Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.204 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:16:
Als je in bijvoorbeeld Noord-Holland woont, ben je veel kwetsbaarder voor de nukken van het kabinet. Dan is alles over de grens ver weg.

Ik ervaar het in coronatijd als een groot voordeel om twee landsgrenzen binnen behapbare afstand te hebben.
Waarvan akte. Ik kan je vertellen dat mijn humeur de afgelopen 24 uur niet echt een stijgende lijn kent. Dat wordt weer kluizenaartje spelen.

Binnenkort staat een weekje in een huisje op de Veluwe gepland, was voor m'n dochter genoeg te ondernemen. Nu waarschijnlijk niets meer, kunnen we kiezen tussen tegen de muren op vliegen of inderdaad maar over de grens gaan kijken.
Haar verjaardag begin januari dan ook wel weer niets worden. Heeft ze één derde van haar verjaardagen gewoon niet normaal mee kunnen maken. (heb ik meer last van dan zij vermoed ik, maar toch)

Het je zo frustrerend om te zien dat het wel te begrijpen is hoe het OMT tot de redenatie komt maar dat je weet dat het meer komt door hun vastgeroeste proces en denkwijze dan dag het nog zinnige besluiten zijn de laatste tijd.
Ergens hoop ik nog op het standaard vingertje van Rutte en meer niet, maar ik vrees dat die tegenwoordig ook te bang zijn geworden om te durven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:03:
[...]

Die slechte overheid loopt wel al twee jaar achter de feiten aan, dus in zoverre is de situatie waar we nu in zitten wel de schuld van de overheid. Als we eerder waren begonnen met boosteren hadden we dit gezeik nu een stuk minder gehad. Kijk maar naar onze Ooster- en zuiderburen.
As is verbrande turf. Ik ben het overigens helemaal eens hoor net dat de overheid het in mijn ogen verkeerd heeft gedaan, maar er is geen 'goed', want wat ik graag had gewild zou een ander juist helemaal verschrikkelijk vinden of andersom. De een wil helemaal geen maatregelen en dan (denk ik) de zieken laten verkreupelen en/of het verzorgende deel van de maatschappij de rotzooi te laten opruimen, de ander wil eerder en korter juist hardere maatregelen Maar een deel van die laatste groep wil telkens weer geen harde maatregelen op het moment dat zij vinden dat het te laat is. Ik vind het nu ook 'te laat' , terwijl jij het wellicht nu nog onodig vroeg vindt. Dat bedoel ik te zeggen met dat het de schuld van de pandemie is. Overheid en maatschappij moet ermee dealen en hopen dat de uitkomst daarvan 'goed genoeg' was, of in elk geval niet 'het allerslechtste'. Wellicht is het goed om te kunnen afgeven op de overheid om daarmee stress te verminderen, dus een soort boksbal. Ik doe dat zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-09 19:06
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:09:
[...]

UK loopt ver voor met aantal boosters en mogelijk ook eerdere besmettingen. Bovendien stijgen de ziekenhuisopnames daar ook. Lees dit eens: https://www.bbc.com/news/health-59707252

[...]
in UK hebben mensen van 30 al boosters gehad en kinderen zijn daar ook gevaccineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:21
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:09:
[...]

UK loopt ver voor met aantal boosters en mogelijk ook eerdere besmettingen. Bovendien stijgen de ziekenhuisopnames daar ook. Lees dit eens: https://www.bbc.com/news/health-59707252

[...]
Niemand die hard op durft te zeggen dat het énige verschil t.o.v. het jaar ervoor het vaccineren is. Waar zou dit nu door komen? Nou daar heeft u uw antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 18-12-2021 14:18 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:18:
[...]

Iedereen onderschrijft nu wel dat het (demissionaire) kabinet er hier een potje van maakt, maar ik word moe van elke keer die 'maar'. Nee, geen maar, ze maken er een potje van. Punt.
Er zal vast een commissie, onderzoek of parlementaire enquête komen over de gang van zaken wat betreft corona.

Mocht het inderdaad veroordelend zijn over het beleid dan is er een soort wrange ironie als Ernst Kuipers (mocht hij inderdaad minister worden) op moet stappen vanwege z'n voorganger.

Maar mocht het zo ver komen en mochten dat überhaupt de conclusies zijn, dat zien de dan wel.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
jurjen_g schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:13:
[...]

As is verbrande turf. Ik ben het overigens helemaal eens hoor net dat de overheid het in mijn ogen verkeerd heeft gedaan, maar er is geen 'goed', want wat ik graag had gewild zou een ander juist helemaal verschrikkelijk vinden of andersom. De een wil helemaal geen maatregelen en dan (denk ik) de zieken laten verkreupelen en/of het verzorgende deel van de maatschappij de rotzooi te laten opruimen, de ander wil eerder en korter juist hardere maatregelen Maar een deel van die laatste groep wil telkens weer geen harde maatregelen op het moment dat zij vinden dat het te laat is. Ik vind het nu ook 'te laat' , terwijl jij het wellicht nu nog onodig vroeg vindt. Dat bedoel ik te zeggen met dat het de schuld van de pandemie is. Overheid en maatschappij moet ermee dealen en hopen dat de uitkomst daarvan 'goed genoeg' was, of in elk geval niet 'het allerslechtste'. Wellicht is het goed om te kunnen afgeven op de overheid om daarmee stress te verminderen, dus een soort boksbal. Ik doe dat zelf ook.
Dat we nu weer in een soortgelijke situatie zitten als vorig jaar is niet alleen een reactie op het te laat boosteren, maar ook op alles weer te snel opengooien in de zomer.

Ik word echt moe van dat faalbeleid elke keer. En Mark en Hugo weten het altijd weer zo te spinnen dat het de schuld van de bevolking is, in plaats van keer op keer falend coronabeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
Wietsee. schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:18:
[...]

Niemand die hard op durft te zeggen dat het énige verschil t.o.v. het jaar ervoor het vaccineren is. Waar zou dit nu door komen? Nou daar heeft u uw antwoord.
Wat bedoel je te zeggen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Niet zo pessimistisch allemaal. We staan er prima voor. Hoge vaccinatiegraad, hoge natuurlijk immuniteit. Had een heel stuk slechter gekund :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wietsee.
Of jullie daadwerkelijk denken dat 'zoveel mogelijk boosteren' ons hieruit gaat helpen? Als dat zo is, dan acht ik dit land verloren. Dan zijn de maatregelen hetgeen wat de mensen echt verdienen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HvO2N6l.png

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 18-12-2021 14:24 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:19:
[...]

Dat we nu weer in een soortgelijke situatie zitten als vorig jaar is niet alleen een reactie op het te laat boosteren, maar ook op alles weer te snel opengooien in de zomer.

Ik word echt moe van dat faalbeleid elke keer. En Mark en Hugo weten het altijd weer zo te spinnen dat het de schuld van de bevolking is, in plaats van keer op keer falend coronabeleid.
We moeten ook eerlijk zijn en onderstrepen dat het nooit goed is, natuurlijk.
Hadden ze het te lang dichtgehouden, dan deden ze het óók niet goed.

Je zag het ook uit de peilingen telkens. Een-derde vond het te slap, een-derde vond het te streng en een-derde vond het precies goed.

Hindsight is 20/20.

Ik zeg niet dat het beleid onfeilbaar is, en het altijd een excuus is. Bijvoorbeeld het boosteren had veel sneller op gang kunnen komen. Maar voor een hoop momenten is er gewoon geen juiste beslissing die iedereen tevreden kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:33
eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:22:
Niet zo pessimistisch allemaal. We staan er prima voor. Hoge vaccinatiegraad, hoge natuurlijk immuniteit. Had een heel stuk slechter gekund :)
Omicron omzeilt toch juist de huidige vaccinaties (2x), dat is waarom we de booster nodig hebben. Daarnaast doorbreekt Omicron ook de natuurlijke immuniteit. Weet iemand of je wel goed beschermd bent tegen Omicron als je na eerdere infectie een vaccinatie hebt gehad?

Dat is de reden waarom we terug bij af zijn en ineens in lockdown moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
handoff schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:24:
[...]

Omicron omzeilt toch juist de huidige vaccinaties (2x), dat is waarom we de booster nodig hebben. Daarnaast doorbreekt Omicron ook de natuurlijke immuniteit. Weet iemand of je wel goed beschermd bent tegen Omicron als je na eerdere infectie een vaccinatie hebt gehad?

Dat zal afhangen van welk vaccin en welke besmetting je gehad hebt. Dus daar is heel weinig over te zeggen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
[...]

*taalgebruik en desinformatie.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 14:30 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Johan Bogle schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:15:
[...]
in UK hebben mensen van 30 al boosters gehad en kinderen zijn daar ook gevaccineerd
Ze zitten nu op 45% met 3 prikken. 81% met 2 of meer en 89% met 1 of meer.
Het grote verschil is dat bijna iedereen daar AZ heeft gehad voor de eerste 2 prikken. En juist AZ lijkt vrij weinig te doen tegen deze variant.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
Wietsee. schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:23:
[...]

Of jullie daadwerkelijk denken dat 'zoveel mogelijk boosteren' ons hieruit gaat helpen? Als dat zo is, dan acht ik dit land verloren. Dan zijn de maatregelen hetgeen wat de mensen echt verdienen.

[Afbeelding]
Nee want er komt vanzelf weer een variantje.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik zou zeggen, elk half jaar verplicht boosteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:28:
*flame*

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 14:31 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:42
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:28:
Laten we eerst maar eens kijken hoe goed die booster helpt tegen omikron. En dan niet nu een vroegtijdig onderzoek na twee weken maar over een periode van een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Je hebt anti-lichamen en geheugen cellen.

Zowel een vaccinatie als een eerdere besmetting levert je geheugencellen op. Die zorgen ervoor dat je snel anti-lichamen kan produceren. Het probleem is dat Omicron wat slechter herkend wordt als het virus waar je al geheugencellen voor hebt. En de productie van anti-lichamen komt dus minder snel op gang. Dat geeft het virus een kans om je te besmetten en ziek te maken.

Kort na een vaccinatie of besmetting (enkele maanden) heb je nog genoeg anti-lichamen om het virus direct aan te vallen. En anti-lichamen van een vaccin of van een besmetting met Delta doen het ook prima tegen omicron. Daarom dat een booster werkt. Maar dat je waarschijnlijk over een half jaar een nieuwe prik moet krijgen die nieuwe varianten beter herkent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Iedereen die voor de komende harde lockdown ook maar een klein beetje sympathie opbrengt verdiend geen vrijheid en veiligheid. Benjamin Franklin heeft dat mooi verwoord destijds. We zijn nu 2 jaar verder. Bijna 9 van de 10 mensen hebben de volledige prik en we zijn geen haar beter uit dan in 2020 toen er nog geen vaccinaties beschikbaar waren. Er wordt 5 miljard bezuinigd op de zorg door het nieuwe kabinet maar of we wel even aan de maatregelen willen houden en in lockdown moeten gaan.

*knip*
Dit topic is niet persoonlijke uitlaatklep. Ranten met denigrerende generalisaties laten we achterwege.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Ik verwacht niet dat mensen weer braaf op de bank naar de muur gaan zitten staren zoals vorig jaar. Het draagvlak voor weer een lockdown is heel erg laag.

[ Voor 21% gewijzigd door P-Rock op 18-12-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:13:
[...]

Waarvan akte. Ik kan je vertellen dat mijn humeur de afgelopen 24 uur niet echt een stijgende lijn kent. Dat wordt weer kluizenaartje spelen.
Ik ben heel benieuwd hoe veel secundaire problematiek we hier straks van gaan krijgen. Een paar vrienden van mij hebben echt de concerten en festivals als uitlaatklep, en die kunnen dus nu al bijna 2 jaar hun emotionele ei spreekwoordelijk niet kwijt. Dat lijkt me echt niet anders dan bijvoorbeeld voetbal wat voor net zo'n grote groep een uitlaatklep is.

Hoe lang denk je dat dat nog goed gaat? Wanneer krijgen we berichten dat er meer alcoholisme is, meer huiselijk geweld, meer 'verwarde personen' of meer zelfdodingen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
magnifor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:33:
Iedereen die voor de komende harde lockdown ook maar een klein beetje sympathie opbrengt verdiend geen vrijheid en veiligheid. Benjamin Franklin heeft dat mooi verwoord destijds. We zijn nu 2 jaar verder. Bijna 9 van de 10 mensen hebben de volledige prik en we zijn geen haar beter uit dan in 2020 toen er nog geen vaccinaties beschikbaar waren. Er wordt 5 miljard bezuinigd op de zorg door het nieuwe kabinet maar of we wel even aan de maatregelen willen houden en in lockdown moeten gaan.

In mijn optiek zou ieder weldenkend mens die ook maar een klein beetje om vrijheid en soevereiniteit geeft in opstand moeten komen tegen het regime. Helaas is het keer op keer gebleken dat wanneer men bang genoeg wordt gemaakt men in staat is om hun eigen moeder te verkopen dus voorlopig komen we niet af van deze maatregelen en lockdowns. Dit hebben we zelf zo ver laten komen. Ik denk ook dat we nooit meer terug gaan naar het ouwe normaal en de qr/test samenleving een blijvertje is. Allemaal dankzij het bange en domme volk die alle principes overboord gooien voor een klein beetje schijnveiligheid. Trots zou men moeten wezen, trots op de domheid van het volk, trots op de angst van het volk. En in de achterkamertjes van het kabinet hebben Rutte en Hugo de tijd van hun leven samen met hun pharma vriendjes.
Verder gaat het wel goed?

Het bezuinigen is inderdaad héél erg dom. Maar ik heb niet het idee dat Rutte, de Jong en van Dissel een dansje van vreugde doen omdat we weer een lockdown hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

magnifor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:33:

In mijn optiek zou ieder weldenkend mens die ook maar een klein beetje om vrijheid en soevereiniteit geeft in opstand moeten komen tegen het regime. Helaas is het keer op keer gebleken dat wanneer men bang genoeg wordt gemaakt men in staat is om hun eigen moeder te verkopen dus voorlopig komen we niet af van deze maatregelen en lockdowns. Dit hebben we zelf zo ver laten komen. Ik denk ook dat we nooit meer terug gaan naar het ouwe normaal en de qr/test samenleving een blijvertje is. Allemaal dankzij het bange en domme volk die alle principes overboord gooien voor een klein beetje schijnveiligheid. Trots zou men moeten wezen, trots op de domheid van het volk, trots op de angst van het volk. En in de achterkamertjes van het kabinet hebben Rutte en Hugo de tijd van hun leven samen met hun pharma vriendjes.
Hey, de Forum infobubbel is elders :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ephymerous schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:26:
[...]

Nee want er komt vanzelf weer een variantje.
Ik snap echt niet dat mensen hier heilig van overtuigd zijn alsof het een vooropgezet plan is van een bepaalde 'powers that be' die er belang bij heeft dat deze pandemie zo lang mogelijk duurt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:26:
[...]

Ze zitten nu op 45% met 3 prikken. 81% met 2 of meer en 89% met 1 of meer.
Het grote verschil is dat bijna iedereen daar AZ heeft gehad voor de eerste 2 prikken. En juist AZ lijkt vrij weinig te doen tegen deze variant.
Kijk ook even naar de leeftijden waar 99.9% vaccinatie plaats gevonden heeft. 'Wij' komen niet verder dan 92% op sommige leeftijdsgroepen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:36:
[...]

Ik snap echt niet dat mensen hier heilig van overtuigd zijn alsof het een vooropgezet plan is van een bepaalde 'powers that be' die er belang bij heeft dat deze pandemie zo lang mogelijk duurt. |:(
En ik snap niet dat er mensen zijn die geloven dat er totaal geen belangen zijn en dat alles met oprecht voor ons beste eigenwil wordt gedaan. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 14:07
eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:22:
Niet zo pessimistisch? We zijn al twee jaar aan het aan kloten met weinig visie en perspectief. Nu gaan we wéér in lockdown. ;w
Veel mensen zitten er mentaal doorheen. Ik denk dat daar meer frustratie zit dan IC opnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:35:
Ik verwacht niet dat mensen weer braaf op de bank naar de muur gaan zitten staren zoals vorig jaar. Het draagvlak voor weer een lockdown is heel erg laag.
Dat is ook waarom ik denk dat een lockdown weinig uit gaat halen. Mensen wijken uit naar het buitenland om te winkelen (daarover trok InRetail ook al aan de bel) en de kerstdiners met de schoonouders worden nu echt niet in paniek afgezegd.

Ja, op papier is het misschien een maatregel die veel doet bij voldoende compliance. Maar die compliance laat het nu dus afweten. En dat tij ga je nu niet meer omkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:36:
[...]

Als dat zo zou zijn dan gaan Mark, Hugo, Van Dissel en het OMT jarenlang de cel in. Maar dit is natuurlijk wappietaal. Ik vind wel dat er onnodig paniekerig wordt gereageerd op elke nieuwe variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

magnifor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
[...]

En ik snap niet dat er mensen zijn die geloven dat er totaal geen belangen zijn en dat alles met oprecht voor ons beste eigenwil wordt gedaan. 😂
Never attribute to malice what can be equally explained by incompetence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is ook waarom ik denk dat een lockdown weinig uit gaat halen. Mensen wijken uit naar het buitenland om te winkelen (daarover trok InRetail ook al aan de bel) en de kerstdiners met de schoonouders worden nu echt niet in paniek afgezegd.

Ja, op papier is het misschien een maatregel die veel doet bij voldoende compliance. Maar die compliance laat het nu dus afweten. En dat tij ga je nu niet meer omkeren.
Met als gevolg dat er weer bij de grens gecontroleerd moet worden, zoals vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe veel secundaire problematiek we hier straks van gaan krijgen. Een paar vrienden van mij hebben echt de concerten en festivals als uitlaatklep, en die kunnen dus nu al bijna 2 jaar hun emotionele ei spreekwoordelijk niet kwijt. Dat lijkt me echt niet anders dan bijvoorbeeld voetbal wat voor net zo'n grote groep een uitlaatklep is.

Hoe lang denk je dat dat nog goed gaat? Wanneer krijgen we berichten dat er meer alcoholisme is, meer huiselijk geweld, meer 'verwarde personen' of meer zelfdodingen?
Precies, of de zoveelste vakantie die in het water valt, waar je dan maanden naar toe leeft. Het alternatief is thuis opgesloten zitten en zo nu en dan een wandeling in de buitenlucht... Ik wordt nu al gek bij de gedachte hoe ik mijn kinderen dadelijk 3 weken ga bezighouden terwijl er niks te doen is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jadjong schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
[...]

Kijk ook even naar de leeftijden waar 99.9% vaccinatie plaats gevonden heeft. 'Wij' komen niet verder dan 92% op sommige leeftijdsgroepen...
Ik heb geen idee... Kun je gewoon zeggen wat je bedoelt?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:35:
[...]

Verder gaat het wel goed?

Het bezuinigen is inderdaad héél erg dom. Maar ik heb niet het idee dat Rutte, de Jong en van Dissel een dansje van vreugde doen omdat we weer een lockdown hebben.
Waar het mij meer om gaat is dat men dus weer van ons vraagt of we aan de maatregelen kunnen houden omdat we anders problemen krijgen in de zorg maar tegelijkertijd nog meer bezuinigd wordt op de zorg. Daarmee verlies je draagvlak en zit je wat mij betreft niet meer op 1 lijn van wat je van de mensen vraagt en het beleid dat je voert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Als Mark en Hugo besluiten om het aantal bezoekers thuis in te perken dan verwacht ik dat de vlam pas goed in de pan slaat, zo vlak voor de feestdagen en O&N.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:16:
[...]

Als je in bijvoorbeeld Noord-Holland woont, ben je veel kwetsbaarder voor de nukken van het kabinet. Dan is alles over de grens ver weg.

Ik ervaar het in coronatijd als een groot voordeel om twee landsgrenzen binnen behapbare afstand te hebben.
Indeed. Vijf minuutjes naar Duitsland en een tiental minuten naar België. Het is bijna meerkeuze hier, waar ga ik wat halen 😂

Hornbach dicht is lastig maar opzich overkomelijk aangezien de afhaalmogelijkheid vast blijft bestaan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

-tom-562 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:58:
[...]

Kunnen we dan ook stoppen met de discussie over vaccinatieplicht. Die kan namelijk ook niet.
??

Vaccinatieplicht kan heel eenvoudig zelfs.

Dat we het niet doen omdat het tot maatschappelijke ontevredenheid/onrust/whatever leidt is heel iets anders.

Er zijn verschillende landen (bv Belgie, voor polio, niet voor corona) met een vaccinatieplicht en we hebben het in Nederland in het verleden ook gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:41:
Als Mark en Hugo besluiten om het aantal bezoekers thuis in te perken dan verwacht ik dat de vlam pas goed in de pan slaat, zo vlak voor de feestdagen en O&N.
Een avondklok en O&N is al helemaal een explosieve combinatie. In dit geval ben ik bang letterlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
KlaasjeNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:39:
Ik wordt nu al gek bij de gedachte hoe ik mijn kinderen dadelijk 3 weken ga bezighouden terwijl er niks te doen is. 8)7
Ik dacht dat onderhand alle Nederlanders onderhand de platitudes van "ondernemend" en "creatief" op hun CV hadden staan ? Valt dan in de praktijk kennelijk toch tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Alsof ook maar 1 iemand zich daar iets van aan zal trekken.
Ze doen al een half jaar niks tegen bedrijven die de regels negeren. Terwijl ze daar wel de mogelijkheid voor hebben. En de overheid heeft geen enkel gezag om zo'n bezoek beleid achter de voordeur te controleren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
magnifor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:40:
[...]

Waar het mij meer om gaat is dat men dus weer van ons vraagt of we aan de maatregelen kunnen houden omdat we anders problemen krijgen in de zorg maar tegelijkertijd nog meer bezuinigd wordt op de zorg. Daarmee verlies je draagvlak en zit je wat mij betreft niet meer op 1 lijn van wat je van de mensen vraagt en het beleid dat je voert.
Die twee dingen snap ik inderdaad ook niet. Tijdens een pandemie gaan bezuinigen op de zorg lijkt wat contra-productief.

Echter door het door te trekken naar een "opstand tegen het regime" en "weldenkende mensen die soevereiniteit en vrijheid willen" met "Rutte en Hugo de tijd van hun leven samen met hun pharma vriendjes" zet je jezelf wel direct in een bepaald daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Indoubt schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:41:
[...]

??

Vaccinatieplicht kan heel eenvoudig zelfs.

Dat we het niet doen omdat het tot maatschappelijke ontevredenheid/onrust/whatever leidt is heel iets anders.

Er zijn verschillende landen (bv Belgie, voor polio, niet voor corona) met een vaccinatieplicht en we hebben het in Nederland in het verleden ook gehad.
We hebben in nederland echter in de grondwet laten vastleggen dat het niet mag. Niet dat de grondwet enige waarde heeft. Dus het kan eigenlijk gewoon niet als je je aan de grondwet houd.

Overigens hebben we geen vaccinatieplicht alleen vaccinatiedwang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:07

RayNbow

Kirika <3

Arsenius schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:57:
Dit kan toch niet zo doorgaan, jaar in jaar uit lockdowns en maar wijzen ja zorg heeft niet genoeg capaciteit. Nu 2 jaar later ligt er nog geen plan om speciale ziekenhuizen op te richten, meer mensen versneld op te leiden. NADA, over 2 jaar wordt er weer gezegd ja de IC's liggen vol. Ja omdat je geen infrastructuur creëert om de maatschappij zo in te richten dat we gewoon kunnen leven met Corona.
Begin maar eens met de vraag: welke mensen wil je opleiden? Wijs ze eens aan?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat alles is.... dat zijn maar adviezen waar je naar eigen goeddunken mee om kunt gaan. Zie het grote voorbeeld: koningshuis (en nog een paar anderen, maar die zijn al zovaak benoemd dat ik me tot de meest recente beperk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In Engeland zijn ook geluiden om een korte lockdown in te voeren: https://www.theguardian.c...ircuit-breaker-in-england

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
Never attribute to malice what can be equally explained by incompetence.
Hoe pas je die toe op een sywert? Of zo'n nodige constructie als testen voor toegang?

Een erg plan wat bewust de pandemie oprekt is te ver gezocht inderdaad, maar je zal nog gaan schrikken hoeveel schandalen en belangen achteraf boven tafel gaan komen.
Zo vrees ik dat het OMT op de lange termijn ook niet onbesproken zal blijven, al hoop ik oprecht dat het meevalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:57

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Is jouw sollicitatie al de deur uit?
Zolang er geen mensen zijn om op te leiden kan je niet opleiden

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:43:
[...]

We hebben in nederland echter in de grondwet laten vastleggen dat het niet mag. Niet dat de grondwet enige waarde heeft. Dus het kan eigenlijk gewoon niet als je je aan de grondwet houd.

Super easy. Barely an inconvenience.
https://www.skipr.nl/nieu...ig-voor-vaccinatieplicht/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

-tom-562

Oliesjeik

Ach dat is slechts een advies hè.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
[...]
Ik vind wel dat er onnodig paniekerig wordt gereageerd op elke nieuwe variant.
Tot nu toe is de paniek elke keer wel terecht gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:45:
[...]

Hoe pas je die toe op een sywert? Of zo'n nodige constructie als testen voor toegang?
Dat schaar ik dan ook niet onder kwade opzet maar vooral onder opportunisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:40:
[...]

Ik heb geen idee... Kun je gewoon zeggen wat je bedoelt?
Dat al die landen waar wij zo tegenop kijken vanwege hun mildere maatregelen weliswaar een vergelijkbare vaccinatiegraad hebben, maar dat 'beter' verdeeld hebben onder de bevolking. Als wij 600.000 'jongeren' minder zouden vaccineren in ruil voor het gelijke aantal 'ouderen' die nu nog zonder vaccinatie rond lopen dan stonden we er 30x beter voor bij dezelfde algemene vaccinatiegraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

-tom-562 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:45:
[...]

Ach dat is slechts een advies hè.
Samenscholingsverbod buiten kan wel weer. Pak je wel alle groepen mee aan.
Boetes als je de buren een gelukkig Nieuwjaar gaat wensen (dat is hier redelijke traditie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:45:
[...]

Is jouw sollicitatie al de deur uit?
Zolang er geen mensen zijn om op te leiden kan je niet opleiden
Als je de constante stress in de zorg ziet, die vaak gepaard gaat met veel overuren en een hongerloontje, dan kiezen veel mensen ook eieren voor hun geld en een andere beroepsgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:47:
[...]

Als je de constante stress in de zorg ziet, die vaak gepaard gaat met veel overuren en een hongerloontje, dan kiezen veel mensen ook eieren voor hun geld en een andere beroepsgroep.
Ja en daardoor houd ik steeds minder collega's over.
Dus mede tweakers solliciteert u allen alsjeblieft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
[...]

Je kan kort en lang discussiëren over het korten in de zorg , maar dat is al decennia beleid waar wij met zijn allen op gestemd hebben. Niet alleen in de zorg , maar op veel beleidsterreinen is marktwerking leidend.

Wat brengt dat een instabiel systeem dat alleen werkt als alles netjes en planbare verloopt. Zie deze crisis en de energiemarkt en je hebt het topje van de ijsberg.

Er komt nog veel meer ellende uit dat beleid. Neem het klimaat.

Maar decennialang hebben de kiezers hiervoor gekozen. Het geloof in eigen kunnen en het geloof dat je je eigen lotsbestemming kan bepalen. De VS en het VK in het klein.

Nu moet er ineens gerepareerd gaan worden wat in 40 jaar afgebroken is? Een illusie , zeker gezien het akkoord dat er nu ligt.

We hebben het zelf allemaal zo gewild , we hebben de reclame campagne gelooft en de plannen niet gelezen of begrepen. De kiezer en dat zijn wij hebben zitten slapen. Gesust door deels fictieve welvaart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:43:
[...]

Er staat mij toch echt bij dat dat niet in de grondwet staat en ik ben redelijk juridisch op de hoogte. Je moet even het geheel lezen en die in combinatie met een groep A ziekte.

Vaccinatieplicht is gewoon mogelijk en daarvoor kan de grondwet blijven zo als die is.

Dat we dat maatschappelijk onwenselijk vinden en dus niet doen is heel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:47:
[...]

Samenscholingsverbod buiten kan wel weer. Pak je wel alle groepen mee aan.
Boetes als je de buren een gelukkig Nieuwjaar gaat wensen (dat is hier redelijke traditie)
Ik denk niet dat de politie er zelf op zit te wachten om hele wijken een boete uit te gaan delen en als gevangenisbewaarders door de straten heen te rijden.

Die willen zelf ook de jaarwisseling vieren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:48:
[...]

Mede mogelijk gemaakt door Rutte I, II, III en straks IV.

Maar je mag D66 en CU ook bedanken dat ze dit in stand hebben gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 18-12-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jadjong schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:47:
[...]

Dat al die landen waar wij zo tegenop kijken vanwege hun mildere maatregelen weliswaar een vergelijkbare vaccinatiegraad hebben, maar dat 'beter' verdeeld hebben onder de bevolking. Als wij 600.000 'jongeren' minder zouden vaccineren in ruil voor het gelijke aantal 'ouderen' die nu nog zonder vaccinatie rond lopen dan stonden we er 30x beter voor bij dezelfde algemene vaccinatiegraad.
Dus in het UK hebben ze een hogere vaccinatiegraad onder kwetsbare groepen. Waardoor er bij een gelijk aantal besmettingen veel minder ziekenhuis opnames zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:46:
Dat schaar ik dan ook niet onder kwade opzet maar vooral onder opportunisme.
Lijkt me heerlijk om er zo in te staan. Hij had natuurlijk even geen actieve herinnering aan dat hij geen winst zou maken en ook niet aan z'n stiekeme bedrijfsstructuur. Gelukkig gaf hij het ook meteen terug toen hij inzag dat hij verkeerd bezig was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
RayNbow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:44:
[...]

We kunnen wel geld vrijmaken voor boa's om de regels te handhaven maar blijkbaar willen we de zorg verder afschalen. Dus mensen zijn er wel maar we zetten ze verkeerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 20:13

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RayNbow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:44:
[...]

Kijk, en dat is altijd de doodstopper die opgenoemd wordt. Maar leg jij mij dan maar eens uit waarom in 2020, toen er nog geen vaccins waren en we midden in de pandemie zaten, twee omgebouwde marineschepen tot ziekenhuizen met personeel welke aangeboden werden aan het Nederlands kabinet geweigerd werden.

Toen ik dat las begon ik mij sterk af te vragen of het wel daadwerkelijk om onze gezondheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:49:
[...]

Dus in het UK hebben ze een hogere vaccinatiegraad onder kwetsbare groepen. Waardoor er bij een gelijk aantal besmettingen veel minder ziekenhuis opnames zijn.
Tot voor kort wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:50:
[...]

We kunnen wel geld vrijmaken voor boa's om de regels te handhaven maar blijkbaar willen we de zorg verder afschalen. Dus mensen zijn er wel maar we zetten ze verkeerd in.
Een gemiddelde boa classificeer ik niet als geschikt als verpleegkundige.
Maargoed. Opleiding BOA is ook enkele weken en verpleegkundige is 4 jaar (basis verpleegkundige). Dus daar zit ook wel wat verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Ik denk niet dat je mij aan het bed wilt hebben op de IC.
De enige toepasbare skill die ik als electrical engineer heb is dat ik de stekker uit het stopcontact kan halen.
Al is de IC dan wel snel leeg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:52:
[...]

Ik denk niet dat je mij aan het bed wilt hebben op de IC.
De enige toepasbare skill die ik als electrical engineer heb is dat ik de stekker uit het stopcontact kan halen.
Al is de IC dan wel snel leeg.
Prima. De rest leren we je wel. Je hebt technisch inzicht. Het is ook een behoorlijk technisch beroep.

Denk alleen niet dat jij het wilt. Je zal nogal salaris en vrije tijd inleveren 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:49:
[...]

Moet nog blijken. Je moet bij cijfers uit het VK altijd goed kijken waar ze vandaan komen (nog veel meer als bij ons in NL)

Voorlopig hebben ze veel meer doden per 100k inwoners als wij of als andere landen ondanks hun hoezee verhalen over hoe geweldig (world beating) vaccinatie aanpak en hoe geweldig hun ziekenhuizen zijn.

Het kan, maar voorzichtigheid met de cijfers is aan te bevelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
Als dat zo zou zijn dan gaan Mark, Hugo, Van Dissel en het OMT jarenlang de cel in. Maar dit is natuurlijk wappietaal. Ik vind wel dat er onnodig paniekerig wordt gereageerd op elke nieuwe variant.
Voorlopig zijn een hoop voorspellingen van 'wappies' wel uitgekomen. En zo toevallig is dat niet want bepaalde zaken zijn al lang gepland.

De QR-code is er gewoon één van. Zie artikel FTM:
Het ontwerp van de Europese corona-app was slechts een ‘eerste versie van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet,’ zo laat de Europese Commissie aan Follow the Money weten. Die ontwikkeling gaat snel, meldt de woordvoerder. ‘De komende maanden werken we met lidstaten hieraan verder.’
Hoe duidelijk wil je het hebben? De woordvoerder van de Europese Commissie zegt het letterlijk: de komende maanden gaan we met de lidstaten de corona-app verder uitbouwen tot een digitale portemonnee.

En het staat ook gewoon in het regeerakkoord:
We nemen het voortouw en zetten in Europees verband in op versterking van de samenwerking tussen lidstaten op het gebied van digitalisering, onder meer op mensgerichte inzet van kunstmatige intelligentie, digitale ethiek, ontwikkeling van digitale identiteit en cybersecurity en ‘open source’.
En verderop:
We geven mensen een eigen ‘online’ identiteit en regie over hun eigen data.
Dus misschien kun je niet zeggen dat de coronapandemie er is om dit erdoorheen te drukken (hoewel ik daar niet zo stellig in ben), je kunt nu ten minste zeggen dat men de coronapandemie misbruikt om er allerlei andere zaken doorheen te drukken. En dit is één ding, maar er zijn er meer. Denk maar aan het EU-herstelfonds. Dat is feitelijk gewoon een verkapt instrument om Europa meer macht te geven én tegelijkertijd de begroting flink omhoog te stuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Ik zag vanochtend cijfers voorbij komen in een rapport over uitstroom acute zorg bij ziekenhuizen. Ik greep nog even naar een bijzonder creatief verslag van masseren BAZ opleidingen. Maar de data is evident.

NHS use case.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:53:
[...]

Prima. De rest leren we je wel. Je hebt technisch inzicht. Het is ook een behoorlijk technisch beroep.

Denk alleen niet dat jij het wilt. Je zal nogal salaris en vrije tijd inleveren 😅.
Thuiswerken zit er zeker ook niet in? ;)
Al zijn er wel leuke ontwikkelingen met operatie robots die op afstand te bedienen zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Yzord schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:51:
[...]

Kijk, en dat is altijd de doodstopper die opgenoemd wordt. Maar leg jij mij dan maar eens uit waarom in 2020, toen er nog geen vaccins waren en we midden in de pandemie zaten, twee omgebouwde marineschepen tot ziekenhuizen met personeel welke aangeboden werden aan het Nederlands kabinet geweigerd werden.

Toen ik dat las begon ik mij sterk af te vragen of het wel daadwerkelijk om onze gezondheid gaat.
Ja, heel mooi verhaal maar het was een goudzoeker die het had ingericht op een manier waar ze in Malawi nog hun neus voor ophalen. Niet bruikbaar dus, tenzij de lijken zich driehoog opstapelen in de straten.

Hoe je zoiets nog kunt roepen snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Is jullie beroepsgroep niet in staat om daar eens flink de publiciteit over op te zoeken? Want nu duidelijk is dat dit de strategie van het kabinet is vraagt dat om een reactie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:56:
[...]

Al zijn er wel leuke ontwikkelingen met operatie robots die op afstand te bedienen zijn.
Heel soms een middagje ofzo. Als je protocollen moet updaten of iets voor je werkgroep moet doen.

Verder houd ik mijn patiënten graag buiten de deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:56:
[...]

Heel soms een middagje ofzo. Als je protocollen moet updaten of iets voor je werkgroep moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:57:
[...]

Is jullie beroepsgroep niet in staat om daar eens flink de publiciteit over op te zoeken? Want nu duidelijk is dat dit de strategie van het kabinet is vraagt dat om een reactie lijkt me.
Er is nog geen concreet plan qua bezuinigingen voor zover ik weet.

Als ze het puur uit de medicijn onderhandelingen willen halen en door administratieve last te verminderen en misschien wat tussenlager te verwijderen heb je er aan bed weinig last van.
Al ben ik bang dat ik dit in het sprookjesbos kan vertellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:57:
[...]

Ja, ik dacht meer aan de patient lekker in het ziekenhuis of in zijn eigen bed. En dan hebben we af en toe een vergadering op teams om te kijken of hij nog leeft ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:58:
[...]

Als ze het puur uit de medicijn onderhandelingen willen halen en door administratieve last te verminderen en misschien wat tussenlager te verwijderen heb je er aan bed weinig last van.
Sorry maar als je verwacht dat management lagen zichzelf opheffen dan ga je toch teleurgesteld raken.
Dit gaat waarschijnlijk weer gewoon ten koste van het aantal beschikbare bedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:00:
[...]

Sorry maar als je verwacht dat management lagen zichzelf opheffen dan ga je toch teleurgesteld raken.
Dit gaat waarschijnlijk weer gewoon ten koste van het aantal beschikbare bedden.
Helaas wel. En daar hebben ze vast een extra manager voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 20:13

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Indoubt schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:56:
[...]

Ja, heel mooi verhaal maar het was een goudzoeker die het had ingericht op een manier waar ze in Malawi nog hun neus voor ophalen. Niet bruikbaar dus, tenzij de lijken zich driehoog opstapelen in de straten.

Hoe je zoiets nog kunt roepen snap ik niet.
Onzin, hij had al ervaring dankzij de eerste golf in Italie ermee.

https://www.rijnmond.nl/n...lhaven-niet-warm-onthaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:58:

Het gaat niet zozeer om bezuinigen, gaat om het huidige beleid ten aanzien van Corona wat blijkbaar een zodanige druk op jullie werk geeft (en de mensen) dat het systeem straks helemaal in elkaar klapt. Want nog twee jaar dit en je hebt nog maar 500 IC-bedden omdat iedereen ander werk gaat zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:00:
[...]

Dat kan toch prima:
Nieuwe regel. Een ziekenhuis mag nog maar 15% van hun personeelsbudget uitgeven aan administratie en management. De rest moet naar handjes aan het bed. Doen ze dat niet, dan krijgen ze geen vergoeding meer uit de basisverzekering.

Moet je zien hoe snel die managers elkaar een mes in de rug steken, om te zorgen dat hun eigen baantje behouden wordt ten koste van de ander.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:03:
Dat kan toch prima:
Nieuwe regel. Een ziekenhuis mag nog maar 15% van hun personeelsbudget uitgeven aan administratie en management. De rest moet naar handjes aan het bed. Doen ze dat niet, dan krijgen ze geen vergoeding meer uit de basisverzekering.

Moet je zien hoe snel die managers elkaar een mes in de rug steken, om te zorgen dat hun eigen baantje behouden wordt ten koste van de ander.
Daar wordt dan wel weer wat op bedacht.

Ik moet altijd denken aan die uitspraak van een paar jaar geleden over nieuwe regels ten aanzien van de arbeidsmarkt en flexibilisering. Dat was ongeveer zoiets als: "als het kabinet op dinsdag nieuwe regels aankondigt om het aantal flexcontracten terug te dringen dan zitten de directeuren van alle grote uitzendbureaus op woensdag op de veluwe om te kijken hoe ze die het beste kunnen omzeilen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:06:
[...]

Zoals afzonderlijke ziekenhuisafdelingen die gaan privatiseren en dan als zelfstandige zorgverleners verder gaan in hetzelfde gebouw? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Ik moet altijd denken aan die uitspraak van een paar jaar geleden over nieuwe regels ten aanzien van de arbeidsmarkt en flexibilisering. Dat was ongeveer zoiets als: "als het kabinet op dinsdag nieuwe regels aankondigt om het aantal flexcontracten terug te dringen dan zitten de directeuren van alle grote uitzendbureaus op woensdag op de veluwe om te kijken hoe ze die het beste kunnen omzeilen".
Het kan wel dan moet je de privatisering in de zorg terugdraaien dan kan het. Alleen dan heb je het probleem waar gaan de ministers hun bonus baantje halen als ze uit de politiek vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Ik kan mijn eigen idee nu ook al lek schieten ja...
Administratie en management wordt een aparte BV.
Ziekenhuis besteed de administratie en het management uit aan die BV.
Nu is het niet meer het personeelsbudget maar een ingekochte dienst.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Je kan inmiddels wel stellen dat marktwerking op het gebied van kritische infrastructuur , zorg, energie, openbaar vervoer etc een kostbare illusie is gebleken. Maar ja wij waren goedkoop uit , dachten wij. totdat het uitholling bleek en we op de lange termijn risico's lopen die we ineens als individu moeten afdekken.

En dat is enorm kostbaar. En dan hebben we het niet alleen over de euro's. En nee dat betekend niet dat marktwerking geen plek en nut heeft, maar dat het op allerlei gebied aan veel meer regels onderhevigd moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Belde net het plaatselijke lunchcafé hier in het dorp, die vertelde dat hij vanochtend de hele zaak vol had met huilende winkeliers uit de straat. En wie lachen het hardst? De bol.coms van deze wereld. Die zien hun omzet wel stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
CornermanNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:17:
Je kan inmiddels wel stellen dat marktwerking op het gebied van kritische infrastructuur , zorg, energie, openbaar vervoer etc een kostbare illusie is gebleken. Maar ja wij waren goedkoop uit , dachten wij. totdat het uitholling bleek en we op de lange termijn risico's lopen die we ineens als individu moeten afdekken.

En dat is enorm kostbaar. En dan hebben we het niet alleen over de euro's. En nee dat betekend niet dat marktwerking geen plek en nut heeft, maar dat het op allerlei gebied aan veel meer regels onderhevigd moet zijn.
Dit inderdaad. Voor korte termijn is het leuk. Voor de lange termijn is het fiasco tot en met. Maar ja, zie het maar eens terug te draaien. Dan moet eerst de SP aan de macht komen met 80 zetels en dan alsnog is het geen zekerheid...

Kinderopvang is nu ook al deels geprivatiseerd en de vraag is wat de volgende sector wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:17:
Belde net het plaatselijke lunchcafé hier in het dorp, die vertelde dat hij vanochtend de hele zaak vol had met huilende winkeliers uit de straat. En wie lachen het hardst? De bol.coms van deze wereld. Die zien hun omzet wel stijgen.
Dat is ook waar ik bang voor ben, dat je in augustus een binnenstad over gaat houden met alleen McDonald's, Primark, MediaMarkt en Pathé.

Simpelweg omdat dat de grote vissen zijn met zo ontzettend veel vlees op de botten dat ze dit wel overleven. Maar de kleine, lokale winkeliers en horeca-uitbaters kunnen niets anders dan hun zaak dicht spijkeren. Want zelfs als ze in het voorjaar weer open kunnen, gaan ze in een half jaar niet genoeg omzet draaien om de rest van het jaar met winst te kunnen dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het stadsbestuur van Rotterdam vraagt om niet meer naar de stad te komen. Het is veel te druk.

bron: NOS Liveblog

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:50
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:20:
[...]

Dat is ook waar ik bang voor ben, dat je in augustus een binnenstad over gaat houden met alleen McDonald's, Primark, MediaMarkt en Pathé.

Simpelweg omdat dat de grote vissen zijn met zo ontzettend veel vlees op de botten dat ze dit wel overleven. Maar de kleine, lokale winkeliers en horeca-uitbaters kunnen niets anders dan hun zaak dicht spijkeren. Want zelfs als ze in het voorjaar weer open kunnen, gaan ze in een half jaar niet genoeg omzet draaien om de rest van het jaar met winst te kunnen dekken.
Dat zal wel meevallen, dit is niet de eerste lockdown en de vorige hebben ze ook overleefd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:21:
[...]

Dat zal wel meevallen, dit is niet de eerste lockdown en de vorige hebben ze ook overleefd.
Na de vorige was er nog een zicht op 'normaal', dat is nu weg. Want wie zegt dat dit in 2022, 2023 en 2024 geen herhaling van zetten gaat worden?

Er is één grote schuldeiser bij het MKB, dat is de belastingdienst die bepaalde belastingen al heeft uitgesteld. En nu is de TOZO ingetrokken, het vertrouwen van banken daalt enorm voor de retail- en horeca-sectoren, dus er hoeft maar één schuldeiser te zeggen dat ze hun openstaande krediet direct opeisen, en de sneeuwbal gaat rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mijn moeder appte me net:

"Het is een puinhoop in de stad. Overal lange rijen in winkels, files op de weg en ontzettend druk op straat."

Als dit geen besmettingshaard is... En dit gebeurt nu overal in het land.

Ik begin steeds meer te denken dat de NOS een spreekbuis is voor de plannen van het kabinet. Zij waren gisteravond ook de eersten die het 'heugelijke' nieuws naar buiten brachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Elke keer hebben ze minder reserves het houd een keer op voor winkeliers en horeca de kosten blijven doorlopen de inkomsten niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Wat zou er gebeuren als alle winkeliers de handen inéén zouden slaan en tegen de regels in gewoon open zouden blijven? Wordt dan het leger ingezet als drukmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:50
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:23:

Als dit geen besmettingshaard is... En dit gebeurt nu overal in het land.
Ik wacht geduldig af. Hoe lang na de besmettingshaard van Pasen 2020 gaan we deze zien denk je?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Als je de eerste keer een auto-ongeluk overleeft is dat ook geen garantie dat dat een tweede en derde keer ook gebeurt. Zie ook de reacties hierboven. Het leven van veel winkels hangt aan een zijden draadje. Als de belastingdienst wil valt alles om.
Pagina: 1 ... 66 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.