Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.214 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nette cijfers weer, nog geen Omikron te zien.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
Cijfers gaan idd de goede kant op!
Benieuwd hoe we er 14 jan. voorstaan.
Met dit tempo kan het best hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jup, zo hebben we in ieder geval de komende dagen nog wat daling in de ziekenhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nette cijfers, in het weekend zie je over het algemeen geen daling in de opnames.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ankona schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:30:
Nette cijfers, in het weekend zie je over het algemeen geen daling in de opnames.
Instroom is in het weekend vergelijkbaar met werkdagen, het is de uitstroom die vooral op zondag een stuk lager is dan de rest van de week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:22:
We zien nu al de effecten van het beleid!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:37:
[...]

We zien nu al de effecten van het beleid!
Wel de effecten van de avondlockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Van der Berg schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:23:
[...]

Ik wil aankomende vrijdag afreizen naar Antwerpen voor een dagje en kerstavond daar uit eten en ik ga vaak langs bij Wok van Antwerpen. Ik ben benieuwd. Antwerpen kwam ik al veel vaker. Het is mijn favoriete stad vooral de binnenstad het centrum. Ik ben benieuwd hoe druk het zal worden.
Heel druk ;) het blijft apart dat belgenland. Overigens kwam ik er daar achter dat een mondkapje daar ook tijdens de film in de bioscoop verplicht was. Toen ik erover nadacht is het ook best logisch... je zit immers gedurende langere tijd met een hoop mensen in een afgesloten ruimte. Kan zomaar weer wat schelen... (@Verwijderd dat is nou goed inzetten ;) ) Niet vergeten even af te zetten als je wat wil drinken of een hap popcorn wil nemen. ;)

We lachen vaak om de belgen. Maar soms lijken ze net wat beter na te denken dan wij 'hollanders'. Veel plezier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
hoe bedoel je dat?
omnikron is dominant in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Laat me een inachatting van de tijdlijn maken.

Omicron ia nu in Amsterdam in de snelle fase van groei beland (aandeel in positieve tests is voorbij de 25%). Dus de komende week een snelle toename in positieve tests in Amsterdam door omicron.

Amsterdam loopt vóór op de rest van het land, vanwege het relatief grote aantal geïmporteerde clusters via Schiphol. Landelijk denk ik dat we over een week op het punt staan waar Amsterdam nu staat.
Dus voorzie ik de snelle toename in positieve tests NL in de week van 27-12.

Tussen positieve test in de GGD rapportage en ziekenhuisopnames (verpleegafdeling) heb ik 2 a 3 dagen staan. En er moet een besmettingsgeneratie bij: de stijgende flank van een nieuwe besmettingsgolf wordt geleid door een jongere leeftijdsgroep dan die uiteindelijk in het ziekenhuis belandt.

Aan de poort van het ziekenhuis zou de week van 3-1 dus het keerpunt moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
tweakmember schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:43:
hoe bedoel je dat?
omnikron is dominant in Amsterdam.
In de regio Amsterdam zou je dan toch een stabilisatie of lichte stijging van de besmettingen moeten zien?

Voorlopig gaat alles (gelukkig) nog mooi omlaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:18:
[...]

Die FvD begint steeds meer trekjes van een criminele organisatie te krijgen. Als je doelbewust de wettelijke regels overtreed is dat kwaadaardige opzet.

Handhaven wordt op deze manier wel makkelijk. Hoop dat ze strafrechterlijk ook worden aangepakt hiervoor door het OM, vanwege het in gevaar brengen van de volksgezondheid :X
Ondanks dat ik me verre van de fvd wil houden met al hun onzin over tribunalen, holocausten en fop vaccins vind ik dit ook wel een beetje stuitend. Een freakin kerstmarkt...... strafrechterlijke vervolging voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid? Really?

Ik weet het hoor, befehl ist befehl. En de handhaving zal het ongetwijfeld wel oplossen.... maar draven we niet een beetje door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 19:41
Dat duurt toch ook nog even?
Eerst wordt die dominant, dan groeifactor minus rem door maatregelen, dan % opgenomen, dan % IC. Ik zie volgens mij niet voor niets in het model van het RIVM dat ze die piek pas ver in januari verwachten.

24% positief getest is overigens interessant - dat loopt alleen nog maar op sinds we zelftesten met klachten stimuleren. Gelukkig werken antigen tests ook met de omikron variant begrijp ik.
t_captain schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:47:
[...]

Laat me een inachatting van de tijdlijn maken.

Omicron ia nu in Amsterdam in de snelle fase van groei beland (aandeel in positieve tests is voorbij de 25%). Dus de komende week een snelle toename in positieve tests in Amsterdam door omicron.

Amsterdam loopt vóór op de rest van het land, vanwege het relatief grote aantal geïmporteerde clusters via Schiphol. Landelijk denk ik dat we over een week op het punt staan waar Amsterdam nu staat.
Dus voorzie ik de snelle toename in positieve tests NL in de week van 27-12.

Tussen positieve test in de GGD rapportage en ziekenhuisopnames (verpleegafdeling) heb ik 2 a 3 dagen staan. En er moet een besmettingsgeneratie bij: de stijgende flank van een nieuwe besmettingsgolf wordt geleid door een jongere leeftijdsgroep dan die uiteindelijk in het ziekenhuis belandt.

Aan de poort van het ziekenhuis zou de week van 3-1 dus het keerpunt moeten zijn.
Lockdown zou toch een flinke rem op de opmars van Omicron moeten maken, of is het zo besmettelijk dat we elkaar straks in de supermarkt en de wandeling in het bos alsnog besmetten?

[ Voor 48% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-12-2021 15:51 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:47:
[...]

In de regio Amsterdam zou je dan toch een stabilisatie of lichte stijging van de besmettingen moeten zien?

Voorlopig gaat alles (gelukkig) nog mooi omlaag.
Geen idee, maar heb het net Gommers horen zeggen dat het Omnikron dominant is in Amsterdam.
https://www.bnr.nl/player/audio/10212001/10462596
(vanaf minuut 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Lycaon schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:40:
[...]

Wel de effecten van de avondlockdown.
Ja, of de poel is opgedroogd
In andere landen met minder maatregelen is ook een stevige daling zichtbaar.

*knip*
Rant / flamebait.

[ Voor 69% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2021 14:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:48:
[...]

Ondanks dat ik me verre van de fvd wil houden met al hun onzin over tribunalen, holocausten en fop vaccins vind ik dit ook wel een beetje stuitend. Een freakin kerstmarkt...... strafrechterlijke vervolging voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid? Really?

Ik weet het hoor, befehl ist befehl. En de handhaving zal het ongetwijfeld wel oplossen.... maar draven we niet een beetje door?
Ik mag toch ook niet naar de kerstmarkt in Valkenburg of bij de lokale Intratuin? Waarom zou die idioot dan wel een feestje mogen organiseren wat volledig indruist tegen alles wat gisteren verteld is?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:51:
[...]

Ik mag toch ook niet naar de kerstmarkt in Valkenburg of bij de lokale Intratuin? Waarom zou die idioot dan wel een feestje mogen organiseren wat volledig indruist tegen alles wat gisteren verteld is?
Dat is het... Dat er tientallen zoniet honderden bussen de grens over rijden naar onze buurlanden omdat daar (met aanpassingen) nog wel allerlei kerstmarkten plaatsvinden lijken we niet te willen zien....

Voor alle duidelijkheid, baudet is een idioot. En ja, de maatregelen zijn mij duidelijk. De boel zal ongetwijfeld platgelegd worden door de handhaving... maar om nou heksenjacht 789 op te starten omdat iemand tegen beter weten in een kerstmarkt op te starten zodat hij willens en wetens de volksgezondheid in gevaar brengt? Nee, stuitend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46
[...]

En wanneer de lokale AH en Jumbo volgende week overvol zijn, dan moeten die maar wel dicht toch? Want ze houden zich niet aan de regels.

Schei toch even uit man, gelijke monniken gelijke kappen.

Als de lokale middenstand geen kerstmarkt mag organiseren of überhaupt open mag, dan mag je dit als lokale en landelijke overheid helemaal niet toestaan dat een politieke partij dit soort zaken gaat organiseren die totaal tegen maatregelen indruisen en bijna hetzelfde zijn als spugen in het gezicht van de lokale middenstand.

Dus ja daar moet je keihard tegen optreden! Juist tegen dit soort zaken, en niet tegen mensen die binnen de regels een vreedzaam protest houden, of op het randje van de regels een gebakje in het park eten om een verjaardag te vieren. Het zou justitie ook eens sieren om dat soort gasten (mensen die moedwillig zaken tegen de maatregelen in organiseren) te vervolgen.

Disclaimer:
Het interesseert me werkelijk geen hol, wie het doet... Baudet, Engel, Rutte, de Jonge of de Koning wanneer je keuzes maakt die als doel hebben om moedwillig de volksgezondheid en de openbare orde te ondermijnen mag je van mij gewoon keihard vervolgd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 19-12-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Er zou ergens een clausule moeten zijn om een partij te ontbinden die zich herhaaldelijk niet aan de wet houdt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Besteed gewoon geen aandacht aan Baudet met zijn suffe 'kerstmarkt', hij doet het om de ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
TIGER1125 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:59:
[...]

En wanneer de lokale AH en Jumbo volgende week overvol zijn, dan moeten die maar wel dicht toch? Want ze houden zich niet aan de regels.

Schei toch even uit man, gelijke monniken gelijke kappen.
Ik zeg toch ook nergens dat die kerstmarkt door moet gaan? De strafrechterlijke vervolging die word geoppert vind ik stuitend.

Gewoon sluiten en verder geen aandacht aan geven. Hoe meer dit in het nieuws komt hoe meer profijt dat baudet ervan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennis1812 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:01:
Er zou ergens een clausule moeten zijn om een partij te ontbinden die zich herhaaldelijk niet aan de wet houdt.
Juridisch aanpakken door het OM, om ze bijvoorbeeld tot criminele organisatie te verklaren. Ging bij CP86 destijds ook, na hun gewelddadige acties.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ben ik het wel mee eens. Hier in 't dorp zouden we normaliter ook een kerstmarkt hebben dit weekend. Uiteraard afgelast. En dan heb ik zelf zoiets van: voor wat eigenlijk. Voor zo'n virus? Omdat ze in Den Haag weer eens een stuiptrekking hebben en de strengste regels van heel Europa gaan invoeren?

Had echt wel wat meer weerstand verwacht vanuit het land na het afkondigen van de lockdown, maar iedereen lijkt het maar weer te slikken als zoete pap. Het begint echt uitzichtloos te worden.

Ondertussen is één van de gezelligste, mooiste periodes van het jaar eigenlijk weer verpest door de beleidsmakers. We hebben het er maar weer mee te doen :{

Maar hey... misschien hebben ze het deze keer wel bij het rechte eind en is Omikron wel een variant des doods. A broken clock is right twice a day.
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:04:
Moeten we het koningshuis dan ook juridisch laten aanpakken door het OM? Die gaan er ook vanuit dat ze boven de wet staan toch?
Het koningshuis is er ook wel een beetje klaar mee, maar doen gewoon voor de vorm een beetje mee met het kabinet. Eigenlijk niet veel anders dan de politici, die zich wettelijk gezien eigenlijk ook nergens aan moeten houden :)

Immers, tijdens die zware lockdowns is en blijft het restaurant van de TK gewoon open :) Dragen ze al dan niet een mondkapje, houden ze eigenlijk geen afstand tot elkaar, enz, enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennahz op 19-12-2021 16:08 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Moeten we het koningshuis dan ook juridisch laten aanpakken door het OM? Die gaan er ook vanuit dat ze boven de wet staan toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Van whataboutismes is nooit een goede discussie gekomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:58:
[...]

Dat is het... Dat er tientallen zoniet honderden bussen de grens over rijden naar onze buurlanden omdat daar (met aanpassingen) nog wel allerlei kerstmarkten plaatsvinden lijken we niet te willen zien....
Tja, het is nogal lastig om als Nederland het beleid in een ander land te bepalen he. En grenzen sluiten wil je ook niet. Dus nigal onzin dat dat iets is dat we niet willen zien. Het is helaas dat mensen het nodig vinden om zo nog meer besmettingen Nederland binnen te halen, maar het is niet iets waar je echt wat aan kunt doen zonder rigoreuze maatregelen.
Voor alle duidelijkheid, baudet is een idioot. En ja, de maatregelen zijn mij duidelijk. De boel zal ongetwijfeld platgelegd worden door de handhaving... maar om nou heksenjacht 789 op te starten omdat iemand tegen beter weten in een kerstmarkt op te starten zodat hij willens en wetens de volksgezondheid in gevaar brengt? Nee, stuitend.
Het gaat niet om de kerstmarkt, het gaat erom dat er door een politieke partij dit organiseert om doelbewust tegen de regels in wordt gegaan. En daar mag best hard tegen opgetreden worden. Zeker omdat het ook nog eens een harde klap tegen het gezicht van de ondernemers is die zich aan de regels moeten houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:04:
Van whataboutismes is nooit een goede discussie gekomen.
Ik stel gewoon een vraag :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Toch vind ik dat heel wat anders. Ze zouden inderdaad beter moeten weten, maar laten we wel eerlijk zijn, dat soort feestjes zie je ook bij de normale burgers overal. Daarnaast is dat niet doelbewust tegen de regels ingaan om te provoceren, maar simpelweg een feestje willen houden.
En daar moet naar mijn idee ook wat aan gedaan worden, maar het is toch vele gradaties minder erg dan Baudet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:07:
[...]

Toch vind ik dat heel wat anders. Ze zouden inderdaad beter moeten weten, maar laten we wel eerlijk zijn, dat soort feestjes zie je ook bij de normale burgers overal. Daarnaast is dat niet doelbewust tegen de regels ingaan om te provoceren, maar simpelweg een feestje willen houden.
En daar moet naar mijn idee ook wat aan gedaan worden, maar het is toch vele gradaties minder erg dan Baudet.
Dus 'wij' mogen alles gewoon wel doen, zolang we het maar niet doen om te provoceren.

Ik vind het allemaal prima hoor. Ik heb meer het idee dat de politieke ideeën van FvD of persoonlijke afkeur van Baudet hier meespelen in de beeldvorming. Maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 19-12-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:07:
[...]

Wat Baudet doet kan idd niet, al is het natuurlijk wel z'n ding om op deze manier stemmen te ronselen. De partij waar je je vrijheid terugkrijgt. Aan de andere kant: ik zou willen dat wat meer mensen deze instelling zouden hebben en er meer tegengeluid uit het land kwam. In plaats van altijd alles maar braaf te doen wat Rutte en de Jonge afkondigen.

Verbaas me er telkens weer over dat winkels / horecazaken niet zoiets hebben van: tot hier en niet verder. Het is genoeg geweest, wij blijven met z'n allen gewoon open.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Als dat mogelijk is, ja prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:05:
[...]

Tja, het is nogal lastig om als Nederland het beleid in een ander land te bepalen he. En grenzen sluiten wil je ook niet. Dus nigal onzin dat dat iets is dat we niet willen zien. Het is helaas dat mensen het nodig vinden om zo nog meer besmettingen Nederland binnen te halen, maar het is niet iets waar je echt wat aan kunt doen zonder rigoreuze maatregelen.
Vooropgesteld dat die bussen kerstmarktbezoekers dat niet doen om zoveel mogelijk covid mee terug te nemen maar misschien gewoon een leuke dag willen hebben. Beetje onzin om dit te beweren....
Het gaat niet om de kerstmarkt, het gaat erom dat er door een politieke partij dit organiseert om doelbewust tegen de regels in wordt gegaan. En daar mag best hard tegen opgetreden worden. Zeker omdat het ook nog eens een harde klap tegen het gezicht van de ondernemers is die zich aan de regels moeten houden.
Dat word een lastig verhaal. Als politicus heb je gewoon erg veel vrijheid om je punt te maken... of dat altijd handig is kun je over discusseren. Nogmaals, er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden werkt nog altijd het beste. Op deze manier bereikt baudet net wat hij wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik begin met steeds meer af te vragen waarom de politiek focust op besmettingen als ik deze grafiek zie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwCOumbKr0m86m3pAMK_wC1_fnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9M4agyBPUJ1Uq7tkrVLGW0Br.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:11:
[...]

Als dat mogelijk is, ja prima.
Laat ik je maar uit de droom helpen. Helaas, dat gaat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:12:
Ik begin met steeds meer af te vragen waarom de politiek focust op besmettingen als ik deze grafiek zie

[Afbeelding]
Iets met wijzigingen in het (zelf-) testbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:13:
[...]

Daarom het eerste deel van mijn zin.
Ik verwacht dat de gene die het voorstel deed dat ook wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dennahz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:10:
[...]

Wat Baudet doet kan idd niet, al is het natuurlijk wel z'n ding om op deze manier stemmen te ronselen. De partij waar je je vrijheid terugkrijgt. Aan de andere kant: ik zou willen dat wat meer mensen deze instelling zouden hebben en er meer tegengeluid uit het land kwam. In plaats van altijd alles maar braaf te doen wat Rutte en de Jonge afkondigen.

Verbaas me er telkens weer over dat winkels / horecazaken niet zoiets hebben van: tot hier en niet verder. Het is genoeg geweest, wij blijven met z'n allen gewoon open.
Dat heeft toch geen zin :? Er komt een BOA langs die even wil scoren en je krijgt een dikke boete. En de dag erop weer en daarna weer. Ze maken je gewoon kapot als je je niet aan de regels houdt (behalve dan als je in het kabinet zit of bij het koningshuis hoort, dan zijn het foutjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:43
Jasper 99 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:52:
[...]

Hoe kom jij eigenlijk bij dit soort feiten?

Onderzoek van o.a. lancet wijst op heel andere cijfers.

https://www.thelancet.com...9%2821%2900648-4/fulltext

Voor de luie lezer:

[...]

Nog steeds meer verspreiding, maar niet eens een klein beetje in de buurt van wat je zegt.

Nog wat over vax vs non vax:

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.11.12.21265796v1

[...]
https://www.rivm.nl/en/ne...s-by-63-for-delta-variant
Bijvoorbeeld.
40% minder kans besmet te raken door vaccinatie. En 63% minder kans om een besmetting door te geven.
Veel grotere sample size als the lancet. En relevant voor hier, gezien onze vaccin mix heel anders is dan in het vk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:14:
[...]

Dat heeft toch geen zin :? Er komt een BOA langs die even wil scoren en je krijgt een dikke boete. En de dag erop weer en daarna weer. Ze maken je gewoon kapot als je je niet aan de regels houdt (behalve dan als je in het kabinet zit of bij het koningshuis hoort, zdan zijn het foutjes)
Als je het met z'n allen doet, dan heeft het wel degelijk zin. Mensen onderschatten hoe sterk ze staan als groep. Daarom is "divide and conquer" ook een veelgebruikte tactiek. Zodat je niet te grote groepen gelijkgestemden tegen je krijgt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 19-12-2021 16:16 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:13:
[...]

Niet voor een advies in de wind slaan, want dat is wat daar is gebeurd. Ik vind het ook ontzettend dom en een lachertje - begin steeds meer voor een Republiek te voelen om niet zo'n bevoorrechte familie als uithangbordje te hebben - maar iedereen doet het zo ongeveer. Het is dat zij onder een vergrootglas liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Thomas schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:16:
[...]

Niet voor een advies in de wind slaan, want dat is wat daar is gebeurd. Ik vind het ook ontzettend dom en een lachertje - begin steeds meer voor een Republiek te voelen om niet zo'n bevoorrechte familie als uithangbordje te hebben - maar iedereen doet het zo ongeveer. Het is dat zij onder een vergrootglas liggen.
Hebben die mensen ook een voorbeeldfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Thomas schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:16:
[...]

Ik lees toch echt dat organisatoren van feestjes dik beboet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

souljah1h schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:17:
[...]

Niet per se, maar enig begrip kan ik er wel voor opbrengen - een voorbeeldfunctie betekent niet dat je je altijd maar voorbeeldig gedraagt, enkel dat het van je wordt verwacht en je de wind van voren kan krijgen als je het niet doet. Er zijn genoeg mensen met een voorbeeldfunctie; ambtenaren, docenten, politie, die zich niet aan de regels of de adviezen houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Dennahz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:16:
[...]

Als je het met z'n allen doet, dan heeft het wel degelijk zin. Mensen onderschatten hoe sterk ze staan als groep. Daarom is "divide and conquer" ook een veelgebruikte tactiek. Zodat je niet te grote groepen gelijkgestemden tegen je krijgt :)
Je merkt het hier al. Als je nu iets buiten de regels durft te kleuren breng je onmiddelijk de volksgezondheid in gevaar. Wat dat betreft zijn er nog genoeg die blind de regeltjes uit den haag als heilig beschouwen.

Persoonlijk vind ik de huidige harde lockdown compleet maar dan ook compleet buitensporig. De effecten van de avondlockdown worden nu pas duidelijk, en de cijfers gaan duidelijk de goede kant op.

[ Voor 14% gewijzigd door stylezzz op 19-12-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:20:
[...]

Je merkt het hier al. Als je nu iets buiten de regels durft te kleuren breng je onmiddelijk de volksgezondheid in gevaar. Wat dat betreft zijn er nog genoeg die blind de regeltjes uit den haag als heilig beschouwen.
Ja, vind ik wel jammer. Het zijn de bestuurders van dit land, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk alle wijsheid in pacht hebben. Dat zie je wel vaker bij management types: meestal weet het personeel beter wat er gaande is :p

Het is een beetje hetzelfde als dat ik na een positieve test bij de GGD niet even een rondje mag hardlopen door de polders. Ik doe er niemand kwaad mee, maar officieel gezien mag het niet. Net als gewoon op vakantie gaan met eigen vervoer in een privé huisje. 0 risico, maar je moet sommige mensen eens horen :X

Gewoon een beetje common sense gebruiken. Het is een vervelend virus, maar doe nou niet alsof het de builenpest of ebola is hé :) Het grootste probleem is dat de zorg de pieken niet aan kan. Niet dat er zoveel mensen aan overlijden. Dat valt procentueel gezien namelijk echt wel mee.

Overigens vind ik het zwaar k#t dat de zorg zo overbelast is. M'n moeder is aan het wachten op een operatie. Weliswaar niet levensbedreigend, maar niet meer kunnen slapen van de pijn (rug) is ook geen leven.

Maar dat is natuurlijk volgens de Jonge mijn fout, want ik ben niet gevaccineerd ;)
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:29:
[...]

Ach, dan ben ik nu ook een gevaar voor de volksgezondheid. Gisteravond in antwerpen lekker in de bioscoop gezeten.... gewoon lekker. Mocht ik nou van de week ineens niet lekker worden, dan uiteraard een test. Laten we een beetje realistisch blijven, de paniek uit den haag lijkt een beetje door te sijpelen bij sommigen....
Ha! Wij zaten gister ook in een restaurant in België terwijl ze in Nederland een lockdown aan het afkondigen waren. Tafels op afstand, minder capaciteit. Mondkapjes als je rondloopt (naar de in/uitgang en naar het toilet). Prima veilig dus.

Het leven gaat door. Dat mogen ze hier ook wel eens beseffen. Het doel lijkt hier voornamelijk om straks 2G erdoor te rammen. Verminderde capaciteit, ventilatie en afstand tussen tafels en alles kan prima veilig doorgaan. Maar communiceren en draagvlak creëren kunnen ze hier niet echt.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennahz op 19-12-2021 16:34 ]

Twitter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wat je ook van ze vindt, gun Amalia haar jeugdige stommiteiten. Ze heeft niet voor deze rol gekozen, leeftijdsgenoten zuipen zich ongegeneerd klem op Ibiza maar zij krijgt een heel land over zich heen bij een braaf tuinfeestje.

Bedenk wat wij deden toen we 18 waren, dat kind kan helemaal niets. Ik heb echt met haar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Dat valt mee mijn buren hadden gisterenavond een feestje met veel man, sowieso wel 30 man in de tuin, en ze gingen tot 4uur door, en totaal geen boetes. De politie kan niet overal zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Dennahz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ja, vind ik wel jammer. Het zijn de bestuurders van dit land, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk alle wijsheid in pacht hebben. Dat zie je wel vaker bij management types: meestal weet het personeel beter wat er gaande is :p

Het is een beetje hetzelfde als dat ik na een positieve test bij de GGD niet even een rondje mag hardlopen door de polders. Ik doe er niemand kwaad mee, maar officieel gezien mag het niet. Net als gewoon op vakantie gaan met eigen vervoer in een privé huisje. 0 risico, maar je moet sommige mensen eens horen :X

Gewoon een beetje common sense gebruiken. Het is een vervelend virus, maar doe nou niet alsof het de builenpest of ebola is hé :) Het grootste probleem is dat de zorg de pieken niet aan kan. Niet dat er zoveel mensen aan overlijden. Dat valt procentueel gezien namelijk echt wel mee.
Ach, dan ben ik nu ook een gevaar voor de volksgezondheid. Gisteravond in antwerpen lekker in de bioscoop gezeten.... gewoon lekker. Mocht ik nou van de week ineens niet lekker worden, dan uiteraard een test. Laten we een beetje realistisch blijven, de paniek uit den haag lijkt een beetje door te sijpelen bij sommigen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:11:
[...]

Het is eigenlijk een andere discussie inderdaad. Wie gaat er nog een festival of evenement organiseren als van dissel ineens kan roepen "ik heb een nieuwe variant ontdekt, en ik weet nog niet wat het doet maar laten we uit voorzorg de boel maar dicht gooien".
Wat is er met je fixatie op specifieke personen zoals Van Dissel? Denk je echt dat hij dolgraag een nieuw zorgwekkende variant wil zien? Don't shoot the messenger...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:20:
[...]

Ik lees toch echt dat organisatoren van feestjes dik beboet worden :?
Je snapt toch wel dat er een verschil is tussen 20 mensen thuis of 250 auto's met dus minimaal 250 man? Is gewoon een hele andere orde, lijkt me vrij duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:29:
[...]

Dat valt mee mijn buren hadden gisterenavond een feestje met veel man, sowieso wel 30 man in de tuin, en ze gingen tot 4uur door, en totaal geen boetes. De politie kan niet overal zijn
OMG wat een tokkies!!
Had je niet zelf even de politie kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:31:
OMG wat een tokkies!!
Of aanbellen voor een biertje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Thomas schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:30:
[...]

Je snapt toch wel dat er een verschil is tussen 20 mensen thuis of 250 auto's met dus minimaal 250 man? Is gewoon een hele andere orde, lijkt me vrij duidelijk?
Ja ja, het was al duidelijk. Je mag geen feestjes geven, maar als je ze dan wel geeft dan mag het niet te groot. Tot 100 man is prima. En als het dan thuis is, is het ook geen probleem, als iedereen maar de handen heeft gewassen.
Als je dan ook nog 18 wordt, dan moet er verder helemaal niet over gesproken worden want dan zijn het jeugdige fouten.
Ik weet nog niet helemaal tot wanneer het nog jeugdig is..

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 19-12-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
ijdod schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:30:
[...]

Wat is er met je fixatie op specifieke personen zoals Van Dissel? Denk je echt dat hij dolgraag een nieuw zorgwekkende variant wil zien? Don't shoot the messenger...
Och dat valt wel mee toch? Zeker van dissel word weinig genoemd. Sinds tijden was hij ook weer eens bij de persco hoorde ik.

Ik beticht van dissel er overigens niet van dat hij vreugde haalt uit de introductie van een nieuwe variant ofzo. Ik denk wel dat hij geen idee heeft wat zijn woorden voor effect kunnen hebben. Overnight een harde lockdown bewerkstelligen vind ik wel erg heftig.... dissel heeft dat natuurlijk ook niet alleen bewerkstelligd, het omt als geheel ook.

[ Voor 29% gewijzigd door stylezzz op 19-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:09:
[...]

Dus 'wij' mogen alles gewoon wel doen, zolang we het maar niet doen om te provoceren.

Ik vind het allemaal prima hoor. Ik heb meer het idee dat de politieke ideeën van FvD of persoonlijke afkeur van Baudet hier meespelen in de beeldvorming. Maar dat kan aan mij liggen.
Nee, maar er zitten wel heel wat gradaties in. Een feestje houden puur om te provoceren is van een heel andere orde dan 'gewoon' een feestje houden. Beide mag niet, maar als je het puur om te provoceren doet is het echt wel wat graadjes erger.

Die politieke ideeën/afkeur van Baudet doet daar trouwens niets aan af. Gedrag vind ik veel belangrijker en dat is wederom beneden alle peil.

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 19-12-2021 16:40 ]

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
NiGeLaToR schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:49:
[...]

Dat duurt toch ook nog even?
Eerst wordt die dominant, dan groeifactor minus rem door maatregelen, dan % opgenomen, dan % IC. Ik zie volgens mij niet voor niets in het model van het RIVM dat ze die piek pas ver in januari verwachten.

24% positief getest is overigens interessant - dat loopt alleen nog maar op sinds we zelftesten met klachten stimuleren. Gelukkig werken antigen tests ook met de omikron variant begrijp ik.

[...]

Lockdown zou toch een flinke rem op de opmars van Omicron moeten maken, of is het zo besmettelijk dat we elkaar straks in de supermarkt en de wandeling in het bos alsnog besmetten?
Relatief gezien zullen delta en omicron ongeveer gelijk worden getroffen door de lockdown. De tijdlijn waarop de verdeinging plaatsvindt wordt er niet echt anders door. Alleen de aantallen.

Maar als we de RIVM mogen geloven, dan gaan we in de ziekenhuizen zien:

- Kerst: 2000-4000
- Nieuwjaar: 2000-5500
- 10 jan: 2500-6500
- 20-jan: 3000-13000

Dan een prognose van mijn kant.

In de eerste twee momenten zal omicron nog amper een rol spelen. Persoonlijk verwacht ik dat we op 25-12 en 1-1 op of net onder de onderkant van de range zullen zitten (2100 met Kerst, 1800 met nieuwjaar).

De omkomst van omicronpatienten in het ziekenhuis, daar verwacht ik niet veel van. Schot voor de boeg: 2200 op 10-1 en 2500-2700 op 20-1 (totale bezetting, delta en omicron, verpleegafdeling en IC).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Op zich ben ik het daar mee eens, maar dan wel via de kanalen die daarvoor zijn (dus vanuit de kamers/partijen). Een kerstmarkt organiseren om te provoceren valt niet onder een fatsoenlijk tegengeluid.
Omdat ze dan alsnog hard worden aangepakt. Daarnaast is het ook gewoon duidelijk dat er weer iets moet gebeuren. Daar valt weinig te willen aan. Niemand heeft gekozen voor omikron, maar helaas is die er wel.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:33:
[...]

Ja ja, het was al duidelijk. Je mag geen feestjes geven, maar als je ze dan wel geeft dan mag het niet te groot. Tot 100 man is prima. En als het dan thuis is, is het ook geen probleem, als iedereen maar de handen heeft gewassen.
Als je dan ook nog 18 wordt, dan moet er verder helemaal niet over gesproken worden want dan zijn het jeugdige fouten.
Ik weet nog niet helemaal tot wanneer het nog jeugdig is..
Amalia had 21 gasten op een perceel waar ze zonder 1 seconde moeite afstand kunnen houden.

Wie had het over 100?

Overigens vind ik het van Amalia ook niet netjes. Maar om dan de markt van Forum maar toe te staan omdat Amalia ook 21 gasten had. Sowieso.. 21 versus minstens 250 auto's. En het heeft nogal een hoog, ja maar zei doet 't ook! Dus ikke geen straf gehalte.

Gewoon beide niet en beide dus verantwoording afleggen? Daarbij is het van Amalia een advies wat genegeerd is en van FVD gewoon keiharde regels. Winkels/evenementen dicht/afgelast is geen advies. Maar een regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:11:
[...]
Vooropgesteld dat die bussen kerstmarktbezoekers dat niet doen om zoveel mogelijk covid mee terug te nemen maar misschien gewoon een leuke dag willen hebben. Beetje onzin om dit te beweren....
Ik beweer niet dat ze daarom gaan, ik beweer wel dat dat het gevolg is. Je kunt zelf ook wel bedenken dat met de huidige maatregelen het geen slim idee is om dit te doen.
[...]
Dat word een lastig verhaal. Als politicus heb je gewoon erg veel vrijheid om je punt te maken... of dat altijd handig is kun je over discusseren. Nogmaals, er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden werkt nog altijd het beste. Op deze manier bereikt baudet net wat hij wil....
Klopt, ik zie ook het liefst dat er geen aandacht aan besteed wordt. Uiteindelijk gebruikt hij het provoceren alleen maar om aandacht te krijgen. Erg jammer dat hij zo ver is afgegleden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:29:
[...]
Ze heeft niet voor deze rol gekozen
Dat is natuurlijk niet waar. Ze is 18 en had afstand kunnen doen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• t_captain
HKH prinses Amalia deed niets wat de tieners in onze wijk ook niet doen. Zo nu en dan staan ergens flink wat fietsen en hoor je muziek als je met de hond loopt ‘s avonds. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:12:

[Afbeelding]
Omdat je weet dat Omikron steeds meer de overhand neemt en daarbij de besmettingen weer op gaan lopen. Ik ben blij dat ze eens reageren voordat het in de cijfers zichtbaar is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:42:
[...]
Omdat ze dan alsnog hard worden aangepakt. Daarnaast is het ook gewoon duidelijk dat er weer iets moet gebeuren. Daar valt weinig te willen aan. Niemand heeft gekozen voor omikron, maar helaas is die er wel.
Hubert bruls was gisteren inderdaad weer kordaat aanwezig. Controleren en beboeten van een etablissement of dat deze open of dicht is word weer lekker makkelijk. Een paar maanden terug was het allemaal maar lastig.... oei, een coronapas. Nee dat zien we niet zitten om te gaan handhaven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
t_captain schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:44:
HKH prinses Amalia deed niets wat de tieners in onze wijk ook niet doen. Zo nu en dan staan ergens flink wat fietsen en hoor je muziek als je met de hond loopt ‘s avonds. So be it.
Enige verschil is dat Amalia had kunnen weten dat de media dit op zouden pakken. En daarnaast hangen er rond het koninklijk huis nog meer mensen rond die dit ook hadden moeten voorzien.
Op de een of andere manier weten ze daar keer op keer weer de plank communicatief gigantisch mis te slaan en lijkt Amalia daarin al net zo onhandig als haar vader.

(Persoonlijk kan het mij ook niet zoveel boeien. Hier in de straat zie ik ook regelmatig feestjes die niet volgens de richtlijnen zijn.)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:44:
[...]

Ik beweer niet dat ze daarom gaan, ik beweer wel dat dat het gevolg is. Je kunt zelf ook wel bedenken dat met de huidige maatregelen het geen slim idee is om dit te doen.
Met de huidige maatregelen? In de buurlanden gaat het ook netjes volgens de regels. Ja, als we allemaal weer netjes de komende maanden met netflix binnen blijven zal dat ongetwijfeld het minste risico geven. Maar zoals ook al in het nieuws was, nog maar een 30-35% van de nederlanders staat achter dit beleid... de rest zal echt wel weer wat meer uit zijn leven willen halen als een netflix abbo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GAIAjohan schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:15:
FvD gaat door met organiseren kerstmarkt in Wijster
https://www.rtvdrenthe.nl...ert-kerstmarkt-in-Wijster

Dat wordt makkelijk handhaven lijkt me..
Is afgeblazen:
Een door Forum voor Democratie (FVD) georganiseerde illegale kerstmarkt in het Drentse Wijster is zondagmiddag op last van de burgemeester van Midden-Drenthe afgeblazen. De aanwezigen besloten na dreigende boetes de kerstmarkt te stoppen.

Daarna gingen ze over tot een demonstratie tegen de coronamaatregelen.

"Heel triest dat wanneer heel Nederland in een lockdown zit mensen denken een kerstmarkt te kunnen organiseren. Dat kan niet", zegt waarnemend burgemeester Cees Bijl van Midden-Drenthe. "Zij vonden dat het wel moest kunnen."

[...]

Voor de kerstmarkt was door Forum voor Democratie geen vergunning aangevraagd. De gemeente vernam pas zaterdag van het voornemen om in Wijster zo'n kerstmarkt te houden.

Op verzoeken om contact werd door de organisatoren echter niet gereageerd. Pas zondagmiddag lukte het volgens Bijl om in Wijster contact te krijgen met de organisatie.
Aldus: Verboden Kerstmarkt FVD in Wijster afgeblazen en omgezet in demonstratie

Ook nog eens laf volk dus door te beweren een markt te houden en vervolgens lafjes terug te krabbelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Vraag mij dan bijna of of ze demonstreren met gluhwijn en andere kerst hapjes terwijl er nog wat snuisterijen verkocht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Collectief lijkt wel een vies woord. Eigenlijk wat @Silent Thunder ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:00:
[...]

Is afgeblazen:

[...]

Ook nog eens laf volk dus door te beweren een markt te houden en vervolgens lafjes terug te krabbelen.
Das dan wel vrij laat gebeurd. Nadat de media aandacht al opgeëist was.

Ze hadden het vanmorgen gelijk de kop in moeten drukken. En zeker niet moeten accepteren dat het ineens tot demonstratie werd omgedoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:00:
[...]

Is afgeblazen:

[...]

Wow, hebben ze nu ook rode petjes? Super, kun je ze van een afstandje herkennen :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35
Heftig man, een kerstmarkt. Kraampjes buiten die dingen verkopen. Hoe durven ze. Gevaar voor de volksgezondheid.

Zo, morgen maar weer eens lekker rondslenteren op de Haagse markt, de grootste markt van Europa met in het weekend tot 40.000 bezoekers per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:31:
[...]

OMG wat een tokkies!!
Nee ik hou niet van kliken. En daarnaast politie hier in utrecht komt niet voor teveel mensen dat is handhaving.
Hoeveel man je binnen hebt is nog steeds een advies, dus daar kunnen ze weinig aan doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:51:
[...]
Met de huidige maatregelen? In de buurlanden gaat het ook netjes volgens de regels. Ja, als we allemaal weer netjes de komende maanden met netflix binnen blijven zal dat ongetwijfeld het minste risico geven. Maar zoals ook al in het nieuws was, nog maar een 30-35% van de nederlanders staat achter dit beleid... de rest zal echt wel weer wat meer uit zijn leven willen halen als een netflix abbo. ;)
De cijfers in Nederland zijn voorlopig nog heel wat hoger dan bij de buurlanden (behalve dan de boostercijfers..... ;) ) . Dus dat er bij de buurlanden wat meer kan is nogal logisch.

En die 30-35% gaat vanzelf weer groeien zodra Omikron echt zichtbaar wordt. Daarnaast zou ik nu ook zeggen dat ik tegen het beleid ben, maar dat wil niet zeggen dat ik tegen de maatregelen ben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
BarôZZa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:09:
Heftig man, een kerstmarkt. Kraampjes buiten die dingen verkopen. Hoe durven ze. Gevaar voor de volksgezondheid.

Zo, morgen maar weer eens lekker rondslenteren op de Haagse markt, de grootste markt van Europa met in het weekend tot 40.000 bezoekers per dag.
Regeltjes zijn regeltjes.... zijn we altijd erg goed in om te bedenken in dit land. Alleen de uitwerking lijken we af en toe niet te snappen ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:33
[...]Aan de andere kant: ik zou willen dat wat meer mensen deze instelling zouden hebben en er meer tegengeluid uit het land kwam. In plaats van altijd alles maar braaf te doen wat Rutte en de Jonge afkondigen.
Waarom toch elke keer de boodschappers in de grond trappen?
Waarom moet er een tegengeluid komen tegen maatregelen die volop doorgesproken zijn in een democratisch gekozen parlement en die er alleen maar komen nadat de cijfers tot in den treure doorberekend zijn door wetenschappers die er jarenlang voor hebben doorgeleerd?
Ik krijg wel eens de indruk dat er nogal wat mensen zijn die, meestal afgaande op hun eigen (beperkte) omgeving, zeggen dat het allemaal wel meevalt zonder daadwerkelijk ook maar een keer de moeite hebben genomen om een overheidssite omtrent COVID-19 te raadplegen.
Ja, het is kut dat er weer een lockdown is.
Maar het is even niet anders. De maatregelen worden echt niet ingesteld om burgertjes te pesten.
En een andere (betere) oplossing is er gewoonweg nu niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

BarôZZa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:09:

Ik kon het niet geloven, maar inderdaad we kunnen nog wel naar de markt. Maar alleen niet als er het woordje kerst voor staat.
Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:09:
[...]

Nee ik hou niet van kliken. En daarnaast politie hier in utrecht komt niet voor teveel mensen dat is handhaving.
Hoeveel man je binnen hebt is nog steeds een advies, dus daar kunnen ze weinig aan doen.
Goede edit. Er stond dat je wel had gebeld.

Achja, ik heb gelukkig nog genoeg feestjes staan tot 14 januari, nog een vakantie in de planning. Ik heb gisteren in de topdrukte de kerstinkopen gedaan. Ze zoeken het maar uit.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 19-12-2021 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:11:
[...]

De cijfers in Nederland zijn voorlopig nog heel wat hoger dan bij de buurlanden (behalve dan de boostercijfers..... ;) ) . Dus dat er bij de buurlanden wat meer kan is nogal logisch.

En die 30-35% gaat vanzelf weer groeien zodra Omikron echt zichtbaar wordt. Daarnaast zou ik nu ook zeggen dat ik tegen het beleid ben, maar dat wil niet zeggen dat ik tegen de maatregelen ben.
Mocht het zo zijn dat in januari het bloed echt uit de ics gaat lopen dan ben ik ook om hoor. Maar ik vrees ervoor dat de cijfers dan dusdanig veel gunstiger zijn dat het draagvlak nog verder geslonken is omdat 18m nederlanders hun decembermaand naar de klote geholpen is..... ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Ik zou willen dat mensen zich gewoon laten vaccineren en zich aan maatregelen houden. Dan hoeven er geen honderdduizenden operaties uitgesteld te worden en hoeft de zorg niet de benen onder het lijf vandaan te lopen. Hoeven die lockdowns wellicht niet en hebben ondernemers het niet zo zwaar.

Verbaas me er telkens over dat mensen zo egoïstisch blijken te zijn en lijken te weigeren enigszins rekening te houden met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:33
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:13:
[...]Ik kon het niet geloven, maar inderdaad we kunnen nog wel naar de markt. Maar alleen niet als er het woordje kerst voor staat.
[...]
De (waren)markt is praktisch hetzelfde als een supermarkt, alleen buiten. Veel inwoners van dit land halen daar hun dagelijkse portie verse groente, fruit, vlees en aanverwante artikelen.
De Kerstmarkt is een uitje voor het hele gezin en (meestal) een evenement, logisch dat dat nu niet kan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Yaksa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:17:
[...]

De (waren)markt is praktisch hetzelfde als een supermarkt, alleen buiten. Veel inwoners van dit land halen daar hun dagelijkse portie verse groente, fruit, vlees en aanverwante artikelen.
De Kerstmarkt is een uitje voor het hele gezin en (meestal) een evenement, logisch dat dat nu niet kan.
Ja absoluut, ik ben overtuigd. Als iets leuk is moet het verboden zijn!!
Zelfde kraampjes, liggen alleen andere spullen op.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 19-12-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:09:
[...]
Is allang geen advies meer. De wet is allang weer actief (volgens mij die wet van de 1,5 die ze laatst hebben gereactiveerd). Je kan gewoon een boete krijgen volgens https://www.rijksoverheid...naregels/corona-en-boetes

Zie ook https://vng.nl/artikelen/...nd-vanaf-28-november-2021 voor die wet.

[ Voor 13% gewijzigd door martwoutnl op 19-12-2021 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Yaksa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:13:
[...]

Waarom toch elke keer de boodschappers in de grond trappen?
Waarom moet er een tegengeluid komen tegen maatregelen die volop doorgesproken zijn in een democratisch gekozen parlement en die er alleen maar komen nadat de cijfers tot in den treure doorberekend zijn door wetenschappers die er jarenlang voor hebben doorgeleerd?
Dat is nu absoluut niet gebeurd. Er is immers amper data. Begrijp me niet verkeerd hoor, maatregelen zijn af en toe nodig in deze pandemie blijkbaar. Maar dit is gewoon "we weten het niet, kan goed uitvallen of slecht... maar laten we van het slechte uitgaan en daarom de boel maar platleggen"

Voorgaande lockdowns waren een stuk beter op hun plaats. Dingen als avondklokken enzo daargelaten, dat is sowieso buitenproportioneel.... viel me mee dat die niet weer van stal is gehaald.
Ik krijg wel eens de indruk dat er nogal wat mensen zijn die, meestal afgaande op hun eigen (beperkte) omgeving, zeggen dat het allemaal wel meevalt zonder daadwerkelijk ook maar een keer de moeite hebben genomen om een overheidssite omtrent COVID-19 te raadplegen.
Ja, het is kut dat er weer een lockdown is.
Maar het is even niet anders. De maatregelen worden echt niet ingesteld om burgertjes te pesten.
En een andere (betere) oplossing is er gewoonweg nu niet.
Het is even niet anders is ook wel een dooddoener. We zijn inmiddels 2 jaar verder en in paniek besluiten we overnight tot een harde lockdown.... er moet een nieuwe discussie op gang komen over wat we nu acceptabel gaan vinden als endemische situatie. Op deze manier vieren we kerst 2025 nog steeds met een afhaalbox van het restaurant om de hoek. Ohnee, die zijn dan allang failliet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:21:
[...]

Is allang geen advies meer. De wet is allang weer actief (volgens mij die wet van de 1,5 die ze laatst hebben gereactiveerd). Je kan gewoon een boete krijgen volgens https://www.rijksoverheid...naregels/corona-en-boetes

Handhaven mogen ze alleen bij excessen, want dat is achter de voordeur.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
St@m schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:19:
[...]

Ja absoluut, ik ben overtuigd. Als iets leuk is moet het verboden zijn!!
Zelfde kraampjes, liggen alleen andere spullen op.
Exact wat ik bedoel. We raken een beetje de rationaliteit kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
martwoutnl schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:21:
[...]

Regels gelden alleen als mensen ze kunnen en willen handhaven. Als jij met 6 mensen een biertje drinkt kan niemand dat handhaven of controleren. Wil je bij iedereen binnenvallen heel nederland daar hebben we niet eens de capaciteit voor.
Ze kunnen aanbellen dan geef jij ze geen toestemming binnen te komen en dan mogen ze weer van je erf afrijden.

Als jij een groot feest hebt met 20man en geluidsoverlast dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:22:
[...]

Het is even niet anders is ook wel een dooddoener. We zijn inmiddels 2 jaar verder en in paniek besluiten we overnight tot een harde lockdown.... er moet een nieuwe discussie op gang komen over wat we nu acceptabel gaan vinden als endemische situatie. Op deze manier vieren we kerst 2025 nog steeds met een afhaalbox van het restaurant om de hoek. Ohnee, die zijn dan allang failliet....
Het is niet endemisch, die besmettingen komen overal en nergens vandaan.

Daarnaast hadden we al heel veel kunnen doen. Toegegeven, onze overheid is nogal slecht in het managen en vooruit kijken, maar we hadden bijvoorbeeld in die tijd die we nu weggegooid hebben door af te wachten zaken als ventilatie kunnen aanpakken op scholen en andere openbare gelegenheden. Misschien mensen omscholen? Andere manieren van recreatie en vrijetijdsbesteding. Weet ik veel.

We hebben heel veel tijd weggegooid, en we houden ons te slecht aan maatregelen en adviezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:30
Ondertussen veldrijden in België vol publiek absoluut geen 1.5m, zie Nederland 1. Waar in België het aantal besmettingen echt niet veel lager ligt.
Ondertussen in Engeland waar volgens het OMT de pleuris uitbreekt, volle zalen bij darts..

Eigenlijk is het bijna ongeloofwaardig gewoon..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 23:32
Ik vraag mij het volgende af:

- Hoeveel antistoffen hebben de meeste mensen nu op dit moment in hun lichaam, op basis van de twee vacinnaties van Astra Zeneca en Pfizer/Moderna? Is dit grootschalig gemeten?
- De boosterprik, wat is de dosering daarvan? Hoeveel krijg je toegedient? is de dosering gelijk aan die van de vorige vaccinaties?
- Hoeveel beschermt ben je na een boosterprik, en wat is de effectiviteit dan?

Ik lees hier bar weinig over. Daarentegen krijg je in de persconferentie te horen dat ze niet weten hoe effectief de vaccinatie is tegen omikron. Ik snap wel dat je de booster neemt voor bescherming tegen delta of eerder. Maar dit wekt geen vertrouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door Monkeydancer op 19-12-2021 17:33 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:28:
[...]

Regels gelden alleen als mensen ze kunnen en willen handhaven. Als jij met 6 mensen een biertje drinkt kan niemand dat handhaven of controleren. Wil je bij iedereen binnenvallen heel nederland daar hebben we niet eens de capaciteit voor.
Ze kunnen aanbellen dan geef jij ze geen toestemming binnen te komen en dan mogen ze weer van je erf afrijden.

Als jij een groot feest hebt met 20man en geluidsoverlast dat is wat anders.
Ik had het over dat alles slechts een advies is. Niet over de mate van handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
dawg schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:28:
[...]

Het is niet endemisch, die besmettingen komen overal en nergens vandaan.

Daarnaast hadden we al heel veel kunnen doen. Toegegeven, onze overheid is nogal slecht in het managen en vooruit kijken, maar we hadden bijvoorbeeld in die tijd die we nu weggegooid hebben door af te wachten zaken als ventilatie kunnen aanpakken op scholen en andere openbare gelegenheden. Misschien mensen omscholen? Andere manieren van recreatie en vrijetijdsbesteding. Weet ik veel.

We hebben heel veel tijd weggegooid, en we houden ons te slecht aan maatregelen en adviezen.
Besmettingen zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven, dat maakt het endemisch uiteindelijk.... :)

En kun jij het na 2 jaar maatregelen en lockdowns het mensen kwalijk nemen dat ze zoiets krijgen van "het is genoeg, ik ga door met mijn leven"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:31:
[...]

Ik had het over dat alles slechts een advies is. Niet over de mate van handhaven.
Dus jij blijft altijd braaf bij een rood voetgangerslicht wachten, ook als de kruising leeg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Yaksa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:17:
[...]

De wekelijkse warenmarkt was hier vorige lockdown keurig beperkt tot alleen de foodsector. De kramen die kleding etc. verkopen, die mochten niet komen. Dus alleen de kaasboer, poelier, groenteboer, bakker en notenkraam. En de visboer. Maar die mocht niet z'n hangtafeltjes neer zetten om de kibbeling meteen op te eten.

Ik stoor me meer aan het Kruidvat... De Intertoys (zelfstandige) is gesloten, maar daar verkopen ze nog speelgoed. De kleine zelfstandige telecomwinkel is gesloten, maar daar verkopen ze nog telefoonaccesoires. De witgoedhandel is gesloten, maar daar verkopen ze nog airfryers... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zorg dan voor een level playing field, en laat ze die randzaken ook uit de winkel halen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:30:
Ondertussen veldrijden in België vol publiek absoluut geen 1.5m, zie Nederland 1. Waar in België het aantal besmettingen echt niet veel lager ligt.
Ondertussen in Engeland waar volgens het OMT de pleuris uitbreekt, volle zalen bij darts..

Eigenlijk is het bijna ongeloofwaardig gewoon..
Het kan 2 kanten opgaan. Of in de uk gaat het helemaal verkeerd, of we hebben ons in nederland laten foppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Monkeydancer schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:31:
Ik vraag mij het volgende af:

- Hoeveel antistoffen hebben de meeste mensen nu op dit moment in hun lichaam, op basis van de twee vacinnaties van Astra Zeneca en Pfizer/Moderna? Is dit grootschalig gemeten?
- De boosterprik, wat is de dosering daarvan? Hoeveel krijg je toegedient? is de dosering gelijk aan die van de vorige vaccinaties?
- Hoeveel beschermt ben je na een boosterprik, en wat is de effectiviteit dan?

Ik lees hier bar weinig over.
- Omdat het nogal afhangt van wanneer je de laatste prik gehad hebt. Is dat 2 weken geleden 2 maanden of 8maanden daar zit een groot verschil in.
- Dit hangt af van het type booster, moderna heeft andere hoeveelheden dan pfizer
*knip* graag stoppen met stellige claims zonder enige onderbouwing.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 19-12-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Stoney3K schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:33:
[...]

Dus jij blijft altijd braaf bij een rood voetgangerslicht wachten, ook als de kruising leeg is?
Waar slaat dit nu weer op? Doet er niet toe. Mijn posting puur om aan te geven dat de regels niet meer slechts een advies zijn maar beboet kunnen worden als ze willen. Of ik ergens wacht voor een rood licht of niet doet niet ter zake. Als ik een min-cijfer kon geven, had ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

dawg schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:28:
Hebben we werkelijk echt heel veel tijd weggegooid en zouden we niet staan waar we nu staan?

Stel dat we vanaf dag 1 ons niet aan de maatregelen en vaccinaties hadden gehouden. Dan hadden we zeer waarschijnlijk veel meer doden gehad, en veel meer mensen die voor langere periode (misschien wel hun hele leven) met de gevolgen van het coronavirus moeten lopen.

Maar ongeacht de maatregelen die we in het verleden hebben genomen, zou nog steeds op dit tijdstip de omikron-variant op de stoep staan. En we zouden nog steeds ongeveer de zelfde kennis van deze variant hebben.

(Gelukkig hebben de maatregelen van de afgelopen 1,5 jaar heel wat ziekenhuisopnames en doden voorkomen.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:32:
[...]

Besmettingen zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven, dat maakt het endemisch uiteindelijk.... :)
Dan zou ik de definitie van endemisch nog maar eens opzoeken.
En kun jij het na 2 jaar maatregelen en lockdowns het mensen kwalijk nemen dat ze zoiets krijgen van "het is genoeg, ik ga door met mijn leven"
Ja, dat kan ik zeker. Ik begrijp heus wel dat het moeilijk is, maar hey, het leven is niet altijd makkelijk. Maar waarom is het zo moeilijk om rekening met elkaar te houden? Waarom is het zo lastig te begrijpen dat wanneer de besmettingen te hoog oplopen (eender door welke variant dan ook) de stabiliteit van de samenleving in gevaar kan komen? Waarom is het zo lastig om je vervolgens aan maatregelen houdt om dat te trachten te voorkomen en het nóg zwaarder wordt? Stel je voor dat we zodanig veel besmettingen hebben onder het zorgpersoneel, en de handhavers als politie en BOA's?

Wat wil je met mensen die nu keer op keer op keer hun operatie uitgesteld zien worden? Ik neem even aan dat je gezond bent maar probeer je nou eens heel even voor te stellen in wat voor angst sommige van deze mensen leven, je zou maar kanker hebben en niet behandeld worden? Of iets hebben aan je hart? Of meer in mijn eigen richting, nodig moeten gaan dialyseren maar de aanleg van de shunt welke hiervoor gebruikt wordt uitgesteld wordt (te laat zou overlijden betekenen) en nog geen nier kunnen krijgen want dat is ook een operatie?

Probeer je eens in te leven in de politie, je kunt daar geen afstand houden maar dat werk moet wel gedaan worden. Met alle demonstraties en woede in de samenleving erbij? Of in de zorg, vraag het eens aan @LZ86 of @Dennis1812 of @MikeyMan of anderen? Hoe ongelooflijk zwaar dat is?

Begrijp jij dat eigenlijk wel? Als ik dergelijke reacties lees vraag ik me dat serieus weleens af. Of mensen weleens buiten hun eigen kleine kringetje kijken hoe het anderen vergaat?

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 19-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Onbekend schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:37:
[...]

Hebben we werkelijk echt heel veel tijd weggegooid en zouden we niet staan waar we nu staan?

Stel dat we vanaf dag 1 ons niet aan de maatregelen en vaccinaties hadden gehouden. Dan hadden we zeer waarschijnlijk veel meer doden gehad, en veel meer mensen die voor langere periode (misschien wel hun hele leven) met de gevolgen van het coronavirus moeten lopen.

Maar ongeacht de maatregelen die we in het verleden hebben genomen, zou nog steeds op dit tijdstip de omikron-variant op de stoep staan. En we zouden nog steeds ongeveer de zelfde kennis van deze variant hebben.

(Gelukkig hebben de maatregelen van de afgelopen 1,5 jaar heel wat ziekenhuisopnames en doden voorkomen.)
Maar we beginnen slecht aan Omikron, de ziekenhuizen puilen al uit.

Als we begonnen aan Omikron met 150 opnames hadden we vermoedelijk niet in een zware lockdown gegaan tot we meer wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:37:
[...]

Waar slaat dit nu weer op? Doet er niet toe. Mijn posting puur om aan te geven dat de regels niet meer slechts een advies zijn maar beboet kunnen worden als ze willen. Of ik ergens wacht voor een rood licht of niet doet niet ter zake. Als ik een min-cijfer kon geven, had ik het gedaan.
Het is wel relevant want het is tekenend voor de effectiviteit van de regels. Mensen gaan die niet als domme drones "om het principe" opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:15

Licko

ZVDK

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:34:
[...]

Het kan 2 kanten opgaan. Of in de uk gaat het helemaal verkeerd, of we hebben ons in nederland laten foppen. :)
Als 't in de UK helemaal uit de hand loopt zijn we goed af met onze lockdown en als 't meevalt in de UK zal de lockdown in Nederland iig geen maanden gaan duren.
Maar helaas wel pas 14 januari weer meer open, ik zie de regering niet eerder de maatregelen opheffen helaas.
Zou natuurlijk wel mooi zijn als ze voor 14 januari kunnen zeggen dat ze 't te pessimistisch ingeschat hebben en de lockdown opheffen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Pagina: 1 ... 75 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.