Waah schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat de vaccinatiebereidheid niet toeneemt. De groep zal alleen maar harder roepen, en "belachelijk, ze laten alleen ongevaccineerden sterven voor iemand die met drank op achter het stuur zat".
Ik ken maar weinig die met daadwerkelijk wetenschappelijk verklaarbare argumenten komen

Toen je een vaccinatie- of herstelbewijs of een negatieve test nodig had voor de horeca, namen de vaccinaties ineens massaal toe, omdat dat testen voor iedere keer dat je naar de McDonalds wilde, toch wel erg lastig was.
redwing schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:26:
[...]
Hoe kom je er bij dat ik niet gevaccineerd ben? Ik ben zelfs actief bij de huisarts langs gegaan om te vragen voor een rest-vaccin (oftewel, bel me maar als je iets over houdt wat je anders weg gooit)
Dat heb ik ook gedaan

Ik weet niet of je gevaccineerd bent, je argumenteert in ieder geval als iemand die dat niet is. Dat je het wel bent: heel goed

Excuses dat ik zomaar aannam dat je dat niet was

[...]
Zoals gezegd ben ik het hier mee eens, maar we zijn allemaal schuldig aan de huidige situatie. Ga dan niet 1 groep eruit pakken als 'schuldige', maar kijk ook eens naar jezelf, je omgeving en de regering. Ik moet de eerste nog tegenkomen die zich echt aan alle regels heeft gehouden en niet regelmatig toch het risico opzoekt.
Ik kan niet heel veel meer doen dan afstand houden, monkapje op en zoveel mogelijk thuis werken. Ik ben geen heilig boontje en kom in mijn werksituatie vast momenten tegen waar ik beter nog wat meer had kunnen doen, maar als ik mezelf vergelijk met anderen, doe ik bovengemiddeld veel.
Ik ben Production Engineer bij een bedrijf dat medische apparatuur maakt, dus als er een issue in productie is, MOET ik langskomen om die op te lossen. Dat betekent dat ik afgelopen maandag bijvoorbeeld thuis zat te werken en om 10:30 toch naar de fabriek reed, omdat er iets mis was met een nieuwe levering onderdelen.
Ik verbaas me er dan over dat er zoveel mensen aanwezig zijn. Dat ik, als ik dan om 17 uur weer naar huis rijd, in de file sta om door Enschede heen te komen. Het lijkt of niemand meer thuis werkt. En het lijkt per bedrijf te verschillen. Mijn vriendin werkt sinds september vorig jaar bij een nieuwe werkgever en is in die tijd pas 5x op kantoor geweest. Wow! Haar werkgever denkt er zelfs aan om het grote kantoor te gaan onderverhuren, want iedereen vindt het zo fijn om thuis te werken.
Maar om terug te komen op de crux van de discussie: we kunnen de komende jaren blijven aanmodderen met mondkapjes en afstand houden, het virus z'n beloop laten en de maatschappij steeds ontwrichten, kinderen leerachterstanden op laten lopen, enzovoorts enzovoorts. Er is 1 maatregel die echt goed helpt en ons terug naar normaal brengt, en dat is vaccineren. Al die andere zaken die je noemt en die we niet goed (meer) doen, is symptoombestrijding omdat er een groep is die het vaccin pertinent weigert.
redwing schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:34:
[...]
Precies, en dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Dus waarom kunnen we niet accepteren dat we met zijn allen er een zooitje van maken en dat dat niet alleen aan de ongevaccineerden ligt?
En nogmaals, ik ben pro-vaccinatie en snap niet waarom mensen dat niet doen, maar ik zie veel meer dingen fout gaan waardoor we in de huidige situatie zijn gekomen. Ik ben dus vooral tegen het beschuldigen van 1 groep.
Omdat, maar nu val ik in herhaling, al die maatregelen waar we ons met z'n allen niet goed aan houden alleen maar nodig zijn omdat een klein deel van de bevolking het vaccin weigert. Ik vind het onredelijk dat we allemaal niet naar werk mogen, kinderen straks weer thuis moeten houden, geen Sinterklaas/Kerst/verjaardag mogen vieren, beter in eigen land op vakantie kunnen, etc omdat die kleine groep niet wil meewerken aan een echte oplossing.
Het is hierboven al becijferd, maar met 100% vaccinatie, zouden we geen maatregelen hebben nu.
[
Voor 14% gewijzigd door
Grrrrrene op 30-11-2021 09:43
]