Klopt, maar de catering mag ook na vijfen niet bij een bedrijf langs komen om eten te organiseren. Dat is alleen voor verzorginghuizen e.d. een optie.Coach4All schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:46:
[...]
Hoezo niet gaan eten?
Hebben ze bij jullie nog nooit van catering gehoord? Als het hen al lukt om in diverse woongroepen vol personen uit de risicogroepen veilig een goed maaltijd te verzorgen, dan moet ze dat bij de gemiddelde werkgever ook lukken.
En die paar man/vrouw die dan veilig jullie van eten voorzien zorgt voor veel minder contacten met derden dan uit eten over de grens. (waarschijnlijk krijg je een man of 5 a 5 over de vloer in plaats van dat je in een gelegenheid kom waar je een man of 30 tot 50 treft).
Ook dat is pas 400 keer langs geweest. Maar neem aan dat je er ook een bron bij hebt?mesa57 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:47:
Ik las in de krant dat ze in de UK verpleegkundigen een verkorte opleiding voor de IC geven van 3 maanden. Ik vraag me af waarom dat hier niet kan.
Anoniem: 1279036
met mijn gezonde verstand snap ik niet waarom supermarkten vroeger dicht moeten dan anders waardoor er per tijdseenheid meer mensen over de vloer komen.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:43:
[...]
Het verschil is dat je geen lockdown nodig zou hebben als we ons gezond verstand zouden gebruiken om veel besmettingen te voorkomen. En dat zou zorgen dat we met veel minder beperkingen door zouden kunnen gaan.
Met mijn gezonde verstand snap ik niet waarom buitensport ( met gesloten kantine en kleedkamers) verbieden na 17.00 iets bijdraagt aan de gezondheid van Nederland.
Met mijn gezonde verstand snap ik heel goed dat een muziekdocent of sportschool klanten en omzet wil behouden en dat probeert te doen binnen de door de overheid aangepaste tijdvensters.
Mijn verontschuldiging. Maar dat was een uitspraak van Marcel Levi.MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:49:
[...]
Ook dat is pas 400 keer langs geweest. Maar neem aan dat je er ook een bron bij hebt?
Wat maakt het uit over een lockdown nu nodig zou zijn? Praktisch is er nu een lockdown als je je neer zou leggen bij het cancelen van alle avond activiteiten zonder er op andere tijdstippen een alternatief voor te zoeken.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:43:
[...]
Het verschil is dat je geen lockdown nodig zou hebben als we ons gezond verstand zouden gebruiken om veel besmettingen te voorkomen. En dat zou zorgen dat we met veel minder beperkingen door zouden kunnen gaan.
Wat jij zegt is eigenlijk dat je een vrijwillige lockdown wil en mensen bang maakt met een verplichte. Mensen reageren dan anders en pakken wat ze pakken kunnen. Dat doen mensen gewoon.
En het is ook wel duidelijk dat de regering vrijdag de plank flink misgeslagen heeft. Draagvlak is heel laag. In mijn ogen zijn ze ook een stap te ver gegaan en ook nog de verkeerde kant op. Ik voel mij dus ook totaal niet bezwaard om dan op andere tijden alsnog te gaan sporten. (maar lastig is het wel)
alles kan off-topic
Bij de Landmacht doen ze het zelfs in 2 dagen: AMV TrainingMikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:49:
[...]
Ook dat is pas 400 keer langs geweest. Maar neem aan dat je er ook een bron bij hebt?
Bootcamp club van mijn vrouw: een groepje van 4 mag sporten in de avond met onderlinge afstand. Wij gaan 4 groepjes van 4 doen, met afstand tussen de groepjes.
Dit is wat mij betreft ruim voorbij de randen opzoeken.
Heb je daar een bron van? Ik kom die regel alleen tegen bij feesten en evenementen.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:48:
[...]
Klopt, maar de catering mag ook na vijfen niet bij een bedrijf langs komen om eten te organiseren. Dat is alleen voor verzorginghuizen e.d. een optie.
Dit is volgens mij gewoon een uitgebreide manier van "thuisbezorgd". ( Ik neem aan dat het geen kerstviering/jaarafsluiting was na het werk)
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Tja, alleen gooi je hiermee wel een deel van de basis van onze democratie weg en ook nog een stuk toekomst van de kinderen. En dat vind ik ook weer wat ver gaanAnoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:46:toon volledige bericht
[...]
Ja, dan heb je afgedwongen minder contact momenten in plaats van verplaatsing. Als je de piek terug wil dringen is dat een uiterst effectieve oplossing.
Het is echter ook een korte termijn oplossing zonder visie. Als dat alles is wat men doet en na de piek alles weer opengooid zoals het vorige maand was zitten we in no time weer in eenpiek.
Wat ik zou willen is simpel.
Voor de korte termijn de piek oplossen:Tegelijkertijd voor de lange termijn:
- Het is nu te laat voor sinterklaas, maar vanaf 6 december twee weken volledige lockdown.
- Op alfabet van de achternaam krijgt iedereen een dag toegewezen om boodschappen te doen, alleen in de dichtstbijzijnde supermarkt. Alle andere winkels zijn dicht.
- Verplicht thuiswerken voor alle niet essentiele beroepen
- Scholen dicht tot einde van het jaar.
- Iedereen (12+) zo snel mogelijk een booster
- Iedereen zonder medische indicatie een vaccinatie, anders een boete en blijvende beperkingen tot alsnog gevaccineerd.
- Vaccinatie plicht om terug te kunnen keren op de werkvloer, anders thuiswerken. Thuis werken niet mogelijk ... jammer dan.
- Blijvend verplichte sneltests voor iedereen (ook gevaccineerden) voor toegang tot groepsevenementen, theater, bioscoop etc...
[removed]
Ik heb het zelf gedaan in 3 uur bij mijn peleton maar dat was een paar decennia geleden. Was een ZHKH training.Bouke-p schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:54:
[...]
Bij de Landmacht doen ze het zelfs in 2 dagen: AMV Training
Door hen wil je niet behandeld worden als je op de IC ligt

We zitten in deze situatie omdat de IC vol ligt.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:46:
[...]
Ik vind het vooral gek dat we alles zo moeten polariseren. Elke groep is bezig om een ander de schuld te geven, terwijl als puntje bij paaltje komt we er met zijn allen voor gezorgd hebben dat we in deze situatie zitten.
Wie liggen er op de IC?
Vooral ongevaccineerde mensen.
Met 99% van de bevolking gevaccineerd was het natuurlijk alsnog druk geweest op de IC, misschien ook wel zo druk dat niet alle normale operaties door zouden kunnen gaan. Maar we zouden in ieder geval niet het probleem hebben dat mensen met serieuze problemen op een zijspoor gezet werden.
Ik en andere gevaccineerden zijn niet de oorzaak van de lockdown.
People as things, that’s where it starts.
en wat is concreet het gevaar van 4 groepjes op 10 m onderlinge afstand in de buitenlucht na 17.00?s3n schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:55:
Bootcamp club van mijn vrouw: een groepje van 4 mag sporten in de avond met onderlinge afstand. Wij gaan 4 groepjes van 4 doen, met afstand tussen de groepjes.
er wordt hier vaak geschermd met 'keuzes hebben consequenties'. nu daar hebben we er weer een: met niet uitlegbare maatregelen is de consequentie dat mensen er omheen gaan werken.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 29-11-2021 13:00 ]
Aan de andere kant: als het alternatief met een flesje zuurstof naar huis is...Indoubt schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
Ik heb het zelf gedaan in 3 uur bij mijn peleton maar dat was een paar decennia geleden. Was een ZHKH training.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nul.Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:57:
en wat is concreet het gevaar van 4 groepjes op 10 m onderlinge afstand in de buitenlucht na 17.00?
Anoniem: 63072
Welk deel van de democratie gooi je hiermee dan weg?redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
[...]
Tja, alleen gooi je hiermee wel een deel van de basis van onze democratie weg en ook nog een stuk toekomst van de kinderen. En dat vind ik ook weer wat ver gaanDaarnaast zet je wel heel veel in op vaccinaties terwijl het wel duidelijk is dat je er daar alleen niet mee bent. Dus ook voor de langetermijn zul je zeker de komende tijd nog meer nodig hebben.
Losse flodders raak je niets mee, even concreet. Wat raak je kwijt en waarom is dat niet aanvaardbaar?
Hou op. Die discussie had ik al op de hockeyclub dat 10 ouders langs de lijn met een veld van een halve hectare en 300 meter omtrek weleens levensgevaarlijk zouden kunnen zijn.Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:57:
[...]
en wat is concreet het gevaar van 4 groepjes op 10 m onderlinge afstand in de buitenlucht na 17.00?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik omet zeggen dat ik die ook niet snap, bij essentiële winkels krijg je niet minder mensen door aangepaste openingstijden. Daar moeten mensen nl. toch heen, maar dan in de tijd dat ie wel open is.Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:50:
[...]
met mijn gezonde verstand snap ik niet waarom supermarkten vroeger dicht moeten dan anders waardoor er per tijdseenheid meer mensen over de vloer komen.
Die snap ik wel omdat het hier om groepen gaat. Alleen of met zijn 2'en mag jij nog gewoon naar buiten om te sporten. Als het echter om grotere groepen gaat, zijn dat wel contacten die je wilt vermijden.Met mijn gezonde verstand snap ik niet waarom buitensport ( met gesloten kantine en kleedkamers) verbieden na 17.00 iets bijdraagt aan de gezondheid van Nederland.
Ik snap dit ook prima, maar ik neem ook aan dat je gezond verstand wel doorheeft dat dit niet de bedoeling van de regels is?Met mijn gezonde verstand snap ik heel goed dat een muziekdocent of sportschool klanten en omzet wil behouden en dat probeert te doen binnen de door de overheid aangepaste tijdvensters.
[removed]
Geen risico, ondanks dat die 10m in de praktijk ongetwijfeld 2m gaat zijn. Maar zo kan ik nog genoeg voorbeelden verzinnen zonder risico. Iets meer houden aan de richtlijnen, wat je er ook van denkt, zou beter zijnAnoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:57:
[...]
er wordt hier vaak geschermd met 'keuzes hebben consequenties'. nu daar hebben we er weer een: met niet uitlegbare maatregelen is de consequentie dat mensen er omheen gaan werken.
nee , maar je kan degene wie de regels krijgt opgelegd niet verantwoordelijk houden voor de stupiditeit van de regel en verwachten dat die de regel strenger op zichzelf toepast dan de regel is, zeker als iemands inkomen er van afhankelijk is.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:00:
Ik snap dit ook prima, maar ik neem ook aan dat je gezond verstand wel doorheeft dat dit niet de bedoeling van de regels is?
en zelf nadenken lijkt hier alleen toegestaan om de regels voor jezelf strenger te maken dan ze zijn. nu wel soms denk ik na en maak ik ze strenger en soms losser, denk aan wandelen tijdens avondklok . Beide in de geest van de wet, minder contacten.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 29-11-2021 13:04 ]
Jij hebt het over bezorgen door een catering bedrijf, daar zie ik inderdaad geen probleem in. Ik dacht aan de catering zoals ik die bij bedrijfsetentjes op kantoor ken: personeel loopt rond, buffet wordt verzorgd en de warme maaltijden worden op locatie afgemaakt.Coach4All schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
[...]
Heb je daar een bron van? Ik kom die regel alleen tegen bij feesten en evenementen.
Dit is volgens mij gewoon een uitgebreide manier van "thuisbezorgd". ( Ik neem aan dat het geen kerstviering/jaarafsluiting was na het werk)
Alleen brengen van een zooi schalen en bakken met eten is niet anders als thuisbezorgd. Vraag me wel af wat de overheid gaat doen als je de kantoor ruimte zo feitelijk tijdelijk omvormt tot een (besloten) horeca gelegenheid. Maar de catering komt er denk ik wel mee weg
Guys, allemaal prima dat we er allemaal van vinden, het zijn echter wel de regels nu.Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:00:
[...]
Hou op. Die discussie had ik al op de hockeyclub dat 10 ouders langs de lijn met een veld van een halve hectare en 300 meter omtrek weleens levensgevaarlijk zouden kunnen zijn.
Ga je die oprekken of negeren, dan verlies je zelf natuurlijk alle rechten om ook maar iets van een ander te vinden. Gevaccineerd of niet.
Het gaat om max 4 personen, niet groepjes van 4..
Georganieerd buiten sporten na 17:00 uur is toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) op 1,5 meter afstand.
Heb je het zelf wel gelezen?Bouke-p schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:54:
[...]
Na de 2-daagse zijn de militair verpleegkundigen overigens geen IC-verpleegkundigen. “De militairen bieden de IC-verpleegkundigen puur ondersteuning. Onder supervisie kan het wel zijn dat ze handelingen mogen uitvoeren, zoals het bedienen van de beademingsmachine. Maar ze mogen niet zelfstandig werken, daar is een hele andere opleiding voor nodig."
dit is precies het probleems3n schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:01:
[...]
Geen risico, ondanks dat die 10m in de praktijk ongetwijfeld 2m gaat zijn. Maar zo kan ik nog genoeg voorbeelden verzinnen zonder risico. Iets meer houden aan de richtlijnen, wat je er ook van denkt, zou beter zijn
omdat de richtlijnen soms kant noch wal raken zijn steeds meer mensen steeds minder geneigd zich eraan te houden. Het is cruciaal dat je als overheid maatregelen neemt die echt iets doen in de strijd tegen ziekenhuisopnames. Niet meer mogen sporten na 17u draagt daar helemaal niets aan bij
Hij wilde in België na 17:00 uit eten gaan om de regels te omzijlen. Dat is inderdaad geen overtreding maar wel bewustRoodey schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:39:
[...]
Als hij uiteten gaat met CTB en om 17 uur naar huis gaat is er toch niets aan de hand?
Steunt de horeca op deze manier en hij onderhoudt zijn sociale contacten. Ik zie geen probleem en hij overtreedt de regels niet.
Als je gezond gewicht hebt en jong bent kun je dit "risico" toch gewoon nemen?
[/quote]
Voor jezelf wel, om de besmettingen te verminderen niet. En volgens mij was het idee om uit deze golf te komen
[removed]
die volledig uit context is gehaald. Reguliere verpleegkundigen lopen elk jaar 3 maande “stage” op de IC. Zo doen ze daar eevaring op en kunnen ze de IC ontlasten. Helpenden lopen dan stage als verpleegkundigen.mesa57 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:50:
[...]
Mijn verontschuldiging. Maar dat was een uitspraak van Marcel Levi.
En als het nu op 4 verschillende locaties is? Dus Bos 1,2,3 en 4? Is het dan ook het oprekken van de regels?KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
[...]
Guys, allemaal prima dat we er allemaal van vinden, het zijn echter wel de regels nu.
Ga je die oprekken of negeren, dan verlies je zelf natuurlijk alle rechten om ook maar iets van een ander te vinden. Gevaccineerd of niet.
[...]
GQAH - Good, Quick and Helpful
Hier kan ik weinig commentaar op geven omdat ik het in de basis met je eens ben. Ik schat alleen wel in dat het vrijgeven van dit soort data voor nog veel meer problemen zou zorgen. Maar heel eerlijk gezegd zou dat geen reden moeten zijn om die onderbouwing achter te houden.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:47:
[...]
Ja dat kan je doen, maar als dat is gedaan kan je ook zien dat dat is gedaan, dus waar ben je bang voor. Als ik dat constateer zal ik de personen daar ook op aanspreken, zoals ik nu ook de onzin van wappies tegenspreek.
[removed]
Blijf lekker de randjes opzoeken, moet je helemaal zelf weten, men mag je dan wel een hypocriet noemen als jij ergens over zeurt...GQAH schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:04:
[...]
En als het nu op 4 verschillende locaties is? Dus Bos 1,2,3 en 4? Is het dan ook het oprekken van de regels?
Tja, een D66-er uit de Eerste Kamer die roept dat het wel meevaltMikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:35:
[...]
Dat en:
[Twitter]
blijft ook maar hardnekkig terug komen.
Dan maar even de werkelijkheid, uit een bericht uit 2020:
Daarnaast hadden we in 2012 16,7 miljoen inwoners, we zitten nu op 17,6 miljoen.Op papier zijn er in Nederland 1150 IC-bedden, in de praktijk 1028. Een deel van de bedden is niet in gebruik door personeelsgebrek. Per twee bedden is er één IC-verpleegkundige.
*knip*Indoubt schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
[...]
Ik heb het zelf gedaan in 3 uur bij mijn peleton maar dat was een paar decennia geleden. Was een ZHKH training.
Begin er dan zelf niet over. Dit voegt niks toe.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 29-11-2021 19:27 ]
Hier in het park staan wat oefen apparaten die ook bij de vorige sportschoolsluiting door verschillende sportscholen werden gebruikt met in acht neming van de maximale groepsomvang.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
[...]
Guys, allemaal prima dat we er allemaal van vinden, het zijn echter wel de regels nu.
[...]
Gevolg was dat er op verschillende momenten 4 groepen bezig waren van maximale omvang, die onderling keurig afstand hielden en van de 4 lokale sportscholen kwamen. Wat is dan het verschil met 1 sportschool die 4 verschillende groepen verzorgt. Als die groepen maar extra afstand houden, zodat ze duidelijk niet vermengen.
Als je dit niet wil dan moet je een algeheel verbod invoeren en geen halfbakken beperking.
Oeh, iets met lange tenen gok ik? Maar ik vind het nog wel een degelijk verschil tussen 4 groepjes van 4 op 1 veld (gewoon niet doen) of 4 groepjes op 4 verschillende locaties.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]
Blijf lekker de randjes opzoeken, moet je helemaal zelf weten, men mag je dan wel een hypocriet noemen als jij ergens over zeurt...
Je hebt iets met randjes opzoeken en je hebt iets met creatief zijn. Zit voor mij een degelijk verschil in.
[ Voor 11% gewijzigd door GQAH op 29-11-2021 13:08 ]
Ik heb in het nooit op de VVD gestemd en het huidige kabinet is niet zo samengesteld als ik zou willen. Persoonlijk probeer ik op een holistische manier naar corona te kijken. Mijn grootste zorg wat betreft het virus is op dit moment de (structurele) overbelasting van de zorg. En het feit dat belangrijke behandelingen worden uitgesteld. Ik vind daarom mijn verantwoordelijkheid om mijn gedrag aan te passen, contactmomenten te verminderen, maatregelen en adviezen zoveel mogelijk op te volgen. En ik bedenk mijn eigen maatregelen, zoals alle boodschappen thuis laten bezorgen. Wandelingen in de natuur in plaats van stedentrips. In ieder geval totdat de situatie weer onder controle is.
Tegelijkertijd probeer ik vast te houden aan mijn principes zoals ik die voor corona al had. Ik heb vertrouwen in de wetenschap en in de vaccinaties. Ik ben geen voorstander van QR-codes en andere controles. Ik hecht namelijk veel waarde aan privacy, persoonlijke vrijheden en een harmonieuze samenleving.
Ik vind het behoorlijk kinderachtig om steeds de grenzen van een maatregel op te zoeken. Als de restaurants eerder dichtgaan om contactmomenten te verminderen, dan ga ik niet ineens in de middag uit eten of mensen thuis uitnodigen (omdat ik weet dat de maatregel dan zinloos is). Als de sportscholen eerder dichtgaan ben ik niet ineens een topsporter. Natuurlijk lukt hij mij ook niet 100% om me aan alle maatregelen en adviezen te houden, maar ik probeer het wel. Het treurige vind ik is dat de (kleine) groep mensen die steeds de grenzen opzoeken ervoor zorgt dat ik mijzelf over een veel langere periode moet aanpassen. Ik zou zeggen dat, als je het niet eens bent met de maatregelen van het kabinet, dat je dan zelf juist op zoek moet gaan naar extra manieren om in jouw persoonlijke situatie het aantal contactmomenten te verminderen.
Tegelijkertijd probeer ik vast te houden aan mijn principes zoals ik die voor corona al had. Ik heb vertrouwen in de wetenschap en in de vaccinaties. Ik ben geen voorstander van QR-codes en andere controles. Ik hecht namelijk veel waarde aan privacy, persoonlijke vrijheden en een harmonieuze samenleving.
Ik vind het behoorlijk kinderachtig om steeds de grenzen van een maatregel op te zoeken. Als de restaurants eerder dichtgaan om contactmomenten te verminderen, dan ga ik niet ineens in de middag uit eten of mensen thuis uitnodigen (omdat ik weet dat de maatregel dan zinloos is). Als de sportscholen eerder dichtgaan ben ik niet ineens een topsporter. Natuurlijk lukt hij mij ook niet 100% om me aan alle maatregelen en adviezen te houden, maar ik probeer het wel. Het treurige vind ik is dat de (kleine) groep mensen die steeds de grenzen opzoeken ervoor zorgt dat ik mijzelf over een veel langere periode moet aanpassen. Ik zou zeggen dat, als je het niet eens bent met de maatregelen van het kabinet, dat je dan zelf juist op zoek moet gaan naar extra manieren om in jouw persoonlijke situatie het aantal contactmomenten te verminderen.
We zitten in deze situatie omdat er teveel besmettingen zijn.RobinHood schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:57:
[...]
We zitten in deze situatie omdat de IC vol ligt.
Wie liggen er op de IC?
Vooral ongevaccineerde mensen.
Met 99% van de bevolking gevaccineerd was het natuurlijk alsnog druk geweest op de IC, misschien ook wel zo druk dat niet alle normale operaties door zouden kunnen gaan. Maar we zouden in ieder geval niet het probleem hebben dat mensen met serieuze problemen op een zijspoor gezet werden.
Ik en andere gevaccineerden zijn niet de oorzaak van de lockdown.
Wie zorgen er voor de meeste besmettingen?
Vooral jongeren.
En zo kan ik er ook nog wel eentje voor de volwassenen maken
Dus wat is nu je punt? We hebben allemaal ons aandeel, de een wat meer als de ander. Uiteindelijk moeten we hier uitkomen en dat gaat niet lukken door continu anderen als 'schuldige' aan te wijzen.
[removed]
Helemaal mee eens, veel mensen vinden het dan ook niet raar dat we maatregelen hebben, maar de uitvoering/invulling ervan... Tja..stijnec1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:04:
[...]
dit is precies het probleem
omdat de richtlijnen soms kant noch wal raken zijn steeds meer mensen steeds minder gebeigd zich eraan te houden. Het is cruciaal dat je als overheid maatregelen neemt die echt iets doen in de strijd tegen ziekenhuisopnames. Niet meer mogen sporten na 17u draagt daar helemaal niets aan bij
De bedoeling is gewoon dat mensen na 17:00 thuisblijven en dat weten de meesten ook wel, maar men moet er toch tegen schoppen doordat het in allemaal kleine maatregelen op is geknipt.
Lockdown was beter geweest.
tja zo flauw kan je m ook teruggeven: ga maar heel de dag hinkelen als dat de volgende regel wordt om covid te bestrijden, en niet de randjes op zoeken door te gaan huppelen hoor.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]
Blijf lekker de randjes opzoeken, moet je helemaal zelf weten, men mag je dan wel een hypocriet noemen als jij ergens over zeurt...
Omdat iedereen hinkelt zijn er minder contacten omdat je minder bij elkaar op bezoek gaat, noodzakelijke contacten gaan nog wel, want daar heb je het er wel voor over om te hinkelen. Bij benadering dezelfde grondslag van een maategel en uiteraard met een dikke
Maar wel van oud naar jong zie https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatieNMH schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:09:
[...]
Thanks voor de uitgebreide en mooie topic-start. Een puntje over bovenstaande: inmiddels is dat advies verruimd naar alle 18-plussers zodra 60+ geweest is: https://www.gezondheidsra...rsonen-van-18-tot-60-jaar
Edit: Inzake de maatregelen ben ik wel benieuwd hoe het bij mijn sportschool is. Is Personal fitness dus al weinig mensen normaal tegelijk maar omdat de avond wegvalt, ben ik benieuwd of het drukker wordt. Ik heb vanmiddag van 1600-1700 (normale tijd).
[ Voor 19% gewijzigd door martwoutnl op 29-11-2021 13:11 ]
Nee, besmettingen zijn niet het hoogste doel om als probleem aan te merken. IC bezetting is waar het probleem is, en wie liggen daar zwaar oververtegenwoordigd?redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:08:
[...]
We zitten in deze situatie omdat er teveel besmettingen zijn.
Vooral jongeren.
Dus wat is nu je punt? We hebben allemaal ons aandeel, de een wat meer als de ander. Uiteindelijk moeten we hier uitkomen en dat gaat niet lukken door continu anderen als 'schuldige' aan te wijzen.
Vandaag zijn er 249 in de kliniek opgenomen (vorige week 254), gisteren 230 (vorige week 252)
Vandaag zijn er 48 op de IC opgenomen (vorige week 34), gisteren 46 (vorige week 35).
Het 7-daags gemiddelde van de kliniek opnames ligt al vier dagen op zo'n 300 (vr 298, za 303, zo 300, ma 299).
Ben erg benieuwd naar de cijfers van morgen (dan liggen deze vaak substantieel hoger).
Maar voorzichtig lijkt het erop alsof de kliniek-piek bereikt is qua nieuwe opnames (wellicht ook doordat laatste week de besmettingen redelijk stabiel lijken, maar wel meer jongeren, dus minder ZH-opnames).
Positief is ook dat verhouding kliniek-opnames / IC-opnames nu ca 6 : 1 is (tov 3/4 : 1 eerder deze crisis).
Vandaag zijn er 48 op de IC opgenomen (vorige week 34), gisteren 46 (vorige week 35).
Het 7-daags gemiddelde van de kliniek opnames ligt al vier dagen op zo'n 300 (vr 298, za 303, zo 300, ma 299).
Ben erg benieuwd naar de cijfers van morgen (dan liggen deze vaak substantieel hoger).
Maar voorzichtig lijkt het erop alsof de kliniek-piek bereikt is qua nieuwe opnames (wellicht ook doordat laatste week de besmettingen redelijk stabiel lijken, maar wel meer jongeren, dus minder ZH-opnames).
Positief is ook dat verhouding kliniek-opnames / IC-opnames nu ca 6 : 1 is (tov 3/4 : 1 eerder deze crisis).
we zitten in deze situatie omdat er teveel ziekenhuis opnames zijn.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:08:
[...]
Vooral jongeren.
Wie zorgen er voor de meeste ziekenhuis opnames?
Vooral ouderen. Je weet wel, die ouderen op wie de avond lockdown vrijwel geen effect heeft omdat zij overdag toch kunnen doen wat ze willen.
Besmetting an sich zijn het probleem niet
ja, waar beweer ik dat ze volledig IC verpleegkundige zijn? Precies, nergens. Maar ze ondersteunen wel op de IC en verlagen de druk voor de volledig opgeleide IC verpleegkundigen.
Oftewel, denken in oplossingen en als het met Militair verpleegkundigen kan dan kan het ook met reguliere burger verpleegkundigen.
Denk dat je hierbij wel onderscheid moet maken tussen binnen en buitensport.....stijnec1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:04:
[...]
dit is precies het probleem
omdat de richtlijnen soms kant noch wal raken zijn steeds meer mensen steeds minder geneigd zich eraan te houden. Het is cruciaal dat je als overheid maatregelen neemt die echt iets doen in de strijd tegen ziekenhuisopnames. Niet meer mogen sporten na 17u draagt daar helemaal niets aan bij
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Je sluit mensen op, je verplicht ze waar ze boodschappen moeten doen, je gaat mensen ontslaan op medische gronden.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:59:
[...]
Welk deel van de democratie gooi je hiermee dan weg?
Losse flodders raak je niets mee, even concreet. Wat raak je kwijt en waarom is dat niet aanvaardbaar?
[removed]
Ziekenhuiscijfers Maandag 29-11-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 29 november 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
2.772 (stijging van 130)
Kliniek: 2.209 (stijging van 118)
IC: 563 (stijging van 12)
Instroom:
Kliniek: 249 (gisteren: 230)
IC: 48 (gisteren: 46)
Uitstroom:
Kliniek: 131 (gis: 208)
IC: 36 (gis: 50)
Neh, ik heb geen lange tenen. Ben het helemaal eens met het feit dat de maatregelen gewoon bagger zijn.GQAH schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:07:
[...]
Oeh, iets met lange tenen gok ik? Maar ik vind het nog wel een degelijk verschil tussen 4 groepjes van 4 op 1 veld (gewoon niet doen) of 4 groepjes op 4 verschillende locaties.
Je hebt iets met randjes opzoeken en je hebt iets met creatief zijn. Zit voor mij een degelijk verschil in.
Als je wil bereiken dat men na 17:00 thuis is, dan moet je dat in NL gewoon duidelijk afdwingen. Anders krijg je weer al die mensen die de randjes opzoeken.
Ik denk het eigenlijk ook. Niet eens alleen vanwege de besmettingen, maar ook om het samen-uit-samen-thuis gevoel er in te houden. Alleen samen krijgen we corona onder controle. Door alles om 17:00 te sluiten ontspringen heel veel mensen volledig de dans (parttimers, gepensioneerden).KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:09:
[...]
Helemaal mee eens, veel mensen vinden het dan ook niet raar dat we maatregelen hebben, maar de uitvoering/invulling ervan... Tja..
De bedoeling is gewoon dat mensen na 17:00 thuisblijven en dat weten de meesten ook wel, maar men moet er toch tegen schoppen doordat het in allemaal kleine maatregelen op is geknipt.
Lockdown was beter geweest.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
@Señor Sjon
Instroom kliniek lijkt over het hoogtepunt heen te zijn?
Is ook harstikke gevaarlijk bij een hockeyveld, die ballen zijn knetterhardSeñor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:00:
[...]
Hou op. Die discussie had ik al op de hockeyclub dat 10 ouders langs de lijn met een veld van een halve hectare en 300 meter omtrek weleens levensgevaarlijk zouden kunnen zijn.
Interessante grafiek, er liggen dus mensen >30 tot wel 60 dagen op de IC?Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:41:
[...]
Hoe komt men aan die lange ligduur? Is dat van heel de periode vanaf maart 2020?
[Afbeelding]
linkergrafiek 9 dagen mediaan, rechter 14. Er zitten een paar lange klanten die de boel erg oprekken.
Cijfers hier: https://covid-analytics.nl/
Hoeveel kans op een mooi leven heb je dan nog als je zo lang op de IC ligt met Covid? Zijn dit mensen met meerdere aandoeningen?
Nee hoor, ik vind dat prima beide kanten op kunnen. Wandelen met de partner tijdens de avondklok valt prima onder gezond verstand gebruiken. En zo zijn er heel wat meer dingen die prima kunnen.Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:02:
[...]
nee , maar je kan degene wie de regels krijgt opgelegd niet verantwoordelijk houden voor de stupiditeit van de regel en verwachten dat die de regel strenger op zichzelf toepast dan de regel is, zeker als iemands inkomen er van afhankelijk is.
en zelf nadenken lijkt hier alleen toegestaan om de regels voor jezelf strenger te maken dan ze zijn. nu wel soms denk ik na en maak ik ze strenger en soms losser, denk aan wandelen tijdens avondklok . Beide in de geest van de wet, minder contacten.
En ik zeg ook niet dat het onlogisch of niet te begrijpen is
[removed]
Bagger zijn ze sowieso.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:12:
[...]
Neh, ik heb geen lange tenen. Ben het helemaal eens met het feit dat de maatregelen gewoon bagger zijn.
Als je wil bereiken dat men na 17:00 thuis is, dan moet je dat in NL gewoon duidelijk afdwingen. Anders krijg je weer al die mensen die de randjes opzoeken.
Het blijft gewoon een rare gewaarwording dat ik niet om 19:30 mag trainen met mijn voetbal elftal en de kantine dicht is. Maar op zondag wel het hele land door mag om een uit wedstrijd te spelen om daarna in de kantine (daar) te blijven hangen.
In mijn ogen hadden ze beter de competitie stop kunnen zetten en trainen dan/wel niet door kunnen laten gaan. Deze maatregelen gaan er bij een goed weldenkend mens gewoon momenteel niet in.
Dat komt ook omdat zij verhoudingsgewijs veel meer testen, dus vind je ook meer in die groep dus krijg je ook sneller de schuld in de huidige lijstenmakersmaatschappij (aka framing). 4-18 zal het meeste (moeten) testen omdat zij per klas getest worden. Dat is bij andere doelgroepen helemaal niet zo.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:08:
[...]
Vooral jongeren.
Dat is al een paar dagen van die strekking, uitstroom heeft altijd een weekenddip.hoevenpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:13:
@Señor Sjon
De 60+ers. 65% van de IC-bezetting is 60+.stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:10:
[...]
Nee, besmettingen zijn niet het hoogste doel om als probleem aan te merken. IC bezetting is waar het probleem is, en wie liggen daar zwaar oververtegenwoordigd?
Mannen. Circa 70% van de IC-bezetting is man.
Mensen die geen vaccin hebben genomen. Laatste cijfers waren circa 70% niet gevaccineerd.
Mensen die overgewicht hebben. Daar heb ik geen cijfers van, maar wordt wel vaak genoemd
Raar, warrig verhaal. Precies de reden waarom ze maatregelen moeten nemen die niet voor interpretatie vatbaar zijn en tevens handhaafbaar/sanctioneerbaar zijn. Maar dat schip is al vertrokken..Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:10:
[...]
tja zo flauw kan je m ook teruggeven: ga maar heel de dag hinkelen als dat de volgende regel wordt om covid te bestrijden, en niet de randjes op zoeken door te gaan huppelen hoor.
Omdat iedereen hinkelt zijn er minder contacten omdat je minder bij elkaar op bezoek gaat, noodzakelijke contacten gaan nog wel, want daar heb je het er wel voor over om te hinkelen. Bij benadering dezelfde grondslag van een maategel en uiteraard met een dikke![]()
Nu is het gewoon puinhoop en ze hebben echt bijna alle steun verloren. Ik vind het écht de Peppie en Kokkie show geworden..
En hoe komt het dat het IC oploopt? Oorzaak en gevolg uit elkaar trekken en op 1 punt focussen is precies waardoor de polarisering ontstaat. Elke groep pakt zijn eigen stukkje er uit en laat zien dat het toch echt aan de ander ligt.stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:10:
[...]
Nee, besmettingen zijn niet het hoogste doel om als probleem aan te merken. IC bezetting is waar het probleem is, en wie liggen daar zwaar oververtegenwoordigd?
Pak mijn voorbeeld maar, hoeveel mensen zouden er op het IC liggen als we maar 10% van de besmettingen hadden gehad, en hadden we dan een probleem gehad? Dus waarom beperken we de jongeren niet met al hun contacten?
[removed]
Een tijdelijke maatregel om onnodig overlijden te voorkomen. En iets wat ik met de tweede lijst zoveel mogelijk in de toekomst wil voorkomen (wat niet nodig was geweest als we een daadkrachtige regering hadden die de punten in die tweede lijst al eerder had opgepakt!).redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:11:
[...]
Je sluit mensen op, je verplicht ze waar ze boodschappen moeten doen, je gaat mensen ontslaan op medische gronden.
Die maatregelen zijn overigens niet uit de lucht gegrepen, die zijn in het dorp in Oostenrijk waar ik in 2020 mijn Corona opliep genomen om een uitbraak te beteugelen en in die twee weken was de uitbraak in dat dorp over en kon men met afstand houden en mondkapjes het normale leven weer oppakken.
En wat is er niet democratisch aan, artikel 9 van de grondwet: "De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."
En zelfs de integriteit van het lichaam in artikel 11: "Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."
En ik heb eerder al eens de uitspraak van het EVRM gelinkt dat ook die geen bezwaar ziet tegen indirect gedwongen vaccinatie.
Al mijn voorstellen kunnen middels wetgeving (democratisch) doorgevoerd worden.
Omdat een kleine groep weigert zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen...redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:19:
En hoe komt het dat het IC oploopt?
(zie ook de gemiddelde leeftijd op de IC, die is veel lager dan vorig jaar om deze tijd)
[ Voor 17% gewijzigd door hoevenpe op 29-11-2021 13:21 ]
Dat is precies het probleem: zolang je zaken niet expliciet verbiedt, denken mensen niet na en halen ze er het meeste voor zichzelf uit..GQAH schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:16:
[...]
Bagger zijn ze sowieso.
Het blijft gewoon een rare gewaarwording dat ik niet om 19:30 mag trainen met mijn voetbal elftal en de kantine dicht is. Maar op zondag wel het hele land door mag om een uit wedstrijd te spelen om daarna in de kantine (daar) te blijven hangen.
In mijn ogen hadden ze beter de competitie stop kunnen zetten en trainen dan/wel niet door kunnen laten gaan. Deze maatregelen gaan er bij een goed weldenkend mens gewoon momenteel niet in.
Dus ja, als het de bedoeling is om contacten te verminderen dan had de regering (jouw) sport gewoon moeten verbieden, dan was het voor jou duidelijk geweest.
Makkelijk praten, maar jij wil niet de beperkingen opleggen die nodig zijn om besmettingen met wel 90% terug te brengen omdat dat ondemocratisch zou zijn. Dan blijft er weinig anders over als iedereen verplicht vaccineren. Iets waar ik inmiddels overigens volledig achter sta, het is duidelijk dat we het gewenste punt met vrijwilligheid nooit gaan bereiken.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:19:
[...]
En hoe komt het dat het IC oploopt? Oorzaak en gevolg uit elkaar trekken en op 1 punt focussen is precies waardoor de polarisering ontstaat. Elke groep pakt zijn eigen stukkje er uit en laat zien dat het toch echt aan de ander ligt.
Pak mijn voorbeeld maar, hoeveel mensen zouden er op het IC liggen als we maar 10% van de besmettingen hadden gehad, en hadden we dan een probleem gehad? Dus waarom beperken we de jongeren niet met al hun contacten?
Klopt natuurlijk, maar je kunt wel degelijk stellen dat de ouderen die daadwerkelijk op het IC terecht komen, niet degene zijn die zorgen voor de vele besmettingen. Oftewel de groep die op het IC komt kan daar alleen maar komen doordat andere groepen zich te weinig aan de maatregelen houden.Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:16:
[...]
Dat komt ook omdat zij verhoudingsgewijs veel meer testen, dus vind je ook meer in die groep dus krijg je ook sneller de schuld in de huidige lijstenmakersmaatschappij (aka framing). 4-18 zal het meeste (moeten) testen omdat zij per klas getest worden. Dat is bij andere doelgroepen helemaal niet zo.
Dus waarom moeten we we dan zo nodig die ongevaccineerden als enige de schuld geven, terwijl we er met zijn allen de kantjes vanaf lopen en dus allemaal verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie?
[removed]
Wist je dat niet? het record staat zelfs op dik een half jaar geloof ik.... Die mensen zijn nog jaren bezig met revalideren als ze er eindelijk vanaf komen.Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:14:
[...]
Interessante grafiek, er liggen dus mensen >30 tot wel 60 dagen op de IC?
Hoeveel kans op een mooi leven heb je dan nog als je zo lang op de IC ligt met Covid? Zijn dit mensen met meerdere aandoeningen?
Dit ga ik doen..nwagenaar schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:34:
[...]
Ik verwacht dat die het beste van gaan maken door ook na 17:00 uur (wat nu dus ook mag) buiten de deur hun ding doen om actief te blijven (wandelen, hardlopen, etc), gaan relatief vroeg in de ochten hun ding doen, of wellicht (in samenspraak met hun werkgever) in de middagpauze of hebben thuis wellicht nog voldoende spullen staan van de vorige lockdown om daar op los te gaan (in mijn geval een home gym en ik kan thuis nu goed oefenen op mijn puts).
Uiteraard is binnen in de sportschool met 10-30 man in een gesloten binnenruimte en allemaal de apparaten aanraken de kans op besmetting wel veeeel groter dan s avonds met z'n tweeen buiten op de tennisbaan staan.
Dus in mijn geval zal het vooral averechts werken om de kans of verspreiding te verkleinen.
Daarbij ben ik iemand die de maatregelen altijd heel erg heeft gesteund en vooral voorstander ben van betere navolging en handhaving. Maar dit is de eerste dat ik écht tegen bepaalde maatregelen ben en dit zal mijn begrip voor maatregelen niet verbeteren.
Als het gaat om het verkleinen van verspreiding kan je beter de sportscholen / binnensport helemaal sluiten en buiten sporten juist stimuleren.
[ Voor 28% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2021 13:36 ]
Als je inderdaad de redenering neemt dat ze worden ingevoerd om contacten te verminderen (en dat is zo) dan hadden ze beter de wedstrijden kunnen stop zetten idd. 11 of 22 personen is 50% verschil. Dat is aanzienlijk minder contacten.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:22:
[...]
Dat is precies het probleem: zolang je zaken niet expliciet verbiedt, denken mensen niet na en halen ze er het meeste voor zichzelf uit..
Dus ja, als het de bedoeling is om contacten te verminderen dan had de regering (jouw) sport gewoon moeten verbieden, dan was het voor jou duidelijk geweest.
Maar goed.... Denk dat de meesten het hier wel mee eens zijn dat het gewoon belachelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door GQAH op 29-11-2021 13:26 ]
1 op de 3 overlijd en de rest heeft langdurig tot blijvend letsel na IC opname. Las laatst van iemand die na 298 dagen uit het ziekenhuis kwam. Die kan uiteraard vrijwel niks meer, maar hij leeft nog wel samen met zijn vrouw.stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:23:
[...]
Wist je dat niet? het record staat zelfs op dik een half jaar geloof ik.... Die mensen zijn nog jaren bezig met revalideren als ze er eindelijk vanaf komen.
Heb je het artikel ook gelezen?Bouke-p schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:54:
[...]
Maar dit zijn dus al verpleegkundigen. Die in feite 18 maanden in 2 dagen proberen te proppen...Na de 2-daagse zijn de militair verpleegkundigen overigens geen IC-verpleegkundigen. “De militairen bieden de IC-verpleegkundigen puur ondersteuning. Onder supervisie kan het wel zijn dat ze handelingen mogen uitvoeren, zoals het bedienen van de beademingsmachine. Maar ze mogen niet zelfstandig werken, daar is een hele andere opleiding voor nodig."
Zoals @Indoubt al aangeeft; die wil je niet.
Maargoed, beter dan niks wellicht.
Maar precies dit is het probleem iedere keer. Het ene kan niet, dus moeten we maar iets anders doen (dat eigenlijk net zo goed niet kan), zolang ik er zelf maar geen last van heb.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:22:
[...]
Makkelijk praten, maar jij wil niet de beperkingen opleggen die nodig zijn om besmettingen met wel 90% terug te brengen omdat dat ondemocratisch zou zijn. Dan blijft er weinig anders over als iedereen verplicht vaccineren. Iets waar ik inmiddels overigens volledig achter sta, het is duidelijk dat we het gewenste punt met vrijwilligheid nooit gaan bereiken.
We zouden veel verder komen als iedereen zijn steentje bij zou dragen en niet alleen anderen de schuld zou geven. Als ik om me heen kijk zouden we makkelijk een grote stap in het voorkomen van besmettingen kunnen maken. Combineer dat met een stap in vaccineren en plotseling kunnen we veel meer bereiken dan de losse punten.
Maar ik weet ook wel dat dat niet zal gebeuren. Zolang de regering een boeman aan blijft wijzen zal de polarisering alleen maar erger worden en zullen we er zeker niet samen uitkomen.
[removed]
Dus jouw oplossing om Corona te bestrijden om zo lang als nodig is (misschien wel altijd) allerhande groepen beperkingen op te leggen versus een oplossing (vaccineren) waarbij een groot deel van de beperkingen opgeheven kan worden.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:19:
[...]
Hmmmm.... lastige keuze.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
het idee van het rare verhaal was dat een regel vooral ook uitlegbaar moet zijn en dat die uitleg meer zou moeten behelzen dan een vage indirecte lijn naar meer besmettingen/doden. Is dat niet meer het geval dan 'verlies' je een groot deel van de welwillende mensen en blijven gechargeerd gezegd alleen mensen over die blind welke regel die de overheid ook verzint opvolgen en zelfs meer dan dat , hun behoeftes niet -binnen de regels - op een andere manier invullen.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:18:
[...]
Raar, warrig verhaal. Precies de reden waarom ze maatregelen moeten nemen die niet voor interpretatie vatbaar zijn en tevens handhaafbaar/sanctioneerbaar zijn. Maar dat schip is al vertrokken..
Nu is het gewoon puinhoop en ze hebben echt bijna alle steun verloren. Ik vind het écht de Peppie en Kokkie show geworden..
een regel zou wat mij betreft moeten voldoen aan:
1 - uitlegbaar
2 - proportioneel
3 - handhaafbaar
clubs dichthouden voldoet voor mij aan 1, 2, en 3
zittende horeca sluiten ook, net als kantines en kleedkamers
sport na 17.00 in het geheel dicht past bij mij alleen in vakje 3
ja het kan, maar het is een stap die je niet wil maken. Zeker niet met de huidige regering trouwens.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:20:toon volledige bericht
[...]
Een tijdelijke maatregel om onnodig overlijden te voorkomen. En iets wat ik met de tweede lijst zoveel mogelijk in de toekomst wil voorkomen (wat niet nodig was geweest als we een daadkrachtige regering hadden die de punten in die tweede lijst al eerder had opgepakt!).
Die maatregelen zijn overigens niet uit de lucht gegrepen, die zijn in het dorp in Oostenrijk waar ik in 2020 mijn Corona opliep genomen om een uitbraak te beteugelen en in die twee weken was de uitbraak in dat dorp over en kon men met afstand houden en mondkapjes het normale leven weer oppakken.
En wat is er niet democratisch aan, artikel 9 van de grondwet: "De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."
En zelfs de integriteit van het lichaam in artikel 11: "Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."
En ik heb eerder al eens de uitspraak van het EVRM gelinkt dat ook die geen bezwaar ziet tegen indirect gedwongen vaccinatie.
Al mijn voorstellen kunnen middels wetgeving (democratisch) doorgevoerd worden.
[removed]
Te makkelijk. Dan zou 2 prikken je ontslaan van alle overige verantwoordelijkheid, want 'je hebt jouw aandeel gedaan'. Helaas is het niet zo zwart/wit en makkelijk.hoevenpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:20:
[...]
Omdat een kleine groep weigert zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen...
(zie ook de gemiddelde leeftijd op de IC, die is veel lager dan vorig jaar om deze tijd)
Met de nadruk op "als". die grafiek loopt tot 60 dagen dus wellicht is dat de afkapdatum waarop de behandeling gestaakt wordt en de patient overlijdt.stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:23:
[...]
Wist je dat niet? het record staat zelfs op dik een half jaar geloof ik.... Die mensen zijn nog jaren bezig met revalideren als ze er eindelijk vanaf komen.
Maar ondertussen moet er toch wel wat meer ervaring zijn in de behandeling om te weten wanneer het tijd wordt om te stoppen? Een behandelduur tot 60 dagen lijkt mij voor niemand zinnig tenzij het een hele grote uitzondering betreft.
Op zich is hij gewoon Intensivist bij UMCG, tevens afdelingshoofd en gepromoveerd.Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]
Tja, een D66-er uit de Eerste Kamer die roept dat het wel meevalt![]()
Dan maar even de werkelijkheid, uit een bericht uit 2020:
[...]
Daarnaast hadden we in 2012 16,7 miljoen inwoners, we zitten nu op 17,6 miljoen.
Ik hecht wel enige waarde aan zijn uitspraken.
Maar punt was dat er dus van enorme inperking geen sprake is.
Alleen jammer dat vaccinatie niet de oplossing is, enkel een groot onderdeel hiervan. Je kan niet zonder andere maatregelen, dat hebben allerlei landen met torenhoge vaccinatiegraden en compliance wel bewezen.alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:27:
[...]
Dus jouw oplossing om Corona te bestrijden om zo lang als nodig is (misschien wel altijd) allerhande groepen beperkingen op te leggen versus een oplossing (vaccineren) waarbij een groot deel van de beperkingen opgeheven kan worden.
Hmmmm.... lastige keuze.
Ja, dus daarom moeten we het met zijn allen doen (oftewel niet alleen maar stukken eruitquoten en totaal niet ingaan op de reaktie.)
[removed]
Die keuze is inderdaad heel simpel. De andere groep moet het maar oplossen want die hebben het gedaan!alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:27:
[...]
Dus jouw oplossing om Corona te bestrijden om zo lang als nodig is (misschien wel altijd) allerhande groepen beperkingen op te leggen versus een oplossing (vaccineren) waarbij een groot deel van de beperkingen opgeheven kan worden.
Hmmmm.... lastige keuze.
[removed]
Maar als die maatregelen een mondkapje en 1.5 meter inhouden dan is het alweer een heel ander verhaal als een avondlockdown. Het feit dat er ondanks een hoge vaccinatiegraad toch maatregelen nodig zijn is een beetje een loze kreet.....Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:28:
[...]
Alleen jammer dat vaccinatie niet de oplossing is, enkel een groot onderdeel hiervan. Je kan niet zonder andere maatregelen, dat hebben allerlei landen met torenhoge vaccinatiegraden en compliance wel bewezen.
Precies dit dus, we ontkomen er niet aan om met zijn allen iets te veranderen in ons doen en laten. En vaccineren is daar zeker een groot deel van, dus daar zullen we hard aan moeten werken. Maar we komen er niet als we alleen de 'ander' de schuld blijven geven.Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:28:
[...]
Alleen jammer dat vaccinatie niet de oplossing is, enkel een groot onderdeel hiervan. Je kan niet zonder andere maatregelen, dat hebben allerlei landen met torenhoge vaccinatiegraden en compliance wel bewezen.
[removed]
Nee, niet mee eens, soms mag men gewoon zeggen:Anoniem: 1279036 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:27:toon volledige bericht
[...]
het idee van het rare verhaal was dat een regel vooral ook uitlegbaar moet zijn en dat die uitleg meer zou moeten behelzen dan een vage indirecte lijn naar meer besmettingen/doden. Is dat niet meer het geval dan 'verlies' je een groot deel van de welwillende mensen en blijven gechargeerd gezegd alleen mensen over die blind welke regel die de overheid ook verzint opvolgen en zelfs meer dan dat , hun behoeftes niet -binnen de regels - op een andere manier invullen.
een regel zou wat mij betreft moeten voldoen aan:
1 - uitlegbaar
2 - proportioneel
3 - handhaafbaar
clubs dichthouden voldoet voor mij aan 1, 2, en 3
zittende horeca sluiten ook, net als kantines en kleedkamers
sport na 17.00 in het geheel dicht past bij mij alleen in vakje 3
"Kop dicht, luisteren er is een groot probleem, jij gaat je aan die en die regels houden. Punt." De politie doet niet anders, die gaan ook niet uitleggen waarom jij NU je klep moet houden en weg moet.
Nee half NL kan niet meedenken en denkt alleen aan zichzelf..Misschien moet er maar eens zo gecommuniceerd worden.
Erg lastig want de capaciteit om te handhaven is er helemaal niet, maar goed dat is wat anders.
Jouw lijstje bewijst trouwens dat je het grotere plaatsje niet ziet. Jij moet gewoon zoveel mogelijk na 17:00 thuis zijn, sport is daar maar een stukje van..
[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 29-11-2021 13:33 ]
Jouw manier (vrijwilligheid) is wat tot nu toe onsuccesvol is geprobeerd, hoe lang blijf je aan dat dode paard trekken?redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:26:
[...]
Maar precies dit is het probleem iedere keer. Het ene kan niet, dus moeten we maar iets anders doen (dat eigenlijk net zo goed niet kan), zolang ik er zelf maar geen last van heb.
We zouden veel verder komen als iedereen zijn steentje bij zou dragen en niet alleen anderen de schuld zou geven. Als ik om me heen kijk zouden we makkelijk een grote stap in het voorkomen van besmettingen kunnen maken. Combineer dat met een stap in vaccineren en plotseling kunnen we veel meer bereiken dan de losse punten.
Maar ik weet ook wel dat dat niet zal gebeuren. Zolang de regering een boeman aan blijft wijzen zal de polarisering alleen maar erger worden en zullen we er zeker niet samen uitkomen.
We hebben een pandemie er gaan mensen dood. We hebben geluk dat het niet zo erg is als SARS-Cov-1 met 7% IFR. Als er nog eens iets ernstigers uitbreekt of een serieus dodelijk mutatie komt gaan we dood aan idealisme.
Alleen werkt dat niet zoals je denkt.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:22:
Dan blijft er weinig anders over als iedereen verplicht vaccineren.
Verplicht vaccineren betekent alleen dat er een straf op staat om het niet te doen. In Oostenrijk moet je volgend jaar (mits het er door komt) 3600 euro afrekenen, maar dan ben je klaar. Er zijn geen potige ME-ers die je vasthouden terwijl de GGD medewerker de naald pakt. Na je boetedoening is het ne bis in idem en daarmee is de kous af.
Verplichte vaccinatie regels moeten ook ruimte bieden aan gewetensbezwaarden. Alle verplichte vaccinatie regels die Nederland kent doen dat, dus er zal een ontsnappingsclausule blijven voor mensen die echt niet willen.
Een vaccinatieplicht is niets anders als een zwaktebod.
Het kabinet is in hun communicatie het afgelopen jaar druk bezig geweest om het collectieve eigenaarschap/verantwoordelijkheidsgevoel voor het probleem helemaal kapot te maken. Een van de grootste strategische fouten die ze gemaakt hebben.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:26:
We zouden veel verder komen als iedereen zijn steentje bij zou dragen en niet alleen anderen de schuld zou geven.
Sterker nog, we maken het alleen maar erger door anderen de schuld te geven. Dat opent de deur naar de jacht op onevenredige zorgverbruikers zoals bijvoorbeeld mensen met een migratie-achtergrond of mensen met vermijdbare kwalen of welvaartsziekten.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:31:
[...]
Precies dit dus, we ontkomen er niet aan om met zijn allen iets te veranderen in ons doen en laten. En vaccineren is daar zeker een groot deel van, dus daar zullen we hard aan moeten werken. Maar we komen er niet als we alleen de 'ander' de schuld blijven geven.
Die doos van Pandora kan je het best niet openen want je kan er van op aan dat je er ooit zelf een keer mee te maken zal krijgen.
klopt, en de brandweer doet dat ook en ik ook naar mijn kinderen als ze in acuut gevaar zijn of dreigen te komen.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:31:
[...]
Nee, niet mee eens, soms mag men gewoon zeggen:
"Kop dicht, luisteren er is een groot probleem, jij gaat je aan die en die regels houden. Punt." De politie doet niet anders, die gaan ook niet uitleggen waarom jij NU je klep moet houden en weg moet.
Nee half NL kan niet meedenken en denkt alleen aan zichzelf..Misschien moet er maar eens zo gecommuniceerd worden.
Erg lastig want de capaciteit om te handhaven is er helemaal niet, maar goed dat is wat anders.
Dat is echter een methodiek die je voor dergelijke acute situaties moet bewaren. Voor alles waar wel ruimschoots de gelegenheid is om uitleg te geven is het handiger om dat wel te doen tenzij je het liefst met lemmingen werkt. Covid is acuut, maar niet zo acuut dat er geen tijd is om een regel van wat uitleg te voorzien.
Gezien de tendens in het topic hier (en erbuiten) lijkt het een maatregel om niet alleen de horeca te 'pakken' maar de pijn te verspreiden. Enkel ga je nu weer mensen clusteren, sporten na werktijd demotiveren etc.stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:31:
[...]
Maar als die maatregelen een mondkapje en 1.5 meter inhouden dan is het alweer een heel ander verhaal als een avondlockdown. Het feit dat er ondanks een hoge vaccinatiegraad toch maatregelen nodig zijn is een beetje een loze kreet.....
We zitten in een soort spreadsheetsamenleving waarbij er gestuurd wordt op modellen. De persco's die elkaar opvolgen bewijzen dat des te meer. Telkens helpt het niet genoeg, nee dat heeft iedereen bij de vorige set maatregelen al voorspelt. Als je een keer een halfuurtje over hebt, hier de lezing (toelichting) van Omtzigt eerder dit jaar over hoe er geregeerd wordt per model en wat daar de uitvloeiselen van zijn. Het gaat met name over belastingen e.d., maar je ziet dezelfde modelmatigheid bij het OMT. Alleen zijn die niet te controleren, aangezien ze niet openbaar gemaakt worden. Recent zag je met de 1/2/3G discussie dat er wat valt af te dingen op de input die ze modellen geven (bv thuistest 59% nauwkeurig terwijl normaliter 80-85% gerekend wordt zoals de input van het Delftmodel).
Er worden geen 18maanden in 2 dagen gepropt, er staat ook nergens dat ze volleerd zelfstandige IC verpleegkundigen zijn. Wel kunnen ze prima ondersteunen en druk verlichten. En als er nou eens een jaar(of 2) geleden was begonnen met het breder opleiden van verpleegkundigen dan had dat nu behoorlijk gescheeld in werkdruk.MikeyMan schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:25:
[...]
Heb je het artikel ook gelezen?
[...]
Maar dit zijn dus al verpleegkundigen. Die in feite 18 maanden in 2 dagen proberen te proppen...
Zoals @Indoubt al aangeeft; die wil je niet.
Maargoed, beter dan niks wellicht.
Maar enkel roepen dat het allemaal niet mogelijk is en vooral de schuld van de ongevaccineerden is natuurlijk veel makkelijker
Klopt. Als er minder op de IC terecht komen heb je uberhaupt minder verpleegkundigen nodig.Bouke-p schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:40:
[...]
Maar enkel roepen dat het allemaal niet mogelijk is en vooral de schuld van de ongevaccineerden is natuurlijk veel makkelijker
Daarom gaf ik eerder al aan dat de boete niet eenmalig moet zijn, maar na de boete een redelijke periode (8 weken is voldoende voor de twee afspraken) en dan nog niet gedaan, zonder een goed excuus, nog een keer boete.CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:33:
[...]
Alleen werkt dat niet zoals je denkt.
Verplicht vaccineren betekent alleen dat er een straf op staat om het niet te doen. In Oostenrijk moet je volgend jaar (mits het er door komt) 3600 euro afrekenen, maar dan ben je klaar. Er zijn geen potige ME-ers die je vasthouden terwijl de GGD medewerker de naald pakt. Na je boetedoening is het ne bis in idem en daarmee is de kous af.
Op de werkvloer verplicht gevaccineerd anders thuis werken. Kan je dan je werk niet doen -< geen ontslag bescherming.
Evenementen? Niet toegankelijk zonder vaccinatie.
Nee, zowel de grondwet als het EVRM vereisen geen ruimte voor gewetensbezwaren. Die laatste slechts dat dat meegewogen wordt in de beslissing. Als een overheid overweegt besluit dat volksgezondheid die uitzondering niet toelaat dan hoeft die niet gemaakt te worden.Verplichte vaccinatie regels moeten ook ruimte bieden aan gewetensbezwaarden. Alle verplichte vaccinatie regels die Nederland kent doen dat, dus er zal een ontsnappingsclausule blijven voor mensen die echt niet willen.
Houd eens op met stellige beweringen die domweg niet waar zijn hierover. Het laat alleen zien dat je je er niet in verdiept hebt.
Nee het is een last resort, als duidelijk is dat andere middelen niet tot het gewenste resultaat leiden. Ik denk dat we inmiddels wel de conclusie kunnen trekken dat een te grote groep mensen te veel van de ratio en realiteit los is om te verwachten dat iets anders als dwang ze nog gevaccineerd krijgt.Een vaccinatieplicht is niets anders als een zwaktebod.
Helemaal met je eens, het slappe en zwalkende overheidsbeleid is net zo verantwoordelijk als de domheid van de wappies en hun facebook onderzoek.Het kabinet is in hun communicatie het afgelopen jaar druk bezig geweest om het collectieve eigenaarschap/verantwoordelijkheidsgevoel voor het probleem helemaal kapot te maken. Een van de grootste strategische fouten die ze gemaakt hebben.
Het is alleen onzin om dan te stellen dat de overheid daardoor niet alsnog een fermer beleid neer zou kunnen zetten. Dan zeg je feitelijk eens fout, altijd fout. Dat is onhoudbaar en kost levens.
Dat is zo ongeveer het enige wat nog wel mag... Noem eens een andere buitensport op waar minder dan 4 personen op een "veld/baan" staan exclusief instructeur.aicaramba schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:09:
Sowieso: https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport
"Georganieerd buiten sporten na 17:00 uur is toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) op 1,5 meter afstand."
Maar georganiseerde tennisles met 4 personen mag niet? Of 1 tegen 1 tennissen?
Dit is nou precies wat ik bedoel: onduidelijk en onlogisch...
en dan even verderop staat:
Wat is het nou? die 4 personen met instructeur mogen dus ook niet...Openingstijden van sportlocaties
Alle binnen- en buitensportlocaties zijn gesloten tussen 17.00 uur en 5.00 uur.
[ Voor 15% gewijzigd door servies op 29-11-2021 13:45 ]
Geen idee hoe andere sportscholen dit doen, maar die van mij (Fit For Free Kampen) heeft in ieder geval voldoende ventilage, hanteert mondkapjes bij binnenkomst, je moet boeken voor een tijdslot van max 1 uur waarbij je moet inchecken/uitchecken en je bent verplicht om na gebruik van apparaten te ontsmetten (wat ook netjes wordt gehandhaafd, mensen spreken elkaar erop aan of het personeel doet dat).aicaramba schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:25:
[...]
Dit ga ik doen.. Uiteraard is binnen in de sportschool met 10-30 man in een gesloten binnenruimte en allemaal de apparaten aanraken de kans op besmetting wel veeeel groter dan s avonds met z'n tweeen buiten op de tennisbaan staan.
Ik meende ook dat je niet mag douchen in de kleedkamers, maar 100% zeker weet ik dit niet.
Ze doen iig erg veel moeite om het risico aanzienlijk te verkleinen, maar in de buitenlucht op de tennisbaan is het risico een stuk kleiner inderdaad. Puntje van aandacht is dat ik de binnenbaan van de lokale TC nu veelvuldig gebruikt zie worden ivm wisselende weersomstandigheden en mijn inschatting is dat dit geen lokale abnormaliteit is
Ik wil die stap wel maken, jij wil dat niet.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:27:
[...]
ja het kan, maar het is een stap die je niet wil maken. Zeker niet met de huidige regering trouwens.
Democratie betekent, omdat de grondwet het toe laat en de verdragen ook, dat als een meerderheid dat wil het democratisch kan!
En ik wil ook snel weer verkiezingen, maar eerst dit goed regelen voor we massaal naar stembureaus gaan!
Dan pak je het toch bestuursrechtelijk met een last onder dwangsom aan?CMD-Snake schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:33:
[...]
De fit for frees in mijn omgeving idem. Inderdaad niet douchen en de apparaten zijn om en om beschikbaar, het tussenstaande apparaat is afgedekt.nwagenaar schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:43:
[...]
Geen idee hoe andere sportscholen dit doen, maar die van mij (Fit For Free Kampen) heeft in ieder geval voldoende ventilage, hanteert mondkapjes bij binnenkomst, je moet boeken voor een tijdslot van max 1 uur waarbij je moet inchecken/uitchecken en je bent verplicht om na gebruik van apparaten te ontsmetten (wat ook netjes wordt gehandhaafd, mensen spreken elkaar erop aan of het personeel doet dat).
Ik meende ook dat je niet mag douchen in de kleedkamers, maar 100% zeker weet ik dit niet.
Ze doen iig erg veel moeite om het risico aanzienlijk te verkleinen, maar in de buitenlucht op de tennisbaan is het risico een stuk kleiner inderdaad. Puntje van aandacht is dat ik de binnenbaan van de lokale TC nu veelvuldig gebruikt zie worden ivm wisselende weersomstandigheden en mijn inschatting is dat dit geen lokale abnormaliteit is
Desondanks was het met halve capaciteit de afgelopen weken overdag ver van vol en nu opeens druk.
Klopt, en dat is wat er nu steeds meer fout aan het gaan is. Normaal gesproken gaat het om de meerderheid met zoveel mogelijk rekening houden met de minderheid. We gaan echter steeds meer de kant op waarbij de meerderheid de minderheid wil dicteren wat ze moeten doen.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:43:
[...]
Ik wil die stap wel maken, jij wil dat niet.
Democratie betekend dat, omdat de grondwet het toe laat en de verdragen het ook, dat als een meerderheid dat ook wil het democratisch kan!
Liever andersom, van dit kabinet ga je echt geen lange-termijn oplossing krijgen. Aan de andere kant stemmen we toch weer massaal op dezelfde partijen dus schijnbaar willen we geen toekomst hebbenEn ik wil ook snel weer verkiezingen, maar eerst dit goed regelen voor we massaal naar stembureaus gaan!
[removed]
Ik heb toch duidelijk verteld om wat voor training het ging. Dat jij er iets anders in leest is jou probleem. Beter lezen dus.
Het is nog erger zelfs, want ik heb de training gegeven, als niet medicus. de medische dienst was er wel bij betrokken overigens. Dat we soldaten leren dat je in oorlogstijd best kunt intuberen met een zakmes en een balpen zal nooit praktijk worden in het ziekenhuis.
*knip*
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 29-11-2021 19:29 . Reden: Quote aangepast en gekibbel voegt niks toe. ]
Volgens mij is het probleem vooral dat het politieke landschap verwaterd is waardoor het veel moeilijker is geworden om een regering te vormen. Te veel taartpuntjes die op elkaar moeten aansluiten. Maar goed, dat is een andere discussie.redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:
[...]
Liever andersom, van dit kabinet ga je echt geen lange-termijn oplossing krijgen. Aan de andere kant stemmen we toch weer massaal op dezelfde partijen dus schijnbaar willen we geen toekomst hebben
@Anoniem: 63072 nu blijkt dat niet te helpen (weten we eigenlijk al), wat dan?
Nu dit volgens jouw plannen met Corona doorgedrukt is, staat de deur open om dat met meer zaken te doen, ook zaken waar je misschien geen voorstander van bent of met meer risico voor de ontvanger, maar niet voor de maatschappij.
Het zorgt voor een grote groep mensen in een permanente vertrouwensbreuk met de overheid. Laat dat niet gebeuren.
Nu dit volgens jouw plannen met Corona doorgedrukt is, staat de deur open om dat met meer zaken te doen, ook zaken waar je misschien geen voorstander van bent of met meer risico voor de ontvanger, maar niet voor de maatschappij.
Het zorgt voor een grote groep mensen in een permanente vertrouwensbreuk met de overheid. Laat dat niet gebeuren.
Dit doen ze bij ons ook bijna allemaal. Het handhaven alleen niet zo. Ook zijn de cardio apparaten maar voor de helft beschikbaar om 1,5m mogelijk te maken.. Maargoed. Dat ze heel veel maatregelen nemen en mogelijkheden geven tot afstand houden betekent niet dat mensen dit doen. En als ik een oefening doe kan ik het onmogelijk voorkomen als iemand anders vlak langs mij op loopt, dus je hebt het ook helemaal niet zelf in de hand.nwagenaar schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:43:
[...]
Geen idee hoe andere sportscholen dit doen, maar die van mij (Fit For Free Kampen) heeft in ieder geval voldoende ventilage, hanteert mondkapjes bij binnenkomst, je moet boeken voor een tijdslot van max 1 uur waarbij je moet inchecken/uitchecken en je bent verplicht om na gebruik van apparaten te ontsmetten (wat ook netjes wordt gehandhaafd, mensen spreken elkaar erop aan of het personeel doet dat).
En dat neemt allemaal niet weg dat de kans op besmetting in een geventileerde binnenruimte met maximaal 1 persoon per 10m2, maar wel met nauwe doorgangen/deuropeningen, veel groter is dan 2 of 4 personen op een buitenbaan van 260m2. Welke maatregelen ze ook nemen op een sportschool, je kan mij niet vertellen dat de kans op verspreiding kleiner of gelijk aan de kans op verspreiding op een tennisbaan is.
En het sociale aspect is met de sluiting van de kantine toch ook al flink geremd. Daar hoeft niet het sporten in de avond an sich voor te blokkeren.
[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2021 13:58 ]
beetje bijzonder om het wel of niet zien van een groter plaatje op te hangen aan een paar posts. zegt meer over jezelf dan over mij. Prettige wedstrijd verder.KillerAce_NL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:31:
[...]
Jouw lijstje bewijst trouwens dat je het grotere plaatsje niet ziet. Jij moet gewoon zoveel mogelijk na 17:00 thuis zijn, sport is daar maar een stukje van..
Armand Girbes heeft ook wel eens gepleit om meer te delegeren, veel taken op de IC hoeven niet door een IC opgeleid iemand gedaan te worden.Bouke-p schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:40:
[...]
Er worden geen 18maanden in 2 dagen gepropt, er staat ook nergens dat ze volleerd zelfstandige IC verpleegkundigen zijn. Wel kunnen ze prima ondersteunen en druk verlichten. En als er nou eens een jaar(of 2) geleden was begonnen met het breder opleiden van verpleegkundigen dan had dat nu behoorlijk gescheeld in werkdruk.
Ik heb daar wel eens iets uitgebreider over gelezen, maar vind nu even alleen dit artikel waarin hij het kort uitlegt (en ook ingaat op de bureaucratie die alles lamlegt).
Dus nee, niet iedereen op de IC moet 18 maanden worden opgeleid.Zoals een draaiteam dat COVID-patiënten omdraait, een transportteam dat patiënten van de ic naar de CT-scan brengt en een supportteam dat met de families van patiënten praat. Daarin zitten onder anderen een hoogleraar pijn en een neurochirurg die ervaring hebben met het voeren van moeilijke gesprekken. “Het zijn allemaal taken die we normaal zelf doen, maar die we nu moeten delegeren. Ik heb enorm veel bewondering voor de toewijding en flexibiliteit van alle collega’s, die extra avond- en weekenddiensten draaien en vaak werk onder hun niveau doen.”
Helder, je wil dus een van de basisprincipes van ons recht afschaffen om je doel te behalen.Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:42:
Daarom gaf ik eerder al aan dat de boete niet eenmalig moet zijn, maar na de boete een redelijke periode (8 weken is voldoende voor de twee afspraken) en dan nog niet gedaan, zonder een goed excuus, nog een keer boete.
Zoals ik schreef, alle verplichte vaccinaties in Nederland bieden ruimte voor gewetensbezwaarden. Zie bijvoorbeeld de Wet immunisatie militairen (Wim). Militairen moeten veel prikjes halen of ze worden ontslagen, maar een gewetensbezwaarde militair kan vrijstelling krijgen.Nee, zowel de grondwet als het EVRM vereisen geen ruimte voor gewetensbezwaren. Die laatste slechts dat dat meegewogen wordt in de beslissing. Als een overheid overweegt besluit dat volksgezondheid die uitzondering niet toelaat dan hoeft die niet gemaakt te worden.
Houd eens op met stellige beweringen die domweg niet waar zijn hierover. Het laat alleen zien dat je je er niet in verdiept hebt.
Dan is er nog de politieke component voor je gedroomde wetgeving, de confessionele partijen zullen zo'n clausule afdwingen als ze er al überhaupt in meegaan om die wet te maken.
Het werkelijke probleem is dat we te gretig waren om te geloven in de mooie praatjes van het kabinet. Elke nieuwe oplossing is een 'silver bullet' en dan zijn we klaar om vervolgens weer teleurgesteld te raken.Nee het is een last resort, als duidelijk is dat andere middelen niet tot het gewenste resultaat leiden. Ik denk dat we inmiddels wel de conclusie kunnen trekken dat een te grote groep mensen te veel van de ratio en realiteit los is om te verwachten dat iets anders als dwang ze nog gevaccineerd krijgt.
Een dwangsom zit een maximum aan uiteindelijk. Verplichte vaccinatie als bestuursrechtelijke maatregel vereist een hoop mentale en juridische gymnastiek om dat erdoor te krijgen.Tom-Z schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:44:
Dan pak je het toch bestuursrechtelijk met een last onder dwangsom aan?
Ook, maar ook dat de huidige regering gewoon populistisch is en vooral regeert met in het achterhoofd wat ze moeten doen om weer herkozen te worden. Er wordt veel te weinig gekeken naar waar we over 10 of 20 jaar willen zijn.JP_Frost schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:49:
[...]
Volgens mij is het probleem vooral dat het politieke landschap verwaterd is waardoor het veel moeilijker is geworden om een regering te vormen. Te veel taartpuntjes die op elkaar moeten aansluiten. Maar goed, dat is een andere discussie.
[removed]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.