Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste
Acties:
  • 625.636 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:19:
Hier wordt "plan B" deze Kerstvakantie ingevuld voor "opvang achter de voordeur". Volgende week dinsdag t/m vrijdag worden er zoveel mogelijk speelafspraken gemaakt om de kinderen bezig te houden.

Het gaat niet om veel kinderen, want de helft mag gewoon naar school, maar dat noemen ze dan "noodopvang". Wij als ouders regelen zelf wel iets voor de rest van de groep. 2 adressen per dag is genoeg. We laten de kinderen niet meer alleen thuis zitten. Dat lijkt voor veel mensen een gepasseerd station.
En beide kerstdagen vol met (familie) bijeenkomsten?

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:49:
Linkdrop: https://www.ed.nl/dossier...n-moeten-passen~a2a87374/

Met zo’n statement maakt het kabinet zichzelf beneden de rivieren belachelijk. Alsof ze niet weten dat carnaval 6 weken voor Pasen zit.
Dan kunnen we beter kijken naar dingen die landelijk effect zouden hebben, niet alleen in de 2 zuidelijke provincies. We kunnen Kerst en Sinterklaas natuurlijk gewoon verplaatsen naar juli.

Wat mij vooral heel erg opvalt, is dat ze nú pas beginnen na te denken over "ons aanpassen aan het virus". Ik gok dat ik daar in de eerste helft van 2020 al eens een betoog over opgeschreven heb. De focus heeft tot nu toe altijd op "beperkingen" gelegen en niet op "veranderingen". Wij doen alles nog steeds bijna volledig "syncrhoon". En het doel lijkt tot nu toe altijd te zijn geweest om met tijdelijke beperkingen weer terug te kunnen naar "wat we altijd deden". En dat gaat er bij mij niet in. Dat zou niet al anderhalf jaar het doel moeten zijn.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:00:
[...]

Dan kunnen we beter kijken naar dingen die landelijk effect zouden hebben, niet alleen in de 2 zuidelijke provincies. We kunnen Kerst en Sinterklaas natuurlijk gewoon verplaatsen naar juli.

Wat mij vooral heel erg opvalt, is dat ze nú pas beginnen na te denken over "ons aanpassen aan het virus". Ik gok dat ik daar in de eerste helft van 2020 al eens een betoog over opgeschreven heb. De focus heeft tot nu toe altijd op "beperkingen" gelegen en niet op "veranderingen". Wij doen alles nog steeds bijna volledig "syncrhoon". En het doel lijkt tot nu toe altijd te zijn geweest om met tijdelijke beperkingen weer terug te kunnen naar "wat we altijd deden". En dat gaat er bij mij niet in. Dat zou niet al anderhalf jaar het doel moeten zijn.
Nu ligt kerst aanpassen wat gevoelig maar je zou wel de zomervakantie 2 weken korter kunnen maken en de kerstvakantie 2 weken langer. Daar hebben ouders minder last van want per saldo is het probleem even groot. En het is nog veiliger voor de kinderen ook die dan niet in het donker naar school moeten fietsen.
En je zal zorg wat meer kunnen groeperen in de zomer en dan extra ruimte behouden in de winter voor seizoensgebonden ziekten ( griep/covid/the next thing ).
Maar dat is natuurlijk veel lastiger dan gewoon elk jaar een lockdown.
Hier wordt "plan B" deze Kerstvakantie ingevuld voor "opvang achter de voordeur". Volgende week dinsdag t/m vrijdag worden er zoveel mogelijk speelafspraken gemaakt om de kinderen bezig te houden.

Het gaat niet om veel kinderen, want de helft mag gewoon naar school, maar dat noemen ze dan "noodopvang". Wij als ouders regelen zelf wel iets voor de rest van de groep. 2 adressen per dag is genoeg. We laten de kinderen niet meer alleen thuis zitten. Dat lijkt voor veel mensen een gepasseerd station.
Tja je hebt ook niet veel keus natuurlijk als het kabinet 3 weken te laat de beslissing neemt terwijl ze 3 dagen daarvoor nog hard hebben geroepen dat de scholen open blijven. Op die korte termijn is er weinig te regelen al zou je het willen. En de bubble is een stuk kleiner met 6 kinderen die elke dag bij elkaar gaan spelen dan met 30kinderen in de klas dus het effect is er toch wel gedeeltelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 08:07 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:57:
[...]

En beide kerstdagen vol met (familie) bijeenkomsten?
Dit jaar hebben we er 1, tenzij er op het laatste moment gecancelled wordt. De rest doen we wat gespreid, gecombineerd met de verjaardag van mijn dochtertje. We vieren haar verjaardag dit jaar waarschijnlijk 4 keer:
- 1x feestje voor een handjevol klasgenootjes
- 1x mijn familie (5 volwassenen, 1 teveel inderdaad)
- 2x familie van mijn vrouw (teveel voor in 1 keer)

Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen. We hebben in huis meer dan genoeg ruimte voor 1,5 meter en ventialtie is hier prima te doen aan de kust. Ik denk al anderhalf jaar zelf ook een beetje na en tot nu toe lijkt het wel te werken. Ik zit dus - zoals sommigen hier stellen - al anderhalf jaar in mijn "survivor bias". Nou prima, bevalt me eigenlijk wel nu het al anderhalf jaar prima werkt.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:05:
[...]

Nu ligt kerst aanpassen wat gevoelig maar je zou wel de zomervakantie 2 weken korter kunnen maken en de kerstvakantie 2 weken langer. Daar hebben ouders minder last van want per saldo is het probleem even groot. En het is nog veiliger voor de kinderen ook die dan niet in het donker naar school moeten fietsen.
En je zal zorg wat meer kunnen groeperen in de zomer en dan extra ruimte behouden in de winter voor seizoensgebonden ziekten ( griep/covid/the next thing ).

[...]

Tja je hebt ook niet veel keus natuurlijk als het kabinet 3 weken te laat de beslissing neemt terwijl ze 3 dagen daarvoor nog hard hebben geroepen dat de scholen open blijven. Op die korte termijn is er weinig te regelen al zou je het willen. En de bubble is een stuk kleiner met 6 kinderen die elke dag bij elkaar gaan spelen dan met 30kinderen in de klas dus het effect is er toch wel gedeeltelijk.
De sluiting van de school van mijn dochter is "voor de buhne" alleen. Er is daar helemaal geen probleem met besmettingen. Eerder dit jaar wel. Toen hebben we haar op eigen initiatief ook 2 weken thuis gehouden, omdat de situatie echt niet goed was. Na die 2 weken was er thuisonderwijs, omdat wij blijkbaar niet de enigen waren die zagen dat het verkeerd ging.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Als maar genoeg mensen zoiets doen, is het middel erger dan de kwaal. Kinderen gaan niet meer naar school en lopen nog meer achterstand op, en de besmettingen lopen nog meer op. Niet één stap achteruit maar twee. Mijn vrouw loopt hier gefrustreerd rond over het feit dat veel leerlingen opnieuw achterstanden gaan oplopen op haar school.

Ik vind het ook wel raar dat het VO open blijft trouwens.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:05:
[...]

Je zit nog altijd met de uitdaging dat bepaalde sectoren nu 100% van hun omzet uit een periode van 4-5 maanden moeten halen. Vooral als grote feesten verboden blijven, nog even los van het feit dat bepaalde feesten gewoon seizoensgebonden zijn (jaarwisseling bv). Daar kun je gewoon geen rendabele business case op maken.

Grote sportevenementen in de winter ook definitief zonder publiek? Thialf mag dan ook wel zijn deuren sluiten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:12:
[...]

Je zit nog altijd met de uitdaging dat bepaalde sectoren nu 100% van hun omzet uit een periode van 4-5 maanden moeten halen. Vooral als grote feesten verboden blijven, nog even los van het feit dat bepaalde feesten gewoon seizoensgebonden zijn (jaarwisseling bv). Daar kun je gewoon geen rendabele business case op maken.

Grote sportevenementen in de winter ook definitief zonder publiek? Thialf mag dan ook wel zijn deuren sluiten.
Ach je kan ook de midzomer vieren ipv nieuwjaar, is ook een stuk relaxter als je met drank op naar huis moet dat het beetje warm weer is.

Sportevenementen zouden we misschien maar gewoon helemaal moeten afschaffen, kost bakken met geld aan handhaving en alleen maar een covid risico. Of gewoon allemaal via de TV kijken is misschien nog een soort alternatief.

De meeste grote feesten zijn toch in de zomermaanden en daar hebben we toch al weinig probleem met dit virus en andere virussen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik mag toch hopen dat je dat sarcastich bedoelt. ;)

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:17:
Ik mag toch hopen dat je dat sarcastich bedoelt. ;)
Nou ja de midzomer zonnewende vieren is niet zo heel gek toch? Er zijn best al wat midzomer feesten dus zo groot is die stap niet. En veel bedrijven hebben een financieel jaar dat ook niet meeloopt met de kalender.

En eigenlijk ben ik die voetbal rellen wel beu, schaf de hele zooi maar af en besteed dat geld maar aan de zorg daar hebben we veel meer aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 08:28 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:03

Wailing_Banshee

You're Next

Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:
[...]

Met het verschil dat het rijbewijs niet gekoppeld is aan iets wat je bent (je medische status) maar aan je keuzes, namelijk of je rij-examen gedaan hebt of niet.
Je rijbewijs is wel degelijk gekoppeld aan je medische status. Als jij bepaalde ziektes hebt, mag je niet zomaar auto rijden, dat moet geregistreerd staan en heeft mogelijk zelfs invloed op welke auto's je mag rijden.

En wat denk je van al die ouderen die wel degelijk ooit rij-examen gedaan hebben, en waarbij het rijbewijs is afgenomen vanwege medische redenen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

codex

Geen OpenAI agent :)

Playa del C. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:48:
@codex Je opmerkingen doen mij erg denken aan gesprekken met mijn zus en aan facebook-geruchten.

Mijn zus trekt ook alles in twijfel op basis van geruchten en n=1 verhalen. Als ik dan een alternatieve verklaring geef, dan komt dat niet gelijkwaardig binnen. Wat deskundigen "confirmation bias" noemen. Mensen geloven graag iets, want er moet een verklaring zijn en zoeken daar bewijs bij. En dat is dan weer de basis van religieuze overtuiging.
Lekker bijdehand, je probeert mij dus op basis van deze twijfels meteen weg te zetten als wappie? Ik ga hier verder niet eens op in, ik weet prima wat confirmation bias, dat soort opmerkingen maak je maar tegen je zus.

• Shadowhawk00
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:22:
[...]

Je rijbewijs is wel degelijk gekoppeld aan je medische status. Als jij bepaalde ziektes hebt, mag je niet zomaar auto rijden, dat moet geregistreerd staan en heeft mogelijk zelfs invloed op welke auto's je mag rijden.

En wat denk je van al die ouderen die wel degelijk ooit rij-examen gedaan hebben, en waarbij het rijbewijs is afgenomen vanwege medische redenen?
Het rijbewijs is gekoppeld aan je vermogen om op een veilig manier een auto door het verkeer te loodsen. Dus ja dat moet je bewijzen door middel van een rij-examen en er word ook gekeken of je verder in staat bent om het voertuig veilig te besturen. Dat is het enige criteria, bepaalde medische aandoeningen ( en middelen ) beinvloeden dat vermogen negatief en dan mag je (tijdelijk ) geen auto meer rijden.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
President schreef op woensdag 15 december 2021 @ 02:50:
[...]

Los dat ik het eens ben dat de sluiting erg laag is: veel grootouders zullen nog geen booster hebben gehad..
Als we uit gaan van een bevalling op 25 jarige leeftijd zal een kind van 4 een grootouder hebben van 54 jaar. Die mensen zijn geboden in 1967. Die zijn nog niet eens uitgenodigd.

Een kind van 10 heeft dan een grootouder uit 1961. Die mensen hebben gisteren een uitnodiging ontvangen voor de booster...

Ga je uit van een gemiddelde van 30 jaar:
- een 4-jarige heeft een grootouder van 64 jaar, geboren in 1957 = afgelopen maandag uitgenodigd
- een 10-jarige geboren in 1951 = afgelopen vrijdag uitgenodigd

Geen idee hoeveel tijd er zit tussen de uitnodiging (en deze fysiek in de brievenbus ontvangen) en de prik... Maar ik zie dus niet in dat de meeste nu al hun booster hebben ontvangen?
-
Ik had het inderdaad anders moeten formuleren, de grootouders hebben alle prikken die ze kunnen krijgen al gehad en zijn daarmee binnen de mogelijkheden maximaal beschermd. Dat verandert mijn punt verder niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:15:
[...]

Ach je kan ook de midzomer vieren ipv nieuwjaar, is ook een stuk relaxter als je met drank op naar huis moet dat het beetje warm weer is.

Sportevenementen zouden we misschien maar gewoon helemaal moeten afschaffen, kost bakken met geld aan handhaving en alleen maar een covid risico. Of gewoon allemaal via de TV kijken is misschien nog een soort alternatief.

De meeste grote feesten zijn toch in de zomermaanden en daar hebben we toch al weinig probleem met dit virus en andere virussen.
In de toekomst zitten we veilig thuis in onze eigen bubble met een VR headset in het meta-verse :P
De echte wereld is zo overrated en we moeten toch iets om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.

• Shadowhawk00
Licko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:32:
[...]

In de toekomst zitten we veilig thuis in onze eigen bubble met een VR headset in het meta-verse :P
De echte wereld is zo overrated en we moeten toch iets om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.
Ja als we dan ook alleen nog virtueel sex hebben dan zijn alle problemen binnen 100 jaar opgelost en hebben we zelfs wereldvrede voor elkaar.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:34:
[...]

Ja als we dan ook alleen nog virtueel sex hebben dan zijn alle problemen binnen 100 jaar opgelost en hebben we zelfs wereldvrede voor elkaar.
Er zal vast wel iemand in dat gat in de markt duiken.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:10:
[...]

De sluiting van de school van mijn dochter is "voor de buhne" alleen. Er is daar helemaal geen probleem met besmettingen. Eerder dit jaar wel. Toen hebben we haar op eigen initiatief ook 2 weken thuis gehouden, omdat de situatie echt niet goed was. Na die 2 weken was er thuisonderwijs, omdat wij blijkbaar niet de enigen waren die zagen dat het verkeerd ging.
Ik snap dat dat steekt, maar hoe zou je het dan willen? Scholen pas sluiten als het te laat is?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Licko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:35:
[...]

Alleen in de Westerse wereld waarschijnlijk dan. In Afrika is iedereen te arm om zo'n ding te hebben en dat raakt dan binnen de kortste keren overbevolkt. ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:12:
[...]

Net op de radio inderdaad. De aankomende evenementen (EK en olympische kwalificatie) zonder publiek betekend een schadepostje van een bedrag met 7 cijfers voor de komma. Lekker weer... :/

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
Licko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:35:
[...]

dan is het niet meer virtueel he

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:37:
[...]

Net op de radio inderdaad. De aankomende evenementen (EK en olympische kwalificatie) zonder publiek betekend een schadepostje van een bedrag met 7 cijfers voor de komma. Lekker weer... :/
Directe schade als gevolg van geen tickets, daar komt alle indirecte omzetderving nog eens bovenop.

Maar verder gaat het prima met onze economie.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

codex

Geen OpenAI agent :)

giantgiantus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:40:
[...]

Het beste zou zijn om wat bescheidener te zijn en je bedenkingen niet te ventileren. Je bent geen arts, geen expert en jouw bedenkingen worden gevoed door de onderbuik. Veel verstandiger is te luisteren naar medische experts die al jouw zorgen naar de Fabeltjeskrant verwijzen.
Dit is toch een forum waar je best bedenkingen mag ventileren? Het is niet zo dat experts tijdens de pandemie nooit op basis van voortschrijdend inzicht een andere kijk op zaken hebben gekregen.

Als het de bedoeling is dat je hier alleen mag reageren bij gelijkgezindheid dan moet het misschien in de topicstart worden opgenomen.

Verwijderd

Emgeebee schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:36:
[...]

Ik snap dat dat steekt, maar hoe zou je het dan willen? Scholen pas sluiten als het te laat is?
Scholen niet sluiten. We sluiten kerken toch ook niet? De prioriteiten liggen verkeerd. Kinderen worden weer geslachtofferd voor onze pleziertjes en voor financiële belangen.

Maar scholen sluiten ook helemaal niet. Een deel van de leerlingen is niet welkom, omdat papa en mama geen aanspraak kunnen maken op noodopvang. De helft gaat gewoon naar school, de andere helft zoekt het maar lekker uit. Nou, dan doen we dat dus, maar dan wel op ónze manier.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

Dat was natuurlijk te verwachten. En de opa's en oma's gaan ook flink ingezet worden denk ik zo.

Net zoals het bijzonder naïef is om te denken dat mensen maar 4 mensen thuis over de vloer krijgen met/rond de feestdagen.

The best is yet to come

• stylezzz
  • Nu online
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:47:
[...]

Dat was natuurlijk te verwachten. En de opa's en oma's gaan ook flink ingezet worden denk ik zo.

Net zoals het bijzonder naïef is om te denken dat mensen maar 4 mensen thuis over de vloer krijgen met/rond de feestdagen.
Kom net op kantoor.... Ook al 4 collega's met kinderen in overleg hoe de kinderen opgevangen kunnen worden. Topdrukte voor ons bedrijf, die mannen kunnen nu niet gemist worden. Vrees ervoor dat de opa's en oma's het druk krijgen volgende week....

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:41

s3n

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:47:
Net op het schoolplein was dat idd de tendens. Een behoorlijk negatieve anti-rutte stemming hangt er.

Ook hier. Oma past altijd 1 dag in de week op. De rest van de dagen zien we wel, maar als de scholen open waren was ze er die ene dag ook. Zowel zij als wij vinden dat prima

• Dean Martin
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:49:
[...]

Kom net op kantoor.... Ook al 4 collega's met kinderen in overleg hoe de kinderen opgevangen kunnen worden. Topdrukte voor ons bedrijf, die mannen kunnen nu niet gemist worden. Vrees ervoor dat de opa's en oma's het druk krijgen volgende week....
Idem bij ons op kantoor.

Als ik bij ons zie hoeveel kinderen gebruik mogen/kunnen maken van de noodopvang vanwege de beroepen van de ouders, is het er niet veel minder druk dan een normale dag.

The best is yet to come

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is symboolpolitiek. Het kabinet heeft er een duidelijk handje van maatregelen in te zetten om mensen in een bepaalde richting te dwingen in plaats van dat het daadwerkelijk serieus bijdraagt.
Scholen sluiten is eerder gebruikt om mensen thuis te laten werken. 3G is een middel geweest om vaccinatie op te krikken. En nu wordt de schoolsluiting gebruikt om ouders te stimuleren hun kinderen te laten vaccineren en hopelijk sneller een booster te bestellen wanneer het kan.

De lijst is lang, de trend duidelijk. Als je zo naar de beslissingen kijkt is het allemaal best te begrijpen waar het vandaan komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 15-12-2021 08:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dean Martin
  • Niet online
s3n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:51:
[...]

Net op het schoolplein was dat idd de tendens. Een behoorlijk negatieve anti-rutte stemming hangt er.

Ook hier. Oma past altijd 1 dag in de week op. De rest van de dagen zien we wel, maar als de scholen open waren was ze er die ene dag ook. Zowel zij als wij vinden dat prima
Bij ons hetzelfde. Dat zijn ze op eigen verzoek ook altijd blijven doen.

The best is yet to come

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:52:
Het is symboolpolitiek. Het kabinet heeft er een duidelijk handje van maatregelen in te zetten om mensen in een bepaalde richting te dwingen in plaats van dat het daadwerkelijk serieus bijdraagt.
Scholen sluiten is eerder gebruikt om mensen thuis te laten werken. 3G is een middel geweest om vaccinatie op te krikken. En nu wordt de schoolsluiting gebruikt om ouders te stimuleren hun kinderen te laten vaccineren en hopelijk sneller een booster te bestellen wanneer het kan.

De lijst is lang, de trend duidelijk. Als je zo naar de beslissingen kijkt is het allemaal best te begrijpen waar het vandaan komt.
Wat moeten ze dan doen? Drie weken geleden aankondigen dat de kerstvakantie twee weken eerder begint?

Dit topic blijft maar over de stijl vallen maar de inhoud blijft gewoon valide.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:55:
[...]

Wat moeten ze dan doen? Drie weken geleden aankondigen dat de kerstvakantie twee weken eerder begint?

Ik denk dat de inhoud ook niet valide is.
Op papier wel, in de praktijk niet.

The best is yet to come

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:55:
[...]

Ik heb niet de indruk dat je mijn post daadwerkelijk goed gelezen hebt, of ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb niet de indruk dat je mijn post daadwerkelijk goed gelezen hebt, of ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.
Jij noemt het symboolpolitiek. Je noemt allemaal maatregelen en zoekt daar iets achter. Dat kan, maar wat stel je dan voor, de maatregelen niet nemen?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat het alternatief dat wel 'daadwerkelijk serieus bijdraagt' is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat het alternatief dat wel 'daadwerkelijk serieus bijdraagt' is.
Om te beginnen de al bestaande maatregelen daadwerkelijk handhaven en dat niet afwentelen op de ondernemers die hun vakkenvullers voor politieagent moeten laten spelen.

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]

Dat weet niemand in dit topic. Het enige wat ze weten is dat het te laat is, of te vroeg, of te weinig, of te veel, niet proportioneel, niet daar waar het probleem zit, niet nodig, hypocriet, onrealistisch, te grote impact op de jeugd/kinderen/economie/draagvlak of averechts werkt.

• Admiral Freebee
  • Niet online
En het is al vaak gezegd maar maatregelen zijn nooit 100% sluitend. Ja, er zullen kinderen bij grootouders opgevangen worden die ze anders weinig zien en er zullen zeker ook kinderen bij elkaar gaan zitten die op school elkaar niet zien maar ik geloof wel degelijk dat er een vermindering is in het aantal contacten tussen kinderen en daarmee ook een lagere transmissie.

Ik zeg dat als ouder die ook met de handen in het haar zit omdat zijn kinderen weeral een week extra thuis zijn. Ik vind het ook geen fijne maatregel en ik vind het erg triest dat kinderen vaak moeten opdraaien voor volwassenen die hun verantwoordelijkheid niet beter kunnen opnemen. Maar om dan maar te zeggen dat een school sluiten totaal niets doet voor de verspreiding van het virus is overdreven.

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]

Jij noemt het symboolpolitiek. Je noemt allemaal maatregelen en zoekt daar iets achter. Dat kan, maar wat stel je dan voor, de maatregelen niet nemen?
Als de jonge nu al aangeeft dat ouders vrijwillig hun kind kunnen laten vaccineren maar dat ze er wel rekening mee moeten houden dat het schoolsluiting gaat voorkomen dan is dat op zijn minst dubieus te noemen. Je kan het ook chantage noemen overigens.

Of je het wel of niet eens bent met het besluite even buiten beschouwing gelaten. Ze hadden het OMT advies al 4 weken geleden, als ze het doen hadden aangekondigd was het minder erg geweest dan 3 weken lang roepen de scholen blijven echt open en dan 4 dagen vooraf roepen. O ja ze gaan toch dicht dat zagen jullie wel aankomen toch.
Niet dat het dan fijn is maar in 3 weken tijd kan je wat regelen nu is het allemaal snel snel en krijg je slechte oplossingen en frustraties.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 09:01 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:00:
[...]

Als de jonge nu al aangeeft dat ouders vrijwillig hun kind kunnen laten vaccineren maar dat ze er wel rekening mee moeten houden dat het schoolsluiting gaat voorkomen dan is dat op zijn minst dubieus te noemen. Je kan het ook chantage noemen overigens.

Of je het wel of niet eens bent met het besluite even buiten beschouwing gelaten. Ze hadden het OMT advies al 4 weken geleden, als ze het doen hadden aangekondigd was het minder erg geweest dan 3 weken lang roepen de scholen blijven echt open en dan 4 dagen vooraf roepen. O ja ze gaan toch dicht dat zagen jullie wel aankomen toch.
En wat er na de kerstvakantie gebeurd in het ongewisse laten.

The best is yet to come

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:00:
[...]

Chantage? Serieus? Dat is gewoon de realiteit. Net zoals met zijn alle kerst gaan vieren in grote groepen voor strengere maatregelen kan gaan zorgen.

Kunt wel een plakkertje chantage op de feiten duwen maar dat verandert er niks aan. Nergens komen zo veel ongevaccineerden samen als op basisscholen.

"Als we onze CO2 voetafdruk niet verlagen krijgen we waterproblemen in Nederland." Chantage! Roept de Tweaker.

• Shadowhawk00
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]

Ja hallo dat is een heel ander jaar. En dat is pas over 3 weken.
Verwacht je echt dat dit kabinet meer dan 1 week vooruit kan plannen als het gaat om regels en de bestrijding van de pandemie?

Ik had een kennis uit het basisonderwijs vorige maand al voorgesteld om volgende week maandag af te spreken omdat ze toch wel vrij zou zijn. Misschien moet ik ook maar bij astro-tv gaan werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 09:04 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:03:
[...]"Als we onze CO2 voetafdruk niet verlagen krijgen we waterproblemen in Nederland." Chantage! Roept de Tweaker.
Je maakt hier de denkfout dat die waterproblemen bewust zijn veroorzaakt. Het is het kabinet wat meer maatregelen instelt, niet de burger die ze "over zichzelf heeft afgeroepen".

Want die laatste zin impliceert al precies wat je probeert te weerleggen: Dat is (zachte) chantage.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 09:05 ]

Verwijderd

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]

Omdat men het niet weet. Omicron is een nieuwe onzekere variabelen bovenop een berg andere onzekere variabelen.

Wat wil je dan? Dat ze nu al zeggen dat er in januari complete lockdown van drie weken komt?

Loopt dit topic weer te huilen dat het te voorbarig en niet proportioneel is want we weten helemaal nog niet hoe Omicron zich gaat ontwikkelen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 06:35
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:45:
[...]

Scholen niet sluiten. We sluiten kerken toch ook niet? De prioriteiten liggen verkeerd. Kinderen worden weer geslachtofferd voor onze pleziertjes en voor financiële belangen.

Maar scholen sluiten ook helemaal niet. Een deel van de leerlingen is niet welkom, omdat papa en mama geen aanspraak kunnen maken op noodopvang. De helft gaat gewoon naar school, de andere helft zoekt het maar lekker uit. Nou, dan doen we dat dus, maar dan wel op ónze manier.
Nou, er zijn anders complete beroepsgroepen die al anderhalf jaar geslachtofferd worden zodat de kinderen naar school kunnen blijven gaan, in sommige fasen ook compleet tegen beter weten in. Dat doet niet af aan het algemeen belang van het onderwijs, maar het is wel erg makkelijk te doen alsof scholen wederom het enkel slachtoffer zijn terwijl de realiteit genuanceerder ligt.

Niet dat ik veel begrip heb voor de sluiting, maar dat ligt eerder aan de algehele timing en de aanpak in het algemeen, dan aan het besluit nu toch eindelijk de scholen niet meer te ontzien.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ik stel niets voor, ik analyseer slechts waarom bepaalde maatregelen tot stand komen en wat in mijn ogen de gedachte erachter is. Velen in dit topic begrijpen vaan keuzes van het kabinet niet. Dat snap ik vanuit het oogpunt dat je puur besmettingen tegen wilt gaan of de zorg wilt beschermen, maar het kabinet heeft vaak andere doelen zoals vaccinatiegraad verhogen en gedragsverandering. Doelen die dus niet direct bijdragen aan zorg en besmettingen maar daar mogelijk indirect.

De maatregelen die wél echt bijdragen zijn veel minder populair: scholen al een paar weken geleden gewoon even dicht gooien, geen *G constructies maar gewoon iedereen moet bewezen schoon zijn (dus getest), maatwerk (dus kroegen dicht, restaurants open), etc.
Maar daar waagt men zich om verschillende redenen niet aan en dan krijg je dit. Een situatie waarin men niet snapt wat het doel van maatregelen is en dan vanuit besmettingen redeneert dat het nergens op slaat. Die gaan immers al naar beneden en bij opa en oma komen ze einde van de week toch al op bezoek.

@IJzerlijm zie boven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:04:
[...]

Je maakt hier de denkfout dat die waterproblemen bewust zijn veroorzaakt. Het is het kabinet wat meer maatregelen instelt, niet de burger die ze "over zichzelf heeft afgeroepen".
Het is niet alsof het kabinet verantwoordelijk is voor de 10k plus besmettingen per dag. Dat doen de burgers toch echt zelf.

Het kabinet moet wel maatregelen treffen. Er is geen alternatief. Daarom doet ieder land met besmettingen hetzelfde, ze draaien wat anders aan de knopjes, maar uiteindelijk komen er altijd maatregelen.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:04:
[...]

Omdat men het niet weet. Omicron is een nieuwe onzekere variabelen bovenop een berg andere onzekere variabelen.

Wat wil je dan? Dat ze nu al zeggen dat er in januari complete lockdown van drie weken komt?

Loopt dit topic weer te huilen dat het te voorbarig en niet proportioneel is want we weten helemaal nog niet hoe Omicron zich gaat ontwikkelen.
Ik denk dat Marcel Levi het gisteren mooi zei dat het beleid iets wegheeft van een salami.
Plakje voor plakje krijg je iets voorgeschoteld.

The best is yet to come

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:06:
[...]

Het is niet alsof het kabinet verantwoordelijk is voor de 10k plus besmettingen per dag. Dat doen de burgers toch echt zelf.

Het kabinet moet wel maatregelen treffen. Er is geen alternatief. Daarom doet ieder land met besmettingen hetzelfde, ze draaien wat anders aan de knopjes, maar uiteindelijk komen er altijd maatregelen.
Niemand kan echt wat aan die 10k besmettingen per dag doen.
Kinderen moeten naar school,
Mensen moeten naar hun werk als ze niet thuis kunnen werken
Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ik stel niets voor, ik analyseer slechts waarom bepaalde maatregelen tot stand komen en wat in mijn ogen de gedachte erachter is. Velen in dit topic begrijpen vaan keuzes van het kabinet niet. Dat snap ik vanuit het oogpunt dat je puur besmettingen tegen wilt gaan of de zorg wilt beschermen, maar het kabinet heeft vaak andere doelen zoals vaccinatiegraad verhogen en gedragsverandering. Doelen die dus niet direct bijdragen aan zorg en besmettingen maar daar mogelijk indirect.

De maatregelen die wél echt bijdragen zijn veel minder populair: scholen al een paar weken geleden gewoon even dicht gooien, geen *G constructies maar gewoon iedereen moet bewezen schoon zijn (dus getest), maatwerk (dus kroegen dicht, restaurants open), etc.
Maar daar waagt men zich om verschillende redenen niet aan en dan krijg je dit. Een situatie waarin men niet snapt wat het doel van maatregelen is en dan vanuit besmettingen redeneert dat het nergens op slaat. Die gaan immers al naar beneden en bij opa en oma komen ze einde van de week toch al op bezoek.

@IJzerlijm zie boven.
Het doel lijkt ook al lang de zorg en de besmettingen niet meer te zijn maar alleen maar de vaccinatiegraad het hoogste hebben van europa.
1G willen we niet doen want dan laat niemand zich meer vaccineren, terwijl het bewezen is dat het een veilig manier is om events door te laten gaan.

En nu het lachwekkende idee dat mensen niet met meer dan 4 thuis afspreken met de kerst. Dan ben je gewoon echt wereldvreemd als je verwacht dat dat niet gebeurt. Zeker bij de jongeren niet, die hebben nu al lang lockdown feestjes en dat gaan ze echt wel blijven doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 09:12 ]

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:06:
[...]

@IJzerlijm zie boven.
Indirect besmettingen omlaag werken is nog steeds een geweldig resultaat. Net zoals we marketing betalen om reclame te maken ookal betaalt niemand direct voor het zien van reclame.

Maar ook vanuit besmettingen kun je redeneren dat scholen een week eerder sluiten nut heeft. Als men inderdaad de gehele volgende week thuis blijft (uitzonderingen en laffe smokkeldag daargelaten), dan heeft het kind 8 dagen voordat men de 25ste bij opa en oma op bezoek gehad heeft voor het laatst contact gehad met de gehele klas andere kinderen. Blijft men tot de 23ste op school dan is dat twee dagen. Dat is het verschil tussen onbewust besmet of bewust besmet in heel veel gevallen.

100% effectief? Zeker niet, dat is niks.

Verwijderd

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:07:
[...]

Ik denk dat Marcel Levi het gisteren mooi zei dat het beleid iets wegheeft van een salami.
Plakje voor plakje krijg je iets voorgeschoteld.
Ja, want als het kabinet eind September had aangekondigd dat we in keiharde lockdown gingen, wat pas echt resultaat had gehad, dan had half Nederland op het binnenhof gestaan met vuurwerkbommen.

Als het volk de gehele worst niet wil slikken dan maar in plakjes. Op zal de worst toch moeten.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:10:
[...]
Dat is het verschil tussen onbewust besmet of bewust besmet in heel veel gevallen.
Op het moment dat je ervan overtuigd bent dat besmettingen verwijtbaar zijn dan zijn we uitgepraat.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:09:
[...]

Niemand kan echt wat aan die 10k besmettingen per dag doen.
Kinderen moeten naar school,
Mensen moeten naar hun werk als ze niet thuis kunnen werken
Eerste hulp moet open blijven. Kankerpatienten moeten op de IC terecht kunnen om geopereerd te worden. Werknemers moeten naar hun werk kunnen gaan zonder in een superspread event terecht te komen waardoor het halve bedrijf de week erop ziek thuis is.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:11:
[...]

Ja, want als het kabinet eind September had aangekondigd dat we in keiharde lockdown gingen, wat pas echt resultaat had gehad, dan had half Nederland op het binnenhof gestaan met vuurwerkbommen.

Als het volk de gehele worst niet wil slikken dan maar in plakjes. Op zal de worst toch moeten.
Het ging over de manier waarop het e.e.a. gecommuniceerd wordt natuurlijk.
Als je weet dat die worst op moet (wat ik overigens een nare bijsmaak vind hebben) wees daar op zijn minst eerlijk over.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 15-12-2021 09:15 ]

The best is yet to come

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:11:
[...]

Nee, dan waren die vuurwerkbommen terecht geweest.

*knip*
Geen Godwin / WOII vergelijkingen aub.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 15-12-2021 10:37 ]

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:12:
[...]

Op het moment dat je ervan overtuigd bent dat besmettingen verwijtbaar zijn dan zijn we uitgepraat.
Hoe haal je dat nou weer uit die ene zin.

Als je kind de 23ste kerstliedjes zingt op school en besmet raakt, en op de 25ste naar opa en oma gaat, dan is de kans gewoon veel groter dat men niet op de hoogte is van een besmetting, dan als dat kind op de 17de voor het laatst naar school is gegaan.

Als je uit mijn tekst denkt te halen dat iemand bewust met corona bij opa en oma op bezoek gaat zou ik nog een koffie nemen zo op de vroege ochtend.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:14:
[...]

Als je kind de 23ste kerstliedjes zingt op school en besmet raakt, en op de 25ste naar opa en oma gaat, dan is de kans gewoon veel groter dat men niet op de hoogte is van een besmetting, dan als dat kind op de 17de voor het laatst naar school is gegaan.
Alleen ga je dan voorbij aan het feit dat er waarschijnlijke flinke groepen kinderen alsnog vriendjes/opa's/oma's/ etc. blijven zien. Dat stopt echt niet opeens vanaf vrijdag.
En wat is dan nog het effect?

The best is yet to come

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:14:
[...]

Hoe haal je dat nou weer uit die ene zin.

Als je uit mijn tekst denkt te halen dat iemand bewust met corona bij opa en oma op bezoek gaat zou ik nog een koffie nemen zo op de vroege ochtend.
"Verwijtbaar" en "opzettelijk" zijn twee verschillende concepten.

Als ik niet oplet in de auto en een voetganger aanrijd die ik onbewust niet gezien heb ben ik verwijtbaar, dat had ik kunnen voorkomen door niet in de auto te stappen. Maar ik heb niet opzettelijk, willens en wetens, vol gas op iemand af gescheurd.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:59:
Dat weet niemand in dit topic. Het enige wat ze weten is dat het te laat is, of te vroeg, of te weinig, of te veel, niet proportioneel, niet daar waar het probleem zit, niet nodig, hypocriet, onrealistisch, te grote impact op de jeugd/kinderen/economie/draagvlak of averechts werkt.
Yep. Het blijft interessant om te zien hoe zeker men elke keer is dat een maatregel echt helemaal nergens op slaat. Totaal voorbij gaan aan zoveel verschillende factoren die meespelen.

Bijv met de schoolsluiting. Er is een groep die vind dat de scholen al veel eerder (een keer) gesloten hadden moeten worden. Er zijn er die vinden dat onderwijs de heilige graal is en je daar niet mag aankomen. En alle soorten smaakjes die er tussen zitten en er buiten vallen.
Er wordt verweten dat ze niet vooruit kijken (de overheid) en alleen maar reactief handelen. Nu handelen ze actief en is het weer niet goed voor een bepaalde groep. En voor sommige ook weer niet actief genoeg. Van mij hadden ze inderdaad 2 weken geleden al kunnen besluiten om de scholen te sluiten.

De meeste besmettingen vinden plaat in de leeftijd 0-19 https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Het is dus niet heel gek als je daar gaat ingrijpen als je het aantal besmettingen wilt doen dalen toch?
Dit is ook tevens een groep waar het virus makkelijk rond kan gaan met zoveel kinderen elke keer in 1 locatie.
Het argument dat die kinderen nu naar opa en oma gaan en het daarom toch geen zin heeft gaat echt niet op. Het zorgt ervoor dat er veel minder stuifbesmettingen zijn en als men opa/oma laat oppassen dan gaan ze ook gewoon met de kerst naar opa/oma. Dus dan kan je alleen beter zorgen dat je gewoon minder besmettingen hebt. Dan heb je grosso modo ook minder besmettingen richting de grootouders.En dat doe je door de scholen te sluiten. Dit betekend natuurlijk niet dat er 0 besmettingen zullen zijn. Ook niet dat we van het virus af zijn. Ook niet dat we verder geen maatregelen moeten nemen. Maar puntje bij paaltje zijn er gewoon nog 17k besmettingen per dag en liggen de IC's en ziekenhuizen nog steeds vol. En dan te bedenken dat men inderdaad Kerst én oud en nieuw met allemaal vrienden en familie gaat vieren en toch niet gaat luisteren naar die slechte overheid!!! kan het best wel eens zijn dat er weer een opleving gaat zijn daarna. Dus vooruitlopend zal je nu moeten proberen om het aantal besmettingen zoveel mogelijk te beperken.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk super vervelend voor al die ouders van kinderen die bijv niet thuis kunnen werken etc. Maar waar die zich alleen druk hoeven te maken om inderdaad hun werk mag de overheid zich druk maken om het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuis opnames die men hiermee hopelijk kan verminderen. Er zijn geen winnaars in de pandemie. Wat te denken van al die horeca die niet open kan bijv.
Maar hoe dan. Men wil wel sporten, winkelen, uit eten, feesten, op bezoek met kerst bij opa/oma en werken maar men wil verder geen maatregelen. 2G kan echt niet. Sporten moet gewoon kunnen want gezond. Kinderen moeten naar school kunnen want leerachterstand. Dan maar thuis feestjes als je niet naar de kroeg kan. Vaccinatieplicht not done. 3G werkt niet en is onzin. Er wordt te vroeg versoepeld. Er wordt te laat versoepeld. Er wordt teveel versoepeld. Er zijn niet genoeg versoepelingen. Wat dan wel.
Achteraf hadden zeker een aantal zaken anders aangepakt kunnen worden. Sure. Maar we zijn nu hier. Wat gaan we nu doen. Ik hoor dat je in de buurlanden gewoon lekker uit eten kan en naar de disco. Die weer open doen dan? En gaat dat dan ten koste van wat anders? En als de aantallen toch weer stijgen en de IC's nog meer uitpuilen wanneer grijpen we dan in? 2G mag blijkbaar niet ook al is dit aantoonbaar uit verschillende landen een maatregelen die het aantal besmettingen doet dalen. Overal mondkapje verplichten. Ja dat kan natuurlijk ook niet want mensen bepalen zelf wel of ze dat op doen. Jeetje wat vermoeiend allemaal he

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:12:
[...]

Eerste hulp moet open blijven. Kankerpatienten moeten op de IC terecht kunnen om geopereerd te worden. Werknemers moeten naar hun werk kunnen gaan zonder in een superspread event terecht te komen waardoor het halve bedrijf de week erop ziek thuis is.
Dat was al gecovered in mensen moeten naar hun werk als ze niet thuis kunnen werken :D

Maar inderdaad niet iedereen kan thuis werken, kinderen moeten gewoon naar school.
Scholen zijn de grootste aanjager van de crisis ( je kan van kinderen niet verwachten dat ze afstand houden ), de rest zorgt ervoor dat het landelijk dekkend is ipv dat het in de dorpen/steden blijft.

Daar kan je verder niemand op aankijken of de schuld van geven.
Ga jij een kind van 6 de schuld geven als hij geen 1.5meter afstand houd? Ik vind dat je dat niet kan doen.
Ga jij een IC verpleegkundige de schuld geven omdat hij niet thuis werkt? Dat kan je ook niet maken.
En zo zijn er genoeg voorbeelden die allemaal een bijdrage leveren en totaal buiten hun schuld en onbedoeld soms toch besmettingen veroorzaken.
Dus die 16k besmettingen per dag daar kan eigenlijk niemand wat aan doen.

Verwijderd

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:13:
[...]

Het ging over de manier waarop het e.e.a. gecommuniceerd wordt natuurlijk.
Als je weet dat die worst op moet (wat ik overigens een nare bijsmaak vind hebben) wees daar op zijn minst eerlijk over.
Dat zou ook niemand willen horen. Dat is gewoon politiek en die is uiterst effectief.

Maar ik wil best eerlijk tegen je zijn. Vinden weinigen leuk om te lezen in dit topic, maar het is gewoon de harde waarheid.

Totdat er een effectief medicijn is tegen corona waardoor een besmetting daadwerkelijk evenveel gevolgen heeft als een verkoudheid zullen we iedere winter een vorm van maatregelen in moeten voeren en zal er voor een groot deel van de bevolking, als niet het gehele deel, geboosterd moeten worden. Misschien is het ene jaar de variant wat milder, het andere jaar liggen de ICs weer vol. Gaan we niks aan doen.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:18:
[...]

Dat zou ook niemand willen horen. Dat is gewoon politiek en die is uiterst effectief.

Maar ik wil best eerlijk tegen je zijn. Vinden weinigen leuk om te lezen in dit topic, maar het is gewoon de harde waarheid.

Totdat er een effectief medicijn is tegen corona waardoor een besmetting daadwerkelijk evenveel gevolgen heeft als een verkoudheid zullen we iedere winter een vorm van maatregelen in moeten voeren en zal er voor een groot deel van de bevolking, als niet het gehele deel, geboosterd moeten worden. Misschien is het ene jaar de variant wat milder, het andere jaar liggen de ICs weer vol. Gaan we niks aan doen.
Ik denk dat we het in beginsel ook met elkaar eens zijn hoor ;) Ik heb m'n booster ook al gehad. Ik ben geen ontkenner o.i.d.

Maar ik ben het niet eens met het 'salami' beleid. Ik denk ook oprecht dat dat minder effectief is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 15-12-2021 09:20 ]

The best is yet to come

Verwijderd

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:16:
[...]

Alleen ga je dan voorbij aan het feit dat er waarschijnlijke flinke groepen kinderen alsnog vriendjes/opa's/oma's/ etc. blijven zien. Dat stopt echt niet opeens vanaf vrijdag.
En wat is dan nog het effect?
Omdat X procent de maatregel negeert moeten we de maatregel maar niet doorvoeren. Dan kunnen we ons gehele wetboek wel schrappen.

Maar als ik beweer dat de bevolking toch echt zelf verantwoordelijk is voor de besmettingen dan heb ik een plaat voor de kop.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:19:
[...]

Omdat X procent de maatregel negeert moeten we de maatregel maar niet doorvoeren. Dan kunnen we ons gehele wetboek wel schrappen.

Maar als ik beweer dat de bevolking toch echt zelf verantwoordelijk is voor de besmettingen dan heb ik een plaat voor de kop.
Dat laatste zijn mijn woorden niet.

Het eerste ook niet. Alleen vraag ik me af wat het echte effect nog is als je alle gevallen die een maatregel niet opvolgen zoals 'ie bedoeld is ervanaf trekt en erbij optelt wat voor een ander gedrag dat je normaliter niet of minder gehad zou hebben nu wel gaat plaatsvinden. Dat is toch geen gekke vraag?!

The best is yet to come

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:17:
[...]

Dat was al gecovered in mensen moeten naar hun werk als ze niet thuis kunnen werken :D

Maar inderdaad niet iedereen kan thuis werken, kinderen moeten gewoon naar school.
Scholen zijn de grootste aanjager van de crisis ( je kan van kinderen niet verwachten dat ze afstand houden ), de rest zorgt ervoor dat het landelijk dekkend is ipv dat het in de dorpen/steden blijft.

Daar kan je verder niemand op aankijken of de schuld van geven.
Ga jij een kind van 6 de schuld geven als hij geen 1.5meter afstand houd? Ik vind dat je dat niet kan doen.
Ga jij een IC verpleegkundige de schuld geven omdat hij niet thuis werkt? Dat kan je ook niet maken.
En zo zijn er genoeg voorbeelden die allemaal een bijdrage leveren en totaal buiten hun schuld en onbedoeld soms toch besmettingen veroorzaken.
Dus die 16k besmettingen per dag daar kan eigenlijk niemand wat aan doen.
Owjawel hoor. Daar kunnen heel veel mensen iets aan doen. Werkgevers die werknemers die thuis kunnen werken naar kantoor laten gaan. Mensen die zich bewust niet laten testen. Mensen die alsnog feestjes geven. Mensen die zich niet laten vaccineren. Mensen die mondkapjes weigeren fatsoendelijk te dragen.

Niemand is verantwoordelijk voor alle besmettingen, maar van de 16k besmettingen hadden veel mensen die zelf kunnen voorkomen.

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:18:
[...]

Het grote probleem is niet zozeer dat het virus echt gevaarlijk is maar dat het zorgt voor een aanslag op de IC's die heel groot is. Mensen liggen er best lang mee op het IC.
Vergelijkbaar doet de griep niet echt onder voor covid. Qua doden hebben we in een goed griepjaar zelfs met vaccinatie gewoon 10k doden. Alleen gebeurt dat in 4 maanden niet in 12.

Maar we gaan vanzelf toen naar een stabiele situatie, het aantal besmettingen is een heel stuk hoger dan vorig jaar, maar ziekenhuis opnames ligt ongeveer gelijk. Dus we krijgen al een algemene weerstand tegen het virus. Een groot deel van de kinderen <12 is al lang besmet geweest. Een groot deel van de volwassenen ook al. Dus het virus word vanzelf milder daardoor. Ja mensen worden ziek maar het aantal ziekenhuis opnames zal vanzelf weer afnemen.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:25:
[...]

Maar we gaan vanzelf toen naar een stabiele situatie, het aantal besmettingen is een heel stuk hoger dan vorig jaar, maar ziekenhuis opnames ligt ongeveer gelijk. Dus we krijgen al een algemene weerstand tegen het virus. Een groot deel van de kinderen <12 is al lang besmet geweest. Een groot deel van de volwassenen ook al. Dus het virus word vanzelf milder daardoor. Ja mensen worden ziek maar het aantal ziekenhuis opnames zal vanzelf weer afnemen.
Vergeet je de vaccins hier even? Die "algemene weerstand" is gewoon de vaccins hoor.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bijzonder dat het virus weet dat we beschermd zijn en daardoor dan maar besluit milder te worden. Dat is een hoop werk voor een stukje eiwitten.

Het is wel een mooie redenering om ongevaccineerd te blijven, het virus wordt vanzelf milder en dan kan je straks iedereen uitlachen met hun prik. Of niet zoals nu al een aantal keren is gebleken.

[ Voor 60% gewijzigd door IJzerlijm op 15-12-2021 09:29 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:27:
Bijzonder dat het virus weet dat we beschermd zijn en daardoor dan maar besluit milder te worden. Dat is een hoop werk voor een stukje eiwitten.

Het is wel een mooie redenering om ongevaccineerd te blijven, het virus wordt vanzelf milder en dan kan je straks iedereen uitlachen met hun prik. Of niet zoals nu al een aantal keren is gebleken.
Totdat een volgende mutatie ernstiger ziekteverloop heeft. Dan is het weer huilen. :'(

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:26:
[...]

Vergeet je de vaccins hier even? Die "algemene weerstand" is gewoon de vaccins hoor.
Vaccinatie + besmettingen. Er is weinig verschil tussen die 2.
Kinderen onder de 12 zijn niet gevaccineerd maar wel grotendeels beschermd door besmettingen.

Tussen de 12-20 is ongeveer 60% gevaccineerd maar de bescherming in die groep zal veel hoger liggen.

Leuke is dat niemand weet hoeveel mensen er besmet zijn geweest in nederland. We hebben een ondergrens van 3miljoen en een bovengrens van pakweg 16miljoen. En dat kunnen we ook op geen enkele manier achterhalen. Deels omdat we het eerste jaar bijna niemand getest hebben, deels omdat niet iedereen klachten heeft (of deze herkent) en deels omdat mensen zich niet willen laten testen(of de zelftest fout doen).
IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:27:

Als je niet gelooft in vaccinaties en dat ze werken prima maar volgens mij is dat wel degelijk aangetoond dat het werkt. En ook dat na vaccinatie (of besmetting ) de kans op ernstig ziek worden een stuk minder is.
Dus ja dan is het virus toch milder voor een groot deel van de bevolking.

[ Voor 29% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 09:35 ]

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:
[...]

Vaccinatie + besmettingen. Er is weinig verschil tussen die 2.
Kinderen onder de 12 zijn niet gevaccineerd maar wel grotendeels beschermd door besmettingen.

Tussen de 12-20 is ongeveer 60% gevaccineerd maar de bescherming in die groep zal veel hoger liggen.

Leuke is dat niemand weet hoeveel mensen er besmet zijn geweest in nederland. We hebben een ondergrens van 3miljoen en een bovengrens van pakweg 16miljoen. En dat kunnen we ook op geen enkele manier achterhalen. Deels omdat we het eerste jaar bijna niemand getest hebben, deels omdat niet iedereen klachten heeft (of deze herkent) en deels omdat mensen zich niet willen laten testen(of de zelftest fout doen).
Tsja, en toch is die "natuurlijke weerstand" van jou onder kinderen blijkbaar niet genoeg om te voorkomen dat de meeste besmettingen in die groep vallen.

Neem dan ook mee dat die weerstand afbouwt, virussen kunnen muteren, en ik kan je garanderen dat we er nog lang niet zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:

Leuke is dat niemand weet hoeveel mensen er besmet zijn geweest in nederland. We hebben een ondergrens van 3miljoen en een bovengrens van pakweg 16miljoen. En dat kunnen we ook op geen enkele manier achterhalen.
Natuurlijk kunnen we dat wel. Het keyword hier is: steekproef. Als men hier daadwerkelijk geïnteresseerd in is, kun je er gewoon een studie voor opzetten. Ik denk alleen dat men schattingen voldoende vindt omdat de opgedane kennis niet per se praktisch toepasbaar is.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:34:
[...]

Tsja, en toch is die "natuurlijke weerstand" van jou onder kinderen blijkbaar niet genoeg om te voorkomen dat de meeste besmettingen in die groep vallen.

Neem dan ook mee dat die weerstand afbouwt, virussen kunnen muteren, en ik kan je garanderen dat we er nog lang niet zijn.
Is het de 'weerstand' of is ook de manier waarop die groep met elkaar omgaat daar debet aan?
Mijn kleuter hangt van de 8 uur op school denk ik 6 uur aan een andere kleuter. Dat doen volwassenen over het algemeen minder.

Ik weet het niet he, het is een open vraag.

The best is yet to come

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:10:
Indirect besmettingen omlaag werken is nog steeds een geweldig resultaat. Net zoals we marketing betalen om reclame te maken ookal betaalt niemand direct voor het zien van reclame.
Reclame is een ramp, dus ik snap de link met dat voorbeeld niet zo, of misschien juist wel. ;)
Maar ook vanuit besmettingen kun je redeneren dat scholen een week eerder sluiten nut heeft. Als men inderdaad de gehele volgende week thuis blijft (uitzonderingen en laffe smokkeldag daargelaten), dan heeft het kind 8 dagen voordat men de 25ste bij opa en oma op bezoek gehad heeft voor het laatst contact gehad met de gehele klas andere kinderen. Blijft men tot de 23ste op school dan is dat twee dagen. Dat is het verschil tussen onbewust besmet of bewust besmet in heel veel gevallen.
De opa en oma die al gevaccineerd zijn en met wat geluk nog geboosterd ook? Daarnaast dalen de cijfers ook al en werd meer met de angst voor omikron geschermd. Het is ook niet dat dit niet ineens anderhalve dag geleden bekend is geworden. Met heeft wekenlang geweigerd deze actie uit te voeren toen het de stijgende besmettingen ook nog kon afvlakken, nu dat voordeel weg is komt de ommedraai.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Het grote probleem is niet zozeer dat het virus echt gevaarlijk is maar dat het zorgt voor een aanslag op de IC's die heel groot is. Mensen liggen er best lang mee op het IC.
Vergelijkbaar doet de griep niet echt onder voor covid. Qua doden hebben we in een goed griepjaar zelfs met vaccinatie gewoon 10k doden. Alleen gebeurt dat in 4 maanden niet in 12.
Ja meneer Baudet. Hoe denk je dat het landschap er uit had gezien als we niet hadden gevaccineerd en geen maatregelen hadden genomen het hele jaar door. Corona lekker hetzelfde behandelen als de griep want het is praktisch hetzelfde..... d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 15-12-2021 09:38 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:01
thewizard2006 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:17:
[...]

Yep. Het blijft interessant om te zien hoe zeker men elke keer is dat een maatregel echt helemaal nergens op slaat. Totaal voorbij gaan aan zoveel verschillende factoren die meespelen.

Bijv met de schoolsluiting. Er is een groep die vind dat de scholen al veel eerder (een keer) gesloten hadden moeten worden. Er zijn er die vinden dat onderwijs de heilige graal is en je daar niet mag aankomen. En alle soorten smaakjes die er tussen zitten en er buiten vallen.
Er wordt verweten dat ze niet vooruit kijken (de overheid) en alleen maar reactief handelen. Nu handelen ze actief en is het weer niet goed voor een bepaalde groep. En voor sommige ook weer niet actief genoeg. Van mij hadden ze inderdaad 2 weken geleden al kunnen besluiten om de scholen te sluiten.

De meeste besmettingen vinden plaat in de leeftijd 0-19 https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Het is dus niet heel gek als je daar gaat ingrijpen als je het aantal besmettingen wilt doen dalen toch?
Dit is ook tevens een groep waar het virus makkelijk rond kan gaan met zoveel kinderen elke keer in 1 locatie.
Het argument dat die kinderen nu naar opa en oma gaan en het daarom toch geen zin heeft gaat echt niet op. Het zorgt ervoor dat er veel minder stuifbesmettingen zijn en als men opa/oma laat oppassen dan gaan ze ook gewoon met de kerst naar opa/oma. Dus dan kan je alleen beter zorgen dat je gewoon minder besmettingen hebt. Dan heb je grosso modo ook minder besmettingen richting de grootouders.En dat doe je door de scholen te sluiten. Dit betekend natuurlijk niet dat er 0 besmettingen zullen zijn. Ook niet dat we van het virus af zijn. Ook niet dat we verder geen maatregelen moeten nemen. Maar puntje bij paaltje zijn er gewoon nog 17k besmettingen per dag en liggen de IC's en ziekenhuizen nog steeds vol. En dan te bedenken dat men inderdaad Kerst én oud en nieuw met allemaal vrienden en familie gaat vieren en toch niet gaat luisteren naar die slechte overheid!!! kan het best wel eens zijn dat er weer een opleving gaat zijn daarna. Dus vooruitlopend zal je nu moeten proberen om het aantal besmettingen zoveel mogelijk te beperken.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk super vervelend voor al die ouders van kinderen die bijv niet thuis kunnen werken etc. Maar waar die zich alleen druk hoeven te maken om inderdaad hun werk mag de overheid zich druk maken om het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuis opnames die men hiermee hopelijk kan verminderen. Er zijn geen winnaars in de pandemie. Wat te denken van al die horeca die niet open kan bijv.
Maar hoe dan. Men wil wel sporten, winkelen, uit eten, feesten, op bezoek met kerst bij opa/oma en werken maar men wil verder geen maatregelen. 2G kan echt niet. Sporten moet gewoon kunnen want gezond. Kinderen moeten naar school kunnen want leerachterstand. Dan maar thuis feestjes als je niet naar de kroeg kan. Vaccinatieplicht not done. 3G werkt niet en is onzin. Er wordt te vroeg versoepeld. Er wordt te laat versoepeld. Er wordt teveel versoepeld. Er zijn niet genoeg versoepelingen. Wat dan wel.
Achteraf hadden zeker een aantal zaken anders aangepakt kunnen worden. Sure. Maar we zijn nu hier. Wat gaan we nu doen. Ik hoor dat je in de buurlanden gewoon lekker uit eten kan en naar de disco. Die weer open doen dan? En gaat dat dan ten koste van wat anders? En als de aantallen toch weer stijgen en de IC's nog meer uitpuilen wanneer grijpen we dan in? 2G mag blijkbaar niet ook al is dit aantoonbaar uit verschillende landen een maatregelen die het aantal besmettingen doet dalen. Overal mondkapje verplichten. Ja dat kan natuurlijk ook niet want mensen bepalen zelf wel of ze dat op doen. Jeetje wat vermoeiend allemaal he
Ik ben van de "groep" die vind dat je van het onderwijs af moet blijven omdat dat op de lange termijn veel meer nadelen heeft. Kinderen lopen achterstand op op allerlei vlakken. (niet alleen de lesstof)

Ben het overigens wel eens met je bericht.
Het gaat heus wel iets helpen.
Ik zou zelf alleen liever zien dat je gewoon alleen een winkelcentrum in mag met een vaccinatie van max 6/7mnd oud.

Ze moeten gewoon stoppen met pappen en nathouden, zet het paardenmiddel in, de vaccinatieplicht.
Het is wettelijk gewoon mogelijk, het is in het verleden al met succes uitgevoerd.

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:36:
[...]

Reclame is een ramp, dus ik snap de link met dat voorbeeld niet zo, of misschien juist wel. ;)

[...]

De opa en oma die al gevaccineerd zijn en met wat geluk nog geboosterd ook? Daarnaast dalen de cijfers ook al en werd meer met de angst voor omikron geschermd. Het is ook niet dat dit niet ineens anderhalve dag geleden bekend is geworden. Met heeft wekenlang geweigerd deze actie uit te voeren toen het de stijgende besmettingen ook nog kon afvlakken, nu dat voordeel weg is komt de ommedraai.
Reclame is een ramp, maar wel erg effectief. Net zoals de coronamaatregelen, perfect voorbeeld dus.

Okay dus je bent niet tegen de maatregel maar je wou alleen dat het een week eerder aangekondigd was?

• Shadowhawk00
[...]

Natuurlijk bouwt het af en virussen, zeker een simpel virus als covid, muteren nu eenmaal. We gaan er nooit zijn er zal altijd wel een nieuw virus komen wat voor problemen zorgt.

Dat mensen besmet worden betekend niet dat ze er ernstig ziek van worden natuurlijk. Besmettingen ga je niet voorkomen alleen zal het tot minder ziekenhuis opnames gaan leiden en dat is het probleem.
Het virus is niet het probleem maar de zorg capaciteit is het probleem.
Als we morgen een variant krijgen waarbij mensen alleen verkouden worden maar die een R factor van 100 heeft is het geen enkel probleem.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
[...]

Goh ik wist niet dat Griep ook doodsoorzaak nummer 1 in Nederland was.

Oh wacht... dat is het ook niet :+ en Corona wel :+

Maar het is net griep hoor! :F

Verwijderd

Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:36:
[...]

Is het de 'weerstand' of is ook de manier waarop die groep met elkaar omgaat daar debet aan?
Mijn kleuter hangt van de 8 uur op school denk ik 6 uur aan een andere kleuter. Dat doen volwassenen over het algemeen minder.

Ik weet het niet he, het is een open vraag.
Tuurlijk, als ik met mijn collega's zou omgaan zoals kinderen met elkaar omgaan op de basisschool dan hadden we wel een probleem ja.

Alleen maar extra reden om juist die groep te vaccineren. Het alternatief is thuisonderwijs of strenge extreem lastige af te dwingen maatregelen op de school zelf. Kies maar zou ik zeggen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 06:35
En we zijn weer bij het punt zorgcapaciteit gekomen.

Reset the clock.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat komt ook doordat geen enkele weerstand voldoende is om verspreiding te voorkomen. Van een natuurlijke besmetting niet, van een vaccinatie ook niet.

Daarom is 2G eigenlijk ook een onzinnige strategie als je dat gaat gebruiken om het openbare leven weer 'open' te willen gooien.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:38:
[...]

Natuurlijk bouwt het af en virussen, zeker een simpel virus als covid, muteren nu eenmaal. We gaan er nooit zijn er zal altijd wel een nieuw virus komen wat voor problemen zorgt.

Dat mensen besmet worden betekend niet dat ze er ernstig ziek van worden natuurlijk. Besmettingen ga je niet voorkomen alleen zal het tot minder ziekenhuis opnames gaan leiden en dat is het probleem.
Het virus is niet het probleem maar de zorg capaciteit is het probleem.
Als we morgen een variant krijgen waarbij mensen alleen verkouden worden maar die een R factor van 100 heeft is het geen enkel probleem.
Met een R factor van 100 is kan het virus zich wel lekker verspreiden, en de kans dat het dan weer muteert in iets vervelends is dan ook substantieel groter.

Maar inderdaad, supermilde variant met R getal van 100 zou ideaal zijn. En dan maar wishful thinken dat het niet muteert.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:41:
[...]

Maar inderdaad, supermilde variant met R getal van 100 zou ideaal zijn. En dan maar wishful thinken dat het niet muteert.
Dat virus bestaat al en heet 'verkoudheid'. Waarvan Omikron trouwens klaarblijkelijk een behoorlijk deel van het genoom heeft overgenomen.

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:41:
[...]

Dat komt ook doordat geen enkele weerstand voldoende is om verspreiding te voorkomen. Van een natuurlijke besmetting niet, van een vaccinatie ook niet.

Daarom is 2G eigenlijk ook een onzinnige strategie als je dat gaat gebruiken om het openbare leven weer 'open' te willen gooien.
Het gaat om kansberekening. Een gevaccineerde heeft een lagere kans het te verspreiden dan een niet-gevaccineerde. Net zoals de kans lager is dan een gevaccineerde in het ziekenhuis terecht komt.

Niks werkt 100%, dat weet jij net zo goed als ik.

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:40:
[...]

Tuurlijk, als ik met mijn collega's zou omgaan zoals kinderen met elkaar omgaan op de basisschool dan hadden we wel een probleem ja.

Alleen maar extra reden om juist die groep te vaccineren. Het alternatief is thuisonderwijs of strenge extreem lastige af te dwingen maatregelen op de school zelf. Kies maar zou ik zeggen.
Wat is de huidige vaccinatie grens? 5 jaar toch?
Ik heb even geen cijfers van de groep daaronder paraat. Wat zou er dan nog over blijven?

Heb overigens ook geen bezwaar tegen de vaccinatie.

The best is yet to come

• stylezzz
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:39:
[...]

Goh ik wist niet dat Griep ook doodsoorzaak nummer 1 in Nederland was.

Oh wacht... dat is het ook niet :+ en Corona wel :+

Maar het is net griep hoor! :F
Idioot vergelijk ook. Behalve wat kwetsbaren een griepprik geven doen we verder niks tegen de 'normale griepgolf'

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dat virus bestaat al en heet 'verkoudheid'. Waarvan Omikron trouwens klaarblijkelijk een behoorlijk deel van het genoom heeft overgenomen.
Hoop het net zo hard als jij hoor. Maar tot we het zeker weten hebben we maatregelen nodig.

• stylezzz
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:41:
[...]

Verspreiding/besmettingen moet niet het hoogste doel zijn om onder controle te houden. Uiteindelijk gaat het erom wat er in de ziekenhuizen gebeurd....

Verwijderd

FreakNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:
[...]

Maar wees maar trots op je (blijkbaar) bullshit job terwijl de rest NL draaiende houdt…
Okee, dus ik heb bullshit job omdat ik geregeld thuis kan werken. Beetje elitaire houding, niet?
Wat laat je je kennen zeg.
Gelukkig heb ik jouw soort mens totaal niet in mijn omgeving. Veel plezier in het buitenland.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
https://nos.nl/liveblog/2...-dodental-vs-naar-800-000

Dat stukje van de bloedbank:
De hoeveelheid antistoffen tegen corona in het bloed van bloeddonoren die zijn gevaccineerd is in ruim twee maanden tijd ongeveer gehalveerd. Dat zegt Sanquin op basis van onderzoek onder 2200 bloeddonoren.

Hoe langer de vaccinatie geleden is, hoe minder antistoffen mensen hebben. Bij zestigers worden de minste antistoffen aangetroffen. Dat heeft er vermoedelijk mee te maken dat zij zijn gevaccineerd met AstraZeneca.

Van de mensen met antistoffen, kunnen ze bij Sanquin ook zien wie de antistoffen van een vaccin heeft en wie de ziekte heeft doorgemaakt. "Bij een vaccin heb je alleen antistoffen tegen een onderdeeltje van het virus, als je de ziekte hebt doorgemaakt heb je ook antistoffen tegen andere delen van het virus. Het aantal antistoffen daalt dan ook langzamer", zegt Hans Zaaijer, onderzoeker bij Sanquin.
Dus wat betreft antistoffen is de ziekte doormaken beter voor langdurige bescherming.

En dat het bij vaccinatie na twee maanden is gehalveerd klinkt dan toch wel erg rap.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:51

Dennis1812

Amateur prutser

*en zorgpersoneel.

Waarom vergeten we die toch altijd in de griepprikgroep?

Die prikken we dus om de verspreiding te remmen van de griep.

Mede de reden waarom we kinderen willen gaan prikken.
En ook de reden dat we HPV aan mannen geven.

(T komt nogal vaak voorbij dat we geen vaccins geven om verspreiding in andere groepen te remmen, dat doen we dus wel)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:43:
[...]

Idioot vergelijk ook. Behalve wat kwetsbaren een griepprik geven doen we verder niks tegen de 'normale griepgolf'
Wat overigens het niet maakt dat we er zijn als corona muteert naar iets vergelijkbaars met de griep. Griep alleen kost ook al 2 miljard aan ziekteverzuim. Gooi daar "Corona-light" bovenop en het is nog steeds erg ruk hoor.

Verwijderd

horizon1978 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:45:
https://nos.nl/liveblog/2...-dodental-vs-naar-800-000

Dat stukje van de bloedbank:

[...]

Dus wat betreft antistoffen is de ziekte doormaken beter voor langdurige bescherming.

En dat het bij vaccinatie na twee maanden is gehalveerd klinkt dan toch wel erg rap.
Antistoffen zijn niet het enige mechanisme van ons afweersysteem. Die antistoffen kunnen ook aangemaakt worden bij een beginnende infectie. Hoe veel efficiënter het afweersysteem is in het maken van nieuwe antistoffen na een vaccin tegenover een natuurlijke besmetting weet ik niet. Toch zou ik je het vaccin aanraden, daar krijg je een pijnlijke arm van en misschien een paar dagen rot gevoel. Corona hits harder.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:38:
[...]

Reclame is een ramp, maar wel erg effectief. Net zoals de coronamaatregelen, perfect voorbeeld dus.

Okay dus je bent niet tegen de maatregel maar je wou alleen dat het een week eerder aangekondigd was?
Je probeert mij steeds een oordeel over goed of fout in de schoenen te schuiven terwijl ik slechts betoogde wat de achterliggende redenatie was. Wat is je doel? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• horizon1978
thewizard2006 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:37:
[...]

Ja meneer Baudet. Hoe denk je dat het landschap er uit had gezien als we niet hadden gevaccineerd en geen maatregelen hadden genomen het hele jaar door. Corona lekker hetzelfde behandelen als de griep want het is praktisch hetzelfde..... d:)b
Hoger sterftecijfer in korte periode, echt veel. Maar daarna waarschijnlijk meer natuurlijke antistoffen in het land die blijkbaar volgens Sanquin langer blijven dan antistoffen aangemaakt als gevolg van vaccinatie. Waardoor je het jaar erna lange tijd ondersterfte ten opzichte van gemiddelde hebt.

Ik zeg niet dat ik voor ben maar het is een denkbaar scenario.

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:50:
[...]

Je probeert mij steeds een oordeel over goed of fout in de schoenen te schuiven terwijl ik slechts betoogde wat de achterliggende redenatie was. Wat is je doel? :)
Jouw orginele post laat doorschemeren dat je het er niet mee eens bent. Mijn doel is begrijpen waarom je het er niet mee eens bent. Volgens mij ben je het vooral eens met de stijl en niet de inhoud, maar verbeter me gerust.

Stijl wordt hier vaker aangehaald om de inhoud af te kraken.

• horizon1978
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:49:
Toch zou ik je het vaccin aanraden, daar krijg je een pijnlijke arm van en misschien een paar dagen rot gevoel. Corona hits harder.
Of coronoa je harder raakt is lastig te zeggen. Maar inderdaad een week griepgevoel (zoals het overgrote deel heeft) is harder dan twee dagen pijnlijke arm. Zeker voor mannen met de griep. ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Crazy D

I think we should take a look.

RocketKoen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:29:
[...]

En de andere helft van de IC ligt vol met mensen waarbij het vaccin niet gewerkt heeft. Die hadden daar ook niet gelegen als er geen groepje pro-corona was die met hun ongevaccineerde hoestje iedereen besmetten.
Ik ben 99% zeker besmet door 2 mensen die beiden gevaccineerd zijn. En zij zijn 99% zeker besmet door iemand die gevaccineerd is. Dus tot zover het idee dat enkel de ongevaccineerden anderen besmetten. |:(

Exact expert nodig?

Verwijderd

horizon1978 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:51:
[...]

Hoger sterftecijfer in korte periode, echt veel. Maar daarna waarschijnlijk meer natuurlijke antistoffen in het land die blijkbaar volgens Sanquin langer blijven dan antistoffen aangemaakt als gevolg van vaccinatie. Waardoor je het jaar erna lange tijd ondersterfte ten opzichte van gemiddelde hebt.

Ik zeg niet dat ik voor ben maar het is een denkbaar scenario.
ICs propvol, niemand kan meer op de eerste hulp terecht. Als je een zuurstoffles krijgt om op de stoep te sterven heb je geluk. Breek je been niet, zelfs de stucadoor is te druk om je in het gips te leggen. Beval vooral natuurlijk en hoop dat je geen complicaties krijgt. Kanker? Geen idee of je dat hebt, we hebben helemaal geen tijd om je buikpijn te onderzoeken, laat staan dat we tijd hebben om je te behandelen.

Maar gelukkig hebben we volgend jaar ondersterfte. *O*
Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.