Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.186 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:01:
[...]

Zolang de ziekenhuizen leeg blijven stromen is er nog geen reden tot paniek denk ik.
Nee, maar als deze stijging leidt tot opnames zie je dat pas omstreeks oud en nieuw.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:29:
[...]

Dus als mensen het als een mogelijk gevolg aanstippen dan is het een glijdende schaalargument en als het de realiteit is dan is het niet passend om erover te klagen.

Ik verwonder die houding.
Wat wil je dan... Gewoon rondlopen zonder booster? Topidee hoor

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:07:
[...]

Reden tot paniek is er nooit, maar gezien de tijd die er tussen positief testen en opname zit lijkt het me uiteraard wel iets om minimaal bedenkelijk naar te kijken.
Zeg dat even in den haag. Daar zijn ze al aan het brainstormen hoe we de komende weken gaan beleven ;)

• stylezzz
MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:18:
[...]

Nee, maar als deze stijging leidt tot opnames zie je dat pas omstreeks oud en nieuw.
True.... laten we hopen dat het gaat verlopen zoals in zuid afrika. Veel besmettingen, weinig ziekenhuisbezoek....

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:26:
[...]

Zeg dat even in den haag. Daar zijn ze al aan het brainstormen hoe we de komende weken gaan beleven ;)
Als ze serieus denken aan maatregelen om omikron in te dammen dan mogen we ons vast gaan houden. Want met de hoge besmettelijkheid van die variant zijn weinig maatregelen ertegen opgewassen.

Dat is een beetje alsof je een goederentrein probeert te stoppen met een verkeersdrempel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• stylezzz
Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:30:
[...]

Als ze serieus denken aan maatregelen om omikron in te dammen dan mogen we ons vast gaan houden. Want met de hoge besmettelijkheid van die variant zijn weinig maatregelen ertegen opgewassen.

Dat is een beetje alsof je een goederentrein probeert te stoppen met een verkeersdrempel.
Berg je dan maar.

https://www.ad.nl/politie...elen-nodig-zijn~ad157d13/

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat artikel had ik vanmorgen al gepost. Maar ik zie geen maatregelen die maatschappelijk te verdedigen zijn én die effectief genoeg gaan zijn met de extreem hoge besmettelijkheid van omikron.

Dan zou je iedereen een straatverbod moeten geven en dat moeten laten bewaken door het leger. Lijkt me niet realistisch.

Bovendien zit je met de enorme kwestie: Wat als de ziekenhuisopnames straks alleen maar blijven kelderen? Dan kondig je 'voor het geval dat' strenge maatregelen af, en blijken ze achteraf voor niets. Gaat iedereen weer op zijn achterste benen staan omdat het kerstdiner en de jaarwisseling door de grond zijn geboord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Ok hoop dat OMT tegen die tijd wel de cijfers op orde heeft. Want nu rekenen ze met de besmettelijkheid van omicron en het ziektebeloop van delta. Die combinaties geeft nogal wat extreme prognoses.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:37:
[...]

Bovendien zit je met de enorme kwestie: Wat als de ziekenhuisopnames straks alleen maar blijven kelderen? Dan kondig je 'voor het geval dat' strenge maatregelen af, en blijken ze achteraf voor niets. Gaat iedereen weer op zijn achterste benen staan omdat het kerstdiner en de jaarwisseling door de grond zijn geboord.
Sjah, en indien ze nu niets extra's doen en Omicron valt wat tegen dan hebben we weer het geneuzel dat ze te traag reageren en het zorgstelsel op het spel zetten.

• stylezzz
[...]

Dat artikel had ik vanmorgen al gepost. Maar ik zie geen maatregelen die maatschappelijk te verdedigen zijn én die effectief genoeg gaan zijn met de extreem hoge besmettelijkheid van omikron.

Dan zou je iedereen een straatverbod moeten geven en dat moeten laten bewaken door het leger. Lijkt me niet realistisch.

Zeker met het huidige draagvlak moet je wel met iets heel heftigs komen wil je die golf nog gaan controleren. Puur en alleen op eventuele omikron besmettingen gaan handelen lijkt me niet erg slim.... Met de huidige delta golf heeft den haag ook pas ingegrepen toen het bloed al uit de IC's liep zo ongeveer. Then again, Na 3 dagen daling is het nou ook weer niet zo dat daar ineens alles opgelost is.... :/

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:17:
[...]

Kijk naar de grafieken van Breew, dan weet je waar die 3000 'extra' eigenlijk thuis horen.
Ik ben al geen held in grafieken lezen, en hoewel ik de inzet van @breew erg waardeer lukt het me helaas bij die grafieken al helemaal niet, zeker niet in dit verband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:43:
[...]

Ok hoop dat OMT tegen die tijd wel de cijfers op orde heeft. Want nu rekenen ze met de besmettelijkheid van omicron en het ziektebeloop van delta. Die combinaties geeft nogal wat extreme prognoses.
Nu hebben ze volgens mij met het sluiten van de scholen komende week al enigszins geanticipeerd op Omricon. Het blijft even wennen, dat pro-actieve beleid.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Er is totaal geen draagvlak voor nog zwaardere maatregelen. Nederlanders gaan het echt niet accepteren als ze Kerst niet meer "mogen" vieren. Dan staat het land in lichterlaaie. En terecht.

En het is zoals je zegt: dan moeten ze echt met een enorm zware lockdown aankomen zetten waar je je huis niet meer uit mag. Dat lijkt me na 2 jaar corona wel een beetje overdreven (en wederom: draagvlak) ;) De berichten uit Zuid-Afrika zijn nog steeds gewoon goed.

Twitter

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:44
Geen idee of het hier thuis hoort, maar ik kan nergens een antwoord vinden.

Ik werk bij de Politie en heb dus een cruciaal beroep. We hebben nu voor 2 dagen noodopvang aangevraagd voor onze kinderen, de overige 3 dagen lossen we zelf op.

School wijst de aanvraag af. Eerst was het omdat ik toch kan thuiswerken en daarna kwam het argument dat beide ouders een cruciaal beroep moeten hebben.
Ik heb ze gewezen op de regels, dat 1 ouder een cruciaal beroep moet hebben. Antwoord: wij hebben in de "stad" afgesproken dat we afwijken van de regels en beide ouders een cruciaal beroep moeten hebben.

Dat heeft tot een flinke discussie geleid maar de directeur houd voet bij stuk. Wie is hier goed thuis in de regels en weet of scholen mogen afwijken van de overheidsregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
hoevenpe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:36:
[...]

Kunnen we die Groningse studenten op wintersport nog een keer herhalen?
Helpt me om in vakantiestemming te komen... :)
Ik gok zo dat daar niet alleen Covid doorgegeven is. Met een beetje pech (of geluk) zijn er nog wat wintersport-baby's verwekt :-)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:49:
[...]

die hoop kan ik de grond in boren. binnen het gebouw is het niet mogelijk met ruim 30 leerlingen per lokaal die ooit voor kleinere aantallen zijn gebouwd. Daarbuiten doen pubers wat pubers doen, covid of geen covid.
N=1 maar tegelijk >2000 , bron: partner die op VO school lesgeeft.
Ik zal even een N=1300 toevoegen voor @Drardollan, op het VO is geen 1.5m. Gewoon niet. Het past gewoon fysiek niet in een lokaal.

Tegelijk, in de leerjaren waar ik zit, die 220 leerlingen omvatten krijg ik 1 melding van een positieve test per week te horen. Dus blijkbaar gaat dat prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:01
zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:59:
[...]

De cijfers zijn een beetje ondergesneeuwd in het mondkapjes-geweld, maar ik schrok toch ook wel enigszins. Ik weet het, nieuw testbeleid, cijfers worden daardoor minder betrouwbaar, etc, maar toch. Even ~3000 meer positieve gevallen dan gisteren is niet bepaald iets om vrolijk van te worden. Omricon?
Dat zijn er 3000 van eerder deze week, er was een storing tussen de GGD en RIVM. Heeft niets met testbeleid of Omikron te maken verder.

Sowieso gaf de trend ongeveer 15k aan voor vandaag.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:54
Bouke-p schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:00:

Ik werk bij de Politie en heb dus een cruciaal beroep. We hebben nu voor 2 dagen noodopvang aangevraagd voor onze kinderen, de overige 3 dagen lossen we zelf op.

School wijst de aanvraag af. Eerst was het omdat ik toch kan thuiswerken en daarna kwam het argument dat beide ouders een cruciaal beroep moeten hebben.
Ik heb ze gewezen op de regels, dat 1 ouder een cruciaal beroep moet hebben. Antwoord: wij hebben in de "stad" afgesproken dat we afwijken van de regels en beide ouders een cruciaal beroep moeten hebben.

Dat heeft tot een flinke discussie geleid maar de directeur houd voet bij stuk. Wie is hier goed thuis in de regels en weet of scholen mogen afwijken van de overheidsregels.
Ik zou niet weten waarom ze daar niet van zouden mogen afwijken. Ze bepalen zelf hun regels. Vreemd ook als maar 1 ouder een cruciaal beroep zou hoeven hebben. Gezien de brede definitie hiervan zou dan nog 50% van de kids naar school gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Johan Bogle schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:20:
[...]
Ik zou niet weten waarom ze daar niet van zouden mogen afwijken. Ze bepalen zelf hun regels. Vreemd ook als maar 1 ouder een cruciaal beroep zou hoeven hebben. Gezien de brede definitie hiervan zou dan nog 50% van de kids naar school gaan.
De overheid is er anders erg duidelijk over:
Tenminste 1 ouder met een cruciaal beroep of kind in kwetsbare positie
Kindren van wie minimaal 1 ouder werkt in een cruciaal beroep, kunnen naar de noodopvang bij de basisschool en de buitenschoolse opvang. Ook kinderen in een kwetsbare positie kunnen naar de noodopvang.
https://www.rijksoverheid...ropvang/cruciale-beroepen

Edit: en dat zag je ook tijdens de tweede lockdown in de kinderopvang, 70% bezetting van 'noodopvang', terwijl dat bij de eerste lockdown nog hooguit een handvol kinderen per dag was.

[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 16-12-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ehm.. ze bepalen helemaal niet zelf de regels. Scholen worden gewoon betaald om hun werk te doen, dwz opvang verzorgen voor kinderen van ouders in curciale beroepen. Bespottelijk dat ze het nu bij ouders neerleggen.
Gewoon bij je werkgever (de politie) neerleggen, lossen hun het maar op. Schrijf je een dag maar bonnen uit vanuit je luie stoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024

Misschien een oplossing om op je werk gewoon aan te geven dat je niet kan werken omdat de school geen opvang kan regelen.
Laat de corpsleiding het maar met de school uitvechten wat belangrijker is jou inzet of hun regeltjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eric.1
Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:58:
[...]

Er is totaal geen draagvlak voor nog zwaardere maatregelen. Nederlanders gaan het echt niet accepteren als ze Kerst niet meer "mogen" vieren. Dan staat het land in lichterlaaie. En terecht.
Volgens wie?

Eind November was de groep die meer maatregelen nodig vond groter dan de groep die minder maatregelen wilden. De resultaten van na de invoering van de avondlockdown weken niet af van de eerdere resultaten.

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 16-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eric.1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:35:
[...]

Volgens wie?

Eind November was de groep die meer maatregelen nodig vond groter dan de groep die minder maatregelen wilden. De resultaten van na de invoering van de avondlockdown weken niet af van de eerdere resultaten.

Meestal is het zo dat die groep dan lijsten invult maar zelf wel met zijn tienen kerst gaat vieren.

"We willen maatregelen" gaat vooral over maatregelen voor anderen.

• 42erik
  • Niet online
[...]
Ehm, scholen hebben helemaal het recht niet om hier zelf regels over te verzinnen. Die hebben die opvang aan te bieden. En ja, dat is ook al bij 1 ouder in cruciaal beroep.

Noodopvang bij cruciale beroepen of kwetbare kinderen

Werken 1 of beide ouders/verzorgers van kinderen in cruciale beroepsgroepen? Of gaat het om kinderen in een kwetsbare positie? Dan kunnen zij in principe terecht bij de eigen BSO-locatie en school voor noodopvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Volgens wie?

Eind November was de groep die meer maatregelen nodig vond groter dan de groep die minder maatregelen wilden. Degenen die de lijst na de avondlockdown invulden weken niet af van de eerdere resultaten.

Leuk dat er misschien mensen zijn die maatregelen niet zo erg vinden voor anderen maar zodra ze zelf geen kerst meer kunnen vieren daar toch anders over gaan denken.
En nu zoals hierboven de politie ook geen oppas voor de kinderen heeft zou het wel eens een beetje uit de hand kunnen lopen.
Hopelijk breken ze het binnenhof af in plaats van een willekeurige winkelstraat. Liever niet natuurlijk maar als ze toch wat afbreken.

• Bouke-p
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:32:
[...]

Ehm.. ze bepalen helemaal niet zelf de regels. Scholen worden gewoon betaald om hun werk te doen, dwz opvang verzorgen voor kinderen van ouders in curciale beroepen. Bespottelijk dat ze het nu bij ouders neerleggen.
Gewoon bij je werkgever (de politie) neerleggen, lossen hun het maar op. Schrijf je een dag maar bonnen uit vanuit je luie stoel.
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:34:
[...]

Misschien een oplossing om op je werk gewoon aan te geven dat je niet kan werken omdat de school geen opvang kan regelen.
Laat de corpsleiding het maar met de school uitvechten wat belangrijker is jou inzet of hun regeltjes.
zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:23:
[...]

De overheid is er anders erg duidelijk over:

[...]

Edit: en dat zag je ook tijdens de tweede lockdown in de kinderopvang, 70% bezetting van 'noodopvang', terwijl dat bij de eerste lockdown nog hooguit een handvol kinderen per dag was.
bedankt voor de antwoorden, helaas nog geen feiten(regelgeving) dus. Bonnenschrijven vanuit mn luie stoel word lastig, ik ben systeembeheerder ;) maar die 2 dagen hebben we gewoon opvang nodig en volgens dat wat de overheid publiceert voldoen we ook gewoon aan die eisen.

Uiteraard kan ik het bij mn werkgever neerleggen, maar ik vraag me ook heel erg af of een school zelf zomaar de regels kan en mag aanpassen. In andere situaties mag ik mn kinderen ook niet zomaar thuis houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:39:
[...]

Leuk dat er misschien mensen zijn die maatregelen niet zo erg vinden voor anderen maar zodra ze zelf geen kerst meer kunnen vieren daar toch anders over gaan denken.
En nu zoals hierboven de politie ook geen oppas voor de kinderen heeft zou het wel eens een beetje uit de hand kunnen lopen.
Hopelijk breken ze het binnenhof af in plaats van een willekeurige winkelstraat. Liever niet natuurlijk maar als ze toch wat afbreken.
Dit zegt weinig over het draagvlak.

Tevens, laten ze maar met hun poten van het binnenhof afblijven. Allereerst zit degene ermee wie nu toch al opvang zoekt, daarnaast kost dat je gewoon indirect klauwen met geld

• zacht
  • Niet online
Bouke-p schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:41:
[...]

[...]

[...]

bedankt voor de antwoorden, helaas nog geen feiten(regelgeving) dus. Bonnenschrijven vanuit mn luie stoel word lastig, ik ben systeembeheerder ;) maar die 2 dagen hebben we gewoon opvang nodig en volgens dat wat de overheid publiceert voldoen we ook gewoon aan die eisen.

Uiteraard kan ik het bij mn werkgever neerleggen, maar ik vraag me ook heel erg af of een school zelf zomaar de regels kan en mag aanpassen. In andere situaties mag ik mn kinderen ook niet zomaar thuis houden.
Ik zou flink aan de boom gaan schudden en gaan rond bellen. Wat ik me uit de eerste lockdown nog kan herinneren is dat uiteindelijk de gemeente een rol speelde. Destijds was het zo dat als we het om wat voor reden niet voor elkaar kregen (ziekte personeel, etc) om 'noodopvang' te bieden we ouders naar de gemeente moesten door sturen. Die organiseerde centrale opvang. Zeker in het geval van een school zou ik even met de gemeente bellen, daar zit altijd een dikke financiële lijn, en waarschijnlijk is het gebouw sowieso eigendom van de gemeente. Scholen hebben liever geen ruzie met de gemeente.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:06

Dennis1812

Amateur prutser

En je gesprek beginnen met:
Politie *bureau naam*

Dat werkt ook vaak wel gok ik zomaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik ben al geen held in grafieken lezen, en hoewel ik de inzet van @breew erg waardeer lukt het me helaas bij die grafieken al helemaal niet, zeker niet in dit verband.
Het dagelijkse bingogetal zijn besmettingen die vandaag gerapporteerd zijn, niet het aantal testen wat gisteren of vandaag positief uit viel. Die 3000 extra van vandaag kan soms het geval zijn van iemand die nog een 'post-it' terug vindt met wat vergeten testen van 4 december en ze vandaag invoert. Ook zijn er mensen die op dag 1 van ziek zijn zich laten testen en er zijn mensen die zich pas op dag 14 laten testen. De GGD vraagt namelijk bij het aanvragen van een test wanneer je denkt dat je ziek werd. Breew corrigeert dit door een grafiek op te zetten op basis van eerste ziekte dag.
Zeker nu de GGD-testen een tijdje tegen het plafond zaten kunnen er wat mensen zijn die het vorige week niet voor elkaar kregen om een afspraak in te plannen en na een weekje braaf thuis zitten toch nog even testen voor de zekerheid of een geldige QR code.
Allemaal nuances die je in het dagelijkse nieuwsbericht niet terugvindt.

Helaas is de meest actuele van 6 december.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pXpKceiBvG3fQpG8rHThONsqJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/15a2ulYHXdmcHFgG6aaZfHFn.png?f=user_large
Het laatste stukje is nog rood omdat hier nog toekomstig gerapporteerde besmettingen aan toegevoegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die lijst gezien? Ik werk 100% thuis, maar volgens die lijst kom ik toch zeker wel in aanmerking voor noodopvang hoor. Je moet haast "pech" hebben wil er niets op de lijst staan wat in de buurt komt. Begin maar eens met de lijst van vitale processen...

School heeft hier zelf best veel vrijheid in, maar ik vind het wel opvallen dat ze die vrijheid "de andere kant in" willen nemen. School kent de kinderen en de ouders en als het écht nodig is, dan zeggen ze "kwetsbare positie, kom maar".

Ook in de organisatie van ons "eigen plan B voor na de vakantie" merken we dat het meerendeel van de ouders van plan is de kinderen naar de noodopvang te brengen "omdat ze dat mogen". Zelfs ouders met maar 1 inkomen uit een "vitaal proces" en de ander die wat vrijwilligerswerk doet hier en daar brengen hun kinderen gewoon, want dat mag. :) Dat maakt het wel lekker overzichtelijk. Je hoeft geen dingen te organiseren voor grote groepen, want de groepen zijn niet groot (meerendeel zit gewoon op school).

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Het lijkt me niet dat systeembeheerder een cruciaal beroep is eigenlijk. Ik zie hem iig niet zo snel op de lijst staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:51:
[...]

Het dagelijkse bingogetal zijn besmettingen die vandaag gerapporteerd zijn, niet het aantal testen wat gisteren of vandaag positief uit viel. Die 3000 extra van vandaag kan soms het geval zijn van iemand die nog een 'post-it' terug vindt met wat vergeten testen van 4 december en ze vandaag invoert.
Je bedoelt dus, 3000 testen waar iemand geen actieve herinnering aan had? :+ :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:53:
[...]

Het lijkt me niet dat systeembeheerder een cruciaal beroep is eigenlijk. Ik zie hem iig niet zo snel op de lijst staan
Jazeker wel:

Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies, zoals schoonmaak, beveiliging, toezicht en ICT voor bovenstaande cruciale beroepsgroepen.

Zelfs de schoonmaker bij de Politie heeft een cruciaal beroep.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Ik werk bij de Politie en heb dus een cruciaal beroep.
Bonnenschrijven vanuit mn luie stoel word lastig, ik ben systeembeheerder ;)
Tja, dat had je er wel bij kunnen melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:53:
[...]

Ik werk voor de Politie, als systeembeheerder. Mijn afdeling is verantwoordelijk voor alle endpoints.
maar ik zal mn chef even zeggen dat ik gewoon thuis blijf en dat ze die storing bij de Meldkamers maar anders oplossen want ik als systembeheer ben niet cruciaal.

Wil je meer voorbeelden of snap je het zo ook wel?
jadjong schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:56:
[...]

[...]

Tja, dat had je er wel bij kunnen melden.
Want alleen de agent op straat is cruciaal ofzo? 8)7 8)7

en nee, ik kan ook niet al mn werk thuis doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bouke-p op 16-12-2021 18:58 ]

• jadjong
  • Niet online
Bouke-p schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:57:

Zeker niet, misschien heet je stiekem Henk van Essen. Alleen het verklaart wel waarom de school je niet gelijk alle ruimte geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Die massale paniek en kramp waar men momenteel in schiet, moet er af en toe ook gewoon om gniffelen. Gezonde mensen die een boosterprik gaan halen middels een vliegreis en nu ook collega’s van mij die liever “geen kerstviering vieren in een halfvolle tot volle klas”. Wtf? De uren daarvoor geef je precies diezelfde klas en studenten gewoon les, alleen dan is het een les/vak i.p.v. een ‘activiteit’. Schiet mij maar lek 8)7

Of van die (veel) te dikke mensen die vingertjes lopen te wijzen naar mensen die zich iets minder goed aan de maatregelen houden (lees: thuisbezoek, prikjes halen, enz.) want “druk op de zorg”. Ja, die druk op de zorg komt dus vooral door die te dikke typetjes. Een ongevaccineerde gezonde jongeman vs een (veel) te dikke gevaccineerde: ik zou wel weten waar ik op in zou zetten :9 (Overigens niets tegen dikkere mensen, alleen tegen de hypocrisie/boter op het hoofd).

Wat mij betreft weer gaan leven, er sterven nou eenmaal mensen. Vorige week nog iemand in mijn (aangetrouwde) familie: in de 60, te dik, wat longproblemen, wel dubbel gevaccineerd. Helaas, zo is het leven. Uiteindelijk zijn het er maar een paar, afgezet tegen de populatie natuurlijk.
Hopelijk een fijne kerst voor alle Tweakers, ik gun het iedereen. Eenzaamheid is een bitch en de collateral damage onder jongeren begint ernstige vormen aan te nemen. Bij ons is er een shitload aan extra pedagogisch medewerkers ingevlogen die helpen ondersteunen, voor diegenen die de studie nog niet gestopt zijn..

• zacht
  • Niet online
[...]

Ik werk voor de Politie, als systeembeheerder. Mijn afdeling is verantwoordelijk voor alle endpoints.
maar ik zal mn chef even zeggen dat ik gewoon thuis blijf en dat ze die storing bij de Meldkamers maar anders oplossen want ik als systembeheer ben niet cruciaal.

[...]

Ze zijn heel simpel verplicht om het je aan te bieden:
Aanbieders noodopvang
Noodopvang wordt altijd geboden door scholen en BSO-locaties wanneer er kinderen zijn die hier recht op hebben.
https://www.rijksoverheid...n-kinderopvang/noodopvang

De school is er niet om daar een oordeel over te vellen, dat doen wij met de BSO op mijn werk ook niet. Mensen geven simpelweg aan gebruik te willen maken van de noodopvang, en wij maken daar de planning op. Spoiler: alle BSO-ers komen, er verandert letterlijk niets qua bezetting volgende week.

Van dezelfde website:
Hoe moet ik op school of opvang duidelijk maken dat ik of mijn partner deel uitmaakt van de cruciale beroepsgroepen?
Dit kunt u aangeven bij uw school of BSO-locatie. U hoeft dit niet aan te tonen door een verklaring van uw werkgever. We vertrouwen erop dat in deze uitzonderlijke tijd alleen ouders die werkzaam zijn in een cruciale beroepsgroep een beroep doen op de noodopvang, ook om het systeem niet te veel te belasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]

Tsjah, en ik werk voor een dienstverlener die salarisbetaling voor de politie faciliteert.

Punt is, je kunt niet oneindig de terminologie van 'cruciaal beroep' oprekken, want dan valt uiteindelijk iedereen eronder.

Ergens is er een cutoff in beroepen. Niet in werkgevers.

Geen waardeoordeel verder over jouw situatie, maar als IT al niet thuis kan werken is het einde zoek.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2021 19:10 ]

• Bouke-p
jadjong schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:02:
[...]

Zeker niet, misschien heet je stiekem Henk van Essen. Alleen het verklaart wel waarom de school je niet gelijk alle ruimte geeft.
waarom verklaart dat waarom school geen ruimte geeft? De directeur is IT manager geweest(geen idee waar) dan zou hij toch moeten weten dat IT gewoon cruciaal is. maargoed, zelfs na mijn uitleg wou hij niet wijken.

Ik heb nog steeds geen regelgeving gevonden waaruit blijkt een school mag afwijken van de regels die gesteld(en gepubliceerd) zijn door de overheid.

• Bouke-p
MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:08:
[...]

Tsjah, en ik werk voor een dienstverlener die salarisbetaling voor de politie faciliteert.

Punt is, je kunt niet oneindig de terminologie van 'cruciaal beroep' oprekken, want dan valt uiteindelijk iedereen eronder.
moet ik nu serieus op tweakers gaan verdedigen dat mijn werk als systeembeheerder bij de Politie cruciaal is? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bouke-p schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:10:
[...]

moet ik nu serieus op tweakers gaan verdedigen dat mijn werk als systeembeheerder bij de Politie cruciaal is? 8)7
Ja zo is de IT afdeling van de bakker of de supermarkt ook cruciaal. Nogmaals, geen waardeoordeel, maar op deze manier blijf je aan de gang natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:11:
[...]

Ja zo is de IT afdeling van de bakker of de supermarkt ook cruciaal. Nogmaals, geen waardeoordeel, maar op deze manier blijf je aan de gang natuurlijk.
En dan zeker wel klagen als je 112 telefoontje niet beantwoord word |:( 8)7

ongelofelijk dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bouke-p schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:13:
[...]

ongelofelijk dit.
Iedereen vindt dit vervelend. Niemand wil maatregelen. Iedereen wil z'n kinderen weg kunnen brengen en niemand wil een schoolsluiting. En iedereen vindt zichzelf belangrijk.

Ergens moet een grens gesteld worden. En dat vindt niemand leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2021 19:16 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:37
[...]

Het is heel simpel :
Laatste puntje :
Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies, zoals schoonmaak, beveiliging, toezicht en ICT voor bovenstaande cruciale beroepsgroepen.
Kortom, @Bouke-p valt eronder

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kortom; iedereen valt eronder. Lekker gewerkt 8)7

Gek genoeg valt de politie in algemeenheid in categorie B.

Maar goed, iets met in de geest van de regels enzo. Als IT al niet remote aan de slag kan, is er iets niet goed geregeld.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:15:
[...]

Kortom; iedereen valt eronder. Lekker gewerkt 8)7 -O-
Yep, je moet echt je best doen om er niet onder te vallen. De overheid doet weer eens een beroep op de eigen verantwoordelijkheid, dat werkt altijd lekker in dit land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Dat valt er inderdaad onder. Zie ook mijn eerdere verhalen over 'noodopvang' in de kinderopvang. Je bent vooral bezig de carrières van de niet-cruciale partners te ondersteunen.

• GAIAjohan
zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:18:
[...]

Yep, je moet echt je best doen om er niet onder te vallen. De overheid doet weer eens een beroep op de eigen verantwoordelijkheid, dat werkt altijd lekker in dit land.
Nou ja.. Ik zit ook in de IT, maar bij ons kunnen we vrijwel alles op afstand wel fixen, daarom gok ik dat ik niet cruciaal ben, hoewel wij leveren aan cruciale beroepen. Bij hardware is dat wel een beetje anders .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Kortom; iedereen valt eronder. Lekker gewerkt 8)7

Gek genoeg valt de politie in algemeenheid in categorie B.

Maar goed, iets met in de geest van de regels enzo. Als IT al niet remote aan de slag kan, is er iets niet goed geregeld.
Dus de scholen zijn niet open maar vangen wel gewoon alle kinderen op. Tja zo maakt het ook niet veel uit geef dan gewoon les.
Lijkt er een beetje op alsof het kabinet gewoon pissing contest met OMT aan het houden is. Zo van prima we houden ons wel aan jullie advies wat wij niet willen maar wel dusdanig dat het geen effect heeft. En dan kunnen we later zeggen zie je wel het had geen effect.

[ Voor 21% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-12-2021 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

PFFF, dat gaat inderdaad hard. van dik hout zaag je planken hard.

Voordeel: we pieken nog voor de kerst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20
Indoubt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:33:
PFFF, dat gaat inderdaad hard. van dik hout zaag je planken hard.

Voordeel: we pieken nog voor de kerst :+
Als je met Omikron evenveel kans op ziekenhuisopname zou lopen hadden we het begin daar toch al van moeten zien?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:26:
[...]

Dus de scholen zijn niet open maar vangen wel gewoon alle kinderen op. Tja zo maakt het ook niet veel uit geef dan gewoon les.
Lijkt er een beetje op alsof het kabinet gewoon pissing contest met OMT aan het houden is. Zo van prima we houden ons wel aan jullie advies wat wij niet willen maar wel dusdanig dat het geen effect heeft. En dan kunnen we later zeggen zie je wel het had geen effect.
Waarom denk je dat veel mensen zo van leer trekken tegen "basisscholen sluiten"? Ze gaan helemaal niet dicht. Een deel van de leerlingen mag alleen formeel niet komen. Om geen nóg grotere ongelijkheid tussen de kinderen te laten ontstaan, wordt er nu alleen ook op school geen les gegeven en dus ook geen thuisonderwijs.

Yep, we failed big time. En we trappen er weer allemaal in. Daarom bereiden we ons dus voor op de periode ná de Kerstvakantie. Roostertje maken en elke dag van de week op een ander adres "naar school".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 19:41 ]

• Shadowhawk00
hoevenpe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]

Als je met Omikron evenveel kans op ziekenhuisopname zou lopen hadden we het begin daar toch al van moeten zien?
Nee hoeft helemaal niet als het voornamelijk in de groep <30 zit dan merk je er in het ziekenhuis niets van.
Maar ook als het voornamelijk gevaccineerde besmet zal je er weinig van merken in het ziekenhuis.

en 25% van hoeveel? zijn dat er 20 of 200?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Volgens wie?

Ja, maar als ze nu zeggen dat we geen Kerst mogen vieren, dan zijn de rapen gaar hoor :) Kerst is heilig bij veel mensen. Bij ons in ieder geval wel :)

De enige manier om mensen geen Kerst te laten vieren is een harde lockdown zoals België aan het begin van de pandemie had. Lijkt me "wat" overdreven in dit stadium. Tuurlijk, er zijn veel onzekerheden. Maar in Z-A is er ook geen paniek. Zij hebben langer ervaring met deze variant. Waarom luisteren we niet eens naar hun? :X

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:39:
[...]

Ja, maar als ze nu zeggen dat we geen Kerst mogen vieren, dan zijn de rapen gaar hoor :) Kerst is heilig bij veel mensen. Bij ons in ieder geval wel :)

De enige manier om mensen geen Kerst te laten vieren is een harde lockdown zoals België aan het begin van de pandemie had. Lijkt me "wat" overdreven in dit stadium. Tuurlijk, er zijn veel onzekerheden. Maar in Z-A is er ook geen paniek. Zij hebben langer ervaring met deze variant. Waarom luisteren we niet eens naar hun? :X
Goede onderbouwing weer.

Omdat hun demografie totaal niet overeenkomt met die van ons? Onze vergrijzing is een probleem. Plus, hun data is nog vrij nieuw en ook nog beperkt.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 16-12-2021 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik zal wel als achterlijk bestempeld worden, maar goed here we go.

Laatst hoorde ik op de radio (toen Omikron net bekend was geworden) dat er de hoop was dat deze (en anders een volgende) mutatie erg besmettelijk zou zijn maar weinig impact zou hebben op de gezondheid.

Kan de wetenschap dat niet zelf maken, of is dat erg onethisch? Bedoel, als we allemaal vaccins kunnen bedenken kunnen we vast ook een besmettelijk zwak virus maken. Iedereen in no time besmet met een slap virus.

Elke vier maanden gaan boosteren omdat er weer een nieuwe variant opduikt gaat ook nergens meer over natuurlijk.

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:54:
[...]

Jazeker wel:

Zelfs de schoonmaker bij de Politie heeft een cruciaal beroep.
Ah, ja, dan heb je gelijk.

Nu moet ik zeggen dat een schoonmaker op locatie in mijn ogen wel crucialer is dan een ict-er die remote kan inloggen, maar volgens de richtlijnen beide cruciaal zo te zien ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:52:

Laatst hoorde ik op de radio (toen Omikron net bekend was geworden) dat er de hoop was dat deze (en anders een volgende) mutatie erg besmettelijk zou zijn maar weinig impact zou hebben op de gezondheid.

Kan de wetenschap dat niet zelf maken, of is dat erg onethisch? Bedoel, als we allemaal vaccins kunnen bedenken kunnen we vast ook een besmettelijk zwak virus maken. Iedereen in no time besmet met een slap virus.

Elke vier maanden gaan boosteren omdat er weer een nieuwe variant opduikt gaat ook nergens meer over natuurlijk.
Wie zegt dat omikron in het wild gemuteerd is?

Of ben ik nou een complotdenker? Ik denk overigens niet dat het gaat gebeuren al zou het mogelijk zijn. Ook aan omikron zullen voldoende mensen sterven maar mogelijk minder als aan Delta. Het is een leuke denkoefening maar niet meer dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:36:
[...]

Waarom denk je dat veel mensen zo van leer trekken tegen "basisscholen sluiten"? Ze gaan helemaal niet dicht. Een deel van de leerlingen mag alleen formeel niet komen. Om geen nóg grotere ongelijkheid tussen de kinderen te laten ontstaan, wordt er nu alleen ook op school geen les gegeven en dus ook geen thuisonderwijs.

Yep, we failed big time. En we trappen er weer allemaal in. Daarom bereiden we ons dus voor op de periode ná de Kerstvakantie. Roostertje maken en elke dag van de week op een ander adres "naar school".
Waarom ik denk dat mensen zo van leer trekken tegen het sluiten? Omdat ze alles best vinden zolang ze er zelf geen last van hebben vooral?

En alle regels een beetje interpreteren en ombuigen zoals het ze zelf uitkomt.

Wellicht ben ik inmiddels wat zuur na 21 maanden onafgebroken thuis werken. Maar als ik zie wie er allemaal vinden dat ze echt niet thuis kunnen werken word ik daar af en toe een beetje agressief van.

• 42erik
  • Niet online
[...]

ongelofelijk dit.
Dat een it-er na 2 jaar met advies thuiswerken niet remote zijn werk kan doen...? Ja, best ongelooflijk ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Mensen gaan al over de zeik als je een vaccinatieplicht invoert. Kan je nagaan hoe erg het wordt als de overheid een virus gaat muteren en loslaat. Nog even los van de doden die evengoed met een afgezwakt virus kunnen vallen en eventuele "foutjes" die gemaakt kunnen worden.

In feite is de super "milde" variant natuurlijk al het vaccin. Die is alleen niet airborne.

[ Voor 6% gewijzigd door xh3adshotx op 16-12-2021 20:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:03:
[...]

Dat een it-er na 2 jaar met advies thuiswerken niet remote zijn werk kan doen...? Ja, best ongelooflijk ja
Het gaat niet om het wel of niet thuis kunnen werken. Ik werk zelf voor een categorie A organisatie in de IT en kan prima thuis werken.

Het probleem is dat als m’n dochter van vier thuis rondloopt, je niet meer thuis kunt werken. Van mensen met hele jonge kinderen kun je imo moeilijk verwachten dat ze alsmaar verlof nemen of bijkopen om een kind bezig te houden.

Het is niet dat ze huiswerk hebben of moeten leren voor een toets ofzo. Ze zijn jong, je moet ze bezig houden.

[ Voor 8% gewijzigd door De_Bastaard op 16-12-2021 20:07 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:53:
Nu moet ik zeggen dat een schoonmaker op locatie in mijn ogen wel crucialer is dan een ict-er die remote kan inloggen, maar volgens de richtlijnen beide cruciaal zo te zien ja
De denkfout die hier in zit, is dat als je remote kunt inloggen, je vanaf thuis kunt werken en *dus* zo nodig wel zonder opvang kunt.

Dat valt echter nogal tegen als die kinderen dan aan je benen hangen de hele dag. Zeker onder de 4, dus KDV-leeftijd, maar natuurlijk ook nog aan het begin van de bassischool, kun je effectief niet werken terwijl je tegelijk ook daarvoor verantwoordelijk bent.

Tenminste, misschien kunnen sommige mensen dat, maar ik in elk geval niet.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:58:
[...]

Wie zegt dat omikron in het wild gemuteerd is?

Of ben ik nou een complotdenker? Ik denk overigens niet dat het gaat gebeuren al zou het mogelijk zijn. Ook aan omikron zullen voldoende mensen sterven maar mogelijk minder als aan Delta. Het is een leuke denkoefening maar niet meer dan dat.
Er zijn wat aanwijzingen dat dat (misschien) niet is gebeurd en dat iemand dus een hiv-patiënt als 'virusfabriek' heeft ingezet om te zorgen dat een variant zoals Omikron ontstaat, als een besmettelijk vaccin. Er is een combinatie van genen in het omikron-genoom die maar heel onwaarschijnlijk zelf zouden recombineren, maar echt bewijs is er voorlopig nog niet.

Nu zou dat in het Westen natuurlijk als niet ethisch worden gezien en enorm gevaarlijk, want de kans dat het de verkeerde kant op muteert en je een super-corona gaat krijgen is natuurlijk ook aanwezig, maar er zijn genoeg landen waar ze het met medische ethiek wat minder serieus nemen.

Gek genoeg, als blijkt dat dit waar is, dan krijgt iemand er wel een Nobelprijs voor, ondanks hoe het tot stand is gekomen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:20
@De_Bastaard Precies. Ik werk ook 95% van mijn werktijd thuis. Maar met drie jonge kinderen in huis die alle aandacht vragen is het niet te doen. Mijn vrouw werkt drie dagen en moet wel.twee dagen daarvan naar kantoor. Ik heb volgende week zorgverlof gekregen en de laatste twee weken van het jaar verlof opgenomen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xh3adshotx schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:04:
[...]

Mensen gaan al over de zeik als je een vaccinatieplicht invoert. Kan je nagaan hoe erg het wordt als de overheid een virus gaat muteren en loslaat.
Als je dat in complotmodus zou zetten, dan gaat de overheid natuurlijk niets zeggen over een gemuteerd virus wat wordt losgelaten, dat wordt dan gewoon stiekem door het drinkwater heen gemengd en daarna duikelen de besmettingen en opnames op een onverklaarbare manier naar beneden. ;)

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:12:
[...]

Als je dat in complotmodus zou zetten, dan gaat de overheid natuurlijk niets zeggen over een gemuteerd virus wat wordt losgelaten, dat wordt dan gewoon stiekem door het drinkwater heen gemengd en daarna duikelen de besmettingen en opnames op een onverklaarbare manier naar beneden. ;)
Zeker, maar dat zou een best grote operatie zijn met redelijke kans op uitlekken. Dan breekt de pleuris uit denk ik. Prima voer voor die Willem Engel en Micha(?) Kat(?).

Maar goed, het zou zeker kunnen. Ben inderdaad ook benieuwd hoe Omicron ontstaan is na jouw andere bericht. Zeg nooit nooit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Als IT al niet remote aan de slag kan, is er iets niet goed geregeld.
Hmm, juist bij de politie kan ik me voorstellen dat niet alles remote benaderbaar is, laat staan verbonden is met internet. Zelfde bij ziekenhuizen.

Maar goed, ik ben geen systeembeheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:10:
[...]

Er zijn wat aanwijzingen dat dat (misschien) niet is gebeurd en dat iemand dus een hiv-patiënt als 'virusfabriek' heeft ingezet om te zorgen dat een variant zoals Omikron ontstaat, als een besmettelijk vaccin. Er is een combinatie van genen in het omikron-genoom die maar heel onwaarschijnlijk zelf zouden recombineren, maar echt bewijs is er voorlopig nog niet.
Hoe onwaarschijnlijk ook met een paar miljard pogingen per dag lukt alles wel eens. Elke keer als er een cel geinfecteerd word is er een kans op mutatie. Dus al is de kans heel klein met genoeg pogingen lukt het vast wel een keer.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:18:
[...]

Hoe onwaarschijnlijk ook met een paar miljard pogingen per dag lukt alles wel eens. Elke keer als er een cel geinfecteerd word is er een kans op mutatie. Dus al is de kans heel klein met genoeg pogingen lukt het vast wel een keer.
Het kost natuurlijk alleen wel veel besmettingen, en dat je zoiets kan versnellen door iemand te 'gebruiken' met een gesloopt immuunsysteem (hiv) is ook nog wel te geloven, vooral als zo iemand nog een jaar te leven heeft en misschien nog wat goeds wil doen voor de wereld.

Blijft ook nog het vraagstuk over hoe je de eindselectie doet en de minder schadelijke maar besmettelijkere varianten er uit zou kunnen filteren. Die eigenschappen weet je van te voren niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2021 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:49
[...]

ongelofelijk dit.
Gewoon een vraag. Maar je zou verwachten dat systeembeheerder remote kan? Op mijn werk zijn er ook heel veel vitale processen die wel remote kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
GAIAjohan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:21:
[...]

Nou ja.. Ik zit ook in de IT, maar bij ons kunnen we vrijwel alles op afstand wel fixen, daarom gok ik dat ik niet cruciaal ben, hoewel wij leveren aan cruciale beroepen. Bij hardware is dat wel een beetje anders .
Wij zitten in de zorg IT. Een deel kan niet remote, daarvoor hebben we een minimale bezetting onsite. De rest werkt gewoon thuis. Net als in de eerdere periodes…

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
hoevenpe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]

Nee, daar zat meer tussen. @t_captain noemde dat onlangs ergens, 7 dagen voor ziekenhuis, 10 voor IC of iets van die strekking. Bij de aanname dat dit bij omicron hetzelfe is, natuurlijk

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:21:
[...]

Het kost natuurlijk alleen wel veel besmettingen, en dat je zoiets kan versnellen door iemand te 'gebruiken' met een gesloopt immuunsysteem (hiv) is ook nog wel te geloven, vooral als zo iemand nog een jaar te leven heeft en misschien nog wat goeds wil doen voor de wereld.

Blijft ook nog het vraagstuk over hoe je de eindselectie doet en de minder schadelijke maar besmettelijkere varianten er uit zou kunnen filteren. Die eigenschappen weet je van te voren niet.
Dan moet je slachtoffer met hiv het wel overleven en dat is ook het probleem met een slecht immumsysteem heb je grote kans dat dat niet gebeurt.
Dood proefpersoon/slachtoffer heb je weinig aan. Dus dit bewust doen is gewoon zeer onwaarschijnlijk.
En per besmet persoon heb je wel een hoop cellen die geinfecteerd worden met of zonder vaccin. Dus genoeg opties voor het virus om dit natuurlijk voor elkaar te krijgen.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Zonet de test uitslag binnen van mijn jongste zoon (groep 6). Flinke uitbraak in zijn klas, hij is nummer 10 die deze week positief is getest.. Op de hele school gaat het echt heel hard met de besmettingen. Bij mij op school (VO) overigens ook. De ene na de andere klas valt uit..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
GAIAjohan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:15:
[...]

Hmm, juist bij de politie kan ik me voorstellen dat niet alles remote benaderbaar is, laat staan verbonden is met internet. Zelfde bij ziekenhuizen.

Maar goed, ik ben geen systeembeheerder.
Buiten defensie ben ik de omgeving nog niet tegengekomen waar je niet middels (meerdere) steppingstones binnen kan komen voor dat soort werkzaamheden.

• Shadowhawk00
m0nk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:38:
Zonet de test uitslag binnen van mijn jongste zoon (groep 6). Flinke uitbraak in zijn klas, hij is nummer 10 die deze week positief is getest.. Op de hele school gaat het echt heel hard met de besmettingen. Bij mij op school (VO) overigens ook. De ene na de andere klas valt uit..
Op een bepaald moment kan je dan beter zeggen laat de school maar open, als toch iedereen besmet is maakt het natuurlijk niets uit.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

We zullen nu wel zo’n beetje op het punt zitten dat infecties weer gaan stijgen door Omicron, of niet?

• De_Bastaard
eamelink schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:47:
We zullen nu wel zo’n beetje op het punt zitten dat infecties weer gaan stijgen door Omicron, of niet?
Het schijnt elke 2-3 dagen te verdubbelen, rond eindjaar zal het wel overheersend zijn en zit Delta in een hoekje te sippen :p

• Indoubt

Indoubt

ijdod schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:38:
[...]

Buiten defensie ben ik de omgeving nog niet tegengekomen waar je niet middels (meerdere) steppingstones binnen kan komen voor dat soort werkzaamheden.
Ik mag eigenlijk hopen dat ze bij de politie bepaalde zaken die cruciaal zijn echt gewoon on site only doen. Maar misschien vergis ik me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
ijdod schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:34:
[...]

Nee, daar zat meer tussen. @t_captain noemde dat onlangs ergens, 7 dagen voor ziekenhuis, 10 voor IC of iets van die strekking. Bij de aanname dat dit bij omicron hetzelfe is, natuurlijk
Ziekenhuisopnames vinden gemiddeld plaats omstreeks 10 a 12 dagen na infectie. Dat loopt slechts enkele dagen achter op positieve tests (incubatietijd+afspraak maken+wachtijd+laboratorium tijd + publicatie delay is ook 9 dagen).

• ijdod
t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:53:
[...]

Ziekenhuisopnames vinden gemiddeld plaats omstreeks 10 a 12 dagen na infectie. Dat loopt slechts enkele dagen achter op positieve tests (incubatietijd+afspraak maken+wachtijd+laboratorium tijd + publicatie delay is ook 9 dagen).
Meeci, i stand corrected.

• 42erik
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:06:
[...]

Het gaat niet om het wel of niet thuis kunnen werken. Ik werk zelf voor een categorie A organisatie in de IT en kan prima thuis werken.

Het probleem is dat als m’n dochter van vier thuis rondloopt, je niet meer thuis kunt werken. Van mensen met hele jonge kinderen kun je imo moeilijk verwachten dat ze alsmaar verlof nemen of bijkopen om een kind bezig te houden.

Het is niet dat ze huiswerk hebben of moeten leren voor een toets ofzo. Ze zijn jong, je moet ze bezig houden.
Wilke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:10:
[...]

De denkfout die hier in zit, is dat als je remote kunt inloggen, je vanaf thuis kunt werken en *dus* zo nodig wel zonder opvang kunt.

Dat valt echter nogal tegen als die kinderen dan aan je benen hangen de hele dag. Zeker onder de 4, dus KDV-leeftijd, maar natuurlijk ook nog aan het begin van de bassischool, kun je effectief niet werken terwijl je tegelijk ook daarvoor verantwoordelijk bent.

Tenminste, misschien kunnen sommige mensen dat, maar ik in elk geval niet.
Ik snap dat de kinderen opgevangen moeten worden, wat ook volgens de richtlijnen moet kunnen, dat snap ik zeker (al staat dat er zeker niet duidelijk, dat is waar). Ik ben inmiddels vooral erg verbaasd dat een it-er niet thuiswerken gefixed heeft

• ijdod
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:57:
[...]

[...]

Ik snap dat de kinderen opgevangen moeten worden, wat ook volgens de richtlijnen moet kunnen, dat snap ik zeker (al staat dat er zeker niet duidelijk, dat is waar). Ik ben inmiddels vooral erg verbaasd dat een it-er niet thuiswerken gefixed heeft
Werkplekbeheer, fysiek eerste-lijns werk. en de collega’s die je bij thuswerk net zo goed vrij kan geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:26:
[...]

Het is ook een mentale kwestie.
Het is qua regelgeving niet anders dan de keren die wij vorig jaar als kinderopvang (en hetzelfde geldt voor basisscholen) gesloten waren. Waar de eerste keer gezinnen massaal thuis bleven (want eng virus) en we als noodopvang enkel de kinderen van zorgmedewerkers opvingen, daar ging het de tweede keer al heel anders. Ik heb de meest bizarre "ik heb een cruciaal beroep want ..."-verhalen aan moeten horen van mensen die weer hun dagelijks leven wilden oppakken (want kut virus). Dat is nu niet anders. Alle BSO-ers hebben zich 'cruciaal' gemeld, de aanvragen over opvang onder schooltijd hebben we uiteraard doorverwezen naar school, daar hebben wij het personeel niet voor.
Wat dat betreft kunnen we (ik zeker) ook de hand in eigen boezem steken als het gaat over maatregelen, de houding van de gemiddelde Nederlander is allang niet meer die van voorjaar 2020.

• gekkie

Wat is daar anders aan dan wat vaccins zijn / doen, behalve dan de wijze van verspreiding (besmetting vs een prik) ?
En vanwaar de kennelijk gedachte dat een virusmutaties alleen succesvol zouden kunnen worden als escape tegen immuniteit opgewekt door vaccinaties en niet door immuniteit opgewekt door een infectie ?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Zo achterlijk was ik ongeveer een jaar geleden ook ;-). Dus nee, ik vind het zeker geen achterlijke vraag. Bij die oude post van mij worden ook wat replies gegeven door de tweakers die wat meer van virologie weten dan ik.

Apache4u in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
gekkie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:03:
[...]

Wat is daar anders aan dan wat vaccins zijn / doen, behalve dan de wijze van verspreiding (besmetting vs een prik) ?
En vanwaar de kennelijk gedachte dat een virusmutaties alleen succesvol zouden kunnen worden als escape tegen immuniteit opgewekt door vaccinaties en niet door immuniteit opgewekt door een infectie ?
Euh omdat virussen zich vaak zo ontwikkelen (Ebola e.d. daargelaten).

Spaanse griep is hiervan wel een voorbeeld. Veel doden, vervolgens muteert het naar een milde variant en is er niets/weinig meer aan de hand.

Hoewel ik nu gewoon gevaccineerd ben wordt ik wel wat skeptisch over het straks elke 4 maanden bijprikken. Ze roepen nu in elk geval al dat de huidige vaccins tegen Omikron minder goed werken en/of rond 4 maanden werken dus je kunt al nagaan welke kant dit opgaat.
Apache4u schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:06:
[...]

Zo achterlijk was ik ongeveer een jaar geleden ook ;-). Dus nee, ik vind het zeker geen achterlijke vraag. Bij die oude post van mij worden ook wat replies gegeven door de tweakers die wat meer van virologie weten dan ik.

Apache4u in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"
Haha thanks, zal het eens doorlezen ;-)

[ Voor 37% gewijzigd door De_Bastaard op 16-12-2021 21:10 ]

• GAIAjohan
Blijkbaar is Janssen ineens toch niet zo slecht (tegen Delta)
https://www.nu.nl/coronav...emt-volgens-rivm-toe.html

Alle elkaar tegensprekende verhalen in de media helpen ook niet echt mee.. :|

• Bouke-p
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:03:
[...]

Alsof ALLE IT werkzaamheden remote gedaan kunnen worden. lekker simpele gedachte weer.
De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:06:
[...]

En dat dus. Ik kan inderdaad een heel groot deel wel thuis doen, maar niet alles. Ook als ik thuis werk kan ik er geen kinderen bij hebben. Ik moet veel bellen met gebruikers en dat is onmogelijk als er 3 kinderen aan het rondstuiteren zijn.

Daarnaast is het gewoon een principekwestie. je kunt er van vinden wat je wilt, maar ICT' ers zijn gewoon cruciaal in de bedrijfsvoering van de Politie. Dus heb je recht op noodopvang en ik wil graag weten of een school daar van mag afwijken.

Verlof opnemen gaat niet, ten eerste zijn mn uren op en ten tweede is een flink deel van mn afdeling al met verlof. Er is gewoon niemand anders.

• gekkie
De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:08:
[...]
Euh omdat virussen zich vaak zo ontwikkelen (Ebola e.d. daargelaten).

Spaanse griep is hiervan wel een voorbeeld. Veel doden, vervolgens muteert het naar een milde variant en is er niets/weinig meer aan de hand.
Ik reageerde specifiek op jouw hypothese van experimenteel zelf een virus gaan brouwen.
Hoewel ik nu gewoon gevaccineerd ben wordt ik wel wat skeptisch over het straks elke 4 maanden bijprikken. Ze roepen nu in elk geval al dat de huidige vaccins tegen Omikron minder goed werken en/of rond 4 maanden werken dus je kunt al nagaan welke kant dit opgaat.
Maar het hypotthetische door jezelf beschreven geval van een kunstmatig gefabriceerd virus als experiment en daar om de paar maanden besmet mee geraken in een poging om het echte coronavirus eruit te wippen zou je dan geen problemen mee hebben ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
giantgiantus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:23:
[...]

Gewoon een vraag. Maar je zou verwachten dat systeembeheerder remote kan? Op mijn werk zijn er ook heel veel vitale processen die wel remote kunnen.
veel kan ook remote, maar niet alles. Daarnaast kan, zoals anderen hier posten, ook niet thuiswerken met 3 kleine kinderen die t huis op stelten zetten.
gelukkig is de opvang voor de allerkleinsten nog wel open anders had ik met 4 kinderen thuis gezeten.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 17:19

1. extreem gevaarlijk
2. vrijwel onmogelijk met de huidige techniek, misschien over 20-30 jaar, je heb het eigenlijk gewoon over het maken van een nieuwe diersoort door een geit te laten paren met een zalm :P

voor meer uitleg: Holk in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:14:
[...]

Ik reageerde specifiek op jouw hypothese van experimenteel zelf een virus gaan brouwen.

[...]

Maar het hypotthetische door jezelf beschreven geval van een kunstmatig gefabriceerd virus als experiment en daar om de paar maanden besmet mee geraken in een poging om het echte coronavirus eruit te wippen zou je dan geen problemen mee hebben ?
Ik zou ook geen probleem hebben met elke 6 maanden (of whatever) prikken, ik heb wel moeite met een voorwaardelijke-vrijheid-systeem dat gelinkt is aan het wel of niet hebben van dat prikje.

Dat gaat uit van het principe dat iedereen bij voorbaat gevaarlijk is tot je het tegendeel bewijst. Dat staat fundamenteel haaks op onze rechtsstaat.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 13:56
Dat gaat toch wel heel hard als 25% al.omikron is

https://www.at5.nl/artike...ieve-tests-omikronvariant

• gekkie
GAIAjohan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:11:
Blijkbaar is Janssen ineens toch niet zo slecht (tegen Delta)
https://www.nu.nl/coronav...emt-volgens-rivm-toe.html

Alle elkaar tegensprekende verhalen in de media helpen ook niet echt mee.. :|
Niet al te veel van wat er in de media verschijnt van al die losse onderzoeken aantrekken ?
Uiteindelijk komt er uit meerdere onderzoeken wel een keertje een beetje een globaal zicht uit met nog steeds een ruimte onzekerheidsmarge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dakka schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:16:
[...]

1. extreem gevaarlijk
2. vrijwel onmogelijk met de huidige techniek, misschien over 20-30 jaar, je heb het eigenlijk gewoon over het maken van een nieuwe diersoort door een geit te laten paren met een zalm :P
Ik denk ook niet dat in zo'n geval een virus ge-engineered is. Maar eerder een al kwetsbare groep (hiv-patiënt) blootstellen aan zo veel mogelijk verschillende varianten en op goed geluk de natuur zijn gang laten gaan. En ja, dan heb je het inderdaad over een extreem gevaarlijke opgave.

De TL;dr versie daarvan is meer: Je kiepert zalmen, tonijnen, haaien, goudvissen en piranha's in een groot aquarium en kijkt wat er uiteindelijk over blijft. ;)

Uit de analyses van omikron kwam wel dat het elementen bevatte van een hoop verschillende varianten die over de wereld verspreid waren en daar niet (of bijna niet) uitbraken. Dus die zijn óf bewust verzameld, óf er is iemand geweest die de halve wereld heeft afgereisd en met elk van die varianten besmet is geweest.

De kans dat al die verschillende varianten namelijk door stom toeval op één plek (een hiv-patiënt uit Botswana) terecht zijn gekomen, lijkt me namelijk enorm klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2021 21:22 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.