Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.216 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:41:
[...]

Dat is helemaal niet wat daar staat. Er wordt een 'digitale euro' ontwikkeld die dus eigenlijk hetzelfde is als je bankrekening nu, er is geen plan voor vervanging van contant geld.

[...]
Ah, Wopke hoekstra die zegt dat contant geld niet in gevaar komt (let trouwens op de bewoordingen: 'nog vele jaren', hoeveel ongeveer?).

Ondertussen pleiten voor een verbod op cash boven 3000 euro en het laten verdwijnen van het 500 euro biljet:
https://www.nu.nl/economi...3000-euro-in-de-maak.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:We dwalen wat af met de eventuele gevolgen van de digitalisering van je ID en betaalmiddelen.
Dat is iets voor een ander topic in bijvoorbeeld AWM.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:48:
[...]

Dat zijn dus inderdaad getallen die vergelijkbaar zijn met de effectiviteit van het Janssen-vaccin. Indrukwekkend.
Let op: het is aannemelijk dat het aantal infecties per week fors hoger oploopt dan bij delta. Volgens mij gaat RIVM uit van dubbel zo hoog en dat past ook in mijn model. Je zou dan een zeer hoge piek krijgen, die ook weer vrij snel gaat verzadigen (denk aan 4 weken naar de piek).

Met een ziekenhuis-instroom die 30-50% hoger zal liggen dan de delta-piek, maar wel snelle uitstroom waardoor het aantal bedden nadrukkelijk lager zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
BarôZZa schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:50:
[...]

Ah, Wopke hoekstra die zegt dat contant geld niet in gevaar komt (let trouwens op de bewoordingen: 'nog vele jaren', hoeveel ongeveer?).

Ondertussen pleiten voor een verbod op cash boven 3000 euro en het laten verdwijnen van het 500 euro biljet:
https://www.nu.nl/economi...3000-euro-in-de-maak.html
*off-topic* Zie modbreak.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2021 15:05 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:47:
[...]
Nope, maar de manier waarop had wel vele malen beter gekund. B.v. deze vaccins hadden er met extra investeringen al eerder kunnen zijn. Dat is niet gebeurt omdat de andere vaccins er al waren, maar dan ga je dus voorbij aan de groep mensen die de nieuwe vaccins juist als eng/gevaarlijk ziet.
je kunt je afvragen of dat het heel erg had bespoedigd, ik verwacht dat ze bij de EMA dezelfde behandeling hebben gehad en tevens verwacht ik dat het (extra) investeren in productie locaties ook maar matig nuttig is.
Enerzijds omdat het een klassieke techniek is waarvoor ik verwacht dat die locaties er al wel zijn, anderzijds omdat het de vraag is hoeveel het afgenomen gaat worden aangezien een groot deel al gevaccineerd is en om nog een andere zijde te aanschouwen, de vraag is hoe aanpasbaar en effectief deze vaccins gaan blijken bij de nieuwe variant en eventuele varianten die er nog gaan komen.
Je kunt dus mensen voor gek verklaren en zeggen dat het onzin is (maak ik me ook wel eens schuldig aan ;) ), je kunt ook naar alternatieven kijken die weliswaar net zo goed werken maar waar mensen wel voor open staan. En deze vaccins zijn daar maar een klein onderdeel van.
Is al bekend dat ze net zo goed werken (in de basis) ?
En ook of ze nog in enig tempo aanpasbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:54:
[...]
je kunt je afvragen of dat het heel erg had bespoedigd, ik verwacht dat ze bij de EMA dezelfde behandeling hebben gehad en tevens verwacht ik dat het (extra) investeren in productie locaties ook maar matig nuttig is.
Enerzijds omdat het een klassieke techniek is waarvoor ik verwacht dat die locaties er al wel zijn, anderzijds omdat het de vraag is hoeveel het afgenomen gaat worden aangezien een groot deel al gevaccineerd is en om nog een andere zijde te aanschouwen, de vraag is hoe aanpasbaar en effectief deze vaccins gaan blijken bij de nieuwe variant en eventuele varianten die er nog gaan komen.
Het zou ook geen grote impact hebben gehad, maar als je er over alle leeftijdsgroepen een procentje bijkrijgt zou dat toch al een grote stap vooruit zijn. Kijk naar de vraag om de 'goede' vaccins tijdens het vaccineren op het moment dat AZ een slechte naam kreeg. Het zorgt uiteindelijk toch voor een stap vooruit in zowel vaccinaties als draagvlak voor de vaccins.
[...]
Is al bekend dat ze net zo goed werken (in de basis) ?
En ook of ze nog in enig tempo aanpasbaar zijn ?
Dit zijn in principe de standaard griepvaccins maar dan voor corona. Theoretisch zouden ze net zo goed moeten werken als de andere vaccins en ook makkelijk aan te passen zijn. Dat doen we met griepvaccins ten slotte ook jaarlijks.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Dennis schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:34:
[...]Ik ben ook wel benieuwd @Yaksa hoe jij dat dan ziet. Begin dit jaar benoemde je dus dat je voor de coronacheck was omdat het maar tijdelijk in beperkte mate gebruikt zou worden. Het lijkt er nu op dat je het overal voor nodig gaat hebben: werk, onderwijs en elke niet-essentiële winkel.

Wanneer vind jij de toepassing van die pas dan niet meer geoorloofd?
Die pas kan gewoon (zolang als werkelijk nodig) gebruikt worden in situaties waarin je niet wilt dat het COVID-19 virus een mogelijkheid heeft om zich te verspreiden. Zoiets als vroeger het pokkenbriefje. En het is nog steeds tijdelijk, op het moment dat de besmettingskans heel erg gedaald is (door vaccinatie, medicatie of whatever) dan kan die weer weg, net zoals het pokkenbriefje. En dat er dan mensen door een controle heenglippen, tja, dat hou je altijd. Er zullen altijd mensen zijn die om een regel of wet heen willen werken, maar gelukkig zijn er dat een heel stuk minder dan de mensen die wel fatsoenlijk nadenken en handelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 11:41
EDIT: had de modbreak gemist

[ Voor 95% gewijzigd door henkzelf op 20-12-2021 15:14 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:20

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:59:
[...]
Het zou ook geen grote impact hebben gehad, maar als je er over alle leeftijdsgroepen een procentje bijkrijgt zou dat toch al een grote stap vooruit zijn. Kijk naar de vraag om de 'goede' vaccins tijdens het vaccineren op het moment dat AZ een slechte naam kreeg. Het zorgt uiteindelijk toch voor een stap vooruit in zowel vaccinaties als draagvlak voor de vaccins.
Yups, maar de vraag is of meer investeren daar in dan werkelijk zoveel had uitgemaakt.
(en ik weet niet of er uberhaupt niets in geïnvesteerd is, of dat dat wel gedaan is, buiten de min of meer garantie van het vroegtijdig kopen, dus als je succes hebt mag je nagenoeg gegarandeerd leveren).
Dit zijn in principe de standaard griepvaccins maar dan voor corona. Theoretisch zouden ze net zo goed moeten werken als de andere vaccins en ook makkelijk aan te passen zijn. Dat doen we met griepvaccins ten slotte ook jaarlijks.
In dat geval kan het nuttig zijn, misschien ook qua kosten en eenvoud voor een ander deel van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:18:
[...]

Yups, maar de vraag is of meer investeren daar in dan werkelijk zoveel had uitgemaakt.
(en ik weet niet of er uberhaupt niets in geïnvesteerd is, of dat dat wel gedaan is, buiten de min of meer garantie van het vroegtijdig kopen, dus als je succes hebt mag je nagenoeg gegarandeerd leveren).
Juist door de garanties weet je vantevoren al hoeveel winst je gaat maken en kun je er dus ook vol op inzetten. Geef je die garanties niet, gaat het het normale proces in, want voor de vaccinmakers maakt het natuurlijk geen bal uit welke ze verkopen. Als ze dus een contract voor A hebben, en er daarmee niet zoveel vraag is naar B, wordt er aan B weinig aandacht besteed. Dit had echt geen 2 jaar hoeven te duren.

Maar mijn punt was niet zozeer dat dit specifieke item zoveel verschil had gemaakt. Het ging er vooral om dat er helemaal geen aandacht aan besteed is. Terwijl als je meer van dit soort opties/ideeën hebt, je wel meer draagvlak krijgt en bij elkaar genomen het best een impact kan hebben. Naar mijn idee had er eerst veel meer op dit soort dingen ingezet moeten worden voordat het over ging naar 'dwang'.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58
Dit valt tegen. De daling lijkt af te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik merk overigens wel dat bedrijven - zonder er teveel reclame voor te maken - indirect toch wel open blijven op afspraak. Ook al vallen ze eigenlijk niet echt in de uitzonderingengroep.

Heb al contact gehad met 2 bedrijven waar ik de komende week heen zou en bij alle 2 ben ik gewoon welkom op afspraak.

De vorige keren was dicht echt dicht, maar nu merk je toch dat mensen hun eigen bedrijf toch al snel een uitzondering op de regel vinden. Begrijp het wel, de vaste lasten stoppen niet en uiteindelijk is het ene bedrijf het andere niet. Een propvolle Primark of een wat duurdere kledingzaak. Beide krijgen dezelfde beperkingen, maar bij de éen loop je natuurlijk amper risico op besmetting, terwijl het bij de ander een stuk reëler is.

Imo waren bezoekersbeperkingen op basis van m² beter geweest dan een keiharde lockdown. Buurman van me werkt in een kolossale, hoge kwaliteit meubelzaak. Het risico dat je daar een besmetting oploopt is natuurlijk 0. Ik vermoed dat mensen daar ook gewoon welkom blijven op afspraak :)

Overigens @redwing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba8IJLKU7P5589SvUTwczKQ9iy8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8sjdCiPjpjvpKip6bkPQNcT8.png?f=user_large

Het leeft wel onder de Nederlanders zo te zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 20-12-2021 15:39 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 18:04

Damian

Insane Obtrusion

Ik volg even de maatregelen niet helemaal op het moment. Wij hebben met een ander stel een huisje geboekt voor de eerste week van januari. Totale samenstelling is dan 5 volwassenen, 2 tieners en een kleine van 3 jaar oud.

Op de website van Roompot staat het volgende:

Mag ik met vrienden of familie in 1 woning verblijven?
Ja. De Nederlandse overheid adviseert om maximaal 2 personen van 13 jaar of ouder bij je thuis uit te nodigen. Heb je een verblijf geboekt met aankomst t/m vrijdag 14 januari 2022 en bestaat je reisgezelschap uit meer dan 2 personen van 13 jaar of ouder buiten jouw gezin? Dan mag je je verblijf tot een dag voor de geplande aankomstdatum omboeken. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.

Mag het nou wel of niet :/ Bellen met Roompot is op dit moment niet te doen, na een uur in de wacht met de meest zaad-dodende wachtmuziek ooit vond ik het wel mooi geweest.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 09:15
Dennahz schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:37:
Imo waren bezoekersbeperkingen op basis van m² beter geweest dan een keiharde lockdown. Buurman van me werkt in een kolossale, hoge kwaliteit meubelzaak. Het risico dat je daar een besmetting oploopt is natuurlijk 0. Ik vermoed dat mensen daar ook gewoon welkom blijven op afspraak :)
Op zich heb je hier een punt, alleen heb je hier weer een probleem in de uitvoering, naleving, controle en uitzonderingen.

Hier bij de supermarkt heb je aan het begin (bij de ingang) een groot scherm:
"Huidige bezoekers: XXX". Bij een bepaalde hoeveelheid kleurt het scherm rood en mag je in theorie niet meer naar binnen (staat ook groot op het scherm). Ik kan je vertellen, dit wordt massaal genegeerd. En zelfs als het dan op rood staat kijk je rond en is het relatief rustig, behalve bij de kassa's. Dus ja...dat getal zegt he-le-maal niets.

Dan heb je nog de technische limitaties en bugs, in het begin werkte het niet en stond de teller geregeld op -120; dat is knap.

Bij kleinere winkels werkte dit systeem dan weer wel aardig, maar bij de grote toko's met een hoop inloop is dit gewoon geen werkbaar systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Damian schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:42:
Ik volg even de maatregelen niet helemaal op het moment. Wij hebben met een ander stel een huisje geboekt voor de eerste week van januari. Totale samenstelling is dan 5 volwassenen, 2 tieners en een kleine van 3 jaar oud.

Ja. De Nederlandse overheid adviseert om maximaal 2 personen van 13 jaar of ouder bij je thuis uit te nodigen. Heb je een verblijf geboekt met aankomst t/m vrijdag 14 januari 2022 en bestaat je reisgezelschap uit meer dan 2 personen van 13 jaar of ouder buiten jouw gezin? Dan mag je je verblijf tot een dag voor de geplande aankomstdatum omboeken. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.

Mag het nou wel of niet :/ Bellen met Roompot is op dit moment niet te doen, na een uur in de wacht met de meest zaad-dodende wachtmuziek ooit vond ik het wel mooi geweest.
Ignorance is bliss..? Er staat dat je _mag_ omboeken, niet dat je moet omboeken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:03

Rannasha

Does not compute.

Het aantal bezoekers is een "dringend advies", dus in principe mag je gewoon gaan. Maar Roompot biedt je de mogelijkheid om je verblijf om te boeken zodat je je aan het advies van de regering kunt houden zonder dat je daardoor het geld van je vakantie kwijt bent.

Uiteindelijk is het aan jou en de rest van je gezelschap om te beslissen wat je doet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

-tom-562 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ignorance is bliss..? Er staat dat je _mag_ omboeken, niet dat je moet omboeken :P
Idd. Wij verblijven een paar keer per jaar in dergelijke huisjes (van Landal meestal) en soms komt er ook familie op bezoek die dan blijft overnachten. Geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker genieten van je week :)

Je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid een zelftest doen voor je het huisje betrekt. Moest je dit willen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 20-12-2021 15:48 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27

St@m

@ Your Service

Ja, natuurlijk mag dat. Je mag ook omboeken als je het liever zelf niet doet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Hmm dat lijkt op een trendbreuk (had lager verwacht); krimp% ook gedaald naar 18 (komt van dik 20 af 2 dagen terug).

Het lijkt erop dat onder het oppervlakte Omicron begonnen is met duwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 08:12
Regels zijn weer lekker krom.

Alle oefeningen etc. zijn afgelast voor de brandweer, omdat het risico op besmetting te groot is.
We mogen dus enkel voor een uitruk naar de kazerne komen.

Dezelfde regio vraagt nu wel of we ons willen aanmelden om te helpen bij de GGD testlocaties, waar we dus met veel meer en onbekende mensen in aanraking komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

link_mario schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:50:
[...]

Hmm dat lijkt op een trendbreuk (had lager verwacht); krimp% ook gedaald naar 18 (komt van dik 20 af 2 dagen terug).

Het lijkt erop dat onder het oppervlakte Omicron begonnen is met duwen.
Lijkt me ook niet onwaarschijnlijk als je bekijkt dat in Amsterdam bijvoorbeeld de variant al dominant is.

Goed de instroom de komende paar dagen in de gaten houden dus.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zolang er 1 stel is zonder kinderen (boven de 13) kan dat iig zeker, dan heeft het andere gezien 2 personen op bezoek.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MarcoC schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:30:
[...]

Dit valt tegen. De daling lijkt af te nemen.
Hoezo? Daling IC lijkt nu ingezet, instroom ziekenhuis is ook dalend. (uitstroom is in het weekend altijd laag)
Aantal positieve tests weer lager.

Volgens mij zeggen deze cijfers alleen maar dat de dalende trend voortduurt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
.

[ Voor 97% gewijzigd door Lycaon op 20-12-2021 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]

Hoezo? Daling IC lijkt nu ingezet, instroom ziekenhuis is ook dalend. (uitstroom is in het weekend altijd laag)
Aantal positieve tests weer lager.

Volgens mij zeggen deze cijfers alleen maar dat de dalende trend voortduurt.
Vreemd hè, aantal positieve tests lager als er minder open is en dus minder noodzaak is om te testen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
Gé Brander schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:04:
[...]

Vreemd hè, aantal positieve tests lager als er minder open is en dus minder noodzaak is om te testen...
Testen bij GGD != testen voor toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:08
ik vind het percentage positieve gevallen wel extreem hoog met 24%, zeker in vergelijking met andere landen. Inmiddels zitten we toch weer iets onder de maximale testcapaciteit? Mensen doen wellicht alleen een GGD test als hun sneltest aantoont dat ze besmet zijn.
Vermoedelijk is er dus sprake van forse onderrapportage en wordt dat alleen maar meer als Omicron voet aan wal zet. De symptomen lijken nog meer op een gewone verkoudheid dus veel mensen zullen zich niet realiseren dat het Corona is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
In België is nu 20% van de positieve testuitslagen Omicron.
(Bron: https://twitter.com/Emman.../1472919243490476038?s=20)

Als wij op ong. eenzelfde percentage (of hoger) zitten, zou een wijziging van trend inderdaad niet vreemd hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Klinisch bioloog België meldt dat aandeel Omikron in België nu 20% is. Zie https://twitter.com/Emman...ablog-20-december-2021%2F Het was eerst nog 10% (afgelopen vrijdag).

Edit: Dubbel. Net al gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door martwoutnl op 20-12-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Lycaon schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:07:
[...]

Ja, dat is zo maar als er veel minder contacten zijn worden er minder mensen besmet en zijn er dus ook minder mensen met klachten die zich laten testen.

Dat we alles dichtgooien had een doel (ongeacht wat je daarvan kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:24:
[...]
Juist door de garanties weet je vantevoren al hoeveel winst je gaat maken en kun je er dus ook vol op inzetten. Geef je die garanties niet, gaat het het normale proces in, want voor de vaccinmakers maakt het natuurlijk geen bal uit welke ze verkopen. Als ze dus een contract voor A hebben, en er daarmee niet zoveel vraag is naar B, wordt er aan B weinig aandacht besteed. Dit had echt geen 2 jaar hoeven te duren.
Het lijken over het algemeen wel andere farmaceuten te zijn die het produceren, meerdere vaccins met volledig afwijkende technieken bij één producent zijn mij zo niet bekend.
(behalve dan producenten die soms in licentie zijn gaan produceren omdat hun eigen vaccin tegen viel).
Maar mijn punt was niet zozeer dat dit specifieke item zoveel verschil had gemaakt. Het ging er vooral om dat er helemaal geen aandacht aan besteed is. Terwijl als je meer van dit soort opties/ideeën hebt, je wel meer draagvlak krijgt en bij elkaar genomen het best een impact kan hebben. Naar mijn idee had er eerst veel meer op dit soort dingen ingezet moeten worden voordat het over ging naar 'dwang'.
Niet veel, maar er is af en toe wel aandacht besteed, misschien vanuit overheidswege wat minder, maar ook niet geheel onbegrijpelijk voor een optie die misschien pas na een vrij lange tijd, misschien succes zou kunnen hebben. Er zijn immers ook andere vaccins gesneuveld in het traject, daar is ook niet heel veel aandacht naar uit gegaan en sommige van die producenten zijn vervolgens andere wel afdoende werkende vaccins in licentie gaan produceren.

Dus ja wat had je voor aandacht gewenst, "er komt een meer \"natuurlijk \" vaccin aan, althans, dat hopen we misschien, dus wacht maar lekker al je dat wil ?
Dat is niet aan de grote klok gehangen en diegene die er buitengewoon opgesplitst waren daar was die info voor beschikbaar dat het in de pijplijn zat, ik begrijp dat wel, als een heleboel mensen al uitstelleritus hebben of er tegen aan zitten.

Maar goed genoeg gehakketakt, mooi dat ze dan toch gearriveerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
maxtrash schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:10:
ik vind het percentage positieve gevallen wel extreem hoog met 24%, zeker in vergelijking met andere landen. Inmiddels zitten we toch weer iets onder de maximale testcapaciteit? Mensen doen wellicht alleen een GGD test als hun sneltest aantoont dat ze besmet zijn.
Vermoedelijk is er dus sprake van forse onderrapportage en wordt dat alleen maar meer als Omicron voet aan wal zet. De symptomen lijken nog meer op een gewone verkoudheid dus veel mensen zullen zich niet realiseren dat het Corona is.
Hebben die ook een voorselectie met zelftests? Ik vind 24% eigenlijk best wel laag als je je bedenkt dat voor de meeste mensen het protocol is eerst zelftest en bij positief deze door de GGD laten bevestigen (wetende dat zelftests weinig false positives geven)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:15:
[...]Hebben die ook een voorselectie met zelftests? Ik vind 24% eigenlijk best wel laag als je je bedenkt dat voor de meeste mensen het protocol is eerst zelftest en bij positief deze door de GGD laten bevestigen (wetende dat zelftests weinig false positives geven)
Geef eens een bron met cijfer of percentage voor "de meeste mensen".
Ik heb namelijk eerder het idee dat men bij klachten rechtstreeks naar de GGD gaat. Dat is namelijk gratis. Zelftesten kosten geld. Iets met Nederlanders en zuunig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 11:41

Ik denk dat je het antwoord wel weet: 5 volwassenen en twee tieners (13+?) = 7 . Als die tieners van jezelf zijn heb je nog één volwassene teveel tenzij die derde volwassene jouw inwonende schoonmoeder is ofzo.
Gelukkig is het maar een advies. :+

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Yaksa schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:33:
[...]

Ik heb namelijk eerder het idee dat men bij klachten rechtstreeks naar de GGD gaat. Dat is namelijk gratis. Zelftesten kosten geld. Iets met Nederlanders en zuunig.
Nou, wij hebben aardig wat zelftests gedaan inmiddels, maar nog nooit bij de GGD geweest hoor. De keuze tussen een PCR of antigeentest. Als je echt een gratis test wilt en geen zin hebt in zo'n PCR, dan is TvT nog steeds de betere optie imo.

Als die dan positief blijkt te zijn kan je altijd nog naar de GGD voor een test voor het herstelbewijs.

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
[...]

Zelftest is drie euro en na 15 min resultaat.

GGD is afspraak maken op onhandige tijden, daarheen gaan, wachten en vervolgens weer terug en wachten op de uitkomst. Weegt niet echt op tegen de besparing.

Sinds dat er is gezegd dat zelftesten ook voldoende zijn bij klachten denk ik dat het gros daar genoegen mee neemt. Een deel daarvan zal nog naar de GGD gaan en ander deel vindt het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

denk dat dat wel meevalt , tijd is ook geld en reizen voor velen ook. Er zal geen officiële bron voor zijn, maar gezien het advies voor het gebruik ervan en de paar euro die ze kosten ( liever had ik dat ze nog een stuk goedkoper zijn) denk ik ook dat de meesten er wel een zullen gebruiken. Ook omdat je dan direct weer 'vrij' bent en niet op uitslag hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:15:
[...]

Hebben die ook een voorselectie met zelftests? Ik vind 24% eigenlijk best wel laag als je je bedenkt dat voor de meeste mensen het protocol is eerst zelftest en bij positief deze door de GGD laten bevestigen (wetende dat zelftests weinig false positives geven)
https://www.rtlnieuws.nl/...wel-met-de-omikronvariant

Het is nog maar de vraag of zelftesten werken bij Omikron, daarvoor moet nog onderzoek gedaan worden in de praktijk.
"De WHO heeft meerdere laboratoria laten kijken en de antigeentesten lijken ook nog goed te werken met omikron."

Na lab, nu onderzoek in praktijk
Berends vertelt over de zogenoemde bouwstenen van het virus. En dan wordt het technisch: "Het s-eiwit en n-eiwit zijn niet zodanig veranderd bij omikron dat de testen niet meer werken." Mag je weer vergeten. Conclusie: de testen zouden gewoon nog moeten werken.

Of de bevindingen in de laboratoria ook in de praktijk uitkomen, weten we over enkele weken. Moons gaat empirisch onderzoek doen. Onderzoek in de praktijk dus. "Dat is nog nergens gedaan nu. De uitkomsten komen over ongeveer anderhalve maand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:39:
[...]

GGD is afspraak maken op onhandige tijden, daarheen gaan, wachten en vervolgens weer terug en wachten op de uitkomst. Weegt niet echt op tegen de besparing.

Sinds dat er is gezegd dat zelftesten ook voldoende zijn bij klachten denk ik dat het gros daar genoegen mee neemt. Een deel daarvan zal nog naar de GGD gaan en ander deel vindt het wel best.
En het scheelt ook ongeveer 8cm wattenstaaf in je neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
BarôZZa schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:39:
[...]

Welke besparing? Teststraat is 15 km verderop, enig idee wat benzine tegenwoordig kost?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 15:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik zou me, met dit soort aantallen mensen, precies 0,0 zorgen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lycaon
Ook in NYC nemen ze een andere ontwikkeling waar dan bij voorgaande golven.

“Dr. Eric Legome, who oversees two of the network’s seven ERs. But at least so far, “we’re seeing a lot more treat-and-release” coronavirus patients than in earlier waves, he said.”

Zie: https://bronx.news12.com/...00-test-positive-in-state
en: https://www.theguardian.c...g-hospitals-rockettes-snl

[ Voor 14% gewijzigd door Lycaon op 20-12-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 17:06
Rioolmetingen lijken me nog redelijk op een plateau te zitten sinds vorige week, of o wordt niet gemeten, of het komt niet in het riool terecht, of de incubatietijd is korter dan de vertraging tussen het raporteren van de meting (3-4 dagen), of het loopt nog steeds niet zon storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 18:29
Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
[...]

Welke besparing? Teststraat is 15 km verderop, enig idee wat benzine tegenwoordig kost?
Tijd besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

In principe moeten ze sluiten maar er is een uitzondering voor groepsaccomodaties:
Uitzondering Dienstverlening (geen sluitingstijd)

Groepsaccommodaties voor maximaal 2 personen (m.u.v. kinderen t/m 12 jaar) of een huishouden.
https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels

Roompot heeft het dus niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:31
Ik zag net dat bij mij de Stomerij, Gall en Gall en de Primera gewoon open zijn , die worden ook als essentiële winkels gezien .....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:43:
[...]

En het scheelt ook ongeveer 8cm wattenstaaf in je neus.
Ik heb nog nooit een zelftest gedaan, maar hoe werkt een zelftest dan? Dan moet er toch ook een wattenstaaf je neus in? Of bedoel je dat mensen dat bij zichzelf een stuk minder diep doen dan dat "echte" testers het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dakka schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:08:
Rioolmetingen lijken me nog redelijk op een plateau te zitten sinds vorige week, of O wordt niet gemeten, of het komt niet in het riool terecht, of de incubatietijd is korter dan de vertraging tussen het raporteren van de meting (3-4 dagen), of het loopt nog steeds niet zon storm
Wordt niet vaak bijgewerkt toch?

Overigens, als je met 'O' omicron dacht aan te duiden... Das omega :P

@migchiell die zelftest hoeft er maar 2,5-4 cm in. IPV de 10 centimeter + onderarm die ze er bij de GGD in gingen een hele andere ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:22:
Ik zag net dat bij mij de Stomerij, Gall en Gall en de Primera gewoon open zijn , die worden ook als essentiële winkels gezien .....?
Jep. Net als de bloemist op de hoek en de telefoonhoesjes winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:31
Ok , ik vind raaaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:23:
[...]

Jep. Net als de bloemist op de hoek en de telefoonhoesjes winkel.
Dat laatste lijkt me toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:55:
[...]

Dat dus, ik heb op de 28ste ook een kerstdiner staan met 5 mensen en oud en nieuw vieren we met 6. Als je heel strikt op de cijfers gaat kijken zou het niet mogen, maar het is uiteindelijk wel gerommel in de marge, waar het meer om draait is dat je niet met zijn vijftigen in een bierschuur gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:24:
[...]

Tenzij ze ook dienst doen als PostNL/DHL/UPS ophaalpunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:22:
[...]

@migchiell die zelftest hoeft er maar 2,5-4 cm in. IPV de 10 centimeter + onderarm die ze er bij de GGD in gingen een hele andere ervaring.
Ik heb me tot nu toe alleen in het ziekenhuis laten testen (voordeel van in een ziekenhuis werken), dat ging ook aardig diep. Kon me al niet voorstellen dat mensen dat bij zichzelf zo diep zouden durven te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
autje schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:24:
[...]

Valt toch onder onderhoud? Die waren de vorige lockdown ook gewoon geopend.
Locaties voor reparatie en onderhoud van goederen, uitsluitend voor die functie.

Je moet dus wel kunnen aantonen dat je komt om iets te vervangen, dus oude hoesje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:13:
[...]

Het lijken over het algemeen wel andere farmaceuten te zijn die het produceren, meerdere vaccins met volledig afwijkende technieken bij één producent zijn mij zo niet bekend.
(behalve dan producenten die soms in licentie zijn gaan produceren omdat hun eigen vaccin tegen viel).
Ja, maar als je weet dat je voor miljarden gaat verkopen, is er geen enkele reden om er niet volle bak op in te zetten en niet op de kosten te letten. Heb je echter geen zekerheid, zal de investering veel beperkter zijn.
[...]
Niet veel, maar er is af en toe wel aandacht besteed, misschien vanuit overheidswege wat minder, maar ook niet geheel onbegrijpelijk voor een optie die misschien pas na een vrij lange tijd, misschien succes zou kunnen hebben. Er zijn immers ook andere vaccins gesneuveld in het traject, daar is ook niet heel veel aandacht naar uit gegaan en sommige van die producenten zijn vervolgens andere wel afdoende werkende vaccins in licentie gaan produceren.

Dus ja wat had je voor aandacht gewenst, "er komt een meer \"natuurlijk \" vaccin aan, althans, dat hopen we misschien, dus wacht maar lekker al je dat wil ?
Dat is niet aan de grote klok gehangen en diegene die er buitengewoon opgesplitst waren daar was die info voor beschikbaar dat het in de pijplijn zat, ik begrijp dat wel, als een heleboel mensen al uitstelleritus hebben of er tegen aan zitten.

Maar goed genoeg gehakketakt, mooi dat ze dan toch gearriveerd zijn :)
Ze hadden er b.v. in kunnen investeren (gegarandeerde afname) om ze er sneller te laten zijn.

En het gaat niet eens zozeer alleen om dit voorbeeld, het gaat er om dat er wel meer voorbeelden te bedenken zijn waar je met wat meer aandacht meer voordeel uit had kunnen halen.

Maar inderdaad mooi dat ze er zijn, hopelijk haalt het weer een groep mensen over de streep :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Stomerij/wasserij is inderdaad expliciet benoemd als essentieel. De Gall en Gall verkoopt levensmiddelen (alhoewel je je af kunt vragen of die essentieel zijn...). De Primera is hier in het dorp open als pakketjespunt. Maar ze hadden ook een tafel bij de ingang geplaatst waar je bestellingen kon plaatsen. Die ze dan uit de winkel haalden, en die je bij een tafel bij de deur af kon rekenen. Op het moment dat ik er langs liep stond er iemand staatsloten te "bestellen". Ze moest alleen iets harder roepen welke eindcijfers ze wilde hebben, maar die bestelling werd ter plekke klaargemaakt om af te halen bij de deur.

Bij de vorige lockdown was alles dicht. Maar nu... Alles wat er hier normaal gesproken in het dorp te koop is, is dat nog steeds wel.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 07:31
[...]

Overigens, als je met 'O' omicron dacht aan te duiden... Das omega :P.
offtopic:
Met hoofdletters heeft dat niets te maken.

Omikron: ο en Ο.
Omega: ω en Ω.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het is trouwens wel raar dat de bloemisten geopend zijn (vanmiddag nog een bloemetje gekocht). Schijnbaar mogen die alleen op bestelling leveren maar dat heb ik de bloemisten hier nog niet zien doen.
Ook voor bloemisten is het net even anders dan bij de vorige lockdown. Waar zij toen de bloemetjes nog buiten mochten zetten, is dat nu niet het geval. "Alleen voor de verkoop van kerstbomen wordt een uitzondering gemaakt, maar dat geldt bijvoorbeeld niet voor kerststukjes", zegt directeur Marco Maasse van de brancheorganisatie voor bloemisten.

De bloemist bellen of mailen, of op de website bloemen bestellen, mag dan weer wel. "Bloemen zijn vaak toch ook een impulsaankoop", stelt Maasse. "Dus is het jammer dat buitenverkoop niet mag. Mensen kunnen nu juist wel een bloemetje gebruiken."
https://www.nu.nl/economi...-minder-dan-de-ander.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bananenplant schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:28:
[...]

offtopic:
Met hoofdletters heeft dat niets te maken.

Omikron: ο en Ο.
Omega: ω en Ω.
In het Grieks al twee verschillende letters? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Oekiejoekie schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:28:
[...]

Stomerij/wasserij is inderdaad expliciet benoemd als essentieel. De Gall en Gall verkoopt levensmiddelen (alhoewel je je af kunt vragen of die essentieel zijn...). De Primera is hier in het dorp open als pakketjespunt. Maar ze hadden ook een tafel bij de ingang geplaatst waar je bestellingen kon plaatsen. Die ze dan uit de winkel haalden, en die je bij een tafel bij de deur af kon rekenen. Op het moment dat ik er langs liep stond er iemand staatsloten te "bestellen". Ze moest alleen iets harder roepen welke eindcijfers ze wilde hebben, maar die bestelling werd ter plekke klaargemaakt om af te halen bij de deur.

Bij de vorige lockdown was alles dicht. Maar nu... Alles wat er hier normaal gesproken in het dorp te koop is, is dat nog steeds wel.
Mensen gaat wat soepeler om met de regels. Can't blame them. Uiteindelijk moet de schoorsteen ook blijven roken.

Ben benieuwd hoeveel kappers er nu "stiekem" gewoon thuis bij klanten aan het knippen zijn. Je mag tenslotte gewoon op bezoek gaan bij iemand :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:33:
[...]

In het Grieks al twee verschillende letters? :?
Eigenlijk niet, 'o-mikron' is de benaming voor de kleine letter O, niet voor de hoofdletter. ;)

Het idee van hoofdletters en kleine letters zoals we ze nu kennen, is ook pas ontstaan toen de boekdrukkunst er was.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 20-12-2021 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:55:
[...]

Net als bijvoorbeeld die 12k mensen die vandaag weer op de teller staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:37:
[...]

Je kunt dat zo niet vergelijken. Een virus wat 1/3 ziekmakend is maar 3x besmettelijker is fors gevaarlijker! Ja, er gaan minder mensen in het ziekenhuis komen (uit de totale populatie), maar je krijgt ze veel en veel sneller.

Voor de individu is die 1/3 mooi, maar voor de maatschappij niet.
Maar je bent wel sneller door je 'reservoir van IC bezoekers" heen... Voor de lange termijn is dat beter, er is immers snel niemand meer om nog ziek te worden

Korte termijn is het wel slecht nieuws, da's zeker waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Qua doordeweekse bezigheden merk ik echt weinig van een "harde lockdown. Stond vanochtend gewoon in de file op weg naar m'n werk, kon na afloop gewoon overal m'n spullen kopen enz. :z

En druk op de weg, niet normaal(omgeving Rotterdam).

Dit kan je mijns inziens onmogelijk een harde lockdown noemen, maar wie ben ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:36
Slijterij is redelijk essentieel toch? Thuiswerken en day-drinking gaat goed samen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:08
Hoorde al meer van die geluiden...

Ook een verklaring (maar weet niet of dat waar is); veel winkels hebben een aantal 'essentiële' goederen (mondkapjes, thuistests) in het assortiment opgenomen waardoor ze claimen open te moeten/kunnen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DutchOwnage schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:47:
Qua doordeweekse bezigheden merk ik echt weinig van een "harde lockdown. Stond vanochtend gewoon in de file op weg naar m'n werk, kon na afloop gewoon overal m'n spullen kopen enz. :z

En druk op de weg, niet normaal(omgeving Rotterdam).

Dit kan je mijns inziens onmogelijk een harde lockdown noemen, maar wie ben ik.
Inderdaad, de NOS meldde vanmorgen dat er iets unieks was gebeurd, er stonden om 08.30 uur praktisch geen files terwijl het vorige week maandagmorgen retedruk was.
Die drukte die jij gezien hebt zijn waarschijnlijk allemaal mensen op weg (of terug) naar hun boosterprik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen rondom Rotterdam file zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

alexbl69 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:48:
[...]

Ook een verklaring (maar weet niet of dat waar is); veel winkels hebben een aantal 'essentiële' goederen (mondkapjes, thuistests) in het assortiment opgenomen waardoor ze claimen open te moeten/kunnen zijn.
Slijterij is essentieel. Pakketpunt van de Primera is ook essentieel en stomerij is meestal geen winkel maar enkel afhalen/brengen.
En afhalen mag sowieso bij alle winkels.

(Ik heb niet verzonnen dat een slijterij essentieel is, maar zelfs een notenwinkel is al essentieel aldus het kabinet)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gek genoeg, de coffeeshop is blijkbaar dus ook essentieel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:27:
[...]

Valt toch onder onderhoud? Die waren de vorige lockdown ook gewoon geopend.

[...]

Je moet dus wel kunnen aantonen dat je komt om iets te vervangen, dus oude hoesje meenemen.
Vorige lockdown waren er ook winkels die op slinkse wijze er onderuit probeerden te komen, maar daar werd een stokje voor gestoken.

Telefoon repareren: OK. Maar alleen telefoonhoesjes verkopen: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:59:
[...]

Vorige lockdown waren er ook winkels die op slinkse wijze er onderuit probeerden te komen, maar daar werd een stokje voor gestoken.

Telefoon repareren: OK. Maar alleen telefoonhoesjes verkopen: nee.
Ja daar zal breed op ingegrepen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

of pakket afhaalpunt waar de pakketjes heen kunnen van de mensen die eigenlijk thuis hadden moeten werken maar toch niet thuis waren :+
Maar dan kun je net zo goed ook rookwaren verkopen, dat doen de koffieshop en supermarkt ook... etc.. etc..
Of al die familie die anders boos is als ze geen kerstkaartje krijgen omdat de bruna dicht was, das ook wel essentieel toch?

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2021 18:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Lycaon schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:07:
[...]

Dat klopt, maar als test voor toegang niet gedaan wordt, komen er minder positieve testen en dus ook minder mensen die dan naar de GGD gaan om te testen zoals de bedoeling is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stoney3K schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:25:
[...]

Tenzij ze ook dienst doen als PostNL/DHL/UPS ophaalpunt ;)
Dan mogen ze voor 15 cent per pakketje personeel een dag laten werken maar zelf niets verkopen. Lijkt mij niet dat die daarvoor de deur open houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Yaksa schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:53:
[...]

Die drukte die jij gezien hebt zijn waarschijnlijk allemaal mensen op weg (of terug) naar hun boosterprik.
Nou nee. Eerder operators in de petro chemische industrie. Botlekgebied, Europoort. En dat gaat niet vanuit huis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
[...]

Dat werkte vorig jaar al niet voor de HEMA, en die hadden al essentiële (want food) artikelen in hun assortiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:27:
Ja, maar als je weet dat je voor miljarden gaat verkopen, is er geen enkele reden om er niet volle bak op in te zetten en niet op de kosten te letten. Heb je echter geen zekerheid, zal de investering veel beperkter zijn.
Kan, maar hoeft niet, niet elk proces is met meer geld enorm te versnellen.
En ik ben benieuwd of het productieproces ook een beetje op te schalen valt.
Ze hadden er b.v. in kunnen investeren (gegarandeerde afname) om ze er sneller te laten zijn.

En het gaat niet eens zozeer alleen om dit voorbeeld, het gaat er om dat er wel meer voorbeelden te bedenken zijn waar je met wat meer aandacht meer voordeel uit had kunnen halen.

Maar inderdaad mooi dat ze er zijn, hopelijk haalt het weer een groep mensen over de streep :)
Nouja ik begreep inmiddels van HdJ op de radio dat de levering nog wel eens tot eind eerste en misschien zelfs tweede kwartaal zou lopen, dus de oproep om toch nog eens te heroverwegen of het toch niet slimmer is als nog van Pfizer en Moderna een vaccinatie te nemen. In de tijd gezien zijn Pfizer en Moderna onderhand ook al wel bijna "klassiek" te noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

De bootcamp club die hier altijd in de buitenlucht samen traint heeft de oplossing al gemaild. Ze gaan verzamelen op één punt en vanuit daar gaan tweetallen het parcours afleggen zodat er nooit meer dan 2 mensen samen sporten.

De instructeur zal daar waar nodig aanwijzingen geven.

Deze mensen zijn er dus wel klaar mee om hun broodwinning op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Haha, wtf…

“ Bij een laboratorium dat coronatesten analyseert voor de GGD is een fout gemaakt, waardoor enkele honderden inwoners van Drenthe en Friesland een foutieve testuitslag hebben gekregen, meldt de GGD.”

https://nos.nl/l/2410307

[ Voor 73% gewijzigd door Lycaon op 20-12-2021 18:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37

Onbekend

...

Lycaon schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:29:
Haha, wtf…

“ Bij een laboratorium dat coronatesten analyseert voor de GGD is een fout gemaakt, waardoor enkele honderden inwoners van Drenthe en Friesland een foutieve testuitslag hebben gekregen, meldt de GGD.”

https://nos.nl/l/2410307
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Helaas hebben een paar honderd mensen een verkeerde uitslag gehad, maar gelukkig hebben daarvóór vele tienduizenden mensen wel een correcte uitslag gehad.

Dit is niet de eerste fout, en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Onbekend schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:32:
[...]

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Helaas hebben een paar honderd mensen een verkeerde uitslag gehad, maar gelukkig hebben daarvóór vele tienduizenden mensen wel een correcte uitslag gehad.

Dit is niet de eerste fout, en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste.
Ik oordeel ook niet? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dat zegt ook niemand. :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Je hebt gelijk. My bad.

Iets met een kort lontje enz. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Lycaon op 20-12-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Katseviool schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:56:
[...]

Wat me voornamelijk verbaasd is dat er niemand om ons heen zo de handrem er op gooit, terwijl die naar dezelfde data kijken en ook een eigen OMT hebben.
de meest gehoorde kritiek is dat hugo en mark telkens te laat reageren en te weinig doen. ik denk dat ze daarom met vertrouwen extra maatregelen aankondigen.
Als uiteindelijk blijkt dat het te rigoureus is geweest verliest het OMT, RIVM en Rutte een hoop draagvlak binnen de samenleving. Dus ben benieuwd waar dit op gaat uitdraaien.
het wachten zal zijn op afronding van de booster campagne. als daarvan het gewenste effect uitblijft zal het worden afgeschoven op de niet gevaccineerden vermoed ik.

er zit een herhaling van zetten in dat begint met een nieuwe variant waarvan de naamgeving steeds onheilspellender wordt. Erg benieuwd hoe de volgende variant gaat heten, bijvoorbeeld: Essence of Agony
, Dust of Decay.

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JJ Le Funk schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:44:
[...]

er zit een herhaling van zetten in dat begint met een nieuwe variant waarvan de naamgeving steeds onheilspellender wordt. Erg benieuwd hoe de volgende variant gaat heten, bijvoorbeeld: Essence of Agony
, Dust of Decay.
Huh? Dus verderop in het Griekse alfabet krijg je onheilspellender namen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
JJ Le Funk schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:44:
Erg benieuwd hoe de volgende variant gaat heten, bijvoorbeeld: Essence of Agony
, Dust of Decay.
Volg het Griekse alfabet :)

Pi is next in line, maar of die gebruikt gaat worden..anders is het rho of sigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Hoe kijkt men hier nog tegenover het vaccineren van kinderen? Met name de groep die er eerst voor was.

Die kant gingen/gaan we op, puur om anderen te beschermen. Nu weten we dat met de mutaties van het virus de vaccinaties minder goed of niet beschermen tegen het virus (ziek worden en/of transmissie). Aangezien dit in de toekomst uiteraard ook kan gebeuren ( gezien het verleden kunnen we bijna met 100% vaststellen dat dit gaat gebeuren), zit men er nog steeds zo in en vindt het een goed plan om ook kinderen te vaccineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:56:
Hoe kijkt men hier nog tegenover het vaccineren van kinderen? Met name de groep die er eerst voor was.

Die kant gingen/gaan we op, puur om anderen te beschermen. Nu weten we dat met de mutaties van het virus de vaccinaties minder goed of niet beschermen tegen het virus (ziek worden en/of transmissie). Aangezien dit in de toekomst uiteraard ook kan gebeuren ( gezien het verleden kunnen we bijna met 100% vaststellen dat dit gaat gebeuren), zit men er nog steeds zo in en vindt het een goed plan om ook kinderen te vaccineren?
Ja dat vind ik.
Mijn standpunt blijft ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:57:
[...]

Ja dat vind ik.
Mijn standpunt blijft ongewijzigd.
Heb je daar miss een onderbouwing voor?
Het lijkt erop dat ondanks dat we nu meer weten,vast blijven houden aan oude principes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 17:06
[...]

Scuzi, bijgewerkt :P

En 4 keer per week meetingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1

Met deze argumentatie had je 40-minners ook over kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:01:
[...]

Met deze argumentatie had je 40-minners ook over kunnen slaan.
Klopt maar ik verwacht/hoop dat men nog voorzichtiger is met kinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:59:
[...]

Heb je daar miss een onderbouwing voor?
Het lijkt erop dat ondanks dat we nu meer weten,vast blijven houden aan oude principes.
Het vaccin werkt zeker niet 100% tegen transmissie. Dat heeft voor zover ik weet ook nooit iemand beweerd.
Maar ik zelf en mijn vrouw vallen beiden in een medische risicogroep. En mijn dochter komt overal en straks mijn 2e dochter ook.
Elke procentpunt die transmissie voorkomt maakt het voor ons wat veiliger.

Daarbij, wij zijn een risicogroep. Bepaalde zaken zij (deels) erfelijk bepaald. Misschien is mijn dochter dus ook een risico patiënt zonder dat dit op dit moment bekend is.
Liever kom ik daar niet achter doordat ze net wel die ene is die doodziek wordt van corona door onbekende onderliggende problemen.
Daarbij is het vaccin bewezen veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Gé Brander schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:10:
[...]

Dat klopt, maar als test voor toegang niet gedaan wordt, komen er minder positieve testen en dus ook minder mensen die dan naar de GGD gaan om te testen zoals de bedoeling is.
Als je eenmaal bij testen voor toegang bent geweest ga daar niet door naar de GGD hoor. Meestal krijg je dan zelfs een herstelbewijs als je geen ernstige klachten ontwikkelt (dat heb ik bij een vriend gezien)

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 20-12-2021 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
monaldo schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:02:
[...]

Klopt maar ik verwacht/hoop dat men nog voorzichtiger is met kinderen.
Voorzichtig als in? Bijwerkingen? Zijn wel aardig bekend.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig goede argumenten gezien om kinderen niet te vaccineren. Het blijft vaak bij: "mijn kind, ik beslis. Ik vind dat voor mijn kind niet nodig".

[ Voor 2% gewijzigd door eric.1 op 20-12-2021 19:05 . Reden: Zin klopte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Waarom niet, zoveel is er niet substantieel gewijzigd, de vaccins werken ook nog steeds, alleen lijken we nu vooral wat afhankelijker te zijn van het opwekken van een groter aantal anti-lichamen, wat vooral voor de prik-frequentie uit zou kunnen maken. Voor de toekomst verwacht ik nu wel geupdate vaccins, maar tot die tijd werkt een huidige booster voorlopig nog prima, maandje of 3 a 4 verder is het alweer richting zomer.

Wat ik zou snappen als overweging is dat je het voor je kind (afhankelijk van de gezondheidssituatie) nog even aankijkt of en wanneer er nog berichten komen over de termijn van geupdate vaccins. Maar eindeloos wachten helpt ook niet.
Pagina: 1 ... 80 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.