tenzij het ze goed uitkomt om een verhaal te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:18:
[...]

Kijk daar zijn we het eens :). Maar het kwam over alsof een advies per definitie geen impact had. Terwijl we daar echt wel wat merkbare effecten van hebben gezien. Vaak zie je dat effect duidelijk nadat de adviezen zijn afgekondigd in een persconferentie. In het verleden heeft iemand daar wel is een plaatje van getoond.
:)
Gezien de heftigheid van de reacties vermoedde ik al een klein communicatie misverstandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
Deze is ook wel weer mooi :P.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis
En dit is trouwens een stuk erger:

https://nos.nl/nieuwsuur/...-druk-ze-worden-apathisch
Motivatieproblemen, sombere gevoelens en soms zelfs eetstoornissen en zelfverminking: een steeds grotere groep middelbare scholieren worstelt met de gevolgen van de coronacrisis. Leerlingen lijden onder het gebrek aan sociaal contact, het niet meer kunnen sporten en bijbaantjes die niet doorgaan.
Maar hé, hierdoor redden we wel de zorg hè d:)b. Jammer dan voor een paar jongeren. En bovendien viel het best mee zeiden sommigen hier de vorige keren dat ik dit aanstipte, immers was het aantal zelfmoorden lager dan andere jaren. Nou ja, wat is dan het probleem eigenlijk :?.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Click n collect is gewoon toegestaan. Daarbij worden coffeeshops als essentieel gezien. Dus sigarenwinkel zou mij ook niet verbazen.

Het is vooral een domme tweet die gewoon incorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis1812 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:08:
Click n collect is gewoon toegestaan. Daarbij worden coffeeshops als essentieel gezien. Dus sigarenwinkel zou mij ook niet verbazen.

Het is vooral een domme tweet die gewoon incorrect is.
Denk dat je inderdaad gelijk hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik snap dat er humor om gemaakt wordt hoor. En deze tweet klopte bij de lockdown vorig jaar ook toen afhalen nog niet mocht.

Gok dat hij in z'n archief gedoken is en deze opgeduikeld heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lycaon
Whoop!

https://twitter.com/marcb.../1473717464005550096?s=21

Zelfs OMT-leden beginnen met het delen van informatie over de vermeende lagere severity van Omicron.

Link naar het hele rapport: https://www.imperial.ac.u...port-50-severity-omicron/

[ Voor 19% gewijzigd door Lycaon op 22-12-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jadjong schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:27:
[...]

Dat zal je achteraf in de evaluatie moeten lezen.
Maar u presenteert het hier als een waarheid, dus waar komt dat vandaan dan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Lycaon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:15:
Whoop!

https://twitter.com/marcb.../1473717464005550096?s=21

Zelfs OMT-leden beginnen met het delen van informatie over de vermeende lagere severity van Omicron.

Link naar het hele rapport: https://www.imperial.ac.u...port-50-severity-omicron/
Dit is een belangrijk moment. Wat we hier op het forum al een tijdje zagen ontvouwen vanuit de SA cijfers, wordt nu voor het eerst met een Europese studie bekrachtigd.

Vanuit UK en DK zullen de komende weken meer getallen gaan komen, die een steeds scherper beeld geven wat ons precies te wachten staat. Wanneer is eigenlijk het volgende overleg tussen OMT en kabinet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:26:
[...]

Dit is een belangrijk moment. Wat we hier op het forum al een tijdje zagen ontvouwen vanuit de SA cijfers, wordt nu voor het eerst met een Europese studie bekrachtigd.

Vanuit UK en DK zullen de komende weken meer getallen gaan komen, die een steeds scherper beeld geven wat ons precies te wachten staat. Wanneer is eigenlijk het volgende overleg tussen OMT en kabinet?
Wat doen de cijfers uit deze studie met jouw prognoses?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 14:08
Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:05:
En dit is trouwens een stuk erger:

https://nos.nl/nieuwsuur/...-druk-ze-worden-apathisch

Maar hé, hierdoor redden we wel de zorg hè d:)b. Jammer dan voor een paar jongeren. En bovendien viel het best mee zeiden sommigen hier de vorige keren dat ik dit aanstipte, immers was het aantal zelfmoorden lager dan andere jaren. Nou ja, wat is dan het probleem eigenlijk :?.
Vanuit bijna een jaar geleden, verder is het aantal volledige en langdurige schoolsluitingen en lockdowns sindsdien niet zo heel hoog geweest bij mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:26:
[...]

Volgens mij week voor de 14de januari, of zoveel eerder daar aanleiding voor wordt gezien door één van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:27:
Vanuit bijna een jaar geleden, verder is het aantal volledige en langdurige schoolsluitingen en lockdowns sindsdien niet zo heel hoog geweest bij mij weten.
Elke schoolsluiting is er één te veel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:32:
[...]
Elke schoolsluiting is er één te veel blijkbaar.
Dat lijkt me dan ook weer wat overdreven als conclusie, maar spaarzaam mee zijn, wat we volgens mij ook proberen, zowel met school, studie en sport voor jongeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:27:
[...]

Wat doen de cijfers uit deze studie met jouw prognoses?
De cijfers zijn in lijn met “mijn” getallen.
(rapport)

Overall, we find evidence of a reduction in the risk of hospitalisation for Omicron relative to Delta infections, averaging over all cases in the study period. The extent of reduction is sensitive to the inclusion criteria used for cases and hospitalisation, being in the range 20-25% when using any attendance at hospital as the endpoint, and 40-45% when using hospitalisation lasting 1 day or longer or hospitalisations with the ECDS discharge field recorded as “admitted” as the endpoint
Het rapport schrijft over kans op opname. Mijn getal voor opnamekans tov delta was -33%.

Het UK onderzoek vindt een reductie van de kans met 20 a 25% als je kliniek en dagopname meetelt. Als je alleen klinische opname telt, een reductie van 40 a 45%. Die getallen zijn gemiddeld netjes in lijn met “mijn” getal.

Op de achtergrond zie je in die twee cijfers ook een hint over minder ligdagen. Namelijk een verschuiving van meerdaagse opnames naar ééndaagse opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
(doppelpost)

[ Voor 97% gewijzigd door t_captain op 22-12-2021 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:29:
[...]

Volgens mij week voor de 14de januari, of zoveel eerder daar aanleiding voor wordt gezien door één van beide.
Ik zie de aanleidingen opbouwen.

* Voor wat betreft delta lijkt de ziekenhuis-prognose van RIVM te pessimistisch. We zitten op koers om komend weekend onder de 2000 patienten te komen en daarmee onder het beteouwbaarheidsinterval van RIVM.

* De gunstige cijfers uit SA over de zorgbelasting van omicron beginnen bevestiging te krijgen vanuit Europese landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:48:
[...]

* Voor wat betreft delta lijkt de ziekenhuis-prognose van RIVM te pessimistisch. We zitten op koers om komend weekend onder de 2000 patienten te komen en daarmee onder het beteouwbaarheidsinterval van RIVM.

* De gunstige cijfers uit SA over de zorgbelasting van omicron beginnen bevestiging te krijgen vanuit Europese landen.
Als het zich doorzet verwacht ik dat ze na de jaarwisseling wel bij elkaar komen en winkelsluiting wel zullen terug draaien. Weet niet of de scholen niet sowieso die eerste week nog vakantie hadden, volgens mij wel.
Week erna wellicht de rest weer terug naar het avondregime.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

Wok

Dakloos...

Indachtig deze hoopgevende berichten, zou ik juist nu graag zien dat Den Haag en het OMT even voet bij stuk houden en deze lockdown gewoon in stand houden tot 14 januari. Hoe vervelend ik het ook vind (ook voor mezelf - ik sta nog niet op randje depressie, maar van joie-de-vivre is ook al anderhalf jaar geen sprake meer), maar dit is een uitgelezen kans om de zorgdruk in rap tempo te verlagen. Wat mij betreft is het geven van lucht aan de zorg nu even topprioriteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Wok op 22-12-2021 21:54 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:40:
[...]

Dat lijkt me dan ook weer wat overdreven als conclusie, maar spaarzaam mee zijn, wat we volgens mij ook proberen, zowel met school, studie en sport voor jongeren.
Hier in de buurt zijn weliswaar alle sportclubs gesloten maar het is een drukte van belang op de sportvelden. De School en KDV organiseren allerlei activiteiten en buitensporten op de sportvelden.

Het leek wel nationale sport en spel dag. Aangezien dit buiten is vindt ik het voor die leeftijdsgroep een goed idee. Beetje extra sport en bewegen kan geen kwaad.

Tuurlijk zal er dan nog steeds wel iemand besmet raken maar heel wat minder als de hele dag in een klaslokaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:53:
Indachtig deze hoopgevende berichten, zou ik juist nu graag zien dat Den Haag en het OMT even voet bij stuk houden en deze lockdown gewoon in stand houden tot 14 januari. Hoe vervelend ik het ook vind (ook voor mezelf - ik sta nog niet op randje depressie, maar van joie-de-vivre is ook al anderhalf jaar geen sprake meer), maar dit is een uitgelezen kans om de zorgdruk in rap tempo te verminderen.
Dat zie ik toch echt heel anders, ja een lagere druk op de zorg is zeer welkom maar een complete lockdown geeft zoveel nevenschade op alle fronten dat het puur daarvoor totaal niet meer proportioneel is. Bovendien daalt die zorgdruk al heel hard, en dat is nog geen effect van de lockdown want die is pas zondag ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Indoubt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:58:
[...]
Hier in de buurt zijn weliswaar alle sportclubs gesloten maar het is een drukte van belang op de sportvelden. De School en KDV organiseren allerlei activiteiten en buitensporten op de sportvelden.

Het leek wel nationale sport en spel dag. Aangezien dit buiten is vindt ik het voor die leeftijdsgroep een goed idee. Beetje extra sport en bewegen kan geen kwaad.

Tuurlijk zal er dan nog steeds wel iemand besmet raken maar heel wat minder als de hele dag in een klaslokaal.
Zoiets had ik Rutte ook nog horen noemen tijdens het, denk ik laatste, debat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:42:

Op de achtergrond zie je in die twee cijfers ook een hint over minder ligdagen. Namelijk een verschuiving van meerdaagse opnames naar ééndaagse opnames.
Daar hebben ze ook specifiek naar gekeken in het volledige rapport:
Moderately reduced severity is also supported by the observation that the mean lengths of hospital stay
(averaging over days measured as integer) for Delta and Omicron cases in our primary analysis were 0.32
(95%Ci: 0.29-0.34) and 0.22 (95%CI: 0.15-0.28) days, respectively – though it should be noted that
Omicron cases (given rapidly rising incidence over the study period) on average had less follow-up time.
Nog wat slagen om de arm, maar het is een mooi signaal.

Ik heb mijn ideeën hier uiteengezet: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

ik222 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:00:
[...]

Dat zie ik toch echt heel anders, ja een lagere druk op de zorg is zeer welkom maar een complete lockdown geeft zoveel nevenschade op alle fronten dat het puur daarvoor totaal niet meer proportioneel is. Bovendien daalt die zorgdruk al heel hard, en dat is nog geen effect van de lockdown want die is pas zondag ingegaan.
We hebben het over 14 januari... Dat is nog een goede drie weken vanaf nu, geen maanden. De timing met de feestdagen is weliswaar ongelukkig (o.a. ook vanwege de extra inkoop die ondernemers hebben gedaan), maar laten we niet pretenderen dat de zorg het al weer kan bolwerken. Het zorgpersoneel raakt een keer opgebrand met alle uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden. Daar lijkt nu eindelijk ruimte voor te komen.

Als de trends zich in deze mate voort blijven zetten, dan zeg ik ook: weg die (avond)lockdown per 14 januari. Laten we echter tot die tijd alle ruimte die we krijgen ook maximaal benutten, zodat we wellicht in het voorjaar ook gewoon daadwerkelijk weer terug naar (bijna) normaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

YakuzA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:50:
[...]

Geen idee.
Wat staat er verstopt in je linkdrop?
Een soort blog van dagelijkse informatie over de ontwikkelingen in vooral de States. Conclusie is dat er met het dominant worden van de Omicron-variant de verwachting is dat de besmettingen sky-high gaan en dat men hoopt dat de Zorg het aan blijft kunnen. Al met al nog veel onduidelijkheid dus.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 13:01
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:48:
[...]

Dat is goed nieuws. Die modelberekeningen hebben naar de toekomst wel iets minder waarde, omdat het scenario lockdowns vanaf kerstvakantie uitgaan van start van de reguliere kerstvakantie (dus aankomende zaterdag). Bron: van dissel tijdens de laatste technische briefing. Nu heeft dat de eerst weken nog weinig effect op de modellering.
Maar het is wel interessant dat het kabinet dus heeft gekozen voor (en tweede kamer ingestemd heeft met) een nog strengere variant dan gemodelleerd was.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RoD schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:06:
[...]

Daar hebben ze ook specifiek naar gekeken in het volledige rapport:

[...]

Nog wat slagen om de arm, maar het is een mooi signaal.

Ik heb mijn ideeën hier uiteengezet: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"
Dat getal van die ziekenhuisdagen (0.3 of 0.2), dat kan ik niet zo goed plaatsen. Hier zitten we met delta rond de 7. In SA op 8 en met omicron net onder de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:52:
[...]

Als het zich doorzet verwacht ik dat ze na de jaarwisseling wel bij elkaar komen en winkelsluiting wel zullen terug draaien. Weet niet of de scholen niet sowieso die eerste week nog vakantie hadden, volgens mij wel.
Week erna wellicht de rest weer terug naar het avondregime.
scholen gaan de 10e weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:48:
[...]
scholen gaan de 10e weer open.
Oja dat was al op de gewone datum gezet (alleen een week eerder vakantie), dat is waar ook, dank voor de correctie !

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 22-12-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Wok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:53:
Indachtig deze hoopgevende berichten, zou ik juist nu graag zien dat Den Haag en het OMT even voet bij stuk houden en deze lockdown gewoon in stand houden tot 14 januari. Hoe vervelend ik het ook vind (ook voor mezelf - ik sta nog niet op randje depressie, maar van joie-de-vivre is ook al anderhalf jaar geen sprake meer), maar dit is een uitgelezen kans om de zorgdruk in rap tempo te verlagen. Wat mij betreft is het geven van lucht aan de zorg nu even topprioriteit.
Ik ga er niet vanuit dat ze tussentijds nog de boel gaan versoepelen. Hoewel het misschien wel beter is dat ze het wel doen, zodat mensen ook zien dat ze wel degelijk kijken naar de positieve signalen.

Ben wel benieuwd wat ze in Europa gaan doen moest dit nu echt de variant blijken waardoor dit hele virus gewoon een soort griep light gaat worden. Dat hele systeem met coronapaspoorten actief laten, of toch weer uitfaseren?

Kan zo'n variant dan ook weer muteren in een zwaardere variant? Of kan het alleen maar naar beneden qua virale load?

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
CMD-Snake schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:50:
Het is kwalijk dat Van Dissel vaak legenda's maar gedeeltelijk toevoegt bij zijn plaatjes. Zonder gedefinieerde assen is het inderdaad lastig zeggen hoe je dit moet lezen, maar als de eerste twee prikken na 3 tot 6 maanden onvoldoende zijn, waarom zou je dan verwachten dat de booster langer stand houdt? Die antilichamen gaan ook weer verdwijnen.
Eens. Al is het maar zodat je anderen er dan tenminste op kan aanspreken. De uitleg waarom je niet gegarandeerd eeuwig hoeft te blijven boosten linkte ik naar. Eventueel kan je daar inhoudelijk op ingaan. Maar stellen dat hij sowieso gegeven wordt omdat hij aan een verzonnen geldigheidstermijn is gekoppeld is gewoon niet juist. We hebben daarin altijd gezien dat de gezondheidsraad daar een advies over geeft.
Duitsland spreekt ook al over een vierde prik omwille van omikron. De trend is zich aan het aftekenen en in dat opzicht lijkt Israël ons voorland.
Vandaag kwam ook het nieuws naar buiten dat NL nog 12 miljoen dosissen heeft aangekocht voor wanneer ze nodig zijn. Niks nieuws, we hadden er preventief contractueel al genoeg bedongen. Maar dat iets wordt voorbereid betekend niet dat het automatisch ook gebeurd. Zoals ik aangaf, de daadwerkelijk medische noodzaak is naar mijn weten nog niet aangetoond. Maar we kunnen wel de data van een Israël meenemen om te kijken wat het effect is.
De Jonge loopt al maanden te dwepen met die coronapas. Noem een probleem en de QR code lost het voor je op. Alleen nu de coronapas zich in de praktijk moest bewijzen bleek de theorie wel heel ver van de werkelijkheid te staan. De respons was om de tekortkomingen op te lossen met nóg meer coronapas. Na een tijdje moet je toch gaan beseffen dat het niet gaat werken en dat je andere dingen moet doen. Helaas blijf De Jonge inzetten op die coronapas tot 2G aan toe om een toen nog hypothetische lockdown te voorkomen. Die tendens hebben we al eerder meegemaakt met de avondklok. Die kreeg ook de meest geweldige eigenschappen toegedicht en werd maandenlang gerekt om met stille trom te vertrekken.
Ik heb je nou al een paar keer gevraagd om het dik gedrukte is niet uit de onderbuik te onderbouwen. Dat de besmettingen alsnog opliepen is correct. Maar dat was meen ik zelfs onderdeel van de gebruikte berekeningen. Het zegt alleen niet of het wel een remmende werking heeft gehad. Dus je kan niet zomaar concluderen dat het 0 effect heeft gehad. Waarbij je het erop gooit dat de andere partij het verkeerd doet omdat hij het onvoldoende kan onderbouwen. Overigens heb ik je dezelfde redenaties nog voor de coronapas zien gebruiken, dus of andere maatregelen en onderbouwing wel aan jou maatstaven hadden voldaan betwijfel ik. Als je het daadwerkelijk om de inhoud ging, i.p.v. kritiek uiten, had je ook wel inhoudelijk naar het buitenland gekeken.
We hadden in september zo'n mooi uitgangspunt en dat is allemaal weggegooid voor het prestigeproject van De Jonge.
;(. De Jonge kan inderdaad wat doen aan de misinformatie uit het buitenland, afnemende werking vaccins, mutaties, mensen die sowieso de regels negeren, etc. Echt alles is puur de schuld van De Jonge. Dat meer landen hem knijpen met een vergelijkbare strategie, de schuld van De Jonge. Ze hebben zelfs grotendeels zijn prestigeproject gekopieerd en zelfs nog uitgebreider uitgerold (dat was net een verwijt van je). Dat we minder lucht hebben door de ziekenhuiscapaciteit, De Jonge. We negeren alleen even dat die capaciteit al voor de pandemie en voordat hij minister werd te laag was (voor een pandemie). Tja, zo kan ik het ook.
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. Weing agenda en vooral de behoefte aan beeldvorming en politiek eigenbelang op de korte termijn.
Weinig agenda, maar je vermoedde wel een stevige opzet. Zoals je zei: "om politiek draagvlak te scheppen voor hun meer controversiële plannen.". Volgens mij is dat gewoon een visie en agenda. Anders ben ik kwijt wat je nou precies wil zeggen.
Noem mij een Europees land welke succesvol de wintergolf heeft afgeslagen dankzij hun coronapassen. Die zijn er niet, maar de inzet op die pas wordt steeds heftiger. Inmiddels is die inzet zo heftig dat in het enthousiasme landen als Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Griekenland het DCC om zeep helpen.
Nu moet je de vraag niet omdraaien. Ik ben ook niet in de veronderstelling dat enkel een coronapas de wintergolf kan afslaan, zeker als hij op belangrijke verspreidingsplekken zoals scholen niet wordt toegepast. Maar jij bent van mening dat al die landen zonder enige onderbouwing de pas steeds verder invoeren. Dan ben ik benieuwd of je dat op zijn minst gevalideerd hebt. Dus ik zou graag antwoord krijgen op de initiële vraag. Zoals ik ook al eerder aangaf, ik vermoed niet dat in die landen niet mensen net als jou zitten die het op zijn minst onderbouwd willen zien.
Als we misschien iets minder hosanna hadden gedaan in september, als we misschien iets eerder konden toegeven dat de coronapas niet werkte zoals gehoopt, dan had het niet zo uit de klauw hoeven lopen.
Naast dat ik mij afvraag wat je dan had gedaan kwa maatregelen, wat heeft deze opmerking te maken met waar je op reageert? Ik gaf aan dat jou onderbouwing net zo goed uit de onderbuik komt.
De Jonge zet de toon voor de beleidsstukken. Hij verstrekt de opdrachten aan zijn ambtenaren. Die topadviseurs gaan niet zelf spontaan beleid voeren buiten hun bewindspersoon om.

De persoonlijke opvattingen van bewindslieden hebben een grote invloed op het verloop van de zaken. Zie ook hoe najaar 2020 de ruzie tussen De Jonge en andere ministers van de Trojka merkwaardig beleid ging veroorzaken zoals die verzwaring van twee weken. Onderschat niet hoeveel invloed deze persoonlijkheden hebben op het beleid.
Trojka? Die term ken ik niet.

Tuurlijk heeft De Jonge invloed. Dat onderschat ik zeker niet en kwam 1x goed naar voren tijdens een persconferentie dat Rutte en De Jonge in een aantal zaken ook zeker verschillend staan. Maar dat bekend niet dat je De Jonge bijvoorbeeld de gehele coronapas kan aanrekenen als deze gewoon door het kabinet zelf verdedigd wordt. Hij fluisterde ze daar niet letterlijk elk woord in. Ik denk eerder dat jij De Jonge wat teveel 'eer' toedeelt.
De betaalde studie welke door oud-premier Blair wordt gepromoot is kennelijk binnen heel Europa beschikbaar gesteld volgens het bedrijf. Blair is lobbyist, dus goede kans dat hij actief deze studie aan zijn contacten heeft gestuurd. Dat is immers het werk van de lobbyist.
Tja, ik heb ook genoeg toegang tot studies. Dat betekend niet dat ik ze allemaal gebruik. Dus echt een antwoord kan ik dit niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:40:
Zo spaarzaam is het niet. Ik doe iets met waterpolo en toen die 17 uur werd ingevoerd al een paar weken geleden was het sowieso meteen al klaar. Je kunt namelijk niet op zaterdagmiddag een wedstrijdje spelen als je niet hebt getraind. Dan krijg je blessures. Daarom heeft de zwembond toen gezegd: alle competities worden gestopt. Ook voor de jeugd. Sowieso wordt waterpolo vooral in de avonden gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:07:
[...]

Wat is dit nou voor onzin. Ik ben het afgelopen halfjaar 3x naar het buitenland op vakantie geweest (eind november nog een citytrip naar New York), en ik adviseer iedereen dat ook zoveel mogelijk te doen :) .
Volgens mij is de situatie in NY eind november niet te vergelijken met Oostenrijk nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:50:
[...]

Kan zo'n variant dan ook weer muteren in een zwaardere variant? Of kan het alleen maar naar beneden qua virale load?
Dat kán wel, zie o.a. https://www.usatoday.com/...e-more-deadly/7839167002/

Maar omdat een hogere severity váák ten koste gaat van de transmissibility is het niet mega waarschijnlijk.
Daarbij bouwen we in toenemende mate “immuniteit” op m.b.v. infecties en vaccinaties, waardoor een nieuwe – schadelijkere – variant niet perse meer impact hoeft te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Lycaon op 22-12-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:50:
Op zich zou het ook zwaarder en besmettelijker kunnen worden, aan de andere kant is omicron al vrij besmettelijk dus de lat ligt wat dat betreft niet bepaald laag om dat te verdringen. En bij zwaarder qua ziekte of sterven zie ik niet direct een evolutionair voordeel voor dit virus tenzij je daar door veel meer virus zou uitstoten maar dan moet die besmettelijkheid dus mee omhoog (bij Ebola via lichaamssappen zou dat wellicht anders kunnen zijn zeker in landen en plekken waar besmettelijke lijken soms wat anders behandeld worden).

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 22-12-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Wolly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:57:
[...]

Volgens mij is de situatie in NY eind november niet te vergelijken met Oostenrijk nu?
Wat maakt het uit? >99% van de verspreiding komt niet door toeristen. Er zijn al zoveel beperkingen, waarom zou je jezelf nog eens extra beperkingen op gaan leggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:57:
[...]

Zo spaarzaam is het niet. Ik doe iets met waterpolo en toen die 17 uur werd ingevoerd al een paar weken geleden was het sowieso meteen al klaar. Je kunt namelijk niet op zaterdagmiddag een wedstrijdje spelen als je niet hebt getraind. Dan krijg je blessures. Daarom heeft de zwembond toen gezegd: alle competities worden gestopt. Ook voor de jeugd. Sowieso wordt waterpolo vooral in de avonden gespeeld.
Dat is een deel naast de school en studie, dus er wordt wel wat ingeleverd ook in die leeftijdscategorieen, maar men probeert toch echt zo ver mogelijk van "alles" weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:09
Wok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:09:
[...]

We hebben het over 14 januari... Dat is nog een goede drie weken vanaf nu, geen maanden. De timing met de feestdagen is weliswaar ongelukkig (o.a. ook vanwege de extra inkoop die ondernemers hebben gedaan), maar laten we niet pretenderen dat de zorg het al weer kan bolwerken. Het zorgpersoneel raakt een keer opgebrand met alle uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden. Daar lijkt nu eindelijk ruimte voor te komen.

Als de trends zich in deze mate voort blijven zetten, dan zeg ik ook: weg die (avond)lockdown per 14 januari. Laten we echter tot die tijd alle ruimte die we krijgen ook maximaal benutten, zodat we wellicht in het voorjaar ook gewoon daadwerkelijk weer terug naar (bijna) normaal kunnen.
En dat virus heeft dan z’n koffers gepakt op 13 januari? Het is dan nog steeds hartje winter, veel jong volwassenen zijn nog niet geboosterd en de huidige vaccins zijn minder effectief tegen deze variant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:02:
[...]

Wat maakt het uit? >99% van de verspreiding komt niet door toeristen. Er zijn al zoveel beperkingen, waarom zou je jezelf nog eens extra beperkingen op gaan leggen? :?
Als de ziekenhuizen in een land vol liggen en er een lockdown is of net vanaf is dan hebben ze in dat land wel iets anders aan het hoofd dan de beenbreuk van Jessica auss Die Niederlande. In zo’n situatie zou ik niet naar zo’n land gaan, er zullen genoeg kansen zijn om er heen te gaan zodra het weer wat makkelijker gaat.

Daarnaast klopt die 99% waarschijnlijk ook niet want er zijn genoeg oplevingen geweest waarbij juist vakantiegangers als bron werden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:48:
[...]

Dat getal van die ziekenhuisdagen (0.3 of 0.2), dat kan ik niet zo goed plaatsen. Hier zitten we met delta rond de 7. In SA op 8 en met omicron net onder de 3.
Ik ook niet, maar ze hanteren sowieso wat vage definities van ziekenhuisopnames, dus ik heb maar naar de relatieve verschillen gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
Katseviool schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:05:
[...]

En dat virus heeft dan z’n koffers gepakt op 13 januari? Het is dan nog steeds hartje winter, veel jong volwassenen zijn nog niet geboosterd en de huidige vaccins zijn minder effectief tegen deze variant.
Dan hebben we:
– De ziekenhuisbezetting flink weten te reduceren.
– Veel meer informatie over de nieuwe Omicron-variant.
– Een veel hoger percentage van de bevolking voorzien van een booster-vaccin.

En kan op basis daarvan met meer betrouwbare parameters worden gemodelleerd.
De uitkomsten daarvan gaan, op basis van wat we voorbarig kunnen concluderen, sowieso gunstiger uitvallen dan de huidige modellen van het RIVM.

Jouw laatste punt over de verminderde effectiviteit van het vaccin valt mogelijk mee.
Bescherming tegen ernstige gevallen blijkt nog best wel goed volgens dit rapport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Katseviool schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:05:
[...]

Uiteraard niet.

We hebben nu een kleine maand om de ziekenhuizen leeg te laten lopen qua corona, zodat uitgestelde reguliere zorg ingehaald kan worden. Die kans niet grijpen lijkt mij oerdom.

De cijfers lijken meer en meer aan te tonen dat omicron weliswaar veel meer besmettingen geeft, maar dat onder de streep juist steeds minder mensen daardoor in het ziekenhuis belanden. Door nu de lockdown even te handhaven, kunnen 'we' de zorg even een extra duw in de rug geven als de cijfers waarheid worden en creëren we dus extra lucht als de poep uiteindelijk toch weer de ventilator raakt.

Pagina: 1 ... 91 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.