Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
autje schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:15:
[...]
Dat werkte vorig jaar al niet voor de HEMA, en die hadden al essentiële (want food) artikelen in hun assortiment.
Probleem voor de Hema was wellicht dat dat uitgebreid in het nieuws kwam.

Wat @Dennis1812 hierboven ook al aan haalde; de notenwinkel in mijn woonplaats is ook open. Geen idee wat daar essentieel aan is natuurlijk. Maar zolang het geen schandaal in de media wordt denk ik dat je als winkelier een heel eind komt.

Als er al een BOA komt kun je altijd eerst nog een verklaring geven. Als die een beetje geloofwaardig is denk ik niet dat ze je winkel per direct sluiten. Is vorig jaar wel gebeurd, maar betwijfel of ze dat nu nog zouden doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:51

Dennis1812

Amateur prutser

alexbl69 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:08:
[...]

Wat @Dennis1812 hierboven ook al aan haalde; de notenwinkel in mijn woonplaats is ook open. Geen idee wat daar essentieel aan is natuurlijk. Maar zolang het geen schandaal in de media wordt denk ik dat je als winkelier een heel eind komt.

Als er al een BOA komt kun je altijd eerst nog een verklaring geven. Als die een beetje geloofwaardig is denk ik niet dat ze je winkel per direct sluiten. Is vorig jaar wel gebeurd, maar betwijfel of ze dat nu nog zouden doen.
Alles met levensmiddelen wordt gezien als essentieel. En drogisterijen dan ook

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 09:15
alexbl69 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:08:
[...]

Ik hoe verre is een notenwinkel minder essentiëel dan een slijterij?

Levensmiddelen zijn levensmiddelen. Alleen geldt het blijkbaar niet als je hoofdzakelijk iets anders verkoopt. Anders kan elke winkel wel open blijven onder het mom van "we verkopen Snickers bij de kassa"

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 20-12-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

eric.1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:10:
[...]

Ik hoe verre is een notenwinkel minder essentiëel dan een slijterij?
Met slijterijen en coffeeshops zit je denk ik vooral met het voorkomen van illegale straathandel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat was het vandaag rustig op de weg vergeleken met de afgelopen weken. Wat dat betreft werken deze maatregelen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 11:41
dakka schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:59:
[...]

Scuzi, bijgewerkt :P

En 4 keer per week metingen
@MikeyMan https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater hier staat toch dagelijks.

Laatste waardes verkregen op maandag 20 december. Wordt dagelijks bijgewerkt.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:56:
Hoe kijkt men hier nog tegenover het vaccineren van kinderen? Met name de groep die er eerst voor was.

Die kant gingen/gaan we op, puur om anderen te beschermen. Nu weten we dat met de mutaties van het virus de vaccinaties minder goed of niet beschermen tegen het virus (ziek worden en/of transmissie). Aangezien dit in de toekomst uiteraard ook kan gebeuren ( gezien het verleden kunnen we bijna met 100% vaststellen dat dit gaat gebeuren), zit men er nog steeds zo in en vindt het een goed plan om ook kinderen te vaccineren?
Persoonlijk zie ik er de noodzaak niet meer van in eigenlijk, net als dat ik eigenlijk voor alle gezonde fitte mensen onder pakweg de 40 of 50 (over de exacte leeftijdsgrens kun je uiteraard die discussieren) de meerwaarde steeds minder zie om nu een booster te willen halen. Beide met de reden dat de huidige vaccins heel goed beschermen tegen ernstige ziekte maar naarmate het langer geleden is steeds minder goed tegen overdracht. De meerwaarde voor anderen is dus beperkt en zelf hebben deze groepen er eigenlijk ook weinig aan. Wat mij betreft is het dus langzamerhand veel effectiever en proportioneler om puur de kwetsbare groepen te vaccineren 1 x per jaar zoals we ook doen met de griepprik.

Ik ga zelf (begin 30) mijn booster nu nog wel halen maar dat is dan puur voor de QR code en om (hopelijk) op wintersport te kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 20-12-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
zacht schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:12:
Wat was het vandaag rustig op de weg vergeleken met de afgelopen weken. Wat dat betreft werken deze maatregelen wel.
Dat zou ik niet aan de maatregelen willen toe schrijven. Dit is de periode dat we bij ons op het werk gewoon verplicht de dagen op moeten maken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:11:
[...]

Met slijterijen en coffeeshops zit je denk ik vooral met het voorkomen van illegale straathandel.
Dat is op zich een goed punt, daar schieten we ook weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:56:
Hoe kijkt men hier nog tegenover het vaccineren van kinderen? Met name de groep die er eerst voor was.

Die kant gingen/gaan we op, puur om anderen te beschermen. Nu weten we dat met de mutaties van het virus de vaccinaties minder goed of niet beschermen tegen het virus (ziek worden en/of transmissie). Aangezien dit in de toekomst uiteraard ook kan gebeuren ( gezien het verleden kunnen we bijna met 100% vaststellen dat dit gaat gebeuren), zit men er nog steeds zo in en vindt het een goed plan om ook kinderen te vaccineren?
Het is beter voor de kinderen en de omgeving. Oftewel hoe je het ook bekijkt zijn de voordelen groter dan de nadelen. Gewoon vaccineren dus.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:23:
[...]

Het is beter voor de kinderen en de omgeving. Oftewel hoe je het ook bekijkt zijn de voordelen groter dan de nadelen. Gewoon vaccineren dus.
Dat zeg je op basis van informatie uit tijdperk Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:23:
[...]

Ga terug naar start en neem de vaccinatie. Zo klinkt dit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Vreemd ja. Na het hernieuwde thuiswerkadvies werd het wel iets rustiger op de weg. Maar nu de scholen en entertainment sectoren (heel breed gezien ;) ) dicht zijn scheelt dat bizar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

henkzelf schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:12:
[...]

@MikeyMan https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater hier staat toch dagelijks.

Laatste waardes verkregen op maandag 20 december. Wordt dagelijks bijgewerkt.
Ja de binnengekomen waardes zullen elke dag wel verwerkt worden. Maar niet alle locaties meten zo veel.

Op www.corona-lokaal.nl kun je per meetpunt zien wanneer de laatste waarde binnen is gekomen.

Meeste van rond 14/15 december.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:03:
[...]

Voorzichtig als in? Bijwerkingen? Zijn wel aardig bekend.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig goede argumenten gezien om kinderen niet te vaccineren. Het blijft vaak bij: "mijn kind, ik beslis. Ik vind dat voor mijn kind niet nodig".
Het is een "discussie" waar we toch niet uitkomen. Men gelooft heilig erin dat de vaccinaties geen enkele of minimale risico's met zich meebrengen. Dat Pfizer en co contracten met landen hebben getekend waarin zij volledige immuniteit krijgen wat er ook gebeurt zegt mensen blijkbaar niks. Dus de producent durft niet te zeggen dat de risico's te overzien zijn en men gaat hier blijven beweren dat het geen rol speelt. Kinderen hebben nog een heel leven voor zich, waarom een risico nemen ( hoe klein die ook is) puur om een ander te "beschermen".

Dennis1812 geeft een persoonlijke overweging waar ik me helemaal in kan vinden en klinkt vanuit zijn perspectief logisch.

Maar om nu te blijven hameren op vaccineren van iedereen en de kinderen, terwijl we met prik 3 nog lang niet klaar zijn op deze manier, blijft mij verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
autje schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:59:
[...]

Vorige lockdown waren er ook winkels die op slinkse wijze er onderuit probeerden te komen, maar daar werd een stokje voor gestoken.

Telefoon repareren: OK. Maar alleen telefoonhoesjes verkopen: nee.
De hema riep destijds ook dat ze banketbakker waren. Maar dat werd al snel aangepast dat ze ook alleen maar levensmiddelen mochten verkopen. De rest van het assortiment moest worden afgeschermt... hetzelfde bij bruna en primera. Postdiensten zijn essentieel dus mogen ze open... maar ze mogen geen pen of gum meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 22:02
[...]

En bij slijterijen, als alle alcoholisten ook opeens in het ziekenhuis komen ivm ontwenningsverschijnselen, ja dan ben je ook ver van huis hoor!

Ok, ze kunnen ook een aantal kratjes bier per dag wegzetten, maar dat is minder efficient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jadjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:01:
[...]

Met licht dalende cijfers krijg je een ziekenhuis niet snel leeg, iets wat je wel wilt omdat we ook zonder nieuwe varianten 0,0 speling hebben in ziekenhuiscapaciteit. Hugo en Mark refereerden meerdere keren naar een 'veelvuldig bestelde lockdown' maar zagen daar in november en begin december om meerdere redenen van af. Eentje daar van was een totaal gebrek aan draagvlak met angst voor rellen van zelfs de meest brave huismoeder, iets wat dankzij Omikron duidelijk niet meer aan de orde is. Sterker nog, men rent zo snel als het kan naar de boosterprik.

https://www.nu.nl/uit-and...n-den-haag-uitbleven.html
Dat artikel mag ik helaas niet lezen zonder een account te hebben, maar bedankt :). Draagvlak is belangrijk, maar ik verwacht dat de regering de maatregelen nemen die nodig zijn, en niet onnodig de zorg in code zwart laten belanden alleen omdat er een paar relschoppers boos staan te zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eric.1
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:39:
[...]

Het is een "discussie" waar we toch niet uitkomen. Men gelooft heilig erin dat de vaccinaties geen enkele of minimale risico's met zich meebrengen. Dat Pfizer en co contracten met landen hebben getekend waarin zij volledige immuniteit krijgen wat er ook gebeurt zegt mensen blijkbaar niks. Dus de producent durft niet te zeggen dat de risico's te overzien zijn en men gaat hier blijven beweren dat het geen rol speelt.
Het zegt mij wel wat, maar niet hetzelfde als dat het jou zegt. Jij legt gelijk de connectie "immunity for lawsuits = faulty product", maar dat hoeft het helemaal niet te betekenen. Het is heel simpel mogelijk dat het een kosten-plaatje betreft. Mogelijkheid tot rechtszaken = risico = hogere kosten = hogere prijs per vaccin. Aangezien we de hele wereldbevolking willen spuiten loopt dit in de papieren.

Vergeet niet dat het vaccin over de hele wereld is goedgekeurd, nu zullen er vast wat connecties zijn tussen de instanties maar het hoeft niet zo zijn dat de uitkomst altijd gelijk is.

De spuiten zijn al honderden miljoenen keren gezet. Hoe groot moet de sample voor jou zijn voordat je de risico's objectief als minimaal kan bestempelen?
Kinderen hebben nog een heel leven voor zich, waarom een risico nemen ( hoe klein die ook is) puur om een ander te "beschermen".
Nu negeer je bewust de risico's van een infectie zonder bescherming, die bestaan ook gewoon bij kinderen.
Maar om nu te blijven hameren op vaccineren van iedereen en de kinderen, terwijl we met prik 3 nog lang niet klaar zijn op deze manier, blijft mij verbazen.
Sjah, er is gewoon geen universele enkelvoudige oplossing. Het zal uit meerdere hoeken moeten komen, waaronder vaccineren van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:06:
[...]

Sjah, er is gewoon geen universele enkelvoudige oplossing. Het zal uit meerdere hoeken moeten komen, waaronder vaccineren van de bevolking.
Je hebt gelijk dat het meer omvat wat betreft die contracten idd.
Ik weet niet hoe de lange termijn effecten worden bepaald maar kan me voorstellen dat tijd een factor is en niet het aantal gezette prikken.

Universele oplossing is er niet zoals je zegt, vandaar mijn vraagtekens om vaccinaties wel zo te behandelen. Het moet een onderdeel van zijn en niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-10 12:15
scholen sluiten is (helaas) de enige effectieve maatregel. Mensen zijn anders niet in staat zelf verantwoordelijkheid te nemen en thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Kunnen ze die illegale handel dan niet gewoon ook verbieden?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Johan Bogle schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:20:
[...]
scholen sluiten is (helaas) de enige effectieve maatregel. Mensen zijn anders niet in staat zelf verantwoordelijkheid te nemen en thuis te blijven.
Goh. Als je kinderen naar school moeten, moet je ze wel naar school kunnen brengen.Tevens kinderen hebben gewoon recht op onderwijs, stop deze waanzin.

Niet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:43

orf

Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:20:
[...]

Serieus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:04:
[...]

Dat artikel mag ik helaas niet lezen zonder een account te hebben, maar bedankt :). Draagvlak is belangrijk, maar ik verwacht dat de regering de maatregelen nemen die nodig zijn, en niet onnodig de zorg in code zwart laten belanden alleen omdat er een paar relschoppers boos staan te zijn.
Helaas wordt de kans op een gesloopte binnenstad wel meegenomen in besluiten.
Het wordt spannend, constateert ze. Twee dagen eerder werd bekend dat het demissionair kabinet deze vrijdag strengere coronamaatregelen aankondigt. Officieel is er geen demonstratie aangevraagd. Maar via sociale media is duidelijk dat mensen naar Den Haag zullen komen om te protesteren. Er is bovendien informatie dat relschoppers deze demonstratie willen kapen.
(...)
In razend tempo heeft de Haagse politie-eenheid daarom zo'n vijfhonderd agenten opgeroepen. Vanuit Noord-Nederland heeft men extra ME'ers laten aanrukken. Met allerlei organisaties is gesproken: van de buurtvaders en supportersclubs tot de antivaxbeweging. Met allerlei scenario's wordt rekening gehouden, en aan tal van details is gedacht. Van brandwerend ondergoed voor ME'ers tot speciale olie voor de ramen van hun bus - om te voorkomen dat de verf uit de verfballonnen blijft plakken.

'Net als in Rotterdam, maar dan beter'
Zelfs de speciale aanhoudingseenheid van de Dienst Speciale Interventies (DSI) staat klaar. Voor het eerst. Deze zwaar getrainde agenten worden normaliter ingezet bij arrestaties van zware criminelen. Maar deze avond worden ze in Den Haag achter de hand gehouden, voor het geval de avond uitmondt in extreem geweld .

Ook elders in het land staan de eenheden 'op scherp'. Amsterdam en Rotterdam hebben vergelijkbare maatregelen genomen. Iedereen is erop gericht een herhaling van vrijdag 19 november te voorkomen. Toen resulteerde een Rotterdamse demonstratie tegen het vuurwerkverbod en de coronamaatregelen onverwachts in een veldslag tegen de politie - de gewelddadigste sinds het begin van de pandemie. "De kans bestaat de relschoppers vanavond denken: wat er in Rotterdam gebeurde, kunnen wij in Den Haag ook, alleen dan beter", zegt Dijkstra.
(...)
Mocht een van de eenheden in de problemen komen, dan kan vanuit deze Nationale Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden worden besloten om bijvoorbeeld ME-pelotons van de ene regio naar de andere te sturen. Al zitten ze deze vrijdag met de inzet van honderden ME'ers verspreid over het land, 'redelijk aan de grens van wat de politie kan ophoesten'.
Overigens zijn het niet enkel standaard relschoppers die een gebroken stoeptegel naar de politie werpen. Er zijn duidelijke aanwijzingen dat groepen bezig zijn zich te bewapen met wapens waar alleen de DSI antwoord op heeft. Die figuren worden gelukkig 's ochtends van hun bed gelicht maar je weet nooit of je ze allemaal hebt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 20-12-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:30
Kinderen hebben nog een heel leven voor zich, waarom een risico nemen ( hoe klein die ook is) puur om een ander te "beschermen".
Mwah iemand in de groep 18-25 heeft ook nog een heel leven voor zich toch.
Het aantal volgens de levensverwachting theoretisch nog te leven jaren scheelt voor die groep niet zoveel met kinderen.

Waar de crux hem v.g.m. meer zit is dat eenieder van 18+ geacht wordt een een eigen keuze te kunnen maken. Bij iemand onder de 18 maar vooral onder de 12 ligt die keuze (ook) bij de ouders/verzorgers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ja hoor. Werkt immers ook prima met dat vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 11:41
jadjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:01:
[...]

Met licht dalende cijfers krijg je een ziekenhuis niet snel leeg, iets wat je wel wilt omdat we ook zonder nieuwe varianten 0,0 speling hebben in ziekenhuiscapaciteit. Hugo en Mark refereerden meerdere keren naar een 'veelvuldig bestelde lockdown' maar zagen daar in november en begin december om meerdere redenen van af. Eentje daar van was een totaal gebrek aan draagvlak met angst voor rellen van zelfs de meest brave huismoeder, iets wat dankzij Omikron duidelijk niet meer aan de orde is. Sterker nog, men rent zo snel als het kan naar de boosterprik.

https://www.nu.nl/uit-and...n-den-haag-uitbleven.html
Ik zag het verband van je link al niet met je eigen tekst er boven maar die samenvatting op nu.nl is van 04 december 2021 12:04 dus slaat op een eerdere persconferentie m.i.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

jadjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:29:
[...]

Helaas wordt de kans op een gesloopte binnenstad wel meegenomen in besluiten.

[...]

Overigens zijn het niet enkel standaard relschoppers die een gebroken stoeptegel naar de politie werpen. Er zijn duidelijke aanwijzingen dat groepen bezig zijn zich te bewapen met wapens waar alleen de DSI antwoord op heeft. Die figuren worden gelukkig 's ochtends van hun bed gelicht maar je weet nooit of je ze allemaal hebt. :P
Eigenlijk is het wel verschrikkelijk. Ik woon in Den Haag maar dan niet in een wijk waar dit soort dingen gebeuren. Ik snap trouwens wel dat mensen gefrustreerd raken maar om dan de boel af te breken en met stevige wapens de politie te lijf te gaan had ik niet verwacht. Dit soort figuren die dat doen zijn gewoon mesjokke. Je kunt af en toe best wat van de politieoptredens vinden, doe ik ook wel eens maar we hebben de politie ook voor onze veiligheid (ook al lukt dat misschien ook niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

The Legend

*Plop*

t_captain schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:22:
Dat is de huidige. De kerstvakantie is begonnen per zaterdag 18-12 en de lockdown per zondag 19-12. Het eerste was al enkele dagen eerder besloten en toen kwam RIVM met lockdown "vanaf kerstvakantie", dus dat is vanaf nu.

Overigens maakt die lockdown en schoolsluiting nog amper uit voor de prognose week 51 en 52. Pas in de laatste 2 a 3 dagen enig effect op de opnames kliniek.
Dit klopt volgens mij niet. Het gunstigste scenario in het RIVM-model wat getoond is, ziet op een lockdown vanaf de start van de ‘reguliere’ kerstvakantie. Deze grafiek bevat dus geen scenario met de maatregelen zoals nu gelden. Ik zal nog ff een bron zoeken.

Hier is het hele Catshuis-document te vinden: https://www.rijksoverheid...tatie-rivm-18-12-2021.pdf

Het staat er niet letterlijk in, maar ik weet zeker dat ik Van Dissel dat heb horen/lezen zeggen bij de NOS. De schoolsluiting die al was besloten, zag ook alleen op het basisonderwijs en niet het VO. Dat is met de harde lockdown dus alsnog gebeurd. De kerstvakantie zou dus alleen voor het primair onderwijs deze week al starten. Het kabinet heeft dus harder ingegrepen (lockdown een week vóór de kerstvakantie) omdat men het meest optimistische scenario van het model nog te spannend vond.

In dit artikel van het AD volgt bovenstaande ook: https://www.ad.nl/politie...zag-het-kabinet~ac68e2f7/

[ Voor 37% gewijzigd door The Legend op 20-12-2021 21:38 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:20

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

The Legend schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:02:
[...]

Dit klopt volgens mij niet. Het gunstigste scenario in het RIVM-model wat getoond is, ziet op een lockdown vanaf de start van de ‘reguliere’ kerstvakantie. Deze grafiek bevat dus geen scenario met de maatregelen zoals nu gelden. Ik zal nog ff een bron zoeken.

Hier is het hele Catshuis-document te vinden: https://www.rijksoverheid...tatie-rivm-18-12-2021.pdf

Het staat er niet letterlijk in, maar ik weet zeker dat ik Van Dissel dat heb horen/lezen zeggen bij de NOS. De schoolsluiting die al was besloten, zag ook alleen op het basisonderwijs en niet het VO. Dat is met de harde lockdown dus alsnog gebeurd. De kerstvakantie zou dus alleen voor het primair onderwijs deze week al starten. Het kabinet heeft dus harder ingegrepen (lockdown een week vóór de kerstvakantie) omdat men het meest optimistische scenario van het model nog te spannend vond.
Toen dit model/afbeelding opgesteld werd stond al vast dat de kerstvakantie op 18 december begonnen was. Dus die maatregel is daar hoogstwaarschijnlijk wel in meegenomen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Family Guy schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:23:
[...]

Toen dit model/afbeelding opgesteld werd stond al vast dat de kerstvakantie op 18 december begonnen was. Dus die maatregel is daar hoogstwaarschijnlijk wel in meegenomen.
Nee, zoals ik net aanvulde (misschien heb je dat gemist) zag de besloten schoolsluiting alleen op het primair onderwijs en niet het voortgezet onderwijs (vo/mbo/hbo/wo). Dat is nu dus aanvullend een week eerder dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 20-12-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 21:42
[...]
Nou de headline van NRC zegt (helaas) genoeg:
https://www.nrc.nl/nieuws...l-vooral-bij-oma-a4070390

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:31:
[...]
Dat zeg je op basis van informatie uit tijdperk Delta?
Dat zeg ik omdat er minder bijwerkingen zijn van het vaccin dan van het virus. Omikron moet wel heel veel minder besmettelijk zijn om daaronder te komen. En dat kan natuurlijk, maar als dat zo is houdt het vaccineren sowieso heel rap op voor iedereen (behalve de echt kwetsbare groepen).

Dat kinderen niet in het ziekenhuis terecht komen wil niet zeggen dat ze niet goed ziek kunnen worden. En ook het ziekteverloop wordt door een vaccin milder. Dus ondanks dat ze er niet dood aan zullen gaan, zorgt het er wel voor dat ze minder ziek worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:31:
[...]

Ga terug naar start en neem de vaccinatie. Zo klinkt dit 😉
Als je heel rationeel kijkt klopt dat ja. En heel eerlijk gezegd is dat ook precies hoe ik dit soort dingen benader, ook voor de kinderen. Goed de onderzoeken bekijken en uitgaan van de cijfers. Daarnaast ben ik ook niet zo achterdochtig voor vaccins. Je krijgt ze in je jeugd al en als je ver op reis gaat krijg je ook zo een hele rits. Dus als uit onderzoek blijkt dat het beter is, vooral doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Als je het een paar weken vantevoren aangeeft (dus bij de vorige persco) wel ja. Nu is het te kort dag om iets te regelen en gaan ze vooral naar opa/oma of gezellig bij elkaar bij de noodopvang. Het had dus veel effectiever kunnen zijn, maar dan moet je het wel tijdig melden.

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:33
[...]

Het is een "discussie" waar we toch niet uitkomen. Men gelooft heilig erin dat de vaccinaties geen enkele of minimale risico's met zich meebrengen. Dat Pfizer en co contracten met landen hebben getekend waarin zij volledige immuniteit krijgen wat er ook gebeurt zegt mensen blijkbaar niks. Dus de producent durft niet te zeggen dat de risico's te overzien zijn en men gaat hier blijven beweren dat het geen rol speelt. Kinderen hebben nog een heel leven voor zich, waarom een risico nemen ( hoe klein die ook is) puur om een ander te "beschermen".
Wil jij even tekenen dat je de financiële aansprakelijkheid neemt als corona voor kinderen op lange termijn toch niet zo onschuldig blijkt?

Ik snap de logica niet zo goed. Het risico van een zorgvuldig ontwikkeld, uitvoerig getest en miljarden malen toegediend vaccin met een gecontroleerde samenstelling is volgens jou te groot om te nemen, maar het risico van onbeschermd een infectie met ongecontroleerde dosis van een wild, muterend virus dat sommige kinderen heel ernstig ziek maakt doormaken is wél acceptabel?

De bekende risico's van een infectie zijn ook voor kinderen groter dan de bekende risico's van vaccineren. Dan blijven de onbekende risico's over, maar ik snap niet waar jouw heilige geloof dat infecties geen enkele of minimale risico's met zich mee brengen vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
The Legend schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:02:
[...]

Voor de bezetting van ziekenhuisbedden in de maand december maakt het amper uit. Want van infectie tot ziekenhuisopname zit al typische vertraging van een dag of 11 en de bedbezetting loopt weer een dag of 5 daarachteraan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Onze buurlanden beginnen hem aardig te knijpen. Gek he? Eerst alle ouders een weekje extra vakantie laten opnemen omdat de scholen dichtgaan. Daarna zorg je dat die week niemand wat leuks kan gaan doen in eigen land.... tsjah.

https://www.ad.nl/binnenl...m-niet-naar-ons~aeafa9da/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

t_captain schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:47:
[...]

Voor de bezetting van ziekenhuisbedden in de maand december maakt het amper uit. Want van infectie tot ziekenhuisopname zit al typische vertraging van een dag of 11 en de bedbezetting loopt weer een dag of 5 daarachteraan.
Eens, maar als je een nieuwe golf 7 dagen langer vertraagd, heb je natuurlijk wel 7 dagen langer een uitstroom in het ziekenhuis, zodat je startpunt voor een eventuele omicron-ziekenhuisgolf lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-10 12:15
als we even aannemen dat ze de kids niet ziek naar opa en oma hebben gebracht is dat prima. Ze komen verder niet met andere kinderen (virusfabriekjes) in contact. Binnen eigen bubble is geen probleem. Zo moeilijk is het allemaal niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Tom-Z schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:42:
[...]

Wil jij even tekenen dat je de financiële aansprakelijkheid neemt als corona voor kinderen op lange termijn toch niet zo onschuldig blijkt?

Ik snap de logica niet zo goed. Het risico van een zorgvuldig ontwikkeld, uitvoerig getest en miljarden malen toegediend vaccin met een gecontroleerde samenstelling is volgens jou te groot om te nemen, maar het risico van onbeschermd een infectie met ongecontroleerde dosis van een wild, muterend virus dat sommige kinderen heel ernstig ziek maakt doormaken is wél acceptabel?

De bekende risico's van een infectie zijn ook voor kinderen groter dan de bekende risico's van vaccineren. Dan blijven de onbekende risico's over, maar ik snap niet waar jouw heilige geloof dat infecties geen enkele of minimale risico's met zich mee brengen vandaan komt.
*knip*
Lees even de ts en kom met gedegen bewijs voor je met dergelijke claims aan komt zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 21-12-2021 10:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:11:
[...]

Je hebt gelijk dat het meer omvat wat betreft die contracten idd.
Ik weet niet hoe de lange termijn effecten worden bepaald maar kan me voorstellen dat tijd een factor is en niet het aantal gezette prikken.

Universele oplossing is er niet zoals je zegt, vandaar mijn vraagtekens om vaccinaties wel zo te behandelen. Het moet een onderdeel van zijn en niks meer.
Bijwerkingen zijn acuut. De kans op bijwerkingen op de lange termijn zijn nihil, bijna zo goed als nul. Dat is inherent aan hoe vaccins werken.

Hier wat leesvoer voor als je meer vragen hebt omtrent het vaccin (neem de toon niet persoonlijk):

https://www.iamzero.nl/ar.../handboek-voor-ontkenners

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Johan Bogle schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:08:
[...]
als we even aannemen dat ze de kids niet ziek naar opa en oma hebben gebracht is dat prima. Ze komen verder niet met andere kinderen (virusfabriekjes) in contact. Binnen eigen bubble is geen probleem. Zo moeilijk is het allemaal niet…
Helaas, kids spelen buiten in de vakantie met andere kids en je kan ook na x dagen pas klachten krijgen maar wel besmet zijn.
Dweilen met de kraan open..

Maar goed, al met al ben ik nu al klaar met dat booster gezeur, de jonge blijft maar drammen maar mijn ouders (70+) kunnen nog steeds nergens goed terecht. ( ja ergens op 50 km verderop om 6 uur in de ochtend)
Ik verbaasde mij al eind Juli dat nagenoeg alle vaccinatie plekken werden opgeheven maar goed, het zal wel weer te veel hebben gekost.
Ik wacht nog wel even met de booster, ik ga er absoluut geen rare tijd voor aannemen na dat gekloot van het kabinet.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:33
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:20:
[...]

Ik heb tot nu toe nergens gezien dat er bewijs is dat corona op lange termijn enorme schade kan toebrengen, het is dus een gok die je neemt idd.
https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html
Daarnaast zijn de risico's van deze vaccinatie niet bekend aangezien kinderen nog niet gevaccineerd worden, deze vergelijking kun je dus niet maken.
Er zijn gewoon wetenschappelijke trails gedaan bij kinderen? En bovendien worden in het buitenland kinderen al langer gevaccineerd.
Daarnaast kun je het virus vaccinatie extreem eng afschilderen maar wat er tot nu toe bekend over is, is het maar een griep prikje voor kinderen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[...]

Ik heb tot nu toe nergens gezien dat er bewijs is dat corona op lange termijn enorme schade kan toebrengen, het is dus een gok die je neemt idd.
Daarnaast zijn de risico's van deze vaccinatie niet bekend aangezien kinderen nog niet gevaccineerd worden, deze vergelijking kun je dus niet maken.
Daarnaast kun je het virus extreem eng afschilderen maar wat er tot nu toe bekend over is, is het maar een griep voor kinderen.
Huh? Gaat dit de trend zijn voor al je berichten? Gewoon wat roepen en de data negeren?

Hier kan je zien wat de lange termijn effecten kunnen zijn.

https://www.cdc.gov/coron...g-term-effects/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door Eli3l op 20-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]
Laten we kinderen vooral niet beginnen beschrijven als "virusfabriekjes". Het zijn kinderen. Dus per definitie gewoon onschuldig ;) Kinderen moeten een zoveel mogelijk normaal leven kunnen leiden (is ons uitgangspunt) en daar hoort ook spelen met andere kinderen bij.

Hier hebben we ook 2 kinderen over de vloer gehad vandaag. Kinderen van ouders met een niet-kantoorbaan die toch echt naar hun werk moesten. Uiteindelijk zijn we er om elkaar te helpen, niet waar?

Het is soms moeilijk om de menselijkheid te bewaren, maar er is meer dan corona. Heb het al vaker gezegd: het normale leven gaat ook gewoon door. Mensen moeten werken. Kinderen zijn er nou eenmaal. Die kan je niet even in hibernate stand zetten.

Je wilt ze ook niet gewoon ergens dumpen om er vanaf te zijn. Het zijn je kinderen. Je vlees en bloed. Die ga je niet behandelen als één of ander wandelende ziekte.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 20-12-2021 22:41 ]

Twitter

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:35:
[...]

Laten we kinderen vooral niet beginnen beschrijven als "virusfabriekjes". Het zijn kinderen. Dus per definitie gewoon onschuldig ;) Kinderen moeten een zoveel mogelijk normaal leven kunnen leiden (is ons uitgangspunt) en daar hoort ook spelen met andere kinderen bij.

Hier hebben we ook 2 kinderen over de vloer gehad vandaag. Kinderen van ouders met een niet-kantoorbaan die toch echt naar hun werk moesten. Uiteindelijk zijn we er om elkaar te helpen, niet waar?
Kinderen waren voor corona, zijn tijdens corona en na corona. Kinderen zijn sinds de oertijd en tot het einde der tijden virusfabrieken.
In normale situaties is er op het KDV gewoon een ruilhandel aan virussen tussen alle kinderen (wat zo hoort en compleet gezond is!).

Daarom zijn de meeste ouders het vaakst ziek het jaar dat hun kroost naar KDV/school gaat. Ze komen simpelweg met alle virussen in aanraking.

Ik ken de term virusfabriekjes al heel lang, als in jaren.
5 jaar geleden tijdens mijn stage op de verloskamers spraken collega's al over de virusfabrieken. En niemand die hier een negatieve lading aan gaf.
Het was meer:
- gerda is ziekgemeld vanavond
- ohoh, tja, die kleinkinderen zijn echte virusfabriekjes, die zitten net op school.

Leg niet overal zout op alsjeblieft.
Ja een kind mag kind zijn. Maar ook kinderen hebben last van deze pandemie. Net als van voorgaande pandemieën. Probeer het alleen te beperken die last natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:41:
[...]
Leg niet overal zout op alsjeblieft.
Ja een kind mag kind zijn. Maar ook kinderen hebben last van deze pandemie. Net als van voorgaande pandemieën. Probeer het alleen te beperken die last natuurlijk.
Je realiseert je ook dat anderen in dit topic die uitspraak misschien uit hun verband rukken en kinderen wel gaan omschrijven als moordwapens?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:42:
[...]

Je realiseert je ook dat anderen in dit topic die uitspraak misschien uit hun verband rukken en kinderen wel gaan omschrijven als moordwapens?
Nee, ik denk niet bij elk woord na hoe iemand dat weer kan verdraaien tot iets negatiefs.
Misschien wel nodig ja. Nog niet echt over nagedacht.

Ik probeer altijd vanuit mijn perspectief en bekende bronnen te posten. En denk dus slechts tot niet na hoe zaken verdraaid kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 20-12-2021 22:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:42:
[...]

Uiteraard, lijpo's heb je altijd.

Toen die van mij naar het creche gingen was het heel vaak raak. Dat is van alle tijden. Ook 20 jaar geleden werden het al virusfabriekjes en snotgurgen genoemd. Elke ouder weet dat zodra het kroost met ander kroost in contact komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
[...]
Ja, alleen zijn ze tot de dag voordat ze naar opa/oma gaan gewoon op school geweest. Aangezien de scholen juist gesloten zijn omdat daar veel besmettingen waren is het logisch dat er een heel aantal van die kinderen dus besmet zijn. Dus ja, dat naar opa/oma gaan is wel degelijk een probleem.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
[...]

Daarnaast kun je het virus extreem eng afschilderen maar wat er tot nu toe bekend over is, is het maar een griep voor kinderen.
De testen zijn allang gedaan en in b.v. Amerika zijn ze al volop aan het vaccineren. En ook gezien de opbouw van het vaccin is er geen enkele wetenschappelijke reden om te denken dat het schadelijk kan zijn. Die vergelijking kun je dus zeker wel maken.

En leuk dat jij het ziet als een griep voor kinderen, en dat is het vaak ook, maar ik heb er hier toch 2 gehad die 3 weken met een longontsteking op bed hebben gelegen (bij de 1e golf al). Dus ook al is die kans niet zo heel groot, is die kans er wel degelijk. En die kans verklein je enorm door te vaccineren.

Uiteindelijk ben je vooral risico's aan het zoeken die er niet zijn. Dat de winst bij kinderen kleiner is dan bij ouderen klopt, maar het is overduidelijk dat ook voor kinderen vaccineren beter is dan het virus krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
The Legend schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:55:
[...]

Eens, maar als je een nieuwe golf 7 dagen langer vertraagd, heb je natuurlijk wel 7 dagen langer een uitstroom in het ziekenhuis, zodat je startpunt voor een eventuele omicron-ziekenhuisgolf lager is.
Mijn hele punt gaat niet over de zin of onzin van een lockdown. Overigens was het effect op de piek in de ziekenhuizen groter geweest als we op 15-11 een weekje dicht waren gegaan.

Maar waar het mij nu om gaat, is dat de prognoses van RIVM vermoedelijk te pessimistisch zijn. Dat begint al direct in het deel van de grafiek wat mog door delta wordt gevormd. Ik verwacht eind deze week onder het betrouwbaarheidsinterval uit te zakken met de echte cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
https://www.nu.nl/enterta...rd-van-het-jaar-2021.html
Het woord 'prikspijt' is verkozen tot Woord van het Jaar 2021. Met 82,2 procent van de stemmen won 'prikspijt' ruim van 'woonprotest' (3,7 procent) en 'wappiegeluid' (3,6 procent), zegt Ton den Boon, de hoofdredacteur van de Dikke Van Dale.
Hoe is deze stemming gehouden? Juist ja, via een polletje op Internet…

https://woordvanhetjaar.vandale.nl/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:58:
[...]

Eigenlijk is het wel verschrikkelijk. Ik woon in Den Haag maar dan niet in een wijk waar dit soort dingen gebeuren. Ik snap trouwens wel dat mensen gefrustreerd raken maar om dan de boel af te breken en met stevige wapens de politie te lijf te gaan had ik niet verwacht. Dit soort figuren die dat doen zijn gewoon mesjokke. Je kunt af en toe best wat van de politieoptredens vinden, doe ik ook wel eens maar we hebben de politie ook voor onze veiligheid (ook al lukt dat misschien ook niet altijd)
Het is ronduit treurig, echter kan je in wijken waar men elkaar neer steekt voor een verloren flippo er wel van uit gaan dat ze niet met spandoeken en ratels gaan 'demonstreren'. :+

Ondertussen is er bij Bert een lampje gaan branden.
Samenleving moet meeveren met het virus
Bruls wil dat er vanuit Den Haag wordt nagedacht over wat voor maatregelen er moeten komen "om de samenleving te laten meeveren met het virus".

Als voorbeeld oppert hij om te kijken naar de mogelijkheden rondom een langere kerstvakantie en een kortere zomervakantie. Ook horecaondernemers en winkeliers zouden rekening moeten houden met "slechtere tijden" in de winter.

"Virussen zijn in de winter vervelender dan in de zomer", aldus Bruls. "Daar hebben we nu al twee jaar ervaring mee. Je hoeft daar echt niet op te wachten. Eén ding is zeker: het is reëel dat de horeca ook in de toekomst af en toe wordt ingeperkt als er weer een uitbarsting van het virus komt."
[youdontsay.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dat is tenminste wel relevant, maar die winst van de online pol van Van Dale, met o.a. prikspijt zorgt alleen voor nóg meer "Zie je wel, de meerderheid is tegen prikken" berichten en helpt de polarisatie juist meer aan te wakkeren...

De eerste reacties bevestigen dat dus :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VgNDubJY63s3eMDQ5ozW02xD-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rKUqyRUB04SukpN755tzYle4.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Vorkie op 21-12-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
Ik stem voor Prikpech: dat je ondanks vaccinatie toch besmet bent geraakt en op het IC hebt gelegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
t_captain schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:01:
Maar waar het mij nu om gaat, is dat de prognoses van RIVM vermoedelijk te pessimistisch zijn. Dat begint al direct in het deel van de grafiek wat mog door delta wordt gevormd. Ik verwacht eind deze week onder het betrouwbaarheidsinterval uit te zakken met de echte cijfers.
Wanneer verwacht jij de eerste duidelijke signalen van significant lagere zorgdruk door Omikron?

Op BNR net het verhaal dat in de VS 75% van de nieuwe besmettingen Omikron is, in sommige staten zelfs 96%. Fauchi heeft twee tot drie keer besmettelijker bevestigd, een R van 1 is een illusie. De eerste tekenen van een veel grotere zorgvraag zouden toch al te zien moeten zijn?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:21:
[...]

Ik stem voor Prikpech: dat je ondanks vaccinatie toch besmet bent geraakt en op het IC hebt gelegen.
Prikspijt: jezelf bewust niet vaccineren, en jezelf voor de kop slaan zodra je de IC in wordt gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:29:
[...]

Prikspijt: jezelf bewust niet vaccineren, en jezelf voor de kop slaan zodra je de IC in wordt gereden
Prikpech: dat je één van de 348 personen bent geweest met ernstige bijwerkingen na vaccinatie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Really? Hij zegt:

Laten we de kerstvakantie in de toekomst bijv 6 weken doen en de zomervakantie 2. Oja en laten we de horeca in de winter gewoon dichtgooien en jij zegt "ja logisch, goed idee!"??

Of begrijp ik je verkeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:54
Die poll is gekaapt op Twitter. Vermoedelijk stemmen er niet bijzonder veel mensen op, op Twitter is opgeroepen om op 'prikspijt' te stemmen (wat voornamelijk leeft bij degenen die toch al niet gevaccineerd zijn) en ze komen er massaal op af omdat ze op die manier het gevoel hebben erbij te horen. Triest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:54
vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
[...]

Prikpech: dat je één van de 348 personen bent geweest met ernstige bijwerkingen na vaccinatie…
Dat staat toch niet in verhouding tot ernstige bijwerkingen van COVID? Of hap ik nu leuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:36
vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
[...]

DAs extreem weinig toch? Of wat bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:33:
Die poll is gekaapt op Twitter. Vermoedelijk stemmen er niet bijzonder veel mensen op, op Twitter is opgeroepen om op 'prikspijt' te stemmen (wat voornamelijk leeft bij degenen die toch al niet gevaccineerd zijn) en ze komen er massaal op af omdat ze op die manier het gevoel hebben erbij te horen. Triest.
49000 stemmen totaal... En waarom heeft dit bestaansrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ramon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
[...]

Really? Hij zegt:

Laten we de kerstvakantie in de toekomst bijv 6 weken doen en de zomervakantie 2. Oja en laten we de horeca in de winter gewoon dichtgooien en jij zegt "ja logisch, goed idee!"??

Als covid onder ons blijft, met dezelfde gevolgen, klinkt dit niet vreemd. Ik denk echter dat covid op den duur endemisch zal worden met minder grote gevolgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:35:
[...]

Dat is heel erg weinig ja, desondanks erg vervelend voor deze mensen.
Heb er zelf ook enkele behandeld bij de vaccinatie locatie in Rotterdam

Die zijn allemaal levend en wel richting ziekenhuis vertrokken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:37:
[...]

49000 stemmen totaal... En waarom heeft dit bestaansrecht?
Nu.nl heeft hem in ieder geval uit de headlines gehaald.

Ze gaan hopelijk even goed onderzoek doen naar de totstandkoming van dit woord van het jaar.

https://nos.nl/artikel/24...oep-antivaxers-op-twitter
'Prikspijt' Woord van het Jaar 2021 na oproep antivaxers op Twitter

"Dat is een overweldigende meerderheid", beaamt hoofdredacteur Ton den Boon van de Dikke Van Dale. Op Twitter werd veel opgeroepen om op dit woord te stemmen. "Dat gebeurde door mensen die zichzelf niet willen laten vaccineren. Het weerspiegelt de polarisatie die in de maatschappij leeft rond die vaccinatie en dat boosteren", aldus Den Boon in het NOS Radio 1 Journaal.
:')

[ Voor 48% gewijzigd door Vorkie op 21-12-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:35:
[...]

totdat je natuurlijk zelf de pechvogel bent.

Gelukkig is het vaccineren nu beter geregistreerd en eventuele bijwerkingen zoals Narcolepsie in tijden van de Mexicaanse griep en het vaccin Pandemrix sneller aangepakt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:41:
[...]

totdat je natuurlijk zelf de pechvogel bent.

Gelukkig is het vaccineren nu beter geregistreerd en eventuele bijwerkingen zoals Narcolepsie in tijden van de Mexicaanse griep en het vaccin Pandemrix sneller aangepakt kunnen worden.
Als jezelf die pechvogel bent is het nog steeds heel weinig. Ik snap echt je punt niet geloof ik. Het staat in geen verhouding met mensen die ernstige covid klachten hebben en 300 op 25 miljoen is echt helemaal niets. Wat wil je nu zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Woord van het jaar: weigermoordenaar. Iemand die zich niet laat vaccineren, een valse QR code koopt en anderen daardoor vermoordt.

https://www.telegraaf.nl/...or-gesjoemel-met-qr-codes

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ramon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
[...]

Really? Hij zegt:

Je punt is?

Liever een keer nadenken over hoe we hier over het jaar heen zoveel mogelijk normaal door het leven kunnen. Voorspelbare pijn pakken is prettiger dan alleen maar in paniek brandjes blussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:26
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:26:
[...].

Uiteindelijk ben je vooral risico's aan het zoeken die er niet zijn. Dat de winst bij kinderen kleiner is dan bij ouderen klopt, maar het is overduidelijk dat ook voor kinderen vaccineren beter is dan het virus krijgen.
Kleine nuance is hier wel op zijn plaats. Uitzonderingen daargelaten worden kinderen niet tot nauwelijks ziek, dwz dat verreweg het overgrote deel gewoon verkoudheidsklachten krijgt.
Zo kan je ook stellen dat de griepvaccinatie voor kinderen ook beter is dan het te krijgen.

Feit is gewoon dat kinderen meestal niet ernstig ziek worden (net als met griep, vandaar ook vaccinatie bij ouderen/ zwakkeren), dat vaccinatie daarom beter is als krijgen zou ik daarom niet zo zwart wit willen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:01:
Liever een keer nadenken over hoe we hier over het jaar heen zoveel mogelijk normaal door het leven kunnen. Voorspelbare pijn pakken is prettiger dan alleen maar in paniek brandjes blussen.
Misschien wat minder paniek om te beginnen?

Nederland is het enige land on onze omgeving dat in een totale kramp geschoten is, wij niets meer mogen maar op een paar uur vliegen of een uur rijden mag vrijwel alles:
Nederlanders genieten in Spanje zonder regels: 'Alsof omikron niet bestaat'

"Dit is écht heerlijk", zegt student Bram uit Roermond, met een glas sangria voor zijn neus in de warme middagzon van Barcelona. Zijn vriend Mees schenkt een biertje in en gaat nog eens lekker onderuit zitten. "Ik vind de maatregelen in Nederland nu echt verschrikkelijk", zegt hij. "Omdat we in het zuiden wonen gaan we wel vaker de grens over. Naar België of Duitsland, daar mag meer."
Zelfs Fauchi en Biden vinden een nieuwe lockdown niet nodig, de besmettingscijfers in Zuid-Afrika nemen al dagen af. In 'voorbeelden' Denemarken en het VK is vrijwel alles open, is de rest van de wereld nou zo dom of is onze regering in blinde paniek onnodig hele sectoren aan het slopen?

Het lijkt steeds meer het laatste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:10:
[...]

Nederland is het enige land on onze omgeving dat in een totale kramp geschoten is, wij niets meer mogen maar op een paar uur vliegen of een uur rijden mag vrijwel alles:

[...]

Zelfs Fauchi en Biden vinden een nieuwe lockdown niet nodig, de besmettingscijfers in Zuid-Afrika nemen al dagen af. In 'voorbeelden' Denemarken en het VK is vrijwel alles open, is de rest van de wereld nou zo dom of is onze regering in blinde paniek onnodig hele sectoren aan het slopen?

Ja. Dit is echt mega boeiend. Over paar weken weten we echt of we de gekke henkie zijn of dat onze regering geniaal is. Overigens denk ik vooral dat het iets zegt over het RIVM. Die hebben sinds het begin wel echt veel enorme missers gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
[...]

kan me eigen nog herinneren dat iedereen toen riep voor een harde lockdown en nou doen ze het is het weer niet goed haha

ga nooit de politiek in met mijn werk heb je een paar zeikers maar als je de politiek in gaat 17 miljoen die gasten kunnen het nooit goed doen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:14:
Over paar weken weten we echt of we de gekke henkie zijn of dat onze regering geniaal is.
Ergens 'hoop' ik dat Nederland inderdaad geniaal is, draagvlak voor toekomstige maatregelen is weg als over een week blijkt dat het paniek om niks was.

Verwacht men dat 50 min massaal aan de booster gaat als het enorm blijkt mee te vallen? Na twee prikken kan je lichaam een milde Omikron wel aan, de enige reden om de booster nog te nemen is dan nog het groene vinkje en dan is wachten tot 9 maanden na de tweede prik veel logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

[...]

Zelfs Fauchi en Biden vinden een nieuwe lockdown niet nodig, besmettingscijfers in Zuid-Afrika nemen al dagen af. In Denemarken en het VK is nog vrijwel alles open, is de rest van de wereld nou zo dom of is onze regering in blinde paniek onnodig hele sectoren aan het slopen? Het lijkt steeds meer het laatste...
Onze regering schiet in de paniek omdat ze steeds te laat hebben gehandeld. De ziekenhuisopname is te hoog en de capaciteit (stelselmatig) te laag.
Overal zijn hier enorme wachtlijsten voor en die worden alleen maar langer.
Welke landen om ons heen geven geen reguliere zorg meer, maar zijn letterlijk alleen bezig met corona? Waar lopen de achterstanden net zo hard op als hier? (Bergamo als voorbeeld kunnen we achterwege laten, dat gebeurde toen er nog 0,0 bekend was)

Feit is dat we te weinig bedden hebben voor zorg, medewerkers lopen weg uit de zorg en de overheid wijst doodleuk met hun vingertje dat de werkgevers e.e.a. moeten oplossen (in het regeerakkoord). Dat komt er voor mij op neer dat ze de schuld ook vooral daar neerleggen.
Vergeten ze even het feit dat ze keer op keer juist niet luisteren naar hoe het er daar voor staat, selectief shoppen in adviezen e.d.

Wij zijn vooral het 'sukkeltje', omdat onze regering niet tijdig ingrijpt met minimale maatregelen, maar wacht tot het 'point of no return' en dan grof ingrijpt.
Én omdat het onze regering enerzijds niet lukt mensen aan de vaccinatie te krijgen en anderzijds omdat het steeds niet lukt duidelijkheid te geven, dus iedere keer weer voor verrassingen komt te staan.

Ik ben overigens ook erg benieuwd waar er nog meer zo met de adviezen wordt omgegaan als hier. Selectief shoppen, omdat bepaalde dingen beter uitkomen, weigeren een advies over te nemen (basisschool eerder vakantie) tot 5-voor-12 en dan toch ineens wel doen, om direct daarna een lockdown af te kondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
bie100 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:20:
kan me eigen nog herinneren dat iedereen toen riep voor een harde lockdown en nou doen ze het is het weer niet goed haha
Heb niet de actieve herinnering dat een paar dagen geleden massaal om een harde lockdown geroepen werd... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:57

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:20:
[...]

Ergens 'hoop' ik dat Nederland inderdaad geniaal is, draagvlak voor toekomstige maatregelen is weg als over een week blijkt dat het paniek om niks was.

Verwacht men dat 50 min massaal aan de booster gaat als het enorm mee blijkt te vallen? Na twee prikken kan je lichaam een milde Omikron wel aan, de enige reden om de booster nog te nemen is dan nog het groene vinkje en dan is wachten tot 9 maanden na de tweede prik veel logischer.
Blijf het nog steeds bijzonder vinden dat er op dat etiket van het booster 6 maanden stond of zelfs 9? Maar nu mag je hem na 3 maanden sinds je laatste al. Nederland is het wel echt even kwijt qua informatie uitgeven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de getallen flink op gaan lopen vertrouw ik wel.. en onze zorg heeft simpelweg maar de halve capaciteit van buurlanden. De echte vloedgolf zoals 1e golf komt niet aangezien vaccinaties nog +80% extra uit het ziekenhuis houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:20:
[...]

Verwacht men dat 50 min massaal aan de booster gaat als het enorm mee blijkt te vallen? Na twee prikken kan je lichaam een milde Omikron wel aan, de enige reden om de booster nog te nemen is dan nog het groene vinkje en dan is wachten tot 9 maanden na de tweede prik veel logischer.
Helemaal met je reactie eens, aangezien je met 'ergens hoop ik' eigenlijk bedoeld dat je banger bent voor wat er gebeurt als ze ongelijk hebben dan als ze wel gelijk hebben .

M.a.w. je hoopt het niet echt, maar bent wel huiverig voor de gevolgen wanneer de modellen helemaal niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:20:
[...]

ga nooit de politiek in met mijn werk heb je een paar zeikers maar als je de politiek in gaat 17 miljoen die gasten kunnen het nooit goed doen _O-
die 'iedereen' waar veel mensen t over hebben zou ik toch wel eens willen ontmoeten. grappig persoon die steeds iets anders zegt. Of zijn het soms verschillende groepen mensen die om de beurt als 'iedereen' worden aangeduid?

Verder heb je in de politiek inderdaad te maken met een hoop kritiek en de taak (moeilijk) om daaruit te filteren wat terecht is en dat ter harte te nemen. Omdat er veel verschillende kritiek is alle kritiek maar negeren lijkt me ook weer niet de meest verstandige optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
jbdeiman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:24:
[...]

Helemaal met je reactie eens, aangezien je met 'ergens hoop ik' eigenlijk bedoeld dat je banger bent voor wat er gebeurt als ze ongelijk hebben dan als ze wel gelijk hebben .

M.a.w. je hoopt het niet echt, maar bent wel huiverig voor de gevolgen wanneer de modellen helemaal niet kloppen.
Het is toch gewoon prima uit te leggen dat we nu voor de veiligste optie gaan? Er is gewoon vrijwel geen ruimte om maatregelen te baseren op een te optimistische inschatting, want alles piept en kraakt al als een malle. Valt het mee dan is dat heel erg fijn, dan hebben we een veel betere uitgangspositie voor de rest van de winter en da's ook wel lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:22:
[...]

Heb niet de actieve herinnering dat een paar dagen geleden massaal om een harde lockdown geroepen werd... ;)
ow dat klinkt niet goed man :| maar ik had het ook niet over dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Jorizzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:27:
[...]

Het is toch gewoon prima uit te leggen dat we nu voor de veiligste optie gaan? Er is gewoon vrijwel geen ruimte om maatregelen te baseren op een te optimistische inschatting, want alles piept en kraakt al als een malle. Valt het mee dan is dat heel erg fijn, dan hebben we een veel betere uitgangspositie voor de rest van de winter en da's ook wel lekker natuurlijk.
Volgens mij bedoelen we dat ook hoor, het is prima uit te leggen, alleen als het volledig een miscalculatie is geweest wat doet dit dan voor veel mensen met het draagvlak t.a.v. de maatregelen. Als mensen de maatregelen niet (meer) serieus nemen straks, kan het wel eens een heel dure miscalculatie zijn geweest.

Dat is waar we op doelen. Ik snap de keuze hier wel (zie ook mijn eerder reactie, waarin ik net als jij ook stel dat die keuze wordt gemaakt omdat het al piept en kraakt).
Mensen vonden de maatregelen al lastig en zijn het er er lang niet altijd mee eens. Als dan blijkt dat ze ook nog eens voor niets zo zijn (of waarschijnlijk lijken) aangescherpt zullen deze mensen bij volgende maatregelen minder snel geneigd zijn deze 'blind' op te volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:14:
[...]

Ja. Dit is echt mega boeiend. Over paar weken weten we echt of we de gekke henkie zijn of dat onze regering geniaal is. Overigens denk ik vooral dat het iets zegt over het RIVM. Die hebben sinds het begin wel echt veel enorme missers gehad.
Nee, dan is het geen gekke henkie maar hoogstens guus geluk. Genialiteit zou ik ze zeker niet willen toedichten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik vind het grappig om te lezen dat aan de ene kant wordt gezegd "Onze buren hebben zwaardere regels en zijn al ruim 2 weken bezig met boosters zetten, de Nederlandse regering had beter moeten luisteren naar het OMT want dan hadden we dit allemaal niet gehad" vs "deze vorm van lockdown is disproportioneel, onze buren doen dit ook niet dus waarom luistert de Nederlandse regering naar het OMT? Belachelijk!"

Het OMT heeft in de afgelopen maanden al meerdere adviezen gegeven naar de regering voor de te nemen stappen. Elke keer zijn de impopulaire adviezen genegeerd want er was geen politiek draagvlak omdat dit ten kost zou gaan voor specifieke groepen (for whatever de reason) terwijl de rest van de samenleving weer water bij de wijn moest doen.

We hebben daar de gevolgen van gezien en we ervaren nu met z'n allen de consequenties. Persoonlijk ben ik te spreken dat de regering eindelijk de adviezen van het OMT volledig opvolgt, hoe klote dat het ook is, omdat ik van mening ben dat we sowieso na Oud en Nieuw te maken krijgen met een aanzienlijke aanloop van besmettingen en bijbehorende ziekenhuisopnames; hopelijk dat deze maatregelen de aanloop beperkt waardoor de zorgverlening niet met de beruchte Code Zwart te maken krijgt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Ik vind dat, na bijna twee jaar in deze crisis, het te makkelijk is om alles dicht te pleuren. Dat moet onderhand gewoon maatwerk zijn. Dus stel dat de kappers nauwelijks een besmettingsbron zijn, dan zouden die gewoon open moeten kunnen.

Lekker ondernemen zo, wetende dat je met een overheid te maken hebt die alles dicht pleurt als ze het even niet weten. Ik neem aan dat men zo min mogelijk mensen en bedrijven kapot wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Als ze het nu goed hebben, dan zijn het helden en hebben ze meer krediet in de toekomst.

Als ze het verkeerd hebben is het beetje krediet dat ze nog hadden, helemaal weg en gaat niemand meer iets van maatregelen accepteren in de toekomst.

Je begrijpt wel welk scenario ik het liefst zie gebeuren. Mits omikron natuurlijk echt gewoon mild is en een soort verkoudheid 2.0 blijkt te zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Soccer98 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:35:
[...]

Ik vind dat, na bijna twee jaar in deze crisis, het te makkelijk is om alles dicht te pleuren. Dat moet onderhand gewoon maatwerk zijn. Dus stel dat de kappers nauwelijks een besmettingsbron zijn, dan zouden die gewoon open moeten kunnen.

Lekker ondernemen zo, wetende dat je met een overheid te maken hebt die alles dicht pleurt als ze het even niet weten. Ik neem aan dat men zo min mogelijk mensen en bedrijven kapot wil maken.
Maatwerk had ook kunnen zijn dat alle 65+'ers de deur niet meer uit mochten tot 2 weken na hun boosterprik.

Enkel de deur uit voor naar de supermarkt, drogist of bakker, anders niet. Dit toon je aan met je QR-code die een groen vinkje geeft bij 3 prikken.

Zo beschermen we 65+ dat ze besmet raken en kan de rest van NL gewoon zijn leven lijden.

Prima maatwerk nietwaar? Je wil immers voorkomen dat 65+ besmet raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Zolang we van 70 tot 80 procent van de besmettingen niet weten waar die is kan je niks zinnigs zeggen over in hoeverre kappers, sportscholen, restaurants en musea nou risico zijn. Natuurlijk kan je daar wel wat in graven met de kolossale hoeveelheid informatie uit OV check ins, pinbetalingen, parkeergarages en andere gegevens te koppelen aan besmettingen later. Dan zou je wel een streep ergens kunnen trekken die niet alleen essentiele zaken open houdt.

Maar ja, privacy. Dus alles dicht.

(plus ook de grote kans dat als alleen museums open zijn ze opeens stampvol komen met mensen die anders nooit daar komen maar nu niet naar de Primark kunnen)

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 21-12-2021 08:40 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat mij vooral zorgen baart is de roep over een "nog lang blijvende Corona", gecombineerd met 0 lange termijn visie. Dat betekent in mijn ogen niet meer dan dat we gewoon op de huidige voet verder gaan en dus alleen naar korte termijn blijven kijken. Je hoort het al aan het antwoord van Rutte over het waarom van het sluiten van supermarkten na 20:00 uur... "Geen idee, deden we de vorige keer toch ook zo?"

Daaruit concludeer ik, dat we gewoon blijven doen wat we de afgelopen anderhalf jaar deden, "omdat we dat toen ook zo deden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
We hopen allemaal dat Omikron de uitweg uit deze crisis is, een milde variant die het veel gevaarlijker Delta wegdrukt.

Het probleem is wel dat daarmee Van Dissel, Rutte en De Jonge in hun hemd staan. Als onverhoopt een nieuwe variant opduikt de bevolking massaal denkt 'het zal wel...'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het is toch gewoon prima uit te leggen dat we nu voor de veiligste optie gaan?
Tegen welke prijs?

Compensatie valt in de praktijk vies tegen, extra leerachterstanden, huiselijk geweld en psychische problemen vooral onder jongeren.
Volgens voorzitter van Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie Elnathan Prinsen is er voor het eerst sinds 40 jaar een stijging van het aantal psychiatrische stoornissen en met name onder jongeren. Dit is volgens hem een direct gevolg van de coronamaatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011

Ik hoop dat omicron meevalt, maar kunnen we dat al concluderen? Van Dissel had het over te weinig data om al iets te kunnen concluderen over deze nieuwe variant. Ik hoop oprecht dat deze meevalt, maar wat als de cijfers van 'lichte klachten' vooral komen van mensen die al gevaccineerd waren of jong/gezond zijn?

Er zijn helaas alsnog een hoop mensen die geen prik hebben gehad, als die uberhaupt al beschermt tegen de nieuwe variant, dus ik snap wel dat men liever kiest voor veilig dan weer het verwijt krijgen te laat te hebben gehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:41:
[...]

Wat mij vooral zorgen baart is dat de roep over een "nog lang blijvende Corona", gecombineerd met 0 lange termijn visie. Dat betekent in mijn ogen niet meer dan dat we gewoon op de huidige voet verder gaan en dus alleen naar korte termijn blijven kijken. Je hoort het al aan het antwoord van Rutte over het waarom van het sluiten van supermarkten na 20:00 uur... "Geen idee, deden we de vorige keer toch ook zo?"

Daaruit concludeer ik, dat we gewoon blijven doen wat we de afgelopen anderhalf jaar deden, "omdat we dat toen ook zo deden".
Dat lockdowns werken is inmiddels wel bewezen in het verleden. Maar inderdaad.... de roep om een lange termijn visie word harder en harder. Een jaar terug was het vooral de evenementensector en horeca die een stip op de horizon wilden.... Nu denk ik iedereen wel. Gaat wel een dingetje worden hoor, er zijn inmiddels zoveel taboe's in den haag dat er nog maar weinig mogelijk is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vraag me vooral af in hoeverre het aantal zaken sluiten zin heeft, omdat je mij niet wijs kan maken dat je Corona krijgt van iemand naast je bij de zelfscan van de Albert Heijn of iemand die langs je loopt in de Bruna.

Dat 70 of 80 procent van de besmettingen geen bekende oorsprong heeft, komt ook doordat het broncontactonderzoek na een paar duizend besmettingen op zijn gat ligt. Dan kan je natuurlijk moeilijk nagaan hoe iemand Corona krijgt.

Volgens mij zijn familie, vrienden, collega’s en klassen vooral bekende coronabronnen. De horeca sluiten zodat je met je vrienden niet een avond kan doorzakken, heeft (ook al vind ik dat jammer) wel een bepaald nut lijkt me. Maar waarom bijvoorbeeld de Bruna dicht zou moeten is me een raadsel. Dat bedoel ik met maatwerk.
Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.