Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
En wie gaat er al die moeite doen voor het restaurant, sportschool of bioscoop?Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:18:
[...]
Je hebt TVT ook nodig voor sportschool, restaurant, bioscoop, zwembad. Het is niet alleen uitgaan maar ook voor andere gelegenheden.
Hoe denk je anders dat ongevaccineerde besmet raken ze zullen het ergens vandaan krijgen.
De ongevaccineerden die ik ken stoppen liever moeite in het uitzoeken welke bedrijven de QR code niet controleren. Of ze proberen het met de QR code van een ander. En dan heb je meteen het antwoord op de vraag waar ze allemaal besmet worden...
Zou zo in de TS kunnen
Ik wist niet dat die niet mee telden, dat geeft wel een heel vertekend beeld.t_captain schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:25:
We moeten eens wat minder heilig doen met de testcijfers. TVT ook negatief meetellen, dan komen we op die Europese kaart wat beter voor de dag.
De positieve testen tellen natuurlijk wel mee, nou ja niet direct maar die gaan direct door naar de GGD voor hun test daar. Want dan krijg je wel een QR code anders niet.
Eigenlijk best gestoord dat als je bij TVT positief getest word dat je dan geen genezenverklaring krijgt. Of als je kan aantonen dat je besmet bent geweest ook niet.
Dat komt omdat TvT geen PCR test gebruikt maar een sneltest.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:30:
[...]
Eigenlijk best gestoord dat als je bij TVT positief getest word dat je dan geen genezenverklaring krijgt. Of als je kan aantonen dat je besmet bent geweest ook niet.
Onnozel zou ik het niet willen noemen, het past ook prima in het plaatje dat @Turdie schetst. Een heel groot deel van Nederland is heel individualistisch. Minder testbereidheid bij klachten, niet vaccineren door jongeren 'want geen zin in en ik ben jong', wel vaccineren 'omdat vakantie', een booster plannen 'want vakantie', tot kort geleden in een volle kroeg staan. Ik redelijk best 30-'ers in mijn omgeving die zoiets hebben van: laat maar komen die Corona, je kunt het maar gehad hebben. Met de minieme kans om er iets aan over te houden voor die leeftijdsgroep snap ik wel dat leden van een individualistische samenleving er zo over denken.RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:10:
[...]
TVT wordt ook niet meegenomen in de cijfers van de GGD.
Daarnaast zijn de mensen die TVT gebruiken een hele kleine groep in de samenleving. Ongevaccinneerd, geen herstelbewijs en onnozel genoeg om toch uit te gaan midden in een pandemie. Het zijn ook steeds dezelfde mensen, dus je kan nog steeds prima conclusies trekken op basis van de GGD cijfers.
Dat zijn antigeen-testen, verdedelde zelftesten zeg maar, als ze al niet dezelfde testen gebruiken. Een PCR-test van de GGD is veel nauwkeuriger.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:30:
[...]
Dat klopt niet (meer).Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:30:
Eigenlijk best gestoord dat als je bij TVT positief getest word dat je dan geen genezenverklaring krijgt.
Zie ook https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijsBij een positieve testuitslag via Testen voor Toegang kun je vanaf 13 oktober 2021 na 11 dagen een herstelbewijs ophalen via de CoronaCheck-app.
[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 11-12-2021 17:42 ]
Dat is wel heel laagdrempelig. Nog minder reden om naar de GGD te gaan.user109731 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:38:
[...]
Dat klopt niet (meer).
[...]
Zie ook https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijs
Edit: bizar eigenlijk. Waarom zou je nog geld uitgeven aan zelftesten en met moeite een afspraak proberen te plannen bij de GGD als je ook een TvT binnen kunt lopen?
[ Voor 20% gewijzigd door zacht op 11-12-2021 18:14 ]
Aha ok, blijkbaar was mijn informatie omtrend TVT outdated. Nou ja ze veranderen de regels zo vaak dat ik het niet altijd meer bij kan houden.user109731 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:38:
[...]
Dat klopt niet (meer).
[...]
Zie ook https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijs
De mate van losgeweektheid van onze bestuurders en degene die er verstand van zouden moeten hebben blijft me verbazen… Hoe moeilijk is het om te snappen dat de drang naar sociaal contact, de hunkering bijna, bij heel veel mensen overheerst? Altijd dat inspelen op het moreel, op het schuldgevoel… schei toch uit, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat veel, vooral jonge, mensen thuis precies doen wat ze willen? Terecht wat mij betreft trouwens, dat eeuwige gevingerwapper, had de kroegen dan gewoon open gelaten, dat valt nog enigszins te controleren (de horror)…
By each crime and every kindness, we birth our future
Ik vind het zo raar om die tegenstelling te creëren: sommigen onder 'het volk' doen niet wat de regering zegt, en dus snappen 'de bestuurders' niet wat er onder 'het volk' leeft, want anders hadden ze wel gewoon alles toegestaan? Dat begrip staat toch los van de noodzaak van bepaalde maatregelen?Freggel_United schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:32:
https://www.ed.nl/binnenl...ens-de-lockdown~a3013084/
De mate van losgeweektheid van onze bestuurders en degene die er verstand van zouden moeten hebben blijft me verbazen… Hoe moeilijk is het om te snappen dat de drang naar sociaal contact, de hunkering bijna, bij heel veel mensen overheerst?
[...]
Om de pandemie onder controle te krijgen zijn gedragsregels nodig. En daar zal niet iedereen zich aan houden. Maar daarmee zijn de bestuurders toch niet automatisch dom of incompetent?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Niet alleen de de jeugd, in dit filmpje zie ook gewoon dertigers en ouder naar een kroeg gaan die om 5 uur in de ochtend opent tijdens de lockdown. En de bugervader kan er niks aan doen...Freggel_United schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:32:
https://www.ed.nl/binnenl...ens-de-lockdown~a3013084/
De mate van losgeweektheid van onze bestuurders en degene die er verstand van zouden moeten hebben blijft me verbazen… Hoe moeilijk is het om te snappen dat de drang naar sociaal contact, de hunkering bijna, bij heel veel mensen overheerst? Altijd dat inspelen op het moreel, op het schuldgevoel… schei toch uit, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat veel, vooral jonge, mensen thuis precies doen wat ze willen? Terecht wat mij betreft trouwens, dat eeuwige gevingerwapper, had de kroegen dan gewoon open gelaten, dat valt nog enigszins te controleren (de horror)…
https://www.ed.nl/geldrop...m8NEJRQuBRfWHNQGU2DxES31I
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen of de avond lockdown wel zo'n goede maatregel is geweest, want je ziet op allerlei vlakken een verschuving van openingstijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 18:55 ]
YouTube: Leef als een Mongool | Even Tot Hier | Seizoen 6
Leef als een Mongool!
Dus dat doet een deel dan maar braaf.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Mooie blog die weer eens duidelijk maakt dat we eigenlijk collectief per direct moeten stoppen met elke vorm van aandacht voor de antivax/corona ontkenners.
Schreeuwen als niemand je hoort heeft een stuk minder effect namelijk.
Aan mongolen geen gebrek inderdaad en die komen niet uit AzieDennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:55:
Tja. Zelfs de televisie motiveert het.
Leef als een Mongool!
Dat is het calvinistische denken binnen het kabinet. Gedraag je goed, dan hoeven we jullie niet te straffen en met prikken kan je vrijheid verdienen. Er worden willekeurige deugden gecreëerd (bijvoorbeeld het hebben van een QR code) en degene die zonder morren meedoen krijgen hun beloning (bijvoorbeeld restaurant bezoek) en degene die niet meewerken worden als voorbeeld gesteld. Deugdzame mensen mogen meedoen, de rest niet.Freggel_United schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:32:
Altijd dat inspelen op het moreel, op het schuldgevoel…
Alleen blijkt wat een deugd is grillig te zijn en je beloning kan als sneeuw voor de zon weer verdwijnen zo is al vaker gebleken. Nog los van het feit of je op deze manier wel moet omgaan met zaken als grond- en mensenrechten is die grilligheid alleen al een perfecte manier om mensen kwijt te raken. Op een gegeven moment is iedereen wel een keer bedrogen uitgekomen.
Restaurant zal nu ook wel een stuk minder geworden nu ze in de avond dicht zijn?Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:18:
[...]
Je hebt TVT ook nodig voor sportschool, restaurant, bioscoop, zwembad. Het is niet alleen uitgaan maar ook voor andere gelegenheden.
Hoe denk je anders dat ongevaccineerde besmet raken ze zullen het ergens vandaan krijgen.
Hoezo doet men niet wat de regering zegt? Als je de kroeg sluit tussen 17.00 en 05.00 gaat men er blijkbaar van uit dat niemand, behoudens enkele dagjesmensen voor een kop koffie, nog naar de kroeg wil of gaat. Bij het praktisch sluiten van de nachtelijke feesten zag je die al verschuiven van 23.00-04.00 naar 19.00-24.00, denken dat zoiets niet nog een keer gebeurd is naïef,niek_nijmegen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:49:
[...]
Ik vind het zo raar om die tegenstelling te creëren: sommigen onder 'het volk' doen niet wat de regering zegt, en dus snappen 'de bestuurders' niet wat er onder 'het volk' leeft, want anders hadden ze wel gewoon alles toegestaan? Dat begrip staat toch los van de noodzaak van bepaalde maatregelen?
Om de pandemie onder controle te krijgen zijn gedragsregels nodig. En daar zal niet iedereen zich aan houden. Maar daarmee zijn de bestuurders toch niet automatisch dom of incompetent?
Daarnaast geven de regels op de website van de rijksoverheid nergens expliciet aan dat de kroeg eigenlijk ook tussen 05.00 en 17.00 praktisch dicht moet. De kroeg is echt niet de enige waar op dit moment de openingstijden meebuigen met de opgelegde regels.
Pre-pandemie hadden we dit satire genoemd. Nu noemen we het "motivatie". Kom op, de boodschap is duidelijk.Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:55:
Tja. Zelfs de televisie motiveert het.
Leef als een Mongool!
Sjah, leuk opiniestuk. Maar wanneer iemand iets roept wat totaal niet haalbaar is dan weet ik niet zo goed wat voor zin het heeft om hier ook maar enige energie in te steken.Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:05:
https://www.medischcontac...acebook&utm_medium=coosto
Mooie blog die weer eens duidelijk maakt dat we eigenlijk collectief per direct moeten stoppen met elke vorm van aandacht voor de antivax/corona ontkenners.
Schreeuwen als niemand je hoort heeft een stuk minder effect namelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door eric.1 op 11-12-2021 19:44 ]
Mijn punt naar @Freggel_United was, dat de regering niet persé wereldvreemd is, wanneer ze regels maken waar niet iedereen zich aan houdt. Ik ga er namelijk vanuit dat ze dat prima snappen, en dat ze anders wel adviseurs hebben, die dat snappen.jadjong schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:36:
[...]
Hoezo doet men niet wat de regering zegt? Als je de kroeg sluit tussen 17.00 en 05.00 gaat men er blijkbaar van uit dat niemand, behoudens enkele dagjesmensen voor een kop koffie, nog naar de kroeg wil of gaat. Bij het praktisch sluiten van de nachtelijke feesten zag je die al verschuiven van 23.00-04.00 naar 19.00-24.00, denken dat zoiets niet nog een keer gebeurd is naïef,
Daarnaast geven de regels op de website van de rijksoverheid nergens expliciet aan dat de kroeg eigenlijk ook tussen 05.00 en 17.00 praktisch dicht moet. De kroeg is echt niet de enige waar op dit moment de openingstijden meebuigen met de opgelegde regels.
Door het dan toch te hebben over de 'losgeweektheid van onze bestuurders' (zonder verder bewijs over hoe naïef ons bestuur is) maak je een drogredenering tegen zinvolle maatregelen.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Ik denk dat het ook in de cultuur/mentaliteit van de maatschappij zit. We zijn gewoon een enorm eigenwijs volk en veel mensen doen wat ze zelf willen en zijn vaak goed in het creatief omgaan met regels, en kijken niet verder dan hun eigenbelang.jadjong schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:36:
[...]
Hoezo doet men niet wat de regering zegt? Als je de kroeg sluit tussen 17.00 en 05.00 gaat men er blijkbaar van uit dat niemand, behoudens enkele dagjesmensen voor een kop koffie, nog naar de kroeg wil of gaat. Bij het praktisch sluiten van de nachtelijke feesten zag je die al verschuiven van 23.00-04.00 naar 19.00-24.00, denken dat zoiets niet nog een keer gebeurd is naïef,
In Portugal is de vaccinatiegraad veel hoger, omdat voormalig duikbootcommandant Henrique Gouveia e Melo de vaccinatiestrategie leidde. De inzet van een militair in plaats van een politicus als boegbeeld van de campagne bleek te werken. "Hij is benaderbaar, maar ook streng. En dat heeft geholpen", meent Prudêncio. "Mensen kregen het gevoel dat de situatie bij hem in goede handen was." En er is veel respect voor de autoriteiten wat hier in Nederland steeds minder wordt met dat zwabberbeleid.
Niet iets op trots op te zijn, maar we behoren wel tot een van de corona koplopers van Europa qua besmetingen. Ik hoop dat de parlementaire enquete die eraan gaat komen in ieder voor zorgt dat we hiet van leren en het in de toekomst anders doen.
[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 12-12-2021 07:07 ]
Er is een kans dat het een koude lange winter wordt.
EDIT: ER WORDT IN DIT STUK MOGELIJK TE WEINIG WAARDE GEHECHT AAN DE MILDERE VORM VAN HET VIRUS. Niettemin wilde ik het posten omdat het uit de Guardian komt en dat nog een heel redelijke krant is.
https://www.theguardian.c...-61b494498f08cfef2cf650af
Omicron could cause 75,000 deaths in England by end of April without extra restrictions, scientists say
The Omicron variant could cause between 25,000 and 75,000 deaths in England over the next five months if no additional measures are taken beyond Plan B, according to scientists advising the government.
New modelling from the London School of Hygiene & Tropical Medicine, who also sit on the Scientific Pandemic Influenza Group on Modelling (SPI-M) or the Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage), used experimental data to look at how Omicron may transmit as the country heads into 2022.
Even under the most optimistic scenario (low immune escape of Omicron from vaccines and high effectiveness of booster jabs), a wave of infection is projected which could lead to a peak of more than 2,000 daily hospital admissions, with 175,000 hospital admissions and 24,700 deaths between 1 December this year and 30 April 2022.
[ Voor 6% gewijzigd door Indoubt op 11-12-2021 20:48 ]
Die dan precies hetzelfde zegt als Rutte en co. nu doen maar dan gaat het opeens wel opgevolgd worden ? Dat zou me enorm verbazen. Nederlanders hebben gewoon een hekel aan doen wat ze gezegd wordt. Dat is 9 van de 10 keer tof maar nu even niet.jadjong schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:14:
Iemand zonder (politieke) bekendheid kan ook helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 11-12-2021 20:26 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het vertrouwen in de overheid en in Rutte in het bijzonder zit natuurlijk op een dieptepunt. Rutte wordt gezien als een grote leugenaar, misschien dat je wel een andere reactie krijgt als je iemand anders hetzelfde verhaaltje laat vertellen.IJzerlijm schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:26:
[...]
Die dan precies hetzelfde zegt als Rutte en co. nu doen maar dan gaat het opeens wel opgevolgd worden ? Dat zou me enorm verbazen. Nederlanders hebben gewoon een hekel aan doen wat ze gezegd wordt. Dat is 9 van de 10 keer tof maar nu even niet.
(willen alle teams 'zomaar' twee uur eerder spelen, wat een flexibiliteit)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Welnee, het is de boodschap dit men niet bevalt, de boodschapper is bijzaak. Of het nu gaat om vaccinatie, afstand, mondkapjes, thuis blijven of wat dan ook. De hakken gaan hoe dan ook eerst in het zand.Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:48:
Het vertrouwen in de overheid en in Rutte in het bijzonder zit natuurlijk op een dieptepunt. Rutte wordt gezien als een grote leugenaar, misschien dat je wel een andere reactie krijgt als je iemand anders hetzelfde verhaaltje laat vertellen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nederlanders blijven altijd zo trots roepen dat we zo'n eigenwijs volk zijn, maar in de praktijk valt dat gewoon reuze mee. Tijdens de intelligente lockdown hielden mensen zich stricter aan de regels dan noodzakelijk, vaccinategraad is hoog, de testbereidheid is gigantisch, tijdens de meest onzinnige maatregelen was er nog veel draagvlak etc etc. Toen ik in februari op het vliegtuig stapte was Schiphol leeg.Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:47:
[...]
Ik denk dat het ook in de cultuur/mentaliteit van de maatschappij zit. We zijn gewoon een enorm eigenwijs volk en veel mensen doen wat ze zelf willen en zijn vaak goed in het creatief omgaan met regels, en kijken niet verder dan hun eigenbelang.
Van een paar maanden terug:
https://www.metronieuws.n...ld-coronacrisis-overheid/
Nederlanders leggen schuld niet bij overheid
En daarmee denken de Nederlanders er anders over dan de andere Europese landen. De Fransen, Spanjaarden en vooral de Polen wijzen eerder naar hogere machten. Zoals hun eigen regering, de Europese Commissie of China.
In Nederland lijkt het vertrouwen in de overheid een stuk groter. Driekwart van de ondervraagde Nederlanders staat achter de aanpak van het kabinet. Wat heel anders is in Frankrijk, Polen of Bulgarije. Daar vinden ze dat de regering haar fouten probeert te camoufleren. In Polen en Bulgarije denkt het merendeel dat de overheid de coronacrisis gebruikt voor het vergaren van meer macht.
Nederlanders zijn enorm volgzaam en kritiekloos.
[ Voor 19% gewijzigd door BarôZZa op 11-12-2021 21:56 ]
Gezond boerenverstand?BarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:55:
Nederlanders blijven altijd zo trots roepen dat we zo'n eigenwijs volk zijn, maar in de praktijk valt dat gewoon reuze mee. Tijdens de intelligente lockdown hielden mensen zich stricter aan de regels dan noodzakelijk, vaccinategraad is hoog, de testbereidheid is gigantisch, tijdens de meest onzinnige maatregelen was er nog veel draagvlak etc etc.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://www.rivm.nl/nieuw...atregelen-fors-toegenomenBarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:55:
[...]
Nederlanders blijven altijd zo trots roepen dat we zo'n eigenwijs volk zijn, maar in de praktijk valt dat gewoon reuze mee. Tijdens de intelligente lockdown hielden mensen zich stricter aan de regels dan noodzakelijk, vaccinategraad is hoog, de testbereidheid is gigantisch, tijdens de meest onzinnige maatregelen was er nog veel draagvlak etc etc. Toen ik in februari op het vliegtuig stapte was Schiphol leeg.
En daarmee denken de Nederlanders er anders over dan de andere Europese landen. De Fransen, Spanjaarden en vooral de Polen wijzen eerder naar hogere machten. Zoals hun eigen regering, de Europese Commissie of China.
In Nederland lijkt het vertrouwen in de overheid een stuk groter. Driekwart van de ondervraagde Nederlanders staat achter de aanpak van het kabinet. Wat heel anders is in Frankrijk, Polen of Bulgarije. Daar vinden ze dat de regering haar fouten probeert te camoufleren. In Polen en Bulgarije denkt het merendeel dat de overheid de coronacrisis gebruikt voor het vergaren van meer macht.
2 dagen geleden.
Slechts 16% staat nog achter het coronabeleid.
Valt toch wel tegen dan..
Hadden ze Mike Rowe er voor uit kunnen nodigen, of viel het nog wel mee hoe ranzig dat klusje was?YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:41:
Handmatig idd.
En ze zullen wel verschillende invoerpunten hebben waar ze van samenkomende gemeentes kunnen splitsen.
Is ergens in 2020 wel in het nieuws geweest hoe ze dat doen. (Incl filmpjes)
Een van die linkjes nog terug te vinden wellicht?
[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 11-12-2021 22:01 ]
En 39% neutraal. Wat een eigenwijs volk zeg, poeh poeh, neutraal zijnDennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:58:
[...]
https://www.rivm.nl/nieuw...atregelen-fors-toegenomen
2 dagen geleden.
Ik ben wel benieuwd wat die tegenstanders van het beleid dan als alternatief voor het beleid zien. Alles loslaten? Harde lockdown à la China?BarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:03:
[...]
En 39% neutraal. Wat een eigenwijs volk zeg, poeh poeh, neutraal zijn
Ik ben bang dat die de gevolgen van loslaten simpelweg niet overzien omdat ze deels niet eens geloven dat corona bestaat.Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:08:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat die tegenstanders van het beleid dan als alternatief voor het beleid zien. Alles loslaten? Harde lockdown à la China?
Het is gewoon een great reset denkt een deel natuurlijk
Die overtuig je niet met code zwart of met rationele argumenten. Ze schuiven alles op de jonge en bedden verhoging zonder nadenken.
Desondanks al een heel ander beeld dan de 3/4 staat achter het beleid van jouw link.BarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:03:
[...]
En 39% neutraal. Wat een eigenwijs volk zeg, poeh poeh, neutraal zijn
Vertrouwen komt te voet en gaat per Ferrari was het toch?
Kan zo snel alleen de animatie variant vinden:Wilke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:58:
[...]
Hadden ze Mike Rowe er voor uit kunnen nodigen, of viel het nog wel mee hoe ranzig dat klusje was?
Een van die linkjes nog terug te vinden wellicht?
https://www.rivm.nl/coron...d-19/onderzoek/rioolwater
Kan me herinneren dat er beeld was bij het journaal oid.
Was niet heel spannend, die lepelde gewoon een maatbeker uit een luikje.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het bijzonderste is dat 60% het niet streng genoeg vind.Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:58:
[...]
https://www.rivm.nl/nieuw...atregelen-fors-toegenomen
2 dagen geleden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar dit getal komt uit het niet-representatieve vragenlijstonderzoek van het RIVM. De populatie die aan het onderzoek deelneemt is waarschijnlijk bovengemiddeld voorstander van het nemen van maatregelen.YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:57:
[...]
Het bijzonderste is dat 60% het niet streng genoeg vind.
Dan heb je het nou net over een groep die de laatste jaren van weinig verstand valt te betichten. Soit, andere discussie
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Wat mij betreft hebben de afgelopen kabinetten het aanzien van minister Rutte omlaaggebracht tot een zeer discutabel niveau. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in de integriteit van Ridouan Taghi dan in die van Mark Rutte.Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:48:
[...]
Het vertrouwen in de overheid en in Rutte in het bijzonder zit natuurlijk op een dieptepunt. Rutte wordt gezien als een grote leugenaar, misschien dat je wel een andere reactie krijgt als je iemand anders hetzelfde verhaaltje laat vertellen.
Maar de backlash is veel breder dan dat. De partijen in het kabinet, de partijen die nu in de kamer zitten, zelfs het systeem van parlementaire democratie is met pek besmeurd. Ik denk wel eens na over een systeemwijziging, al weet ik nog niet precies welk systeem minder slecht zou werken.
https://www.rivm.nl/gedra...vinden/over-dit-onderzoekTom-Z schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:55:
[...]
Maar dit getal komt uit het niet-representatieve vragenlijstonderzoek van het RIVM. De populatie die aan het onderzoek deelneemt is waarschijnlijk bovengemiddeld voorstander van het nemen van maatregelen.
Zit toch best goed in elkaar.
Grote groep deelnemers. En ze zorgen dat de groep ondervraagden goed vergelijkbaar blijft met de vorige groep.
Natuurlijk krijg je geen "representative" doorsnede. Want sowieso zal een baby niet meedoen. En een bejaarde die nog nooit van een computer heeft gehoord of Achmed die geen goed NL spreekt ook niet. Maar je kan de resultaten van de verschillende uitslagen wel met elkaar vergelijken.
Als dus de mening van de grootste groep verschuift van "wij zijn het eens met de maatregelen" naar "er worden te weinig maatregelen genomen" dan zegt dat wel iets.
Kijk ook in de landen om ons heen, waar er op veel plaatsen een politieke meerderheid verschijnt die vaccinaties verplicht. Of minstens de ongevaccineerden degradeert tot 2e rangs burger. Ons kabinet gaat dat nooit* doen, roepen ze al een jaar. Dus nu worden ze gezien als zwak.
*) Tot er een regeerakkoord is.
Dan is het snel berg afwaarts gegaan want Rutte zei zelf in z'n laatste persconferentie dat ze er steeds minder slagen om mensen bereid te krijgen mee te werken aan de maatregelen.BarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:55:
[...]
Nederlanders blijven altijd zo trots roepen dat we zo'n eigenwijs volk zijn, maar in de praktijk valt dat gewoon reuze mee. Tijdens de intelligente lockdown hielden mensen zich stricter aan de regels dan noodzakelijk, vaccinategraad is hoog, de testbereidheid is gigantisch, tijdens de meest onzinnige maatregelen was er nog veel draagvlak etc etc. Toen ik in februari op het vliegtuig stapte was Schiphol leeg.
De laatste tijd lees ik alleen maar kritiek op de overheid vanuit allerlei kanten van de samenlevingBijvoorbeeld, we proberen mensen steeds opnieuw te overtuigen van het belang van de naleving van de basisregels, bijvoorbeeld afgelopen maandag nog. Maar blijkbaar slagen we, slaag ook ik zelf, er steeds minder goed in dat verhaal over het voetlicht te brengen. Op dit moment laat bijvoorbeeld minder dan de helft van de mensen zich testen bij klachten. Dat laat zien dat de boodschap hoe belangrijk het is om dat wel te doen, dat testen bij klachten, dat die onvoldoende overkomt.
En dan zijn ze in Portugal toch echt een stuk gehoorzamer geweest want daar is de vaccinatiegraad een stuk hoger....
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 12-12-2021 00:55 ]
Grappig. Heel Europa is dus calvinistisch? Want QR codes worden werkelijkwaar in heel Europa gebruikt en in de meeste landen een stuk strikter. Dit is weer zo’n post waarbij er weer geprobeerd wordt om kritiek te uiten op de regering zonder 1 minuut na te denken of het voorbeeld ergens op slaat.CMD-Snake schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:11:
[...]
Dat is het calvinistische denken binnen het kabinet. Gedraag je goed, dan hoeven we jullie niet te straffen en met prikken kan je vrijheid verdienen. Er worden willekeurige deugden gecreëerd (bijvoorbeeld het hebben van een QR code) en degene die zonder morren meedoen krijgen hun beloning (bijvoorbeeld restaurant bezoek) en degene die niet meewerken worden als voorbeeld gesteld. Deugdzame mensen mogen meedoen, de rest niet.
Alleen blijkt wat een deugd is grillig te zijn en je beloning kan als sneeuw voor de zon weer verdwijnen zo is al vaker gebleken. Nog los van het feit of je op deze manier wel moet omgaan met zaken als grond- en mensenrechten is die grilligheid alleen al een perfecte manier om mensen kwijt te raken. Op een gegeven moment is iedereen wel een keer bedrogen uitgekomen.
Klinkt eigenlijk alsof je je laat meevoeren door mediahype.t_captain schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:09:
[...]
Wat mij betreft hebben de afgelopen kabinetten het aanzien van minister Rutte omlaaggebracht tot een zeer discutabel niveau. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in de integriteit van Ridouan Taghi dan in die van Mark Rutte.
Maar de backlash is veel breder dan dat. De partijen in het kabinet, de partijen die nu in de kamer zitten, zelfs het systeem van parlementaire democratie is met pek besmeurd. Ik denk wel eens na over een systeemwijziging, al weet ik nog niet precies welk systeem minder slecht zou werken.
Hij gaat me vooral om de obligate verontwaardiging achteraf, je bent behoorlijk naief/losgeweekt van de werkelijkheid dat je het niet aan zag komen en het dan maar gaat lopen “veroordelen”…niek_nijmegen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:45:
[...]
Mijn punt naar @Freggel_United was, dat de regering niet persé wereldvreemd is, wanneer ze regels maken waar niet iedereen zich aan houdt. Ik ga er namelijk vanuit dat ze dat prima snappen, en dat ze anders wel adviseurs hebben, die dat snappen.
Door het dan toch te hebben over de 'losgeweektheid van onze bestuurders' (zonder verder bewijs over hoe naïef ons bestuur is) maak je een drogredenering tegen zinvolle maatregelen.
Ik hoop dat het wel duidelijk is dat ik vooral mijn eigen mening deel…
Iemand noemde in de voorgaande posts het calvinisme van de regering. Ook vóór corona werden in land problemen opgelost door oorzaken, maar vooral symptomen te verbieden. Eenmaal verboden veranderde er niets, maar onze bestuurders konden nu zeggen dat het verboden was… polderen noemt men dat ook wel. Terug naar vandaag zie je op allerlei vlakken een tweedeling, niet alleen vax vs. antivax, maar ook introvert (yay regels, lekker binnen blijven, eindelijk een wereld voor mij) vs. extravert (boe regels, ik wil mensen knuffelen), deugdzaam volk (de overheid heeft het beste met ons voor) vs. de rest (grote verzameling critici/hippies/randfiguren (helaas)) en ik ben die verdeling, die polarisatie zo verschrikkelijk beu…
Deze verontwaardiging bedoel ik dus… ik begrijp de kroegbaas en de kroeggangers heel goed, als ik een paar jaar jonger en kindloos was geweest had ik er tussen gezeten…Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:51:
[...]
Niet alleen de de jeugd, in dit filmpje zie ook gewoon dertigers en ouder naar een kroeg gaan die om 5 uur in de ochtend opent tijdens de lockdown. En de bugervader kan er niks aan doen...
https://www.ed.nl/geldrop...m8NEJRQuBRfWHNQGU2DxES31I
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen of de avond lockdown wel zo'n goede maatregel is geweest, want je ziet op allerlei vlakken een verschuving van openingstijden.
Ik zit te denken aan een technocratische regering, die een marktconform salaris krijgt, die in principe handeld en voorstellen doet op basis van wetenschappelijke inzichten. Termijnen maximaal 8 jaar, aan te stellen door een apart orgaan dat onafhankelijkheid toetst.t_captain schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:09:
[...]
Wat mij betreft hebben de afgelopen kabinetten het aanzien van minister Rutte omlaaggebracht tot een zeer discutabel niveau. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in de integriteit van Ridouan Taghi dan in die van Mark Rutte.
De kamer controleerd, debateerd en amendeerd en kan stemmen over verschillende varianten. Ben je ook van dat lobbyprobleem af. Ook denk ik dat mensen dan eerder stemmen op mensen van het type pieter omtzigt.
Waarom zou iemand van dat niveau een salaris van 36.500 euro (= modaal per 2021) accpteren als ze als CEO in het bedrijfsleven vele tonnen, of zelfs miljoenen, kunnen verdienen?iamcj schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:04:
[...]
Ik zit te denken aan een technocratische regering, die een marktconform salaris krijgt, die in principe handeld en voorstellen doet op basis van wetenschappelijke inzichten.
Denk dat je op die manier weinig vrijwilligers gaat vinden voor zo'n functie.
Als je dan met het bedrijfsleven wil concurreren moet je zo'n minister ook miljoenen betalen. Krijg je wel een volksopstand vrees ik..... er wordt nu al geklaagd dat ze teveel verdienen. En dan zit het nu "slechts" op 170.000 euro (en 159.000 euro voor een staatssecretaris).
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 12-12-2021 08:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zo'n technocratische regering beslist dan helemaal niks omdat de wetenschappelijke inzichten elkaar veel te veel tegen spreken. Over een jaar of 5 is er wellicht wel een wetenschappelijk sterk onderbouwd beeld over de diverse aspecten van het coronavirus. Tenzij er steeds nieuwe varianten opduiken, dan duurt het oneindig lang.iamcj schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:04:
[...]
Ik zit te denken aan een technocratische regering, die een marktconform salaris krijgt, die in principe handeld en voorstellen doet op basis van wetenschappelijke inzichten. Termijnen maximaal 8 jaar, aan te stellen door een apart orgaan dat onafhankelijkheid toetst.
De kamer controleerd, debateerd en amendeerd en kan stemmen over verschillende varianten. Ben je ook van dat lobbyprobleem af. Ook denk ik dat mensen dan eerder stemmen op mensen van het type pieter omtzigt.
Wat zou de technocratische, wetenschappelijk correcte reactie zijn op het verschijnen van de omicron variant eind november ? We zijn nu weken later nog steeds niet veel verder, gerenommeerde wetenschappers verkaren dit zowel een catastrofe als een verlossing.
En hoe had je de officiële reactie op niet-nageleefde regels dàn verwacht? Je stelt regels in, omdat je denkt dat het nodig is. En uiteraard zijn er mensen die zich er niet aan houden. En dat weet je vantevoren.Freggel_United schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:42:
[...]
Hij gaat me vooral om de obligate verontwaardiging achteraf, je bent behoorlijk naief/losgeweekt van de werkelijkheid dat je het niet aan zag komen en het dan maar gaat lopen “veroordelen”…
[...]
De officiële reactie zal dan nog steeds zijn, dat dat niet de bedoeling was. En niet: 'ja, giechel, ga ook eigenlijk je gang maar, want die regels van ons zijn ook eigenlijk gewoon k*t, daar kunnen we ook niets van verwachten'.
Het is niet, dat door het niet goed naleven van zinvolle gedragsregels, de regels ineens onzinnig geworden zijn, of de bedenkers ervan losgeweekt.
Het is zoals mijn moeder mij (lang geleden) ook wel eens dingen verboden heeft, terwijl ze wist dat ik het waarschijnlijk toch zou doen. Als ze dat dan ontdekte, was ze ook obligaat verontwaardigd. Ze wist dat het mis zou gaan, maar stond nog steeds achter de regel.
Als nou 100% van de bevolking de regels al vele jaren niet naleeft, zou je je kunnen afvragen, of het wellicht te optimitisch is, van een nieuwe regel wèl te verwachten, dat 'ie wordt nageleefd, maar ik geloof niet dat er onderzoeken zijn met dat soort cijfers.
Ik volg niet veel in de media, alleen print. Ik heb het dossier van de toeslagenaffaire wat bestudeerd en verbaas me enorm dat er nog geen strafrechtelijke gevolgen zijn geweest. Ik had in de ambtelijke top gevangenisstraglffen verwacht en een parlementaire procedure om de onschendbaarheid van verantwoordelijke politieke kopstukken weg te nemen.giantgiantus schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:21:
[...]
Klinkt eigenlijk alsof je je laat meevoeren door mediahype.
Ridouan Taghi is toch de man die iedereen om laat leggen die hem in de weg staat? ja ik snap die vergelijking welt_captain schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:09:
[...]
. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in de integriteit van Ridouan Taghi dan in die van Mark Rutte.
Misschien is het meer dat je de wet niet goed kent dan dat Rutte een gewetenloze moordenaar is.t_captain schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:22:
[...]
Ik volg niet veel in de media, alleen print. Ik heb het dossier van de toeslagenaffaire wat bestudeerd en verbaas me enorm dat er nog geen strafrechtelijke gevolgen zijn geweest. Ik had in de ambtelijke top gevangenisstraglffen verwacht en een parlementaire procedure om de onschendbaarheid van verantwoordelijke politieke kopstukken weg te nemen.
Ehhm.. marktconform <> modaal...?wildhagen schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:08:
[...]
Waarom zou iemand van dat niveau een salaris van 36.500 euro (= modaal per 2021) accpteren als ze als CEO in het bedrijfsleven vele tonnen, of zelfs miljoenen, kunnen verdienen?
Als je dan met het bedrijfsleven wil concurreren moet je zo'n minister ook miljoenen betalen. Krijg je wel een volksopstand vrees ik..... er wordt nu al geklaagd dat ze teveel verdienen. En dan zit het nu "slechts" op 170.000 euro (en 159.000 euro voor een staatssecretaris).
Misschien is het systeem zo slecht nog niet. Het probleem is dat het steeds omzeild wordt. Denk bijvoorbeeld aan partijdiscipline waarbij kamerleden hun eigen onafhankelijke stem niet meer uitbrengen. Het lijkt er meer op dat de mensen zelf hun inhoudelijke werk niet goed uitvoeren zoals kamerleden die alleen op details debatteren of een informatie achterstand hebben tov de overheid. Ik kan wel even doorgaan. Ik vraag me af of een systeemwijziging dit oplost als de bedoeling van het systeem van nu al niet gevolgd wordt.t_captain schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:09:
[...]
Zo ver als moordenaar zou ik niet gaan. Een gladde oplichter die elke keer A verkoopt en uiteindelijk B levert? Ja, ik denk dat daar best wel een bewijs voor te voeren valt.IJzerlijm schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:46:
[...]
Misschien is het meer dat je de wet niet goed kent dan dat Rutte een gewetenloze moordenaar is.
Maar helaas is kiezersbedrog geen misdrijf, ook niet als je het keer op keer doet.
De QR code is slechts een voorbeeld, je mag ook mondkapjes lezen of een van de andere maatregelen. Het hele idee is dat er deugden zijn en je die in stilte beleid zonder er moeilijk over te doen, dan hoeft de overheid je niet te straffen. Degene die niet willen deugen worden tot voorbeeld gemaakt.giantgiantus schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:19:
Grappig. Heel Europa is dus calvinistisch? Want QR codes worden werkelijkwaar in heel Europa gebruikt en in de meeste landen een stuk strikter. Dit is weer zo’n post waarbij er weer geprobeerd wordt om kritiek te uiten op de regering zonder 1 minuut na te denken of het voorbeeld ergens op slaat.
En dan die QR codes, welk land heeft ook alweer succesvol de wintergolf ermee voorkomen?
Divide et imperaBarôZZa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:55:
De hele communicatiestrategie draaide daar al om vanaf het begin. We kregen maatregelen omdat de zondebok van de maand zich er niet aan had gehouden. In het voorjaar van 2020 was dit nog redelijk abstract (die mensen die zich niet aan regels hielde of ze oprekten) en dit werd steeds specifieker, met de vakantiegangers, studenten, jongeren die gingen Dansen met Janssen en uiteindelijk de ongevaccineerden die schuld zouden hebben. Die redenaties werden gretig overgenomen tot ze steeds hallucinanter werden zoals met Dansen met Janssen.
Je geeft zelf al een verkapt antwoord: de correcte manier is (waar mogelijk) anticiperen ipv reageren.IJzerlijm schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:25:
[...]
Zo'n technocratische regering beslist dan helemaal niks omdat de wetenschappelijke inzichten elkaar veel te veel tegen spreken. Over een jaar of 5 is er wellicht wel een wetenschappelijk sterk onderbouwd beeld over de diverse aspecten van het coronavirus. Tenzij er steeds nieuwe varianten opduiken, dan duurt het oneindig lang.
Wat zou de technocratische, wetenschappelijk correcte reactie zijn op het verschijnen van de omicron variant eind november ? We zijn nu weken later nog steeds niet veel verder, gerenommeerde wetenschappers verkaren dit zowel een catastrofe als een verlossing.
Waarom moet men wachten op kennis over diverse aspecten van een virus als de basiskenmerken waaruit deze ontstaan nu ook al bekend zijn?
En ik weet dat dit kort door de bocht is, en ik begrijp dat eigenwijsheid / nemen van verantwoordelijkheid / economische belangen / enz. hier allemaal ook een rol in spelen, maar het afdekken van die basis moet beter kunnen.
Wat we hier zien (om maar met dezelfde woorden te openen als De Jonge
Ander domein, dezelfde instelling. We hebben hier gelukkig geen autoritair regime, maar een beetje daadkracht tonen op andere momenten dan bij het plukken van laaghangend fruit (zoals bv. bij de toeslagenaffaire: mensen dwingen is makkelijk als ze al geen kant op kunnen) zou ze niet misstaan.
Sorry voor de lange rant. Het zit diep
Dat zit wel Schnorr.
Dat zegt hij toch helemaal niet? Het is niet de eerste keer dat jij uitspraken uit z'n verband rukt. Als je daar vervolgens op gewezen wordt geef je consequent niet thuis.IJzerlijm schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:46:
Misschien is het meer dat je de wet niet goed kent dan dat Rutte een gewetenloze moordenaar is.
Google-> define: MARKTconformwildhagen schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:08:
[...]
Waarom zou iemand van dat niveau een salaris van 36.500 euro (= modaal per 2021) accpteren als ze als CEO in het bedrijfsleven vele tonnen, of zelfs miljoenen, kunnen verdienen?
Het gaat om visie voor toekomst zoals kringloopeconomie, klimaat probleem. In het geval van Corona is het hun taak om in geval van crisis de juiste mensen op de juiste plaats te zetten en die de crisis te laten managen in plaats van zelf te gaan stuntelen. Bv zoals Portugal iemand van het leger de vaccinatie campagne heeft laten regelen.IJzerlijm schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:25:
[...]
Zo'n technocratische regering beslist dan helemaal niks omdat de wetenschappelijke inzichten elkaar veel te veel tegen spreken. Over een jaar of 5 is er wellicht wel een wetenschappelijk sterk onderbouwd beeld over de diverse aspecten van het coronavirus. Tenzij er steeds nieuwe varianten opduiken, dan duurt het oneindig lang.
Is de Portugese vaccinatiecampagne met 98% opkomst dan geslaagd omdat ze een militair de leiding hebben gegeven?iamcj schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:36:
Bv zoals Portugal iemand van het leger de vaccinatie campagne heeft laten regelen.
De krijgsmacht is logistiek heel sterk, dat is een van de kerneigenschappen. Je moet snel manschappen, voorraden en materieel ter plaatse krijgen. In dat opzicht is de krijgsmacht een goede organisatie om dit soort dingen snel op te zetten. Maar wat is dit waard als er niemand op komt dagen? Dat is de tweede component, als er te weinig mensen komen prikken kan je zoveel generaals en admiralen erop zetten als je wil, het zal weinig uithalen.
Het is wel opvallend dat in Portugal de besmettingen ook weer toenemen, sinds november zitten ze weer in de lift. De Portugese overheid neemt weer maatregelen daarom.
Voor een publieke functie zoals een minister is er natuurlijk geen 'markt' die concurreert op salaris. Dus dan is de vraag tegen welke functie je een ministerspost zou moeten vergelijken.
Bovendien kun je ook argumenteren dat je een functie als kamerlid of minister ook gaat bekleden uit maatschappelijke betrokkenheid, en je omwille van voorbeeldfunctie juist een lager salaris zou moeten accepteren. Dat zou ook het 'ivoren torentjes' syndroom een stuk tegen kunnen gaan.
Inmiddels 3x een zelftest en allemaal (gelukkig) negatief.
Ik heb wel het idee dat ik het zwaarder te pakken heb nu we zo 'schoon' leven, misschien dat daar toch ook eens onderzoek naar gedaan moet worden, we kunnen niets meer hebben.
Ik denk dat het ook een stukje beeldvorming is. Als je een generaal in camouflagekleding op TV zet die zegt dat iedereen moet vaccineren, dan geef je het een beetje een 'we zijn in oorlog' sausje, en zijn mensen eerder geneigd om blindelings te gehoorzamen.CMD-Snake schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
Maar wat is dit waard als er niemand op komt dagen? Dat is de tweede component, als er te weinig mensen komen prikken kan je zoveel generaals en admiralen erop zetten als je wil, het zal weinig uithalen.
Hoor ik bij meer mensen in mijn omgeving ook. Mensen hebben de griep een tijd niet gehad vanwege de lockdown etc. Nu speelt het weer op en worden ze toch wat zieker.FabianGTI schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
Gatverdamme, inmiddels 3 dagen goed ziek en nog geen verbetering, hetzelfde geldt voor m'n vriendin.
Ik heb wel het idee dat ik het zwaarder te pakken heb nu we zo 'schoon' leven, misschien dat daar toch ook eens onderzoek naar gedaan moet worden, we kunnen niets meer hebben.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Voor een groot deel wel ja.CMD-Snake schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
Is de Portugese vaccinatiecampagne met 98% opkomst dan geslaagd omdat ze een militair de leiding hebben gegeven?
https://www.rtlnieuws.nl/...rtugal-corona-vaccinatiesHet succes van de hoge vaccinatiegraad in Portugal is grotendeels te danken aan de 60-jarige voormalige duikbootcommandant Henrique Gouveia e Melo. Hij leidde de vaccinatiestrategie. De inzet van een militair in plaats van een politicus als boegbeeld van de campagne bleek te werken. "Hij is benaderbaar, maar ook streng. En dat heeft geholpen", meent Prudêncio. "Mensen kregen het gevoel dat de situatie bij hem in goede handen was."
Maar het vaccinatiesucces van Portugal heeft ook andere oorzaken: het land heeft naar EU-standaarden altijd al een hoge vaccinatiebereidheid gehad. Bovendien is de antivaccinatie beweging in Portugal relatief klein en minder zichtbaar dan in andere landen.
[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 12-12-2021 11:00 ]
Hoe is Taghi meer integer? Geeft hij ruiterlijk toe dat hij al die mensen heeft laten omleggen ?Dennis schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:20:
[...]
Dat zegt hij toch helemaal niet? Het is niet de eerste keer dat jij uitspraken uit z'n verband rukt. Als je daar vervolgens op gewezen wordt geef je consequent niet thuis.
Hij legt de vinger op de zere plek, maar die plek is geen nieuws. En om nu te zeggen dat hij met oplossingen komt... hij mist (as usual, zou ik inmiddels willen zeggen) een paar punten, en over simplificeert meerdere zaken. Hou in het achterhoofd dat Levi min of meer campagne aan het voeren is, en dus dingen verwoordt zoals mensen ze graag willen horen.Turdie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:09:
Fascisnerd artikel van Marcel Levi over de booster campagne. Wmb legt hij in dit artikel precies de vinger op de zere plek.
[Afbeelding]
(Ja, ik ben wat allergisch over de bewieroking van Marcel Levi. Op basis van de ervaringen uit het verleden is hij heel goed in het aanwijzen van issues als hij ergens weg is, maar waar hij tijdens zijn bewindsperiode weinig mee gedaan heeft of zelfs 180 graden anders over besloten heeft. Ik vraag me ook oprecht af hoe goed hij zich in een politieke arena staande kan houden; )
[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 12-12-2021 13:12 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Stoney3K schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:47:
Ik denk dat het ook een stukje beeldvorming is. Als je een generaal in camouflagekleding op TV zet die zegt dat iedereen moet vaccineren, dan geef je het een beetje een 'we zijn in oorlog' sausje, en zijn mensen eerder geneigd om blindelings te gehoorzamen.
Gezien de overlap in het onderwerp reageer ik op beiden: Ik denk dat de mensen daar gevoelig voor moeten zijn in de eerste plaats.Turdie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:51:
Voor een groot deel wel ja.
Nederland heeft niet zo'n cultuur van vereenzelviging met de macht, hier wordt eerder de weerstand tegen de macht van de staat geprezen dan omgekeerd. Een nog altijd toonaangevend boek over de Nederlandse samenleving Regenten, rebellen en reformatoren van Ernest Zahn vind ik hier nog altijd van toepassing.
In de woorden van Zahn is de Nederlandse Staat "een co-existentievorm van verschillende levensbeschouwelijke groeperingen met gelijke rechten". "Nooit werd hij als de dominerende, zingevende instantie beschouwd die de samenleving orde diende te geven." Nederland is altijd een mengeling geweest van minderheden die samen moesten werken. Daardoor ontstond er nooit een cultuur van de macht van de Staat, zoals dat wel gebeurde in andere Europese landen. Een Tom Middendorp zal hier nooit het respect gekregen hebben als Henrique Gouveia e Melo. Melo was al voor zijn rol in het Portugese vaccinatieprogramma een militaire held met onberispelijke staat van dienst. Noem mij maar zo'n Nederlandse militaire held. Om iemand als Marco Kroon hangt ook een luchtje heen.
De ideeën van Zahn verklaren ten dele waarom de Nederlandse overheid zo'n moeite heeft om een corona orde op te leggen. De Staat was er enkel om bepaalde gemeenschappelijke zaken te regelen voor iedereen, maar moest zich ver houden van inhoudelijke bemoeienis met de levens van de verschillende groepen. De Staat moest vooral schipperen tussen de belangen en de boel bij elkaar houden. De maatschappelijke orde in Nederland werd niet bepaald door de overheid volgens Zahn, maar door de tegenspraak: "De predikanten waren de potentiële berispers van de handelsgeest van de patriciërs. De preek was een publieke zaak en de religie allesbehalve opium van het volk, zoals Marx beweerde, maar een motiverende kracht." Nederland geeft altijd veel ruimte voor het tegengeluid, zo ook nu.
Met deze zaken in gedachte kan je ook verklaren waarom ideeën als 2G hier niet willen aanslaan ondanks een gevaccineerde meerderheid. Voor De Jonge is dit tegen de stroom in zwemmen.
Mwa, zo sterk was het niet in mijn optiek. Veel roepen en schoppen, weinig oplossingen.Turdie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:09:
Fascisnerd artikel van Marcel Levi over de booster campagne. Wmb legt hij in dit artikel precies de vinger op de zere plek.
[Afbeelding]
Hij vindt het medisch gezien onzin om twee weken tussen de influenza-prik en de corona-prik te hebben? Mag zo zijn. Echter wordt er geadviseerd door het RIVM (zal niet geheel op lucht gebaseerd zijn) om minimaal 7 dagen ná of 14 dagen vóór de influenza-shot te rekenen om eventuele bijwerkingen beter te kunnen onderscheiden. Stel de influenza-campagne voor die doelgroep liep nog actief dan snap ik best dat je even wacht om een totale chaos te voorkomen. Telkens de helft wegsturen omdat ze nog in een grace-period zitten vertraagt de campagne evengoed.
Dan het personeel-tekort oplossen door ... een app te gebruiken. Ja, leuk idee hoor. Maar kom op...iedereen met DigiD kon toch al online een afspraak maken, alleen degenen zonder moesten wachten op een brief? Hoeveel had zo'n app gescheeld, ik vraag het me af. En dat is nog buiten het punt; ontwikkelen van zo'n app kost gewoon flink wat tijd. En dat er op sommige locaties geen aanloop is, nou, volgens mij willen mensen het halve land doorreizen om een booster te halen. Dus dat is het punt ook niet.
Zoals Donald Trump toendertijdjadjong schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:14:
Iemand zonder (politieke) bekendheid kan ook helpen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Vooral dat stuk over de brief is echt vreselijk slecht, dan leef je toch echt op een andere planeet en hebt echt geen idee waarom zaken soms op een bepaalde manier geregeld zijn.Turdie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:09:
[Afbeelding]
En dan zijn er mensen die hopen dat hij de opvolger wordt van Hugo, hou m'n hart vast als hij er werkelijk zo over denkt.
Voor een groot deel van de mensen waar het over gaat is die brief een uitkomst, een zegen. Mensen zoals mijn moeder, schoonmoeder, schoonouders van m'n broer, (m'n broer zelf met 47 jaar en met hem nog vele digibeten) enz enz enz. Als je doel is om een zo laag mogelijke opkomst te krijgen moet je vooral GEEN brieven sturen en alles laten afhangen van een app.
Hier zitten mensen tussen die 'bang' zijn voor een smartphone/computer, die in paniek raken bij een pop-up vanwege een OS en/of applicatie update. Mensen waarbij je zo min mogelijk op het homescreen van de mobiel wilt hebben om ze niet in verwarring te brengen.
Een eenvoudig systeem met een app waarbij mensen realtime kunnen kijken waar het rustig/druk is om vervolgens met de buurtbus, taxi, scootmobiel, rollator, familie per direct die kant op kunnen gaan? Als snelle actie en resultaat is wat je wilt moet je vooral OOK brieven blijven sturen. Wat meneer Levi namelijk even volledig over het hoofd lijkt te zien is dat die brief niet de enige oplossing is. Mensen die wel digitaal hun weg weten te vinden kunnen een aantal dagen voor ze de brief ontvangen online een afspraak maken.
Dat de lijnen flink bezet zijn ondanks de dubbele mogelijkheid van bellen/online zou toch al een flinke hint moeten zijn......
[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-12-2021 12:47 ]
Maar ook je andere voorbeelden zijn niet significant anders in Nederland dan in andere omringende landen. Daar moet je ook gewoon mondkapjes op (sterker nog in Nederland is het minder geweest).CMD-Snake schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:11:
[...]
De QR code is slechts een voorbeeld, je mag ook mondkapjes lezen of een van de andere maatregelen. Het hele idee is dat er deugden zijn en je die in stilte beleid zonder er moeilijk over te doen, dan hoeft de overheid je niet te straffen. Degene die niet willen deugen worden tot voorbeeld gemaakt.
En dan die QR codes, welk land heeft ook alweer succesvol de wintergolf ermee voorkomen?
Er zijn Rutte / de overheid echt wel dingen aan te rekenen, maar het is ook wel heerlijk makkelijk: Gewoon één iemand de schuld geven, dan kunnen we verder gewoon alles negeren. Immers het is toch de schuld van Rutte. En hij is zo onbetrouwbaar dat mensen liever hier de integriteit van een crimineel vertrouwen.
Dat hetzelfde wat Rutte zegt in heel Europa zowel door overheden als gezondheidsorganisaties wordt gezegd negeren we dan maar even. (En ja er zijn vast wat verschillen, maar de grote lijnen liggen heel dicht bij elkaar).
En hoezo uitgestorven vaccinatie centra? Vanmorgen op postcode Den Bosch en Eindhoven pas vanaf 6 januari opties beschikbaar. En rara, die gebruiken drie van de vier zelfde vacc locaties.ninjazx9r98 schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:44:
[...]
Vooral dat stuk over de brief is echt vreselijk slecht, dan leef je toch echt op een andere planeet en hebt echt geen idee waarom zaken soms op een bepaalde manier geregeld zijn.
En dan zijn er mensen die hopen dat hij de opvolger wordt van Hugo, hou m'n hart vast als hij er werkelijk zo over denkt.
Voor een groot deel van de mensen waar het over gaat is die brief een uitkomst, een zegen. Mensen zoals mijn moeder, schoonmoeder, schoonouders van m'n broer, (m'n broer zelf met 47 jaar en met hem nog vele digibeten) enz enz enz. Als je doel is om een zo laag mogelijke opkomst te krijgen moet je vooral GEEN brieven sturen en alles laten afhangen van een app.
Hier zitten mensen tussen die 'bang' zijn voor een smartphone/computer, die in paniek raken bij een pop-up vanwege een OS en/of applicatie update. Mensen waarbij je zo min mogelijk op het homescreen van de mobiel wilt hebben om ze niet in verwarring te brengen.
Een eenvoudig systeem met een app waarbij mensen realtime kunnen kijken waar het rustig/druk is om vervolgens met de buurtbus, taxi, scootmobiel, rollator, familie per direct die kant op kunnen gaan? Als snelle actie en resultaat is wat je wilt moet je vooral OOK brieven blijven sturen. Wat meneer Levi namelijk even volledig over het hoofd lijkt te zien is dat die brief niet de enige oplossing is. Mensen die wel digitaal hun weg weten te vinden kunnen een aantal dagen voor ze de brief ontvangen online een afspraak maken.
Dat de lijnen flink bezet zijn ondanks de dubbele mogelijkheid van bellen/online zou toch al een flinke hint moeten zijn......
Nu op drie kwartier afstand en next sunday.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dat is iets van een weekje of twee geleden. Toen de niet zo digitale 80-plusser nog op de brief aan het wachten was om telefonisch een afspraak te maken terwijl de wat digitalere leeftijdsgenoot al in de rij stond.henkzelf schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:04:
[...]
En hoezo uitgestorven vaccinatie centra? Vanmorgen op postcode Den Bosch en Eindhoven pas vanaf 6 januari opties beschikbaar. En rara, die gebruiken drie van de vier zelfde vacc locaties.![]()
Nu op drie kwartier afstand en next sunday.
Al GGD getest?FabianGTI schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
Gatverdamme, inmiddels 3 dagen goed ziek en nog geen verbetering, hetzelfde geldt voor m'n vriendin.
Misschien moeten toekomstige ministers een datum bij hun "stukjes" zetten of zou Levi denken dat zijn columns eeuwigheidswaarde hebben?jadjong schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:18:
[...]
Dat is iets van een weekje of twee geleden. Toen de niet zo digitale 80-plusser nog op de brief aan het wachten was om telefonisch een afspraak te maken terwijl de wat digitalere leeftijdsgenoot al in de rij stond.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Er zijn meerdere topbestuurders die dit best willen doen, maar niet 1/3 minder verdienen.Stoney3K schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:45:
[...]
Voor een publieke functie zoals een minister is er natuurlijk geen 'markt' die concurreert op salaris. Dus dan is de vraag tegen welke functie je een ministerspost zou moeten vergelijken.
Bovendien kun je ook argumenteren dat je een functie als kamerlid of minister ook gaat bekleden uit maatschappelijke betrokkenheid, en je omwille van voorbeeldfunctie juist een lager salaris zou moeten accepteren. Dat zou ook het 'ivoren torentjes' syndroom een stuk tegen kunnen gaan.
Je slaat de spijker op zijn kop. Rutte en de Jonge hebben niet het zelfinzicht dat ze dit aspect (mensen overtuigen te vaccineren) niet beheersen. Bv. Change mangement is ook gewoon een vak.CMD-Snake schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
Is de Portugese vaccinatiecampagne met 98% opkomst dan geslaagd omdat ze een militair de leiding hebben gegeven?
De krijgsmacht is logistiek heel sterk, dat is een van de kerneigenschappen. Je moet snel manschappen, voorraden en materieel ter plaatse krijgen. In dat opzicht is de krijgsmacht een goede organisatie om dit soort dingen snel op te zetten. Maar wat is dit waard als er niemand op komt dagen? Dat is de tweede component, als er te weinig mensen komen prikken kan je zoveel generaals en admiralen erop zetten als je wil, het zal weinig uithalen.
Het is wel opvallend dat in Portugal de besmettingen ook weer toenemen, sinds november zitten ze weer in de lift. De Portugese overheid neemt weer maatregelen daarom.
En zegt dat iets over hun huidige idiote salaris of zegt dat iets over het salaris van een minister..iamcj schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:45:
[...]
Er zijn meerdere topbestuurders die dit best willen doen, maar niet 1/3 minder verdienen.
Er zijn maar heel weinig mensen echt tevreden over hoe de overheid de zaken aanpakt. Het is altijd teveel of te weinig (te vroeg/te laat).Sissors schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:00:
[...]
Maar ook je andere voorbeelden zijn niet significant anders in Nederland dan in andere omringende landen. Daar moet je ook gewoon mondkapjes op (sterker nog in Nederland is het minder geweest).
Er zijn Rutte / de overheid echt wel dingen aan te rekenen, maar het is ook wel heerlijk makkelijk: Gewoon één iemand de schuld geven, dan kunnen we verder gewoon alles negeren. Immers het is toch de schuld van Rutte. En hij is zo onbetrouwbaar dat mensen liever hier de integriteit van een crimineel vertrouwen.
Dat hetzelfde wat Rutte zegt in heel Europa zowel door overheden als gezondheidsorganisaties wordt gezegd negeren we dan maar even. (En ja er zijn vast wat verschillen, maar de grote lijnen liggen heel dicht bij elkaar).
Daaruit zou je kunnen concluderen dat de politiek er zeer goed in slaagt om de middenweg te bewandelen. Of dat de gulden middenweg is, dat is weer een andere vraag.
Ik zou wel durven stellen dat onze samenleving nog nooit zo democratisch geweest is. De politiek wordt van alle kanten overspoeld met informatie; wetenschap, lobby's, middenveld,...
En wat is het resultaat van al die vectoren: het gemiddelde, waardoor niemand echt tevreden noch ontevreden is.
Dat is marktwerking nergens zoveel nivellering als in Nederland volgens mij. Ik stoor me meer aan sporters die miljoenen binnenharken.Dennis1812 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:49:
[...]
En zegt dat iets over hun huidige idiote salaris of zegt dat iets over het salaris van een minister..
Maargoed dan gaan we vrij off topic.
Het lijkt mij geen goed idee de salarissen maar omhoog te gooien omdat je niemand kan krijgen. Tot nu toe zijn altijd alle minister posten vervuld.
Het moet een baan zijn die je ook wil doen. Niet alleen om rijk te worden.
Ziekenhuiscijfers Zondag 12-12-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 12 december 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
2.762 (stijging van 19)
Kliniek: 2.120 (stijging van 11)
IC: 642 (stijging van 8)
Instroom:
Kliniek: 218 (gisteren: 301)
IC: 33 (gisteren: 41)
Uitstroom:
Kliniek: 207 (gis: 340)
IC: 25 (gis: 42)
Aantal patiënten in een Duits ziekenhuis:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 12 december 2021
IC: 20 (daling van 1)
[ Voor 32% gewijzigd door zacht op 12-12-2021 14:05 ]
Of de samenleving zo democratisch is als ooit tevoren waag ik te betwijfelen. Ik heb eerder de indruk dat er enige afbraak is in het democratisch gehalte van Nederland. Toeslagenaffaire, zwarte lijsten bij de belastingdienst, tweede kamer heeft steeds meer moeite zijn controlerende functie uit te oefenen etc en dat zijn dan slechts een paar voorbeelden.Wozmro schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:51:
[...]
Er zijn maar heel weinig mensen echt tevreden over hoe de overheid de zaken aanpakt. Het is altijd teveel of te weinig (te vroeg/te laat).
Daaruit zou je kunnen concluderen dat de politiek er zeer goed in slaagt om de middenweg te bewandelen. Of dat de gulden middenweg is, dat is weer een andere vraag.
Ik zou wel durven stellen dat onze samenleving nog nooit zo democratisch geweest is. De politiek wordt van alle kanten overspoeld met informatie; wetenschap, lobby's, middenveld,...
En wat is het resultaat van al die vectoren: het gemiddelde, waardoor niemand echt tevreden noch ontevreden is.
Of dat direct verband houd met het beleid ten aanzien van corona is weer wat anders. Ik heb af en toe het vermoeden maar bewijzen is lastig. Ik ben zelf van mening dat we de ziekenhuizen niet zo vol hadden moeten laten lopen omdat daardoor ook schade aan normale behandelingen plaatsvindt en de zorg nog meer onder druk komt te staan.
Het is misschien een middenweg maar in mijn optiek geen goede middenweg.
Klopt wat mij betreft kun je dat het kabinet echt aanrekenen, omdat het lijkt aannemelijk dat de versoepelingen per 25 september de oorzaak vormen van de vijfde golf tot nu toe. De Nederlandse regering heeft daarbij de physical ofwel social distancing losgelaten als middel tegen het coronavirus.Indoubt schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:10:
[...]
Ik ben zelf van mening dat we de ziekenhuizen niet zo vol hadden moeten laten lopen omdat daardoor ook schade aan normale behandelingen plaatsvindt en de zorg nog meer onder druk komt te staan.
Het is misschien een middenweg maar in mijn optiek geen goede middenweg.
Losgelaten, terwijl de Wereldgezondheidsorganisatie nog steeds adviseerde minstens 1 meter afstand te bewaren op dat moment. De grondige reden hiervoor staat in dit artikel van het Algemeen Dagblad:
https://www.ad.nl/gezond/...ijn-de-risico-s~ac09d61f/
Onomstotelijk staat vast dat ook gevaccineerden besmet kunnen raken en vervolgens weer anderen kunnen besmetten, zij het aanzienlijk minder dan ongevaccineerden.
Alleen vaccinatie en controle van vaccinatiebewijzen is daardoor onvoldoende om het virus tegen te houden, hoewel de vaccinatie en controle op zich bijzonder belangrijk zijn. Deze feiten leiden tot de conclusie dat physical distancing van groot belang blijft.
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 12-12-2021 14:51 ]
Ernest Zahn omschreef Nederland als een land van kooplui en dominees. Rutte en De Jonge zijn dan de perfect belichaming daarvan. Rutte is de koopman, hij wil mensen niet dwingen en vindt niet dat hij ze hoeft te overtuigen. Daarnaast staat De Jonge, zoon van een dominee, die vervolgens een donderpreek geeft vanaf het podium.iamcj schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:49:
Je slaat de spijker op zijn kop. Rutte en de Jonge hebben niet het zelfinzicht dat ze dit aspect (mensen overtuigen te vaccineren) niet beheersen. Bv. Change mangement is ook gewoon een vak.
In de verdieping van Trouw stond gisteren dit interview met Fleur Jongepier, daarin stond een interessant stukje:
Een flink deel van de bevolking ging al mee in de vraag om te vaccineren zonder echt overtuigd te hoeven worden van het nut, hoe knullig de communicatie ook mocht zijn. De rest ga je niet overtuigen en drijf je alleen maar verder van je af.De overheid hamert niet alleen op verdienste, ze communiceert ook vanuit het idee dat we samen verder kunnen als je maar de juiste argumenten geeft en de ander luistert goed. Ook dat blijkt niet te werken.
“Nee, noch voor antivaxers noch voor degenen die zich graag laten vaccineren. Neem hogeropgeleiden. Ik denk dat de meeste van hen zich laten vaccineren zonder dat data en rationele argumenten er veel toe doen. Ze zijn pro-wetenschap, vaccinaties behoren daartoe, en dus gaan ze daarin mee. Ze vaccineren zich niet pas nadat Jaap van Disssel heldere data en argumenten heeft gegeven.”
Ze behoren tot dezelfde kaste.
“In dit opzicht wel, ja. Deze groep had je al, die hoefde je niet meer te winnen. Maar door in persconferenties de taal van deze groep te blijven spreken – wetenschap, data, argumenten – overtuig je de mensen die toch al op hun achterste benen stonden helemaal niet, misschien raken ze zelfs nog verder van je verwijderd. Een mooi voorbeeld is dat Hugo de Jonge op een van de laatste persconferenties zei dat als je iemand kent die niet gevaccineerd is, je in gesprek moet gaan om te proberen die persoon op andere gedachten te brengen. Ik vind dat een twijfelachtig advies. Ik kwam laatst iemand in de sporthal tegen die zich niet wilde vaccineren. In het gunstigste geval had een rationeel gesprek over RIVM-rapporten niets uitgehaald, in het ergste geval creëer ik alleen maar meer afstand en irritatie. In mijn hart ben ik het best met De Jonge eens, een filosoof is doorgaans een voorstander van een rationeel debat met rationele uitkomsten op grond waarvan je je rationale standpunt bepaalt, maar zo gaat het in de praktijk niet. Je standpunt is er vaak al en in een rationeel gesprek bedenk je er nog meer argumenten voor.”
Het gaat erom hoe het gebracht wordt en in Nederland is dat zeer calvinistisch. Goede deugden belijden in stilte en anders volgt straf. De persconferenties bevatten telkens die ondertoon, het kabinet neemt maatregelen omdat wij ons niet konden gedragen.Sissors schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:00:
Maar ook je andere voorbeelden zijn niet significant anders in Nederland dan in andere omringende landen. Daar moet je ook gewoon mondkapjes op (sterker nog in Nederland is het minder geweest).
98% is huuge!! een goed vooruitzicht, dus covid is daar weg neem ik aan?CMD-Snake schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
nothing stops this train
Nee want kinderen en jongeren zijn geen onderdeel van die 98%, als je kinderen en jongeren meetelt kom je op 89% in portugal.Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:03:
[...]
98% is huuge!! een goed vooruitzicht, dus covid is daar weg neem ik aan?
In Portugal zien ze nu dat veel kinderen en jongeren besmet raken, en ouderen die gevaccineerd zijn.
https://www.bnr.nl/nieuws...anks-hoge-vaccinatiegraad
Lijkt me niet, tenzij je over je een paar weken wéér een stijging en dus nieuwe beperkingen wil hebben. We hebben juist veel te vroeg los gelaten de votige keer, daarom zitten we nu waar we zijn....eamelink schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:18:
Wederom een flinke daling in besmettingen. Tijd om wat maatregelen los te laten lijkt me
Advies van OMT is niet voor niet om voorlopig juist géén versoepelingen door te voeren.
Virussen? Scan ze hier!
#COVID19NL #Zorginfarct
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 12 december 2021
Positief getest: 16.671
Totaal: 2.880.426 (+16.588 ivm -83 corr.)
Perc. positief 04 dec - 10 dec: 24%
Opgenomen: 218
Huidig: 2.120 (+11)
Opgenomen op IC: 33
Huidig IC Nederland: 642 (+8)
Huidig IC Duitsland: 20 (-1)
Overleden: 39
Totaal: 20.112 pic.twitter.com/0rz5C4JyMg
1/ Reproductiegetal Nederland, 4-5 dec: R~0.9. Coronatest-site was gisteren enkele uren onbereikbaar, wat de R-schatting kan drukken, maar GGD-positief (tests van vrijdag) is ook fors gedaald t.o.v. week geleden.
— Han-Kwang Nienhuys 🇺🇦 (@hk_nien) 12 december 2021
Weekdraadje, dagelijkse updates. pic.twitter.com/skzs8vlMp7
[ Voor 34% gewijzigd door user109731 op 12-12-2021 15:34 ]
Sowieso ben ik benieuwd naar het aantal tests van gisteren, de mogelijkheid om een afspraak te maken heeft er toch een flink aantal uren uitgelegen.
Alsjeblieft niet.. laten we eerst de acute zorg in alle ziekenhuizen herstellen en dan pas maatregelen los te laten.eamelink schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:18:
Wederom een flinke daling in besmettingen. Tijd om wat maatregelen los te laten lijkt me
Zie o.a
Edit : https://www.1limburg.nl/alle-planbare-zorg-limburg-afgezegd
Permanente schade
De kritieke planbare zorg in Limburg is ook grotendeels afgeschaald. 58 procent van deze zorg is geannuleerd. Dat percentage bleef ten opzichte van vorige week gelijk. Kritiek planbare zorg kan bij uitstel van zes weken zorgen voor permanente gezondheidsschade. "Bij de acute zorg wordt per afspraak een afweging gemaakt: kunnen we deze zorg uitstellen?", vertelt Nagelhout. Ook in het Zuyderland is deze zorg afgeschaald. "Een paar weken geleden moesten we oncologieoperaties afzeggen, maar deze vinden onderhand wel weer plaats", aldus Jongen.
[ Voor 50% gewijzigd door Rockvee2 op 12-12-2021 17:41 ]
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.