Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:35:
[...]

Volgens mij zijn we er nog steeds niet uit of covid-19 nou uit een vleermuis of een of ander chinees lab is ontsnapt. ;)

Ik denk dat het vertrouwen in de vaccins wel flink gekelderd is. Natuurlijk zal een grote groep (vooral ouderen) heel graag wel die booster willen. Je wil niet dood immers... er is geen alternatief in de vorm van een paracetamol ofzo.

Maar voor de groep 50-60 min die al geen grote kans op ernstige ziekte zal maken? Waarom? De alpha en delta variant waarvoor deze vaccins goed werkten zijn op hun retour.... dan doe je het alleen nog om je groene vinkje te behouden. Ook goed hoor... maar het vertrouwen in de vaccinaties zelf zal flink kelderen.
Van Ebola weten we ook nog steeds niet of het nu uit een aap of een Congolees/Belgisch lab ontsnapt is.

Ik wil wel een booster (ben 50+), maar met mijn kennis van nu ga ik niet mee met de opgeschoven termijn. 6 maanden na mijn tweede prik, en niet eerder. Ik heb meer vertrouwen in de bijsluiter van Pfizer dan in de haast van het RIVM. Het optreden van van Dissel gisteren heeft dat niet veranderd, in tegendeel. Veel moeilijke woorden en veel twijfel, dat is wat ik vooral gehoord heb. Voor 40- snap ik de twijfels steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:35:
Maar voor de groep 50-60 min die al geen grote kans op ernstige ziekte zal maken? Waarom? De alpha en delta variant waarvoor deze vaccins goed werkten zijn op hun retour.... dan doe je het alleen nog om je groene vinkje te behouden. Ook goed hoor... maar het vertrouwen in de vaccinaties zelf zal flink kelderen.
Dan hebben ze duidelijk niet goed naar de persco geluisterd en de kennis die daar gedeeld is niet goed tot zich genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:23:
[...]

Dat is helemaal niet bewezen, eerste cijfers uit Zuid-Afrika lijken juist op veel minder ziekenhuisopnames te duiden. Omikron is daarmee de uitweg uit deze crisis, niet het acute probleem.

De maatregelen die we tot gisteren hadden deden hun werk, de zuikenhuisbezetting is fors aan het dalen. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat Omikron even gevaarlijk is als Delta, alle signalen wijzen op het tegendeel.

Het is paniek omwille van één worst-case scenario waarin deze lockdown weinig verschil zal maken. Mexicaanse-griep-paniek 2.0 met ernstige economische en maatschappelijke schade, in België en Duitsland kan je nog gewoon naar de kroeg en de kerstmarkt.
Het één sluit het ander niet uit. Omikron is mogelijk de uitweg, maar dat veranderd niet dat als er nu nog meer besmettingen komen erdoor, het ook een acuut probleem is. En dan is de vraag hoeveel risico je wil nemen. Laten we zeggen 70% kans dat door Omikron het minder erg wordt, en 30% dat het erger wordt. Zou jij dan als regering zeggen: We gaan voor die 70% kans? Ik zou liever een hoop mensen boos op me hebben vanwege een lockdown die niet nodig was, dan vanwege geen lockdown die wel nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
zacht schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:42:
[...]

Van Ebola weten we ook nog steeds niet of het nu uit een aap of een Congolees/Belgisch lab ontsnapt is.

Ik wil wel een booster (ben 50+), maar met mijn kennis van nu ga ik niet mee met de opgeschoven termijn. 6 maanden na mijn tweede prik, en niet eerder. Ik heb meer vertrouwen in de bijsluiter van Pfizer dan in de haast van het RIVM. Het optreden van van Dissel gisteren heeft dat niet veranderd, in tegendeel. Veel moeilijke woorden en veel twijfel, dat is wat ik vooral gehoord heb. Voor 40- snap ik de twijfels steeds beter.
Exact. Persoonlijk (40+) zit ik ook niet elke dag te kijken of dat ik al aan de beurt ben. Misschien ergens van het voorjaar ofzo. Eerst maar eens kijken hoe de vlag er dan bij hangt.... eigenlijk hoop ik op een booster die al geschikt is voor omicron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:42:
[...]

Dan hebben ze duidelijk niet goed naar de persco geluisterd en de kennis die daar gedeeld is niet goed tot zich genomen.
Ik heb heel de persco overgeslagen. Zal zo eens kijken of ik hem ergens terug kan zien... maar meer als wat ernstige gezichten die de boodschap brengen van "we weten het eigenlijk niet, maar uit voorzorg gooien we heel het land op slot" verwacht ik niet. Zit ik in de buurt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:13:
Vervolgens krijgen we een knotsgekke maand met herhaaldelijk wijzigingen en nieuwe maatregelen. Als klap op de vuurpijl komt ook nog eens omicron om de hoek kijken.... een nieuwe variant die blijkbaar ook nog eens niet zo goed door de vaccins word beschermt. Boosteren kan nog wel wat helpen, maar verder is het allemaal maar gissen hoe of wat er op ons af komt. Hoe lang gaan we hier nog mee door? Als we over een tijdje nieuwe vaccins hebben die ook goed zijn tegen omicron, is er dan alweer niet een nieuwe variant die ook weer de immuniteit omzeilt? De lange termijn is weer helemaal overboord gegaan, en we leven bij de cijfers van de dag...

Word het land nu bestuurd door heren als gommers en kuipers? Zodra hun beginnen te roepen dat ze het wel heel druk krijgen moet heel het land plat.... is dit het beeld voor de komende jaren?
Het is een lockdown zonder uitzicht. Een lockdown doe je om uitstel te kopen, om een plan te formuleren volgens de WHO. Ons enige plan is boosters, dat bleek gisteren wel. Het voelt wat magertjes aan alleen, zeker na het warrige verhaal van Van Dissel waarin hij telkens zichzelf tegensprak. Ik las nog een interview met OMT-lid Bonten en het viel mij op hoe vaak hij een variant gebruikte op dat ze iets hopen. Vermoedelijk heeft het OMT geen idee meer van wat gaande is en wat er eventueel gedaan moet worden.

Ik kan mij niet aan het gevoel onttrekken dat we ons wederom onder ons bed verstoppen, maar die omikron golf wacht geduldig. Die is er 14 januari ook nog wel.
Een persconferentie die een e-mail had kunnen zijn. :+ Maar je vat het goed samen wat de motivatie was die ze gaven.
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:42:
Ik hoorde weinig kennis, ik zag vooral Van Dissel proberen om zijn voet in zijn mond te steken.

Die 'Jip en Janneke' uitleg was dramatisch en hij sprak zichzelf meermaals tegen in hetzelfde betoog. Eerst zegt hij dat we moeten boosteren, om nog geen twee zinnen later te vertellen hoe de nieuwe jas van omikron de vaccins om de tuin leidt. Daarna moeten we weer boosteren. Zo ging het maar op en neer en dat hele booster verhaal klonk steeds meer als de laatste strohalm waaraan de heren zich vasthielden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Sissors schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:43:
Ik zou liever een hoop mensen boos op me hebben vanwege een lockdown die niet nodig was, dan vanwege geen lockdown die wel nodig was.
Het is niet dat we geen maatregelen hadden, in ons omringende landen waren de regels ook gisteren minder streng dan bij ons.

Waarom niet een paar dagen gewacht tot meer duidelijk is over de ziekmakendheid van Omikron, zoveel verschil hadden die paar dagen niet gemaakt en met harde cijfers had de regering een veel beter verhaal gehad om dit offer van de bevolking te vragen.

Besef dat een hoop sectoren opnieuw keihard getroffen worden, heel vervelend als het noodzakelijk is maar wat als over een week blijkt dat het onnodig was? Hoe ga je mensen dan nog meekrijgen bij de volgende variant?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:46:
[...]

Die groep mensen zou eens kunnen beginnen met een avond Netflix overslaan en dit boek van Jocko Willink lezen. Als je iets wilt bereiken moet je er ook voor werken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een groot deel van de maatschappij het gevoel heeft dat alles ze aangerijkt moet worden. Er wordt continu geklaagd dat er niks meer kan en mogelijk is. Het is een kwestie van een andere mindset. Er is hier nog extreem veel te doen en er zijn ook genoeg mogelijkheden om te sporten. Ik geloof er niks van dat van de mensen die nu klagen 100% normaal wel de discipline had om te bewegen. Maar thuis op de bank gaan zitten klagen omdat je niet meer naar de sportschool kan lost ook niks op. Ik vind het eerlijk gezegd erg droevig als je na de afgelopen twee jaar nog steeds tegen dezelfde stenen aan blijft schoppen. Koop gewoon een kettlebell :P

Niet naar jou bedoeld overigens hoor. Maar soms word ik een beetje moe van de zwaarmoedige mensen.
Zwaarmoedig én fantasieloos. Over dat laatste verbaas ik me nog het meest. Wel kunnen klagen maar niet op het idee komen om bijvoorbeeld 30 keer de trap op en af te lopen, push-ups en sit-ups te doen etcetera.

Iets willen bereiken door er voor te werken werkt op meerdere terreinen momenteel. Wel een vaccinatie halen maar de oproep om BSO-kinderen zoveel mogelijk in de gezinsbubble op te vangen negeren (want carrières en één ouder met vage link naar cruciaal beroep). Wijzen naar niet-gevaccineerden en vervolgens zelf de drukke kroeg/koopgoot/IKEA bezoeken. Mopperen op maatregelen en in Duitsland de horeca bezoeken omdat die langer open zijn.
You can't have your cake and eat it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:48:
[...]
Ik heb heel de persco overgeslagen. Zal zo eens kijken of ik hem ergens terug kan zien... maar meer als wat ernstige gezichten die de boodschap brengen van "we weten het eigenlijk niet, maar uit voorzorg gooien we heel het land op slot" verwacht ik niet. Zit ik in de buurt?
Dat was niet het deel waar ik op reageerde, dat was de assumptie dat boosters geen zin hadden en vaccinatie geen bijdrage meer zou leveren bij de nieuwe variant en louter nog zouden dienen voor het behalen van een groen vinkje. En daarmee zit je er niet bij in de buurt en dat is ook uitlegt (zij het met enige omissies in de analogie, maar daar is al wel genoeg over getypt hier in het topic, langsgekomen bij op1 en ik zag zonet ook nog een twitterdraadje langskomen).

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 19-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:53:
[...]

Het is niet dat we geen maatregelen hadden, in ons omringende landen waren de regels ook gisteren minder streng dan bij ons.

Waarom niet een paar dagen gewacht tot meer duidelijk is over de ziekmakendheid van Omikron, zoveel verschil hadden die paar dagen niet gemaakt en met harde cijfers had de regering een veel beter verhaal gehad om dit offer van de bevolking te vragen.

Besef dat een hoop sectoren opnieuw keihard getroffen worden, heel vervelend als het noodzakelijk is maar wat als over een week blijkt dat het onnodig was? Hoe ga je mensen dan nog meekrijgen bij de volgende variant?
En wat als het wel nodig is? De helft van dit topic klaagt dat de overheid te laat maatregelen neemt, de andere helft dat ze het te vroeg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:49:
Ik las nog een interview met OMT-lid Bonten en het viel mij op hoe vaak hij een variant gebruikte op dat ze iets hopen. Vermoedelijk heeft het OMT geen idee meer van wat gaande is en wat er eventueel gedaan moet worden.
Maar dat is ook gewoon zo, we weten gewoon nog niet met veel zekerheid hoe ziekmakend deze variant is, vooral onder oudere ongevaccineerde mensen. Dan hoop je inderdaad dat het meevalt. Geen enkele wetenschapper heeft nu de antwoorden en zekerheid, dus ook het OMT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:53:
[...]

Dat was niet het deel waar ik op reageerde, dat was de assumptie dat boosters geen zin hadden en vaccinatie geen bijdrage meer zou leveren bij de nieuwe variant en louter nog zouden dienen voor het behalen van een groen vinkje. En daarmee zit je er niet bij in de buurt en dat is ook uitlegt (zij het met enige omissies in de analogie, maar daar is al wel genoeg over getypt hier in het topic, langsgekomen bij op1 en ik zag zonet ook nog een twitterdraadje langskomen).
Oh dan begrepen we elkaar verkeerd. Ja de standaard 2 vaccinaties hebben niet zo heel veel nut tegen omicron toch? Zeker niet omdat het gros die vaccinaties al bijna 6 maanden geleden heeft gehad. Zal vast nog wel wat doen hoor... maar de 98% effectiviteit is wel aardig uit zicht. Boosteren helpt, maar was origineel natuurlijk bedoeld tegen delta en de afnemende immuniteit na verloop van tijd. Nu is het een soort 'last resort" tegen omicron omdat er toch niks anders is.... ze weten er nog zo weinig van, dan maak je mij ook niet wijs dat ze van omicron al wel weten hoeveel % ziekenhuisopnames het boosteren zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
[...]

Dat is helemaal niet bewezen
Zeg ik ook niet. Ik stel een compromis waarbij deze nieuwe variant niet ziekmakender is, maar ook niet minder, als voorbeeld.
[...]
eerste cijfers uit Zuid-Afrika lijken juist op veel minder ziekenhuisopnames te duiden
Exact, eerste cijfers, en als je gisteren geluisterd hebt naar de uitleg weet je waarom dat nog niet voldoende data is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ik hoorde weinig kennis, ik zag vooral Van Dissel proberen om zijn voet in zijn mond te steken.
Ik denk in jouw geval dat dat wellicht ook waar je naar "opzoek" was in de persco.
Die 'Jip en Janneke' uitleg was dramatisch en hij sprak zichzelf meermaals tegen in hetzelfde betoog. Eerst zegt hij dat we moeten boosteren, om nog geen twee zinnen later te vertellen hoe de nieuwe jas van omikron de vaccins om de tuin leidt. Daarna moeten we weer boosteren. Zo ging het maar op en neer en dat hele booster verhaal klonk steeds meer als de laatste strohalm waaraan de heren zich vasthielden.
Er misten wat bijzinnen die het duidelijk hadden kunnen maken, namelijk dat de bescherming tegen deze nieuwe variant vooral samen lijkt te hangen met een hoog antilichaam gehalte. Dat zou het verschil duidelijk hebben kunnen maken tussen de effectiviteit van een recente vaccinatie en een vaccinatie die al langer geleden is geweest. Dus dat is niet handig van van Dissel en daar hadden ze wat meer aandacht aan mogen besteden voordat ze die persco live doen. Wellicht toch vooraf maar eens testen op een set ambtenaren (zonder al te veel achtergrond kennis die mogen schieten (en dat dan ook doen).

Maar ook hier geldt dat wat je er uit haalt voor een substantieel deel zal afhangen van hoe je er in gaat en tegen over staat.
Maak je van enige discrepantie een groot punt, of accepteer je dat die er wel eens insluipen in een verkorte uitleg en ga je er vanuit dat de eindconclusies juist zijn, kortom boosters werken (in ieder geval voor de korte termijn) nog voor deze variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Het is een lockdown zonder uitzicht. Een lockdown doe je om uitstel te kopen, om een plan te formuleren volgens de WHO.
die heb je van mij. ;) Lockdowns zijn alleen maar een manier om extra tijd te kopen. Wat doen we 14 januari? Omicron staat dan nog steeds op de deur te kloppen. Ik kan het je al wel verklappen... die deur houden we nog een tijdje dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:06:
die heb je van mij. ;) Lockdowns zijn alleen maar een manier om extra tijd te kopen. Wat doen we 14 januari? Omicron staat dan nog steeds op de deur te kloppen. Ik kan het je al wel verklappen... die deur houden we nog een tijdje dicht.
14 januari heeft half Nederland een booster in z'n arm, een middel dat behoorlijk effectief is tegen Omicron. Bovendien weten we dan veel meer over de eigenschappen van het virus voor de verschillende groepen (leeftijd, vaccinatiestatus, etc). "14 januari hebben we precies dezelfde situatie" klopt dus objectief gezien niet.

Stel dat de ziekenhuizen dan bijna leeg zijn omdat we Delta ook een flinke opdoffer hebben gegeven, dan zal die deur wel weer opengaan. Stel dat de ziekenhuizen dan vollopen (of in het buitenland), dan was een lockdown nu dus gewoon de juiste zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35
[...]

Gepaste maatregelen zijn juist om tijd te kopen om een lockdown te voorkomen of te verkorten. We hadden veel eerder die besmettingen en opnames moeten terugdringen. Nu was er geen speelruimte meer, dus bij elke tegenvaller (zoals de zekerheid van een nieuwe variant) kan je het hele land dichtgooien.

De lockdown gaat minstens drie maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:01:
[...]
Oh dan begrepen we elkaar verkeerd. Ja de standaard 2 vaccinaties hebben niet zo heel veel nut tegen omicron toch? Zeker niet omdat het gros die vaccinaties al bijna 6 maanden geleden heeft gehad. Zal vast nog wel wat doen hoor... maar de 98% effectiviteit is wel aardig uit zicht.
Yups, door het substantieel aantal mutaties in deze variant, lijken we nu afhankelijk te zijn van een hoog aantal antilichamen om nog een aardige effectiviteit te behalen. Helaas ruimt ons lichaam op, dus inderdaad zijn niet recente vaccinaties een heel stuk minder effectief (als je 2 recente eerste vaccinaties hebt, dan is dat dus minder een probleem, dus ook als je nog niet gevaccineerd bent, helpen die twee initiële vaccinaties die je nu als nog kunt gaan halen als nog, vandaar nog steeds het pleidooi, laat je vaccineren).
Boosteren helpt, maar was origineel natuurlijk bedoeld tegen delta en de afnemende immuniteit na verloop van tijd. Nu is het een soort 'last resort" tegen omicron omdat er toch niks anders is.... ze weten er nog zo weinig van, dan maak je mij ook niet wijs dat ze van omicron al wel weten hoeveel % ziekenhuisopnames het boosteren zal voorkomen.
Het is in zoverre een last resort in dat het ontwikkelen, produceren, deels weer testen en vervolgens in massa produceren tijd kost. Minder dan de initiele ontwikkeling, maar nog steeds tijd en als je zit met een variant met een verkorte verdubbelingstijd, dan is die tijd voor een geupdate vaccin er gewoon niet.

Ik denk dat dat ook het voornaamste manco is aan de theorie om te wachten op geupdate vaccins, als ze langzaam gaan, dan is het niet zo nodig en als het zich snel verspreid, dan ben je te laat.

Maar aangezien we nu afhankelijk zijn van grote aantallen antilichamen die nog aangrijpen op niet gewijzigde delen, denk ik dat er nu wel een geupdate versie zal worden uitgebracht (tot nu toe steeds wel gemaakt in het lab maar niet nodig geweest om op de markt te brengen). Het kan dus zijn dat boosters met een geupdate vaccin toch nog sneller gaan komen dan gehoopt. Omdat het aantal antilichamen van de booster wellicht toch ook weer te snel gaat dalen voor wat je nodig hebt, maar dat zal nog verder onderzocht en afgewacht moeten worden. Er zijn ook andere mechanismen die werken die er voor zouden kunnen zorgen dat die booster met een grotere inval tussen de prikken een veel groter en langer aanhoudend effect gaat hebben.

En ze weten inderdaad niet (relatief) hoeveel ziekenhuisopnames deze variant zal veroorzaken, maar afwachten tot je het wel weet, laat geen verdere keuze meer toe. Eigenlijk kies je dan vooraf al dat je er vanuit gaat dat het allemaal mee gaat vallen en het het gunstige scenario betreft, omdat als je afwacht je altijd veel te laat zult ingrijpen, zeker met hoe wij er qua bezetting al voorstaan. Maar goed dit zat braaf in de persco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:28
België bereidt zich voor op Nederlanders die lockdown willen ontvluchten

België verwacht een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout kerstinkopen komen doen of komen profiteren van het latere sluitingsuur van de horeca. De gemeentebesturen zeggen zondag er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om drukte in goede banen te leiden.

https://www.nu.nl/coronav...n-willen-ontvluchten.html

Er staat verder in dat er mogelijk maatregelen komen en België verder op slot kan gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 19-12-2021 13:18 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
user109731 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:13:
[...]

14 januari heeft half Nederland een booster in z'n arm, een middel dat behoorlijk effectief is tegen Omicron. Bovendien weten we dan veel meer over de eigenschappen van het virus voor de verschillende groepen (leeftijd, vaccinatiestatus, etc). "14 januari hebben we precies dezelfde situatie" klopt dus objectief gezien niet.

Stel dat de ziekenhuizen dan bijna leeg zijn omdat we Delta ook een flinke opdoffer hebben gegeven, dan zal die deur wel weer opengaan. Stel dat de ziekenhuizen dan vollopen (of in het buitenland), dan was een lockdown nu dus gewoon de juiste zet.
Als omicron zoveel besmettelijker is als delta en maar marginaal (of zeg de helft) minder ernstig ziekteverloop geeft hebben we nog steeds een dik probleem gok ik. De ic's liggen nagenoeg nog vol van de huidige delta golf. We zullen het zien... we hebben in ieder geval weer het wereldnieuws gehaald als land wat een keiharde lockdown voor de kerstdagen afkondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Als dan duidelijk is dat het het meest gunstige scenario is en deze variant er daadwerkelijk voor zou zorgen dat de resulterende problemen kleiner zijn dan bij de Delta variant is, dan niet, wellicht deels nog wel, maar dat zal dan onderdeel zijn van een plan om de overige zorg weer snel vlot te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:03:
Exact, eerste cijfers, en als je gisteren geluisterd hebt naar de uitleg weet je waarom dat nog niet voldoende data is.
Dus was het logischer geweest om die data af te wachten en de toen geldende maatregelen hun werk te laten doen. Juist het ontbreken van harde data maakt dat veel mensen niet overtuigd zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
IJzerlijm schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:34:
[...]

Ja ja, massale rellen, aanslagen op prikstraten, politici en dokters. Je komt hier al 1,5 jaar mee aanzetten als dreigement bij elke maatregel.

Stel je voor dat een menigte die het zat is alle IC's af gaat, de ongevaccineerden er uit sleept en op de parkeerplaats dumpt. Ook zo'n doemscenario. Wat alleen maar te vermijden is met een vaccinatieplicht die dan een mild alternatief is geworden.
*knip*
Nu scheer je een groep over 1 kam. De nuance ontbreekt dit voegt niets toe.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Van der Berg schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:16:
België bereidt zich voor op Nederlanders die lockdown willen ontvluchten

België verwacht een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout kerstinkopen komen doen of komen profiteren van het latere sluitingsuur van de horeca. De gemeentebesturen zeggen zondag er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om drukte in goede banen te leiden.

https://www.nu.nl/coronav...n-willen-ontvluchten.html

Er staat verder in dat er mogelijk maatregelen komen en België verder op slot kan gaan.
De parkeergarage bij de metropolis in antwerpen sprak gisteren boekdelen. Het leek wel 20 jaar geleden toen we in nederland nog geen goede bioscopen hadden en half brabant en zeeland naar antwerpen reed om daar een filmpje te pakken.

We zullen zien hoe het bij onze zuiderburen gaat verlopen. Al verdenk ik zie er niet van om maar even overnight een harde lockdown af te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:21:
[...]

Dus was het logischer geweest om die data af te wachten en de toen geldende maatregelen hun werk te laten doen. Juist het ontbreken van harde data maakt dat veel mensen niet overtuigd zijn.
Werkelijk ?
Toch een wonder dat je nog niet overleden bent in onze maatschappij, of ken jij van alles wat je zoals meemaakt in het leven het *exacte* risicoprofiel en ga je bij het ontbreken daarvan gewoon door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ja de standaard 2 vaccinaties hebben niet zo heel veel nut tegen omicron toch? Zeker niet omdat het gros die vaccinaties al bijna 6 maanden geleden heeft gehad. Zal vast nog wel wat doen hoor... maar de 98% effectiviteit is wel aardig uit zicht. Boosteren helpt, maar was origineel natuurlijk bedoeld tegen delta en de afnemende immuniteit na verloop van tijd.
Het heeft effect, maar vooral bij mensen die eerder AZ gekregen hebben. Je gaat mij niet wijsmaken dat het een enorm verschil maakt als je drie maanden geleden je laatste Pfizer gehad hebt.

Denk maar zo: de booster is gratis, een PCR om naar de wintersport te mogen kost een paar schnitzels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Niet happen aub.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:26:
[...]

Het heeft effect, maar vooral bij mensen die eerder AZ gekregen hebben. Je gaat mij niet wijsmaken dat het een enorm verschil maakt als je drie maanden geleden je laatste Pfizer gehad hebt.

Denk maar zo: de booster is gratis, een PCR om naar de wintersport te mogen kost een paar schnitzels.
Haha wintersport ben ik sowieso niet zo van. Mijn vrouw krijgt volgende week haar booster al trouwens. Die heeft in februari al haar az vaccinaties gehad wegens een kwetsbaarheid. Ze werkt ook nog eens in een verzorgingshuis... dus je snapt wel dat die heel graag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:24:
Toch een wonder dat je nog niet overleden bent in onze maatschappij, of ken jij van alles wat je zoals meemaakt in het leven het *exacte* risicoprofiel en ga je bij het ontbreken daarvan gewoon door ?
Dat is toch het leven?

Er zijn geen garanties, risico's horen daarbij.
Een gevaccineerde 50 minner had van Delta al weinig te vrezen en van Omikron waarschijnlijk nog veel minder. Wat is dat toch met zekerheden verlangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:02
[...]

Oh dan begrepen we elkaar verkeerd. Ja de standaard 2 vaccinaties hebben niet zo heel veel nut tegen omicron toch?
Ik heb daar toevallig vanmorgen iets interessants over gepost in het andere topic:

Drardollan in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Kortweg: ook 2 prikken Moderna beschermen nog steeds tegen Omikron. Met een booster ben je weer een stuk beter bestand, maar niet op het niveau zoals tegen eerdere varianten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:26:
[...]

Die kans acht ik juist wel heel groot. De booster laat de aantallen antilichamen fors toenemen en zorgt voor een gigantische toename in het neutraliseren van het virus. We hebben afaik nog geen data van een derde prik na drie maanden, maar het is heel erg onwaarschijnlijk dat de effecten anders zijn dan bij zes maanden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:21

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Uhm... Wat? We hebben het hier over die zeer kleine groep die zichzelf "nieuwe joden" noemt en die "tribunalen" wilt oprichten? De groep die al meerdere winkelcentrums heeft vernield? Oh en die zeer duidelijke allianties met extreem rechts tot nazisme toe heeft?

Ja, ik weet heel duidelijk welke groep ik niet aan de macht wil hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 13:41 . Reden: Quote aangepast ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Naast het feit dat alle buren een stuk minder heftige maatregelen erop na houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:24:
[...]

Werkelijk ?
Tweetje van marion koopmans

https://twitter.com/Mario.../1472470129350955012?s=20

Kortom, modellen lopen van 'druk maar net te redden' (wat het nu is) tot een zeer donkere code zwart op de ic's. Zeg dan gewoon.... het is te onzeker. We weten het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:28:
[...]

Dat is toch het leven?

Klopt, maar als ze substantieel zijn dan neem je ze doorgaans minder.
En als je de kans maar beperkt kunt inschatten, maar de impact van de verkeerde keuze enorm is, dan zullen de meeste toch voorzichtigheid betrachten tot het moment dat ze meer duidelijkheid hebben welke kant het op gaat.

Analogie-alert:
Je kunt na een kruising prima voor elke auto oversteken, in het gunstige scenario zal hij afslaan en is dat volstrekt veilig, maar ik denk dat de meeste mensen toch afwachten of er enig teken is, bijvb een richtingaanwijzer, het liefste nog in combinatie met kijken en afremmen voor de bocht, alvorens dat te gaan doen.
Een gevaccineerde 50 minner had van Delta al weinig te vrezen en van Omikron waarschijnlijk nog veel minder. Wat is dat toch met zekerheden verlangen?
Je gaat er hier al min of meer vanuit dat die waarschijnlijkheid een zekerheid is, wat wat in tegenspraak is met "het is het leven en er zijn geen garanties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Is er nu ook een avondklok, dat je ussen 21.00 uur en 4.30 mogen mensen hun huis niet verlaten zonder geldige reden? Er wordt nog nergens iets over gerept als ik ga zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:33:
Is er nu ook een avondklok, dat je ussen 21.00 uur en 4.30 mogen mensen hun huis niet verlaten zonder geldige reden?
Nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:28:
[...]

Dat is toch het leven?

Risico's horen bij het leven ja. Het in toom houden van risico's echter ook. Risico = kans * impact. De kans is "redelijk" en de impact is enorm. Logisch dat je in gaat grijpen, volkomen logische beslissing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:04:
[...]

Hoeveel dagen/weken voordat men dit met redelijke zekerheid kan vaststellen?

Als het echt zo'n verschil is zou relatief snel alles weer open kunnen, zeker als deze lockdown de zorg wat lucht geeft.
Ik schat dat we over twee weken zeker weten dat we onder het laagste scenario van RIVM zullen landen.

Intussen is het best okee dat we de bezetting van de (nog steeds wel volle) ziekenhuizen even wat sneller omlaag pushen. Alleen de timing…

Als we in november ook maar een weekje lockdown plus schoolsluiting hadden gedaan, hadden we nu al veel beter gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:28:
We hebben afaik nog geen data van een derde prik na drie maanden, maar het is heel erg onwaarschijnlijk dat de effecten anders zijn dan bij zes maanden.
Vooropgesteld, ik ben niet tegen een booster.

Waar het mij om gaat is de complete willekeur aan periodes. Eerst was het een jaar, toen Europees 9 maanden voor de QR-code, daarna pas een booster na 6 maanden en nu moet je hem na 3 maanden opnieuw laten zetten. Wat is het nou?

Waarom was een paar weken geleden voor 6 maanden een booster ongewenst en nu een booster van 3 maanden 'de oplossing'. Hoe kan men weten dat dit tegen Omikron werkt als men niet eens weet hoe ziekmakend de variant is. Het is paniekvoetbal, dat is nooit goed voor het draagvlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:31:
Kortom, modellen lopen van 'druk maar net te redden' (wat het nu is) tot een zeer donkere code zwart op de ic's. Zeg dan gewoon.... het is te onzeker. We weten het niet.
Dat zei Van Dissel toch gisteren? :? We hebben een model, we weten een aantal belangrijke parameters nog niet, daarom is er een mogelijk spectrum van "het is te doen" tot "code zwart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Heb je ook een bron of bewijs waar dat staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Dat is toch wat ze zeggen ?
Ze geven alleen daarbij aan dat ook in het gunstige scenario. ze niet verwachten dat kans dat de verlichting die een eventueel minder zwaar ziek worden oplevert, zo substantieel zal zijn dat die de versnelde verspreiding zeer ruim zal overtreffen en het eindresultaat dus een netto daling zou zijn met deze nieuwe variant, ook zonder (extra) maatregelen en zonder volledig uitgerolde boostercampagne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Maar dat is, wellicht niet in de beste bewoordingen, toch ook gezegd? We weten het niet zeker, maar er zijn geen positieve scenario's, en wel een hoop catastrofale situaties. Voorzorgsbeginsel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Zie ook
stylezzz in "Het Coronavirus in Nederland en België -..."

Probleem is dat met de beperkte kennis van nu al weten dat het onvoldoende is. Meer kennis zal alleen leiden tot een verzwaring of verlichting van de nieuwe maatregelen. Langer wachten gaat leiden tot meer problemen.

Het is een beetje als een sample test van N=300 waarbij je al P van 1 of 0 hebt. Dan gaat een sample test van N=17M echt niks aan veranderen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:35:
[...]

De maatregel is niet benoemd in de persconferentie, en staat ook niet op de overheidssite met alle genomen maatregelen. En dus is die maatregel niet genomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:35:
[...]

:') kom op zeg.

https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:34:
[...]

Waar het mij om gaat is de complete willekeur aan periodes. Eerst was het een jaar, toen Europees 9 maanden voor de QR-code, daarna pas een booster na 6 maanden en nu moet je hem na 3 maanden opnieuw laten zetten. Wat is het nou?

Waarom was een paar weken geleden voor 6 maanden een booster ongewenst en nu een booster van 3 maanden 'de oplossing'. Hoe kan men weten dat dit tenen Omikron werkt als men niet eens weet hoe ziekmakend de variant is. Het is paniekvoetbal, dat is nooit goed voor het draagvlak.
De willekeur komt door de snel ontwikkelende situatie en de daarbij horende snel veranderende kennis. Een complicerende factor is dat de EU soms andere dingen doet dan wat Nederland wil, en dat andere EU-landen op eigen houtje beslissingen nemen. Daar is niet altijd wat aan te doen.

Het is niet goed voor het begrip dat het constant verandert, maar gezien de snelle epidemiologische ontwikkelingen, is dat niet anders. Dit is een effect van het virus, niet door falend beleid (waarmee ik nadrukkelijk niet wil zeggen dat het beleid niet faalt, maar dit component is veroorzaakt door het virus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:34:
[...]

Waarom was een paar weken geleden voor 6 maanden een booster ongewenst en nu een booster van 3 maanden 'de oplossing'. Hoe kan men weten dat dit tenen Omikron werkt als men niet eens weet hoe ziekmakend de variant is. Het is paniekvoetbal, dat is nooit goed voor het draagvlak.
Omikron is er nog niet zolang en dus was er geen "spoed". Nu moet men weer gas geven want er is haast.

En ziekmakend is niet zo relevant als de zorg overbelast is. Dan heb je sowieso doden ongeacht de ernst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:23:
[...]
Quote verwijderd om moderators werk te besparen :P
Niet de "Ikke ikke ikke" groep in ieder geval. Degene die weigeren te vaccineren. Goed, geen probleem, dan moeten jullie testen. Nee dat ook niet, dat is ook verschrikkelijk. Goed, dan niet op drukke plaatsen komen. Nee dat is net zoiets als de holocaust!

Mensen die liever 10+ mensen hebben die geen hartoperatie kunnen krijgen, dan dat ze een vaccin nemen. Want dat is onderdrukking van hun vrijheid...

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 19-12-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Is er nu ook een avondklok, dat je ussen 21.00 uur en 4.30 mogen mensen hun huis niet verlaten zonder geldige reden? Er wordt nog nergens iets over gerept als ik ga zoeken.
Nee, waar komt dat idee vandaan, dat dat zo zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

zacht schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:40:
[...]

Nee, waar komt dat idee vandaan, dat dat zo zou zijn?
Men maakt de vergelijking met de vorige "strenge lockdown".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:29:
[...]

Uhm... Wat? We hebben het hier over die zeer kleine groep die zichzelf "nieuwe joden" noemt en die "tribunalen" wilt oprichten? De groep die al meerdere winkelcentrums heeft vernield? Oh en die zeer duidelijke allianties met extreem rechts tot nazisme toe heeft?

Ja, ik weet heel duidelijk welke groep ik niet aan de macht wil hebben.
Nee ik heb het hier over voornamelijk de meningen op het forum hier. Ja daar komen die stelling voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:41:
[...]

Men maakt de vergelijking met de vorige "strenge lockdown".
Dat heb ik even gemist. Ik zie dat 'men' ook nog vraagt naar bewijs. Bewijs dat iets niet zo is, heel bizar. o zoek ik ook nog naar het bewijs dat het niet waar is dat de overheid het dringende advies geeft om met je koffielepeltje linksom te roeren. Niemand die me daar nog een goed bewijs voor gegeven heeft dat dat niet zo is. Tot die tijd neem ik het zekere voor het onzekere en roer ik linksom, ook al drink ik mijn koffie zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:55
Mits ze buiten niet aan groepsvorming doen mogen ze gewoon naar buiten. (En groepsvorming is > 2 personen, tenzij behorend tot hetzelfde gezin).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Met de kanttekening dat als je je vrijwillig aan een maatregel wilt houden die op dit moment niet geldt, je dat natuurlijk vrij staat te doen. :P

Mijn gok is overigens dat een hoop NL'ers zich onbewust aan die niet geldende maatregel gaan houden, aangezien de meesten in elk geval na 12.00 uur 's nachts slapen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En nog als aanvulling ;

https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels
Uitzondering Dienstverlening (geen sluitingstijd)
Je mag, volgens deze lijst, om 23:00 uur nog bij het reisbureau een reis boeken naar China of Rusland.

Of je mag nog je vieze vlekken uit je dekbedovertrek halen in de wasserette of lekker gaan schreeuwen in een parkeergarage.

Whatever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zacht schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:45:
[...]

Dat heb ik even gemist. Ik zie dat 'men' ook nog vraagt naar bewijs. Bewijs dat iets niet zo is, heel bizar. o zoek ik ook nog naar het bewijs dat het niet waar is dat de overheid het dringende advies geeft om met je koffielepeltje linksom te roeren. Niemand die me daar nog een goed bewijs voor gegeven heeft dat dat niet zo is. Tot die tijd neem ik het zekere voor het onzekere en roer ik linksom, ook al drink ik mijn koffie zwart.
Je kan prima bewijzen dat iemand of een entiteit iets niet gedaan heeft of gezegd heeft.
Je verwijst gewoon naar de huidige regels en daar staat het niet tussen dus is het geen regel zo moeilijk is dat niet.
Je kan niet bewijzen dat iets nooit gebeurt dat klopt maar dat wil je hier ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zolang wij dit virus niet wereldwijd aanpakken, en wij met onze westerse arrogantie zelfs toegezegde vaccins niet delen, blijven wij dweilen met de kraan open. En blijft een onzekerheid over het risico van een variant ONS nog lang niet ons oude leven teruggeven. Dit gaat zo nog erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

zacht schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:45:
[...]

Het is vooral omdat ik zelf dat afhankelijk ook eerst dacht dat het er zou zijn, maar toen ik keek naar de nieuwe regels was het "oh, valt mee".
Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:42:
[...]

Nee ik heb het hier over voornamelijk de meningen op het forum hier. Ja daar komen die stelling voorbij.
Dan miste ik vooral een helehoop extreme argumenten die aan beide kanten zijn gemaakt. Maar laten we onze energie niet verspillen aan die groep. Dat heeft geen zin en wanneer het escaleert in wat erger is dan zal een mod ook weer moeten ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:47:
Je kan niet bewijzen dat iets nooit gebeurt dat klopt maar dat wil je hier ook niet.
offtopic:
Kleine correctie. Dat kan wel, het is alleen rete ingewikkeld.
Je denkt aan "absence of proof is not proof of absence".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
[...]

Met als mogelijkheid dat een vele malen besmettelijkere variant en al is het maar net zo ziekmakend heel hard huishoudt en velen straks weer liggen boos te zijn dat de overheid te laat ingrijpt.

Wat dat betreft is het nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Vorkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:47:
En nog als aanvulling ;

https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels

[...]

Je mag, volgens deze lijst, om 23:00 uur nog bij het reisbureau een reis boeken naar China of Rusland.

Of je mag nog je vieze vlekken uit je dekbedovertrek halen in de wasserette of lekker gaan schreeuwen in een parkeergarage.

Whatever floats your boat.
De lijst met locaties die open blijven is ook wel zo ongeveer half nederland.
Waarom luchthavens open houden, hebben we niet genoeg aan 1 mutatie? Laten we lekker met zijn allen op vakantie gaan naar een ver land lijkt me super handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:36:
[...]

Maar dat is, wellicht niet in de beste bewoordingen, toch ook gezegd? We weten het niet zeker, maar er zijn geen positieve scenario's, en wel een hoop catastrofale situaties. Voorzorgsbeginsel dus.
Dan begrijpen we elkaar. Maar dan wil ik het meer op paniekvoetbal houden. Inmiddels zit ik wel een beetje in het kamp "we moeten verder kijken als alleen ic capaciteit". De nevenschade van lockdown op lockdown op vele andere facetten gaat inmiddels wel erg ver.... om het nu maar weer af te doen met "ach, het zijn maar 3 weken en buiten kun je ook sporten" vind ik een beetje een dooddoener. Als we op deze manier blijven handelen kun je hele sectoren gaan afschrijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:56:
[...]

Waarom luchthavens open houden, hebben we niet genoeg aan 1 mutatie? Laten we lekker met zijn allen op vakantie gaan naar een ver land lijkt me super handig.
Ja hé, we plannen die boosters niet voor niets zo dicht mogelijk op de vakantie, dan moeten we natuurlijk wel op vakantie kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:02:
[...]

Dan begrijpen we elkaar. Maar dan wil ik het meer op paniekvoetbal houden. Inmiddels zit ik wel een beetje in het kamp "we moeten verder kijken als alleen ic capaciteit". De nevenschade van lockdown op lockdown op vele andere facetten gaat inmiddels wel erg ver.... om het nu maar weer af te doen met "ach, het zijn maar 3 weken en buiten kun je ook sporten" vind ik een beetje een dooddoener. Als we op deze manier blijven handelen kun je hele sectoren gaan afschrijven.....
Ben ik zeker met je eens, maar dat is wmb een discussie die uberhaubt al gevoerd had moeten worden, en parallel aan deze lockdown ook gevoerd moet worden. Dat wordt niet gedaan en wmb is dat kwalijk, maar desondanks vind ik dat los staan van deze beslissing, want hier moesten we wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:05:
[...]

Ben ik zeker met je eens, maar dat is wmb een discussie die uberhaubt al gevoerd had moeten worden, en parallel aan deze lockdown ook gevoerd moet worden. Dat wordt niet gedaan en wmb is dat kwalijk, maar desondanks vind ik dat los staan van deze beslissing, want hier moesten we wat mee.
Het is eigenlijk een andere discussie inderdaad. Wie gaat er nog een festival of evenement organiseren als van dissel ineens kan roepen "ik heb een nieuwe variant ontdekt, en ik weet nog niet wat het doet maar laten we uit voorzorg de boel maar dicht gooien". Of dat de huidige lockdown terecht is of niet zullen we nooit weten. De besmettingen gingen al gestaag naar beneden en de ziekenhuizen waren ook alweer wat bedden aan het opruimen. Ik denk eerder dat de voorgaande avonlockdown al een zeer zwaar effect heeft gehad en nog steeds heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:43
zacht schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:04:
[...]

Ja hé, we plannen die boosters niet voor niets zo dicht mogelijk op de vakantie, dan moeten we natuurlijk wel op vakantie kunnen.
Reisbureau's zijn vooral bezig met afzeggingen verwerken.
Alle wintersport boekingen worden nu afgezegd, nu het nog gratis kan. Binnen 60 dagen van vertrek ben je meestal je aanbetaling kwijt.
Die gaan straks weer lastminute boeken als duidelijk is of ze hun QR code geldig is op de piste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
groggy schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:50:
Zolang wij dit virus niet wereldwijd aanpakken, en wij met onze westerse arrogantie zelfs toegezegde vaccins niet delen, blijven wij dweilen met de kraan open. En blijft een onzekerheid over het risico van een variant ONS nog lang niet ons oude leven teruggeven. Dit gaat zo nog erg lang duren.
Dat ben ik niet met je eens, op een gegeven moment zal het virus uitdoven als er voldoende immuniteit is.
"Aannemende dat het virus zoals andere coronavirussen seizoensgebonden is, krijgen we elk jaar een golfje, zoals bij influenza. Eigenlijk heet dat dan epidemisch, niet endemisch", aldus epidemioloog Frits Rosendaal. Blijkt SARS-CoV-2 niet seizoensgebonden te zijn, dan blijft het wel de hele tijd rondgaan: endemisch dus.

"Het zou zich inderdaad vergelijkbaar met influenza kunnen ontwikkelen, maar de vraag is of dit ieder jaar met infecties gaat gebeuren. Misschien eerst wel, maar we zien de andere coronavirussen ook niet elk jaar terug", zegt viroloog Bert Niesters. "Vanwege de toenemende immuniteit zullen we er ieder seizoen minder last van hebben. In slechte jaren zal het virus, net als bij griep, tot pieken leiden", stelt microbioloog Andreas Voss.

Ook veldepidemioloog Amrish Baidjoe acht dat mogelijk. "Maar het hangt sterk af van het niveau van circulatie van het virus en het aantal dierlijke reservoirs." Kinderarts en epidemioloog Patricia Bruijning waarschuwt voor een grote genetische verandering. "Die zou gepaard kunnen gaan met relatief meer (ernstige) infecties. Het blijft dus zaak om vaccins door te ontwikkelen om steeds een antwoord te hebben."
https://nos.nl/artikel/23...avirus-gaat-niet-meer-weg

[ Voor 55% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:30
FvD gaat door met organiseren kerstmarkt in Wijster
https://www.rtvdrenthe.nl...ert-kerstmarkt-in-Wijster

Dat wordt makkelijk handhaven lijkt me..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Turdie schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:14:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, op een gegeven moment zal het virus uitdoven als er voldoende immuniteit is.
Die immuniteit wordt dus niet wereldwijd opgebouwd. Daardoor bestaat het risico dat er varianten komen waarvoor ook wij niet immuun zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
GAIAjohan schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:15:

"Ik ga ervan uit dat mensen bij Forum gaan nadenken, ik hoop op gezond verstand", aldus de burgemeester.
_O-

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Ja en de kern van deze organisatie staat ook vast; tickets en verkocht.
Volgens het bericht zouden er meer dan 1500 tickets zijn verkocht en worden de eerste bezoekers rond 14.30 uur verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die FvD begint steeds meer trekjes van een criminele organisatie te krijgen. Als je doelbewust de wettelijke regels overtreed is dat kwaadaardige opzet.

Handhaven wordt op deze manier wel makkelijk. Hoop dat ze strafrechterlijk ook worden aangepakt hiervoor door het OM, vanwege het in gevaar brengen van de volksgezondheid :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50

Kunnen we die idioten geen eiland oid geven? Kunnen ze daar hun Heilstaat zelf in gaan richten. De lijken mogen ze op het strand leggen, halen we die wel 1 keer per week op.

Dacht aan iets als Griend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:46
Shadowhawk00 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:56:
[...]

Je kan per auto ook Omikron binnenbrengen. Straks gaan er weer veel mensen op pad binnen Nederland of naar de sneeuw. Het grootste probleem is dat Nederland te weinig doet aan controle's. Verplicht aanmelden en daarna goede controle. En als je hier Schiphol sluit, gaan de mensen vrolijk via andere vliegvelden.

En inzake de FvD. Kunnen ze dat terrein niet afsluiten als iedereen er is en dan even het virus erin spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
groggy schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:16:
[...]

Die immuniteit wordt dus niet wereldwijd opgebouwd. Daardoor bestaat het risico dat er varianten komen waarvoor ook wij niet immuun zijn.
Maar als wij als Nederlanders voldoende immuniteit hebben zal het virus zich niet kunnen verspreiden

De eerste tekenen van onmicron lijken daar al op in bijvoorbeeld Zuid-Afrika omdat daar wel veel besmettingen zijn maar weinig ziekenhuisopnames.
https://nypost.com/2021/1...rop-during-omicron-surge/

Het virus wordt dan endmisch en niet meer pandemisch.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:28
stylezzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:23:
[...]

De parkeergarage bij de metropolis in antwerpen sprak gisteren boekdelen. Het leek wel 20 jaar geleden toen we in nederland nog geen goede bioscopen hadden en half brabant en zeeland naar antwerpen reed om daar een filmpje te pakken.

We zullen zien hoe het bij onze zuiderburen gaat verlopen. Al verdenk ik zie er niet van om maar even overnight een harde lockdown af te kondigen.
Ik wil aankomende vrijdag afreizen naar Antwerpen voor een dagje en kerstavond daar uit eten en ik ga vaak langs bij Wok van Antwerpen. Ik ben benieuwd. Antwerpen kwam ik al veel vaker. Het is mijn favoriete stad vooral de binnenstad het centrum. Ik ben benieuwd hoe druk het zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 19-12-2021 14:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

alexbl69 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:22:
[...]

Kunnen we die idioten geen eiland oid geven? Kunnen ze daar hun Heilstaat zelf in gaan richten. De lijken mogen ze op het strand leggen, halen we die wel 1 keer per week op.

Dacht aan iets als Griend.
Veel te dichtbij man, ik zat eerder aan Frans Jozefland ofzo te denken. Veel groter ook, dus hebben ze nog veel meer ruimte ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
*knip* dit is de zoveelste keer dat je los uit de pols dingen roept zonder onderbouwing. Dit is niet de manier waarop we hier met elkaar discussiëren.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 19-12-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Van der Berg schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:23:
[...]

Ik wil aankomende vrijdag afreizen naar Antwerpen voor een dagje en kerstavond daar uit eten en ik ga vaak langs bij Wok van Antwerpen. Ik ben benieuwd. Antwerpen kwam ik al veel vaker. Het is mijn favoriete stad vooral de binnenstad het centrum. Ik ben benieuwd hoe druk het zal worden.
Belgie heeft de afgelopen weken al een flinke piek gehad en hebben de horeca open gelaten, dus ik vermoed dat het nu ook gewoon open zal blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAr-K2U_PwQYNat7Yymj6WpiOpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vrCQvDq50a1JfYDMS3T6bIzX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 19-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
*knip* een TR is beter.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 19-12-2021 14:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:50
Sissors schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:40:
[...]

Niet de "Ikke ikke ikke" groep in ieder geval. Degene die weigeren te vaccineren. Goed, geen probleem, dan moeten jullie testen. Nee dat ook niet, dat is ook verschrikkelijk. Goed, dan niet op drukke plaatsen komen. Nee dat is net zoiets als de holocaust!

Mensen die liever 10+ mensen hebben die geen hartoperatie kunnen krijgen, dan dat ze een vaccin nemen. Want dat is onderdrukking van hun vrijheid...
Met die ikke ikke ikke groep bedoel je neem ik aan de groep gevaccineerden die de prikken enkel voor zichzelf namen en daarna gewoon hun gang weer gaan. Niet testen bij symptomen, reizen, de kroeg in etc etc. Die groep die lekker druk covid aan t verspreiden was "want groen vinkje".

Toch knap dat t weer enkel op ongevaccineerden
Afgeschoven word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Bouke-p schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:39:
[...]

Met die ikke ikke ikke groep bedoel je neem ik aan de groep gevaccineerden die de prikken enkel voor zichzelf namen en daarna gewoon hun gang weer gaan. Niet testen bij symptomen, reizen, de kroeg in etc etc. Die groep die lekker druk covid aan t verspreiden was "want groen vinkje".

Afgeschoven word.
Die laatste groep is wel procentueel gezien het meest vertegenwoordigd in de ziekenhuizen.

Dus ja, foei voor de verspreiders maar dubbel foei voor niet de moeite nemen even een vaccinatie te halen vanwege allerlei redenen die niets te maken hebben met het vaccin, zoals “controle” of “reset”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Het toewijzen van allerlei kenmerken aan de groep gevaccineerden vs. ongevaccineerden stopt hier. Als je wat te zeggen hebt, onderbouw het dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:25:
Veel te dichtbij man, ik zat eerder aan Frans Jozefland ofzo te denken. Veel groter ook, dus hebben ze nog veel meer ruimte ;)
Waar ligt dat Forumland eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Edit: nvm mag niet meer van mod.

[ Voor 95% gewijzigd door Sissors op 19-12-2021 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26

Onbekend

...

[...]

Afgeschoven word.
We hebben deze maatregelen omdat de zorg overbelast wordt. En waarmee? Met voornamelijk ongevaccineerde mensen. Van de 15% niet gevaccineerde mensen van de Nederlandse bevolking neemt meer dan de helft van de ziekenhuiszorgcapaciteit in beslag. (bron: https://www.rivm.nl/nieuw...-jonger-dan-gevaccineerde )

Dus ja, het ligt voornamelijk aan de ongevaccineerde mensen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Afgeschoven word.
Ongevaccineerd op ongevaccineerd geeft nu eenmaal 15 tot 20x meer verspreiding dan gevaccineerd op gevaccineerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
[...]

Afgeschoven word.
Precies dit!

Doordat de klachten bij gevaccineerde mensen minder dan wel niet aanwezig is, lopen deze mensen, soms zonder het te weten, het virus bij zich en dmv een qr code het virus overdraagt aan anderen.

Eigenlijk kan je alleen van ongevaccineerden mensen uitgaan. Zij zijn immers getest.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:46
RocketKoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:46:
[...]

Ongevaccineerd op ongevaccineerd geeft nu eenmaal 15 tot 20x meer verspreiding dan gevaccineerd op gevaccineerd.
Hoe kom jij eigenlijk bij dit soort feiten?

Onderzoek van o.a. lancet wijst op heel andere cijfers.

https://www.thelancet.com...9%2821%2900648-4/fulltext

Voor de luie lezer:
Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance. Nonetheless, fully vaccinated individuals with breakthrough infections have peak viral load similar to unvaccinated cases and can efficiently transmit infection in household settings, including to fully vaccinated contacts. Host–virus interactions early in infection may shape the entire viral trajectory.
Nog steeds meer verspreiding, maar niet eens een klein beetje in de buurt van wat je zegt.

Nog wat over vax vs non vax:

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.11.12.21265796v1
Conclusions As this field continues to develop, clinicians and public health practitioners should consider vaccinated persons who become infected with SARS-CoV-2 to be no less infectious than unvaccinated persons. These findings are critically important, especially in congregate settings where viral transmission can lead to large outbreaks.

[ Voor 48% gewijzigd door Jasper 99 op 19-12-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie

*knip*
Dat stellen we dus niet voor.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:00
pjot1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:51:
[...]

Precies dit!

Doordat de klachten bij gevaccineerde mensen minder dan wel niet aanwezig is, lopen deze mensen, soms zonder het te weten, het virus bij zich en dmv een qr code het virus overdraagt aan anderen.

Eigenlijk kan je alleen van ongevaccineerden mensen uitgaan. Zij zijn immers getest.
Oh, testen alle gevaccineerden zich allemaal voor een rondje op straat, bezoek aan de dokter, supermarkt, werkplek?

Eigenlijk kan je alleen uitgaan van het feit dat iedereen die je tegenkomt in een niet besloten setting waar de QR voor nodig is besmettelijk kan zijn.

Neemt overigens niet weg dat vanwege het feit dat de symptomen bij gevaccineerde personen minder/niet aanwezig zijn en dus ook minder verspreidingsrisico opleveren. Ten opzichte van mensen bij wie de symptomen zich in alle volledigheid manifesteren.

Uiteindelijk is het een kwestie van de basisregels volgen en daarmee voorkom een deel van het risico, vaccineren helpt om de druk op de zorg te verlagen en testen helpt de verspreiding door besmette personen tegen te gaan. Maar alles valt en staat met het volgen van het totale pakket aan regels m.n. wanneer je besmet bent, gevaccineerd of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 19-12-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Onbekend schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:46:
[...]

Dus ja, het ligt voornamelijk aan de ongevaccineerde mensen.
Je hebt wel deels gelijk, maar als je verder nadenkt ligt het ook collectief gezien wel een beetje aan ''ons'' allemaal. Alleen de ongevaccineerde de schuld geven is iets te kort door de bocht; hoewel daar ook een grote oorzaak ligt.

In principe hebben wij een hele slechte discipline, we zijn een eigenwijs volkje en we denken eerst aan ons zelf en dan pas aan het collectief. Dus eigenlijk valt er met ons geen land te bezeilen. In principe zei Rutte het ook al eerder van, ik krijg het de mensen gewoon niet aangepraat. En ik ben het niet vaak met hem eens, maar daar zit wel een kern van waarheid.

Je moet maar es kijken wat al die gevaccineerde mensen doen, lekker carnaval vieren, lekker op de vakantie, op de laatste dag voor een lock down lekker met zijn allen nog op elkaar door de winkels. Ik snap het wel waarom, maar het laat ook duidelijk zien dat wij geen collectief brein hebben. We doen het allemaal omdat we gewoon zelf willen genieten en geen boodschap hebben ''aan het grotere goed''.

Neem als voorbeeld China. De overheid zegt iets en mensen doen het gewoon uit zichzelf vervolgens zonder morren. Dat heeft ook te maken met de harde hamer daar, maar goed... dat is een andere discussie.

In China was laatst sinds een lange tijd in een bepaalde stad weer een paar besmettingen geconstateerd en die stad ging volledig dicht. Dan zul je met een NL-brein denken van sja, is dat wel te handhaven 1 stad?
En ja, die mensen luisteren gewoon en blijven dan ook even binnen en zoeken het gevaar niet op.

Dat soort discipline maakt het dat sommige landen heel goed zijn in het bestrijden van crisissen.

Wij zijn echt een verschrikkelijk bijdehand volk.
Bij ons moet je gewoon hopen dat er op tijd vaccinaties in de arm worden gezet, want met ons gedrag ga je het niet winnen...

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:55:
[...]

Oh, testen alle gevaccineerden zich allemaal voor een rondje op straat, bezoek aan de dokter, supermarkt, werkplek?

Eigenlijk kan je alleen uitgaan van het feit dat iedereen die je tegenkomt in een niet besloten setting waar de QR voor nodig is besmettelijk kan zijn.
In mijn beleving wordt op straat, supermarkt, dokter en werkplek de regels mbt afstand houden, handen wassen etc beter gehandhaafd dan op plekken waar je de qr code nodig hebt. Begrijpelijk want gevaccineerd dus 'mij kan niets overkomen.'

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:46:
[...]

Filter je bij die bewering ook de leeftijd 0-12 er uit? Die zijn weliswaar ongevaccineerd, maar hebben daar een verdomd goede reden voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jasper 99 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:52:
[...]

Hoe kom jij eigenlijk bij dit soort feiten?

Onderzoek van o.a. lancet wijst op heel andere cijfers.

https://www.thelancet.com...9%2821%2900648-4/fulltext

Voor de luie lezer:

[...]

Nog steeds meer verspreiding, maar niet eens een klein beetje in de buurt van wat je zegt.

Nog wat over vax vs non vax:

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.11.12.21265796v1

[...]
Dat Lancet-artikel is al een aantal keer voorbijgekomen, en gaat alleen over de UK, waar vooral met AZ is geprikt. AZ is minder goed in het voorkomen van transmissie dan mRNA-vaccins. Je tweede artikel heeft een véél te kleine sample size om conclusies te kunnen trekken, en je kan je afvragen of een gevangenis een goede representatie is voor de situatie in de samenleving. Voor de Nederlandse situatie hebben we de data van het RIVM: https://www.rivm.nl/en/ne...s-by-63-for-delta-variant

Die laat zien dat er een 63% reductie is op transmissie na vaccinatie met de Delta-variant. Tel daarbij op dat je als gevaccineerde nog een kleinere kans hebt om uberhaubt besmet te raken en de transmissie van gevaccineerde naar gevaccineerde is heel erg veel kleiner dan van ongevaccineerde naar ongevaccineerde.

Dit artikel heeft een mooie samenvatting van wat we weten: https://theconversation.c...-if-they-get-covid-171302

Omicron moeten we afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 19-12-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26

Onbekend

...

Silent Thunder schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:55:
[...]

Je hebt wel deels gelijk, maar als je verder nadenkt ligt het ook collectief gezien wel een beetje aan ''ons'' allemaal. Alleen de ongevaccineerde de schuld geven is iets te kort door de bocht; hoewel daar ook een grote oorzaak ligt.

In principe hebben wij een hele slechte discipline, we zijn een eigenwijs volkje en we denken eerst aan ons zelf en dan pas aan het collectief. Dus eigenlijk valt er met ons geen land te bezeilen. In principe zei Rutte het ook al eerder van, ik krijg het de mensen gewoon niet aangepraat. En ik ben het niet vaak met hem eens, maar daar zit wel een kern van waarheid.

Je moet maar es kijken wat al die gevaccineerde mensen doen, lekker carnaval vieren, lekker op de vakantie, op de laatste dag voor een lock down lekker met zijn allen nog op elkaar door de winkels. Ik snap het wel waarom, maar het laat ook duidelijk zien dat wij geen collectief brein hebben. We doen het allemaal omdat we gewoon zelf willen genieten en geen boodschap hebben ''aan het grotere goed''.
Daar ben ik ook wel mee eens.

Een deel van de mensen (gevaccineerd of niet) doen waar ze zelf zin in hebben, zonder veel rekening met anderen te houden. Dit gedrag is van alle tijden, en zal niet zomaar stoppen.
Als je nu ziet dat vele winkelcentra gisteren overliep van het volk doordat mensen alleen aan hun eigen dachten omdat ze nog voor kerst iets nodig hebben, dan is er nog een lange weg te gaan. En de maatregelen gaan genegeerd worden door naar het buurland te gaan ( zie https://www.nu.nl/coronav...n-willen-ontvluchten.html ), alsof het virus daar ophoudt.
En daarnaast de handel in illegale QR-codes, malafide QR-apps en corona-verspreiding-feestjes helpen totaal niet mee om het de corona-besmettingen te beperken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 74 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.