Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.224 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Wolly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:13:
[...]

Het helpt om naar landen te kijken die op ons voor lopen. Zo zijn ze in Israel (Pfizer) nu bezig met de voorbereiding van de 4e herhaalprik. Vooralsnog voor 60+ en zorgpersoneel.

[...]
Israel kun je gerust een gidsland noemen in de aanpak van de pandemie. Nergens gaat het perfect, maar in veel zaken hebben ze wel de juiste keuze gemaakt en ze weten nog vaart te maken ook.

De beweging om het vaccinatieprogramma langzaam maar zeker terug te trekken naar de kwetsbaren, dat is een logische richting in de nieuwe fase waar we heen gaan met corona. Ergens in de toekomst doen wij dat ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
iamcj schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:13:
[...]

Waarom worden mensen religieus, gaan bij een sekte of worden complotdenker? Ze trekken de realiteit niet. Jij bent bijvoorbeeld somber door de situatie en niets meer menselijk dan een ander daar de schuld van te geven of troost te zoeken. Je raakt gevoelig voor drogredeneringen.

Dus in plaats van je te wentelen in negativiteit en zelfmedelijden, ga naar buiten en probeer andere mensen gelukkig te maken met een belletje, een (raam)bezoekje, een kaartje, een bloemetje of een klusje. Je zal merken dat je jezelf daardoor ook beter gaat voelen.
Onze kinderen hebben laatst een stapel tekeningen gemaakt en die hebben we afgegeven bij het bejaardentehuis en ik begrijp dat deze hele situatie voor veel mensen een ellendige is.
Ik trek de realiteit zeker wel, ik kan prima zonder kroeg, bioscoop of dagje winkelen. Mijn zorgen liggen bij onze kinderen.
Moeten zij opgroeien in een wereld met QR-codes en vaccinaties?
*knip*
Lees de TS voor je dergelijke uitspraken doet.

Willen we de kant op van Oostenrijk waar er wel al een vaccinatieplicht is?

We moeten voorzichtig zijn welke kant we op gaan....

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-12-2021 14:56 ]

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:32:
want omdat een qr in zijn eentje niet werkt, werkt ie niet....?
Volgens het kabinet was de QR code zo krachtig als maatregel dat we daar voldoende aan hadden. Dus ja, we mogen de QR code prima op die bewering afrekenen.
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:59:
Is er al data dat de 3e ook afneemt over tijd?
De presentatie die Van Dissel gaf gisteren tijdens de technische briefing bevatte grafieken met het verloop van de effectiviteit. De booster zakt net zo goed weer af naar verloop van tijd zo toonde zijn grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ueIkf8aECAg2GryOwhVFn2L5xk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3VViCyjlz2UCxK5AHwFgqkoB.png?f=fotoalbum_large

De effectiviteit wordt gemeten middels het aantal antilichamen in het bloed. Die antilichamen verdwijnen nu eenmaal, dus volgens die meetwijze raakt de booster ook uitgewerkt.
Het maakt nogal uit of je enkel De Jonge uitmaakt voor iemand met een beperkte visie of de hele EU. Helemaal met eerdere krachttermen die je hem eerder toe dichte (zoals die gisteren geknipt werd). Hoe beperkt kan een visie zijn als hij ongeveer door de gehele EU (en erbuiten) gedeeld wordt. Helemaal omdat visie juist gaat over hoe je de wereld ziet. Maar heb je gekeken naar de onderbouwing in die landen?
Ik wist niet dat "dwingelanden" een krachtterm tegenwoordig is, ik beschouw het woord niet al dusdanig.

Hoe moeten we dan de toon omschrijven waarmee druk wordt gecreëerd om akkoord te gaan met voorstellen als 2G en coronapas op de werkvloer? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het kabinet de situatie bewust wat hoger heeft laten oplopen om politiek draagvlak te scheppen voor hun meer controversiële plannen. De manier waarop dat ging had een nogal zeurderig en dwingend karakter: het was 2G of lockdown. Daar zat niets tussenin.

Dan wat betreft de EU, die missen net zo goed visie. Wat dat betreft bevindt De Jonge zich in goed gezelschap. Genoeg EU landen die nu naar paniekmaatregelen grijpen als nog meer QR code en sommige zelfs vaccinatieplicht willen.
Dat is leuk, maar volgens mij riep hij al voordat iedereen geboosterd ging worden dat hij wou dat de geldigheid zo lang mogelijk was. Ik heb je destijds nog getaggt. Dus niet helemaal de politieke twist die jij er van maakt.
Het plan voor boosteren richtte zich eerst enkel op 65+. De nieuwe plannen voor de EU zouden ook de 65- populatie treffen als zij op vakantie willen gaan.
Hoe heb jij geen effect voldoende onderbouwd?
We zitten in lockdown. Sinds september moest de coronapas het vrijwel in zijn eentje rooien en corona buiten de deur houden. We hadden een prima uitgangssituatie qua besmettingen en ziekenhuisbezetting. Toen deze gingen stijgen was de eerste impuls van het kabinet om de coronapas op meer plekken van toepassing te maken, plus wijzen met het vingertje naar iedereen in de samenleving die de coronapas onderuit haalde (slechte controles, fraude). De cijfers bleven maar stijgen en wederom kregen we nog meer plekken/situaties waarin de coronapas verplicht werd. Dit werkte net zo min en daarop volgde het voorstel voor 2G en coronapas op de werkvloer. Op dat moment stond de tent zo in lichterlaaie dat ze geen keuze meer hadden dan lockdown. 'Nuff said, in de woorden van Stan Lee.
Maar volgens jou was het "Hugo zijn coronapas". Al maakt de hele wereld dezelfde 'fout'.
Je kan niet ontkennen dat De Jonge bepaalde fixaties heeft als het om beleid gaat. Gisteren postte ik een profiel/nabeschouwing van zijn ministerschap en daar wordt eenzelfde beeld geschetst. Een persoon die dol is op zijn eigen plannen en die moeilijk kan loslaten. Dat past perfect in wat we het afgelopen jaar hebben mogen meemaken: avondklok en coronapas.

We zien in deze crisis dat het beleid vooral gedreven wordt door de ideeën van bepaalde sleutelfiguren, die terecht of onterecht, een grote mogelijkheid hebben om hun ideeën door te drukken.
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:35:
Dat OMT wat je tegelijk aanspreekt op het trekken van foutieve conclusies uit 1 van die studies. Dat lijkt mij voor jou toch aanleiding om ook buiten het OMT te kijken. Tevens kan ik mij niet voorstellen dat zij geen Dennis of @CMD-Snake hebben die zouden stuiteren als het op 2 slechte NL studies is gebaseerd. Ruimte voor verkenning dus!
Regering en OMT onderbouwen QR-code met onbetrouwbare modellen

Een geval expert blindness? Of een politieke opdracht om naar de eindconclusie toe te werken? Het kan allemaal. Alleen laat de huidige onderbouwing van de coronapas veel te wensen over, zeker als je bedenkt hoe ingrijpend deze is op de vrijheden van de bevolking. Dat verdient een veel betere onderbouwing.
Cid Highwind schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:06:
Nuchter bekeken, zolang de coronapas er voor zorgt dat mensen over de streep worden getrokken zich alsnog te laten vaccineren, is het een middel wat bewezen functioneert tegen de verspreiding van corona en het reduceren van de last op de ziekenhuizen.

De werking is in dat geval weliswaar indirect, maar hij is er wel. Je kan er principieel op tegen zijn, maar aan de feiten doet het niets af.
Er is nog zoiets als proportionaliteit. De winst qua gezondheid moet de kosten qua ingeleverde vrijheden overstijgen. In Nederland zijn er lang niet zoveel mensen naar de GGD gegaan omwille van de coronapas zoals mensen dat deden in Frankrijk. Onze vaccinatiegraad is niet noemenswaardig gestegen door de introductie van de coronapas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Modbreak:Ontopic mensen, alstublieft :)

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 22-12-2021 10:27 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:20:

[...]

Ik ook hoor, ik ga al 2 jaar niet naar mijn werk; behalve in het voorjaar. Toen kon het 1 dag in de week. Maar itt jou zie ik in dat dat niet door de ongevaccineerden komt, maar door Corona. 90% is inmiddels gevaccineerd. Die 10% lost dit probleem niet op. Zie Portugal. In plaats daarvan moet je dankbaar zijn dat er zonder dwang gewoon 90% voor heeft gekozen! Net als dat 90% wel gewoon 1,5m afstand behoudt als dat gevraagd wordt.
Het is meer 85% die gevaccineerd is. En als dat 100% was geweest, dan was de IC besmetting direct met een factor 2-3 lager geweest bij verder gelijke maatregelen. Dat was toch wel een enorm verschil geweest!

Overigens ik dacht dat jij juist de QR codes als een soort dwang zag (misschien heb ik het nu verkeerd hoor). Maar die zullen in ieder geval zeker hebben geholpen bij meer mensen te motiveren om te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

roy77 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:21:
[...]

Onze kinderen hebben laatst een stapel tekeningen gemaakt en die hebben we afgegeven bij het bejaardentehuis en ik begrijp dat deze hele situatie voor veel mensen een ellendige is.
Ik trek de realiteit zeker wel, ik kan prima zonder kroeg, bioscoop of dagje winkelen. Mijn zorgen liggen bij onze kinderen.
Moet een kind van 7 een vaccinatie nemen voor een virus waarvan hij of zij geen last van zal hebben, en waarvan niet bekend is wat de vaccinatie op lange termijn (kan) veroorzaken?

Dat snap ik wel maar op een puntje snap ik het niet. Alle kinderen groeien op met vaccinaties, dat was 50 jaar geleden en 20 jaar geleden etc ook al zo.

Dat je nu zegt dat deze vaccinatie voor corona voor (erg) jonge kinderen niet nodig is kan ik ook nog inkomen maar we leven all decennia in een wereld van vaccinaties.

Ik heb liever geen QR codes, althans, voor hetgeen waar ze nu allemaal de QR codes voor willen gebruiken. Voor buitenlandse vluchten en grote evenementen kan ik me er nog wat bij voorstellen. Voor een kop koffie op een terras, de sportschool of een winkel dan weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:27:
[...]

Dat snap ik wel maar op een puntje snap ik het niet. Alle kinderen groeien op met vaccinaties, dat was 50 jaar geleden en 20 jaar geleden etc ook al zo.

Dat je nu zegt dat deze vaccinatie voor corona voor (erg) jonge kinderen niet nodig is kan ik ook nog inkomen maar we leven all decennia in een wereld van vaccinaties.

Ik heb liever geen QR codes, althans, voor hetgeen waar ze nu allemaal de QR codes voor willen gebruiken. Voor buitenlandse vluchten en grote evenementen kan ik me er nog wat bij voorstellen. Voor een kop koffie op een terras, de sportschool of een winkel dan weer niet.
Tevens; vinden kinderen het wel leuk dat opa en oma eerder dood gaan dan nodig? Of misschien ouders, vrienden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:28:
[...]

Tevens; vinden kinderen het wel leuk dat opa en oma eerder dood gaan dan nodig? Of misschien ouders, vrienden?
Maar stel die vraag ook eens aan de opa en oma. Vinden opa en oma het eerlijk dat kinderen geen volledige vrijheid hebben vanwege hun opa en oma?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
[...]

Als opa en oma de vaccinaties hebben gehad zijn ze toch veilig?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
[...]
Moet een kind van 7 een vaccinatie nemen voor een virus waarvan hij of zij geen last van zal hebben, en waarvan niet bekend is wat de vaccinatie op lange termijn (kan) veroorzaken?
1.) Dat doet zo'n beetje 1/3 van de bevolking al. Er wordt keer op keer gezegd dat ze niet verwachten dat twintigers en dertigers in het ziekenhuis belanden. Toch vaccineert een flink gedeelte van die groep zich bewust.
2.) Lange termijn gevolgen van een doorgemaakte infectie zonder bescherming zijn evenmin geheel bekend, al komt er wel steeds meer boven water. En dat zijn geen fijne dingen. Niets garandeert dat kinderen hier geen last van kunnen krijgen.
3.) Onvoorziene gevolgen op de lange termijn na én door een vaccinatie zijn extreem zeldzaam.

Dus ja, waarom niet? Een prikje of drie traumatiseert ze ook weer niet hoor. Als hierdoor het beter behapbaar blijft kunnen andere maatregelen sneller afschalen, hier hebben zij evengoed baat bij.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 22-12-2021 10:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
roy77 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:29:
[...]

Als opa en oma de vaccinaties hebben gehad zijn ze toch veilig?
Ben je nou aan het trollen of serieus? Er is vanaf dag 0 duidelijk geweest en gecommuniceerd dat vaccins niet 100% beschermen. En als opa en oma een hartoperatie nodig hebben, op welke manier zou een vaccin dat oplossen? Lossen de corona vaccins ook kanker op? Want die mensen krijgen nu niet de zorg die ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ja.

Ja, langetermijn effecten van COVID zijn overigens ook nog niet bekend.

Ik wel. Maar ik het niet voor het zeggen, dat doet onze volksvertegenwoordiging. En die vertegenwoordigen hun stemmers.
In theorie vertegenwoordigen die hun stemmers. In praktijk en gevoel is dat wel een stuk minder.

Zie bijvoorbeeld deze enquete
https://eenvandaag.avrotr...een-voor-hun-eigen-gewin/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
De langetermijneffecten van vaccinatie zijn uitgebreid behandeld in de TS, het lijkt me voldoende om daar naar te verwijzen. Het is in ieder geval met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat deze effecten minder waarschijnlijk zijn dan die van een infectie, omdat daarvan veel minder bekend is wat het met het lichaam doet.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso dat hele "ow het is allemaal zo erg voor de kinderen" dat ze opgroeien in een wereld waar vaccins en QR codes nodig zijn. Dat moeten we toch niet willen met zijn alle gejammer.

Nee kinderarbeid, uitbuiting, armoede, verhongering, gebrek aan onderwijs, kinderhuwelijken en weet ik wat voor ellende er niet allemaal speelt op de wereld onder kinderen. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in Nederland die in asielzoekerscentra wegkwijmen, kinderen die in armoede leven, die geen passend onderwijs vinden, die moeten mantelzorgen voor hun ouders.

Hoor je nooit iemand over klagen. Rechts stemmen, vrije markt lekker welvaart onttrekken uit landen ver weg. Ontwikkelingshulp? Dat ze zelf maar de broek omhoog houden, boeit me niks, als mijn aandelen maar 7% per jaar doen.

En nu moeten de Nederlandse kindjes twee prikken per jaar halen en opeens moet alles aan de kant gezet worden om maar niet de tere kinderzieltjes te kwetsen.

Hypocriete verontwaardiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:59:
[...]

Is er al data dat de 3e ook afneemt over tijd?
Ja en daarom adviseert Israël een 4e prik voor 60+.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Sissors schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:31:
[...]

Ben je nou aan het trollen of serieus? Er is vanaf dag 0 duidelijk geweest en gecommuniceerd dat vaccins niet 100% beschermen. En als opa en oma een hartoperatie nodig hebben, op welke manier zou een vaccin dat oplossen? Lossen de corona vaccins ook kanker op? Want die mensen krijgen nu niet de zorg die ze nodig hebben.
Dit is niet trollen maar gewoon een herhaling van zetten zoals je iedere keer weer ziet als er weer een “nieuw” iemand opduikt in dit topic. Alle speelkaarten die de anti-vax club heeft worden keer op keer in bijna dezelfde volgorde getrokken. Je zou je er haast een complot in zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:04
eric.1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:30:
Er wordt keer op keer gezegd dat ze niet verwachten dat twintigers en dertigers in het ziekenhuis belanden. Toch vaccineert een flink gedeelte van die groep zich bewust.
Je kunt als jongere nog steeds goed ziek worden, begin 2020 heb ik gezonde jonge collega's gehad die meer dan een week uit de running waren. Twee prikken helpen je de ziekte veel beter te doorstaan en het voorkomt langdurige sluimerende gezondheidsschade.

Daarnaast zal een heel groot deel de prikken halen omdat ze op vakantie willen, niet elke keer een stokje in de neus als ze naar de kroeg of het restaurant gaan. Dat schrapen in de neus is irritanter dan de prik zelf.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 21:28
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:12:
Ik pik deze er even uit, want de rest heeft @BlackMonkey al besproken.

Het kan simpelweg niet zo zijn dat 2G (of 3g for that matter) geen bijdrage heeft. Onmogelijk.

Er worden hoe dan ook mensen uit elkaar gehouden die anders wel bij elkaar zouden komen. @t_captain heeft al eerder becijferd dat de combinatie van een groep geteste en een groep gecaccinneerden een hele slechte is.

Elementary, my dear Watson.
Je citeert me half (en dus verkeerd) @MikeyMan. Hugo de Jonge heeft bij de invoering van de Coronapas gesteld dat hij bedoeld was om het aantal (nog verwachtte) infecties uit te smeren over een langere periode. En daardoor zou de zorg niet overbelast raken. Als de Coronapas niet zou komen zou het aantal infecties ineens te groot worden.

Welnu, de zorg is ook overbelast geraakt mét Coronapas. Dus is mijn stelling dat hij niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat er daarnaast nog allerlei neveneffecten zijn en dat meer mensen zich daardoor misschien laten vaccineren en dat misschien ook weer een bijdrage heeft kan allemaal waar zijn, maar het (primaire) argument om hem in te voeren is onjuist gebleken.

En dan hoef je niet van die simpele oneliners aan het eind te plaatsen alsof ik een domme kleuter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
[...]

Je kunt als jongere nog steeds goed ziek worden, begin 2020 heb ik gezonde jonge collega's gehad die meer dan een week uit de running waren. Twee prikken helpen je de ziekte veel beter te doorstaan en het voorkomt langdurige sluimerende gezondheidsschade.

Daarnaast zal een heel groot deel de prikken halen omdat ze op vakantie willen, niet elke keer een stokje in de neus als ze naar de kroeg of het restaurant gaan. Dat schrapen in de neus is irritanter dan de prik zelf.
Genoeg verhalen bekend ook van 20ers en 30ers die met long-covid maanden niet of minder kunnen werken.

Die lange termijn effecten maken niet uit. Het zijn de niet bekende lange termijn effecten van de vaccins die eng zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
Miki schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:34:
[...]

Dit is niet trollen maar gewoon een herhaling van zetten zoals je iedere keer weer ziet als er weer een “nieuw” iemand opduikt in topic. Alle speelkaarten die de anti-vax club heeft worden keer op keer in bijna dezelfde volgorde getrokken. Je zou je er haast een complot in zien :+
Dit is overigens iets waar wat mij betreft best wat kritiek richting het beleid mag zitten, een deel zal vast onwil zijn, maar het is naar mijn idee ook gewoon zo dat er behoorlijk gebrekkige communicatie en informatie is. Dan kan ik op zich best begrijpen dat een deel daar onzeker van wordt en angstig wordt voor 'nieuwe' dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
GarBaGe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:51:
Kijkend naar de cijfers uit Denemarken, lijkt de reguliere "volledige vaccinatie" (met 2 prikken) prima te beschermen tegen ziekenhuis opname van omikron.
Op basis daarvan zou je zeggen: boosters zijn toch niet nodig, tenzij je in een medische risicogroep valt?
Maar dit is "persoonlijke bescherming".
Op land niveau is de belasting op de zorg het belangrijkst (flatten the curve).
En hoewel omikron geen grotere kans op ziekenhuis opname geeft, is het wel veel besmettelijker.
En er is wel een directe relatie tussen aantal besmettingen en aantal ziekenhuisopnames.
Met de huidige variant is al duidelijk dat alle maatregelen laten vallen teveel druk geeft op de ziekenhuizen.
We hebben daarom (helaas) meer maatregelen / beperkingen nodig tov de oude variant om het aantal besmettingen onder een maximale waarde te houden.

Als normale mensen ook boosters nemen, kan je daarmee de besmettelijkheid eenzins drukken.
Maar die doe je dan op basis van actieve anti-stoffen in het lichaam.
Omdat deze na anige tijd weer verdwijnen heb je regelmatig een nieuwe booster nodig (ook al werkt je immuunsysteem volgens spec en is de kans op ziekenhuisopname minimaal)
Er zijn antistoffen en er zijn geheugen-effecten in je immuunsysteem. Die laatste werken langer door, ook nadat de antistoffen in je bloed alweer weg zijn.

Naarmate mensen een goede mate van immunteit hebben opgebouwd door vaccinaties en/of infecties, wordt de kans op ziekenhuisopname fors lager. Tegelijk muteert een virus naar een vorm waarin het ook bij hoge mate van groepsimmuniteit de kop kan blijven opsteken; verdwijven van corona is wereldwijd een gepasseerd station. Met of zonder boosters zullen er nieuwe besmettingsgolven met telkens nieuwe varianten komen, waarschijnlijk vooral in de herst en de 1e helft van de winter.

Op enig moment gaat de rol van vaccins terug naar waarvoor de oorspronkelijk bedoeld waren. Beschermen van de mensen die zonder recente prik kans lopen om in het ziekenhuis te belanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ParaDroid2 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:36:
[...]

Dit is overigens iets waar wat mij betreft best wat kritiek richting het beleid mag zitten, een deel zal vast onwil zijn, maar het is naar mijn idee ook gewoon zo dat er behoorlijk gebrekkige communicatie en informatie is. Dan kan ik op zich best begrijpen dat een deel daar onzeker van wordt en angstig wordt voor 'nieuwe' dingen.
Gebrekkige communicatie en informatie ammehoela. Hier is nog geen scepticus binnen gekomen die zegt: "Hey, ik heb mijn twijfels, kan iemand mij helpen informatie te voorzien over de bijwerkingen van het vaccin?"

Nee het is altijd onderbuikgevoel, meningen, complottheorieën, bronnen die geen bronnen zijn of bronnen die ze niet goed gelezen hebben.

Dan ben je met opzet misinformatie aan het verspreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-10 14:56
CMD-Snake schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:21:
[...]

De effectiviteit wordt gemeten middels het aantal antilichamen in het bloed. Die antilichamen verdwijnen nu eenmaal, dus volgens die meetwijze raakt de booster ook uitgewerkt.
[...]
Hier heb ik persoonlijk wel het grootste probleem mee.
Iemands immuniteit is/moet je niet uitdrukken in het aantal actieve antilichamen in je bloed.
De verdwijnen een aantal maanden vanzelf, dat is de bedoeling.

Stel iemand is wel immuun, maar geen actieve antilichamen meer in zijn bloed.
Bij een besmetting, maakt zijn immuunsysteem binnen 1 dag enorme hoeveelheden nieuwe antilichamen aan.
Dat levert maximaal 1 dag vertraging op tov iemand die reeds actieve antilichamen in zijn bloed heeft.
Hierdoor is zijn kans op ziekenhuis opname niet groter geworden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:39
[...]
Een kind van 7 kan alsnog goed ziek worden en die kans wordt een stuk minder door een vaccin. Verder is er nog veel minder bekend van wat het virus op lange termijn kan veroorzaken. Uiteindelijk is het enige wat het vaccin doet je immuunsysteem triggeren op een manier die zo goed mogelijk werkt, maar met een zo laag mogelijke dosis. Het virus geeft dus veel meer onzekerheden dan het vaccin. Sterker nog, aangezien het vaccin binnen een paar dagen al uit je lichaam is, zijn de enige bijwerkingen te verwachten van de reaktie van je lichaam. Dezelfde reaktie die ook het virus geeft (alleen dan minder gecontroleerd)
Inderdaad, maar dat geldt wel beide kanten op. Want we moeten inderdaad goed opletten wat er gebeurt, maar de hoeveelheid achterdocht over dingen waarvan je de onderzoeken gewoon na kunt lezen geeft ook veel problemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:39:
[...]

Gebrekkige communicatie en informatie ammehoela. Hier is nog geen scepticus binnen gekomen die zegt: "Hey, ik heb mijn twijfels, kan iemand mij helpen informatie te voorzien over de bijwerkingen van het vaccin?"

Nee het is altijd onderbuikgevoel, meningen, complottheorieën, bronnen die geen bronnen zijn of bronnen die ze niet goed gelezen hebben.

Ben ik niet volledig met je eens. Er zijn inderdaad genoeg individuen die het op deze manier doen en dat is w.m.b. puur kwaadaardig inderdaad, maar er is ook een hele groep die hier gevoelig voor is maar intrinsiek niet direct kwaad wil. En ik denk dat die op zich nog wel 'te redden' zijn (alleen weet ik niet simpel hoe, dit is meer een langetermijnding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Als hier ouders vertellen dat ze hun kinderen niet laten vaccineren want ze willen ze daarmee niet belasten dan roepen de pro-vaxxers dat het curling-ouders zijn en dat ze hun kinderen ook maar moeten zeggen dat er soms minder leuke dingen zijn.

Nou, laat diezelfde ouders dan maar gewoon uitleggen dat dood gaan ook bij het leven hoort en als oma niet door jou was besmet had ze ook besmet kunnen worden in de supermarkt.

Mijn ouders zijn 70+ en krijgen hun booster 30 december. En ze komen hier gewoon met kerst, samen met mijn zus en dus onze vier kinderen gezamenlijk. Mijn jongste zoon wordt namelijk 1 jaar. Mijn zus en ik hebben overlegd hoe we erin staan en we zijn het eens dat we hun dat plezier niet gaan ontnemen, omdat er mogelijk een kans bestaat dat ze ziek worden. Ze kunnen ook over drie maanden plotseling neervallen en moeten ze dan dat stukje genot in het leven missen?

Mijn schoonmoeder is vorig jaar maart overleden, net aan het begin van de Coronapandemie. Ze is 51 jaar geworden. Alvleesklierkanker. Na de diagnose heeft ze het nog anderhalf jaar volgehouden. En weet je wat fijn was? De laatste 10 maanden heeft ze nog kunnen genieten van haar eerste kleinkind. Dat heeft haar enorm op de been gehouden, anders had ze wellicht al veel eerder opgegeven.

De dood hoort bij het leven. Geniet ervan zolang je kan en ga niet teveel in angst leven. Pak de leuke dingen aan en ontneem jezelf niet alles omdat er een virus rond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Mfpower

In dubio

GarBaGe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:40:
[...]

Hier heb ik persoonlijk wel het grootste probleem mee.
Iemands immuniteit is/moet je niet uitdrukken in het aantal actieve antilichamen in je bloed.
De verdwijnen een aantal maanden vanzelf, dat is de bedoeling.

Stel iemand is wel immuun, maar geen actieve antilichamen meer in zijn bloed.
Bij een besmetting, maakt zijn immuunsysteem binnen 1 dag enorme hoeveelheden nieuwe antilichamen aan.
Dat levert maximaal 1 dag vertraging op tov iemand die reeds actieve antilichamen in zijn bloed heeft.
Hierdoor is zijn kans op ziekenhuis opname niet groter geworden.
Dit geldt alleen voor jongere en niet-immuun-gecomprommiteerde mensen. Bij de andere groep duurt de respons langer en heb je risico op ernstig verloop. Verder ben ik het met je eens dat de hoeveelheid antistoffen slechts een indicator is voor immuniteit, en dat er meer zijn maar die zijn niet makkelijk te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-10 14:56
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:37:
[...]
Op enig moment gaat de rol van vaccins terug naar waarvoor de oorspronkelijk bedoeld waren. Beschermen van de mensen die zonder recente prik kans lopen om in het ziekenhuis te belanden.
Waarom recent?
Een vaccin is bedoeld voor de aanmaak van geheugencellen.
Hoe lang de prik geleden is, is niet relevant.
Bij een Corona besmetting duurt het een dag of 5 voor je in het ziekenhuis komt.
Maar de aanmaak van antistoffen vanuit de geheugencellen duurt doorgaans maar 1 dag (of minder).
Geheugencellen zijn genoeg om te beschermen tegen ziekenhuis opnames.
Daarvoor hoef je niet continue bij te prikken

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:36:
Genoeg verhalen bekend ook van 20ers en 30ers die met long-covid maanden niet of minder kunnen werken.
Ik zag op internet een grapje van iemand die sinds de start van de pandemie Long Covid heeft omdat hij moe wordt van alle maatregelen etc. :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:33:
Sowieso dat hele "ow het is allemaal zo erg voor de kinderen" dat ze opgroeien in een wereld waar vaccins en QR codes nodig zijn. Dat moeten we toch niet willen met zijn alle gejammer.

Nee kinderarbeid, uitbuiting, armoede, verhongering, gebrek aan onderwijs, kinderhuwelijken en weet ik wat voor ellende er niet allemaal speelt op de wereld onder kinderen. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in Nederland die in asielzoekerscentra wegkwijmen, kinderen die in armoede leven, die geen passend onderwijs vinden, die moeten mantelzorgen voor hun ouders.

Hoor je nooit iemand over klagen. Rechts stemmen, vrije markt lekker welvaart onttrekken uit landen ver weg. Ontwikkelingshulp? Dat ze zelf maar de broek omhoog houden, boeit me niks, als mijn aandelen maar 7% per jaar doen.

En nu moeten de Nederlandse kindjes twee prikken per jaar halen en opeens moet alles aan de kant gezet worden om maar niet de tere kinderzieltjes te kwetsen.

Hypocriete verontwaardiging.
even je post analyseren:

in plaats van tegen argumenten doe je het punt wat mensen maken af als gejammer. Lekker makkelijk, maar niet overtuigend.

vervolgens haal je er allerhande andere zaken bij waarover je stelt dat je daar niemand over klaagt. Dat is ten eerste een 'whataboutism' en ten tweede aantoonbaar onjuist omdat er organisaties in NL bestaan die zich daar hard voor maken en deze organisaties dat doen met donaties uit onder andere Nederland.

edit: het levert je wel veel plusjes op, je hebt blijkbaar sommige onderbuiken die meer gelijk zijn dan andere onderbuiken. En nee, hoef zelf geen plusjes, boeit me vrij weinig, maar was verwonderd bij de constatering.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
hoevenpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
[...]

Oh eens, en juist daarom snap ik niet zo goed dat mensen voor kinderen opeens veel terughoudender zijn ... omdat ... omdat ... de vaccinatie opeens weer in twijfel wordt getrokken. Een drogredenatie om een onderbuikgevoel te onderbouwen, niets meer en niets minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
[...]

Je citeert me half (en dus verkeerd) @MikeyMan. Hugo de Jonge heeft bij de invoering van de Coronapas gesteld dat hij bedoeld was om het aantal (nog verwachtte) infecties uit te smeren over een langere periode. En daardoor zou de zorg niet overbelast raken. Als de Coronapas niet zou komen zou het aantal infecties ineens te groot worden.

Welnu, de zorg is ook overbelast geraakt mét Coronapas. Dus is mijn stelling dat hij niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat er daarnaast nog allerlei neveneffecten zijn en dat meer mensen zich daardoor misschien laten vaccineren en dat misschien ook weer een bijdrage heeft kan allemaal waar zijn, maar het (primaire) argument om hem in te voeren is onjuist gebleken.

En dan hoef je niet van die simpele oneliners aan het eind te plaatsen alsof ik een domme kleuter ben.
Maar daar zit precies de crux. Er heerst hier een sfeer van 'het doet helemaal niks, dus heeft het geen zin'. Dat de zorg nu ook overbelast is zegt helemaal niet dat er niet reeds een hoop uitgesmeerd is. Immers; we weten niet hoe het gegaan zou zijn zónder.

Dat zegt dus niet dat het niet werkt zoals bedoeld. Hoogstens niet zoals verwacht of gehoopt. Het is geen binaire wetenschap dit. Dit is dus geenszins een sluitende redenering waarom het argument om het in te voeren niet juist is geweest.

Is het waterdicht? Nee zeker niet. Had het beter uitgevoerd kunnen worden? Aan alle kanten; ja, zondermeer!

Maar feit blijft; de kans dat het iets doet is vele malen groter dan het niets doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:39
Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:42:
[...]
Als hier ouders vertellen dat ze hun kinderen niet laten vaccineren want ze willen ze daarmee niet belasten dan roepen de pro-vaxxers dat het curling-ouders zijn en dat ze hun kinderen ook maar moeten zeggen dat er soms minder leuke dingen zijn.

Nou, laat diezelfde ouders dan maar gewoon uitleggen dat dood gaan ook bij het leven hoort en als oma niet door jou was besmet had ze ook besmet kunnen worden in de supermarkt.
Ook als je weet dat de kans dat ze niet besmet was door haar kleinkind een stuk groter was geweest door een simpel prikje?
Mijn ouders zijn 70+ en krijgen hun booster 30 december. En ze komen hier gewoon met kerst, samen met mijn zus en dus onze vier kinderen gezamenlijk. Mijn jongste zoon wordt namelijk 1 jaar. Mijn zus hebben overlegd hoe we erin staan en we zijn het eens dat we hun dat plezier niet gaan ontnemen omdat er een kans bestaat dat ze ziek worden. Ze kunnen ook over drie maanden plotseling neervallen en moeten ze dan dat stukje genot in het leven missen?
Maar wat heeft dit te maken met vaccineren? Ik snap heel goed dat je dit genot wil, maar ik snap niet waarom je dat doet met een risico dat je makkelijk kunt verkleinen.
Mijn schoonmoeder is vorig jaar maart overleden, net aan het begin van de Coronapandemie. Ze is 51 jaar geworden. Alvleesklierkanker. Na de diagnose heeft ze het nog anderhalf jaar volgehouden. En weet je wat fijn was? De laatste 10 maanden heeft ze nog kunnen genieten van haar eerste kleinkind. Dat heeft haar enorm op de been gehouden, anders had ze wellicht al veel eerder opgegeven.

De dood hoort bij het leven. Geniet ervan zolang je kan en ga niet teveel in angst leven. Pak de leuke dingen aan en ontneem jezelf niet alles omdat er een virus rond gaat.
Dit vind ik echt zo'n dooddoener. Volgens mij proberen we met zijn allen nog altijd zo lang mogelijk te leven. Ik neem b.v. aan dat jij altijd eerst kijkt bij het oversteken en dan niet denkt 'de dood hoort bij het leven, ik heb geen zin om vandaag te kijken' :? Ik snap dan ook je hele verhaal wel, ik snap alleen niet waarom dit een reden zou zijn om niet te vaccineren. Ik zie eerder een hele goede reden om juist wel te vaccineren zodat je bovenstaande met zo min mogelijk risico kan doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 11:00
eric.1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:30:
[...]

1.) Dat doet zo'n beetje 1/3 van de bevolking al. Er wordt keer op keer gezegd dat ze niet verwachten dat twintigers en dertigers in het ziekenhuis belanden. Toch vaccineert een flink gedeelte van die groep zich bewust.
bewust om een QR code te krijgen omdat ze zonder die code alleen nog maar thuis mogen zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:48:
[...]

Maar daar zit precies de schoen. Er heerst hier een sfeer van 'het doet helemaal niks, dus heeft het geen zin'. Dat de zorg nu ook overbelast is zegt helemaal niet dat er niet reeds een hoop uitgesmeerd is. Immers; we weten niet hoe het gegaan zou zijn zónder.

Dat zegt dus niet dat het niet werkt zoals bedoeld. Hoogstens niet zoals verwacht of gehoopt. Het is geen binaire wetenschap dit. Dit is dus geenszins een sluitende redenering waarom het argument om het in te voeren niet juist is geweest.

Is het waterdicht? Nee zeker niet. Had het beter uitgevoerd kunnen worden? Aan alle kanten; ja, zondermeer!

Maar feit blijft; de kans dat het iets doet is vele malen groter dan het niets doet.
Ik zal voor mezelf spreken, maar ik beweer niet dat de pas niets doet. Echter als je het totale effect afzet tegen de maatschappelijke effecten dan denk ik dat er iets misgaat met de proportionaliteit van de maatregel, nog los van het (niet gevoerde) ethische debat. Subsidiariteit betekent dat de minst zware maatregel eerst moet worden afgewogen, maar zonder een debat over wat "zwaar" is kun je ook niet stellen dat dat is afgewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
stijnec1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:52:
[...]

bewust om een QR code te krijgen omdat ze zonder die code alleen nog maar thuis mogen zitten
Ach, overdrijven is ook een vak hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Laatst online: 03-10 11:00
[...]

Die lange termijn effecten maken niet uit. Het zijn de niet bekende lange termijn effecten van de vaccins die eng zijn.
" genoeg" verhalen is n=1
graag percentages om je stelling te staven. Is het 0,01%? 1%? 10%?
En wat vinden we met z'n allen acceptabel, tegen welke prijs? Willen we de komende jaren iedere winter in lockdown om 0,01% long covid te voorkomen? of 1%? of 10%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:48:
Maar daar zit precies de schoen. Er heerst hier een sfeer van 'het doet helemaal niks, dus heeft het geen zin'. Dat de zorg nu ook overbelast is zegt helemaal niet dat er niet reeds een hoop uitgesmeerd is. Immers; we weten niet hoe het gegaan zou zijn zónder.
Daar is hij weer. De preventieparadox. Het middel om álles recht te praten :+.
Dat zegt dus niet dat het niet werkt zoals bedoeld.
Jawel. Het was bedoeld om te voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast raken. Niet gelukt. Werkt dus niet als bedoeld.
Dit is dus geenszins een sluitende redenering waarom het argument om het in te voeren niet juist is geweest.

Het zal vast iets hebben bijgedragen, maar dat is juist het punt dat ik en een heleboel anderen in dit topic elke keer proberen te maken maar wat we blijkbaar niet duidelijk genoeg uitleggen (want de boodschap komt niet over).

Prima om maatregelen in te voeren, maar dan wel op basis van onderbouwing. Én op basis van eerlijke argumenten. Als het doel is om vaccinatiedrang te bevorderen dan wil ik dat Hugo dát zegt in de Tweede Kamer. En geen lulverhaal over uitsmeren van zorgbelasting. Gewoon eerlijk, zodat de TK op basis van de juiste argumentatie kan besluiten of iets wel of niet geoorloofd is.

Als ik hier zeg dat vaccins 0 effect hebben dan is het eerste wat hier gezegd wordt "niet waar!" en daarna moet ik me gaan verdedigen met onderbouwde bronnen. Terecht denk ik. Waarom mag het kabinet dan wel zonder degelijke onderbouwing allerlei maatregelen invoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
stijnec1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:54:
[...]

" genoeg" verhalen is n=1
graag percentages om je stelling te staven. Is het 0,01%? 1%? 10%?
En wat vinden we met z'n allen acceptabel, tegen welke prijs? Willen we de komende jaren iedere winter in lockdown om 0,01% long covid te voorkomen? of 1%? of 10%?
We zijn op dit moment op lockdown om te zorgen dat de zorg niet omvalt. Zolang dat dreigt te gebeuren vind ik het acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
GarBaGe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:44:
[...]

Waarom recent?
Een vaccin is bedoeld voor de aanmaak van geheugencellen.
Hoe lang de prik geleden is, is niet relevant.
Bij een Corona besmetting duurt het een dag of 5 voor je in het ziekenhuis komt.
Maar de aanmaak van antistoffen vanuit de geheugencellen duurt doorgaans maar 1 dag (of minder).
Geheugencellen zijn genoeg om te beschermen tegen ziekenhuis opnames.
Daarvoor hoef je niet continue bij te prikken
exact mijn gedachte. Ik heb geen bezwaar tegen 3 of misschien zelfs 4 prikken, als onderzocht is dat een vaccin meerdere prikken nodig heeft om T-cellen op sterkte te krijgen. Er zijn andere vaccins waar je vaker of minder vaak voor geprikt moet worden.

Echter, er wordt geconstateerd dat de vaccinatie niet meer zo goed werkt tegen Omicron omdat er meer symptomatische besmettingen zijn. Ja: als je toevallig net geboost bent dan heb je zoveel antistoffen dat je wellicht niet eens symptomen krijgt. Ale je antistoffen net wat lager zijn krijg je misschien wel wat klachten. Maar daarvoor hoef je toch niet in een kramp te schieten? Ik snap dat Pfizer dit onderzoeksresultaat deelt want het is feitelijk correct (en ze hebben er belang bij), alleen de mate waarin ziekenhuisopnames volgen kon op dat moment nog niemand voorspellen.
In feite maakte de gezondheidsraad ook die afweging en is het misschien wel een van de redenen dat wij zo laat begonnen zijn met boosteren, Ik ben heel blij dat mijn ouders van rond de 80 extra bescherming krijgen, maar zou het niet veel logischer zijn als de 60 minners bijvoorbeeld in najaar 2022 een booster krijgen ter voorbereiding van de winter?
Nu ontstaat er ook een politieke druk binnen heel Europa dat men niet achteraan wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:49
[...]

Ik vermoed dat het grote verschil hierin is dat je zelf kiest voor een vaccin te laten zetten. Hiermee is het ‘voorkombare schade’, want als je gewoon niet had geprikt was dat niet gebeurd.
Ziek worden door een ander ‘gebeurt’ je gewoon, was in veel gevallen lastiger te voorkomen.

Ik vergelijk het eigenlijk met een niet-noodzakelijke medische ingreep. Het kan zijn dat die aandoening je over X jaar nekt, of dat je bv bij verwijdering van die aandoening andere klachten overhoudt, bv een trekkend litteken.

De ene persoon houdt de aandoening, de andere kiest voor de oplossing..

Het grote verschil met het vaccin is echter dat het vaccin ook een maatschappelijk gevolg/voordeel heeft een niet alleen persoonlijk dingen veranderd.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:54:
[...]

Daar is hij weer. De preventieparadox. Het middel om álles recht te praten :+.
Tsjah... Hoe noemen we het tegenovergestelde? Alles naar de prullenbak verwijzen totdat het 100% zeker aantoonbaar effect heeft?
[...]

Jawel. Het was bedoeld om te voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast raken. Niet gelukt. Werkt dus niet als bedoeld.
Nogmaals; het is geen exacte wetenschap. Bedoeling was de verspreiding te remmen, in de de hoop de ziekenhuizen niet te laten overbelasten.
Te simpele voorstelling van zaken dit. Misschien was het zonder QR code nog wel veel erger geweest. Maar dat zal vast weer op het conto van de preventieparadox gezet worden?
[...]

Het zal vast iets hebben bijgedragen, maar dat is juist het punt dat ik en een heleboel anderen in dit topic elke keer proberen te maken maar wat we blijkbaar niet duidelijk genoeg uitleggen (want de boodschap komt niet over).

Prima om maatregelen in te voeren, maar dan wel op basis van onderbouwing. Én op basis van eerlijke argumenten. Als het doel is om vaccinatiedrang te bevorderen dan wil ik dat Hugo dát zegt in de Tweede Kamer. En geen lulverhaal over uitsmeren van zorgbelasting. Gewoon eerlijk, zodat de TK op basis van de juiste argumentatie kan besluiten of iets wel of niet geoorloofd is.

Als ik hier zeg dat vaccins 0 effect hebben dan is het eerste wat hier gezegd wordt "niet waar!" en daarna moet ik me gaan verdedigen met onderbouwde bronnen. Terecht denk ik. Waarom mag het kabinet dan wel zonder degelijke onderbouwing allerlei maatregelen invoeren?
Omdat het alternatief is om ofwel niks te doen, ofwel te vervallen in onethische experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GAIAjohan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:40:
[...]

Toch heel jammer dat ze de berekening die ze tonen niet even aanpassen aan de werkelijke situatie. :/
Het zal niet een 'even' zijn, denk dat ze dan eerst de modellen moeten aanpassen aan de veranderde situatie en dan een paar honderd 'runs' doen om de gevolgen in de verschillende inschattingen van menselijke reacties op die maatregelen door te schatten om een beetje beeld te krijgen van de verwachtte gevolgen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
redwing schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:50:
[...]

[...]

Dit vind ik echt zo'n dooddoener. Volgens mij proberen we met zijn allen nog altijd zo lang mogelijk te leven.
IMHO heeft niemand het zo mooi in perspectief gezet als dr. Martin Luther King junior:
(https://open.spotify.com/...6NsE0?si=08a6808fce5a40a6)

Like anybody I would like to live a long life; longevity has its place.

But I'm not concerned about that now. I just want to do God's will.
Zijn speech gaf erkenning aan de waarde van levensjaren, maar zette het ook in perspectief. Lang leven is goed en belangrijk, maar waar het bovenal om gaat is dat je jouw levensdoelen ontdekt en met respect en aandacht voor die doelen leeft. Lengte van dagen is wat mij betreft secundair aan "purpose".

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 22-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:39:
[...]

en wat doe je nu zelf behalve een onderbuik legen?

als je op een concrete post aangeeft dat het misinformatie is en dat is terecht, helemaal prima. maar ik begrijp het nut niet van 'het is hier altijd onderbuikgevoel ' en dergelijke.

wordt dan een discussie van sommigen tegen andere sommigen die altijd enz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:49
YakuzA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:00:
[...]

Het zal niet een 'even' zijn, denk dat ze dan eerst de modellen moeten aanpassen aan de veranderde situatie en dan een paar honderd 'runs' doen om de gevolgen in de verschillende inschattingen van menselijke reacties op die maatregelen door te schatten om een beetje beeld te krijgen van de verwachtte gevolgen :)
Als de lockdown vrijdag al bekend wordt, vermoedelijk voor het RIVM eigenlijk al iets eerder, kun je op maandag of dinsdag daarop echt wel een plot daarvan tonen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
stijnec1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:52:
Dan werkt het toch?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11
Sissors schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:31:
[...]

Ze zijn flink bezig met een vaccin voor aids en kankerbehandeling op basis van mRna. Die mRna aanpak is een kleine revolutie binnen de geneeskunst. Maar dat willen die wappies straks niet en dan gaan ze dood door de kanker, Of zou Mrna dan ineens geen probleem meer zijn? ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:05:

Is het niet raar dat een vaccinproducent zulke dingen niet weet? Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar normaliter zou je zeggen dat als je een product op de markt zet, je wel weer hoeveel prikken er nodig gaan zijn om volledige bescherming te bekomen?

De huidige manier voelt enorm als trial & error: "Werkt het met 2 prikken niet genoeg? We proberen het wel met 3 of 4. Misschien werkt het dan wel voldoende".
Nee, de vaccins zijn op de markt gebracht toen duidelijk was dat er een positieve benefit-risk was. In samenvatting, zeer hoge bescherming, een heel goed veiligheidsprofiel, en aanhoudende bescherming voor minimaal X maanden (ik weet even niet meer uit m'n hoofd wat ze in de trials hebben gedaan). Dat we nog niet alles weten, was bekend, maar we konden ook moeilijk een jaar wachten om te bekijken hoe lang de bescherming aanhoudt.

Het is geen trial en error, het is je aanpassen aan de situatie. We wisten niet hoe lang de pandemie ging duren (iedereen had gedacht dat het korter zou zijn), en toen kwamen er ook nog eens vervelende varianten. Delta tastte de effectiviteit al aan, en omicron al helemaal. Daarnaast werd het sowieso wel verwacht dat er een afnemende effectiviteit zichtbaar zou zijn (we hebben immers ook jaarlijks een griepprik, al is dat ook om ons aan te passen op de dan dominante variant), maar de details moesten we in de praktijk uitvinden.
Terwijl dat product daar initieel niet voor gemaakt is.
Dit is niet erg relevant. Het vaccin is niet per se gemaakt voor 2 doseringen, het is gewoon zoeken wat de beste toedieningsvorm is. Initieel is in dose finding studies gekeken wat de beste dosering/frequentie zou zijn, en nu in deze nieuwe situatie, doe je dat weer. Dat is gangbare farmaceutische wetenschap, alleen normaal gesproken kijkt niet de hele wereld mee.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 22-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:58:
Omdat het alternatief is om ofwel niks te doen, ofwel te vervallen in onethische experimenten.
Je kunt toch gewoon het goede debat voeren in de kamer? Beantwoord die vraag van mij dan eens.

Waarom kan Hugo de Jonge niet gewoon zeggen: "We weten niet of de Coronapas effect heeft want daar zijn nog geen betrouwbare cijfers voor, maar we hopen dat door de drang die ontstaat als gevolg hiervan een groter aantal mensen zich laat vaccineren." En dan kan de Tweede Kamer alsnog besluiten of ze dat op basis van die eerlijk argumentatie al dan niet zien zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
LZ86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:05:
[...]

Ze zijn flink bezig met een vaccin voor aids en kankerbehandeling op basis van mRna. Die mRna aanpak is een kleine revolutie binnen de geneeskunst. Maar dat willen die wappies straks niet en dan gaan ze dood door de kanker, Of zou Mrna dan ineens geen probleem meer zijn? ;)
Soms denk ik dat wappies een zelfvernietigende soort zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]
De vraag is of je wil dat het bedrijfsleven via het WEF feitelijk zichzelf gaat reguleren. De vraag stellen is hem beantwoorden denk ik :+.

Heb ik het duidelijk uitgelegd? :)
Uiteindelijk dus niks anders dan een "Klaus Schwab van het WEF raadt het WEF aan!" verhaal. Vind ik niet zo heel verbazend. :+

Maar op zich zit je daar zo te horen nog in een zinnig, samenhangend verhaal, een verkoopverhaal, maar nog altijd wel een verhaal waar iéts van logica in te bespeuren valt. Hoe dat dan ineens gaat devolueren naar een dystopische complottheorie is mij een raadsel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]

Oké, het is lichtelijk off-topic maar ik zal een poging doen.

Mijn korte samenvatting is hierop gebaseerd: https://www.tni.org/en/ar...rum-partnership-agreement en op het boek van Schwab dat ik hier heb.

Het WEF heeft een partnerschap met de VN ondertekend om (te helpen) de Sustainable Development Goals te implementeren. Die SDG is ook wel bekend als Agenda 2030.

Op zich is er met die SDG niet zo heel veel mis. Wie is er nou niet tegen onderwijs voor iedereen en toegang tot schoon drinkwater. Toch?

Maar wat moet de WEF daar nou mee? Zoiets is een uitstekende taak voor de VN. Niet voor het bedrijfsleven. En die laatste is de grootste sponsor van het WEF, dat valt moeilijk te ontkennen. Die grote ondernemingen die het liefst 0 belasting betalen zijn nu opeens de grote barmhartigen die helpen de wereld te redden. Yeah right.

En hoe willen ze dat dan doen? Nou, daar komt dus dat stakeholder capitalism wat Klaus Schwab ook beschrijft in zijn Great Reset boek. Hij zegt feitelijk: grote ondernemingen zijn zo groot geworden en zo moeilijk te reguleren door (kleine) overheden dat we dat die overheden ook niet meer moeten laten doen. Daarom wil het WEF op mondiaal niveau een soort supranationale staat waar een aantal instellingen (hij doelt dan op de VN, het IMF en ook zijn eigen WEF) alles gaan reguleren. Het klinkt heel mooi, maar het is dus weghalen van bevoegdheden bij overheden ten koste van een wereldwijd gezag.

De vraag is of je wil dat het bedrijfsleven via het WEF feitelijk zichzelf gaat reguleren. De vraag stellen is hem beantwoorden denk ik :+.

Heb ik het duidelijk uitgelegd? :)
Weet dat ik vaak hard uit de hoek kom uit dit forum maar deze post is goedbedoeld en bloedserieus.

Ik heb veel mensen zien afglijden. Het begon inderdaad met wat vragen stellen en loopt uit op relaties die op de klippen lopen en zware problematiek.

Kijk jezelf deze feestdagen eens goed in de spiegel en neem afstand van je Twitter/Facebook/Reddit of wat dan ook de bron van je scepticisme is. Het pad waar je je op bevindt loopt zelden uit op een gebalanceerd en gelukkig leven.

Vaak begint het met een onvrede over het eigen leven en zoekt men uitvlucht in complottheorieën. Het begint klein door je in te lezen met zaken die misschien niet eens een complot zijn, maar eindigt vaak in complete afzondering van de maatschappij. Zoek bij jezelf waar dit vandaan komt en praat er alsjeblieft met je huisarts over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:07:
[...]

Soms denk ik dat wappies een zelfvernietigende soort zijn.
Zie de dodentallen in de red states.

https://www.npr.org/secti...eath-rate?t=1640167832599

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-iGCV84CMm8Ulz78cFjhbiJsnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BTNAouA0UAcykTBpa2a0Fyxy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11
[...]

Mijn ouders zijn 70+ en krijgen hun booster 30 december. En ze komen hier gewoon met kerst, samen met mijn zus en dus onze vier kinderen gezamenlijk. Mijn jongste zoon wordt namelijk 1 jaar. Mijn zus en ik hebben overlegd hoe we erin staan en we zijn het eens dat we hun dat plezier niet gaan ontnemen, omdat er mogelijk een kans bestaat dat ze ziek worden. Ze kunnen ook over drie maanden plotseling neervallen en moeten ze dan dat stukje genot in het leven missen?

Maar dan wel thuis houden en thuis sterven als het onverhoopt dan toch mis gaat he, want ondanks dat de dood inderdaad bij het leven hoort, zijn er anderen die nog niet dood willen en een kans op leven willen die door mensen zoals (in dit voorbeeld) jouw schoonouders hun bed voor hun hartchirurgie, of aneurysma operatie bezet zien zijn en nog langer met beperkingen en angst moeten leven voor een plotselinge dood. En daar zitten ook jonge mensen tussen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:07:
Maar op zich zit je daar zo te horen nog in een zinnig, samenhangend verhaal, een verkoopverhaal, maar nog altijd wel een verhaal waar iéts van logica in te bespeuren valt. Hoe dat dan ineens gaat devolueren naar een dystopische complottheorie is mij een raadsel.
Mijn verhaal is globaal op hoofdlijnen. Er is natuurlijk door het WEF zelf een veel meer gedetailleerde uitwerken gemaakt hoe dit dan geëffectueerd kan worden. Want als je dit als voorstel in de Tweede Kamer zou agenderen denk ik dat het niet aangenomen gaat worden.

De vraag is dus: wat wordt er allemaal besproken in dat WEF waar onze kabinetslieden bij zijn en waarom is dat niet gewoon openbaar? Waarom moet het zo geheimzinnig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot 1 december van dit jaar ruim 17.000 meldingen gekregen van menstruatiestoornissen na coronavaccinaties. Het gaat om uiteenlopende klachten, zoals een hevige of een verlate menstruatie.

Melders geven over het algemeen aan dat de menstruatie na vaccinatie anders is dan daarvoor. De meeste meldingen gingen over een hevige menstruatie (zo'n 4500 keer), gevolgd door verlate menstruatie (3200 keer), onregelmatige menstruatie (3000 keer) en tussentijds bloedverlies (3000 keer).

Ook ontving het Lareb meldingen van bloedingen na de menopauze. Het ging om zo'n 500 meldingen, veelal ingediend door vrouwen tussen de 54 en 64 jaar. Maar er meldden zich ook vrouwen ouder dan 75 en vrouwen die al langer dan tien jaar geen bloedingen meer hadden gehad.

Meldingen kwamen ongeveer even vaak voor na een eerste als na een tweede prik. Afgezet tegen het aantal gezette prikken, kwamen meldingen na het Janssen-vaccin het meeste voor. In Nederland zijn 6,4 miljoen vrouwen gevaccineerd.

Infectie, ziekte of stress

Sinds afgelopen zomer doet Lareb vervolgonderzoek onder 2000 melders. Daarbij worden vervolgvragen gesteld over de aard van de klachten en op welk moment in de cyclus deze voorkwamen. Onduidelijk is wanneer de resultaten van dat vervolgonderzoek naar buiten komen.

Volgens Lareb is het nog te vroeg om te zeggen of een verstoorde cyclus een bijwerking is van de coronavaccins, daarvoor is meer onderzoek nodig. Maar het bijwerkingencentrum sluit een verband niet uit.

"Het is mogelijk dat de vaccinatie leidt tot menstruatiestoornissen", schrijft Lareb. "Het vaccin zet het immuunsysteem aan het werk. Dit kan invloed hebben op de hormoonspiegels en/of de op- en afbouw van het baarmoederslijmvlies."

Lareb wijst er daarnaast op dat menstruatiestoornissen ook zonder vaccinatie vaak voorkomen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een infectie, ziekte of stress.

Valse meldingen

Iedereen kan bij Lareb in principe melding van een bijwerking doen; gecontroleerd wordt niet of iemand daadwerkelijk een vaccinatie heeft gehad. Het bijwerkingencentrum sluit dan ook niet uit dat er valse meldingen bijzitten.

Toch is het aantal meldingen zo groot dat de rapportage is overgedragen aan het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Om vast te stellen of er echt sprake is van een bijwerking, zal ook het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) verder onderzoek moeten doen.

Bron: nos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 00:12

Kheos

FP ProMod
Duidelijk het bewijs dat covid gefabriceerd is door de linkse elite om de Red States uit te moorden.
Iets met complotten, QAnon, Trump, Biden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LZ86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:12:
Maar dan wel thuis houden en thuis sterven als het onverhoopt dan toch mis gaat he, want ondanks dat de dood inderdaad bij het leven hoort, zijn er anderen die nog niet dood willen en een kans op leven willen die door mensen zoals jouw schoonouders hun bed voor hun hartchirurgie, of aneurysma operatie bezet zien zijn en nog langer met beperkingen en angst moeten leven voor een plotselinge dood. En daar zitten ook jonge mensen tussen,
Terecht punt, daar ben ik ook anders over gaan denken. Denk dat het goed zou zijn als we de andere zorg door laten gaan en mensen die zich niet laten vaccineren en als gevolg daarvan ziek worden minder prioriteit geven door bijvoorbeeld Covid-zorg te concentreren. En tegelijk realiseer ik me ook dat daar allerlei haken en ogen aan zitten, want die discussie is hier vaker gevoerd en hoeven we dus niet opnieuw te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Die is wel bijzonder. Had ik niet verwacht ook al had ik dat misschien zelf ook wel kunnen bedenken. Nu kunne er nog wel meer oorzaken zijn zoals bevolkingsdichtheid en/of jongeren stemmen eerder democraten maar dan nog is het verschil wel groot.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben het met je eens. Het wordt allemaal steeds lastiger uit te leggen. Begrijp me niet verkeerd, heb netjes mijn prikken gehad en volg me bijna altijd aan de maatregelen. Maar omdat ik het aan mijn kinderen niet meer kan uitleggen begin ik toch wel te twijfelen welke kant we op gaan.

Laatst kwam mijn dochtertje thuis met tranen in de ogen. Juf Annie, haar favoriete juf, zal waarschijnlijk voor lange tijd niet kunnen werken. Juffrouw Annie wou geen vaccin maar nu heeft ze long-COVID. Breekt je hart als je je dochtertje ziet snikken: "Pappa waarom heeft de juffrouw niet gewoon een vaccin genomen?". Gewoon niet meer uit te leggen.

Mijn zoontje wou graag bij opa en oma op bezoek. Hoe leg je dan uit dat dat niet kan? Ik snap dat de economie moet blijven draaien en daarom alle kwetsbare in volledige isolatie moeten blijven, maar dat kan zo'n kleine toch niet bevatten?

Ik had laatst ook COVID. Toen moesten we allemaal thuis blijven en konden we niet naar de Efteling. Toen mijn zoontje vroeg van wie ik COVID had moest ik toegeven dat dat van hem kwam. Tranen, kun je je niet voorstellen. "Pappa waarom mag ik dan geen spuitje, dan is de kans toch minder groot dat ik jou ziek maak?" Hoe leg je dan uit dat mensen willen dat kinderen geen vaccin krijgen? Onvoorstelbaar.

Snap dat het voor mensen zonder kinderen makkelijk is om sceptisch te zijn over de coronamaatregelen, maar als je zelf ouder zou zijn zou je begrijpen hoe lastig het nog uit te leggen is.

We gaan een kant op waar we heel voorzichtig mee moeten zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:19:
Ik ben het met je eens. Het wordt allemaal steeds lastiger uit te leggen. Begrijp me niet verkeerd, heb netjes mijn prikken gehad en volg me bijna altijd aan de maatregelen. Maar omdat ik het aan mijn kinderen niet meer kan uitleggen begin ik toch wel te twijfelen welke kant we op gaan.

Laatst kwam mijn dochtertje thuis met tranen in de ogen. Juf Annie, haar favoriete juf, zal waarschijnlijk voor lange tijd niet kunnen werken. Juffrouw Annie wou geen vaccin maar nu heeft ze long-COVID. Breekt je hart als je je dochtertje ziet snikken: "Pappa waarom heeft de juffrouw niet gewoon een vaccin genomen?". Gewoon niet meer uit te leggen.

Mijn zoontje wou graag bij opa en oma op bezoek. Hoe leg je dan uit dat dat niet kan? Ik snap dat de economie moet blijven draaien en daarom alle kwetsbare in volledige isolatie moeten blijven, maar dat kan zo'n kleine toch niet bevatten?

Ik had laatst ook COVID. Toen moesten we allemaal thuis blijven en konden we niet naar de Efteling. Toen mijn zoontje vroeg van wie ik COVID had moest ik toegeven dat dat van hem kwam. Tranen, kun je je niet voorstellen. "Pappa waarom mag ik dan geen spuitje, dan is de kans toch minder groot dat ik jou ziek maak?" Hoe leg je dan uit dat mensen willen dat kinderen geen vaccin krijgen? Onvoorstelbaar.

Snap dat het voor mensen zonder kinderen makkelijk is om sceptisch te zijn over de coronamaatregelen, maar als je zelf ouder zou zijn zou je begrijpen hoe lastig het nog uit te leggen is.

Mooi verhaal. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar je ziet inderdaad wat een impact het kan hebben. En ik vind dat we in die zin het vaccin te veel positieve eigenschappen toedichten. Voor een jong kind is niet te begrijpen (denk ik) hoe een vaccin tot 'minder' leidt, maar niet tot 0.

En ga je je kind vertellen dat oma besmet kan worden door hem/haar? Of dat dat misschien zelfs is gebeurd? Dat moet je toch niet willen joh, daar kun je een kind levenslang mee beschadigen. Ja, als ze later 25 zijn dan vertel ik het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Joehoe900 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:13:
Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot 1 december van dit jaar ruim 17.000 meldingen gekregen van menstruatiestoornissen na coronavaccinaties. Het gaat om uiteenlopende klachten, zoals een hevige of een verlate menstruatie.
Vroeg me al af of en wanneer dit gemeld ging worden. Ken zelf meerdere vrouwen in mijn omgeving die van een clockwork menstruatiecyclus na de vaccinatie ineens erg onregelmatig menstueerden. Die hebben dat allemaal overigens niet gemeld, dus in realiteit zal het om een stuk meer vrouwen gaan.

Wat mij betreft is het positief dat dit nieuws naar buiten wordt gebracht. In de begintijd was de discussie erg zwart/wit ("je KAN geen bijwerkingen krijgen vs. je GAAT bijwerkingen krijgen"). Beide kanten zijn natuurlijk veel te extreem, en ik denk dat het de discussie alleen maar ten goede komt dat er wat nuance is aangebracht, ook al gaat het om relatief onschuldige bijwerkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00
LZ86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:05:
[...]

Nou het scheelt toch ook wel veel of je kiest voor een vaccin nadat er kanker bij je geconstateerd is of dat je een gezonde dertiger bent?

Een hele boel mensen nemen ook niet een hart operatie als er niks aan de hand is. Inderdaad een ontzettend dom vergelijk, maar bovenstaande mijn inziens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
BekSide schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:30:
[...]

Nou het scheelt toch ook wel veel of je kiest voor een vaccin nadat er kanker bij je geconstateerd is of dat je een gezonde dertiger bent?

Een hele boel mensen nemen ook niet een hart operatie als er niks aan de hand is. Inderdaad een ontzettend dom vergelijk, maar bovenstaande mijn inziens ook.
Het is meer gericht op de geluiden dat mRNA niet te vertrouwen is in vergelijking met een 'klassiek' vaccin, dan op vaccineren an sich.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je kinderen zijn vaak een weerspiegeling van je opvoeding ( zegt een vader), dergelijke vragen krijg ik niet. Het is prima uit te leggen dat ze met een snottebel thuis moeten blijven en wat langer niet naar kwetsbare mensen en dat er hoe dan ook een kleine kans is dat ze een ziekte overdragen en het niet hun schuld is als dat zich voordoet.

Leer ze maar vroeg , maar wel geleidelijk en aangepast naar leeftijd (bangmakerij is ook niet nodig), dat het leven geen teletubbieland is .

met/zonder kinderen is in mijn omgeving geen graadmeter voor standpunten inzake corona(beleid) overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:05:
[...]

Ik kan hier een heel betoog op gaan typen, maar deze post omschrijft het al prima.

remzor in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

Grappig ook dat je 14 duimpjes omhoog gekregen hebt. Over polarisatie gesproken. Indirect geef je mij dus de schuld van alle uitgestelde opnames, terwijl mijn leeftijdsgroep amper in het ziekenhuis komt te liggen. Zoals eerder gezegd: kijk bij de mensen uit de groep ongevaccineerden die daadwerkelijk het probleem vormen en benader die.

Verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken. Overigens heb ik je een tijdje geleden al een uitgebreide reactie gestuurd over mijn redenen dat ik deze prikken niet wil en wacht op vaccins waar ik relatief zeker van ben dat het niks bij me triggert.

[...]

Is het niet raar dat een vaccinproducent zulke dingen niet weet? Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar normaliter zou je zeggen dat als je een product op de markt zet, je wel weer hoeveel prikken er nodig gaan zijn om volledige bescherming te bekomen?

De huidige manier voelt enorm als trial & error: "Werkt het met 2 prikken niet genoeg? We proberen het wel met 3 of 4. Misschien werkt het dan wel voldoende". Terwijl dat product daar initieel niet voor gemaakt is.
Oh, dat was jij? Oops, even namen door elkaar gehaald. Maar dan zou ik eerlijk gezegd juist hard naar een arts rennen om te kijken wat mogelijk is, als je ziet wat een gevolg is

Ik snap alleen niet wat dit met polarisatie te maken zou moeten hebben...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ParaDroid2 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:32:
[...]

Het is meer gericht op de geluiden dat mRNA niet te vertrouwen is in vergelijking met een 'klassiek' vaccin, dan op vaccineren an sich.
Verwachten dat men massaal over de twijfel heen stapt en nu voor Novavax langs komt zal denk ik op een teleurstelling uitlopen. Daar gaat men het ook nog even aankijken tot het goed aanvoelt. Een jaar of zo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:34:
Overigens ben ik best wel overtuigd dat er misbruik gemaakt wordt van deze crisis door mensen om zichzelf te verrijken. Kijk maar naar Sywert.
Never waste a good crisis...

Maar dan nog is vaccineren ontegenzeggelijk beter dan niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:34:
[...]

Verwachten dat men massaal over de twijfel heen stapt en nu voor Novavax langs komt zal denk ik op een teleurstelling uitlopen. Daar gaat men het ook nog even aankijken tot het goed aanvoelt. Een jaar of zo.
Oh ja absoluut, dat verwacht ik ook hoor. Het was om duiding te geven, maar het hele idee dat mRNA fout is, is w.m.b. nonsens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:07:
[...]

Waarom komt van Dissel naar de tweede kamer met alarmerende slides waar scenario's op staan die niet gekozen zijn (bijv. pas na de kerst lock down), terwijl het scenario dat wel gekozen er juist niet op staat? Hij had best tijd om zijn slides aan te passen.
Omdat ze deze variant schijnbaar niet hadden door gerekend.... Ja, daar kun je wat van vinden, ik vind het iig rijkelijk bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:33:
[...]

je kinderen zijn vaak een weerspiegeling van je opvoeding ( zegt een vader), dergelijke vragen krijg ik niet. Het is prima uit te leggen dat ze met een snottebel thuis moeten blijven en wat langer niet naar kwetsbare mensen en dat er hoe dan ook een kleine kans is dat ze een ziekte overdragen en niet hun schuld is als dat zich voordoet.

Leer ze maar vroeg , maar wel geleidelijk en aangepast naar leeftijd (bangmakerij is ook niet nodig), dat het leven geen teletubbieland is .

met/zonder kinderen is in mijn omgeving geen graadmeter voor standpunten inzake corona(beleid) overigens.
Godsamme het sarcasme druipt er van af maar er toch serieus op ingaan.

Was grappig bedoeld om het "maar hoe leggen we dat aan de kinderen uit"-argument te counteren. Die manier van retoriek kan van twee kanten komen. Ik nam nu eens de kant die hier zelden voorbij komt. De kant dat de "alternatieven" van de sceptici (geen prikken voor jongeren, ouderen afzonderen, geen prikken voor kinderen) niet uit te leggen is aan de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:36:
[...]

Godsamme het sarcasme druipt er van af maar er toch serieus op ingaan.

Was grappig bedoeld om het "maar hoe leggen we dat aan de kinderen uit"-argument te counteren. Die manier van retoriek kan van twee kanten komen. Ik nam nu eens de kant die hier zelden voorbij komt. De kant dat de "alternatieven" van de sceptici (geen prikken voor jongeren, ouderen afzonderen, geen prikken voor kinderen) niet uit te leggen is aan de kinderen.
*knip*
Hou eens op met uitlokken en op de man spelen aub.

[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 22-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

Heel mooi!

Het is goed mogelijk dat onze kinderen op zullen groeien in een wereld met QR-codes en vaccinaties, dat is dan de realiteit. Ik hoop dat Omicron dit probleem gewoon oplost.

Kinderen zullen moeten vaccineren bij een toekomstig virus waarbij het enige alternatief lockdown is.

Een vaccinnatieplicht kan nodig zijn bij een toekomstig virus waarbij het enige alternatief lockdown is.

Voor nu verwacht ik dat we na de lockdown gewoon weer open gaan en open blijven. Ernstig ziekteverloop na een eerder doorgemaakte infectie of vaccinatie zonder onderliggend lijden zijn voor zover ik weet zo goed als geen voorbeelden van. Ik hoop dat we dit virus gewoon toe kunnnen voegen aan de griepprik en het leven weer op kunnen pakken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 03-10 16:12

Agent47

I always close my contracts.

roy77 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:44:
[...]

Bijzonder dat een tegengeluid wordt gezien als paniek zaaien,
Ik weet niet wat de criteria zijn wanneer iemand de waarheid of niet spreekt of via welk kanaal de informatie komt, maar zo een reactie is wel erg gemakkelijk.
Het is al bijna 2 jaar een pandemie. Deze tijd is voor niemand leuk en dan kom jij aan met je Big Reset en negativiteit :/

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
[...]

Ik ben zelf ouder van 2 (8 en 11), maar ik ga mijn kinderen echt niet uitleggen dat het hun schuld is dat ik COVID zou hebben. Sorry dat ik het zeg, maar zo praat je je kinderen in een positie die ze niet snel zullen vergeten. "Ik gaf papa COVID, dus konden we door mij niet naar de efteling". Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als ze al dat soort vragen kunnen stellen ga ik ervan uit dat ze oud genoeg zijn om dat op die manier op te kunnen vatten.

Dit doe je jonge kinderen niet aan in mijn optiek. Kan aan mij liggen, maar ik denk het niet.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Bulder schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:28:
[...]

Vroeg me al af of en wanneer dit gemeld ging worden. Ken zelf meerdere vrouwen in mijn omgeving die van een clockwork menstruatiecyclus na de vaccinatie ineens erg onregelmatig menstueerden. Die hebben dat allemaal overigens niet gemeld, dus in realiteit zal het om een stuk meer vrouwen gaan.
[...]
Wat mij betreft is het positief dat dit nieuws naar buiten wordt gebracht. In de begintijd was de discussie erg zwart/wit ("je KAN geen bijwerkingen krijgen vs. je GAAT bijwerkingen krijgen").
Hoezo 'wordt dit nieuws naar buiten gebracht'? De cijfers van Lareb waren gewoon al bekend, en dat er onderzoek naar wordt gedaan was dat ook al. Je uitspraak over de discussie is pertinent niet waar; wat wel waar is dat men, terecht, nogal sceptisch reageert als men dit aanvoert als een reden was om je niet te vaccineren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:34
Bruiloften die gepland stonden voor eind van het jaar kunnen gewoon plaatsvinden. Gewoon onder het mom van 'religieuze bijeenkomst'. Weliswaar met 50 personen... :X

+1 voor de creativiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:34:
[...]

Overigens ben ik best wel overtuigd dat er misbruik gemaakt wordt van deze crisis door mensen om zichzelf te verrijken. Kijk maar naar Sywert.
Dat is met *elke* crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Op Follow the Money vandaag nogmaals een betoog eindelijk eens de RIVM-data openbaar te maken:
https://www.ftm.nl/artike...jm3l9EdmRZ7bf2N9Rsg%3D%3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bulder schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:28:
Dit was toch al lang bekend? Ook is er al vele malen uitgelegd dat je van een griep of corona ook een onregelmatige of heftige menstruatie kunt krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:56:
Op Follow the Money vandaag nogmaals een betoog eindelijk eens de RIVM-data openbaar te maken:
Nog meer verwarring, niet echt wat we nodig hebben. Er is al ontzagelijk veel data maar daar komt geen enkele duidelijke consensus uit. Meer data gaat dat niet oplossen.

Wel kassa voor FTM die dan weer een paar maanden na dato kunnen schrijven over niet voldoende onderbouwde beslissingen. Veel clicks !

[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 22-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:00
Mawlana schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:53:
Bruiloften die gepland stonden voor eind van het jaar kunnen gewoon plaatsvinden. Gewoon onder het mom van 'religieuze bijeenkomst'. Weliswaar met 50 personen... :X

+1 voor de creativiteit
Alleen als je in de kerk trouwt, neem ik aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zit er ff doorheen te lezen... Maar begrijp nou niet wat ze precies missen...
Maandag greep zelfs Edouard Mathieu, topman van Our World in Data, naar Twitter om lucht te geven aan zijn ergernis: ‘De Nederlandse vaccinatiedata zijn een van de ergste van Europa. Bijna een vol jaar in de pandemie en nog is er geen bestand te downloaden.’ Our World in Data is een internationaal gerespecteerde, en veel geraadpleegde, wetenschappelijke online-database met up-to-date informatie over coronabesmettingen en -vaccinaties overal ter wereld. Maar voor bruikbare data uit Nederland moet het team van Mathieu buitensporig veel moeite doen.
Ze delen zich het ongans:
https://www.databronnencovid19.nl/

https://data.rivm.nl/covid-19/

Waar zit het gat dan precies?
Om het beleid te kunnen evalueren hebben wetenschappers brondata nodig: gedetailleerde informatie over wat voor patiënten in het ziekenhuis liggen, hoe lang, wat ze verder nog aan medische problemen hebben, of ze gevaccineerd zijn. En ook data over de contacten die mensen hebben: op de werkvloer, in hun woonsituatie, in het openbaar vervoer.
Nogal een carpet-bomb van een verzoek op deze manier.

De github van Marino van Zelst is ook opgebouwd uit publiek beschikbare data:
https://github.com/mzelst/covid-19

Moeten we nou werkelijk tijd en moeite gaan stoppen in het pleasen van een in feite nutteloze site als OWID?

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:34:
[...]

En ook Novavax is natuurlijk gewoon Big Pharma en wordt gesponsord door Bill Gates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:34
autje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:59:
[...]

Alleen als je in de kerk trouwt, neem ik aan?
Nee hoor, gewoon in een feestzaal. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:59:
Nog meer verwarring, niet echt wat we nodig hebben. Er is al ontzagelijk veel data maar daar komt geen enkele duidelijke consensus uit. Meer data gaat dat niet oplossen.
Blijkbaar dus niet.
Wel kassa voor FTM die dan weer een paar maanden na dato kunnen schrijven over niet voldoende onderbouwde beslissingen. Veel clicks !
Lekker trollen, niveautje weer hier. Als het maar in je eigen straatje past hè :>.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:59:
Moeten we nou werkelijk tijd en moeite gaan stoppen in het pleasen van een in feite nutteloze site als OWID?
Gaat niet alleen daarom, gaat ook in het algemeen. Ook op LinkedIn verschijnen steeds meer berichten van normale artsen die klagen over dat bijvoorbeeld OMT-leden helemaal niets bespreken met hun achterban maar wel mede namens die achterban in datzelfde OMT zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:09:
[...]
Lekker trollen, niveautje weer hier. Als het maar in je eigen straatje past hè :>.
Wat is het doel van FTM ? Ons helpen de pandemie sneller door te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-10 21:33
Dennis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:10:
[...]

Gaat niet alleen daarom, gaat ook in het algemeen. Ook op LinkedIn verschijnen steeds meer berichten van normale artsen die klagen over dat bijvoorbeeld OMT-leden helemaal niets bespreken met hun achterban maar wel mede namens die achterban in datzelfde OMT zitten.
net zo als de vakbonden zeg maar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Matig stuk. Niet zozeer het punt dat de data openbaar zou moeten zijn; daar ben ik het mee eens, maar een aantal van de randzaken die genoemd worden zijn slecht (HerstelNL was gewoon fout; en het 'uit laten razen scenario' is daarbij ook wat de regering effectief lijkt te doen...). Ik moet eerlijk bekennen dat ik een haat/liefde verhouding heb met FTM. De stukken zijn vaak goed, en raken terechte punten, maar ze hebben een duidelijke bias (op zich niet erg), en framen hun titels wel op een bepaalde manier. De reacties op de artikelen zijn ook altijd... 'interessant'. Het clickbait gehalte is me iets te hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 22-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:11:
[...]

Wat is het doel van FTM ? Ons helpen de pandemie sneller door te komen ?
"Follow the Money is een journalistiek platform met een glashelder doel: waarheidsvinding in dienst van de samenleving."

(https://www.ftm.nl/over-ftm )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 12:14 . Reden: quote ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:13:
[...]

Follow the Money is een journalistiek platform met een glashelder doel: waarheidsvinding in dienst van de samenleving.

Of course. While making a few bucks in the process of doing it ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:13:
[...]

"Follow the Money is een journalistiek platform met een glashelder doel: waarheidsvinding in dienst van de samenleving."

omdat ze dat zeggen is dat zo? haha dat zou wat zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:14:
[...]

Of course. While making a few bucks in the process of doing it ;)
tja dat geldt voor iedereen die van zijn hobby / doel tevens de broodwinning heeft gemaakt , maar zeker goed om ook kritisch naar de critici te kijken .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:
[...]

omdat ze dat zeggen is dat zo? haha dat zou wat zijn
vandaar dat ik quotes heb toegevoegd. maar dit kun je ook bij een farmaceut stellen, die hebben ook ronkende doelstellingen over verbeterde wereldgezondheid, maar willen terecht ook wat euro's verdienen.

Voor iedere club ongeacht wat ze zelf als doelstelling presenteren is het goed om kritisch te kijken en niet klakkeloos dat aan te nemen of te verwerpen ( dat is net zo goed niet ok).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
IJzerlijm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:59:
[...]

Hoe kan je in godsnaam tegen meer openbare data zijn, mits het nergens de privacy schendt? Wellicht mist er wel een consensus juist omdat bepaalde datapunten missen.

Er zijn ongetwijfeld altijd bad actors die met data aan de haal gaan om hun punten te onderbouwen, maar dat doen ze ook wel als er minder data beschikbaar is. Het enige 'risico' dat je loopt, is dat ze de data dermate diepgaand analyseren dat ze zichzelf en passant een wat genuanceerdere mening bijbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Hé @MikeyMan ik ben nog wel benieuwd naar je reactie op mijn eerdere bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:17:
[...]

vandaar dat ik quotes heb toegevoegd. maar dit kun je ook bij een farmaceut stellen, die hebben ook ronkende doelstellingen over verbeterde wereldgezondheid, maar willen terecht ook wat euro's verdienen.
Ga alleen niet de illusie hebben dat een FTM of een farmaceut de wereld willen redden en er toevallig zelf ook nog een zakcentje aan over willen houden. Als ze de feiten verdraaien of in het geval van een farmaceut, iets kunnen verzinnen waardoor mensen volgend jaar wéér een product van ze moeten afnemen, dan zullen ze dat doen, want dat levert meer op.

Shell heeft ook lovende statements over "duurzaamheid" en "energietransitie" maar uiteindelijk gaat het om zo veel mogelijk liters olie per jaar weg kunnen zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 22-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:17:
[...]

Voor iedere club ongeacht wat ze zelf als doelstelling presenteren is het goed om kritisch te kijken en niet klakkeloos dat aan te nemen of te verwerpen ( dat is net zo goed niet ok).
er zijn weinig mensen of bedrijven die het nieuws brengen onafhankelijk ze hebben overal wel lijntjes lopen

daarmee zeg ik niet dat ze slechte dingen doen btw verre van dat maar in dienst van de samenleving brrrrr
Pagina: 1 ... 88 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.