Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:09:
[...]

Mooi artikel!

[...]

Waarom denken zoveel Nederlanders dat we hier zoveel eigenwijzer zijn dan in andere landen? Ik ben in meerdere landen geweest, maar hier behoren we tot de bravere qua opvolging. In Albanië was de mondkapjescheck letterlijk aan de deur door een beveiliger en deden mensen hem af als ze binnen waren.

[...]

Momenteel is ook dat niet het grote probleem, want het gaat al los in Nederland. Strenge controle heeft meer nut als de besmettingen heel laag zijn. Voor nieuwe varianten heeft een test ook niet zoveel nut. Daar helpt alleen quarantaine.
T.a.v. het eerste klopt het denk ik wel wat je zegt t.a.v. naleving. Ik denk wel echt dat Nederlanders vaak wat wijsneuzerig zijn. Nederlanders zijn misschien niet perse meer tegen (delen van) overheidsbeleid maar hebben hun eigen oplossing.

Met betrekking tot inreizen deel ik je mening in hoofdlijnen ook wel, hoewel ik denk dat het wel een situatie van 'dweilen met de kraan open' creëert. Het effect van een strenge lockdown wordt (sterk??) verlaagd, maar je geeft wel de eigen economie een maximale klap.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TvanW schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:27:
[...]

Reizen lijkt me sowieso niet verstandig.
Dankzij de regels van andere landen begint het zowaar een heel klein beetje in de richting van een lockdown te gaan hier. Ik ben helemaal voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
zacht schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:44:
[...]

Dankzij de regels van andere landen begint het zowaar een heel klein beetje in de richting van een lockdown te gaan hier. Ik ben helemaal voor.
Pff wat een treurige reactie. Heel veel mensen hebben in de afgelopen een internationaal leven opgebouwd. Probeer je in te leven voordat je van dit soort dingen post.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:45:
[...]

Pff wat een treurige reactie. Heel veel mensen hebben in de afgelopen een internationaal leven opgebouwd. Probeer je in te leven voordat je van dit soort dingen post.
Tsjah, aan de andere kant, een zogenaamde lockdown waarin we in het buitenland lekker kunnen skiën, winkelen, naar da kapper kunnen en weet ik veel wat nog meer heeft ook weinig zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:48:
[...]

Tsjah, aan de andere kant, een zogenaamde lockdown waarin we in het buitenland lekker kunnen skiën, winkelen, naar da kapper kunnen en weet ik veel wat nog meer heeft ook weinig zin.
De logische houding zou dus zijn om reizen gewoon mogelijk te houden maar je je wel houdt aan de regels in het land aldaar. Ik ben zelfs vorig jaar in de strenge lockdown nog naar het buitenland geweest voor familie etc. Ik zie niet in hoe dat anders is dan binnen Nederland op bezoek gaan bij familie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:50:
[...]

De logische houding zou dus zijn om reizen gewoon mogelijk te houden maar je je wel houdt aan de regels in het land aldaar. Ik ben zelfs vorig jaar in de strenge lockdown nog naar het buitenland geweest voor familie etc. Ik zie niet in hoe dat anders is dan binnen Nederland op bezoek gaan bij familie.
Hoe werkt dat als de regels in het andere land vele malen soepeler zijn dan in NL?

Hoe dat anders is?
Je gaat hier met je bezoek bij Nederlandse familie niet in een skilift staan. In Oostenrijk wellicht wel.
Of in België of Duitsland naar een restaurant.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:54:
[...]

Hoe werkt dat als de regels in het andere land vele malen soepeler zijn dan in NL?

Hoe dat anders is?
Je gaat hier met je bezoek bij Nederlandse familie niet in een skilift staan. In Oostenrijk wellicht wel.
Of in België of Duitsland naar een restaurant.
Blijkbaar is de situatie in die landen dat dat kan. En in Nederland houd ik me vervolgens ook netjes aan de eisen om na 5 dagen even een test te doen en daarna pas weer oudjes te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vandaag, morgen en overmorgen is het teringdruk op Schiphol (ik zit redelijk dicht op het vuur wat betreft kennis van passagiersaantallen).
Ook in de VS is het erg druk op de diverse (grotere) luchthavens vandaag en komende dagen.

Natuurlijk zitten daar ook mensen bij die hun familie in het buitenland al lange tijd niet hebben gezien. Maar denk dat zo'n 80-85% van de reizigers komende dagen puur en alleen reizen voor een heerlijke (zonnige) vakantie!

Ik gun natuurlijk iedereen een mooie vakantie in het buitenland; maar al die vliegbewegingen helpen natuurlijk 0,0 met het proberen van het indammen van het virus wereldwijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

De XKCD van vandaag is te leuk om niet te delen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/immunity.png
https://xkcd.com/2557/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:17
Wat nog maar eens benadrukt dat het leven gewoon doorgaat voor velen. Ondanks dat we met allerlei maatregelen de boel proberen in te dammen zullen meer en meer mensen ervoor kiezen om toch gewoon familie te bezoeken of op kerstvakantie te gaan. Waarom thuis blijven als je toch niks mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:58:
[...]

Blijkbaar is de situatie in die landen dat dat kan. En in Nederland houd ik me vervolgens ook netjes aan de eisen om na 5 dagen even een test te doen en daarna pas weer oudjes te bezoeken.
Vind dat wel een hele naïeve interpretatie. De situatie verschilt momenteel echt zoveel niet tussen de verschillende landen. En feit blijft dat als je je hier aan de geldende regels houdt het risico momenteel minder is dan als je je elders ook aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
_Bailey_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:03:
vandaag, morgen en overmorgen is het teringdruk op Schiphol (ik zit redelijk dicht op het vuur wat betreft kennis van passagiersaantallen).
Ook in de VS is het erg druk op de diverse (grotere) luchthavens vandaag en komende dagen.

Natuurlijk zitten daar ook mensen bij die hun familie in het buitenland al lange tijd niet hebben gezien. Maar denk dat zo'n 80-85% van de reizigers komende dagen puur en alleen reizen voor een heerlijke (zonnige) vakantie!

Ik gun natuurlijk iedereen een mooie vakantie in het buitenland; maar al die vliegbewegingen helpen natuurlijk 0,0 met het proberen van het indammen van het virus wereldwijd.
Want? De nieuwe variant is overal al aanwezig. Daarnaast, ook voor de tijd van vakanties (Spaanse griep) ging een pandemie hele wereld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 14:08
RoD schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:42:
Interessant is overigens wel dat in dezelfde tijdsspanne, omicron vs. niet-omicron geen statisch verschil maakt in hoe ziek je er van wordt ondanks de odds van 0.7). Omicron vs delta in het verleden is wel fors lager. Maar dat was nou juist niet de meest interessante vergelijking. ik moet beter lezen.
Hmm maar dat maakt dan toch dat je het voorzichtig zou moeten interpreteren, als delta opeens ook minder ziekmakend lijkt tov eerdere periode, dan lijkt me de kans dat er een andere factor in het spel kan zijn niet bepaald uitgesloten.

Ah de demografische factoren dus die je nu ook al aangeeft, geeft anderzijds wel aan hoe erg die van invloed kunnen zijn op het resultaat (en dus ook bij vergelijken tussen landen wel een factor zijn voor het te verwachten resultaat aldaar).

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 22-12-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 15:49
_Bailey_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:03:

Tsja, we zitten in een pandemie...

Ik gun ook iedereen zijn vakantie maar denk dat het erg zou schelen als iedereen op zijn plek blijft in eigen land. Nederland heeft ook heel veel moois te bieden :)

Vroeger gingen pandemieën veel minder snel rond de wereld omdat er veel minder en trager werd gereisd. Nu is het zo lek als een mandje en krijg je allerlei exotische varianten van virussen binnen via luchtvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:05:
[...]

Vind dat wel een hele naïeve interpretatie. De situatie verschilt momenteel echt zoveel niet tussen de verschillende landen. En feit blijft dat als je je hier aan de geldende regels houdt het risico momenteel minder is dan als je je elders ook aan de regels houdt.
Waarom naïef? Die landen vinden het risico acceptabel dat ik een vorkje prik in een restaurant. Waarom is dat slecht om te doen? Ik houd me als ik terug kom in Nederland ook aan de regels door pas oudjes te bezoeken na een test op dag 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Vlassie1980 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:07:
[...]

Tsja, we zitten in een pandemie...

Ik gun ook iedereen zijn vakantie maar denk dat het erg zou schelen als iedereen op zijn plek blijft in eigen land. Nederland heeft ook heel veel moois te bieden :)

Vroeger gingen pandemieën veel minder snel rond de wereld omdat er veel minder en trager werd gereisd. Nu is het zo lek als een mandje en krijg je allerlei exotische varianten van virussen binnen via luchtvaart.
Spaanse griep ging ook de wereld over. En wat maakt het uit of het een maandje later in een ander land komt?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:05:
[...]

Er wordt vanuit andere verschillende landen verzocht niet te komen, de NLse overheid zegt: Reis niet tenzij absoluut noodzakelijk (en nee een zus die in het buitenland woont bezoeken omdat je dr al een jaar niet hebt gezien is geen noodzaak).

Iedereen die nu voor vakantie naar het buitenland gaat houdt zich per definitie niet aan de "geest van de" regels.

Ik heb mijn pretreisje ook afgezegd, ook al had ik er verdomde veel behoefte aan na die covidshit op t werk, ik ga wel weer als het warmer wordt, dan kan er een stuk meer zo is inmiddels wel gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
https://nos.nl/artikel/24...tentiele-omikron-boosters
Nederland heeft 12 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld die mogelijk als eerste zijn aangepast aan de omikron-variant. Dat zegt het ministerie van Volksgezondheid na vragen van de NOS. De vaccins worden geleverd in het tweede kwartaal van 2022 en zijn voldoende om 85 procent van alle 18-plussers een nieuwe boosterprik te geven.

Demissionair minister De Jonge zei gisteren in een coronadebat in de Tweede Kamer al dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe vaccinatiecampagne komt met het aangepaste vaccin. "We verwachten daarover te kunnen beschikken aan het begin van het tweede kwartaal", zei hij. "En ik verwacht ook dat we die dan moeten zetten."

Levering
Of daadwerkelijk een aangepast vaccin komt, is nog niet helemaal zeker. De ontwikkeling is nog gaande, al zei Pfizer eerder wel naar verwachting vanaf maart 2022 te kunnen gaan leveren. Ook andere farmaceuten, waaronder Moderna, werken aan updates van hun coronavaccins en ook die prikken koopt Nederland in.

Volgens het ministerie van Volksgezondheid ontvangt Nederland in het tweede kwartaal, zodra het aangepaste vaccin van Pfizer geproduceerd is, 6,25 miljoen doses uit de reguliere bestelling en 5,8 miljoen uit een extra bestelling die zondag is gedaan.

Die extra aankoop komt uit een optie op 200 miljoen Pfizer/BioNTech-vaccins waar de Europese Commissie gebruik van heeft gemaakt. "Deze bestelling omvat vaccins die zijn aangepast aan de Omikron-variant, mochten deze vaccins beschikbaar komen", staat in een persbericht van de commissie.

'Geen extra doses nodig'
Nederland koopt weliswaar 5,8 miljoen van die 200 miljoen doses, maar heeft volgens de Europese verdeelsleutel naar rato van inwoneraantal recht heeft op 7,8 miljoen doses. Op de vraag waarom we twee miljoen doses laten liggen zegt het ministerie: "Wij hebben in Nederland voldoende doses voor de boostercampagne en hebben daarom op dit moment geen extra doses nodig."

Voor komende jaar heeft Nederland nu in totaal 23,3 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin in bestelling staan; de 5,8 miljoen uit de extra aankoop en 17,5 miljoen eerder bestelde vaccins. "Ook deze kunnen - voor zover dan nog niet geleverd - eveneens worden omgeruild voor het aangepaste vaccin", zegt het ministerie.

Wat nog onduidelijk is, is wat er gaat gebeuren met de 'oude' Pfizer-vaccins die Nederland en de andere Europese landen gaan ontvangen in het eerste kwartaal van 2022. Voor Nederland gaat het dan om 2,5 miljoen doses.

Voor de aankoop van de extra lading potentiële omikron-vaccins wordt 120 miljoen euro extra uitgetrokken, meldde minister De Jonge vorige week al aan de Tweede Kamer. Aangezien het gaat om 5,8 miljoen doses gaat, heeft het ministerie onbedoeld ook de prijs verklapt: zo'n 20 euro per prik. Dat is vergelijkbaar met de prijs die een paar maanden geleden uitlekte.
Ik wacht wel even met mijn booster halen tot deze binnen zijn, anders blijven we bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:10:
[...]

Er wordt vanuit andere verschillende landen verzocht niet te komen, de NLse overheid zegt: Reis niet tenzij absoluut noodzakelijk (en nee een zus die in het buitenland woont bezoeken omdat je dr al een jaar niet hebt gezien is geen noodzaak).

Iedereen die nu voor vakantie naar het buitenland gaat houdt zich per definitie niet aan de "geest van de" regels.

Ik heb mijn pretreisje ook afgezegd, ook al had ik er verdomde veel behoefte aan na die covidshit op t werk, ik ga wel weer als het warmer wordt, dan kan er een stuk meer zo is inmiddels wel gebleken.
Je kan best gaan hoor, maar hou je dan aan de regels van je thuisland, tenzij de regels in het land waar je komt strenger zijn.

Klinkt apart, maar wij als NL'ers zouden toch de overheid van ons meer moeten vertrouwen dan die van Duitsland (als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:12:
[...]

Zo nutteloos weer. Als het te laat is en het toch al overal is gaan we dit ineens als regel invoeren en mensen weer op kosten jagen.

In sommige landen tik je minimaal 150 euro af voor één PCR-test. Reis je met familie dan is dat dus een dure grap. 2 volwassenen en 3 kinderen en het voegt meer dan 1000 euro toe voor een familiebezoek.

Voor het voorkomen van water naar de zee dragen. Zelfs als het vanuit landen is met veel minder besmettingen dan NL (bijna elk land ter wereld weer).
Het meest frustrerende vond ik dat ik 150 euro betaalde, een gaar PDF'je kreeg en er iemand op het vliegveld maar één seconde naar keek. Niks werd echt gecontroleerd of gescand, je weet dat je 150 euro had kunnen besparen door even in Word te knutselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:44:
[...]

heb je de laatste persconferentie gemist ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vlassie1980 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:11:
https://nos.nl/artikel/24...tentiele-omikron-boosters

[...]

Ik wacht wel even met mijn booster halen tot deze binnen zijn, anders blijven we bezig :+
Beschikken in Q2. Dat wordt dan ergens zetten in Q3/Q4 voor de dertigers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:08:
[...]

Waarom naïef? Die landen vinden het risico acceptabel dat ik een vorkje prik in een restaurant. Waarom is dat slecht om te doen? Ik houd me als ik terug kom in Nederland ook aan de regels door pas oudjes te bezoeken na een test op dag 5.
Ja met die logica hadden we ook alleen het bezoeken van oudjes kunnen verbieden...

Los van wat ik van de maatregelen vind; ik vind het lastig goed te praten om dan maar elders te gaan zitten.

Het is niet dat het hier een of ander grondgebied-gebonden virus betreft ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:15:
[...]

Ja met die logica hadden we ook alleen het bezoeken van oudjes kunnen verbieden...

Los van wat ik van de maatregelen vind; ik vind het lastig goed te praten om dan maar elders te gaan zitten.

Laatste zin is spot-on. Mijn leven is ook niet grondgebied gebonden. Waarom is het veiliger dat iemand met z’n sociale leven in Nederland dat wel in stand houdt terwijl mijn sociale leven erg Europees is dat niet kan doen. Ik vlieg niet, neem geen trein maar ga netjes met de auto etc.

Overigens denk ik dat een lockdown van oudjes een goed idee was geweest. Maar praktisch niet echt uitvoerbaar ben ik bang.

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 22-12-2021 16:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:18:
[...]

Laatste zin is spot-on. Mijn leven is ook niet grondgebied gebonden. Waarom is het veiliger dat iemand met z’n sociale leven in Nederland dat wel in stand houdt terwijl mijn sociale leven erg Europees is dat niet kan doen. Ik vlieg niet, neem geen trein maar ga netjes met de auto etc.
Punt blijft; er wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven en zo weinig mogelijk contacten te hebben.
Dit wordt gestimuleerd (goed; afgedwongen) door allerlei sluitingen.

En wat gaan we doen; elders weer lekker met elkaar in contact. Precies de dingen doen waar van (nogmaals; goed of slecht laat ik in het midden) onze overheid bedacht heeft dat het niet slim is nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:15:
[...]

Er is weinig angst meer onder de bevolking. Vorig jaar was dat nog wel het geval, niemand was nog gevaccineerd immers. De eerste prikjes werden net in de UK gezet..... Nu de overgrote meerderheid wel zijn prikjes heeft, en de meeste anti-vaxxers er sowieso al weinig angst voor hadden is er weinig draagvlak meer om weer een decembermaand binnen door te brengen. Zijn de mogelijkheden tot gezelligheid en vertier er wel over de grens.... Dan gaan we toch lekker daar naar toe. Reislustig volkje dat wij nederlanders immers zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:19:
[...]

Punt blijft; er wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven en zo weinig mogelijk contacten te hebben.

En wat gaan we doen; elders weer lekker met elkaar in contact. Precies de dingen doen waar van (nogmaals; goed of slecht laat ik in het midden) onze overheid bedacht heeft dat het niet slim is nu.
Ja eigenlijk heb je ook wel gelijk en probeer ik mijn eigen situatie goed te praten. Al blijf ik het in Europa mega irritant vinden dat opeens het eigen land er weer toe doet. Eerst maak je generaties jonge mensen eurofiel door beurzen en internationale banen en dan heb je het bereikt en moet je opeens weer terug achter de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gekkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:07:
[...]

Hmm maar dat maakt dan toch dat je het voorzichtig zou moeten interpreteren, als delta opeens ook minder ziekmakend lijkt tov eerdere periode, dan lijkt me de kans dat er een andere factor in het spel kan zijn niet bepaald uitgesloten.

Ah de demografische factoren dus die je nu ook al aangeeft, geeft anderzijds wel aan hoe erg die van invloed kunnen zijn op het resultaat (en dus ook bij vergelijken tussen landen wel een factor zijn voor het te verwachten resultaat aldaar).
Het is een observationele studie, dus gevoelig voor bias. Dus, dit is een mooi signaal, maar ik zie het graag nog even prospectief bevestigd worden plus confirmatie vanuit andere landen :)

Ik denk overigens niet dat je met deze analyses kan concluderen dat delta momenteel minder ziekmakend is dan voorheen, maar het zou wel eens het vaccinatie effect kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 22-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:15:
[...]

Beschikken in Q2. Dat wordt dan ergens zetten in Q3/Q4 voor de dertigers.
Ja, en tegen die tijd heeft het hele land dus al een omikronbesmetting gehad en zijn die boosters niet meer nodig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:24:
[...]

Het is een observationele studie, dus gevoelig voor bias. Dus, dit is een mooi signaal, maar ik zie het graag nog even prospectief bevestigd worden plus confirmatie vanuit andere landen :)

Ik denk overigens niet dat je met deze analyses kan concluderen dat delta momenteel minder ziekmakend is dan voorheen, maar het zou wel eens het vaccinatie effect kunnen zijn.
Is er toevallig al een bron langs gekomen naar dat NICD onderzoek hier? Kan hem zo snel niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

Dennahz

Life feels like hell should.

stylezzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:21:
[...]

Er is weinig angst meer onder de bevolking. Vorig jaar was dat nog wel het geval, niemand was nog gevaccineerd immers. De eerste prikjes werden net in de UK gezet..... Nu de overgrote meerderheid wel zijn prikjes heeft, en de meeste anti-vaxxers er sowieso al weinig angst voor hadden is er weinig draagvlak meer om weer een decembermaand binnen door te brengen. Zijn de mogelijkheden tot gezelligheid en vertier er wel over de grens.... Dan gaan we toch lekker daar naar toe. Reislustig volkje dat wij nederlanders immers zijn.
Dat is het inderdaad. Vorig jaar was er nog wel wat angst voor corona en deed men nog voorzichtig(er). Dit jaar is dat helemaal anders. De meeste mensen zijn gevaccineerd en voelen zich dus veilig en hebben nu zoiets van: het is wel prima zo.

En dat begrijp ik ook wel. Ze hebben toch gedaan wat er van ze gevraagd werd? Uiteindelijk wen je ook aan crisissituaties. Bekijk bijvoorbeeld de reactie van markten op de eerste uitbraak van corona (maart 2020) en de reactie op de nieuwere varianten. Dat shockeffect ga je nooit meer krijgen door corona.

Mensen zijn coronamoe geworden en vinden het wel dikke prima zo. En als omikron inderdaad zo mild gaat zijn als ze denken (en er zijn steeds meer signalen dat het zo gaat zijn), dan is het draagvlak voor de maatregelen hier in Nederland in ieder geval echt permanent weg. Dan kan je wel dingen gaan afdwingen zoals een lockdown of de coronapas, maar uiteindelijk zal alles gewoon verwateren.

Dat merk je nu al bij horecazaken. Wie checkte het de afgelopen maand nog goed? Ik heb het alleen nog maar meegemaakt in de Belgische horeca (Belgen zijn sowieso strikter en luisteren goed naar de overheid). Het zal mij benieuwen. Heb er in ieder geval goede hoop op dat veel coronamaatregelen - op nationaal niveau - einde oefening gaan zijn in 2022.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:23:
[...]

Ja eigenlijk heb je ook wel gelijk en probeer ik mijn eigen situatie goed te praten. Al blijf ik het in Europa mega irritant vinden dat opeens het eigen land er weer toe doet. Eerst maak je generaties jonge mensen eurofiel door beurzen en internationale banen en dan heb je het bereikt en moet je opeens weer terug achter de grenzen.
Tsjah, in alle eerlijkheid had ik ook liever meer Europese coördinatie gezien. Dat had denk ik een positieve bijdrage kunnen leveren. Maargoed, dat blijkt nogal veel gevraagd lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
HCMarX schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:37:
[...]

T.a.v. het eerste klopt het denk ik wel wat je zegt t.a.v. naleving. Ik denk wel echt dat Nederlanders vaak wat wijsneuzerig zijn. Nederlanders zijn misschien niet perse meer tegen (delen van) overheidsbeleid maar hebben hun eigen oplossing.
Dat hebben ze overal. Sterker nog, moet je eens kijken hoe creatief ze in veel landen met de verkeersregels zijn. No way dat zij veel gehoorzamer zijn dan de Nederlanders als het aankomt op covid maatregelen naleven.
Juist Nederland is een regeltjesland en mensen zijn juist meer gewend zich eraan te houden. Het enige land waar ik mensen meer geordend heb zien leven is Japan.
Met betrekking tot inreizen deel ik je mening in hoofdlijnen ook wel, hoewel ik denk dat het wel een situatie van 'dweilen met de kraan open' creëert. Het effect van een strenge lockdown wordt (sterk??) verlaagd, maar je geeft wel de eigen economie een maximale klap.
Juist een lockdown is natuurlijk een maximale klap uitdelen aan de economie. Alles wat dat voorkomt/vertraagt/verkort betaalt zichzelf wel terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:19:
[...]

En over een week of 2 als al die duizenden Nederlanders terug zijn van vakantie gaan we weer verbaasd zijn waarom toch de besmettingen weer zo zijn opgelopen (daar er nog bijzonder veel Nederlanders niet zijn geboosterd)

Rinse and repeat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:13:
[...]

heb je de laatste persconferentie gemist ofzo?
Dat is inderdaad de eerste sinds het begin van de pandemie die ik niet gezien heb. Wel ben ik bekend met de definitie van een 'lockdown' , en dat staat nog steeds ver af van de situatie waarin we nu zitten.
lock·down (de; m; meervoud: lockdowns)
noodmaatregel waarbij een gebied of gebouw niet mag worden betreden of verlaten vanwege gevaar of dreiging, bv. een epidemie: een totale lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Sorcerer8472

Mens sana?

TvanW schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:27:
[...]

Reizen lijkt me sowieso niet verstandig.
Er zijn nog steeds mensen die om allerlei valide redenen reizen. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld op bezoek bij familie nadat in de VS nog geen 3 maanden geleden de grenzen weer open gingen, en komen straks weer terug. Maar die terugreis wordt een stuk prijziger ineens.

Niet iedereen leeft maar in één klein landje en er zijn zat valide redenen om wél te reizen. Aangezien covid de komende paar jaar ws nog niet weg is lijkt het me goed om er op een gezondere manier mee om te gaan. Je kans om tijdens die reis covid te krijgen is aanwezig, maar bij iedere interactie in Nederland zelf is die kans er ook, en daar is die wellicht zelfs groter.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 11:41
giantgiantus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:18:
[...]

Overigens denk ik dat een lockdown van oudjes een goed idee was geweest. Maar praktisch niet echt uitvoerbaar ben ik bang.
Deels wel. Een mij bekende opa van 93 mag het verpleeghuis niet uit met Kerst voor volgens hem zijn laatste Kerstdiner met kleinzoon en vriendin die zich heus van te voren testen. Twee mensen ontvangen één gast.
Niet dat ik denk dat verpleeghuizen onterecht hartstikke hun best doen maar toch.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

We hebben ook geen angst nodig maar gewoon verstandig gedrag.

En een vaccinatieplicht lijkt me ook onafwendbaar tenzij omicron daarin een gamechanger gaat zijn (delta verdringen en veel minder ziekmakend zijn). We kunnen nog lang doorkloten maar 50+ moet een keer gedwongen gaan worden zich te vaccineren. Voor onder de 50 zou ik het optioneel laten. Griekenland doet dat ook met een grens bij 60. Echter de gemiddelde leeftijd op de IC in NL is inmiddels lager dan 60, kun je nagaan.

Met een verplichting hebben we niet meer dat gezeur met tweedeling in de samenleving en je pakt het probleem aan daar waar het ook een probleem is: bij kwetsbare groepen. Ja, kut dat je voorlopig elk half jaar een vaccinatie mag halen, maar ik zie geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:11

-tom-562

Oliesjeik

[...]

En de buitenlandse ondernemers spelen daar handig op in (en geef ze eens ongelijk..).
In het lokale krantje hier wordt volop reclame gemaakt voor eetgelegenheden net over de grens (in Duitsland) tijdens de kerstdagen. Vorige week nog een paginagrote advertentie om vooral met kerst te komen eten in Kernwasser Wunderland en de jaarwisseling daar te vieren. :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:24:
[...]

Dat lijkt mij ook sterk, maar als je dan vervolgens dat zou kunnen of willen verklaren met een vaccinatie effect, dan weten we toch ook dat dat ook (deels) effect heeft op Omicron en we dus met die afname ook voorzichtig moeten zijn in hoeveel er te wijten is aan vaccinaties (en of dat eerste of boosters zijn) en hoe dat zich verhoudt tot onze situatie ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In other news:

https://www.nu.nl/tech/61...slecht-gecontroleerd.html
Bij sportlocaties werd de controle tussen de 20 en 25 procent correct uitgevoerd. Over de bijbehorende kantine verschilt het beeld: bij de bezoeken van mysteryguests ging het in 10 procent van de gevallen goed. Volgens de monitor is dat 23 procent.

Ook in de horeca blijkt dat de controle niet altijd gaat zoals het hoort. Zo vragen restaurants tussen de 25 en 31 procent van de gevallen om zowel een QR-code als ID-bewijs. Bij cafés gaat het iets vaker goed: tussen de 28 en 36 procent van de gevallen.

Soms worden controles pas uitgevoerd als gasten al aan een tafel zitten. In andere gevallen vragen horecaondernemers niet om een ID-bewijs, maar naar de geboortedatum of een deel van de naam.

Op terrassen, waar de coronapas in november ook verplicht werd, ging de controle slechts tussen de 10 procent (mysteryguests) en 21 procent (monitor) van de gevallen goed.
Quelle surprise.

Ergo:
- Ohjee, het gaat niet goed, laten we iets verzinnen waarmee we open kunnen blijven
- Ja best joh, gaan we doen
- In de prakijk: YOLO, fuck it, gaan we niet doen!

En een paar maanden later toch dicht. En maar zeiken met z'n allen d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 14:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:27:
[...]

Ja, en tegen die tijd heeft het hele land dus al een omikronbesmetting gehad en zijn die boosters niet meer nodig.
tegen die tijd zitten we met de Zeta variant en kunnen we lekker gaan boosteren daarvoor O-) |:(

Ik vrees een eindeloze stroom aan varianten en boosters op deze manier. :{

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 16:50

Rannasha

Does not compute.

Shadow_Agent schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:47:
[...]

tegen die tijd zitten we met de Zeta variant
De Zeta variant hebben we allang gehad.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij hebt het altijd over angst alsof iedereen die zich aan de regels houdt thuis op de bank zit te beven en zich 's-avonds in slaap moet wiegen.

Genoeg mensen die zich uit fatsoen gewoon aan de regels houden, zonder angst.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Complicaties daargelaten; wat is toch die afkeer tegen vaccinaties of een boosterprik? We hebben een verdomd goed middel om ons te helpen tijdens deze pandemie, het is uitermate veilig en kost je een uurtje per half jaar. We hebben voor het eerst in de geschiedenis de mogelijkheid om een pandemie het hoofd te bieden. En wat voor reacties komen er?
Shadow_Agent schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:47:
[...]

tegen die tijd zitten we met de Zeta variant en kunnen we lekker gaan boosteren daarvoor O-) |:(

Ik vrees een eindeloze stroom aan varianten en boosters op deze manier. :{
Vlassie1980 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:11:
Ik haal heel graag zo'n ding in de wetenschap dat het bijdraagt aan het verminderen van de pandemie. Snap alleen niet dat dit niet omarmd wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:45:
In other news:

[...]

Quelle surprise.

Ergo:
- Ohjee, het gaat niet goed, laten we iets verzinnen waarmee we open kunnen blijven

Ik denk niet dat de coronapas(of liever de controle erop) nou als schuldige voor de huidige lockdown aan te wijzen is. Met de keuze voor 3G was het sowieso al een fop-maatregel om besmettingen te voorkomen....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Emgeebee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:53:
Complicaties daargelaten; wat is toch die afkeer tegen vaccinaties of een boosterprik? We hebben een verdomd goed middel om ons te helpen tijdens deze pandemie, het is uitermate veilig en kost je een uurtje per half jaar. We hebben voor het eerst in de geschiedenis de mogelijkheid om een pandemie het hoofd te bieden. En wat voor reacties komen er?

[...]

[...]

Ik haal heel graag zo'n ding in de wetenschap dat het bijdraagt aan het verminderen van de pandemie. Snap alleen niet dat dit niet omarmd wordt. :?
We hebben het gewoon te goed. Vaccins zijn zo goed in ziektes uitroeien dat we vergeten zijn hoe kut het zonder is.

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/e50eda9dc218c47b29aee55b8f61e889d817c54b/0_0_2550_1971/master/2550.jpg?width=700&quality=85&auto=format&fit=max&s=c80ad39d222ca3c9f0d7a376a32c95bf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:56:
[...]

We hebben het gewoon te goed. Vaccins zijn zo goed in ziektes uitroeien dat we vergeten zijn hoe kut het zonder is.

[Afbeelding]
Je denkt dat dit plaatje heel schockerend is maar je realiseert je ook dat dat gewoon hetzelfde is als mensen die nu aan de beademing liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:58:
[...]

Je denkt dat dit plaatje heel schockerend is maar je realiseert je ook dat dat gewoon hetzelfde is als mensen die nu aan de beademing liggen?
Die om mysterieuze redenen verrassend vaak gekozen hebben om geen vaccin te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:09
Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:58:
[...]

Kort antwoord JA.!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:55:
[...]

Ik denk niet dat de coronapas(of liever de controle erop) nou als schuldige voor de huidige lockdown aan te wijzen is. Met de keuze voor 3G was het sowieso al een fop-maatregel om besmettingen te voorkomen....
Als men zich collectief slecht ergens aan houdt kun je natuurlijk eindeloos op de fopmaatregel-trom blijven slaan, maar het heeft m.i. dan geen eerlijke kans gehad.

En dan schiet je jezelf als branche nogal in de voet.
Wellicht hadden we bij goede handhaving de hele zooi net over de kerst getild. We zullen het nooit weten, maar wordt wel een beetje een kansloze discussie zo natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:01:
[...]

Als men zich collectief slecht ergens aan houdt kun je natuurlijk eindeloos op de fopmaatregel-trom blijven slaan, maar het heeft m.i. dan geen eerlijke kans gehad.

Maar met de keuze voor 3g lieten we toch al ongevaccineerden binnen. Mensen die nu misschien op de IC liggen omdat ze geen prikje wilden.... Laten we wel bij de kern blijven. :)

het hele idee van de coronapas zou niet moeten zijn om besmettingen voorkomen. Die hebben we over 15 jaar immers nog steeds. Het gaat erom dat we de mensen beschermen die kans maken om ernstig ziek te worden.... En laat de ongevaccineerden daar nou de grootste groep van zijn. :P

[ Voor 21% gewijzigd door stylezzz op 22-12-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:19

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Lycaon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:35:
In Zuid-Afrika lijkt de piek gepasseerd.
Indrukwekkend om te zien t.o.v. andere golven.

[Afbeelding]
Hij grijpt dus snel om zich heen met besmetten maar sterft dan net zo snel af omdat er geen nieuwe gastheren te vinden zijn.

Edit: beetje late reactie...

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:56:
[...]

[Afbeelding]
Correct me if i am wrong... Ziet eruit als Spaanse Griep.
Die stond erom bekend om vooral twintigers, dertigers en veertigers keihard te raken. Als dat zo was geweest stond ik ook vooraan maar Covid is en blijft een ziekte die vooral ouderen treft of mensen met hoog BMI en onderliggend lijden. Ben zelf een gezonde veertiger en heb mijn 2 prikken gehaald. Ik vind het nogal wat om zo'n prikabbonement te nemen kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leeghoofd21 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:05:
[...]

Hij grijpt dus snel om zich heen met besmetten maar sterft dan net zo snel af omdat er geen nieuwe gastheren te vinden zijn.
Dat is toch precies wat je wil? Mits het aantal opnames in de ziekenhuizen daarmee beperkt blijft, betekent dat gewoon dat ze de laatste golf achter zich hebben gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:01:
[...]

Ach, winkels om 1700 sluiten werkt niet is een fopmaatregel, wordt het alleen maar drukker overdag.

Horeca sluiten is een fopmaatregel, gaan mensen gewoon thuis feesten en dat kun je helemaal niet controleren, werkt alleen maar averechts.

3G werkt voor geen meter. Stelletje engnekken in Den Haag die dat bedacht hebben.

Bezoekersgrootte thuis beperken maakt natuurlijk niets uit. De neef van de buurman van mijn tante houdt zich er niet aan en ik daarom ook niet.

Alles minder dan een FFP2 mondkapje is schijnveiligheid en maakt geen verschil. Is alleen maar om de angst erin te houden.

Waarom de besmettingen omlaag gaan? Dat weet ik niet, maar het komt niet door de fopmaatregelen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:05:
[...]

Correct me if i am wrong... Ziet eruit als Spaanse Griep.
Die stond erom bekend om vooral twintigers, dertigers en veertigers keihard te raken. Als dat zo was geweest stond ik ook vooraan maar Covid is en blijft een ziekte die vooral ouderen treft of mensen met hoog BMI en onderliggend lijden. Ben zelf een gezonde veertiger en heb mijn 2 prikken gehaald. Ik vind het nogal wat om zo'n prikabbonement te nemen kan ik je zeggen.
You are wrong.

Dit zijn ijzeren longen die vooral bekend zijn om hun inzet bij poliopatiënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:06:
[...]

Ach, winkels om 1700 sluiten werkt niet is een fopmaatregel, wordt het alleen maar drukker overdag.

Horeca sluiten is een fopmaatregel, gaan mensen gewoon thuis feesten en dat kun je helemaal niet controleren, werkt alleen maar averechts.

3G werkt voor geen meter. Stelletje engnekken in Den Haag die dat bedacht hebben.

Bezoekersgrootte thuis beperken maakt natuurlijk niets uit. De neef van de buurman van mijn tante houdt zich er niet aan en ik daarom ook niet.

Alles minder dan een FFP2 mondkapje is schijnveiligheid en maakt geen verschil. Is alleen maar om de angst erin te houden.

Waarom de besmettingen omlaag gaan? Dat weet ik niet, maar het komt niet door de fopmaatregelen. :+
Oww, maar er zijn ook zeker maatregelen die helpen hoor. Horeca 'savonds dicht heeft flink wat bespaard. Net zoals zoveel nederlanders werk ik overdag, dus behalve een enkele haastige lunch heb ik de afgelopen maand weinig horeca in nederland gezien. Evenementen en concerten zijn gecancelled.... Thuiswerken is weer een dringend advies. Dat werpt nu echt wel zijn vruchten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:45:
In other news:

[...]

Quelle surprise.

Ergo:

Dat is ook weer overdreven, in meer dan de helft van de gevallen wordt wel de QR code gescand.

En dan wordt bij een deel de controlevraag gesteld ipv vragen om legitimatie.

Controle bij de deur en dan ook nog eens de legitimatie van iedereen controleren is inderdaad niet zo praktisch. En als er weinig controle/gevolgen zijn en je weet dat je toch maar een paar maanden open kan, dan is het logisch dat er voor de gemakkelijke manier wordt gekozen.

Mij een raadsel hoe je dat bij een klein koffiezaakje/kroegje oid 100% correct zou moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:06:
[...]

We weten helemaal niet wat er gebeurd zou zijn als we geen maatregelen genomen hadden. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:08:
[...]
Mij een raadsel hoe je dat bij een klein koffiezaakje/kroegje oid 100% correct zou moeten regelen.
Dat krijg je alleen 100% dekkend als je bij de ingang een draaihekje gaat zetten. En dan heb je nog altijd een 'lek' van personeel dat besmet op de werkvloer mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:19

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:06:
[...]

Dat is toch precies wat je wil? Mits het aantal opnames in de ziekenhuizen daarmee beperkt blijft, betekent dat gewoon dat ze de laatste golf achter zich hebben gehad.
Dat zou inderdaad een hele mooie golf zijn, enkel besmettingen en weinig ziekenhuis opnames zal zorgen voor een natuurlijke resistentie bij veel mensen, waardoor toekomstige virussen met ongeveer dezelfde samenstelling maar wel een erger ziektebeeld minder kans maken om echt mensen te besmetten.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:08:
[...]

Oww, maar er zijn ook zeker maatregelen die helpen hoor. Horeca 'savonds dicht heeft flink wat bespaard. Net zoals zoveel nederlanders werk ik overdag, dus behalve een enkele haastige lunch heb ik de afgelopen maand weinig horeca in nederland gezien. Evenementen en concerten zijn gecancelled.... Thuiswerken is weer een dringend advies. Dat werpt nu echt wel zijn vruchten af :)
Dat is de ironie die ik probeer uit te wijzen. Jij bent kritisch op maatregel A, een andere kritische poster hier op maatregel B, en zo krijgen we op een dag van elke maatregel wel van iemand te horen dat het een fopmaatregel is.

Wie heeft er dan gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:10:
[...]

Dat krijg je alleen 100% dekkend als je bij de ingang een draaihekje gaat zetten. En dan heb je nog altijd een 'lek' van personeel dat besmet op de werkvloer mag komen.
Zelfs dan. Je hebt koffiezaakjes waar 1 persoon werkt. Net alsof je dan een extra iemand aan gaat nemen die de hele dag voor de deur staat voor die paar klanten.

Net alsof de horeca trouwens open was geweest als ze 100% de QR code hadden gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:10:
[...]

Dat is de ironie die ik probeer uit te wijzen. Jij bent kritisch op maatregel A, een andere kritische poster hier op maatregel B, en zo krijgen we op een dag van elke maatregel wel van iemand te horen dat het een fopmaatregel is.

Wie heeft er dan gelijk?
Dat zullen we uiteindelijk nooit weten. :) Mooi is dat he. Vooralsnog blijf ik maar bij mijn eigen visie.... Feit is wel dat het hele pakket effect heeft. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat alle maatregelen daardoor effectief zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:13:
[...]

Dat zullen we uiteindelijk nooit weten. :) Mooi is dat he. Vooralsnog blijf ik maar bij mijn eigen visie.... Feit is wel dat het hele pakket effect heeft. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat alle maatregelen daardoor effectief zijn.
Alles maatregelen zijn effectief. Al voorkomt het maar 3 contactmomenten. Van de meeste maatregelen zijn wel onderzoeken te vinden over hoe effectief ze zijn, maar daar zitten wel aardig wat mitsen en maren aan dus dat rabbit hole ga ik even niet in.

Of het proportioneel is is waarschijnlijk waar jouw schoen wringt. Dat is uiteindelijk meer een politieke discussie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:08:
[...]

Dat is ook weer overdreven, in meer dan de helft van de gevallen wordt wel de QR code gescand.

En dan wordt bij een deel de controlevraag gesteld ipv vragen om legitimatie.

Controle bij de deur en dan ook nog eens de legitimatie van iedereen controleren is inderdaad niet zo praktisch. En als er weinig controle/gevolgen zijn en je weet dat je toch maar een paar maanden open kan, dan is het logisch dat er voor de gemakkelijke manier wordt gekozen.

Blijven we recht lullen wat krom is?

Waarom lukt dit in het buitenland meer dan prima? Even twee minuten buiten wachten in plaats van als een dolle stier naar binnen stampen is teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:16:
[...]

Waarom lukt dit in het buitenland meer dan prima? Even twee minuten buiten wachten in plaats van als een dolle stier naar binnen stampen is teveel moeite?
Jij weet zeker dat het in discotheken en feestcafés op Ibiza ook goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
De WHO is toch wel aardig kritisch op de Booster-campagnes.

Ik quote uit de persconferentie:
It's important to remember that the vast majority of hospitalizations and deaths are in unvaccinated people, not un-boosted people
,
the vaccines we have remain effective against both the delta and omicron variants
en
No country can boost it's way out of the pandemic
Ze lijken te willen focussen op het vaccineren van mensen wereldwijd ipv het boosten van alle gevaccineerden (van de westerse landen) op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:16:
[...]

Waar dan? In Duitsland liep ik ook horeca binnen zonder gecheckt te worden.

Al hadden ze iedereen gecheckt, dan had de horeca nog dicht gemoeten. Zo'n nondiscussie. Je voert maatregelen in die niet goed uitvoerbaar zijn en niet gecontroleerd worden. Ja, dan wordt het ook niet 100% gedaan. Logisch.

Horeca is een fractie van de besmettingen:
https://www.volkskrant.nl...testen-positief~b666654a/

Maar allemaal de QR vogeltjesdans doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:20:
[...]

Al hadden ze iedereen gecheckt, dan had de horeca nog dicht gemoeten. Zo'n nondiscussie. Je voert maatregelen in die niet goed uitvoerbaar zijn en niet gecontroleerd worden. Ja, dan wordt het ook niet 100% gedaan. Logisch.

Horeca is een fractie van de bekende besmettingen. Van de overgrote meerderheid van de besmettingen hebben we geen idee waar ze vandaan komen.

Nou lijkt het me dat ik wel mag stellen dat van een besmetting thuis opgelopen ik over het algemeen beter kan achterhalen wie mij heeft besmet dan van een besmetting in de kroeg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ah, we zijn weer terug bij dat het 100% moet werken zoals @Verwijderd net treffend stelde.

Ik ben in Frankrijk en Spanje letterlijk nergens niet om mijn QR code gevraagd. Dus blijkbaar is het prima uitvoerbaar. Maar die eigenwijze zeikerds hier weten er weer een enorm drama van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

We hebben het hier telkens over 2G vs 3G maar waarom niet 2G+ zoals in Duitsland nu steeds vaker wordt toegepast?

Gevaccineerd zijn én een sneltest doen. Daar zit een aspect in van IC ontlasten (vaccinatie verplichten) en anderen beschermen (test verplichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:16:
[...]

Alles maatregelen zijn effectief. Al voorkomt het maar 3 contactmomenten. Van de meeste maatregelen zijn wel onderzoeken te vinden over hoe effectief ze zijn, maar daar zitten wel aardig wat mitsen en maren aan dus dat rabbit hole ga ik even niet in.

Of het proportioneel is is waarschijnlijk waar jouw schoen wringt. Dat is uiteindelijk meer een politieke discussie.
Zeker, laten we daarom niet die discussie weer starten. let's agree to disagree.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:23:
[...]

Ah, we zijn weer terug bij dat het 100% moet werken zoals @Verwijderd net treffend stelde.

Ik ben in Frankrijk en Spanje letterlijk nergens niet om mijn QR code gevraagd. Dus blijkbaar is het prima uitvoerbaar. Maar die eigenwijze zeikerds hier weten er weer een enorm drama van te maken.
Ik ben in het buitenland ook echt altijd gevraagd, in NL meerdere keren niet. Dus valide punt. In het buitenland controleren ze wel ook regelmatig ID niet, maar in NL wordt dan niet eens gevraagd om code, da's nog een stapje erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:26:
[...]

Ik ben in het buitenland ook echt altijd gevraagd, in NL meerdere keren niet. Dus valide punt. In het buitenland controleren ze wel ook regelmatig ID niet, maar in NL wordt dan niet eens gevraagd om code, da's nog een stapje erger.
Vziw hoefde dat in het buitenland ook niet. Stond ook meer info in de qr. Wellicht ook geboortedatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:25:
We hebben het hier telkens over 2G vs 3G maar waarom niet 2G+ zoals in Duitsland nu steeds vaker wordt toegepast?

Gevaccineerd zijn én een sneltest doen. Daar zit een aspect in van IC ontlasten (vaccinatie verplichten) en anderen beschermen (test verplichten).
Theorie, ja, praktijk, denk ik niet dat je het op voldoende schaal kunt krijgen om de kroegen tot 4 uur 's nachts open te kunnen houden. En of er genoeg mensen bereid zijn om een test te doen voor een spontaan etentje, bioscoopje of avondje stappen, om dat nog winstgevend te houden.

En als omikron echt zo veel minder ziekmakend is, dan is dit over 2 maanden een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:23:
[...]

Horeca is een fractie van de bekende besmettingen. Van de overgrote meerderheid van de besmettingen hebben we geen idee waar ze vandaan komen.

Nou lijkt het me dat ik wel mag stellen dat van een besmetting thuis opgelopen ik over het algemeen beter kan achterhalen wie mij heeft besmet dan van een besmetting in de kroeg.
Nee, het overgrote deel is thuis. Daarna komt onbekend. Daarna bezoek, werk, school en dan pas horeca.

Het is niet zo lastig om te weten of horeca een mogelijke besmetting was, want dan moet je er in de eerste plaats zijn geweest. Als je kijkt naar het gedrag van mensen, dan is het veel aannemelijker dat het bij de dagelijkse omgang is gebeurt. Alsof iedereen elke dag in de horeca zit. Bezoek, school, werk etc daarentegen...
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:23:
[...]

En toch doet Duitsland het beter dan Frankrijk en Spanje.

Eigenwijze zeikerds vind ik niet zo vriendelijk trouwens. Ik denk gewoon dat je de horeca enorm overschat qua besmettingen. Het is een makkelijk iets om op af te geven: kijk die mensen gezellig bij elkaar zitten. Ondertussen heeft het halve land visite over de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
[...]

2 november 2021, 18:00
https://coronadashboard.r...l/landelijk/brononderzoek

Tot 13 Dec was er te weinig data bekend. 13-19 December kan in maar in maximaal de helft van de gevallen een mogelijke bron achterhaald worden. En dan hebben we het over een regio of 6 met voldoende gegevens (op dit moment).

En dit is nog buiten de logische "één wordt besmet, deze steekt drie huisgenoten aan" situatie.

In andere woorden; kan je niets uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:28:
[...]

Theorie, ja, praktijk, denk ik niet dat je het op voldoende schaal kunt krijgen om de kroegen tot 4 uur 's nachts open te kunnen houden. En of er genoeg mensen bereid zijn om een test te doen voor een spontaan etentje, bioscoopje of avondje stappen, om dat nog winstgevend te houden.

En als omikron echt zo veel minder ziekmakend is, dan is dit over 2 maanden een non-discussie.
Tests doen in Duitsland is dan ook makkelijker, kan bijna op elke straathoek. Beter dat dan alles dicht zoals nu. En het einde is nog niet in zicht tenzij omicron echt meevalt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Horeca fractie van bekende besmettingen.

En zie, avondsluiting horeca en boem. De besmettingscijfers dalen..... Voor de zoveelste keer na horecasluiting. Dat is echt geen toeval meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:30:
[...]

Nee, het overgrote deel is thuis. Daarna komt onbekend. Daarna bezoek, werk, school en dan pas horeca.

Het is niet zo lastig om te weten of horeca een mogelijke besmetting was, want dan moet je er in de eerste plaats zijn geweest. Als je kijkt naar het gedrag van mensen, dan is het veel aannemelijker dat het bij de dagelijkse omgang is gebeurt. Alsof iedereen elke dag in de horeca zit. Bezoek, school, werk etc daarentegen...

[...]

En toch doet Duitsland het beter dan Frankrijk en Spanje.

Eigenwijze zeikerds vind ik niet zo vriendelijk trouwens. Ik denk gewoon dat je de horeca enorm overschat qua besmettingen. Het is een makkelijk iets om op af te geven: kijk die mensen gezellig bij elkaar zitten. Ondertussen heeft het halve land visite over de vloer.
Nope, lees het rapport maar eens na.

Hier, heb het grootste werk voor je gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hlxaCYFeHu6syx_QncgPofJBtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k2COT5kA4qOFGTnuvkljlTz0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhRMhUmQ04DAlQt0wLie3JadPLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SFi8CXlzei546lOYYBwVY7od.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eric.1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:31:
[...]

[...]

https://coronadashboard.r...l/landelijk/brononderzoek

Tot 13 Dec was er te weinig data bekend. 13-19 December kan in maar in maximaal de helft van de gevallen een mogelijke bron achterhaald worden. En dan hebben we het over een regio of 6 met voldoende gegevens.

En dit is nog buiten de logische "één wordt besmet, deze steekt drie huisgenoten aan" situatie.
En het 'ik ben bij vijf kroegen langs geweest, zou niet weten waar ik ben besmet' of 'ik heb drie huisfeestjes met honderd man gehad, ik heb geen idee'.
Of 'ik ben alleen naar een paar winkels geweest'. Of een combinatie van voorgaande.
En. Zo. Voorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:39:
[...]

En het 'ik ben bij vijf kroegen langs geweest, zou niet weten waar ik ben besmet' of 'ik heb drie huisfeestjes met honderd man gehad, ik heb geen idee'.
Of 'ik ben alleen naar een paar winkels geweest'. Of een combinatie van voorgaande.
En. Zo. Voorts.
Het leuke is dat je met een vroege horeca sluiting vanzelf krijgt dat mensen alsnog daarna gezellig met elkaar naar huis gaan.
Waar die besmetting dan precies geweest is blijft dus wat lastig te achterhalen.
Ook in het geval dat we hier een fatsoenlijk bco gehad zouden hebben.
"Onbekend" blijft zo vrij groot

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:43:
[...]

Het leuke is dat je met een vroege horeca sluiting vanzelf krijgt dat mensen alsnog daarna gezellig met elkaar naar huis gaan.
Waar die besmetting dan precies geweest is blijft dus wat lastig te achterhalen.
Ik weet niet of jij wel eens op een huisfeestje bent geweest, maar die zijn meestal wat kleinschaliger dan een gemiddelde kroeg of discotheek.

Groepsgrootte is kleiner en ook genoeg mensen die geen huisfeest geven.

Is nog steeds uiterst effectief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
CMD-Snake schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:21:

De presentatie die Van Dissel gaf gisteren tijdens de technische briefing bevatte grafieken met het verloop van de effectiviteit. De booster zakt net zo goed weer af naar verloop van tijd zo toonde zijn grafiek:
[Afbeelding]

De effectiviteit wordt gemeten middels het aantal antilichamen in het bloed. Die antilichamen verdwijnen nu eenmaal, dus volgens die meetwijze raakt de booster ook uitgewerkt.
Ik had dit plaatje eerder zelf ook al eerder gedeeld met uitleg. Maar er staan vrij duidelijk vraagtekens bij en de assen missen. Ook lijkt na de booster de afname veel minder stijl te zijn. Dat alles lijkt alleen nog steeds een aanname. Zoals @RoD hier beschrijft: RoD in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

Israel is al wel bezig met de 4e zoals @MarcoC opmerkt, maar dat lijkt meer te gebeuren omdat het kan. Niet omdat er zoveel bewijs voor is zoals nu bij de 3e. De stelligheid dat hij er sowieso komt is dan ook wat te kort door de bocht. Ja ook ik heb een dergelijk vermoeden, maar zover ik weet is de data er wetenschappelijk nog niet. Wat we toch altijd wel als input gebruiken.
Ik wist niet dat "dwingelanden" een krachtterm tegenwoordig is, ik beschouw het woord niet al dusdanig.
Dan raad ik je aan de betekenis op te zoeken voor je iemand zo noemt: https://www.encyclo.nl/begrip/dwingeland
dwingeland zelfst.naamw. tiran, alleenheerser, dictator
Volgens mij leven we nog gewoon in een democratie. Zulke termen zijn op zijn zachts gezegd, onwenselijk.
Hoe moeten we dan de toon omschrijven waarmee druk wordt gecreëerd om akkoord te gaan met voorstellen als 2G en coronapas op de werkvloer? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het kabinet de situatie bewust wat hoger heeft laten oplopen om politiek draagvlak te scheppen voor hun meer controversiële plannen. De manier waarop dat ging had een nogal zeurderig en dwingend karakter: het was 2G of lockdown. Daar zat niets tussenin.
Ik denk dat je prima commentaar kan hebben inhoudelijk. Daar hoef je de coronapas niet als het paradepaardje van De Jonge voor te schetsen. Maar wat ik niet snap is hoe de hele EU dan een beperkte visie heeft, dat weer teruggebracht wordt naar enkel NL, waarbij ze iets gedaan zouden hebben voor de lange termijn. Waarbij ze dus ook nog een agenda zouden hebben om maatregelen in te voeren, die zonder het uit de klauwen te laten lopen, niet nodig waren. Dus dat ze die maatregelen enkel willen invoeren om het invoeren. Wat zou het doel zijn van die agenda?
Dan wat betreft de EU, die missen net zo goed visie. Wat dat betreft bevindt De Jonge zich in goed gezelschap. Genoeg EU landen die nu naar paniekmaatregelen grijpen als nog meer QR code en sommige zelfs vaccinatieplicht willen.
Maar heb je gekeken naar de onderbouwing in die landen voordat je het paniekmaatregelen noemt? Heb je gekeken of er in het buitenland studies naar de coronapas zijn gedaan? Want nu gooi je het gewoon op 1 hoop en lever je geen bewijs. Wat je wel van de tegenpartij verwacht.
Het plan voor boosteren richtte zich eerst enkel op 65+. De nieuwe plannen voor de EU zouden ook de 65- populatie treffen als zij op vakantie willen gaan.
Risicogroep is altijd onderdeel geweest van boosteren. Maar die plannen gingen niet enkel over 65+. Het was i.i.g. voordat duidelijk was dat onze campagne flink vertraagd was en het dus een politieke twist kon zijn. Anders was ik er toen ook niet over begonnen.
We zitten in lockdown. Sinds september moest de coronapas het vrijwel in zijn eentje rooien en corona buiten de deur houden. We hadden een prima uitgangssituatie qua besmettingen en ziekenhuisbezetting. Toen deze gingen stijgen was de eerste impuls van het kabinet om de coronapas op meer plekken van toepassing te maken, plus wijzen met het vingertje naar iedereen in de samenleving die de coronapas onderuit haalde (slechte controles, fraude). De cijfers bleven maar stijgen en wederom kregen we nog meer plekken/situaties waarin de coronapas verplicht werd. Dit werkte net zo min en daarop volgde het voorstel voor 2G en coronapas op de werkvloer. Op dat moment stond de tent zo in lichterlaaie dat ze geen keuze meer hadden dan lockdown. 'Nuff said, in de woorden van Stan Lee.
Dit is toch net zo'n onderbuik onderbouwing als dat je de tegenpartij van beticht? Je kan niet aangeven of het zonder pas sneller uit de hand was gelopen. Of misschien wel minder snel, ook een reeële optie. Maar dat gaf ik al eerder aan en @MikeyMan hier ook duidelijk aangeeft: MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
Je kan niet ontkennen dat De Jonge bepaalde fixaties heeft als het om beleid gaat. Gisteren postte ik een profiel/nabeschouwing van zijn ministerschap en daar wordt eenzelfde beeld geschetst. Een persoon die dol is op zijn eigen plannen en die moeilijk kan loslaten. Dat past perfect in wat we het afgelopen jaar hebben mogen meemaken: avondklok en coronapas.

We zien in deze crisis dat het beleid vooral gedreven wordt door de ideeën van bepaalde sleutelfiguren, die terecht of onterecht, een grote mogelijkheid hebben om hun ideeën door te drukken.
Het principe van een bestuurder is inderdaad dat hij....bestuurt. Dat leg je keurig uit. Maar er zal altijd commentaar zijn. Ik vind alleen dat je die niet enkel aan De Jonge kan aanrekenen als er nog een compleet kabinet naast staat die deze maatregelen ook steunen. Een ministerie met topadviseurs die het ondersteunen. Eenzelfde beeld in het buitenland. Maar alleen De Jonge en zijn eigen plannen. Tuurlijk maakt ie fouten, maar volgens mij hebben we een Rutte die ook wel is in zijn schoenen zien schuiven. De beleidstukken waar ie soms op gefileerd wordt typt ie ook niet allemaal zelf.
Regering en OMT onderbouwen QR-code met onbetrouwbare modellen

Een geval expert blindness? Of een politieke opdracht om naar de eindconclusie toe te werken? Het kan allemaal. Alleen laat de huidige onderbouwing van de coronapas veel te wensen over, zeker als je bedenkt hoe ingrijpend deze is op de vrijheden van de bevolking. Dat verdient een veel betere onderbouwing.
Ik ging er richting @Dennis al even in mee dat de onderbouwing in NL onvoldoende kan zijn. Zoals gezegd heb ik mij daar op de details niet genoeg in verdiept. Maar zoals ik opmerkte kan ik mij niet voorstellen dat het buitenland precies deze twee studies gebruikt voor de onderbouwing van een vergelijkbare pas in eigen land. @Dennis zei dat hij geen idee had waar zij naar kijken. Ik denk dat het wel relevant is voor de discussie als het een beeld kan schetsen over de impact. Omdat die los staat van de onderbouwing. De basis van onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:09
De generatie die op school zit leert bedroevend weinig. ik als mentor.(technicus E&I) van een werk en leer programma leerling zie op het moment wat er van school komt vakkennis (Electrotechniek)

Zie het niet hoopvol voor wat na mij komt als de scholen gesloten blijven en wat HET VIRUS gedaan met de toekomst van onze jeugd. Maar niet inenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:46:
[...]

Ik weet niet of jij wel eens op een huisfeestje bent geweest, maar die zijn meestal wat kleinschaliger dan een gemiddelde kroeg of discotheek.

Groepsgrootte is kleiner en ook genoeg mensen die geen huisfeest geven.

Is nog steeds uiterst effectief.
Genoeg huisfeestjes meegemaakt hoor, daar druppelde altijd van alles binnen, uit verschillende kroegen, rechtstreeks vanaf een ander feestje/thuis, uit een andere stad en ze duren vrij lang zonder dat er een barman of portier op de onderlinge afstand let.
Met 20 man in een slecht geventileerde woonkamer, 4 op een bank gepropt afteren tot het middag is.
Heerlijke plek voor een zich via de lucht verspreidend virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:50:
[...]

Genoeg huisfeestjes meegemaakt hoor, daar druppelde altijd van alles binnen, uit verschillende kroegen, rechtstreeks vanaf een ander feestje/thuis, uit een andere stad en ze duren vrij lang zonder dat er een barman of portier op de onderlinge afstand let.
Met 20 man in een slecht geventileerde woonkamer, 4 op een bank gepropt afteren tot het middag is.
Dus je punt is? Dat de kroegen dan maar open moeten blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:50:
[...]

Daarom moet ook zo snel mogelijk de uitzondering op handhaven voor kerken en thuis worden geschrapt. Twintig gasten thuis betekent dan ook twintig boetes met de hoogste voor degene wiens huis het is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:52:
[...]

Daarom moet ook zo snel mogelijk de uitzondering voor kerken en thuis worden geschrapt. Twintig gasten thuis betekent dan ook twintig boetes met de hoogste voor degene wiens huis het is.
Hmmja, dan krijg je weer gejammer achter de voordeur enzo, niet te handhaven blabla, moeilijk moeilijk.
Groepsgrootte buiten wordt ook niet zo op gelet momenteel, zag toch net behoorlijke groepjes fietsen die daarna gewoon gezellig ergens gaan chillen.
Zolang er alleen maar dringend geadviseerd blijft worden weet iedereen zo onderhand wel dat dat dus niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:55:
[...]

Hmmja, dan krijg je weer gejammer achter de voordeur enzo, niet te handhaven blabla, moeilijk moeilijk.
Groepsgrootte buiten wordt ook niet zo op gelet momenteel, zag toch net behoorlijke groepjes fietsen die daarna gewoon gezellig ergens gaan chillen.
Zolang er alleen maar dringend geadviseerd blijft worden weet iedereen zo onderhand wel dat dat dus niet werkt.
Ah, dus je stelt dat de kroegen sluiten geen effect heeft omdat iedereen ergens anders gaat chillen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:35:
[...]

Er zijn nog steeds mensen die om allerlei valide redenen reizen. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld op bezoek bij familie nadat in de VS nog geen 3 maanden geleden de grenzen weer open gingen, en komen straks weer terug. Maar die terugreis wordt een stuk prijziger ineens.

Niet iedereen leeft maar in één klein landje en er zijn zat valide redenen om wél te reizen. Aangezien covid de komende paar jaar ws nog niet weg is lijkt het me goed om er op een gezondere manier mee om te gaan. Je kans om tijdens die reis covid te krijgen is aanwezig, maar bij iedere interactie in Nederland zelf is die kans er ook, en daar is die wellicht zelfs groter.
Beetje jammer dat "ieder voor zich".....komen we vast een stuk verder mee :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

N=1 waar ik ook een N= al veel meer dan 1 tegenover kan zetten. Helaas wegens emergencies veel in Duitsland geweest en werkelijk overal werd gecontroleerd. Collega's hebben zelfs ondanks vaccinatiebewijs moeten testen voor een wegrestaurant in sommige deelstaten.

Dat jij erdoor ben geslipt en er nog anderen doorslippen is geen afspiegeling van wat er gebeurt. Of de horeca nu een grote besmettingshaard is of niet is irrelevant op een gegeven moment. Het is een besmettingshaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:57:
[...]

Ah, dus je stelt dat de kroegen sluiten geen effect heeft omdat iedereen ergens anders gaat chillen? 8)7
En het werkt niet, want de cijfers dalen na de avondlockdown :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:57:
[...]

Dat is jouw conclusie.
Ik doelde meer op een samenscholingsverbod zoals dat momenteel geldt, max aantal bezoekers thuis etc.
Mijn conclusie is dat alles valt of staat met handhaving.
Zolang die er niet is in NL kan je sluiten en verbieden wat je wil maar heeft het weinig effect.
Zelfs tijdens de avondklok waren er nog genoeg feestjes en mensen die gezellig bij mekaar bleven komen.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2021 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:02:
[...]

Dat is jouw conclusie.
Mijn conclusie is dat alles valt of staat met handhaving.
Zolang die er niet is in NL kan je sluiten en verbieden wat je wil maar heeft het weinig effect.
Zelfs tijdens de avondklok waren er nog genoeg feestjes en mensen die gezellig bij mekaar bleven komen.
Goed, als je niet inziet dat een maatregel niet 100% waterdicht hoeft te zijn om effectief te zijn dan kun je alles wel afschieten en ga je je ongelijk toch nooit inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:05:
[...]

Goed, als je niet inziet dat een maatregel niet 100% waterdicht hoeft te zijn om effectief te zijn dan kun je alles wel afschieten en ga je je ongelijk toch nooit inzien.
Zeg doe ff een beetje rustig.
Bewijs jij maar dat die dringende adviezen werken.
Niemand heeft het over 100%
Nederlanders zijn extreem goed in de randjes opzoeken, dat zag je bij iedere maatregel die de afgelopen 2 jaar afgekondigd werd.

[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2021 18:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:01:
En het werkt niet, want de cijfers dalen na de avondlockdown :?.
Neeeee, het virus heeft zoals de horeca betoogt weliswaar geen horloge, maaarrrrrrrr het weet wel prima wanneer het zich in de horeca bevindt en houdt zich dan even koest, tot het weer thuis, op het werk of op een huisfeestje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:06:
[...]

Zeg doe ff een beetje rustig.
Bewijs jij maar dat die dringende adviezen werken.
Niemand heeft het over 100%
Wie eist bewijst. Jij stelt dat ze niet werken dus jij mag eerst bewijzen. :+
Pagina: 1 ... 90 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.