Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

RM-rf schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:02:
[...]

kritiek was lang juist eerder dat regeerakkoorden voorheen compleet dichtgetimmerd werden en er vrijwel geen speelruimte is dingen te doen die buiten het regeerakkoord staat (daarvoor moeten regeringspartijen dan opnieuw onderhandelen en veelal kan dat tot breuken leidden)..

om deze reden was één van de eerste adviezen van informateur Tjeenk Willink in april dit jaar...
maak een 'compact' regeerakkoord met veel vrije ruimte en onderhanelingspeelruimte ook voor de oppositie

https://www.ad.nl/politie...-over-poppetjes~afcb55a3/

volgens mij _is_ daarover ook in de maatschappij en Media gediscussieerd ... maar ik doorde toen juist voroal instemming...?
Heb jij toen al aangegegeven dat je er op tegen was en liever wél een 'dichtgetimmerd' regeerakkoord zag?
Yep, ik ben daar niet perse blij mee. Niet dat ik geen voordeel zie in een wat meer open regeeraccoord maar dat geeft ook de mogelijkheid tot misbruik en die kans acht ik groter op dit moment. Vele cruciale dingen die uit de hoge hoed zijn gekomen stonden niet in het regeeraccoord. De wijze waarop men toeslagen toekende of onthield niet, de dividentbelasting die uit de hoge hoed kwam etc.

Ik ben daar dus niet onverdeeld positief over.

Dat wil niet zeggen dat er niet enige flexibiliteit moet zijn ingebouwd. Dat zie je maar als er een pandemie opduikt. Dan moet je wel maatregelen kunnen nemen en ook geld vrij kunnen maken om eventuele schade deels te minimaliseren/compenseren.

Ik realiseer me dat het niet zo zwart-wit is maar ik vindt zeker wel dat er ook goed naar inhoud moet worden gekeken, ook van regeerakkoorden. Aan slagans heb ik niet zo veel en de rest van Nederland ook niet. Of ze zich dat realiseren is wat anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:47:
[...]

Begrijp ik goed dat je een soort van neerwaartse spiraal ziet? Ik deel dat wel. Maar als je het zo beschrijft dan kun je eigenlijk stellen dat de westerse(?) maatschappij helemaal niet bestand is tegen een crisis van deze omvang. Op dit moment vangen we de problemen niet op met ww en uitkeringen maar met geld lenen. En kijk eens wat (oa) dat doet met de inflatie.
Uiteindelijk is dat wel waar het op neerkomt en de corona-pandemie is daarin een pijnlijke wake-up call. De Westerse samenleving is eigenlijk enorm kwetsbaar als je het goed bekijkt -- als een pandemie al zo'n neerwaartse spiraal kan veroorzaken, stel je dan eens voor wat er economisch gebeurt als er een grote ramp gebeurt of een oorlog uitbreekt?

Het probleem is ook voor een deel veroorzaakt doordat we afhankelijk zijn geworden van een denkbeeldige resource. Want er is geen vast gedefinieerde waarde waartegenover 1 euro staat, dus je kan die resource altijd bij maken, maar uiteindelijk loop je dan alleen maar het tekort aan waarde uit te stellen. Dat zie je in de VS nu in het extreme met hun bizar hoge staatsschuld.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
‘Ik zag de negatieve test en moest huilen’

Het NRC spreekt een aantal mensen die actief op zoek zijn om besmet te raken met corona om een QR code te bemachtigen. Los van de gedachtekronkels die sommige van de geïnterviewden hebben, moet je toch je ernstig afvragen of het beleid dan niet zijn doel voorbij schiet als dit soort reacties steeds meer voor lijken te komen.

Intussen overweegt het kabinet om de kerstvakantie een weekje langer te maken: Basisscholen mogelijk toch eerder dicht door omikron

[ Voor 19% gewijzigd door CMD-Snake op 13-12-2021 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

CMD-Snake schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:55:

Het NRC spreekt een aantal mensen die actief op zoek zijn om besmet te raken met corona om een QR code te bemachtigen. Los van de gedachtekronkels die sommige van de geïnterviewden hebben, moet je toch je ernstig afvragen of het beleid dan niet zijn doel voorbij schiet als dit soort reacties steeds meer voor lijken te komen.

Intussen overweegt het kabinet om de kerstvakantie een weekje langer te maken: Basisscholen mogelijk toch eerder dicht door omikron
Ik moet er ook van huilen maar dan waarschijnlijk op een andere manier :+

Ongeacht beleid, dit kan natuurlijk ook een vorm van natuurlijke selectie zijn. Helaas wel eentje die mogelijk de zorg belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 01:14:
[...]

Ik moet er ook van huilen maar dan waarschijnlijk op een andere manier :+

Ongeacht beleid, dit kan natuurlijk ook een vorm van natuurlijke selectie zijn. Helaas wel eentje die mogelijk de zorg belast.
Nja als gezond mens heb je natuurlijk in Nederland zelf invloed op een ernstig verloop van de ziekte door bepaalde keuzes te maken. Bijvoorbeeld wel/geen gezonde leefstijl en wel/geen vaccinatie en of je alle maatregelen netjes opvolgt.
Bij ouderen en personen met onderliggende medische aandoeningen lijkt me de mogelijkheid tot natuurlijke selectie wel aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 14-12-2021 06:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
Tja, nu is er nog plaats in de ziekenhuizen .. En ik moet eerlijk toegeven dat als ik nu iemand met waterpokken zou kennen ik mijn jongste zoon daar expres naartoe zou brengen om ook de waterpokken te krijgen...

Dus dat die mensen liever nu corona krijgen dan bijvoorbeeld met kerst: ik kan het wel begrijpen. Niet verstandig natuurlijk en achterlijk, maar begrijp de achterliggende gedachte.

Maar: dit gaat om relatief kleine aantallen .. zal dus een druppel op de gloeiende plaat zijn...

Mbt scholen sluiten: er is nu net een nieuw regeer akkoord. Men gaat echt niet nu de scholen sluiten en de gemiddelde ouder zich tegen hen laten keren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
President schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:10:
[...]

Mbt scholen sluiten: er is nu net een nieuw regeer akkoord. Men gaat echt niet nu de scholen sluiten en de gemiddelde ouder zich tegen hen laten keren..
Het is niet dat 'het volk' het regeerakkoord kan wegstemmen.

The best is yet to come

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens mij gaat het in het artikel om mensen die het willen voor hun QR code. Die worden dus liever ziek dan dat ze zich laten inenten. Heel misschien vanuit het perspectief van die mensen ergens te begrijpen (ze weten niet beter als flauw narratief), maar het meest schokkend blijf ik hierbij dus de kracht van het desinformatiefront vinden…

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Heb je het echt zelf niet door? Het is elke keer hetzelfde. Hoe gekker of debieler de personen of ideeën zijn maakt niet uit. Alsof ze van enige zelfreflectie en/of verantwoordelijkheid compleet ontslagen zijn. Het is bij jou altijd de schuld van "het beleid", "de regering", "de Jonge".
Dat je altijd mensen hebt die de randjes opzoeken, die net buiten de boot vallen of die compleet wappie zijn ga je altijd houden. Je kan niet onnodig uitzonderingen maken en rekening houden met alle kleuren en smaakjes van de regenboog. Maken ze een uitzondering is het beleid niet duidelijk en eenduidig. Trekken ze alles gelijk zijn ze niet flexibel genoeg. het maakt voor jou niet echt heel veel uit wat het nieuws artikel is maar het is altijd per definitie de schuld van "den haag" ongeacht hoe gek de claim ook is. Het maakt niet uit hoe klein de groep is, het is vast de schuld van het totale beleid. En daarna kijken we wel verder (maar meestal niet)

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 14-12-2021 07:54 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Lekker gewerkt weer daar. Al die weken wegwuiven en dan vier dagen van te voren dit even bekend maken maar wel zeggen dat je geen opa's en oma's in mag zetten want ja stel je voor. BSO en KDV zal ook wel dicht gaan of alleen voor 'noodopvang' wat de facto iedereen vind dat ze in nood zitten dus nul effect.

Wereldvreemde lui daar en daar mogen we de komende vier jaren weer naar luisteren. Wat een doffe ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:04:
[...]

Lekker gewerkt weer daar. Al die weken wegwuiven en dan vier dagen van te voren dit even bekend maken maar wel zeggen dat je geen opa's en oma's in mag zetten want ja stel je voor. BSO en KDV zal ook wel dicht gaan of alleen voor 'noodopvang' wat de facto iedereen vind dat ze in nood zitten dus nul effect.

Wereldvreemde lui daar en daar mogen we de komende vier jaren weer naar luisteren. Wat een doffe ellende.
Aan de andere kant, ze luisteren blijkbaar naar nieuwe inzichten van experts. Er zijn suggesties gedaan over de basisschoolsluiting, omdat daarmee de jonge kinderen niet vers van school naar de ouderen in de familie gaan om kerst te vieren. Het weekje eerder stoppen zou deels ervoor zorgen dat de kinderen zijn uitgeziekt en niet nog besmettelijk op visite gaan.

Het is kiezen of delen. Wil je dat de overheid stug doorgaat in lijn met eerdere argumenten en opmerkingen? Of wil je een overheid die reageert op wat er nu speelt en nodig is?

In de situatie rond corona kan het mij niks schelen wat er de afgelopen weken is geroepen. Ik kijk alleen naar nu en wat er nu nodig is. Los daarvan kan ik niet inschatten in hoeverre de extra vrije week nuttig gaat zijn. Een bij-effect is dat meer ouders ook thuis zullen blijven van het werk. Zou kunnen werken, maar dat is aan de experts en verantwoordelijken.

Omgekeerde argument dat de kinderen al een achterstand hebben en dat dat nu erger wordt. Tja, het gaat om slechts vier lesdagen en in die dagen kunnen kinderen thuis nog best wat zelfstandig doorwerken. Liever scholen open uiteraard, maar ik denk ook weer niet dat het leven van de huidige jeugd er in het algemeen over 10 jaar ook maar enigszins anders uitziet door het missen van specifiek deze vier lesdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:28:
In de situatie rond corona kan het mij niks schelen wat er de afgelopen weken is geroepen. Ik kijk alleen naar nu en wat er nu nodig is. Los daarvan kan ik niet inschatten in hoeverre de extra vrije week nuttig gaat zijn. Een bij-effect is dat meer ouders ook thuis zullen blijven van het werk. Zou kunnen werken, maar dat is aan de experts en verantwoordelijken.
Mijn grootste probleem is dat ze ouders weinig tijd geven om iets te regelen. Niet iedereen kan of mag meer thuiswerken, maar het wordt wel afgeraden om grootouders in te zetten. Dat had allemaal wel wat tijdiger gekund. En het is nog maar de vraag in hoeverre KDV's en BSO's kinderen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

ZieMaar! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:30:
Volgens mij gaat het in het artikel om mensen die het willen voor hun QR code. Die worden dus liever ziek dan dat ze zich laten inenten. Heel misschien vanuit het perspectief van die mensen ergens te begrijpen (ze weten niet beter als flauw narratief), maar het meest schokkend blijf ik hierbij dus de kracht van het desinformatiefront vinden…
Het meest schokkende vind ik eerder dat men elkaar dan ook zo blind geloofd, of alles overneemt.
Ik ben dan ook van mening dat er een keiharde grens getrokken moet worden. Geen vaccinatie? Prima. Vanaf 2022 betaal je hem zelf als je je toch bedenkt. Lekker in Nederland blijven en je goedkope all-in vakantie naar Blanes gaat niet door.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
Wel grappig: mensen huilen dat de overheid stug aan de koers vasthoud en niet naar experts luistert.

Overheid luistert naar experts (OMT) en overweegt toch scholen te sluiten in tegenstelling tot wat ze eerder van plan waren. Mensen huilen dat de overheid zich niet aan de koers houdt.

Afbeeldingslocatie: https://sayingimages.com/wp-content/uploads/being-loose-i-cant-meme.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
thewizard2006 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:50:
[...]

Heb je het echt zelf niet door? Het is elke keer hetzelfde. Hoe gekker of debieler de personen of ideeën zijn maakt niet uit. Alsof ze van enige zelfreflectie en/of verantwoordelijkheid compleet ontslagen zijn. Het is bij jou altijd de schuld van "het beleid", "de regering", "de Jonge".
Dat je altijd mensen hebt die de randjes opzoeken, die net buiten de boot vallen of die compleet wappie zijn ga je altijd houden. Je kan niet onnodig uitzonderingen maken en rekening houden met alle kleuren en smaakjes van de regenboog. Maken ze een uitzondering is het beleid niet duidelijk en eenduidig. Trekken ze alles gelijk zijn ze niet flexibel genoeg. het maakt voor jou niet echt heel veel uit wat het nieuws artikel is maar het is altijd per definitie de schuld van "den haag" ongeacht hoe gek de claim ook is. Het maakt niet uit hoe klein de groep is, het is vast de schuld van het totale beleid. En daarna kijken we wel verder (maar meestal niet)
Dat je altijd en overal mensen hebt die de randjes opzoeken geeft toch juist aan dat het aan het beleid ligt? Dat heb je in alle landen en daar passen ze het beleid gewoon op aan. Niet door uitzonderingen te maken, maar door simpelweg door te rekenen.

De situatie waar we in zitten zag je al tijden aankomen. Niks verrassends aan. Niet de schuld van de wappies. Gewoon ouderwetsch prutswerk.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 14-12-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:33:
[...]

Mijn grootste probleem is dat ze ouders weinig tijd geven om iets te regelen. Niet iedereen kan of mag meer thuiswerken, maar het wordt wel afgeraden om grootouders in te zetten. Dat had allemaal wel wat tijdiger gekund. En het is nog maar de vraag in hoeverre KDV's en BSO's kinderen opnemen.
Zit ik mezelf nu te realiseren trouwens. Ikzelf werk in de IT. Mijn vriendin werkt in een fysieke winkel. Stel ik had een kind: Mijn moeder werkt in de zorg en mijn vader in de bouw. Zou mijn kind daar ook niet kwijt kunnen inderdaad..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:21
[...]

Aan de andere kant, ze luisteren blijkbaar naar nieuwe inzichten van experts. Er zijn suggesties gedaan over de basisschoolsluiting, omdat daarmee de jonge kinderen niet vers van school naar de ouderen in de familie gaan om kerst te vieren. Het weekje eerder stoppen zou deels ervoor zorgen dat de kinderen zijn uitgeziekt en niet nog besmettelijk op visite gaan.

Het is kiezen of delen. Wil je dat de overheid stug doorgaat in lijn met eerdere argumenten en opmerkingen? Of wil je een overheid die reageert op wat er nu speelt en nodig is?

Omgekeerde argument dat de kinderen al een achterstand hebben en dat dat nu erger wordt. Tja, het gaat om slechts vier lesdagen en in die dagen kunnen kinderen thuis nog best wat zelfstandig doorwerken. Liever scholen open uiteraard, maar ik denk ook weer niet dat het leven van de huidige jeugd er in het algemeen over 10 jaar ook maar enigszins anders uitziet door het missen van specifiek deze vier lesdagen.
doe mij maar een overheid die mensen zelf laat bepalen hoeveel risico je wilt lopen. Iedereen weet hoe de situatie nu is, ziekenhuizen aardig vol dus als je in een risicogroep valt en je krijgt corona heb je wellicht een probleem. In plaats van de scholen te sluiten is het veel verstandiger als de regering eindelijk eens de risicogroep (60plussers) rechtstreeks gaat aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid, en hen vertellen dat het wellicht voor hen verstandiger is zich even terughoudend op te stellen in (te veel) contact met anderen, zeker als er sprake is van overgewicht of onderliggend lijden. Het probleem wordt nu bij kinderen neergelegd, terwijl zij niet de ziekenhuizen bevolken. Uiteraard verspreiden ze het wel, vandaar mijn pleidooi dat opa en oma zelf eens gaan nadenken over de mogelijke gevolgen van het vieren van kerst dit jaar.

Op zich met je eens dat deze 4 dagen het verschil niet zullen maken, maar het gaat om de glijdende schaal, eerst roepen dat de scholen niet meer dicht zullen gaan, dan 1 week, en voor je het weet zetten kinderen straks weer tot carnaval thuis.

En, uiteraard, gooi de sport weer 24/7 open, ik durf best de stelling aan dat dit op termijn leidt tot minder ziekenhuisopnames, en daar is het toch allemaal om te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:34:
Mensen huilen dat de overheid zich niet aan de koers houdt.
Sinds wanneer hebben we een koers? Ik heb hem niet kunnen ontdekken nog. Alles is in de afgelopen 1,5-2 jaar puur reactief geweest. Dat is niet erg in zoverre, maar het is geen koers.

(verder is het in een discussie beter als je je onthoud van termen als 'huilen' als je een serieuze discussiepartner wil zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:35:
[...]

Dat je altijd en overal mensen hebt die de randjes opzoeken geeft toch juist aan dat het aan het beleid ligt? Dat heb je in alle landen en daar passen ze het beleid gewoon op aan. Niet door uitzonderingen te maken, maar door simpelweg door te rekenen.

De situatie waar we in zitten zag je al tijden aankomen. Niks verrassends aan. Niet de schuld van de wappies. Gewoon ouderwetsch prutswerk.
Ah ja het scheefdenken. Je zegt het zelf.... er zijn altijd mensen die randjes opzoeken. En dan nóg de schuld en alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen. Nee, je gaat niet altijd al het beleid maar elke keer weer aanpassen omdat er een kleine groep tegen beter weten in altijd de randjes op gaat zoeken. Als je denkt dat dit een OK mindset is dan zit je echt al compleet vast in je eigen bubbel waarin het de standaard is om maar de overheid de schuld te geven. Van alles. Altijd. Je zit dan net zo vast in je eigen retoriek als de wappies die een vaccin weigeren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42

Wailing_Banshee

You're Next

Wel grappig: mensen huilen dat de overheid stug aan de koers vasthoud en niet naar experts luistert.

Overheid luistert naar experts (OMT) en overweegt toch scholen te sluiten in tegenstelling tot wat ze eerder van plan waren. Mensen huilen dat de overheid zich niet aan de koers houdt.

[Afbeelding]
Plus dat je altijd voor- en tegenstanders hebt. De ene helft zegt doe dit, de andere helft zegt doe dat. Het maakt dan dus niet uit wat je doet (dit of dat), er is altijd een flinke groep mensen die het daar niet mee eens is. Hetzelfde met die schoolsluiting: een heleboel ouders zullen blij zijn (kans op besmetting minder), maar een heleboel andere ouders juist niet (oppas problemen). Wat moet je dan doen?
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:37:
[...]
In plaats van de scholen te sluiten is het veel verstandiger als de regering eindelijk eens de risicogroep (60plussers) rechtstreeks gaat aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid, en hen vertellen dat het wellicht voor hen verstandiger is zich even terughoudend op te stellen in (te veel) contact met anderen, zeker als er sprake is van overgewicht of onderliggend lijden. Het probleem wordt nu bij kinderen neergelegd, terwijl zij niet de ziekenhuizen bevolken. Uiteraard verspreiden ze het wel, vandaar mijn pleidooi dat opa en oma zelf eens gaan nadenken over de mogelijke gevolgen van het vieren van kerst dit jaar.
De mogelijke gevolgen voor hunzelf of de mogelijke gevolgen voor mensen die met niet-Corona gerelateerde problemen eigenlijk naar het ziekenhuis hadden gemoeten maar nu niet kunnen omdat mensen het belangrijker vinden dat zij lekker met andere samen kunnen zijn?

Ik kan ondertussen uit persoonlijke ervaring vertellen dat het niet leuk is als je te horen krijgt dat je operatie 3 maanden uitgesteld is omdat het ziekenhuis vol met corona patiënten ligt. Dus ik ben het met je eens als je zegt dat het hun eigen verantwoordelijkheid is, dat wanneer ze een ziekenhuis nodig is vanwege corona, ze wel mogelijk 3 maanden mogen wachten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

thewizard2006 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:50:
[...]

Het doel van de overheid met die QR code is druk uitoefenen op ongevaccineerden om ze over te halen alsnog een vaccin te nemen. Dat blijkt nu dus een averechts effect te hebben. Een maatregel welke zijn doel niet dient en ook nog eens een gigantische verdeeldheid binnen de samenleving tot gevolg heeft. Zoals ik al eerder zei: als je maar lang genoeg druk uitoefent dan springt het een keer, waarbij de minst rationelen als eerste gaan. Hetzelfde geldt voor de rellen die er waren. De sensatiezoekers gaan als eerste.

Ja, dat is ze aan te rekenen. Maar ook een regering heeft een verantwoordelijkheid om een samenleving niet zo onder druk te zetten dat dergelijke excessen gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
thewizard2006 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:40:
[...]

Ah ja het scheefdenken. Je zegt het zelf.... er zijn altijd mensen die randjes opzoeken. En dan nóg de schuld en alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen. Nee, je gaat niet altijd al het beleid maar elke keer weer aanpassen omdat er een kleine groep tegen beter weten in altijd de randjes op gaat zoeken. Als je denkt dat dit een OK mindset is dan zit je echt al compleet vast in je eigen bubbel waarin het de standaard is om maar de overheid de schuld te geven. Van alles. Altijd. Je zit dan net zo vast in je eigen retoriek als de wappies die een vaccin weigeren helaas.
Scheefdenken? Het is eenvoudige logica, geen probleem, ik zal het proberen uit te leggen zodat je hopelijk het begrijpt:

Als je in elk land mensen hebt die de grenzen opzoeken, dan is dat dus niet de bepalende factor. Het gaat tenslotte om de verschillen die leiden tot verschillende uitkomsten.

Juist het feit dat er altijd dat soort mensen zijn zorgt er anders voor dat je altijd dat als smoes kan blijven aanvoeren.

Ik weet voor de rest niet waar je op doelt. Overal de overheid de schuld van geven? Ik zie alleen jij het beleid al maanden lang fanatiek verdedigen en doen alsof niemand het zag aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]
En, uiteraard, gooi de sport weer 24/7 open, ik durf best de stelling aan dat dit op termijn leidt tot minder ziekenhuisopnames, en daar is het toch allemaal om te doen
Nee. Tenzij "op termijn" betekend "op zeer korte termijn" is dat niet het hoofddoel.

De ziekenhuisopnames moeten eigenlijk per direct naar beneden zodat de planbare zorg weer door kan gaan. Mensen die chemo, bestraling of een operatie nodig hebben worden afgebeld omdat de instroom/bezetting door covid-19 te hoog is. Een groot deel van die groep heeft er, helaas, niets meer aan als over 1 jaar weer plek is. Tegen die tijd zijn ze of dood of niet meer te genezen.
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:38:
[...]

Sinds wanneer hebben we een koers? Ik heb hem niet kunnen ontdekken nog. Alles is in de afgelopen 1,5-2 jaar puur reactief geweest. Dat is niet erg in zoverre, maar het is geen koers.

(verder is het in een discussie beter als je je onthoud van termen als 'huilen' als je een serieuze discussiepartner wil zijn)
Reactief reageren is ook een (gekozen) koers.

(mee eens, de meeste posts die ik in dit topic doe zijn ook iets serieuzer van aard. Dit was een stukje frustratie die even eruit moest. :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:38:
[...]

Proportionaliteit is wettelijk verplicht. Als er een RIVM model is dat de zaken over twee weken gierend uit de hand gaan lopen dan is er pas over twee weken een wettelijke reden om de maatregelen te nemen die hadden kunnen voorkomen dat het gierend uit de hand loopt. Helaas is het dan al gierend uit de hand gelopen.

Alles daarvoor is onvoldoende onderbouwd zoals FTM dat zou bestempelen.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 14-12-2021 08:49 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
[...]

doe mij maar een overheid die mensen zelf laat bepalen hoeveel risico je wilt lopen. Iedereen weet hoe de situatie nu is, ziekenhuizen aardig vol dus als je in een risicogroep valt en je krijgt corona heb je wellicht een probleem. In plaats van de scholen te sluiten is het veel verstandiger als de regering eindelijk eens de risicogroep (60plussers) rechtstreeks gaat aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid, en hen vertellen dat het wellicht voor hen verstandiger is zich even terughoudend op te stellen in (te veel) contact met anderen, zeker als er sprake is van overgewicht of onderliggend lijden. Het probleem wordt nu bij kinderen neergelegd, terwijl zij niet de ziekenhuizen bevolken. Uiteraard verspreiden ze het wel, vandaar mijn pleidooi dat opa en oma zelf eens gaan nadenken over de mogelijke gevolgen van het vieren van kerst dit jaar.

Op zich met je eens dat deze 4 dagen het verschil niet zullen maken, maar het gaat om de glijdende schaal, eerst roepen dat de scholen niet meer dicht zullen gaan, dan 1 week, en voor je het weet zetten kinderen straks weer tot carnaval thuis.

In theorie met je eens. In de praktijk zullen in Nederland veel eigenwijze ouderen gewoon hun kerst met de kinderen en kleinkinderen vieren. Gevolg kan zijn dat de IC's overbelast raken, code zwart, enz. En op dat moment lijden de goede ouderen net zo hard onder de slechte ouderen. En ook de goede mensen in het algemeen hebben nadeel van uitgestelde zorg.

Zoals altijd, het gaat om de balans en wat wel en niet werkt. Je kunt de nadelen van een schoolsluiting tegenover de voordelen in de zorg zetten. En dan een keuze maken.

Je raakt dan de onschuldige groep, maar als het 10x beter zou werken dan de schuldige groep aanpakken, dan zit je met een aardig dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:45:
Scheefdenken? Het is eenvoudige logica, geen probleem, ik zal het proberen uit te leggen zodat je hopelijk het begrijpt:

Als je in elk land mensen hebt die de grenzen opzoeken, dan is dat dus niet de bepalende factor. Het gaat tenslotte om de verschillen die leiden tot verschillende uitkomsten.

Juist het feit dat er altijd dat soort mensen zijn zorgt er anders voor dat je altijd dat als smoes kan blijven aanvoeren.
Wat je dus eigenlijk zegt met een simpel voorbeeld. Er zijn altijd mensen die door rood licht rijden als er geen auto aankomt. Dus moet de overheid hun beleid maar aanpassen. En de overheid kan geen smoes gebruiken om dit niet aan te passen want je weet dat mensen het randje gaan opzoeken.
Ik weet voor de rest niet waar je op doelt. Overal de overheid de schuld van geven? Ik zie alleen jij het beleid al maanden lang fanatiek verdedigen en doen alsof niemand het zag aankomen.
Absoluut niet. Ik ben de eerste die erkent dat zaken echt wel beter hadden gekund. Echter waar ik inderdaad niet van ben is elke keer maar continue alle shit en alle zaken die fout gaan of beter kunnen maar afschuiven op de overheid. Alsof je als burger geen enkele verantwoordelijkheid hebt in een samenleving. Daar ageer ik tegen. Die continue afbraak van al het beleid ongeacht wat ze verzinnen. Een aantal in dit topic zijn per definitie tegen. Tegen elke uitkomst. Het is nooit goed. Er is altijd wat te zeiken. Er wordt altijd wel weer ergens een groep vandaan getoverd die nadelen heeft ondervonden van een bepaalde beslissing. Ja dat kan ook gewoon haast niet anders in een pandemie. En dan ook nog vaak doen alsof dit echt alleen typisch een Nederlandse aangelegenheid is terwijl in heel de wereld zo ongeveer dezelfde shit gebeurd. Maar nee het is Hugo hoor (ik vind zijn schoenen trouwens wel echt belachelijk en niet bijdragen aan hoe serieus je hem kan nemen :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
KPMG heeft in oktober een analyse van de eerste 1,5 jaar coronacrisis gepubliceerd. Die kan ik iedereen aanraden om eens te lezen. Het document kan gedownload worden van de website van het KPMG. Zie:

home.kpmg/nl/nl/home/insights/2021/10/covid-19-in-nederland.html

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 14-12-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
xh3adshotx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:48:
[...]

Nee. Tenzij "op termijn" betekend "op zeer korte termijn" is dat niet het hoofddoel.

De ziekenhuisopnames moeten eigenlijk per direct naar beneden zodat de planbare zorg weer door kan gaan. Mensen die chemo, bestraling of een operatie nodig hebben worden afgebeld omdat de instroom/bezetting door covid-19 te hoog is. Een groot deel van die groep heeft er, helaas, niets meer aan als over 1 jaar weer plek is. Tegen die tijd zijn ze of dood of niet meer te genezen.

[...]
hoeveel mensen extra kunnen nu geen chemo krijgen als de sportscholen weer onbeperkt open gaan? En hoeveel mensen moeten in de toekomst door dit besluit juist wel chemo krijgen omdat ze onvoldoende bewegen?
Jouw hoofddoel is erg kortzichtig wat mij betreft, de schade op lange termijn van alle beperkingen is veel groter, maar die discussie lijkt niet gevoerd te mogen worden, in de media lees je alleen maar berichten over ziekenhuisbedden, mensen in de zorg die uitgeput zijn en doden, allemaal erg, maar wat er in de rest van de maatschappij speelt lijkt altijd van ondergeschikt belang te zijn, en dat is zeer onterecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
Agent47 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:34:
[...]

Het meest schokkende vind ik eerder dat men elkaar dan ook zo blind geloofd, of alles overneemt.
Ik ben dan ook van mening dat er een keiharde grens getrokken moet worden. Geen vaccinatie? Prima. Vanaf 2022 betaal je hem zelf als je je toch bedenkt. Lekker in Nederland blijven en je goedkope all-in vakantie naar Blanes gaat niet door.
Durven ze niet. Alleen al het benoemen van het woord ongevaccineerden in den haag jaagt iedereen al in het harnas.... Alsof je 20 huilende toto wolffs aan de lijn hebt die schreeuwen 'no markie, no markie this is not right!' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:50:
[...]

In theorie met je eens. In de praktijk zullen in Nederland veel eigenwijze ouderen gewoon hun kerst met de kinderen en kleinkinderen vieren. Gevolg kan zijn dat de IC's overbelast raken, code zwart, enz. En op dat moment lijden de goede ouderen net zo hard onder de slechte ouderen. En ook de goede mensen in het algemeen hebben nadeel van uitgestelde zorg.

Zoals altijd, het gaat om de balans en wat wel en niet werkt. Je kunt de nadelen van een schoolsluiting tegenover de voordelen in de zorg zetten. En dan een keuze maken.

Je raakt dan de onschuldige groep, maar als het 10x beter zou werken dan de schuldige groep aanpakken, dan zit je met een aardig dilemma.
ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik ben wel klaar met het leven in beperkingen, zeker op dit moment aangezien de getroffen maatregelen de werkenden en de studerenden wel, en de risicogroep (veelal gepensioneerd) niet treffen, zij kunnen dagelijks nog doen waar ze zin in hebben, ik kan na mn werk nergens meer ontspannen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]
hoeveel mensen extra kunnen nu geen chemo krijgen als de sportscholen weer onbeperkt open gaan? En hoeveel mensen moeten in de toekomst door dit besluit juist wel chemo krijgen omdat ze onvoldoende bewegen?
Alsof je perse naar een sportschool moet om te bewegen... En krijg je tegenwoordig al kanker als je niet genoeg beweegt?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]

Jouw hoofddoel is erg kortzichtig wat mij betreft, de schade op lange termijn van alle beperkingen is veel groter, maar die discussie lijkt niet gevoerd te mogen worden, in de media lees je alleen maar berichten over ziekenhuisbedden, mensen in de zorg die uitgeput zijn en doden, allemaal erg, maar wat er in de rest van de maatschappij speelt lijkt altijd van ondergeschikt belang te zijn, en dat is zeer onterecht
Volgens mij zijn er genoeg berichten over onder andere de entertainment industrie die zwaar lijd onder de huidige maatregelen. Daarnaast over jongeren die eenzaam zijn etc. Geen enkele oplossing is perfect, als jij er wel een weet wil de overheid graag met je in gesprek denk ik.

Echter zie ik jou tot nu toe vooral niet onderbouwde uitspraken doen: "gooi alles open!". Het is leuk om weer te kunnen sporten wanneer je wilt (tip: kan ook thuis of buiten, ga eens hardlopen of zo. Wees creatief.), naar concerten te gaan en weer het normale leven op te pakken. Dat is ook wat ik wil. Feit is wel dat als we niets doen we over "redelijk termijn" (binnenkort) geen zorgmedewerkers meer hebben. Als je dan een sportblessure hebt, heb je pech.

Daarnaast zou het je sieren, als je zelf steeds om onderbouwing vraagt, om zelf ook iets te gaan onderbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 14-12-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:56:
[...]

ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik ben wel klaar met het leven in beperkingen, zeker op dit moment aangezien de getroffen maatregelen de werkenden en de studerenden wel, en de risicogroep (veelal gepensioneerd) niet treffen, zij kunnen dagelijks nog doen waar ze zin in hebben, ik kan na mn werk nergens meer ontspannen
Zo voelt het voor ons allemaal inderdaad. Maar juist die emotie moet je dan niet (te veel) meewegen in de besluitvorming. Nu (weer) pijn lijden, kan op langere termijn meer pijn voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:50:
In de praktijk zullen in Nederland veel eigenwijze ouderen gewoon hun kerst met de kinderen en kleinkinderen vieren.
En dat is dan ook niet verboden (het ontvangen niet en het eigenwijs zijn niet :P ) . Dat kan wettelijk gezien ook niet gezien er niet achter de voordeur gehandhaafd kan worden tenzij in exteme gevallen. En een kerstdiner vieren met (klein)kinderen is geen extreem geval ;) De bezoekadviezen zijn vier uit m'n hoofd.

Iedereen moet daarin z'n eigen verantwoordelijkheid nemen en dat is dan ook direct onderdeel van het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:57:
[...]

Alsof je perse naar een sportschool moet om te bewegen... En krijg je tegenwoordig al kanker als je niet genoeg beweegt?
onvoldoende lichaamsbeweging is inderdaad een grote risicofactor voor kanker, en ja, ik heb inderdaad niet alle gewichten van de sportschool hier thuis liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:00:
[...]

En dat is dan ook niet verboden (het ontvangen niet en het eigenwijs zijn niet :P ) . Dat kan wettelijk gezien ook niet gezien er niet achter de voordeur gehandhaafd kan worden tenzij in exteme gevallen. En een kerstdiner vieren met (klein)kinderen is geen extreem geval ;) De bezoekadviezen zijn vier uit m'n hoofd.

Iedereen moet daarin z'n eigen verantwoordelijkheid nemen en dat is dan ook direct onderdeel van het probleem ;)
Ik ging in op het voorstel om scholen open te laten en ouderen meer te forceren om geen contact met jeugd te maken.
En in dat geval weet je dat in Nederland het gewoon kan en zal gebeuren dat veel ouderen toch veel kinderen gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:01:
[...]

onvoldoende lichaamsbeweging is inderdaad een grote risicofactor voor kanker, en ja, ik heb inderdaad niet alle gewichten van de sportschool hier thuis liggen
Er zijn ook andere manieren om te bewegen hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Lichaamsbeweging is niet alleen gewichtheffen. Je kunt ook een stukje gaan hardlopen, fietsen, kano huren en roeien of wat dan ook. Mogelijkheden genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:59:
[...]

Zo voelt het voor ons allemaal inderdaad. Maar juist die emotie moet je dan niet (te veel) meewegen in de besluitvorming. Nu (weer) pijn lijden, kan op langere termijn meer pijn voorkomen.
dat horen we nu al bijna 2 jaar, en er is geen enkel licht aan het einde van de tunnel. We sukkelen maar verder zonder enig plan. Ik ben bang dat de komende jaren de zomers ok zullen zijn, en de winters weer vol met lockdowns en beperkingen. Weet niet of ik dat geestelijk ga trekken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
stijnec1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:03:
[...]

dat horen we nu al bijna 2 jaar, en er is geen enkel licht aan het einde van de tunnel. We sukkelen maar verder zonder enig plan. Ik ben bang dat de komende jaren de zomers ok zullen zijn, en de winters weer vol met lockdowns en beperkingen. Weet niet of ik dat geestelijk ga trekken
Ik zou je dan willen adviseren om met de huisarts te gaan praten. Die kan je in contact brengen met de praktijkondersteuner van het GGZ om er over te praten om de balans te vinden, voordat het erger wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Volgens mij er er buiten ruimte zat, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:02:
[...]

Er zijn ook andere manieren om te bewegen hoor...
lekker ook om met 5 graden in de zeikende regen buiten te sporten.... |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

[Afbeelding]
Welke koers, welke planning? Heb je enig idee bij hoeveel besmettingen welke maatregel in werking treed, en wanneer vervalt. Wanneer 3G en wanneer niet. Ze komen straks met een 2G voorstel. Wanneer bij hoeveel besmettingen en wanneer het vervalt. Of wanneer zijn af van de QRcode? Enig idee? Gaat er dan ook bij niemand een lampje branden?

Om dit te vragen hoef je helemaal geen kennis of expert te zijn. Dit zijn logische vragen waar veel mensen naar benieuwd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:11:
[...]

Het regent niet iedere dag en als je genoeg beweegt en je goed kleed heb je geen last van de temperatuur.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
FunFair schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ik zou je dan willen adviseren om met de huisarts te gaan praten. Die kan je in contact brengen met de praktijkondersteuner van het GGZ om er over te praten om de balans te vinden, voordat het erger wordt...
Volgens mij zijn de wachtlijsten ook gigantisch bij het GGZ. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

[...]

Ow en wie gaat er op de kids passen als mamie en papie aan het werk zijn? Juist oma en opa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
MrJames schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:13:
[...]

Welke koers, welke planning? Heb je enig idee bij hoeveel besmettingen welke maatregel in werking treed, en wanneer vervalt. Wanneer 3G en wanneer niet. Ze komen straks met een 2G voorstel. Wanneer bij hoeveel besmettingen en wanneer het vervalt. Of wanneer zijn af van de QRcode? Enig idee? Gaat er dan ook bij niemand een lampje branden?

Om dit te vragen hoef je helemaal geen kennis of expert te zijn. Dit zijn logische vragen waar veel mensen naar benieuwd zijn.
Zoals eerder aangegeven: reactief beleid is ook een koers. Ik ken maar weinig landen die (succesvol) een plan hebben die aangeeft: bij X besmettingen doen we Y. De meeste landen reageren reactief. Door de vluchtigheid van de situatie is het helaas onmogelijk om de vragen die je stelt te beantwoorden. Ze hebben het geprobeerd met een route kaart maar die was bijna achterhaalt op het moment dat die gepubliceerd werd. Daarnaast zou het heel lastig zijn om daarin de mutaties zoals Omikron op te nemen.
MrJames schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:13:
[...]
Gaat er dan ook bij niemand een lampje branden?
Geen idee wat je hiermee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
thewizard2006 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:51:
[...]

Wat je dus eigenlijk zegt met een simpel voorbeeld. Er zijn altijd mensen die door rood licht rijden als er geen auto aankomt. Dus moet de overheid hun beleid maar aanpassen. En de overheid kan geen smoes gebruiken om dit niet aan te passen want je weet dat mensen het randje gaan opzoeken.
Dit is echt de meest onlogische vergelijking die je kan bedenken. Het wordt wel lastig te discussiëren zo. Jouw logica is dat verkeersdrempels niet nodig zijn omdat iedereen zich aan de maximum snelheid moet houden.
Absoluut niet. Ik ben de eerste die erkent dat zaken echt wel beter hadden gekund. Echter waar ik inderdaad niet van ben is elke keer maar continue alle shit en alle zaken die fout gaan of beter kunnen maar afschuiven op de overheid. Alsof je als burger geen enkele verantwoordelijkheid hebt in een samenleving. Daar ageer ik tegen. Die continue afbraak van al het beleid ongeacht wat ze verzinnen. Een aantal in dit topic zijn per definitie tegen. Tegen elke uitkomst. Het is nooit goed. Er is altijd wat te zeiken. Er wordt altijd wel weer ergens een groep vandaan getoverd die nadelen heeft ondervonden van een bepaalde beslissing. Ja dat kan ook gewoon haast niet anders in een pandemie. En dan ook nog vaak doen alsof dit echt alleen typisch een Nederlandse aangelegenheid is terwijl in heel de wereld zo ongeveer dezelfde shit gebeurd. Maar nee het is Hugo hoor (ik vind zijn schoenen trouwens wel echt belachelijk en bijdrage aan hoe serieus je hem kan nemen :+ )
Ik raad je dan aan om wat meer te reizen, zowel tijdens als na de pandemie. Het is helemaal niet hetzelfde over de hele wereld. Ze hebben helemaal niet overal zulke lange lockdowns. We doen het hier substantieel slechter qua doden, besmettingen én maatregelen. De maatregelen zijn hier telkens zwaarder omdat we te laat reageren en te vroeg versoepelen.

Het heeft niks met ergens tegen zijn te maken, we doen het gewoon aantoonbaar slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9VY3PdSFmytyEBb1k51RgOCnss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dB0csfIFxeHUqELiconMqGcN.png?f=user_large

En dan doen we het nog slecht in het continent waar het enorm slecht gaat. Er zijn helemaal geen lockdowns overal op de wereld. Dat beeld wordt hier wel continu geschetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
Prutzertje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:14:
[...]

Volgens mij zijn de wachtlijsten ook gigantisch bij het GGZ. :/
Ja dus? Moet je dan maar adviseren om iemand niet contact op te laten nemen met de huisarts als die het even niet meer ziet zitten?

De praktijkondersteuner van het GGZ is er om te voorkomen dat iemand reguliere klant wordt van het GGZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

mystic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:13:
[...]

Het regent niet iedere dag en als je genoeg beweegt en je goed kleed heb je geen last van de temperatuur.
Kan allemaal kloppen, maar het is voor heel veel mensen echt wel een grote drempel om nu buiten te gaan sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
mystic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:13:
[...]

Nou, het aantal droge momenten de afgelopen maand zijn op 1 hand te tellen volgens mij. haha Nee, ik ga wel lekker om 6:30 in de sportschool staan.... Buiten sporten doe ik wel weer vanaf maart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Empathy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:22:
[...]

Kan allemaal kloppen, maar het is voor heel veel mensen echt wel een grote drempel om nu buiten te gaan sporten.
Als mensen écht zo graag willen sporten komen ze vast die drempel wel over ;)
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:23:
[...]

Nou, het aantal droge momenten de afgelopen maand zijn op 1 hand te tellen volgens mij. haha Nee, ik ga wel lekker om 6:30 in de sportschool staan.... Buiten sporten doe ik wel weer vanaf maart ofzo.
watje :p

[ Voor 34% gewijzigd door mystic op 14-12-2021 09:23 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:11:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat doe ik al een tijdje en vind dat heerlijk. En als je dat echt niet wil, het regent niet eens zo vaak in Nederland, daar kun je vrijwel altijd goed omheen plannen.

Ik benoem dit even, omdat dit neerkomt op excuus zoeken. Je kan elke dag sporten als je wil, ook tijdens lockdown. Dat is een feit. Het dan niet willen, omdat het minder leuk of minder goed is, dat is de emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
haha... dan maar een watje. Ik steun de sportscholen tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat doe ik al een tijdje en vind dat heerlijk. En als je dat echt niet wil, het regent niet eens zo vaak in Nederland, daar kun je vrijwel altijd goed omheen plannen.

Ik benoem dit even, omdat dit neerkomt op excuus zoeken. Je kan elke dag sporten als je wil, ook tijdens lockdown. Dat is een feit. Het dan niet willen, omdat het minder leuk of minder goed is, dat is de emotie.
Ach... als de sportscholen helemaal dicht waren had ik waarschijnlijk wel buiten gaan sporten. Maar dit is een beetje een onzinnige discussie... sport = goed voor de mens. Daar zijn we het allemaal wel over eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
MrJames schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:16:
[...]

Ow en wie gaat er op de kids passen als mamie en papie aan het werk zijn? Juist oma en opa.
Ja, dat wordt ook meegenomen in de modellen en aannames. Ik spreek mij verder niet uit over welke keuze het beste is. Je hebt gelijk dat er voor- en nadelen zijn.

Het gaat op dit moment op basisscholen best wel tekeer met het aantal besmettingen. Daae de rem even op, is dan op zich beter, dan doorgaan en dan meteen de kerstdagen in.

Niet alle ouderen gaan op alle kinderen passen dan. Een deel wil niet, een deel kan niet, een deel wil niet als kind symptomen heeft, enz. Dit zal uitgewerkt zijn door een OMT en andere deskundigen.

Jij brengt het als logische one-liner die een maatregel volkomen belachelijk zou maken, maar zo simpel is het niet allemaal. Zei ik meteen al, het is een inschatting en afweging van voor- en nadelen. En op het eind moet iemand de keuze maken. En helaas zullen we ook nooit kunnen weten welke optie het beste was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
[...]

voor mensen die door blessures e.d. gecontroleerd en evt onder begeleiding sporten bij een sportschool gebruikmakend van de apparaten is is het vrij lastig.

feiten zijn erg makkelijk

het is een feit dat als er mogelijkheden gesloten zijn er minder mogelijkheden zijn
het is een feit dat veel mensen uit de overblijvende opties kunnen kiezen en alsnog kunnen bewegen
het is een feit dat dit niet voor alle mensen geldt
het is een feit dat er meer in de kleurenwaaier zit dan zwart en wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:49:
[...]

Proportionaliteit is wettelijk verplicht. Als er een RIVM model is dat de zaken over twee weken gierend uit de hand gaan lopen dan is er pas over twee weken een wettelijke reden om de maatregelen te nemen die hadden kunnen voorkomen dat het gierend uit de hand loopt. Helaas is het dan al gierend uit de hand gelopen.
En op dat moment wordt er te heftig gereageerd, waardoor de boel weer als een baksteen gaat kelderen en er wordt geroepen "Joepie, onder controle!", de maatregelen weer worden versoepeld, en we weer terug zijn bij het beginpunt.

Mijn regeltechniek-hoofd kijkt naar de grafiekjes van de besmettingscijfers uit de hele wereld, en ze vormen een voor mij klassiek beeld: Een tegengekoppeld systeem met twee tijdconstanten (incubatietijd voor besmettingen, tijd van reageren van autoriteiten) wat te weinig demping heeft, en waarbij de reactie op een verandering keer op keer té heftig is waardoor je een opslingering krijgt. @t_captain, misschien eens interessant om dat in een model te pluggen?

* Stoney3K gaat even zijn Laplace-transformaties erbij pakken. ;)

Waar we dus veel meer baat bij zouden hebben is door minder heftig te reageren maar die genomen maatregelen langer aan houden. Dan zou misschien het netto aantal besmettingen (oppervlakte onder de grafiek van besmettingen over tijd) waarschijnlijk minder zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
[...]

haha... dan maar een watje. Ik steun de sportscholen tenminste ;)
¯\_(ツ)_/¯ kan, ieder z'n hobby :p
stylezzz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:29:
[...]
sport = goed voor de mens. Daar zijn we het allemaal wel over eens...
Zeker. Maar sport != sportschool :) Als je echt wilt sporten zijn er voor iedereen meer dan genoeg mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:
[...]

voor mensen die door blessures e.d. gecontroleerd en evt onder begeleiding sporten bij een sportschool gebruikmakend van de apparaten is is het vrij lastig.

feiten zijn erg makkelijk

het is een feit dat als er mogelijkheden gesloten zijn er minder mogelijkheden zijn
het is een feit dat veel mensen uit de overblijvende opties kunnen kiezen en alsnog kunnen bewegen
het is een feit dat dit niet voor alle mensen geldt
het is een feit dat er meer in de kleurenwaaier zit dan zwart en wit
Minder opties, maar het is een feit dat letterlijk iedereen thuis kan sporten. Ook al zou je x keer een trap oplopen, of x keer een gewicht tillen, of x meter wandelen/rennen (buiten of binnen).
De randgevallen met mensen die op sterven liggen of die volledig verlamd zijn, hoef ik hopelijk niet te benoemen om onder de zwart-wit claim uit te komen.

Dat genoeg mensen zelf kiezen om thuis niet te sporten, dat snap ik, maar dat is puur emotie. Zoals ik eerder zei. Echt (zo goed als) iedereen kan thuis iets met sport doen. Het is een ongeldig argument om sportscholen open te moeten houden, omdat er anders niet gesport kan worden.

Je kan vanuit de overheid alleen nog de afweging maken. Een sportschool levert fittere mensen op, maar ook meer besmettingen. Balans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, we hebben het gehoord. Boodschap is aangekomen. Iedereen kan sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FunFair schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]

En jij denkt dat de GGZ niet al compleet overstroomd is? Dat er geen wachtlijsten van jaren zijn, zelfs al vóórdat er sprake was van een pandemie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

eamelink schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:41:
Ja, we hebben het gehoord. Boodschap is aangekomen. Iedereen kan sporten.
als mensen dan ook stoppen met zeiken dat de sportscholen open moeten, krijg je die reactie ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
mystic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:38:
[...]

Zeker. Maar sport != sportschool :) Als je echt wilt sporten zijn er voor iedereen meer dan genoeg mogelijkheden.
Dat beweer ik ook helemaal niet. Ik heb ook maar een sportschoolabbo voor 4 maanden per jaar, die andere 8 ben ik buiten te vinden :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunFair
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:42:
[...]

En jij denkt dat de GGZ niet al compleet overstroomd is? Dat er geen wachtlijsten van jaren zijn, zelfs al vóórdat er sprake was van een pandemie?
FunFair in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

Dat er wachtlijsten zijn is geen reden om geen contact op te nemen met de huisarts.

Zoek gewoon iemand om mee te praten. De vertrouwenspersoon in je bedrijf, whatever. Als je telksens geconfronteerd wordt negatieve gedachten moet je er wat mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:17:
[...]

Dit is echt de meest onlogische vergelijking die je kan bedenken. Het wordt wel lastig te discussiëren zo. Jouw logica is dat verkeersdrempels niet nodig zijn omdat iedereen zich aan de maximum snelheid moet houden.

[...]

Ik raad je dan aan om wat meer te reizen, zowel tijdens als na de pandemie. Het is helemaal niet hetzelfde over de hele wereld. Ze hebben helemaal niet overal zulke lange lockdowns. We doen het hier substantieel slechter qua doden, besmettingen én maatregelen. De maatregelen zijn hier telkens zwaarder omdat we te laat reageren en te vroeg versoepelen.

Het heeft niks met ergens tegen zijn te maken, we doen het gewoon aantoonbaar slecht.

[Afbeelding]

En dan doen we het nog slecht in het continent waar het enorm slecht gaat. Er zijn helemaal geen lockdowns overal op de wereld. Dat beeld wordt hier wel continu geschetst.
Dat plaatje is niet helemaal correct. Bijvoorbeeld Noorwegen heeft zojuist een bijna complete drooglegging afgekondigd en mag er geen alcohol meer worden geschonken. De maatregelen in Duitsland zijn nu misschien niet strenger dan in NL maar dat al die tijd wel geweest. In Frankrijk is ook een mondkapjes plicht etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:50:
[...]
Dat plaatje is niet helemaal correct. Bijvoorbeeld Noorwegen heeft zojuist een bijna complete drooglegging afgekondigd en mag er geen alcohol meer worden geschonken.
Dat begint wel een beetje over te komen als in paniek om je heen slaan want "we moeten toch wat doen!" maar uiteindelijk ben je de controle dus compleet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Dat plaatje is niet helemaal correct. Bijvoorbeeld Noorwegen heeft zojuist een bijna complete drooglegging afgekondigd en mag er geen alcohol meer worden geschonken. De maatregelen in Duitsland zijn nu misschien niet strenger dan in NL maar dat al die tijd wel geweest. In Frankrijk is ook een mondkapjes plicht etc.
Lol... wel eens in noorwegen geweest? Alcohol is daar altijd al schreeuwend duur geweest, de gemiddelde noor drinkt al niet veel dus echt missen zullen het ook niet denk ik.... de lokale alcoholist daargelaten ;)

Toch zit er een groot verschil tussen de landen. Ga eens naar belgie.... ja, je moet je mondkapje op.... en ja er word ook nog daadwerkelijk op de coronapas gecontroleerd. (hulde!) Maar alles is wel 'gewoon' open tot 23 uur in de avond. En dan te bedenken dat we in Nederland te bleu zijn om het probleem aan te pakken en dus maar iedereen elke avond in huis voor de tv te leggen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Er zijn landen die sequencen en die dus Omikron als een jekko zien gaan. Daarop besluiten ze te acteren. Dat komt wellicht over als in paniek om je heen slaan, maar misschien is dat puur onze perceptie :)

In Nederland sequencen we praktisch niet en doen we straks alsof we verrast zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Dat plaatje is niet helemaal correct. Bijvoorbeeld Noorwegen heeft zojuist een bijna complete drooglegging afgekondigd en mag er geen alcohol meer worden geschonken.
Dat is wel erg dramatisch gesteld. Dit geldt alleen in restaurants en cafe. Een echte drooglegging zou zijn dat het thuis ook niet meer mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Dat zijn geen lockdowns.

Zaken als mondkapjes zijn juist verstandig middel om een lockdown te voorkomen/uit te stellen/verkorten.

Hier communiceren we dit:

[YouTube: Ferd Grapperhaus - Mondkapjeslied (Bounce by the Ounce)]

En zitten we weer een lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eamelink schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:55:
Er zijn landen die sequencen en die dus Omikron als een jekko zien gaan. Daarop besluiten ze te acteren. Dat komt wellicht over als in paniek om je heen slaan, maar misschien is dat puur onze perceptie :)
Het is meer omdat het om maatregelen gaat die amper wat uit halen. Als je dan de contacten in restaurants en cafés wil beperken moet je ze gewoon sluiten.

Als het inderdaad puur om een schenkverbod in de horeca gaat dan is het wel een andere situatie dan een 'drooglegging' waar bezit van alcohol wordt verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
eamelink schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:55:

In Nederland sequencen we praktisch niet en doen we straks alsof we verrast zijn :)
We wachten eerst nog even een advies van de gezondheidsraad af wat omikron precies is. Naar verwachting word dit begin volgend jaar gepresenteerd.... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Agent47 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:34:
[...]

Ik wil die prik met alle liefde zelf betalen hoor, maar dan wil ik ook zelf de keuze maken welke prik ik krijg. En daar wringt het schoentje dus ;)

En op vakantie kunnen gaan in Europa mag niet afhangen van het wel of niet nemen van een prikje. Als het echt nuttig is, sure. Maar mensen willen straffen door ze dingen te ontnemen, terwijl dit voor de pandemie totaal niks uitmaakt? Neh.

"Jij doet niet wat ik zeg? Nou, dan mag je lekker niet meer op vakantie!". Zo'n maatschappij moeten we écht niet willen, want waar ligt dan de grens?

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:16:
[...]

"Jij doet niet wat ik zeg? Nou, dan mag je lekker niet meer op vakantie!". Zo'n maatschappij moeten we écht niet willen, want waar ligt dan de grens?
Daar waar jouw keuze niet alleen gevolgen heeft voor jouw vakantie, maar ook voor de mijne.

Daarnaast is het toch aan het ontvangende land te bepalen of ze jou willen hebben of niet? Nederland kan hooguit bepalen dat er gevolgen zijn bij terugkomst, maar of je ergens heen gaat op vakantie is je eigen keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:17:

[Afbeelding]

Niet om het een of ander, maar waar je dit vandaan hebt is alweer een maand oud. Staat geen update-stamp bij dus heel zinnig is deze info op dit moment niet. Eigenlijk hebben alle landen een dozijn of twee aan regels en zouden een soort regenboog vormen. Italië is b.v. meer blauw dan groen. Mask mandate geldt in half Europa. Teleworking is helemaal niet mandatory in Ierland. Letland zat toen in een NL-like lockdown.

Dit kaartje klopt voor geen meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Cid Highwind schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:34:
[...]

Daar waar jouw keuze niet alleen gevolgen heeft voor jouw vakantie, maar ook voor de mijne.

Daarnaast is het toch aan het ontvangende land te bepalen of ze jou willen hebben of niet? Nederland kan hooguit bepalen dat er gevolgen zijn bij terugkomst, maar of je ergens heen gaat op vakantie is je eigen keuze.
Mijn keuze heeft alleen gevolgen voor mezelf. Verder heeft niemand er iets mee te maken :)

Tuurlijk, maar we hebben in Europa ooit afspraken gemaakt over vrij reizen. Om dat nu te gaan koppelen aan een specifieke vaccinatiestatus is natuurlijk niet echt fijn ;)

Een test doen voor je in het vliegtuig stapt is momenteel natuurlijk prima. Als we deze pandemie eindelijk eens gaan afsluiten dan moet het compleet stoppen met die controles en coronapaspoorten. IJdele hoop waarschijnlijk..

We zitten momenteel met het probleem van corona, dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Dat daar bepaalde extra beperkingen bij komen begrijp ik ook. Het gevaar is vooral dat het genormaliseerd gaat worden dat een overheid mensen bepaalde vrijheden kan ontzeggen. Nu is het dan corona, ok. Maar stel dat ze het op termijn in hun bol krijgen en bepaalde vrijheden gaan koppelen aan iets anders? Het systeem ligt er.

Dat is mijn grootste angst momenteel. Corona an sich boeit me niet zo heel veel meer. Het effect wat het heeft op de wereld en vrijheden op langere termijn wel.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik zie om me heen steeds meer mensen die zich helemaal nergens meer aan houden. Vandaag was ik bij een ouder iemand die al aangeeft zich met kerst toch niet aan de regels te gaan houden "want de politici doen dat ook niet".

Iemand anders heeft een puberzoon die nu elke ochtend om half zes naar de sportschool gaat en waar het vechten om een plekje is. Dat is dus wat er gebeurt. Mensen begrijpen het niet meer.

Als je ook kijkt op de weg dan heb ik niet het gevoel dat veel mensen thuiswerken. Het is stervensdruk, of iedereen moet opeens van de trein naar de auto zijn overgestapt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 10:00
Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:16:
[...]

Ik wil die prik met alle liefde zelf betalen hoor, maar dan wil ik ook zelf de keuze maken welke prik ik krijg. En daar wringt het schoentje dus ;)

En op vakantie kunnen gaan in Europa mag niet afhangen van het wel of niet nemen van een prikje. Als het echt nuttig is, sure. Maar mensen willen straffen door ze dingen te ontnemen, terwijl dit voor de pandemie totaal niks uitmaakt? Neh.

Het probleem begint al in je eerste zin: Ik

Je hebt te maken met een pandemie van een ongekende schaal en jij hebt het alleen maar over Ik. De maatschappij zijn wij allemaal en dat betekent dat de maatschappij boven Ik staat en niet ondergeschikt aan het individu. Deze tendens zorgt voor de huidige tweedeling waarbij de individu wel uitmaakt wat goed voor hem is en zich totaal niet bekommerd om de mensen om zich heen, want ja ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Miki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:45:
[...]

Je hebt te maken met een pandemie van een ongekende schaal en jij hebt het alleen maar over Ik. De maatschappij zijn wij allemaal en dat betekent dat de maatschappij boven Ik staat en niet ondergeschikt aan het individu. Deze tendens zorgt voor de huidige tweedeling waarbij de individu wel uitmaakt wat goed voor hem is en zicht totaal niet bekommerd om de mensen om zich heen, want ja ik.
Dat betekent alleen niet dat je de vrije wil van het individu gewoon maar aan de kant kan zetten. Mensen zijn nou eenmaal geen hersenloze drones die blindelings volgen wat een leider zegt, ze moeten ook een eigen, intrinsieke motivatie hebben om die leider te volgen. Dat is het verschil tussen een leider die mensen motiveert, en een bevelhebber die verwacht dat iedereen gehoorzaamt.

Je kan niet verwachten dat 17 miljoen mensen zich belangeloos gaan inzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennis schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:43:
Ik zie om me heen steeds meer mensen die zich helemaal nergens meer aan houden. Vandaag was ik bij een ouder iemand die al aangeeft zich met kerst toch niet aan de regels te gaan houden "want de politici doen dat ook niet".

Iemand anders heeft een puberzoon die nu elke ochtend om half zes naar de sportschool gaat en waar het vechten om een plekje is. Dat is dus wat er gebeurt. Mensen begrijpen het niet meer.

Als je ook kijkt op de weg dan heb ik niet het gevoel dat veel mensen thuiswerken. Het is stervensdruk, of iedereen moet opeens van de trein naar de auto zijn overgestapt.
Mensen zien de noodzaak niet meer. In het echte leven merk je niks van corona en de angst is (bij het grootste deel van de bevolking) gewoon weg. Nieuwe variant? Ah joh....

Ik ken ook helemaal niemand die nu weer z'n kerstplannen gaat aanpassen. Wijzelf vieren het dit jaar ook gewoon zoals voorheen. Tenslotte weet je nooit wanneer het je laatste Kerst gaat zijn (heel pessimistisch gezien) en die momenten met familie zijn gewoon heilig. Opa's en oma's hebben allemaal wel een booster gehad tegen die tijd, dus wat is het probleem nog?

We vieren het zelf overigens 3x (:X) en 1x gaat het met meer dan 4 volwassenen zijn.

Wat dat betreft ben ik ook wel "blij" dat ze (waarschijnlijk) alsnog de scholen een week eerder gaan sluiten. Dan zijn de kinderen sowieso gewoon "clean" en de thuiswerkende volwassenen als het goed is ook. Al is het wel a-so-ciaal laat dat ze dit beslissen. Veel te laat. Mogen ze wel voor berispt worden imo.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

Je hebt te maken met een pandemie van een ongekende schaal en jij hebt het alleen maar over Ik. De maatschappij zijn wij allemaal en dat betekent dat de maatschappij boven Ik staat en niet ondergeschikt aan het individu. Deze tendens zorgt voor de huidige tweedeling waarbij de individu wel uitmaakt wat goed voor hem is en zicht totaal niet bekommerd om de mensen om zich heen, want ja ik.
Ik (ja, weer ik :p ) bekommer me wel om de mensen om me heen. Waaruit laat ik blijken dat dit niet zo is dan? Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik maar alles moet slikken wat de overheid van me verwacht. Of wel dan?

Je hebt geen idee hoeveel we zelf al gedaan hebben om de risico's te mijden. Hoeveel tests we de afgelopen tijd gedaan hebben "voor de zekerheid, voor we ergens heengingen", omdat we - of de kinderen - wat verkouden waren. Tot op heden nog steeds geen corona gehad. Na 2 jaar. Dat zegt wel wat denk ik ;)
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
[...]

Dat betekent alleen niet dat je de vrije wil van het individu gewoon maar aan de kant kan zetten. Mensen zijn nou eenmaal geen hersenloze drones die blindelings volgen wat een leider zegt, ze moeten ook een eigen, intrinsieke motivatie hebben om die leider te volgen. Dat is het verschil tussen een leider die mensen motiveert, en een bevelhebber die verwacht dat iedereen gehoorzaamt.

Je kan niet verwachten dat 17 miljoen mensen zich belangeloos gaan inzetten.
Dit dus ^ We leven hier gelukkig niet in een dictatuur. En die motivatie om de "leider" te volgen is er totaal niet meer. Misschien als we een daadkrachtige leider met een plan zouden hebben, misschien.

Maar met dit wispelturige kwakkelbeleid en politici die zelf maling hebben aan dit beleid... (ze zijn er zelfs van uitgesloten) nee dank je :) Die figuren kan ik niet serieus nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 14-12-2021 10:57 ]

Twitter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:43:

Mensen begrijpen het heel goed. Ze realiseren dat ze door moeten gaan met hun leven. De kans om gezonde gevaccineerde onder de 60 nog in het ziekenhuis en zeker ic te belanden is 0. Kans op een autoongeluk naar de teststraat is groter. Wees blij dat die zoon voor zijn gezondheid lekker vroeg gaat sporten.

We leren leven met corona. De dood hoort bij het leven en sterven zonder echt te leven is ook niks. Mensen in de oorlog leefden ook naar wat mogelijk was en maakte er het beste van.. dat doen we nu ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Je hebt te maken met een pandemie van een ongekende schaal
Vind je dat echt? Ik vind het allemaal wel meevallen. Ja, er komen wat meer mensen te overlijden maar grootste gedeelte was oud of ziek. Het is niet alsof de bevolking gedecimeerd wordt of zo.

Iedereen ziet dat inmiddels. Ben je jong en gezond kun je lekker verder gaan met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
[...]
Wat dat betreft ben ik ook wel "blij" dat ze (waarschijnlijk) alsnog de scholen een week eerder gaan sluiten. Dan zijn de kinderen sowieso gewoon "clean"
Dat is geen gegeven? Als de incubatietijd gemiddeld rond de 5-6 dagen beterft (maar kan oplopen tot 14?) dan kunnen ze juist rond kerst prima asymptomatisch positief zijn of de dag voor kerst klachten krijgen.

Deze week vervroeging heeft weinig met kerst te maken. Laten we nou niet ook dit weer vernaggelen door het idee van de maatregel (indien deze wordt ingevoerd) naast ons neer te leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door eric.1 op 14-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Crazy D

I think we should take a look.

Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:56:
Je hebt geen idee hoeveel we zelf al gedaan hebben om de risico's te mijden. Hoeveel tests we de afgelopen tijd gedaan hebben "voor de zekerheid, voor we ergens heengingen", omdat we - of de kinderen - wat verkouden waren. Tot op heden nog steeds geen corona gehad. Na 2 jaar. Dat zegt wel wat denk ik ;)
Sommige dingen zijn gewoon schijtmazzel. Mijn ouders hebben dat net zo had geprobeerd, maar toch 3 weken geleden besmet geraakt. Stiefvader is vorige week overleden. Het kan zomaar gebeuren ook al zie je 1,5 jaar lang zo goed als niemand, hou je afstand, etc. Feit dat je nog geen corona hebt gehad kan ook heel veel met je omgeving te maken hebben gehad en niet zozeer met je eigen acties. Het zegt iig meer over je geluk (en wellicht ook over je gezondheid/afweer). Een goede kennis ligt op dit moment op zolder in quarantaine (flink ziek) terwijl de rest van het gezin allemaal negatief test en ook nergens last van heeft. Ik heb zelf bijna 2 weken wisselend mijzelf top gevoelt en 2 uur later flinke koortsaanval. Mijn vrouw wordt pas een week later ziek, maar moest een paar dagen naar het ziekenhuis (geen IC gelukkig) en nog een paar dagen aan het zuurstof thuis. Soms heb je geluk, soms heb je pech.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Crazy D

I think we should take a look.

Dennis schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:00:
[...]

Vind je dat echt? Ik vind het allemaal wel meevallen. Ja, er komen wat meer mensen te overlijden maar grootste gedeelte was oud of ziek. Het is niet alsof de bevolking gedecimeerd wordt of zo.

Iedereen ziet dat inmiddels. Ben je jong en gezond kun je lekker verder gaan met je leven.
Zodat je na een avondje stappen lekker opa en oma kunt besmetten? (ik ben het er wel mee eens dat veel maatregelen eerder paniekvoetbal lijken dan echt goed doordachte maatregelen maar vind het iets te simpel om te zeggen dat jongeren (definieer jongere trouwens, < 18 ? < 30?) gewoon door kunnen gaan met leven zoals voor corona. Daarvoor is de besmettelijkheid van deze ziekte wel iets te groot.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:02:
Sommige dingen zijn gewoon schijtmazzel. Mijn ouders hebben dat net zo had geprobeerd, maar toch 3 weken geleden besmet geraakt. Stiefvader is vorige week overleden. Het kan zomaar gebeuren ook al zie je 1,5 jaar lang zo goed als niemand, hou je afstand, etc. Feit dat je nog geen corona hebt gehad kan ook heel veel met je omgeving te maken hebben gehad en niet zozeer met je eigen acties. Het zegt iig meer over je geluk (en wellicht ook over je gezondheid/afweer). Een goede kennis ligt op dit moment op zolder in quarantaine (flink ziek) terwijl de rest van het gezin allemaal negatief test en ook nergens last van heeft. Ik heb zelf bijna 2 weken wisselend mijzelf top gevoelt en 2 uur later flinke koortsaanval. Mijn vrouw wordt pas een week later ziek, maar moest een paar dagen naar het ziekenhuis (geen IC gelukkig) en nog een paar dagen aan het zuurstof thuis. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Zo is dat. Mijn vrouw heeft het vorig jaar op haar werk in het ziekenhuis opgelopen. Geen last van gehad (wel van de blindedarmontsteking waardoor de covid aan het licht kwam). We hebben geen thuis isolatie gedaan maar ik heb niet gekregen (of misschien wel, maar dan niets van gemerkt).

Als je ziek wordt word je ziek. Ik ga niet (meer) alle plezier in mijn leven wegnemen omdat ik een minimale kans loop om ziek te worden. Alleen jammer dat de overheid het verpest door allerlei maatregelen te nemen waarvan voor een gedeelte geldt dat het maar de vraag is of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
eric.1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:34:
[...]

Niet om het een of ander, maar waar je dit vandaan hebt is alweer een maand oud. Staat geen update-stamp bij dus heel zinnig is deze info op dit moment niet. Eigenlijk hebben alle landen een dozijn of twee aan regels en zouden een soort regenboog vormen. Italië is b.v. meer blauw dan groen. Mask mandate geldt in half Europa. Teleworking is helemaal niet mandatory in Ierland. Letland zat toen in een NL-like lockdown.

Dit kaartje klopt voor geen meter.
Welke landen zitten er in een lockdown zoals wij?

En welke allemaal niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:09:
[...]

En welke allemaal niet?
We moeten eens kappen om 'alle openbare plaatsen dicht na 17:00' een 'lockdown' te noemen.

Dat geeft alleen maar aan hoe verwend we zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:04:
Zodat je na een avondje stappen lekker opa en oma kunt besmetten?
Als daar het probleem zit zit de overheid beter gratis zelftests kunnen verspreiden (heeeel veel) en duidelijk maken dat je ook zonder symptomen iemand kunt besmetten en je voor je een kwetsbare persoon bezoekt je moet testen.
(ik ben het er wel mee eens dat veel maatregelen eerder paniekvoetbal lijken dan echt goed doordachte maatregelen maar vind het iets te simpel om te zeggen dat jongeren (definieer jongere trouwens, < 18 ? < 30?) gewoon door kunnen gaan met leven zoals voor corona. Daarvoor is de besmettelijkheid van deze ziekte wel iets te groot.
Onder de 30. Val daar zelf overigens niet onder :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:10:
[...]

We moeten eens kappen om 'alle openbare plaatsen dicht na 17:00' een 'lockdown' te noemen.

Leuk dat je weer actief in het topic bent :) Maar zoals je merkt, zwart/wit denken is hier een issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dennahz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:42:
[...]

Mijn keuze heeft alleen gevolgen voor mezelf. Verder heeft niemand er iets mee te maken :)

Tuurlijk, maar we hebben in Europa ooit afspraken gemaakt over vrij reizen. Om dat nu te gaan koppelen aan een specifieke vaccinatiestatus is natuurlijk niet echt fijn ;)

Een test doen voor je in het vliegtuig stapt is momenteel natuurlijk prima. Als we deze pandemie eindelijk eens gaan afsluiten dan moet het compleet stoppen met die controles en coronapaspoorten. IJdele hoop waarschijnlijk..

We zitten momenteel met het probleem van corona, dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Dat daar bepaalde extra beperkingen bij komen begrijp ik ook. Het gevaar is vooral dat het genormaliseerd gaat worden dat een overheid mensen bepaalde vrijheden kan ontzeggen. Nu is het dan corona, ok. Maar stel dat ze het op termijn in hun bol krijgen en bepaalde vrijheden gaan koppelen aan iets anders? Het systeem ligt er.

Dat is mijn grootste angst momenteel. Corona an sich boeit me niet zo heel veel meer. Het effect wat het heeft op de wereld en vrijheden op langere termijn wel.
Dat het niet fijn voor jouw is eigenlijk totaal niet belangrijk, we hebben als collectief een belang wat individuele belangen ondergeschikt maakt. Eigenlijk zou Nederland nog veel meer moeten samenwerken op Europees niveau, bijvoorbeeld door gebruik te maken van landen waar ziekenhuizen minder overbelast zijn en paitenten van ons kunnen overnemen. Daarnaast ook de maatregelen op elkaar afstemmen, want in Belgie is de horeca op dit moment meer geopend en maken sommige Nederlanders tripjes naar Belgie voor lekker diner in de avond in de Belgische horeca.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:09:
[...]

En welke allemaal niet?
Dat maakt verder weinig uit. Jij gebruikt een kaartje welke totaal niet klopt als onderbouwing voor je punt, dat helpt niet :9

Maar goed, om toch nog maar wat input te geven: Denemarken vanaf morgen komt goed in de buurt. En Denemarken werd hier nog wel eens als ultieme voorbeeld aangehaald door sommigen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Ja, laten we niks meer een lockdown noemen ook al is alles dicht.

Zaken dicht is gewoon een lockdown. Qua effect praktisch vergelijkbaar met de avondklok, je kan buiten nog een ommetje doen terwijl alles dicht is. Zelfs de grote stad is rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

@BarôZZa Heeft toch wel gewoon gelijk? Ben afgelopen 2 weken in verschillende Europese landen geweest. Nergens zijn de regels zo strengs als in Nederland. Alleen Oostenrijk hard kortstondig strengere regels, maar ook daar is het nu minder heftig.

Ik verbaas me enorm momenteel. Nederland heeft denk ik echt ongeveer de zwaarste maatregelen in europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:13:
[...]

Ja, laten we niks meer een lockdown noemen ook al is alles dicht.

Zaken dicht is gewoon een lockdown. Qua effect praktisch vergelijkbaar met de avondklok, je kan buiten nog een ommetje doen terwijl alles dicht is. Zelfs de grote stad is rustig.
Tsjah, definitiekwestie uiteraard... Maar ik noem m'n huis niet op slot als de helft van de deuren nog open staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:16:
Tsjah, definitiekwestie uiteraard... Maar ik noem m'n huis niet op slot als de helft van de deuren nog open staat...
Daarmee hou je geen inbrekers tegen. En met de huidige set maatregelen kun je dus ook niet corona stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
[...]

We zijn helemaal niet verwend, want in Belgie zijn Cafés en restaurants open tot 23:00 en vandaag zijn daar 29421 nieuw corona besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
giantgiantus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:15:
[...]

@BarôZZa Heeft toch wel gewoon gelijk? Ben afgelopen 2 weken in verschillende Europese landen geweest. Nergens zijn de regels zo strengs als in Nederland. Alleen Oostenrijk hard kortstondig strengere regels, maar ook daar is het nu minder heftig.

Ik verbaas me enorm momenteel. Nederland heeft denk ik echt ongeveer de zwaarste maatregelen in europa.
Maakt dit uit? Ik snap dit niet helemaal. Moeten we gewoon blindelings doen wat andere landen doen ongeacht onze situatie? Wat voor punt maak je hier?
Pagina: 1 ... 35 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.