Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Signs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:11:
Ik zit met de volgende situatie, morgen bel ik overigens de ggd maar ik begin alvast met informatie verzamelen :)

Dinsdag 23 november
Vrouwlief, 1 vaccinatie, heeft nav een besmette collega en omdat ze zelf klachten had een zelftest gedaan. Positief. Gezin gelijk in quarantaine. Zoontje van 2.5 jaar begon last te krijgen van hoesten en snotteren.

Woensdag 24 november
Zoontje en ik (2 vaccinaties) hebben getest bij de ggd. Beide negatief.

Donderdag 25 november
Vrouw heeft bij de ggd positief getest.

IOM de GGD moesten mijn zoontje en ik na 5 dagen opnieuw testen bij de ggd.

Maandag 29 november
Ik begin last te krijgen van een verkoudheid en keelpijn.

Dinsdag 30 november (vandaag)
Zoontje en ik opnieuw getest. Zoonlief is positief getest en ik negatief.

Begint dat hele quarantaine feest van zeg 10 dagen dan opnieuw ?
Dat laatst klopt. Ik ken mensen die zijn nu 3 weken verder. Die komen niet verder dan de achtertuin.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik zit met de volgende situatie, morgen bel ik overigens de ggd maar ik begin alvast met informatie verzamelen :)

Dinsdag 23 november
Vrouwlief, 1 vaccinatie, heeft nav een besmette collega en omdat ze zelf klachten had een zelftest gedaan. Positief. Gezin gelijk in quarantaine. Zoontje van 2.5 jaar begon last te krijgen van hoesten en snotteren.

Woensdag 24 november

Donderdag 25 november

Maandag 29 november

Volgens mij levert de beschikbare informatie geen uitzondering aan voor een kettingbesmetting. Dan geldt, denk ik, gewoon het standaard "als het kind niet in isolatie kan, dan gaat het hele gezin in quarantaine". Jij (volledig gevaccineerd) kan na 5 dagen een test doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:15:
[...]

Volgens mij heeft de zorg meer werk aan de mensen die te weinig sporten dan aan de sport blessures.

De regering heeft gewoon finaal de plank misgeslagen vorige week. Zoveel is al duidelijk. De vraag is nu hoe die regering gaat reageren. Laten ze het lopen zoals het loopt, grijpen ze in door met de kop in het zand zich vooral niet op de pik te laten trappen of zijn ze zo verstandig om hun fout te erkennen en sporten weer gewoon 's avonds toe te staan? (En ook zwem en muzieklessen etc.)

Dat ze de horeca dicht gooien kan ik begrijpen. Echt enorm zuur voor die ondernemers maar keer op keer blijkt dat best veel effect te hebben. Dat ze de winkels (juist nu) beperkingen opleggen is al een stuk minder goed te begrijpen. Dat ze de sport enkel overdag voor de kwetsbaren nog toestaan is gewoon kolder.
Die sport was slechts het voorbeeldje waar ik op reageerde. Door collectief te doen alsof corona een pandemie van het restant ongevaccineerden is kunnen jij en ik volgende week misschien niet meer geholpen worden als we van de trap pleuren. Waar ik in 2020 nog bang was voor een dodelijk virus moet ik nu al goed opletten bij het stoepje van de buren. 8)7
Zolang corona-patiënten niet op een lagere prioriteit staan zijn oplopende besmettingen en bijbehorende ziekenhuisopnames een risico voor iedereen. Kunnen we wel met zijn allen gaan wijzen dat zij een prik moeten halen, maar zolang ze dat niet doen zullen we zelf het zinkende schip boven water moeten houden.

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 30-11-2021 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Jep, dat wordt naast Netflix ook Videoland. Wees blij dat je geen ouderwets gezin met 13 kinderen hebt. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Dinsdag 23 november

Woensdag 24 november

Donderdag 25 november

Maandag 29 november

In principe wel ja, ik vind deze wel handig.
https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das dan wel weer aardig nieuws lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De eerste voorlopige data uit Israel mbt vaccins en de omicron variant lijkt te impliceren dat pfizer goed beschermt tegen infectie met omicron. Iets minder dan tegen delta maar nog steeds prima. (90% vs 95%) de bescherming tegen serieuze symptomen lijkt gelijk (beiden 93%). Verder lijkt ie 1.3x zo besmettelijk te zijn als delta en hebben ongevaccineerden 2.4x zoveel kans om met omicron een serieus ziektebeeld te ontwikkelen tov delta. Ik snap nog even niet hoe ze aan al die data komen met maar 4 gevallen in heel Israel. Het artikel:
https://m.jpost.com/healt...n-expected-tuesday-687392

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:32:
[Twitter]

Nou ja, die laatste vijf woorden zijn nog wel belangrijk voor de Nederlandse bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

[Twitter]

Boosten boosten en nog eens boosten dus (moet wel minimaal half jaar tussen zitten dacht ik)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nu nog afwachten wanneer de eersten komen die hun natuurlijke immuniteit gaan opbouwen met een omicron infectie. Als de effectiviteit van een vaccinatie effectief twee keer zo zwak wordt (10 ipv 5 procent) zou dat ook twee keer zoveel ernstig zieken en doden kunnen kosten uit die groep. Geluk bij een ongeluk dat die groep zo hard aan het slinken is de afgelopen weken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
jadjong schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:29:
[...]

Die sport was slechts het voorbeeldje waar ik op reageerde. Door collectief te doen alsof corona een pandemie van het restant ongevaccineerden is kunnen jij en ik volgende week misschien niet meer geholpen worden als we van de trap pleuren. Waar ik in 2020 nog bang was voor een dodelijk virus moet ik nu al goed opletten bij het stoepje van de buren. 8)7
Zolang corona-patiënten niet op een lagere prioriteit staan zijn oplopende besmettingen en bijbehorende ziekenhuisopnames een risico voor iedereen. Kunnen we wel met zijn allen gaan wijzen dat zij een prik moeten halen, maar zolang ze dat niet doen zullen we zelf het zinkende schip boven water moeten houden.
Eensch. Ik kan ook goed begrijpen dat het echt uit de hand gaat lopen als er dadelijk mensen bij de eerste hulp aanlanden met iets spoedeisends en ze buiten moeten wachten omdat de boel vol ligt. Ik probeer er niet teveel bij na te denken, maar een ongelukje zit in een klein hoekje natuurlijk... en het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Ondertussen in Groningen: Klaverjasavond in Sappemeer blijkt coronahaard: één dode en 27 besmettingen

Mij verbaast het niet, alleen dat mensen zich onvatbaar wanen is teleurstellend. De laatse dagen lijkt rtvnoord met een soort bewustwordings campagne bezig, vandaag dit als pushberich(!), gister over hoe een kind op school besmet werd en nu een heel gezin in quarantaine zit, en een paar dagen teug meelopen op de covid IC. Of het een bewuste campagne is weet ik niet maar het valt op, hopelijkt helpt het mensen (weer) iets bewuster te maken dat de pandemie nog niet over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
[Twitter]

Wat is de bron hiervan? Zou super nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:43:
[...]

Wat is de bron hiervan? Zou super nieuws zijn.
Zie laatste tweet en eerdere post van @Apache4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[Twitter]

Kenmerk van de mRNA techniek is dat ze de eiwitten snel bij kunnen sturen op de wendingen die het virus neemt (ook de reden waarom juist die vaccins zo snel beschikbaar waren) Zouden er nu nog steeds vaccins volgens de orginele formule uit de fabriek rollen of zijn ze inmiddels geupdate voor de gevonden virus mutaties? (Of zit het test regime dat in de weg?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Norjee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:43:
Ondertussen in Groningen: Klaverjasavond in Sappemeer blijkt coronahaard: één dode en 27 besmettingen

Mij verbaast het niet, alleen dat mensen zich onvatbaar wanen is teleurstellend. De laatse dagen lijkt rtvnoord met een soort bewustwordings campagne bezig, vandaag dit als pushberich(!), gister over hoe een kind op school besmet werd en nu een heel gezin in quarantaine zit, en een paar dagen teug meelopen op de covid IC. Of het een bewuste campagne is weet ik niet maar het valt op, hopelijkt helpt het mensen (weer) iets bewuster te maken dat de pandemie nog niet over is.
Verbaast mij eigenlijk wel, ik zie klaverjassen als een hobby van voornamelijk oudere mensen daar is de vaccinatiegraad gemiddeld hoger dan de rest van nederland.

Ze hebben ook all QR codes netjes gechecked en dit lijkt me niet de typische groep die technish is en valse QR codes gaat maken. Kan aan mij liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadowhawk00 op 30-11-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ah en atheisten moeten bewijzen dat God niet bestaat?

Je hebt nul bewijs gegeven voor dat het wetenschappelijk is. Ik geef aan waarom dat het niet is. En waarom er kritiek is vanuit andere wetenschappers. Niks is controleerbaar.
Blijkbaar is uitleg nodig... Ok...

Jij claimt dat een rivm en omt niet wetenschappelijk zijn. Terwijl het wetenschappers zijn. Daar doe jij een flinke uitspraak en claim mee.

Dan mag jij dat ook fatsoenlijk aantonen en nu niet opeens de boel om willen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:45:
[...]

Zie laatste tweet en eerdere post van @Apache4u
Ja sorry. Maar wie of wat is die meneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Ja sorry. Maar wie of wat is die meneer?
Welke meneer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ankona schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Kenmerk van de mRNA techniek is dat ze de eiwitten snel bij kunnen sturen op de wendingen die het virus neemt (ook de reden waarom juist die vaccins zo snel beschikbaar waren) Zouden er nu nog steeds vaccins volgens de orginele formule uit de fabriek rollen of zijn ze inmiddels geupdate voor de gevonden virus mutaties? (Of zit het test regime dat in de weg?)
Ja is het originele, en nee geen updates.
En nee dat is niet door het test regime, maar omdat het efficiënter is om 1 variant vaccin te blijven produceren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Die de bewuste tweet de lucht in gooit over effectiviteit van pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:49:
[...]

Ja is het originele, en nee geen updates.
En nee dat is niet door het test regime, maar omdat het efficiënter is om 1 variant vaccin te blijven produceren.
En omdat het met deze percentages ook weinig zin heeft om een nieuwe versie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49

Dinsdag 23 november

Woensdag 24 november

Donderdag 25 november

Maandag 29 november

Beste strategie als het gaat om verkorten van de quarantaine is om zo snel mogelijk de infectie van je eerste besmette huisgenoot over te nemen. Dan ben je een dag of 5 na de eerste besmette huisgenoot klaar.

Alleen het niet overnemen van de infectie is efficiënter, maar dat is een riskante strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:50:
[...]

Die de bewuste tweet de lucht in gooit over effectiviteit van pfizer.
Zie laatste tweet voor bron. Zelfde bron die al separaat door @Apache4u is gepost.

Referenties zijn lastig voor deze persoon, aangezien hij/zij liever anoniem blijft op Twitter. Maar ik heb nog weinig onwaarheden langs zie komen. Lijkt verstand van zaken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een 90 in plaats van 95 procent effectief vaccin betekent nog steeds een verdubbeling van het aantal gevaccineerden op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:56:
Een 90 in plaats van 95 procent effectief vaccin betekent nog steeds een verdubbeling van het aantal gevaccineerden op de IC.
Bij beiden 93% bescherming tegen serieuze klachten. Zie https://m.jpost.com/healt...n-expected-tuesday-687392

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
t_captain schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:51:
[...]

Beste strategie als het gaat om verkorten van de quarantaine is om zo snel mogelijk de infectie van je eerste besmette huisgenoot over te nemen. Dan ben je een dag of 5 na de eerste besmette huisgenoot klaar.

Alleen het niet overnemen van de infectie is efficiënter, maar dat is een riskante strategie.
Hangt er vanaf wie de huisgenoot is. Als het een klein kind is dan is het onwaarschijnlijk dat je het niet gaat krijgen. Als het een gewone huisgenoot is ( roomie ) dan is de kans wat kleiner en kan je zelf isolatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:46

Amphiebietje

In de blubber

*rant en whataboutisme*

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 30-11-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Verbaast mij eigenlijk wel, ik zie klaverjassen als een hobby van voornamelijk oudere mensen daar is de vaccinatiegraad gemiddeld hoger dan de rest van nederland.

Ze hebben ook all QR codes netjes gechecked en dit lijkt me niet de typische groep die technish is en valse QR codes gaat maken. Kan aan mij liggen.
Ik ben waarschijnlijk iets pessimischter over de huidige bescherming (tegen besmetting) van het vaccin, voor ouderen lijkt het de beste tijd gehad te hebben en is al een tijdje duidelijk dat die booster nodig is (als iets opvalt is dat ook iets jongeren aangestoken zijn), v en volledig is het nooit geweest. Maar verder is dit "nieuws" want uitzondering, gaat vaak goed, soms niet, maar dat is een risico dat je neemt als je samen bij elkaar gaat zitten een avond lang. (Had (in de zomer) in een andere setting ook mij kunnen overkomen, geen waardeoordeel, maar verbazen, nee, niet echt, zie ook de posts hier net van Signs vrouw->zoontje->straks nog hijzelf misschien, kan toch niet vebazen)

[ Voor 7% gewijzigd door Norjee op 30-11-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:56:
Nee, dat betekent een verdubbeling van het aantal zieken. Het is nog maar de vraag of die lijn in de IC's doorkomt.

Ik lees gelukkig vooral milde klachten. Dus als we mazzel hebben, gaat het aantal zieken naar boven met de factor 2 die je noemt, maar zien we die factor niet op de IC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Sovieto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:11:
[...]

Hopelijk gaat de boostershot ervoor zorgen dat die verhouding weer in het voordeel van vaccinatie terecht gaat komen.
Dat is de verhouding al, het aantal ongevaccineerden 70+ers die opgenomen moet worden (ballpark een derde) staat niet in verhouding tot het aantal ongevaccineerden70+ers in de populatie (iets van 7%). Boosters gaan die verhouding alleen maar verder scheef trekken.

Dus hoe is dat, zelfs nu, niet in het voordeel van vaccineren?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:01:
[...]

Ja, zo langzamerhand wordt ik de "handhaving" in NL meer dan spuugzat.

Nou ja, je ziet het ook bij andere misdaden: steeds vaker extreem lage straffen voor bijvoorbeeld het doodrijden van mensen. Weet je wat, misschien dat we criminelen en andere wetsovertreders gewoon maar moeten gaan belonen voor hun gedrag. :r
Want? Je wilde ze nog vasthouden na een negatieve test?
Het OM heeft hiertoe besloten omdat de twee negatief hebben getest op corona. Eerder op de dag liet de advocaat van het stel al weten dat ze vrijgelaten werden. Het echtpaar heeft zich niet schuldig gemaakt aan een strafbaar feit, laat een woordvoerder van het OM in gesprek met NU.nl weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikmattie
Maar wel 2.4x grotere kans op heftiger ziektebeeld bij ongevaccineerden. Dat is eigenlijk gewoon slecht nieuws als dit waar is. (vooral voor de niet gevaccineerden, maar door de te verwachten hogere snellere verspreiding en heftiger ziektebeeld ook voor de ziekenhuizen en dus ook de gevaccineerden)
Ik ben geen wiskundewonder, maar iets zegt mij dat snellere verspreiding én een ziektebeeld wat niet beter is maar zelfs slechter die code zwart alleen maar sneller dichterbij brengt.

Maar hoe Israël nu al dit soort conclusies kan trekken is mij nog wel een raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door ikmattie op 30-11-2021 21:06 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gebaseerd op 4 besmettingen _O-

Zijn er ook serieuze wetenschappers ipv een politicus die zo’n claim durven te maken op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Dinsdag 23 november

Woensdag 24 november

Donderdag 25 november

Maandag 29 november

Even mijzelf quoten, er is iets vreemds.

Die kleine heeft vorige week dinsdag samen met moeders klachten gekregen. Hij is nu een dag of 2 zo goed als klachtenvrij. Ik heb sinds maandag een verkoudheid met keelpijn. Vanmorgen hebben mijn zoontje en ik een test bij de ggd gedaan. Hij positief en ik negatief.

Omdat ik mij toch redelijk brak begin te voelen, heb ik 2x een sneltest gedaan, beide positief. Nu denk ik dat de ggd onze testresultaten verwisseld hebben.
Morgen ga ik een nieuwe afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:44
ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:03:
[...]

Dat is de verhouding al, het aantal ongevaccineerden 70+ers die opgenomen moet worden (ballpark een derde) staat niet in verhouding tot het aantal ongevaccineerden70+ers in de populatie (iets van 7%). Boosters gaan die verhouding alleen maar verder scheef trekken.

Dus hoe is dat, zelfs nu, niet in het voordeel van vaccineren?
De verhouding die ik benoemde slaat op het aantal besmettingen. Die cijfers plaatste ik een een post net voor de post waar jij nu op quote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Dat is dan wel met een booster, nog wel een detail om niet overheen te kijken - al is het sowieso wat vroeg om met zulke specifieke percentages te gooien, maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
eric.1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:18:
[...]

Dat is dan wel met een booster, nog wel een detail om niet overheen te kijken - al is het sowieso wat vroeg om met zulke specifieke percentages te gooien, maar goed.
Mee eens hoor. Ik post alleen de bron 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ankona schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Die zijn volgens de originele formule, want aanpassingen moeten apart goedgekeurd worden. Er is wel getest met aangepaste vaccins, maar het is (schijnbaar) weer in de ijskast gegaan, want je hoort er weinig van. Tot nu toe was er overigens ook niet echt een noodzaak om een aangepast vaccin op de markt te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apache4u schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:35:
De eerste voorlopige data uit Israel mbt vaccins en de omicron variant lijkt te impliceren dat pfizer goed beschermt tegen infectie met omicron. Iets minder dan tegen delta maar nog steeds prima. (90% vs 95%) de bescherming tegen serieuze symptomen lijkt gelijk (beiden 93%). Verder lijkt ie 1.3x zo besmettelijk te zijn als delta en hebben ongevaccineerden 2.4x zoveel kans om met omicron een serieus ziektebeeld te ontwikkelen tov delta. Ik snap nog even niet hoe ze aan al die data komen met maar 4 gevallen in heel Israel. Het artikel:
https://m.jpost.com/healt...n-expected-tuesday-687392
Ik moet zeggen dat ik hier helemaal niets van snap. Ze spreken over klinische effectiviteit, terwijl het zo kort dag is dat we de labtesten nog niet eens in handen hebben. Het komt van een serieuze bron, maar ik kan hier helemaal geen chocola van maken.

Ook het getal dat ongevaccineerden een 2,4 keer zo hoog risico hebben voor severe disease, dat is gigantisch.

Ik neem dit nog even met een korrel zou. Bovendien, met zulke preliminary data moet je eigenlijk de confidence intervals weten. Die zullen niet mals zijn, Een point estimate geeft valse zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
KrazyJay schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:13:
[...]

Lijkt me goed nieuws. Of het nu door de vaccinaties/natuurlijke immuniteit of de eigenschappen van het beestje komt, het stemt me lichtelijk positief. Het is niet extreem dodelijk zover het lijkt.

Plus, als het hoofdzakelijk lichte of geen symptomen geeft en daar bij blijft, dan heeft het beestje een voordeel ten opzichte van de andere varianten waardoor die (hopelijk) weggedrukt worden uit de markt.
Het gaf milde symtomen bij jonge mannen die normaal niet op het spreekuur kwamen. Uitermate zorgelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:10
*knip* glijdende schaal = drogredenatie

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 30-11-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Sovieto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:16:
[...]

De verhouding die ik benoemde slaat op het aantal besmettingen. Die cijfers plaatste ik een een post net voor de post waar jij nu op quote.
Fair enough, ik moest overigens 3x lezen voordat ik doorhad wat je bedoelde. De ‘per 100k’ mist de specifieke groep waar het op gaat (en dan leest het dus als totale bevolking); volgens mij was ik niet de enige. Wat je dus stelt is dat de ongevaccineerde besmettingen ~7% is van het totaal in die groep. Ik mis even waar die data an sich vandaan komt (je eerste bericht was een reactie op het 1e kamer debat zonder verdere data), maar dat is alleen bedoeld als detail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:37:
[...]

Ja, zou dat inderdaad zo werken, dat we blij moeten worden van een super-besmettelijke Omikron-variant die we allemaal vrijwel zeker gaan krijgen deze winter en ons afweersysteem weer even een boost geeft om de ergere varianten aan te kunnen? Ik ben oprecht benieuwd of ons afweersysteem zo werkt.
Het draait allemaal om herkenning. Zolang er antistoffen worden geproduceerd tegen delen van het virus die niet zijn weggeëvolueerd, dan hou je in ieder geval een deel bescherming over. Tot nu toe is gebleken dat het zo'n vaart niet loopt met het wegevolueren van herkenningspunten (epitopen) voor het immuunsysteem.

Overigens zie je ook dat er kruisreactie is met SARS-CoV-1, dus er lijkt een bepaalde basis te zijn waar deze coronavirussen aan voldoen. Zie bijvoorbeeld deze artikelen:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32758887/
https://www.thelancet.com...-3964(21)00373-X/fulltext
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563

En zo zijn er nog een hoop meer artikelen die het verband tussen exposure met een andere coronavirus en bescherming tegen Covid-19 aantonen. Hoe sterk dit verband precies is, is nog niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk omdat voor dit onderwerp toch wat minder wetenschappelijke interesse is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
sanane schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:46:
[...]

Ze zijn er bijna. Nog CO2 voetafdruk aan koppelen en feest kan beginnen.
Hele overheid is gestoord, waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig |:(
Of dat zijn ze niet en jij mist een paar details in de discussie? Zou natuurlijk ook zomaar kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
42erik schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:47:
[...]

Blijkbaar is uitleg nodig... Ok...

Jij claimt dat een rivm en omt niet wetenschappelijk zijn. Terwijl het wetenschappers zijn. Daar doe jij een flinke uitspraak en claim mee.

Dan mag jij dat ook fatsoenlijk aantonen en nu niet opeens de boel om willen draaien
Je snapt het verschil dus niet tussen wetenschap en wetenschappers. Niet alles wat een wetenschapper doet is wetenschappelijk.

Laten we eens Wikipedia erbij pakken:

Wetenschap is zowel de systematisch verkregen, geordende en controleerbare menselijke kennis, het bijbehorende proces van kennisverwerving als de gemeenschap waarin deze kennis wordt verzameld.[1] Deze gemeenschap heeft haar eigen wetenschappelijke methodes en afgesproken gewoonten (conventies) om tot hypotheses, wetmatigheden, theorieën en systemen te komen.

Politiek is de wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen - meestal op basis van onderhandelingen - op de verschillende bestuurlijke en maatschappelijke niveaus.

In welk hokje stop je 'vergaderingen achter gesloten deuren voeren zodat er een advies uitkomt waar politici nog verder een plasje overheen kunnen doen'?

Als politiek wordt bedreven door wetenschappers betekent dat niet dat het ineens wetenschappelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Mijn god hier in België loopt het ook weer volledig uit de klauwen:

https://www.demorgen.be/n...ken-uitstellen~b58a3c6f0/

Gewoon weg schandalig alle niet dringende ingrepen volledig afzeggen! En dit in heel het land.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:10
ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:51:
[...]

Of dat zijn ze niet en jij mist een paar details in de discussie? Zou natuurlijk ook zomaar kunnen.
*knip* geen complotten

[ Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 30-11-2021 22:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

*knip* graag TR volgende keer

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 30-11-2021 22:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:53

Dennis1812

Amateur prutser

-AzErTy- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:58:

Gewoon weg schandalig alle niet dringende ingrepen volledig afzeggen! En dit in heel het land.
Dat is bij ons ook al het geval. Hoeven wij Nederlanders ons weer iets minder te schamen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
-AzErTy- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:58:

Tot zover ook (in NL) het argument dat de zorg opschalen alles op zou moeten lossen. Meer capaciteit is gewoon uitstel van maatregelen, geen oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Cartman! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:13:
[...]

Tot zover ook (in NL) het argument dat de zorg opschalen alles op zou moeten lossen. Meer capaciteit is gewoon uitstel van maatregelen, geen oplossing.
Inderdaad, maar wanneer ik vandaag in de eigen praktijk van 2 patiënten hoor dat hun chirurgie voor respectievelijk slokdarmkanker en blaaskanker niet kunnen doorgaan en met 4 weken minimum worden uitgesteld ben ik als arts ronduit kwaad dat het weer zover moet komen. Deels op politiek deels op "het volk" voor een redelijk stuk op onze niet gevaccineerde medemens.

Neem daar nog de laatste wijziging in het officiële testbeleid in België bij en je wordt er als huisarts gewoon moedeloos van. (huidig beleid volgens Sciensano, Belgische tegenhanger RIVM, is slecht 1 test nog na hoog-risico-contact en dit op dag 1 of alleszins zo snel mogelijk en zo negatief is de kous af, ga heen in vrede en verspreid het maar en ahja of je misschien toch nog eens contact wil nemen als je u toch nog ziek zou voelen. lees recipe for disaster |:(

God does not play dice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Signs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:15:
[...]

Even mijzelf quoten, er is iets vreemds.

Die kleine heeft vorige week dinsdag samen met moeders klachten gekregen. Hij is nu een dag of 2 zo goed als klachtenvrij. Ik heb sinds maandag een verkoudheid met keelpijn. Vanmorgen hebben mijn zoontje en ik een test bij de ggd gedaan. Hij positief en ik negatief.

Omdat ik mij toch redelijk brak begin te voelen, heb ik 2x een sneltest gedaan, beide positief. Nu denk ik dat de ggd onze testresultaten verwisseld hebben.
Morgen ga ik een nieuwe afspraak maken.
Wat ik begrijp is dat de virusdeeltjes tot enkele weken na de infectie nog meetbaar zijn. Dus dat je zoontje klachtenvrij is, maar toch 'positief' toont is niet ongebruikelijk.

Jij kan net op de drempel hebben gezeten van de meetbaarheid. Een thuistest is bijna net zo nauwkeurig als een pcr test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Japan blijft super laag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK3rmUtIiLSK8bUXdTsdSP5-3_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8MaZZV3PSEqY3GLsWU5a8G90.jpg?f=user_large

Heb even Tokio, toch geen kleine stad, er bij gepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kB8yPQZt2nrGXPcr3CC0-fEhJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UHHjhGSAHA9U2J9L7atma7Cc.jpg?f=user_large

Vaccineren gaat goed (beter dan NL).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXU07CZ-NopDUD7DF6XA3J3nx78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ybYhxPeUsiiJFp4IRG3x31jf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_6z6jBuu3446ZhLF_CREWCLmJc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqVH3ihIINrtTq7qXqcEsaCV.jpg?f=user_large

Sterfgevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVq3-qYjg8tFUQFGvUQjL5RPSXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3wsByrRUX6gDai0DIEpNRwc5.jpg?f=user_large

Je zou toch zeggen dat er iets is dat er voor zorgt dat de besmettingen laag zijn?
Is toch wel frappant dat hier zo weinig over wordt gemeld.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
albino71 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:33:
Japan blijft super laag!

[Afbeelding]

Heb even Tokio, toch geen kleine stad, er bij gepakt.

[Afbeelding]

Vaccineren gaat goed (beter dan NL).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sterfgevallen.
[Afbeelding]

Je zou toch zeggen dat er iets is dat er voor zorgt dat de besmettingen laag zijn?
Gemuteerde variant die zichzelf onschadelijk maakt. Zal het niet snel zeggen, maar hoop dat deze variant Nederland bereikt of dat we hem gewoon gaan importeren. :+ Voor je denkt hem moet je niet serieus nemen.

https://www.breakinglates...a-new-mutation-it-health/

https://www.japantimes.co...-self-destruction-theory/

[ Voor 8% gewijzigd door Pukson op 30-11-2021 23:44 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
Pukson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:41:
[...]

Gemuteerde variant die zichzelf onschadelijk maakt. Zal het niet snel zeggen, maar hoop dat deze variant Nederland bereikt of dat we hem gewoon gaan importeren. :+ Voor je denkt hem moet je niet serieus nemen.

https://www.breakinglates...a-new-mutation-it-health/

https://www.japantimes.co...-self-destruction-theory/
Voorlopig kun je van de nieuwe variant officiele stukken vinden die zeggen dat het besmettelijker is of hetzelfde, maar ook dat het zorgt voor meer klachten, evenveel klachten en minder klachten en de vaccins werken even goed , een beetje minder of een stuk minder. Ik schat dat we nog even af moeten wachten wat het nu echt is :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:26

steveman

Comfortabel ten onder

Ben wel benieuwd hoe dit nou gegaan is. Was delta genetisch gezien al een tijdbom?

En apart dat de originele delta niet gewoon nog verder rond heeft kunnen gaan. 't Is niet alsof het virus een centrale server heeft waar ze checken welke versie ze moeten draaien...

Ergens ontstaat zo'n mutatie, maar in tig gastheren gaat de originele nog rond (eventueel met andere mutaties).

Als dat nou ook eens met onze delta gebeurde...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:54:
[...]

Je snapt het verschil dus niet tussen wetenschap en wetenschappers. Niet alles wat een wetenschapper doet is wetenschappelijk.

Laten we eens Wikipedia erbij pakken:

Wetenschap is zowel de systematisch verkregen, geordende en controleerbare menselijke kennis, het bijbehorende proces van kennisverwerving als de gemeenschap waarin deze kennis wordt verzameld.[1] Deze gemeenschap heeft haar eigen wetenschappelijke methodes en afgesproken gewoonten (conventies) om tot hypotheses, wetmatigheden, theorieën en systemen te komen.

Politiek is de wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen - meestal op basis van onderhandelingen - op de verschillende bestuurlijke en maatschappelijke niveaus.

In welk hokje stop je 'vergaderingen achter gesloten deuren voeren zodat er een advies uitkomt waar politici nog verder een plasje overheen kunnen doen'?

Als politiek wordt bedreven door wetenschappers betekent dat niet dat het ineens wetenschappelijk is.
Het feit dat het achter een deur is maakt het niet spontaan onwetenschappelijk... Ook al wil jij dat graag geloven.

Maar blijkbaar vind je het dan meteen nodig om ze te beschuldigen van onwetenschappelijk handelen, zonder ook maar een aanleiding daarvoor te hebben.

Dat is een beetje kansloos, maar dat weet je volgens mij ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
-AzErTy- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:43:
[...]

Inderdaad, maar wanneer ik vandaag in de eigen praktijk van 2 patiënten hoor dat hun chirurgie voor respectievelijk slokdarmkanker en blaaskanker niet kunnen doorgaan en met 4 weken minimum worden uitgesteld ben ik als arts ronduit kwaad dat het weer zover moet komen. Deels op politiek deels op "het volk" voor een redelijk stuk op onze niet gevaccineerde medemens.

Neem daar nog de laatste wijziging in het officiële testbeleid in België bij en je wordt er als huisarts gewoon moedeloos van. (huidig beleid volgens Sciensano, Belgische tegenhanger RIVM, is slecht 1 test nog na hoog-risico-contact en dit op dag 1 of alleszins zo snel mogelijk en zo negatief is de kous af, ga heen in vrede en verspreid het maar en ahja of je misschien toch nog eens contact wil nemen als je u toch nog ziek zou voelen. lees recipe for disaster |:(
Ha,join the club. Ik heb al een pt gehad die geen thp kreeg na een val en conservatief werd behandeld vanwege de drukte in het ziekenhuis vanwege corona. Dan weet je dat er 80% kans op overlijden is op haar leeftijd en ja hoor...1week later overleden.. ik was zo boos dat ik van plan was onze ongevaccineerde verpleegsters/verZorgsters wilde dwingen haar te gaan verzorgen in die tijd dat ze nog leefde...... Kon natuurlijk niet maar toch. De frustratie is enorm....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:49:
[...]

Het draait allemaal om herkenning. Zolang er antistoffen worden geproduceerd tegen delen van het virus die niet zijn weggeëvolueerd, dan hou je in ieder geval een deel bescherming over. Tot nu toe is gebleken dat het zo'n vaart niet loopt met het wegevolueren van herkenningspunten (epitopen) voor het immuunsysteem.
Toch raar dat sommige landen (waaronder Frankrijk nu) mensen met twee prikken na zeven maanden als ongevaccineerd gaan beschouwen, wetenschappelijk gezien hoeft dat toch niet?

Wordt nog interessant om de vaccinatiegraad van een land te bepalen (Nederland: jullie vaccinatiegraad is 85% minus Jansen en minus alle tweede prikken ouder dan 7 maanden :+).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
-AzErTy- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:43:
[...]

In Nederland was hier recentelijk nog in het nieuws dat onze klinieken (niet te verwarren met ziekenhuizen) wel nog genoeg operatiecapaciteit zouden hebben, maar er nog geen gesprekken met de verzekeraars opgestart zijn. De klinieken zouden zo kunnen bijspringen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Shadowhawk00 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:44:
[...]

Ok anders gezegt het aantal antistoffen in het bloed nam af en na 6 maanden was de effectiviteit tegen besmettingen nog 40% na 8 maanden kon iemand als niet gevaccineerd beschouwd worden.
Ook kwam daar uit dat besmette mensen beter beschermd waren dan alleen gevaccineerden en dat een vaccin na besmetting de optimale bescherming gaf. Met de kanttekening dat je bewust besmetten niet verstandig was en dat dit niet aangaf of het na die tijd nog beschemd tegen ziekenhuis opnames.

Dus als je weet dat het na 6 maanden heel snel afneemt tegen in ieder geval besmettingen ga je dan zeggen ach we denken dat het wel meevalt en we zien het dan wel weer of ga je zeggen hm misschien een booster voor kwetsbare mensen alvast inplannen? De overheid heeft ervoor gekozen niet op tijd te beginnen met boosters.
Het feit dat we dit subforum hebben geeft het resultaat van die keuze wel weer.
Dat antistoffen uit het lichaam verdwijnen zegt niet zoveel. Het hele idee achter vaccinatie is toch dat het immuunsysteem de antistoffen zelf aanmaakt wanneer die nodig zijn? Dat geheugen van het immuunsysteem verdwijnt niet zo snel

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ligone schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:46:
[...]

Als ik echt een vaccin "moet" nemen om hier verder te kunnen leven op een normale manier dan wil ik graag de keuze in vaccin en ééntje dat op de alom voor decennia gekende manier ontwikkeld is (en getest).
alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:42:
[...]

Wat mij in je bovenstaande tekst met name intrigeert is dat je enkel een vaccin wil gebruiken dat reeds decennia lang getest is. Daarbij doe je neem ik aan de voorveronderstelling (die volgens mij niet correct is) dat de ontwikkeling van dit type vaccins pas in februari vorig jaar is begonnen.
Worden er nog vaccins op de "traditionele" wijze gemaakt? Een afgezwakt virus inspuiten was toch ook niet geheel zonder risico?
alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:42:
[...]

Maar ook als dat juist zou zijn, dan nog is decennia wachten op een vaccin toch geen reële optie? Dan zouden we decennia lang moeten leven zoals we vorig jaar geleefd hebben, in een realiteit waarin niemand gevaccineerd is.
Overigens zou je in dit hypothetische voorbeeld geen decennia lang hoeven te wachten, kijkend naar pandemieën uit het verleden toen mensen nog niet over vaccins beschikten dan doofde de pandemie meestal binnen vijf jaar vanzelf uit.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 01-12-2021 01:08 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 01:08:

Worden er nog vaccins op de "traditionele" wijze gemaakt? Een afgezwakt virus inspuiten was toch ook niet geheel zonder risico?
Tegenwoordig bij goede controle ed wel verwaarloosbaar. Een fietstocht naar de vaccinatiestraat is ook niet risicoloos. Volgens mij is het vaccin tegen de bof en mazelen nog gewoon een "levend" virus. (Dwz gemaakt van verzwakt virus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:00
Fornoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:43:
[...]

Jij kan net op de drempel hebben gezeten van de meetbaarheid. Een thuistest is bijna net zo nauwkeurig als een pcr test.
Mits correct afgenomen ja (en dat is tot nu toe vaak nog het probleem). Als je het wattenstaafje niet diep genoeg erin stopt dan neemt de betrouwbaarheid af.

Maar als het goed gaat zit het tussen redelijk betrouwbaar voor de Roche-testen (87% nauwkeurigheid) en sommige anderen zoals flowflex(?) rond de 97% betrouwbaarheid. En dan bedoel ik de gevoeligheid (dat negatief daadwerkelijk negatief is).

Het probleem zit hem vaak niet bij positief testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

albino71 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:33:

Ja, een heel andere cultuur dan de westerse... Volgens mij is daar bijvoorbeeld de "aanraakcultuur" die wij hebben niet zo heel erg aanwezig.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
wowly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:32:
[...]

Ha,join the club. Ik heb al een pt gehad die geen thp kreeg na een val en conservatief werd behandeld vanwege de drukte in het ziekenhuis vanwege corona. Dan weet je dat er 80% kans op overlijden is op haar leeftijd en ja hoor...1week later overleden.. ik was zo boos dat ik van plan was onze ongevaccineerde verpleegsters/verZorgsters wilde dwingen haar te gaan verzorgen in die tijd dat ze nog leefde...... Kon natuurlijk niet maar toch. De frustratie is enorm....
sws zou de wet aangepast moeten worden waarin dergelijke medische beroepen komen met een vaccinatieplicht.

Mijn nichtje is er ook zo één.

Eigenlijk hoop ik snel op 2G op het werk in de medische sector.

Liefst op meer plekken, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aha, ook in BE heb je dus zo'n RED team die graag onrust zaait.

nieuws: Kortgedingrechter noemt Waalse coronapas in strijd met Europees recht

Vindt het ook raar dat "mogelijk" in staat en dat de staat dus veroordeeld wordt op basis van "mogelijk".
Mogelijk heeft Piet iemand vermoord, daarom krijgt hij 10 jaar gevangenisstraf.
stukje uit het nieuws hieronder
De rechtbank van eerste aanleg in Namen geeft de vzw nu in kort geding gelijk. De coronapas is mogelijk strijdig met het Europees recht en lijkt volgens de rechter ook in strijd te zijn met het evenredigheidsbeginsel, omdat de vrijheidsbeperkende maatregel niet in verhouding zou staan tot de nagestreefde doelstellingen, vindt de rechter.
Zijn er geen betere bronnen? Een uitspraak zelf i.p.v. een nieuwsbericht?

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 01-12-2021 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Koos2009 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:40:
[...]

sws zou de wet aangepast moeten worden waarin dergelijke medische beroepen komen met een vaccinatieplicht.

Moet je eens in de alternatieve "zorg" kijken. Daar zitten veel antivaxxers hun waarheid te prediken terwijl hun klanten ze vaak zien als artsen/medisch deskundigen. Dat is een sector waar ik echt kwaad op kan worden. (en helaas worden ze vaak nog door de verzekering vergoed ook om een schijn van medisch beroep op te houden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Polio vaccins worden ook nog gemaakt van een afgezwakt virus (er is ook een versie met een compleet inactief virus maar die is blijkbaar toch minder populair ondanks het feit dat je met het eerste vaccin nog steeds de mogelijkheid krijgt om polio te krijgen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Ankona schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:51:
[...]

Moet je eens in de alternatieve "zorg" kijken. Daar zitten veel antivaxxers hun waarheid te prediken terwijl hun klanten ze vaak zien als artsen/medisch deskundigen. Dat is een sector waar ik echt kwaad op kan worden. (en helaas worden ze vaak nog door de verzekering vergoed ook om een schijn van medisch beroep op te houden)
Dat soort beroepen moeten dan ook eigenlijk verboden worden.

Misschien goed om de beoefenaars en hun klanten uit de verzekering te gooien, dus zelf betalen en beoefenaars zijn persoonlijk volledig aansprakelijk bij complicaties.

Ik dacht dat zulks kwakzalverij inmiddels wel niet meer gedekt zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53
Adlermann schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:32:
Het probleem zit hem vaak niet bij positief testen.
Mensen die regelmatig zelftesten uitvoeren zijn sowieso bewust met corona bezig, daar zal soms iets mis gaan maar dat is imo niet de groep waar veel 'winst' te behalen is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Koos2009 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:58:
[...]

Dat soort beroepen moeten dan ook eigenlijk verboden worden.

Misschien goed om de beoefenaars en hun klanten uit de verzekering te gooien, dus zelf betalen en beoefenaars zijn persoonlijk volledig aansprakelijk bij complicaties.

Ik dacht dat zulks kwakzalverij inmiddels wel niet meer gedekt zou zijn?
Helaas, je kunt in Nederland gewoon een vergoeding krijgen voor een homeopaat, chiropractor en andere kwakzalverij.

Ergens in de zomer werd er een site gelanceerd waarop je kon aangeven dat mensen zonder QR code welkom waren bij jouw eetgelegenheid, club, winkel, whatever. Ik schrok hoeveel ‘holistische genezers’ en andere charlatans daar tussen stonden. Is helaas een veel te grote markt voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Kurkentrekker op 01-12-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
XWB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:49:
[...]

Dat antistoffen uit het lichaam verdwijnen zegt niet zoveel. Het hele idee achter vaccinatie is toch dat het immuunsysteem de antistoffen zelf aanmaakt wanneer die nodig zijn? Dat geheugen van het immuunsysteem verdwijnt niet zo snel
Klopt het zegt niets over hoe ziek je ervan gaat worden. Maar het zegt wel iets over hoe bevattelijk je bent om het virus weer op te lopen en dus door te geven.
Dat is ook waarom er nu landen na 6-7 maanden een booster verplichten of anders tel je weer als ongevaccineerd. Het is puur administratief ongevaccineerd dus je hebt niet meer de privileges die een gevaccineerde heeft omdat je evenveel kans hebt om het virus op te lopen en bij je te dragen dan iemand die niet gevaccineerd is.
De enige reden om gevaccineerden nu bepaalde privileges te geven is omdat ze een iets kleinere kans hebben om het virus op te lopen. Je hoeft je niet te laten testen want we denken dat je het toch niet zal hebben.

Overigens zou je in dit hypothetische voorbeeld geen decennia lang hoeven te wachten, kijkend naar pandemieën uit het verleden toen mensen nog niet over vaccins beschikten dan doofde de pandemie meestal binnen vijf jaar vanzelf uit.
Niets is zonder risico, er zijn ook redelijk wat risico's aan het corona vaccin. De vraag is altijd wat is het grootste risico. En welke gevolgen vind jij acceptabel ( gevolgen zijn wat anders dan sancties). Is een 1op10.000 kans op hoofdpijn erger dan een 1op1.000.000 op verlamming ( om gewoon eens wat willekeurige dingen te roepen ). Dat zou een persoonlijke overweging moeten zijn gebaseerd op een risicoinschatting en zonder sancties.

En ja we bouwen als groep altijd een soort bescherming op tegen een virus/bacterie. Daar hebben we geen vaccin voor nodig het vaccin helpt daarbij alleen maar om het proces te versnellen en zorgt voor hopelijk minder en minder ernstige klachten.
Koos2009 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:40:
[...]

We hebben volgens mij een personeels tekort in de ziekenhuizen niet een overschot. Bij een tekort is het niet verstandig om wat je hebt weg te gooien.
Dit doen ze in de VS ook daar hebben ze ziekenhuizen moeten sluiten omdat de ineens 30% van het personeel moesten ontslaan. Dus laten we het probleem nou niet nog veel groter maken dan het al is.
Kurkentrekker schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:14:
[...]
Helaas, je kunt in Nederland gewoon een vergoeding krijgen voor een homeopaat, chiropractor en andere kwakzalverij.

Ergens in de zomer werd er een site gelanceerd waarop je kon aangeven dat mensen zonder QR code welkom waren bij jouw eetgelegenheid, club, winkel, whatever. Ik schrok hoeveel ‘holistische genezers’ en andere charlatans daar tussen stonden. Is helaas een veel te grote markt voor.
Niet alles is natuurlijk slecht hierin. Chiropractor werkt bewezen wel voor bepaalde klachten maar niet voor alles wat ze claimen. Er zit best een overlap met de fysiotherapeut bijvoorbeeld.

Natuurlijk is er vraag naar dat soort locaties, mensen die zich niet willen laten vaccineren willen ook nog gewoon stappen en dat kan dus ook gewoon. Vreemd genoeg zijn dat ook niet de locaties waar een uitbraak vandaan komt. Je zou verwachten dat als je 80 ongevaccineerden bij elkaar zet dat dit fout moet gaan als je de media gelooft.
Overigens is iedereen daar vaak wel fit en jong (<40), en gaan ze wel verantwoordelijk om met het virus ( thuisblijven bij klachten )

[ Voor 16% gewijzigd door Shadowhawk00 op 01-12-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
offtopic:
Net even bevestigt voor mezelf, maar ik dacht dat een chiropractor net zoiets was als een fysiotherapeut, maar dan specifiek voor je rug. O-)

weer wat geleerd.

Eigenlijk was dat wel handig om die site te scrapen voor BCO indien dat nog gewerkt zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:20:
[...]

We hebben volgens mij een personeels tekort in de ziekenhuizen niet een overschot. Bij een tekort is het niet verstandig om wat je hebt weg te gooien.
Dit doen ze in de VS ook daar hebben ze ziekenhuizen moeten sluiten omdat de ineens 30% van het personeel moesten ontslaan. Dus laten we het probleem nou niet nog veel groter maken dan het al is.
We hebben geen personeelstekort, maar een instroom overschot. Daarbij is het niet handig om niet te vaccineren. Laten we het probleem nou niet nog veel groter maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17
Kurkentrekker schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:14:
[...]

Ik ben het volkomen met je eens dat homeopatie ed. totale onzin is, maar dat ze geen qr-code vragen voor toegang tot hun praktijk/behandeling is toch niet anders dat dat ik zonder qr naar mijn huisarts kan? Er is geen qr-code nodig om toegang te krijgen tot de zorg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
migchiell schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:38:
[...]

Ik ben het volkomen met je eens dat homeopatie ed. totale onzin is, maar dat ze geen qr-code vragen voor toegang tot hun praktijk/behandeling is toch niet anders dat dat ik zonder qr naar mijn huisarts kan? Er is geen qr-code nodig om toegang te krijgen tot de zorg.
Verschil is alleen dat alternatieven niet onder de zorg en bijbehorende uitzonderingen vallen. Je moet de chiropractor, homeopaat, osteopaat, gebedsgenezer, reïncarnatietherapeut, acupuncturist etc gelijk behandelen met de tatoeëerder, kapper, prostitutie etc. Gewoon contact beroepen voor consumenten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

(…) Chiropractor werkt bewezen wel voor bepaalde klachten maar niet voor alles wat ze claimen. (…)
Citation needed.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:22:
[...]

We hebben geen personeelstekort, maar een instroom overschot. Daarbij is het niet handig om niet te vaccineren. Laten we het probleem nou niet nog veel groter maken dan het is.
Jou plan was om personeel te ontslaan als ze niet vaccineren.
Bovendien hebben we al jaren een tekort in de zorg dit is niet de eerste keer dat reguliere zorg word afgeschaald. Dat gebeurde voor corona ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:29
Wikipedia: Chiropraxie

"De erkenning van het beroep chiropractor verschilt per land. In België, Engeland, Zwitserland en de Scandinavische landen wordt dit erkend als zorgverlener in de eerstelijnszorg met een onafhankelijke behandelingsbevoegdheid zoals die van een arts of tandarts. In Nederland is chiropraxie een vrij beroep, dat valt onder de noemer "alternatieve of complementaire geneeskunde" en niet officieel door de overheid gereguleerd en erkend wordt."

Er zijn landen dichtbij waar dit gewoon een erkend medisch beroep is.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Klopt het zegt niets over hoe ziek je ervan gaat worden. Maar het zegt wel iets over hoe bevattelijk je bent om het virus weer op te lopen en dus door te geven.
Te kort door de bocht.
De hoeveelheid antistoffen heeft wel degelijk invloed op hoe ziek je er van kan worden, met meer antistoffen zal je lichaam sneller ingrijpen en ook bijv de eerste symptomen voorkomen bijvoorbeeld, terwijl als je minder antistoffen hebt je lichaam later in kan grijpen omdat die nog aangemaakt moeten worden na het herkennen van het virus.

Dit is ook een van de redenen waarom korter na de 2e vaccinatie gevaccineerde mensen ook veel meer beschermd zijn tegen transmissie.
Dat is ook waarom er nu landen na 6-7 maanden een booster verplichten of anders tel je weer als ongevaccineerd. Het is puur administratief ongevaccineerd dus je hebt niet meer de privileges die een gevaccineerde heeft omdat je evenveel kans hebt om het virus op te lopen en bij je te dragen dan iemand die niet gevaccineerd is.
De enige reden om gevaccineerden nu bepaalde privileges te geven is omdat ze een iets kleinere kans hebben om het virus op te lopen. Je hoeft je niet te laten testen want we denken dat je het toch niet zal hebben.
Te kort door de bocht.
Dit vooral kort na vaccinatie niet een 'iets kleinere kans', door de hoeveelheid antistoffen is bij de fase3 testen al gezien dat het heel goed helpt ook tegen besmetting, na een 7 maanden na de 2e prik lijkt de besmettingskans vermindering echter terug te lopen naar rond de 40% vermindering, echter tegen zkh opnames is weer een ander verhaal en lijkt de bescherming beter in stand te blijven.
[...]
Niets is zonder risico, er zijn ook redelijk wat risico's aan het corona vaccin. De vraag is altijd wat is het grootste risico. En welke gevolgen vind jij acceptabel ( gevolgen zijn wat anders dan sancties). Is een 1op10.000 kans op hoofdpijn erger dan een 1op1.000.000 op verlamming ( om gewoon eens wat willekeurige dingen te roepen ). Dat zou een persoonlijke overweging moeten zijn gebaseerd op een risicoinschatting en zonder sancties.
Als je zo'n rare vergelijking gaat maken kun je er idd niks mee, ik zou zeggen kijk naar de onderbouwing van het advies van de gezondheidsraad over vaccineren.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2021 09:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:55:
[...]

Jou plan was om personeel te ontslaan als ze niet vaccineren.
Bovendien hebben we al jaren een tekort in de zorg dit is niet de eerste keer dat reguliere zorg word afgeschaald. Dat gebeurde voor corona ook.
Mijn plan? Niks van mij blij.

In NL is het vaccinatiepercentage in de zorg vrij hoog. Dus dat heeft relatief weinig zin.
In sommige andere landen ligt dat een heel stuk anders.

Daarnaast; we zien ook in veel landen dat die vaccinatieplicht toch ineens tot aardige aantallen leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
YakuzA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:03:

Te kort door de bocht.
Dit vooral kort na vaccinatie niet een 'iets kleinere kans', door de hoeveelheid antistoffen is bij de fase3 testen al gezien dat het heel goed helpt ook tegen besmetting, na een 7 maanden na de 2e prik lijkt de besmettingskans vermindering echter terug te lopen naar rond de 40% vermindering, echter tegen zkh opnames is weer een ander verhaal en lijkt de bescherming beter in stand te blijven.
*knip* graag stoppen met deze desinformatie. Antistoffen vertellen maar een deel van het verhaal

Ik had bewust die 2 klachten genoemd omdat ze beide niet gerelateerd zijn aan corona en ter illustratie. Juist om het hele maar dit vaccin is wel goed/slecht discussie tegen te gaan.
Bij alles wat je doet loop je risico, je moet persoonlijk de afweging maken of dat risico de rewards waard zijn. Dat geld ook voor gebruik van geneesmiddelen, waar neem je het voor en welke bijwerkingen kan je verwachten.
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:07:
Mijn plan? Niks van mij blij.

In NL is het vaccinatiepercentage in de zorg vrij hoog. Dus dat heeft relatief weinig zin.
In sommige andere landen ligt dat een heel stuk anders.

Daarnaast; we zien ook in veel landen dat die vaccinatieplicht toch ineens tot aardige aantallen leidt.
Jij wilde een vaccinatieplicht in de zorg, dus dan loop je risico dat de mensen die dat niet willen toch ontslagen moeten worden. En je hoopt dat de rest van het zorgpersoneel dit accepteerd.

Welke aantallen? Volgens mij is er nog geen enkel land dat een vaccinatieplicht heeft en waar alle corona regels weg zijn en waar iedereen weer vrij mag doen en laten en de zorg niet overbelast is.

Vaccinatie is geen doel op zich, het is een middel om groepsimmumiteit te versnellen en zo de zorg te ontlasten meer niet.

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 01-12-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

MainframeX schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:59:
Er zijn landen dichtbij waar dit gewoon een erkend medisch beroep is.
Ik ben op zoek naar onderbouwing van de bewering dat chiropraxie bewezen werkt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:13:
[...]

tegenstanders roepen geen enkele bescherming klopt ook.
Nee dit klopt pertinent niet.

Je bent er al meermaals op gewezen dat er meer is dan antistoffen. Die verdwijnen altijd na een tijdje. Dan blijft er nog een cellulaire afweer over, op basis waarvan je zelf weer antistoffen aanmaakt.
[...]

Jij wilde een vaccinatieplicht in de zorg, dus dan loop je risico dat de mensen die dat niet willen toch ontslagen moeten worden. En je hoopt dat de rest van het zorgpersoneel dit accepteerd.
Waar heb ik gezegd dat ik een vaccinatieplicht in de zorg wil?

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 01-12-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:15:
[...]

Je bent er al meermaals op gewezen dat er meer is dan antistoffen. Die verdwijnen altijd na een tijdje. Dan blijft er nog een cellulaire afweer over, op basis waarvan je zelf weer antistoffen aanmaakt.
Dat werkt niet tegen besmetting zelf maar tegen de gevolgen na besmetting. En ja jij weet heel goed dat ik dat bedoelde met dat stuk tekst.

Blijkbaar was dat koos die dat wilde, en is dat in de discussie er tussenuit gevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 01-12-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
In het artikel staat het volgende:
Ze heeft wel een vermoeden hoe de klaverjasdag kon uitmonden in een besmettingshaard. 'We hoorden dat één persoon zich al niet prettig voelde. Dat vertelden mensen die met hem gespeeld hadden. Zelf heb ik niks aan hem gemerkt.' Volgens de voorzitter betreft het de persoon die uiteindelijk is overleden aan het coronavirus.
Dus 1 persoon is ondanks zijn QR-code gewoon gegaan. Terwijl je juist als je klachten voelt niet moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:19:
[...]

Dat werkt niet tegen besmetting zelf maar tegen de gevolgen na besmetting. En ja jij weet heel goed dat ik dat bedoelde met dat stuk tekst.
Als dat zo is, kies je bewust bewoording met als doel om de werking te ondermijnen.
Als je dat bedoelt, moet je het zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:15:
[...]

De bescherming voor ongevaccineerden verdwijnt wel. En dat is denk ik wat we nu zien, bij ongeveer dezelfde hoeveelheid contacten als in Augustus exploderen de besmettingen door het wegvallen van de passieve bescherming van antilichamen. Nu hebben al die mensen weer nieuwe antilichamen opgebouwd door een besmetting maar hebben we alle opnames die bij 'natuurlijke immuniteit verkrijgen' horen. Daaronder ook de gevaccineerden wiens afweer toch niet sterk genoeg is om nieuwe varianten zonder ziekenhuis door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:22:
[...]

De bescherming voor ongevaccineerden verdwijnt wel.
Serieus, formuleer nou eens secuur in deze context. Welke bescherming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
martwoutnl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:20:
[...]

Dus 1 persoon is ondanks zijn QR-code gewoon gegaan. Terwijl je juist als je klachten voelt niet moet gaan.
In deze tijd van het jaar heeft iedereen "klachten"

Het is een mooie overheidsriedel, maar als iedereen met klachten thuis zou blijven heb je echt een hele zware lock-down te pakken. De norm is gewoon dat iedereen met lichte klachten die gewoon negeert en toch gaat.

alles kan off-topic

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
[...]

Klopt kort na de vaccinatie is de bescherming rond de 85%, de antistoffen nemen daarna af en na 8 maanden zitten die volgens israelisch onderzoek ongeveer op 0.
Het zou je sieren eens te kappen met die meermaals in meerdere topics door @RoD debunkte israelische studie aan te halen en zulke valse beweringen te doen die gewoon nergens op slaan. (gisteren ook nog in dit topic) Enkel iets aanhalen omdat het precies in je straatje en wensen past en alle signalen dat het niet klopt moedwillig negeren?

Dat is inmiddels gewoon trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
martwoutnl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:20:
[...]

In het artikel staat het volgende:

[...]

Stel dat een ander zou zijn overleden en de betreffende persoon met klachten is nog in leven dan heeft die bewust anderen in gevraag gebracht. Ik ben benieuwd hoe daar dan strafrechtelijk naar gekeken kan worden. Kun je dan spreken van doodslag ? Of gaat dat te ver ?

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Vanmorgen op de radio overigens, vorige maand ruim 500.000 besmettingen geconstateerd. Dus er zullen er nog wel iets meer zijn. Dan valt het eigenlijk nog wel mee dat er maar iets van 2000 bedden nodig zijn.

Zou voor de discussie over de regels wel eens zinnig zijn om te zien waar de besmettingen zitten en waar de opnames zitten. Hoe groot is de kans dat iemand van 40 ( laten we een leeftijd nemen ) besmet raakt en hoe groot is de kans dat die besmetting leid tot een ziekenhuis opname.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:27:
Vanmorgen op de radio overigens, vorige maand ruim 500.000 besmettingen geconstateerd. Dus er zullen er nog wel iets meer zijn. Dan valt het eigenlijk nog wel mee dat er maar iets van 2000 bedden nodig zijn.

Zou voor de discussie over de regels wel eens zinnig zijn om te zien waar de besmettingen zitten en waar de opnames zitten. Hoe groot is de kans dat iemand van 40 ( laten we een leeftijd nemen ) besmet raakt en hoe groot is de kans dat die besmetting leid tot een ziekenhuis opname.
Die informatie is gewoon beschikbaar maar je wil het natuurlijk niet zien zodat je kan blijven hakken op het beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
42erik schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:23:
[...]

Het feit dat het achter een deur is maakt het niet spontaan onwetenschappelijk... Ook al wil jij dat graag geloven.

Maar blijkbaar vind je het dan meteen nodig om ze te beschuldigen van onwetenschappelijk handelen, zonder ook maar een aanleiding daarvoor te hebben.

Dat is een beetje kansloos, maar dat weet je volgens mij ook wel
Heb je ook iets van onderbouwing of blijf je eindeloos hetzelfde riedeltje herhalen? Het lijkt wel alsof je vooral wil geloven dat het wetenschappelijk is.

Ik zeg niks vreemds, Nieuwsuur maakte er maanden geleden al een item over: 'RIVM en ministerie raakten in coronacrisis te veel vermengd'.

Bij onpopulaire beslissingen is het voor de politiek gewoon makkelijk om het af te schuiven op de wetenschap, want daar heeft iedereen vertrouwen in. Nog los van alle onzinnige maatregelen die er tot nu toe voorbij zijn gekomen die werkelijk niks met wetenschap te maken hebben. Geen alcohol na 8 uur verkopen, zuivere wetenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Het RIVM adviseert een negatieve testuitslag verplicht te stellen voor alle reizigers die van buiten de Europese Unie naar Nederland reizen.
Het demissionaire kabinet wil eerst met de andere lidstaten overleggen, omdat een dergelijke maatregel beter zou werken als die in alle EU-landen is ingevoerd.

bron: nu.nl https://www.nu.nl/coronav...rst-europees-overleg.html

Tuurlijk joh, eerst op het gemakkie met alle lidstaten overleggen. Die Europese samenwerking wat betreft de corona aanpak werkte zo fantastisch afgelopen 1,5 jaar... 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
LZ86 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:26:
[...]

Het zou je sieren eens te kappen met die meermaals in meerdere topics door @RoD debunkte israelische studie aan te halen en zulke valse beweringen te doen die gewoon nergens op slaan. (gisteren ook nog in dit topic) Enkel iets aanhalen omdat het precies in je straatje en wensen past en alle signalen dat het niet klopt moedwillig negeren?

Dat is inmiddels gewoon trollen.
Het artikel wat gisteren gelinked werd was inderdaad door peer review ter discussie gesteld. Maar dat is niet dit onderzoek of artikel. Dat onderzoek ging over volgen van mensen en kijken of ze besmet werden en dat besmetting dus een grotere bescherming zou bieden.

Het onderzoek waar ik naar refereer gaat puur over de gemeten antistoffen bij mensen na vaccinatie waarbij mensen langere tijd gevolgd en gemeten zijn. En ik heb niet gelezen dat Rod dit onkracht heeft.

https://www.haaretz.com/i...mong-one-group-1.10273120
Is een artikel kan de publicatie van het onderzoek er niet bij vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:30:
[...]

Die informatie is gewoon beschikbaar maar je wil het natuurlijk niet zien zodat je kan blijven hakken op het beleid.
Linkje graag naar de informatie van een betrouwbare bron uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 01-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:53
Shadowhawk00 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:27:
Dat is alleen zinnig zolang mensen van verschillende leeftijden geen contact hebben met elkaar.
Pagina: 1 ... 9 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.