Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
Gert-Jan Segers in de volkskrant :
Zijn er al andere kandidaten die genoemd worden als Volksgezondheidsminister?

‘Een aantal namen worden genoemd: Ernst Kuipers en Marcel Levi. Zij zijn geen lid van een van de formerende partijen. Al hoeft dat geen probleem te zijn. Een voordeel van een nieuwe coronaminister is dat hij niet de ballast met zich meedraagt van alle beslissingen die niet goed hebben uitgepakt.’
Het zal mij benieuwen. Levi zou in mijn ogen de voorkeur verdienen.

Bron: https://www.volkskrant.nl...ersconferenties~be751241/

[ Voor 12% gewijzigd door mesa57 op 10-12-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
eamelink schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:17:
[...]

Absurde getallen. 14% positief. En gemiddeld zo'n 1 op de 10. Volgens mij kan dat maar een paar dingen betekenen:

- Vliegtuigpassagiers hebben een veel grotere kans op Corona dan de normale Zuid-Afrikaan, of
- Over een week crasht de totale zorg in Zuid-Afrika, of
- Omicron is een zegen waar praktisch niemand ziek van wordt, en over een paar weken is de Coronacrisis voorbij.

Of zit ik er dan helemaal naast?
Of dit zijn gewoon veel mensen die lekker op vakantie gaan, lekker feesten en zich weinig aan trekken van covid. Waardoor ze door hun gedrag veel meer kans hebben om besmet te raken dan iemand die covid wel serieus neemt.

Hoe je het ook wend of keert gedrag is een zeer grote factor die bepaald of je wel of niet besmet raakt. En er zijn genoeg studies die uitwijzen dat mensen meer risico nemen als ze denken dat het veilig is.
Best voorbeeld hiervan komt uit WO1, waar 1 partij zijn piloten een parachute gaf en de andere niet, idee was dat ze meer risico zouden nemen als ze een escape hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadowhawk00 op 10-12-2021 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
mesa57 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:18:
Oef, dat zou zeker goed nieuws zijn. Ook an sich goed dat we het politieke eruit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Ik zal dan wel nuchter zijn maar een vakantie tijdens een pandemie?
Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.
Reizen als noodzakelijk of is dat het advies niet meer.
Zou de wereld niet veiliger zijn met minder vliegverkeer vraag ik me dan wel eens af.
En ik deel de mening dat vakantie gangers geen vakantie vieren met al die maatregelen, even niet denkt men, heb vakantie 😎
Tja

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
merlin1201 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:32:
Zou de wereld niet veiliger zijn met minder vliegverkeer vraag ik me dan wel eens af.
En ik deel de mening dat vakantie gangers geen vakantie vieren met al die maatregelen, even niet denkt men, heb vakantie 😎
Tja
Hoewel ik het met je eens ben dat mensen het niet zouden moeten doen ga ik toch even advocaat van de duivel spelen.

Waarom zouden mensen niet op vakantie gaan? Het mag toch gewoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
eamelink schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:17:
[...]

Absurde getallen. 14% positief. En gemiddeld zo'n 1 op de 10. Volgens mij kan dat maar een paar dingen betekenen:

- Vliegtuigpassagiers hebben een veel grotere kans op Corona dan de normale Zuid-Afrikaan, of
- Over een week crasht de totale zorg in Zuid-Afrika, of
- Omicron is een zegen waar praktisch niemand ziek van wordt, en over een paar weken is de Coronacrisis voorbij.

Of zit ik er dan helemaal naast?
Elke dat lijkt optie C iets waarschijnlijker te worden. Naarmate de stijging van de positieve tests in SA langer onderweg is, zou er ook meer in de sterftecijfers zichtbaar moeten worden. Tot op heden is dat eigenlijk niet gebeurd. Met elke dag die verstrijkt wordt het aannemelijker dat omicron minder schadelijk is dan eerdere varianten.

[ Voor 44% gewijzigd door t_captain op 10-12-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:48:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat mensen het niet zouden moeten doen ga ik toch even advocaat van de duivel spelen.

Waarom zouden mensen niet op vakantie gaan? Het mag toch gewoon.
En anders kun je altijd nog het randje opzoeken. Ik zou gewoon gaan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:57:
[...]

Elke dat lijkt optie C iets waarschijnlijker te worden. Naarmate de stijging van de positieve tests in SA langer onderweg is, zou er ook meer in de sterftecijfers zichtbaar moeten worden. Tot op heden is dat eigenlijk niet gebeurd. Met elke dag die verstrijkt wordt het aannemelijker dat omicron minder schadelijk is dan eerdere varianten.
Laten we het hopen. Dan kunnen we over een paar weken een heel erg mooie december vieren: Een nieuw kabinet, het einde van de coronacrisis en Max wereldkampioen. :Y) ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Over een paar weken zou wel heel snel zijn, maar het zou best kunnen dat - moesten de vermoedens over de mildheid van omicron kloppen - de wereldwijde druk op het zorgsysteem in een rap tempo zal dalen.

Waardoor we in principe in 1 klap van de maatregelen af zouden moeten zijn. Het is nog even koffiedik kijken wat dat betreft, maar de vooruitzichten zijn zeker positief.

Twitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
@Indoubt

Het hangt er ook vanaf wat je precies op vakantie doet. Je lusten botvieren in drukke discotheken is wat riskanter dan met je gezin in een buitenhuis zitten. Vorig jaar tijdens de strenge lockdowns hebben we best veel tijd doorgebracht in Zweden en Luxemburg. Gewoon omdat het daar prettiger voelde dan thuis. Dat betekent niet dat de gewone voorzichtigheid kunt laten varen.

Uiteindelijk hebben we allemaal alsnog corona gekregen, maar dat gebeurde pas toen ze het virus via de basisscholen gingen uitdelen in de huidige golf. Gewoon thuis in NL.

@Stoney3K
Dan kunnen we over een paar weken een heel erg mooie december vieren: Een nieuw kabinet, het einde van de coronacrisis en Max wereldkampioen
Dat wereldkampioenschap, dat zou wel een goede afsluiter zijn. Wat betreft dat nieuwe kabinet...ik vind dat het huidige kabinet het zodanig heeft verk***t dat ik een nieuw kabinet (met deels dezelfde partijen ook nog) eigenlijk een veel te kleine verandering vind. Wat mij betreft gooit WA ze allemaal eruit en doet hij het de komende jaren solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Maar we hebben delta ook nog steeds toch? Of delta+? Die zijn wel weer schadelijker dan Omicron? Hoe zit dat?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Agent47 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:06:
[...]

Maar we hebben delta ook nog steeds toch? Of delta+? Die zijn wel weer schadelijker dan Omicron? Hoe zit dat?
De ideale situatie zou de combinatie zijn van:

- Omicron is veel besmettelijker dan Delta
- Bijna niemand wordt erg ziek van Omicron
- Een Omicron-besmetting gehad hebben geeft bescherming tegen een Delta-besmetting.

In dat geval heeft Omicron vrij veel weg van een vaccinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Agent47 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:06:
[...]

Het gaat niet om schadelijker maar om besmettelijker. Uiteindelijk zal de besmettelijkere de mindere verdrijven. Tenzij ze zo gaan verschillen dat de immuniteit van Omicron niet werkt voor Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:06:
@Indoubt

Het hangt er ook vanaf wat je precies op vakantie doet. Je lusten botvieren in drukke discotheken is wat riskanter dan met je gezin in een buitenhuis zitten. Vorig jaar tijdens de strenge lockdowns hebben we best veel tijd doorgebracht in Zweden en Luxemburg. Gewoon omdat het daar prettiger voelde dan thuis. Dat betekent niet dat de gewone voorzichtigheid kunt laten varen.
Yup, dat heb ik vanaf het begin van de pandemie al geroepen. Op vakantie gaan an sich is het probleem niet, maar het hangt er vanaf wat je doet.

Wij boeken ook altijd een eigen huisje ergens in een rustig gebied. Natuurlijk ga je soms ook wel even uit eten of zo, maar dat doe je thuis natuurlijk ook wel. Ik denk dat een weekje Duitsland in een rustige omgeving veiliger is dan een weekendje Amsterdam.

Daarom vond ik die hetze met die vakantie naar Griekenland van Willem-Alexander ook zo overtrokken. Eigen vervoer en eigen domein. Hoe veilig wil je het hebben :)

Laatst (dag of 4 geleden) overigens in contact gekomen met iemand die corona bleek te hebben. En met contact bedoel ik: bij ons thuis geweest en een minuut of 10 op relatief korte afstand mee gepraat. Tot op heden zijn alle zelftests gewoon negatief en heb geen klachten.

Corona mag me niet zo volgens mij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 10-12-2021 15:14 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Dennahz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:12:
[...]

Yup, dat heb ik vanaf het begin van de pandemie al geroepen. Op vakantie gaan an sich is het probleem niet, maar het hangt er vanaf wat je doet.

Wij boeken ook altijd een eigen huisje ergens in een rustig gebied. Natuurlijk ga je soms ook wel even uit eten of zo, maar dat doe je thuis natuurlijk ook wel. Ik denk dat een weekje Duitsland in een rustige omgeving veiliger is dan een weekendje Amsterdam.

Daarom vond ik die hetze met die vakantie naar Griekenland van Willem-Alexander ook zo overtrokken. Eigen vervoer en eigen domein. Hoe veilig wil je het hebben :)
Mee eens. Wij boeken ook vaan een eigen huis(je). Vaak doen we dan snel, ruim boodschappen en gaan dan weer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
merlin1201 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:32:
Nu weet ik niet wat er in de zomer gold voor advies, maar na 4 jaar geen vakantie gehad te hebben, maar wel veel streas door corona, baanzekerheid, sterfgevallen, hebben we deze zomer daar toch echt wel voor gekozen.
Het was of 8 dagen even niets doen op een Caribisch strand of het geestelijke hulptraject in.

Ik weet dat hier genoeg personen zijn die met een groepje in een weiland zitten genoeg ontspanning vinden, maar ik had het echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eamelink schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:11:
[...]

- Een Omicron-besmetting gehad hebben geeft bescherming tegen een Delta-besmetting.

Als die drie voorwaarden ineens waar blijken te zijn, dan is het feest. En dan mag de evenementenindustrie ineens gaan mobiliseren om zo snel mogelijk zo véél mogelijk besmettingen voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
[...]

Hopelijk is Omicron inderdaad het begin van het einde ;)
Volgens mij is de Spaanse Griep ook zo verdwenen. Wat ik er zo snel van kan vinden tenminste.
Was wel een ander soort virus, maar wel een epidemie.
Spaanse griep verdween spontaan
In 1920 was de Spaanse griep plots uitgewoed. Afhankelijk van de bron zou het laatste slachtoffer in maart of december zijn genoteerd. Robrecht Van Hee: "Vermoedelijk is de epidemie spontaan gestopt. Meestal is dat het geval bij epidemieën. Op een gegeven moment neemt de immuniteit van de niet-dodelijke slachtoffers toe. Als de resistentie van een virus toeneemt, moet er naar een oplossing worden gezocht, een mutatie. Er is mutatie ontstaan maar daardoor is de virulentie (een maat voor de hoeveelheid schade die een micro-organisme in zijn gastheer aanricht. red.) afgenomen. Het virus van de Spaanse griep is dus spontaan geregresseerd. Vroeg of laat zal het ook zo gaan met het coronavirus."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:15
Stoney3K schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:18:
[...]

Als die drie voorwaarden ineens waar blijken te zijn, dan is het feest. En dan mag de evenementenindustrie ineens gaan mobiliseren om zo snel mogelijk zo véél mogelijk besmettingen voor elkaar te krijgen.
Nou dat gaat een mooie boel worden dan, er is (terecht) geen kip meer te vinden die voor €275 een dag met zijn poten in de modder wil staan.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:21:
Ik acht de kans vrij klein dat de R al op of zelfs onder 1 ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMmStxxpMOAkgyJ1oldM9UcmjjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UhtjES13Ec5TBRobI9nvqZQe.png?f=fotoalbum_large

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
big bang schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:53:
[...]

Nou dat gaat een mooie boel worden dan, er is (terecht) geen kip meer te vinden die voor €275 een dag met zijn poten in de modder wil staan.
Niet elk evenement is meteen ook een meerdaags festival, ADE was ook een event en daar heeft naar mijn weten bijna niemand in de modder gestaan.

Bovendien met je veel verschillende soorten events organiseren anders bereik je maar een klein deel van de groep.

Maar eerst eens afwachten wat versie O doet. En welke minor version we krijgen ( er waren iets van 20 mutaties ) want hoeveel besmettingen hebben we daarmee nu in nederland? <50 dacht ik, dat zegt natuurlijk niet heel erg veel met >20.000 besmettingen per dag.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 10-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Levi lijkt al een tijdje te solliciteren naar de functie van De Jonge, al wil hij het niet dusdanig zeggen. Kuipers zou ik minder vinden, vooral omdat hij nogal alle kanten op lijkt te gaan. Het ene moment kan de feestvreugde niet op en een week later zit hij weer in zak en as.

Een minister die niet gebonden is aan een politieke partij kan een voordeel zijn in dit geval, zoveel mogelijk partij politiek buiten de deur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:15
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:12:
[...]

Niet elk evenement is meteen ook een meerdaags festival, ADE was ook een event en daar heeft naar mijn weten bijna niemand in de modder gestaan.
Klopt, het ging meer om het idee. Veel evenementen jongens en meiden zijn het afgelopen anderhalf jaar wat anders gaan doen en die komen echt niet allemaal meer terug. Bovendien stijgen de prijzen van degene die er nog wel willen werken en zullen sommige organisatoren de gestegen kosten niet kunnen opbrengen. De marges waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Bovendien met je veel verschillende soorten events organiseren anders bereik je maar een klein deel van de groep.
Check, maar sowieso is dit allemaal erg fictief. Behalve voldoen aan de voorwaarden die eerder genoemd waren (bijna niemand echt ziek van omikron etc), zal omikron toch echt eerst de dominante variant moeten zijn voor dat je deze grappen uithaalt. Anders heb je alsnog een hoop mensen met delta in het ziekenhuis.
Maar eerst eens afwachten wat versie O doet. En welke minor version we krijgen ( er waren iets van 20 mutaties ) want hoeveel besmettingen hebben we daarmee nu in nederland? <50 dacht ik, dat zegt natuurlijk niet heel erg veel met >20.000 besmettingen per dag.
Ik ben benieuwd. Hoop doet leven O-)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:18:
[...]

Levi lijkt al een tijdje te solliciteren naar de functie van De Jonge, al wil hij het niet dusdanig zeggen. Kuipers zou ik minder vinden, vooral omdat hij nogal alle kanten op lijkt te gaan. Het ene moment kan de feestvreugde niet op en een week later zit hij weer in zak en as.

Een minister die niet gebonden is aan een politieke partij kan een voordeel zijn in dit geval, zoveel mogelijk partij politiek buiten de deur houden.
Eigenlijk zou ik Kuipers geen juiste keuze vinden omdat die al biased is mbt. coronabeleid. Als je een minister wil hebben die met een schone lei begint, dan zul je iemand moeten vinden die compleet bleu is als het om coronabeleid-meningen gaat.

Kuipers is dat niet, die heeft al te veel uitlatingen gedaan in de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 01:57

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:31:
[...]

Eigenlijk zou ik Kuipers geen juiste keuze vinden omdat die al biased is mbt. coronabeleid. Als je een minister wil hebben die met een schone lei begint, dan zul je iemand moeten vinden die compleet bleu is als het om coronabeleid-meningen gaat.

Kuipers is dat niet, die heeft al te veel uitlatingen gedaan in de media.
Dan vallen de andere 2 ook af en zul je iemand moeten vinden die er niks over gezegd of uitgelaten heeft.
Die ga je niet vinden.

Mee eens dat hij niet mijn keuze zou zijn overigens.
Maar dat zijn wel meer ministers niet.. al ben ik ook geen minister president en heb ik dus niks te zeggen

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis1812 op 10-12-2021 16:34 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

big bang schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:30:
[...]

Klopt, het ging meer om het idee. Veel evenementen jongens en meiden zijn het afgelopen anderhalf jaar wat anders gaan doen en die komen echt niet allemaal meer terug. Bovendien stijgen de prijzen van degene die er nog wel willen werken en zullen sommige organisatoren de gestegen kosten niet kunnen opbrengen. De marges waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Vergeet niet dat de hele evenementensector hard bezig was met een race naar de bodem. Artiesten en boekers die met elkaar naar beneden concurreerden over prijs, en personeel wat steeds meer in zelfstandigen-constructies gedrukt werd zodat ze gelijk buiten gezet konden worden als je een werkdag van 20 uur niet accepteerde.

Dat kon ook gewoon niet lang goed gaan, dan krijg ie dat veel crew een andere werkplek gaat zoeken waar ze meer salaris krijgen, betere werktijden, en betere doorgroeimogelijkheden en baanzekerheid. Op zo'n moment is de rock & roll mentaliteit dan toch echt ondergeschikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:06:
Dat wereldkampioenschap, dat zou wel een goede afsluiter zijn. Wat betreft dat nieuwe kabinet...ik vind dat het huidige kabinet het zodanig heeft verk***t dat ik een nieuw kabinet (met deels dezelfde partijen ook nog) eigenlijk een veel te kleine verandering vind. Wat mij betreft gooit WA ze allemaal eruit en doet hij het de komende jaren solo.
Het grote voordeel van het 'nieuwe' kabinet is dat ze niet meer demissionair zijn. Ze kunnen dan daadwerkelijk weer aangepakt worden bij misstanden, nu hebben ze feitelijk vrij spel.

* Gonadan droomt verder

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Da's haast m'n douchegedachte: steveman in "Coronavirus Slowchat #2"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Dennahz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:12:
[...]

Laatst (dag of 4 geleden) overigens in contact gekomen met iemand die corona bleek te hebben. En met contact bedoel ik: bij ons thuis geweest en een minuut of 10 op relatief korte afstand mee gepraat. Tot op heden zijn alle zelftests gewoon negatief en heb geen klachten.

Corona mag me niet zo volgens mij ;)
Dat is idd ook wel waar, zeker met een huisje uit de menigte, maar ik vraag me af hoeveel vakantiegangers uit SA hebben dat dan ook zo gedaan ? ik vermoed dat het gros zich heeft vermaakt en niet in een hutje in de savanne. eens zien of dat in die 14% zit die besmet terug kwam.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

spuit 11

[ Voor 97% gewijzigd door gws24 op 10-12-2021 17:03 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat zou heel mooi zijn maar ik zou er wat geruster op zijn als iemand uitvogelt wat deze variant zoveel minder schadelijk maakt. Voor de extra besmettelijkheid en ontwijken van het afweersysteem is een goede verklaring met de veranderde structuur van het spike eiwit. Maar wat is dan de reden dat het niet net zo gevaarlijk is of, wat op zich logisch zou zijn, gevaarlijker ?

Vergeet niet dat nu ook 'bijna niemand' ernstig ziek wordt van covid. Minder dan een half procent moet naar het ziekenhuis.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
rustig maar, we zijn nu net bij spuit 3,en dat gaat al niet zo hard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:07:
[...]
Maar wat is dan de reden dat het niet net zo gevaarlijk is of, wat op zich logisch zou zijn, gevaarlijker ?
Blijkbaar bevat de omikron-variant in zijn genoom vrij veel stukken van het verkoudheidsvirus, dat zou best wel eens bij kunnen dragen aan de mildere symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:32:
[...]

Blijkbaar bevat de omikron-variant in zijn genoom vrij veel stukken van het verkoudheidsvirus, dat zou best wel eens bij kunnen dragen aan de mildere symptomen.
Dat is op zich niet een verklaring, wat verandert er daardoor aan het verloop van de besmetting ? Als een bemette cel er bijvoorbeeld 10 keer zo lang over doet om de nieuwe virusdeeltjes te maken dan is dat een duidelijke reden voor een milder verloop. Of dat een cel er maar 1/10 aantal kan aanmaken. Of dat het virus zich in de neus en keel alleen kan vestigen en niet in de longen waar het veel meer schade aanricht. Dat zijn biologische eigenschappen die voor iedereen gelden.

De volledig andere demografische en sociale situatie in Zuidelijk Afrika maakt het lastig om zo maar er van uit te gaan dat het allemaal top is. We zijn een beetje geconditioneerd om er van uit te gaan dat elke crisis de arme landen in Afrika het hardste raakt. Terwijl het met covid om een crisis gaat die juist welvarende landen hard raakt waar gewoon veel meer kwetsbare mensen zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05
Breew, als fan van je grafieken, heb je binnenkort nog een keer een update. Helpt me altijd goed om het voor mezelf nog iets beter te duiden waar we staan nu.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Stoney3K schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:32:
[...]

https://www.telegraaf.nl/...ziekenhuis-in-regio-kleef

KLEEF - Twee kinderen die besmet zijn met de omicronvariant van het coronavirus zijn in de regio Kleef in het ziekenhuis beland. In die regio is de vrees dat de variant zich nu heel snel aan het verspreiden is.

telegraaf...dus nog even afwachten

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Detonator op 10-12-2021 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:03:
[...]

KLEEF - Twee kinderen die besmet zijn met de omicronvariant van het coronavirus zijn in de regio Kleef in het ziekenhuis beland. In die regio is de vrees dat de variant zich nu heel snel aan het verspreiden is.

Actuelere bron.
https://www.gelderlander....-beterende-hand~a692daa6/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:03:
[...]

En ondertussen zijn er vandaag weer twee Nederlandse patiënten overgebracht naar Duitse IC's, het totaal staat nu op 20.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZRdRK-U8EubdAaZDUZwKxHRDtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7xzCspdIxpcJZIKaZMvRlQdJ.png?f=user_large
bron:
https://lcps.nu/datafeed/

De Duitse zorgmedewerkers zijn net als de onze ook zeer goed bezig, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:59:
[...]

Als ik voor de oorspronkelijke post een andere letterlijke interpretatie neem, dan is het een n=1 verhaal. Daar hebben we niets aan.

Als ik het moet interpreteren zoals jij zegt "een substantieel deel van de mensen", dan mis ik een fatsoenlijke onderbouwing. Toon maar aan dat het voor een substantieel deel geldt.
Ons lokale @Verwijderd geeft gewoon aan dat het voor een werkende allemaal best lastig is aangezien veel dingen qua entertainment gewoon om 1700 dicht moeten. Waarom die moeite om dat maar niet te willen snappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 22:00

RayNbow

Kirika <3

42erik schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:08:
[...]

Ons lokale @Verwijderd geeft gewoon aan dat het voor een werkende allemaal best lastig is aangezien veel dingen qua entertainment gewoon om 1700 dicht moeten. Waarom die moeite om dat maar niet te willen snappen?
Omdat het niets zegt. "Een werkende"? Een als in één of een algemene uitspraak als in elke werkende? In het eerste geval, wie? Schildpadje zelf (en zo ja, waarom is de post vaag en staat er niet gewoon "ik moet...")? Is die n=1 ervaring significant? De post mist gewoon onderbouwing en is niet voldoende specifiek.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17

s3n

RayNbow schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:37:
[...]

Omdat het niets zegt. "Een werkende"? Een als in één of een algemene uitspraak als in elke werkende? In het eerste geval, wie? Schildpadje zelf (en zo ja, waarom is de post vaag en staat er niet gewoon "ik moet...")? Is die n=1 ervaring significant? De post mist gewoon onderbouwing en is niet voldoende specifiek.
Het gros van de werknemers werkt nog steeds tussen 9-17. Moet alles echt tot in detail gespecificeerd worden / wat voegt het toe aan de discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Naar mijn idee hadden ze met dit al een jaar geleden kunnen starten, waarom daar nu pas mee wordt begonnen snap ik echt niet.
https://www.msn.com/nl-nl.../ar-AARHKFK?ocid=msedgntp

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:23:
Naar mijn idee hadden ze met dit al een jaar geleden kunnen starten, waarom daar nu pas mee wordt begonnen snap ik echt niet.
https://www.msn.com/nl-nl.../ar-AARHKFK?ocid=msedgntp
Waarmee?
Kuipers: Extra ic-personeel opleiden lost druk op ziekenhuizen niet volledig op

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Het dikgedrukte stukje hieronder, de corona-aanpak voor de lange termijn
"Natuurlijk moeten we inzetten op meer personeel en meer opleiden. Misschien moeten we de ic-opleiding ook wel handiger inrichten", zegt Kuipers, die door demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) is gevraagd mee te denken over de corona-aanpak voor de lange termijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:33:
[...]

Het dikgedrukte stukje hieronder, de corona-aanpak voor de lange termijn

[...]
Ach over een maandje is Kuipers toch die minister :+

Verder is het handig als je zo’n obscuur zinnetje in je post uitlicht ipv een artikel zonder enige context neer te zetten :)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 11-12-2021 09:36 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:52
[...]

Hoe haal je er in hemelsnaam uit dat het over elke werkende zou gaan? Dat is zo onlogisch. Niemand heeft het over letterlijk iedereen bij een generalisatie.

De maatregelen die na 1700 ingaan treffen de meeste werkenden. Ja, niet de werkenden die nooit dat soort dingen na werktijd doen, dat lijkt me vrij logisch. Volgens mij ben je best een pientere kerel, dus ik snap niet waarom je zo struikelt over die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

*knip*
Rustig, uit je slof schieten op de man voegt niets toe.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

s3n schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:05:
[...]

Het gros van de werknemers werkt nog steeds tussen 9-17. Moet alles echt tot in detail gespecificeerd worden / wat voegt het toe aan de discussie?
Juist het aspecifieke van de posts zorgt er voor dat het niets toevoegt aan de discussie.

Zelfs aangenomen dat het gros van de werknemers werkt tussen 9-17 en uitgaande dat er alleen gewerkt wordt op maandag t/m vrijdag, zijn er nog twee dagen in de week over. Daarnaast wordt het zo wat in de oorspronkelijke post gebracht alsof de enige vorm om plezier uit het leven te halen ontnomen wordt. Geldt dit dan voor elke werkende? Een groot deel? Een klein deel? Hoe erg is dit? Zijn er alternatieven? Zelf minder werken of op andere tijden? Plezieriger werk vinden? De desbetreffende maatregel toch maar afschaffen? Wat zijn de gevolgen? Welke belangen wegen zwaarder? Het plezier van een deel van werkend Nederland of het in stand houden van de zorg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tempo ligt nu redelijk hoog, na de trage start.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[Twitter]

Het tempo van oproepen? Of ook het tempo van prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25
[Twitter]

Verschil tussen online en de brief is 11 a 12 jaar, dat dan weer wel. Mijn moeder is uit 1942, had de brief gisteren maar er was gisteren geen doorkomen aan. Ze heeft DigiD met de app maar woont te ver weg om ffies snel te gaan helpen en is zelf als de dood dat haar mobiel minimaal ontploft als ze wat 'fout' doet.
Brief om SMS te activeren is onderweg, kijken wat er sneller is: de brief voor SMS of de GGD die opneemt ipv ophangt ivm drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[Twitter]

Dan wel weer jammer dat er rijen buiten staan in de kou om op de prik te wachten. Juist door in de kou te staan lopen ze weer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dan wel weer jammer dat er rijen buiten staan in de kou om op de prik te wachten. Juist door in de kou te staan lopen ze weer risico.
Waarom loop je buiten meer risico dan binnen?
Het is toch omgekeerd?

Kou kun je je op kleden
De meeste van deze mensen hebben ~70 winters meegemaakt en mogen inmiddels wel snappen dat een winterjas en evt sjaal nodig zijn.

Daarbij kiezen ze er natuurlijk grotendeels zelf voor. Als ze naar een locatie gaan waar het prikken op afspraak is en ze komen op de juiste tijd (dus niet een uur te vroeg) kunnen ze zo doorlopen naar binnen.

Daarbij. Je mag geen prik halen als je klachten hebt of positief bent. Dus als ze allemaal eerlijk zijn daarover is er geen tot een zeer klein risico daar.
Beter buiten warm aangekleed dan binnen niet geventileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:09:
[...]

De kans om corona op te lopen is buiten kleiner dan binnen.

Daarnaast blijken die rijen vaak te komen omdat ze véél te vroeg komen en soms een heel leger aan begeleiders meenemen ipv max één. Stond eerder deze week nog in de krant.

Tsja, dan krijg je dus rijen ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
wildhagen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:15:
[...]

De kans om corona op te lopen is buiten kleiner dan binnen.

Daarnaast blijken die rijen vaak te komen omdat ze véél te vroeg komen en soms een heel leger aan begeleiders meenemen ipv max één. Stond eerder deze week nog in de krant.

Tsja, dan krijg je dus rijen ja.
Er zijn meer ziektes dan alleen corona waar mensen veel last van kunnen hebben of dood aan kunnen gaan. Een simpele verkoudheid, waar je gevoeliger voor bent in een koude omgeving, kan ook doorslaan op je longen. Dat is ook geen pretje en kan ook gevaarlijk zijn.

De GGD moet alleen nog maar prikken op afspraak.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 11-12-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:18:
[...]

Er zijn meer ziektes dan alleen corona waar mensen veel last van kunnen hebben of dood aan kunnen gaan. Een simpele verkoudheid, waar je gevoeliger voor bent in een koude omgeving, kan ook doorslaan op je longen. Dat is ook geen pretje en kan ook gevaarlijk zijn.

De GGD moet alleen nog maar prikken op afspraak.
Newsflash, het prikken IS ook op afspraak.

Maar als je een uur "voor de zekerheid" alvast in de rij gaat staan "om niet te laat te zijn", en dan 5 begeleiders meeneemt, dan wordt het vanzzelf druk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:23:
[...]

Maar als je een uur "voor de zekerheid" alvast in de rij gaat staan "om niet te laat te zijn", en dan 5 begeleiders meeneemt, dan wordt het vanzzelf druk.
Wat moet iemand in een prikstraat met 5(!) begeleiders? Je zou dan toch verwachten dat het het soort persoon is waar de huisarts thuis een prik komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:33:
[...]

Wat moet iemand in een prikstraat met 5(!) begeleiders? Je zou dan toch verwachten dat het het soort persoon is waar de huisarts thuis een prik komt zetten.
Geen idee, maar sommigen lijken het normaal te vinden en er een soort uitje oid van te maken. En dan maar klagen dat het zo druk is.

Dan ben je volgens mij onderdeel van dat drukte-probleem....

Dat je één begeleider meeneemt omdat je bijvoorbeeld slecht ter been of slechtziend oid bent, prima, moet kunnen. Maar een compleet team lijkt me wat overdreven. Het is geen dierentuin of pretpark ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom loop je buiten meer risico dan binnen?
Het is toch omgekeerd?
Dat is zo bij warmer weer, maar niet als het koud wordt, het is bekend dat luchtwegvirussen goed gedeen bij kou.

Noorse wetenschappers keken naar weergegevens uit twintig landen met veel covid-gevallen. Temperaturen rond het vriespunt zijn volgens hen ideaal voor het virus. Hoe lager de temperatuur, des te meer verspreiding, stellen zij.

https://www.trouw.nl/wete...het-coronavirus~b735a234/

Corona gedijt goed bij kou, vochtigheid en gebrek aan uv-licht. ,,Bij kou blijft het virus langer intact”, zegt Osterhaus. ,,We bewaren virussen bij min 80 of min 160 graden.
https://dvhn.nl/extra/Wat...n-schaatsen-26474502.html

Volgens Rob Schuurman is een virus als corona niet onder de indruk van kou. Hij is klinisch microbioloog bij het UMC Utrecht en krijgt nogal eens virusmateriaal binnen.

'Virus vindt kou prettig'
"In het laboratorium vriezen we dat virusmateriaal meteen in. Als we het later ontdooien, dan is het gewoon nog levensvatbaar", legt hij uit. Dus het is niet zo dat een virus 'sterft' als er sprake is van kou of vorst.
https://www.rtlnieuws.nl/...spreiding-buiten-ijs-slee

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:51
Het loopt dus inmiddels storm op de site van Coronatest.nl, ik kan niet eens meer inloggen om te vernemen of er een uitslag is :(

Nou ja goed teken, er is dus animo voor de booster.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 11-12-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Toevallig meer mensen met een foutmelding op de afspraakpagina?

Ik krijg dus dit,

A potential DNS Rebind attack has been detected.
Try to access the router by IP address instead of by hostname.

Edit: Is een algemene storing :)

[ Voor 8% gewijzigd door beezjeh op 11-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

beezjeh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:00:
Toevallig meer mensen met een foutmelding op de afspraakpagina?

Ik krijg dus dit,

A potential DNS Rebind attack has been detected.
Try to access the router by IP address instead of by hostname.

Edit: Is een algemene storing :)
Klinkt alsof hun loadbalancer zo veel verzoekjes krijgt dat ie in de DDoS-detectie geslagen is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Aangezien het grootste deel van de banen nog steeds tot 1700 a 1800 duurt, zal dit voor veel werkenden gelden.

Dat is toch niet zo heel lastig?

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 11-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

42erik schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:11:
[...]

Aangezien het grootste deel van de banen nog steeds tot 1700 a 1800 duurt, zal dit voor veel werkenden gelden.

Dat is toch niet zo heel lastig?
Er zijn nog meer vragen die beantwoord moeten worden, o.a. die ik in RayNbow in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11" stel. Het enige feit dat tot nu toe kan worden vastgesteld is dat als iemand tot 17:00 of later werkt, op die dag geen gebruik kan maken van gelegenheden die door de maatregelen zijn gesloten. Je kunt dan niet direct de sprong maken dat zo'n werkende direct geen plezier meer uit zijn of haar leven kan halen omdat de maatregelen dit onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zijn we nu nog steeds aan het semantisch doorzagen over die vraag? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Hoe meten ze die virusdeeltjes riool per gemeente?
Ik ga er vanuit dat het riool niet ophoudt bij de gemeentegrens, en dat er overlap in de metingen zitten als ze bij de rioolzuiveringen gaan meten. Of neemt men regelmatig (handmatig) monsters ter plekke uit het rioolwater?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
Onbekend schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:50:
Ik ga er vanuit dat het riool niet ophoudt bij de gemeentegrens, en dat er overlap in de metingen zitten als ze bij de rioolzuiveringen gaan meten. Of neemt men regelmatig (handmatig) monsters ter plekke uit het rioolwater?
denk het laatste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:30:
[...]

Er zijn nog meer vragen die beantwoord moeten worden, o.a. die ik in RayNbow in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11" stel. Het enige feit dat tot nu toe kan worden vastgesteld is dat als iemand tot 17:00 of later werkt, op die dag geen gebruik kan maken van gelegenheden die door de maatregelen zijn gesloten. Je kunt dan niet direct de sprong maken dat zo'n werkende direct geen plezier meer uit zijn of haar leven kan halen omdat de maatregelen dit onmogelijk maken.
OK, je wilt het dus gewoon niet begrijpen... Ook prima 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:38:
Zijn we nu nog steeds aan het semantisch doorzagen over die vraag? |:(
Eh ja, sorry... Ik houd er sowieso wel over op... Dit is gewoon een gevalletje niet willen begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Door middel van rioolwater onderzoek, dat werd
al gedaan voor drugs

Virusdeeltjes kunnen via de ontlasting van besmette mensen in het rioolwater terechtkomen. Ongeveer de helft van de besmette mensen heeft het virus in de ontlasting. Dit kunnen mensen met en zonder klachten zijn. Het rioolwater stroomt via het rioolstelsel naar de ruim 300 rioolwaterzuiveringsinstallaties (RWZI’s) in het land. Bij deze RWZI’s worden monsters van ongezuiverd rioolwater genomen en die gaan gekoeld naar het RIVM. Onderzoekers van het RIVM analyseren deze monsters en zoeken uit hoeveel coronavirusdeeltjes erin zitten.

https://www.rivm.nl/coron...d-19/onderzoek/rioolwater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:04:
[...]

Door middel van rioolwater onderzoek, dat werd
al gedaan voor drugs

Virusdeeltjes kunnen via de ontlasting van besmette mensen in het rioolwater terechtkomen. Ongeveer de helft van de besmette mensen heeft het virus in de ontlasting. Dit kunnen mensen met en zonder klachten zijn. Het rioolwater stroomt via het rioolstelsel naar de ruim 300 rioolwaterzuiveringsinstallaties (RWZI’s) in het land. Bij deze RWZI’s worden monsters van ongezuiverd rioolwater genomen en die gaan gekoeld naar het RIVM. Onderzoekers van het RIVM analyseren deze monsters en zoeken uit hoeveel coronavirusdeeltjes erin zitten.

https://www.rivm.nl/coron...d-19/onderzoek/rioolwater
Dat heb ik gelezen. Maar hoe kan je dan zo nauwkeurig per gemeente een resultaat geven? Met 355 gemeentes op maar 300 zuiveringsinstallaties moet je de resultaten interpoleren. Maar ik zou dan geen grote verschillen met omliggende gemeentes verwachten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:10:
[...]

Klinkt alsof hun loadbalancer zo veel verzoekjes krijgt dat ie in de DDoS-detectie geslagen is? ;)
Tja als je 3miljoen mensen oproept om op de site te gaan dan zou je dit wel eens kunnen verwachten natuurlijk. Was toch van dissel die riep om massaal een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Onbekend schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:08:
[...]

Dat heb ik gelezen. Maar hoe kan je dan zo nauwkeurig per gemeente een resultaat geven? Met 355 gemeentes op maar 300 zuiveringsinstallaties moet je de resultaten interpoleren. Maar ik zou dan geen grote verschillen met omliggende gemeentes verwachten.
Dat is een hele wetenschap, zoek maar is op wastewater epidomology
Wikipedia: Wastewater-based epidemiology

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:45
Onbekend schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:08:
[...]

FF doorlezen :)
Kun je van alle gemeenten in Nederland de rioolmetingen op het Coronadashboard aflezen? Ook van de kleine, die geen eigen rioolwaterzuivering hebben?

Ja, elke gemeente heeft een eigen rioolmeting. Zelfs als daar geen rioolwaterzuivering is. Door de metingen van de rioolwaterzuiveringen te gebruiken waar deze gemeenten op aangesloten zijn, en met behulp van bevolkingscijfers van het CBSCentraal Bureau voor de Statistiek (Centraal Bureau voor de Statistiek) kunnen we ook voor de gemeenten zonder eigen rioolwaterzuivering berekenen hoeveel virusdeeltjes er in het rioolwater zitten. En omdat de weergave per 100.000 inwoners is, kunnen we die cijfers vergelijken met andere gemeenten.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:14:
[...]

Tja als je 3miljoen mensen oproept om op de site te gaan dan zou je dit wel eens kunnen verwachten natuurlijk. Was toch van dissel die riep om massaal een afspraak te maken.
Nja ze zouden moet kunnen schalen (door meer capaciteit te hebben door bijvoorbeeld inzet van cloud technologie), en dan zouden ze dat aan moeten kunnen. 300.000 bezoekers is niet zo veel, ik heb bij een ISP gewerkt en er zijn sites die echt veel meer bezoekers krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:45
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:14:
[...]

65+ ers zijn er ca 200.000 per geboortejaar. 75+ 150.000 en afnemend.
Dus bij oproepen door de Jonge van 1 of 2 geboortejaren per dag is die drie miljoen die jij roept niet aan de orde.
https://opendata.cbs.nl/s...7461BEV/table?fromstatweb

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
weet iemand het verschil tussen een 3e prik of een booster?
alles is toch hetzelfde?
prik1 en prik 2 is toch ook hetzelfde...

[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 11-12-2021 13:29 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
Kol Nedra schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:29:
alles is toch hetzelfde?
prik1 en prik 2 is toch ook hetzelfde...
https://www.ggdnog.nl/ove...verschillende-vaccinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kol Nedra schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:29:
alles is toch hetzelfde?
Bij mensen die onvoldoende reageren op hun eerste en tweede prik (bv door auto-immuunziekte) wordt het een derde prik genoemd. Het idee is dat zij pas volledig gevaccineerd zijn qua effect na drie prikken.

Voor mensen die volstaan met twee prikken wordt de derde een booster genoemd (of opppeprik in goede Hugo-speak). De booster zou de immuunreactie nog een keer moeten opwekken om de boel wakker te schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
CMD-Snake schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:36:
[...]

Bij mensen die onvoldoende reageren op hun eerste en tweede prik (bv door auto-immuunziekte) wordt het een derde prik genoemd. Het idee is dat zij pas volledig gevaccineerd zijn qua effect na drie prikken.

Voor mensen die volstaan met twee prikken wordt de derde een booster genoemd (of opppeprik in goede Hugo-speak). De booster zou de immuunreactie nog een keer moeten opwekken om de boel wakker te schudden.
aangepast....

[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 11-12-2021 13:39 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Handmatig idd.
En ze zullen wel verschillende invoerpunten hebben waar ze van samenkomende gemeentes kunnen splitsen.

Is ergens in 2020 wel in het nieuws geweest hoe ze dat doen. (Incl filmpjes :) )

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

[ Voor 52% gewijzigd door zacht op 11-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Percentage positief loopt lekker op! Dat steeds wijzigen van test beleid, zorgt er wel voor dat de vergelijkingen en trend volgen steeds moeilijker wordt….

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

[...]

Bron: https://www.volkskrant.nl...ersconferenties~be751241/
Ja voor mij ook, Levi lijkt me de beste kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:20:
[...]

Percentage positief loopt lekker op! Dat steeds wijzigen van test beleid, zorgt er wel voor dat de vergelijkingen en trend volgen steeds moeilijker wordt….
Het is nu al niet meer te volgen. Wel zie ik nog steeds een dagelijks aantal positieven waar een paard de hik van krijgt. Daar zitten ongetwijfeld een (flink?) aantal mensen tussen die na een positieve zelftest naar de GGD gegaan zijn. En er ontbreken ongetwijfeld mensen die een vals negatieve zelftest hadden. En dan is er nog zoiets als testbereidheid. Het is vrijwel onmogelijk om een reëele schatting te maken van het daadwerkelijke aantal.
Vandaag was het vrijwel onmogelijk om een testafspraak te maken door een storing, dat kon morgen wel eens een laag aantal nieuwe gevallen en een heel hoog dagelijks positief percentage worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zacht schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:30:
[...]

Het is nu al niet meer te volgen. Wel zie ik nog steeds een dagelijks aantal positieven waar een paard de hik van krijgt. Daar zitten ongetwijfeld een (flink?) aantal mensen tussen die na een positieve zelftest naar de GGD gegaan zijn. En er ontbreken ongetwijfeld mensen die een vals negatieve zelftest hadden. En dan is er nog zoiets als testbereidheid. Het is vrijwel onmogelijk om een reëele schatting te maken van het daadwerkelijke aantal.
Vandaag was het vrijwel onmogelijk om een testafspraak te maken door een storing, dat kon morgen wel eens een laag aantal nieuwe gevallen en een heel hoog dagelijks positief percentage worden.
Eigenlijk is het aantal positieve testen helemaal niet interessant omdat we toch niet weten wat het precies zegt. Als niemand zich laat testen heb je ook geen positieve testen ( om even een extreme te pakken )

Het enige betrouwbare cijfer is ziekenhuis opnames en die lijken gewoon redelijk stabiel al een week. We weten namelijk wel goed hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen vanwege klachten door covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:36:
[...]

Eigenlijk is het aantal positieve testen helemaal niet interessant omdat we toch niet weten wat het precies zegt. Als niemand zich laat testen heb je ook geen positieve testen ( om even een extreme te pakken )

Het enige betrouwbare cijfer is ziekenhuis opnames en die lijken gewoon redelijk stabiel al een week. We weten namelijk wel goed hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen vanwege klachten door covid.
Dat dat het enige betrouwbare cijfer is klopt. Er is echter ook nog zoiets als een verband tussen positieve testen en ziekenhuisopnames. Al is die verhouding wel verschoven gedurende de pandemie. Maar stel je hebt een week lang nauwelijks positieve testen, dan zullen de ziekenhuisopnames een week of wat later ook nagenoeg nul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:36:
[...]

Het is wel een soort voorspelling. De beweging in de positieve testcijfers wordt vaak een week later gevolgd in de ziekenhuisopnames en nog 2 weken later in de IC opnames.

Er zal altijd een deel besmette mensen zijn die niet getest wordt. Bijvoorbeeld door een vals negatieve zelftest. Of geen symptomen. Maar zolang het percentage van deze mensen niet significant verandert is het aantal positieve testen wel degelijk waardevolle informatie.

Voordat je echt conclusies trekt moet je overigens wel op het wekelijkse RIVM rapport wachten. Dan weet je ook hoe oud iedereen was en of ze gevaccineerd waren of niet. 17.000 positieve testen onder gevaccineerden levert misschien net zoveel IC opnames op als 1000 positieve testen onder ongevaccineerden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:44:
[...]

Het is wel een soort voorspelling. De beweging in de positieve testcijfers wordt vaak een week later gevolgd in de ziekenhuisopnames en nog 2 weken later in de IC opnames.

Er zal altijd een deel besmette mensen zijn die niet getest wordt. Bijvoorbeeld door een vals negatieve zelftest. Of geen symptomen. Maar zolang het percentage van deze mensen niet significant verandert is het aantal positieve testen wel degelijk waardevolle informatie.

Voordat je echt conclusies trekt moet je overigens wel op het wekelijkse RIVM rapport wachten. Dan weet je ook hoe oud iedereen was en of ze gevaccineerd waren of niet. 17.000 positieve testen onder gevaccineerden levert misschien net zoveel IC opnames op als 1000 positieve testen onder ongevaccineerden.
Ik denk ook dat er nu minder noodzaak is voor veel mensen is om te testen en er minder getest zal worden, er zijn geen evenementen of feesten, dus geen testen voor toegang.
En daarnaast als een coronatoegangsbewijs hebt door je vaccinatie, als je dan alleen vanuit je eigen individu denkt is er weinig noodzaak om te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:19:
[...]

En daarnaast als een coronatoegangsbewijs hebt door je vaccinatie, als je dan vanuit het individu denkt is er weinig noodzaak om te testen. Natuurlijk wel als je "collectief denkt" en geen anderen wil besmetten.
Terwijl de noodzaak er uiteindelijk ook voor jouw persoonlijk er wel is. Minder besmettingen betekent immers ook dat er een grotere kans is dat er weer meer open gaat, je waarschijnlijker op vakantie kunt, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:19:
[...]

Ik denk ook dat er nu minder noodzaak is voor veel mensen is om te testen en er minder getest zal worden, er zijn geen evenementen of feesten, dus geen testen voor toegang.
En daarnaast als een coronatoegangsbewijs hebt door je vaccinatie, als je dan alleen vanuit je eigen individu denkt is er weinig noodzaak om te testen.
De efteling is open als simpel voorbeeld waar TvT nodig is.
Zo zijn er nog genoeg locaties waarvoor het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
zacht schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:25:
[...]

Terwijl de noodzaak er uiteindelijk ook voor jouw persoonlijk er wel is. Minder besmettingen betekent immers ook dat er een grotere kans is dat er weer meer open gaat, je waarschijnlijker op vakantie kunt, etcetera.
Klopt. Maar volgens mij denken niet veel Nederlanders zo. Ook in mijn eigen omgeving, hier in Utrecht centrum, hoor ik bijna niet dat iemand zich laten testen omdat ie bijvoorbeeld licht verkouden is, nee hij/zij laat zich testen als hij/zij als ie een toegangsbewijs nodig heeft om op een locatie te komen waar een bewijs vereist is, of om een andere reden dat er een bepaalde noodzaak is.

Maar ik vind dat je dat niet die personen kan verwwijten, een groot deel van onze maatschappij is heel erg indivudalistisch, en dat is afgelopen jaren opgebouwd,en dat veranderd niet zomaar in twee jaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 11-12-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zacht schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:25:
[...]

Hangt ook erg af van je persoonlijke situatie en hoeveel mensen je denkt te gaan besmetten natuurlijk.

Hoewel je er direct niets mee opschiet om je te laten testen kan je je laten testen omdat je mensen in je omgeving niet wilt aansteken. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon door een zelftest en bij een positieve test gewoon in quarantaine te gaan.
Als gevaccineerde maakt die GGD bevestiging niet veel uit, voor ongevaccineerden is het een QR code.

[ Voor 6% gewijzigd door Shadowhawk00 op 11-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:27:
[...]

De efteling is open als simpel voorbeeld waar TvT nodig is.
Zo zijn er nog genoeg locaties waarvoor het nodig is.
Ook dat wordt minder omdat de vaccinatiegraad nog altijd omhoog blijft gaan natuurlijk.

Tenzij we 2G+ gaan invoeren of de coronabewijzen pas weer geldig worden als je een booster hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:45:
[...]

Ook dat wordt minder omdat de vaccinatiegraad nog altijd omhoog blijft gaan natuurlijk.

Tenzij we 2G+ gaan invoeren of de coronabewijzen pas weer geldig worden als je een booster hebt gehad.
Nou ja vaccinatiegraad misschien niet maar met ongeveer 20.000 positieve test en zeg 50/50 gevaccineerd/ongevaccineerd schiet dat natuurlijk best hard op. ongeveer 10.000 ongevaccineerde minder per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Turdie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:34:
[...]

Klopt. Maar volgens mij denken niet veel Nederlanders zo. Ook in mijn eigen omgeving, hier in Utrecht centrum, hoor ik bijna niet dat iemand zich laten testen omdat ie bijvoorbeeld licht verkouden is, nee hij/zij laat zich testen als hij/zij als ie een toegangsbewijs nodig heeft om op een locatie te komen waar een bewijs vereist is, of om een andere reden dat er een bepaalde noodzaak is.

Maar ik vind dat je dat niet die personen kan verwwijten, een groot deel van onze maatschappij is heel erg indivudalistisch, en dat is afgelopen jaren opgebouwd,en dat veranderd niet zomaar in twee jaar.
TVT wordt ook niet meegenomen in de cijfers van de GGD.
Daarnaast zijn de mensen die TVT gebruiken een hele kleine groep in de samenleving. Ongevaccinneerd, geen herstelbewijs en onnozel genoeg om toch uit te gaan midden in een pandemie. Het zijn ook steeds dezelfde mensen, dus je kan nog steeds prima conclusies trekken op basis van de GGD cijfers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:10:
[...]

TVT wordt ook niet meegenomen in de cijfers van de GGD.
Daarnaast zijn de mensen die TVT gebruiken een hele kleine groep in de samenleving. Ongevaccinneerd, geen herstelbewijs en onnozel genoeg om toch uit te gaan midden in een pandemie. Het zijn ook steeds dezelfde mensen, dus je kan nog steeds prima conclusies trekken op basis van de GGD cijfers.
Je hebt TVT ook nodig voor sportschool, restaurant, bioscoop, zwembad. Het is niet alleen uitgaan maar ook voor andere gelegenheden.
Hoe denk je anders dat ongevaccineerde besmet raken ze zullen het ergens vandaan krijgen.
Pagina: 1 ... 31 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.