De poster die je quote zei ook totaal, ik denk dat hij de operaties/trauma's meerekent dan in de bezetting.t_captain schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:
[...]
Ik zie een bezetting van 604 bedden momenteel (NICE). Past in mijn model. De piek op de IC zou over een week moeten komen. Eerst voorzag op 700-750, toen 600-650, nu 650-700 piekniveau. Die prognose is dus vrij stabiel.
Verpleegafdeling zit nu al op piekniveau, eigenlijk al een week. 2300-2400 bedden bezet. Bij die bezetting verwacht je een uitstroom van ongeveer 330 patienten per dag. De instroom lijkt structureel dat niveau niet te halen, ik verwacht dus dat een daling gaat inzetten.
Grootste probleem is dat die daling niet zo hard wil inzetten. De positieve tests zijn weliswaar gestopt met groeien omstreeks 12 dagen geleden, maar zijn sindsdien zijwaarts gaan bewegen. Bovendien heeft de verpleegafdeling door de zware belasting in de thuiszorg en verpleeghuizen wat moeite om de patienten te ontslaan.
De groei van positieve testen is gestopt, maar dan komt de vraag of dat komt door een te kort aan testen of dat het echt stabiel zo hoog is, gezien de GGD's bomvol gepland waren. Ik snap ook wel dat als je 3 dagen moet wachten je dan zoiets hebt van 'dan blijf ik wel gewoon thuis'.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW