redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:24:
[...]
Juist door de garanties weet je vantevoren al hoeveel winst je gaat maken en kun je er dus ook vol op inzetten. Geef je die garanties niet, gaat het het normale proces in, want voor de vaccinmakers maakt het natuurlijk geen bal uit welke ze verkopen. Als ze dus een contract voor A hebben, en er daarmee niet zoveel vraag is naar B, wordt er aan B weinig aandacht besteed. Dit had echt geen 2 jaar hoeven te duren.
Het lijken over het algemeen wel andere farmaceuten te zijn die het produceren, meerdere vaccins met volledig afwijkende technieken bij één producent zijn mij zo niet bekend.
(behalve dan producenten die soms in licentie zijn gaan produceren omdat hun eigen vaccin tegen viel).
Maar mijn punt was niet zozeer dat dit specifieke item zoveel verschil had gemaakt. Het ging er vooral om dat er helemaal geen aandacht aan besteed is. Terwijl als je meer van dit soort opties/ideeën hebt, je wel meer draagvlak krijgt en bij elkaar genomen het best een impact kan hebben. Naar mijn idee had er eerst veel meer op dit soort dingen ingezet moeten worden voordat het over ging naar 'dwang'.
Niet veel, maar er is af en toe wel aandacht besteed, misschien vanuit overheidswege wat minder, maar ook niet geheel onbegrijpelijk voor een optie die misschien pas na een vrij lange tijd, misschien succes zou kunnen hebben. Er zijn immers ook andere vaccins gesneuveld in het traject, daar is ook niet heel veel aandacht naar uit gegaan en sommige van die producenten zijn vervolgens andere wel afdoende werkende vaccins in licentie gaan produceren.
Dus ja wat had je voor aandacht gewenst, "er komt een meer \"natuurlijk \" vaccin aan, althans, dat hopen we misschien, dus wacht maar lekker al je dat wil ?
Dat is niet aan de grote klok gehangen en diegene die er buitengewoon opgesplitst waren daar was die info voor beschikbaar dat het in de pijplijn zat, ik begrijp dat wel, als een heleboel mensen al uitstelleritus hebben of er tegen aan zitten.
Maar goed genoeg gehakketakt, mooi dat ze dan toch gearriveerd zijn