Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
?? Is dat een soort "Karen"?
Geen idee, ik ben in ieder geval man, zelfs met een lichte neiging naar macho en outdoor en vroeger ook wat gevaarlijke sporten.
Ben redelijk ad-rem maar snap de verwijzing niet. Please enlighten me
Toch gaat dit geen stand houden. Percentage lag vandeweek een paar keer onder de 20. Nu weer 22+.MarcoC schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:55:
[...]
Eens. Het 7-daags gemiddelde percentage positief getest daalt al een aantal dagen op rij, en ook het 7-daags gemiddelde van het aantal dagelijks gemelde ziekenhuisopnames daalt nu meerdere dagen op rij. Te vergelijking, deze indicatoren (7-daags gemiddelde dus, niet de de dagelijkse cijfers) stegen onophoudelijk elke dag gedurende bijna 2 maanden.
Das niet waar, want het groeigetal van het Corona Dashboard wordt bepaald op de dagelijks aantallen, niet op de gemelde ziektedagYakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:59:
[...]
Als je het wil weten zul je de testdatum moeten bepalen van wat die dag gemeld is, zoals in de grafieken van @breew
Het bericht is nog geen paar dagen oud?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:38:
[...]
eh, nee. Want mensen die geopereerd worden hebben nazorg nodig en de faciliteiten daarvoor zijn niet aanwezig. Dat persbericht van die klinieken was puur commercieel om positief in het nieuws te komen, maar de zorg is een keten en als je hun aanbod aanneemt dan verplaats je het probleem, maar je lost niets op.
Ga eens in gesprek met zorg medewerker en administrateurs zou ik zeggen, zodat je weet wat de werkelijke problemen zijn waardoor operaties afgelast worden. Dat is niet omdat de chirurgen op de IC werken, dat is omdat de verpleging die voor en met name na operaties nodig is niet meer beschikbaar is.
Elke keer weer, om moe van te worden, de zelfde afgezaagde al lang weerlegde argumenten. Dit draagt niet positief bij aan het beeld van de ongeïnformeerde dwarsliggende minderheid.
Het was pre-corona ook niet geheel ondenkbaar dat je in Duitsland of België veel eerder geopereerd kon worden voor een behandeling, enkel doordat de zorg in NL niet was ingekocht.[...]
En terecht, want die klinieken rekenen op de reguliere gezondheidszorg bij nazorg en complicaties. Dus als die belasting uit de reguliere zorg al niet kan, dan wil je die niet elders alsnog gaan opschalen. Dat is verschuiven van het probleem, niet oplossen!
Ik weet het niet hoor, maar wat wil je dan wel horen? Want op deze manier discussiëren heeft weinig zin als je je zo alwetend voordoet en je discussiepartners gefrustreerd af zit te blaffen. Je weet dus ook dat de doelgroep van vaccinatie al over de 91% gevaccineerd is voor de 1e keer? In de leeftijden die nu meerendeels op de IC liggen is dat zelfs 93+% Ook dat vaccinatie pas na ca. 8 weken volledig werkt, dus verre van een quick fix is?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:47:
[...]
Vent lul niet, ik heb nergens gezegd dat vaccinatie het hele probleem oplost. Het is echter de enige maatregel die op korte termijn doorgevoerd kan worden om de problemen te verlichten. Stop met mijn woorden en standpunten verdraaien.
Even een citaat van mijzelf uit een eerdere post om te laten zien dat je gewoon keihard liegt over wat ik zeg:
[...]
Ik ben niet los van de realiteit en blijf niet volharden in ' oplossingen' die bewezen niet werken. Ik wil kijken naar oplossingen die werken/kans van slagen hebben. Wat jij aandraagt heb ik al lang naar gekeken, is al geprobeerd en heeft niet gewerkt.Omdat ik niet naar jouw onzin oplossingen kijk wil niet zeggen dat ik niet open sta voor alternatieven, maar dan moet je wel eens komen met een nieuwe oplossing die ook kans van slagen heeft.
[...]
Ik heb nooit gezegd dat je zonder maatregelen kan met maximaale vaccinatie. Ik heb gezegd dat het de druk op de zorg beheersbaar maakt. Dat is alleen geen lange termijn oplossing, maar de matregelen die daarnaast nodig zijn om het lange termijn beheersbaar te houden zijn een stuk redelijker dan wat we moeten doen als we de wappies blijven pappen en nathouden.
De tijd van vrijwilligheid is voorbij, een deel van de bwevolking kan die verantwoordelijkheid niet aan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een beetje aardiger mag wel hoorVerwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:47:
[...]
Vent lul niet, ik heb nergens gezegd dat vaccinatie het hele probleem oplost. Het is echter de enige maatregel die op korte termijn doorgevoerd kan worden om de problemen te verlichten. Stop met mijn woorden en standpunten verdraaien.
Even een citaat van mijzelf uit een eerdere post om te laten zien dat je gewoon keihard liegt over wat ik zeg:
[...]
Ik ben niet los van de realiteit en blijf niet volharden in ' oplossingen' die bewezen niet werken. Ik wil kijken naar oplossingen die werken/kans van slagen hebben. Wat jij aandraagt heb ik al lang naar gekeken, is al geprobeerd en heeft niet gewerkt.Omdat ik niet naar jouw onzin oplossingen kijk wil niet zeggen dat ik niet open sta voor alternatieven, maar dan moet je wel eens komen met een nieuwe oplossing die ook kans van slagen heeft.
[...]
Ik heb nooit gezegd dat je zonder maatregelen kan met maximaale vaccinatie. Ik heb gezegd dat het de druk op de zorg beheersbaar maakt. Dat is alleen geen lange termijn oplossing, maar de matregelen die daarnaast nodig zijn om het lange termijn beheersbaar te houden zijn een stuk redelijker dan wat we moeten doen als we de wappies blijven pappen en nathouden.
De tijd van vrijwilligheid is voorbij, een deel van de bwevolking kan die verantwoordelijkheid niet aan.
Maar neem eens een stapje afstand en kijk eens naar wat je hierboven schrijft. Ondanks dat je inderdaad aangeeft dat het niet het hele probleem oplost, staat daar toch echt maar 1 oplossing en dat is dat iedereen zich verplicht moet laten vaccineren. Al het andere werkt volgens jou toch niet. Dus leg me nu eens uit waarom jouw oplossing wel kans van slagen zou hebben? Ik zie er nog geen wet doorheen komen die dit gaat verplichten en zeker niet eentje die verder gaat dan een eenmalige boete (welke de anti-vaxxers gewoon zullen betalen). Oftewel hoe denk je met realistische maatregelen zover te komen dat de vaccinatiegraad daadwerkelijk nog een sprong omhoog gaat?
En het klopt dat je aangeeft dat er nog wat maatregelen nodig zijn, maar dan duidelijk als noodzaak en niet als onderdeel van de oplossing. Terwijl als je eerder maatregelen zou nemen, je daarmee de besmettingen lager houdt en dus ook minder mensen op het IC krijgt. Iets dat gewoon een realistische oplossing zou kunnen zijn (mits de regering er iets mee zou doen).
En dan kun je wel zeggen dat de regering dat toch niet gaat doen, maar dat geldt net zo goed voor wat jij zegt. Want als we echt realistisch moeten zijn, zullen geen van deze oplossingen gaan werken, zeker niet op korte termijn.
[removed]
Rutte tijdens een black-out in een verkiezingedebat...Indoubt schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:05:
?? Is dat een soort "Karen"?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Checkhoevenpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:08:
[...]
Rutte tijdens een black-out in een verkiezingedebat...
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Het afnemen van een test wordt door de GGD af en toe bijkans ontmoedigd. Kan ook een oorzaak zijn.MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:35:
[...]
Aantal tests per dag loopt terug, dat dat zal het niet (meer?) zijn:
[Afbeelding]
Dochter van mijn vriendin werkt in het basisonderwijs. Twee collega's in haar directe nabijheid bleken besmet, waarna zij vanochtend ook naar huis werd gestuurd ivm te hoog risico.
Thuistest gedaan. Negatief. GGD gebeld voor een 'echte' test. Kwartier in de wacht, daarna een medewerker aan de lijn. Na het aanhoren van haar relaas kreeg ze te horen dat de GGD haar risico niet hoog genoeg inschat voor een test. Ze 'mag' van de GGD gewoon weer aan het werk.
Tja, op deze manier daalt het aantal tests wel

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit doen ze al een aantal weken hoor. Bij gevaccineerd en niet teveel contact gehad raden ze hooguit een zelftest aan. Logisch vind ik het ook niet, maar dit zegt dus niet zoveel over de huidige daling.alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:12:
[...]
Het afnemen van een test wordt door de GGD af en toe bijkans ontmoedigd. Kan ook een oorzaak zijn.
Dochter van mijn vriendin werkt in het basisonderwijs. Twee collega's in haar directe nabijheid bleken besmet, waarna zij vanochtend ook naar huis werd gestuurd ivm te hoog risico.
Thuistest gedaan. Negatief. GGD gebeld voor een 'echte' test. Kwartier in de wacht, daarna een medewerker aan de lijn. Na het aanhoren van haar relaas kreeg ze te horen dat de GGD haar risico niet hoog genoeg inschat voor een test. Ze 'mag' van de GGD gewoon weer aan het werk.
[removed]
Verwijderd
*knip* hou het vriendelijk. Als dat echt niet lukt, post dan nietSeñor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
Ik weet het niet hoor, maar wat wil je dan wel horen? Want op deze manier discussiëren heeft weinig zin als je je zo alwetend voordoet en je discussiepartners gefrustreerd af zit te blaffen. Je weet dus ook dat de doelgroep van vaccinatie al over de 91% gevaccineerd is voor de 1e keer? In de leeftijden die nu meerendeels op de IC liggen is dat zelfs 93+% Ook dat vaccinatie pas na ca. 8 weken volledig werkt, dus verre van een quick fix is?
Wanneer wordt jij wakker dat ondanks dat 91% van de doelgroep gevaccineerd is de overbelasting van de zorg toch nog voornamelijk door ongevaccineerden wordt veroorzaakt.
Stop het sprookje te verkopen dat 91% hoog is, het gaat om het effect wat de ongevaccineerden hebben. De werkelijke maat is dat het aantal ongevaccineerden te hoog is om een zorginfact te voorkomen. En dat het absolute aantal ongevaccineerden omlaag moet.
En je laatste opmerking negeer je wederom een eerdere post van mij waarin ik aangeef dat ik op korte termijn een een lockdown zou willen waarbij tevens gevaccineerd wordt om het probleem op middellange termijn an te pakken.
Daar komt nog bij dat 8 weken in deze pandemie simpelweg korte termijn is. Elke andere maatregel om structureel iets te veranderen is een traject van maanden of jaren.
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 18:22 ]
Er zijn ook boetes voor mensen die principieel geen zorgverzekering willen. Die boete betalen ze maandelijks en is wat hoger dan de kosten van een zorgverzekering. In ruil daarvoor kunnen die mensen dan alsnog bij de zorg terecht waarvoor ze zich uit principe weigeren te verzekeren.CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:50:
[...]
Vekeersboetes zijn een groep apart, maar leuk dat je dit zegt. Als je binnen een bepaald tijdsbestek op een vast traject kort achter elkaar meerdere keren op de kiek komt te staan telt alleen de hoogste. Er zitten daar ook grenzen aan.
De kabinet kan prima met een vaccinatieplicht komen, maar die plicht betekent niet dat er ook daadwerkelijk prikjes gezet worden bij de overtreders. Als we kijken naar andere landen met vaccinatieplichten (bv. België of Italië) dan ben je na boetedoening klaar.
Waarom zou een boete voor vaccinweigeraars niet eentje kunnen zijn die opgelegd wordt per maand waarin je niet gevaccineerd was? Dat dwingt mensen ook om elke maand opnieuw na te denken of vaccineren toch niet slimmer is. Een eenmalige boete stimuleert mensen die 'm al betaald hebben helemaal niet om zich alsnog te laten vaccineren.
Vreemd, afgelopen weekend had ik best veel mensen in mijn omgeving die getest zijn of een afspraak hebben gemaakt bij de GGD vanwege een contact (dus 5 dagen na contact een test).alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:12:
[...]
Het afnemen van een test wordt door de GGD af en toe bijkans ontmoedigd. Kan ook een oorzaak zijn.
Het lijkt me sterk dat random medewerkers daar afwijken van het beleid. Het kan natuurlijk wel...
Wist ik niet. Vind het wel heel onlogisch.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:16:
[...]
Dit doen ze al een aantal weken hoor. Bij gevaccineerd en niet teveel contact gehad raden ze hooguit een zelftest aan. Logisch vind ik het ook niet, maar dit zegt dus niet zoveel over de huidige daling.
Dacht dat die lijn alleen bedoeld was om een afspraak in te plannen, en niet als eerste-lijns ballotage-commissie.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Leuk verhaal, maar je wilt van ons realistische opties. Hoe realistisch denk je dat jouw oplossing is? Dus een harde echte lockdown op korte termijn tegelijk met verplichte vaccinatie (met herhalende boetes)?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:17:
[...]
Wanneer wordt jij wakker dat ondanks dat 91% van de doelgroep gevaccineerd is de overbelasting van de zorg toch nog voornamelijk door ongevaccineerden wordt veroorzaakt.
Stop het sprookje te verkopen dat 91% hoog is, het gaat om het effect wat de ongevaccineerden hebben. De werkelijke maat is dat het aantal ongevaccineerden te hoog is om een zorginfact te voorkomen. En dat het absolute aantal ongevaccineerden omlaag moet.
En je laatste opmerking negeer je wederom een eerdere post van mij waarin ik aangeef dat ik op korte termijn een een lockdown zou willen waarbij tevens gevaccineerd wordt om het probleem op middellange termijn an te pakken.
Daar komt nog bij dat 8 weken in deze pandemie simpelweg korte termijn is. Elke andere maatregel om structureel iets te veranderen is een traject van maanden of jaren.
[removed]
Percentage positief heeft (om welke reden dan ook) ook een patroon door de verschillende weekdagen heen, percentage loopt deze dagen altijd op maar nog altijd is het lager dan op dezelfde dag vorige week.MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
[...]
Toch gaat dit geen stand houden. Percentage lag vandeweek een paar keer onder de 20. Nu weer 22+.
Al was dat patroon de afgelopen paar weken aardig verdwenen omdat we toen zo enorm hard aan het stijgen waren, maar nu lijkt het dus terug inclusief een lichte daling week op week.
Ik heb door een vrouw in het onderwijs nogal vaak te maken met de GGD. Die check of een test echt nodig is zit er al heel lang in en het advies is nog steeds erg afhankelijk van wie je aan de lijn krijgtalexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:18:
[...]
Wist ik niet. Vind het wel heel onlogisch.
Dacht dat die lijn alleen bedoeld was om een afspraak in te plannen, en niet als eerste-lijns ballotage-commissie.
Niet raar opkijken dus dat andere mensen andere verhalen hebben.
[removed]
Thanks, ik oogde vooral op het werk-deel van m'n leven wat al gauw zo'n 40 uur per week is, en ik ben echt niet gemaakt voor thuiswerken. In het begin compenseerden de weekend/avond activiteiten dit nog wel, maar als dit zo doorgaat ontwikkel ik net als vorig jaar weer depressieve klachten. Op de een of andere manier ga ik geestelijk dood van door een beeldscherm met andere communiceren. Afgelopen periode aardig wat tijd op werk doorgebracht met collega's en dan gaat het beter, maar ook daar, door het hybride werken zit ik al gauw het grootste deel van m'n tijd in een daarvoor bestemd afgesloten hokje zonder daglicht met collega's te communiceren die niet op kantoor zijn...Tk55 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:40:
[...]
Wellicht is het deel van je argument en is dit een overtollige opmerking, maar toch: Ik hoop dat je een beetje goed voor jezelf zorgt. Blijf gezond eten, sporten en ga vooral naar buiten! Er is zat leuks te beleven, al is het misschien wat anders dan het voorheen was.
Thuiswerken en voorheen de avondklok zijn de enige maatregelen waar ik echt last van heb (gehad).
[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 29-11-2021 16:27 ]
Quarantaine Servicepunt controleert op verplicht thuisblijven
Het Quarantaine Servicepunt van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) gaat de komende dagen alle inreizenden vanuit Zuid-Afrika telefonisch controleren op hun plicht om tussen de vijf en tien dagen thuis te blijven. Dat gebeurt vanwege het opduiken van de omikronvariant van het coronavirus in de zuidelijke Afrikaanse landen.
Als er twijfels zijn of iemand zich wel aan zijn quarantaineplicht houdt wordt de gemeente waar diegene woont ingelicht. Die stuurt dan handhavers naar het bewuste adres voor een controle. Wie de quarantaineplicht aan zijn laars lapt, krijgt een boete van 339 euro en een last onder dwangsom die kan oplopen tot 20.000 euro als iemand opnieuw wordt betrapt.
Het Veiligheidsberaad van de 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio heeft nog geen standpunt over de controle aan de voordeur, omdat de vraag in eerste instantie aan de gemeenten en dus aan de VNG is gesteld, zegt een woordvoerder. Het Nederlands Genootschap van Burgemeesters laat weten dat het genootschap zich niet met coronazaken bezighoudt.
Voor de waan van de dagcijfers wel inderdaad.Sovieto schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
[...]
Das niet waar, want het groeigetal van het Corona Dashboard wordt bepaald op de dagelijks aantallen, niet op de gemelde ziektedag
Persoonlijk vind ik het wat nutteloos om het nu te hebben over of het misschien daalt of stijgt op basis van de dagcijfers, terwijl we al bijna zeker weten dat de piek van de besmettingen rond 19 november lag (bijna 2 weken geleden) maar dat we door alle vertragingen in de rapportages nog steeds 'Oeh' en 'ah' roepen over de dagcijfers
PSN
Kan dat al zo makkelijk als verplichting opgelegd worden? Ik meen dat die mogelijkheid al (lang voor corona) bestond maar wel omslachtig is en dat de beschikking door de burgemeester overhandigd moet worden.Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:26:
Volgens NU.nl liveblog :
Het Quarantaine Servicepunt van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) gaat de komende dagen alle inreizenden vanuit Zuid-Afrika telefonisch controleren op hun plicht om tussen de vijf en tien dagen thuis te blijven. Dat gebeurt vanwege het opduiken van de omikronvariant van het coronavirus in de zuidelijke Afrikaanse landen.
Als er twijfels zijn of iemand zich wel aan zijn quarantaineplicht houdt wordt de gemeente waar diegene woont ingelicht. Die stuurt dan handhavers naar het bewuste adres voor een controle. Wie de quarantaineplicht aan zijn laars lapt, krijgt een boete van 339 euro en een last onder dwangsom die kan oplopen tot 20.000 euro als iemand opnieuw wordt betrapt.
Het Veiligheidsberaad van de 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio heeft nog geen standpunt over de controle aan de voordeur, omdat de vraag in eerste instantie aan de gemeenten en dus aan de VNG is gesteld, zegt een woordvoerder. Het Nederlands Genootschap van Burgemeesters laat weten dat het genootschap zich niet met coronazaken bezighoudt.
alles kan off-topic
Maar dat is toch niet nieuw? Ik ben al 5x gecontroleerd voor quarantaine na een reis.Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:26:
Volgens NU.nl liveblog :
Helemaal eens. Dat groeigetal is een cijfer wat heel traag reageert en niet zo geweldig bruikbaar is, zeker in deze situatieYakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:27:
[...]
Voor de waan van de dagcijfers wel inderdaad.
Persoonlijk vind ik het wat nutteloos om het nu te hebben over of het misschien daalt of stijgt op basis van de dagcijfers, terwijl we al bijna zeker weten dat de piek van de besmettingen rond 19 november lag (bijna 2 weken geleden) maar dat we door alle vertragingen in de rapportages nog steeds 'Oeh' en 'ah' roepen over de dagcijfers
Voor inreizenden is een aparte verplichting in het leven geroepen. Als je in een andere reden om quarantaine zou moeten (zoals bij een positieve test) is er geen formele verplichting en kan het inderdaad alleen via die omslachtige route via de burgemeester.Ankona schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:29:
[...]
Kan dat al zo makkelijk als verplichting opgelegd worden? Ik meen dat die mogelijkheid al (lang voor corona) bestond maar wel omslachtig is en dat de beschikking door de burgemeester overhandigd moet worden.
Holy crap, hoe Nederlands wil je het hebben. Laat me raden, ze maken van te voren ook nog een belafspraak via email?Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:26:
Volgens NU.nl liveblog :

Ga gewoon op een random tijdstip langs, hoe moeilijk kan het zijn

Vaak bu'j te bang!
De vaccins werken ook héél goed in 70-plussers. Laten we naar alle cijfers kijken:
Ziekenhuisopname (totaal) voor 70-plussers
- 2156 volledig gevaccineerd
- 1543 niet
Vaccinatiestatus bevolking 70 plussers
- 2.113.350 volledig (=2.11 miljoen)
- 151.650 niet (= 0.15 miljoen)
Ziekenhuisopname (per 100.000) voor 70-plussers
- 102 per 100.000 gevaccineerd
- 1.018 per 100.000 ongevaccineerd
De kans op ziekenhuisopname is 10x hoger zonder vaccinatie! Daarmee is de kans op sterfte dus ook veel lager.
Verwijderd
Als ik het ander oppak dan je bedoelt moet je dat gewoon zeggen.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:08:
[...]
Een beetje aardiger mag wel hoorJij pakt mijn quotes ook wel eens anders op dan ik bedoel, maar dan reageer ik ook gewoon aardig.
Maar neem eens een stapje afstand en kijk eens naar wat je hierboven schrijft. Ondanks dat je inderdaad aangeeft dat het niet het hele probleem oplost, staat daar toch echt maar 1 oplossing en dat is dat iedereen zich verplicht moet laten vaccineren. Al het andere werkt volgens jou toch niet. Dus leg me nu eens uit waarom jouw oplossing wel kans van slagen zou hebben? Ik zie er nog geen wet doorheen komen die dit gaat verplichten en zeker niet eentje die verder gaat dan een eenmalige boete (welke de anti-vaxxers gewoon zullen betalen). Oftewel hoe denk je met realistische maatregelen zover te komen dat de vaccinatiegraad daadwerkelijk nog een sprong omhoog gaat?
En het klopt dat je aangeeft dat er nog wat maatregelen nodig zijn, maar dan duidelijk als noodzaak en niet als onderdeel van de oplossing. Terwijl als je eerder maatregelen zou nemen, je daarmee de besmettingen lager houdt en dus ook minder mensen op het IC krijgt. Iets dat gewoon een realistische oplossing zou kunnen zijn (mits de regering er iets mee zou doen).
En dan kun je wel zeggen dat de regering dat toch niet gaat doen, maar dat geldt net zo goed voor wat jij zegt. Want als we echt realistisch moeten zijn, zullen geen van deze oplossingen gaan werken, zeker niet op korte termijn.
Senor Sjon legt mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb en zelf compleet in tegenspraak zijn met wat ik heb gezegd. Dat heeft niets met anders oppakken temaken
Ik heb in het vorige topic geschreven hoe ik denk dat een werkende oplossing eruit ziet. Die is gebasserd op verplicht vaccineren om de kans op een opname te minimaliseren in combinatie met een verplicht testen voor toegang, ook voor gevaccineerden om de verspreiding te remmen. Wat ik niet noemde maar waar ik wel vanuit ging en had moeten noemen is ook de mondmasker plicht laten bestaan op publieke binnenruimtes waar niet wordt getest, zoals winkels.
Dat ik het daarna voornamelijk over vaccineren heb is omdat Senor Sjon de onzin blijft pushen dat ongevaccineerden niet het enige probleem zijn, wat waar is, maar dat je de oplossing dan ook niet daar moet zoeken maar in een gedragsverandering in de gehele bevolking (wat totale waanzin is). De korte termijn oplossing om de kans en ernst van volgende golven te beperking ligt juist voornamelijk bij vaccinatie. En daarom leg ik daar de nadruk op. Ik zit niet te wachten op het jo jo effect van slap beleid.
Zowel in Oostenrijk als in Frankrijk leide indirecte vaccinatie dwang al tot een flinke toename van gevaccineerden. Er blijkt slechts een heel kleine groep te zijn die bereid is om dwars te blijven liggen als ze financieel of in bewegingsvrijheid beperkt worden. Daar is dus zeker wel een stap te maken.
Alle cijfers wijzen erop dat we dit niet onder 'controle' krijgen zonder ofwel heel vergaande inperkingen van de bewegingsvrijheid, danwel vaccineren in combinatie met testen met volledige bewegingsvrijheid mits negatief getest. Dat eerste is praktisch niet houdbaar, dat tweede is de politieke wil niet voor. Ergens moet er een keer een knoop worden doorgehakt.
Willen we dat straks de hele bevolking in opstand komt omdat ze in hun rijheid beperkt worden, of een klein deel van de bevolking die niet instaat zijn nep van echt te onderscheiden en gefundeerde beslissingen te nemen?
De regering moet straks wel iets doen, maar het huidige zooitje lamzakken schuift liever af en landen om ons heen zullen ons weer voor zijn waardow we naar ik verwacht straks weer nergens welkom zijn. Vroeger of later is 'politieke' wil geen optie meer. Hoeveel doden accepteren we voor de wil om een kleine groep te ontzien verdampt is?
Wanneer kunnen we de maatregelen afschaffen en terug naar normaal? Ik verwacht zelf nooit als het om vaccinatie gaat, de komende jaren verwacht ik zeker halfjaarlijkse boosters. Wellicht dat de rest wat afgezwakt kan worden als er betere medicijnen beschikbar komen om degenen die toch ernstigere complicaties krijgen mee te behandelen.
Verwijderd
Nu duidelijk niet, maar dan voornamelijk door slap leiderschap uit Den Haag. Kijk naar Oostenrijk, Frankrijk en straks waarschijnlijk ook Duitsland en je ziet dat het wel degelijk relistisch is om een harde lockdown en vaccinatie plicht in te voeren.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:22:
[...]
Leuk verhaal, maar je wilt van ons realistische opties. Hoe realistisch denk je dat jouw oplossing is? Dus een harde echte lockdown op korte termijn tegelijk met verplichte vaccinatie (met herhalende boetes)?
En met realistische opties bedoel ik ook maatregelen die werken. Los van de discussie of iets politiek haalbaar is komen verschillende mensen hier met 'oplossingen' die niet haalbaar zijn, maar zelfs al zou het wel lukken niet zullen werken omdat ze op gebakken lucht gebaserd zijn.
Je kan oplossingen in twee stappen verdelen:
1. Werkt en werkt niet. Die laatste groep drop je en de eerste gaat door naar 2.
2. Haalbaar en niet haalbaar. Op dit moment door slap beleid is eigenlijk geen enkele oplossing die stap 1 overleeft politiek haalbaar.
Stap 1 ga je niets aan veranderen, politieke haalbaarheid kan je wel veranderen. De oplossing moet je zoeken in 2. niet in 1.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 16:46 ]
Moeilijk? Het is niet te doen-tom-562 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:35:
[...]
Holy crap, hoe Nederlands wil je het hebben. Laat me raden, ze maken van te voren ook nog een belafspraak via email?![]()
![]()
Ga gewoon op een random tijdstip langs, hoe moeilijk kan het zijn
Quarantaine controleren bij voordeur niet te doen voor boa'sHet aan de voordeur controleren van mensen die in quarantaine zitten is niet te doen voor boa's. Handhaving bij mensen thuis is een taak van de politie, maar die heeft daar net als de boa-organisatie niet voldoende capaciteit voor. Bovendien worden er in de coronacrisis steeds meer handhavingstaken plotsklaps op het bordje van boa's geschoven. De grens is allang bereikt, aldus Richard Gerrits, voorzitter van de boa-vakbond BOA ACP.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja want fuck privacyIJzerlijm schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:45:
Gewoon de namen en adressen publiek maken, dan zullen de mensen wel thuis blijven.

Precies een week eerder lag het percentage hoger. Het 7-daags gemiddelde is dalende.MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
[...]
Toch gaat dit geen stand houden. Percentage lag vandeweek een paar keer onder de 20. Nu weer 22+.
Verwijderd
bij ons op het werk is eenzaamheid of mentale gesteldheid expliciet benoemd als noodzaak om af en toe naar kantoor te komen, weet niet of dat standaard is in andere organisaties, maar persoonlijk vind ik dat een goed standpunt van mijn werkgever.Mfpower schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:26:
[...]
Thanks, ik oogde vooral op het werk-deel van m'n leven wat al gauw zo'n 40 uur per week is, en ik ben echt niet gemaakt voor thuiswerken. In het begin compenseerden de weekend/avond activiteiten dit nog wel, maar als dit zo doorgaat ontwikkel ik net als vorig jaar weer depressieve klachten. Op de een of andere manier ga ik geestelijk dood van door een beeldscherm met andere communiceren. Afgelopen periode aardig wat tijd op werk doorgebracht met collega's en dan gaat het beter, maar ook daar, door het hybride werken zit ik al gauw het grootste deel van m'n tijd in een daarvoor bestemd afgesloten hokje zonder daglicht met collega's te communiceren die niet op kantoor zijn...
Thuiswerken en voorheen de avondklok zijn de enige maatregelen waar ik echt last van heb (gehad).
Je kan via de verzekering een snellere weg vinden. Heb het al 2 keer gedaan met mijn hernia operaties. Regulier ziekenhuis moest ik 3 a 4 maanden wachten ( ook al voor corona ) , via de verzekering op zoek naar snellere alternatief . Dit kon al na 1 maand in een prive kliniek met intake en de hele rataplan. Volledig verzekerd.Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:41:
[...]
Is het dan nu wel mogelijk om een operatie waarvoor je niet aan de beurt komt bij de reguliere zorg op eigen kosten te laten uitvoeren in zo'n privé kliniek?
Heb je geld dan ben je morgen aan de beurt, dat principe?
Er zijn zat ingrepen die via de prive klinieken kunnen en niet perse via de reguliere ziekenhuizen.
hoi
Hangt van je ingreep af.Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:41:
[...]
Is het dan nu wel mogelijk om een operatie waarvoor je niet aan de beurt komt bij de reguliere zorg op eigen kosten te laten uitvoeren in zo'n privé kliniek?
Zat ingrepen die alleen bepaalde ziekenhuizen of bepaalde artsen uitvoeren. Of bijvoorbeeld alleen UMC.
Maar een standaard knie of heup kan vaak prima via een kliniek. Alleen trekken die de handen dus vaak af van alle nazorg incl complicaties of regelen van thuiszorg/revalidatiezorg.
Sommige klinieken moet je gewoon buiten staan om 18.00 en haal je dat niet wordt je met een ambu ingestuurd naar de reguliere zorg.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Mijn verzekeraar is vanwege covid al even gestopt met wachtlijstbemiddeling.Kr44nVogel schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:04:
[...]
Je kan via de verzekering een snellere weg vinden. Heb het al 2 keer gedaan met mijn hernia operaties. Regulier ziekenhuis moest ik 3 a 4 maanden wachten ( ook al voor corona ) , via de verzekering op zoek naar snellere alternatief . Dit kon al na 1 maand in een prive kliniek met intake en de hele rataplan. Volledig verzekerd.
Er zijn zat ingrepen die via de prive klinieken kunnen en niet perse via de reguliere ziekenhuizen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Die zit er hier ook in als uitzondering.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:55:
[...]
bij ons op het werk is eenzaamheid of mentale gesteldheid expliciet benoemd als noodzaak om af en toe naar kantoor te komen, weet niet of dat standaard is in andere organisaties, maar persoonlijk vind ik dat een goed standpunt van mijn werkgever.
Vermoed dat het bij wel meer werkgevers in het standaard rijtje zit.
PSN
Mensen die in deze tijd zulke risico's nemen hebben mijn inziens wel een deel van hun rechten vergooit door geen verantwoordelijk gedrag te laten zien.
Zoals @Verwijderd al zegt, waarschijnlijk lollig bedoelt, maar wel mijn idee: *knip*
We gaan van lollige opmerking naar een glijdende schaal. Hou het realistisch.
Het is de eigen keuze geweest om in deze tijd "op verkansie" te gaan en nu moeten ze omgaan met de consequenties die hun keuze heeft veroorzaakt
Indien er zakelijke reizen tussen zitten, dan is dat iets tussen werkgever en werknemer waar, naar mijn idee, werknemer geen schade mag ondervinden dus gewoon betaald verlof zonder aftrek van verlof.
Naast evt afspraken.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 29-11-2021 19:33 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Verwijderd
Wij zitten vanwege de piek nu weer even 100% thuis te werken.YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:12:
[...]
Die zit er hier ook in als uitzondering.
Vermoed dat het bij wel meer werkgevers in het standaard rijtje zit.
Daarvoor alleen op het werk als dat echt voor het werk niet anders kon. En net als ik bij vrienden en familie groepen doe: de avond ervoor een zelftest uitvoeren en de ander van het resultaat op de hoogte brengen.
Als we vervolgens met twee of drie man, gevaccineerd en getest, op kantoor zaten dan namen we, op de mondkap en alcohol gel na toilet of kantine bezoek na, geen extra maatregelen meer en werkten we als voor de Corona.
We hebben bijna allemaal inmiddels een keer Corona gehad, maar nog nooit een collega aangestoken.
@Koos2009 Ik schreef het met een knipoog als aandelen kopen op, maar er zat uiteraard wel een gedachte achter.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 17:21 ]
Als we zouden dalen, zouden we dalen, naar mijn mening zit de R nog iets boven 1 de komende 1 a 2 weken, ligt ook aan gedrag.Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:31:
[...]
Zitten we gewoon elke keer aan het limit van testen, of zijn we daadwerkelijk iets aan het dalen? Omdat we constant rond de 21-23k schommelen.
Dit. Is. Briljant.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Heb ik van Johan
We zijn al 12 dagen 20.000+, is wel een hele brede piek als de daling is ingezet.
GGD loopt tegen de max, vooral ouderen maakten geen afspraak meer.
En wat is ook het nut van testen voor de gevaccineerde?
Als we woensdag of donderdag weer richting 23.000 gaan, zitten we nog wel een paar honderdsten boven de 1 en dat was ook te verwachten met het pakket van 12 november.
Ik ben benieuwd
[ Voor 57% gewijzigd door iamcj op 29-11-2021 17:35 ]
Als hij door de vaccinatie heen gaat wordt het gezellig in de UK.
Och, dan leg ik het uit.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:41:
[...]
Als ik het ander oppak dan je bedoelt moet je dat gewoon zeggen.
Zowel bij mij als hem lees je dat nog wel eens, terwijl dat niet is wat we bedoelen.Senor Sjon legt mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb en zelf compleet in tegenspraak zijn met wat ik heb gezegd. Dat heeft niets met anders oppakken temaken
Wat ik iig duidelijk probeer te maken is dat je niet zo'n grote focus op alleen het vaccineren moet leggen. Realistisch gezien gaat daar op korte termijn niets veranderen, en zelfs naar de langere termijn toe zul je wel een heel grote stap moeten zetten in de kamers om een echte plicht er doorheen te krijgen. En als je dan ook nog meer dwang wil inbrengen dan alleen een eenmalige boete wordt dat nog een stuk lastiger.Ik heb in het vorige topic geschreven hoe ik denk dat een werkende oplossing eruit ziet. Die is gebasserd op verplicht vaccineren om de kans op een opname te minimaliseren in combinatie met een verplicht testen voor toegang, ook voor gevaccineerden om de verspreiding te remmen. Wat ik niet noemde maar waar ik wel vanuit ging en had moeten noemen is ook de mondmasker plicht laten bestaan op publieke binnenruimtes waar niet wordt getest, zoals winkels.
Dat ik het daarna voornamelijk over vaccineren heb is omdat Senor Sjon de onzin blijft pushen dat ongevaccineerden niet het enige probleem zijn, wat waar is, maar dat je de oplossing dan ook niet daar moet zoeken maar in een gedragsverandering in de gehele bevolking (wat totale waanzin is). De korte termijn oplossing om de kans en ernst van volgende golven te beperking ligt juist voornamelijk bij vaccinatie. En daarom leg ik daar de nadruk op. Ik zit niet te wachten op het jo jo effect van slap beleid.
Een paar procent erbij zie ik nog wel gebeuren met de regels die je er doorheen kunt krijgen (2G), maar verder zie ik het niet komen.
Ook hier zag je dat bij de maatregelen, maar dat zwakte ook weer snel af en het effect werd steeds kleiner. En aangezien Oostenrijk en Frankrijk al met een lagere vaccinatiegraad begonnen ben ik erg benieuwd of die wel boven de 95% uit gaan komen.Zowel in Oostenrijk als in Frankrijk leide indirecte vaccinatie dwang al tot een flinke toename van gevaccineerden. Er blijkt slechts een heel kleine groep te zijn die bereid is om dwars te blijven liggen als ze financieel of in bewegingsvrijheid beperkt worden. Daar is dus zeker wel een stap te maken.
Alles wijst er ook op dat het wel iedere keer minder zal worden. Maar er zal inderdaad een keer iets moeten gebeuren. Ik snap alleen niet waarom dat iets altijd maar bij 1 groep moet zijn. Terwijl het probleem bij alle groepen ligt en er dus ook iets zal moeten gebeuren aan de maatregelen.Alle cijfers wijzen erop dat we dit niet onder 'controle' krijgen zonder ofwel heel vergaande inperkingen van de bewegingsvrijheid, danwel vaccineren in combinatie met testen met volledige bewegingsvrijheid mits negatief getest. Dat eerste is praktisch niet houdbaar, dat tweede is de politieke wil niet voor. Ergens moet er een keer een knoop worden doorgehakt.
Hierbij moet je wel meenemen dat andersom ook het geval is. Je ziet alle landen om ons heen dezelfde problemen hebben. En waar wij weliswaar sneller omhoog gaan, zitten wij naar verwachting ook eerder aan de piek en zal over een paar maanden het verhaal juist andersom zijn.De regering moet straks wel iets doen, maar het huidige zooitje lamzakken schuift liever af en landen om ons heen zullen ons weer voor zijn waardow we naar ik verwacht straks weer nergens welkom zijn. Vroeger of later is 'politieke' wil geen optie meer. Hoeveel doden accepteren we voor de wil om een kleine groep te ontzien verdampt is?
Boosters verwacht ik ook nog nodig, iig voor de groep ouderen. Ik schat dat het voor de groepen daaronder al snel 1-jaarlijks zal worden.Wanneer kunnen we de maatregelen afschaffen en terug naar normaal? Ik verwacht zelf nooit als het om vaccinatie gaat, de komende jaren verwacht ik zeker halfjaarlijkse boosters. Wellicht dat de rest wat afgezwakt kan worden als er betere medicijnen beschikbar komen om degenen die toch ernstigere complicaties krijgen mee te behandelen.
Maar we zullen zien
[removed]
Ik moet er niet om 'lachen'.iamcj schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:44:
Moet ook wel 'lachen' om al dat Omicron gedoe. Gaan we net doen alsof we dat nog tegenhouden of vertragen. Hij duikt in bijna alle landen op, dus is hij natuurlijk al lang en breed genesteld. Instroom beperken kan natuurlijk geen kwaad, maar onze semi lockdown is veel malen effectiever in het beperken van de eventuele exponentiele groei van deze variant dan wat mensen in isolatie zetten.
Zolang we niet weten wat deze variant doet is het nogal belangrijk om te vertragen, zoveel we kunnen. Een vervroegde kerstvakantie lijkt mij dan ook geen slecht idee. En remmen bij twijfel is vaak een goed idee.
Valt het mee dan kan het gas er weer op.
Zou dit echt de besmettelijkere maar minder schadelijke variant zijn waar eerder over geroepen werd? Dat zou mooi zijn als dat voor alle personen geldt - maar laten we even voorzichtig afwachten tot we data hebben.
Als ie door de vaccinatie heengaat dan heeft de hele gevaccineerde wereld een probleem (de ongevaccineerde wereld had al een probleem). - Dan zijn we waarschijnlijk terug bij af. Geen leuk idee want ik ben er net zoals iedereen ook wel klaar mee.
[Ford Fairlane]I am a poet and I did not even know it, Hey - fucking unbeleivable [/Ford Fairlane]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Ik reageer op een post over vaccineren, moet ik het dan over iets anders gaan hebben. Als de discussie over de effectiviteit van vaccineren en de impact die potentieel volledige vaccinatie dekking zou hebben op de zorg belasting gaat, heeft het weinig toegevoegde waarde iets over testen voor toegang o.i.d. te roepen.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:49:
Wat ik iig duidelijk probeer te maken is dat je niet zo'n grote focus op alleen het vaccineren moet leggen. Realistisch gezien gaat daar op korte termijn niets veranderen, en zelfs naar de langere termijn toe zul je wel een heel grote stap moeten zetten in de kamers om een echte plicht er doorheen te krijgen. En als je dan ook nog meer dwang wil inbrengen dan alleen een eenmalige boete wordt dat nog een stuk lastiger.
Dat ik iets niet noem, omdat het voor de specifieke discussie niet relevant is wil niet zeggen dat ik het voor het totale beleid meteen ook niet relevant vind.
Het is in ieder geval een begin, als het niet werkt kan je nog steeds naar boetes e.d. grijpen. Waarom ik denk dat je niet aan boetes als 'stimulans' gaat ontsnappen is omdat ik denk dat we er niet gaan komen als we niet ook TvT ongeacht vaccinatiestatus invoeren voor evenementen en bijeenkomsten. En dan heb je die vaccinatie prikkel al niet meer.Een paar procent erbij zie ik nog wel gebeuren met de regels die je er doorheen kunt krijgen (2G), maar verder zie ik het niet komen.
[...]
Ook hier zag je dat bij de maatregelen, maar dat zwakte ook weer snel af en het effect werd steeds kleiner. En aangezien Oostenrijk en Frankrijk al met een lagere vaccinatiegraad begonnen ben ik erg benieuwd of die wel boven de 95% uit gaan komen.
Omdat deze de cijfers keihard zwart op wit aantonen dat vaccineren van deze groep een enorme verbetering op zal leveren.Alles wijst er ook op dat het wel iedere keer minder zal worden. Maar er zal inderdaad een keer iets moeten gebeuren. Ik snap alleen niet waarom dat iets altijd maar bij 1 groep moet zijn. Terwijl het probleem bij alle groepen ligt en er dus ook iets zal moeten gebeuren aan de maatregelen.
Daarnaast heeft het vaccinatie beleid zich op 1 groep gericht: de gehele nederlandse bevolking. Een deel van die groep is zich actief gaan afzetten en afzonderen en klaagt nu dat ze singled out zijn? Dat hebben ze zelf gedaan!
Tijd zal het inderdaad leren, ik stoor me ondertussen aan de onnodige doden door een egostisch deel van de bevolking. Zij veroorzaken onnodig leed en dat is een reden dat ik geen enkele sympathie voor deze groep meer kan opbrengen.Hierbij moet je wel meenemen dat andersom ook het geval is. Je ziet alle landen om ons heen dezelfde problemen hebben. En waar wij weliswaar sneller omhoog gaan, zitten wij naar verwachting ook eerder aan de piek en zal over een paar maanden het verhaal juist andersom zijn.
[...]
Boosters verwacht ik ook nog nodig, iig voor de groep ouderen. Ik schat dat het voor de groepen daaronder al snel 1-jaarlijks zal worden.
Maar we zullen zien
In het kader van realistische oplossingen: Het aantal Nederlanders dat zich aan de maatregelen houdt heeft een dalende trend. Het aantal Nederlanders dat voor verplichte vaccinatie is heeft een stijgende trend en is inmiddels de 50% gepaseerd. Ook hier zal de tijd het leren, maar ik denk dat de anti vaccinatie groep met hun huidige gedrag in de huidige omstandigheden hun eigen positie aan het ondergraven zijn.
*knip*Koos2009 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:14:
[...]
Mensen die in deze tijd zulke risico's nemen hebben mijn inziens wel een deel van hun rechten vergooit door geen verantwoordelijk gedrag te laten zien.
Zoals @Verwijderd al zegt, waarschijnlijk lollig bedoelt, maar wel mijn idee: *knip*
Die kan de GGD gewoon omdoen.
Hellend vlak.. metafoor hou het op de inhoud aub.
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 29-11-2021 19:34 ]
[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 18:24 ]
Hier in de regio hebben de meeste jongeren samen met hun vrienden een keet. Heb nog niet gehoord dat die nu minder gebruikt worden.martwoutnl schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:34:
Vele tientallen huisfeesten in Amsterdam volgens https://www.ad.nl/dossier...r-naar-de-kroeg~ac3b34c8/
alles kan off-topic
93+% klopt niet want meer dan de helft vandaag op de IC is jonger dan 65.Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
Ik weet het niet hoor, maar wat wil je dan wel horen? Want op deze manier discussiëren heeft weinig zin als je je zo alwetend voordoet en je discussiepartners gefrustreerd af zit te blaffen. Je weet dus ook dat de doelgroep van vaccinatie al over de 91% gevaccineerd is voor de 1e keer? In de leeftijden die nu meerendeels op de IC liggen is dat zelfs 93+% Ook dat vaccinatie pas na ca. 8 weken volledig werkt, dus verre van een quick fix is?
:fill(white):strip_exif()/f/image/RygJiI5GE5DtgBfcAh8qUrOj.png?f=user_large)
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp grafiek 'Leeftijdsdistributie van IC-patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 naar uitkomst'
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp grafiek 'Leeftijdsdistributie van patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 status op de verpleegafdelingen'
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Koppel dit aan het feit dat ongevaccineerden op de ic ~70% uitmaken en dat ze gemiddeld jonger zijn dan gevaccineerden dan is er weldegelijk nog een wereld te winnen qua vaccinaties (Of dat via een verplichte vaccinatie moet laat ik even in het midden). Dat het geen supersnelle quick fix is ben ik wel met je eens, dat is alleen een volledige lockdown imo, maar dat er extra op ingezet moet worden is voor mij klip en klaar.
De grens van 65 heb ik getrokken omdat ik een aantal keer het argument zie dat de huidige maatregelen niet de risicogroepen zouden treffen qua bv winkelen. Als ik dan zie dat op de ic >50% jonger dan 65 is en op de verpleegafdeling ~33% en dat koppel aan het feit dat ik tot 67 moet werken voor ik met pensioen mag dan kan dat argument in ieder geval voor een deel de prullenbak in.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Want deze variant, wekt het vaccin wel?
Hoe immuum ben je na besmetting
Hoe verhoud de ziekte zich tov andere factoren ( leeftijd, gezondheid )
Van Delta weten we inmiddels dat het voornamelijk de oudere bevolking hard raakt maar wat doet deze variant?
Maar laten we dan even naar de toekomst kijken, we kunnen nu hard roepen iedereen vaccineren en boosters, ok dat zijn 36miljoen vaccins per jaar + personeel ervoor. En dan lossen we dit probleempje op Prima.
En de volgende variant? Of een nieuw virus wat voor problemen zorgt?
Mogen we dan weer het wiel opnieuw gaan uitvinden en weer allemaal in lockdowns.
Waarom niet een deel van dat geld besteden om op langere termijn de zorg capaciteit op orde te brengen, we hebben al sinds 2018 een probleem, er komen steeds meer mensen bij en ze worden steeds ouder.
Waarom beschermen we niet gewoon de groep die van nature een hoog risico heeft ( ouderen, onderliggende klachten ) of mensen met een beroep met een hoog risico. En gebruiken we de rest van het geld om de zorg uit te breiden en kijken we hoe we dat beter kunnen maken.
Zorgt voor een stuk minder weerstand in de maatschappij, zorgt tenminste niet voor een 2deling (hoewel dat politiek altijd handig is verdeeldheid zaaien ) en lost het probleem ook op op langere termijn.
Er zijn altijd mensen die zich echt niet willen laten vaccineren, beste voorbeeld was wat ik las op FB ( ken haar via,via ) blijkbaar had de zus 1.5 week op het IC gelegen met een hersenbloeding net na de vaccinatie. Nu gedeeltelijk verlamd.
Hoe ga je die mensen nog overtuigen dat het echt wel veilig is als je dat van dichtbij meemaakt.
Ongeacht of het wel of niet door het vaccin kwam. Ik ben geen arts ik kan daar verder geen oordeel over vellen, lareb overigens ook niet die zeggen het zou kunnen.
Grappig overigens vandaag gesprek met mijn collega. Hij weigert zich te laten testen want hij is al gevaccineerd en de mensen bij de GGD zijn niet goed opgeleid. Gaat overigens wel gewoon naar het werk met verkoudheid en mag overal naar binnen met zijn code dus hij ziet het probleem niet zo.
Ze zijn immers heel druk met in een winkelcentrum de mensen te wijzen op een mondkapjes plicht... Oh, wacht, dat doen ze nietWolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:44:
[...]
Moeilijk? Het is niet te doen![]()
[...]
Quarantaine controleren bij voordeur niet te doen voor boa's

Als die al breed genesteld was, was die toch allang in de sequencing testen in de UK opgedoken?iamcj schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:44:
Moet ook wel 'lachen' om al dat Omicron gedoe. Gaan we net doen alsof we dat nog tegenhouden of vertragen. Hij duikt in bijna alle landen op, dus is hij natuurlijk al lang en breed genesteld. Instroom beperken kan natuurlijk geen kwaad, maar onze semi lockdown is veel malen effectiever in het beperken van de eventuele exponentiele groei van deze variant dan wat mensen in isolatie zetten.
Het feit dat dat niet zo was, geeft aan dat het in de UK iig nog niet breed verspreid is.
(in NL kan ik het niet zo serieus nemen met 1000 random sequencing testen per week)
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2021 18:29 ]
PSN
Hoho, 1500 inmiddels he!YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:28:
[...]
Als die al breed genesteld was, was die toch allang in de sequencing testen in de UK opgedoken?
Het feit dat dat niet zo was, geeft aan dat het in de UK iig nog niet breed verspreid is.
(in NL kan ik het niet zo serieus nemen met 1000 random sequencing testen per week)
En de rest als ongeremde broedplaats laten werken voor mutaties tot er uiteindelijk wel eentje komt die iedereen lamlegt?Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:23:
Waarom beschermen we niet gewoon de groep die van nature een hoog risico heeft ( ouderen, onderliggende klachten ) of mensen met een beroep met een hoog risico. En gebruiken we de rest van het geld om de zorg uit te breiden en kijken we hoe we dat beter kunnen maken.
Ah, ja.
En plus de 60 bonus deze week uit de 2 vliegtuigen.
PSN
Zeker gezien het feit dat we al eerder pogingen hebben gewaagd op Schiphol besmettingen te zien en mensen daarna in quarantaine te plaatsen.
https://www.ad.nl/dossier...-als-criminelen~a0ade473/Stel ontkent vlucht uit quarantainehotel: ‘We kregen toestemming, maar werden behandeld als criminelen’
Even wat citaten uit het artikel:
Dus iemand die een random zelftest heeft kan gewoon een quarantaine hotel uit zonder dat ze een verblijfplaats hebben in het land waar ze zich bevinden. *negatieve zelftest in de tas stopt* Je zou toch verwachten dat er een GGD arts is die daar toestemming voor moet geven en niet één of andere random GGD'er en agent/beveiliger/toezichthouder aan de deur.,,Iemand van de GGD-desk én een politieagent zeiden na controle dat we mochten vertrekken’’
Je zou zeggen dat de KLM gewoon in het systeem heeft staan waar die mensen vandaan komen, rood vlaggetje ofzo dat ze op één van de twee bewuste vluchten zaten? Ik vraag me dan toch af wat er werkelijke door de KLM gecheckt wordt, zelfde testje? Ik vraag me stiekem ook wel een beetje af wat ze gezegd hebben, en of ze niet moedwillig informatie achter de hand hebben gehouden.,,Op de luchthaven bespraken we onze situatie met de KLM, die ons twee plaatsen gaf op de vlucht van 18.00 uur naar Barcelona."
Dus dan bepaal je zelf maar dat je mag vertrekken met je zelftestje?Zij moest na de positieve test in zelfisolatie, hij in quarantaine. In een door Carolina ondertekend document stond volgens hen dat de zelfisolatie vijf dagen zou duren maar dat dit minder is voor mensen die de afgelopen zes maanden corona hadden zoals Carolina (drie maanden terug).
Maar natuurlijk wel even huilie doen op de Spaanse televisie over hoe gemeen die Hollanders wel niet zijn tegen Zuid-Europeanen...
Hier zijn dus aan alle kanten steken laten vallen en heeft het stel gebruik gemaakt van de verwarring en de situatie. Overheid geeft gebrekkige informatie, laat die mensen maar een beetje doormodderen en heeft gewoon geen harde plicht, belangrijkste gemeente die haar crisis organisatie op orde zou moeten hebben blijkt dat niet te hebben. Het zou de über-besmettelijke en nog dodelijkere moeder van Ebola maar zijn...
Ben overigens wel benieuwd hoe ze nu eigenlijk tegen de lamp zijn gelopen, is er iemand bij het Hotel? of bij de KLM balie? Die ineens een helder moment kreeg.

[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 29-11-2021 19:03 ]
Is het niet een sars variant dan komt er wel een keer een ander virus wat het gaat doen en wat voor dezelfde gevolgen gaat zorgen.dakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:40:
[...]
En de rest als ongeremde broedplaats laten werken voor mutaties tot er uiteindelijk wel eentje komt die iedereen lamlegt?
Misschien wel een mutatie van de griep, legonella, ebola en weet ik hoeveel andere virussen en bacterien er zijn die kunnen muteren.
Ik heb liever een robuust gezondheids apparaat dat niet bij elk lullig virusje meteen overbelast is. Natuurlijk kan je nooit zo veel hebben dat je overal op voorbereid bent maar de huidige capaciteit is niet eens voldoende voor een normale griepgolf en Covid zit daar nog boven.
Maar 1200 IC bedden op 18miljoen dan moet je geen virus hebben wat meer dan 0.01% in het IC laat belanden tegelijk want dan heb je al een probleem.
En dan, verdrievoudigen we het aantal IC bedden per 100.000 personen zoals in Duitsland, dan zitten we met exponentiële groei 3 weken later alsnog op een overbelasting, en stel dan is het virus nog besmettelijker en zwaarder (want dit virus is echt tutorial level wat dat betreft), wat dan?Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:48:
[...]
Is het niet een sars variant dan komt er wel een keer een ander virus wat het gaat doen en wat voor dezelfde gevolgen gaat zorgen.
Misschien wel een mutatie van de griep, legonella, ebola en weet ik hoeveel andere virussen en bacterien er zijn die kunnen muteren.
Ik heb liever een robuust gezondheids apparaat dat niet bij elk lullig virusje meteen overbelast is. Natuurlijk kan je nooit zo veel hebben dat je overal op voorbereid bent maar de huidige capaciteit is niet eens voldoende voor een normale griepgolf en Covid zit daar nog boven.
Maar 1200 IC bedden op 18miljoen dan moet je geen virus hebben wat meer dan 0.01% in het IC laat belanden tegelijk want dan heb je al een probleem.
It is likely there are many more cases of the variant already in the UK, but as yet undetected, because it can take a couple of weeks for this process to be completed....YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:28:
[...]
Als die al breed genesteld was, was die toch allang in de sequencing testen in de UK opgedoken?
De komende dagen zullen het pas echt duidelijk maken maar zoals ik het zie zitten we echt in een dalende lijn nu. Ik verwacht dus niet dat we de 23.000 nog gaan aantikken.iamcj schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:26:
[...]
Heb ik van Johan, maar serieus zoals ik naar de cijfers kijk:
We zijn al 12 dagen 20.000+, is wel een hele brede piek als de daling is ingezet.
GGD loopt tegen de max, vooral ouderen maakten geen afspraak meer.
En wat is ook het nut van testen voor de gevaccineerde?
Als we woensdag of donderdag weer richting 23.000 gaan, zitten we nog wel een paar honderdsten boven de 1 en dat was ook te verwachten met het pakket van 12 november.
Ik ben benieuwd
En wat betreft de brede piek, dat klopt en lijkt mij te komen door een aftop effect vanwege beperkte testcapaciteit. Denk dat zonder beperking in testcapaciteit de piek nog een stukje hoger gelegen had maar wel smaller was geweest.
Maar er zijn inmiddels genoeg indicaties dat de testcapaciteit nu niet meer de beperkende factor is, vandaar dus dat ik verwacht dat de daling echt al bezig is en verder zal gaan deze week.
Testcapaciteit gaat ook flink omhoog met 400 extra testers van Defensie die deze week aan de slag gaan.ik222 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:02:
[...]
De komende dagen zullen het pas echt duidelijk maken maar zoals ik het zie zitten we echt in een dalende lijn nu. Ik verwacht dus niet dat we de 23.000 nog gaan aantikken.
En wat betreft de brede piek, dat klopt en lijkt mij te komen door een aftop effect vanwege beperkte testcapaciteit. Denk dat zonder beperking in testcapaciteit de piek nog een stukje hoger gelegen had maar wel smaller was geweest.
Maar er zijn inmiddels genoeg indicaties dat de testcapaciteit nu niet meer de beperkende factor is, vandaar dus dat ik verwacht dat de daling echt al bezig is en verder zal gaan deze week.
Zie https://nos.nl/l/2407487#UPDATE-container-57627948
Continu verwijzen naar exponentiële groei en dat je daar met capaciteit niets tegen kunt doen is niet helemaal terecht wat mij betreft. Want ja een virus verspreidt zich exponentieel maar wat veel mensen vergeten is dat die exponentiële groei niet oneindig is.dakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:55:
[...]
En dan, verdrievoudigen we het aantal IC bedden per 100.000 personen zoals in Duitsland, dan zitten we met exponentiële groei 3 weken later alsnog op een overbelasting, en stel dan is het virus nog besmettelijker en zwaarder (want dit virus is echt tutorial level wat dat betreft), wat dan?
Kijk dat extra capaciteit begin 2020 weinig uitgemaakt had is 100% waar, maar in deze golf had een beetje extra capaciteit ons echt enorm geholpen. Kijk maar eens naar België, die lijken inmiddels ook redelijk op een natuurlijke iets hogere piek te zitten (dus zonder echt strenge maatregelen zoals hier). Maar daar is veel minder paniek omdat ze net een beetje meer capaciteit in de zorg hebben.
Natuurlijk, maar ik doelde meer op het punt dat het punt van alleen de zwakkeren beschermen en het bij de rest maar rond laten gaan tot veel erger kan leiden, waardoor je met X aantal capaciteit alsnog achter feiten aan zal lopen, wat voorkomen had kunnen worden (ipv proberen de genezen op een IC)ik222 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:10:
[...]
Continu verwijzen naar exponentiële groei en dat je daar met capaciteit niets tegen kunt doen is niet helemaal terecht wat mij betreft. Want ja een virus verspreidt zich exponentieel maar wat veel mensen vergeten is dat die exponentiële groei niet oneindig is.
Kijk dat extra capaciteit begin 2020 weinig uitgemaakt had is 100% waar, maar in deze golf had een beetje extra capaciteit ons echt enorm geholpen. Kijk maar eens naar België, die lijken inmiddels ook redelijk op een natuurlijke iets hogere piek te zitten (dus zonder echt strenge maatregelen zoals hier). Maar daar is veel minder paniek omdat ze net een beetje meer capaciteit in de zorg hebben.
Tja... als dat mogelijk wordt waarom dan niet:Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:41:
[...]
Ben je gevaccineerd, dan ben je welkom... met uitzonderingen voor de medische redenen...
Klopt maar voorkomen kan je toch niet, en die strategie gebruiken we al jaren voor de griep. Daar krijgen we soms ook wat vervelende mutaties van ( spaanse, mexicaanse ) en die doen dan 1-2jaar pijn.dakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:15:
[...]
Natuurlijk, maar ik doelde meer op het punt dat het punt van alleen de zwakkeren beschermen en het bij de rest maar rond laten gaan tot veel erger kan leiden, waardoor je met X aantal capaciteit alsnog achter feiten aan zal lopen, wat voorkomen had kunnen worden (ipv proberen de genezen op een IC)
Overigens is ook gebleken dat het grootste deel van de mensen die het virus krijgen ook gewoon een natuurlijk bescherming opbouwen dus het gaat ook niet echt rond het dooft daar ook grotendeels uit.
Uiteindelijk is vaccineren ook niet geheel risicoloos en kost het ook veel geld.
Als je maar genoeg mensen genoeg keer vaccineerd krijg je vanzelf een aantal mensen die daar ook erge klachten van krijgen. Als je iemand van 10 jaar nu 80 jaar elk jaar 2 vaccinaties moet geven dan is de vraag of het risico van de vaccinaties wel opweegt tegen het risico van het virus.
Overigens vind ik de grafiek hierboven heel verhelderend. Je haalt veel meer mensen over de streep door te zeggen kijk dit zijn de getallen,
ben je 25 goh laat dat vaccin maar zitten
ben je 50 nou je loopt een stuk meer risico
ben je 70 in welk ziekenhuis wil je graag liggen.
Even gechargeerd maar daar bereik je veel meer mee dat het huidige beleid van je moet vaccineren of anders elke keer testen. Want dat word gezien als vaccinatiedwang en met dwang zorg je niet dat mensen meewerken. Dan halen ze het vaccin omdat het moet en gaan ze daarna echt niets meer doen tenzij je ze controleerd.
Maar je hebt het hier over kosten en risico, maar hoeveel kost het een persoon + de maatschappij als een persoon een infectie oploopt en zorg nodig heeft (14 dagen IC, revalidatie en long covid), en let wel dat de kans echt heel veel groter is bij een grotere groep dat dat gebeurt dan complicaties van een vaccinatie, over hoeveel kosten hebben we het dan?Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:30:
[...]
Uiteindelijk is vaccineren ook niet geheel risicoloos en kost het ook veel geld.
Als je maar genoeg mensen genoeg keer vaccineerd krijg je vanzelf een aantal mensen die daar ook erge klachten van krijgen. Als je iemand van 10 jaar nu 80 jaar elk jaar 2 vaccinaties moet geven dan is de vraag of het risico van de vaccinaties wel opweegt tegen het risico van het virus.
Terzijde dat het gewoon onverantwoordelijk/onethisch is om zo een virus niet gigantisch af te remmen in zijn verspreiding en evolutie door alleen even 2 keer per jaar door die routine te gaan, dat doen de meeste mensen ook al bij de tandarts.
En voor the sake of argument, het kan net zo goed allemaal niet zo los lopen, evenmin als dat je ieder jaar een booster nodig heb, die 3e kan net zo goed prima zijn voor de komende 20 jaar.
+1 voor het gebruik van "Tutorial Level" op een serieuze manier in deze conversatiedakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:55:
[...]
En dan, verdrievoudigen we het aantal IC bedden per 100.000 personen zoals in Duitsland, dan zitten we met exponentiële groei 3 weken later alsnog op een overbelasting, en stel dan is het virus nog besmettelijker en zwaarder (want dit virus is echt tutorial level wat dat betreft), wat dan?
Nouja, we zijn aan het gissen met elkaar wanneer de scholen dicht zullen gaan. Persoonlijk denk ik de laatste week voor de kerstvakantie, andere collega's gokken volgende week of over twee weken. Weten we al wanneer de volgende persconferentie is?
Je maakt in dit betoog wel hele grote stappen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:38:
[...]
eh, nee. Want mensen die geopereerd worden hebben nazorg nodig en de faciliteiten daarvoor zijn niet aanwezig. Dat persbericht van die klinieken was puur commercieel om positief in het nieuws te komen, maar de zorg is een keten en als je hun aanbod aanneemt dan verplaats je het probleem, maar je lost niets op.
Ga eens in gesprek met zorg medewerker en administrateurs zou ik zeggen, zodat je weet wat de werkelijke problemen zijn waardoor operaties afgelast worden. Dat is niet omdat de chirurgen op de IC werken, dat is omdat de verpleging die voor en met name na operaties nodig is niet meer beschikbaar is.
Elke keer weer, om moe van te worden, de zelfde afgezaagde al lang weerlegde argumenten. Dit draagt niet positief bij aan het beeld van de ongeïnformeerde dwarsliggende minderheid.
[...]
En terecht, want die klinieken rekenen op de reguliere gezondheidszorg bij nazorg en complicaties. Dus als die belasting uit de reguliere zorg al niet kan, dan wil je die niet elders alsnog gaan opschalen. Dat is verschuiven van het probleem, niet oplossen!
Ik denk dat heel wat van die 100 tot 150K klusjes ook in een "privé-kliniek kunnen. N=1 maar lang voor Corona mocht ik al 60=er voor mijn hernia naar zo'n kliniek na wachtlijstbemiddeling door mijn verzekeraar. Gewoon binnen de regels en verzekerd en met een nachtje gemonitord slapen na de volledige narcose.
Eerst maar eens een analyse maken van op die manier haalbare uitstel-operaties en zo wel degelijk ander leed verzachten.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Tjamaratropa schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:47:
[...]
+1 voor het gebruik van "Tutorial Level" op een serieuze manier in deze conversatie
Iemand anders had het eerder al over de ebola moeder variant
Was vandaag op een kleine firma (19 personen) die allemaal gevaccineerd zijn, verschillende leeftijdsgroepen, verschillende vaccins... Nadat 1 persoon zich liet testen op antistoffen en er geen had hebben ze dit allemaal gedaan. Geen enkele van hen had ook maar iets van antistoffen tegen covid... Hoogst merkwaardig... 🤔 Deze info komt van de bedrijfsleider zelf...
Welk lab, welke test? Kan nogal wat verschil in zitten.Ligone schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:04:
Heeft er hier al eens iemand zich laten checken op antistoffen?
Was vandaag op een kleine firma (19 personen) die allemaal gevaccineerd zijn, verschillende leeftijdsgroepen, verschillende vaccins... Nadat 1 persoon zich liet testen op antistoffen en er geen had hebben ze dit allemaal gedaan. Geen enkele van hen had ook maar iets van antistoffen tegen covid... Hoogst merkwaardig... 🤔 Deze info komt van de bedrijfsleider zelf...
Belangrijker; hoe lang geleden was de vaccinatie?Mfpower schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:14:
[...]
Welk lab, welke test? Kan nogal wat verschil in zitten.
Maar dat doen de cijfers over de standaard maatregelen ook. Ook daarmee kun je een enorme verbetering krijgen. En door je puur op 1 ding te focussen zorg je er vooral voor dat je polarisering krijgt en daarbij ook dat mensen hun hakken in het zand gaan zetten.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:00:
[...]
Omdat deze de cijfers keihard zwart op wit aantonen dat vaccineren van deze groep een enorme verbetering op zal leveren.
Nee hoor, we vinden (vonden?) dat mensen een keuze mogen hebben. Dan moet je dit als gevolg meenemen. Je kunt dan niet achteraf plotseling gaan zeggen dat dat toch niet mag omdat ze de verkeerde keuze maken. Zo hebben er ook heel veel mensen voor gekozen om zich niet aan de maatregelen te houden. Die zijn er net zo goed de oorzaak van dat we nu zoveel besmettingen hebben.Daarnaast heeft het vaccinatie beleid zich op 1 groep gericht: de gehele nederlandse bevolking. Een deel van die groep is zich actief gaan afzetten en afzonderen en klaagt nu dat ze singled out zijn? Dat hebben ze zelf gedaan!
Door dit gefocus op groepen wordt het probleem alleen maar groter en wordt een oplossing vinden alleen maar moeilijker.
Ik stoor me aan de hoeveelheid mensen die overal tegenin gaan, hun mondkapje bewust onder hun kin hebben hangen en geen afstand houden. Zij veroorzaken net zo goed onnodig leed. maar daar gaan we iedere keer aan voorbij en we geven wederom vooral de ander de schuld.[...]
Tijd zal het inderdaad leren, ik stoor me ondertussen aan de onnodige doden door een egostisch deel van de bevolking. Zij veroorzaken onnodig leed en dat is een reden dat ik geen enkele sympathie voor deze groep meer kan opbrengen.
Nee, we zijn de boel zo aan het polariseren dat we ons steeds minder aantrekken van de rechten die we hebben. En dan krijg je dus inderdaad dat de meerderheid de minderheid gaat dwingen om te luisteren. Iets wat heel erg fout is, maar waar we wel naar toe aan het gaan zijn.In het kader van realistische oplossingen: Het aantal Nederlanders dat zich aan de maatregelen houdt heeft een dalende trend. Het aantal Nederlanders dat voor verplichte vaccinatie is heeft een stijgende trend en is inmiddels de 50% gepaseerd. Ook hier zal de tijd het leren, maar ik denk dat de anti vaccinatie groep met hun huidige gedrag in de huidige omstandigheden hun eigen positie aan het ondergraven zijn.
[removed]
Geen idee, ze waren allen 2x geprikt... Zo in detail gaat het niet van passing by technieker tot bedrijfsleider!MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:15:
[...]
Belangrijker; hoe lang geleden was de vaccinatie?
Ik vind het wel een interessante vraag naar meer resultaten van mensen die dit gedaan hebben of willen doen!
Tja, wat wil je dan? Een echt virus met 1% op het IC, dus 180k bedden? Of laten we er 0.1% van maken met 18k bedden? De laatste is al realistisch met corona, de 1e met iets als Ebola. Dat betekent dan ook dat je hiervoor zo'n miljoen keer het aantal bedden per jaar kwijt bent, ongeacht of je ze gebruikt of niet.Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:48:
[...]
Is het niet een sars variant dan komt er wel een keer een ander virus wat het gaat doen en wat voor dezelfde gevolgen gaat zorgen.
Oftewel vergeet maar dat je dit soort virussen onder de duim kunt houden met alleen IC-capaciteit.
[removed]
Persoonlijk vind ik het niet zo boeiend. Die antistoffen zijn relatief snel weg. Gaat vooral om de b-cel en t-cel respons. @RoD weet daar meer van.Ligone schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:22:
[...]
Geen idee, ze waren allen 2x geprikt... Zo in detail gaat het niet van passing by technieker tot bedrijfsleider!
Ik vind het wel een interessante vraag naar meer resultaten van mensen die dit gedaan hebben of willen doen!
Verwijderd
Ik begin me een beetje een gebroken plaat te voelen, maar ... de 'standaard' maatregelen doen tijdelijk hun werk en daarna begint het circus weer opnieuw en vaccinatie geeft een duurzame verbetering. Tenzij je voorstelt om de standaard maatregelen permanent te maken, maar ik zie winkel en horeca sluitingen echt niet als een duurzame houdbare oplossing.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:16:
[...]
Maar dat doen de cijfers over de standaard maatregelen ook. Ook daarmee kun je een enorme verbetering krijgen. En door je puur op 1 ding te focussen zorg je er vooral voor dat je polarisering krijgt en daarbij ook dat mensen hun hakken in het zand gaan zetten.
Wil je echt deze discussie iedere twee maanden opnieuw voeren of wil je eindelijk een keer iets wat duurzaam effect oplevert?
Ik ben het inmiddels wel zat en klaar met de tijdelijke lapmiddelen.
Verwijderd
Dus omdat we het een keuze laten moeten 'wij' het voor gevolg nemen, maar owe als degene die een keuze maken de gevolgen van de keuze moeten dragen?redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:16:
Nee hoor, we vinden (vonden?) dat mensen een keuze mogen hebben. Dan moet je dit als gevolg meenemen. Je kunt dan niet achteraf plotseling gaan zeggen dat dat toch niet mag omdat ze de verkeerde keuze maken. Zo hebben er ook heel veel mensen voor gekozen om zich niet aan de maatregelen te houden. Die zijn er net zo goed de oorzaak van dat we nu zoveel besmettingen hebben.
Nee dank je dat soort eenzijdig rekening houden met mensen pas ik voor. Leef (of sterf) met je keuze, maar wentel die niet op een ander af...
Verwijderd
Wie zegt dat 'we' daaraan voorbij gaan?redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:16:
Ik stoor me aan de hoeveelheid mensen die overal tegenin gaan, hun mondkapje bewust onder hun kin hebben hangen en geen afstand houden. Zij veroorzaken net zo goed onnodig leed. maar daar gaan we iedere keer aan voorbij en we geven wederom vooral de ander de schuld.
Ik ben al twee keer een restaurant uitgelopen toen ik geen QR controle kreeg, omdat dat betekent dat al de andere aanwezigen ook niet gecontroleerd werden. Ik heb dat de eigenaar ook gezegd toen ik mijn jas weer aantrok.
Ik heb een keuze uit twee supermarkten, de ene knijpt een oogje dicht voor maskers, de andere handhaaft. Ik kocht altijd bij beide om te besparen, ik koop nu alleen nog bij die laatste.
Als mensen geen afstand houden dan doe ik een stap weg en als ze dat niet accepteren en toch dichterbij komen dan zeg ik daar net zo wat van als ik wat van de onzin zeg die op het internet verkocht wordt.
Het is een drogreden om te zeggen dat we mensen op het één niet aan kunnen spreken omdat we over het ander niets zeggen. Ik doe over beide mijn mond open, maar zelfs als ik dat maar eenzijdig zou doen, invalideert dat niet wat ik zeg. Nog nuanceert het iets als ik wel wat zeg. Het zijn twee losstaande problemen met vergelijkbare gevolgen.
Ook als anderen niets zeggen invalideert dat niets van wat ik zeg, de situatie is niet anders afhankelijk van of mensen erover praten.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 20:37 ]
Naar mijn mening is het niet zo zwart wit als je veelal om je heen hoort en leest, ook hier.
Ook de vaccinaties blijken steeds meer alleen tijdelijk hun werk te doen. Daarnaast heb je ook maar amper maatregelen nodig als je tijdig ingrijpt. En dan heb je het dus niet over sluitingen. Een kleine demping vanaf het begin levert heel veel op bij een exponentiele verspreiding.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:27:
[...]
Ik begin me een beetje een gebroken plaat te voelen, maar ... de 'standaard' maatregelen doen tijdelijk hun werk en daarna begint het circus weer opnieuw en vaccinatie geeft een duurzame verbetering. Tenzij je voorstelt om de standaard maatregelen permanent te maken, maar ik zie winkel en horeca sluitingen echt niet als een duurzame houdbare oplossing.
En wat al helemaal niet duurzaam is, is de polarisering die we steeds meer krijgen omdat we alles willen wijten aan 1 groep.
Ik wil een realistische oplossing. Een vaccinatiegraad van 100% die regelmatig voor 100% geboosterd wordt zie ik niet als haalbaar en het is ook maar de vraag of je dat wel duurzaam kunt noemen. Vandaar dat ik dus veel liever een plan zie van wat we b.v doen bij 97% vaccinatiegraad, ten eerste hoe we daar denken te komen en daarnaast hoe we de boel dan vanaf het begin onder de duim gaan houden.Wil je echt deze discussie iedere twee maanden opnieuw voeren of wil je eindelijk een keer iets wat duurzaam effect oplevert?
Ik ook, maar dat komt vooral omdat we iedere keer te laat zijn en te weinig doen om echt impact te hebben. Daardoor heb je dichter bij de piek veel meer maatregelen nodig die een veel grotere impact hebben.Ik ben het inmiddels wel zat en klaar met de tijdelijke lapmiddelen.
[removed]
Die de grafiek hierboven ergens, je kan gewoon zien dat bij bepaalde groepen de vaccinatiegraad lager ligt maar dat er veel minder van in het ziekenhuis en op het IC liggen.dakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:46:
[...]
Maar je hebt het hier over kosten en risico, maar hoeveel kost het een persoon + de maatschappij als een persoon een infectie oploopt en zorg nodig heeft (14 dagen IC, revalidatie en long covid), en let wel dat de kans echt heel veel groter is bij een grotere groep dat dat gebeurt dan complicaties van een vaccinatie, over hoeveel kosten hebben we het dan?
Terzijde dat het gewoon onverantwoordelijk/onethisch is om zo een virus niet gigantisch af te remmen in zijn verspreiding en evolutie door alleen even 2 keer per jaar door die routine te gaan, dat doen de meeste mensen ook al bij de tandarts.
En voor the sake of argument, het kan net zo goed allemaal niet zo los lopen, evenmin als dat je ieder jaar een booster nodig heb, die 3e kan net zo goed prima zijn voor de komende 20 jaar.
Zoiets doen we met de griep ook uiteindelijk ook daar vaccineren we ook niet iedereen. Daar zeggen we ook goh onder de 65 komt er bijna niemand in het ziekenhuis dus vaccineren we die niet.
Het is niet Of/Of het is een combinatie van dingen.
Vaccineer de mensen waarbij er een groter risico is om in het ziekenhuis te belanden.
Laat de rest op natuurlijke manier weerstand opbouwen en gebruik het geld wat je bespaard om de capaciteit omhoog te gooien.
Als de werkdruk daardoor juist enorm naar beneden gaat en mensen maar 32 uur moeten werken van hun 40 uur contract normaal heb je wel genoeg mensen als je problemen hebt. Ja dan word de zorg minder rendabel en minder efficient misschien moeten we juist bij de zorg wel zeggen dat marktwerking niet optimaal is en winst maken niet het hoogste doel.
Overigens is een groot deel nu ook de thuiszorg, mensen mogen het ziekenhuis wel uit maar er is geen thuiszorg dus kan dat niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 29-11-2021 20:55 ]
Verwijderd
Vooralsnog zijn de cijfers dat wel na 9 maanden de reductie van ZH en IC opnames sterk afneemt, maar nog steeds significant beter zijn dan ongevaccineerd. Tot 5-6 maanden is de effectiviteit nog goed te noemen. Los van de groep ongevaccineerden dus een reden om na 6 maanden iedereen die dat wil een booster aan te bieden.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:46:
[...]
Ook de vaccinaties blijken steeds meer alleen tijdelijk hun werk te doen. Daarnaast heb je ook maar amper maatregelen nodig als je tijdig ingrijpt. En dan heb je het dus niet over sluitingen. Een kleine demping vanaf het begin levert heel veel op bij een exponentiele verspreiding.
Daarnaast ook veel langer als de maatregelen die nu worden genomen, die letterlijk hun effectiviteit verliezen als ze in Den Haag denken dat het probleem zover terug is gedrongen dat handhaven ze stemmen gaat kosten. (met andere woorden maximaal 6 tot 8 weken
De polarisatie komt niet door dat we alles wijten aan 1 groep, maar doordat 1 groep inmiddels al een jaar de meerderheid van het land aan het uitschelden is voor schaap en nazi, bombardeert met onzin theorien en reeds lang weerlegde theorieën waarom zij gelijk hebben dat ze niet vaccineren en waarom zij gelijk hebben als ze zich aan geen enkele maatregel houden. Inmiddels is vrijwel iedereen in mijn persoonlijke omgeving klaar met deze groep en begin nu pas met 'laat ze het rambam krijgen, verplichtstellen en lekker laten mokken in de hoek' om het even gechargeerd te zeggen. Keer ajb oorzaak en gevolg niet om!En wat al helemaal niet duurzaam is, is de polarisering die we steeds meer krijgen omdat we alles willen wijten aan 1 groep.
Een prima eerste oplossing om tot een hogere vaccinatie graad te komen, zelfs al is het geen 100%, is vaccinaties voor risicosituaties verplicht te stellen. Niet voor eerste levensbehoeften, maar wel voor een concerten, theater, restaurants. Niets in nationale of internationale wetgeving staat dat in de weg, behalve politieke wil (en die kijken ook naar de peilingen, waarin de steun hiervoor een duidelijk stijgende trend laat zien). Zelfs 97% zou al een flinke winst zijn, maar met voorlichting en aardig zijn gaan we geen procent winnen, dat heeft deze groep over duidelijk gemaakt. Dus probeer maar hoe ver je komt met lichte dwang.Ik wil een realistische oplossing. Een vaccinatiegraad van 100% die regelmatig voor 100% geboosterd wordt zie ik niet als haalbaar en het is ook maar de vraag of je dat wel duurzaam kunt noemen. Vandaar dat ik dus veel liever een plan zie van wat we b.v doen bij 97% vaccinatiegraad, ten eerste hoe we daar denken te komen en daarnaast hoe we de boel dan vanaf het begin onder de duim gaan houden.
Hier zijn we het denk ik wel eens. Den Haag neemt consequent te laat maatregelen en verzuimt consequent om een basis van weinig ingrijpende regelingen om een volgende golf de pas af te snijden in stand te houden. Gevolg is dat we vroeg en hoog pieken, waardoor we het met de maatregelen goed lijken te doen ivm omliggende landen, maar het gaat niet om wanneer je curve daalt, maar om het oppervlakte onder de curve.Ik ook, maar dat komt vooral omdat we iedere keer te laat zijn en te weinig doen om echt impact te hebben. Daardoor heb je dichter bij de piek veel meer maatregelen nodig die een veel grotere impact hebben.
Maar ook hier weer is één van de maatregelen die effectief helpen om dit te mitigeren een hogere vaccinatiegraad. Dus wederom: als je daar niet aan mee wenst te werken, dan mag dat best wat gevolgen hebben. Voor niets gaat de zon op, wat mij betreft ook hier. En daarnaast zoals ik al eerder aangaf: mondkapjes plicht binnen in winkels niet laten vervallen als de druk van de zorg is en als je evenementen weer opstart een 100% test beleid voor gevaccineerden invoeren.
Als je verspreiding tegen wil gaan moet je zorgen dat geïnfecteerden niet binnen komen, dan helpt verlagen van de kans dat je in het ZH komt niets.
Klopt, je lichaam is niet van plan om continu in hoog volume antistoffen in je bloed te blijven pompen zonder dat er daadwerkelijk een binnendringer rondzwerft. Met als nuance dat een voorraadje antistoffen in het bloed wel helpt, en we niet heel precies het verband kennen tussen antistoffen, B/T-celimmuniteit en het beschermingsniveau (alsin hoeveel geheugen heb je nodig voor een adequate bescherming, en wat is uberhaubt "veel geheugen"?)MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:26:
[...]
Persoonlijk vind ik het niet zo boeiend. Die antistoffen zijn relatief snel weg. Gaat vooral om de b-cel en t-cel respons. @RoD weet daar meer van.
Hij is al eerder vandaag gelinkt, en tja, ik denk dat je er vooral in ziet wat je erin wil zien.loonatick78 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:46:
Zeer goed stukje over mensen die ervoor kiezen geen vaccin te nemen. https://www.bd.nl/brabant...-zijn-net-echte-mensen%2F
Naar mijn mening is het niet zo zwart wit als je veelal om je heen hoort en leest, ook hier.
Want ik zie vooral mensen in allerlei dingen "geloven" en "niet vertrouwen", tja, wat moet je daar nou mee?
En ik zie heel veel slachtoffers vooral, die het oh zo zwaar hebben door hun eigen keuze, plus wat dingen die gewoon onwaar zijn. Ze worden, helaas, nog nergens in beperkt, je moet alleen een wattenstaafje deepthroaten als je wel naar de horeca ofzo wil. Maarja, kies je zelf voor.
Maar ja, mensen die "kritisch" zijn zullen inderdaad denken "wat zijn die mensen zielig", "wat zijn we toch onmenselijk" etc.
People as things, that’s where it starts.
Er is niet 1 groep zowel gevaccineerde als ongevaccineerden zijn geen groep.De polarisatie komt niet door dat we alles wijten aan 1 groep, maar doordat 1 groep inmiddels al een jaar de meerderheid van het land aan het uitschelden is voor schaap en nazi, bombardeert met onzin theorien en reeds lang weerlegde theorieën waarom zij gelijk hebben dat ze niet vaccineren en waarom zij gelijk hebben als ze zich aan geen enkele maatregel houden. Inmiddels is vrijwel iedereen in mijn persoonlijke omgeving klaar met deze groep en begin nu pas met 'laat ze het rambam krijgen, verplichtstellen en lekker laten mokken in de hoek' om het even gechargeerd te zeggen. Keer ajb oorzaak en gevolg niet om!
Er zijn gewoon extremisten met en zonder vaccinatie en die polariseren de boel.
Die maken mensen met een andere status uit voor van alles en nog wat of wensen ze graag dood, of vinden niet dat die mensen toch nog gelijke rechten mogen hebben.
Er zit nogal een verschil tussen iemand die geen vaccin neemt om geloofsredenen of omdat iemand die het vaccin niet neemt omdat hij gelooft dat er chips in zitten. Die mensen neerzetten als hetzelfde maakt de discussie zo goed als onmogelijk voor iedereen.
Het zijn zeker niet allemaal mensen van het kaliber "van een vaccin krijg je 5G", maar het is niet zo dat er zinnige argumenten op tafel komen. Dit zijn ze:loonatick78 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:46:
Zeer goed stukje over mensen die ervoor kiezen geen vaccin te nemen. https://www.bd.nl/brabant...-zijn-net-echte-mensen%2F
- "Ik wil geen vaccin want nieuwe technologie"
- "Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem"
- "Ik heb chemo gehad en nu wil ik geen medicatie meer" (ofzo)
- "Ik heb geen vertrouwen in de overheid/RIVM/wetenschap"
- "Ik ben het niet eens met de coronastrategie van de overheid"
- "Het vaccin is in te korte tijd ontwikkeld"
- "Het vaccin is experimenteel"
- "We hebben het leven toch niet in de hand en ziekten zijn van alle tijden" (aub ook geen ziekenhuisbed bezet houden dan)
Bovendien hele dikke minpunten voor BD dat ze dat onzinonderzoek aanhalen over dat besmetting meer immuniteit zou opleveren dan vaccinatie

Wat is dat verschil nou eigenlijk?Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:22:
Er zit nogal een verschil tussen iemand die geen vaccin neemt om geloofsredenen of omdat iemand die het vaccin niet neemt omdat hij gelooft dat er chips in zitten. Die mensen neerzetten als hetzelfde maakt de discussie zo goed als onmogelijk voor iedereen.
Even bot gesteld: Ze geloven immers allebei in onzin.
Het een is alleen een officiële religie, het andere niet.
Maar waarom moet dat uitmaken? Het is geen medische reden, het is niet een of ander iets waar je niet voor kan kiezen. Je kiest ervoor om te geloven dat er chips in zitten, je kiest ervoor om te geloven dat jouw god naar keuze geen vaccins wil.
Nu mag je van mij best die keuze maken hoor, leef je uit, maar van mij mag die keuze, die zoals we kunnen zien een vrij stevige invloed op de samenleving heeft, ook vrij stevige consequenties hebben.
People as things, that’s where it starts.
De groep 70-80 zat op 93% en zat eerst hoger dan eronder op de IC Je ziet wel dat 15 jaar (65-80) een enorm hoge druk op de zorg geeft. Maar je ziet aan je eigen cijfers ook dat pas vanaf 50 een significant aantal ligt.gws24 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:19:
[...]
93+% klopt niet want meer dan de helft vandaag op de IC is jonger dan 65.
[Afbeelding]Bronnen:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp grafiek 'Leeftijdsdistributie van IC-patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 naar uitkomst'
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp grafiek 'Leeftijdsdistributie van patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 status op de verpleegafdelingen'
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Koppel dit aan het feit dat ongevaccineerden op de ic ~70% uitmaken en dat ze gemiddeld jonger zijn dan gevaccineerden dan is er weldegelijk nog een wereld te winnen qua vaccinaties (Of dat via een verplichte vaccinatie moet laat ik even in het midden). Dat het geen supersnelle quick fix is ben ik wel met je eens, dat is alleen een volledige lockdown imo, maar dat er extra op ingezet moet worden is voor mij klip en klaar.
De grens van 65 heb ik getrokken omdat ik een aantal keer het argument zie dat de huidige maatregelen niet de risicogroepen zouden treffen qua bv winkelen. Als ik dan zie dat op de ic >50% jonger dan 65 is en op de verpleegafdeling ~33% en dat koppel aan het feit dat ik tot 67 moet werken voor ik met pensioen mag dan kan dat argument in ieder geval voor een deel de prullenbak in.
Het is dan ook een dringend advies en geen plicht op de lagere scholen. Pas op middelbare scholen heerst een plicht in de gangen.President schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:48:
Nou, ongeveer 80-85% van onze groep 6 tm 8 leerlingen had vandaag een mondkapje bij zich (al moesten ze er bij de ingang wel aan herinnerd worden deze op te zetten). De 15-20% welke geen mondkapje had waren hem of vergeten, of hadden geen idee dat ze een mondkapje om moesten (ondanks twee mails in het weekend)... En dan doen we alles netjes in de gangen, vervolgens hebben de kinderen BSO: lekker met kinderen uit andere scholen dicht op elkaar in dezelfde ruimte, zonder mondkapje... Want dat hoeven BSO's blijkbaar niet...
Nouja, we zijn aan het gissen met elkaar wanneer de scholen dicht zullen gaan. Persoonlijk denk ik de laatste week voor de kerstvakantie, andere collega's gokken volgende week of over twee weken. Weten we al wanneer de volgende persconferentie is?
Geruchten zijn de week voor kerst erbij, want dan is de TK ook in reces en hebben ze er zelf niet zo'n last van.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Dat is niet mijn ervaring, de enige groep vaccinatie weigeraars die het afgelopen jaar richting mij het antivax geloof niet actief hebben lopen prediken - oh ironie - zijn de gelovigen...Shadowhawk00 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:22:
[...]
Er is niet 1 groep zowel gevaccineerde als ongevaccineerden zijn geen groep.
Er zijn gewoon extremisten met en zonder vaccinatie en die polariseren de boel.
Die maken mensen met een andere status uit voor van alles en nog wat of wensen ze graag dood, of vinden niet dat die mensen toch nog gelijke rechten mogen hebben.
Voor mij bewijst dit artikel inderdaad dat er eigenlijk nog steeds geen goede reden is het niet te doen (tenzij medische redenen) terwijl het artikel 2 keer is gedeeld om juist te laten zien dat het wel zinnige redenen zouden zijn.RoD schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
Geen enkel zinnig argument
Dit blijft denk ik het belangrijkste argument van mensen die een besmetting hebben doorgemaakt en niet geprikt willen worden en de tegenstrijdigheid hierover in de media versterkt dit.Bovendien hele dikke minpunten voor BD dat ze dat onzinonderzoek aanhalen over dat besmetting meer immuniteit zou opleveren dan vaccinatieEn dan durven ze ook nog te zeggen dat "Nederlandse wetenschappers het een plausibele uitkomst vinden". Pardon?
edit: die met chemo vind ik wel vreemd... dankzij de chemo leeft ze nog, dan is die "troep" toch juist een levensreddende zegen geweest (ondanks de zware periode)
---
Het verbaast me trouwens hoe veel mensen moeite hebben met het dragen van een mondkapje in de supermarkt. In n paar supermarkten geweest (Jumbo en 3 AH's) en pakweg de helft doet t goed, dan loopt er zo'n 25% rond met het kapje onder de neus of op de kin en de overige 25% heeft er niet eens een op. Bezoekers worden er verder ook niet op aangesproken verder. Dat stemt mij zeer negatief over het ophouden van de maatregelen
[ Voor 33% gewijzigd door Cartman! op 29-11-2021 22:07 ]
Als het een onderzoek is geweest en geen FB onderzoek maar gewoon klinisch dan moet daar zeker naar gekeken worden.RoD schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
[...]
Bovendien hele dikke minpunten voor BD dat ze dat onzinonderzoek aanhalen over dat besmetting meer immuniteit zou opleveren dan vaccinatieEn dan durven ze ook nog te zeggen dat "Nederlandse wetenschappers het een plausibele uitkomst vinden". Pardon?
Misschien refereer je naar dit onderzoek:
https://www.timesofisrael...ta-defense-than-vaccines/
Leg maar uit waarom dit onderzoek geen geldige waarde heeft dan.
Maar ook dit, net als de trage (booster) vaccinatie, de bijzonder naleving van de regels, mosterd na de maaltijd. Ik hoop zo dat er een lange termijn strategie/scenario ontwikkeling komt om een beetje controle te houden (waarmee ik eigenlijk hoop dat ziekenhuizen vol, overspoelde zorg, uitgestelde behandelingen niet langer het keerpunt wordt, maar ietsje eerder ajb, dan nog liever een limiet op covid IC plaatsen(als alles t/m echte lockdown geprobeerd is en grip op de situatie onmogelijk is)) .
[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 29-11-2021 22:15 ]
Dit is gewoon om louter een beeld te geven over hoe "wij" het beleven. Ik weet dat dit bij jullie tegen de schenen zal schoppen. Jullie kunnen ons doodargumenteren en proberen ons schuldig te laten voelen.. Hell... bij alles wat ik hier al gelezen heb verdien ik het zelfs niet om te leven maar het zal ons er niet anders over laten voelen of denken.RoD schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
[...]
Het zijn zeker niet allemaal mensen van het kaliber "van een vaccin krijg je 5G", maar het is niet zo dat er zinnige argumenten op tafel komen. Dit zijn ze:
• "Ik wil geen vaccin want nieuwe technologie"
Klopt, ik ben gevaccineerd met alles wat nodig was om Gambia en Senegal te bezoeken, 1 er van is 70 jaar oud en zelfs dat is nog niet perfect.
• "Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem"
Klopt, alle gevaccineerden die ik ken zijn ondertussen al meer ziek thuis geweest dan wij in de laatste 5 jaar. Gaande van snotvallingen tot meerdere keren covid... Wij in de laatste 2 jaar: helemaal niks...
• "Ik heb chemo gehad en nu wil ik geen medicatie meer" (ofzo)
Mijn moeder heeft 3 vriendinnen gemaakt tijdens de chemo sessies, behalve mijn moeder zijn de andere 3 gevaccineerd en kort daarna overleden
• "Ik heb geen vertrouwen in de overheid/RIVM/wetenschap"
Het draait vooral rond geld en controle dus nee...
• "Ik ben het niet eens met de coronastrategie van de overheid"
Nee, er wordt meer geld in de controle over mensen gestopt dan in de zorg... dus nee...
• "Het vaccin is in te korte tijd ontwikkeld"
Bij elke vaccin, zelfs elk medicijn zijn doden gevallen in de ontwikkelingsfase... die fase is op de wereld losgelaten met doden als gevolg wat dan maar collateral damage is, want de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ondertussen zijn er 3 gezinnen die we kennen waarbij 1 van de gezinsleden "plots" overleden is, allen natuurlijk dood... de ene viel dood tijdens het joggen, de andere op het werk en de derde in haar slaap. O ja om nog even toe te voegen: wij kennen niemand die overleden is van covid.
• "Het vaccin is experimenteel"
Zie vorige
• "We hebben het leven toch niet in de hand en ziekten zijn van alle tijden" (aub ook geen ziekenhuisbed bezet houden dan)
Ik heb het reeds gezegd hier. Laat ons een papiertje tekenen dat we niet op IC opgenomen moeten worden en laat ons verder met rust
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.