Nouja, ik vind eigenlijk dat een bedrijf zoals Monkey Town de tent volgende week zou moeten dichtgooien..Timmert schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:13:
[...]
Ja prima, maar doe dan wel de scholen open aub.
Nee joh, er is toch gezegd dat ze binnen de eigen gezinsbubbel moeten blijven, komt helemaal goed dus...President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Zouden ze indoor speeltuinen zoals de ballenbak niet beter kunnen sluiten volgende week?
Maar begrijp ik nou goed dat de BSO's en daarmee ook de vakantie BSO's dicht gaan maar de kinderopvang open blijft?
[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 14-12-2021 19:16 ]
Feitelijk gezien heb je helemaal gelijk. Maar door de late beslissing maak je het de ouders onmogelijk om dit fatsoenlijk op te lossen natuurlijk. Hoe dan ook gaan de kinderen naar opa en oma, BSO/noodopvang (indien open), andere familie, vriendjes, zwembaden etc. Kan ook bijna niet anders...President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
[...]
Nouja, ik vind eigenlijk dat een bedrijf zoals Monkey Town de tent volgende week zou moeten dichtgooien..
En de week erna de opvang voor in de vakantie gewoon weer open?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wow... De anti-vaxxers hun vrijheid wordt hier met hand en tand verdedigd...
Wat alleen nogal hard vergeten wordt is dat die anti-vaxxers, die met 12% 50% van de IC vol legt, voor een flink deel de oorzaak zijn van:
- sluitingstijden, waardoor 100% van de bevolking niet na 1700 de Hema inkan... Want vrijheid, maar niet van die 100%
- uitgestelde zorg, waardoor anderen letterlijk in levensgevaar komen. Want vrijheid, maar niet die van die kanker- en hartpatiënt
- maximaal 4 bezoek, waardoor 100% zich aan mag passen. Want vrijheid, maar niet van de bezoeker
- maximaal 75 in een collegezaal, waardoor er weer dingen online moesten. Want vrijheid, maar niet van studenten die hier volgens onderzoeken aan onderdoor gaan
Ja, laten we vooral de vrijheid van die 12% blijven verdedigen ja...
Wat alleen nogal hard vergeten wordt is dat die anti-vaxxers, die met 12% 50% van de IC vol legt, voor een flink deel de oorzaak zijn van:
- sluitingstijden, waardoor 100% van de bevolking niet na 1700 de Hema inkan... Want vrijheid, maar niet van die 100%
- uitgestelde zorg, waardoor anderen letterlijk in levensgevaar komen. Want vrijheid, maar niet die van die kanker- en hartpatiënt
- maximaal 4 bezoek, waardoor 100% zich aan mag passen. Want vrijheid, maar niet van de bezoeker
- maximaal 75 in een collegezaal, waardoor er weer dingen online moesten. Want vrijheid, maar niet van studenten die hier volgens onderzoeken aan onderdoor gaan
Zou ook eens tijd worden.stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:34:
[...]
.... zeker niet gezien de focus van het nieuwe kabinet op klimaat en stikstof.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ja, want werkgevers kunnen niet meedenken en hoeven ook geen verantwoordelijkheid te nemen.Timmert schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:16:
[...]
Feitelijk gezien heb je helemaal gelijk. Maar door de late beslissing maak je het de ouders onmogelijk om dit fatsoenlijk op te lossen natuurlijk. Hoe dan ook gaan de kinderen naar opa en oma, BSO/noodopvang (indien open), andere familie, vriendjes, zwembaden etc. Kan ook bijna niet anders...
Iedereen zou zijn steentje moeten bijdragen.
Verwijderd
Als ze daarvoor gecompenseerd worden kunnen ze dat overwegen. Bedrijfseconomisch is wat extra omzet welkom, dus denk niet dat ze strenger voor zichzelf gaan zijn dan dat de opgelegde regels voorschrijven .President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
[...]
Nouja, ik vind eigenlijk dat een bedrijf zoals Monkey Town de tent volgende week zou moeten dichtgooien..
Zolang ze zich aan beperkingen houden vind ik dat ook niet verwijtbaar, maar is wat extra drukte daar slechts een neveneffect, wat vooraf te voorspellen is en op het conto komt van degene die ineens een extra weekje vakantie inplant.
De afgelopen 10 jaar vonden we 4000 doden per jaar geen probleem als het maar grotendeels fragiele ouderen betreffen. Dat is namelijk de score van influenza in Nederland.Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:23:
[...]
Ik heb zelf de indruk dat het accepteren van de endemische fase voor de regering nog altijd moeilijk is. Want dat zal hoe dan ook gaan betekenen dat je slachtoffers accepteert en niet meer iedereen kan redden.
Welk niveau van schade voor de regering als 'acceptabel' wordt gezien is mij nog altijd niet duidelijk.
Maar, nieuwe situatie leidt tot nieuwe afweging. Misschien zijn we wel wat vertrut intussen.
Tuurlijk is dat logisch. Maar dat het niet gebeurt getuigt van hoever dit kabinet vervreemd is geraakt van de bevolking. Al was het alleen al de nagelstudie die Rutte vanaf het begin steeds als voorbeeld nam, terwijl er talloze beroepsgroepen in hetzelfde straatje vallen die veel meer aan de orde van de dag zijn. Alsof je aan iemand wil uitleggen wat "sport" is en dan praat over klootschieten in plaats van voetbal.President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Zouden ze indoor speeltuinen zoals de ballenbak niet beter kunnen sluiten volgende week?
Nu tijdens de persco mis ik ook weer onderbouwing. De omikron variant is heel besmettelijk, maar in het nieuws lees ik dat hij weliswaar besmettelijker is, maar veel minder grote gevolgen heeft. Het lijkt tot niet meer dan een verkoudheid te leiden en dit wordt niet benoemd.
We gaan dus maatregelen aanscherpen om een variant in te dammen die ogenschijnlijk zo besmettelijk is dat hij zich eigenlijk niet laat indammen. En wat de variant precies doet, weet men niet, terwijl verschillende experts in mainstream media al hebben geventileerd dat de gevolgen van een besmetting veel minder ernstig zijn. Reageer hier dan op in de persco, want nu komt het over alsof men iedereen wil behoeden voor een loopneus.
Yep. En je.mag volgende week ook naar de Efteling met de hele klas. Maar de scholen zijn echt levensgevaarlijk.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:17:
En de week erna de opvang voor in de vakantie gewoon weer open?
Medewerkers van Monkey Town gaan thuiswerken. Komen de kinderen uit de buurt gezellig bij hen thuis spelenPresident schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat zouden ze idealiter moeten doen, maar ik denk (en zie en hoor) dat ook daar de rek eruit raakt.Vorkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:18:
[...]
Ja, want werkgevers kunnen niet meedenken en hoeven ook geen verantwoordelijkheid te nemen.
De realiteit is in dit geval toch wat minder flexibel dan de theorie...
Een booster al na 3 maanden heeft toch geen nut? Pas na 6 maanden zou een booster toch pas nodig zijn?
Het kabinet legt de verantwoordelijkheid bij de ouders, zonder een tent als Monkey Town te sluiten. Feitelijk zeggen ze: scholen dicht, en ga niet naar Monkey Town. Politiek gezien natuurlijk een goede keuze.President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
[...]
Mijn kdv zal normaal bezet zijn, en de (kleine) BSO waarschijnlijk ook. Zover ik me kan herinneren heeft hier elk kind wel een ouder met een cruciaal beroep. Die lijst was immens lang, alles wat met zorg, onderwijs, opvang, voedsel, huisvesting, energie (en wellicht mis ik nog wat) te maken heeft stond er op.
Dan heb je het over het afnemen van de immuniteit, en een booster om het weer op peil te brengen. Echter, je kan ook een booster gebruiken als simpelweg een derde prik, dus om het beschermingsniveau nog verder op te hogen vergeleken met een tweede prik. In dat laatste geval gaat het dus niet om het compenseren van de afnemende immuniteit.Coenen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:22:
Een booster al na 3 maanden heeft toch geen nut? Pas na 6 maanden zou een booster toch pas nodig zijn?
Het gaat natuurlijk wel hand in hand. Met een derde prik ben je sowieso langer beschermd dan met twee.
Ik weet het niet, maar endemisch houdt in dat we het virus in bepaalde mate onder controle hebben. Hebben we dat?Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:23:
[...]
Ik heb zelf de indruk dat het accepteren van de endemische fase voor de regering nog altijd moeilijk is.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Er werd duidelijk gezegd dat er nog niet definitief duidelijk is hoe ziekmakend de omikron variant is. Wel dat hij besmettelijker lijkt. Bij gelijkblijvende ziekmakendheid en hogere besmettelijkheid is dat zorgwekkend.KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:18:
[...]
Tuurlijk is dat logisch. Maar dat het niet gebeurt getuigt van hoever dit kabinet vervreemd is geraakt van de bevolking. Al was het alleen al de nagelstudie die Rutte vanaf het begin steeds als voorbeeld nam, terwijl er talloze beroepsgroepen in hetzelfde straatje vallen die veel meer aan de orde van de dag zijn. Alsof je aan iemand wil uitleggen wat "sport" is en dan praat over klootschieten in plaats van voetbal.
Nu tijdens de persco mis ik ook weer onderbouwing. De omikron variant is heel besmettelijk, maar in het nieuws lees ik dat hij weliswaar besmettelijker is, maar veel minder grote gevolgen heeft. Het lijkt tot niet meer dan een verkoudheid te leiden en dit wordt niet benoemd.
We gaan dus maatregelen aanscherpen om een variant in te dammen die ogenschijnlijk zo besmettelijk is dat hij zich eigenlijk niet laat indammen. En wat de variant precies doet, weet men niet, terwijl verschillende experts in mainstream media al hebben geventileerd dat de gevolgen van een besmetting veel minder ernstig zijn. Reageer hier dan op in de persco, want nu komt het over alsof men iedereen wil behoeden voor een loopneus.
Het kabinet acteert dus pro-actief.
Uiteindelijk klaagt men altijd: pro-actief -> onnodig, te laat: doden!
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Verwijderd
Dacht hier vandaag op de weg ook aan en keek eens rond wat er reed en filosofeerde wat als die personen onverwacht even zouden thuis blijven .Vorkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:18:
[...]
Ja, want werkgevers kunnen niet meedenken en hoeven ook geen verantwoordelijkheid te nemen.
Bouwvakkers —> werk komt niet af
Vloerenleggers—> gemaakte afspraken met klanten verplaatsen, klanten boos, verhuizing herplannen
Vrachtwagenchauffeurs…
Monteurs
Uitzendkrachten voor kwekers
….
Kantoorvolk zoals ik die af en toe het thuiskantoor ontvluchten —> 5 dagen thuis ipv 4 en tussendoor wat aandacht voor de kinderen en s avonds door
Heb de indruk dat vooral de laatste categorie hier rond post en soms even ontgaat dat in heel veel sectoren werk-privé schuiven net wat lastiger gaat.
Maar moet je dan geen permanente lockdown ingaan voor alle mogelijke mutaties die nog zullen volgen?_eLMo_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:28:
[...]
Er werd duidelijk gezegd dat er nog niet definitief duidelijk is hoe ziekmakend de omikron variant is. Wel dat hij besmettelijker lijkt. Bij gelijkblijvende ziekmakendheid en hogere besmettelijkheid is dat zorgwekkend.
Het kabinet acteert dus pro-actief.
Uiteindelijk klaagt men altijd: pro-actief -> onnodig, te laat: doden!

Verwijderd
Meerdere collega's die er toch blij mee zijn.. Alle meetings voor volgende week gecancelled omdat ze gaan skien volgende week. Lagere prijzen en rustiger dan tijdens carnaval.
Er werd ook gezegd dat er een sterk vermoeden is dat het vaccin minder werkzaam is. Niet zo chargeren dusKlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:29:
[...]
Maar moet je dan geen permanente lockdown ingaan voor alle mogelijke mutaties die nog zullen volgen?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Laten we beginnen met de hele logistieke keten die er voor zorgt dat we volgende week allemaal kartonnen dozen thuisbezorgd krijgen nu de winkels om 17.00 sluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:29:
Kantoorvolk zoals ik die af en toe het thuiskantoor ontvluchten —> 5 dagen thuis ipv 4 en tussendoor wat aandacht voor de kinderen en s avonds door
Heb de indruk dat vooral de laatste categorie hier rond post en soms even ontgaat dat in heel veel sectoren werk-privé schuiven net wat lastiger gaat.
Ligt er sneeuw in Nederland dan?Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:30:
Meerdere collega's die er toch blij mee zijn.. Alle meetings voor volgende week gecancelled omdat ze gaan skien volgende week. Lagere prijzen en rustiger dan tijdens carnaval.
RIVM zegt toch iets anders over de 3e prik/booster:RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:25:
[...]
Dan heb je het over het afnemen van de immuniteit, en een booster om het weer op peil te brengen. Echter, je kan ook een booster gebruiken als simpelweg een derde prik, dus om het beschermingsniveau nog verder op te hogen vergeleken met een tweede prik. In dat laatste geval gaat het dus niet om het compenseren van de afnemende immuniteit.
Het gaat natuurlijk wel hand in hand. Met een derde prik ben je sowieso langer beschermd dan met twee.
Ik ben wel even benieuwd waar het verkorten dan op gebaseerd is in dit geval. Want in de persco doet men nu alsof het iets uitmaakt of je half januari of half februari je booster gaat halen, en eerder zoveel meer effect heeft. Het RIVM communiceert op de pagina omtrent de booster toch iets anders naar buiten, waarbij het lijkt alsof een booster binnen 6 maanden minder effectief is.Wat is het verschil tussen een booster en een 3de prik?
Een derde vaccinatie kan ervoor zorgen dat mensen die nog onvoldoende beschermd zijn na 2 vaccinaties alsnog een betere bescherming krijgen (‘een immuunreactie opbouwen’). Deze derde prik is voor deze mensen daarmee onderdeel van de basisvaccinatie, die voor de meeste andere mensen uit 1 of 2 vaccinaties bestaat.
Dit is anders bij een booster. Een booster is een extra prikkel voor het afweersysteem, een oppepper. Die is voor mensen die na 1 of 2 vaccinaties eerst wel voldoende bescherming opgebouwd hebben, maar bij wie de bescherming daarna is afgenomen.
De 3de vaccinatie is een onderdeel van de basisserie met COVID-19-vaccinaties. De 3de prik is geen booster en wordt ook niet als booster geregistreerd. Tussen de 3de vaccinatie en de boostervaccinatie moeten 6 maanden zitten.
Hoeveel tijd moet er tussen mijn laatste vaccinatie en de booster zitten?
Er moet minimaal 6 maanden zitten tussen je laatste vaccinatie en de booster. Eerder prikken dan 6 maanden na de laatste vaccinatie geeft wel een boost aan de afweerreactie, maar deze is minder goed.
Heb je na je laatste vaccinatie nog corona gehad? Dan moet je 6 maanden wachten voordat je de booster kan halen.
Even los van de vraag of dat dan nog aangepast moet worden, moet er toch een medische grondslag zijn v.w.b. de tijd tussen prik 2 en prik 3. Die 6 maanden is toch niet gekozen omdat het wel een mooi getal is.
Het klinkt nu een beetje als prikken om het prikken vanwege gezeur uit de oppositie en dat verfoeilijke ranglijstje...
Edit:
De site van de Rijksoverheid is ondertussen wel al bijgewerkt:
https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatieTijd tussen eerste vaccinatie(s) en de boostervaccinatie
De boostervaccinatie moet minimaal 3 maanden na de laatste coronavaccinatie(s) gegeven worden. Heeft u corona gekregen na uw vorige vaccinatie(s)? Dan moet er 3 maanden tussen uw besmetting en de boostervaccinatie zitten. Voor de griepprik en de pneumokokkenprik geldt dat deze 2 weken voor of na de boostervaccinatie gegeven kan worden.
Eerder was de tijd tussen de eerste vaccinaties of coronabesmetting en de boostervaccinatie 6 maanden. In 6 maanden kan de immuniteit zich beter opbouwen dan in 3 maanden. Door de omikronvariant moeten mensen sneller beschermd zijn. Daarom wordt nu gekozen om na 3 maanden al een boostervaccinatie aan te bieden. In de richtlijnen van het RIVM staat dat een booster vanaf 3 maanden na de laatste prik of coronabesmetting gegeven kan worden.
Dus conclusie, we gaan nu voor de korte klap en hopen dat het effect heeft in plaats van een maand of 2 te wachten om de booster het meest effectief in te zetten...
[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 14-12-2021 19:46 ]
Oei, volgende week wordt de kleine 4, had zich helemaal op school verheugd. Feestje gepland bij…jawel….nou… we gaan maar eens bedenken wat we gaan doen.
Verwijderd
In Nederland wordt het er niet leuker op... Daarom vluchten ze richting Frankrijk of italie.
Verwijderd
Nee , maar de grenzen zijn open en onder voorwaarden ( veelal 2g)zijn toeristen welkom in de landen waar wel sneeuw ligt.
Geef die mensen groot gelijk, stiekem zelfs jaloers…
Bij vervoer met auto en koken in verblijf alleen in de liften contact met anderen . In een zeer rustige week en beetje uitkienen dat je cabine voor je eigen cluppie hebt is het aantal contacten te overzien.
Weinig gehoord over ongevaccineerden en 2G of 1G. Klinkt als acceptatie van het verlies en dan maar volle focus op het “boostertje”. Lekker doorrennen naar het volgende doel maar niet de wortels aanpakken42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:17:
Wow... De anti-vaxxers hun vrijheid wordt hier met hand en tand verdedigd...
Ik benijd 'die twee' echt niet; het is lastig zat allemaal, maar wat me wel steekt is, dat er in juni al door de gezondheidsraad gezegd is dat ze moesten voorbereiden op boosteren, en dat gewoon niet gedaan hebben.
Voor mij zou dat strike three zijn.
Voor mij zou dat strike three zijn.
Dit is Hugo z'n laatste persconferentie als het goed is natuurlijk.
Ben benieuwd naar de vervanger.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Volgens mij is het wel ongeveer wat ik zeiTIGER1125 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:32:
[...]
RIVM zegt toch iets anders over de 3e prik/booster:
[...]
Ik ben wel even benieuwd waar het verkorten dan op gebaseerd is in dit geval. Want we doen nu net alsof het iets uitmaakt of je half januari of half februari je booster gaat halen. Terwijl het RIVM iets anders naar buiten toe communiceert.
Ik vind wat het RIVM stelt eigenlijk wat verwarrend. Volgens mij is er geen medische reden om dit onderscheid zo te scherp te stellen, gezien wat we weten van de derde-prik-data. Ook omdat er geen duidelijke definitie is van mensen die aan 2 prikken niet voldoende hebben qua bescherming. Maar het kan zijn dat ik iets heb gemist.
Yup... Ik miste het ook... Alleen een vriendelijk verzoek om toch echt te gaan vaccineren... Die doen ze pas een jaar, dus nu zal er wel naar de prikstraat gerend wordenAghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:37:
[...]
Weinig gehoord over ongevaccineerden en 2G of 1G. Klinkt als acceptatie van het verlies en dan maar volle focus op het “boostertje”. Lekker doorrennen naar het volgende doel maar niet de wortels aanpakken

\sarcasm
Volgens mijn editRoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:40:
[...]
Volgens mij is het wel ongeveer wat ik zeiJe hebt dus de twee componenten: extra bescherming vs. afnemende bescherming weer op peil brengen. Dat is wat het RIVM lijkt te zeggen, maar wat ik al zei, het gaat hand in hand. Er is geen zwart-wit verschil tussen wat de RIVM de derde prik noemt, en de booster. Een derde prik na drie maanden geeft je een flinke boost in antilichamen, zelfs als je met twee prikken al voldoende bescherming had opgebouwd, en houdt daarmee dus langer aan. In die zin is het dus ook enigszins een booster. Simpel gezegd, wie met twee prikken goed beschermd was (tegen Delta), zal ook baat hebben van een derde prik. De vraag is wat de ideale tussentijd is tussen prik 2 en 3, maar een prik wanneer dan ook (3 of 6 maanden) is beter dan geen prik.
Ik vind wat het RIVM stelt eigenlijk wat verwarrend. Volgens mij is er geen medische reden om dit onderscheid zo te scherp te stellen, gezien wat we weten van de derde-prik-data. Ook omdat er geen duidelijke definitie is van mensen die aan 2 prikken niet voldoende hebben qua bescherming. Maar het kan zijn dat ik iets heb gemist.
Geeft de gezondheidsraad ondertussen via een verwijzing naar de site van de Rijksoverheid aan dat de 3e prik blijkbaar het meest effectief is na 6 maanden.
https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatieIn 6 maanden kan de immuniteit zich beter opbouwen dan in 3 maanden.
Dat duurt nog wel even hoor. Die staan waarschijnlijk pas in februari op het bordes.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:40:
Dit is Hugo z'n laatste persconferentie als het goed is natuurlijk.
Dat gezeur over ongevaccineerden was totaal nutteloze stemmingmakerij. Vaccinatiegraad is hoog en het werkte alleen maar averrechts.Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:37:
[...]
Weinig gehoord over ongevaccineerden en 2G of 1G. Klinkt als acceptatie van het verlies en dan maar volle focus op het “boostertje”. Lekker doorrennen naar het volgende doel maar niet de wortels aanpakken
Was gewoon de bliksemafleider van de dag en een makkelijke boeman. Niks niet de wortels. Dat zijn nog altijd de mensen die anderen aansteken. Momenteel veel kinderen geloof ik.
De boodschap was duidelijk toch? Jullie hebben je kinderen nog niet laten vaccineren en daarom mogen ze niet meer naar school.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie het. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op is gebaseerd, want ik ken geen vergelijkende data tussen 3 en 6 maanden. Ik zal eens even zoeken.TIGER1125 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:44:
[...]
Volgens mijn editdie tegelijk met jou post plaats vond.
Geeft de gezondheidsraad ondertussen via een verwijzing naar de site van de Rijksoverheid aan dat de 3e prik blijkbaar het meest effectief is na 6 maanden.
[...]
https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie
Hugo heeft onze vraag al beantwoord...RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:48:
[...]
Ik zie het. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op is gebaseerd, want ik ken geen vergelijkende data tussen 3 en 6 maanden. Ik zal eens even zoeken.
Lang verhaal kort, we doen het gewoon want het is sneller...

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 14-12-2021 19:53 ]
Ben je nu gewoon aan het provoceren of negeer je de feiten? Kleine groep ongevaccineerden zorgt voor onevenredig grote belasting op ziekenhuizen. Tis vermoeiend al die mensen ook hier op tweakers die feiten negeren.BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:46:
[...]
Dat gezeur over ongevaccineerden was totaal nutteloze stemmingmakerij. Vaccinatiegraad is hoog en het werkte alleen maar averrechts.
Was gewoon de bliksemafleider van de dag en een makkelijke boeman. Niks niet de wortels. Dat zijn nog altijd de mensen die anderen aansteken. Momenteel veel kinderen geloof ik.
Ondertussen heb ik even gekeken wat Pfizer heeft gezegd op basis van hun meest recente onderzoek.TIGER1125 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:49:
[...]
Hugo heeft onze vraag al beantwoord...![]()
Lang verhaal kort, we doen het gewoon want het is sneller... want Omnicron
Dus >1 maand bij immunocompromised, en als booster >6 maanden. Dus ik heb niet het idee dat er verder een medische basis is. Het zal overigens verder wel prima werken... een prik is sowieso beter dan geen prik.Primary Series:
In individuals 5 years of age and older, the vaccine is administered as a 2-dose series, 3 weeks apart. In individuals 12 years of age and older, a third primary series dose may be administered at least 4 weeks after the second dose to individuals who are determined to have certain kinds of immunocompromise.
Booster Dose:
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older
A single booster dose of the vaccine may be administered to individuals 18 years of age and older who have completed primary vaccination with a different authorized COVID-19 vaccine. Individuals should check with their healthcare provider regarding timing of the booster dose
Het was altijd al duidelijk dat we geen 100% vaccinatiegraad zouden halen zonder een plicht. Vaccinatiegraad is al hoger dan verwacht en het is nog verprutst.giantgiantus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:53:
[...]
Ben je nu gewoon aan het provoceren of negeer je de feiten? Kleine groep ongevaccineerden zorgt voor onevenredig grote belasting op ziekenhuizen. Tis vermoeiend al die mensen ook hier op tweakers die feiten negeren.
Het deel van de ongevaccineerden dat in het ziekenhuis komt is natuurlijk ook nog eens heel klein. Het verhaaltje was vooral leuk voor de gevaccineerden om ze het idee te geven dat zij het goed deden. Net alsof ongevaccineerden naar de GGD rennen omdat De Jonge stoere praatjes heeft op een persco.
Zoals voorspeld zijn straks de mensen die geen booster hebben gehaald weer de boeman.
Verder gespecificeerd: met name 50+ en ongevaccineerdgiantgiantus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:53:
[...]
Ben je nu gewoon aan het provoceren of negeer je de feiten? Kleine groep ongevaccineerden zorgt voor onevenredig grote belasting op ziekenhuizen. Tis vermoeiend al die mensen ook hier op tweakers die feiten negeren.
Die hoorde ik er ook doorheen. De niet-gevaccineerde kinderen (allemaal dus) zorgen voor de grote hoeveelheid besmettingen. Ze mogen ook vooral niet bij de kwetsbare ouderen komen. Dat zijn diezelfde ouderen die overdag kunnen doen waar ze zin in hebben en waar de rest van Nederland voor op slot moet.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:48:
De boodschap was duidelijk toch? Jullie hebben je kinderen nog niet laten vaccineren en daarom mogen ze niet meer naar school.
En Rutte zei in een adem door dat het was omdat ze de dagen erna bij opa en oma op bezoek gaan. Daarbij was hij blijkbaar vergeten dat hij dat in een andere zin weer als ongewenst had benoemd.Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:00:
[...]
Die hoorde ik er ook doorheen. De niet-gevaccineerde kinderen (allemaal dus) zorgen voor de grote hoeveelheid besmettingen. Ze mogen ook vooral niet bij de kwetsbare ouderen komen. Dat zijn diezelfde ouderen die overdag kunnen doen waar ze zin in hebben en waar de rest van Nederland voor op slot moet.
Vond er wel een behoorlijk angst zaaien en kleinhouden ondertoon in zitten. Volgens mij zijn de berichten over omikron toch niet zo beangstigend en is al bekend dat het welleswaar besmettelijker is maar ook milder.
alles kan off-topic
Ofwel we hebben braaf allemaal een prikje gehaald, opa en oma ook, toch moet je er weg blijven. Nu gaan de scholen dicht, mogen je kinderen de deur absoluut niet meer uit en moet je maar zien hoe je het oplost.Aghanim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:00:
Die hoorde ik er ook doorheen. De niet-gevaccineerde kinderen (allemaal dus) zorgen voor de grote hoeveelheid besmettingen. Ze mogen ook vooral niet bij de kwetsbare ouderen komen. Dat zijn diezelfde ouderen die overdag kunnen doen waar ze zin in hebben en waar de rest van Nederland voor op slot moet.
Vanwege het feit dat ze besmetten en omdat omikron nu ineens eng is. Twee zaken die al weken bekend zijn en in de afgelopen week niet ineens urgenter geworden zijn, sterker nog, je bent gewoon te laat en het is niet meer uit te leggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onderzoek: corona-infectie kinderen net zo ongevaarlijk als willekeurige verkoudheidGonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:48:
Nogal wiedes dat mensen hun kinderen niet laten vaccineren. Tenslotte hebben de ouderen en risicogroepen nu de kans om zichzelf te laten boosteren (+ er komen binnenkort medicijnen uit). Als dat dan niet voldoende is.... tja, dan moeten ze toch wat anders gaan bedenken.
Niet te geloven dat we het hier nu nog steeds over hebben eigenlijk. Tijd voor een frisse wind op die positie.
Die man blijft maar in een cirkeltje draaien met z'n gedram over ongevaccineerden. Zucht. Zal blij zijn als er straks iemand anders op zijn post zit. Hopelijk is dat dan wel iemand die een goede balans weet te vinden tussen mensenrechten en het bestrijden van / leren leven met het virus.BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:46:
[...]
Dat gezeur over ongevaccineerden was totaal nutteloze stemmingmakerij. Vaccinatiegraad is hoog en het werkte alleen maar averrechts.
Die opmerking dat ouders hun kinderen zoveel mogelijk binnen moeten houden... leven die mensen eigenlijk wel in dezelfde wereld? Zijn ze dan echt zo wereldvreemd? Kinderen zijn geen lopende virussen of objecten die je gewoon ff lekker kan opsluiten omdat ze misschien wel eens iemand kunnen besmetten?Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:06:
[...]
Ofwel we hebben braaf allemaal een prikje gehaald, opa en oma ook, toch moet je er weg blijven. Nu gaan de scholen dicht, mogen je kinderen de deur absoluut niet meer uit en moet je maar zien hoe je het oplost.
Vanwege het feit dat ze besmetten en omdat omikron nu ineens eng is. Twee zaken die al weken bekend zijn en in de afgelopen week niet ineens urgenter geworden zijn, sterker nog, je bent gewoon te laat en het is niet meer uit te leggen.
Nee... gewoon nee.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 14-12-2021 20:10 ]
Waar baseer je je op? Op ervaringen uit zuid Afrika, waarbij de gemiddelde leeftijd totaal niet te vergelijken valt met Nederland?Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:04:.
Vond er wel een behoorlijk angst zaaien en kleinhouden ondertoon in zitten. Volgens mij zijn de berichten over omikron toch niet zo beangstigend en is al bekend dat het welleswaar besmettelijker is maar ook milder.
Toen die begon met
"En dan aan alle 70+'ers.". Toen dacht ik, hehe nu gaat het eens komen. De verantwoordelijke generatie wordt eens aangesproken. Maar het ging snel al weer over op 'dus niet opa en oma knuffelen'. Tja.
"En dan aan alle 70+'ers.". Toen dacht ik, hehe nu gaat het eens komen. De verantwoordelijke generatie wordt eens aangesproken. Maar het ging snel al weer over op 'dus niet opa en oma knuffelen'. Tja.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Het iedereen angst aanjagen met Omikron is te triest voor woorden.
Ze moeten oppassen dat ik niet ga radicaliseren....
Serieus, we moeten accepteren en er mee gaan leven.
Want bij 100% vaccinatie en huidige beleid zullen er nog steeds beperkingen gaan komen.
En dat bang maken nu om kinderen te gaan laten vaccineren is zo doorzichtig dat het een farce is geworden.
Ze moeten oppassen dat ik niet ga radicaliseren....
Serieus, we moeten accepteren en er mee gaan leven.
Want bij 100% vaccinatie en huidige beleid zullen er nog steeds beperkingen gaan komen.
En dat bang maken nu om kinderen te gaan laten vaccineren is zo doorzichtig dat het een farce is geworden.
Persoonlijk zie ik ook geen reden om m'n dochter te laten vaccineren. Het is duidelijk dat we qua vaccinatiegraad nooit op een niveau komen dat we het virus echt uitbannen, zeker niet met de besmettelijker varianten. Daarnaast is het risico dat kinderen zelf lopen dermate laag dat het voor henzelf geen toegevoegde waarde heeft.Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:08:
Onderzoek: corona-infectie kinderen net zo ongevaarlijk als willekeurige verkoudheid
Nogal wiedes dat mensen hun kinderen niet laten vaccineren. Tenslotte hebben de ouderen en risicogroepen nu de kans om zichzelf te laten boosteren (+ er komen binnenkort medicijnen uit). Als dat dan niet voldoende is.... tja, dan moeten ze toch wat anders gaan bedenken.
Niet te geloven dat we het hier nu nog steeds over hebben eigenlijk. Tijd voor een frisse wind op die positie.
We komen langzamerhand toch echt op het punt dat we endemisch moeten denken en dat houdt in dat je moet leven met het feit dat het virus rond gaat en je de groepen moet beschermen die er te weinig tegen kunnen. Mogelijk betekent dat ook dat we van meer mensen afscheid moeten nemen, maar zoals het er nu uit ziet gaan we dat feitelijk toch niet voorkomen en is het eerder een kwestie van uitstel dan afstel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verspreiden mensen met een booster het virus ook minder?RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:25:
[...]
Dan heb je het over het afnemen van de immuniteit, en een booster om het weer op peil te brengen. Echter, je kan ook een booster gebruiken als simpelweg een derde prik, dus om het beschermingsniveau nog verder op te hogen vergeleken met een tweede prik. In dat laatste geval gaat het dus niet om het compenseren van de afnemende immuniteit.
Dat is nog niet bekend. Maar mensen worden met een booster wel minder vaak ziek en we hebben bij de oorspronkelijke 2 prikken gezien dat dit ook een forse impact had op de mate van verspreiding. Het is aannemelijk dat de booster dus ook de verspreiding tegen gaat, maar er is nog geen bewijs hiervoor, want dat is vrij lastig om dat op een correcte manier te verkrijgen.Turdie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:13:
[...]
Verspreiden mensen met een booster het virus ook minder?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Gvd net onze oudste weer naar school na corona hij was 24 uur klachten vrij en is vandaag zelf op de fiets naar school gegaan.
Die zat er tot huilens toe doorheen.
Het is zo saai en we kunnen nergens heen.
Ik ben vanmorgen met hem mee gefiets tot de drukke straat die hij moet oversteken. Man man het leek wel een wedstrijd hij wou zo graag weer naar school.
Nu nog een paar dagen en dan zit hij weer thuis.. kutzooi andere woorden heb ik er niet meer voor.
Die zat er tot huilens toe doorheen.
Het is zo saai en we kunnen nergens heen.
Ik ben vanmorgen met hem mee gefiets tot de drukke straat die hij moet oversteken. Man man het leek wel een wedstrijd hij wou zo graag weer naar school.
Nu nog een paar dagen en dan zit hij weer thuis.. kutzooi andere woorden heb ik er niet meer voor.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Verwijderd
Vergeet ook niet dat Omikron nog niet zo oud is en daarom ad-hoc beslissingen genomen worden.
Heel veel van de ongevaccineerden zitten in de groep met de minste IC en ziekenhuis bezetting.giantgiantus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:53:
[...]
Het is maar net hoe je de hokjes indeelt en hoe je het wilt zien.
Dat zijn ook gewoon feiten.
Zeg dat maar tegen de bakker.Vorkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:18:
[...]
Maar uuuh waar is de huidige lijst met cruciale beroepen?, kan ik toch is kijken of ik er onder val.
Verwijderd
Lol, de vaccinatiegraad komt toch niet op niveau dus doe ik het maar niet. Zo kunnen we allemaal de prik wel overslaan.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:13:
[...]
Persoonlijk zie ik ook geen reden om m'n dochter te laten vaccineren. Het is duidelijk dat we qua vaccinatiegraad nooit op een niveau komen dat we het virus echt uitbannen, zeker niet met de besmettelijker varianten. Daarnaast is het risico dat kinderen zelf lopen dermate laag dat het voor henzelf geen toegevoegde waarde heeft.
We komen langzamerhand toch echt op het punt dat we endemisch moeten denken en dat houdt in dat je moet leven met het feit dat het virus rond gaat en je de groepen moet beschermen die er te weinig tegen kunnen. Mogelijk betekent dat ook dat we van meer mensen afscheid moeten nemen, maar zoals het er nu uit ziet gaan we dat feitelijk toch niet voorkomen en is het eerder een kwestie van uitstel dan afstel.
Dat kinderen niet goed ziek kunnen worden van corona is overigens ook een hardnekkige mythe.
En dat steekt het toch dat die regeltjes komen van politici die nog geen dag thuis gewerkt hebben en zich altijd maar in de drukte laten filmen.
Voglende week dus de scholen 4 dagen eerder dicht met de simpele boodschap aan de ouders die moeten werken: zoek het maar lekker zelf uit, maar opa en oma mogen niet oppassen en speelafspraakjes mogen ook niet.
Dat wordt dan dus maar met de hele klas schooltje spelen in de garage. Misschien wil hun juf ook wel meedoen.
Voglende week dus de scholen 4 dagen eerder dicht met de simpele boodschap aan de ouders die moeten werken: zoek het maar lekker zelf uit, maar opa en oma mogen niet oppassen en speelafspraakjes mogen ook niet.
Dat wordt dan dus maar met de hele klas schooltje spelen in de garage. Misschien wil hun juf ook wel meedoen.
alles kan off-topic
O dat is niet de regel, de kroegen zijn open dus niemand zegt dat je daar niet met 30 kinderen mag gaan zitten spelen. Zolang de eigenaar geen alcohol schenkt aan de kinderen. Biertje erbij met een groepje oppassen en de kroeg eigenaar heeft nog omzet.Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:23:
En dat steekt het toch dat die regeltjes komen van politici die nog geen dag thuis gewerkt hebben en zich altijd maar in de drukte laten filmen.
Verwijderd
Zou je niet klagen als de politici meer thuis zouden werken?Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:23:
Hele ministerie zit praktisch thuis maar omdat flapdrol Grapperhaus bruiloft heeft gehad zijn alle maatregelen maar stom?
Het antwoord daarop is: waarschijnlijk.Turdie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:13:
[...]
Verspreiden mensen met een booster het virus ook minder?
We weten dat vaccinatie transmissie vermindert. We weten dat een booster cq. derde prik de bescherming ophoogt. Het is dan logisch dat ook de transmissie wordt verminderd. Er is immunologisch gezien geen reden om aan te nemen dat de correlatie bescherming --> transmissie wordt doorbroken bij de booster.
Maar, de bevestiging zal moeten komen in de data die we in de komende maanden gaan verzamelen.
Heb maar een midweekje bungalowpark geboekt.....Van de nood een deugd maken

Misschien omdat je als ouder beslissingen neem die in de eerste plaats je kind beschermen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:20:
[...]
Lol, de vaccinatiegraad komt toch niet op niveau dus doe ik het maar niet. Zo kunnen we allemaal de prik wel overslaan.
Dat kinderen niet goed ziek kunnen worden van corona is overigens ook een hardnekkige mythe.
en de ontkrachting van die mythe ben ik wel eens benieuw naar... en kom niet af met ergens een verhaaltje met 1 op de xxx.xxx. Dat mag ik ook niet, zelfs niet met officiële cijfers van de gekende instanties.
Tuxie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:26:
offtopic:
Heb er ook aan zitten denken, maar m'n vriendin vond het helaas teveel worden
We vieren al 3x kerst en de week erna gaan we naar Limburg.
Heb er ook aan zitten denken, maar m'n vriendin vond het helaas teveel worden
We vieren al 3x kerst en de week erna gaan we naar Limburg.
Misschien maar even naar de Efteling of zo, maar ben bang dat wel meer ouders dat idee gaan hebben volgende week
Zulke opmerkingen kan je eigenlijk het beste met een korrel zout nemen. Een bepaalde groep een schuldgevoel aanpraten was ook onderdeel van één of ander stappenplan (ik zoek de bron nog even op).RocketKoen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:29:
[...]
En de andere helft van de IC ligt vol met mensen waarbij het vaccin niet gewerkt heeft. Die hadden daar ook niet gelegen als er geen groepje pro-corona was die met hun ongevaccineerde hoestje iedereen besmetten.
[edit]
*klik* (PDF)
Is dus gewoon part of the game.Financiële ontmoediging, zoals verhoging
zorgpremie of verhoging (inkomens)belasting,
of psychologische ontmoediging door
schuldgevoelens
:fill(white):strip_exif()/f/image/LTgwXYoezP3OCNd3iqKPRaSh.png?f=user_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Dennahz op 14-12-2021 20:33 ]
En de andere helft van de IC ligt vol met mensen waarbij het vaccin niet gewerkt heeft. Die hadden daar ook niet gelegen als er geen groepje pro-corona was die met hun ongevaccineerde hoestje iedereen besmetten.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:19:
[...]
Heel veel van de ongevaccineerden zitten in de groep met de minste IC en ziekenhuis bezetting.
Het is maar net hoe je de hokjes indeelt en hoe je het wilt zien.
Dat zijn ook gewoon feiten.
Factuur naar Den Haag met je belastingaangifte.Tuxie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:26:
Onvoorziene kosten declareren
Dat is dus niet waar. De Gezondheidsraad heeft laten zien dat er naar verwachting zo'n 150 kinderen (precieze getal weet ik even niet meer) opgenomen gaan worden met MIS-C, en die kun je voorkomen met vaccinatie. Er is dus een positieve benefit-risk, en dan ook nog positieve indirecte gezondheidseffecten.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:13:
[...]
Persoonlijk zie ik ook geen reden om m'n dochter te laten vaccineren. Het is duidelijk dat we qua vaccinatiegraad nooit op een niveau komen dat we het virus echt uitbannen, zeker niet met de besmettelijker varianten. Daarnaast is het risico dat kinderen zelf lopen dermate laag dat het voor henzelf geen toegevoegde waarde heeft.
Enige vraag is even in hoeverre de Gezondheidsraad er rekening mee heeft gehouden dat een groot deel van de kinderen al eens besmet is geweest en immuniteit op heeft gebouwd. Maar voor een individueel kind zonder exposure ligt er dus simpelweg een positieve benefit-risk.
Daarnaast krijg je geen endemische fase als je constant in lockdown moet om de zorg behapbaar te maken. Ja, we zullen met Covid moeten leren leven, maar we zullen toch echt nu, op dit moment beslissingen moeten nemen om de pandemie in toom te houden. En kinderen vaccineren levert daaraan een bijdrage.
Verwijderd
Kind beschermen tegen wat precies? Sprookjesverhalen over vaccin bijwerkingen? Tranen bij het prikje?Ligone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:28:
[...]
Misschien omdat je als ouder beslissingen neem die in de eerste plaats je kind beschermen?
en de ontkrachting van die mythe ben ik wel eens benieuw naar... en kom niet af met ergens een verhaaltje met 1 op de xxx.xxx. Dat mag ik ook niet, zelfs niet met officiële cijfers van de gekende instanties.
Hier een onderzoek over ernstig symptomen van corona onder kinderen.
https://www.lumc.nl/over-...vid-kids-blijft-doorgaan/
Verwijderd
Daarnaast is de harde realiteit ook gewoon als alle ouders die "het best willen voor hun kind" besluiten niet te vaccineren, de scholen uiteindelijk met grotere kans in de toekomst vaker dicht moeten. Het blijft een populatie met intensief contact waar corona lekker rondgaat. Vaccineren we daar niet dan zal de school vaker dicht moeten.
Dus hou jezelf even een spiegel voor als je het kunt vindt dat de scholen sluiten volgende week maar je je kind ook niet wil laten vaccineren.
Dus hou jezelf even een spiegel voor als je het kunt vindt dat de scholen sluiten volgende week maar je je kind ook niet wil laten vaccineren.
Ik wist dat ik moest uitkijken met letterlijke bewoordingen op tweakers, maar inderdaad, er is niet 'geen toegevoegde waarde'. Deze noem ik echter wel minimaal.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:31:
Dat is dus niet waar. De Gezondheidsraad heeft laten zien dat er naar verwachting zo'n 150 kinderen (precieze getal weet ik even niet meer) opgenomen gaan worden met MIS-C, en die kun je voorkomen met vaccinatie. Er is dus een positieve benefit-risk, en dan ook nog positieve indirecte gezondheidseffecten.
Enige vraag is even in hoeverre de Gezondheidsraad er rekening mee heeft gehouden dat een groot deel van de kinderen al eens besmet is geweest en immuniteit op heeft gebouwd. Maar voor een individueel kind zonder exposure ligt er dus simpelweg een positieve benefit-risk.
Over welke periode gaan die 150 opgenomen worden en hoeveel blijven er over na vaccinatie? Je kunt niet stellen dat vaccinatie zonder meer 0 maakt van die 150.
Je kunt niet ontkennen dat de kans dat een jong en gezond kind er echt last van krijgt zeer, zeer klein is.
Ik vraag het mij ondertussen af. Als ik het kabinet mag geloven dan gaat de omikron variant er onherroepelijk voor zorgen dat de besmettingscijfers weer omhoog gaan.Daarnaast krijg je geen endemische fase als je constant in lockdown moet om de zorg behapbaar te maken. Ja, we zullen met Covid moeten leren leven, maar we zullen toch echt nu, op dit moment beslissingen moeten nemen om de pandemie in toom te houden. En kinderen vaccineren levert daaraan een bijdrage.
Wil je de zorg ontlasten dan moeten we de groepen die het meest bij de zorg terecht komen boosteren en beschermen, zodat ze beter om kunnen gaan met het virus. Iedereen virus vrij krijgen zodat de risicogroepen het niet meer krijgen is toch onderhand wel een utopie gebleken?
Inderdaad nog even los van het feit dat ik er vanuit ga dat de velen het onderhand wel gehad hebben op school.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kinderen overspoelen de IC's niet. Kansen op ernstig verloop zijn minimaal. Binnenkort hebben de meeste kinderen al een keer corona gehad en hebben ze weerstand. We hebben volgens mij nog nooit een groep lopen vaccineren waarbij het primare medische doel niet het individu was dat gevaccineerd werd. Hoezo is het dan raar dat de ouders hier zeer terughoudend in zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:36:
Daarnaast is de harde realiteit ook gewoon als alle ouders die "het best willen voor hun kind" besluiten niet te vaccineren, de scholen uiteindelijk met grotere kans in de toekomst vaker dicht moeten. Het blijft een populatie met intensief contact waar corona lekker rondgaat. Vaccineren we daar niet dan zal de school vaker dicht moeten.
Het wordt nu gebracht dat vaccineren een voorwaarde is om scholen open te houden. Dit is echt van de pot gerukt. Er is leerplicht. Geen vaccinatieplicht.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Heb de indruk dat nog heel veel kantoorpersoneel wat gewoon thuis kan werken nog steeds op kantoor moet werken/wil werken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:29:
[...]
Dacht hier vandaag op de weg ook aan en keek eens rond wat er reed en filosofeerde wat als die personen onverwacht even zouden thuis blijven .
Bouwvakkers —> werk komt niet af
Vloerenleggers—> gemaakte afspraken met klanten verplaatsen, klanten boos, verhuizing herplannen
Vrachtwagenchauffeurs…
Monteurs
Uitzendkrachten voor kwekers
….
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Klopt, we hebben het over marginale getallen, maar op populatieniveau is het wel zinvol wmb om 150 kinderen uit het ziekenhuis te houden, plus de indirecte gezondheidswinst die het beschermen van kinderen met zich meebrengt (zelfs als ze maar een "verkoudheid" zouden krijgen). En nee, het zal waarschijnlijk niet naar 0 worden gereduceerd, maar het is wel aannemelijk dat het rond de 95% zal zijn.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:42:
[...]
Ik wist dat ik moest uitkijken met letterlijke bewoordingen op tweakers, maar inderdaad, er is niet 'geen toegevoegde waarde'. Deze noem ik echter wel minimaal.
Over welke periode gaan die 150 opgenomen worden en hoeveel blijven er over na vaccinatie? Je kunt niet stellen dat vaccinatie zonder meer 0 maakt van die 150.
Je kunt niet ontkennen dat de kans dat een jong en gezond kind er echt last van krijgt zeer, zeer klein is.
Alleen dit lukt dus niet. We hebben een hele grote populatie die we niet goed genoeg kunnen beschermen (rond de half miljoen, grofweg), plus mensen die zich niet willen vaccineren, plus mensen die toch gevaccineerd hebben en pech hebben. Ik zie niet in hoe we dit nog beter kunnen doen. Ja, beter naleving van de basisregels, maar dat doen "we" niet.Ik vraag het mij ondertussen af. Als ik het kabinet mag geloven dan gaat de omikron variant er onherroepelijk voor zorgen dat de besmettingscijfers weer omhoog gaan.
Wil je de zorg ontlasten dan moeten we de groepen die het meest bij de zorg terecht komen boosteren en beschermen, zodat ze beter om kunnen gaan met het virus. Iedereen virus vrij krijgen zodat de risicogroepen het niet meer krijgen is toch onderhand wel een utopie gebleken?
Inderdaad nog even los van het feit dat ik er vanuit ga dat de velen het onderhand wel gehad hebben op school.
Ik ben overigens niet per se tegen het accepteren van de situatie. Maar wmb gaat dat dan gepaard met een indirectie vaccinatieplicht. Oftewel je laat je vaccineren, of je sluit achteraan aan als je Covid-zorg nodig hebt. We kunnen het niet langer maken om ernstige zorgingrepen ("planbare" zorg) nog langer uit te stellen. Die mensen krijgen wmb nu voorrang. Als je je niet wil beschermen tegen Covid, zadel dan ook de samenleving niet op met je problemen.
De scholen sluiten niet omdat ik mijn kind niet wil laten vaccineren, de scholen sluiten omdat het kabinet dat wil.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:36:
En het zal mij een worst wezen wie er last van zou hebben als ik mijn kind niet zou vaccineren. Dat is MIJN kind. Niet dat van de school, van nederland, van europa of weet ik veel wat.
Uw onderzoek:
Ik ga eens net hetzelfde doen als hoe de pro-vaccers tov de eventuele bijwerkingen en risico's bekijken:
Deze zeldzame ernstige reactie van het lichaam na een corona-infectie wordt ook wel Multisystem Inflammatory Syndrome – Children (MIS-C) genoemd. “Gelukkig is MIS-C goed te behandelen en is er geen enkel kind aan overleden in Nederland.
Wat Buddingh daarnaast is opgevallen is dat de meeste kinderen die ernstig ziek met COVID-19 worden, ook al onderliggende klachten hadden.
Er staat in totaal 5 keer zeldzaam in het artikel...Het is zeldzaam, maar dus wel degelijk mogelijk.
De zeldzame bijwerkingen van een vaccin moeten genegeerd worden maar de zeldzame risico's van niet gevaccineerd moeten we dan maar als zeer ernstig beschouwen?
(gaat over kinderen nu hé)
Verwijderd
Kinderen verspreiden het wel. Net zoals mensen van mijn leeftijd niet op de IC terecht komen maar ik mijn prikken wel heb. Dus ja het is raar dat ouders hier terughoudend over zijn.boesOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:47:
[...]
Kinderen overspoelen de IC's niet. Kansen op ernstig verloop zijn minimaal. Binnenkort hebben de meeste kinderen al een keer corona gehad en hebben ze weerstand. We hebben volgens mij nog nooit een groep lopen vaccineren waarbij het primare medische doel niet het individu was dat gevaccineerd werd. Hoezo is het dan raar dat de ouders hier zeer terughoudend in zijn?
Het wordt nu gebracht dat vaccineren een voorwaarde is om scholen open te houden. Dit is echt van de pot gerukt. Er is leerplicht. Geen vaccinatieplicht.
Maar blijf vooral recalcitrant. Op deze manier zullen de kinderen nog wel vaker thuisonderwijs krijgen. Dat zal vast het beste zijn voor je kind.
Zie vaccinatie van huisgenoten van jonge kinderen tegen de mexicaanse griep, de 22-wekenprik bij zwangeren of vaccinatie van zorgmedewerkers tegen de griep.boesOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:47:
[...]
We hebben volgens mij nog nooit een groep lopen vaccineren waarbij het primare medische doel niet het individu was dat gevaccineerd werd.
Misschien even rustig nadenken en minder heftig reageren? Volgens mij is het ook belangrijk dat je kind naar school gaat.Ligone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:51:
[...]
De scholen sluiten niet omdat ik mijn kind niet wil laten vaccineren, de scholen sluiten omdat het kabinet dat wil.
En het zal mij een worst wezen wie er last van zou hebben als ik mijn kind niet zou vaccineren. Dat is MIJN kind. Niet dat van de school, van nederland, van europa of weet ik veel wat.
Uw onderzoek:
Ik ga eens net hetzelfde doen als hoe de pro-vaccers tov de eventuele bijwerkingen en risico's bekijken:
[...]
[...]
[...]
Er staat in totaal 5 keer zeldzaam in het artikel...
De zeldzame bijwerkingen van een vaccin moeten genegeerd worden maar de zeldzame risico's van niet gevaccineerd moeten we dan maar als zeer ernstig beschouwen?
Overigens ben ik blij dat ik niet als het bezit van mijn ouders opgevoed ben. Hoe meer ik hier sommige ouders lees hoe meer waardering ik heb voor mijn ouders.
Verwijderd
260 kinderen na coronavirus tegenover hoe veel met dusdanige ernstige bijwerkingen van het vaccin dat ze in het ziekenhuis terecht komen? Neem gerust de gehele populatie bij de vaccin bijwerkingen hoor.Ligone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:51:
[...]
De scholen sluiten niet omdat ik mijn kind niet wil laten vaccineren, de scholen sluiten omdat het kabinet dat wil.
Uw onderzoek:
[...]
[...]
[...]
Er staat in totaal 5 keer zeldzaam in het artikel...
Maar het is niet alsof feiten tellen zodra je met ouders over kinderen discussiert.
Klopt.psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
[...]
Heb de indruk dat nog heel veel kantoorpersoneel wat gewoon thuis kan werken nog steeds op kantoor moet werken/wil werken.
Zie ook niet in waarom niet, heb een ruimte van 10m2 voor mijzelf.
Kom niet in contact met personen en heb het daar gewoon prima geregeld.
Eigen afzuiging naar buten, heerlijke werkplek.
Thuis niet te doen met kids om je heen, maar goed het moet nu toch echt maar weer
Lastig om iets over te zeggen als er nog geen kinderen gevaccineerd zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:54:
[...]
260 kinderen na coronavirus tegenover hoe veel met dusdanige ernstige bijwerkingen van het vaccin dat ze in het ziekenhuis terecht komen?
Verwijderd
Daarom zeg ik dat je alle Nederlanders mag meetellen.Ligone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:55:
[...]
Lastig om iets over te zeggen als er nog geen kinderen gevaccineerd zijn...
En kinderen die al corona gehad hebben?Ligone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:55:
[...]
Lastig om iets over te zeggen als er nog geen kinderen gevaccineerd zijn...
Die zijn nu ook 12 maanden vrij toch? Of toch niet ivm met vaccinatie drift.. hoe gaan ze daar mee om?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Prima, als dan wel eerst geregeld wordt dat bewust niet gevaccineerde mensen dan ook geen recht meer hebben om op de IC te komen. Want ik kan het werkelijk niet uitstaan dat nu operaties worden uitgesteld omdat er zoveel mensen op de IC liggen die dat hadden kunnen proberen te voorkomen door twee simpele prikjes.Gonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:13:
[...]
Of op zijn minst zelf de kosten ophoesten (touché).
Aha, is het inmiddels al recalcitrant om je kind niet te vaccineren tegen coronaVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:51:
[...]
Kinderen verspreiden het wel. Net zoals mensen van mijn leeftijd niet op de IC terecht komen maar ik mijn prikken wel heb. Dus ja het is raar dat ouders hier terughoudend over zijn.
Maar blijf vooral recalcitrant. Op deze manier zullen de kinderen nog wel vaker thuisonderwijs krijgen. Dat zal vast het beste zijn voor je kind.
Het zal mij benieuwen hoeveel lagere school kinderen gevaccineerd gaan worden.
Het lijkt me zinvoller om te focussen op het boosteren van de risicogroepen of desnoods een vaccinatieplicht voor de volwassenen en de kinderen er gewoon buiten te laten.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Dat is een zegen inderdaad 👍🏻Mektheb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:54:
[...]
Klopt.
Zie ook niet in waarom niet, heb een ruimte van 10m2 voor mijzelf.
Kom niet in contact met personen en heb het daar gewoon prima geregeld.
Eigen afzuiging naar buten, heerlijke werkplek.
Thuis niet te doen met kids om je heen, maar goed het moet nu toch echt maar weer
Net als die mensen die hadden kunnen stoppen met roken en drinken en vreten etc etc.psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:58:
[...]
Prima, als dan wel eerst geregeld wordt dat bewust niet gevaccineerde mensen dan ook geen recht meer hebben om op de IC te komen. Want ik kan het werkelijk niet uitstaan dat nu operaties worden uitgesteld omdat er zoveel mensen op de IC liggen die dat hadden kunnen proberen te voorkomen door twee simpele prikjes.
Of op zijn minst zelf de kosten ophoesten (touché).
Of al die sportieve skiërs die van de piste flikkeren...
Man man man
Verwijderd
Dat zal vast , maar ik doelde vooral op een groep voor wie het wat lastiger is om even werk en privé te schuiven en waarvan de werkgever - mede om bedrijfseconomische redenen- ook wat minder mogelijkheden tot flexibiliteit bieden heeft.psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
[...]
Heb de indruk dat nog heel veel kantoorpersoneel wat gewoon thuis kan werken nog steeds op kantoor moet werken/wil werken.
Die zorg is zeer goed te voorspellen. Geen argument.Ronald.42 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:00:
[...]
Net als die mensen die hadden kunnen stoppen met roken en drinken en vreten etc etc.
Man man man
Ik weet niet precies wat voor informatie ze voor handen hebben, maar Omicron moet wel een soort tsunami zijn onder de corona varianten. Ik ben benieuwd naar wat het OMT later deze week zegt..
Totaal geen argument. Dit is te voorspellen en zorgt niet voor overloop van ziekenhuizen. Ik denk dat je exponentiële groei niet snapt. Goed om je eens in te verdiepen denk ik.Ronald.42 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:00:
[...]
Net als die mensen die hadden kunnen stoppen met roken en drinken en vreten etc etc.
Man man man
Uh, medische keuring voor 75+ toch?Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:
[...]
Met het verschil dat het rijbewijs niet gekoppeld is aan iets wat je bent (je medische status) maar aan je keuzes, namelijk of je rij-examen gedaan hebt of niet.
Niet vaccineren is niet altijd een keuze, corona krijgen is geen keuze. Daardoor is zo'n toegangsbewijs op basis van medische gegevens gewoon verkeerd.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dus als je iets voorspelbaar doet dan maakt het allemaal niet uit.psy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:02:
[...]
Die zorg is zeer goed te voorspellen. Geen argument.
Dus beschonken achter het stuur valt daar dan ook onder...
Bijzonder.
Gebaseerd op de resultaten bij volwassenen zou ik het ook in die richting schatten, maar dat is dan wel bij 100% vaccinatiegraad. Het punt is dat 150 erbij voor de kliniek eigenlijk ook best mee valt, dat komt er soms in een paar dagen al bij. Liever heb je dat niet natuurlijk, maar het gaat wel gewoon op in de massa, zeker als je het uitsmeert over tijd want ze komen niet allemaal tegelijk.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
Klopt, we hebben het over marginale getallen, maar op populatieniveau is het wel zinvol wmb om 150 kinderen uit het ziekenhuis te houden, plus de indirecte gezondheidswinst die het beschermen van kinderen met zich meebrengt (zelfs als ze maar een "verkoudheid" zouden krijgen). En nee, het zal waarschijnlijk niet naar 0 worden gereduceerd, maar het is wel aannemelijk dat het rond de 95% zal zijn.
Kijk je puur vanuit emotie over het niet willen schaden van een kind dan snap ik het heel goed, dat wil je koste wat kost voorkomen.
Tot nu toe lukte het niet, maar we zijn pas laat begonnen met de boosters en veel twijfelaars zijn ook pas laat een prik gaan halen. De rest ga je niet overtuigen en ook niet redden met kinderen prikken, die gaan toch een keer besmet worden want het virus gaat niet uitgeband worden.Alleen dit lukt dus niet. We hebben een hele grote populatie die we niet goed genoeg kunnen beschermen (rond de half miljoen, grofweg), plus mensen die zich niet willen vaccineren, plus mensen die toch gevaccineerd hebben en pech hebben. Ik zie niet in hoe we dit nog beter kunnen doen. Ja, beter naleving van de basisregels, maar dat doen "we" niet.
Daar heb ik al langer een mening over, maar die uit ik niet graag omdat hij moreel lastig is en vanuit medische beginselen gezien onwenselijk. Ik ben op zich wel voor speciale covid afdelingen met een minder intensieve zorg dan de IC, hoe voller hij wordt des te minder aandacht kan je krijgen. Absoluut niet zoals veel medici het zouden willen, principieel gezien ik zelf eigenlijk ook niet, maar het is ook niet meer te verantwoorden dat een selecte groep hun verantwoordelijkheid niet neemt en dat nu maar afgeschoven wordt op kinderen en de rest van de samenleving die dan maar gekluisterd moet zitten.Ik ben overigens niet per se tegen het accepteren van de situatie. Maar wmb gaat dat dan gepaard met een indirectie vaccinatieplicht. Oftewel je laat je vaccineren, of je sluit achteraan aan als je Covid-zorg nodig hebt. We kunnen het niet langer maken om ernstige zorgingrepen ("planbare" zorg) nog langer uit te stellen. Die mensen krijgen wmb nu voorrang. Als je je niet wil beschermen tegen Covid, zadel dan ook de samenleving niet op met je problemen.
Ik vind het onderhand erg lastig te begrijpen dat iedereen in de omgeving van m'n dochter die daadwerkelijk reëel risico kan lopen (lees: elke volwassene) braaf alle mogelijke prikjes gehaald heeft, terughoudend leeft, probeert de maatregelen zo goed en zo kwaad als het kan te volgen dan alsnog komende week m'n dochter niet mag ontmoeten. En dan ben ik nu een boeman omdat ik nog niet weet of ik haar ga laten prikken, terwijl er bosjes met mensen op de IC liggen die al het bovenstaande dus pertinent niet doen. En dan is m'n dochter het probleem blijkbaar, omdat een kleuter anderen onder kan hoesten.
Ik wil best mee gaan in de theoretische bijdrage die dergelijke leeftijdscategorieën kunnen leveren door ook een prikje te krijgen, maar het is wel een workaround van de bovenste plank.
@psy zie hierboven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat is het inderdaad ja, immers des te meer gevaccineerde hoe minder maatregelen.boesOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:59:
[...]
Aha, is het inmiddels al recalcitrant om je kind niet te vaccineren tegen coronageinig.
Het zal mij benieuwen hoeveel lagere school kinderen gevaccineerd gaan worden.
Het lijkt me zinvoller om te focussen op het boosteren van de risicogroepen of desnoods een vaccinatieplicht voor de volwassenen en de kinderen er gewoon buiten te laten.
Maar mopper vooral lekker volgende week als de kinderen thuis zijn. Misschien dat je dan toch wel overweegt te vaccineren.
Ik heb de hele persco gemist. Maar viel het niet te verwachten dat de tere zieltjes weer ontzien zouden worden? Het makkelijkst is nu de huidige maatregelen verlengen, en nog een extra weekje kerstvakantie voor de kids....42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:43:
[...]
Yup... Ik miste het ook... Alleen een vriendelijk verzoek om toch echt te gaan vaccineren... Die doen ze pas een jaar, dus nu zal er wel naar de prikstraat gerend worden![]()
\sarcasm
Nee voorlopig maar even niet ze hebben beide corona gehad we zien over een tijdje wel weer eens.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]
Dat is het inderdaad ja, immers des te meer gevaccineerde hoe minder maatregelen.
Maar mopper vooral lekker volgende week als de kinderen thuis zijn. Misschien dat je dan toch wel overweegt te vaccineren.
Overigens zijn wij beide ouders wel volledig gevaccineerd.
Sjah, voor de alternatieven heb je geen meerderheid in de tweede kamer. Heeft denk ik weinig met tere zieltjes te maken.stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]
Ik heb de hele persco gemist. Maar viel het niet te verwachten dat de tere zieltjes weer ontzien zouden worden? Het makkelijkst is nu de huidige maatregelen verlengen, en nog een extra weekje kerstvakantie voor de kids....
Dat is waar, maar dit is dan ook vooral een theoretische exercitieGonadan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:03:
[...]
Gebaseerd op de resultaten bij volwassenen zou ik het ook in die richting schatten, maar dat is dan wel bij 100% vaccinatiegraad.
Het gaan dan ook puur om het kind zelf, want zo werkt benefit-risk. Een discussie over kinderen gebruiken als vehikel om de circulatie van het virus te stoppen of de zorg te ontlasten is lastiger, maar de positieve benefit-risk maakt dat deze discussie niet nodig is.Het punt is dat 150 erbij voor de kliniek eigenlijk ook best mee valt, dat komt er soms in een paar dagen al bij. Liever heb je dat niet natuurlijk, maar het gaat wel gewoon op in de massa, zeker als je het uitsmeert over tijd want ze komen niet allemaal tegelijk.
Kijk je puur vanuit emotie over het niet willen schaden van een kind dan snap ik het heel goed, dat wil je koste wat kost voorkomen.
Ik twijfel of dat voldoende is om groepsimmuniteit te bereiken, want zoals ik al zei, je houdt die grote groep mensen die niet beschermd kunnen worden, plus de afnemende immuniteit waardoor het verhaal weer opnieuw begint. De vraag is dus of je op deze manier niet elke winter in een lockdown zit.Tot nu toe lukte het niet, maar we zijn pas laat begonnen met de boosters en veel twijfelaars zijn ook pas laat een prik gaan halen. De rest ga je niet overtuigen en ook niet redden met kinderen prikken, die gaan toch een keer besmet worden want het virus gaat niet uitgeband worden.
Het is dan ook niet eerlijk om die vergelijking te maken tussen een kind en iemand die risico loopt, zich niet laat vaccineren, en op de IC terechtkomt. Het lost daarom ook zoveel problemen op als je de voorkeursbehandeling (want dat is het inmiddels) van ongevaccineerden loslaat. Speciale Covid-zorg lijkt me een goed idee, want dan trek je het los van de gewone zorg, die dan gewoon door kan gaan. Maar primair denk ik dat ongevaccineerden de gevolgen van hun keuze moeten dragen zonder dat anderen daar de dupe van worden. Kunnen we ongevaccineerden opnemen zonder dat de andere zorg schaadt? Mooi, dan behandelen we, want iedereen heeft recht op zorg. Zit de zorg vol? Dan moet je onherroepelijk keuzes maken, en dan hebben drie openhartoperaties wmb op dit moment voorrang boven één IC-opname van een ongevaccineerde.Daar heb ik al langer een mening over, maar die uit ik niet graag omdat hij moreel lastig is en vanuit medische beginselen gezien onwenselijk. Ik ben op zich wel voor speciale covid afdelingen met een minder intensieve zorg dan de IC, hoe voller hij wordt des te minder aandacht kan je krijgen. Absoluut niet zoals veel medici het zouden willen, principieel gezien ik zelf eigenlijk ook niet, maar het is ook niet meer te verantwoorden dat een selecte groep hun verantwoordelijkheid niet neemt en dat nu maar afgeschoven wordt op kinderen en de rest van de samenleving die dan maar gekluisterd moet zitten.
Ik vind het onderhand erg lastig te begrijpen dat iedereen in de omgeving van m'n dochter die daadwerkelijk reëel risico kan lopen (lees: elke volwassene) braaf alle mogelijke prikjes gehaald heeft, terughoudend leeft, probeert de maatregelen zo goed en zo kwaad als het kan te volgen dan alsnog komende week m'n dochter niet mag ontmoeten. En dan ben ik nu een boeman omdat ik nog niet weet of ik haar ga laten prikken, terwijl er bosjes met mensen op de IC liggen die al het bovenstaande dus pertinent niet doen. En dan is m'n dochter het probleem blijkbaar, omdat een kleuter anderen onder kan hoesten.
Ik wil best mee gaan in de theoretische bijdrage die dergelijke leeftijdscategorieën kunnen leveren door ook een prikje te krijgen, maar het is wel een workaround van de bovenste plank.
@psy zie hierboven.
Dat heeft er alles mee te maken. Ze weten zich met gevleugelde termen als uitsluiting, polarisatie en discriminatie uitermate goed gehoord te maken.... ons nederlandse poldermodel kan daar gewoonweg niet mee omgaan.eric.1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:07:
[...]
Sjah, voor de alternatieven heb je geen meerderheid in de tweede kamer. Heeft denk ik weinig met tere zieltjes te maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.