Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:35:
[...]

Sterker nog, we maken het alleen maar erger door anderen de schuld te geven. Dat opent de deur naar de jacht op onevenredige zorgverbruikers zoals bijvoorbeeld mensen met een migratie-achtergrond of mensen met vermijdbare kwalen of welvaartsziekten.

Die doos van Pandora kan je het best niet openen want je kan er van op aan dat je er ooit zelf een keer mee te maken zal krijgen.
Glijdende schalen en complot theorieën hadden we een tijdje geleden al afgeschaft toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:53:
[...]

Armand Girbes heeft ook wel eens gepleit om meer te delegeren, veel taken op de IC hoeven niet door een IC opgeleid iemand gedaan te worden.

Ik heb daar wel eens iets uitgebreider over gelezen, maar vind nu even alleen dit artikel waarin hij het kort uitlegt (en ook ingaat op de bureaucratie die alles lamlegt).

[...]

Dus nee, niet iedereen op de IC moet 18 maanden worden opgeleid.
Dit moet je naar mijn idee net iets anders zeggen. De mensen die 18 maanden zijn opgeleid voor het IC zou je voor zo'n 25% effectiever kunnen inzetten als je de onnodige administratie weg zou halen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:58:
[...]

Dit moet je naar mijn idee net iets anders zeggen. De mensen die 18 maanden zijn opgeleid voor het IC zou je voor zo'n 25% effectiever kunnen inzetten als je de onnodige administratie weg zou halen.
Tot er een keer iets mis gaat, dan moeten er koppen rollen omdat er regels overtreden zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:52:
[...]

beetje bijzonder om het wel of niet zien van een groter plaatje op te hangen aan een paar posts. zegt meer over jezelf dan over mij. Prettige wedstrijd verder.
Ehh en dan heb ik lange tenen ? Ik wijs je gewoon op je beperkte visie..
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:36:
[...]

klopt, en de brandweer doet dat ook en ik ook naar mijn kinderen als ze in acuut gevaar zijn of dreigen te komen.

Dat is echter een methodiek die je voor dergelijke acute situaties moet bewaren. Voor alles waar wel ruimschoots de gelegenheid is om uitleg te geven is het handiger om dat wel te doen tenzij je het liefst met lemmingen werkt. Covid is acuut, maar niet zo acuut dat er geen tijd is om een regel van wat uitleg te voorzien.
Eh nee hoor, dat is mijn punt juist. Er is een hele groep mensen die steeds maar elke uitleg weerlegt op of eigen wijze interpreteert. Je hoeft niet altijd alles uit te leggen in een crisis.

[ Voor 51% gewijzigd door KillerAce_NL op 29-11-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:53:
[...]

Helder, je wil dus een van de basisprincipes van ons recht afschaffen om je doel te behalen.
Sorry, maar nee dat doe ik niet. Of wil jij beweren dat een last onder dwangsom niet bestaat in ons rechtsstelsel. Dat je elke illegale situatie maar kan blijven laten voortduren door 1 keer een boete te betalen?

Als je de hele A1 afrijdt krijg je ook niet bij elke snelheidcontrole een boete, want na de eerste boete kan je niet meer gestraft worden?

Of doel je onterecht op dat je niet meer dan 1 keer voor iets veroordeeld kan worden? Daar is prima aan voldaan. De eerste boete is omdat je bij een controle niet gevaccineerd was. Je hebt 8 weken omdat te herstellen. Na die 8 weken krijg je een nieuwe controle en als je niet gevaccineerd bent krijg je eenboete omdat je op die datum niet gevaccineerd was.

Ons rechtsysteem zit vol met dit soort constructies! Volgens mij begrijp je zelf niet zo goed hoe ons rechtsysteem werkt.
[...]

Zoals ik schreef, alle verplichte vaccinaties in Nederland bieden ruimte voor gewetensbezwaarden. Zie bijvoorbeeld de Wet immunisatie militairen (Wim). Militairen moeten veel prikjes halen of ze worden ontslagen, maar een gewetensbezwaarde militair kan vrijstelling krijgen.

Dan is er nog de politieke component voor je gedroomde wetgeving, de confessionele partijen zullen zo'n clausule afdwingen als ze er al überhaupt in meegaan om die wet te maken.
Ik weet waarom het nu niet gebeurt, maar de stelligheid "kan niet" klopt gewoon niet. Het is hoogstens "Wil niet" en ik zie in mijn omgeving in ieder geval steeds meer mensen die bereid zijn dit teveranderen (ook onder de confessionelen, niet iedere gelovige is van de zwarte kouzen!)
Het werkelijke probleem is dat we te gretig waren om te geloven in de mooie praatjes van het kabinet. Elke nieuwe oplossing is een 'silver bullet' en dan zijn we klaar om vervolgens weer teleurgesteld te raken.

[...]

Een dwangsom zit een maximum aan uiteindelijk. Verplichte vaccinatie als bestuursrechtelijke maatregel vereist een hoop mentale en juridische gymnastiek om dat erdoor te krijgen.
Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn, het beschrijft de huidige situatie. Maar voor niets van dit alles is een grondwetswijziging nodig, dus alles staat of valt met een meerderheid. Hoe lang denk jij dat het duurt als we iedere twee maanden deze maatregelen krijgen en in het nieuws is dat de ziekenhuizen weer overspoeld worden met ongevaccineerden? Dan kan het snel gaan en ik heb liever dat de regering proactief handelt dan dat ze het op een volkswoede aan laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:50:
@Verwijderd nu blijkt dat niet te helpen (weten we eigenlijk al), wat dan?

Nu dit volgens jouw plannen met Corona doorgedrukt is, staat de deur open om dat met meer zaken te doen, ook zaken waar je misschien geen voorstander van bent of met meer risico voor de ontvanger, maar niet voor de maatschappij.

Het zorgt voor een grote groep mensen in een permanente vertrouwensbreuk met de overheid. Laat dat niet gebeuren.
Een glijdende schaal argument, echt daar kom je mee en dat moet ik serieus nemen?

Wil je overigens beweren dat die mensen nu vertrouwen in de overheid hebben? En dat ze zich ergens door gaan laten overtuigen dat de overheid te vertrouwen is? Heb je wel goed opgelet hoe die groep communiceert: Mainstream media, complot van big pharma, we worden voorgelogen.

Die groep vertrouwt de overheid pas als Thierry de absolute meerderheid heeft, op de een of andere manier zie ik het vertrouwen van die mensen terugwinnen niet als een wensbare zaak, gezien wat daar voor nodig zal zijn. Zij hebvben zich met hun gedrag en keuzes gediskwalificeert voor een normaal debat.
redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:
[...]

Klopt, en dat is wat er nu steeds meer fout aan het gaan is. Normaal gesproken gaat het om de meerderheid met zoveel mogelijk rekening houden met de minderheid. We gaan echter steeds meer de kant op waarbij de meerderheid de minderheid wil dicteren wat ze moeten doen.

[...]

Liever andersom, van dit kabinet ga je echt geen lange-termijn oplossing krijgen. Aan de andere kant stemmen we toch weer massaal op dezelfde partijen dus schijnbaar willen we geen toekomst hebben :+
Dat eerste is inderdaad hoe je het liefst ziet dat het gaat. En dat gaat prima als het om zaken gaat waar niemand last van heeft of zeer beperkt. Maar op het moment dat een kleine minderheid volhard in standpunten en keuzes die de meerderheid voortdurend tot overlast is, dan is dat een zaak geworden waar de meerderheid zijn macht uit kan en mag oefenen.

Rekening houden met de minderheid moet niet verworden tot dictatuur/tyranie van de minderheid.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:56:
[...]

Glijdende schalen en complot theorieën hadden we een tijdje geleden al afgeschaft toch?
Goed argument, een post neerzetten als complot theorie :w

Je ziet hopelijk wel in dat als je aan de stoelpoten van solidariteit gaat zagen dat dit uiteindelijk voor iedereen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
JP_Frost schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:49:
[...]

Volgens mij is het probleem vooral dat het politieke landschap verwaterd is waardoor het veel moeilijker is geworden om een regering te vormen. Te veel taartpuntjes die op elkaar moeten aansluiten. Maar goed, dat is een andere discussie.
Tjsa, zolang onze democratie/grondwet zo geregeld is dat (bijna) iedere oetlul een politieke partij kan beginnen zullen we dit altijd zo houden.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
D-e-n schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:26:
[...]

Alternatief is de hele IKEA dichtgooien. Willen we dat?
ik wel pleuris hekel aan de IKEA ( mijn vrouw denkt daar anders over btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:13:
@Señor Sjon
Instroom kliniek lijkt over het hoogtepunt heen te zijn?
Het blijft een zondag qua in- en uitstroom, dan zou je idd even met de cijfers van vorige week zo/maandag moeten vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2021 14:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ander nieuws, het ontsnappen uit het quarantaine hotel bij Schiphol is niet strafbaar aangezien het verblijf daar op vrijwillige basis is. Zoals ik het lees kan er pas een quarantaineplicht worden opgelegd zodra de mensen een gevaar zijn voor anderen door zich te bewegen in een omgeving met anderen.
Mensen die het quarantainehotel bij Schiphol verlaten na een positieve test op corona kunnen worden aangehouden en in verplichte isolatie worden geplaatst. De woordvoerster van de burgemeester van Haarlemmermeer bevestigt dat quarantaine in principe niet verplicht is, maar dat burgemeester Marianne Schuurmans mensen die “een gevaar vormen voor de volksgezondheid” wel kan verplichten in isolatie te gaan.
Er wordt vanuit gegaan “dat mensen verstandig zijn en begrijpen waarom ze in dat hotel moeten blijven”, aldus de woordvoerster van de burgemeester. “De hoge besmettingscijfers en deze nieuwe variant zijn reden mensen te vragen om in quarantaine te blijven.” Dit kan echter niet worden verplicht, tenzij mensen zoals dit echtpaar “in trein, bus, of vliegtuig stappen of naar de supermarkt gaan”. “In die gevallen kan Schuurmans een beschikking opleggen. Het echtpaar zit nu in isolatie en dat is niet meer vrijwillig.”
https://nieuws.nl/algemee...laten-worden-aangehouden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:23
Deze mensen vormen zeker een gevaar omdat ze positief getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:18:
Deze mensen vormen zeker een gevaar omdat ze positief getest zijn.
Dat gevaar is er dus pas als ze met anderen in contact kunnen komen.

Zolang ze op hun hotelkamer zitten, in hun auto onderweg naar huis of thuis alleen op de bank is er geen gevaar schijnbaar.

Wel vervelend als je onderweg naar huis moet tanken of een ongeluk krijgt, dan loop je het risico een gevaar te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:15:
Ander nieuws, het ontsnappen uit het quarantaine hotel bij Schiphol is niet strafbaar aangezien het verblijf daar op vrijwillige basis is. Zoals ik het lees kan er pas een quarantaineplicht worden opgelegd zodra de mensen een gevaar zijn voor anderen door zich te bewegen in een omgeving met anderen.
[...]

[...]

https://nieuws.nl/algemee...laten-worden-aangehouden/
Ze zitten nu iig in verplichte isolatie zo te lezen:
https://www.nu.nl/coronav...olatie-in-ziekenhuis.html
Voortaan sneller arrestatie als mensen quarantainehotel verlaten

Volgens Schuurmans konden de man en vrouw pas in het vliegtuig worden opgepakt, aangezien de autoriteiten eerst een juridische reden moesten vinden om ze te arresteren.
_O- "Bureaucracy wins!"

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2021 14:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:10

Wailing_Banshee

You're Next

Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
[...]

Dat gevaar is er dus pas als ze met anderen in contact kunnen komen.

Zolang ze op hun hotelkamer zitten, in hun auto onderweg naar huis of thuis alleen op de bank is er geen gevaar schijnbaar.

Wel vervelend als je onderweg naar huis moet tanken of een ongeluk krijgt, dan loop je het risico een gevaar te zijn :+
ongeluk wel, maar tanken kan tegenwoordig bijna overal zonder iemand te hoeven zien... (als je langs de snelweg tankt ben je sowieso dom,want dan betaal je snel 20ct per liter meer :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:05:
[...]

Goed argument, een post neerzetten als complot theorie :w

Je ziet hopelijk wel in dat als je aan de stoelpoten van solidariteit gaat zagen dat dit uiteindelijk voor iedereen geldt?
Dat is het precies, meer als een glijdende schaal is het niet. 'zagen aan stoelpoten'......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
bie100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:08:
[...]

ik wel pleuris hekel aan de IKEA ( mijn vrouw denkt daar anders over btw)
offtopic:
Ikea heeft wel een uniek concept: Het ziet er goedkoop uit maar dat is het niet

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Inderdaad.

Je vraagt je wel af waarom er 5 beveiligers op elke verdieping van dat hotel staan (en marechaussee voor de deur).

Een camera op de gang zou ook voldoen denk ik.
"Mensen die in quarantaine gaan, doen dat vrijwillig. Het is niet alsof wij ze kunnen vasthouden in het hotel. Toen zij weggingen, heeft de ingehuurde beveiliging ze aangeraden om niet te gaan. Maar ze deden het toch", vertelt Schuurmans. "Dan is het aan mij - als voorzitter van de veiligheidsregio - dat er een maatregel komt om toch iets te kunnen doen. En dat is gebeurd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:23:
[...]

ongeluk wel, maar tanken kan tegenwoordig bijna overal zonder iemand te hoeven zien... (als je langs de snelweg tankt ben je sowieso dom,want dan betaal je snel 20ct per liter meer :D)
Ik vond gister een bonnetje in de auto van augustus dit jaar. Ik betaalde de absurde prijs van 1,81 per liter. Oh, wat een tijd :+

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Michael_OsGroot schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ik vond gister een bonnetje in de auto van augustus dit jaar. Ik betaalde de absurde prijs van 1,81 per liter. Oh, wat een tijd :+
In april 2020 stond ie hier op 1,59. Those were the days...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bjorn180179
YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:23:
[...]

[...]

_O- "Bureaucracy wins!"
Dus weer 1 verpleegkundige minder die coronapatienten kan helpen die het echt nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:15:
De verplichte isolatie kan pas worden opgelegd wanneer aan vier voorwaarden is voldaan. Het gaat daarbij met name ook om de vierde voorwaarde: "de betrokkene niet tot opneming ter isolatie bereid is". Artikel 31 lid 1 Wet publieke gezondheid:
De voorzitter van de veiligheidsregio kan een persoon onverwijld ter isolatie in een ziekenhuis doen opnemen, indien:
a.de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A, dan wel de voorzitter van de veiligheidsregio gegronde redenen heeft om aan te nemen dat de betrokkene daaraan lijdt,
b.ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte,
c.dit gevaar niet op andere wijze effectief kan worden afgewend, en
d.de betrokkene niet tot opneming ter isolatie bereid is.
Verplichte quarantaine is ook een optie, maar dan gaat het om mogelijk geïnfecteerden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Zet die lui lekker op het eerste vliegtuig naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dus weer 1 verpleegkundige minder die coronapatienten kan helpen die het echt nodig hebben.
Een isoleercel was blijkbaar niet beschikbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:04:
[...]

Een glijdende schaal argument, echt daar kom je mee en dat moet ik serieus nemen?

Wil je overigens beweren dat die mensen nu vertrouwen in de overheid hebben? En dat ze zich ergens door gaan laten overtuigen dat de overheid te vertrouwen is? Heb je wel goed opgelet hoe die groep communiceert: Mainstream media, complot van big pharma, we worden voorgelogen.

Die groep vertrouwt de overheid pas als Thierry de absolute meerderheid heeft, op de een of andere manier zie ik het vertrouwen van die mensen terugwinnen niet als een wensbare zaak, gezien wat daar voor nodig zal zijn. Zij hebvben zich met hun gedrag en keuzes gediskwalificeert voor een normaal debat.
Het is wel makkelijk om elke onwenselijke uitvloeisel onder de glijdende schaal te zetten. We zouden deel 1 eens terug moeten lezen met zaken die er nooit zouden komen. ;)

Afgelopen zaterdag had BN De Stem een uitgebreid artikel met brieven van ongevaccineerde mensen en hun beweegredenen: https://www.bd.nl/brabant...-aan-het-worden~ae299706/

Door alles weg te zetten in de FvD-hoek, hoef je voor jezelf ook niet naar hun beweegredenen te luisteren natuurlijk.
[...]

Dat eerste is inderdaad hoe je het liefst ziet dat het gaat. En dat gaat prima als het om zaken gaat waar niemand last van heeft of zeer beperkt. Maar op het moment dat een kleine minderheid volhard in standpunten en keuzes die de meerderheid voortdurend tot overlast is, dan is dat een zaak geworden waar de meerderheid zijn macht uit kan en mag oefenen.

Rekening houden met de minderheid moet niet verworden tot dictatuur/tyranie van de minderheid.
Tsja, dus je gaat het 50 min verplichten terwijl 50 plus in het ziekenhuis ligt. En dat terwijl 60% 50 min is van de bevolking.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
servies schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:43:
[...]

Dat is zo ongeveer het enige wat nog wel mag... Noem eens een andere buitensport op waar minder dan 4 personen op een "veld/baan" staan exclusief instructeur.
Dit is nou precies wat ik bedoel: onduidelijk en onlogisch...

en dan even verderop staat:

[...]

Wat is het nou? die 4 personen met instructeur mogen dus ook niet...
Die vier personen met evt. instructeur mogen gewoon in een park sporten bijvoorbeeld (als ze maar afstand van elkaar houden). Hardlopen / wielrennen mag ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:04:
[...]
Behalve dat die last er alleen maar is omdat de meerderheid zich ook niet aan de regels houdt.
Als je ziet waar dit allemaal op fout is gegaan kun je dat niet alleen bij de ongevaccineerden leggen. En al helemaal niet door allerlei regels en wetten op te rekken.

Zolang we naar 1 groep blijven wijzen zullen we het probleem echt niet oplossen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:26:
[...]

Dat was duur! We hebben zelfs een keer getankt in april 2020 en toen was hij 1.379 :p
P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:28:
Zet die lui lekker op het eerste vliegtuig naar Spanje.
En dan iedereen in dat vliegtuig maar mogelijk besmetten?

En ik kan wel zeggen, ik zou liever in een hotel in quarantaine zitten, dan in een ziekenhuis kamer...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ook, maar ook dat de huidige regering gewoon populistisch is en vooral regeert met in het achterhoofd wat ze moeten doen om weer herkozen te worden. Er wordt veel te weinig gekeken naar waar we over 10 of 20 jaar willen zijn.
Eens, dat is al jaren aan de gang. Alleen maar korte termijn politiek om de achterban te pleasen.

Ook nu weer zien we nergens een lange termijn visie en trappen we iedere keer in dezelfde valkuilen mbt corona.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:29:
[...]

Het is wel makkelijk om elke onwenselijke uitvloeisel onder de glijdende schaal te zetten. We zouden deel 1 eens terug moeten lezen met zaken die er nooit zouden komen. ;)
[...]
Afgelopen zaterdag had BN De Stem een uitgebreid artikel met brieven van ongevaccineerde mensen en hun beweegredenen: https://www.bd.nl/brabant...-aan-het-worden~ae299706/

Door alles weg te zetten in de FvD-hoek, hoef je voor jezelf ook niet naar hun beweegredenen te luisteren natuurlijk.
Ik heb inmiddels alle redenen van mensen wel gehoord. Het komt uiteindelijk allemaal neer op gevoel, geloven van desinformatie en niet vertrouwen van experts en/of de overheid.

Geen van alle redenen voor mij om te accepteren dat er mensen onnodig sterven. Waarom zou ik er in vredesnaam nog mijn tijd mee verdoen?
[...]

Tsja, dus je gaat het 50 min verplichten terwijl 50 plus in het ziekenhuis ligt. En dat terwijl 60% 50 min is van de bevolking.
Nee iedereen verplichten, jij bent degene die met leeftijdsdiscriminatie aan komt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:23:
[...]

[...]

_O- "Bureaucracy wins!"
Iemand arresteren omdat ze een quarantaine verbreken is, volgens mij, redelijk ongewoon in ons land.
Ik kan me daarom best voorstellen dat ze voordat ze overgaan tot aanhouden, eerst de wettelijke basis duidelijk willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:27:
[...]

Klinkt wel een beetje als de brandweerman die zijn eigen brandjes sticht :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:28:
[...]
Een isoleercel was blijkbaar niet beschikbaar?
Verplichte opneming ter isolatie moet op een gesloten afdeling van een ziekenhuis plaatsvinden (artikel 34 Wet publieke gezondheid). Het UMCG is daarvoor aangewezen.

Het is niet bekend gemaakt op grond van welke bepalingen de reizigers zijn aangehouden. AT5 meldt:
Volgens een woordvoerder van de marechaussee heeft het paar zich schuldig gemaakt aan een misdrijf, waar een gevangenisstraf van maximaal vier jaar voor gegeven kan worden. Het is op dit moment nog onduidelijk of het stel zal worden vervolgd.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Fly-guy schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:36:
[...]

Iemand arresteren omdat ze een quarantaine verbreken is, volgens mij, redelijk ongewoon in ons land.
Ik kan me daarom best voorstellen dat ze voordat ze overgaan tot aanhouden, eerst de wettelijke basis duidelijk willen hebben.
Een isolatie op z'n Nederlands.
Mensen die in quarantaine gaan, doen dat vrijwillig. Het is niet alsof wij ze kunnen vasthouden in het hotel. Toen zij weggingen, heeft de ingehuurde beveiliging ze aangeraden om niet te gaan. Maar ze deden het toch
Wettelijk gezien waarschijnlijk nog correct ook. Verplichte opgelegde isolatie is een hele kermis aan administratieve procedures voor nodig inclusief mogelijkheid van beroep. Een beetje zoals het gaat om iemand het land uit te zetten, als je niet wil gebeurt het meestal ook niet.
We hadden het echt niet verwacht dat mensen zouden vluchten
Kom op zeg, dan ben je voorzitter van de veiligheidsregio en heb je niets meegekregen over hoe het overal in de wereld tot nu toe gegaan is. Meestal niet binnen 24 uur maar mensen willen niet opgesloten worden, hoe moeilijk is het dat te bedenken.

[ Voor 33% gewijzigd door IJzerlijm op 29-11-2021 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:31:
[...]

Behalve dat die last er alleen maar is omdat de meerderheid zich ook niet aan de regels houdt.
Wanneer wordt jij eens wakker met je blind idealisme?

Als iedereen zich vandaag aan die regels houdt dan is de piek nu weg, maar omdat de oorzaak niet is aangepakt is dat een permanente beperking voor de hele bevolking omwille van een paar dwarliggers of een opmaat voor de volgende lockdown.

Zelfs jouw waanbeeld van een meerderheid die zich aan de regels houdt lost uiteindelijk helemaal niets op.

Het is al triest dat zelfs met volledige vaccinatie enige mate van maatregelen noodzakelijk blijft, maar liever beperkte maatregelen met vaccinatie dan de meerderheid van de bevolking die iedere keer weer tegen lockdowns aanloopt om een minderheid een goed gevoel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Die groep Nederlanders die in Spanje in quarantaine moesten hebben het dan een stuk beter gedaan, die zijn spoorloos verdwenen. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Bjorn180179 op 29-11-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Bjorn180179 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:42:
Die groep Nederlanders die in Spanje in quarantaine moesten hebben het dan een stuk beter gedaan, die zijn spoorloos verdwenen. O-)
Zijn die eigenlijk nog steeds spoorloos voor de Spaanse politie? Of zijn deze mensen inmiddels in Nederland opgedoken?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:33:
Verplicht vaccineren betekent alleen dat er een straf op staat om het niet te doen. In Oostenrijk moet je volgend jaar (mits het er door komt) 3600 euro afrekenen, maar dan ben je klaar. Er zijn geen potige ME-ers die je vasthouden terwijl de GGD medewerker de naald pakt. Na je boetedoening is het ne bis in idem en daarmee is de kous af.
Dat hoeft natuurlijk niet als je het juridisch een beetje fatsoenlijk inricht. Je kunt ook niet je verzekeringsplicht voor je auto op zo'n manier "afkopen"; als je onverzekerd rond blijft rijden kan oom agent je zo weer een nieuwe boete geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:26:
[...]

Nu 1.63. Plus het prijsverschil NL-BE. Dat vreemd genoeg ook lijkt te zijn verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Redax schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:49:
[...]

Zijn die eigenlijk nog steeds spoorloos voor de Spaanse politie? Of zijn deze mensen inmiddels in Nederland opgedoken?
Was natuurlijk gewoon fakenews, leuk om de kranten mee te vullen. Daarom hoor je er niets meer over.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 29-11-2021 14:53 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:39:
[...]
Wanneer wordt jij eens wakker met je blind idealisme?
Als jij ophoudt met het probleem volledig bij 1 groep te leggen :)
Als iedereen zich vandaag aan die regels houdt dan is de piek nu weg, maar omdat de oorzaak niet is aangepakt is dat een permanente beperking voor de hele bevolking omwille van een paar dwarliggers of een opmaat voor de volgende lockdown.

Zelfs jouw waanbeeld van een meerderheid die zich aan de regels houdt lost uiteindelijk helemaal niets op.
Zo kunnen we door blijven gaan, want serieus denken dat je 100% gevaccineerd gaat krijgen en dan ook nog dat dat voldoende zou zijn, gaat ook niet helpen.

Waarbij ik wel moet opmerken dat ik vanaf het begin van de discussie al aangeef dat beide moeten gebeuren. Want 100% vaccinatie ga je niet halen en is sowieso niet voldoende, en 100% mensen zich aan de maatregelen laten houden gaat ook niet gebeuren. Wil je dus echt hier vanaf komen, zullen er op meerdere vlakken stappen gezet moeten worden.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik verwacht dat er op geen enkel vlak wat voor stap dan ook gezet gaat worden, want alle groepen doen niets meer omdat het toch de schuld van de ander is.
Het is al triest dat zelfs met volledige vaccinatie enige mate van maatregelen noodzakelijk blijft, maar liever beperkte maatregelen met vaccinatie als de merderheid van de bevolking die iedere keer weer tegen lockdowns aanloopt om een minderheid een goed gevoel te geven.
Klopt, maar zo is het ook triest dat zelfs midden in een pandemie veel mensen geen rekening met elkaar kunnen houden, maar vooral naar zichzelf kijken en hoe ze zoveel mogelijk het oude patroon aan kunnen houden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb inmiddels alle redenen van mensen wel gehoord. Het komt uiteindelijk allemaal neer op gevoel, geloven van desinformatie en niet vertrouwen van experts en/of de overheid.

Geen van alle redenen voor mij om te accepteren dat er mensen onnodig sterven. Waarom zou ik er in vredesnaam nog mijn tijd mee verdoen?
[...]

Nee iedereen verplichten, jij bent degene die met leeftijdsdiscriminatie aan komt zetten...
Dus discriminatie op vaccinatiestatus is geen probleem met dwangsommen en leven onmogelijk maken aan toen. Alle redenen die mensen er tegen hebben zijn in jouw ogen niet relevant, maar op leeftijd mag niet. :? Terwijl die mensen daadwerkelijk de ziekenhuizen vullen en nu vrijer kunnen bewegen dan menig werkende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dus discriminatie op vaccinatiestatus is geen probleem met dwangsommen en leven onmogelijk maken aan toen. Alle redenen die mensen er tegen hebben zijn in jouw ogen niet relevant, maar op leeftijd mag niet. :? Terwijl die mensen daadwerkelijk de ziekenhuizen vullen en nu vrijer kunnen bewegen dan menig werkende?
Leeftijd kies je niet voor. Vaccins weigeren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
t_captain schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:50:
[...]

Nu 1.63. Plus het prijsverschil NL-BE. Dat vreemd genoeg ook lijkt te zijn verdubbeld.
1,63? Waar is dat? Hier stond ie gisteren op 1,96.9...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
IJzerlijm schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:58:
[...]

Tot er een keer iets mis gaat, dan moeten er koppen rollen omdat er regels overtreden zijn.
Voorlopig laten we meestal weinig koppen rollen, maar voegen we voor elk incident extra administratie toe. En daar moeten we nu juist van af. Incidenten gebeuren en ga je niet allemaal voorkomen, dus neem dan je verlies en ga door.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:56:
[...]

Laat die leeftijd bijkans de grootste bepaler zijn of je in het ziekenhuis terechtkomt. Gelukkig hebben zij wel de gelegenheid om de sportzaal, lunchrooms en IKEA af te gaan. :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
IJzerlijm schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:56:
[...]

Mijn oma zei altijd " wie niet oud wil worden moet zich jong ophangen" Dus in die zin, wie oud is heeft daar zelf voor gekozen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:00:
[...]

Laat die leeftijd bijkans de grootste bepaler zijn of je in het ziekenhuis terechtkomt. Gelukkig hebben zij wel de gelegenheid om de sportzaal, lunchrooms en IKEA af te gaan. :+ :P
Precies zoveel als jij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Mfpower

In dubio

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:54:
[...]

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik verwacht dat er op geen enkel vlak wat voor stap dan ook gezet gaat worden, want alle groepen doen niets meer omdat het toch de schuld van de ander is.
Dit is volgens mij de crux van de polarisatie waar ik zo bang voor was, naast allerlei maatschappelijke neveneffecten. En het ergste is dat het ons ook nog eens zo verkocht is, dus wanneer mensen zo denken hebben ze het niet eens per se van zichzelf. Zie deze geest maar weer eens in de fles te krijgen.
Klopt, maar zo is het ook triest dat zelfs midden in een pandemie veel mensen geen rekening met elkaar kunnen houden, maar vooral naar zichzelf kijken en hoe ze zoveel mogelijk het oude patroon aan kunnen houden.
Ontkenning, volgens mij werkt het menselijke brein zo: als het je niet direct raakt dan voelt je "reptielenbrein" geen dreiging. Daarnaast is de schuld neerleggen bij een ander ook een vorm van "survival" - immers hoef je dan niet te dealen met de onzekerheid en de ellende en de eigen verantwoordelijkheid die een pandemie met zich meebrengt. Boosheid is vaak slechts verhulde pijn. Want laten we wel wezen, ik ben het helemaal met je eens over wat er moet gebeuren, maar de maatregelen zelf hebben ook gewoon een prijs. Depressief van thuiswerken, economischie schade, vereenzaming etc.

En dan ga ik even advocaat van de duivel spelen:
Soms begint mijn brein zich af te vragen of de prijs van de maatregelen niet groter is dan wat we er mee oplossen (code zwart). We voorkomen er veel doden mee in de zorg (direct als indirect), maar de laatste 1,5 jaar waren kwalitatief uitermate teleurstellend voor vele andere mensen. Als ik morgen sterf heb ik de laatste 1,5 jaar ongelukkig op mijn zolderkamer doorgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:00:
[...]

Emiel Ratelband had geen succes bij het verzoek om zich jonger later verklaren, misschien lukt het jou wel om je ouder te laten verklaren. Kun je ook overdag naar de IKEA 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
[...]

1,63? Waar is dat? Hier stond ie gisteren op 1,96.9...
Luik. Vandaar dus "plus prijsveschil NL-BE". Het aparte is dat dat verschil voorheen 15 of 20 cent was en niet zoals nu 30-35 cent.

Ook binnen NL het prijsverschil benzine-diesel aan de hoge kant. Meestal zit dat in een range tussen 20 en 30 cent, nu tegen de 40. Er zit een bijzondere onbalans in de markt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
Mfpower schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:09:
[...]
. 1,5 jaar ongelukkig op mijn zolderkamer doorgebracht.
ik ben al 33 jaar getrouwd dan is anderhalf jaar op je zolderkamer peanuts geloof mij maar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wist niet dat er een thuiswerkadvies voor de AOW te ontvangen was? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
bie100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:16:
[...]

ik ben al 33 jaar getrouwd dan is anderhalf jaar op je zolderkamer peanuts geloof mij maar
Die twee zaken sluiten elkaar niet uit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:18:
[...]

Ik wist niet dat er een thuiswerkadvies voor de AOW te ontvangen was? ;)
Het schrijnende onrecht dat gepensioneerden niet de hele dag hoeven te werken is er al langer dan corona.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, geen probleem.

Want in tegenstelling tot leeftijd is wel of niet vaccineren een keuze. Als de gevolgen van niet vaccineren je niet bevallen heb je de mogelijkheid je te laten vaccineren. Als je de gevolgen van oud zijn niet prettig vindt kan je niet kiezen om jong te zijn.

Dat schijnt nogal een lastig te begrijpen iets te zijn dat je niet discrimineert op iets waarop men geen invloed hebt, maar dat je discriminatie verbied op basis van vaste / inherente eigenschappen. Iedere keer komt men weer met dat argument en vaak op een beschuldigde toon. Ben ik wel een beetje zat kan ik je vertellen. Dus nog maar eens: Persoonlijke keuzes hebben gevolgen, als je de keuze wil dan moet je niet jammeren dat je de gevolgen van die keuze krijgt.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:19:
[...]

Die twee zaken sluiten elkaar niet uit. :P
klopt maar ik wilde de discussie op scherp zetten :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Maar luisteren naar en begrip hebben voor is niet hetzelfde, zeker niet als ik dan toch weer de volgende redenen lees:
Maar ze heeft geen trek in bijwerkingen, terwijl ze volop geloof heeft in het eigen immuunsysteem.
Sommige mensen zijn ervan overtuigd dat ze het vaccin niet verdragen.
Of vanuit het andere perspectief: een gezonde dosis wantrouwen. Jegens de politiek, de wetenschap en de instituties.
Al die standpunten en beloften waarop ze zijn teruggekomen, valt dat onder de neutrale term van ‘voortschrijdend inzicht’ of gaat het om klinkklare leugens?
Als ik geen nee kan zeggen, kan ik ook geen ja zeggen (zoals met seks :-)). Hoe meer druk, hoe minder ik het ga doen.
Dan is het toch wel breed terug te brengen tot 2 hoofdredenen: verkeerd geïnformeerd of gebrek aan vertrouwen in de overheid. Daarnaast een enkeling die gewoon echt tegen is en van de mensen die denkend dat ze het niet kunnen nemen, zal vast een klein gedeelte het echt niet kunnen.

Het meest lastige blijft, voor mij, toch de grote groep die denkt het statistisch en/of risicomijdend te benaderen, maar daarbij een heel willekeurig eindpunt lijkt te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:19:
[...]

Het schrijnende onrecht dat gepensioneerden niet de hele dag hoeven te werken is er al langer dan corona.
Goed, volgens mij wil je het verschil gewoon niet zien. Waarom denk je dat ik dit eerder al een lockdown voor werkenden noem?

Voorheen:
Samenleving geopend 24/7.
Nu samenleving geopend: 05.00:17.00
Werktijden voor velen incl. evt reistijd: 08:00-18:00, anders 08.30-17.00
Bruto tijd beschikbaar voor samenleving: 3:00-3:30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vorige week maandag was het 23.066 besmettingen met 22% positief, gaat de goede kant op. Op het dashboard is het groeigetal vandaag 3,3%, hopelijk deze week negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Ach, het helpt wel bij de vaccinatie campagne.
Weet al van 2 personen die zich toch maar hebben laten vaccineren omdat ze bang waren dat hun weigering gezien zou worden als sympathisant zijn van de FvD en hun ideeën / wereldbeeld.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:54:
[...]

Als jij ophoudt met het probleem volledig bij 1 groep te leggen :)
Kan je stoppen met mij misrepresenteren. Ik leg helemaal het probleem niet bij 1 groep. Ik geef aan dat een significant deel van de korte en middellange termijn oplossing bij 1 groep ligt, die nu voor buitensporig veel problemen zorgt in de zorg.

Het zal mij een rotzorg zijn hoeveel positieve tests er zijn, zolang de zorg maar niet in gevaar komt en er mensen door gebrek aan of uitgestelde zorg sterven. De oplossing voor dat probleem ligt op dit moment aantoonbaar met de ziekenhuis/IC cijfers volledig bij de ongevaccineerden.

Daarmee is Corona niet weg en zijn we er nog niet, maar iedereen kan dan wel behandeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:19
Soms begint mijn brein zich af te vragen of de prijs van de maatregelen niet groter is dan wat we er mee oplossen (code zwart). We voorkomen er veel doden mee in de zorg (direct als indirect), maar de laatste 1,5 jaar waren kwalitatief uitermate teleurstellend voor vele andere mensen. Als ik morgen sterf heb ik de laatste 1,5 jaar ongelukkig op mijn zolderkamer doorgebracht.
Hoe je omgaat met de maatregelen/adviezen is natuurlijk ieder voor zich. Maar gelukkig is er in 1,5 jaar genoeg mogelijk geweest, om je niet te hoeven opsluiten op je zolderkamer.

Waar ik de laatste tijd steeds meer moeite mee heb is het feit dat de maatregelen iedereen treft, terwijl het virus nu alleen(op de 1% uitzondering na) ouderen+kwetsbaren+ongevaccineerden treft. Als in die komen nu nog in het ziekenhuis en zorgen voor een te hoge druk op de zorg.
Voor de vaccinaties was het namelijk nog steeds een gok hoe ziek je werd, in de leeftijdscategorie < 50. En toen zorgden ook die groep voor een druk op de zorg.
Nu is dat

Hoe het dan wel moet: ik zou het zo snel echt niet weten. Erg lastig. En daarom ook wel logisch dat de maatregelen iedereen treft. Maar naar mijn idee wordt de verhouding nu wel steeds schever.

@ de cijfers: dus nog maar een miniem groeipercentage. Hopelijk dat deze week een daling inzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:44
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:45:
[...]

De fit for frees in mijn omgeving idem. Inderdaad niet douchen en de apparaten zijn om en om beschikbaar, het tussenstaande apparaat is afgedekt.

Desondanks was het met halve capaciteit de afgelopen weken overdag ver van vol en nu opeens druk.
Ik ben zoals bijna elke dag vanochtend rond 7 uur naar de sportschool geweest. ONGELOFELIJK. wat een kippenhok! nog nooit zoiets gezien in de afgelopen paar jaar. Strategie vorig jaar was om spreiding te krijgen en minder contacten te krijgen, de sportscholen ruimere openingstijden te gunnen, met tijdslots te werken en een maximaal aantal mensen per tijdslot toe te laten.
Strategie is nu juist het tegenovergestelde. Korte openingstijden tijden en ongelimiteerd aantal mensen naar binnen, wat resulteert in veel meer mensen. Het is mij niet duidelijk - misschien iets gemist - waarom het spreiden van mensen niet zou helpen tegen verspreiding van het virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:24:
[...]

Vorige week maandag was het 23.066 besmettingen met 22% positief, gaat de goede kant op. Op het dashboard is het groeigetal vandaag 3,3%, hopelijk deze week negatief.
% positief is daarentegen toch wel weer stijgend.

Op zaterdag 27 november zijn er 22,2% positieve testen gemeld.

Lag eerder deze weel onder de 20%

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:21:
[...]

Want in tegenstelling tot leeftijd is wel of niet vaccineren een keuze. Als de gevolgen van niet vaccineren je niet bevallen heb je de mogelijkheid je te laten vaccineren. Als je de gevolgen van oud zijn niet prettig vindt kan je niet kiezen om jong te zijn.
En je kunt er ook niet voor kiezen om er dan maar mee te stoppen... Niet legaal in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Dit is volgens mij de crux van de polarisatie waar ik zo bang voor was, naast allerlei maatschappelijke neveneffecten. En het ergste is dat het ons ook nog eens zo verkocht is, dus wanneer mensen zo denken hebben ze het niet eens per se van zichzelf. Zie deze geest maar weer eens in de fles te krijgen.
Yup, klopt. Ook vanuit de regering wordt zonder problemen aan de polarisatie meegedaan.
[...]

Ontkenning, volgens mij werkt het menselijke brein zo: als het je niet direct raakt dan voelt je "reptielenbrein" geen dreiging. Daarnaast is de schuld neerleggen bij een ander ook een vorm van "survival" - immers hoef je dan niet te dealen met de onzekerheid en de ellende en de eigen verantwoordelijkheid die een pandemie met zich meebrengt. Boosheid is vaak slechts verhulde pijn. Want laten we wel wezen, ik ben het helemaal met je eens over wat er moet gebeuren, maar de maatregelen zelf hebben ook gewoon een prijs. Depressief van thuiswerken, economischie schade, vereenzaming etc.

Klopt, maar als je kijkt naar hoe het gaat is dat ook niet zo gek. Er zijn steeds meer 'oplossingen' van het probleem, we hebben zelfs 1 punt waar we alles op kunnen gooien (onterecht). Juist doordat de regering het ook zo iedere keer brengt raak je de solidariteit kwijt. Pak daarbij steeds minder maatregelen die daardoor ook nog eens onzinniger worden (harde maatregelen zijn nu eenmaal makkelijker)

Als ik dus heel realistisch moet kijken zie ik de komende tijd weinig veranderen aan de vaccinaties, er moeten wel heel harde maatregelen komen wil daar een zinvolle stijging in komen. Verder zie ik mensen zich ook niet aan de maatregelen houden, dus in de praktijk komt het er op neer dat we gewoon doorgaan en maar moeten hopen dat de ziekenhuizen het uithouden. En, tenzij Omikron echt problemen gaat geven, lijkt dat wel het geval.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:25:
[...]

Kan je stoppen met mij misrepresenteren. Ik leg helemaal het probleem niet bij 1 groep. Ik geef aan dat een significant deel van de korte en middellange termijn oplossing bij 1 groep ligt, die nu voor buitensporig veel problemen zorgt in de zorg.

Het zal mij een rotzorg zijn hoeveel positieve tests er zijn, zolang de zorg maar niet in gevaar komt en er mensen door gebrek aan of uitgestelde zorg sterven. De oplossing voor dat probleem ligt op dit moment aantoonbaar met de ziekenhuis/IC cijfers volledig bij de ongevaccineerden.

Daarmee is Corona niet weg en zijn we er nog niet, maar iedereen kan dan wel behandeld worden!
Ken er nog wel één dan:
https://nos.nl/artikel/24...-ziekenhuiszorg-overnemen
Van de 200k achterlopende operaties kunnen de privéklinieken er 100-150k overnemen, waardoor vrijwel de gehele achterstand weggewerkt kan worden. Alleen... zij hebben geen contract en de zorgverzekeraars willen ook de rekening niet. Dit had allang afgedeald kunnen worden, maar het kabinet wil liever dat deze mensen Coronazorg gaan doen dan hun specialisme uitvoeren waardoor ze ook druk van reguliere ziekenhuizen kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:52
MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:26:
[...]

% positief is daarentegen toch wel weer stijgend.

Op zaterdag 27 november zijn er 22,2% positieve testen gemeld.

Lag eerder deze weel onder de 20%
Zitten we gewoon elke keer aan het limit van testen, of zijn we daadwerkelijk iets aan het dalen? Omdat we constant rond de 21-23k schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:23:
[...]

Goed, volgens mij wil je het verschil gewoon niet zien. Waarom denk je dat ik dit eerder al een lockdown voor werkenden noem?

Voorheen:
Samenleving geopend 24/7.
Nu samenleving geopend: 05.00:17.00
Werktijden voor velen incl. evt reistijd: 08:00-18:00, anders 08.30-17.00
Bruto tijd beschikbaar voor samenleving: 3:00-3:30.
Die bruto tijd beschikbaar is dan van 5 tot 8 uur, ik ken maar weinig restaurants en sportscholen die op dat tijdstip open zijn.
En ik ben totaal geen ochtendmens, maar dat is een ander verhaal. :+

Maar klopt wel, deze softe lockdown raakt voornamelijk werkenden,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:31:
[...]

Zitten we gewoon elke keer aan het limit van testen, of zijn we daadwerkelijk iets aan het dalen? Omdat we constant rond de 21-23k schommelen.
Aantal tests per dag loopt terug, dat dat zal het niet (meer?) zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKnBhbgrwz-VqwNYgl5mduvKIss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SmI8xtkRRkVSlg5YS7osboqZ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Dus eigenlijk moet we als een stel rovers gewoon stipt 5:00 de kroeg in en dan rollend door naar ons thuiswerkkantoor. Moest van Hugo :+

edit: dit is niet de covid kroeg, mea culpa

[ Voor 14% gewijzigd door Michael_OsGroot op 29-11-2021 15:38 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:31:
[...]

Ken er nog wel één dan:
Van de 200k achterlopende operaties kunnen de privéklinieken er 100-150k overnemen, waardoor vrijwel de gehele achterstand weggewerkt kan worden. Alleen... zij hebben geen contract en de zorgverzekeraars willen ook de rekening niet. Dit had allang afgedeald kunnen worden, maar het kabinet wil liever dat deze mensen Coronazorg gaan doen dan hun specialisme uitvoeren waardoor ze ook druk van reguliere ziekenhuizen kunnen halen..
Het is zelfs nog erger, De Jonge vond dat de particuliere klinieken hun zorg ook maar moesten afschalen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:31:
[...]

Ergens vorige week lijkt de testcapaciteit licht toegenomen, er zijn toen een aantal keren 100.000 testen per dag afgenomen, de afgelopen dagen waarvan het bekend is komen we daar niet meer aan. Bovendien is er in tegenstelling tot een week geleden zelfs op maandag (de drukste dag) nu bijna overal zonder problemen capaciteit beschikbaar (zie https://twitter.com/hk_nien).

Dus het lijkt erop dat we niet meer tegen de maximale capaciteit aanzitten maar dat er zich daadwerkelijk een voorzichtige daling begint af te tekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 29-11-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:52
ik222 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:37:
[...]

Ergens vorige week lijkt de testcapaciteit licht toegenomen, er zijn toen een aantal keren 100.000 testen per dag afgenomen. Bovendien is er in tegenstelling tot een week geleden nu zelfs op maandag (de drukste dag) nu bijna overal zonder problemen capaciteit beschikbaar (zie https://twitter.com/hk_nien).

Dus het lijkt erop dat we niet meer tegen de maximale capaciteit aanzitten maar dat er zich daadwerkelijk een voorzichtige daling begint af te tekenen.
Dat zou mooi zijn, al verbaasd me dat wel ergens.

Zal meer te maken hebben met geluk dat dat er slim is gehandeld door politici...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ken er nog wel één dan:
eh, nee. Want mensen die geopereerd worden hebben nazorg nodig en de faciliteiten daarvoor zijn niet aanwezig. Dat persbericht van die klinieken was puur commercieel om positief in het nieuws te komen, maar de zorg is een keten en als je hun aanbod aanneemt dan verplaats je het probleem, maar je lost niets op.

Ga eens in gesprek met zorg medewerker en administrateurs zou ik zeggen, zodat je weet wat de werkelijke problemen zijn waardoor operaties afgelast worden. Dat is niet omdat de chirurgen op de IC werken, dat is omdat de verpleging die voor en met name na operaties nodig is niet meer beschikbaar is.

Elke keer weer, om moe van te worden, de zelfde afgezaagde al lang weerlegde argumenten. Dit draagt niet positief bij aan het beeld van de ongeïnformeerde dwarsliggende minderheid.
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:37:
[...]

Het is zelfs nog erger, De Jonge vond dat de particuliere klinieken hun zorg ook maar moesten afschalen...
En terecht, want die klinieken rekenen op de reguliere gezondheidszorg bij nazorg en complicaties. Dus als die belasting uit de reguliere zorg al niet kan, dan wil je die niet elders alsnog gaan opschalen. Dat is verschuiven van het probleem, niet oplossen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:25:
[...]

Tja, en daar ligt dus het probleem in deze discussie. Je wil alleen maar kijken naar dat deel van het probleem dat in jouw straatje past. Dat er heel wat vooraf is gebeurt om in de situatie te komen wordt voor het gemak gewoon vergeten. En daarnaast blijf je denken dat vaccineren het hele probleem zou verhelpen.

In plaats van te beweren dat ik van een utopie uitga, kun je dat beter omdraaien. Je gaat echt geen 100% vaccinatie halen, ongeacht de mogelijke dwang. En de vaccinatiegraad die je realistisch wel kan halen is niet genoeg om zonder maatregelen te kunnen. Niet te vergeten dat je straks nog een uitdaging gaat krijgen om iedereen die al gevaccineerd is ook weer een booster te laten halen. Ik schat dat je daarbij (helaas) ook heel wat procenten weg zult zien vallen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

vaccinatiestatus kan door definitie geen discriminatie zijn (tenzij geloof misschien). ;)
https://www.rijksoverheid...oord/wat-is-discriminatie

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2021 15:40 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]
Wellicht is het deel van je argument en is dit een overtollige opmerking, maar toch: Ik hoop dat je een beetje goed voor jezelf zorgt. Blijf gezond eten, sporten en ga vooral naar buiten! Er is zat leuks te beleven, al is het misschien wat anders dan het voorheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:38:
[...]

Zal meer te maken hebben met geluk dat dat er slim is gehandeld door politici...
Ik denk inderdaad vooral een verzadigingseffect, het lijkt me geen toeval dat je in meerdere landen rondom de getallen waar wij ook zaten toch een piek ziet ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ken er nog wel één dan:
Is het dan nu wel mogelijk om een operatie waarvoor je niet aan de beurt komt bij de reguliere zorg op eigen kosten te laten uitvoeren in zo'n privé kliniek?

Heb je geld dan ben je morgen aan de beurt, dat principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:39
[...]

Ook de ziekenhuizen (kliniek) laten nu stabilisatie zien. Uiteraard is dat ook nog onzeker doordat we meer data nodig hebben, maar is in ieder geval een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:24:
[...]

Ga er maar vanuit dat het morgen rond de -2% uitkomt.
Gemiddelde daling in het groeigetal zit afgelopen week op zo'n 5%-punt per dag.
Voor vandaag heb ik 3,2% staan (Coronadashboard 3,3%), dus als goed is duikelt ie morgen onder de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:39
geenstijl schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:44:
[...]
Ga er maar vanuit dat het morgen rond de -2% uitkomt.
Gemiddelde daling in het groeigetal zit afgelopen week op zo'n 5%-punt per dag.
Voor vandaag heb ik 3,2% staan (Coronadashboard 3,3%), dus als goed is duikelt ie morgen onder de 0.
Voor -2% heb je morgen minder dan 18.000 positieve tests nodig. Dat lijkt niet realistisch. Morgen dus nog niet onder 0, woensdag zeer waarschijnlijk wel.

Als er morgen zo'n 20700 tests zijn dan zit je op 0%

[ Voor 5% gewijzigd door Sovieto op 29-11-2021 15:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:40:
[...]

Tja, en daar ligt dus het probleem in deze discussie. Je wil alleen maar kijken naar dat deel van het probleem dat in jouw straatje past. Dat er heel wat vooraf is gebeurt om in de situatie te komen wordt voor het gemak gewoon vergeten. En daarnaast blijf je denken dat vaccineren het hele probleem zou verhelpen.
*knip* graag vriendelijk houden.ik heb nergens gezegd dat vaccinatie het hele probleem oplost. Het is echter de enige maatregel die op korte termijn doorgevoerd kan worden om de problemen te verlichten. Stop met mijn woorden en standpunten verdraaien.

Even een citaat van mijzelf uit een eerdere post om te laten zien dat je gewoon keihard liegt over wat ik zeg:
Het is al triest dat zelfs met volledige vaccinatie enige mate van maatregelen noodzakelijk blijft, maar liever beperkte maatregelen met vaccinatie dan de meerderheid van de bevolking die iedere keer weer tegen lockdowns aanloopt om een minderheid een goed gevoel te geven.
Ik ben niet los van de realiteit en blijf niet volharden in ' oplossingen' die bewezen niet werken. Ik wil kijken naar oplossingen die werken/kans van slagen hebben. Wat jij aandraagt heb ik al lang naar gekeken, is al geprobeerd en heeft niet gewerkt.Omdat ik niet naar jouw onzin oplossingen kijk wil niet zeggen dat ik niet open sta voor alternatieven, maar dan moet je wel eens komen met een nieuwe oplossing die ook kans van slagen heeft.
In plaats van te beweren dat ik van een utopie uitga, kun je dat beter omdraaien. Je gaat echt geen 100% vaccinatie halen, ongeacht de mogelijke dwang. En de vaccinatiegraad die je realistisch wel kan halen is niet genoeg om zonder maatregelen te kunnen. Niet te vergeten dat je straks nog een uitdaging gaat krijgen om iedereen die al gevaccineerd is ook weer een booster te laten halen. Ik schat dat je daarbij (helaas) ook heel wat procenten weg zult zien vallen.
Ik heb nooit gezegd dat je zonder maatregelen kan met maximaale vaccinatie. Ik heb gezegd dat het de druk op de zorg beheersbaar maakt. Dat is alleen geen lange termijn oplossing, maar de matregelen die daarnaast nodig zijn om het lange termijn beheersbaar te houden zijn een stuk redelijker dan wat we moeten doen als we de wappies blijven pappen en nathouden.

De tijd van vrijwilligheid is voorbij, een deel van de bwevolking kan die verantwoordelijkheid niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
[...]

Je ziet de piek qua besmettingen vooralsnog liggen op vrijdag 19 november.
Dat is 6 dagen na ingang maatregelen, dus je kan er redelijk vanuit gaan dat de maatregelen hierbij geholpen hebben. (al dan niet ook door gedragsverandering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:40:
[...]

vaccinatiestatus kan door definitie geen discriminatie zijn (tenzij geloof misschien). ;)
https://www.rijksoverheid...oord/wat-is-discriminatie
Dat is slechts de wettelijke interpretatie.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Als je dit 1 keertje lukt is het geluk, als het al meerdere pieken achter elkaar lukt is dat geplanned. Maar t_captain gaf ook al aan dat door verzadiging we rond half-eind november de piek zouden halen.

Dat momenteel de ziekenhuizen vol lopen is dus gewoon beleid, waarschijnlijk met het idee om zo snel mogelijk immuniteit op te bouwen. Het verklaart precies de late reaktie en waarom er maar halve maatregelen worden genomen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:03:
Sorry, maar nee dat doe ik niet. Of wil jij beweren dat een last onder dwangsom niet bestaat in ons rechtsstelsel. Dat je elke illegale situatie maar kan blijven laten voortduren door 1 keer een boete te betalen?

Als je de hele A1 afrijdt krijg je ook niet bij elke snelheidcontrole een boete, want na de eerste boete kan je niet meer gestraft worden?
Vekeersboetes zijn een groep apart, maar leuk dat je dit zegt. Als je binnen een bepaald tijdsbestek op een vast traject kort achter elkaar meerdere keren op de kiek komt te staan telt alleen de hoogste. Er zitten daar ook grenzen aan.

De kabinet kan prima met een vaccinatieplicht komen, maar die plicht betekent niet dat er ook daadwerkelijk prikjes gezet worden bij de overtreders. Als we kijken naar andere landen met vaccinatieplichten (bv. België of Italië) dan ben je na boetedoening klaar.
NMH schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:49:
Dat hoeft natuurlijk niet als je het juridisch een beetje fatsoenlijk inricht. Je kunt ook niet je verzekeringsplicht voor je auto op zo'n manier "afkopen"; als je onverzekerd rond blijft rijden kan oom agent je zo weer een nieuwe boete geven. :)
We hebben twee soorten boetes in dat voorbeeld. De RDW stuurt je automatisch een prent op, maar ze kunnen dat maximaal drie keer per jaar doen met een maximum van 1200 euro. De politie kan een bon schrijven als je betrapt wordt, maar wat zijn de kansen?

Een verzekering is nogal triviaal bij ethisch en moreel complexere zaken als een vaccinatieplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
[...]

Ja, dat is wel het lastige. Stel dat je voor jezelf inschat dat een jaar met maatregelen 20% minder waardevol is dan een normaal jaar. Dan hebben we dus collectief 20% van 17 miljoen keer 1.5 jaar, dus 5 miljoen "jaar" ingeleverd. En stel dat bij code zwart de IFR 1% zou zijn geweest en iedere dode gemiddeld nog 40 jaar te leven zou hebben gehad. Dan hebben we 7 miljoen jaar "gewonnen". De verhouding begint (zeker in de huidige situatie met hoge vaccinatiegraad) scheef te worden. Maar ik denk dat "code zwart" voor verregaande maatschappelijke ontwrichting zou hebben gezorgd die niet zomaar in dit rekensommetje mee te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:50:
[...]

Vekeersboetes zijn een groep apart, maar leuk dat je dit zegt. Als je binnen een bepaald tijdsbestek op een vast traject kort achter elkaar meerdere keren op de kiek komt te staan telt alleen de hoogste. Er zitten daar ook grenzen aan.
Dus wat ik zei voor de vaccinatie boete: binnen 8 weken geen tweede boete. Dank dat je dit mooie vorbeeld geeft!
De kabinet kan prima met een vaccinatieplicht komen, maar die plicht betekent niet dat er ook daadwerkelijk prikjes gezet worden bij de overtreders. Als we kijken naar andere landen met vaccinatieplichten (bv. België of Italië) dan ben je na boetedoening klaar.
Vandaar dat ik aangeef dat je met een boete niet klaar moet zijn, maar dat je dan een herstel periode krijgt en daarna bij gebreke een nieuwe boete.
We hebben twee soorten boetes in dat voorbeeld. De RDW stuurt je automatisch een prent op, maar ze kunnen dat maximaal drie keer per jaar doen met een maximum van 1200 euro. De politie kan een bon schrijven als je betrapt wordt, maar wat zijn de kansen?

Een verzekering is nogal triviaal bij ethisch en moreel complexere zaken als een vaccinatieplicht.
Heb ik ooit gezegd dat we exact het systeem van verkeersboetes moeten volgen dan?

De meeste boetes escaleren overigens gaan daarna soms zelfs over in gevangenis straf. Dan heb ik liever een doorlopend boete abonnement voor dit soort zaken. (En daarnaast natuurlijk andere beperkingen: niet naar groepsbijeenkomsten indoor sporten e.d. tot je gevaccineerd bent)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
ik222 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:37:
[...]

Ergens vorige week lijkt de testcapaciteit licht toegenomen, er zijn toen een aantal keren 100.000 testen per dag afgenomen, de afgelopen dagen waarvan het bekend is komen we daar niet meer aan. Bovendien is er in tegenstelling tot een week geleden zelfs op maandag (de drukste dag) nu bijna overal zonder problemen capaciteit beschikbaar (zie https://twitter.com/hk_nien).

Eens. Het 7-daags gemiddelde percentage positief getest daalt al een aantal dagen op rij, en ook het 7-daags gemiddelde van het aantal dagelijks gemelde ziekenhuisopnames daalt nu meerdere dagen op rij. Te vergelijking, deze indicatoren (7-daags gemiddelde dus, niet de de dagelijkse cijfers) stegen onophoudelijk elke dag gedurende bijna 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Sovieto schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:46:
[...]

Voor -2% heb je morgen minder dan 18.000 positieve tests nodig. Dat lijkt niet realistisch. Morgen dus nog niet onder 0, woensdag zeer waarschijnlijk wel.

Als er morgen zo'n 20700 tests zijn dan zit je op 0%
Ik kijk naar ziektedagen over afgelopen 10 dagen, daar baseer ik mijn groeicijfers op.
Ik reken morgen op ca 20.500-21.000 meldingen, met dus -2% (zoals getal op https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen bij "Ontwikkeling aantal positieve testen")

Ben benieuwd morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Redax schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:49:
[...]

Voor zover iemand daar een actieve herinnering aan heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Tom-Z schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ja, dat is wel het lastige. Stel dat je voor jezelf inschat dat een jaar met maatregelen 20% minder waardevol is dan een normaal jaar. Dan hebben we dus collectief 20% van 17 miljoen keer 1.5 jaar, dus 5 miljoen "jaar" ingeleverd. En stel dat bij code zwart de IFR 1% zou zijn geweest en iedere dode gemiddeld nog 40 jaar te leven zou hebben gehad. Dan hebben we 7 miljoen jaar "gewonnen". De verhouding begint (zeker in de huidige situatie met hoge vaccinatiegraad) scheef te worden. Maar ik denk dat "code zwart" voor verregaande maatschappelijke ontwrichting zou hebben gezorgd die niet zomaar in dit rekensommetje mee te nemen is.
Ja, want een jaar met code zwart en tig zieken en doden is een normaal jaar voor alle vrienden, familie etc.
*niet op de man*

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Redax schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:49:
[...]

Tsja, dan is een boete voor een snelheidsovertreding ook discriminatie.
(Op snelheid)

Dan betekent die term ook niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2021 15:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Indoubt schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:56:
[...]

Voor zover iemand daar een actieve herinnering aan heeft 8)
Carolien ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
BarôZZa schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:56:
[...]

Ja, want een jaar met code zwart en tig zieken en doden is een normaal jaar voor alle vrienden, familie etc.
Dat benoem ik toch ook duidelijk in de laatste zin?
Pagina: 1 ... 3 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.