Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boesOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:
[...]

Maar dat is het beleid niet. Scholen gooien we dicht. Thuiswerken is niet meer dan een advies. Borrelen is in principe prima. Dat is het beleid. Treurig.
Kinderen een week eerder thuis kost relatief weinig.

Alle horeca de laatste kerstborrels afpakken kost de economie een boel. En dan heb je weer 15 belangenorganisaties, 42 lobbieclubjes, en 150 zelfverklaarde experts die dat een dom idee vinden.

Noem een maatregelen waar geen commentaar op komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:
[...]

Nice.

Blijkt maar weer dat de maatregelen die hier weken geleden werden afgebrand omdat het niks hielp gewoon helpen.
Of dat de immuniteit simpelweg genoeg opgelopen is door de vele besmettingen. Die maatregelen werden genomen net voor of precies op de top van het aantal besmettingen. Dus ja dat is een fijn moment om maatregelen te nemen, cijfers gaan dan hoe dan ook omlaag.

Een gedegen cijfermatige onderbouwing van maatregelen ontbreekt continu, dat is nu juist het grote probleem...

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 14-12-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Nice.

Blijkt maar weer dat de maatregelen die hier weken geleden werden afgebrand omdat het niks hielp gewoon helpen.
Kan je niet zo simpel stellen. Er wordt ook een stuk minder getest.

https://nos.nl/artikel/24...ikron-kan-dat-doorkruisen
Hierbij past de kanttekening dat er sinds anderhalve week een aangepast testbeleid geldt. Mensen met lichte klachten kunnen nu ook volstaan met een zelftest. Als de test positief uitvalt, moet die persoon alsnog naar de GGD voor een PCR-test. Hierdoor kunnen de besmettingscijfers worden vertekend.

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 14-12-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:
[...]

volgens mij is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor deze stelling
Lol, er zijn bergen aan papers die onderbouwen dat maatregelen helpen. En in de praktijk werkt het ook nog aardig effectief ook gezien de scherpe daling in de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:
[...]

Of dat de immuniteit simpelweg genoeg opgelopen is door de vele besmettingen. Die maatregelen werden genomen net voor of precies op de top van het aantal besmettingen. Dus ja dat is een fijn moment om maatregelen te nemen, cijfers gaan dan hoe dan ook omlaag door een combinatie van factoren.

Een gedegen cijfermatige onderbouwing van maatregelen ontbreekt continu, dat is nu juist het grote probleem...
Ahja, het herd immunity idee. Daar is iedereen die je serieus kan nemen anderhalf jaar geleden al vanaf gestapt.

Occams razor heeft dit topic nog nooit van gehoord.
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:21:
[...]

Kan je niet zo simpel stellen. Er wordt ook een stuk minder getest.

https://nos.nl/artikel/24...ikron-kan-dat-doorkruisen

[...]
Gelukkig vlakken de ziekenhuisopnamens ook gewoon hard af. Die zijn veel betere metriek om naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:
[...]

Alle horeca de laatste kerstborrels afpakken kost de economie een boel. En dan heb je weer 15 belangenorganisaties, 42 lobbieclubjes, en 150 zelfverklaarde experts die dat een dom idee vinden.

Waar volgens mij commentaar op komt is dat een 8 jarige ziet dat het onlogisch is. Tot voor kort roepen dat je de scholen open laat en dan twee voor twaalf toch dicht? Dat is toch te idioot voor woorden?

Hetzelfde als de horeca om 17:00u sluiten. Lekker uitgebreid brunchen in plaats van dineren, gaat ook nergens over.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
Gelukkig vlakken de ziekenhuisopnamens ook gewoon hard af. Die zijn veel betere metriek om naar te kijken.
Klopt. Maar de ene keer focussen we ons met z'n allen op deze cijfers, dan weer de andere..... :)

Een paar weken geleden wist ik nog niet waar Kuipers het vandaan haalt dat de daling eraan komt maar dat lijkt toch echt in te zetten.
ephymerous schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
Hetzelfde als de horeca om 17:00u sluiten. Lekker uitgebreid brunchen in plaats van dineren, gaat ook nergens over.
Inderdaad. Dat uitgebreid kerstbrunchen hoor ik vaak om me heen. Wat maakt het dan uit vraag je je af.

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 14-12-2021 15:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Groeigetal op het dashboard: -21,2%

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 14-12-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:21:
[...]

Lol, er zijn bergen aan papers die onderbouwen dat maatregelen helpen. En in de praktijk werkt het ook nog aardig effectief ook gezien de scherpe daling in de cijfers.
maatregelen, ok, maar specifiek deze maatregelen? Tijdens eerdere golven waren er veel strengere maatregelen en zag je een gelijkwaardige golfbeweging, is het niet gewoon zo dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt wat je doet? Het enige dat echt helpt is een echte lockdown, dus iedereen 24u per dag thuis, maar dat zal pas gaan gebeuren als Ebola hier uitbreekt, wat ik uiteraard niet hoop. Zou het de overheid een stuk makkelijker maken, iedereen blijft dan uit zichzelf wel thuis zonder regeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
[...]

Waar volgens mij commentaar op komt is dat een 8 jarige ziet dat het onlogisch is. Tot voor kort roepen dat je de scholen open laat en dan twee voor twaalf toch dicht? Dat is toch te idioot voor woorden?

Als we beleid gaan maken op of je het aan een 8jarige kan uitleggen zijn we ver van huis.

En als we horeca later sluiten hebben we drukke brunch en diner, maak je maar geen ilussies.

De cijfers laten ook gewoon zien dat het uiterst effectief is. Maar stop vooral je vingers in de oren en blijf boos staan stampen dat je het niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:24:
[...]

maatregelen, ok, maar specifiek deze maatregelen? Tijdens eerdere golven waren er veel strengere maatregelen en zag je een gelijkwaardige golfbeweging, is het niet gewoon zo dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt wat je doet? Het enige dat echt helpt is een echte lockdown, dus iedereen 24u per dag thuis, maar dat zal pas gaan gebeuren als Ebola hier uitbreekt, wat ik uiteraard niet hoop. Zou het de overheid een stuk makkelijker maken, iedereen blijft dan uit zichzelf wel thuis zonder regeltjes
Zou je dit topic eens moeten zien als de overheid een volledige lockdown aankondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
boesOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:15:
[...]

Ah kom, het is gewoon lullig dat de meeste bedrijfsborrels gewoon voor 1700 door kunnen gaan maar de lagere school kindjes niet naar hun kerstfeest kunnen.
Welke bedrijven organiseren onder de huidige omstandigheden borrels?
Als het nu flink eerder aangekondigd was hadden de scholen er nog iets van kunnen maken, maar op deze manier boren ze de kersttijd gewoon de grond in.
Arie 'ik wil niet liegen' Slob heeft continu gezegd er 'alles aan te doen om de scholen open te houden' wat voor de goede verstaander equivalent was aan Van Damme met een roundkick in de maag, dus de vooruitkijkende scholen hebben het kerstdiner naar voren gehaald en zelfs huiswerktoetsen zijn conditioneel naar voren gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Rukapul schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:26:
[...]

[...]

Arie 'ik wil niet liegen' Slob heeft continu gezegd er 'alles aan te doen om de scholen open te houden' wat voor de goede verstaander equivalent was aan Van Damme met een roundkick in de maag, dus de vooruitkijkende scholen hebben het kerstdiner naar voren gehaald en zelfs huiswerktoetsen zijn conditioneel naar voren gehaald.
Je kan niet zomaar 'iets naar voren schuiven'. Daarvoor moet er ook iets vallen. Maar goed, achterstand op rekenen en of taal halen we wel weer een keer in. Zolang de ongevaccineerden maar het recht hebben om tot 5 uur een biertje te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 14-12-2021 15:27 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

[...]

[...]

Bij onze school ook, alle kerstactiviteiten zijn deze week, voorzienigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:26:
[...]

Zou je dit topic eens moeten zien als de overheid een volledige lockdown aankondigt.
volgens mij geef ik duidelijk aan dat je dat alleen kunt doen bij een ebola achtig virus. Persoonlijk vind ik de huidige regels helemaal nergens over gaan omdat de risicogroep wordt ontzien, en is het eerder ondanks dan dankzij deze regeltjes dat er een daling is ingezet. Toen de avond lockdown werd aangekondigd stonden velen ook hard te schreeuwen dat het allemaal onvoldoende was en veel strenger zou moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

[...]

Helaas kan ik je er genoeg vertellen.
En dat zijn dan zorgorganisaties.
Overige bedrijven heb ik als zorgmedewerker minder zicht op. Mijn hele kennissenkring is zorg gerelateerd ongeveer. Maar kan zeker 10 kerstborrel noemen. Al dan niet vorm gegeven met een iets ander sausje zodat het lijkt alsof alles prima is maar waar uiteindelijk alsnog iedereen op elkaar staat

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
[...]

Ahja, het herd immunity idee. Daar is iedereen die je serieus kan nemen anderhalf jaar geleden al vanaf gestapt.

Occams razor heeft dit topic nog nooit van gehoord.

[...]

Men is er vanaf gestapt om dat te zien als valide manier om puur op die manier uit de epidemie te komen. Dus dat betekent dat je zonder vaccinaties en met de eigenschappen van dit virus pas groepsimmuniteit kan bereiken als je jarenlang de zorg overbelast of gedurende een misschien iets kortere periode honderduizenden doden accepteert.

Echter dat immuniteit helpt is ook gewoon een feit. En zeker de afgelopen tijd konden we dankzij vaccinaties vrij veel besmettingen accepteren waardoor die opbouw ook op natuurlijke wijze vrij snel ging.

Maar goed als jij wil geloven dat de huidige omslag volledig te danken is aan onze geweldige leiders dan moet je dat vooral blijven geloven :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:40

NMH

Moderator General Chat
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:37:
We vragen ook niet aan de jongens om een HPV prik te nemen, ook al zal dat globaal evenveel resultaat opleveren als de meiden prikken wat we nu doen.
offtopic:
Jongens komen sinds dit jaar ook voor een HPV prik in aanmerking: https://rijksvaccinatiepr...k-vaccin-tegen-hpv-kanker. De aangevoerde redenen zijn zowel eigenbelang als "kuddebelang". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:25:
[...]

Als we beleid gaan maken op of je het aan een 8jarige kan uitleggen zijn we ver van huis.

En als we horeca later sluiten hebben we drukke brunch en diner, maak je maar geen ilussies.

De cijfers laten ook gewoon zien dat het uiterst effectief is. Maar stop vooral je vingers in de oren en blijf boos staan stampen dat je het niet leuk vindt.
Alhoewel ik me erover verbaas is gebleken dat een flink deel van de Nederlandse bevolking (en in andere landen is het hetzelfde) niet heel goed in staat is om meer te onthouden dan slogans die uit meer dan 3 woorden bestaan.

Toen "Dansen met Jansen" niet helemaal waar bleek te zijn was het commentaar niet van de lucht. Dat de regering zich van zulke slogans voorziet is minstens even kwalijk trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:38
[...]

Nice.

Op papier klinken de huidige maatregelen misschien licht, maar als fulltime werkende vind ik ze toch vrij belemmerend. Het is praktisch een lockdown. :')

Volgens mij hebben De Jonge en Rutte echter wel veel geluk gehad dat de huidige maatregelen *net* genoeg waren. Al heeft dat volgens mij meer met geluk, dan met vakmanschap te maken. Plus, het gewijzigde beleid waardoor er sowieso minder wordt gerapporteerd.

Hoe dan ook, goed teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[...]

Bij ons is de kerstactiviteit al een paar weken geleden gecanceled. We gaan het in februari wel weer een keer proberen en anders schuiven we het gewoon opnieuw vooruit. Better safe than sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:25:
[...]

Blijf het lekker negeren dan kom je ver. Hoe bestaat het dat je weken lang roept dat je iets niet gaat doen. Om vervolgens twee voor twaalf het wel te doen? Dat is toch debiel?!

Je kan zoveel meer zeggen; we sluiten het niet uit maar doen wel ons best. En zo zijn er meer varianten. Maar nee stop vooral de vingers in je oren en ogen en conformeer je aan alles dat moeder doet :>

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

ephymerous schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:34:
[...]

Blijf het lekker negeren dan kom je ver. Hoe bestaat het dat je weken lang roept dat je iets niet gaat doen. Om vervolgens twee voor twaalf het wel te doen? Dat is toch debiel?!

Je kan zoveel meer zeggen; we sluiten het niet uit maar doen wel ons best. En zo zijn er meer varianten. Maar nee stop vooral de vingers in je oren en ogen en conformeer je aan alles dat moeder doet :>
De maatregel is goed, de manier waarop is 100% debiel.
Dit hadden ze 4 weken geleden prima kunnen vertellen.

Ik sta achter de maatregel maar zeker niet achter het tijdspad waar ze het ingieten nu

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:
[...]

welk bedrijf organiseert er nu een kerstborrel dan? Dan ben je ook wel aardig stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Johan Bogle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:40:
[...]
welk bedrijf organiseert er nu een kerstborrel dan? Dan ben je ook wel aardig stom.
want? je mag toch gewoon tot 17u met zn allen in het cafe zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 12:22
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:43:
[...]

ieder op zijn eigen zitplaats toch?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
[...]

Nice.

Ik zie in de R-waarde een dalende trend door verzadiging en daarbovenop twee zichtbare stapjes bij de invoering van de avondsluiting 20:00 en later 17:00. Die stapjes lijken zo'n 0.05 en 0.03 geweest te zijn.
t_captain schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:27:

Afgelopen vrijdag zette RIVM de R-waarde op 0.97 per 25-11 (een +0.02 vanaf de vorige meting drie dagen eerder).
Mijn laatste schatting was juist een verdere daling tot 0.93 a 0.94 (per 30-11). Ik denk dat die nog iets verder gaat dalen.
RIVM publiceert nu ook 0.93 voor 29-11.

Ik zie de R-waarde zakken naar 0.82 a 0.85 per 5-12.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vind het wel grappig, onze buurlanden hebben kleine beperkingen op de horeca, feitelijk staan zijn er beter voor. Ik begin steeds meer in ondanks dan dankzij te geloven met deze slappe hap maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
codex schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:45:
Ik vind het wel grappig, onze buurlanden hebben kleine beperkingen op de horeca, feitelijk staan zijn er beter voor. Ik begin steeds meer in ondanks dan dankzij te geloven met deze slappe hap maatregelen.
Belgie heeft een piek gehad die naar verhouding met het aantal inwoners nog hoger was dan hier. Gevolg is wel dat je saturatie nog iets sneller ontwikkelt ("elk nadeel heb zo z;n voordeel"). Bovendien loopt het booster programma daar voor op het onze.

Ik kijk naar het laatste cijfer: ongeveer 9750. Opgeschaald naar NL bevolkingsomvang zou dat 14.500 zijn. Wij zaten onder de 13.000 vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
codex schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:45:
Vergeet niet dat we hier pas met die ramsjmaatregelen kwamen toen het bloed alweer uit de IC's liep zo ongeveer. Tot begin november was in den haag nog niemand die überhaupt zag wat eraan zat te komen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De daling van de IC instroom ziet er overigens goed uit. Op NICE lijkt het cijfer voor gisteren rond de 41 te gaan uitkomen (staat nu op 38 maar je hebt altijd een paar late meldingen), Dat is 20% lager dan vorige week maandag.

Vandaag hebben we er 10 op het dashboard staan. Dat gaat nog oplopen vanavond en met de nameldingen die morgen en overmorgen komen, maar zal vermoedelijk in de orde van 25 of 30 gaan landen.

Dat zijn de cijfers die nodig zijn om eindelijk eens onder de 600 bedden te gaan zakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Southern Sun schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:58:
Ergens verbaast het me niet eens dat ze nu toch weer de school eerder dicht gooien, maar waar ik me nog het meeste aan stoor is dat ze eerst weken roepen "we doen het niet ", en minder dan een week van tevoren toch weer omdraaien. Extra verlof gaat ook niet meer lukken, dus we gaan maar weer elkaar afwisselen thuis. Maar de laatste tijd blijf ik toch denken "en hoe gaan we hier ooit uitkomen dan?". Momenteel vrees ik toch voor een jaarlijks terugkerende herhaling van gebeurtenissen.
Helemaal eens.

Bij ons gaat de jongste (2) gewoon naar de opvang als die wel open blijft.
De oudste (5) gaat dan met opa mee naar zijn werk op de bestelbus.
Helaas hebben we geen keus.

Beide staan we ruim een week in de min in vakantiedagen*, en hebben ook niet de ruimte voor onbetaald verlof. *door de eerdere schoolsluiting, snotneuzenbeleid en dergelijke.

Zelf ben ik ondertussen 100% voor vaccinatieplicht.
Inclusief kinderen vanaf 5 jaar.

Paar weken geleden twijfelde ik hier nog over, maar het is gewoon de enige manier om hier uit te komen.
Het moet een keer stoppen, en we blijven nu alleen maar aanmodderen.
Ik ben er helemaal klaar mee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:04:
[...]

Dat is wel een bizarre relativering met 35% mensen die niet gevaccineerd zijn. Komt voor 1/3e van de mensen gewoon neer op een lockdown, en alle anderen moeten zich continu bewijzen met een QR code, wat ook enorm heftig is.
laat telefoon zien.... bleep.... en door..... dat is echt allesbehalve "enorm heftig"

en tja, waarom mensen die weigeren mee te doen de hand maar boven het hoofd blijven houden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:04:
[...]

laat telefoon zien.... bleep.... en door..... dat is echt allesbehalve "enorm heftig"

en tja, waarom mensen die weigeren mee te doen de hand maar boven het hoofd blijven houden?
+999999999

Wie niet mee doet moet daar zelf gewoon last van ondervinden.
Niet de rest van de samenleving.

Blijf gewoon lekker verplicht thuis. (is je eigen keus dan)

Kwam deze van de week nog tegen van iemand die op de corona afdeling in het ziekenhuis hier werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydrPqq-4EkU1CbMBzGmitlF957M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgh4FwG5TdCyVNPmHVqe1OjB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door FRANQ op 14-12-2021 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ik zie in de R-waarde een dalende trend door verzadiging en daarbovenop twee zichtbare stapjes bij de invoering van de avondsluiting 20:00 en later 17:00. Die stapjes lijken zo'n 0.05 en 0.03 geweest te zijn.

[...]

RIVM publiceert nu ook 0.93 voor 29-11.

Ik zie de R-waarde zakken naar 0.82 a 0.85 per 5-12.
Je hebt een medestander:

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2021 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Je doorziet niet de consequenties van de technocratische samenleving en de impact van de polarisatie op de maatschappij die dit met zich meebrengt. Dat mensen dat niet langer zien omdat ze er zelf geen last van hebben vind ik behoorlijk triest. Oh ja, en het narratief geloven dat dit uberhaupt werkt en goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 14-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:27:
Afgezien van het feit dat er nog steeds maatregelen nodig zijn omdat de zorg belasting een probleem is
Precies. Maar dan concluderen we dus dat er workarounds worden georganiseerd omdat een echte oplossing niet wordt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat telefoon vallen en je kan niets meer ( ik weet dat je kan printen) .

De handeling is niet heftig maar dat vaccinatiestatus of regelmatig testen voorwaardelijk is voor toegang kunnen mensen als heftig ervaren . Jij niet , prima . Anderen waaronder gevaccineerden zoals ikzelf wel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Geef het op, woorden gaan hem toch niet overtuigen. Toen in 1906 het rijbewijs werd ingevoerd heb je ook mensen gehad die het maar onzin vonden omdat ze toch geen ongelukken maakten en de beste chauffeur in het dorp waren....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:30
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:
[...]

Geef het op, woorden gaan hem toch niet overtuigen. Toen in 1906 het rijbewijs werd ingevoerd heb je ook mensen gehad die het maar onzin vonden omdat ze toch geen ongelukken maakten en de beste chauffeur in het dorp waren....
Ik nam gewoon boeken mee van de bieb, echt niet dat ik mijn medische status ga delen met de bieb. Zo’n pasje impliceert namelijk dat ik geletterd ben en dat gaat ze niets aan. Technocratische samenleving waar je alleen mag lezen als je impliceert geletterd te zijn met een onvrijwillig pasje. Ik vind het maar onzin en enorm heftig voor m’n privacy en vrijheid.

Het is inderdaad schrijnend - de selectiviteit van de verontwaardiging nu het er wel écht toe doet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Misschien moet je geen vergelijkingen maken die nergens op slaan. Elke vergelijking gaat op zoveel punten mis dat het beter is om de discussie op inhoud te voeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stylezzz
Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:27:
[...]

Misschien moet je geen vergelijkingen maken die nergens op slaan. Elke vergelijking gaat op zoveel punten mis dat het beter is om de discussie op inhoud te voeren.
Met alle respect, dat gaat hem niet worden. Maanden geleden stond je precies hetzelfde erin als nu.... Alle argumenten zijn al 1000x weerlegd door iedereen incl. virologen, statistici en andere wetenschappers. Als je nu nog om een discussie gaat vragen wil je het gewoon niet begrijpen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:43:
[...]

Als je totaal niet geeft om je bedrijfsimago of zorgplicht voor je werknemers kan je dat doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
Maareh, over de uitgelekte maatregelen, ze adviseren met kerst ook maximaal 4 volwassenen als bezoek te ontvangen, maar omdat we elkaar toch gaan opzoeken, gaan de scholen wel dicht komende week?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik nam gewoon boeken mee van de bieb, echt niet dat ik mijn medische status ga delen met de bieb. Zo’n pasje impliceert namelijk dat ik geletterd ben en dat gaat ze niets aan. Technocratische samenleving waar je alleen mag lezen als je impliceert geletterd te zijn met een onvrijwillig pasje. Ik vind het maar onzin en enorm heftig voor m’n privacy en vrijheid.

Het is inderdaad schrijnend - de selectiviteit van de verontwaardiging nu het er wel écht toe doet.
Semi slimme maar uiterst kortzichtige vergelijkingen doen het goed binnen een kring van gelijkgestemden, van waaruit wat schamper gekeken wordt naar mensen die anders naar bepaalde aspecten kijken .
Het mooie van een bieb is/was trouwens dat je daar anoniem, zonder te betalen kan/kon gaan lezen .
Misschien dat je verwijderd werd als je te veel stonk of onder invloed was, maar dat valt doorgaans buiten medische status

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Met het verschil dat het rijbewijs niet gekoppeld is aan iets wat je bent (je medische status) maar aan je keuzes, namelijk of je rij-examen gedaan hebt of niet.

Niet vaccineren is niet altijd een keuze, corona krijgen is geen keuze. Daardoor is zo'n toegangsbewijs op basis van medische gegevens gewoon verkeerd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 11:44
https://www.trouw.nl/opin...us-af-te-remmen~b4fbc58b/

Deze hier al langs gekomen?, Hier hoor je verder niets van, maar valt zeker wat voor te zeggen.
Waarom al die gezonde mensen "verplicht" vaccineren. Terwijl de kans op ernstige ziekte nihil is als je onder de 40-50 bent zonder onderliggende ziekten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Johan Bogle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:31:
[...]
Als je totaal niet geeft om je bedrijfsimago of zorgplicht voor je werknemers kan je dat doen ja.
voor jou is het zelfs niet voldoende als mensen zich netjes aan de regels houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:29:
[...]

Met alle respect, dat gaat hem niet worden. Maanden geleden stond je precies hetzelfde erin als nu.... Alle argumenten zijn al 1000x weerlegd door iedereen incl. virologen, statistici en andere wetenschappers. Als je nu nog om een discussie gaat vragen wil je het gewoon niet begrijpen....
Dat is natuurlijk onzin, we moeten echt alert blijven op de maatschappelijke impact. Het gaat niet alleen over virologen en het virus zelf, door continu niet in te gaan op de maatschappelijke aspecten, die steeds pijnlijker worden negeer je gewoon de werkelijkheid van nu. Er is niets weerlegd, het is een politieke keuze, met grove consequenties waar je je ogen voor dicht doet. Overigens kun je met zo'n opmerking alles wel doodslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:34:
[...]

voor jou is het zelfs niet voldoende als mensen zich netjes aan de regels houden?
geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zou dit doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

loonatick78 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:

Deze hier al langs gekomen?, Hier hoor je verder niets van, maar valt zeker wat voor te zeggen.
Waarom al die gezonde mensen "verplicht" vaccineren. Terwijl de kans op ernstige ziekte nihil is als je onder de 40-50 bent zonder onderliggende ziekten.
Doe jij ook je gordel maar niet om omdat je maar een klein stukje moet rijden?
Als ik nog minder kans heb op ziekenhuisopname ondanks mijn midden twinig, dan neem ik dat vaccin gewoon.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Johan Bogle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:36:
[...]
geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zou dit doen
ik probeer (en dat is al lastig genoeg) het glas half vol te houden (pun intended), hou me min of meer aan de regels, dus als ik met collega's 's middags in een cafe iets wil drinken, met qr code, zittend op 1,5 meter, dan is daar helemaal niets mis mee, voldoe ik keurig aan alle voorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:
[...]

Met het verschil dat het rijbewijs niet gekoppeld is aan iets wat je bent (je medische status) maar aan je keuzes, namelijk of je rij-examen gedaan hebt of niet.

Niet vaccineren is niet altijd een keuze, corona krijgen is geen keuze. Daardoor is zo'n toegangsbewijs op basis van medische gegevens gewoon verkeerd.
Daar ben ik inmiddels al overheen gestapt. De keuze van een minderheid beperkt mijn dagelijkse bezigheden al wekenlang inmiddels. Ik weet het, in Nederland zijn dingen als 2G en vaccinatieplicht nog allemaal onbespreekbaar. En gezien ons politieke systeem verwacht ik ook niet dat dit snel zal veranderen.... Het is slechts mijn mening. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
[...]
Voor de mensen die om medische redenen niet kunnen vaccineren zou een uitzondering gemaakt worden bij invoering van 2G.
Zo'n medische reden is dan bijvoorbeeld een allergie voor alle goedgekeurde vaccins. Bevestigd door een allergiespecialist.
Overigens zijn die zeldzaam. Tot nu toe heeft niemand die in Nederland onder toeziend oog van een specialist alsnog is gevaccineerd een allergische reactie gehad.

De overige 99,99% van de ongevaccineerden heeft een bewuste keuze gemaakt om dat niet te doen. Ik vind dat we er veel meer aan moeten doen om die mensen voor te lichten, zodat ze hun beslissing niet baseren op wat een kleinzoon op TikTok heeft gezien. Maar tot die tijd is het beter als die mensen niet meer mee doen met de maatschappij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:30
nvm

[ Voor 81% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-12-2021 17:22 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:44

Omdat dit gewoon een opiniestuk is? Daar zijn er duizenden van. Waarom zou een natuurkundige het beter weten dan anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz

Omdat gevaccineerden ook minder snel besmet worden, minder lang besmettelijk zijn en het vorig ook minder snel aan anderen doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, zoals verwacht kelderen alle cijfers: besmettingen, opnames. Dus even een voorspelling voor de persco:

* Maatregelen van 13 november bleken voldoende.
* Maatregelen van de 26e overhaast genomen, vanwege #ophef over de drukte in de ziekenhuizen en dubieuze voorspellingen van Twitterrekenaars. Excuses van De Jonge hiervoor.
* Terug naar de maatregelen van 13 november.
* Daling lijkt nu bestendig te zijn vanwege verzadigingseffect, dus we kunnen voor einde van de maand terug naar maatregelen van 25 september.

Of wellicht iets met Omicron. Dat kan ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 14-12-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:
[...]

Omdat gevaccineerden ook minder snel besmet worden, minder lang besmettelijk zijn en het vorig ook minder snel aan anderen doorgeven.
Dat is een argument voor de epidemische fase. In de endemische fase accepteren we dat het virus rondgaat, ligt de overbelasting van de acute zorg achter ons en gaat de rol van vaccins terug naar bescherming van de gevaccineerde.

Deel van de meningsverschillen is geworteld in waar we precies zitten qua fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
eamelink schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:09:
Nou, zoals verwacht kelderen alle cijfers: besmettingen, opnames. Dus even een voorspelling voor de persco:

* Maatregelen van 13 november bleken voldoende.
* Maatregelen van de 26e overhaast genomen, vanwege #ophef over de drukte in de ziekenhuizen en dubieuze voorspellingen van Twitterrekenaars. Excuses van De Jonge hiervoor.
* Terug naar de maatregelen van 13 november.
* Daling lijkt nu bestendig te zijn vanwege verzadigingseffect, dus we kunnen voor einde van de maand terug naar maatregelen van 25 september.

Of wellicht iets met Omicron. Dat kan ook :P
Ik lees nu in de nieuwsberichten juist dat ze alsnog de scholen dicht gaan gooien. Schiet mij maar lek.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:11:
[...]

Dat is een argument voor de epidemische fase. In de endemische fase accepteren we dat het virus rondgaat, ligt de overbelasting van de acute zorg achter ons en gaat de rol van vaccins terug naar bescherming van de gevaccineerde.

Klopt helemaal. Eigenlijk zouden we allang in een fase moeten zitten waarin het aantal besmettingen niet meer zo relevant zou zijn en we enkel nog naar de rapportages uit de ziekenhuizen kijken. Helaas zijn we nog niet zo ver.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:13:
[...]

Klopt helemaal. Eigenlijk zouden we allang in een fase moeten zitten waarin het aantal besmettingen niet meer zo relevant zou zijn en we enkel nog naar de rapportages uit de ziekenhuizen kijken. Helaas zijn we nog niet zo ver.....
Je ziet het gedurende 2021 verschuiven, voornamelijk door toenmende vaccinatiegraad. Verhouding #positieve tests / #opnames veranderde enorm. En omicron is de volgende stap daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik heb zelf de indruk dat het accepteren van de endemische fase voor de regering nog altijd moeilijk is. Want dat zal hoe dan ook gaan betekenen dat je slachtoffers accepteert en niet meer iedereen kan redden.

Welk niveau van schade voor de regering als 'acceptabel' wordt gezien is mij nog altijd niet duidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:55:
[...]

Wat probeer je te zeggen? Dat je geen zin hebt om mee te doen omdat je principiele redenen hebt om je niet te conformeren aan iets wat we als samenleving afspreken? Want met je slim gekozen ambivalente semi-intellectuele taal laat je vooral zien principiele problemen te hebben, maar geen andere inhoudelijke argumenten. Je bestrijdt een pandemie liever met een principiele filosofische beschouwing, dan een erkenning van het gegeven dat je je met de gehele samenleving in een pandemie bevindt?

Moet ik nu echt alles wat je zonder QR-code gewoon kunt doen en laten gaan delen om je 'slimme' punt over mijn tamelijk flauwe voorbeeld te weerleggen? Nee he, dat kun je zelf prima.
Ok in simpele taal:

Ben voor vaccineren en goede voorlichting daarover

Ben voor algemene regels voor wat betreft wat open is en dat wat open is voor iedereen open is ongeacht vaccinatiestatus

Voor evenementen e.d. zie ik tvt als alternatief

‘We als samenleving’ spreken niets af. We stemmen een keer in de zoveel tijd op een volksvertegenwoordiger en hebben het verder te doen met wat de regering bedenkt.

Waar lees je trouwens dat ik me niet conformeer?

Als ik op plekken kom waar dat ding gevraagd wordt laat ik m als men dat vraagt zien ondanks dat ik er een hekel aan heb, maar daar ga ik de sportschool houder die t al moeilijk genoeg heeft niet mee lastig vallen.

Om intellectueler af te sluiten : het is een valse voorstelling om het erkennen van een pandemie te koppelen aan een mening over een maatregel .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
Ook de gemeenten zijn het zwalkende kabinetsbeleid zat:
Ook gemeenten willen langetermijncoronastrategie van kabinet

Gemeenten willen met het demissionaire kabinet snel om tafel voor een langetermijnstrategie voor het leven met corona. In een brief gericht aan demissionair premier Rutte constateren ze dat er een zekere moedeloosheid ontstaat in de samenleving en dat ze terug willen "naar een gezamenlijk verhaal om aan de samenleving te kunnen uitleggen waar we nu staan in de crisis, welke perspectieven we zien en wat daarvoor nodig is".
Begrijpelijk ook. Daar zien ze tenminste wél wat er in de samenleving speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Onzin. Vaccineren is gewoon een keuze, en het vaccinatiebewijs is gekoppeld aan die keuze. Daar deed men vroeger ook een stuk minder moeilijk over (denk o.a. aan het pokkenbriefje). Dat jij er problemen in ziet maakt niet dat er problemen zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
ijdod schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:29:
[...]

Onzin. Vaccineren is gewoon een keuze, en het vaccinatiebewijs is gekoppeld aan die keuze. Daar deed men vroeger ook een stuk minder moeilijk over (denk o.a. aan het pokkenbriefje). Dat jij er problemen in ziet maakt niet dat er problemen zijn.
het gevaarlijke is dat de overheid bepaalt dat je een groen vinkje moet hebben om iets leuks te mogen doen, en de overheid bepaalt ook wat de voorwaarden zijn waaronder je het groene vinkje krijgt.

Nu is het vaccinatie (al dan niet inclusief booster) maar ik ben er persoonlijk niet gerust op dat het daarbij blijft, zeker niet gezien de focus van het nieuwe kabinet op klimaat en stikstof. Dit mag je een complottheorie noemen, best, maar niemand garandeert dat het niet zal gebeuren.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:52:
[...]

Die kinderen hebben toch ouders?
Werk thuis, neem dagen op, wees creatief. Het zijn jouw kinderen.
Want iedereen kan thuis werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:23:
[...]

Ik heb zelf de indruk dat het accepteren van de endemische fase voor de regering nog altijd moeilijk is. Want dat zal hoe dan ook gaan betekenen dat je slachtoffers accepteert en niet meer iedereen kan redden.

Welk niveau van schade voor de regering als 'acceptabel' wordt gezien is mij nog altijd niet duidelijk.
Accepteren we dat feitelijk niet allang? De ziekenhuizen liggen vol met covid patienten en sommigen redden het uiteindelijk niet. Maar zolang er geen code zwart geroepen word blijven we wat aanmodderen met maatregelen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:43:
[...]

Daar ben ik inmiddels al overheen gestapt. De keuze van een minderheid beperkt mijn dagelijkse bezigheden al wekenlang inmiddels. Ik weet het, in Nederland zijn dingen als 2G en vaccinatieplicht nog allemaal onbespreekbaar. En gezien ons politieke systeem verwacht ik ook niet dat dit snel zal veranderen.... Het is slechts mijn mening. :)
Maar goed ook dat een deel van de volksvertegenwoordigers nog opkomt voor andere belangen. Verder is het niet waar dat je beperkt bent door die minderheid. Misschien een paar weken en dan had je in dezelfde situatie gezeten. Je bent volledig in dat narratief gaan geloven. Zelfs de who adviseert tegen passen om de eenheid in de samenleving te bewaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:39:
[...]

Accepteren we dat feitelijk niet allang? De ziekenhuizen liggen vol met covid patienten en sommigen redden het uiteindelijk niet. Maar zolang er geen code zwart geroepen word blijven we wat aanmodderen met maatregelen....
Nee, onder 'accepteren' versta ik dat er geen maatregelen meer zouden zij en die ook niet meer gaan komen, ook als er dan nog mensen overlijden aan covid. Ik weet niet of de regering ooit het gaat aandurven om weer op dat punt te komen.

Dat we daar nu niet de ruimte voor hebben, absoluut mee eens, maar als we zometeen ergens in mei of juni zitten, gaan we dan weer naar september kijken en hangen de maatregelen dan als een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd?

Ik denk dat er dan een hoop ondernemingen zoals concertpromotors de handdoek in de ring zullen gooien. Want dan heb je het over jaren die ze nog in onzekerheid moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:55:
[...]

[...]

Wat wil je nog meer horen?
Dat ze zelf al inzien dat je niet voor een paar dagen nog weer ff onderwijs op afstand inregelt. NIet voor kinderen/ouders die dit er in de toch vaak al drukke week voor kerst nog weer ff bij mogen doen, niet voor leerlingen die voor een paar dagen weer achter een scherm les moeten volgen en ook niet voor leerkrachten die dit op korte termijn maar weer even mogen regelen.
Wees dan gewoon consequent en verwacht niet dit nog weer ff geregeld wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
[...]

Tja, ernstig ziek worden door corona is voor bijna alle ongevaccineerden inmiddels wél een keuze. De manier om het voor 95%+ te voorkomen is er namelijk.

En daarmee is het ook een keuze om dus schijt aan je mede NL-er te hebben en de zorg te overspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:53:
[...]

Tja, ernstig ziek worden door corona is voor bijna alle ongevaccineerden inmiddels wél een keuze. De manier om het voor 95%+ te voorkomen is er namelijk.

En daarmee is het ook een keuze om dus schijt aan je mede NL-er te hebben en de zorg te overspoelen.
Jep. Maar je moet wel waarborgen inbouwen dat zoiets als een 2G-beleid met toegangsbewijzen wel een oplossing voor de korte termijn blijft.

Als straks de belasting van de zorg weer onder controle is dan moeten er geen groene vinkjes worden ingetrokken omdat iemand zijn 5de booster niet heeft gehad, of omdat het vinkjes-systeem voor andere doeleinden wordt ingezet.

Dat is meer waar ik me nu zorgen om maak, dat je last krijgt van scope creep op zo'n systeem of dat het te lang in gebruik blijft terwijl het probleem waarvoor het bedoeld is, al lang grotendeels is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:12:
[...]

Je doorziet niet de consequenties van de technocratische samenleving en de impact van de polarisatie op de maatschappij die dit met zich meebrengt. Dat mensen dat niet langer zien omdat ze er zelf geen last van hebben vind ik behoorlijk triest. Oh ja, en het narratief geloven dat dit uberhaupt werkt en goed is.
Overdrijf eens niet zo hopeloos zeg... Alsof het heel anders is dan een vaccin tegen gele koorts als je naar die landen gaat? Alsof het heel anders is dan al je gegevens geven als je online reserveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:
[...]

Laat telefoon vallen en je kan niets meer ( ik weet dat je kan printen) .

De handeling is niet heftig maar dat vaccinatiestatus of regelmatig testen voorwaardelijk is voor toegang kunnen mensen als heftig ervaren . Jij niet , prima . Anderen waaronder gevaccineerden zoals ikzelf wel.
Minder heftig dan maatregelen voor iedereen... Maar ja, dat is een mening ja :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:04:
[...]

Overdrijf eens niet zo hopeloos zeg... Alsof het heel anders is dan een vaccin tegen gele koorts als je naar die landen gaat? Alsof het heel anders is dan al je gegevens geven als je online reserveert?
Ook hier ga je appels met peren vergelijken. Net als rijbewijzen en dergelijke. De vergelijkingen gaan zo mank dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Ja het is heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:
[...]

Precies. Maar dan concluderen we dus dat er workarounds worden georganiseerd omdat een echte oplossing niet wordt gemaakt.
Ik geloof niet dat ik je volledig snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:00:
[...]

Jep. Maar je moet wel waarborgen inbouwen dat zoiets als een 2G-beleid met toegangsbewijzen wel een oplossing voor de korte termijn blijft.

Als straks de belasting van de zorg weer onder controle is dan moeten er geen groene vinkjes worden ingetrokken omdat iemand zijn 5de booster niet heeft gehad, of omdat het vinkjes-systeem voor andere doeleinden wordt ingezet.

Dat is meer waar ik me nu zorgen om maak, dat je last krijgt van scope creep op zo'n systeem of dat het te lang in gebruik blijft terwijl het probleem waarvoor het bedoeld is, al lang grotendeels is opgelost.
Het is best waarschijnlijk dat de QR code app blijft. En ook wordt aangevuld met andere vaccinatiedata. In plaats van het prikboekje dat kinderen nu hebben en het gele boekje voor je reisvaccinaties.

Dat het gebruikt wordt voor toegang tot dingen is afhankelijk van het nut en de weerstand.
Stel corona is verdwenen of er zijn vrijwel geen besmettingen meer, dan snap ik als mensen de straat op gaan als we nog 2G of 3G gebruiken voor toegang. Maar dat is heel wat anders dan mensen die nu de straat op gaan om te protesteren. Dan ben je niet pro-vrijheid maar pro-virus.
En het argument "maar misschien komt er in de toekomst een hypothetische situatie waarin de overheid dit gaat misbruiken" is onzin. Als de overheid dat in de toekomst doet dan kunnen ze dat ook dan invoeren. En je kan er dan voor de straat op gaan. Niet nu de baby met het badwater weggooien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:07:
[...]

Ook hier ga je appels met peren vergelijken. Net als rijbewijzen en dergelijke. De vergelijkingen gaan zo mank dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Ja het is heel anders.
Een vaccin eis voor een gele koorts land is hel anders dan een vaccin eis voor horeca / bios / theater?

Okee.... :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:13:
[...]

Een vaccin eis voor een gele koorts land is hel anders dan een vaccin eis voor horeca / bios / theater?

Tsja, als je dat niet begrijpt, lijkt me verdere discussie vrij zinloos :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Onderzoek: corona-infectie kinderen net zo ongevaarlijk als willekeurige verkoudheid - https://nos.nl/l/2409493
Kinderen krijgen bij een corona-infectie doorgaans niet ernstigere klachten dan bij een willekeurige verkoudheid. Dat blijkt uit onderzoek van UMC Utrecht. Ruim 300 gezinnen, waarvan gezinsleden verkouden waren of corona hadden, zijn tijdens het onderzoek nauwgezet gevolgd om het precieze ziekteverloop na een virusinfectie te bestuderen.
De resultaten van het onderzoek werpen meteen de vraag op of kinderen onder de 12 jaar nog gevaccineerd moeten worden. De Gezondheidsraad adviseerde het kabinet recent om de vaccinatie van kinderen tussen 5 en 11 jaar oud mogelijk te maken. De keuze of een kind wel of niet gevaccineerd wordt, ligt wel bij de ouders.

"Dat is een goed advies van de Gezondheidsraad", zegt Bruijning. "Men had in dat advies ook mogen aangeven dat het aannemelijk is dat bij kinderen die het virus al hebben gehad, de kans waarschijnlijk kleiner is dat ze nog ernstig ziek kunnen worden van corona. De vaccinatie heeft voor hen dus minder toegevoegde waarde heeft dan voor iemand die nog geen corona heeft gehad. Dat hadden ze ook in het advies mogen zetten. Dan kunnen ouders nog beter een afweging maken. Veel ouders weten nu wel of hun kind corona heeft gehad, juist omdat er nu veel meer wordt getest."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:21:
[...]

Tsja, als je dat niet begrijpt, lijkt me verdere discussie vrij zinloos :)
Och, in beide gevallen maak je een keuze... En als je weigert jezelf medisch te beschermen, tja, dan zoek je het maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:38:
[...]
Want iedereen kan thuis werken?
Lees even terug waar het over ging. Bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:24:
[...]

Och, in beide gevallen maak je een keuze... En als je weigert jezelf medisch te beschermen, tja, dan zoek je het maar uit
Er is een heel verschil tussen een geadviseerd vaccin nemen tegen een ernstige ziekte, die je overigens niet hoeft te nemen want je komt ook zonder het land wel binnen. En een vaccin nemen tegen een grotendeels ongevaarlijke ziekte waar je echter je mensenrechten kwijt raakt als je dat niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:36:
[...]

Er is een heel verschil tussen een geadviseerd vaccin nemen tegen een ernstige ziekte, die je overigens niet hoeft te nemen want je komt ook zonder het land wel binnen. En een vaccin nemen tegen een grotendeels ongevaarlijke ziekte waar je echter je mensenrechten kwijt raakt als je dat niet doet.
Je moet je even inlezen... Er zijn gewoon landen die dat vaccin verplichten

En als je toch aan het lezen bent, moet je even de defenitie van mensenrechten lezen... Een bios valt daar niet echt onder

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:13:
[...]

Dat jij inmiddels normaal bent gaan vinden dat je toegang tot horeca / bios / theater afhangt van je vaccinatiestatus (ok, je mag ook antistoffen hebben of een test doen) zegt eigenlijk al genoeg over de tijd waarin we tegenwoordig leven en hoe beleidsmakers deze hele pandemie aanpakken.

Het is iets heel normaals hé, even uit eten gaan of een filmpje pakken. Vergeet dat niet. En vergeet niet dat het virus je die rechten niet ontneemt, maar het kabinet.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:38:
[...]

En als je toch aan het lezen bent, moet je even de defenitie van mensenrechten lezen... Een bios valt daar niet echt onder
Zonder dwang je lichamelijke integriteit bewaren echter wel. Mensen hun vrijheid ontzeggen is naar mijn mening wel degelijk een vorm van dwang.

Edit: er is ook nog zoiets als vrijheid van beweging in (semi) publieke ruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 14-12-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:38:
[...]

Iedereen heeft recht op een gelijke behandeling.

Dus inderdaad gelijke behandeling dus geen uitzondering of uitsluiting.
Misschien zelf even de definitie lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:58
Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:40:
[...]

Dat jij inmiddels normaal bent gaan vinden dat je toegang tot horeca / bios / theater afhangt van je vaccinatiestatus (ok, je mag ook antistoffen hebben of een test doen) zegt eigenlijk al genoeg over de tijd waarin we tegenwoordig leven en hoe beleidsmakers deze hele pandemie aanpakken.

Het is iets heel normaals hé, even uit eten gaan of een filmpje pakken. Vergeet dat niet. En vergeet niet dat het virus je die rechten niet ontneemt, maar het kabinet.
Dat wordt helemaal niet beweerd dat we het maar normaal vinden, want dat is het helemaal niet. Alleen de omstandigheden waarin we ons bevinden zorgen ervoor dat we ongemakkelijke keuzes moeten maken. Dat jij jong en wellicht gezond niet geraakt wordt maakt het nog niet dat anderen met die kwetsbaar/kwetsbaarder zijn maar preventief opgesloten moeten worden. Ook zij hebben recht op een uitje. Maar zoals ik al eerder aanhaalde telt bij jouw alleen maar: ikke ikke

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:40:
[...]

Bovendien is het schijnveiligheid. Een vaccinatie of een negatieve test is geen garantie dat je niet besmettelijk bent. Het is hooguit een indicatie dat je minder besmettelijk kán zijn, maar zoals we afgelopen herfst gezien hebben, is die mate van indicatie misschien niet voldoende.

Je hebt het hier over een bewijs wat aantoont dat je niet gevaarlijk bent voor anderen, puur vanwege het feit dat je adem haalt in dezelfde ruimte.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Miki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:47:
[...]

Dat wordt helemaal niet beweerd dat we het maar normaal vinden, want dat is het helemaal niet. Alleen de omstandigheden waarin we ons bevinden zorgen ervoor dat we ongemakkelijke keuzes moeten maken. Dat jij jong en wellicht gezond niet geraakt wordt maakt het nog niet dat anderen met die kwetsbaar/kwetsbaarder zijn maar preventief opgesloten moeten worden. Ook zij hebben recht op een uitje. Maar zoals ik al eerder aanhaalde telt bij jouw alleen maar: ikke ikke
Niemand zegt toch dat ze opgesloten moeten worden, of wel dan? Als je zelf bang bent dat je risico loopt, kan je je toch laten vaccineren + boosteren? Desnoods draag je er nog een FFP2 masker bij?

Als je jezelf dan alsnog blijft opsluiten, dan is dat toch niet mijn (of iemand anders zijn/haar) fout?

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Niemand verbied die mensen wel een vaccin te halen. En wel gewoon op tijd de booster te halen. Mensen die risico lopen worden dus helemaal niet beperkt. Dat argument had je 6 maanden terug nog kunnen aanhalen maar sinds die tijd heeft iedereen het vaccin kunnen kiezen en dus ook kwetbare mensen.
En mensen die echt een groot risico vormen en ook geen weerstand die lopen ook grote risico's elk jaar in het griep seizoen. Beetje goed jaar doet de griep ook 10.000 doden in 4 maanden tijd.

We moeten kwetsbare mensen beschermen, en toen er nog geen vaccin was of we nog niet zo ver waren was ik het met je eens geweest dat de lockdown de enige (hoewel vervelende ) manier was om dat te doen.
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:50:
Bovendien is het schijnveiligheid. Een vaccinatie of een negatieve test is geen garantie dat je niet besmettelijk bent. Het is hooguit een indicatie dat je minder besmettelijk kán zijn, maar zoals we afgelopen herfst gezien hebben, is die mate van indicatie misschien niet voldoende.
Gevaccineerden zijn over het algemeen minder lang besmettelijk, maar als je ipv 2 weken 1 week besmettelijk bent en je gaat in die week gewoon stappen/sporten/school/werk dan kan je ook een hele groep mensen aansteken.

[ Voor 27% gewijzigd door Shadowhawk00 op 14-12-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:44:
[...]

Iedereen heeft recht op een gelijke behandeling.
je hebt het over Nederland? dat is al jaren niet het geval ook voor de corona meuk niet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik ben vanaf het begin van de crisis pro vaccinatie en pro maatregelen geweest. Pro vaccinatie ben ik nog steeds en pro maatregelen ook, maar de huidige maatregelen schieten volgens mij hun doel voorbij. Er is dan al een relatief kleine groep die er vol tegenin gaat en protesteert etc. maar ik geloof dat ook het verlies aan draagkracht onder de rest van de bevolking substantieel begint af te nemen.

Het hele probleem zit hem grotendeels in communicatie en onderbouwing. Een persco kan gebruikt worden om in te gaan op een publieke opinie of een gevoel dat heerst. Onderbouw met cijfers waarom vaccineren werkt. Vertel wie dan die gevaccineerden in de ziekenhuizen zijn. Steeds moet je zelf de cijfers en commentaren van IC-bazen doorspitten om conclusies te kunnen trekken. Keer op keer een gemiste kans in de persco's.

En dadelijk kondigt men officieel aan dat de scholen sluiten. Maar tegenover elke onderbouwing hiervoor lijken er 10 te zijn die dit tegenspreken. De bubbel van de schoolklas klapt kapot en er komt een kruisbestuiving in zwembaden, indoor speeltuinen, IKEA's en Intratuinen.

En de avondklok vanaf 17.00 uur... Voor horeca kan ik het begrijpen, maar voor winkels, sportscholen etc. creëer je juist piekmomenten die ervoor zorgen dat het oorspronkelijke doel voorbij wordt geschoten. Los het op door tijden te wijzigen naar 20.00 uur en specificeer het per sector. Bekijk wat wel kan en tot wanneer.

Mogelijk zit ik ernaast, maar een onderbouwing daarvoor wordt niet gegeven. Wat er gecommuniceerd wordt is allemaal flinterdun en is volgens mij niet afdoende om draagvlak te behouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

[...]
Dat jij jong en wellicht gezond niet geraakt wordt maakt het nog niet dat anderen met die kwetsbaar/kwetsbaarder zijn maar preventief opgesloten moeten worden. Ook zij hebben recht op een uitje. Maar zoals ik al eerder aanhaalde telt bij jouw alleen maar: ikke ikke
Als het vaccin zou werken zoals het bedoeld is zou deze discussie niet eens bestaan.

Je kan dat ook omdraaien hé! Iedereen moet gevaccineerd zijn want ikke wil verzekerd zijn van een bed als mijn vaccin zijn werk niet goed doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
Zouden ze indoor speeltuinen zoals de ballenbak niet beter kunnen sluiten volgende week?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Zouden ze indoor speeltuinen zoals de ballenbak niet beter kunnen sluiten volgende week?
Ja prima, maar doe dan wel de scholen open aub.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:10:
Nee joh, al die kinderen gaan toch braaf thuis een boek zitten lezen? O-)

Pagina: 1 ... 38 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.