Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Rannasha schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:16:
[...]

Dat is nog niet bekend. Maar mensen worden met een booster wel minder vaak ziek en we hebben bij de oorspronkelijke 2 prikken gezien dat dit ook een forse impact had op de mate van verspreiding. Het is aannemelijk dat de booster dus ook de verspreiding tegen gaat, maar er is nog geen bewijs hiervoor, want dat is vrij lastig om dat op een correcte manier te verkrijgen.
Of mensen met een booster worden niet/minder ziek en besmetten daardoor juist meer mensen. Vorig jaar zouden de besmettingen immers lager worden naarmate meer mensen gevaccineerd zouden zijn. Naar nu is gebleken, is het helemaal niet vastgesteld dat mensen die gevaccineerd zijn ook daadwerkelijk minder besmettelijk zijn.
Dus mensen met een booster hebben door die booster mogelijk niet door dat ze besmet zijn, waardoor ze anderen besmetten, terwijl ze zonder booster ziek in bed zouden liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:13:
Het gaan dan ook puur om het kind zelf, want zo werkt benefit-risk. Een discussie over kinderen gebruiken als vehikel om de circulatie van het virus te stoppen of de zorg te ontlasten is lastiger, maar de positieve benefit-risk maakt dat deze discussie niet nodig is.
Dat snap ik, maar zo kijk ik er ook naar. Puur vanuit de benefit/risk is het voordeel ook al dusdanig klein dat haar niet te veel van de Sint Maarten-meuk laten eten waarschijnlijk al een hogere benefit/risk heeft. ;)
Ik twijfel of dat voldoende is om groepsimmuniteit te bereiken, want zoals ik al zei, je houdt die grote groep mensen die niet beschermd kunnen worden, plus de afnemende immuniteit waardoor het verhaal weer opnieuw begint. De vraag is dus of je op deze manier niet elke winter in een lockdown zit.
Maar dat is dan ook precies mijn punt, je gaat die groepsimmuniteit überhaupt niet bereiken dus moet je je richten op het voorkomen van ernstige ziekte. Dat gaat heel goed bij mensen die dat willen, zeker als de boosters ook een beetje door lopen. Pak je dat goed aan dan moet je elk jaar met boosters voor de risicogroepen toch een eind kunnen komen.
Het is dan ook niet eerlijk om die vergelijking te maken tussen een kind en iemand die risico loopt, zich niet laat vaccineren, en op de IC terechtkomt. Het lost daarom ook zoveel problemen op als je de voorkeursbehandeling (want dat is het inmiddels) van ongevaccineerden loslaat. Speciale Covid-zorg lijkt me een goed idee, want dan trek je het los van de gewone zorg, die dan gewoon door kan gaan. Maar primair denk ik dat ongevaccineerden de gevolgen van hun keuze moeten dragen zonder dat anderen daar de dupe van worden. Kunnen we ongevaccineerden opnemen zonder dat de andere zorg schaadt? Mooi, dan behandelen we, want iedereen heeft recht op zorg. Zit de zorg vol? Dan moet je onherroepelijk keuzes maken, en dan hebben drie openhartoperaties wmb op dit moment voorrang boven één IC-opname van een ongevaccineerde.
Dat is dan ook inderdaad de achilleshiel van de 'griepprik voor corona', als de groep weigeraars nog groot genoeg is om de kliniek/IC toch onder druk te zetten dan zijn die prikken wellicht alsnog niet genoeg.
Dan kom je inderdaad op een punt dat het moreel niet meer te verantwoorden is dat een dergelijke groep jaar in jaar uit voor lockdowns gaat zorgen terwijl dat feitelijk niet nodig zou zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:19:
[...]

Of mensen met een booster worden niet/minder ziek en besmetten daardoor juist meer mensen. Vorig jaar zouden de besmettingen immers lager worden naarmate meer mensen gevaccineerd zouden zijn. Naar nu is gebleken, is het helemaal niet vastgesteld dat mensen die gevaccineerd zijn ook daadwerkelijk minder besmettelijk zijn.
Dus mensen met een booster hebben door die booster mogelijk niet door dat ze besmet zijn, waardoor ze anderen besmetten, terwijl ze zonder booster ziek in bed zouden liggen.
De booster is in mijn ogen gewoon een pleister die nu de hemel ingeprezen wordt als bliksemafleider van het feit dat niemand enig idee heeft wat wel werkt om uit deze pandemie te komen. Zo houden we de moed er in en tegen de tijd dat blijkt dat de booster ook maar beperkt werkt is er vast weer een volgende 'oplossing' gevonden.

Let maar op: over 3 maanden ben je de nieuwe pariah als je geen booster gehaald hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:13:
[...]

Dat heeft er alles mee te maken. Ze weten zich met gevleugelde termen als uitsluiting, polarisatie en discriminatie uitermate goed gehoord te maken.... ons nederlandse poldermodel kan daar gewoonweg niet mee omgaan.
Vervelend hè die democratie als er iets ( of juist niets) uit komt wat je niet zint. Toch zal je er mee moeten dealen , net zoals ik dat met tegenzin met de QR doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

[...]

Het is volgens mij wel vastgesteld dat ze minder besmettelijk zijn, maar door de privileges die gevaccineerden krijgen wordt dat netto effect tenietgedaan omdat ze bijvoorbeeld geen afstand meer hoeven te houden waar een ctb nodig is. (nu weer wel geloof ik, maar waarom een pas dan nog nodig is is me een raadsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:21:
[...]

Dat snap ik, maar zo kijk ik er ook naar. Puur vanuit de benefit/risk is het voordeel ook al dusdanig klein dat haar niet te veel van de Sint Maarten-meuk laten eten waarschijnlijk al een hogere benefit/risk heeft. ;)
Dat zou ook schelen, maar we hebben het hier natuurlijk puur over de beslissing wel/niet vaccineren. Daar zet je de benefit en de risk tegenover elkaar en kom je tot een afweging. Andere zaken moet je er vooral niet bijhalen, al is het natuurlijk in het echte leven wel de moeite waard om je af te vragen wat zoal zinnig is om je mee bezig te houden :P
Maar dat is dan ook precies mijn punt, je gaat die groepsimmuniteit überhaupt niet bereiken dus moet je je richten op het voorkomen van ernstige ziekte. Dat gaat heel goed bij mensen die dat willen, zeker als de boosters ook een beetje door lopen. Pak je dat goed aan dan moet je elk jaar met boosters voor de risicogroepen toch een eind kunnen komen.
Nouja, ik hoop het. Zolang corona zo besmettelijk en zo ziekmakend blijft, heb ik er een hard hoofd in dat het afdoende gaat zijn. Ik hoop echt vurig dat die omicron-variant minder ziekmakend is en dit ons op lange termijn (op korte termijn wordt het een groot probleem) gaat helpen om het beheersbaar cq. endemisch te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:24:
[...]

Vervelend hè die democratie als er iets ( of juist niets) uit komt wat je niet zint. Toch zal je er mee moeten dealen , net zoals ik dat met tegenzin met de QR doe.
Yep, er zit niks anders op. Gelukkig woon ik niet ver van belgie af. Kun je tenminste nog iets met je vrije tijd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ronald.42 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:03:
[...]

Dus als je iets voorspelbaar doet dan maakt het allemaal niet uit.
Dus beschonken achter het stuur valt daar dan ook onder...

Bijzonder.
Ja dat valt daar ook onder. Is allemaal prima te voorspellen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23

codex

Geen OpenAI agent :)

RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:31:
[...]

Dat is dus niet waar. De Gezondheidsraad heeft laten zien dat er naar verwachting zo'n 150 kinderen (precieze getal weet ik even niet meer) opgenomen gaan worden met MIS-C, en die kun je voorkomen met vaccinatie. Er is dus een positieve benefit-risk, en dan ook nog positieve indirecte gezondheidseffecten.

Enige vraag is even in hoeverre de Gezondheidsraad er rekening mee heeft gehouden dat een groot deel van de kinderen al eens besmet is geweest en immuniteit op heeft gebouwd. Maar voor een individueel kind zonder exposure ligt er dus simpelweg een positieve benefit-risk.

Daarnaast krijg je geen endemische fase als je constant in lockdown moet om de zorg behapbaar te maken. Ja, we zullen met Covid moeten leren leven, maar we zullen toch echt nu, op dit moment beslissingen moeten nemen om de pandemie in toom te houden. En kinderen vaccineren levert daaraan een bijdrage.
Ik heb wel benieuwd hoeveel kinderen er (ernstige) bijwerkingen krijgen door de vaccinaties. Mijn dochter(15) is gevaccineerd, maar als ik een kind van een jaar of 8 had zou ik het niet laten vaccineren. Misschien ben ik biased vanwege mijn eigenlijk vaccinatie issue, maar benefit risk zie ik hier niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

codex schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:28:
[...]

Ik heb wel benieuwd hoeveel kinderen er (ernstige) bijwerkingen krijgen door de vaccinaties. Mijn dochter(15) is gevaccineerd, maar als ik een kind van een jaar of 8 had zou ik het niet laten vaccineren. Misschien ben ik biased vanwege mijn eigenlijk vaccinatie issue, maar benefit risk zie ik hier niet.
Daar heeft de Gezondheidsraad iets over gezegd :) Myocarditis lijkt de meest ernstige bijwerking te zijn en dat verloopt vaak mild en zonder blijvende schade. Daarom de positieve benefit-risk, want de kans op winst is groter dan de kans op verlies, om het simpel te zeggen. Maar het blijven dus kleine getallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:25:
Dat zou ook schelen, maar we hebben het hier natuurlijk puur over de beslissing wel/niet vaccineren. Daar zet je de benefit en de risk tegenover elkaar en kom je tot een afweging. Andere zaken moet je er vooral niet bijhalen, al is het natuurlijk in het echte leven wel de moeite waard om je af te vragen wat zoal zinnig is om je mee bezig te houden :P
Nou ja precies dat.
Nouja, ik hoop het. Zolang corona zo besmettelijk en zo ziekmakend blijft, heb ik er een hard hoofd in dat het afdoende gaat zijn. Ik hoop echt vurig dat die omicron-variant minder ziekmakend is en dit ons op lange termijn (op korte termijn wordt het een groot probleem) gaat helpen om het beheersbaar cq. endemisch te maken.
Een scheiding en wat meer bescherming van de reguliere zorg zou daar ook bij helpen, maar ik denk dat men daar niet aan gaat beginnen wat ik dan ook wel kan begrijpen.
Ik hoop inderdaad ook op omikron of een volgende variant die echt zuiver in de bovenste luchtwegen huist en daardoor makkelijk dominant wordt maar amper nog maar schade aanricht.
Is ook goed voor de economie want dan kunnen de supermarkten nog meer smakeloze zooi verkopen zonder dat men het door heeft. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
[...]

Heb de indruk dat nog heel veel kantoorpersoneel wat gewoon thuis kan werken nog steeds op kantoor moet werken/wil werken.
Bij de centrale overheid in den Haag ( op de ministeries dus) is de norm al heel lang thuiswerken. Mijn (leidinggevende) dochter gaat ca 1 halve dag per twee weken naar kantoor.
Er komen al sollicitanten die afhaken omdat ze bij een functie elders vaker naar kantoor mogen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agYoN6WbSHgOkVGjdtI1CTYEwto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/saibjXzZc2O9DOrqOvLcxj5V.png?f=fotoalbum_large

Zal volgende briefing wel weer een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:42:
[...]

Nee, onder 'accepteren' versta ik dat er geen maatregelen meer zouden zij en die ook niet meer gaan komen, ook als er dan nog mensen overlijden aan covid. Ik weet niet of de regering ooit het gaat aandurven om weer op dat punt te komen.

Dat we daar nu niet de ruimte voor hebben, absoluut mee eens, maar als we zometeen ergens in mei of juni zitten, gaan we dan weer naar september kijken en hangen de maatregelen dan als een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd?

Ik denk dat er dan een hoop ondernemingen zoals concertpromotors de handdoek in de ring zullen gooien. Want dan heb je het over jaren die ze nog in onzekerheid moeten zitten.
Ik zou het werkelijk waar niet weten of we op een dergelijk moment gaan komen. Waar we met een redelijk postief gevoel de zomer uit zijn gegaan (helaas zonder festivals) is nu gebleken dat we nog niet zonder forse maatregelen de winter door kunnen. kunnen we volgende zomer wel naar een concert of festival? Ik weet het echt niet.... zeker met de huidige beslissingen en discussies in den haag zie ik weinig constructiefs gebeuren om die kans groter te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Ons fijne (demissionaire) kabinet zet nav de persconferentie het zwabberbeleid dus klaarblijkelijk gewoon door in 2022 en blijft achter de feiten aanlopen. Wekenlang beweren dat de scholen niet zouden sluiten, uiteindelijk toch overstag gaan en de scholen hebben nu twee(!) dagen de tijd om alles vóór vrijdag op orde te krijgen.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:44:
[...]

Ik zou het werkelijk waar niet weten of we op een dergelijk moment gaan komen. Waar we met een redelijk postief gevoel de zomer uit zijn gegaan (helaas zonder festivals) is nu gebleken dat we nog niet zonder forse maatregelen de winter door kunnen. kunnen we volgende zomer wel naar een concert of festival? Ik weet het echt niet.... zeker met de huidige beslissingen en discussies in den haag zie ik weinig constructiefs gebeuren om die kans groter te maken.
Ik denk alleen niet dat je als kabinet het bericht wil uitgeven dat de feesthoreca en de festivals voor de komende jaren, of misschien wel zelfs voor altijd vanaf nu, niet meer levensvatbaar zullen zijn. Dan gaat er ineens een sector de prullenbak in waar veel werkgelegenheid mee gemoeid is en waar ook veel toeleveranciers hun klanten hebben.

Op een gegeven moment zullen de aandeelhouders van Heineken er ook niet blij mee zijn, zeg maar. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
De hele discussie over wel of niet vaccineren, wel of niet boosterprikken, wel of niet kinderen vaccineren geloof ik wel. Maar kan iemand uitleggen/motiveren op welke manier een langere kerstvakantie en sluiting van winkels om 17.00 uur gaat helpen, terwijl speelparadijzen open blijven en winkels en andere openbare gelegenheden een nagenoeg zelfde aantal bezoekers over krappere openingstijden moeten zien te spreiden?

Het lijkt mij dat zoveel mogelijk vaccineren en de basisregels als afstand houden, thuisblijven bij klachten, handen wassen, testen etc. in theorie bij elkaar voldoende (moeten) zijn en dat in feite de afgelopen tijd ook hebben laten zien met de lichte daling in de cijfers. Ik heb namelijk niet de indruk dat het zozeer de extra maatregelen van de afgelopen weken waren, maar met name het opnieuw bewustmaken van het volgen van de basisregels de daling heeft bewerkstelligd.

Uiteindelijk gaat het allemaal om gedrag en bewustwording, maar met de huidige maatregelen raak je iedereen, ook de groep die wel bereid is de basisregels te volgen. En daardoor verdwijnt het draagvlak. Anderzijds zal de groep die niet bereid is de basisregels te volgen ook met deze nieuwe maatregelen andere manieren zoeken en vinden om alsnog het risico op besmettingen te verhogen. "Gaat de kroeg dicht? Dan gaan we wel bij elkaar zitten." "Is de bios 's avonds gesloten, dan gaan we met vrienden bij iemand thuis een film kijken."

Het huidige beleid lijkt vooral niet eerlijk naar iedereen die al 2 jaar lang precies doet wat het kabinet wilde. Volg de regels op, laat je vaccineren, werk mee aan de lockdowns en noem maar op. En we zitten nog steeds in de ellende en elke keer doemt er wel weer een nieuwe variant op. Dus hoe lang wil je dit volhouden en wanneer komt het moment waarop men net als in andere landen de beperkingen juist oplegt aan hen die zich niet willen laten vaccineren, die o.b.v. profiel vermoedelijk niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen als ze zich wel hadden laten vaccineren?

Vorige week nog een kennis die op Facebook rondbazuinde tegen vaccineren te zijn. Hij postte een foto vanuit het ziekenhuis. Dat hij blij was dat ze hem daar even wat extra zuurstof konden geven. Vervolgens houdt hij 5 dagen een ziekenhuisbed bezet, terwijl de minderjarige dochter van een vriendin van mijn vrouw wacht op een uitgestelde behandeling tegen kanker. Of een collega die inmiddels al een maand aan de pijnstillers zit omdat ze wacht op een operatie om 2 galstenen te verwijderen. En dan een kennis van mijn ouders, richting de 70 en niet gevaccineerd. Vorige week hebben ze na 3 weken op de IC de beademingsapparatuur uitgeschakeld omdat hij niet meer te redden was. Mijn ouders waren op de begrafenis en waren met stomheid geslagen toen ze zagen dat familie en vrienden elkaar allemaal innig omhelsden en knuffelen.

De oplossing zit grotendeels in ons gedrag en met de huidige maatregelen raak je grotendeels een verkeerde groep, terwijl het gedrag binnen de groep die voor een substantieel deel van de problemen zorgt wel een andere manier zoekt om verder te besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

Ik denk alleen niet dat je als kabinet het bericht wil uitgeven dat de feesthoreca en de festivals voor de komende jaren, of misschien wel zelfs voor altijd vanaf nu, niet meer levensvatbaar zullen zijn. Dan gaat er ineens een sector de prullenbak in waar veel werkgelegenheid mee gemoeid is en waar ook veel toeleveranciers hun klanten hebben.

Op een gegeven moment zullen de aandeelhouders van Heineken er ook niet blij mee zijn, zeg maar. ;)
Zullen demense niet op een gegeven moment massaal rebelleren tegen de beperkingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:33
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:44:
Ons fijne (demissionaire) kabinet zet nav de persconferentie het zwabberbeleid dus klaarblijkelijk gewoon door in 2022 en blijft achter de feiten aanlopen. Wekenlang beweren dat de scholen niet zouden sluiten, uiteindelijk toch overstag gaan en de scholen hebben nu twee(!) dagen de tijd om alles vóór vrijdag op orde te krijgen.

Man. Zo moeilijk is het niet. Als school maak je een google formulier of office 365 vragenlijstje aan met naam, wanneer opvang nodig, werk cruciaal beroep ouder?

Die laat je iedereen voor donderdag 16u invullen. Donderdag om 16.01 gaat de directie tellen voor hoeveel kinderen er op welke dag opvang nodig is, terwijl de ib'er kijkt of er nog kwetsbare kinderen op de lijst missen.

Om 16.30u weet de directeur hoeveel personeelsleden hij voor de opvang per dag nodig heeft. Even schema maken en klaar....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy

psy

Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:23:
[...]

De booster is in mijn ogen gewoon een pleister die nu de hemel ingeprezen wordt als bliksemafleider van het feit dat niemand enig idee heeft wat wel werkt om uit deze pandemie te komen. Zo houden we de moed er in en tegen de tijd dat blijkt dat de booster ook maar beperkt werkt is er vast weer een volgende 'oplossing' gevonden.

Let maar op: over 3 maanden ben je de nieuwe pariah als je geen booster gehaald hebt :+
De booster is inderdaad een pleister die wederom de reeds gevaccineerden moeten gaan nemen omdat de niet gevaccineerden het blijven vertikken om zich te laten vaccineren (en ook nog durven te zeggen: zie je nu wel, het werkt toch niet). Het moet niet gekker worden.

Man man man.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:
[...]

Man. Zo moeilijk is het niet. Als school maak je een google formulier of office 365 vragenlijstje aan met naam, wanneer opvang nodig, werk cruciaal beroep ouder?

Die laat je iedereen voor donderdag 16u invullen. Donderdag om 16.01 gaat de directie tellen voor hoeveel kinderen er op welke dag opvang nodig is, terwijl de ib'er kijkt of er nog kwetsbare kinderen op de lijst missen.

Om 16.30u weet de directeur hoeveel personeelsleden hij voor de opvang per dag nodig heeft. Even schema maken en klaar....
En dan vult iedereen in dat zijn beroep essentiëel is, en dan had je net zo goed het schoolklasje open kunnen houden. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:
[...]

Jij hebt duidelijk geen idee wat een school precies moet doen aan regelingen en administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08
Tuxie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:26:
Heb maar een midweekje bungalowpark geboekt.....Van de nood een deugd maken :Y
Ik durfde het vanmiddag om 13:55 al aan. Lekker onder mekaar, zwemmen met de kids, spelletjes, lezen en samen zijn; net zo belangrijk als school. En online kwam te vervallen, dat was een meevaller.
Dit beleid daar ben ik wel beetje klaar mee
mee
- bewustOngevaccineerde via DigiD verklaren geen ziekenhuis zorg te willen en geen meer toelaten in ziekenhuis.
- booster prik wil ik wel halen, graag goede onderbouwing
- onze kids 5 en 8 prik maar dan wel een heeeele goede onderbouwing waarom
- voorzichtig terug over de komende 6-8weken om de teugels rustig te laten vieren.

Er zullen wat harde keuzes gemaakt moeten worden, iedereen op 1 lijn gaat um niet worden (Corona ontkennen als je van de Ic komt als voorbeeld…)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik verbaas mij er erg over dat het kabinet stelt dat vaccineren de uitweg is uit deze pandemie, maar vervolgens qua communicatie het inzetten van een media offensief niet (durft) in (te) zet(ten).

Ga er met gestrekt been in. In 14 talen. Laat alle voordelen zien.

Doe het met een lach (maak de tegenargumenten, zoals lepeltje op je arm, belachelijk)
Doe het met een traan (interview nabestaanden van ongevaccineerden, laat de IC zien)

Licht de mensen in (het vaccin is sneller ontwikkeld doordat wachttermijnen verkort zijn en prioriteit hebben gekregen in het beoordelingsstadium)

Doe dit op social, bushokjes, tv, praatprogramma’s, huur influencers in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:59:
[...]

Jij hebt duidelijk geen idee wat een school precies moet doen aan regelingen en administratie.
@President mag graag doen alsof hij óveral verstand van heeft (Nofi ;)), maar het primair onderwijs is daadwerkelijk iets waar hij verstand van heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Cai schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:59:
Ik verbaas mij er erg over dat het kabinet stelt dat vaccineren de uitweg is uit deze pandemie, maar vervolgens qua communicatie het inzetten van een media offensief niet (durft) in (te) zet(ten).

Ga er met gestrekt been in. In 14 talen. Laat alle voordelen zien.

Doe het met een lach (maak de tegenargumenten, zoals lepeltje op je arm, belachelijk)
Doe het met een traan (interview nabestaanden van ongevaccineerden, laat de IC zien)

Licht de mensen in (het vaccin is sneller ontwikkeld doordat wachttermijnen verkort zijn en prioriteit hebben gekregen in het beoordelingsstadium)

Doe dit op social, bushokjes, tv, praatprogramma’s, huur influencers in.
Heb je het laatste jaar niet goed opgelet? Dit is allemaal al gedaan.

De diehard wappies trek je hier niet mee over de streep, en kinderen vaccineren blijft ook een twijfelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

Eensch.... ik kan me afgelopen zomer nog herinneren waar we ook vaak de discussie hadden dat de entertainment sector (breed gezien) naar zijn grootje zou gaan. Het verschil tussen pak hem beet 4/5 maanden geleden en nu is dat we toen nog druk aan het vaccineren waren, en we nu met hangen er wurgen er nog enkele procentpunten bij weten te prikken. Kortom, toen was ik van mening dat het nog te vroeg was om dergelijke sectoren weer los te laten. Nu vind ik het een belangrijke discussie hoe we deze sector weer van het slot kunnen krijgen... iedereen heeft inmiddels zijn vaccinatie kunnen halen. Waarom kan ik dan aankomend weekend niet naar charly lownoise en mental theo? (Even kort door de bocht ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:53:
[...]

Zullen demense niet op een gegeven moment massaal rebelleren tegen de beperkingen?
Persoonlijk probeer ik me er al zoveel mogelijk omheen te werken. En ik ben zeker niet de enige.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Dat hele boosteren, ik weet het niet. Gaat tegen alles in wat ik over het immuunsysteem geleerd heb bij biologie.

Natuurlijk neemt de hoeveelheid antistoffen af met verloop van tijd. Dat is namelijk deel van hoe je immuunsysteem werkt. Na een besmetting/vaccinatie zijn deze hoger omdat ze dan nodig zijn ter bestrijding.

Naar mate de tijd vordert en je niet meer hoeft te strijden tegen een infectie neemt die concentratie af en zouden geheugencellen ervoor moeten zorgen dat je weer sneller antistoffen aan kan maken.

Hoewel ik er niet actief naar zoek vandaag op de NOS toch het eerste artikel.voorbij zien komen waarin dit gelukkig ook gezegd wordt:
https://nos.nl/l/2409524

"We weten helemaal niet hoe dun het ijs kan worden voordat je er doorheen zakt"

Voor mijn gevoel is dit weer the next big thing wat getalletjes betreft. Eerst waren het de besmettingen, toen de ziekenhuisopnames en nu de hoeveelheid antistoffen. What's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:57:
[...]

En dan vult iedereen in dat zijn beroep essentiëel is, en dan had je net zo goed het schoolklasje open kunnen houden. :F
Bij twijfel kan je altijd bellen naar de ouders... Maar, uiteindelijk is het met de gehele lijst van de overheid zo dat de helft van de ouders een cruciaal beroep heeft... Maar gelukkig denken de meeste ouders ook mee. En: een kind komt na dag 1 al verveeld terug van de opvang, omdat we als school ook gewoon echt geen leuke activiteiten gaan organiseren. Genoeg ouders die vervolgens op dag 2 dan toch maar iets anders regelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Ik krijg steeds meer het idee dat er niet veel zou veranderen als iedereen gevaccineerd zou zijn, want er is altijd wel weer een gevaarlijkere, besmettelijkere variant die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ben wel benieuwd hoe ze alle 18 plussers een booster willen geven tot februari. Dat zijn kolossale hoeveelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:59:
[...]

Nee, met 11 jaar ervaring in het onderwijs + directie ondersteuning tijdens de gehele corona heb ik werkelijk ik geen idee hoe de opvang moet worden georganiseerd...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:09:
Ben wel benieuwd hoe ze alle 18 plussers een booster willen geven tot februari. Dat zijn kolossale hoeveelheden.
Hmm, ik vraag mij ook af of de termijn die ze opgeven is voor de daadwerkelijke prik of de termijn waarbinnen er een afspraak is gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:03:
[...]
Nu vind ik het een belangrijke discussie hoe we deze sector weer van het slot kunnen krijgen... iedereen heeft inmiddels zijn vaccinatie kunnen halen. Waarom kan ik dan aankomend weekend niet naar charly lownoise en mental theo? (Even kort door de bocht ;) )
Het gaat niet eens om aankomend weekend. Je zit nu in een situatie dat er voor die sector zo weinig perspectief is, dat een bank geen festivals meer gaat voorfinancieren bijvoorbeeld. Niet alleen omdat het festival van deze zomer misschien geschrapt wordt, maar ze de komende 5 jaar ook geen geld van die festivals gaan zien. Nieuwe festivals kunnen het dus ook schudden, want subsidies kun je vergeten, en dat lukt dus alleen als een organisatie alles uit eigen zak gaat voorschieten. Dan praat je over miljoenen.

Boekingskantoren moeten straks mensen gaan ontslaan omdat er geen klussen binnen komen, waardoor Charlie en Theo zonder contract op straat komen te staan. En de faciliterende bedrijven kampen nu al met een enorme leegloop aan personeel, omdat er gewoon helemaal geen klussen zijn.

Dat gaat straks ook gebeuren bij de tentenbouwers, de cateraars, de bierbrouwers, enzovoort. Die ketens gaan dan gewoon instorten.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Grootspraak. Dan zouden ze alles open moeten gooien en voor iedereen beschikbaar maken, ongeacht leeftijd. Het lukt ze nu al niet om genoeg priklocaties open te stellen. Mijn buurman mag ook een boosterprik halen, maar als hij zijn adres invult krijgt hij als dichtsbijzijnde locatie een plaats 50km verderop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vraag me wel af hoe de bereidheid is tot een booster in de groepen die niet direct kwetsbaar zijn. Al zal die wel stijgen naarmate je QR code vervalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:09:
[...]

Nee, met 11 jaar ervaring in het onderwijs + directie ondersteuning tijdens de gehele corona heb ik werkelijk ik geen idee hoe de opvang moet worden georganiseerd...

Tja, er zijn ook zat ministers die de ballen verstand hebben van wat ze doen, maar toch altijd weer aan het werk komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:10:

Dat gaat straks ook gebeuren bij de tentenbouwers, de cateraars, de bierbrouwers, enzovoort. Die ketens gaan dan gewoon instorten.
Maar, is dat erg? In het verleden zijn er door andere omstandigheden ook allerlei beroepen komen te vervallen of bedrijven opgeheven. Nu met corona is deze sector de pineut... Vergeet niet dat andere sectoren juist gegroeid zijn qua financiën maar ook qua werkgelegenheid.

Los daarvan: als alle mensen uit die sectoren zich laten omscholen naar leerkrachten, zorgmedewerkers, etc. dan hebben we een 'belangrijker' probleem opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:13:
[...]

Tja, er zijn ook zat ministers die de ballen verstand hebben van wat ze doen, maar toch altijd weer aan het werk komen.
Dat is dan ook een onderschatte kwaliteit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:09:

Met alle respect, maar jouw ervaringen daarin hoeven natuurlijk niet de breed gedragen standaard in het onderwijs te zijn. Mijn halve familie zit al het hele leven in het onderwijs en het is echt niet altijd zo makkelijk als jij doet voorkomen.
Daarmee wil ik uiteraard niet beweren dat het niet waar is wat jij ervaart, maar op veel scholen is het vaak ook heel anders. Niet voor niets zijn de reacties verdeeld vanuit de branche.

Ik ken scholen die dit toejuichen en wat plannen met opvang voor lief nemen omdat ze al de één na de andere quarantaine en besmette klassen gehad hebben, maar ook scholen waar niet meer dan enkele kinderen besmet zijn geweest en deze hele farce nergens op slaat.
Maar goed, maatwerk is nog steeds te veel gevraagd voor dit kabinet. Zou de volgende dat beter kunnen? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]

Ik heb de hele persco gemist. Maar viel het niet te verwachten dat de tere zieltjes weer ontzien zouden worden? Het makkelijkst is nu de huidige maatregelen verlengen, en nog een extra weekje kerstvakantie voor de kids....
ik zei ook niet dat het onverwacht was... ;)

Ik zou niet durven, maar je blijft hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:13:
[...]

Dat klopt, maar het organiseren van de noodopvang is echt niet moeilijk. Mijn directie heeft er om half 7 al een mail uitgestuurd met een formulier waarop ouders zich kunnen opgeven voor nood opvang... Immers: er was de hele dag al tijd om dit voor te bereiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:53:
[...]

Het is makkelijker om tegen het vaccineren te protesteren omdat dat op diverse kanalen waar mensen toch al lid zijn of die mensen toch al volgen gepromoot wordt.

Zoals jensen fvd en dergelijke.

Het is gewoon makkelijk te organiseren in de krochten waar je door het algoritme steeds dieper in terecht komt. Iedereen is daar boos op de overheid en voelt zich niet begrepen of serieus genomen.

Voor protesteren tegen de maatregelen moet je naar dezelfde kanalen toe, en of je dat nou moet willen weet ik niet.

Maar als een gerespecteerde partij/influencer een demonstratie promoot kan dat wel eens erg groot worden.

Stel enzo knol, stuk, 538, GroenLinks, en linda de mol roepen op tot een demonstratie.
Dan kan het nog best eens druk gaan worden in Den Haag. Maar dat gaat nooit gebeuren.

Ik hoop eigenlijk dat de evenementen branche samen met de horeca branche een demonstratie gaat doen en oproepen iedereen bij zich te voegen.
Die 2 zijn het zwaarst getroffen.

De individuele burger heeft niet echt een mogelijkheid tot de organisatie van een dergelijke demonstratie.

Of laat ik het anders zeggen, ik zou niet weten waar ik online zou moeten zijn om mee te kunnen werken aan een demonstratie.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 14-12-2021 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:14:
[...]

Dat is dan ook een onderschatte kwaliteit :)
Het is inderdaad knap dat bv Ollongren, Broekers-Knol en Grappenhaus nog steeds werk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:42:
[...]

[Afbeelding]

Zal volgende briefing wel weer een update krijgen.
Zei Hugo niet dat het "Heel erg is afgenomen"? Ik weet niet of het ging over transmissie of infectie, maar gezien de woordkeuze zal het niet 10 of 20 procent zijn.

Verder wel bijzonder dat hij zei dat we Delta bijna onder controle hebben, alsof we daadwerkelijk weer in het paradijs geleefd zouden hebben als Omicron niet tevoorschijn was gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat er maximaal zo'n 12 miljoen mensen een booster willen. Dat zijn er dus zo'n 250k per dag. Een pietsie meer dan wat 'we' in de zomer dagelijks deden, en toen was beschikbaarheid nog een probleem.

Moet haalbaar zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 14-12-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:10:
[...]

Het gaat niet eens om aankomend weekend. Je zit nu in een situatie dat er voor die sector zo weinig perspectief is, dat een bank geen festivals meer gaat voorfinancieren bijvoorbeeld. Niet alleen omdat het festival van deze zomer misschien geschrapt wordt, maar ze de komende 5 jaar ook geen geld van die festivals gaan zien. Nieuwe festivals kunnen het dus ook schudden, want subsidies kun je vergeten, en dat lukt dus alleen als een organisatie alles uit eigen zak gaat voorschieten. Dan praat je over miljoenen.

Boekingskantoren moeten straks mensen gaan ontslaan omdat er geen klussen binnen komen, waardoor Charlie en Theo zonder contract op straat komen te staan. En de faciliterende bedrijven kampen nu al met een enorme leegloop aan personeel, omdat er gewoon helemaal geen klussen zijn.

Aankomend weekend was ook maar een gechargeerd voorbeeld. Maar inderdaad... word het aankomende zomer weer tossen of dat lowlands wel of niet door kan gaan? Of een willekeurig bier/muziekfestival in de stad? Met alle taboes die er momenteel spelen denk ik dat het allemaal erg onzeker is voor komend jaar.... en dus is de kans groot dat wat jij schetst absoluut niet onrealistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
offtopic:
Ik vraag mij af hoe lang het nog gaat duren voordat er een keiharde vaccinatieplicht komt.
Uiteindelijk is dat toch de meest eenvoudige oplossing om de vaccinatiegraad hard omhoog te krijgen.
Hoe ingrijpend en vervelend dit ook is dit toch de meest voor de hand liggende keuze.
Je ziet dat de politiek ook hiernaar toe beweegt door veel minder stellig te zijn dan hiervoor.

Want van onderstaand bericht uit de UK wordt je ook niet vrolijker van.

Moderna geeft nu aan dat men ook geïnfecteerd kan raken van Omnicron èn Delta tegelijkertijd. Zodat er een gevaarlijker super-mutant is ontstaan.

De enorme piek in de UK doet nu al vermoeden dat dit al bestaat volgens Moderna. Dan toch maar die vaccinatieplicht sneller.

https://www.dailymail.co....super-mutant-variant.html

*knip* dit is typisch zo'n bericht waarbij het misschien handig is om verder naar bronnen te zoeken. Nu neigt het naar FUD en is de bron nogal vooringenomen...zie ook hieronder

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 15-12-2021 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:14:
[...]

Maar, is dat erg? In het verleden zijn er door andere omstandigheden ook allerlei beroepen komen te vervallen of bedrijven opgeheven. Nu met corona is deze sector de pineut... Vergeet niet dat andere sectoren juist gegroeid zijn qua financiën maar ook qua werkgelegenheid.
Het verschil daarmee is dat deze sectoren niet omgevallen zijn omdat de vraag ontbreekt, maar omdat ze door maatregelen van de overheid zijn verboden. De behoefte om te feesten is er dus nog wel, maar het is ineens een misdaad geworden (spreekwoordelijk). Dan zal er dus nog altijd een partij zijn die, ondanks het verbod, gewoon die behoefte gaat vervullen.

Dat zag je met sex, dat zag je met drugs, en rock & roll is daarin dan echt niet anders. ;)
Los daarvan: als alle mensen uit die sectoren zich laten omscholen naar leerkrachten, zorgmedewerkers, etc. dan hebben we een 'belangrijker' probleem opgelost?
Mensen zijn geen resources die je zo maar ergens anders kan inzetten. Je moet aan de ene kant het talent hebben om als leerkracht en in de zorg aan de slag te gaan, aan de andere kant doe je dat werk voor een deel ook uit een gevoel van roeping.

Een muzikant of een podiumbouwer ga je niet zo maar eventjes omscholen tot iemand die aan een IC-bed kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:12:
[...]

Ik vraag me wel af hoe de bereidheid is tot een booster in de groepen die niet direct kwetsbaar zijn. Al zal die wel stijgen naarmate je QR code vervalt ;)
Om die komende wintermaanden door te komen is het wel goed lijkt me. Anders zou ik zelf pas in maart in aanmerking komen en dat lijkt me erg laat aangezien we dan alweer bijna de lente hebben bereikt. Ik zou dan zelfs denken mwah laat maar. Maar in januari lijkt het me dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:51:
Mijn ouders waren op de begrafenis en waren met stomheid geslagen toen ze zagen dat familie en vrienden elkaar allemaal innig omhelsden en knuffelen.
Sjah... op een bepaald moment kiest wat de mens nodig heeft om mens te zijn de bovenhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:15:
Maar goed, maatwerk is nog steeds te veel gevraagd voor dit kabinet. Zou de volgende dat beter kunnen? :+
Maatwerk: de ene school dicht en de andere school open? Zodat Klaas op de ene school straks 40 weken onderwijs heeft gehad en Achmed op de andere school maar 39 weken onderwijs?

Auch... Dan moet Achmed maar naar de zomerschool om dat weekje in te halen? Immers, we willen geen kansongelijkheid...

Los daarvan vraag ik mij af of het zo simpel is. Is die school met weinig besmettingen dan gewoon goed bezig? Of kan daar net zo makkelijk maandag de pleuris uitbreken waardoor ze dinsdag dicht moeten vanwege 20+ besmettingen? En hebben ze gewoon geluk gehad tot dusver?

Dat komt een beetje over als het beleid begin corona: we zien in landen om ons heen van alles gebeuren, maar geloven dat het ons niet zal overkomen... Totdat je te laat bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:17:

Een muzikant of een podiumbouwer ga je niet zo maar eventjes omscholen tot iemand die aan een IC-bed kan staan.
Het is inderdaad een meerjarenplan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:21:
[...]

Het is inderdaad een meerjarenplan!
Jij denkt serieus dat je een muzikant of iemand die licht in een podium hangt gewoon even kan aanmelden bij het HBO verpleegkunde, en dat er dan 4 jaar later een volleerd IC verpleegkundige wordt uitgepoept?

Nog los van of die mensen het wel wíllen, hebben ze een gigantisch andere skillset en andere talenten. En geloof mij, de bedside manner van een lichttechnicus wil je niet op je afdeling hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
CR2032 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:16:
Ik vraag mij af hoe lang het nog gaat duren voordat er een keiharde vaccinatieplicht komt.
Uiteindelijk is dat toch de meest eenvoudige oplossing om de vaccinatiegraad hard omhoog te krijgen.
Hoe ingrijpend en vervelend dit ook is dit toch de meest voor de hand liggende keuze.
Je ziet dat de politiek ook hiernaar toe beweegt door veel minder stellig te zijn dan hiervoor.

Want van onderstaand bericht uit de UK wordt je ook niet vrolijker van.

Moderna geeft nu aan dat men ook geïnfecteerd kan raken van Omnicron èn Delta tegelijkertijd. Zodat er een gevaarlijker super-mutant is ontstaan.

De enorme piek in de UK doet nu al vermoeden dat dit al bestaat volgens Moderna. Dan toch maar die vaccinatieplicht sneller.

https://www.dailymail.co....super-mutant-variant.html
En waarom is dat dan niet gebeurd bij Alpha en Delta? Just asking....

Deze man spreekt natuurlijk ook met een bepaalde bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Luchtreinigers plaatsen in scholen, nav dat verhaal over die school in Staphorst, is geen optie?

https://www.rtvoost.nl/ni...sisscholen-vanwege-corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Maar goed, er zijn scholen die pas volgende week het kerstdiner op de agenda hebben staan... Wij hadden hem al voor overmorgen geagendeerd omdat we wisten dat er een kans was dat de scholen een week eerder zouden sluiten.

Wij hebben het al veranderd naar een kerstontbijt, om onnodige vervoersstromen te voorkomen en omdat het niet de bedoeling is dat er na 17u activiteiten plaats vinden.

Toch zijn er in mijn directe omgeving scholen die het van 17.30-18.30 in de planning hebben staan voor volgende week donderdag...

Dus tja, dat niet alle scholen/directies/teams de opvang op tijd kunnen regelen verbaast mij in dat opzicht dan eigenlijk weer niet :-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDC7c8G2g5lsfyrUG0PZbg-5IUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lMtjqgIAn6fOKSozX5zTbbX4.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je goed hoe slap de nederlandse lockdown is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
P-Rock schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:24:
Luchtreinigers plaatsen in scholen, nav dat verhaal over die school in Staphorst, is geen optie?

https://www.rtvoost.nl/ni...sisscholen-vanwege-corona
Überhaupt iets van ventilatie via een apparaat zou al fijn zijn, genoeg scholen die alleen kunnen ventileren middels een open raam... Wat we nu in de winter ook niet gaan doen, met koude handen is het lastig schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:24:
Maar goed, er zijn scholen die pas volgende week het kerstdiner op de agenda hebben staan... Wij hadden hem al voor overmorgen geagendeerd omdat we wisten dat er een kans was dat de scholen een week eerder zouden sluiten.

Wij hebben het al veranderd naar een kerstontbijt, om onnodige vervoersstromen te voorkomen en omdat het niet de bedoeling is dat er na 17u activiteiten plaats vinden.

Toch zijn er in mijn directe omgeving scholen die het van 17.30-18.30 in de planning hebben staan voor volgende week donderdag...

Dus tja, dat niet alle scholen/directies/teams de opvang op tijd kunnen regelen verbaast mij in dat opzicht dan eigenlijk weer niet :-P
Jij weet ook wel dat niet elke school hetzelfde is en ook niet hetzelfde draait. Dus top dat het op jouw school goed is geregeld, maar dat geldt niet voor alle scholen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Vlassie1980 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:24:
[...]

Vooral de daily mail is hier het probleem door er meteen wat sensatie van te maken

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:25:
[Afbeelding]

Hier zie je goed hoe slap de nederlandse lockdown is.
Het wedstrijdje wie de heftigste lockdown kan doen is in China, niet hier :)

En nogal logisch dat ze in Oostenrijk een heftiger lockdown doen. Daar hadden ze het ook uit de hand laten lopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door eamelink op 14-12-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:19:
[...]

Maatwerk: de ene school dicht en de andere school open? Zodat Klaas op de ene school straks 40 weken onderwijs heeft gehad en Achmed op de andere school maar 39 weken onderwijs?

Auch... Dan moet Achmed maar naar de zomerschool om dat weekje in te halen? Immers, we willen geen kansongelijkheid...

Los daarvan vraag ik mij af of het zo simpel is. Is die school met weinig besmettingen dan gewoon goed bezig? Of kan daar net zo makkelijk maandag de pleuris uitbreken waardoor ze dinsdag dicht moeten vanwege 20+ besmettingen? En hebben ze gewoon geluk gehad tot dusver?

Dat komt een beetje over als het beleid begin corona: we zien in landen om ons heen van alles gebeuren, maar geloven dat het ons niet zal overkomen... Totdat je te laat bent...
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het bij de ene school beter gaat dan bij de andere, maar ik zie daarin wel consistente verschillen. Als het voorkomen van achterstand zo belangrijk is dan probeer je simpelweg zoveel mogelijk scholen open te houden. Wanneer dat in de ene regio makkelijker is dan in de andere dan is dat maar zo, dat is geen reden om het hele land gelijk te trekken met het minimum.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:51:
De hele discussie over wel of niet vaccineren, wel of niet boosterprikken, wel of niet kinderen vaccineren geloof ik wel. Maar kan iemand uitleggen/motiveren op welke manier een langere kerstvakantie en sluiting van winkels om 17.00 uur gaat helpen, terwijl speelparadijzen open blijven en winkels en andere openbare gelegenheden een nagenoeg zelfde aantal bezoekers over krappere openingstijden moeten zien te spreiden?
Het zal allemaal wel weer een beetje helpen. Al die kids in een monkey town of een pretpark zal nog altijd minder besmettingen opleveren als ze met 20 of 30 bij elkaar in een klaslokaal te zetten.
Het lijkt mij dat zoveel mogelijk vaccineren en de basisregels als afstand houden, thuisblijven bij klachten, handen wassen, testen etc. in theorie bij elkaar voldoende (moeten) zijn en dat in feite de afgelopen tijd ook hebben laten zien met de lichte daling in de cijfers. Ik heb namelijk niet de indruk dat het zozeer de extra maatregelen van de afgelopen weken waren, maar met name het opnieuw bewustmaken van het volgen van de basisregels de daling heeft bewerkstelligd.
Die basismaatregelen waren begin november alweer ingevoerd, al dan niet onder grote druk van de bevolking zelf. Uiteindelijk denk ik dat het invoeren van de avondlockdown wel weer de grootste factor is voor de huidige daling.
Uiteindelijk gaat het allemaal om gedrag en bewustwording, maar met de huidige maatregelen raak je iedereen, ook de groep die wel bereid is de basisregels te volgen. En daardoor verdwijnt het draagvlak. Anderzijds zal de groep die niet bereid is de basisregels te volgen ook met deze nieuwe maatregelen andere manieren zoeken en vinden om alsnog het risico op besmettingen te verhogen. "Gaat de kroeg dicht? Dan gaan we wel bij elkaar zitten." "Is de bios 's avonds gesloten, dan gaan we met vrienden bij iemand thuis een film kijken."
Zal ongetwijfeld gebeuren. Je voelt ook aan alles dat men in haag doodsbang is om nieuwe maatregelen in te voeren omdat het grote onrust veroorzaakt. Aan de andere kant is men ook doodsbang om het uberhaupt over ongevaccineerden te hebben.... nadeel van het poldermodel.
Het huidige beleid lijkt vooral niet eerlijk naar iedereen die al 2 jaar lang precies doet wat het kabinet wilde. Volg de regels op, laat je vaccineren, werk mee aan de lockdowns en noem maar op. En we zitten nog steeds in de ellende en elke keer doemt er wel weer een nieuwe variant op. Dus hoe lang wil je dit volhouden en wanneer komt het moment waarop men net als in andere landen de beperkingen juist oplegt aan hen die zich niet willen laten vaccineren, die o.b.v. profiel vermoedelijk niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen als ze zich wel hadden laten vaccineren?
Eerlijk gezegd? Ik vrees dat we in nederland die discussie niet durven te voeren. Alle proefballonetjes die zijn opgelaten om wat gereedschap te krijgen in de kist (als een 2g etc.) zijn van tafel geveegd.
Vorige week nog een kennis die op Facebook rondbazuinde tegen vaccineren te zijn. Hij postte een foto vanuit het ziekenhuis. Dat hij blij was dat ze hem daar even wat extra zuurstof konden geven. Vervolgens houdt hij 5 dagen een ziekenhuisbed bezet, terwijl de minderjarige dochter van een vriendin van mijn vrouw wacht op een uitgestelde behandeling tegen kanker. Of een collega die inmiddels al een maand aan de pijnstillers zit omdat ze wacht op een operatie om 2 galstenen te verwijderen. En dan een kennis van mijn ouders, richting de 70 en niet gevaccineerd. Vorige week hebben ze na 3 weken op de IC de beademingsapparatuur uitgeschakeld omdat hij niet meer te redden was. Mijn ouders waren op de begrafenis en waren met stomheid geslagen toen ze zagen dat familie en vrienden elkaar allemaal innig omhelsden en knuffelen.
Niets menselijks is ons vreemd. Mensen die afstand willen houden respecteer ik. Mensen die in emotie een knuffel of omhelzing willen kunnen die ook krijgen.

Dat mensen op het moment letterlijk hun doodsvonnis getekend krijgen omdat ze niet hun noodzakelijke zorg kunnen krijgen vind ik onmenselijk. Een onderbelicht neveneffect van de huidige crisis.....
De oplossing zit grotendeels in ons gedrag en met de huidige maatregelen raak je grotendeels een verkeerde groep, terwijl het gedrag binnen de groep die voor een substantieel deel van de problemen zorgt wel een andere manier zoekt om verder te besmetten.
De termen als polarisatie, uitsluiting en discriminatie vliegen al over tafel als je het woord durft te noemen. Zolang dit een taboe blijft zie ik weinig verbetering komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:34:
[...]

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het bij de ene school beter gaat dan bij de andere, maar ik zie daarin wel consistente verschillen. Als het voorkomen van achterstand zo belangrijk is dan probeer je simpelweg zoveel mogelijk scholen open te houden. Wanneer dat in de ene regio makkelijker is dan in de andere dan is dat maar zo, dat is geen reden om het hele land gelijk te trekken met het minimum.
Je hebt toch gehoord waarom ze de scholen sluiten? Om het contact tussen kinderen de verminderen in de hoop dat we straks na de kerstdagen niet een stormloop krijgen op het ziekenhuis. Dat we op de ene school de afgelopen weken veel positieve gevallen zijn en op de andere school niet (waarbij je niet weet of er op de laatste school ook daadwerkelijk minder besmette leerlingen zijn), betekent toch niet die eerste of juist die tweede school automatisch voor minder besmettingen naar grootouders toe zorgt?

Of wil je zeggen dat de ene school geen besmettingen zal opleveren en de andere school wel? Want als jij dat nu kunt voorspellen en we niet over twee/drie weken in 'jeetje, hadden we achteraf gezien dus toch die school toch moeten sluiten, dan waren die 10 grootouders niet gestorven. En ook de moeder van Jantje niet omdat haar behandeling weer moest worden uitgesteld' krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:24:
[...]

Omdat er nu Omnicron bestaat en die combi met Delta nieuw is?
Het Coronavirus is slim genoeg geweest met muteren, dat is inmiddels wel bewezen.

Als dit klopt wat Moderna nu zegt dat er mensen met Delta èn Omnicron tegelijk besmet raken is dat heel verontrustend nieuws. Vooral die laatste zin.
Covid infections normally only involve one mutant strain, but in rare cases two — likely from different sources — can infect a person at the same time.

If these also infect the same cell, they may be able to swap DNA and make a new version of the virus.
https://www.nytimespost.c...new-super-mutant-variant/

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 14-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CR2032 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:50:
[...]

Het Coronavirus is slim genoeg geweest met muteren, dat is inmiddels wel bewezen.

Als dit klopt wat Moderna nu zegt dat er mensen met Delta èn Omnicron tegelijk besmet raken is dat heel verontrustend nieuws. Vooral die laatste zin.

[...]

Ook dat is niet anders geweest bij andere varianten. Dat hele verhaal over een 'supermutant' is vooral paniekzaaierij van de Daily Mail. De meeste van die mutaties worden namelijk gelijk de kop in gedrukt door je immuunsysteem.

Er was een HIV-patiënt voor nodig om überhaupt een Omikron-variant te veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:41:
Je hebt toch gehoord waarom ze de scholen sluiten? Om het contact tussen kinderen de verminderen in de hoop dat we straks na de kerstdagen niet een stormloop krijgen op het ziekenhuis. Dat we op de ene school de afgelopen weken veel positieve gevallen zijn en op de andere school niet (waarbij je niet weet of er op de laatste school ook daadwerkelijk minder besmette leerlingen zijn), betekent toch niet die eerste of juist die tweede school automatisch voor minder besmettingen naar grootouders toe zorgt?
Ja die heb ik gehoord, maar dat hele beleid slaat überhaupt nergens op. Had je wat met scholen sluiten willen bereiken had je dat weken geleden moeten doen, liefst gericht en niet alles of niets. Men heeft echter gekozen om alles gewoon door te laten draaien en die keutel kan je niet meer in trekken.
Dit laatste weekje de kinderen uit elkaar halen en alvast mengen met de mensen die ze zogenaamd juist willen ontzien gaat daar weinig in betekenen.
Of wil je zeggen dat de ene school geen besmettingen zal opleveren en de andere school wel? Want als jij dat nu kunt voorspellen en we niet over twee/drie weken in 'jeetje, hadden we achteraf gezien dus toch die school toch moeten sluiten, dan waren die 10 grootouders niet gestorven. En ook de moeder van Jantje niet omdat haar behandeling weer moest worden uitgesteld' krijgen?
Wat denk je te bereiken met dit ridiculiseren? Grootouders zijn al maanden gevaccineerd en hebben onderhand al een booster, kinderen hebben al weken/maanden contact en besmetten elkaar. Denk je dan echt dat scholen waar nu relatief weinig aan de hand is ineens voor tientallen doden gaan zorgen? Dat kan ik maar moeilijk serieus nemen om eerlijk te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
CR2032 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:50:
[...]

[...]

Mja if of if..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:55:
[...]

Ja die heb ik gehoord, maar dat hele beleid slaat überhaupt nergens op. Had je wat met scholen sluiten willen bereiken had je dat weken geleden moeten doen, liefst gericht en niet alles of niets. Men heeft echter gekozen om alles gewoon door te laten draaien en die keutel kan je niet meer in trekken.
Dit laatste weekje de kinderen uit elkaar halen en alvast mengen met de mensen die ze zogenaamd juist willen ontzien gaat daar weinig in betekenen.

[...]

Wat denk je te bereiken met dit ridiculiseren? Grootouders zijn al maanden gevaccineerd en hebben onderhand al een booster, kinderen hebben al weken/maanden contact en besmetten elkaar. Denk je dan echt dat scholen waar nu relatief weinig aan de hand is ineens voor tientallen doden gaan zorgen? Dat kan ik maar moeilijk serieus nemen om eerlijk te zijn.
En dat niet alleen, The Needs of the Many Outweigh the Needs of the Few”

Na 2 jaar kunnen we denk ik wel zeggen het niet meer weg gaat.
Hop prikken met die hap, ventileren met die hap etc.

Allemaal to little to late elke keer weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 14-12-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:54:
[...]

Ook dat is niet anders geweest bij andere varianten. Dat hele verhaal over een 'supermutant' is vooral paniekzaaierij van de Daily Mail. De meeste van die mutaties worden namelijk gelijk de kop in gedrukt door je immuunsysteem.

Er was een HIV-patiënt voor nodig om überhaupt een Omikron-variant te veroorzaken.
Heb je de video wel gezien? Het is Moderna die dit claimt, dus niet de Daily Mail.
Bloomberg bericht er ook over vanuit andere bronnen.

https://www.bloomberg.com...y-for-a-new-super-variant
What happens when two nasty Covid-19 variants get together and share their most effective mutations?

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 14-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CR2032 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:01:
[...]

Heb je de video wel gezien? Het is Moderna die dit claimt, dus niet de Daily Mail.
Bloomberg bericht er ook over vanuit andere bronnen.

https://www.bloomberg.com...y-for-a-new-super-variant
Op mensen die reageren met "heb je de video gezien?" ga ik sowieso niet serieus in.

Dat het kán is nooit uit te sluiten maar de waarschijnlijkheid ervan is niet groot.

En als het wel zo is... dan mag ik hopen dat we met zijn allen een lekker feestje kunnen gaan bouwen want dan is het ook gewoon afgelopen, uit, klaar.

Dus in een angststuip schieten met "OMG supervariant!" haalt niets uit, want de zwaarste lockdown in de wereld doet er dan niets tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:04:
[...]

En als het wel zo is... dan mag ik hopen dat we met zijn allen een lekker feestje kunnen gaan bouwen want dan is het ook gewoon afgelopen, uit, klaar.

Dus in een angststuip schieten met "OMG supervariant!" haalt niets uit, want de zwaarste lockdown in de wereld doet er dan niets tegen.
Elke variant is in de media het einde van de wereld. Toevalligerwijs moest ik bij de persconferentie van vanavond weer heel erg denken aan de Britse variant die ons toen zou bedreigen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:13:
[...]

Elke variant is in de media het einde van de wereld. Toevalligerwijs moest ik bij de persconferentie van vanavond weer heel erg denken aan de Britse variant die ons toen zou bedreigen :O
Kun je je nog herinneren dat we voor de Britse variant een avondklok hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Wolly schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:13:
[...]

Het lijkt eigenlijk wel een herhaling van zetten tov vorig jaar

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

[...]
Dat was de Delta-keutel. En daarmee werd er Russische roulette gespeeld wat 'goed' uitpakte, in zoverre dat de zorg het net aan hield.
De scholen nu dicht is een Omricon-besluit. Ze zijn er vroeg mee deze keer, dat is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:04:
[...]

Op mensen die reageren met "heb je de video gezien?" ga ik sowieso niet serieus in.

Dat het kán is nooit uit te sluiten maar de waarschijnlijkheid ervan is niet groot.

Angst is een slechte raadgever. Vooral je verstand gebruiken en blijven ademhalen.
De kop in het zand steken is ook niet de oplossing, dat werkt ook niet bij struisvogels. .

Het is erg goed als Moderna dit nu heeft gezien om tegenmaatregelen te bedenken.
We weten nog lang niet genoeg over Omnicron en Corona in het algemeen. Het is oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

[...]

Bron?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

zacht schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:16:
Dat was de Delta-keutel. En daarmee werd er Russische roulette gespeeld wat 'goed' uitpakte, in zoverre dat de zorg het net aan hield.
De scholen nu dicht is een Omricon-besluit. Ze zijn er vroeg mee deze keer, dat is even wennen.
Noem het maar vroeg, omikron is al even bekend, toen ook al, en er is de afgelopen dagen/weken eigenlijk niets veranderd aan de situatie. Dus dat het nu ineens in anderhalve dag volledig om slaat kan je moeilijk beleid noemen en gaat voor omikron ook niets uit maken. Het is in die zin meer een excuus nu omdat ze na drie keer hetzelfde OMT advies toch door de knieën gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

https://www.latimes.com/s...ent-with-uncontrolled-hiv

Overigens ook nog vrij veel speculatieve berichten, nog geen duidelijk bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

[...]

Zorgwekkend is alleen dat we hier gaan boosteren terwijl in Afrika, waar hiv nogal veel voorkomt, de meeste mensen hun eerste prik nog moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:28:
[...]

Zorgwekkend is alleen dat we hier gaan boosteren terwijl in Afrika, waar hiv nogal veel voorkomt, de meeste mensen hun eerste prik nog moeten krijgen.
Iemand die geen immuunsysteem heeft als gevolg van HIV kun je natuurlijk vaccineren tot je een ons weegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:25:
Dus dat het nu ineens in anderhalve dag volledig om slaat kan je moeilijk beleid noemen en gaat voor omikron ook niets uit maken.
Ze slaan zo vaak om dat ik wel snap dat mensen in de war raken of afhaken. Ineens in een dag zijn ze eruit dat iets waar ze zich bijna een maand tegen verzet hebben wel gaat gebeuren, maar dan ook meteen zowat. Eerst moest je zes maanden wachten op die booster en nu kan het ineens na drie maanden. De tekst op de website van de Rijksoverheid die pleitte voor die zes maanden was meteen aangepast. In januari moet iedereen klaar zijn ineens. Inzichten veranderen, maar dit riekt naar paniekvoetbal.

Hun verhaal over Omikron is nogal ongeloofwaardig, het zicht op deze variant hebben ze totaal niet. Nu een zelftest volstaat bij milde klachten en er van Omikron gezegd wordt dat deze vooral milde symptomen geeft lopen ze kans dat alles gebeurt zonder ze het door hebben.
De Vietnam oorlog en ik vrees dat wij Amerika spelen. Nou ja, hebben we wel een excuus om deze weer eens op te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:28:
[...]

Dat is niet omdat die prikken er niet zijn.
Die staan netjes in de koeling te wachten.

Ik weet niet of je wel eens gezien hebt hoe het er in die landen aan toe is met de infrastructuur en overheden?
Daar ligt het probleem de uitdaging.

Je zal daar enorm veel moeite moeten doen om iedereen af te gaan om te vaccineren.

En als je de problemen met asielzoekers wel eens gevolgd hebt, heb je vast ook wel gehoord dat velen niet eens een geboorteakte en dus persoonsnummer hebben. Hoe ga je dan registreren of je iedereen gehad hebt.

Hier ligt dus een geweldige uitdaging die niet zo 1_2_3 even opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 14-12-2021 23:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die combinatie mutant die nu wordt aangehaald maak ik me niet zo druk over. Genetische recombinatie van virussen kan inderdaad altijd, en deze discussie hadden we ook al toen de delta variant opkwam. Het is niet heel waarschijnlijk dat daar een soort supermutant uit gaat komen, dus dit schaar ik onder speculatie. Niet echt zinvol wat mij betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:49:
Die combinatie mutant die nu wordt aangehaald maak ik me niet zo druk over. Genetische recombinatie van virussen kan inderdaad altijd, en deze discussie hadden we ook al toen de delta variant opkwam. Het is niet heel waarschijnlijk dat daar een soort supermutant uit gaat komen, dus dit schaar ik onder speculatie. Niet echt zinvol wat mij betreft.
Mag ik je hartelijk danken voor al je duidelijke info, niet alleen nu maar al tijden. En voor een stukje broodnodige gemoedsrust met deze specifieke post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Los dat ik het eens ben dat de sluiting erg laag is: veel grootouders zullen nog geen booster hebben gehad..
Als we uit gaan van een bevalling op 25 jarige leeftijd zal een kind van 4 een grootouder hebben van 54 jaar. Die mensen zijn geboden in 1967. Die zijn nog niet eens uitgenodigd.

Een kind van 10 heeft dan een grootouder uit 1961. Die mensen hebben gisteren een uitnodiging ontvangen voor de booster...

Ga je uit van een gemiddelde van 30 jaar:
- een 4-jarige heeft een grootouder van 64 jaar, geboren in 1957 = afgelopen maandag uitgenodigd
- een 10-jarige geboren in 1951 = afgelopen vrijdag uitgenodigd

Geen idee hoeveel tijd er zit tussen de uitnodiging (en deze fysiek in de brievenbus ontvangen) en de prik... Maar ik zie dus niet in dat de meeste nu al hun booster hebben ontvangen?
-

[ Voor 18% gewijzigd door President op 15-12-2021 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Cranzai schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:06:
Dat hele boosteren, ik weet het niet. Gaat tegen alles in wat ik over het immuunsysteem geleerd heb bij biologie.

Natuurlijk neemt de hoeveelheid antistoffen af met verloop van tijd. Dat is namelijk deel van hoe je immuunsysteem werkt. Na een besmetting/vaccinatie zijn deze hoger omdat ze dan nodig zijn ter bestrijding.

Naar mate de tijd vordert en je niet meer hoeft te strijden tegen een infectie neemt die concentratie af en zouden geheugencellen ervoor moeten zorgen dat je weer sneller antistoffen aan kan maken.

Hoewel ik er niet actief naar zoek vandaag op de NOS toch het eerste artikel.voorbij zien komen waarin dit gelukkig ook gezegd wordt:
https://nos.nl/l/2409524

"We weten helemaal niet hoe dun het ijs kan worden voordat je er doorheen zakt"

Voor mijn gevoel is dit weer the next big thing wat getalletjes betreft. Eerst waren het de besmettingen, toen de ziekenhuisopnames en nu de hoeveelheid antistoffen. What's next?
Waar ik moeite mee heb is dat eventuele lange termijn consequenties niet duidelijk zijn. Ik geloof niet dat die 2 keer een mRNA vaccin zo risicovol zijn, maar er zijn best wat vreemde bijwerkingen uit voortgekomen, zeker menstruatieklachten waren niet bepaald zeldzaam. Dat gaan herhalen om het half jaar is in mijn ogen herhaalde blootstelling, als je dan kijkt naar wat de voordelen zijn voor 60 minners, dan vind ik het nogal ver gaan.

Ik zeg niet dat ik 100% tegen ben, maar ik heb wel flinke bedenkingen. Om mij heen zijn zoveel mensen besmet de afgelopen tijd, de gevaccineerden hebben er amper last van gehad. Dat "ja, maar we doen het voor een groter goed" wordt ook een beetje holle retoriek.

Het probleem zit hem in mensen die überhaupt geen prik willen, maar de zwakkere in die groep worden vanzelf uitgedund, om het even hard te zeggen. Er komt een moment dat iedereen een vorm van immuniteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt "plan B" deze Kerstvakantie ingevuld voor "opvang achter de voordeur". Volgende week dinsdag t/m vrijdag worden er zoveel mogelijk speelafspraken gemaakt om de kinderen bezig te houden.

Het gaat niet om veel kinderen, want de helft mag gewoon naar school, maar dat noemen ze dan "noodopvang". Wij als ouders regelen zelf wel iets voor de rest van de groep. 2 adressen per dag is genoeg. We laten de kinderen niet meer alleen thuis zitten. Dat lijkt voor veel mensen een gepasseerd station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:38
codex schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:51:
[...]

Waar ik moeite mee heb is dat eventuele lange termijn consequenties niet duidelijk zijn. Ik geloof niet dat die 2 keer een mRNA vaccin zo risicovol zijn, maar er zijn best wat vreemde bijwerkingen uit voortgekomen, zeker menstruatieklachten waren niet bepaald zeldzaam. Dat gaan herhalen om het half jaar is in mijn ogen herhaalde blootstelling, als je dan kijkt naar wat de voordelen zijn voor 60 minners, dan vind ik het nogal ver gaan.
Heb je een bron voor de claim dat menstruatieklachten niet zeldzaam waren?

Daarbij wil ik de kanttekening alvast plaatsen dat de menstruatie vaak al iets onregelmatigs en gevoeligs is. Door stress en verandering van omgeving wordt de menstruatie vaak al anders. En in de coronacrisis kan het dus zo zijn dat de vrouwen dus los van een prik gewoon meer menstruatieklachten krijgen.
Ik zeg niet dat ik 100% tegen ben, maar ik heb wel flinke bedenkingen. Om mij heen zijn zoveel mensen besmet de afgelopen tijd, de gevaccineerden hebben er amper last van gehad. Dat "ja, maar we doen het voor een groter goed" wordt ook een beetje holle retoriek.
Eens dat het verloop van corona bij velen zeer mild is. Maar dat komt wellicht dan juist doordat de meesten gevaccineerd zijn? De prikken zet je inderdaad voor een groter goed, dat geldt voor verreweg de meeste 50-minners. Alleen door QR-codes en nog wat onzekerheden, zullen veel mensen de prik uit eigen belang zetten.
Het probleem zit hem in mensen die überhaupt geen prik willen, maar de zwakkere in die groep worden vanzelf uitgedund, om het even hard te zeggen. Er komt een moment dat iedereen een vorm van immuniteit heeft.
Precies, een eigen keuze om geen prik te nemen. Die mensen nemen nu en ook komend jaar deels echter wel een plek in op de IC, waardoor andere mensen te maken krijgen met maatregelen en uitgestelde zorg.
Hoe meer mensen voor de booster gaan, hoe minder mensen op de IC. Mensen die niet gaan prikken, tja, we zijn als volk te soft om daarvan te zeggen dat ze dan niet of als laatste op de IC mogen komen.

Het probleem speelt nu nog niet, maar er komen vanzelf nieuwe varianten die alles weer op de kop zetten. Waar oude vaccinaties niet genoeg tegen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bijzonder vind ik dat de BSO-sluiting slechts een week betreft, die gaan in de 'echte' Kerstvakantie gewoon weer open.
BSO’s gaan na de kerstdagen weer open. Ook dan blijft de oproep om kinderen niet te brengen als het niet nodig is. Het kabinet vraagt werkgevers om rekening te houden met de extra lasten voor ouders die werk en zorgen voor hun kinderen nu moeten combineren.
Bron: https://www.rijksoverheid...-voor-kerstvakantie-dicht

Effectief wordt dus de Kerstvakantie met een week verlengd en gaan de BSO's slechts een weekje dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Playa del C. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:22:
[...]

Daarbij wil ik de kanttekening alvast plaatsen dat de menstruatie vaak al iets onregelmatigs en gevoeligs is. Door stress en verandering van omgeving wordt de menstruatie vaak al anders. En in de coronacrisis kan het dus zo zijn dat de vrouwen dus los van een prik gewoon meer menstruatieklachten krijgen.
Is ook al vele malen weerlegd door artsen. Door het vaccin schiet je afweersysteem in actie (duh) en dat kan gewoon wat bijwerkingen geven. Het kan dus ook wat invloed hebben op de menstruatie bij vrouwen, maar is compleet ongevaarlijk in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Playa del C. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:22:
[...]

[...]

Eens dat het verloop van corona bij velen zeer mild is. Maar dat komt wellicht dan juist doordat de meesten gevaccineerd zijn? De prikken zet je inderdaad voor een groter goed, dat geldt voor verreweg de meeste 50-minners. Alleen door QR-codes en nog wat onzekerheden, zullen veel mensen de prik uit eigen belang zetten.

[...]

Precies, een eigen keuze om geen prik te nemen. Die mensen nemen nu en ook komend jaar deels echter wel een plek in op de IC, waardoor andere mensen te maken krijgen met maatregelen en uitgestelde zorg.
Hoe meer mensen voor de booster gaan, hoe minder mensen op de IC. Mensen die niet gaan prikken, tja, we zijn als volk te soft om daarvan te zeggen dat ze dan niet of als laatste op de IC mogen komen.

Het probleem speelt nu nog niet, maar er komen vanzelf nieuwe varianten die alles weer op de kop zetten. Waar oude vaccinaties niet genoeg tegen beschermen.
Wat menstruatieklachten betreft, ik heb in mijn omgeving alleen al zeker 5 vrouwen gehoord, inclusief mijn vrouw, bij wie de menstruatie was verstoord. Als je dan om een bron vraagt, ik denk dat er sprake is van een flinke onderrapportage. Dat baseer ik op mijn specifieke bijwerking, die maar 7 keer voorgekomen zou zijn terwijl mijn MLD arts al 4 gevallen had gezien. Gezien een verstoorde menstruatie niet ernstig is zal hierbij veel meer sprake zijn van onderrapportage.

Ik ben ook niet tegen vaccineren, maar heb mijn bedenkingen bij 60 minners boosteren (met welke interval?) en jonge kinderen vaccineren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48
codex schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:32:
[...]

Wat menstruatieklachten betreft, ik heb in mijn omgeving alleen al zeker 5 vrouwen gehoord, inclusief mijn vrouw, bij wie de menstruatie was verstoord. Als je dan om een bron vraagt, ik denk dat er sprake is van een flinke onderrapportage. Dat baseer ik op mijn specifieke bijwerking, die maar 7 keer voorgekomen zou zijn terwijl mijn MLD arts al 4 gevallen had gezien. Gezien een verstoorde menstruatie niet ernstig is zal hierbij veel meer sprake zijn van onderrapportage.

Ik ben ook niet tegen vaccineren, maar heb mijn bedenkingen bij 60 minners boosteren (met welke interval?) en jonge kinderen vaccineren.
Het beste zou zijn om wat bescheidener te zijn en je bedenkingen niet te ventileren. Je bent geen arts, geen expert en jouw bedenkingen worden gevoed door de onderbuik. Veel verstandiger is te luisteren naar medische experts die al jouw zorgen naar de Fabeltjeskrant verwijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:38
@codex Je opmerkingen doen mij erg denken aan gesprekken met mijn zus en aan facebook-geruchten.

Mijn zus trekt ook alles in twijfel op basis van geruchten en n=1 verhalen. Als ik dan een alternatieve verklaring geef, dan komt dat niet gelijkwaardig binnen. Wat deskundigen "confirmation bias" noemen. Mensen geloven graag iets, want er moet een verklaring zijn en zoeken daar bewijs bij. En dat is dan weer de basis van religieuze overtuiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:40:
[...]

Het beste zou zijn om wat bescheidener te zijn en je bedenkingen niet te ventileren. Je bent geen arts, geen expert en jouw bedenkingen worden gevoed door de onderbuik. Veel verstandiger is te luisteren naar medische experts die al jouw zorgen naar de Fabeltjeskrant verwijzen.
Dat zou ik anderhalf jaar geleden waarschijnlijk ook gedacht hebben. Maar ik heb inmiddels uit alle hoeken teveel fabeltjes gehoord, medische experts inclusief. We dichten ze vaak "blind" heel veel wijsheid toe, maar in deze situatie is dat ook allemaal maar beperkt. Gelukkig hebben we dan nog het "voortschrijdend inzicht" waar we dat mee kunnen "goedpraten". Maar misschien zouden we eerder moeten concluderen dat voortschrijdend inzicht ons heeft doen inzien dat ze op dat moment gewoon geen gelijk hadden.

Ondanks de lofzangen van de medische experts over bepaalde vaccins, gebruiken we ze tóch maar niet meer. Is maar 1 voorbeeldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Linkdrop: https://www.ed.nl/dossier...n-moeten-passen~a2a87374/

Met zo’n statement maakt het kabinet zichzelf beneden de rivieren belachelijk. Alsof ze niet weten dat carnaval 6 weken voor Pasen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:19:
Hier wordt "plan B" deze Kerstvakantie ingevuld voor "opvang achter de voordeur". Volgende week dinsdag t/m vrijdag worden er zoveel mogelijk speelafspraken gemaakt om de kinderen bezig te houden.

Het gaat niet om veel kinderen, want de helft mag gewoon naar school, maar dat noemen ze dan "noodopvang". Wij als ouders regelen zelf wel iets voor de rest van de groep. 2 adressen per dag is genoeg. We laten de kinderen niet meer alleen thuis zitten. Dat lijkt voor veel mensen een gepasseerd station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:49:
Linkdrop: https://www.ed.nl/dossier...n-moeten-passen~a2a87374/

Met zo’n statement maakt het kabinet zichzelf beneden de rivieren belachelijk. Alsof ze niet weten dat carnaval 6 weken voor Pasen zit.
En ook leuk voor de horeca onder de rivieren die vaak 50% van de omzet draait tijdens carnaval. Die missen hun grote omzet booster krijgen een minimale compensatie en in andere delen van het land mag carnaval ineens wel. Zomercarnaval is iets van de randstad omdat ze carnaval in Rio na willen apen.
zacht schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:16:
Je bedoelt dat het OMT het al 4 weken als advies geeft en het kabinet het last minute toch besluit. Dat is gewoon weer heel laat maar eigenlijk is dat altijd al zo geweest met de aanpak van de regering. Alles te laat, onvoldoende en geen visie.
En nu tegen de scholen roepen, maar jullie wisten toch dat het eraan zat te komen jullie hebben al 3 weken kunnen voorbereiden. Zijn ze nog wel wilsbekwaam dit kabinet als ze niet eens meer weten wat ze 2 dagen terug geroepen hebben?
giantgiantus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:40:
Het helpt ook niet echt mee om dingen gelijk als onzin te bestempelen omdat het niet in jou straatje past natuurlijk. Ik vind het erg vreemd als een bijwerking 7x gemeld word in heel nederland en dat er 1 arts het 4x gezien heeft. Dit kan ook duiden op een extra factor die voor die bijwerking zorgt als het voornamelijk regionaal is. Of het kan duiden op onderrapportage maar het is wel een vreemde situatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 07:59 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.