Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.100 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:30:
[...]

Dat verandert niets aan het feit dat de testcapaciteit aan zijn limiet zit, en er om die reden gezegd is dat een afspraak met de GGD aangeraden wordt na een zelftest.

Je gaat dat percentage echt niet meer significant omlaag krijgen nu.
Is ook al niet waar. Het aantal testen is drastisch afgenomen, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwP4EYe2rfKlNIrP9QeBoTTjuO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m7RAZ4BmS3jwa3VSc11SM2g6.png?f=user_large

En een afspraak bij de GGD wordt aangeraden na een positieve zelftest, niet zoals jij het verwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

En een afspraak bij de GGD wordt aangeraden na een positieve zelftest, niet zoals jij het verwoordt.
Nog altijd: Hoe wil je die testbereidheid omhoog gaan krijgen bij mensen die gevaccineerd zijn, en bij een positieve zelftest gewoon thuis blijven?

Dan maak je van dat percentage positief een doel op zich. Ik weet niet of je daar veel mee opschiet terwijl het wel veel moeite kost.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Dat verandert niets aan het feit dat de testcapaciteit aan zijn limiet zit, en er om die reden gezegd is dat een afspraak met de GGD aangeraden wordt na een zelftest.

Je gaat dat percentage echt niet meer significant omlaag krijgen nu.
Nou ja als het aantal positieve test daalt en het % positief getest ook daalt heeft dat natuurlijk niet alleen te maken met de capaciteit. Zeker nu er meer mensen alleen gaan als ze een positieve zelftest hebben, je zou verwachten dat het %dan omhoog gaat.

Hopelijk dat het doorzet, het zou natuurlijk zo maar eens kunnen zijn dat er bijna niemand meer is die onbeschermd is. Het %mensen die niet hersteld is of gevaccineerd daalt natuurlijk elke dag en als dat getal te laag word dan dooft het probleem vanzelf uit.
We weten natuurlijk niet hoeveel mensen het virus gehad hebben, we hebben een ondergrens en een bovengrens en het zit daar ergens tussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
[...]

De testcapaciteit is momenteel niet meer aan de limiet: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

30% omlaag vanaf de piek.

In januari gaan we wel weer tegen de capaciteit aanlopen want omicron komt eraan. GGS moet daar nu al op plannen, ik denk dat we 150.000 capaciteit nodig hebben.

Zoals in nu kan inschatten gaan we heel veel besmettingen registreren, maar ik vermoed ook met een ronduit meevallend aantal opnames en doden. Het is een enorm enge situatie: een mogelijk hard oplopend aantal besmettingen maar per stuk minder kans op ziekenhuisopname --> moet je dan verwachten dat het in de ziekenhuizen drukker of juist rustuger wordt?

Alles hangt af van welk effect in de omiron variant zwaarder weegt: aan de ene kant de grotere besmettelijkheid en vaardigheid tot ontwijken van antistoffen. Aan de andere kant de observatie dat mensen typisch minder ziek worden.

We hebben nog steeds te weinig data, maar wat we heben lijkt wel steeds meer de goede kant op te vallen. Elke dag dat de golf in SA voortduurt maar de sterfte niet echt omhoog gaat, is een nieuwe indicatie dat omicron minder ziekmakend is. Langzaam maar zeker komen ook wat analyses van virologen en immunologen binnen en die zijn in het algemeen ook gunstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vrije val!

Die persconferentie morgen, het kan bijna niet anders..... we mogen weer. Toch?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:39:
[...]

Vrije val!

Lijkt mij van niet.
De ziekenhuizen liggen nog ramvol. Wil je nu loslaten en over 2 weken weer verzwaren?
Eerst die ziekenhuizen eens leeg en dan stapje voor stapje kijken wat kan.

Niet weer te snel versoepelen.
Paar miljoen boosters erin knallen is een beter plan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
Dennis1812 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:41:
[...]

Lijkt mij van niet.
De ziekenhuizen liggen nog ramvol. Wil je nu loslaten en over 2 weken weer verzwaren?

Niet weer te snel versoepelen.
Paar miljoen boosters erin knallen is een beter plan.
Ik vermoed toch dat er bij de poster enige vorm van sarcasma in zat hoor... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

joppe113 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:43:
[...]

Ik hoop het. Dan is mijn sarcasme meter enigzins stuk.

Verwacht alles hier tegenwoordig.

Excusez-moi dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42
joppe113 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:43:
[...]

Nee dit is sarcasme --> :+
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
t_captain schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:38:
[...]

De testcapaciteit is momenteel niet meer aan de limiet: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

30% omlaag vanaf de piek.

In januari gaan we wel weer tegen de capaciteit aanlopen want omicron komt eraan. GGS moet daar nu al op plannen, ik denk dat we 150.000 capaciteit nodig hebben.

Zoals in nu kan inschatten gaan we heel veel besmettingen registreren, maar ik vermoed ook met een ronduit meevallend aantal opnames en doden. Het is een enorm enge situatie: een mogelijk hard oplopend aantal besmettingen maar per stuk minder kans op ziekenhuisopname --> moet je dan verwachten dat het in de ziekenhuizen drukker of juist rustuger wordt?

Alles hangt af van welk effect in de omiron variant zwaarder weegt: aan de ene kant de grotere besmettelijkheid en vaardigheid tot ontwijken van antistoffen. Aan de andere kant de observatie dat mensen typisch minder ziek worden.

We hebben nog steeds te weinig data, maar wat we heben lijkt wel steeds meer de goede kant op te vallen. Elke dag dat de golf in SA voortduurt maar de sterfte niet echt omhoog gaat, is een nieuwe indicatie dat omicron minder ziekmakend is. Langzaam maar zeker komen ook wat analyses van virologen en immunologen binnen en die zijn in het algemeen ook gunstig.
Ik hoop het ook, maar het aantal besmettingen met de versie O zijn redelijk beperkt, er is al wel 1 dode in de UK door deze variant.
Het kan natuurlijk zijn dat de overigen mensen gewoon in de groep zitten die toch al niet ziek werd van covid19. Ongeveer 0.1% krijgt echt erngstige klachten maar met paar 100 besmettingen is het natuurlijk zo dat we dat nog niet hebben gezien.

Hopelijk is het gewoon weer een vervelende versie waar mensen wat milde klachten van krijgen en waarbij net zoals de griep er een paar ernstig ziek worden. Maar met de huidige getallen en data is daar niets over te zeggen. Het kan ook gewoon de andere extreme kant op gaan nog.

Tja dat het virus niet herkend word door de antistoffen die je aanmaakt na het vaccin is vervelend maar dat lag wel in lijn der verwachting natuurlijk. Sterk muterend virus en het vaccin is gemaakt op basis van versie A. we zitten nu op versie O dus ergens is het niet vreemd.
Dennis1812 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:41:
[...]

Lijkt mij van niet.
Misschien toch de scholen sluiten zelfs om het echt in te damen, 1 weekje extra kerstvakantie is geen grote ramp. De ziekenhuizen liggen goed vol en de mening tussen kleine kinderen en bejaarden is nergens in het jaar zo groot dan tijdens de kerst ( en sinterklaas )
Maar zeker niet gaan versoepelen nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 13-12-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wat zeggen deze dagelijkse besmettingscijfers eigenlijk nog nu mensen eerst alleen maar een zelftest hoeven te doen. Wat als ze daarna het nut ervan niet inzien om daarna naar de teststraat te rijden. Of verkeerd of te vroeg testen.

Opgepoetste cijfers voor een opgepoetst imago?

De hoeveelheid virusdeeltjes in het rioolwater is vanaf 5 december weer aan het stijgen.
Hoe verklaart men deze cijfers. De rioolwatermeting lijkt mij nu het meest betrouwbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 13-12-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
CR2032 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:45:
[...]

Wat zeggen deze dagelijkse besmettingscijfers eigenlijk nog nu mensen eerst alleen maar een zelftest hoeven te doen. Wat als ze daarna het nut ervan niet inzien om daarna naar de teststraat te rijden. Of verkeerd of te vroeg testen.

Opgepoetste cijfers voor een opgepoetst imago?

De hoeveelheid virusdeeltjes in het rioolwater is vanaf 5 december weer aan het stijgen.
Hoe verklaart men deze cijfers. De rioolwatermeting lijkt mij nu het meest betrouwbaar.
Geen klachten toch covid, Dus geen reden om te testen want geen klachten.
Maar het virus pis je natuurlijk wel gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Denk-leider Azarkan ging na positieve coronatest toch naar Kamerdebat

Denk-leider Azarkan nam deel aan de installatie van de nieuwe Tweede Kamer en het daarop volgende debat over Rutte in maart dit jaar ondanks dat hij positief getest was op corona bij de GGD.
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:39:
Versoepelûh! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk dat dat zeker kan. Ik heb ook niet de indruk dat de maatregelen van nu heel veel bijdragen en dat de daling meer door verzadiging dan door gedrag komt. Maar ja, politiek, die moeten ook vooral met het sentiment rekening houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CMD-Snake schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:56:
Denk-leider Azarkan ging na positieve coronatest toch naar Kamerdebat

Denk-leider Azarkan nam deel aan de installatie van de nieuwe Tweede Kamer en het daarop volgende debat over Rutte in maart dit jaar ondanks dat hij positief getest was op corona bij de GGD.
Die had vast teveel naar Haga geluisterd met dat oeverloze gelul over Ct's :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat dat zeker kan. Ik heb ook niet de indruk dat de maatregelen van nu heel veel bijdragen en dat de daling meer door verzadiging dan door gedrag komt. Maar ja, politiek, die moeten ook vooral met het sentiment rekening houden.
Ik zou niet op de zaken vooruitlopen, het wijze riool weet wat we over een week of 2 kunnen verwachten, kan een stulp zijn, kan een trend zijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn1qCkYyPs-T-txxTLWJuqATXXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fd74fBQmQXcDRJ7ibJMxlsA4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

dakka schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ik zou niet op de zaken vooruitlopen, het wijze riool weet wat we over een week of 2 kunnen verwachten, kan een stulp zijn, kan een trend zijn [Afbeelding]
<sarcasme aan> Dat is een gebrek aan regenwater, dan krijg je een hogere concentratie </s>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:58:
[...]

bepaalde dingen zouden zeker weer kunnen ja en zouden zelfs slim zijn qua totaalplaatje.

Zo is de sportscholen weer langer open gewoon slim, iets met gezondheid op peil houden.

Zo is er geen enkele reden om bioscopen zo dicht als nu te houden, maar met qr en 1.5m kunnen die prima normale tijden draaien.

Zelfde voor gezeten horeca, zoals het restaurant

Maar gezien de lekken van afgelopen weekend blijven we nog even dingen vooral niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:16:
[...]

<sarcasme aan> Dat is een gebrek aan regenwater, dan krijg je een hogere concentratie </s>
Heb de sarcasme tag niet gemist, maar denk dat het vrij eenvoudig is om te corrigeren ( en dat dat ook gebeurt) voor regenval op basis van bijvoorbeeld een de concentratie van een ander stofje dat in toilet lozingen voorkomt en waar referentie gegevens van bekend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:23:
[...]

bepaalde dingen zouden zeker weer kunnen ja en zouden zelfs slim zijn qua totaalplaatje.

Zo is de sportscholen weer langer open gewoon slim, iets met gezondheid op peil houden.

Zo is er geen enkele reden om bioscopen zo dicht als nu te houden, maar met qr en 1.5m kunnen die prima normale tijden draaien.

Maar gezien de lekken van afgelopen weekend blijven we nog even dingen vooral niet doen
*knip* als je onderbouwing levert, dan mag je dit soort verdachtmakingen ook wel achterwege laten...

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 13-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
42erik schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:23:
[...]

Die 1,5m is een papieren maatregel. Volgens mij is bijna niemand zich er nog van bewust en wordt hij nergens nageleefd.
Sport weer gewoon open zou ik ook heel graag zien. Sporten is goed voor fysieke en mentale conditie, juist nu in die sombere donkere maanden en ik geloof er niets van dat sport nu zo'n besmettingsbron is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk niet dat het naar het volk gericht is als een lesje leren. Meer als een vorm van enige daadkracht uitstralen.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 13-12-2021 18:56 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:27:
[...]

Die 1,5m is een papieren maatregel. Volgens mij is bijna niemand zich er nog van bewust en wordt hij nergens nageleefd.
In een theater of bioscoop waar elke andere stoel onbezet is zorg je natuurlijk vanzelf voor die 1,5 meter.

Ik zie niet in waarom die maatregel tussen 10 en 17 prima effectief is maar tussen 17 en 22 uur het ineens levensgevaarlijk zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook een beetje de indruk dat de motivatie daar achter niet puur is om de verspreiding te beperken, maar ook om 'het volk' een lesje te willen leren.
Of om gewoon toch het hele 2G beleid door te kunnen voeren, dat kan je niet doen als straks alles weer gewoon open is met 3G ( wat effectief 2G is ) en er geen problemen zijn.
Zonder maatregelen heb je ook geen 2deling in de maatschappij en dus ook geen draagvlak om dingen door de drukken.
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:29:
In een theater of bioscoop waar elke andere stoel onbezet is zorg je natuurlijk vanzelf voor die 1,5 meter.

Ik zie niet in waarom die maatregel tussen 10 en 17 prima effectief is maar tussen 17 en 22 uur het ineens levensgevaarlijk zou worden.
Indirect natuurlijk wel veiliger, dan is het nog licht als je naar huis gaat wat zorgt voor minder verkeers-slachtoffers die natuurlijk ook opgenomen moeten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Shadowhawk00 op 13-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:46
zacht schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

Sja, ik vind het niet vreemd dat de vraag naar testen daalt. Vanuit mezelf geredeneert is het namelijk zo:

1) er is nieuw advies dat zelftesten ook kan. ik snap niet precies wanneer/waarom, maar er is iets anders
2) het is wekenlang zo geweest dat ALS je wel een test wilde doen bij de GGD dat je dan lang moest wachten, vaak in een rij waar minimaal 1 op de 5 mensen covid heeft.

Het omdraaien van zo'n beeld als 'test inplannen gaat toch veel te langzaam want de capaciteit is er niet' is ook iets wat zomaar weer een maand of langer duurt in de collectieve perceptie. Ik denk er dus echt niet over na om een GGD-test in te plannen tenzij ik doodziek op bed lig, waar dat eerder anders was. Puur omdat ik me nog herinner van een paar weken geleden dat je dagen kon wachten op een testplaats.

Dus ja, dat het aantal testen afneemt snap ik wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:30:
[...]

Of om gewoon toch het hele 2G beleid door te kunnen voeren, dat kan je niet doen als straks alles weer gewoon open is met 3G ( wat effectief 2G is ) en er geen problemen zijn.
Dat zou impliceren dat er een andere motivatie achter 2G zit behalve indammen van de besmettingen op zich -- als 3G daarvoor voldoende is, waarom dan 2G invoeren?

Het idee dat er iemand rond loopt met een ander plan wat niets met corona te maken heeft geloof ik helemaal niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:21
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:28:
[...]
Meer als een vorm van enige daadkracht uitstralen.
ben bang dat veel maatregelen precies hierom zijn genomen, maakt niet uit wat we doen, als we maar laten zien dat we iets doen. Ik zou me veel makkelijker aan de maatregelen kunnen houden als precies verteld zou worden welke afwegingen gemaakt zijn, en wat iedere individuele maatregel precies bijdraagt aan indammen virus. Helaas gebeurt dat niet, en worden bewust iedere keer meerdere maatregelen tegelijk ingesteld of afgeschaft, zodat je nooit precies weet wlke maatregel hoeveel heeft bijgedragen, en de regering haar a** covered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als het echt om symbolische maatregelen gaat dan gooi je natuurlijk best wat ondernemers en werkgelegenheid daarvoor onder de bus.

Dat kan nog een smerige nasleep opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
dakka schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ik zou niet op de zaken vooruitlopen, het wijze riool weet wat we over een week of 2 kunnen verwachten, kan een stulp zijn, kan een trend zijn [Afbeelding]
Kan ook een meetstation zijn dat weer eens een verkeerde waarde heeft doorgegeven :')
[...]

Zonder maatregelen heb je ook geen 2deling in de maatschappij en dus ook geen draagvlak om dingen door de drukken.
Ik mag hopen dat Omicron zo ontiegelijk besmettelijk is dat ze gelijk die QR pas en 2G/3G door de plee kunnen spoelen. En uiteraard dat deze veel minder ziekmakend is. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-12-2021 17:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:29:
[...]

Het aantal contactmomenten moest gewoon omlaag. Ik snap dat elke maatregel tegen een logica-meetlat wordt gelegd, maar uiteindelijk is het simpel; alles na 17:00 dicht gooien zorgt voor minder contactmomenten.

Het heeft niet veel met wel/niet gevaarlijk te maken verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Emgeebee schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:01:
[...]

Het aantal contactmomenten moest gewoon omlaag. Ik snap dat elke maatregel tegen een logica-meetlat wordt gelegd, maar uiteindelijk is het simpel; alles na 17:00 dicht gooien zorgt voor minder contactmomenten.

Je kunt het wel blijven uitleggen, maar als mensen het niet willen snappen dan komt het niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Emgeebee schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:01:
[...]

Want? Contactmomenten waarbij er 1,5 meter afstand gehouden kunnen worden zijn toch geen probleem? Ik weet niet of je papa langs de lijn van het voetbalveld om 18:40 met zoonlief 40 meter verderop wel kan zien als 'contactmoment'.

Of is het gewoon een zwaktebod dat die 1,5 meter regel toch iets minder heilig was dan ze hadden gehoopt? Kondig dan gewoon een stay-at-home order af, en ga niet op deze manier weer achterbaks zitten doen omdat je ondernemers geen steun wil uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:21:
[...]

De Walmart een plaatselijke super noemen en dan beweren dat ik het punt mis?
Wat je zelf volledig mist is dat de Walmart niet (alleen) een plaatselijke super is maar ook gewoon een apotheek functie heeft en dus bekend staat als een locatie waar je terecht kunt voor bepaalde medische zaken. Dat is zoals ik al zei iets heel anders dan onze supers die niet verder gaan dan een paracetamol.

[...]
Het zijn tijdelijke stands in diverse supermarkten. Maar daar gaat het niet om.
Dat laagdrempelige en kleinschalige en direct om dagelijkse om de hoek plekken. Iets wat je iedere dag tegen komt en is precies wat wij hier missen.

Wanneer je die die pot pindakaas pakt en ook uit impuls gelijk die gratis vaccinatie meepakt bij een zaak die je kent en vertrouwd. En daarna de 15 minuten wachten tussen de luiers en de appels. In de UK gebeurt hetzelfde waar bijvoorbeeld Boots en Tesco ook meedoen.

In plaats van maanden moeten wachten op dè brief of dè tweet van Hugo dat het nu pas mag.

Dus kom op Kruidvat, AH, de Lidl, Etos (ook van Appie), MediaMarkt en de Hema.
Een totaal andere aanpak, dat hebben we nu nodig. Ook goed voor het samen gevoel.

https://www.ipressusa.com...-done-in-the-supermarket/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAm1K7OD2dKnTjHtLUzke8T1tjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcxIIM0jmttAbkIv8AERJKfL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 13-12-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:05:
[...]

Want? Contactmomenten waarbij er 1,5 meter afstand gehouden kunnen worden zijn toch geen probleem? Ik weet niet of je papa langs de lijn van het voetbalveld om 18:40 met zoonlief 40 meter verderop wel kan zien als 'contactmoment'.

Of is het gewoon een zwaktebod dat die 1,5 meter regel toch iets minder heilig was dan ze hadden gehoopt? Kondig dan gewoon een stay-at-home order af, en ga niet op deze manier weer achterbaks zitten doen omdat je ondernemers geen steun wil uitbetalen.
De papa die binnen 1,5 meter afstand ernaast staat te schreeuwen zonder mondkapje want: "mah freedum" is wel een contactmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xh3adshotx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:07:
[...]

De papa die binnen 1,5 meter afstand ernaast staat te schreeuwen zonder mondkapje want: "mah freedum" is wel een contactmoment.
Ja, die kan dus ook prima 1,5 meter verderop gaan staan natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:08:
[...]

Ja, die kan dus ook prima 1,5 meter verderop gaan staan natuurlijk.
Ja, dat gebeurt in de praktijk niet dus dan maar volledig verbieden. Makkelijker te handhaven en heeft kennelijk meer effect. Met dank aan al onze "vrijheidsstrijders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xh3adshotx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:08:
[...]

Ja, dat gebeurt in de praktijk niet dus dan maar volledig verbieden. Makkelijker te handhaven en heeft kennelijk meer effect. Met dank aan al onze "vrijheidsstrijders".
Dat is het dus: Het is niet verboden, alleen ná 17:00. Want helemaal verbieden zou betekenen 100% steun uit moeten betalen.

Wat je nu dus veroorzaakt is dat je het probleem alleen maar verplaatst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
[...]

Wat een negatieve insteek... het kabinet had inderdaad ook een volledige lockdown kunnen instellen, maar heeft ervoor gekozen om toch nog iets van vermaak voor het volk, en inkomsten voor de ondernemers, open te laten.

Je kunt boos zijn dat je na 17 uur niet meer naar de bios kan, maar je kunt ook blij zijn dat je 's middags wél kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:09:
[...]

Dat is het dus: Het is niet verboden, alleen ná 17:00. Want helemaal verbieden zou betekenen 100% steun uit moeten betalen.

daarom: sport en restaurants volledig open, dat doet vrijwel niets in de ziekenhuisopnames, en heel veel (ten goede) voor de mentale gesteldheid van veel mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:09:
[...]

In de praktijk is het voor de meeste mensen dus verboden om na 17:00 naast het sportveld te staan. En dat is waarschijnlijk in de meeste gevallen (5 dagen per week) het moment dat het naast de sportvelden vrij druk is. Resultaat is dat het aantal contactmomenten afneemt. Leuk? Nee. Effectief? Kennelijk wel kijk maar naar de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
xh3adshotx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:14:
[...]

In de praktijk is het voor de meeste mensen dus verboden om na 17:00 naast het sportveld te staan. En dat is waarschijnlijk in de meeste gevallen (5 dagen per week) het moment dat het naast de sportvelden vrij druk is. Resultaat is dat het aantal contactmomenten afneemt. Leuk? Nee. Effectief? Kennelijk wel kijk maar naar de cijfers.
graag bewijs voor deze stelling, inclusief het aantal besmettingen dat voorkomen is door het verbieden van publiek bij sportwedstrijden, en hoeveel ziekenhuisopnames daarmee voorkomen zijn

Overigens is het niet alleen na 17u verboden om naast het sportveld te staan, maar 24 uur per dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xh3adshotx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:14:
[...]

Dan had je als kabinet gewoon moeten kijken naar de tijden waarop bijvoorbeeld een bioscoop, café of een theater nog rendabel kan draaien. Wat er nu gebeurt is dat die zaken gewoon uit eigen initiatief dicht gaan, omdat ze met 'alleen overdag open' de kosten er niet uit krijgen.

En de regering heeft zichzelf mooi ingedekt, want de tenten sluiten op eigen initiatief de deuren, dus daar hoeven ze geen cent aan coronasteun voor uit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
stijnec1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:12:
[...]

daarom: sport en restaurants volledig open, dat doet vrijwel niets in de ziekenhuisopnames, en heel veel (ten goede) voor de mentale gesteldheid van veel mensen
De lobbyclub van de horeca wil toch graag dat alle horeca gelijk behandeld wordt, dus alleen de restaurants open maar de kroegen dicht gaat daar niet in goede aarde vallen.

Bovendien krijg je dan natuurlijk direct weer kroegen die ook de hele nacht open willen blijven omdat ze er ook een tosti serveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
CR2032 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:06:
[...]

Het zijn tijdelijke stands in diverse supermarkten. Maar daar gaat het niet om.
Dat laagdrempelige en kleinschalige en direct om dagelijkse om de hoek plekken. Iets wat je iedere dag tegen komt en is precies wat wij hier missen.

Wanneer je die die pot pindakaas pakt en ook uit impuls gelijk die gratis vaccinatie meepakt bij een zaak die je kent en vertrouwd.
Heb je het plaatje ook bekeken wat je daar plaatst? Is je niks opgevallen aan dat grote blauwe bord met die witte tekst?
Dat is precies wat ik al twee keer zei en nu voor de derde keer herhaal, je hebt het niet over vergelijkbare supermarkten qua aanbod. Dat vertrouwen heb je hier wel in de pindakaas maar NIET in medicijnen of vaccinaties want onze supermarkten hebben geen apotheek in hun dienstverlening.
Ik haak iig af als we daar vaccins gaan aanbieden en ik denk velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:27:
[...]

Sport weer gewoon open zou ik ook heel graag zien. Sporten is goed voor fysieke en mentale conditie, juist nu in die sombere donkere maanden en ik geloof er niets van dat sport nu zo'n besmettingsbron is.
In theaters en bioscopen is die 1.5m juist heel makkelijk, gewoon de tussen liggende stoel vrij houden

Bij sport is dat wat lastiger, maar risk - benefit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Als alles met 3g open is en er geen problemen zijn, is er toch Ook helemaal geen reden om 2g in te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
migchiell schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:12:
[...]

Wat een negatieve insteek... het kabinet had inderdaad ook een volledige lockdown kunnen instellen, maar heeft ervoor gekozen om toch nog iets van vermaak voor het volk, en inkomsten voor de ondernemers, open te laten.

Je kunt boos zijn dat je na 17 uur niet meer naar de bios kan, maar je kunt ook blij zijn dat je 's middags wél kunt.
Kunnen we het dan niet andersom doen, op deze manier is het wel een beetje de werkende pesten, aangezien die in de middag naar zijn werk moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:19:
[...]

Heb je het plaatje ook bekeken wat je daar plaatst? Is je niks opgevallen aan dat grote blauwe bord met die witte tekst?
Dat is precies wat ik al twee keer zei en nu voor de derde keer herhaal, je hebt het niet over vergelijkbare supermarkten qua aanbod. Dat vertrouwen heb je hier wel in de pindakaas maar NIET in medicijnen of vaccinaties want onze supermarkten hebben geen apotheek in hun dienstverlening.
Ik haak iig af als we daar vaccins gaan aanbieden en ik denk velen met mij.
Wat zit je nu te drammen of dat een apotheek of drogist in de supermarkt is. In een apotheek of drogist zetten ze normaal ook geen prikken.

Het gaat erom dat het IN de supermarkt is. Laagdrempelig en dichtbij.
Desnoods ook in de Bijenkorf of de Primark, de NS stations. Veel meer aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 13-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Papa die dan op 50 cm van andere Papa staat, of Papa die na afloopt toch nog even een biertje doet met andere Papa terwijl Kind aan het douchen is na het sporten weer wel.

Zo kunnen we wel voor elk denkbeeldig voorbeeld met een denkbeeldig tegenvoorbeeld komen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 17:30 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
stijnec1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:16:
[...]

graag bewijs voor deze stelling, inclusief het aantal besmettingen dat voorkomen is door het verbieden van publiek bij sportwedstrijden, en hoeveel ziekenhuisopnames daarmee voorkomen zijn

Overigens is het niet alleen na 17u verboden om naast het sportveld te staan, maar 24 uur per dag
stijnec1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:12:
[...]

Waar is jouw bewijs dan?

Jij plempt een simpele one-liner zonder enig bewijs neer... Nu moet ik het gaan ontkrachten?

Hint: kijk naar het maatregelen pakket en de dalende cijfers. Het lijkt iets te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door xh3adshotx op 13-12-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

xh3adshotx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:32:
[...]

[...]

Waar is jouw bewijs dan?

Jij plempt een simpele one-liner zonder enig bewijs neer... Nu moet ik het gaan ontkrachten?

Hint: kijk naar het maatregelen pakket en de dalende cijfers. Het lijkt iets te doen.
Maar dan kun je toch vaststellen dat alle maatregelen samen (incl vaccinaties en boosters) wat lijken te doen. Dan moet je daar geen maatregelen afhalen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Man man man man. Op het laatste moment gaan we weer. Heel de kerstplanning kan de prullenbak in.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
stijnec1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:47:
[...]

ben bang dat veel maatregelen precies hierom zijn genomen, maakt niet uit wat we doen, als we maar laten zien dat we iets doen. Ik zou me veel makkelijker aan de maatregelen kunnen houden als precies verteld zou worden welke afwegingen gemaakt zijn, en wat iedere individuele maatregel precies bijdraagt aan indammen virus. Helaas gebeurt dat niet, en worden bewust iedere keer meerdere maatregelen tegelijk ingesteld of afgeschaft, zodat je nooit precies weet wlke maatregel hoeveel heeft bijgedragen, en de regering haar a** covered.
Dit keer heeft de regering het vrij duidelijk toegelicht. Het OMT was duidelijk, die adviseerden 2G. Het kabinet vond dat politiek lastig dus als wisselgeld hebben ze toen maar zelf wat dingen verzonnen om toch iets te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:08:
Man man man man. Op het laatste moment gaan we weer. Heel de kerstplanning kan de prullenbak in.
Hoezo? Dat restaurant gesloten zouden zijn na 17u had iedereen al kunnen bedenken, verder zijn er toch geen wijzigingen welke invloed hebben op eventuele plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:08:
Waar doel je op?
ik heb vandaag geen enkel 'man man man man' nieuws gelezen?
(behalve die blunder met de Championsleague loting ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 18:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Basisscholen mogelijk toch eerder dicht door omikron - https://nos.nl/l/2409369

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 06:59

RayNbow

Kirika <3

CR2032 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:06:
Dus kom op Kruidvat, AH, de Lidl, Etos (ook van Appie), MediaMarkt en de Hema.
Een totaal andere aanpak, dat hebben we nu nodig. Ook goed voor het samen gevoel.

https://www.ipressusa.com...-done-in-the-supermarket/
[Afbeelding]
Van iets als een Publix kan ik me nog wel voorstellen hoe je daar een vaccinatiestraatje inricht, maar van de supermarkten die ik ken zie ik niet hoe je dat gaat inrichten qua ruimte.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:12:
Als ze dat NU nog gaan aankondigen dan falen ze wel helemaal keihard daar in Den Haag... Eerst de scholen koste wat koste open willen houden en dan nu op het laatste moment toch de scholen een week eerder laten sluiten? Dan hadden ze dat drie weken geleden moeten aankondigen, dan had iedereen zich erop kunnen voorbereiden.

https://www.telegraaf.nl/...ntie-week-eerder-beginnen
Het OMT vraagt het kabinet te ’heroverwegen’ de schoolvakantie voor in elk geval de basisscholen met een week naar voren te verlengen. Het adviesorgaan geeft de maatregel opnieuw als optie mee in plaats van als overduidelijk advies. https://www.telegraaf.nl/...ntie-week-eerder-beginnen
Die sluiting zie ik dus echt niet meer gebeuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Lekker, allemaal naar de opvang of met opa en oma naar de binnenspeeltuin om zo nog even goed te mixen met andere bubbels.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Indoubt schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:01:
[...]

Maar dan kun je toch vaststellen dat alle maatregelen samen (incl vaccinaties en boosters) wat lijken te doen. Dan moet je daar geen maatregelen afhalen lijkt me.
Daar ben ik het inderdaad mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:25:
[...]

Lekker, allemaal naar de opvang of met opa en oma naar de binnenspeeltuin om zo nog even goed te mixen met andere bubbels.
Ja zo denk ik er ook over, het is een paardenmiddel met een beperkt effect om dat nu in te zetten.

De kerstdagen komen direct nadat ze vakantie krijgen, daar zal de angst wel in zitten. Dat begrijp ik ook wel, maar het is zo abrupt om toch te doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Evil modus: kinderen hebben niet zo veel last van Delta maar mogelijk wel van omicron. Lekker mixen in de ballenbak doet de herdimmunity goed en dan zijn ze beter beschermd tegen omicron
Evil mode uit.

Ik vraag het me daadwerkelijk af waarom het op dit tijdstip ineens op komt. Natuurlijk kan het maar het zal met een hoop kunst en vliegwerk moeten gebeuren. Drie of vier weken terug had het waarschijnlijk mee bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Indoubt schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:32:
[...]

Evil modus: kinderen hebben niet zo veel last van Delta maar mogelijk wel van omicron. Lekker mixen in de ballenbak doet de herdimmunity goed en dan zijn ze beter beschermd tegen omicron
Evil mode uit.

Ik vraag het me daadwerkelijk af waarom het op dit tijdstip ineens op komt. Natuurlijk kan het maar het zal met een hoop kunst en vliegwerk moeten gebeuren. Drie of vier weken terug had het waarschijnlijk mee bijgedragen.
Het kabinet denkt in geven en nemen. Omdat ze zo graag versoepelingen rond de kerst willen geven moet daar wel iets tegenover gesteld worden om niet de indruk te geven dat ze de boel los laten.
Misschien kunnen ze de kinderen beter in hun vaste bubbels houden en juist de kerst overslaan. (Ik krijg toch al jeuk als alles waar ik waarde aan hecht maar beperkt of onmogelijk gemaakt wordt en iets waar ik niets om geef als verplicht gezellig doen met kerst alle ruimte moet krijgen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

s3n

Eerst de ongevaccineerde daders, toen de kinderen en nu omikron. Hoelang blijven we doormodderen. Ik ben voor een vaccinatie verplichting, en dan met iemand aan het roer die wel kan zorgen dat de vaccinaties van de plank in het magazijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
CR2032 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:54:
[...]

De aanpak van Nederland is dramatisch slecht tot nu toe. Voor de QR-code is de Jonge nu net genomineerd voor de Big Brother Award van burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom.

Het gaat niet alleen om wat te laat beginnen, ook het priktempo is veel te laag en we weten altijd ook nog eens alles beter dan de rest van de wereld. Door de hoge bevolkingsdichtheid zou Nederland juist veel meer prikken moeten kunnen zetten. Alleen wordt er een heel circus omheen getuigd en wordt er pas gestart wanneer commissies en de kamer pas akkoord gaan. Dat is geen crisismanagement.

In de UK hebben ze nu als doel om 1 miljoen boosters per dag te gaan zetten. Na de oproep van de premier gisteravond over de "Omicron emergency". Over dat laatste horen wij nog steeds nauwelijks iets.

[...]

Dat gaat ook niet van een leien dakje maar ze gaan er tenminste maximaal voor..
https://www.dailymail.co....k-Covid-booster-jabs.html
Wat ik ook heel kwalijk vind en daar kwam ik deze week achter is dat ze met de versoepelingen in september tegen de adviezen van de WHO zijn in gegaan want die adviseerde op dat moment nog steeds minimaal 1 meter afstand houden

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:44:
[...]

Wat ik ook heel kwalijk vind en daar kwam ik deze week achter is dat ze met de versoepelingen in september tegen de adviezen van de WHO zijn in gegaan want die adviseerde op dat moment nog steeds minimaal 1 meter afstand houden
https://www.ad.nl/gezond/...ijn-de-risico-s~ac09d61f/
Waarop de regering in het kamerdebat aangaf, dat de 1,5m-regel helemaal nooit losgelaten was. Alleen de boete was opgeheven. Kennelijk :/
Maar gelukkig hebben ze 'de allerbeste communicatiedeskundigen' ingehuurd :'(

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:08
Weer een week minder onderwijs omdat de ongevaccineerden onevenredig de zorg overbelasten. Word inmiddels wel moe van het slachtofferen van de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
s3n schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:36:
[...]

Eerst de ongevaccineerde daders, toen de kinderen en nu omikron. Hoelang blijven we doormodderen. Ik ben voor een vaccinatie verplichting, en dan met iemand aan het roer die wel kan zorgen dat de vaccinaties van de plank in het magazijn komen.
Vaccinaties gaan het niet oplossen.
Absoluut niet. Ook niet bij 100%.

Ik denk dat we moeten accepteren dat de natuur ons mensheid een beetje in toom wil houden.

https://nos.nl/artikel/24...elen-mogelijk-onvoldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Onze BSO-opvang gaat waarschijnlijk 'nee' verkopen aan de ouders als het gaat om BSO'ers de hele dag op te vangen. Mijn baas heeft geen zin in nog een keer zo'n gekkenhuis als een paar weken terug, en ik eerlijk gezegd ook niet. Het is nu al kantje boord met personeel, en er zijn weer wat positieve gevallen onder gezinnen van onze kdv-kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

horizon1978 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat we moeten accepteren dat de natuur ons mensheid een beetje in toom wil houden.
We kunnen de natuur een handje helpen. Gewoon "the purge" instellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
niek_nijmegen schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:58:
[...]

Waarop de regering in het kamerdebat aangaf, dat de 1,5m-regel helemaal nooit losgelaten was. Alleen de boete was opgeheven. Kennelijk :/
Maar gelukkig hebben ze 'de allerbeste communicatiedeskundigen' ingehuurd :'(
Dat is helemaal makkelijk te fact checken en staat zelfs op onze eigen website:
https://www.rijksoverheid...-met-coronatoegangsbewijs
Vanaf 25 september kunnen we zonder de verplichte 1,5 meter maatregel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
s3n schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:36:
[...]

Ik ben voor een vaccinatie verplichting,
Ik vind dit altijd wel een leuke uitspraak. Hoe ga je dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:09:
[...]

Dat is helemaal makkelijk te fact checken en staat zelfs op onze eigen website:
https://www.rijksoverheid...-met-coronatoegangsbewijs

"Vanaf 25 september kunnen we zonder de verplichte 1,5 meter maatregel."
Het politieke toverwoord is hier dus 'verplichte'. Je moest (zo was de uitleg) nog steeds 1,5m afstand houden, maar het was vanaf eind september weer een 'advies' en geen 'verplichting'...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:33:
Dat zou impliceren dat er een andere motivatie achter 2G zit behalve indammen van de besmettingen op zich -- als 3G daarvoor voldoende is, waarom dan 2G invoeren?

Het idee dat er iemand rond loopt met een ander plan wat niets met corona te maken heeft geloof ik helemaal niets van.
Escalation of commitment.

Het kabinet heeft daar al vaker last van gehad, zie hoe hard men in bleef zetten op de avondklok. Ze kiezen voor een bepaalde maatregel, die werkt niet of onvoldoende en hun oplossing is dan om nog meer van die maatregel te doen. De coronapas is net zo'n project.

Er is een technocratische oplossing bedacht dat we met apps ons uit de problemen kunnen krijgen, alleen door inherente en praktische tekortkomingen van de oplossing werkt het niet zoals gedacht. De Jonge heeft voor de avondlockdown de coronapas behoorlijk veel effect toegedicht, waardoor deze andere maatregelen kon vervangen. Het niet goed werken lost hij nu op door nog meer coronapas te doen. Op de beslissing terugkomen wordt als te veel gezichtsverlies ervaren. De wetgeving werd op het laatste moment teruggetrokken uit vrees om gezichtsverlies in het parlement, het was alles behalve zeker dat De Jonge een meerderheid kon vinden voor zijn 2G plannen.

Ik ben dan benieuwd hoe het 2G verhaal verder gaat in januari. De Jonge geeft deze week vermoedelijk zijn laatste persconferentie, want hij is hierna geen minister van VWS meer. Zal zijn opvolger zijn plannen blijven gebruiken? Of worden er nieuwe plannen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

s3n

eric.1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

We hoeven het niet zelf te verzinnen. Er zijn voorbeelden te kopiëren:
https://www.volkskrant.nl...or-60-plussers~b13fa8776/

Of Als je het wat leuker wil brengen:
https://www.vrt.be/vrtnws...etalen-voor-medische-kos/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:20
En weer ontspringen de ongevaccineerden de dans. Gelukkig kunnen we wel kerstbrunchen i.p.v. dineren.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Shadowhawk00 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:45:
[...]

Ik hoop het ook, maar het aantal besmettingen met de versie O zijn redelijk beperkt, er is al wel 1 dode in de UK door deze variant.
Het kan natuurlijk zijn dat de overigen mensen gewoon in de groep zitten die toch al niet ziek werd van covid19. Ongeveer 0.1% krijgt echt erngstige klachten maar met paar 100 besmettingen is het natuurlijk zo dat we dat nog niet hebben gezien.

Hopelijk is het gewoon weer een vervelende versie waar mensen wat milde klachten van krijgen en waarbij net zoals de griep er een paar ernstig ziek worden. Maar met de huidige getallen en data is daar niets over te zeggen. Het kan ook gewoon de andere extreme kant op gaan nog.

Tja dat het virus niet herkend word door de antistoffen die je aanmaakt na het vaccin is vervelend maar dat lag wel in lijn der verwachting natuurlijk. Sterk muterend virus en het vaccin is gemaakt op basis van versie A. we zitten nu op versie O dus ergens is het niet vreemd.

[...]

Misschien toch de scholen sluiten zelfs om het echt in te damen, 1 weekje extra kerstvakantie is geen grote ramp. De ziekenhuizen liggen goed vol en de mening tussen kleine kinderen en bejaarden is nergens in het jaar zo groot dan tijdens de kerst ( en sinterklaas )
Maar zeker niet gaan versoepelen nu.
Met die scholen zijn we rijkelijk laat. t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
[...]

Het kabinet heeft daar al vaker last van gehad, zie hoe hard men in bleef zetten op de avondklok. Ze kiezen voor een bepaalde maatregel, die werkt niet of onvoldoende en hun oplossing is dan om nog meer van die maatregel te doen. De coronapas is net zo'n project.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Als je dus heel objectief beleid zou gaan maken, dan zou je juist projecten zoals de coronapas zo snel mogelijk weer moeten schrappen omdat ze niet bewezen zijn dat het doeltreffend is. Het beschermt niet tegen besmettingshaarden, en het voegt niets toe om bepaalde sectoren weer open te houden.

Alleen is het dus wel zo dat als je dat toegeeft, dat je andere maatregelen (zoals de steunmaatregelen) ook weer moet instellen, en daar zijn langzaam de kassa's van leeg aan het raken.

Wat dat betreft zit het kabinet nu in een erg lastige situatie: Als ze de sectoren zoals de winkels of de horeca nu keihard gaan sluiten, dan zijn ze over een half jaar een enorme dief van hun eigen portemonnee. En dan heeft iedereen er last van, met name de zorg omdat het geld van de zorg ook ergens vandaan moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
[...]

Dat mag je best als mening hebben.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

eric.1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

Gewoon boetes bij niet naleven van de verplichting. Op die manier worden er al veel verplichtingen nageleefd.

Het is niet zo alsof er bij een vaccinatieplicht direct ambtenaren langs de deuren gaan om mensen onder dwang te prikken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rannasha schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:52:
[...]

Gewoon boetes bij niet naleven van de verplichting. Op die manier worden er al veel verplichtingen nageleefd.

Het is niet zo alsof er bij een vaccinatieplicht direct ambtenaren langs de deuren gaan om mensen onder dwang te prikken.
Waardoor je er dus uiteindelijk weinig mee opschiet. De mensen die uit principe niet willen prikken, die betalen die boete misschien, of ze betalen de boete niet -- en dan kun je ze hooguit in een gevangeniscel zetten. Maar dan is zo iemand nog steeds niet gevaccineerd.

Mensen die rijk genoeg zijn kunnen een vaccinatieplicht gewoon afkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:53:
[...]

Waardoor je er dus uiteindelijk weinig mee opschiet. De mensen die uit principe niet willen prikken, die betalen die boete misschien, of ze betalen de boete niet -- en dan kun je ze hooguit in een gevangeniscel zetten. Maar dan is zo iemand nog steeds niet gevaccineerd.

Mensen die rijk genoeg zijn kunnen een vaccinatieplicht gewoon afkopen.
Als de boete fors genoeg is (en de pakkans groot genoeg) dan zullen er niet veel mensen zijn die gewoon die boete blijven aftikken.

Je zult wellicht een harde kern van fanatici niet overtuigen, maar ik vermoed dat het grootste gedeelte van de ongevaccineerden vrij snel eieren voor hun geld kiezen in zo'n situatie.

We zullen het zien aan de hand van hoe het in Oostenrijk gaat lopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:28:
En weer ontspringen de ongevaccineerden de dans. Gelukkig kunnen we wel kerstbrunchen i.p.v. dineren.... :)
Ongevaccineerden hebben even veel last (zelfs meer, want ze moeten voor elk wissewasje naar de teststraat) van de maatregelen als gevaccineerden hoor.

Dit is voor niemand leuk, iedereen is het spuugzat. Waarom kan ik volgende week in België gewoon op zaterdagavond uit eten, maar 5km verderop (net de grens over) niet in Nederland?

Denk dat je eerder de schuld moet leggen bij de beleidsmakers 😉 Uiteindelijk is beperken natuurlijk een korte termijn oplossing, maar op lange termijn moet je het anders aanpakken.

Niet met 2G of 3G, maar ventileren enz. Dit zijn paniekmoves.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
s3n schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:19:
[...]

En in geen van beide gevallen is een flinke verandering waarneembaar in de vaccinatiegraad sinds het invoeren van dergelijke maatregelen.

We voeren dit niet in als verkapte belasting maar om de vaccinatiegraad te verhogen. Dan lijkt het me wel zinnig om hier een systeem aan te koppelen wat een grote kans van slagen heeft. Daarnaast is dit een lange-termijn oplossing en niet iets waardoor we op de korte termijn maatregelen kunnen schrappen. Dus blijven doormodderen gaan we sowieso wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:28:
dat steekt mij ook ja. Wel flinke lasten creeren, door met zijn 12% 50% van de IC aan te leveren, maar wel iedereen die laten dragen... en als de scholen zelfs een week dicht moeten is dat helemaal de lasten neerleggen bij een groep die zelf niks met die ICbelasting doet. Maar ja, wel met de verspreiding, dus op die manier is het dan misschien wel logisch, maar hoe kunnen we dat punt bereikt hebben zonder dat de ongevaccineerden flink op de vingers zijn getikt...? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
s3n schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:19:

Rannasha schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:52:
Een vaccinatieplicht klinkt heel leuk, tot je er over na gaat denken.

Je hebt een zeer goed sluitende registratie nodig om mensen boetes op te gaan leggen. Duitsland heeft dit niet. De gegevens over vaccinaties daar zijn alleen bekend bij huisartsen, die wettelijk gezien die data niet hoeven af te staan. De vaccinatiecentra vernietigen hun data met vaste intervallen conform de Duitse wetgeving. Als er in Duitsland een vaccinatieplicht komt zal de handhaving vooral op willekeur rusten waarbij een paar mensen tot voorbeeld worden gemaakt en het merendeel de dans zal ontspringen. Deze plicht zal in de praktijk weinig indruk maken.

Stel dat je daadwerkelijk straffen gaat uitdelen. Als er te veel mensen zijn die bereid zijn de boete te betalen (en daarna ne bis in idem), ben je dan niet je doel voorbij geschoten? Je wilde prikken zetten en niet boetes innen. Dat geld maakt weinig goed uiteindelijk.

We kunnen zelfs nog een stapje erger hebben, mensen die je de boete oplegt maar die weigeren te betalen. In Oostenrijk en Duitsland ga je de gevangenis in als je boetes weigert te betalen. Zijn Scholz en Nehammer bereid om mensen hiervoor op te sluiten? Dat is de nucleaire optie van dit beleid en kan verstrekkende sociale en politieke gevolgen teweeg brengen.

De vraag is, wil je het zo op de spits drijven? Je verheft vaccineren tegen corona dan tot een (politiek) principestandpunt waarna je weinig mensen meer zal bereiken. Dan moet je gaan straffen en kom je in een zelfversterkende cyclus terecht waarin de weerstand groeit en je ingreep telkens draconischer moet worden. Voor politici is er het risico dat ze hun carrière eventueel schade toebrengen, partijen als de FPÖ en AfD zullen met alle liefde hier gebruik van maken om terrein te winnen. Zo schijnt het dat de ÖVP van kanselier Nehammer wat ongerust is binnenkamers hoeveel mensen naar de wekelijkse protesten tegen o.a. de vaccinatieplicht in Wenen komen.

Juridisch kan een vaccinatieplicht in je gezicht ontploffen. Onlangs kwam de regering van Slovenië daar achter. De regering voerde zo'n vaccinatieplicht in voor bepaalde sectoren en verloor die rechtszaak tot aan de hoogste rechter aan toe. Er wordt hier dan wel gewezen op een eerdere uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat een vaccinatieplicht opgelegd kan worden, de Sloveense rechters besloten van niet. Vooralsnog wil de Sloveense regering niet de stap naar Europese gerechtshoven maken, dus die vaccinatieplicht kan zomaar gesneuveld zijn.

Al met al gaat die vaccinatieplicht niet zomaar je probleem oplossen en kan het er mogelijk nog meer veroorzaken.
Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:46:
Alleen is het dus wel zo dat als je dat toegeeft, dat je andere maatregelen (zoals de steunmaatregelen) ook weer moet instellen, en daar zijn langzaam de kassa's van leeg aan het raken.

Wat dat betreft zit het kabinet nu in een erg lastige situatie: Als ze de sectoren zoals de winkels of de horeca nu keihard gaan sluiten, dan zijn ze over een half jaar een enorme dief van hun eigen portemonnee. En dan heeft iedereen er last van, met name de zorg omdat het geld van de zorg ook ergens vandaan moet komen.
De zakken van het kabinet raken uiteindelijk ook leeg. Ze kunnen niet tot in het oneindige steunpakketten blijven uitdelen, de steun die ondernemers nu ontvangen is al soberder gemaakt. Ik ben dan vooral benieuwd hoeveel maanden we nog avondlockdown blijven volhouden. De Jonge zou in januari de uitruil gemaakt (willen) hebben om alsnog het gewenste 2G te krijgen, gaat zijn opvolger ook die strategie doorzetten? Of verandert de toon met de komt van een nieuwe minister van VWS? Of we krijgen Paternotte op die plek en dan gaat de toon echt extreem worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:46:
[...]

The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Als je dus heel objectief beleid zou gaan maken, dan zou je juist projecten zoals de coronapas zo snel mogelijk weer moeten schrappen omdat ze niet bewezen zijn dat het doeltreffend is. Het beschermt niet tegen besmettingshaarden, en het voegt niets toe om bepaalde sectoren weer open te houden.

Als je iets doet dat niet werkt zul je later toch ook de gevolgen moeten dragen? Het enige verschil is dan dat je een QR code hebt die niet of nauwelijks werkt met alle maatschappelijke gevolgen van dien én (steun) maatregelen als alles dan alsnog dicht moet.

We zitten gewoon in een situatie zonder echte antwoorden. Als je de pijn in de zorg niet wilt nemen dan dragen anderen de pijn. De horeca. De belastingbetaler. De maatschappij Er is vooralsnog geen oplossing die overal de pijn wegneemt.

Maar oplossingen die wél echt werken doen we niet zoals een ventilatiebeleid. Ook al winnen we daar de oorlog ook niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op 11 november verwachtte het OMT nog een dikke 3500 IC-opnames in totaal als iedereen in Nederland Corona zou oplopen.

Inmiddels een goede maand - en ruim 1400 opnames verder. Ik ben wel benieuwd hoe het OMT er nu over denkt. Was die 3500 accuraat? Zijn het er nu dus nog (maar) een goede 2000? Of heeft de toch-iets-sneller-dan-verwachte afname van immuniteit na vaccinatie roet in het eten gegooid?

En zijn er al tekenen of dit getal door Omicron hoger of lager zou worden - los van de snelheid waarmee Omicron dat aantal er wellicht doorheen gaat jassen?

Ik vind het wel jammer dat het RIVM bij een Catshuis-vergadering of een Briefing van de Tweede kamer uit een grote collectie data dingen kiest om te presenteren, maar we vaak geen tijdige updates daarvan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:17:
[...]

We zitten gewoon in een situatie zonder echte antwoorden. Als je de pijn in de zorg niet wilt nemen dan dragen anderen de pijn. De horeca. De belastingbetaler. De maatschappij Er is vooralsnog geen oplossing die overal de pijn wegneemt.
Waar je vooral mee zit is dat je daarmee de pijn op de zorg alleen maar uitstelt. Want als de horeca failliet is en we straks een werkloosheidsgolf krijgen, dan zullen die mensen ook een uitkering uitbetaald moeten krijgen. En dat geld moet ergens vandaan komen -- je bent dus aan de ene kant een bron van inkomsten (belastingen, BTW) kwijt, en aan de andere kant creëer je een kostenpost van WW en bijstandsuitkeringen als je sectoren gaat sluiten.

Onder de streep eindig je dan dubbel in de min. En misschien koop je daar een klein beetje meer tijd mee voor de zorg, maar de keerzijde is dat het budget van de zorg daardoor dramatisch gaat kelderen. Waardoor je straks nog meer problemen gaat krijgen met zorgcapaciteit en het hele systeem uiteindelijk nog steeds bezwijkt, wat je juist probeert te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dennahz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:58:
[...]

Ongevaccineerden hebben even veel last (zelfs meer, want ze moeten voor elk wissewasje naar de teststraat) van de maatregelen als gevaccineerden hoor.

Dit is voor niemand leuk, iedereen is het spuugzat. Waarom kan ik volgende week in België gewoon op zaterdagavond uit eten, maar 5km verderop (net de grens over) niet in Nederland?

Denk dat je eerder de schuld moet leggen bij de beleidsmakers 😉 Uiteindelijk is beperken natuurlijk een korte termijn oplossing, maar op lange termijn moet je het anders aanpakken.

Wat ik ook wel opvallend vindt is dat er in de tot nu toe uitgelekte regeerakkoord bar weinig terug te vinden over de lange termijn aanpak van Corona, ik had persoonlijk verwacht dat daar tenminste wel iets over genoemd zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

eamelink schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:21:

Ik vind het wel jammer dat het RIVM bij een Catshuis-vergadering of een Briefing van de Tweede kamer uit een grote collectie data dingen kiest om te presenteren, maar we vaak geen tijdige updates daarvan krijgen.
En dan gaan er weer een paar Twitter experts met die data aan de slag om volledig andere conclusies er uit te trekken. Misschien hebben ze inderdaad inzichten die het RIVM mist, misschien hebben ze er compleet geen verstand van of worden zaken bewust verkeerd gepresenteerd. Eindresultaat is hetzelfde: niemand weet aan het einde meer dan aan het begin.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dennahz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:58:
[...]

De beleidsmakers durven geen kleur te bekennen en kopen maar wat extra tijd met het verlengen van de maatregelen om zo de boel onder controle te houden.

Afgelopen zaterdag inderdaad naar belgie geweest. In de middag wezen shoppen in sint niklaas voor de kerst, daarna nog perfect uit eten geweest en nog wat na zitten borrelen. Die belgen lachen zich rot..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

IJzerlijm schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:28:
En dan gaan er weer een paar Twitter experts met die data aan de slag om volledig andere conclusies er uit te trekken. Misschien hebben ze inderdaad inzichten die het RIVM mist, misschien hebben ze er compleet geen verstand van of worden zaken bewust verkeerd gepresenteerd. Eindresultaat is hetzelfde: niemand weet aan het einde meer dan aan het begin.
Het kind met het badwater weggooien noemen we dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:28:
[...]

Waar je vooral mee zit is dat je daarmee de pijn op de zorg alleen maar uitstelt. Want als de horeca failliet is en we straks een werkloosheidsgolf krijgen, dan zullen die mensen ook een uitkering uitbetaald moeten krijgen. En dat geld moet ergens vandaan komen -- je bent dus aan de ene kant een bron van inkomsten (belastingen, BTW) kwijt, en aan de andere kant creëer je een kostenpost van WW en bijstandsuitkeringen als je sectoren gaat sluiten.

Onder de streep eindig je dan dubbel in de min. En misschien koop je daar een klein beetje meer tijd mee voor de zorg, maar de keerzijde is dat het budget van de zorg daardoor dramatisch gaat kelderen. Waardoor je straks nog meer problemen gaat krijgen met zorgcapaciteit en het hele systeem uiteindelijk nog steeds bezwijkt, wat je juist probeert te voorkomen.
Begrijp ik goed dat je een soort van neerwaartse spiraal ziet? Ik deel dat wel. Maar als je het zo beschrijft dan kun je eigenlijk stellen dat de westerse(?) maatschappij helemaal niet bestand is tegen een crisis van deze omvang. Op dit moment vangen we de problemen niet op met ww en uitkeringen maar met geld lenen. En kijk eens wat (oa) dat doet met de inflatie.

Ik neig naar een meer filosofisch antwoord over wat dan wel werkt maar de grote weeffouten in de maatschappij met hoe ons geld werkt, hoe we alles inrichten van zorg tot opvang en werk maar ook hoe we met de aarde omgaan (wat je ook kunt zien als oorzaak van de pandemie) worden pijnlijk zichtbaar. En iedereen doet zijn best om daar weer naar terug te keren. Er zit op geen enkel vlak ruimte in hoe we georganiseerd zijn om met dit alles om te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:13:
[...]

dat steekt mij ook ja. Wel flinke lasten creeren, door met zijn 12% 50% van de IC aan te leveren, maar wel iedereen die laten dragen... en als de scholen zelfs een week dicht moeten is dat helemaal de lasten neerleggen bij een groep die zelf niks met die ICbelasting doet. Maar ja, wel met de verspreiding, dus op die manier is het dan misschien wel logisch, maar hoe kunnen we dat punt bereikt hebben zonder dat de ongevaccineerden flink op de vingers zijn getikt...? :?
Ik ga ook niet weten hoe ze dat in den haag voor elkaar gaan krijgen. Het nederlandse poldermodel is er niet geschikt voor om bepaalde groeperingen apart te behandelen.... zie jij mark en hugo al in de persco zeggen dat iedereen voor 1 feb gevaccineerd moet zijn omdat ze anders 5k boete krijgen? Nee ik ook niet.... ze zijn amper in staat om een boostercampagne van de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:28:
[...]

Wat ik ook wel opvallend vindt is dat er in de tot nu toe uitgelekte regeerakkoord bar weinig terug te vinden over de lange termijn aanpak van Corona, ik had persoonlijk verwacht dat daar tenminste wel iets over genoemd zou worden.
Want? Regeerakkoord is slechts een intentie tegenwoordig, net als een partijprogramma. Het zou goed zijn als daar wat meer aandacht voor zou zijn inderdaad en dan ook vooral op brede maatschappelijke cruciale punten (ook van de journalistiek)

Of dat op korte termijn gaat gebeuren vraag ik me af. Vooral de Jong lijkt af en toe liefhebber van drie woorden slogans. Ik hoop op wat meer onderbouwing en diepgang in een nieuw kabinet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Mfpower schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:47:
[...]

Begrijp ik goed dat je een soort van neerwaartse spiraal ziet? Ik deel dat wel. Maar als je het zo beschrijft dan kun je eigenlijk stellen dat de westerse(?) maatschappij helemaal niet bestand is tegen een crisis van deze omvang. Op dit moment vangen we de problemen niet op met ww en uitkeringen maar met geld lenen. En kijk eens wat (oa) dat doet met de inflatie.

Ik neig naar een meer filosofisch antwoord over wat dan wel werkt maar de grote weeffouten in de maatschappij met hoe ons geld werkt, hoe we alles inrichten van zorg tot opvang en werk maar ook hoe we met de aarde omgaan (wat je ook kunt zien als oorzaak van de pandemie) worden pijnlijk zichtbaar. En iedereen doet zijn best om daar weer naar terug te keren. Er zit op geen enkel vlak ruimte in hoe we georganiseerd zijn om met dit alles om te gaan.
Of we moeten gewoon accepteren dat je je nooit in kan dekken voor allerlei crises. Dat zagen we bij de kredietcrisis, de internetbubbel, de coronacrisis, en in de toekomst nog bij veel meer crises.

Er is geen rijker gebied in de wereld dan West-Europa. We komen er gigantisch goed door. Maar nee hoor, het zijn weeffouten in ons systeem. Laat me niet lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Indoubt schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:55:
[...]

Want? Regeerakkoord is slechts een intentie tegenwoordig, net als een partijprogramma. Het zou goed zijn als daar wat meer aandacht voor zou zijn inderdaad en dan ook vooral op brede maatschappelijke cruciale punten (ook van de journalistiek)
kritiek was lang juist eerder dat regeerakkoorden voorheen compleet dichtgetimmerd werden en er vrijwel geen speelruimte is dingen te doen die buiten het regeerakkoord staat (daarvoor moeten regeringspartijen dan opnieuw onderhandelen en veelal kan dat tot breuken leidden)..

om deze reden was één van de eerste adviezen van informateur Tjeenk Willink in april dit jaar...
maak een 'compact' regeerakkoord met veel vrije ruimte en onderhanelingspeelruimte ook voor de oppositie

https://www.ad.nl/politie...-over-poppetjes~afcb55a3/

volgens mij _is_ daarover ook in de maatschappij en Media gediscussieerd ... maar ik doorde toen juist voroal instemming...?
Heb jij toen al aangegegeven dat je er op tegen was en liever wél een 'dichtgetimmerd' regeerakkoord zag?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Indoubt schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:55:
[...]

Of dat op korte termijn gaat gebeuren vraag ik me af. Vooral de Jong lijkt af en toe liefhebber van drie woorden slogans. Ik hoop op wat meer onderbouwing en diepgang in een nieuw kabinet.
Het is ook een stukje communicatie naar de burger toe, als je daar iets over roept geeft dat de burger vertrouwen dat er ook gewerkt aan lange termjn oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RM-rf schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:02:
[...]

volgens mij _is_ daarover ook in de maatschappij en Media gediscussieerd ... maar ik doorde toen juist voroal instemming...?
Heb jij toen al aangegegeven dat je er op tegen was en liever wél een 'dichtgetimmerd' regeerakkoord zag?
Het gaat niet om mij persoonlijk, maar zoals ik net al aangaf een stukje communicatie naar de burger toe. Als je ook in een regerakkoord daar iets over roept kan dat mij als burger meer vertrouwen/zekerheid geven dat daar echt serieus aan gewerkt wordt en continue op de agenda blijft. Want als je er niks over roept kan het de waan van de dag worden en in het ergste geval van de agenda kunnen verdwijnen

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 21:08 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.